Omdat je chronisch last zegt de hebben van oh zo onterechte vooroordelen. Een beetje PR is voor niemand slecht.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef Re het volgende:
waarom zou iemand moeten rechtvaardigen in wat hij gelooft?
Anders begin je eerst bij jezelf ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal ik doen, blijf jij dan maar vasthouden aan de gedachte dat deze tegenstelling in de samenleving wel beter gaat worden door helemaal niets te doen, van beide kanten.
Zolang er politieke partijen worden opgericht tegen een bevolkingsgroep an sich is daar niet tegenop te boksen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal ik doen, blijf jij dan maar vasthouden aan de gedachte dat deze tegenstelling in de samenleving wel beter gaat worden door helemaal niets te doen, van beide kanten.
Dat is niet opeens verzonnen, dat is een vrij oude regel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, er is weer iets verzonnen opeens.
Weet je, doe het lekker niet dan, hou de verstandhoudingen lekker zo, komt allemaal vanzelf goed.
Want ik heb een slechte reputatie in dit land?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Anders begin je eerst bij jezelf ?
een vooroordeel ligt toch echt bij de ander, lijkt mequote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat je chronisch last zegt de hebben van oh zo onterechte vooroordelen. Een beetje PR is voor niemand slecht.
Yep, hele verhandelingen erover gehoord en gelezen.quote:
Dat is een regel in de islam, een hele bekende.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:49 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Que? Misschien jouw regel, maar zeker niet die van geloof in het algemeen.
Nee maar jij gaat van dingen uit ...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want ik heb een slechte reputatie in dit land?
Ah dat wist ik nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Yep, hele verhandelingen erover gehoord en gelezen.
Dat is waar, dat is dan ook altijd de ellende met dit soort dingen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
En de fundamentalisten volgen de basis van het geloof? En extremen is natuurlijk ook een ruim begrip en valt op meerdere manieren te interpreteren.
Te makkelijk, want vooroordelen komen ergens vandaan en kloppen regelmatig ook gewoon. En als ze onterecht zijn, zoals een roddel op de middelbare school, zal je moeten bewijzen dat het onwaar is. Was heel vervelend, maar zo werkt de wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef Re het volgende:
[..]
een vooroordeel ligt toch echt bij de ander, lijkt me
NWS / Protest tegen ISIS in schilderswijk #12 Allemaal idioten!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat vantevoren al duidelijk was dat dit geen anti isis, maar anti islam was, georganiseerd en gelopen door extreem rechts.
DAT is wat het probleem was, DAT is waarom er mensen opgetrommeld zijn. Vooraf dus al, waarbij je je mag afvragen hoeveel van die ettertjes daar wel uit die wijk kwamen en niet van buiten gekomen zijn.
Ja, dingen die meerdere keren per dag in het nieuws komen, elke dag weer, en die deels bevestigd worden oa op FOK!.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar jij gaat van dingen uit ...
Nou nee hoor, dit zuig je echt uit je grote duim,quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:53 schreef erodome het volgende:
Dat is een regel in de islam, een hele bekende.
Gahahaah nee, de gene die roddelt moet bewijzen dat het waar is... Rare gedachten gang heb jijquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Te makkelijk, want vooroordelen komen ergens vandaan en kloppen regelmatig ook gewoon. En als ze onterecht zijn, zoals een roddel op de middelbare school, zal je moeten bewijzen dat het onwaar is. Was heel vervelend, maar zo werkt de wereld.
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het in de echte wereld iddquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahaah nee, de gene die roddelt moet bewijzen dat het waar is... Rare gedachten gang heb jij
Dan hebben ze veel verwijderd van die site, want voor de demo was het daar echt ronduit grof te noemen en werden allochtonen eruit geschopt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hmm ja prinsensvlaggen heb ik gezien, ik kende als Belg het 'zware' karakter daar niet van. Vlaams Belang vlaggen schaar ik niet onder de noemer 'provocatief'. De Vlaams Belang vlag is namelijk gewoon een variatie op de Vlaamse vlag, zoals die ook door Vlaanderen gebruikt wordt.
Ik heb eens rondgekeken op de Pro Patria pagina, en daar vond ik dat toch nogal meevallen; ik zag ook enkele moslims posten dat ze mee wilden stappen en daarop reageerde pagina 'goed zo, hoe meer moslims meedoen hoe beter'. Geen idee of er nog meer pagina's waren maar ik had niet de indruk dat dat Pro Patria-gedoe zo extreem rechts geïnspireerd was. Ik zeg niet dat het misschien geen verdoken extreem-rechts was hoor, maar op die pagina zag ik geen reden om geweld te gaan gebruiken tegen de betogers. Als je dat vergelijkt met de (alweer verwijderde) pagina van Sharia in de Schilderswijk, tsja dat kan pas tellen als racisme wat mij betreft.
Ik zie overigens wel extreem-rechtse mensen daar posten enzo, maar de pagina zelf is niet extreem-rechts...
In ieder geval vind ik de aanwezigheid van extreem-rechtse mensen in de demonstratie geen reden om 'aan te vallen', ook al is dat op voorhand 'beslist' om 'extreem-rechts uit de wijk te houden'. Extreem-rechts màg je overigens niet uit de wijk houden, zolang ze niets strafbaars doen mag iedereen door de Schilderswijk lopen.
Ik wil de extreem-rechtse figuren zeker niet verdedigen, maar ik vind dat hele verhaaltje maar een beetje met los zand aan elkaar hangen.
Het is ook raar dat je wel zegt dat het van beide kanten moet komen maar zelf geen enkele stap in de goede richting doet ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, zo werkt het in de echte wereld idd.
beetje hopeloos naief of is dat gespeeld?
Ik ga er niets tegen doen, niemand hier. Ik geef alleen mijn kijk op hoe "de moslim" eens kan proberen van zijn negatieve imago af te komen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat ga jij eraan doen dan? Op een forum op hoge poten eisen dat moslims moeten demonstreren tegen IS, straatschoffies, hoofddoeken, Assad, Hamas, boerka's, etc?
Lekker makkelijk.
Ja, jij bent een blanke man en blanke mannen vergrijpen zich aan kinderen toch? Als jij je daar niet dagelijks tegen uitspreekt ben jij een kinderverkrachter.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Want ik heb een slechte reputatie in dit land?
Onzin, ik behandel niemand IRL anders, zitten hier moslims genoeg in het pand. Alleen wel jammer dat ze altijd alleen eten aan aan tafel bevoorbeeld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook raar dat je wel zegt dat het van beide kanten moet kopen maar zelf geen enkele stap in de goede richting doet ?
Lees de vorige delen, ik ga niet weer al die info herhalen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:54 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
NWS / Protest tegen ISIS in schilderswijk #12 Allemaal idioten!
Kom anders eens met een bron waaruit blijkt wat je beweert?
Ik geef het opquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ga er niets tegen doen, niemand hier. Ik geef alleen mijn kijk op hoe "de moslim" eens kan proberen van zijn negatieve imago af te komen.
En ik probeer ook eens te zien te krijgen of er wel goodwill is, tot nog toe is het "neuh, geen zin in"
Dus ja...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |