Deels wel ja, niet als er 1 keer iets aan de hand is, maar al jaren kampen moslims met een imagoprobleem. je hebt de kans om in 1 keer massaal te laten zien dat het, zoals jij beweert, onzin is, 1 uurtje, 1 keer.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Onzin... omdat zij geen zin hebben om zich constant te verantwoorden voor daden van een ander ga jij er vanuit dat ze allemaal zo denken.
Door wie is die buurt no go verklaard. Jij en ik kunnen daar zo naar toe hoor.
Goh wat verrassend... Het is iedereen die een beetje eerlijk wil kijken duidelijk dat het merendeel van de moslim bevolking isis uitkotst.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
Bij EenVandaag zag ik dat de bewoners van de Schilderswijk zich juist uitspreken tegen ISIS.
Ik vind het gewoon opvallend, want bij de beelden die ik op het Vlaams journaal te zien heb gekregen zien die demonstranten er niet bepaald 'provocatief' uit, als je snapt wat ik bedoel. Ook niet qua uitingen. Ongeacht wie meeloopt in zulke demonstratie, als er geen strafbare uitingen gebeuren, dan heb je geen enkele reden om 'erop in te gaan', in dit geval door met stenen te gaan gooien. Iemand met rechts-extreme signatuur die niet provoceert (dood aan de moslims! oid roepen), moet je gewoon ook met rust laten, net zoals dat je bijvoorbeeld een moslim die graag de sharia wilt invoeren in Nederland maar niemand kwaad doet ook met rust moet laten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat zo'n gedoe op zou leveren. Nu is het misschien wat lastiger, dan zou het wel heel duidelijk niet anti-moslim moeten zijn, een samen tegen geweld mars ofzo.
Wat er nu is gebeurd, wat ik heb opgemerkt iig, is dat vooraf al duidelijk was dat dit geen frisse demonstratie was, zelfs identitair verzet was al bekend, maar ook de sfeer op die facebook van pro patria was ronduit racistisch te noemen. Dat zorgde ervoor dat er al vooraf een tegenbeweging werd georganiseerd. Wat dus betekend dat veel van de etters die daar stonden helemaal niet uit die wijk komen.
Hetzelfde ga je krijgen als 20 september door gaat, het zullen de extremeren zijn die vanuit het hele land tegenover elkaar gaan staan. We zijn dus geen klap verder als het over die wijk gaat, want deze ellende gaat helemaal niet meer over die wijk, die wijk is alleen nog maar het "strijdveld".
Je zou er maar wonen en geen isis fan zijn, potjandorie zeg, dan maak je je grote zorgen nu met zoiets op handen.
Vind idd dat je dat niet van ze kan verwachten. Net zoals we dat ook niet van andere mensen verwachten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deels wel ja, niet als er 1 keer iets aan de hand is, maar al jaren kampen moslims met een imagoprobleem. je hebt de kans om in 1 keer massaal te laten zien dat het, zoals jij beweert, onzin is, 1 uurtje, 1 keer.
Maar nee, gewoon thuisblijven, je zoon nog een baksteen meegeven om te gooien en alles komt vanzelf wel goed in de schilderwijk.
Dat laatste verzin ik idd, maar zo komt het over op de rest van de bevolking inmiddels. En prima als je er "te moe van bent" of "geen zin erin" maar dan moet je gewoon je muil houden als mensen moslims over 1 kam scheren.
Je klaagt over het over 1 kam scheren, maar er is geen onderscheid te maken blijkbaar, dus ja...
Dan kan je ook niet verwachten dat mensen ophouden met generaliseren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Vind idd dat je dat niet van ze kan verwachten. Net zoals we dat ook niet van andere mensen verwachten.
Klopt, maar daar wil ik wél wat tegenover zetten. Moslims met een publieke functie of een rol als opiniemaker die zich wel uitspreken, worden op niet mis te verstane wijze verketterd en als een soort "landverrader" weggezet door mensen uit de eigen gemeenschap. Hoe komt dat dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
Sowieso is het wel vermoeiend om altijd te zeggen dat de moslims zich ook ergens over moeten uitspreken... Vragen we bij andere groepen ook niet.
Of je begint bij jezelf ? Als je niet kan verwachten dat mensen stoppen om alles over een kam te scheren kan je ook niet verwachten dat de gewone moslim die niks met isis heeft zich gaat uitspreken over de daden van isis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan kan je ook niet verwachten dat mensen ophouden met generaliseren.
Zoals met zoveel, het moet van 2 kanten komen, maar dat komt het nooit.
Ik krijg langzamerhand het idee dat een groot deel van de moslims het stiekem allemaal wel best vindt en/of niet gelooft dat het moslims zijn zoals die ambtenaar gister.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Of je begint bij jezelf ? Als je niet kan verwachten dat mensen stoppen om alles over een kam te scheren kan je ook niet verwachten dat de gewone moslim die niks met isis heeft zich gaat uitspreken over de daden van isis.
Ik denk dat de gewone moslim die niks met isis heeft hen ook niet als echte moslims ziet iddquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:29 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ik krijg langzamerhand het idee dat een groot deel van de moslims het stiekem allemaal wel best vindt en/of niet gelooft dat het moslims zijn zoals die ambtenaar gister.
JIJ hoort ze daar niet over omdat je niet wil luisteren. Wereldwijd wordt isis namelijk uitgekotst door de gemiddelde moslim.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.
Dus ja, anti-IS is gevaarlijk in die buurt, dus lijkt me logisch dat de buurt voor een te groot deel voor IS is.
Alsnog is dit niet representatief voor de gehele moslim bevolking in Nederland. Ik denk dat de gewone moslim zich overal buiten houdt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar daar wil ik wél wat tegenover zetten. Moslims met een publieke functie of een rol als opiniemaker die zich wel uitspreken, worden op niet mis te verstane wijze verketterd en als een soort "landverrader" weggezet door mensen uit de eigen gemeenschap. Hoe komt dat dan?
Het is één van de zaken die aan bod komt in dit uitgebreide interview met opiniemaker Zihni Özdil:
http://www.vn.nl/Archief/(...)rland-verbeteren.htm
Of lees anders dit recente interview met Ahmed Marcouh en wat hij allemaal naar z'n hoofd krijgt geslingerd: http://www.parool.nl/paro(...)ngen-seksbeeld.dhtml
En zo kun je nog diverse voorbeelden vinden.
Wat zijn gewone moslims?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat de gewone moslim die niks met isis heeft hen ook niet als echte moslims ziet idd
Denk niet dat de protesten tegen die inval zo mals warenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Buitendam het volgende:
Ik vraag me af of de mensen die nu zo hard roepen om een signaal vanuit de "gematigde" moslimgemeenschap zelf ook een signaal hebben gezonden toen hun regering samen met o.a. de Amerikanen en Britten een illegale oorlog begon in Irak?
Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan jou te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan kan je ook niet verwachten dat mensen ophouden met generaliseren.
Zoals met zoveel, het moet van 2 kanten komen, maar dat komt het nooit.
Die gewoon een gelukkig leven proberen te hebben, hun geloof niet aan andere opdringen. etcquote:
Omdat vantevoren al duidelijk was dat dit geen anti isis, maar anti islam was, georganiseerd en gelopen door extreem rechts.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.
Gewoon met minimale inspanning de zaak minder op scherp zetten, dat is dan toch niet teveel gevraagd van de Schilderswijk gematigde moslim?
Ik heb geen protest gezien in Nederland. Eentje op de Dam, geloof ik?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Denk niet dat de protesten tegen die inval zo mals warenOok al voor dat bleek dat het een 'illegale' oorlog was (dat er geen MDW aanwezig waren).
Met extreem rechts meelopen? Vraag je dat nu serieus aan mensen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Ja anders zijn ze allemaal net zoquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Met extreem rechts meelopen? Vraag je dat nu serieus aan mensen?
Je zou kunnen zeggen dat de fundamentalisten/extremisten het echte geloof volgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Die gewoon een gelukkig leven proberen te hebben, hun geloof niet aan andere opdringen. etc
Gewoon normale mensen ... ?
Ik ben een Belg dus ik zou het niet weten. Ik weet wel nog van massaal protest in België, zoals de 7-daagse Paasmars op Brussel, in 2003.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb geen protest gezien in Nederland. Eentje op de Dam, geloof ik?
Dan zal je echt je ogen wat beter open moeten doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar andere groepen komen ook niet meerdere keren per DAG nagatief in het nieuws.
Ik zeg niet dat het moet, maar het zou wel eens een verademing zijn om 1 keer iets positiefs te horen uit de moslimgemeenschap.
Ook de harde kernen van voetbalclubs tonen nog wel eens goodwill of hun medeleven oid.
Ik zou er niet over peinzen mee te lopen in een van die rare protestmarsen. Het haalt niks uit, grote kans op moeilijkheden en daar moet je dan je tijd voor opgeven. Mij niet gezien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |