Die hebben we hier in Nederland niet gehad, hoorquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben een Belg dus ik zou het niet weten. Ik weet wel nog van massaal protest in België, zoals de 7-daagse Paasmars op Brussel, in 2003.
Nee, niet aan MIJ, aan de rest van de wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan jou te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.
Dat is toch niet logisch joh
Ze hebben een toenadering gedaan... Heb jij niet gezien. En natuurlijk gaan ze niet met die idioten van afgelopen zondag mee lopen... Ze zijn niet gekquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, niet aan MIJ, aan de rest van de wereld.
Maar goed, ik zou het ook lekker niet doen, hou lekker je (blijkbaar zo ontrechte) negatieve imago vast, het komt vast allemaal vanzelf goed. Stel je voor dat je een toenadering doet.
Oke, reageer er dan zo maar op:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan jou te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.
Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.quote:Wat een rare conclusie. Dus omdat mensen geen zin hebben om zich massaal aan de wereld te gaan bewijzen omdat je anders denkt dat ze door en door verrot zijn, is het maar oké te generaliseren? Je doet niks kwaad, je doet niks goed, dus ben je even slecht als mensen die wel kwaad doen en toevallig iets met je gemeen hebben.
De prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen hebben ze niet laten zien?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:26 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon opvallend, want bij de beelden die ik op het Vlaams journaal te zien heb gekregen zien die demonstranten er niet bepaald 'provocatief' uit, als je snapt wat ik bedoel. Ook niet qua uitingen. Ongeacht wie meeloopt in zulke demonstratie, als er geen strafbare uitingen gebeuren, dan heb je geen enkele reden om 'erop in te gaan', in dit geval door met stenen te gaan gooien. Iemand met rechts-extreme signatuur die niet provoceert (dood aan de moslims! oid roepen), moet je gewoon ook met rust laten, net zoals dat je bijvoorbeeld een moslim die graag de sharia wilt invoeren in Nederland maar niemand kwaad doet ook met rust moet laten.
Maar goed, dat zal wel een verschil in mening zijnIk snap je punt.
Toenadering zoeken. Zij aan zij met Geertje W.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar goed, ik zou het ook lekker niet doen, hou lekker je (blijkbaar zo ontrechte) negatieve imago vast, het komt vast allemaal vanzelf goed. Stel je voor dat je een toenadering doet.
Hmm, oké. Dacht dat dat in Nederland ook wel het geval zou geweest zijn. Die mars heb ik overigens nog in meegelopen met m'n oudersquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die hebben we hier in Nederland niet gehad, hoor
Hier moet iedereen zich distantiëren voor een stel gelovige debielen die claimen dezelfde god te aanbidden, zonder verder ook maar enige vorm van relatie.
Ondertussen wordt er heus wel gepraat door de mensen die daadwerkelijk wat kunnen betekenen in een situatie als deze. Maar dat is bureaucratie en daar heeft de gemiddelde Nederlander een broertje dood aan. Als die rare marsen zijn bekoeld ligt er een plan klaar om mensen niet te demoniseren of iets op te leggen, maar waarbij er toch een oplossing wordt gevonden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Hmm, oké. Dacht dat dat in Nederland ook wel het geval zou geweest zijn. Die mars heb ik overigens nog in meegelopen met m'n ouders
En ik ben het er eveneens niet mee eens dat ze dat zouden doen; ik vind het een beetje jammer dat voornamelijk de extreem-rechtse haters of de linkse goedpraters in beeld komen. Ik vind dat het duidelijk aanwezige probleem best aangekaart mag worden, zonder dat het goedgepraat wordt dmv de racismekaart (Yasmina Haifi) of dat een hele bevolkingsgroep gedemoniseerd wordt (PVV en aanverwanten).
Dan doe je een eigen anti-IS demostratie, iets om je goodwill te tonen ipv het te laten afhangen voor goedbedoelende mensen als jij op een forum.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze hebben een toenadering gedaan... Heb jij niet gezien. En natuurlijk gaan ze niet met die idioten van afgelopen zondag mee lopen... Ze zijn niet gek
Nu zijn we wel wat onderwerpen door elkaar aan het gooien he...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt, maar daar wil ik wél wat tegenover zetten. Moslims met een publieke functie of een rol als opiniemaker die zich wel uitspreken, worden op niet mis te verstane wijze verketterd en als een soort "landverrader" weggezet door mensen uit de eigen gemeenschap. Hoe komt dat dan?
Het is één van de zaken die aan bod komt in dit uitgebreide interview met opiniemaker Zihni Özdil:
http://www.vn.nl/Archief/(...)rland-verbeteren.htm
Of lees anders dit recente interview met Ahmed Marcouh en wat hij allemaal naar z'n hoofd krijgt geslingerd: http://www.parool.nl/paro(...)ngen-seksbeeld.dhtml
En zo kun je nog diverse voorbeelden vinden.
Tsja, ben het met je eens. Maar sommige lieden willen blijkbaar dat iedere individuele moslim in Nederland zich meerdere keren op nationale televisie uitspreekt tegen IS. Gewoon, voor de zekerheid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Goh wat verrassend... Het is iedereen die een beetje eerlijk wil kijken duidelijk dat het merendeel van de moslim bevolking isis uitkotst.
Bij de groep die dat niet doen is er dan nog een fikse groep die vooral niet gelooft dat isis ook maar iets fout doet, dat zijn allemaal anderen die isis erin willen luizen(wat een hele rare gedachtegang is, maar niet agressief). Dan blijft er nog een heel klein groepje over die wel degelijk ook achter de gruwelijkheden staat.
Ze hebben eigen anti isis demo's gehad ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan doe je een eigen anti-IS demostratie, iets om je goodwill te tonen ipv het te laten afhangen voor goedbedoelende mensen als jij op een forum.
Je vindt toch als groep dat je onheus bejegegd wordt, doe er dan iets aan. Zelfs de Hells Angels hebben inzamelingsacties gehouden voor zieke kinderen omdat hun imago zo verrot was.
Blijven roepen dat je dat niet zo hoeven doen omdat *vul dingen in* werkt niet. Ik snap best dat het teveel moeite is hoor, maar hoe gaan we het dan oplossen. Opeens moeten mensen die een negatief beeld hebben maar magisch beslissen dat ze ongelijk hebben? Op basis van wat?
Waarom moeten zij zichzelf bewijzen? De overgrote meerderheid gaat in de tijd dat die NVU'ers op straat staan te blèren naar het werk om een bijdrage te leveren aan de economie en maatschappij. Dat is pas jezelf op de correcte manier bewijzen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan doe je een eigen anti-IS demostratie, iets om je goodwill te tonen ipv het te laten afhangen voor goedbedoelende mensen als jij op een forum.
Je vindt toch als groep dat je onheus bejegegd wordt, doe er dan iets aan. Zelfs de Hells Angels hebben inzamelingsacties gehouden voor zieke kinderen omdat hun imago zo verrot was.
Blijven roepen dat je dat niet zo hoeven doen omdat *vul dingen in* werkt niet. Ik snap best dat het teveel moeite is hoor, maar hoe gaan we het dan oplossen. Opeens moeten mensen die een negatief beeld hebben maar magisch beslissen dat ze ongelijk hebben? Op basis van wat?
Nee, want 1 van de basisregels van dat geloof is verval niet in extremen...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat de fundamentalisten/extremisten het echte geloof volgen.
Heatwave, weet je dat moslims eigenlijk niet mogen demonstreren als er kans is dat daar ellende van komt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, er is weer iets verzonnen opeens.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Heatwave, weet je dat moslims eigenlijk niet mogen demonstreren als er kans is dat daar ellende van komt?
Van het geloof ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:47 schreef erodome het volgende:
[..]
Heatwave, weet je dat moslims eigenlijk niet mogen demonstreren als er kans is dat daar ellende van komt?
Que? Misschien jouw regel, maar zeker niet die van geloof in het algemeen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want 1 van de basisregels van dat geloof is verval niet in extremen...
Wist jij dat er al anti isis demonstratie's waren geweest? Georganiseerd door de koerden? 2 kennisen van mij die wel moslim zijn maar geen koerd zijn daarheen geweest.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En de fundamentalisten volgen de basis van het geloof? En extremen is natuurlijk ook een ruim begrip en valt op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, want 1 van de basisregels van dat geloof is verval niet in extremen...
Hmm ja prinsensvlaggen heb ik gezien, ik kende als Belg het 'zware' karakter daar niet van. Vlaams Belang vlaggen schaar ik niet onder de noemer 'provocatief'. De Vlaams Belang vlag is namelijk gewoon een variatie op de Vlaamse vlag, zoals die ook door Vlaanderen gebruikt wordt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef erodome het volgende:
[..]
De prinsenvlaggen en de vlaams belang vlaggen hebben ze niet laten zien?
Ze hebben ook niet laten zien hoe het eraan toeging op die facebook van pro patria, dat allochtonen daar gewoon weggeschopt werden(mensen die mee wilde doen aan anti isis), dat het ronduit racistisch was?
Ze hebben ook niet laten zien wie deze organisatie georganiseerd heeft, deze demonstratie alleen voor autochtonen? Identitair verzet dus?
Ze hebben ook niet laten weten dat dit al bekend was voor de demo zijn aanvang had en dat er toen een tegenoproep is ontstaan om extreem rechts weg te houden uit de wijk?
Blijf jij maar lekker vasthouden aan je realistische eis dat moslims vier keer per week de straat op moeten om te demonstreren tegen al het onrecht in de wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ow, er is weer iets verzonnen opeens.
Weet je, doe het lekker niet dan, hou de verstandhoudingen lekker zo, komt allemaal vanzelf goed.
Zal ik doen, blijf jij dan maar vasthouden aan de gedachte dat deze tegenstelling in de samenleving wel beter gaat worden door helemaal niets te doen, van beide kanten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijf jij maar lekker vasthouden aan je realistische eis dat moslims vier keer per week de straat op moeten om te demonstreren tegen al het onrecht in de wereld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |