Ach zij is ook maar mensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:15 schreef TeenWolf het volgende:
Hoort een moderator zich niet neutraler op te stellen en zich meer te richten op persoonlijke aanvallen in plaats van meningen?
Ben het inhoudelijk niet geheel met 'm oneens maar hij mag z'n punt best wat beter maken, dit is slap, lachwekkend gelul.quote:
ach de figuren die je op de TV zit zijn gewoon acteursquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:14 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is jammer dat er enkel extremen lijken te zijn, types zoals Wilders en de goedpraters. Waarom zo weinig politici die de problemen benoemen zonder politieke correctheid maar ook zonder het kind met het badwater weg te gooien.
Goed ingeburgerd wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik deed ff mee in de reacties..
Roep je nu op tot wederrechtelijke vrijheidsberoving?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
Maar goed, nu niet de fout maken door alle moslims onbewust (meer) te gaan haten doordat er een groepje freaks die zich (cr)isis noemt in Irak bezig is.
De haat op die groep moet nu niet geprojecteerd worden op de gewone (moslim) fokker. En als er mensen zijn die deze groep steunen (ook in Nederland) of lid zijn , ga ze dan persoonlijk arresteren en/of achter slot en grendel zetten.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden, net als bijvoorbeeld niet alle Nederlandse oude mannen sextoeristen zijn die naar Thailand gaan is ook de Turkse bakker om de hoek niet verantwoordelijk voor de daden van (cri)isis.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
Maar goed, nu niet de fout maken door alle moslims onbewust (meer) te gaan haten doordat er een groepje freaks die zich (cr)isis noemt in Irak bezig is.
De haat op die groep moet nu niet geprojecteerd worden op de gewone (moslim) fokker. En als er mensen zijn die deze groep steunen (ook in Nederland) of lid zijn , ga ze dan persoonlijk arresteren en/of achter slot en grendel zetten.
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen daden, net als bijvoorbeeld niet alle Nederlandse oude mannen sextoeristen zijn die naar Thailand gaan is ook de Turkse bakker om de hoek niet verantwoordelijk voor de daden van (cri)isis.
Knap van je om dit uit mijn bericht te halen.Ik doe het je niet na.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Roep je nu op tot wederrechtelijke vrijheidsberoving?
Dit soort dingen doet die al de hele tijdquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:24 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Knap van je om dit uit mijn bericht te halen.Ik doe het je niet na.
Insinueer jij nou met deze vraag dat alle moslims dood moeten?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:23 schreef NotYou het volgende:
[..]
Roep je nu op tot wederrechtelijke vrijheidsberoving?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:24 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Knap van je om dit uit mijn bericht te halen.Ik doe het je niet na.
Het is nota bene letterlijk wat je schrijft.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:22 schreef TeenWolf het volgende:
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Insinueer jij nou met deze vraag dat alle moslims dood moeten?
VMBO opleiding?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:25 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Het is nota bene letterlijk wat je schrijft.![]()
Begrijpend lezen ook zo te zienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:27 schreef NotYou het volgende:
Volgens mij zijn jullie dan weer niet zo goed ingeburgerd. Taalbeheersing laat het nodige te wensen over..
Het is al laat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:28 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
VMBO opleiding?
Je moet de mensen persoonlijk oppakken, degene die een strafbaar feit verrichten door lid te zijn van een terroristische organisatie.
De politie heeft een vergunning hiervoor zoals in de meeste (normale) landen.
Nou je mag hier toch ook een burger arrestatie doen ? Doen we dat gewoon.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is al laat...en je gaat van een oproep aan de lezer/Fok!ker ineens, midden in een alinea, over op een kennelijke oproep aan de politie/overheid..
Hup mee naar bed.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou je mag hier toch ook een burger arrestatie doen ? Doen we dat gewoon.
Dit is wel een hele gare troll.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:32 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het is al laat...en je gaat van een oproep aan de lezer/Fok!ker ineens, midden in een alinea, over op een kennelijke oproep aan de politie/overheid..
Als ik je aan het bed vastklink wel ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is dat volgens jou een burger arrestatie ?
Shab lutjebroek laat ook even van zich horen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:38 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Dit is wel een hele gare troll.
Wat snap je niet aan het feit dat de mensen gearresteerd moeten worden die persoonlijk lid zijn van een terroristische organisatie?
Inhoudelijk kun je niet reageren troll?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Shab lutjebroek laat ook even van zich horen.
Gahahah dat wil je toch niet doen met isis aanhangers?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:40 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Als ik je aan het bed vastklink wel ja.
Wat maakt mij dat nou weer uit. Je broer ligt er toch niet naast met een ak-47 ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahahah dat wil je toch niet doen met isis aanhangers?
gahahahahahahaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:46 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Wat maakt mij dat nou weer uit. Je broer ligt er toch niet naast met een ak-47 ?
Als je wilt weten waarom je tekst slecht geschreven is dan ga je er na de zomervakantie maar mee naar je docent Nederlands op de HAVO. Als je wilt weten waarom oppakken niet gebeurt en 'lidmaatschap' niet zo zwart/wit is zoek je maar wat relevante nieuwsartikelen op.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:42 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Inhoudelijk kun je niet reageren troll?
Hhahahahahah hou je bek en kom mee naar boven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
gahahahahahaha![]()
Nu ben k weer een isis aanhanger
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:47 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Hhahahahahah hou je bek en kom mee naar boven.
Hij heeft je vader al een bruidsschat van twee geiten overhandigd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Je denkt toch niet dat ik zonder 'begeleiding' naar buiten mag
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hij heeft je vader al een bruidsschat van twee geiten overhandigd.
Nu weer graag ontopic pleasequote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hij heeft je vader al een bruidsschat van twee geiten overhandigd.
Kan die reactie boven jou ook wegquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:12 schreef Specularium het volgende:
Posts verwijderd, ontopic graag.
Ja, die moest ook nog.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Kan die reactie boven jou ook weg
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:33 schreef Yasmin23 het volgende:
Ze hebben het nu trouwens op Salafisten voorzien.
De Schilderswijk en Transvaal is nog steeds Nederlands gebied. Geen salafisten in het openbare leven! Bevalt het je hier niet? Verhuis dan!
https://www.facebook.com/(...)nk/1459775467642462/
Dit heb ik even op gevist uit google cache, nogmaals ik kan hier echt niets in zien wat het tegenhouden van de protestmars rechtvaardigt, laat staan het geweld tegen de pers en politie.quote:Pro Patria
25 juli om 13:12 · Bewerkt ·
.
Post scriptum: Voor de duidelijkheid: dit betreft een mars tegen de radicale islam in Den Haag, Nederland. Tegen de ISIS aanhang. En voor het reclaimen van onze wijken, waar onze wetten weer leidend moeten worden. Het is dus geen mars tegen de islam. Oproepen tot geweld worden zo snel mogelijk verwijderd. Laten we een waardige mars houden!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De ISIS aanhang in Nederland kan al een tijd ongestoord demonstreren en manifesteren in de zo geheten Sharia Driehoek. Dit gebied ligt in de Haagse wijken Transvaal en de Schilderswijk. Een gebied waar de sharia wetgeving in de praktijk wordt gebracht op straat.
Tijdens de laatste manifestatie waar ook de ISIS aanhang aan deelnam op 24 juli 2014 was er volgens de burgemeester van Aartsen niets strafbaars gebeurd.
Toch werd er opgeroepen tot het doden van Nederlanders, werden er journalisten geintimideerd en bedreigd. En de politie? Die zag het, hoorde het en keek de andere kant op. Dit is Nederland anno 2014.
Op de politie hoeven wij als volk niet te rekenen. De politici in de ivoren toren kijken de andere kant op terwijl delen van ons land wordt ingepalmd. En het zijn niet een paar gekken. We hebben het over honderden salafisten in Den Haag alleen al.
Deze pagina is opgezet om zoveel mogelijk mensen te verzamelen. Een burgergroep die doet wat de politiek en de politie na laat. Om een duidelijk signaal af te geven aan de salafisten in Nederland: Tot hier, niet verder en terug als het moet.
Want helaas grijpt de politiek en politie pas in wanneer het volk zich roert. Wij moeten in verzet komen om onze vrijheid te behouden, om een toekomst veilig te stellen voor de generatie na ons.
Daarom roepen wij elke Nederlander op om op zondag 10 augustus mee te lopen in een mars door Den Haag. Om te laten zien dat ook de eerder genoemde wijken Transvaal en de Schilderswijk nog steeds Nederlands gebied is. Als signaal aan de salafisten: Dit is ons land, met onze regels. Bevalt je dat niet?~Pak dan jouw spullen en vertrek!
Dus Salafisten zijn per definitie extreme moslims ?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:32 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Dit heb ik even op gevist uit google cache, nogmaals ik kan hier echt niets in zien wat het tegenhouden van de protestmars rechtvaardigt, laat staan het geweld tegen de pers en politie.
Er staat duidelijk dat dit geen mars is tegen de islam maar wel tegen de radicale islam, de salafisten en isis aanhangers.
Of het anders had gelopen indien anderen deze demo hadden georganiseerd is natuurlijk koffiedik kijken.
Naar mijn begrip een van de smaken, verbeter me als ik het fout heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus Salafisten zijn per definitie extreme moslims ?
Nja van wat ik heb begrepen zijn er onder de salafisten ook weer verschillende niveau's .. Heb eerder ook een link geplaatst waarin wordt gezegd dat een bekende salafistische moskee zich negatief uitspreekt over isis.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:36 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Naar mijn begrip een van de smaken, verbeter me als ik het fout heb.
Dat moet je aan hen vragenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja van wat ik heb begrepen zijn er onder de salafisten ook weer verschillende niveau's .. Heb eerder ook een link geplaatst waarin wordt gezegd dat een bekende salafistische moskee zich negatief uitspreekt over isis.
Nu scheren ze dus weer alle salafisten over een kam. Hoezo noemen ze het niet gewoon isis aanhangers ?
Ja heb in het begin al dingen gevraagd maar werd gelijk geblokkeerd dus .. Ze zoeken het maar uit. Ik denk dat ze geen toestemming meer krijgen om deze route weer te lopen dusquote:
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Het AD meldt dat een anti-IS-demonstratie volgende maand in de Haagse Schilderswijk zal worden verboden.
Ik snap het ergens wel, de kans op flinke rellen is gewoon te groot.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?
De burgemeester iig niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?
Waarom is die kans alleen groot als Nederlanders in hun eigen land/stad demonstreren?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik snap het ergens wel, de kans op flinke rellen is gewoon te groot.
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom is die kans alleen groot als Nederlanders in hun eigen land/stad demonstreren?
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.
Mensen van wie je verwacht dat ze problemen gaan geven oppakken, dit zijn dezelfde die bij vorige demo al hebben gereld. Als je de harde kern oppakt kan deze en elke andere demonstratie zonder problemen doorgaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.
Maar gelukkig zijn er ook dit soort ongevaarlijke exemplaren (hoewel onrendabel):quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.radio1.nl/item(...)0en%20zionisten.html
Hier, moet je dit luisteren. Eén der vele hoofdafhakkers-bewonderaars in de Schilderswijk.
Eens, maar de openbare veiligheid heeft voorrang, zo zal althans de redenatie gaan. Zie het maar een beetje als een risicowedstrijd in het voetbal, daar kan ook mee gegoocheld worden, of zelfs verboden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.
Lijkt me een volkomen verkeerde ontwikkeling in een land.
Ja, dat ze de middelen hebben snap ik,maar het is van de zotte.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eens, maar de openbare veiligheid heeft voorrang, zo zal althans de redenatie gaan. Zie het maar een beetje als een risicowedstrijd in het voetbal, daar kan ook mee gegoocheld worden, of zelfs verboden.
Er mag wel gedemonstreerd worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.
Ja ok, op een veld. Dus eigenlijk is de schilderwijk opgegeven gebied verklaard. Banlieu nummer 1.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er mag wel gedemonstreerd worden.
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.
Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
Precies, alleen op een andere locatie. Maar dat zullen ze wel niet willen en dus zal het wel op losse schroeven komen te staan. Overigens is die hele demo zijn doel al voorbijgeschoten nu Wilders zich over de regie wil ontfermen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er mag wel gedemonstreerd worden.
En zijn aanwijzingen dat de problematiek rondom de Schilderswijk nogal wordt overdreven:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, op een veld. Dus eigenlijk is de schilderwijk opgegeven gebied verklaard. Banlieu nummer 1.
Waarom überhaupt demonstreren voor IS, is mijn eerste gedachte. Maar ik krijg nou niet het idee dat die hele wijk zich achter IS schaart. Integendeel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?
Waarom protesteren voor IS in de schilderswijk, ga lekker naar Irak dan?
Ja, maar de pro-IS mensen wonen veel in de schilderswijk en zij mogen daar wel gewoon hun haatpropaganda scanderen. Waarom een groep mensen die tegen het verkrachten en onthoofden van kinderen niet?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom überhaupt demonstreren voor IS, is mijn eerste gedachte. Maar ik krijg nou niet het idee dat die hele wijk zich achter IS schaart. Integendeel.
Wat betreft die problemen. De IS-problematiek doet zich niet voor in de Schilderswijk, maar in het Midden-Oosten.
o ja joh?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het een mooie truuk die focus op ISIS. Iedereen over de zeik van het gewelddadige ISIS inclusief zogenaamd gematigde moslims. Dat deze zogenaamd gematigde moslims nog steeds een sharia variant willen invoeren dat is dan ineens niet zo spannend meer....
De demonstratie van afgelopen zondag was met name gepland in de Schilderswijk om juist dáár op díe plek waar daarvoor bij de pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen werd gezwaaid, om dus juist op díe plek een tegengeluid te laten horen. Als pro-ISIS op díe plek geuit mag worden, dan mag op díe plek ook het tegengeluid gehoord worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
Dit lijkt mij een tamelijk overdreven generalisatie. Kijk anders de reportage die Elfletterig hier net postte.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar de pro-IS mensen wonen veel in de schilderswijk en zij mogen daar wel gewoon hun haatpropaganda scanderen. Waarom een groep mensen die tegen het verkrachten en onthoofden van kinderen niet?
Omdat de bewoners VOOR het vermoorden van kinderen zijn? Lijkt me geen goeie reden om die mensen dan maar meer rechten te geven dan mensen die tegen zijn.
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een tamelijk overdreven generalisatie. Kijk anders de reportage die Elfletterig hier net postte.
Het slaat nergens op om de complete Schilderswijk het gedrag van een paar debielen te verwijten. In het licht van de vrijheden die wij hier genieten, moet demonstreren in een woonwijk in principe kunnen. Ik kan mij echter voorstellen dat de meeste bewoners niet zitten te wachten op marcherende kaalkopjes voor hun deur. Persoonlijk had ik die gasten van Voorpost en de NVU ook verrot gescholden.
Bovendien kun je je afvragen in hoeverre het die kaalkopjes om IS te doen is.
Gebeurd is nou eenmaal gebeurd. Vind het echter onnodig om, zoals je zelf ook al aangeeft, een tweede demonstratie te houden in de Schilderswijk. Die actie is ook puur bedoeld om de bewoners te fucken, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
De demonstratie van afgelopen zondag was met name gepland in de Schilderswijk om juist dáár op díe plek waar daarvoor bij de pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen werd gezwaaid, om dus juist op díe plek een tegengeluid te laten horen. Als pro-ISIS op díe plek geuit mag worden, dan mag op díe plek ook het tegengeluid gehoord worden.
Een volgende demonstratie tegen ISIS hoeft wat mij betreft ook niet meer per sé op die plek gehouden worden. De pro-Gaza demonstratie en de demonstratie van afgelopen zondag heeft al voldoende aangetoond wat er mis is op díe plek.
Nogmaals, bekijk anders die reportage. Die gasten geven zelf aan dat ze niets van IS moeten weten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.
Dus ja, anti-IS is gevaarlijk in die buurt, dus lijkt me logisch dat de buurt voor een te groot deel voor IS is.
Jaquote:
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het een mooie truuk die focus op ISIS. Iedereen over de zeik van het gewelddadige ISIS inclusief zogenaamd gematigde moslims. Dat deze zogenaamd gematigde moslims nog steeds een sharia variant willen invoeren dat is dan ineens niet zo spannend meer....
Dat blijkt uit de enquête die de betreffende user heeft gehouden onder bewoners aldaar.quote:
Ik ben het op zich met je eens. Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.
Ach er vallen weer wat mensen over het woord sharia, dat is nogal beladen. Ik verwacht niet dat deze gematigde moslims gelijk ontrouwe vrouwen gaan stenigen, maar er zijn nog wel wat meer regels in de sharia die zogenaamd gematigde moslims wel zouden willen invoeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.
Hieraan gerelateerd las ik dit bericht: http://www.powned.tv/nieu(...)nse_top_25_haar.html
De aanpak van jonge Marokkaanse criminelen faalt. En een prominente reden is dat ouders weigeren om mee te werken, wat de aanpak betreft. De Marokkaanse gemeenschap - en met name diegenen die ouders zijn - maken er zich te gemakkelijk van af.
Het is tijd dat ze hun rol als opvoeder nadrukkelijker vervullen en dat ze hun zoons beter corrigeren.
Hoe kom je aan die wijsheden?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach er vallen weer wat mensen over het woord sharia, dat is nogal beladen. Ik verwacht niet dat deze gematigde moslims gelijk ontrouwe vrouwen gaan stenigen, maar er zijn nog wel wat meer regels in de sharia die zogenaamd gematigde moslims wel zouden willen invoeren.
Het gaat niet alleen om de straat opgaan. Het gaat om opvoeden en corrigeren. Maar goed, het is een algemeen bekend probleem dat Marokkaanse ouders hun zoons niet aankunnen of ze als onaantastbare oogappeltjes behandelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens. Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.
En wat er binnenshuis wordt gezegd, weten we natuurlijk niet.
Een acuut probleem in Zwolle.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de straat opgaan. Het gaat om opvoeden en corrigeren. Maar goed, het is een algemeen bekend probleem dat Marokkaanse ouders hun zoons niet aankunnen of ze als onaantastbare oogappeltjes behandelen.
Problematisch is het wel.
Dat niet alleen. Het zet ook volstrekt geen zoden aan de dijk. Het is niet alsof men ineens genuanceerd gaat denken of iets dergelijks.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Het zet ook volstrekt geen zoden aan de dijk. Het is niet alsof men ineens genuanceerd gaat denken of iets dergelijks.
Bovendien is het een vanzelfsprekendheid dat gematigde moslims niets van isis moeten weten. Het is dan ook haast een belediging hen te vragen daar nog eens expliciet afstand van te nemen.
Kennelijk wil je graag even "gevat" doen of zo?quote:
Omdat de gematigde moslims zich stilhouden en omdat extremistische moslims de macht op straat hebben, bij gebrek aan ingrijpen door de overheid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.
Gewoon met minimale inspanning de zaak minder op scherp zetten, dat is dan toch niet teveel gevraagd van de Schilderswijk gematigde moslim?
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat de gematigde moslims zich stilhouden en omdat extremistische moslims de macht op straat hebben, bij gebrek aan ingrijpen door de overheid.
Het probleem is hun totale afzijdigheid van de Nederlandse samenleving. Diverse wijken in Nederland kun je zien als een soort Klein-Marokko. Het zijn buurten met grote concentraties Marokkanen, die slecht zijn geïntegreerd en compleet buiten de Nederlandse samenleving staan. Dat is een groot probleem, maar het maakt die mensen nog niet automatisch extremist of ISIS-sympathisant.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Gahaha dus datquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |