o ja joh?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het een mooie truuk die focus op ISIS. Iedereen over de zeik van het gewelddadige ISIS inclusief zogenaamd gematigde moslims. Dat deze zogenaamd gematigde moslims nog steeds een sharia variant willen invoeren dat is dan ineens niet zo spannend meer....
De demonstratie van afgelopen zondag was met name gepland in de Schilderswijk om juist dáár op díe plek waar daarvoor bij de pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen werd gezwaaid, om dus juist op díe plek een tegengeluid te laten horen. Als pro-ISIS op díe plek geuit mag worden, dan mag op díe plek ook het tegengeluid gehoord worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
Dit lijkt mij een tamelijk overdreven generalisatie. Kijk anders de reportage die Elfletterig hier net postte.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar de pro-IS mensen wonen veel in de schilderswijk en zij mogen daar wel gewoon hun haatpropaganda scanderen. Waarom een groep mensen die tegen het verkrachten en onthoofden van kinderen niet?
Omdat de bewoners VOOR het vermoorden van kinderen zijn? Lijkt me geen goeie reden om die mensen dan maar meer rechten te geven dan mensen die tegen zijn.
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit lijkt mij een tamelijk overdreven generalisatie. Kijk anders de reportage die Elfletterig hier net postte.
Het slaat nergens op om de complete Schilderswijk het gedrag van een paar debielen te verwijten. In het licht van de vrijheden die wij hier genieten, moet demonstreren in een woonwijk in principe kunnen. Ik kan mij echter voorstellen dat de meeste bewoners niet zitten te wachten op marcherende kaalkopjes voor hun deur. Persoonlijk had ik die gasten van Voorpost en de NVU ook verrot gescholden.
Bovendien kun je je afvragen in hoeverre het die kaalkopjes om IS te doen is.
Gebeurd is nou eenmaal gebeurd. Vind het echter onnodig om, zoals je zelf ook al aangeeft, een tweede demonstratie te houden in de Schilderswijk. Die actie is ook puur bedoeld om de bewoners te fucken, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
De demonstratie van afgelopen zondag was met name gepland in de Schilderswijk om juist dáár op díe plek waar daarvoor bij de pro-Gaza demonstratie met ISIS vlaggen werd gezwaaid, om dus juist op díe plek een tegengeluid te laten horen. Als pro-ISIS op díe plek geuit mag worden, dan mag op díe plek ook het tegengeluid gehoord worden.
Een volgende demonstratie tegen ISIS hoeft wat mij betreft ook niet meer per sé op die plek gehouden worden. De pro-Gaza demonstratie en de demonstratie van afgelopen zondag heeft al voldoende aangetoond wat er mis is op díe plek.
Nogmaals, bekijk anders die reportage. Die gasten geven zelf aan dat ze niets van IS moeten weten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is wat tegenstrijdig he? Als die mensen niet zitten te wachten op kaalkopjes voor de deur, maar dus wel gematigd zijn volgens jou zouden ze ook problemen moeten hebben met IS lijkt me. Maar daar hoor je ze niet over.
Dus ja, anti-IS is gevaarlijk in die buurt, dus lijkt me logisch dat de buurt voor een te groot deel voor IS is.
Jaquote:
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:18 schreef truthortruth het volgende:
Toch is het een mooie truuk die focus op ISIS. Iedereen over de zeik van het gewelddadige ISIS inclusief zogenaamd gematigde moslims. Dat deze zogenaamd gematigde moslims nog steeds een sharia variant willen invoeren dat is dan ineens niet zo spannend meer....
Dat blijkt uit de enquête die de betreffende user heeft gehouden onder bewoners aldaar.quote:
Ik ben het op zich met je eens. Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.
Ach er vallen weer wat mensen over het woord sharia, dat is nogal beladen. Ik verwacht niet dat deze gematigde moslims gelijk ontrouwe vrouwen gaan stenigen, maar er zijn nog wel wat meer regels in de sharia die zogenaamd gematigde moslims wel zouden willen invoeren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:25 schreef Elfletterig het volgende:
Ik denk dat je de mening van de gematigde moslims overdrijft. Wat ik de bewuste groep trouwens wél kwalijk neem, is dat ze zich te stil houden. Ze ageren niet nadrukkelijk genoeg tegen de extremisten, want hoe je het ook wendt of keert: dat zijn mensen uit hun kring. Het zijn hun zoons die daar staan.
Hieraan gerelateerd las ik dit bericht: http://www.powned.tv/nieu(...)nse_top_25_haar.html
De aanpak van jonge Marokkaanse criminelen faalt. En een prominente reden is dat ouders weigeren om mee te werken, wat de aanpak betreft. De Marokkaanse gemeenschap - en met name diegenen die ouders zijn - maken er zich te gemakkelijk van af.
Het is tijd dat ze hun rol als opvoeder nadrukkelijker vervullen en dat ze hun zoons beter corrigeren.
Hoe kom je aan die wijsheden?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ach er vallen weer wat mensen over het woord sharia, dat is nogal beladen. Ik verwacht niet dat deze gematigde moslims gelijk ontrouwe vrouwen gaan stenigen, maar er zijn nog wel wat meer regels in de sharia die zogenaamd gematigde moslims wel zouden willen invoeren.
Het gaat niet alleen om de straat opgaan. Het gaat om opvoeden en corrigeren. Maar goed, het is een algemeen bekend probleem dat Marokkaanse ouders hun zoons niet aankunnen of ze als onaantastbare oogappeltjes behandelen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben het op zich met je eens. Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.
En wat er binnenshuis wordt gezegd, weten we natuurlijk niet.
Een acuut probleem in Zwolle.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de straat opgaan. Het gaat om opvoeden en corrigeren. Maar goed, het is een algemeen bekend probleem dat Marokkaanse ouders hun zoons niet aankunnen of ze als onaantastbare oogappeltjes behandelen.
Problematisch is het wel.
Dat niet alleen. Het zet ook volstrekt geen zoden aan de dijk. Het is niet alsof men ineens genuanceerd gaat denken of iets dergelijks.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
Kan mij echter voorstellen dat je geen zin hebt om telkens maar weer de straat op te moeten om je tegengeluid ten gehore te brengen. Lijkt mij dodelijk vermoeiend.
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Het zet ook volstrekt geen zoden aan de dijk. Het is niet alsof men ineens genuanceerd gaat denken of iets dergelijks.
Bovendien is het een vanzelfsprekendheid dat gematigde moslims niets van isis moeten weten. Het is dan ook haast een belediging hen te vragen daar nog eens expliciet afstand van te nemen.
Kennelijk wil je graag even "gevat" doen of zo?quote:
Omdat de gematigde moslims zich stilhouden en omdat extremistische moslims de macht op straat hebben, bij gebrek aan ingrijpen door de overheid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar waarom is een gematigde, anti-IS wijk, het dan zo onmogelijk om een anti-IS demonstratie te houden? Lijkt me DE gelegenheid om als gematigde moslim zonder teveel moeite (even de deur uitstappen) de door jou zo overduidelijke afkeer te laten zien en gezamenlijk goodwill te kweken.
Gewoon met minimale inspanning de zaak minder op scherp zetten, dat is dan toch niet teveel gevraagd van de Schilderswijk gematigde moslim?
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Omdat de gematigde moslims zich stilhouden en omdat extremistische moslims de macht op straat hebben, bij gebrek aan ingrijpen door de overheid.
Het probleem is hun totale afzijdigheid van de Nederlandse samenleving. Diverse wijken in Nederland kun je zien als een soort Klein-Marokko. Het zijn buurten met grote concentraties Marokkanen, die slecht zijn geïntegreerd en compleet buiten de Nederlandse samenleving staan. Dat is een groot probleem, maar het maakt die mensen nog niet automatisch extremist of ISIS-sympathisant.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, dat is dus volgens sommigen niet zo, het is maar een klein groepje. Dus kan je prima met de stoet mee gaan lopen lijkt me, kleine moeite om als gemeenschap die goodwill die er zoveel is zoals beweerd, eens te laten zien.
Wat is het probleem?
Gahaha dus datquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je als (gematigde) moslim mee gaat gaat lopen in een demonstratie die georganiseerd wordt door clubjes en mensen die om het hardste roepen dat ALLE moslims het land uit moeten, ook al gaat de demonstratie (op papier) over de IS.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |