abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143401164
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja van wat ik heb begrepen zijn er onder de salafisten ook weer verschillende niveau's .. Heb eerder ook een link geplaatst waarin wordt gezegd dat een bekende salafistische moskee zich negatief uitspreekt over isis.

Nu scheren ze dus weer alle salafisten over een kam. Hoezo noemen ze het niet gewoon isis aanhangers ?
Dat moet je aan hen vragen ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_143401205
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 01:40 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat moet je aan hen vragen ;)
Ja heb in het begin al dingen gevraagd maar werd gelijk geblokkeerd dus .. Ze zoeken het maar uit. Ik denk dat ze geen toestemming meer krijgen om deze route weer te lopen dus
pi_143405823
Het AD meldt dat een anti-IS-demonstratie volgende maand in de Haagse Schilderswijk zal worden verboden. Bronnen meldden aan de krant dat burgemeester Van Aartsen vreest voor rellen tussen voor- en tegenstanders van de groep van extremistische moslims. In een reactie spreekt de gemeente tegen dat er al een besluit is genomen over een verbod.

Volgens de krant zal de burgemeester het besluit vanavond bekendmaken tijdens een spoedzitting van de gemeenteraad over de onrust in de Schilderswijk. De demonstratie zou mogelijk moeten uitwijken naar het Malieveld.

Volgens een gemeentewoordvoerder valt er echter pas een besluit zodra er contact is geweest met Pro Patria, de organisatie van de geplande betoging. En dat is nog niet gebeurd.

Groep De Mos, de PVV en de SP hebben het spoeddebat met Van Aartsen aangevraagd. Zij vinden dat Van Aartsen zijn vakantie in Frankrijk had moeten afbreken.

Oproep Wilders
Afgelopen zondag moest de ME ingrijpen toen anti-IS-demonstranten in de Schilderswijk slaags dreigden te raken met islamitische jongeren. De 200 betogers werden opgewacht door een groep die "Allah is groot" riep en met stenen gooide.

Voor 20 september is er opnieuw een betoging aangekondigd. Geert Wilders riep zijn aanhangers op mee te gaan lopen "om te laten zien dat we geen shariawijk accepteren".

Eind vorige maand werd er in de wijk gedemonstreerd door aanhangers van IS. Daarbij werden toen anti-Joodse leuzen geroepen.

http://nos.nl/artikel/686195-den-haag-verbiedt-antiisdemo.html
pi_143405860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Het AD meldt dat een anti-IS-demonstratie volgende maand in de Haagse Schilderswijk zal worden verboden.
Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_143405937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Vrij kansloos dat er blijkbaar niet eens meer een demonstratie mogelijk is. Wie is de baas in de Schilderswijk?
Ik snap het ergens wel, de kans op flinke rellen is gewoon te groot.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_143405968
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:48 schreef DroogDok het volgende:

[..]

De burgemeester iig niet.
pi_143405988
Ze zullen waarschijnlijk naar het malieveld moeten.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:54:53 #158
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_143406040
http://www.radio1.nl/item(...)0en%20zionisten.html

Hier, moet je dit luisteren. Eén der vele hoofdafhakkers-bewonderaars in de Schilderswijk.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:55:48 #159
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143406074
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik snap het ergens wel, de kans op flinke rellen is gewoon te groot.
Waarom is die kans alleen groot als Nederlanders in hun eigen land/stad demonstreren?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_143406127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom is die kans alleen groot als Nederlanders in hun eigen land/stad demonstreren?
Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:04:44 #161
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143406275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Moet ik daar echt antwoord op geven? Je hebt toch gezien wat er vorige keer gebeurde? En dan deze keer met waarschijnlijk meer volk aan beide zijden zal het alleen maar erger zijn. Je kan moeilijk het hele Haagse politiekorps opofferen aan een demo.
Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.

Lijkt me een volkomen verkeerde ontwikkeling in een land.
Get woke, go broke!
pi_143406304
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mensen van wie je verwacht dat ze problemen gaan geven oppakken, dit zijn dezelfde die bij vorige demo al hebben gereld. Als je de harde kern oppakt kan deze en elke andere demonstratie zonder problemen doorgaan.

En als het dan alsnog moet met het hele politiekorps erbij, dan is dat maar zo.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:07:59 #163
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_143406359
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:54 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.radio1.nl/item(...)0en%20zionisten.html

Hier, moet je dit luisteren. Eén der vele hoofdafhakkers-bewonderaars in de Schilderswijk.
Maar gelukkig zijn er ook dit soort ongevaarlijke exemplaren (hoewel onrendabel):
http://www.dumpert.nl/mediabase/6612766/3565d0aa/isis_hier_.html
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_143406400
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het was natuurlijk min of meer retorisch. Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.

Eens, maar de openbare veiligheid heeft voorrang, zo zal althans de redenatie gaan. Zie het maar een beetje als een risicowedstrijd in het voetbal, daar kan ook mee gegoocheld worden, of zelfs verboden.
pi_143406403
Bij EenVandaag zag ik dat de bewoners van de Schilderswijk zich juist uitspreken tegen ISIS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:10:04 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143406407
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:09 schreef Hathor het volgende:

[..]

Eens, maar de openbare veiligheid heeft voorrang, zo zal althans de redenatie gaan. Zie het maar een beetje als een risicowedstrijd in het voetbal, daar kan ook mee gegoocheld worden, of zelfs verboden.
Ja, dat ze de middelen hebben snap ik,maar het is van de zotte.
Get woke, go broke!
pi_143406417
De columns van Marcel van Roosmalen zijn altijd een genot om te lezen:
http://www.nrc.nl/marcel/(...)appa-de-palestijnen/
pi_143406466
quote:

[..]

Maar het is te debiel voor woorden dat in Nederland een groep Nederlanders niet mag demonstreren tegen kindermoordenaars maar je wel gezellig diezelfde mensen mag toejuichen.

Er mag wel gedemonstreerd worden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:13:23 #169
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143406484
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Ja ok, op een veld. Dus eigenlijk is de schilderwijk opgegeven gebied verklaard. Banlieu nummer 1.
Get woke, go broke!
pi_143406491
quote:

[..]

Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:14:54 #171
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143406532
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik kon mij wel vinden in het commentaar dat een oudere Marokkaanse kerel gisteren gaf tegenover EenVandaag. Waarom demonstreren in de Schilderswijk en niet op het Malieveld of andere plekken die daarvoor bestemd zijn? Wat is het nut?
Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?

Waarom protesteren voor IS in de schilderswijk, ga lekker naar Irak dan?
Get woke, go broke!
pi_143406538
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:12 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Precies, alleen op een andere locatie. Maar dat zullen ze wel niet willen en dus zal het wel op losse schroeven komen te staan. Overigens is die hele demo zijn doel al voorbijgeschoten nu Wilders zich over de regie wil ontfermen.
pi_143406574
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja ok, op een veld. Dus eigenlijk is de schilderwijk opgegeven gebied verklaard. Banlieu nummer 1.
En zijn aanwijzingen dat de problematiek rondom de Schilderswijk nogal wordt overdreven:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)een-shariastaat.html

Dat neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat er veel harder had moeten opgetreden tegen het ISIS-vlag-tuig.
pi_143406602
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat de problemen zich in die wijk het meeste voordoen wellicht?

Waarom protesteren voor IS in de schilderswijk, ga lekker naar Irak dan?
Waarom überhaupt demonstreren voor IS, is mijn eerste gedachte. Maar ik krijg nou niet het idee dat die hele wijk zich achter IS schaart. Integendeel.

Wat betreft die problemen. De IS-problematiek doet zich niet voor in de Schilderswijk, maar in het Midden-Oosten.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:18:31 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_143406642
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom überhaupt demonstreren voor IS, is mijn eerste gedachte. Maar ik krijg nou niet het idee dat die hele wijk zich achter IS schaart. Integendeel.

Wat betreft die problemen. De IS-problematiek doet zich niet voor in de Schilderswijk, maar in het Midden-Oosten.
Ja, maar de pro-IS mensen wonen veel in de schilderswijk en zij mogen daar wel gewoon hun haatpropaganda scanderen. Waarom een groep mensen die tegen het verkrachten en onthoofden van kinderen niet?

Omdat de bewoners VOOR het vermoorden van kinderen zijn? Lijkt me geen goeie reden om die mensen dan maar meer rechten te geven dan mensen die tegen zijn.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')