En vergeet 'Paranoid Android' fans nietquote:Op maandag 11 augustus 2014 16:59 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ah, een topic voor Level42- en Don't panic van Coldplay-fans!
Jaaquote:Op maandag 11 augustus 2014 17:01 schreef Gehenna het volgende:
[..]
En vergeet 'Paranoid Android' fans niet
Kom aan!quote:Het ging hier nog wel eens over voetbal... dus zijn er vast veel die meedoen met de voetbalmanager van Fok![]()
Sluit je aan bij de MUZ SC subleague, wachtwoord = jansmit
Als je er geen link bij zet gaat dit nooit een succes worden. Moet ik dan zelf maar uitvogelen waar ik dat wachtwoord in moet rammen? Geldt ook voor ranja.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:53 schreef methodmich het volgende:
Tijd voor een herhaling van een oproep van ranja:
[..]
Kom aan!
dit bedoel je http://managers.fok.nl/voetbal/2014-2015quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je er geen link bij zet gaat dit nooit een succes worden. Moet ik dan zelf maar uitvogelen waar ik dat wachtwoord in moet rammen? Geldt ook voor ranja.
Precies.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:59 schreef ranja het volgende:
[..]
dit bedoel je http://managers.fok.nl/voetbal/2014-2015
Had je die leadsingle ook al gehoord? Toen moest ik zachtjes huilen maar vergeleken met dit is het puike muziekquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:33 schreef Maxerazzi het volgende:
Doet me aan The Rapture denken, al beheersten die gasten het trucje veel beter. Die hele sound is toch alweer een paar jaar over voor mijn gevoel. Pure middelmaat in ieder geval dit.
Die draai ik nog regelmatig.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:38 schreef Maxerazzi het volgende:
Ja, afschuwelijk. Die deed me dan weer een beetje aan Coparck denken, maar ook dat was een stuk beter. Beetje unrelated, maar dat was toch een tof bandje, zeg.
Godver Maxquote:Op maandag 11 augustus 2014 19:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Stimmt, en dan gaat nu Johan hier op, want alweer te lang geleden dat ik 't heb geluisterd. Lekker nostalgisch doen met Nederlandse bandjes.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:51 schreef ranja het volgende:
'single' van Savages. vrijdag op 12" gekocht. zo goed....
Ik snap echt niet dat je het HELE concert naast zo'n kerel blijft staan. Loop dan zelf een stukje weg of vraag of hij zijn telefoon weg doet omdat het je irriteert.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:36 schreef Norrage het volgende:
Ik vond het een beetje hyper, vond de rustige nummers die met Jeff akoestisch begonnen bij verre het best. Was een beetje NMH op speed, en daar had ik het snel mee gehad. Nog steeds fantastisch though
En een dude naast mij HELE concert zitten facebooken chatten. Zo irritant. En echt een fan zelfs. Bij oh Comely moest ie huilen en hij rende ook paar keer de pit in. Vage Amerikaan....
Ten eerste was het zoooo vol dat ik geen kant op kon, en ten tweede was het ook niet zó erg. Hij was wel echt fan. Het verbaasde me gewoonquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap echt niet dat je het HELE concert naast zo'n kerel blijft staan. Loop dan zelf een stukje weg of vraag of hij zijn telefoon weg doet omdat het je irriteert.
Toch praktisch de helft van wat je te zeggen had over de show.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ten eerste was het zoooo vol dat ik geen kant op kon, en ten tweede was het ook niet zó erg. Hij was wel echt fan. Het verbaasde me gewoon
Wat doe je moeilijk haha. Over concert komt nog wel verslagquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toch praktisch de helft van wat je te zeggen had over de show.
Andere tijdenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:58 schreef Gehenna het volgende:
Ik zie net dat Ranja op RYM gewoon 2 dikke voldoendes heeft gegeven aan Immortalniet verwacht
haha tofquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:05 schreef ranja het volgende:
[..]
Andere tijdenIK heb ze zelfs 2x live gezien (op Dynamo en Lowlands)
Eigenlijk vluchtte ik op Dynamo een tent in vanwege regen (en wat onweer). In die tent bleek Immortal te spelen. Wow, gaaf, maakte wel indrukquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
haha tof
Ik vorig jaar op Incubate, ik had nooit zo veel met hun eigenlijk, maar die hebben toch wel een erg toffe show. Sindsdien ben ik wel om
quote:
Flying Lotus' new album You're Dead! is out October 7 in the U.S. and October 6 in the UK via Warp. Today, he's been revealing more details about the LP, one track at a time, with an original illustration by Shintaro Kago for each track. Thus far, he's revealed that the album features Kendrick Lamar and Herbie Hancock. Update: It's been revealed that Snoop Dogg and Captain Murphy (aka Flying Lotus' rapping alter ego) will also be featured on the album.
It was previously reported that Flying Lotus and Kendrick were collaborating. Find the tracklist, so far, below.
You're Dead!:
01 Theme
02 Tesla [ft. Herbie Hancock]
03 Cold Dead
04 Fkn Dead
05 Never Catch Me [ft. Kendrick Lamar]
06 Dead Man's Tetris [ft. Snoop Dogg and Captain Murphy]
07 Turkey Dog Coma
http://pitchfork.com/news(...)amar-herbie-hancock/
Zullen nog wel wat meer tracks komen, dus who knows. Lijkt me in ieder geval sterk dat er maar 7 nummers op staan.quote:
Misschien wel allemaal nummers van 7+ minutenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:50 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Zullen nog wel wat meer tracks komen, dus who knows. Lijkt me in ieder geval sterk dat er maar 7 nummers op staan.
Could be. Niet echt de stijl van Flying Lotus, maar misschien is het een nieuwe weg die 'ie inslaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Misschien wel allemaal nummers van 7+ minuten
Sterker nog, het is 'Snoop Dogg a.k.a. Snoop Lion'.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:52 schreef Gehenna het volgende:
Wat het trouwens geen Snoop Lion tegenwoordig, of is dat alweer terug gedraaid?
verwarrendquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 11:53 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Sterker nog, het is 'Snoop Dogg a.k.a. Snoop Lion'.
Toch nooit heel bijzonder geweest? Heb ze altijd erg wisselvallig gevonden. De nummers van "In Love" gaan van wel okay naar best wel kut.quote:
Die EP bestond uit 4 fantastische nummers, waarvan 1 nummer zelfs het beste nummer van het hele jaar was, mijns inziens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:15 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Toch nooit heel bijzonder geweest? Heb ze altijd erg wisselvallig gevonden. De nummers van "In Love" gaan van wel okay naar best wel kut.
Dit nummer van de nieuwe plaat is overigens wel erg goed, misschien wel het beste dat Peace heeft opgenomen. Je moet alleen even je kennis van die eerste plaat uitschakelen om het te kunnen waarderen gok ik...
Hier kan ik wel redelijk inkomen ja.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Die EP bestond uit 4 fantastische nummers, waarvan 1 nummer zelfs het beste nummer van het hele jaar was, mijns inziens.
Het album zelf was redelijk, maar enorm teleurstellend.
Ik hoop niet dat je het over die cover hebt die op de EP stond...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:38 schreef Norrage het volgende:
D
[..]
Die EP bestond uit 4 fantastische nummers, waarvan 1 nummer zelfs het beste nummer van het hele jaar was, mijns inziens.
Het album zelf was redelijk, maar enorm teleurstellend.
Jazeker wel. Een van de beste nummers die ik de laatste 5 jaar heb gehoordquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je het over die cover hebt die op de EP stond...
Ik bedoelde California Daze eigenlijk. Maar die cover is ook briljant.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:43 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat je het over die cover hebt die op de EP stond...
Beetje slap excuus in mijn ogen. Als je niet weet dat het een cover is zou je hem niet herkennen als cover.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Grobbel het volgende:
Zegt ook wel iets over een band als een trance cover, of all things, het beste is dat ze volgens velen op plaat hebben geslingerd.
Cali Daze wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:52 schreef Norrage het volgende:
Ach,al die 4 nummers zijn ernstig goed. En niks is op de plaat gekomen
Mjah, in combinatie met California Daze, Bloodshake...waren de verwachtingen zeker hooggespannen. Eigenlijk hebben ze op plaat alleen met Wraith iets weten te presteren...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:51 schreef Grobbel het volgende:
Zegt ook wel iets over een band als een trance cover, of all things, het beste is dat ze volgens velen op plaat hebben geslingerd.
Dacht dat van de bonus-nummers was, zoals Bloodshake? Stond ie op de "normale" plaat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje slap excuus in mijn ogen. Als je niet weet dat het een cover is zou je hem niet herkennen als cover.
[..]
Cali Daze wel.
Op mijn LP wel, en niet op de bonusplaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dacht dat van de bonus-nummers was, zoals Bloodshake? Stond ie op de "normale" plaat?
Slap excuus? Zo'n vreemd punt van kritiek is het toch niet als het nummer dat als een creatief hoogtepunt wordt gezien eigenlijk door een ander is geschreven? Het voelt een beetje alsof ze het als gimmick hebben opgenomen om hun early shows op te vullen en een speciale draai te geven, zoals wel meer beginnende bandjes doen. Niks mis mee, maar je zou er toch niet aan moeten denken dat bijvoorbeeld de "Remember Me"-cover van Tame Impala nog steeds wordt aangehaald als één van hun beste nummers.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Beetje slap excuus in mijn ogen. Als je niet weet dat het een cover is zou je hem niet herkennen als cover.
Maar mijn hele punt is juist dat dat nummer volledig onherkenbaar is. Als ze het Delicious (I Am) hadden genoemd hadden we het hier überhaupt niet over gehad. Ik vind het dus ook geen gimmick.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Slap excuus? Zo'n vreemd punt van kritiek is het toch niet als het nummer dat als een creatief hoogtepunt wordt gezien eigenlijk door een ander is geschreven? Het voelt een beetje alsof ze het als gimmick hebben opgenomen om hun early shows op te vullen en een speciale draai te geven, zoals wel meer beginnende bandjes doen. Niks mis mee, maar je zou er toch niet aan moeten denken dat bijvoorbeeld de "Remember Me"-cover van Tame Impala nog steeds wordt aangehaald als één van hun beste nummers.
blijft een tof albumquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:17 schreef Gehenna het volgende:
Er is nu een voorproefje van het (lastig te verkrijgen) album van Dancing Dollekamp uit
Beetje eigen initiatief kan nooit kwaad hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2014 17:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je er geen link bij zet gaat dit nooit een succes worden. Moet ik dan zelf maar uitvogelen waar ik dat wachtwoord in moet rammen? Geldt ook voor ranja.
Nee, want de manager is gesloten tot de 17e.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:47 schreef methodmich het volgende:
[..]
Beetje eigen initiatief kan nooit kwaad hoor.
Maar belangrijker, heb je al een team gemaakt?
Ai, ai, ai. Zonde. Dan begin je met een achterstand.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, want de manager is gesloten tot de 17e.
Precies. Dus mja, laat maar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:50 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ai, ai, ai. Zonde. Dan begin je met een achterstand.
Fantastische plaat hoor. Gewoon Spoon. Meer van hetzelfde, maar heel goed. En zeker niet saai.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:53 schreef methodmich het volgende:
Volgend seizoen dan maar!
Dan draaien we nu een plaatje. Ik zou zeggen: They Want My Soul van Spoon. Toch best wel weer fijn wat mij betreft. In elk geval beter dan de gemiddelde recensie hier. Daarvan kreeg ik het idee dat het een saaie plaat zou zijn. Vind ik niet.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik denk het maar in dit geval hebben de surfers eerder heroine gerookt dan wiet.
The must-sees zijn:quote:
Jawel gaat lukken. Ik moet sowieso Darkside, Other Lives en War on Drugs zien. Dat zijn de 3 toppers imo.quote:
Heerlijke plaat. Wederom. Ze zijn wel toegankelijker dan ooit. Maar da's niet per se een bezwaar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:53 schreef methodmich het volgende:
Volgend seizoen dan maar!
Dan draaien we nu een plaatje. Ik zou zeggen: They Want My Soul van Spoon. Toch best wel weer fijn wat mij betreft. In elk geval beter dan de gemiddelde recensie hier. Daarvan kreeg ik het idee dat het een saaie plaat zou zijn. Vind ik niet.
Let Me Be Mine en I Just Don't Understand vind ik niemendalletjes. Rainy Taxi en Outlier de beste nummers. Knock Knock Knock is een typische Spoon-kraker, maar ben ik nu al beu aan het worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:17 schreef DO2 het volgende:
Eerste helft van het album is wel beduidend sterker dan de tweede helft, als je het mij vraagt.
Waren ook erg leuk live op Down the Rabbit Hole.quote:
Als je de kans krijgt zeker doen! "Muizenberg" is overigens niet persé het beste nummer om hun overall sound weer te geven overigens.quote:
Ik ga ze sowieso bekijken. Voor de rest is er niets bijzonders in de eerste uren op de zaterdag. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:51 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Als je de kans krijgt zeker doen! "Muizenberg" is overigens niet persé het beste nummer om hun overall sound weer te geven overigens.
Eigenlijk een weer opgepoetst oud projectje met nieuw werk. Dit is uit 2004:quote:
Goed nummerquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eigenlijk een weer opgepoetst oud projectje. Dit is uit 2004:
Ik vind Knock Knock Knock echt een geniaal nummer. Het beste nummer op het album, wmb.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 21:32 schreef Moody het volgende:
Knock Knock Knock is een typische Spoon-kraker, maar ben ik nu al beu aan het worden.
Eens, maar die bewegingen waar je op doelt zijn voor een groot deel gebaseerd op het geniale nummer "Ghost of You Lingers". Het reverse dubje dat daar wordt gebruikt, hoor je veelvuldig op het nieuwe album terugkomen. Effecten die Spoon daarvoor vaak niet echt nodig had om een uniek nummer te maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:10 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik vind Knock Knock Knock echt een geniaal nummer. Het beste nummer op het album, wmb.
Zit zoveel dynamiek in dat ik er bijna duizelig van word.
Het zijn vaak die vluchtige bewegingen op de achtergrond, die bijna achteloos zo'n nummer in en uit lijken te rennen, die Spoon zo verdomd goed maken. Want in werkelijkheid zijn het natuurlijk nauwkeurig afgemeten details.
- Ze vallen je aanvankelijk eigenlijk amper op, maar het wordt gaandeweg steeds duidelijker hoe belangrijk al die toevoegingen werkelijk zijn. Ze geven de nummers vleugels.
En Knock Knock Knock is daar misschien wel het beste voorbeeld van.
Laat maarquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:18 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen, van de recente releases spant Adult Jazz toch wel de kroon
Ik heb hem op mijn mp3 speler gezet maar ik trek die zanger die met de gitaarlijnen meezingt echt niet...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:18 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen, van de recente releases spant Adult Jazz toch wel de kroon
Ik had een stream geluisterd maar ik trek die zanger ook totaal niet. De rest van de muziek doet me ook weinig maar van de zang lopen de rillingen me over de rug.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik heb hem op mijn mp3 speler gezet maar ik trek die zanger die met de gitaarlijnen meezingt echt niet...
Dit was de eerste keer, ben benieuwd wie je dan bedoeld, ik heb geen ideequote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:34 schreef Norrage het volgende:
Je had hem toch al geluisterd? Of heb je nu exact dezelfde mening als iemand anders? Het lijkt bijna een quote
Was Bosbeetle geloof ik. Die zei ook exact dat het "kabbelde", dat er niet iets geweldigs gebeurt maar dat het op zich wel lekker klinktquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dit was de eerste keer, ben benieuwd wie je dan bedoeld, ik heb geen idee
Hehe wij zitten wel vaker op één lijnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:04 schreef Norrage het volgende:
[..]
Was Bosbeetle geloof ik. Die zei ook exact dat het "kabbelde", dat er niet iets geweldigs gebeurt maar dat het op zich wel lekker klinkt
hehe dat laatste zou zo maar kunnen kloppen. Ik denk ook dat dat de hoofdreden is dat ik 24/25 indie bandjes geen klap aan vind. Spoon b.v. hoor ik nog steeds niets bijzonders in, maar de meeste hier lopen er mee wegquote:Dat kabbelen heb ik trouwens echt helemaal niet. Ik zit permanent op het puntje van mijn stoel. Zeker de eerste luisterbeurt. Toen werd ik er helemaal zenuwachtig van, kan me niet voorstellen dat je het dan kabbelend noemt...pas toen ik het wat meer gewend was allemaal, kan ik me er wat bij voorstellen. Maar bij de eerste luisterbeurt? Ach, misschien ben je "vage" muziek meer gewend
Dat laatste wat je noemt, is dus echt precies wat ik dus heb bij Adult Jazz. Nog nooit eerder zoiets gehoord, volstrekt uniek wat mij betreft en enorm pakkend en ontregelend.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Hehe wij zitten wel vaker op één lijn
[..]
hehe dat laatste zou zo maar kunnen kloppen. Ik denk ook dat dat de hoofdreden is dat ik 24/25 indie bandjes geen klap aan vind. Spoon b.v. hoor ik nog steeds niets bijzonders in, maar de meeste hier lopen er mee weg
Ik ben ook vaak meer op zoek naar een toffe sfeer, textuur, structuur of een algemene uniekheid ipv gewoon leuke liedjes (of ze moeten al heel oprecht klinken, dan heb ik er wel een zwak voor)
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:10 schreef Grobbel het volgende:
In de tussentijd krijgt The Gaslight Anthem, enigszins wel verwacht, er een nieuw aarsgat bijgetrokken door Pitchfork:
http://pitchfork.com/revi(...)ght-anthem-get-hurt/
Precies net als Joy Divisionquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:40 schreef DO2 het volgende:
Ja, tuurlijk, want een band als Spoon maakt ge-woon leu-ke lied-jes...
Ja, je weet wel... Leuk.
Voor die troosteloze zondag, wanneer je met je leuke vriendinnetje op de bank zit en even de zinnen wil verzetten.
Leuk... voor tijdens het stofzuigen. Leuk meebewegen op het ritme. Of tijdens het roeren in die grote pan.
- En dan straks lekker dat soepje binnenlepelen met die leuke nootjes op de achtergrond... Je weet wel...Leuk.
Nee!
quote:
tekstueel ook fantastischquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:20 schreef Norrage het volgende:
Live was het tamelijk fantastisch trouwens, wat een charismatische vrouw
Die is al te vinden. Vind de vorige beter, dit is meer van hetzelfde.quote:
Is net die nieuwe AM plaat.quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Had je die leadsingle ook al gehoord? Toen moest ik zachtjes huilen maar vergeleken met dit is het puike muziek
COURTNEY BARNETTquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef kciR het volgende:
Na twee weken vakantie weer terug.
Wat heb ik allemaal gemist aan nieuwe releases?
Op de luisterpaal zag ik Courtney Barnett (EP's gemist) , Adult Jazz, The Magic Numbers (debuut vond ik vermakelijk toendertijd, daarna uit het oog verloren), FKA Twigs en Engineers staan. Die ga ik sowieso even aanzetten..
Dat was wel hoe ik met de Cocteau Twins in aanraking kwam, via de single Iceblink Luck. Die lifte toen mee op de shoegazepopulariteitquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef Gehenna het volgende:
Volgens mij is hier net heel hard het kwartje gevallen voor Cocteau Twins 'Heaven & Las Vegas'![]()
Ik heb 'm door de jaren al wel 10 keer geluisterd, maar het deed me steeds erg weinig. En nu ineens verkocht
Ja ik was tot voor kort ook van mening dat hoe meer post-punk invloeden er nog inzaten, hoe leuker ik hun vond (met Head over Heels als favoriet), maar ik denk dat dat nu verleden tijd isquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:14 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat was wel hoe ik met de Cocteau Twins in aanraking kwam, via de single Iceblink Luck. Die lifte toen mee op de shoegazepopulariteit![]()
Maar ik blijf Garlands en Treasure betere albums vinden, eigenlijk alle eerste 4 wel.
En een echte 4AD band natuurlijk
neem ook meteen even de EP van Wolf Alice mee dan... maar 4 nummertjes.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:51 schreef kciR het volgende:
Na twee weken vakantie weer terug.
Wat heb ik allemaal gemist aan nieuwe releases?
Op de luisterpaal zag ik Courtney Barnett (EP's gemist) , Adult Jazz, The Magic Numbers (debuut vond ik vermakelijk toendertijd, daarna uit het oog verloren), FKA Twigs en Engineers staan. Die ga ik sowieso even aanzetten..
Acid Bathquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:58 schreef Kerftminister het volgende:
Zit laatste tijd wat meer aan de Metal, wat is dit bijvoorbeeld lekker zeg.
Heerlijk man, ik zoek meer bands met zulke vocalen.quote:
Acid Bath heeft wel een beetje een unieke combinatie van zangstijlen in het genre, maar wellicht is je Eyehategod, Iron Monkey, Soilent Green en Buzzov•en ook wel wat voor jequote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:13 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heerlijk man, ik zoek meer bands met zulke vocalen.
Ja bedoelde vooral die schreeuwen met distortion, is bij Electric Wizard bijvoorbeeld ook een beetje, maar dan minder krachtig. Zal eens kijken naar die bands. Eyehategod had ik al eens van gehoord.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:26 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Acid Bath heeft wel een beetje een unieke combinatie van zangstijlen in het genre, maar wellicht vind je wat je Eyehategod, Iron Monkey, Soilent Green en Buzzov•en ook wel tof
Die Dax Riggs (zanger van Acid Bath) heeft trouwens wel meer leuke projectjes. 'Daisyhead and the Mooncrickets' en 'Deadboy & the Elephantmen' zijn vrij toffe indie bandjes b.v. en solo maakt hij een soort bluesy singer/songwriter rock, ook de moeite waard
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:11 schreef ranja het volgende:
Cocteau Twins heeft ook nog wat EP's trouwens zo tussendoor uitgebracht, die zijn bijna allemaal ook geweldig. Oa. Lullabies.
Misschien dat 'High on Fire' ook wel wat is, behoorlijk zware stoner rock, maar dan wel meer uptime en in-your-face dan de meeste anderen. (zoals the wizzard, wat meer zone-out muziek is, heerlijk bandje overigensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:27 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja bedoelde vooral die schreeuwen met distortion, is bij Electric Wizard bijvoorbeeld ook een beetje, maar dan minder krachtig. Zal eens kijken naar die bands. Eyehategod had ik al eens van gehoord.
Haha toeval, had toevallig van de week iets van High on Fire binnengehaald, vanavond eens proberen dus.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 16:39 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Misschien dat 'High on Fire' ook wel wat is, behoorlijk zware stoner rock, maar dan wel meer uptime en in-your-face dan de meeste anderen. (zoals the wizzard, wat meer zone-out muziek is, heerlijk bandje overigens) of wellicht 'Thou', maar dat is alweer een stuk trager
Waarschijnlijk is de ene track een opname van een grasmaaier van een seconde of 12, en de ander 6 seconden van een doucheputje.quote:
Hahahahaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:04 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is de ene track een opname van een grasmaaier van een seconde of 12, en de ander 6 seconden van een doucheputje.
Vind 'm helemaal niet zo slecht eigenlijk. Geen Swim, maar ook geen kutplaat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:56 schreef Norrage het volgende:
Wat een kutplaat van Caribou zeg![]()
Jammer.
Die EP van Wolf Alice doet mij ook een beetje aan Blood Red Shoes denken. Leuk plaatjequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:46 schreef ranja het volgende:
Blood Red Shoes @ Lowlands nu live op 101TV
Ik ben ook blij dat ik gegaan ben! Was een belevenis voor me. Voel nu ook wat beter aan hoe die muziek in elkaar zit en hoezeer het draait om het stemgeluid van Jeff Mangum. Die harde akoestische gitaar, de blazers, de zingende zagen, het verzadigde geluid, het vormt allemaal een bijzonder soort harmonie met die harde en indringende stem van Jeff. Ik kan me voorstellen dat het iets is waar je van moet houden, maar ik vond het heerlijk. En wat is Jeremy Barnes een fijne drummer, wat een gretigheid en energie voegt die toe aan het geheel. Maar ook de solonummers met Jeff alleen waren natuurlijk prachtig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:23 schreef Tourniquet het volgende:
Was een goed optreden van Neutral Milk Hotel, al hoorde ik om me heen dat het op LGW wel iets intenser nog was. Eigenzinnig bandje wel, foto en filmen verboden (ook met telefoons) en geheel geen lichtshow. Maar ben wel blij dat ik gegaan ben!
En wat lijkt het stemgeluid van Jeff Mangum en Colin Meloy toch op elkaar, live al helemaal!
Dit is de 3e achtereenvolgende waar ik niet bij ben, dus ik ben er aan gewend inmiddelsquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:26 schreef kciR het volgende:
Die EP van Wolf Alice doet mij ook een beetje aan Blood Red Shoes denken. Leuk plaatje
Over Lowlands gesproken, dit is de eerste sinds 2005 waar ik niet bij ben. Het is volledig bewust dat ik geen kaartje heb gekocht, maar het is toch wel een raar gevoel om nu op tv naar Lowlands te zitten kijken ipv er zelf te staan.
Ok, kutplaat is misschien te negatief. Maar ik vind hem wel echt slecht. 6je. Maar goed, nog wat vaker luisteren...maar dat wordt een hele opgavequote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind 'm helemaal niet zo slecht eigenlijk. Geen Swim, maar ook geen kutplaat.
Back Home was het enige nummer dat ik goed vond.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:56 schreef Norrage het volgende:
Wat een kutplaat van Caribou zeg![]()
Jammer.
Bronquote:I don’t wish to get in your pants
Instead, I wish to be your pants
If you want to hear Peter Broderick recite these lines of his above; or a Bertolt Brecht Hörspiel followed by a conversation with Nils Frahm’s piano. Or Andy Warhol on the phone superceded by Burmese street kids singing from the back of a pick-up truck and the voices of a Haitian voodoo ceremony – then come to The Lake.
Broadcasting from Copenhagen to the world, The Lake is on air 24 hours daily at www.thelakeradio.com. The new radio platform was initiated and curated by Kasper Vang (artist), Jan Høgh Stricker (radio journalist) together with Mads Brauer,Casper Clausen and Rasmus Stolberg from the band Efterklang (4AD).
The Lake aims to be the anti-thesis of commercial radio. Its function is to serve as a platform for experimental and inspiring music and sounds, without playlists, boundaries or limitations. The carefully curated library spans all decades of recorded audio, crossing geographical borders, languages and genres.
No one knows what The Lake will play next. Randomized playback will make it a unique experience for listeners who can hear everything from the forgotten and underrated to ground-breaking, rare and new pieces.
Once a week The Lake will break with its usual 24 hour programming to broadcast special audio recorded exclusively for the radio station. The first of these will happen on August 24th and 25th where The Lake will broadcast live from this year’s edition of the MAD Symposium in Copenhagen. MAD was founded in 2011 by Noma chef René Redzepi and this year’s event is co-curated by Brazilian chef Alex Atala. More than twenty talks by some of the world’s greatest culinary pioneers and thinkers will be aired on www.thelakeradio.com unedited. More details on the event will be announced soon.
Also coming soon to The Lake, a series of programs from this year’s Roskilde Festival featuring the likes of Julia Holter, The Necks, Arto Lindsay + Paal Nilssen-Love, Fire! Orchestra, King Ayisoba. A series of mixtapes will also be launched this month. The first, entitled Awful Tape from Osaka, will be aired on August 28th.
Ik vind The Glow Pt. 2 echt fenomenaal. Een van de beste albums die ik ken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:37 schreef Trollscience het volgende:
Ben de The Microphones-discografie aan het doorspitten, aanraders?
Sorry, misschien erbij moeten zeggen, op The Glow na danquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind The Glow Pt. 2 echt fenomenaal. Een van de beste albums die ik ken.
Ziet er interessant uit! Ga er zeker eens naar luisteren.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 18:16 schreef takkfyrir het volgende:
Ik weet niet waar ik 't anders neer moet gooien en vermoed dat er hier ook wel mensen zitten die het kunnen waarderen. Leden van Efterklang hebben een nieuw radiostation opgezet: The Lake.
[..]
Bron
Ik vind 't tof.
Identiek cijfer op Pitchfork ook grappig genoeg.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:11 schreef DO2 het volgende:
Eigenlijk doet dat album ( vrijwel ) niets onder voor The Glow, Pt 2.
Maar vreemd genoeg hoor je daar bijna nooit iemand over.
Dacht ik na een beurt ook (sorry nog daarvoor, Tchockquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:35 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ok, kutplaat is misschien te negatief. Maar ik vind hem wel echt slecht. 6je. Maar goed, nog wat vaker luisteren...maar dat wordt een hele opgave
Ik zie het, ja. Beide een dikke 9. Terecht. Beide albums zijn fenomenaal.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 03:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Identiek cijfer op Pitchfork ook grappig genoeg.
Darksidequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:50 schreef Moody het volgende:
Live vanaf Pukkelpop zeg ik....
Darkside
Tsja, ik heb het sowieso niet echt met vrouwen-R&B-zangeressen, dus het is het wellicht gewoon niet voor mij....quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:37 schreef DO2 het volgende:
Saai? Vind haar naast The Weeknd en Frank Ocean het meest fascinerende wat er momenteel gebeurt op R&B gebied. Nu al. Toegegeven; ik heb niet zo veel met het genre an sich, maar hier kan ik geen genoeg van krijgen. Zo lust ik er ook wel pap van.
Ja sorry, saai is gewoon zo'n mooi woord DO2. Ik weet niet hoe ik het anders moet noemenquote:Op zondag 17 augustus 2014 01:49 schreef DO2 het volgende:
Oh ja, Janelle... Die mag er ook wel zijn. Maar je kan dit album onmogelijk saai noemen, Norrage.
Ja, het kan wel. Je doet het namelijk. Maar ik geloof toch dat je de definitie van saai moet herzien.
Saai, zegt ie. Jezus. Ik moet na elke luisterbeurt minimaal een uur bijkomen, man.
Er komt zoveel moois voorbij dat ik het allemaal niet meer kan bijbenen.
Hier, nog zo'n saai meesterwerkje:
Mooiste nummer van 2014. Schrijf het maar alvast op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Nico and Dave here. DARKSIDE is coming to an end, for now. On September 12th, we will be playing our last show at Brooklyn Masonic Temple
Here are two songs that we made while working on "Psychic" but that didn't make the album.
1 - What They Say
2 - Gone Too Soon
Haha ja wat een ventje, mooi.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:04 schreef Norrage het volgende:
Typhoon
Kijk nu ookdat jongetje
![]()
Hahaha
Wat...een...held...
Maar huisbandbah...
quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:22 schreef Tchock het volgende:
Bah dan is het extra zuur dat ik ze op Pukkelpop niet heb gezien.
Ik ben überhaupt niet naar Pukkelpop geweest.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:28 schreef Moody het volgende:
[..]Poepzak. Waar zat je dan?
Waren echt geniaalHele zaal had zoiets van WTF
en
Mij incluis. Jeezus wat goed.
Op je hoogtepunt stoppen heet zoiets. Het gaat hem blijkbaar niet op het geld, want Darkside had een wereldwijde mega-act kunnen worden op electro/dance/techno-festivals.
The National wel gezien? Inmiddels 5x gezien, maar dit was veruit hun beste optreden. Matt is echt steengoed als hij niet bezopen is. Die gimmick bij Mr. November stoor ik me al niet meer aan
Oooh...ik dacht dat je er wasquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben überhaupt niet naar Pukkelpop geweest.Line-up was simpelweg te matig voor de (nieuwe) namen die ik wild zien. Darkside is episch natuurlijk maar die heb ik er in amper 8 maanden ook al twee keer op zitten. National drie keer waarvan twee afgelopen jaar, enzovoort.
Hahahaquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Oooh...ik dacht dat je er was
Ze hebt ze in ieder geval gezien....dat kun je je kinderen vertellen. Heb ik ook gedaan, maar hij keek me vragend aan. Besef komt later wel
Vond Pukkelpop beter dan RW van vorig jaar. Hele lijst met bands heb ik kunnen afvinken de afgelopen dagen. Prima editie. Sfeertje ben ik nog niet over uit, sowieso beter dan Lowlands en Pinkpop, maar net iets minder dan RW. Ondanks dat RW commerciëler is, is de sfeer wat relaxter. Iets minder jeugd van 17-20 die vooral komen voor de dancemuziek.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
HahahaGoed dat je het naar je zin hebt gehad.
En ik heb wel een tikkeltje spijt ook hoor, maar ja. Dat hoort er bij.
Ja, wel mee eens. Maar Pukkelpop zelf is een veel leuker festival dan RW vind ik. Véél meer te zien en te doen, je verveelt je nooit. Op Werchter is dat bepaald niet altijd het geval.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Vond Pukkelpop beter dan RW van vorig jaar. Hele lijst met bands heb ik kunnen afvinken de afgelopen dagen. Prima editie. Sfeertje ben ik nog niet over uit, sowieso beter dan Lowlands en Pinkpop, maar net iets minder dan RW. Ondanks dat RW commerciëler is, is de sfeer wat relaxter. Iets minder jeugd van 17-20 die vooral uit zijn op dancemuziek.
Jup dat wel. 5 of 6 tenten waar altijd wel een leuk rammelend bandje speeltquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, wel mee eens. Maar Pukkelpop zelf is een veel leuker festival dan RW vind ik. Véél meer te zien en te doen, je verveelt je nooit. Op Werchter is dat bepaald niet altijd het geval.
Oh echt? Bijzonder. Twee jaar terug of zo gezien, toen waren ze juist erg overtuigend vond ik. Hele weide ging mee.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Jup dat wel. 5 of 6 tenten waar altijd wel een leuk rammelend bandje speeltAl staat 1,5 tent voor de grootste deel vol met Belgisch talent.
QotSA was een lachertje overigens. Die kregen het publiek totaal niet mee en dat hadden ze ook door. Stelletje opgefokte Amerikanen
Zal deels aan het tijdstip (laatste dag) en het weer (regen) gelegen hebben, maar ik vond ze ook niet overtuigend. Minder energiek dan 3 jaar geleden tijdens RW 2011. Heb ze ook maar 1,5x gezien, dus ben ook geen ervaringsdeskundige vrees ikquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh echt? Bijzonder. Twee jaar terug of zo gezien, toen waren ze juist erg overtuigend vond ik. Hele weide ging mee.
Hé, die was ik ook bij.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Zal deels aan het tijdstip (laatste dag) en het weer (regen) gelegen hebben, maar ik vond ze ook niet overtuigend. Minder energiek dan 3 jaar geleden tijdens RW 2011. Heb ze ook maar 1,5x gezien, dus ben ook geen ervaringsdeskundige vrees ik
Ja heb je weleens verteld dacht ikquote:
Ik RW 11-13 en Pukkelpop 12-13. En dit jaar had ik ook tickets dus, maar dat feest ging niet door. Volgend jaar weer kiezen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Ja heb je weleens verteld dacht ikHeb je met terugwerkende kracht niet herkend vrees ik
Heb RW 11-12-13 gedaan. Daarvoor voornamelijk Lowlands, Pinkpop en 1x Pukkelpop.
Toch maar die Fok-meet?quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik RW 11-13 en Pukkelpop 12-13. En dit jaar had ik ook tickets dus, maar dat feest ging niet door. Volgend jaar weer kiezen.
FOK!-meet?quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Toch maar die Fok-meet?
Dan gaat het geen RW worden denk ik. En graag weer in een hotelEcht genieten om om 10u op een croissantje te kunnen bijten, terwijl je weet dat tienduizenden campinggasten met een pleerol onder hun arm in de regen aan het wachten zijn
Ik had de Ibis in Hasselt (vrij goedkoop) al ruim een jaar eerder geboekt via Booking.com. Voordeel: Je kan tot 48 uur van tevoren nog kosteloos annuleren. Dus gewoon op tijd een rits kamers boeken in de omgeving, fiets huren en heerlijk comfortabel festival hebbenquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
FOK!-meet?
HahaHotel lijkt me best wel een keer leuk. Is dat een beetje te vinden en te betalen rond een festival?
Festival in Bretangequote:
Dit is misschien wel de slechtste line-up die ik dit jaar gezien heb.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:05 schreef boriq het volgende:
[..]
Festival in Bretangehttp://www.vieillescharrues.asso.fr/2014/
Staat voor mij namelijk op de planning van volgend jaar.
line-up van dit jaar:
[ afbeelding ]
Zo, dat is een boel Franse bands met hier en daar een flinke topper. Black Keys, Franz, Arctic Monkeys, Miles Kane, de standaard gasten. Elton John zou ik wel graag op een festival willen zienquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:05 schreef boriq het volgende:
[..]
line-up van dit jaar:
[ afbeelding ]
ik vond hem zelf nog niet eens zo heel slechtquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is misschien wel de slechtste line-up die ik dit jaar gezien heb.![]()
Ik kan makkelijk een slaapplek in het stadje regelen (zo'n dorp waar 1x per jaar iets gebeurd) en het leek me weer wat anders.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Zo, dat is een boel Franse bands met hier en daar een flinke topper. Black Keys, Franz, Arctic Monkeys, Miles Kane, de standaard gasten. Elton John zou ik wel graag op een festival willen zien(zonder dollen)
Nog niet overtuigd, maar ik voeg m toe aan de shortlist
Misschien ken je wat van die Franse bands?quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:10 schreef boriq het volgende:
[..]
ik vond hem zelf nog niet eens zo heel slecht
Ja...maarrr.....Elton Johnquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:14 schreef Tchock het volgende:
Nee, sorry. Lily Allen en 30 Seconds to Mars als headliners zo te zien? Arctic Monkeys, Franz en Black Keys zijn uiteraard leuk maar die komen overal, vooral de laatste twee. Hoef je niet voor naar Frankrijk. Verder Stromae, Gestaffelstein, Elton John die totaal niet aan mij besteed zijn.
Ik kan er ook niet helemaal uit wijs worden wat de verdeling in podia is. Lijkt geen vaste stijl per podium te zijn, ene dag heb je Diplo en de volgende Birth of Joy als afsluiters?
Hoop gave bands welquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:05 schreef boriq het volgende:
[..]
line-up van dit jaar:
[ afbeelding ]
Ken jij nog leuke "underground" festivals in Europa? Iets dat groot genoeg is voor voldoende leuke bands, maar je niet struikelt over de Nederlanders. En ga je mee?quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Hoop gave bands wel
Shaka Ponk
Vanessa Paradis![]()
Lily Allen
Bombay Show Pig
Hollysiz
Arctic Monkeys, Franz Ferdinand, Indochine
Nee, ik ben nooit verder weggeweest dan 1x Pukkelpop en 3x Grapsopquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:34 schreef Moody het volgende:
Ken jij nog leuke "underground" festivals in Europa? Iets dat groot genoeg is voor voldoende leuke bands, maar je niet struikelt over de Nederlanders. En ga je mee?
Jouw imago....down the drainquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:35 schreef ranja het volgende:
[..]
Nee, ik ben nooit verder weggeweest dan 1x Pukkelpop en 3x GrapsopGeen idee dus...
Doe er maar overheenlullen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:38 schreef ranja het volgende:
Zo jammer dat haar muziek niet interessanter is...
Oh, ik ben wel op BKS. Beschaving, misschien Dauwpop en Metropolisquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Jouw imago....down the drain
We doen een poging tot Fok-festival-meet 2015. Zonder Ranja zal het niet hetzelfde zijn. Iedereen zal vragen: Waar is Ranja? En ik: Jah, hij wilde nietJonge!
Als er een indie-topic-festival komt, moet het wel allesomvattend zijn. Beetje richting de Pukkelpop-line-up denk ikquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh, ik ben wel op BKS. Beschaving, misschien Dauwpop en MetropolisMaar daar staan te weinig of de verkeerde bekende bands voor de indiërs denk ik
Als je van elektronische muziek houdt is Dour echt een parel volgens mij. Alles en iedereen komt er en in Nederland vrijwel onontdekt. Maar naar gitaren is het soms ver zoeken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:34 schreef Moody het volgende:
[..]
Ken jij nog leuke "underground" festivals in Europa? Iets dat groot genoeg is voor voldoende leuke bands, maar je niet struikelt over de Nederlanders. En ga je mee?
Slowdive stond op BKSquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Als er een indie-topic-festival komt, moet het wel allesomvattend zijn. Beetje richting de Pukkelpop-line-up denk ikSlowdive is een ranja-bandje toch? Was echt super
Ik laat het idee wel sudderen, wellicht pakken meer mensen het op. Moet natuurlijk wel gedragen worden door een aantal mensen.
Tot zover.
Ja Dour heb ik wel eens overwogen, om die reden idd nooit gedaan. Daarbij is Dour echt een huge festival. Net als Roskilde e.d.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je van elektronische muziek houdt is Dour echt een parel volgens mij. Alles en iedereen komt er en in Nederland vrijwel onontdekt. Maar naar gitaren is het soms ver zoeken.
Vind de line-up niet echt spectaculair hoor. Bijna vergelijkbaar met PP dat wel hoor. Goed voor Nederlandse begrippen, maar er is zoveel meer te ontdekken in een betere setting (lees: minder 3FM-publiek).quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:47 schreef Norrage het volgende:
BKS is wel echt het fok festival lijkt me
Ja, tuurlijk gezien. Ik had er iets meer van verwacht, maar zeker wel goed. Niet zo'n hoogtepunt als Portishead het jaar ervoor echter.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:47 schreef Moody het volgende:
Gezien?
Ik kon niet naar BKS, maar heb ze op PP gezien donderdag. Echt geniaal
Ik vond Slowdive beter dan Portisheadquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:56 schreef ranja het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk gezien. Ik had er iets meer van verwacht, maar zeker wel goed. Niet zo'n hoogtepunt als Portishead het jaar ervoor echter.
Slowdive stond bij BKS denk ik op 6 of 7, na Honeyblood, PINS, Angus & Julia, Franz Ferdinand, Chrvches (niet perse in die volgorde) en evt Pixiesquote:Op zondag 17 augustus 2014 21:57 schreef Moody het volgende:
Ik vond Slowdive beter dan Portishead
Maar beide dik in de top-10 van afgelopen weekend. Slowdive op nummer 2 of 3 denk ik
Ik vind de line-up van Melt! eigenlijk elk jaar beter dan die van Dour. Locatie is ook leuker, wel meer Nederlanders dat is een nadeel.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je van elektronische muziek houdt is Dour echt een parel volgens mij. Alles en iedereen komt er en in Nederland vrijwel onontdekt. Maar naar gitaren is het soms ver zoeken.
Wat zeg je hier nu, eigenlijk? Er is echt geen chocola van te maken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:04 schreef Kerftminister het volgende:
... dus ging er maar van uit dat het echt van die 'Ik houd niet van R&B, maar opeens dit album wel' muziek zou zijn die ik normaliter niet waardeer.
Vrije vertaling:quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:27 schreef DO2 het volgende:
[..]
Wat zeg je hier nu, eigenlijk? Er is echt geen chocola van te maken.
{[Er is muziek in een genre waar hij niet van houdt, maar hij denkt dat hij dit bij uitzondering wel tof vindt.] Het stuk tussen haken waardeert hij normaliter niet.} Het stuk tussen accolades ging hij vanuit op basis van de albumhoes.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:47 schreef DO2 het volgende:
Ja, maar daarna voegt ie er nog 'die ik normaliter niet waardeer' aan toe.
Da's dus een onnodige toevoeging, begrijp ik?
Dacht dat ie daarmee bedoelde dat ie geen albums/artiesten waardeert die er ( volgens hem ) op uit zijn om juist die mensen die zich niet echt aangetrokken voelen tot een bepaald genre erbij te halen door een beetje 'anders' te zijn dan al die anderen.
Snap je het nog?.
Zoiets ja. Soort entry-level R&B of een soort genre-mixjes die een nieuw/breed publiek trekken maar bij de 'puristen' niet snel goed vallenquote:Op maandag 18 augustus 2014 02:47 schreef DO2 het volgende:
Dacht dat ie daarmee bedoelde dat ie geen albums/artiesten waardeert die er ( volgens hem ) op uit zijn om juist die mensen die zich niet echt aangetrokken voelen tot een bepaald genre erbij te halen door een beetje 'anders' te zijn dan al die anderen.
Snap je het nog?.
Nee, als het muziek zou zijn waarvan ie zelf denkt dat ie het ( aan de hand van de cover) wel tof vindt, zou ie niet beginnen met 'Maar fka Twigs is de moeite waard? Vind die cover echt vreselijk dus ging er maar van uit dat...'quote:Op maandag 18 augustus 2014 03:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
{[Er is muziek in een genre waar hij niet van houdt, maar hij denkt dat hij dit bij uitzondering wel tof vindt.] Het stuk tussen haken waardeert hij normaliter niet.} Het stuk tussen accolades ging hij vanuit op basis van de albumhoes.
Zo dan? Is dat wat jij zei?
White Lung heeft ook wel wat weg van het inmiddels weer vergeten Pretty Girls Make Graves.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:04 schreef Kerftminister het volgende:
Heb zelf trouwens ook wel iets leuks ontdekt. White Lung - Deep Fantasy. Keiharde Punk met vrouwelijke vocalist, eigenlijk meer Noise Rock, rammelt van alle kanten, maar met veel kracht en plezier.
Nee zeg, die #1 opvallendquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
P4K heeft een top 200 gemaakt van de beste nummers van dit decennium ( tot nu toe ).
Best een mooi lijstje. Zag de nummer 1 niet aankomen, trouwens.
Nee klopt, maar die P4K zijn altijd zo pretentieus hipsterigquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:22 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is maar een lijstje, natuurlijk.
Staan wel een aantal dingen tussen die ik nog niet ken. Dus da's altijd leuk.
Min of meer ja. Bedoel kijk normale R&B vind ik wel cool, vooral die heel dicht bij Soul ligt. Dingen als D'Angelo, Raheem DeVaughn, Janelle Monáe etc. Maar heb het gevoel dat dit echt van die Hipster R&B is om het zo te zeggen, net als Channel Orange. Daar was ik toen echt woest om he, die plaat. Nostalgia, Ultra was een schitterende plaat met cleverness en toch een klassiekere stijl, en alles wat mij beviel aan het album werd eruitgehaald bij Channel Orange.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:47 schreef DO2 het volgende:
Snap je het nog?.
Jij snapt hem.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:55 schreef Norrage het volgende:
Ik ging uit van een cover, als in een nummerheeft ze geen cover gedaan?
En kerft heeft, terecht, een hekel aan bands die de puristen ineens goed vinden. Van die niet hiphop fans, die dan ineens weglopen met een Kanye West of zo. Dit is die opgekropte Kerft-woedemet FKA lijkt hetzelfde te gebeuren, maar dan in R&B. Zo lees ik het
Meteen schijtzooi als Migosquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef DO2 het volgende:
P4K heeft een top 200 gemaakt van de beste nummers van dit decennium ( tot nu toe ).
Best een mooi lijstje. Zag de nummer 1 niet aankomen, trouwens.
Dit dus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:43 schreef Norrage het volgende:
Wat Kerft heeft heb ik in bepaalde mate ook. Daarom ook mijn (lichte) aversie richting zo;n lijst van Pitchfork, zoals hierboven gepost. Het staat bol van de pretentieuze hipster muziek. Hipster electro, hiphop en R&B waar mensen van houden die normaalgesproken niet van die genres houden. In veel gevallen terecht hoor, maar ook in vele gevallen niet. Vooral wat betreft hiphop (de "main" frustratie van Kerft) gaat het af en toe wel wat te gek.
Gastquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:43 schreef Norrage het volgende:
Wat Kerft heeft heb ik in bepaalde mate ook. Daarom ook mijn (lichte) aversie richting zo;n lijst van Pitchfork, zoals hierboven gepost. Het staat bol van de pretentieuze hipster muziek. Hipster electro, hiphop en R&B waar mensen van houden die normaalgesproken niet van die genres houden. In veel gevallen terecht hoor, maar ook in vele gevallen niet. Vooral wat betreft hiphop (de "main" frustratie van Kerft) gaat het af en toe wel wat te gek.
Nou nou zeg, beledig ons niet zo!quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:48 schreef DO2 het volgende:
Jullie zijn veel erger dan P4K, hoor. Da's misschien wel de grootste grap.
Ontkracht het dan eens. Ik weet dat jij precies de persoon bent die juist fan is van die shit als die laatste van Kanye Westquote:
Nou ja, nummers als Call Me Maybe en Rolling in the Deep zijn wel hoogstaande pareltjes idd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef DO2 het volgende:
De hoogmoedigheid waarmee jullie zulke lijstjes afstraffen is echt van 'n ongekend niveau.
Daar kan P4K nog een puntje aan zuigen.
Ik denk dat ze mijn uitwerpselen nog op een literaire wijze kunnen beschrijven zelfs.quote:Waka's rapping, amateur as it was, possesed a brusque, direct power, a voice so bold that the rest of hip-hop seemed needlessly subtle and half-hearted in comparison
Valt in mijn geval wel mee toch? De albumlijsten van P4K vind ik meestal wel primaquote:Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef DO2 het volgende:
De hoogmoedigheid waarmee jullie zulke lijstjes afstraffen is echt van 'n ongekend niveau.
Daar kan P4K nog een puntje aan zuigen.
Allereerst: ik vind Kanye West verschrikkelijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ontkracht het dan eens. Ik weet dat jij precies de persoon bent die juist fan is van die shit als die laatste van Kanye WestDus ik begrijp dat je je een beetje aangevallen voelt
Nee maar goed, je kan toch niet ontkennen dat er wel een beetje problemen zijn met Pitchfork?
Dit vind ik ook prachtig. Als Pitchfork iets een 9 geeft gaan mensen het luisteren - dat vind je al raar. Maar als mensen dat vervolgens vaker luisteren komt dat "omdat ze het niets vinden maar als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn".quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef Kerftminister het volgende:
Mooiste is dat Pitchfork altijd een hele grote groep hipstervolgers heeft die hun smaak puur baseren op ratings die ze geven. 'O Pitchfork geeft een 9, nu moet ik het luisteren!' En dan vinden ze niks en gaan ze het nog vaker luisteren, want als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn.
Zo, mijn gal is gespuwd. Verder met het dagelijkse leven.
Niks raars aan, ik reken jou daar niet onder. Ik reken mensen daaronder wiens smaak bestaat uit alleen muziek van de laatste 5 jaar die Pitchfork een 9 of hoger heeft gegeven. En die zijn er zat ja.quote:Op maandag 18 augustus 2014 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit vind ik ook prachtig. Als Pitchfork iets een 9 geeft gaan mensen het luisteren - dat vind je al raar. Maar als mensen dat vervolgens vaker luisteren komt dat "omdat ze het niets vinden maar als Pitchfork het goed vindt moet het wel goed zijn".
Ik haal inderdaad inspiratie uit recensies. Niet enkel maar wel zeker van Pitchfork. Hoe is dat raar?
Bestaan die? Waar kan ik ze vinden?quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:00 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Niks raars aan, ik reken jou daar niet onder. Ik reken mensen daaronder wiens smaak bestaat uit alleen muziek van de laatste 5 jaar die Pitchfork een 9 of hoger heeft gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |