Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairA gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
Je vergeet de enorme historie en cultuur van Irak. Maar dat hebben de partners in crime van Israel al totaal verneukt helaas.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:29 schreef Maanvis het volgende:
Voor heatwave:
Libanon:
http://www.darkroastedble(...)-of-middle-east.html
Iran:
http://www.darkroastedble(...)ing-iran-part-2.html
Armenië (niet echt midden-oosten maargoed):
http://www.darkroastedblend.com/2008/03/armenia-epic-land.html
Dus genoeg te zien daar behalve israël
Idd, straks is de mening van Kim Jung oid ook nog relevant, als het maar Pro-Hamas isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:04 schreef Voorschrift het volgende:
Jimmy Carter.
Die word door iedereen uitgekotst als slechtste president ooit, laten we daar vooral naar luisteren met al z'n wijsheid.
Ach als er weinig zinnige mensen zijn die er een dergelijke mening over hebben moet je toch maar elke strohalm aanpakken zo blijkt maar weer.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, straks is de mening van Kim Jung oid ook nog relevant, als het maar Pro-Hamas is.
Vind niet dat er een noodzakelijk verband tussen het zijn van een goede president, en het schrijven van goede boeken zit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:04 schreef Voorschrift het volgende:
Jimmy Carter.
Die word door iedereen uitgekotst als slechtste president ooit, laten we daar vooral naar luisteren met al z'n wijsheid.
het zijn ook altijd de hele foute mensen die pro-palestinie zijn, en van die aandachtsgeile soap-actrices etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach als er weinig zinnige mensen zijn die er een dergelijke mening over hebben moet je toch maar elke strohalm aanpakken zo blijkt maar weer.
Nee dat klopt, Annie M.G. Schmidt schreef ook goede boeken, maar haar mening over oorlogen lijkt me er niet belangrijker door, noch de inhoud.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Vind niet dat er een noodzakelijk verband tussen het zijn van een goede president, en het schrijven van goede boeken zit.
dat zie je verkeerd, ze zijn gewoon tegen de manier van werken van Israël. niet tegen het land israël of tegen het jodendom, of voor hamas of voor palestinaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het zijn ook altijd de hele foute mensen die pro-palestinie zijn, en van die aandachtsgeile soap-actrices etc..
Wat voor mensen zijn dat dan ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het zijn ook altijd de hele foute mensen die pro-palestinie zijn, en van die aandachtsgeile soap-actrices etc..
Van die zeikerds aan de zijlijn die van mening zijn dat gewapende conflicten op te lossen zijn met knuffels. Lekker in de tuin in de VS of Europa, genietend van een koude ijsthee, en maar foeteren over hun onbegrip.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Naïeve mongolen.quote:
Jij hebt liever dat ze vanaf de zijlijn in hun tuin met die icetea liever aanmoedigen tot geweld ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van die zeikerds aan de zijlijn die van mening zijn dat gewapende conflicten op te lossen zijn met knuffels. Lekker in de tuin in de VS of Europa, genietend van een koude ijsthee, en maar foeteren over hun onbegrip.
Je ontwijkt nu mijn punt. Schrijven volgens jou goede presidenten goede boeken en slechte presidenten slechte boeken?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee dat klopt, Annie M.G. Schmidt schreef ook goede boeken, maar haar mening over oorlogen lijkt me er niet belangrijker door, noch de inhoud.
Er zijn duizenden mensen in tel aviv (WAAR DE BOMMEN VALLEN) die op de pleinen aldaar demonstreren tegen de manier van werken van israël..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van die zeikerds aan de zijlijn die van mening zijn dat gewapende conflicten op te lossen zijn met knuffels. Lekker in de tuin in de VS of Europa, genietend van een koude ijsthee, en maar foeteren over hun onbegrip.
Nee, gewoon die twee vechtende partijen het met elkaar laten uitvogelen in plaats van de alwijze tante Truus uit te hangen die o zo'n verstand en begrip heeft van de situatie daar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij hebt liever dat ze vanaf de zijlijn in hun tuin met die icetea liever aanmoedigen tot geweld ?
Ja en?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn duizenden mensen in tel aviv (WAAR DE BOMMEN VALLEN) die op de pleinen aldaar demonstreren tegen de manier van werken van israël..
Als de VS Duitsland en de rest van Europa had laten uitvechten ben ik bang dat er niet eens een joodse staat had kunnen zijn...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, gewoon die twee vechtende partijen het met elkaar laten uitvogelen in plaats van de alwijze tante Truus uit te hangen die o zo'n verstand en begrip heeft van de situatie daar.
En als beide partijen er door koppigheid er niet uit gaan komen ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, gewoon die twee vechtende partijen het met elkaar laten uitvogelen in plaats van de alwijze tante Truus uit te hangen die o zo'n verstand en begrip heeft van de situatie daar.
Als je hem niet geloofd, luister dan naar deze toespraak van de zoon van een israelische president. Als je in ieder geval meer wilt leren over dit conflict en wie de aggresor is in dit conflict en wie alleen hun eigen land willen beschermen terwijl ze uitgemoord en geteroriseerd worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:04 schreef Voorschrift het volgende:
Jimmy Carter.
Goede boeken zijn niet afhankelijk van wie ze schrijven nee, maar ik kan me zo indenken dat de mening vertolkt van Carter in een boek weinig zinnig zal zijn. Die kerel heeft werkelijk alles fout gedaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:12 schreef tapirrr het volgende:
[..]
Je ontwijkt nu mijn punt. Schrijven volgens jou goede presidenten goede boeken en slechte presidenten slechte boeken?
Daarnaast is Dries van Agt, toch een gerespecteerd oud-premier van Nederland, ook fel tegen de acties van Israël. Om maar een voorbeeld te noemen.
meoten die ook maar hun bek houwe?quote:
Idd, ook daar heb je fucking hippiesquote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doen ze al 2000 jaar niet, maar jouw UI en compassie zal het vast doen oplossen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En als beide partijen er door koppigheid er niet uit gaan komen ?
Die gaan er maar lekker staan, wat kan mij dat verrotten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
meoten die ook maar hun bek houwe?
Gahah dat zeg ik niet. Maar mensen met jouw houding gaan het ook niet oplossen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat doen ze al 2000 jaar niet, maar jouw UI en compassie zal het vast doen oplossen.
Omdat ze een ander standpunt hebben als jou zijn het naieve mongolen....quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Naïeve mongolen.
Om het maar even te verduidelijken.
Waarom zou ik het moeten oplossen dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:15 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahah dat zeg ik niet. Maar mensen met jouw houding gaan het ook niet oplossen.
Je wordt al voorzichtiger. Net zei je nog heel sarcastisch: ''laten we daar naar luisteren met zn allen''. Lees alsjeblieft eerst zijn boek voordat je je mening geeft.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Goede boeken zijn niet afhankelijk van wie ze schrijven nee, maar ik kan me zo indenken dat de mening vertolkt van Carter in een boek weinig zinnig zal zijn. Die kerel heeft werkelijk alles fout gedaan.
ja geen idee ik dacht dat je vond dat die ook maar hun muil moesten houwequote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die gaan er maar lekker staan, wat kan mij dat verrotten?
Nee.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:15 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Omdat ze een ander standpunt hebben als jou zijn het naieve mongolen....
Inderdaad en nu gelukkig ook steeds meer die gewoon weigeren om het leger in te gaan van Israel en daarom in de gevangenis worden gegooid. Dat zijn de echte helden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn duizenden mensen in tel aviv (WAAR DE BOMMEN VALLEN) die op de pleinen aldaar demonstreren tegen de manier van werken van israël..
Nee, jij kwam met die mensen aanslepen, ik zei er niks van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja geen idee ik dacht dat je vond dat die ook maar hun muil moesten houwe
omdat jouw kinderen later doodgeschoten worden door mensen die nu geïndoctrineerd worden tegen de westelijke wereld..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou ik het moeten oplossen dan?
Dat betwijfel ik ten zeerste.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat jouw kinderen later doodgeschoten worden door mensen die nu geïndoctrineerd worden tegen de westelijke wereld..
Deserteurs heb je altijd, meestal gaan die tegen de muur trouwens.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Inderdaad en nu gelukkig ook steeds meer die gewoon weigeren om het leger in te gaan van Israel en daarom in de gevangenis worden gegooid. Dat zijn de echte helden.
Uhhh ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
omdat jouw kinderen later doodgeschoten worden door mensen die nu geïndoctrineerd worden tegen de westelijke wereld..
dus je neemt geen kinderen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ten zeerste.
Ik ben homo, dus de kans is klein.quote:
Ik ben serieus.quote:
Dat is dus een enorme mythe die gelijk al door geprikt word in die lezing. De palestijnen en joden hebben duizenden jaren in vrede geleefd. Het is pas vanaf het begin van de vorige eeuw met de opkomst van het Zionisme hommeles geworden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat doen ze al 2000 jaar niet, maar jouw UI en compassie zal het vast doen oplossen.
zoals ik eerder al zei; israël is het gidsland van de wereld. Als zij langdurige vrede kunnen bewerkstelligen kan de wereld vrede houden.quote:
Ik heb 't meer over die hele klote-regio.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is dus een enorme mythe die gelijk al door geprikt word in die lezing. De palestijnen en joden hebben duizenden jaren in vrede geleefd. Het is pas vanaf het begin van de vorige eeuw met de opkomst van het Zionisme hommeles geworden.
Wel je feiten kennen.
Dat zegt ook al genoeg over jou niveau......quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:17 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Deserteurs heb je altijd, meestal gaan die tegen de muur trouwens.
het slaat nergens op om hier te zeggen dat eventuele kinderen in de toekomst wel worden neerschoten..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
zoals ik eerder al zei; israël is het gidsland van de wereld. Als zij langdurige vrede kunnen bewerkstelligen kan de wereld vrede houden.
Zit wat in.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
Daarom moet je die indoctrinatie nu gewoon lekker de kop laten inrammen door Israel, als er niemand meer over is kan je ook het westen niet haten, simpel.
JouWquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat zegt ook al genoeg over jou niveau......
nou,w at vind je dan van Moshe Feiglin die vindt dat het homohuwelijk niet moet kunnen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben homo, dus de kans is klein.
Ow dus je hebt het niet over het Palestijns-Israelische conflict? Wat doe je dan in dit topic?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb 't meer over die hele klote-regio.
Altijd wel wat daar, al sinds mensheugenis.
het slaat juist nergens op om te zeggen dat we de komende 100 jaar veilig zijn in nederland..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
het slaat nergens op om hier te zeggen dat eventuele kinderen in de toekomst wel worden neerschoten..
Heb er geen mening over, ze mag lekker roepen wat ze wil.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nou,w at vind je dan van Moshe Feiglin die vindt dat het homohuwelijk niet moet kunnen?
Huh wat?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow dus je hebt het niet over het Palestijns-Israelische conflict? Wat doe je dan in dit topic?
Ga nou maar weer Nederlands leren, waarom zou je van de wereld iets snappen als je je moerstaal niet eens fatsoenlijk hebt kunnen leren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kijk die lezing nou maar, steek je misschien nog wat van op.
het is een man die 20% van de stemmen kreeg in de verkiezingen van israëlquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb er geen mening over, ze mag lekker roepen wat ze wil.
Vind haar alleen waarschijnlijk wel een enorme kut.
Oh enig.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is een man die 20% van de stemmen kreeg in de verkiezingen van israël
Je gaat het niet kijken he? Wat zou de zoon van een Israelische zionistische generaal ook weten over dit conflict. Jij hebt er natuurlijk veel meer verstand van.....quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga nou maar weer Nederlands leren, waarom zou je van de wereld iets snappen als je je moerstaal niet eens fatsoenlijk hebt kunnen leren?.
Jodenlovers?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef Maanvis het volgende:
De jodenlovers komen er ook niet uit...
http://www.nu.nl/politiek(...)tie-advertentie.html
Nok eens met dat kansloze zionisme geblaat manquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je gaat het niet kijken he? Wat zou de zoon van een Israelische zionistische generaal ook weten over dit conflict. Jij hebt er natuurlijk veel meer verstand van.....
Geen idee, ik was ook anti-amerika omdat daar het homohuwelijk nergens kon en je wel ezels mocht neuken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:23 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh enig.
Moet ik nu ineens anti-Israel worden of wat?
Gelukkig dat ik een wat bredere kijk op de zaken heb dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee, ik was ook anti-amerika omdat daar het homohuwelijk nergens kon en je wel ezels mocht neuken.
Zionisme heeft er inderdaad niks mee te maken......Is de hele aanleiding voor het conflict maar goed, jij zal het vast beter weten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nok eens met dat kansloze zionisme geblaat man.
Nee hij is ook anti-zandbak, immers daar is het homohuwelijk nou ook niet algemeen geaccepteerd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Anti-Amerika, anti Israel, waarom woon je nog in het westen, ga lekker in een jurk in de zandbak haten waar we rijk en welvarend door zijn geworden ofzo?.
Ja gut och gut mag dat ook al niet meer in nederland? In nederland kun je tenmisnte trouwen met wie je wil dus ik hoef hier nog lang niet weg! En met mij miljoenen andere SP-stemmersquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:26 schreef HeatWave het volgende:
Anti-Amerika, anti Israel, waarom woon je nog in het westen, ga lekker in een jurk in de zandbak haten waar we rijk en welvarend door zijn geworden ofzo?.
Ja, dat is het hem, dat mag dus wel gewoon.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja gut och gut mag dat ook al niet meer in nederland? In nederland kun je tenmisnte trouwen met wie je wil dus ik hoef hier nog lang niet weg! En met mij miljoenen andere SP-stemmers.
Precies, ik ben ook anti-hamas en probeer moslims ook te bekeren tot een minder extreme versie van hun geloof...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is het hem, dat mag dus wel gewoon.
In tegenstelling tot bij Hamas/moslims, waar je gewoon niets te willen hebt behalve de islam.
Hoe dat je dat dan ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Precies, ik ben ook anti-hamas en probeer moslims ook te bekeren tot een minder extreme versie van hun geloof...
Ah ik snap hem al jij bent een Islam hater. Vandaar dat je totaal geen idee hebt hoe de feiten liggen in dit conflict. Alles wat Islam is is slecht en moet vernietigd worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is het hem, dat mag dus wel gewoon.
In tegenstelling tot bij Hamas/moslims, waar je gewoon niets te willen hebt behalve de islam. Daarom zal ik nooit snappen dat iemand aan de kant van palestijnen staat, lekker de sharia invoeren.
Dat klopt, maar dat is verder niet relevant.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:30 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Alles wat Islam is is slecht en moet vernietigd worden.
de dialoog met ze aan gaan.quote:
Geert?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat klopt, maar dat is verder niet relevant.
Mwoh, noem eens 1 ding wat de Islam in ons voordeel gebracht heeft dan?quote:
En wat zijn over het algemeen de reacties als je zegt dat ze het homohuwelijk gewoon moeten erkennen ?quote:
Dat wil je vast niet weten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat zijn over het algemeen de reacties als je zegt dat ze het homohuwelijk gewoon moeten erkennen ?
Daar hebben we het hier niet over.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoh, noem eens 1 ding wat de Islam in ons voordeel gebracht heeft dan?
Of sowieso religie.
ze stribbelen tegen omdat dat dus daar niet mag van hun..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat zijn over het algemeen de reacties als je zegt dat ze het homohuwelijk gewoon moeten erkennen ?
Zoals?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar hebben we het hier niet over.
Maar ben zelf ook zwaar anti religie. Maar het Christendom heeft toch wel even heel wat meer ellende in deze wereld gebracht dan de Islam.
gahahaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ze stribbelen tegen omdat dat dus daar niet mag van hun..
Kruistochten, heksenverbrandingen, onderdrukking van mensen, al die schandalen tegenwoordig van dat kindermisbruik, Irak-oorlog op basis van leugens en zo kan je nog wel even doorgaan.quote:
En dat is anders dan de Jihads, onthoofdingen, onderdrukkingen, vrouwenmishandeling en aanslagen wereldwijd en zo kunnen we nog wel even doorgaan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kruistochten, heksenverbrandingen, onderdrukking van mensen, al die schandalen tegenwoordig van dat kindermisbruik, Irak-oorlog op basis van leugens en zo kan je nog wel even doorgaan.
Dat is wat impact betreft een stuk minder zeker ja. Maar goed dat keur ik natuurlijk ook allemaal af.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En dat is anders dan de Jihads, onthoofdingen, onderdrukkingen, vrouwenmishandeling en aanslagen wereldwijd en zo kunnen we nog wel even doorgaan?
Ik zie ze elkaar anders ook vermoorden... Net helaas foto's gezien van ISISquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:43 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is wat impact betreft een stuk minder zeker ja. Maar goed dat keur ik natuurlijk ook allemaal af.
Kijk wat er nu nog dagelijks gebeurd in het MO. Elke dag worden daar onschuldige burgers vermoord door drones in naam van de strijd tegen het terrorisme. En dan vinden ze het gek dat er meer terroristen komen als ze allemaal onschuldige mensen doden......Die hebben tenminste een reden om dat soort dingen te doen. De Amerikanen en Israeliers doen het alleen uit voorzorg en zijn DE aggresor.
Er heeft helemaal niemand gewonnen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:59 schreef michaelmoore het volgende:
Toch mooi dat HAMAS die oorlog gewonnen heeft
O ik las in de krant op weg naar huis dat HAMAS had gewonnenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:02 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Er heeft helemaal niemand gewonnen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
gahahaGa je met elke moslim die je spreekt dit gesprek aan ?
Alleen met moslims waarbij ik denk dat het zin heeft.. Er zijn er een hoop in mijn omgeving die ik spreekquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
gahahaGa je met elke moslim die je spreekt dit gesprek aan ?
Pakweg 2000 dooie Palestijnen is winst?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
O ik las in de krant op weg naar huis dat HAMAS had gewonnen
Heb je dat ene filmpje gezien wat ik net kort beschrijf ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[..]
Alleen met moslims waarbij ik denk dat het zin heeft.. Er zijn er een hoop in mijn omgeving die ik spreek.
Nee volgens de Telegraaf heeft Hamas de overwinning geclaimdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pakweg 2000 dooie Palestijnen is winst?
Dat zijn martelaren gewordenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Pakweg 2000 dooie Palestijnen is winst?
Wat moeten ze dan, zeggen dat ze verloren hebben?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee volgens de Telegraaf heeft Hamas de overwinning geclaimd
nee. ben benieuwd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je dat ene filmpje gezien wat ik net kort beschrijf ?
Uhh ja ? Ze hebben helemaal niks gewonnen. Israël heeft zich terug getrokken en als Hamas deze houding blijft houden gaat Israël morgen lekker weer verderquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, zeggen dat ze verloren hebben?
gewoon stil houden een optie?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat moeten ze dan, zeggen dat ze verloren hebben?
Wat mij betreft wel. Zeggen dat ze gewonnen hebben slaat in ieder geval helemaal nergens op, maar dat geldt voor Israel niet anders.quote:
Iddquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel. Zeggen dat ze gewonnen hebben slaat in ieder geval helemaal nergens op, maar dat geldt voor Israel niet anders.
quote:A settler against the occupation
Alongside Israel, Hamas and the Palestinian Authority there was one more crucial player in - and trigger for - the Gaza conflict: Israel’s West Bank settlements.
The most peaceful places in Israel during Operation Protective Edge were the settlements in the West Bank. It is a paradox because these settlements are actually the source of the crisis. Apparently, only three actors are involved in the Gaza "play": Hamas, shooting rockets at Israel indiscriminately from Gaza and trying to sneak in through underground tunnels; Israel, responding with mighty air raids and a land invasion; and the Palestinian Authority, watching from the sidelines. On the surface, the settlements are not a factor, and Israel's combat with Hamas has nothing to do with the occupation of the West Bank. But this is just the superficial view.
Without undermining Hamas' inhuman attitudes and its deliberate attacks on civilians, one cannot also ignore the fact that the current summer theater – the third in a row that started in 2009 and proceeded in 2012 – is just one element of a conflict where Israel's occupation of the West Bank and the establishment of settlements have a lot to be blamed for.
The 1993 Oslo Accords promised the Palestinians a state of their own within a five-year period. More than two decades have passed since then and there’s no sign of a Palestinian state on the horizon. The West Bank is dotted with more than 300 Jewish settlements that disrupt the geographical unity and contiguity of Palestinian townships. The number of Israeli settlers in the West Bank quadrupled from 100,000 in the early 1990s to 400,000 now. These settlements are frequently placed on hilltops in order to cut the connection between Palestinian towns and villages. The peace negotiations between Israel and the Palestinian Authority have reached a dead end and the unemployment rate in Gaza is close to an all-time-high.
Does this justify shooting missiles at civilians? Of course not. Can this explain why Palestinians resort to desperate steps? By all means – yes.
I talk from firsthand experience: I am an Israeli settler due to my place of work. I am a professor of mass media. I’m not bad at my job, but no matter how good a scientist you are in Israel – your best (and often only) chance to get an academic job is if you agree to work in the West Bank, in the recently upgraded Ariel University.
Scientifically superb it may be and state-of-the-art innovative courses it may offer, but despite its location in the heart of the Palestinian homeland, the university accepts only Israeli students and hires only Israeli faculty who flock there in large numbers. Over the last five years the number of students and faculty has nearly doubled. The reason is obvious: Where else can a student enroll without having to pass the dreadful psychometric exam (equivalent to the SAT)? Where else can academics find a steady job, when Ariel University has more openings per year than several other Israeli universities combined? A similar principle to attract Israelis to move to the West Bank is operated through taxation (someone earning the same income would be taxed approximately 10% less if they reside in a settlement defined as "high priority") and in real estate (a villa in Oranit – a settlement that straddles the Green Line – costs half of what one would have to pay for a similar house in Petah Tikva in Israel proper, less than 10km to the west).
Thus, the territories provide the Israeli lower and middle classes with an economic colonialist temptation that is hard to resist. Yet, this good life comes at the cost of the bad life of many more Israelis who live inside the Green Line. They’re the ones who are paying, by having to seek shelter from Hamas rockets, and by their army service, risking their life in Gaza (and that is of course before I have mentioned the Palestinian "payment" in the form of life under the shower of Israeli bombs).
So what to do? Hamas is clearly not the ideal candidate for negotiations; its basic ideology refuses to countenance Israel's right to existence. The Palestinian Authority is in principle willing to reach a two-state deal and would probably be able to gradually enforce it on Hamas; but the settlements stand as an obstacle disrupting any deal, and are now presented by the Israeli government as an "irreversible condition": A now-unassailable demographic and logistical reality indicating that supposedly there is no way of dissolving the settlements and evacuating the settlers.
However, if France was able to dislocate one million settlers from Algeria back to mainland France in the early 1960s, if Germany – still destroyed by WWII – was able to find new homes for no fewer than six million Germans, and if Israel itself was able to absorb half-a-million newcomers in the early 1950s and a million immigrants from Russia in the early 1990s – would it be that impossible to shift just a couple of hundred thousand settlers a few kilometers to the west for the sake of peace?
Amir Hetsroni is a professor of communication at Ariel University- an Israeli university located in the West Bank. The article expresses his opinion and does not represent the view of the university
Haaretz
Kruistochten = was een oorlog tegen het Islamitisch kalifaat, die daar de Christenen gingen uitroeien.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kruistochten, heksenverbrandingen, onderdrukking van mensen, al die schandalen tegenwoordig van dat kindermisbruik, Irak-oorlog op basis van leugens en zo kan je nog wel even doorgaan.
Kortom, je zwamtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:34 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar hebben we het hier niet over.
Maar ben zelf ook zwaar anti religie. Maar het Christendom heeft toch wel even heel wat meer ellende in deze wereld gebracht dan de Islam.
Oh dus ze hebben het niet zelf gewist ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:49 schreef Specularium het volgende:
Juichen om dode Palestijnen, doe even normaal.
Je kan een hoop zeggen hier maar er zijn wel grenzen.
Nee, ik heb die rommel weggehaald.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh dus ze hebben het niet zelf gewist ?
Oke , thnx !quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, ik heb die rommel weggehaald.
Waarom verbaast mij het niks dat ze gewoon worden doodgeknald.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Hamas executes Palestinians as Israeli spies in Gaza war
Hamas has announced that it had executed several Palestinians on suspicion of helping Israeli forces during the month-long Gaza war.
"The spies were executed after they were caught red-handedly informing on the whereabouts of the resistance (or) disrupting the work of resistance men and defusing ambushes prepared against the enemy," Al-Majd, a pro-Hamas website, quoted an unnamed member of the Islamist group's security services as saying on Thursday.
It did not elaborate on the number of people executed. [Reuters]
Waar maakt Nethanyahu zich zo druk om? Of Israel heeft oorlogsmisdaden begaan (volgens hem niet) dus de internationaal gerechtshof deugt niet?quote:Gaza Strip: Benjamin Netanyahu Asks US Lawmakers to 'Help Israel Avoid War Crimes Charges'
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has asked US lawmakers to help Israeli officials defend a projected Palestinian legal campaign over alleged war crimes committed against the Gaza population.
It is believed that attempts will be made to bring Israel's military and political leaders in front of international courts such as the International Criminal Court (ICC).
Netanyahu made the remarks during a meeting with members of US Congress who are visiting Israel as guests on behalf of the US Israel lobby AIPAC.
"The prime minister asked us to work together to ensure that this strategy of going to the ICC does not succeed," Republican senator Steve Israel said.
Netanyahu "wants the US to use all the tools that we have at our disposal to, number one, make sure the world knows that war crimes were not committed by Israel, they were committed by Hamas. And that Israel should not be held to a double standard," the congressman said.
In his first press conference of the 72-hour ceasefire, Netanyahu told international journalists that Israel had taken "extraordinary measures" to avoid civilian casualties during 'Operation Protective Edge'.
He added the point: "Do terrorists have immunity because of the fear that some civilians may get hurt?"
"Imagine your territory is infiltrated by death squads. What would you do? What would you demand your government do to protect you and your family? What if the rockets are fired from civilian areas? Should you then not take action?"
"Mounting evidence" of war crimes
The IDF has started to prepare for a legal challenge as international opinion begins to turn on the country for shelling several UN schools where Palestinian civilians were ordered to take refuge from the conflict.
Human rights NGO Amnesty International, however, said that there is "mounting evidence" that the IDF conducted "deliberate attacks against hospitals and health professionals in Gaza".
Human Rights Watch (HRW) have also claimed that Israeli forces "fired on" fleeing civilians in "deliberate" attacks on those not participating in the fighting.
The United Nations High Commissioner for Human Rights, Navi Pillay, has said there is a "strong possibility" that Israel is violating international law and had committed war crimes in Gaza.
The UN Human Rights Council recently voted in favour of creating a committee to investigate the allegations. Only the United States voted against its creation while European Union member states abstained.
Palestinians have long-held the leverage of taking Israel to the international courts but these efforts have been delayed as any potential legal challenge may be met by a counter-legal effort from Israel, possibly implicating some Palestinian leaders in the firing of rockets at Israel's civilian population.
However, this challenge now seems imminent as it is clear that Israel has more to lose in any investigation in comparison with the leaders of a designated terrorist organisation such as Hamas.
According to Palestinian officials, the death toll in Gaza has risen to 1,886 with 9,806 injured. The Israeli military has confirmed that 61 IDF soldiers were killed in their ground and air operation as well as two Israeli civilians and a Thai national.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)imes-charges-1460180
Wat een mogoolquote:And that Israel should not be held to a double standard
Some... 90% van de 1900 slachtoffers waren burgers, waarvan vele vrouwen en kinderenquote:that some civilians
Nja dat zegt al genoeg tochquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:16 schreef Medi het volgende:
Dan maar hier verder:
Benjamin Netanyahu Asks US Lawmakers to 'Help Israel Avoid War Crimes Charges
[ [url=https://s.yimg.com/bt/api/res/1.2/2OLQKSDn3ThCguPyA4bgjA--/YXBwaWQ9eW5ld3M7Zmk9aW5zZXQ7aD03NzM7cT03OTt3PTEyMDA-/http://media.zenfs.com/en(...)3-383.jpg]afbeelding[/url] ]
[..]
Waar maakt Nethanyahu zich zo druk om? Of Israel heeft oorlogsmisdaden begaan (volgens hem niet) dus de internationaal gerechtshof deugt niet?
Wat een walgelijke figuur is het ookEerst heel bevolking uitmoorden en vervolgens snel naar de Joodse Lobby in de VS om alle mogelijke "tools" te gebruiken in het voorkomen dat Israel wordt berecht door een onafhankelijke rechter.
[..]
Wat een mogoolHij wil dat VS voorkomt dat hij voor internationale gerechtshof komt, dus double standards want een ieder moet berecht kunnen worden indien er sprake is van oorlogsmisdaad. Doch, indien het Israel weer uitkomt, geen double standards. Want huilie huilie Israel wordt weer onrecht aangedaan.
[..]
Some... 90% van de 1900 slachtoffers waren burgers, waarvan vele vrouwen en kinderen
Hamas moet zo snel mogelijk opdonderen uit Gaza. Hamas was opgericht door Israel om het gezag van Arafat te ondermijnen. Sindsdien speelt Hamas keurig in de handen van extreemrechts Israel. Stel idioten brengen niks dan schade. Geen enkele oorlog kan echter op Hamas worden afgeschoven. Wanneer je land voor je ogen wordt afgepakt dan heb je meer recht van spreken wat zelfverdediging betreft. Ziet wat Israel doet in de Westbank. PLO erkent Israel en wil dialoog en Israel blijft knikken en doordouwen van illegale nederzettingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Hamas executes Palestinians as Israeli spies in Gaza war
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I used to be schizofrenic, but we're okay now.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:18 schreef gohan16 het volgende:
Israel erkent het internationaal gerechtshof in den haag niet. dus mocht daar een israelische generaal oid gevangen zit, zal Israel nederland invallen om de generaal te bevrijden.Waarom erkent Israël het gerechtshof niet ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar hoe .. ? Als het aan Hamas ligt gaat de vernietiging morgen gewoon weer verder.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:18 schreef Medi het volgende:
[..]
Hamas moet zo snel mogelijk opdonderen uit Gaza. Hamas was opgericht door Israel om het gezag van Arafat te ondermijnen. Sindsdien speelt Hamas keurig in de handen van extreemrechts Israel. Stel idioten brengen niks dan schade. Geen enkele oorlog kan echter op Hamas worden afgeschoven. Wanneer je land voor je ogen wordt afgepakt dan heb je meer recht van spreken wat zelfverdediging betreft. Ziet wat Israel doet in de Westbank. PLO erkent Israel en wil dialoog en Israel blijft knikken en doordouwen van illegale nederzettingen.
Omdat ze anders mee zouden moeten doen met uitleveren van oorlogsmisdadigers.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom erkent Israël het gerechtshof niet ?
Ben je als land zowiezo vrij om het wel of niet te erkennen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Omdat ze anders mee moeten doen met uitleveren van oorlogsmisdadigers.
Enkele tientallen landen hebben het statuut wel ondertekend maar (nog) niet geratificeerd, waaronder de Verenigde Staten, Rusland, Iran, Israël, Soedan en Zimbabwe.quote:
Kinderen okay, maar de vrouwen in Gaza vechten vrolijk mee, net zoals in Israël overigens. Kunnen we ophouden met doen alsof hun dood het extra zielig maakt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:16 schreef Medi het volgende:
Some... 90% van de 1900 slachtoffers waren burgers, waarvan vele vrouwen en kinderen
Nee jij zwamt want je weerlegt mijn punten zonder argumenten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:32 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Kruistochten = was een oorlog tegen het Islamitisch kalifaat, die daar de Christenen gingen uitroeien.
heksenverbrandingen = niks met Christendom te maken. Het werd wel als smoes gebruikt, maar de heksenverbandingen hadden een andere oorsprong. Christenen hebben het destijds zelfs tegen proberen te houden.
onderdrukking van mensen = niet zozeer Christendom
al die schandalen tegenwoordig van dat kindermisbruik = niet zo zeer Christendom, alleen Katholisicme.
Irak-oorlog op basis van leugens = niks met Christendom te maken
en zo kan je nog wel even doorgaan. = niet dus
[..]
Kortom, je zwamt
Wie zijn die doden naast die 750 terroristen ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:28 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, zit nou eenmaal niet 24 uur per dag op internet.
Menselijke schilden en andere onschuldige burgers.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wie zijn die doden naast die 750 terroristen ?
All of Israel is now safer?quote:
Dus dat. Ze maken zich klaar voor de volgende afmatting !quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:30 schreef Ceberut het volgende:
[..]
All of Israel is now safer?
Zullen mensen die hun familie, kennissen en huizen hebben verloren nu meer of minder haat koesteren jegens Israël?
Geweld lost niets op, dat willen ze maar niet tot hun botte koppen laten doordringen. Er zit een plaat voor hun kop zo dik als de Torah.
Als het huidige bestand faalt dan heeft dat meer te maken met het feit dat de Palestijnen niet afzien van hun beroep doen op ICC. Hamas is op het einde van de dag afhankelijk van de burgers in Gaza. Voorstel om Duitsland/Egypte (of ander neutrale land) de grenzen te doen bewaken van zowel Israel/Eygpte als Gaza/Israel lijkt mij een uitstekend plan. PLO moet Hamas zien te verdrijven. Het probleem van PLO is dat Israel hoe dan ook doorgaat met het bezetten van nieuw grondgebied. Kijkt naar de westbank en hoe Israel alsmaar nieuwe nederzettingen bouwt en burgers uit hun huizen verjaagt. Mede won Hamas want zij boden verzet. Maar als je dat doet dan ben je natuurlijk een terrorist..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar hoe .. ? Als het aan Hamas ligt gaat de vernietiging morgen gewoon weer verder.
Ja maar met die PLO gaat de huidige situatie gewoon dus verder alleen zonder terugkerende oorlog om de zoveel jaar ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:31 schreef Medi het volgende:
[..]
Als het huidige bestand faalt dan heeft dat meer te maken met het feit dat de Palestijnen niet afzien van hun beroep doen op ICC. Hamas is op het einde van de dag afhankelijk van de burgers in Gaza. Voorstel om Duitsland/Egypte (of ander neutrale land) de grenzen te doen bewaken van zowel Israel/Eygpte als Gaza/Israel lijkt mij een uitstekend plan. PLO moet Hamas zien te verdrijven. Het probleem van PLO is dat Israel hoe dan ook doorgaat met het bezetten van nieuw grondgebied. Kijkt naar de westbank en hoe Israel alsmaar nieuwe nederzettingen bouwt en burgers uit hun huizen verjaagt. Mede won Hamas want zij boden verzet. Maar als je dat doet dan ben je natuurlijk een terrorist..
Meer, maar ze gaan toch niks doen. Maar een klein deel van de Palestijnse bevolking is terrorist ondanks dat ze een grote haat tegen Israël hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:30 schreef Ceberut het volgende:
Zullen mensen die hun familie, kennissen en huizen hebben verloren nu meer of minder haat koesteren jegens Israël?
Vrouwen vechten mee? D.m.v. AK47 op F16s af te vuren? De vrouwen uit Israel komen met tanks naar Gaza en niet andersom. Denkt dat elke vrouw op het einde van de dag haar kinderen wil beschermen. Verder hebben de meeste van deze vrouwen geen kogel afgevuurd. Immers de mensen vinden dood dmv bombardementen F16s.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:27 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Kinderen okay, maar de vrouwen in Gaza vechten vrolijk mee, net zoals in Israël overigens. Kunnen we ophouden met doen alsof hun dood het extra zielig maakt?
Aaah je erkent dus dat een klein deel terrorist isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Meer, maar ze gaan toch niks doen. Maar een klein deel van de Palestijnse bevolking is terrorist ondanks dat ze een grote haat tegen Israël hebben.
Ja, ik heb nooit wat anders gezegd. Een groot deel van de bevolking steunt echter wel terroristen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aaah je erkent dus dat een klein deel terrorist is
Nog steeds van mening dat Arabieren minder zijn dan andere mensen ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, ik heb nooit wat anders gezegd. Een groot deel van de bevolking steunt echter wel terroristen.
Dat heb ik nooit gezegd, je leest niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nog steeds van mening dat Arabieren minder zijn dan andere mensen ?
Hamas is niet meer of minder terroristisch dan Israël. Hoor jij voorstanders van Israël ooit refereren naar Israël als terrorist? Laat je niet verleiden tot dit soort frames.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aaah je erkent dus dat een klein deel terrorist is
Sorry... gister heb je ergens een quote geplaatst in het engels die dat aangafquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:39 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gezegd, je leest niet.
Nja feit is wel dat bijna iedereen Hamas als terroristisch bestempelt en Israël (nog ) nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:40 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Hamas is niet meer of minder terroristisch dan Israël. Hoor jij voorstanders van Israël ooit refereren naar Israël als terrorist? Laat je niet verleiden tot dit soort frames.
Hamas is een uiting van verzet, waarbij er helaas ook extreme kanten aan zitten vanwege de emoties die dit conflict oproept.
Jij steunt de bombardementen in Gaza, dus het is legitiem om een granaat bij jou door het raam te flikkeren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:35 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, ik heb nooit wat anders gezegd. Een groot deel van de bevolking steunt echter wel terroristen.
Nee, dat stond daar niet in. 'Arabs to be less intelligent, uncultured and violent' is de quote.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Sorry... gister heb je ergens een quote geplaatst in het engels die dat aangaf
Dank je , was al aan het zoeken..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:42 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, dat stond daar niet in. 'Arabs to be less intelligent, uncultured and violent' is de quote.
Zeker wel. Statistieken liegen niet. Israël doodt doelbewust burgers onder het mom van "menselijk schild". Zo kan Hamas ook alle burgerdoden als "menselijk schild" afschilderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:41 schreef oksel12 het volgende:
Israël vermoord niet doelbewust Palestijnen.
Nee, ik heb ook niet gezegd dat het legitiem is Hamas stemmers te bombarderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:42 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Jij steunt de bombardementen in Gaza, dus het is legitiem om een granaat bij jou door het raam te flikkeren?
Gewoon wat er staat, maar dat ligt niet aan het ras maar aan de omgeving, religie en opvoeding.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dank je , was al aan het zoeken..
Maar wat betekent dat dan volgens jou ?
Dat is omdat er in het westen geen lobby voor Hamas is maar wel voor Israël. Daarnaast is er nog gevoeligheid vanwege de Holocaust.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja feit is wel dat bijna iedereen Hamas als terroristisch bestempelt en Israël (nog ) niet
Ok, stel er woont bij jou in de flat een terrorist, is het dan legitiem om de hele flat te bombarderen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:43 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook niet gezegd dat het legitiem is Hamas stemmers te bombarderen.
Dat word niet gezegd in die quote dat het aan omgeving en de rest ligt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:44 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Gewoon wat er staat, maar dat ligt niet aan het ras maar aan de omgeving, religie en opvoeding.
Dat zal dan misschien in de toekomst veranderen alleen hebben ze daar nu niks aan. Ook niet dat Hamas de overwinning claimt en morgen gewoon weer vrolijk verder wil gaanquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:44 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Dat is omdat er in het westen geen lobby voor Hamas is maar wel voor Israël. Daarnaast is er nog gevoeligheid vanwege de Holocaust.
Vrolijk zal het allerminst zijn. Helaas is het bittere noodzaak zolang Israël geen vrede accepteert.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat zal dan misschien in de toekomst veranderen alleen hebben ze daar nu niks aan. Ook niet dat Hamas de overwinning claimt en morgen gewoon weer vrolijk verder wil gaan
Nja vrolijk? Er zullen weer veel onschuldige mensen omkomen en levens verwoest worden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:48 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vrolijk zal het allerminst zijn. Helaas is het bittere noodzaak zolang Israël geen vrede accepteert.
Zie de West-Bank. Dag voor dag claimen illegale settlers steeds meer ruimte in.
Onzin, ze bereiken niks met het doden van burgers.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker wel. Statistieken liegen niet. Israël doodt doelbewust burgers onder het mom van "menselijk schild". Zo kan Hamas ook alle burgerdoden als "menselijk schild" afschilderen.
Nederland is heel wat anders dan Gaza, hier kunnen ze die terrorist gewoon arresteren..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:45 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ok, stel er woont bij jou in de flat een terrorist, is het dan legitiem om de hele flat te bombarderen?
Ik denk dat zij een andere kijk daarop hebben. Net als dat Israël hun terroristische daden weet te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:59 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Onzin, ze bereiken niks met het doden van burgers.
Dus? Er staat ook niet in dat het door het ras komt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:45 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat word niet gezegd in die quote dat het aan omgeving en de rest ligt.
Vertel, wat bereiken ze daarmee?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:01 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ik denk dat zij een andere kijk daarop hebben. Net als dat Israël hun terroristische daden weet te rechtvaardigen.
Er staat ARABIEREN zijn etc ...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dus? Er staat ook niet in dat het door het ras komt.
Er zit nog een heel groot gebied tussen 'gewoon arresteren' en er een paar bommen opgooien.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:00 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nederland is heel wat anders dan Gaza, hier kunnen ze die terrorist gewoon arresteren..
Om mensen zoals jouw voor de gek te houden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:02 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Vertel, wat bereiken ze daarmee?
Waarom steekt Israël miljoenen in de PR?
Dus?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er staat ARABIEREN zijn etc ...
Ja, daarom zeg ik dat Nederland heel wat anders is dan Gaza. In Gaza kan Israël niet gewoon een terrorist arresteren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:02 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Er zit nog een heel groot gebied tussen 'gewoon arresteren' en er een paar bommen opgooien.
Dus word er toch over ras gesproken?quote:
Waarmee? Met het afvuren van raketten die niets raken? Een symbolisch verzet.quote:
Hasbara. Het goedpraten van terroristische daden van Israël. Om zodoende de melkkoe VS te vriend te kunnen houden.quote:Waarom steekt Israël miljoenen in de PR?
Ja, dus? Er staat niet dat het door het ras komt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus word er toch over ras gesproken?
Oke stel er staat negers zijn etc ... Vind je het dan ook niet racistische ?
In een oorlog zijn gevechtshandelingen aan de orde van de dag.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:05 schreef sp3c het volgende:
symbolisch verzet is de andere kant op kijken als er een jood langs komt lopen
raketten afschieten is een gevechtshandeling
Je stelt het ras gelijk aan bepaalde eigenschappen met die quote ...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja, dus? Er staat niet dat het door het ras komt.
Nee, als er iets over Duitsers staat is het ook niet racistisch.
dat zijn ze toch ook?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:06 schreef Ceberut het volgende:
[..]
In een oorlog zijn gevechtshandelingen aan de orde van de dag.
Je zegt weer onzin dat ze niks raken. Die raketten hebben toch echt voor 4 doden gezorgd, voor gewonden en het steeds in de schuilkelders moeten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:04 schreef Ceberut het volgende:
Waarmee? Met het afvuren van raketten die niets raken? Een symbolisch verzet.
Precies, en daarom is het ook totaal niet logisch om doelbewust onschuldige mensen te doden.quote:Hasbara. Het goedpraten van terroristische daden van Israël. Om zodoende de melkkoe VS te vriend te kunnen houden.
Nee.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Je stelt het ras gelijk aan bepaalde eigenschappen met die quote ...
Maar waarom steekt Israel dan toch zoveel in pr volgens jou ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je zegt weer onzin dat ze niks raken. Die raketten hebben toch echt voor 4 doden gezorgd, voor gewonden en het steeds in de schuilkelders moeten.
[..]
Precies, en daarom is het ook totaal niet logisch om doelbewust onschuldige mensen te doden.
Zoveel mogelijk steun voor Israël creëren en daarom is het ook totaal niet logisch om doelbewust burgers te vermoorden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar waarom steekt Israel dan toch zoveel in pr volgens jou ?
Als ze niks fouten zouden doen hadden ze ook niet zoveel steun nodig gehad ...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk steun voor Israël creëren en daarom is het ook totaal niet logisch om doelbewust burgers te vermoorden.
Ja? Er staat niet dat het door het ras komt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
'Arabs to be less intelligent, uncultured and violent'
....
Ja, er is vast een Hamas lezing waarbij die doden als menselijk schild worden afgeschilderd. Wellicht zien sommige Hamas leden alle Israëli's vijandige bezetters zolang er geen consensus is bereikt. Israël gebruikt burgers als menselijk schild in vijandig bezette gebieden zouden ze dan kunnen zeggen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je zegt weer onzin dat ze niks raken. Die raketten hebben toch echt voor 4 doden gezorgd, voor gewonden en het steeds in de schuilkelders moeten.
Juist wel. Door zoveel geld te pompen in PR, kunnen ze hun misdaden verbloemen.quote:Precies, en daarom is het ook totaal niet logisch om doelbewust onschuldige mensen te doden.
Er is ook een lezing van nazi's dat verzetsstrijders terroristen waren. Je punt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:11 schreef Ceberut het volgende:
Ja, er is vast een Hamas lezing waarbij die doden als menselijk schild worden afgeschilderd. Wellicht zien sommige Hamas leden alle Israëli's vijandige bezetters zolang er geen consensus is bereikt. Israël gebruikt burgers als menselijk schild in vijandig bezette gebieden zouden ze dan kunnen zeggen.
Wat voor positiefs bereiken ze met het vermoorden van onschuldige burgers?quote:Juist wel. Door zoveel geld te pompen in PR, kunnen ze hun misdaden verbloemen.
Er staat ook niet iets anders ...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:11 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja? Er staat niet dat het door het ras komt.
Het kost grote moeite om die gedachte als waarheid te zien (of als zodanig te presenteren). Het is niet alsof er maar 1 of 2 onschuldige burgers zijn omgekomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:10 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Zoveel mogelijk steun voor Israël creëren en daarom is het ook totaal niet logisch om doelbewust burgers te vermoorden.
gahaha die laatstequote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:28 schreef oksel12 het volgende:
Foreign journalists reveal Hamas' false front http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4556016,00.html
Palestinian official: Hamas executed former leader for spying for Egypt http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4556254,00.html
U.K. MP Galloway probed for declaring Bradford an 'Israel-free zone' http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.609515
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het kost grote moeite om die gedachte als waarheid te zien (of als zodanig te presenteren). Het is niet alsof er maar 1 of 2 onschuldige burgers zijn omgekomen.
En ik vraag me af welke PR-firma zou toestaan dat dit soort berichten in de media verschijnen: http://www.theguardian.co(...)oops-faeces-graffiti
Waarom zouden ze doelbewust onschuldige burgers vermoorden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:31 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het kost grote moeite om die gedachte als waarheid te zien (of als zodanig te presenteren). Het is niet alsof er maar 1 of 2 onschuldige burgers zijn omgekomen.
En ik vraag me af welke PR-firma zou toestaan dat dit soort berichten in de media verschijnen: http://www.theguardian.co(...)oops-faeces-graffiti
Waarom doen ze zo weinig moeite om het niet te doen ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze doelbewust onschuldige burgers vermoorden?
Dat ze weinig zouden doen is geen feit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:41 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom doen ze zo weinig moeite om het niet te doen ?
Dat ze het wel doen ook niet ..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat ze weinig zouden doen is geen feit.
Ik begin te denken dat men denkt het recht te hebben om dat te doen. Het steeds maar weer refereren naar "Hamas die burgers als schild gebruikt" als excuus is een teken aan de wand: volgens geen enkele vorm van internationaal recht is dat geen geldig excuus maar het wordt toch steeds maar weer aangedragen. Dat wekt de indruk dat men het helemaal niet zo erg vind om onschuldige burgers te doden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze doelbewust onschuldige burgers vermoorden?
Je geeft geen antwoord, ik vraag waarom ze dat zouden doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik begin te denken dat men denkt het recht te hebben om dat te doen. Het steeds maar weer refereren naar "Hamas die burgers als schild gebruikt" als excuus is een teken aan de wand: volgens geen enkele vorm van internationaal recht is dat geen geldig excuus maar het wordt toch steeds maar weer aangedragen. Dat wekt de indruk dat men het helemaal niet zo erg vind om onschuldige burgers te doden.
Er is geen bewijs dat Israel doelbewust burgers dood. Wel is het geweld van Israel erg dispositioneel in mijn ogen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:43 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zeker wel. Statistieken liegen niet. Israël doodt doelbewust burgers onder het mom van "menselijk schild". Zo kan Hamas ook alle burgerdoden als "menselijk schild" afschilderen.
Jawel, meer dan1900 doden is het bewijs.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat ze weinig zouden doen is geen feit.
Ik geef wel degelijk antwoord: men denkt het te mogen doen. Waarom zou je voorzichtig zijn met de levens van burgers als het niet zo erg is om ze te doden? Noem het een soort van onachtzaamheid in oorlogsvoering. In een klein gebied als Gaza kunnen er dan vele doden vallen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:48 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord, ik vraag waarom ze dat zouden doen.
700 daarvan zijn terroristen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, meer dan1900 doden is het bewijs.
Niet voorzichtig zijn is wat anders dan het doelbewust vermoorden van burgers...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:55 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik geef wel degelijk antwoord: men denkt het te mogen doen. Waarom zou je voorzichtig zijn met de levens van burgers als het niet zo erg is om ze te doden? Noem het een soort van onachtzaamheid in oorlogsvoering. In een klein gebied als Gaza kunnen er dan vele doden vallen.
Ik merk wel dat je een beetje terug krabbeltquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:56 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Niet voorzichtig zijn is wat anders dan het doelbewust vermoorden van burgers...
Kut bron +"idf says"..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:59 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ik bedoel 900. http://www.timesofisrael.(...)a-campaign-idf-says/
Geen van beide lekkertje van me.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, je kan beter het Hamas regime geloven.
1: Twitterberichten, verschillende nieuws berichten naast elkaar zetten enz enz.quote:
En waar halen die nieuwssites en Twitteraars het vandaan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:03 schreef theunderdog het volgende:
Twitterberichten, verschillende nieuws berichten naast elkaar zetten enz enz.
Zo kun je een redelijk objectieve mening vormen over dit conflict. Maar een pro Israël site als waar aannemen, is belachelijk.
Zolang we het maar in Israël doen en niet in Palestina anders zijn we straks dood.quote:Seks?
1: Daar moet je dus achter zien te komen he.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
En waar halen die nieuwssites en Twitteraars het vandaan?
[..]
Zolang we het maar in Israël doen en niet in Palestina anders zijn we straks dood.
Wil je anders met mij samen naar oksel12 en theunderdog swingersparty gaan? Ik ben benieuwd naar pro-Palestina peners.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Anders gaan jullie even privé om de afspraak te regelen ?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:16 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Wil je anders met mij samen naar oksel12 en theunderdog swingersparty gaan? Ik ben benieuwd naar pro-Palestina peners.
Homofobie is typisch iets voor pro-Palestina mensen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:07 schreef Yasmin23 het volgende:
Anders gaan jullie even privé om de afspraak te regelen ?
Gahaha ben helemaal geen homofoob.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Homofobie is typisch iets voor pro-Palestina mensen.
Omdat ik atheïst ben betekent nog niet dat ik met jullie naar een swingers party wilquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent toch atheïst?
Doe niet zo preuts mens.
Alles wat er over dit conflict gezegd kan worden is gezegd toch?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Kom je het niveau weer een beetje upgraden Karrs..
Of zit iedereen bij het Centraal Irak Topic omdat er daar wel ingegrepen kan worden ?:P
Wat dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omdat ik atheïst ben betekent nog niet dat ik met jullie naar een swingers party wil
Nee, morgen ochtend gaat het gewoon weer verder... We zijn nog niet klaar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles wat er over dit conflict gezegd kan worden is gezegd toch?
Weer bommen, weer dode kindjes, vrouwen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee, morgen ochtend gaat het gewoon weer verder... We zijn nog niet klaar.
Jij als Kafir lust er wel pap van.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Behoeft verder geen uitleg toch ? Alsof ongelovige altijd naar swingers partys gaan ?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij als Kafir lust er wel pap van.
Ik was gewoon ff iets anders aan het doen vanavond...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
Kom je het niveau weer een beetje upgraden Karrs..
Of zit iedereen bij het Centraal Irak Topic omdat er daar wel ingegrepen kan worden ?:P
Volgens mij gaat de strijd vanaf 0500 weer verder. Dus vroeg de wekker zettenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:57 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik was gewoon ff iets anders aan het doen vanavond...
Fijn dat je denkt dat ik met m'n simpele meningen het niveau upgrade.![]()
Maar morgen weer.
Nee, maar even zonder grap.quote:
Ja en als we het blijven accepteren gaat het nog jaren zo door. Dat willen we toch niet ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar even zonder grap.
Ben jij niet moe van dit conflict? wat valt er nu nog te zeggen?
Israël doet aan nederzettingen, Hamas is een terroristische organisatie. Israël beschermt zich tegen die terroristische organisatie, maar het aantal slachtoffers in Gaza is wat aan de hoge kant om het als pure zelfverdediging af te doen.
Dat was het eigenlijk. Wat wil je nog zeggen?
Ik wil dat dit conflict zo snel mogelijk stopt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en als we het blijven accepteren gaat het nog jaren zo door. Dat willen we toch niet ?
Nou dan. Stel dat we allemaal zeggen van nou dit gaat nog wel ff zo door, next ! Dan gaat er nooit wat veranderen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik wil dat dit conflict zo snel mogelijk stopt.
Precies.. oeverloze herhaling van zetten. Ben daarom maar iets anders gaan doen om mijn bestaan op de zolderkamer zinvol te makenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles wat er over dit conflict gezegd kan worden is gezegd toch?
Oke:)quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Precies.. oeverloze herhaling van zetten. Ben daarom maar iets anders gaan doen om mijn bestaan op de zolderkamer zinvol te maken
Je snapt mijn punt niet. Waar het omgaat is dat er niet veel meer te zeggen valt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou dan. Stel dat we allemaal zeggen van nou dit gaat nog wel ff zo door, next ! Dan gaat er nooit wat veranderen.
Nee op het moment niet nee. Over een paar uur is er weer meer te zeggen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet. Waar het omgaat is dat er niet veel meer te zeggen valt.
Nee, over een paar uur gebeurt weer precies hetzelfde als altijd.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee op het moment niet nee. Over een paar uur is er weer meer te zeggen.
Tenzij een van de partijen iets heel onverwachts doet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, over een paar uur gebeurt weer precies hetzelfde als altijd.
Raketten, raketten en uhmmm raketten.
Tja, hopen doen we allemaal.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:11 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Tenzij een van de partijen iets heel onverwachts doet.
Hoop ik dan ..
Ben het met underdog eens..wat valt er nog te zeggen. Vind ISIS momenteel verontrustender eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke:)
Toch bedankt voor het even laten weten dat je iets anders aan het doen bent
Ja lees er mee, alleen nog weinig bekend.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben het met underdog eens..wat valt er nog te zeggen. Vind ISIS momenteel verontrustender eerlijk gezegd
Helaas wel maar Hamas moet weg en ondanks dat ik Israel veel te hard vind optreden kunnen ze beter doorgaan tot Hamas verslagen isquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja lees er mee, alleen nog weinig bekend.
En de mensen in Gaza verdienen ook aandacht. Over minder dan 8 uur loopt het staakt het vuren af... En zoals het er nu uit ziet zijn de mensen dan weer de lul
Ja maar dan komen er nog veel meer burgers om ...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Helaas wel maar Hamas moet weg en ondanks dat ik Israel veel te hard vind optreden kunnen ze beter doorgaan tot Hamas verslagen is
Nja Hamas heeft toch gezegd dat als de checkpoints niet open gaan en ze die haven niet krijgen dat ze doorgaan?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:20 schreef Medi het volgende:
Het voortzetten van het staak het vuren hangt af van het feit of Palestijnen doorzetten met aanklacht richting ICC omtrent oorlogsmisdaden of niet. Ik zeg doorzetten. De mensen van Gaza komen terug naar hun vernietigde huizen en de lichamen van hun dode familieleden onder het puin. Verschrikkelijk dat de wereld toekijkt en niks doet, maar het is al langer bekend dat het systeem niet deugt.
Jouw stelling is net zo krom als: Hamas doorzetten tot Israel stopt met landjepik. Eerlijk is mijn stelling doeltreffender dat wat jij aanhaalt. Het probleem hier is niet Hamas. Kijkt naar de PLO. Die erkennen Israel en vuren geen raketten af en nog blijft Israel aan landjepik doen. Verklaart gelijk waarom Hamas won in Gaza en PLO niet. Want die staat erbij en kijkt er naar. Mensen worden om de x aantal maanden uit hun woningen verjaagd want er moeten weer een nieuwe illegale nederzetting worden gebouwd. Hoe zeer de internationale gemeenschap het ook afkeurt!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Helaas wel maar Hamas moet weg en ondanks dat ik Israel veel te hard vind optreden kunnen ze beter doorgaan tot Hamas verslagen is
Doorgaan met wat? Afvuren van raketten die 0,001 % dodelijk zijn? Hamas kan geen kant uit. Zelfde geldt voor Israel was het niet voor Uncle Sam. Verder is de eis aan de kant van Hamas begrijpelijk: Openlucht concentratiekamp is erger dan de oorlog. Om de twee jaar blaast Israel 1000tal mensen en alle geboekte vooruitgang in Gaza stuk. Vervolgens is het "vrede" om over twee jaar weer het zelfde trucje uit te halen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:23 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja Hamas heeft toch gezegd dat als de checkpoints niet open gaan en ze die haven niet krijgen dat ze doorgaan?
Ja doorgaan met hun raketjes :p Ze hebben al de overwinning geclaimd vandaag. Als de gewone Palestijn doorzet richting ICC zal Hamas niet stoppen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:28 schreef Medi het volgende:
[..]
Doorgaan met wat? Afvuren van raketten die 0,001 % dodelijk zijn? Hamas kan geen kant uit. Zelfde geldt voor Israel was het niet voor Uncle Sam. Verder is de eis aan de kant van Hamas begrijpelijk: Openlucht concentratiekamp is erger dan de oorlog. Om de twee jaar blaast Israel 1000tal mensen en alle geboekte vooruitgang in Gaza stuk. Vervolgens is het "vrede" om over twee jaar weer het zelfde trucje uit te halen.
Helaas wel ja.. maar beide partijen hebben tot nu toe niet al hun doelstellingen bereikt.. Hamas niks en Israel weet dat als ze het zo laten hetzelfde gezeur over een tijdje weer begint. Dat Israel moet stoppen met land inpikken vind ik ook maar in dit conflict is het toch beter als eerst Hamas van het toneel verdwijntquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dan komen er nog veel meer burgers om ...
Nja zolang Israel geen stappen gaat doen richting Hamas zal dat niet gebeuren. Zeker niet gezien de vernielingen die ze afgelopen weken hebben aangericht.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Helaas wel ja.. maar beide partijen hebben tot nu toe niet al hun doelstellingen bereikt.. Hamas niks en Israel weet dat als ze het zo laten hetzelfde gezeur over een tijdje weer begint. Dat Israel moet stoppen met land inpikken vind ik ook maar in dit conflict is het toch beter als eerst Hamas van het toneel verdwijnt
Cynisch hoe die soldaat op het rechter plaatje lijkt op die in het linker plaatje.quote:
En wie denk je dat er in plaats van Hamas dan verschijnt?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 00:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Helaas wel ja.. maar beide partijen hebben tot nu toe niet al hun doelstellingen bereikt.. Hamas niks en Israel weet dat als ze het zo laten hetzelfde gezeur over een tijdje weer begint. Dat Israel moet stoppen met land inpikken vind ik ook maar in dit conflict is het toch beter als eerst Hamas van het toneel verdwijnt
Jij roeptoeterde maar wat dus ik vond argumenten totaal overbodigquote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:27 schreef Japie77 het volgende:
Nee jij zwamt want je weerlegt mijn punten zonder argumenten.
Dus men gebruikte nu Christendom als smoes, het gevecht om het land is de constante factor. Je kan dan moeilijk de schuld geven aan een religie, als het sowieso een neverending war is.quote:De kruistochten of ook wel kruisvaarten waren militaire ondernemingen van de westerse christenen tussen 1095 en 1271 in Palestina. Het was een vroeg voorbeeld van de Europese expansiebeweging die op gang kwam nadat er in de tiende eeuw een einde was gekomen aan de invasies van Europa door Vikingen, Moren en Aziatische steppevolkeren.
En die heersers onderdrukte de bevolking ja, logisch dat men een reden zag om weer oorlogje te spelen. Maar hiermee is je argument dus totale onzin dat Christendom erger zou zijn dan alle andere geloven.quote:De krijgsheren die zich daarop tegen elkaar en de bevolking richtten, werden nu bij elkaar gebracht door de overtuiging dat de door het christendom als rechtmatig eigendom beschouwde heilige plaatsen in het Heilige Land bevrijd moesten worden van de islamitische heersers, die ze sinds 638 in bezit hadden.
Was dus ook niet per definitie het Christendom. Bovendien hadden de soldaten vaak een uitzichtloos bestaan en niks te maken met Christendomquote:Relatief onbekend zijn de noordelijke kruistochten, waarvan die door de Duitse Orde of Teutonische Ridders de belangrijkste waren. Hun actiegebied was vooral gelegen rond de Oostzee. Een groot deel van de aldaar gevestigde wereldlijke macht verloren zij weer in de Slag bij Tannenberg (1410).
Ook in andere religieus gemotiveerde conflicten gedurende de late Middeleeuwen zette de Katholieke Kerk het middel van de kruistocht in, zoals tegen ketters als de katharen en heidenen. Latere militaire operaties op land en ter zee tegen de moslims, zoals de Slag bij Lepanto in 1571, kunnen worden gezien als een voortzetting van de kruistochten.
In overdrachtelijke zin kan met kruistocht elke ideologisch gemotiveerde, heftige poging om verandering te bewerkstelligen, aangeduid worden, al dan niet met een positieve of negatieve connotatie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht
Was dus veel meer dan alleen tegen de Islam gericht.
Lees jij er maar wat meer over, want zo simpel is het helemaal niet. Het kwam totaal niet uit de hoed van de Christenen. Dat de duivel erbij werd gehaald, zegt helemaal niks. Bovendien, en ik zeg het nogmaals, waren er Christenen die de heksenvervolgingen probeerde te stoppen. Maarja aangezien sommige mensen dat aspect graag negeren, is dat ook niet zo bekend.quote:Heksenvervolging kwam totaal uit de hoed van de christenen. De duivel werd er bijna altijd bij gehaald. Lees er maar eens wat over.
Wow, wat een argument. NOT!!!quote:Onderdrukking van mensen hoort bij religie dus ook bij het Christendom.
Voor velen is dat juist niet het Christendom. Staat namelijk nergens in de Bijbel dat er een Vaticaan opgericht moet worden met een Paus aan het hoofd.quote:Kindermisbruik: Katholieke kerk is wat? Juist onderdeel van het Christendom zoniet de uithangvlag met de Paus en het Vaticaan.
Goh, heb je een zondebok nodig? Irakoorlog heeft totaal niks te maken met Christelijke overtuigingen. Enkel met olie en macht.quote:Irak oorlog op basis van leugens. Wie waren er aan de macht in de USA? Juist de Neo Cons. Zwaar fundamentalistisch christelijk groepje enge mensen.
Tot nu toe heb je enkel aangegeven waar je het Christendom overal de schuld van geeft. Kennelijk is dat jouw zondebokje. Maar die schuld is grotendeels onterecht. Vervolgens heb je nog helemaal geen argumenten gegeven waarom jij van mening bent dat het Christendom heel wat meer ellende in deze wereld gebracht dan de Islam.quote:Nu jij weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijd om ook maar raketten op Egypte af te sturen dan zeker, zodat deze blokkade ook opgeheven wordt.
quote:Beschietingen Gazastrook hervat
vrijdag 8 aug 2014, 09:53 (Update: 08-08-14, 10:54)
Na een bestand van drie dagen zijn de beschietingen over en weer in de Gazastrook hervat. Vanochtend na 07.00 kwamen er volgens het Israëlische leger zeker 15 raketten op Israëlisch grondgebied neer, twee raketten werden onderschept. Israël reageerde met een bombardement op de Gazastrook.
Premier Netanyahu zei direct dat het leger hard zal terugslaan na de hervatting van de vijandelijkheden. Vijftien Palestijnse raketten kwamen in open veld neer en richtten geen schade aan.
Na de Israëlische luchtaanval waren rookwolken te zien in de Gazastrook. Israël liet weten dat terroristische doelen zijn beschoten.
Caïro
De beschietingen werden hervat na de mislukking van het overleg in Caïro over de verlenging van het bestand. Een woordvoerder van Hamas zei dat daar geen overeenstemming is bereikt, maar dat de Palestijnen de besprekingen wel willen voortzetten.
De Israëlische delegatie verliet Caïro vanochtend. Woordvoerder Regev van de Israëlische regering stelt militante groeperingen in de Gazastrook verantwoordelijk voor de verbreking van het bestand.
Israël eist de ontwapening van Hamas en andere militante groeperingen in de Gazastrook. Hamas eist de openstelling van de grenzen van de Gazastrook. Op die punten zijn de partijen bij het overleg in de Egyptische hoofdstad geen stap dichter bij elkaar gekomen.
Die moeten bewijzen tegen hun eigen volk dat ze nog steeds sterk in de schoenen staan... dus tja, dan maar weer haatpijlen schieten...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is dus begonnen met aanvallen.
Tja.....
Wat is er normaal aan een eis dat een land zijn grenzen moet openstellen (of anders sturen we raketten op je af). terwijl het dat helemaal niet wil. Waarom moet Israël verplicht de grens openstellen? Ja, Gaza kan geen kant op, maar is dat het probleem van Israël dan? Zeker als je dus nagaat dat een veel logischere oplossing zou zijn om het land via Egypte te ontsluiten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:49 schreef sp3c het volgende:
Lijkt mij een vrij normale eis
Hun relatie met egypte doet logischerwijs er niet zo bizar veel toe in vredesbesprekingen met Israel
Ja maar, maar hamas wil vrede !quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Die moeten bewijzen tegen hun eigen volk dat ze nog steeds sterk in de schoenen staan... dus tja, dan maar weer haatpijlen schieten...
Sorry maar ik ga hier niet eens op reageren. Staat namelijk boordevol feitelijke fouten die ik al eerder heb aangegeven en dan word het zo'n welles niettes spelletje.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jij roeptoeterde maar wat dus ik vond argumenten totaal overbodig
[..]
Dus men gebruikte nu Christendom als smoes, het gevecht om het land is de constante factor. Je kan dan moeilijk de schuld geven aan een religie, als het sowieso een neverending war is.
[..]
En die heersers onderdrukte de bevolking ja, logisch dat men een reden zag om weer oorlogje te spelen. Maar hiermee is je argument dus totale onzin dat Christendom erger zou zijn dan alle andere geloven.
[..]
Was dus ook niet per definitie het Christendom. Bovendien hadden de soldaten vaak een uitzichtloos bestaan en niks te maken met Christendom
[..]
Lees jij er maar wat meer over, want zo simpel is het helemaal niet. Het kwam totaal niet uit de hoed van de Christenen. Dat de duivel erbij werd gehaald, zegt helemaal niks. Bovendien, en ik zeg het nogmaals, waren er Christenen die de heksenvervolgingen probeerde te stoppen. Maarja aangezien sommige mensen dat aspect graag negeren, is dat ook niet zo bekend.
[..]
Wow, wat een argument. NOT!!!
[..]
Voor velen is dat juist niet het Christendom. Staat namelijk nergens in de Bijbel dat er een Vaticaan opgericht moet worden met een Paus aan het hoofd.
[..]
Goh, heb je een zondebok nodig? Irakoorlog heeft totaal niks te maken met Christelijke overtuigingen. Enkel met olie en macht.
[..]
Tot nu toe heb je enkel aangegeven waar je het Christendom overal de schuld van geeft. Kennelijk is dat jouw zondebokje. Maar die schuld is grotendeels onterecht. Vervolgens heb je nog helemaal geen argumenten gegeven waarom jij van mening bent dat het Christendom heel wat meer ellende in deze wereld gebracht dan de Islam.
Maarja, dat kan natuurlijk ook komen omdat je geen ene FOK weet van Islam.
Dat had ik al verwachtquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hamas is dus begonnen met aanvallen.
Tja.....
Hoop dat Israël wat minder extreem reageert ..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Walgelijke organisatie.
Ze geven niets om de Palestijnen.
Tja, op deze manier kun je dat niet meer van ze vragen he.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoop dat Israël wat minder extreem reageert ..
Dus dat.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, op deze manier kun je dat niet meer van ze vragen he.
Hamas moet stoppen met provoceren. Ze weten dat Israël niet van het negeren is, ze happen altijd (met alle gevolgen van dien)
Er niet meer op stemmen, maar dat is erg lastig. Aangezien Hamas het verzet is en ze aan relatief effectieve propaganda doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat.
Maar de kneuzen van Hamas gaan niet stoppen... . Hoe kunnen de mensen daar van Hamas afkomen ?
Dus Israël moet eigenlijk maar doorgaan met het vernietigen van Hamas en daarbij accepteren dat onschuldige burgers mee sneuvelen ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er niet meer op stemmen, maar dat is erg lastig. Aangezien Hamas het verzet is en ze aan relatief effectieve propaganda doen.
Van mij moet Israël niets.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus Israël moet eigenlijk maar doorgaan met het vernietigen van Hamas en daarbij accepteren dat onschuldige burgers mee sneuvelen ?
Nee, maar ik vind je vraag een beetje raar.quote:
Door in opstand te komen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat.
Maar de kneuzen van Hamas gaan niet stoppen... . Hoe kunnen de mensen daar van Hamas afkomen ?
De vraag was niet persoonlijk naar jouquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar ik vind je vraag een beetje raar.
Alsof ik oproep dat Israël lekker moet blijven doorgaan zoals ze nu doen. Ik ben van mening dat Israël misplaatst hard reageert op de aanvallen van Hamas. Maar Israël reageert nu eenmaal zo hard , dat weet Hamas. Het feit dat Hamas toch blijft aanvallen toont aan dat ze geen fuck geven om het Palestijnse volk.
Hopelijk beginnen ze daar nu meequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:58 schreef Karrs het volgende:
[..]
Door in opstand te komen.
Makkelijker gezegd dan gedaan, zoals altijd met een dictatuur, maar toch.
Nee, Israel streeft niet naar de ondergang van Gaza.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De vraag was niet persoonlijk naar jou
Maar het is duidelijk dat Hamas op weg is naar de ondergang van Gaza.
Dit inderdaad, hahaha.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:00 schreef Karrs het volgende:
Goh en de eerste dode is weer een kind.
Natuurlijk.
Nee. Alsof er al niet genoeg kinderen zijn omgekomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit inderdaad, hahaha.
Kom op Yasmin, je snapt toch zelf ook wel dat dat pure propaganda is?
Dat er kinderen dood gaan door bombardementen op zo,n drukbevolkt gebied is nogal evident.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 12:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee. Alsof er al niet genoeg kinderen zijn omgekomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |