abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:05:05 #276
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143193100
quote:
Beschietingen Gazastrook hervat

vrijdag 8 aug 2014, 09:53 (Update: 08-08-14, 10:54)

Na een bestand van drie dagen zijn de beschietingen over en weer in de Gazastrook hervat. Vanochtend na 07.00 kwamen er volgens het Israëlische leger zeker 15 raketten op Israëlisch grondgebied neer, twee raketten werden onderschept. Israël reageerde met een bombardement op de Gazastrook.

Premier Netanyahu zei direct dat het leger hard zal terugslaan na de hervatting van de vijandelijkheden. Vijftien Palestijnse raketten kwamen in open veld neer en richtten geen schade aan.

Na de Israëlische luchtaanval waren rookwolken te zien in de Gazastrook. Israël liet weten dat terroristische doelen zijn beschoten.

Caïro
De beschietingen werden hervat na de mislukking van het overleg in Caïro over de verlenging van het bestand. Een woordvoerder van Hamas zei dat daar geen overeenstemming is bereikt, maar dat de Palestijnen de besprekingen wel willen voortzetten.

De Israëlische delegatie verliet Caïro vanochtend. Woordvoerder Regev van de Israëlische regering stelt militante groeperingen in de Gazastrook verantwoordelijk voor de verbreking van het bestand.

Israël eist de ontwapening van Hamas en andere militante groeperingen in de Gazastrook. Hamas eist de openstelling van de grenzen van de Gazastrook. Op die punten zijn de partijen bij het overleg in de Egyptische hoofdstad geen stap dichter bij elkaar gekomen.
Say what?
pi_143193364
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:05 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Hamas is dus begonnen met aanvallen.

Tja.....
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:21:14 #278
176916 Karrs
2007-2017
pi_143193546
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.....
Die moeten bewijzen tegen hun eigen volk dat ze nog steeds sterk in de schoenen staan... dus tja, dan maar weer haatpijlen schieten...
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:30:37 #279
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_143193854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:49 schreef sp3c het volgende:
Lijkt mij een vrij normale eis

Hun relatie met egypte doet logischerwijs er niet zo bizar veel toe in vredesbesprekingen met Israel
Wat is er normaal aan een eis dat een land zijn grenzen moet openstellen (of anders sturen we raketten op je af). terwijl het dat helemaal niet wil. Waarom moet Israël verplicht de grens openstellen? Ja, Gaza kan geen kant op, maar is dat het probleem van Israël dan? Zeker als je dus nagaat dat een veel logischere oplossing zou zijn om het land via Egypte te ontsluiten?
pi_143193975
quote:
15s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:21 schreef Karrs het volgende:

[..]

Die moeten bewijzen tegen hun eigen volk dat ze nog steeds sterk in de schoenen staan... dus tja, dan maar weer haatpijlen schieten...
Ja maar, maar hamas wil vrede !
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:35:19 #281
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_143194011
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Jij roeptoeterde maar wat dus ik vond argumenten totaal overbodig

[..]

Dus men gebruikte nu Christendom als smoes, het gevecht om het land is de constante factor. Je kan dan moeilijk de schuld geven aan een religie, als het sowieso een neverending war is.

[..]

En die heersers onderdrukte de bevolking ja, logisch dat men een reden zag om weer oorlogje te spelen. Maar hiermee is je argument dus totale onzin dat Christendom erger zou zijn dan alle andere geloven.

[..]

Was dus ook niet per definitie het Christendom. Bovendien hadden de soldaten vaak een uitzichtloos bestaan en niks te maken met Christendom

[..]

Lees jij er maar wat meer over, want zo simpel is het helemaal niet. Het kwam totaal niet uit de hoed van de Christenen. Dat de duivel erbij werd gehaald, zegt helemaal niks. Bovendien, en ik zeg het nogmaals, waren er Christenen die de heksenvervolgingen probeerde te stoppen. Maarja aangezien sommige mensen dat aspect graag negeren, is dat ook niet zo bekend.

[..]

Wow, wat een argument. NOT!!!

[..]

Voor velen is dat juist niet het Christendom. Staat namelijk nergens in de Bijbel dat er een Vaticaan opgericht moet worden met een Paus aan het hoofd.

[..]

Goh, heb je een zondebok nodig? Irakoorlog heeft totaal niks te maken met Christelijke overtuigingen. Enkel met olie en macht.

[..]

Tot nu toe heb je enkel aangegeven waar je het Christendom overal de schuld van geeft. Kennelijk is dat jouw zondebokje. Maar die schuld is grotendeels onterecht. Vervolgens heb je nog helemaal geen argumenten gegeven waarom jij van mening bent dat het Christendom heel wat meer ellende in deze wereld gebracht dan de Islam.
Maarja, dat kan natuurlijk ook komen omdat je geen ene FOK weet van Islam.
Sorry maar ik ga hier niet eens op reageren. Staat namelijk boordevol feitelijke fouten die ik al eerder heb aangegeven en dan word het zo'n welles niettes spelletje.
Feyenoord!
pi_143194144
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja.....
Dat had ik al verwacht :{

Arrrg
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:43:02 #283
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_143194237
Heeft HAMAS gewonnen en dan gaan ze weer schieten, raar hoor
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143194292
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat had ik al verwacht :{

Arrrg
Walgelijke organisatie.

Ze geven niets om de Palestijnen.
pi_143194330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Walgelijke organisatie.

Ze geven niets om de Palestijnen.
Hoop dat Israël wat minder extreem reageert ..
pi_143194386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:46 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoop dat Israël wat minder extreem reageert ..
Tja, op deze manier kun je dat niet meer van ze vragen he.

Hamas moet stoppen met provoceren. Ze weten dat Israël niet van het negeren is, ze happen altijd (met alle gevolgen van dien)
pi_143194421
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Tja, op deze manier kun je dat niet meer van ze vragen he.

Hamas moet stoppen met provoceren. Ze weten dat Israël niet van het negeren is, ze happen altijd (met alle gevolgen van dien)
Dus dat.
Maar de kneuzen van Hamas gaan niet stoppen... . Hoe kunnen de mensen daar van Hamas afkomen ?
pi_143194469
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus dat.
Maar de kneuzen van Hamas gaan niet stoppen... . Hoe kunnen de mensen daar van Hamas afkomen ?
Er niet meer op stemmen, maar dat is erg lastig. Aangezien Hamas het verzet is en ze aan relatief effectieve propaganda doen.
pi_143194484
An Israeli air strike killed a 10-year-old child in Gaza City on Friday, the first death reported since a 72-hour truce expired at 0500 GMT, Palestinian medics said.

A woman was wounded in the same attack, emergency services said. Israel announced earlier it had targeted terror sites in the Gaza Strip in response to 18 Palestinian rockets fired towards Israel.

[AFP]

weer een kind ....
pi_143194517
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er niet meer op stemmen, maar dat is erg lastig. Aangezien Hamas het verzet is en ze aan relatief effectieve propaganda doen.
Dus Israël moet eigenlijk maar doorgaan met het vernietigen van Hamas en daarbij accepteren dat onschuldige burgers mee sneuvelen ?
pi_143194540
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus Israël moet eigenlijk maar doorgaan met het vernietigen van Hamas en daarbij accepteren dat onschuldige burgers mee sneuvelen ?
Van mij moet Israël niets.
pi_143194608
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Van mij moet Israël niets.
Joh :P

Arg.... wat een situatie
pi_143194690
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Joh :P

Arg.... wat een situatie
Nee, maar ik vind je vraag een beetje raar.

Alsof ik oproep dat Israël lekker moet blijven doorgaan zoals ze nu doen. Ik ben van mening dat Israël misplaatst hard reageert op de aanvallen van Hamas. Maar Israël reageert nu eenmaal zo hard , dat weet Hamas. Het feit dat Hamas toch blijft aanvallen toont aan dat ze geen fuck geven om het Palestijnse volk.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:58:57 #294
176916 Karrs
2007-2017
pi_143194727
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:49 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus dat.
Door in opstand te komen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, zoals altijd met een dictatuur, maar toch.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 12:00:05 #295
176916 Karrs
2007-2017
pi_143194754
Goh en de eerste dode is weer een kind.

Natuurlijk. :')
pi_143194765
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee, maar ik vind je vraag een beetje raar.

Alsof ik oproep dat Israël lekker moet blijven doorgaan zoals ze nu doen. Ik ben van mening dat Israël misplaatst hard reageert op de aanvallen van Hamas. Maar Israël reageert nu eenmaal zo hard , dat weet Hamas. Het feit dat Hamas toch blijft aanvallen toont aan dat ze geen fuck geven om het Palestijnse volk.
De vraag was niet persoonlijk naar jou :)

Maar het is duidelijk dat Hamas op weg is naar de ondergang van Gaza.
pi_143194787
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:58 schreef Karrs het volgende:

[..]

Door in opstand te komen.

Makkelijker gezegd dan gedaan, zoals altijd met een dictatuur, maar toch.
Hopelijk beginnen ze daar nu mee :P
pi_143194794
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De vraag was niet persoonlijk naar jou :)

Maar het is duidelijk dat Hamas op weg is naar de ondergang van Gaza.
Nee, Israel streeft niet naar de ondergang van Gaza.

Het is gewoon duidelijk dat Hamas niet wil dat dit conflict stopt, dat is alles.
pi_143194817
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:00 schreef Karrs het volgende:
Goh en de eerste dode is weer een kind.

Natuurlijk. :')
Dit inderdaad, hahaha.

Kom op Yasmin, je snapt toch zelf ook wel dat dat pure propaganda is?
pi_143194914
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dit inderdaad, hahaha.

Kom op Yasmin, je snapt toch zelf ook wel dat dat pure propaganda is?
Nee. Alsof er al niet genoeg kinderen zijn omgekomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')