abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143149459
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:21:40 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar ga je weer :)
Het IS hier godsgruwelijk irritant om bij te lezen voor mensen die overdag niet de tijd daarvoor hebben. Je zou ook kunnen zeggen 'ja kan ik me wel voorstellen, laten we er allemaal een béétje op letten'. Maar persoonlijk gedoe lijkt voor jou steeds belangrijker. Carry ons, ik negeer je wel.
Ik heb daar overdag ook niet de tijd voor. En JIJ komt binnen met een sneer. Ik zou zeggen: klaag in FB, je bent mod geweest en weet hoe het werkt ^O^

En nu graag weer on topic zoals we waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143149616
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar ervoor, dat is het punt.

Is het:
1-6 april
.
.
.
11 april

of:
1-7 april
.
.
11 april

of:
1-4 april
.
8 april
.
.
11 april
Dat was me in je eerdere reactie niet duidelijk. Maar inderdaad, dat weten we heleaas niet.
Zelfde geldt voor het tijdblok van 3 uur waarin de 90 foto's gemaakt zijn op 8 april.

70 foto's om 01:15 en 20 foto's om 03:45 waarvan de laatste drie de 3 'vage' foto's zijn zou alweer iets anders kunnen betekenen dan 90 foto's gelijkmatig verspreid over die 3 uur bijvoorbeeld.

Afwachten maar en hopen dat er meer informatie naar buiten komt.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:25:34 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:23 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat was me in je eerdere reactie niet duidelijk. Maar inderdaad, dat weten we heleaas niet.
Zelfde geldt voor het tijdblok van 3 uur waarin de 90 foto's gemaakt zijn op 8 april.

70 foto's om 01:15 en 20 foto's om 03:45 waarvan de laatste drie de 3 'vage' foto's zijn zou alweer iets anders kunnen betekenen dan 90 foto's gelijkmatig verspreid over die 3 uur bijvoorbeeld.

Afwachten maar en hopen dat er meer informatie naar buiten komt.
Dat was mij inderdaad ook niet duidelijk, en we weten idd niet hoe dat fotoschieten qua tijd verdeeld was, dat klopt (althans, volgens mij werd alleen de tijdspanne gegeven inderdaad).
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:26:06 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143149704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan denk je dat de rugzak daarheen gespoeld is dus?

Die rugzak is nergens heen gespoeld want de inhoud is onbeschadigd. De rugzak is gevonden waar de meisjes hem hebben achtergelaten.
→ zie Domnivoor-scenario ;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:29:00 #6
163650 Greys
pi_143149810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
En nu graag weer on topic zoals we waren.
Je gejengel over andermans 'beetje kennis' net was niet bepaald 'on topic zoals we waren'.
Maar let's agree to disagree :)

quote:
Dit geeft wel een duidelijk beeld hoe hard het kan gaan. Oef...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:29:55 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149852
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die rugzak is nergens heen gespoeld want de inhoud is onbeschadigd. De rugzak is gevonden waar de meisjes hem hebben achtergelaten.
Ik denk dus datdat wel mogelijk is.

En hoe verklaar je dan dat iig de (eerstgevonden) resten (hoe zeg je dat in hemelsnaam diplomatiek??)? van de meiden stroomopwaarts van de rugzak gevonden zijn? Ding vergeten en weer teruggelopen? Maar je wil toch je waterflesje etc?

Sorry, ik heb je "scenario niet op mijn netvlies, vandaar de vragen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:30:04 #8
163650 Greys
pi_143149859
Hoe lang zou het duren voordat nat spijkergoed droogt in de zon in zo'n omgeving?
Ik denk echt uren.
(Na anderhalf uur in de droger is mijn jeans vaak nog niet eens droog :o ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:30:37 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149885
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Je gejengel over andermans 'beetje kennis' net was niet bepaald 'on topic zoals we waren'.
Maar let's agree to disagree :)

[..]

Dit geeft wel een duidelijk beeld hoe hard het kan gaan. Oef...
Ik begon daar niet over he?
Maar goed, gewoon on topic verder ^O^
pi_143149941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:30 schreef Greys het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat nat spijkergoed droogt in de zon in zo'n omgeving?
Ik denk echt uren.
(Na anderhalf uur in de droger is mijn jeans vaak nog niet eens droog :o ).
In de zon is zo droog. Misschien een half uur per kant?
pi_143149946
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dus, de rugzak staat ~6 km stroomafwaarts, dan gaan ze teruglopen zonder rugzak en een kabelbrug oversteken waar beide meiden invallen? Zonder rugzak, want die laten ze staan?

Geen kracht meer om een rugzak met al je waardevolle spullen mee te nemen maar nog wel kracht om een kabelbrug over te steken?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143150013
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Tis Boquete, dus ander klimaat dan aan de andere kant. Zou langer kunnen duren dan een half uurtje...

Relative Humidity
The average daily relative humidity for April is around 67%.

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:35:07 #13
163650 Greys
pi_143150038
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Denk je echt? In zo'n vochtig klimaat? :@
Vooral als je het plat legt, droogt het volgens mij voor geen meter. Zodra de voorkant een beetje droog is en je draait het om, maakt de nog natte achterkant de voorkant weer vochtig omdat het daar dan weer op ligt.
Ik vind dat ergens een heel onwaarschijnlijk scenario dus, dat ze dat zou kunnen hebben uitgetrokken om te laten drogen, bedoel ik. Da's niet iets waar je tijdens zo'n wandeling even minstens een uur op gaat zitten wachten denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:36:14 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150078
Goed, samenvattend: volgens mij valt er over de jeansshort niets met zekerheide te zeggen (behalve wat de mogelijkheden zijn) en over de normaalheid of "raarheid"van waar eea aangetroffen is ook niet omdat we én de data én de kennis niet hebben..

Sterker: er is zo veel verschillende en conflicterende info (recent voorbeeldje: was de eerste poging tot alarmslaan per telefoon nu om/rond 16:30 of tussen 15:00 en 16:00 uur?) dat je geen "solid ground" meer hebt om iets op te baseren. De "feiten" veranderen van dag tot dag en soms van uur tot uur.. -O-
pi_143150122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Vooral als je het plat legt, droogt het volgens mij voor geen meter. Zodra de voorkant een beetje droog is en je draait het om, maakt de nog natte achterkant de voorkant weer vochtig omdat het daar dan weer op ligt.
Ik vind dat ergens een heel onwaarschijnlijk scenario dus, dat ze dat zou kunnen hebben uitgetrokken om te laten drogen, bedoel ik. Da's niet iets waar je tijdens zo'n wandeling even minstens een uur op gaat zitten wachten denk ik.
Als de zon hard schijnt, is ook de rots eronder droog. Draai je hem om, leg je hem niet op dezelfde plek natuurlijk... ;)

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:38:17 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150148
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tis Boquete, dus ander klimaat dan aan de andere kant. Zou langer kunnen duren dan een half uurtje...

Relative Humidity
The average daily relative humidity for April is around 67%.

De kabelbruggen zijn aan de Caraibische kant.. Hoezo Boquetekant? Of mis ik iets?
pi_143150167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed, samenvattend: volgens mij valt er over de jeansshort niets met zekerheide te zeggen (behalve wat de mogelijkheden zijn) en over de normaalheid of "raarheid"van waar eea aangetroffen is ook niet omdat we én de data én de kennis niet hebben..

Sterker: er is zo veel verschillende en conflicterende info (recent voorbeeldje: was de eerste poging tot alarmslaan per telefoon nu om/rond 16:30 of tussen 15:00 en 16:00 uur?) dat je geen "solid ground" meer hebt om iets op te baseren. De "feiten" veranderen van dag tot dag en soms van uur tot uur.. -O-
Er valt over bijna alles met geen enkele zekerheid iets te zeggen maar door er samen over te redeneren kan je wel tot een mogelijke theorie komen waarin de uiteindelijke feiten passen.
pi_143150175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De kabelbruggen zijn aan de Caraibische kant.. Hoezo Boquetekant? Of mis ik iets?
Ja, de data voor de metropool Alto Romero moet nog eventjes geladen worden... ;)

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:39:25 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150183
quote:

[..]

Op een zondoorstoofde rots met de zon erop? kan wel hoor :Y Zal geen 10 minuten zijn, maar..
pi_143150259
quote:

[..]

Ik denk ook dat dat een redelijke verklaring is. Ook waarom de broek dichtzit, hij moet plat zijn zodat de zon overal bij komt. Ik weet niet hoelang het drogen daar duurt. Maar hier gaat het heel snel, bij zo'n kort broekje tenminste
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:41:49 #21
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150263
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus, de rugzak staat ~6 km stroomafwaarts, dan gaan ze teruglopen zonder rugzak en een kabelbrug oversteken waar beide meiden invallen? Zonder rugzak, want die laten ze staan?

Geen kracht meer om een rugzak met al je waardevolle spullen mee te nemen maar nog wel kracht om een kabelbrug over te steken?
Zoiets ja. Geen kracht meer om een rugzak met waardevolle op dat moment nutteloze spullen mee te nemen. Ook geen kracht meer om die kabelbrug over te steken. In mijn scenario eindigt hun tocht daar onder die brug.
Baru (de gids uit Boquete) heeft mijn scenario geliked op WS, dus het zal niet helemaal onzinnig zijn 8-)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:42:47 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Er valt over bijna alles met geen enkele zekerheid iets te zeggen maar door er samen over te redeneren kan je wel tot een mogelijke theorie komen waarin de uiteindelijke feiten passen.
Ja en nee. Brainstormen kan prima (en daardoor ook op dingen komen waar jezelf niet aan gedacht had),maar algemene consensus??? Nah... :N

Meerderheid wellicht, mits ineens wat keiharde feiten. Maar de rode draad is tot op heden dat de keiharde feiten vroeg of laat ineens zo zacht als boter worden.. -O-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:43:32 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150328
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, de data voor de metropool Alto Romero moet nog eventjes geladen worden... ;)
Dat had ik dan weer net niet gemist (in zijn algemeenheid gesproken) ;)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:44:42 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dus datdat wel mogelijk is.

En hoe verklaar je dan dat iig de (eerstgevonden) resten (hoe zeg je dat in hemelsnaam diplomatiek??)? van de meiden stroomopwaarts van de rugzak gevonden zijn? Ding vergeten en weer teruggelopen? Maar je wil toch je waterflesje etc?

Sorry, ik heb je "scenario niet op mijn netvlies, vandaar de vragen?
De resten liggen stroomafwaarts van de kabelbrug. En ik denk inderdaad dat ze één waterflesje hebben meegenomen, en één in de rugzak hebben achtergelaten, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk detail.
pi_143150369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets ja. Geen kracht meer om een rugzak met waardevolle op dat moment nutteloze spullen mee te nemen.
Werkelijk? Al die dagen sjouwen ermee, maar als het je kan gebruiken (paspoort ter identificatie, kans dat je rugzak nooit meer gevonden wordt, etc.) dan niet?

Vind ik erg onwaarschijnlijk. :)

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:44:48 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets ja. Geen kracht meer om een rugzak met waardevolle op dat moment nutteloze spullen mee te nemen. Ook geen kracht meer om die kabelbrug over te steken. In mijn scenario eindigt hun tocht daar onder die brug.
Baru (de gids uit Boquete) heeft mijn scenario geliked op WS, dus het zal niet helemaal onzinnig zijn 8-)
Niet eens het water(flesje)?
pi_143150426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De resten liggen stroomafwaarts van de kabelbrug. En ik denk inderdaad dat ze één waterflesje hebben meegenomen, en één in de rugzak hebben achtergelaten, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk detail.
Denk ik ook. Maar dan 1 voor Kris en 1 voor Lisanne.

Alleen; er zat misschien nog water in het flesje. Hoe groot is de kans een rugzak achter te laten en het water niet op te drinken (als er nog water in zat dan)?

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:47:06 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vanaf de kabelbrug ja, vanaf de rugzak nee.
1 flesje maar? Lijkt me niet slim? En dat in je hand houden terwijl je verzwakt bent? in een tas die je over je schouders hangt is dan toch veel makkelijker/kost minder inspanning dan een flesje constant vasthouden?
pi_143150458
maar als ze broekje heeft willen laten opdrogen dan heb je als doel om het daarna weer aan te trekken lijkt me. Daar mee bezig zijn danwel je er 'druk' om maken doe je niet als je in de 'laatste fase' zit, ernstig verzwakt bent, nauwelijks meer vooruit kan komen en al dagen niemand bent tegengekomen.
Dan 'boeit' dat broekje ook niet meer toch?

Dus als ze dat eerder gedaan zou hebben, op het moment dat het dragen van een droog broekje relevant is (en ze dus waarschijnlijk ook nog fitter/energieker was) waarom is ze er dan niet aan toegekomen het broekje weer aan te doen?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:49:26 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:47 schreef Stupidisco het volgende:
maar als ze broekje heeft willen laten opdrogen dan heb je als doel om het daarna weer aan te trekken lijkt me. Daar mee bezig zijn danwel je er 'druk' om maken doe je niet als je in de 'laatste fase' zit, ernstig verzwakt bent, nauwelijks meer vooruit kan komen en al dagen niemand bent tegengekomen.
Dan 'boeit' dat broekje ook niet meer toch?

Dus als ze dat eerder gedaan zou hebben, op het moment dat het dragen van een droog broekje relevant is (en ze dus waarschijnlijk ook nog fitter/energieker was) waarom is ze er dan niet aan toegekomen het broekje weer aan te doen?
We weten niet eens waar exact/hoe dat jeansshort is aangetroffen, van daar ook deze post van mij:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:49:31 #31
163650 Greys
pi_143150531
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de zon hard schijnt, is ook de rots eronder droog. Draai je hem om, leg je hem niet op dezelfde plek natuurlijk... ;)
Nee snap ik, maar de achterkant is dan nog nat. Als je het dan omdraait (en niet op dezelfde plek legt), ligt toch nog een tijdje de nog natte kant op de al droge kant.
Nou ja het is ook niet belangrijk, ik zou me persoonlijk niet zo goed kunnen voorstellen dat je daarop gaat zitten wachten, maar dat zegt niks over wat de meisjes logisch vonden natuurlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:50:17 #32
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150554
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Werkelijk? Al die dagen sjouwen ermee, maar als het je kan gebruiken (paspoort ter identificatie, kans dat je rugzak nooit meer gevonden wordt, etc.) dan niet?
Nee, al die dagen wachten op hulp, en af en toe proberen te bellen.
En na 10 dagen ontberingen denk ik niet dat je je nog heel veel zorgen gaat maken over je paspoort, of je telefoon die niks meer doet.
Ik zal mijn scenario bijwerken met de nieuwe gegevens en opnieuw posten.

quote:
Vind ik erg onwaarschijnlijk. :)
Dat mag, en feedback is altijd welkom ^O^
pi_143150576
-Vraag en heb hem al meerdere keren gevraagd maar nog geen antwoord:
hoeveel aanvallen van dieren zijn er gemiddeld per jaar in dit gebied en hoeveel daarvan zijn er dodelijk.
Zijn er daar uberhaupt cijfers van? Hele topics gaan namelijk over welke enge dieren er wel allemaal niet leven in dit gebied maar als er in de afgelopen 20 jaar er nooit 1 iemand heeft gedood kan ik die afstrepen
pi_143150592
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee snap ik, maar de achterkant is dan nog nat. Als je het dan omdraait (en niet op dezelfde plek legt), ligt toch nog een tijdje de nog natte kant op de al droge kant.
Nou ja het is ook niet belangrijk, ik zou me persoonlijk niet zo goed kunnen voorstellen dat je daarop gaat zitten wachten, maar dat zegt niks over wat de meisjes logisch vonden natuurlijk.
Vooral dat ze het daarna vergeet/ervan wegloopt/niet meer kan vinden.

Mij lijkt een landmark logisch. Een teken. Als Lisanne/de rescuers daar aankomt, weten ze; daar blijven, dan komt Kris terug.

En daarna overkomt Kris iets (slang, val, whatever).

pi_143150631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
hoeveel aanvallen van dieren zijn er gemiddeld per jaar in dit gebied en hoeveel daarvan zijn er dodelijk.
Zijn er daar uberhaupt cijfers van? Hele topics gaan namelijk over welke enge dieren er wel allemaal niet leven in dit gebied maar als er in de afgelopen 20 jaar er nooit 1 iemand heeft gedood kan ik die afstrepen
Jaguars en poema's kan je (vrijwel) uitsluiten. Te zeldzaam en vallen geen 2 meiden aan.

Slangen, giftige spinnen, teken, malaria/gele koorts, dat zou kunnen lijkt me.

pi_143150658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We weten niet eens waar exact/hoe dat jeansshort is aangetroffen, van daar ook deze post van mij:

[..]

Je post had ik gezien ja. Maar heb besloten om me daar niet bij neer te leggen ;-)

Je hoeft ook niet mee te redeneren over het broekje. Er is vast wel iemand anders die er nog een mening of theorie over heeft.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:53:10 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150664
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou ja, een natte jeansshort zit natuurlijk niet erg comfortabel (en voor zover we weten hadden ze niks anders bij). Aan de andere kant lijkt een jeansshort me sowieso al niet erg comfortabel daar.

En er zijn nog 100 andere scenario's. We weten niet eens waar dat ding precies is aangetroffen (wel de locatie, maar niet de exacte, wél "bij de 2e kabelbrug", niet waar of hoe bij de 2e kabelbrug).
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:53:35 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, al die dagen wachten op hulp, en af en toe proberen te bellen.
En na 10 dagen ontberingen denk ik niet dat je je nog heel veel zorgen gaat maken over je paspoort, of je telefoon die niks meer doet.
Ik zal mijn scenario bijwerken met de nieuwe gegevens en opnieuw posten.

[..]

Dat mag, en feedback is altijd welkom ^O^
Het water is wel belangrijk lijkt me
pi_143150678
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk ik ook. Maar dan 1 voor Kris en 1 voor Lisanne.

Alleen; er zat misschien nog water in het flesje. Hoe groot is de kans een rugzak achter te laten en het water niet op te drinken (als er nog water in zat dan)?
er is overal water
pi_143150739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
jeansshort
Spreek Nederlands joh. :6

Broekje.

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:56:24 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150757
quote:
Ze hoeven er natuurlijk ook niet door gedood te zijn (verwond, aan/opgegeten na overlijden, excusez le mot). En doel je op zoogdieren of ook op insecten? Het eerste is al ondoenlijk (verplaatsen zich, worden jongen geboren, oude dieren sterven), maar laatste al helemaal.
pi_143150761
quote:
Jaguars vallen zelden aan, andere roofdieren zitten er volgens mij niet
Slangen spinnen etc is volgens mij best common, maar de locals zullen goed weten wat ze moeten doen om dit te voorkomen.
De andere vraag is: hoe vaak komt het voor dat twee jungle-leken weken rondzwerven en misschien een makkelijk doelwit vormen voor een roofdier.
pi_143150795
Maar stel ze zouden 911 gebeld hebben omdat een van hen idd was gebeten door een slang of een ander dier. Mij lijkt de kans dat ze dan beiden zijn gebeten uitermate klein. En als ze idd daarom 911 hebben gebeld waarom gaat dan niet 1 terug om hulp te halen ?
Maar nee ze gaan samen de berg af en een rivier oversteken via moeilijke kabeltouwen?
een scenario gebeten door een dier lijkt me daarom uitgesloten.
(
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:59:01 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150837
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vooral dat ze het daarna vergeet/ervan wegloopt/niet meer kan vinden.

Mij lijkt een landmark logisch. Een teken. Als Lisanne/de rescuers daar aankomt, weten ze; daar blijven, dan komt Kris terug.

En daarna overkomt Kris iets (slang, val, whatever).
Markering kan (hier zijn we eerder geweest. Maar zonder bovenbroek lopen, nah), maar ik persoonlijk zou het niet zien als "Kris komt hier terug", wél als "Kris is hier geweest". Mits die jeansshort uniek genoeg was.

Verder geloof ik vooralsnog niet dat ze gescheiden zijn geraakt.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:59:46 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150852
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:

Het water in dat flesje kwam uit de rivier ernaast. Er zat nog meer water in die rivier :')
En ze liepen (deels) langs die rivier terug.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:00:12 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Je post had ik gezien ja. Maar heb besloten om me daar niet bij neer te leggen ;-)

Je hoeft ook niet mee te redeneren over het broekje. Er is vast wel iemand anders die er nog een mening of theorie over heeft.
Nogmaals: ik mag mijn mening ook geven en tegenspreken indien me dat opportuun lijkt. Het is een discussieforum.
pi_143150871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
andere roofdieren zitten er volgens mij niet

pi_143150909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het water in dat flesje kwam uit de rivier ernaast. Er zat nog meer water in die rivier :')
En dan drink je niet het laatste slokje op voor je terugzwakt?
En dan neem je niet een tweede flesje (in het geval van 2, in het geval van 3 niet) mee om water te halen?

pi_143150911
quote:
Euh een lynx/ wilde kat of puma is veel te klein om een mens te pakken. De enige echt gevaarlijke is de jag.
pi_143150944
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan neem je niet een tweede flesje (in het geval van 2, in het geval van 3 niet) mee om water te halen?
Je weet het niet, daarom is het scenario ook zo zinloos
pi_143150953
En dit zelfde scenario kun je wat mij betreft ook wegstrepen voor een ongeluk een uur na de 1e Quebreda.
1 gaat dan namelijk ook terug en ga je als je gewond bent al helemaal niet die moeilijke kabelbrug over
Wat mij betreft zijn een ongeluk en beet door een dier afgevallen.
het antwoord wat er met de meiden is gebeurd ligt in de eerste noodoproep. Waarom belden ze?
Niet om een slangebeet of een ongeluk .
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:03:27 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150954
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spreek Nederlands joh. :6

Broekje.
Spreek jij lekker Spaans :
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jaguars vallen zelden aan, andere roofdieren zitten er volgens mij niet
Slangen spinnen etc is volgens mij best common, maar de locals zullen goed weten wat ze moeten doen om dit te voorkomen.
De andere vraag is: hoe vaak komt het voor dat twee jungle-leken weken rondzwerven verdwalen en misschien een makkelijk doelwit vormen voor een roofdier.
Te vaak.

En dan nog valt een solitair roofdier niet snel 2 mensen aan.
pi_143150969
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:02 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
daarom is het scenario ook zo zinloos
Alles is uiteindelijk zinloos?

Elk scenario is zinloos?

FOK!ken is zinloos?

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:04:22 #54
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150978
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:57 schreef jackie12 het volgende:
Maar stel ze zouden 911 gebeld hebben omdat een van hen idd was gebeten door een slang of een ander dier. Mij lijkt de kans dat ze dan beiden zijn gebeten uitermate klein. En als ze idd daarom 911 hebben gebeld waarom gaat dan niet 1 terug om hulp te halen ?
Maar nee ze gaan samen de berg af en een rivier oversteken via moeilijke kabeltouwen?
een scenario gebeten door een dier lijkt me daarom uitgesloten.
(
Omdat je na een par uur dood bent als een een beetje giftige slang je bijt en je geen/niet snel medische hulp hebt?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:04:59 #55
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143150998
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Euh een lynx/ wilde kat of puma is veel te klein om een mens te pakken. De enige echt gevaarlijke is de jag.
Ook als je gewond of uitgeput bent?
Een pond moed is meer waard dan een ton geluk
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:05:12 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151009
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Aanname. En je weet daarbij niet wanneer ze welke "rivier" dan ook bereikten.
pi_143151046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:04 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Of ligt te slapen. Of bewusteloos. Gedehydrateerd.

pi_143151065
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarom zet je rivier tussen ""?

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:07:19 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151070
quote:
Kom, sommige daarvan zijn wat erg vergezocht. Ik zeg niet dat ze uhh... geen aas zullen eten, maar ze zullen je niet doden. En al helemaal niet 2 mensen
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:08:37 #60
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143151107
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maakt dat zo veel uit? Op de video's zie je dat er op meerdere plekken langs de route stromend water te vinden is. Een flesje is handig dus je neemt er één mee. En misschien hadden ze inderdaad 3 flesjes, en 1 achtergelaten. Dan hebben ze toch nog ieder één flesje.
pi_143151110
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:04 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Volgens mij staat mens niet op de menukaart van die katachtigen omdat we echt geen lekker mals hapje zijn en ook gewoon te groot. Maar een poema kan misschien wel aan de haal gaan met een stervend lichaam. Ik weet het niet
pi_143151123
Jaguars zijn wel heel gevaarlijk maar ook heel schuw die blijven liever weg
pi_143151129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:09:28 #64
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151138
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Nee. Iig een poema niet. Die hebben wel vaker mensen gedood.
Ik denk niet dat het in dit geval waarschijnlijk is, maar ze zijn er prima toe in staat. Lynx weet ik even niet.Daar zijn kleinere en grotere varianten van.. En daarbij geldt voor elk dier (of mens) als ze je op de goede plek verwonden ga je er alsnog aan. of als je wonden gaan ontsteken en er is geen medische zorg voorhanden.
pi_143151140
Dus dan blijven verdwalen en een misdrijf over.

Verdwalen. Ze zijn vanaf de 1e Quebreda verdwaald. Ze lopen niet terug naar de Mirador maar bergafwaarts naar de rivier. Ze komen er
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat je na een par uur dood bent als een een beetje giftige slang je bijt en je geen/niet snel medische hulp hebt?
En de ander, waarom gaat die dan niet terug? En met gif in je lichaam ga je nog die kabelbruggen over?
pi_143151145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom, sommige daarvan zijn wat erg vergezocht. Ik zeg niet dat ze uhh... geen aas zullen eten, maar ze zullen je niet doden. En al helemaal niet 2 mensen
Nee, dat kunnen we ook niet meer picknicken op de Veluwe. Daar zit ook vossen. Eng hoor
pi_143151157
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Selfie?
pi_143151179
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Selfie?

pi_143151192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Iig een poema niet. Die hebben wel vaker mensen gedood.
Ik denk niet dat het in dit geval waarschijnlijk is, maar ze zijn er prima toe in staat. Lynx weet ik even niet.Daar zijn kleinere en grotere varianten van.. En daarbij geldt voor elk dier (of mens) als ze je op de goede plek verwonden ga je er alsnog aan. of als je wonden gaan ontsteken en er is geen medische zorg voorhanden.
Het kleine grut is volgens mij gevaarlijker, malariamug, spinnen, schorpioenen, ratten, slangen.
pi_143151214
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
What the hell is dat? Een mestkever?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:12:08 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151219
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom zet je rivier tussen ""?
Omdat de ene wat groter/voller is dan de andere (tak danwel stromingsgebied). En omdat sommige mensen de kreekje ook als als rivier zagen enóf het tijdelijke groter verval als "waterval groot genoeg voor een toeristische aantrekkingskracht".
pi_143151228
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:11 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

What the hell is dat? Een mestkever?
Een termietje.

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:12:47 #73
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151239
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Volgens mij staat mens niet op de menukaart van die katachtigen omdat we echt geen lekker mals hapje zijn en ook gewoon te groot. Maar een poema kan misschien wel aan de haal gaan met een stervend lichaam. Ik weet het niet
Dat zijn we wel hoor :Y We smaken prima :Y
pi_143151250
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat de ene wat groter/voller is dan de andere (tak danwel stromingsgebied). En omdat sommige mensen de kreekje ook als als rivier zagen enóf het tijdelijke groter verval als "waterval groot genoeg voor een toeristische aantrekkingskracht".
Ok.

Ik zou Changuinola (met de kabelbruggen) als rivier zien en de quebradas als kreek of bergbeekje.

Maar duidelijk. ^O^

pi_143151254
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een termietje.
Oké die vond ik best grappig
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:13:44 #76
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151265
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Selfie?
:D
pi_143151269
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zijn we wel hoor :Y We smaken prima :Y
Schnautzer is wat stug, maar verder eens.

pi_143151271
Had die andere bushman ook last van roofdieren?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:14:13 #79
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151279
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, lijkt beter :P

(grapje!!)
pi_143151286
Laatst waren er toch ook twee Indianenmeisjes die verdwaald waren en drie weken wisten te overleven in de jungle? Die zijn ook niet opgepeuzeld
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:14:55 #81
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143151308
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik neem aan dat er water in die rivier zat op 11 april, dat klopt.
Ik neem aan dat ze de rivier bereikt hebben waar alle resten gevonden zijn. Klopt ook.
pi_143151310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nogmaals: ik mag mijn mening ook geven en tegenspreken indien me dat opportuun lijkt. Het is een discussieforum.
Absoluut. Alleen telkens zeggen over een specifiek onderwerp dat het geen zin heeft om er over te discussiëren is wellicht niet zo'n constructieve bijdrage voor de mensen die het wél interessant vinden om erover te discussiëren. De disussie zou moeten gaan over de inhoud, dus over de theorie die men bespreekt en daar over te redeneren.

Telkens hele discussies voeren over of het zinvol is om die theorie te bespreken lijkt me voor niemand van belang.

Normaals, jij, ik en iedereen hier hebben net zoveel rechten om onze mening te geven alleen in dit geval leek het erop dat je de discussie over het broekje zinloos vond. Mij lijkt het dan dubbelop zinloos om je dan steeds weer in diezelfde discussie te mengen met die zelfde niet-inhoudelijke boodschap.

Maar goed, iedereen is vrij om te doen en zeggen wat hij/zij wil uiteraard.

Ok...en verder.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:15:56 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151330
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Schnautzer is wat stug, maar verder eens.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:16:15 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Wie?
pi_143151349
Wat m.i. een veel groter gevaar is (ook in mijn scenario) zijn de niet-roofdieren.

Schrikken van tapirs, miereneters, wilde honden, apen, grote spinnen in een web (eigen ervaring, reuzenbeesten van 25 cm -met poten-), etc.

En daarna struikelen en op een steen vallen.

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:17:07 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:14 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Laatst waren er toch ook twee Indianenmeisjes die verdwaald waren en drie weken wisten te overleven in de jungle? Die zijn ook niet opgepeuzeld
Baru is ook 2x verdwaald aan de Caraibische kant en dat is/was ook een local ;)

Maar die kent het gebied (als in daar opgegroied, niet kennen als niet kunnen verdwalen)
pi_143151362
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wie?
die van dat flimpje
pi_143151376
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Baru is ook 2x verdwaald aan de Caraibische kant en dat is/was ook een local ;)
Niet opgegeten dus. Of lusten die beesten geen locals?
pi_143151388
Malaria vooral
pi_143151410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een mening geven en de discussie doodslaan :P
pi_143151413
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:17 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

die van dat flimpje
Laos; tijgers, wat is er nog meer?

pi_143151416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:03 schreef jackie12 het volgende:
En dit zelfde scenario kun je wat mij betreft ook wegstrepen voor een ongeluk een uur na de 1e Quebreda.
1 gaat dan namelijk ook terug en ga je als je gewond bent al helemaal niet die moeilijke kabelbrug over
het antwoord wat er met de meiden is gebeurd ligt in de eerste noodoproep. Waarom belden ze?
Welke theorie blijft er voor jou over dan?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:19:55 #93
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143151425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
s'nachts werd ie 1x weggetikt door een Huge lizard

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:20:05 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:15 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Absoluut. Alleen telkens zeggen over een specifiek onderwerp dat het geen zin heeft om er over te discussiëren is wellicht niet zo'n constructieve bijdrage voor de mensen die het wél interessant vinden om erover te discussiëren. De disussie zou moeten gaan over de inhoud, dus over de theorie die men bespreekt en daar over te redeneren.

Telkens hele discussies voeren over of het zinvol is om die theorie te bespreken lijkt me voor niemand van belang.

Normaals, jij, ik en iedereen hier hebben net zoveel rechten om onze mening te geven alleen in dit geval leek het erop dat je de discussie over het broekje zinloos vond. Mij lijkt het dan dubbelop zinloos om je dan steeds weer in diezelfde discussie te mengen met die zelfde niet-inhoudelijke boodschap.

Maar goed, iedereen is vrij om te doen en zeggen wat hij/zij wil uiteraard.

Ok...en verder.
Ok. Snap je aan de ene kant wel (en heb uiteindelijk ook nog braaf inhoudelijk commentaar gegeven), maar aan de andere kant is en blijft het objectief onzinnig om er over te discussiëren.
pi_143151432
ik vraag me af: toen ze ipv terug te gaan, toch door gingen lopen,
wisten ze waarschijnlijk niet direct dat daar geen bereik was, dat merkten ze pas toen het te laat was?
Het is daar kennelijk gebruikelijk dit niet te zeggen tegen touristen. De plaatselijke crimineeltjes weten het natuurlijk wel. De gids ook, die wou meteen daar zoeken. De politie weet dat toch ook?
Zou het in principe mogelijk zijn om in geval van vermissing een verplaatsbare zendmast voor mobieltjes in te zetten?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_143151448
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Laos; tijgers, wat is er nog meer?
Olifantjes. Lijken heel leuk maar zijn echte killers
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:21:22 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151459
quote:

[..]

die van dat flimpje
Welk filmpje? We kennen er aardig wat inmiddels ;)
Bedoel je die "survivor"?
pi_143151474
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Olifantjes. Lijken heel leuk maar zijn echte killers
Soort Whiskers idd.

pi_143151490
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja die als laatste is toegevoegd aan de OP.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:22:57 #100
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143151495
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Deze:

pi_143151516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:20 schreef eigendeegcookie het volgende:
wisten ze waarschijnlijk niet direct dat daar geen bereik was, dat merkten ze pas toen het te laat was?
Het is daar kennelijk gebruikelijk dit niet te zeggen tegen touristen. De plaatselijke crimineeltjes weten het natuurlijk wel. De gids ook, die wou meteen daar zoeken. De politie weet dat toch ook?
Zou het in principe mogelijk zijn om in geval van vermissing een verplaatsbare zendmast voor mobieltjes in te zetten?
Ik snap niks van dit verhaal. Wat weet de politie? Dat er geen bereik is? En dan?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:24:12 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151524
quote:

[..]

Niet opgegeten dus. Of lusten die beesten geen locals?
Jawel hoor :Y Maar het was zijn thuis en hij bleef kalm en kwam er weer uit. Roofdieren zijn het probleem niet zo normaliter (zeker niet als je niet alleen bent). Je eigen paniek, irriationaliteit en stomme toevallige dingen (zoals je teen tot bloedens stoten aan een rots en bloedvergiftiging krijgen) juist wel
pi_143151530
Godver jongens, nu al aangeschoten en ik moet nog een donkere grot verkennen vanavond.

pi_143151540
quote:
Hij heet dus Miracle, ik dacht Bushman
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:25:05 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:19 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een mening geven en de discussie doodslaan :P
Klopt. En er is ook een verschil tussen zinvol discussiëren en lopen aluhoeden...
pi_143151555
quote:
11s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:24 schreef El_Matador het volgende:
Godver jongens, nu al aangeschoten en ik moet nog een donkere grot verkennen vanavond.
Dat lijkt me sterk, jij staat al minimaal vier maanden droog
pi_143151584
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Klopt. En er is ook een verschil tussen zinvol discussiëren en lopen aluhoeden...
Haha, wat denk je dat andere mensen vinden van wat jij doet? De bekende pot verwijt enz.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:26:25 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151591
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Soort Whiskers idd.
Ik lijk heel leuk, maar ben een killer? ~O>
Of ik ben een olifantje? :D
pi_143151612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok. Snap je aan de ene kant wel (en heb uiteindelijk ook nog braaf inhoudelijk commentaar gegeven), maar aan de andere kant is en blijft het objectief onzinnig om er over te discussiëren.
Ik zag het inmiddels ja ;-)

Maar goed, laten we het erop houden dat we ieder ons punt gemaakt hebben.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:27:42 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151614
quote:
11s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:24 schreef El_Matador het volgende:
---> Mata en zijn woordspelingen :Y

Enjoy!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:28:04 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151623
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:24 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Hij heet dus Miracle, ik dacht Bushman
Bushman zijn die slangen ;)
pi_143151632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Bushman zijn die slangen ;)
Ik heb hele andere associaties.
pi_143151639
Waarom doen de smilies het niet?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:28:56 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151641
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:26 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Haha, wat denk je dat andere mensen vinden van wat jij doet? De bekende pot verwijt enz.
Ik wil er echt geen nachtelijk zeiktopic van maken :N Maar waar loop ik te aluhoeden dan?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:29:24 #115
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143151648
Is de pekari al langsgekomen in dit topic? Die valt in zeldzame gevallen ook wel eens aan.

En als we toch off-topic gaan: ik heb een weeklang in een jungle rondgezworven waar tijgers, panters, beren en olifanten voorkwamen. Ik heb geen van alle gezien, geen wilde althans.
De gevaren van grote zoogdieren worden sterk overdreven.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:29:35 #116
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:27 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik zag het inmiddels ja ;-)

Maar goed, laten we het erop houden dat we ieder ons punt gemaakt hebben.
^O^
pi_143151656
Het zou ook een combinatie kunnen zijn van niet beseffen dat ze dezelfde weg terug moesten gaan en een ongeluk. Stel 1 van de meisjes kreeg een ongeluk en kon niet verder lopen. De andere wilde hulp gaan halen maar liep steeds verder het regenwoud in. Op en gegeven moment is die misschien teruggekeerd, haar telefoonbatterij leeg. Toen vond ze haar gewonde vriendin terug, misschien al overleden en heeft haar telefoon gebruikt om nogmaals alarm te slaan.
pi_143151658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:20 schreef eigendeegcookie het volgende:
Geen idee of zoiets technisch en economisch haalbaar is maar het idee vind ik wel aardig. Geen idee hoe groot het bereik is dat één zo'n zendmast kan halen, maar toch.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:30:27 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Domnivoor het volgende:
Is de pekari al langsgekomen in dit topic? Die valt in zeldzame gevallen ook wel eens aan.

En als we toch off-topic gaan: ik heb een weeklang in een jungle rondgezworven waar tijgers, panters, beren en olifanten voorkwamen. Ik heb geen van alle gezien, geen wilde althans.
De gevaren van grote roofdieren worden sterk overdreven.
Wel op WS. Baru zegt dat de locals daar banger van zijn dan van de slangen of de jags etc
pi_143151692
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:25 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, jij staat al minimaal vier maanden droog
Zou je best eens gelijk in kunnen hebben. :o

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:32:07 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Grijzemassa het volgende:
Het zou ook een combinatie kunnen zijn van niet beseffen dat ze dezelfde weg terug moesten gaan en een ongeluk. Stel 1 van de meisjes kreeg een ongeluk en kon niet verder lopen. De andere wilde hulp gaan halen maar liep steeds verder het regenwoud in.
Dan nog blijft het verschil tussen bergopwaarts (terug naar de CD/Mirador/Boquete) en bergafwaarts (ervan af, tijd buiten de bewoonde wereld, naar Bocas) het probleem
pi_143151703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:03 schreef jackie12 het volgende:
Eens.
Misschien werden ze achtervolgd door wat gasten, dat zou ook verklaren waarom ze niet terug liepen zoals gepland omdat ze dan recht die lui tegemoet zouden lopen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:32:44 #123
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143151711
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Stupidisco het volgende:

Geen idee of zoiets technisch en economisch haalbaar is maar het idee vind ik wel aardig. Geen idee hoe groot het bereik is dat één zo'n zendmast kan halen, maar toch.
Ik vraag me af of reddingsvliegtuigen niet zoiets hebben. Weet iemand dat?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:33:39 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:32 schreef Za het volgende:

[..]

Eens.
Misschien werden ze achtervolgd door wat gasten, dat zou ook verklaren waarom ze niet terug liepen zoals gepland omdat ze dan recht die lui tegemoet zouden lopen.
Dan blijf je zitten met de telefoontjes (pogingen tot) etc.
pi_143151741
Ik was al binnen 1 dag goed ziek in jungle van Peru; geen ongeluk, en er was ook nog geen beest of onguur persoon op mijn pad geweest. Zo zie je maar, kan snel gaan. Ook off topic
pi_143151757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Grijzemassa het volgende:
Het zou ook een combinatie kunnen zijn van niet beseffen dat ze dezelfde weg terug moesten gaan en een ongeluk. Stel 1 van de meisjes kreeg een ongeluk en kon niet verder lopen. De andere wilde hulp gaan halen maar liep steeds verder het regenwoud in.
De kans op verdwalen na een paniekmoment (van bijvoorbeeld een ongeluk) lijkt me sowieso groter dan verdwalen vanuit een wandeling an sich.
pi_143151771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:29 schreef Domnivoor het volgende:

De gevaren van grote zoogdieren worden sterk overdreven.
Wat is een pekari voor een beest ?
pi_143151775
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

Dan blijf je zitten met de telefoontje (pogingen tot) etc.
Waarom blijf je daarmee zitten, stel ze durven niet terug omdat ze zich bedreigd voelden, dan raakten ze verder en verder van de top, en bleven ze daarom bellen. Op gegeven moment zijn ze dan echt het pad kwijt danwel toch ingehaald.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:37:22 #129
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

De kans op verdwalen na een paniekmoment (van bijvoorbeeld een ongeluk) lijkt me sowieso groter dan verdwalen vanuit een wandeling an sich.
Paniek na een ongeluk? Tenzij ver buiten het pad lijkt me dat onwaarschijnlijk. Je zit dan wrs met een gewonde die echt niet hard wegrent
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:38:20 #130
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151830
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:35 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Wat is een pekari voor een beest ?
"varken"

https://www.google.nl/sea(...)06#q=pekari&tbm=isch

Zijn er in verschillende groottes
pi_143151874
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:37 schreef Whiskers2009 het volgende:

Paniek na een ongeluk? Tenzij ver buiten het pad lijkt me dat onwaarschijnlijk. Je zit dan wrs met een gewonde die echt niet hard wegrent
Gewonde mensen gaan in de regel niet op de loop en verdwalen, ookal zou er sprake zijn van paniek.
Ze zouden eerder juist immobiel zijn en vasthouden aan het pad in de hoop dat er een andere Pianista trail bezoeker hen vindt.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:40:18 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151878
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:36 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom blijf je daarmee zitten, stel ze durven niet terug omdat ze zich bedreigd voelden, dan raakten ze verder en verder van de top, en bleven ze daarom bellen. Op gegeven moment zijn ze dan echt het pad kwijt danwel toch ingehaald.
Die hielden aan tot (iig) 11 april. En dat ze toen stopten hoeft niet te zeggen dat de meiden tegelijkertijd met de batterij van de telefoon dood gingen he? Batterijen raken nu eenmaal leeg
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:41:00 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151891
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:40 schreef Za het volgende:

[..]

Gewonde mensen gaan in de regel niet op de loop en verdwalen, ookal zou er sprake zijn van paniek.
Ze zouden eerder juist immobiel zijn en vasthouden aan het pad in de hoop dat er een andere Pianista trail bezoeker hen vindt.
Mijn punt. Je bent alleen het woordje niet vergeten in je post
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:41:06 #134
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143151895
quote:

[..]

Een wild dier steekt over of staat op het pad. Een van de twee meiden raakt in paniek en rent de jungle in. De ander volgt..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:41:50 #135
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151915
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:41 schreef ZaZoe het volgende:

[..]

Een wild dier steekt over of staat op het pad. Een van de twee meiden raakt in paniek en rent de jungle in. De ander volgt..
Dat is geen ongeluk.
pi_143151923
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

Die hielden aan tot (iig) 11 april. En dat ze toen stopten hoeft niet te zeggen dat de meiden tegelijkertijd met de batterij van de telefoon dood gingen he? Batterijen raken nu eenmaal leeg
Iemand anders kan hun spullen in bezit hebben gehad zelfs al vanaf dag 1.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:42:34 #137
55835 ZaZoe
The spice of life
pi_143151930
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is geen ongeluk.
Dat is waar, maar kan wel een reden zijn om te verdwalen lijkt me.
pi_143151940
quote:

[..]

Ik doel meer op stress/schrik van het feit dat ze nu in de problemen zitten omdat er iets onverwachts gebeurd is en ze niet op de normale manier hetgeen ze aan het doen waren kunnen voortzetten. Dat brengt ze van hun 'stuk' (niet het juiste woord, maar ok) om het maar even zo te zeggen omdat ze in een nieuwe, onbekende, onzekere situatie zijn beland. Kan me zo voorstellen dat dat van invloed is op je orientatievermogen.
pi_143151953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:34 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Maar verdwalen zonder paniek is ook zeer goed mogelijk. Heb dat ervaren met mn moeder die een keer verdwaald is en ergens anders uitkwam dan de bedoeling was en enkele weken later op hetzelfde pad met mij erbij bijna weer een verkeerde afslag zou nemen op de terugweg als ik het haar niet had gezegd. Dat was dan zonder paniek en was het een duidelijkere omgeving dan een dichte jungle.
pi_143151963
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:41 schreef ZaZoe het volgende:

Dat gelooft toch geen mens?
Het wilde dieren verhaal kan toch wel naar het rijk der fabelen zolangzamerhand?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:43:48 #141
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151964
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat is geen ongeluk.
En schrikken va een wild dier??? Dat moet dan een dreigend wild dier geweest zijn ("mijn jongen", "mijn gebied" etc). Van een willekeurig wild dier dat niet dreigend doet word je toch niet bang?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:44:09 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143151976
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:42 schreef Za het volgende:

[..]

Kan. Kan ook van niet.
pi_143152010
er zijn in mijn ogen dus maar 2 scenarios waarom ze 911 hebben geprobeerd te bellen
1 ze waren verdwaald of zelfs verdwaald en mekaar kwijt geraakt
2 misdrijf

Over verdwalen heb ik grote twijfels. Iedereen brandt de mening af van Hans Kremers. Echter hij is er geweest en niet wij. Hij zegt dat je niet van het pad af kunt raken waarom nemen wij dat niet aan?
Ik zie bij zijn expeditie van de week ook onze vriend Feliciano en ook Lorenzo met hem meelopen tot na de Mirador.
Feliciano en Lorenzo zullen toch ook wel eerlijk tegen hem gezegd hebben of zij er wel of niet zo over denken .Denk namelijk dat het pas echt heavy wordt NA de eerste kabelbrug en niet uren ervoor.
En ik denk dat Hans Kremers meer in zijn linkerteen weet dan wij met al onze goede bedoelingen bijelkaar Een week geleden zouden we gelachen hebben om de bevinding dat ze al om 13 uur al op de Mirador waren. Nu is het een feit en blijken al die getuigenverklaringen lariekoek te zijn.
Denk dat het niet lang zal duren voor er nog meer informatie naar buiten komt waar we helemaal flabbergasted van zijn
Bovendien zijn de meiden van de Iphone tijd en deze generatie legt gewoon alles vast en hadden ze voor hun nabestaanden zeker wat achter gelaten.
een verdwaalscenario kan , maar acht ik op die plek van de berg niet heel groot
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:45:50 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:42 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik doel meer op stress/schrik van het feit dat ze nu in de problemen zitten omdat er iets onverwachts gebeurd is en ze niet op de normale manier hetgeen ze aan het doen waren kunnen voortzetten. Dat brengt ze van hun 'stuk' (niet het juiste woord, maar ok) om het maar even zo te zeggen omdat ze in een nieuwe, onbekende, onzekere situatie zijn beland. Kan me zo voorstellen dat dat van invloed is op je orientatievermogen.
Bergop/bergaf? Dat merk je wel.. Mits ze nog niet erg ver waren, maat dat kan niet na en paar uur..
pi_143152019
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:42 schreef Za het volgende:

[..]

Niet uitgesloten maar die zou dan al die fake noodoproepen moeten hebben moeten doen. En met welk doel?
pi_143152026
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

Kan. Kan ook van niet.
Kijkend naar de staat van hun (rugzak) spullen zou je zeggen van wel, deze zijn geen maanden door rivieren/jungle/hoosbuien etc gegaan. imo
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:46:34 #147
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152036
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:43 schreef ednet94 het volgende:

[..]

Maar verdwalen zonder paniek is ook zeer goed mogelijk. Heb dat ervaren met mn moeder die een keer verdwaald is en ergens anders uitkwam dan de bedoeling was en enkele weken later op hetzelfde pad met mij erbij bijna weer een verkeerde afslag zou nemen op de terugweg als ik het haar niet had gezegd. Dat was dan zonder paniek en was het een duidelijkere omgeving dan een dichte jungle.
Kan idd prima. Ook in NL zelfs.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:47:39 #148
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152067
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:43 schreef Za het volgende:

[..]

Dat gelooft toch geen mens?
Het wilde dieren verhaal kan toch wel naar het rijk der fabelen zolangzamerhand?
Nou.. Ze zijn er uiteraard WEL. Maar dat ze een rol spelen in verdwaling of dood... Nah..

Het kan uiteraard, maar nah..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:49:17 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152091
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:46 schreef Za het volgende:

[..]

Kijkend naar de staat van hun (rugzak) spullen zou je zeggen van wel, deze zijn geen maanden door rivieren/jungle/hoosbuien etc gegaan. imo
Owh? Want regen op een rugzak maakt de inhoud kapot? En verder hebben we het eerder vanaaf al eerder over gehad en ik ben al genoeg in HH gevallen..
pi_143152115
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:45 schreef Stupidisco het volgende:

Niet uitgesloten maar die zou dan al die fake noodoproepen moeten hebben moeten doen. En met welk doel?
Een rookgordijn opwerpen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:50:36 #151
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:50 schreef Za het volgende:

[..]

Ah, het dwaalspoor... Er zijn eenvoudiger oplossingen...
pi_143152130
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:45 schreef jackie12 het volgende:
er zijn in mijn ogen dus maar 2 scenarios waarom ze 911 hebben geprobeerd te bellen
2 misdrijf

Over verdwalen heb ik grote twijfels. Iedereen brandt de mening af van Hans Kremers. Echter hij is er geweest en niet wij. Hij zegt dat je niet van het pad af kunt raken waarom nemen wij dat niet aan?

Omdat Hans midden in het regenseizoen het pad is afgegaan wanneer alles veel meer is dichtbegroeid dan toen in begin april. Wellicht waren er toen in april meer zijpaden zichtbaar welke Kris en Lisanne mogelijk hebben genomen dan nu met de ouders. Ook al zeggen de ouders dat niet te geloven dat Kris dat zou doen, maar wat als Lisanne voorop liep en zonder te vragen een verkeerd pad zou hebben genomen en Kris loopt er naar benedenkijkend achter haar aan en niet in de gaten hebben dat ze een verkeerd pad oplopen? Echt raar zou ik verdwaling niet vinden.
pi_143152131
quote:
2 misdrijf

Ik zie bij zijn expeditie van de week ook onze vriend Feliciano en ook Lorenzo met hem meelopen tot na de Mirador.
Feliciano en Lorenzo zullen toch ook wel eerlijk tegen hem gezegd hebben of zij er wel of niet zo over denken .Denk namelijk dat het pas echt heavy wordt NA de eerste kabelbrug en niet uren ervoor.
En ik denk dat Hans Kremers meer in zijn linkerteen weet dan wij met al onze goede bedoelingen bijelkaar Een week geleden zouden we gelachen hebben om de bevinding dat ze al om 13 uur al op de Mirador waren. Nu is het een feit en blijken al die getuigenverklaringen lariekoek te zijn.
Denk dat het niet lang zal duren voor er nog meer informatie naar buiten komt waar we helemaal flabbergasted van zijn
Bovendien zijn de meiden van de Iphone tijd en deze generatie legt gewoon alles vast en hadden ze voor hun nabestaanden zeker wat achter gelaten.
een verdwaalscenario kan , maar acht ik op die plek van de berg niet heel groot
Helemaal mee eens. Ik wacht even op nieuwe feiten.
pi_143152137
Op de video van de laatste tocht met de ouders van Kris staan de ouders vlak na het watervalletje te praten bij een hek dat er erg beschadigd uitziet. Daar is een paddock waar regelmatig koeien lopen.
Als er ook een stier bij was, kan die door het hek gebroken zijn. Hier in de omgeving waar ik woon (in Nederland) is pas nog een boer gedood door zijn stier en is niet de eerste keer. Ik bedoel maar dat die ook flink de schrik kan aanjagen of erger. Maar ik weet niet of er toen ook vee liep daar.
pi_143152159
Ik vraag me af waarom de ouders van Kris zo goed als zeker denken te weten dat hun dochter en Lisanne niet verdwaald zouden kunnen zijn met de informatie die er nu is.
Alles is onlogisch, zeker als het je eigen kind betreft.

Verklaringen kloppen niet, zo ook niet van de man van het restaurant die zei dat 1 van zijn honden ''Blue'' die dag meeliep, maar terug kwam...
Zijn vrouw zei dat de hond vast terug gelopen was, maar duidelijk is via EENVandaag dat Blue (de hond) wel degelijk meeloopt tot òver de top nog met mensen, alsook met de ouders van Kris zag ik. Dus waarom is Blue niet met hun meegelopen na en òver de top?
Honden lopen vaak niet mee als ze onheil voelen...of weggejaagd worden...dat is de enige optie. Honden voelen aan...Zèker. Maar wat klopt van àl die getuigen verklaringen?

De meisjes gaan wandelen, komen rond 13.00 op de bergtop, alles is prima en leuke foto's. Niets aan de handje. Dat zijn dus de leuke foto's.
De meisjes lopen (zonder het te beseffen) door (zoals beschreven in de media ''de verkeerde pad op'', doorlopen, : of is er nog een ander pad dan?) in de veronderstelling dat dat de weg ook weer terug is, of die weg terug leidt naar Boquete.
Of mischien wel ''een klein stukje verder lopen, het is hier wel erg mooi, dan keren we na een minuut of ''10'' weer terug'', of ze dachten dat dat pad ook weer de weg terug was, dat is niet duidelijk.
Maar goed, ze hebben goed van tevoren gekeken in de map die ochtend.
Sterker anderen mensen niet aangeraden niet zonder gids te gaan, dat is dus op zich al vreemd.

Een anderhalf uur later maken ze nog een mooie foto van Kris bij het beekje-kleine watervalletje, niets aan de hand (dachten ze).
Meisjes lopen niets bewust door, en na weer een uur beginnen ze te twijfelen want nu toch wel onderhand had Boquete wel weer in zicht gekomen, toch (?).
Ze krijgen door kort daarna dat het binnenkort donker wordt en er geen spoor is van Boquete. En raken wat in paniek.
Dus na de foto van Kris, kort daarna na een uur denk ik vermoed ik dat ze door kregen ''we zijn toch echt niet op het goede pad nu naar terug''. En al wat in angst.
Omdat ze verstandig zijn proberen ze 112 en 911 te bellen om hulp. Zodat ze voor het donker toch terug kunnen zijn.
Dat lukt helaas niet. Dit duidt voor mij ze in de problemen zijn hoe dan ook en dat ze dat zichzelf sterk realiseren, door verdwaling (of wat ook) dus kort na de foto van Kris. Want dan hadden ze nog wel een aantal prachtige mooie foto's gemaakt van de mooie omgeving. Immers, dit was was een vakantie, en dit doe je niet zomaar ff over...,dus zeg een uur of 2 uur later de angst kwam. Nog voordat het donker werd.

Mischien dat de meisjes toen nog niet echt helemaal in angst waren en dachten ''we vinden de weg wel terug'', ''we worden wel gevonden'', en dus overnacht daar.
De volgende dagen beseften ze steeds meer dat ze verdwaald waren, niemand in de buurt, en talloze keren 112 en 911 gebeld voor hulp, ''we weten de weg de niet meer, we zijn verdwaald!''.
Angst. Ik denk sterke angst.
Dat ze talloze keren gebeld hebben met 112 en 911 duidt op pùre wànhoop!!
En al sterk vermoeid. Honger etc. En de dagen daarna idem steeds weer geprobeerd hulp te bellen duidt op pure wanhoop!.

Op dag 8 zijn weer foto's gemaakt. Mischien jùìst in een schuilplaats door de zware regen.
(wellicht zijn de foto's gewist tussen dag 1 en dag 8, of...geen foto's gemaakt..je bent bezig met òverleven op dat moment, er is niets leuks aan dan foto's te maken!)
Ikzelf denk dat de meisjes bij elkaar zijn gebleven. Ook al er 1 overleden-stervende was.
Ikzelf zou bij me vriendin blijven, ofwel in de buurt zeker!
Je bent dan al zoveel dagen bij elkander, zo erg op elkaar aangewezen, ik zou nimmer de ander in de steek laten, ook niet als deze stervende zou zijn.
En als ik al hulp zou zoeken dan zou ik dat doen in een omgeving zodat ik nimmer mijn vriendin uit het oog zou verliezen (dus òòk zelfs als deze overleden zou zijn).
Maar dat ben ik.....
De 1 was mischien toch sterker dan de andere. Dat denk ik wel.
Mischien was 1 van hun al of zodanig verzwakt of al zelfs overleden. Meer paniek.
Ikzelf denk dat de angst onbeschrijfelijk is geweest.
En meer uitputting etc etc. Mischien de 1 of andere gewond ook.
En omdat er helicopters vlogen (wat wel dègelijk duidelijk ook te horen is op een paar km afstand) is in laatste poging een paar foto's gemaakt vanaf de schuilplek uit pure
wanhoop, of mischien ze (of 1 van hun) geluiden hoorden en daarom signalen nog probeerde te geven. Of ook maar aan iemand die ''er zou kunnen zijn''. Dus uit laatste wanhoop,
en mischien wel laatste krachten zelfs.

Het zou mij benieuwen welke foto's er eerst zichtbaar zijn: de rotswanden en takken òf de zovelen zwarte foto's.
Ik zou willen weten welke foto's het eerst zichtbaar waren op de camera: de rotswanden en takken of de alleen maar 87 zwarte foto's...

Ik denk zelf niet dat de meisjes langer geleefd hebben dan echt 2 weken.

Er wordt gezegd dat een mens een maand lang zonder eten kan. Mischien in iets andere omstandigheden wel, maar in de Jungle (?)...
Daar waar hij was was geen voedsel te vinden, waar Lisanne en Kris waren wel mischien, maar wisten ze dan wel wat wel of niet te eten (?)
Ze konden dan wel slim zijn, maar totaal niet ervaren.
Ik zag de film van en hij (ervaren backpacker) was na 5 dagen ècht al uitgeput, en zo goed als stervende op dag 11.
Halucinaties al veel eerder dan dag 11, noem het op.
Hij dacht eerst aan zelfmoord om zichzelf door een waterval te zelfdoden, maar zocht een laatste plaats denkende aan zijn familie (zo goed als wetende dat dit als laatste zijn redmiddel kon zijn) in een iets''open gebied'' met alle risico's vandien: open plek wilde dieren etc., zodat hij mischien gevonden kon worden.

Maar waren de meisjes wel zo ''slim'' om dat ook te doen (?). Het regende immers hard, en dan denk ik eerder aan een schuilplaats als onervarenden.
Ik denk dat meisjes ''voorzichtiger'' zijn in een dergelijke situatie. Ze waren niet ervaren.
En dat kan in een soort of dal geweest zijn, wat de 3 foto's (rotswand-takken) van beneden af zouden kùnnen verklaren (veilige schuilplaats die ze langer dan een paar dagen hadden (?).

Een misdrijf:
Ik denk niet dat er een man achter de struiken stond en hun besprong, totaal niet waarschijnlijk.
Wat ik dan wel zou denken als enige optie àls er sprake was van een misdrijf is dat de meisjes de man(nen) gekend hebben (dan denk ik dus aan meer dan 1 persoon, maar hoeft
niet), maar wèl ''1'' die ze compleet vertrouwd hebben. Dan zou het dus een bekende zijn naar mijn inzicht.
Een verkrachter puur uit op lùst denkt niet aan materièle zaken. Die zijn puur uit op lust. Geld en al het andere interesseert hen niet, het is pùùr lust.
Zo een persoon heeft het al direct toen ''hij'' die meiden zag het op een lust voorzien. Dat moet dan een persoon zijn (of personen) die dirèct al had van ''daar wil ik sex mee''!!
Maar laat een (bekende) misdadiger-verkrachter foto's en hun bellen, en dan wel een paar dagen?
Of de misdaad moet nèt na de foto zijn genomen van Kris bij de ''waterval''.
Laat een bekende verkrachtiger een paar de meisjes dagen alarm nummers bellen? Ik denk van niet..weet wel zeker van niet.
Ik denk dan dat een misdadiger alles zou afpakken om juist dat te ontnemen, sporen uit te wissen.
In geval van een misdrijf zou ik dan denken aan dus een bekende. Die het gebied zeer goed kent. En zeker niet verwacht had dat sporen gevonden zouden worden.
Het kan in het ergste (gewetensloze) geval ook zelfs jùìst andersom: de dader zoekt juist mee. Zodat ''hij'' juist niet verdacht wordt.....(zeer veel gevallen van bekend).

Dat kan wel weer verklaren waarom Blue niet verder meeliep over de top. Weggejaagd (?)
Maar kloppen al die getuigen verklaringen wel (?)

Het kan zijn dat ze een schuilplek hadden gevonden, ik acht die meiden wel zo slim, met de zware regenval. Dan zoek je toch een schuilplaats (?)
Dat ze probeerden te schuilen toch (?) Zo zou ik zeker denken. Beter dan rondwandelen met al die regen en ook in de nachten.
Ikzelf zou dus op een zelfde plaats blijven, s'nachts.
Waar ze hoopten in elk geval veilig te zijn. De zware regenbuien hebben hun getroffen, en konden niet meer uit ''waar ze zaten'' (?)
En ja ook al is dat 2 meter: als alles opèèns glibberig is, geen echte houvast hebt, noem het wat is, kan soms iemand er echt niet meer uitkomen.
Dus ook soms als het geen eens ''2 meter hoog is''.
Het water stond hoog na een paar dagen door de zware regenval.
Beiden overleden op die schuilplaats (denk ik wel de 1 iets eerder als de ander), en toen hun overleden lichamen meegespoeld met de rivier.
Immers ''de schuilplaats'' liep ook vol met water en zo ook hun lichamen, rugzak meevoeren.

Zo ook hun rugzakken en lichaamsdelen verspreid door de rivier en verspreid door de aanhoudende noodweer, en toen aangevreten door dieren, aaseters, insecten noem het op.
And this is the end.

Als er een schuilplaats was dus met rotswanden en takken, dan moet het dus een schuilplek zijn geweest vlakbij de rivier en wel..in een soort van ''dal''.
Tussen de foto van Kris en nog geen 3 uur daarna..Kan me niet voorstellen ze nog verder zijn gelopen.
Dus dan naar mijn inziens zijn ze dan een beetje op diezelfde plek gebleven dus tussen de foto van Kris en na de eerste noodoproep op 1 april.
Ik geloof zelf dat ''ze'' of 1 van hun op 11 april gebeld hebben naar de noodlijnen. Dus 1 van hun was zowieso nog 1 in leven toen nog..

Ik ben sterk benieuwd en blijf benieuwd waar de laatste foto's van de rotswand en takken gefotografeerd zijn.
Je zou denken: toch echt in die omgeving, en dan denk ik aan de omgeving van na de laatste foto van Kris en een een 2 tal uur daarna.
Zou dit zo moeilijk te achterhalen zijn?

Nu aanvallen maar!! Blaffende honden bijten niet denk ik maar.

El Matador, graag inziens hierop.

[ Bericht 1% gewijzigd door caracamel68 op 07-08-2014 02:27:10 ]
pi_143152177
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

Ah, het dwaalspoor... Er zijn eenvoudiger oplossingen...
Goed maar daar zijn geen handboeken voor, misschien was het een halve gek die dacht dat dit de manier was.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:53:50 #157
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:51 schreef Grijzemassa het volgende:
Op de video van de laatste tocht met de ouders van Kris staan de ouders vlak na het watervalletje te praten bij een hek dat er erg beschadigd uitziet. Daar is een paddock waar regelmatig koeien lopen.
Als er ook een stier bij was, kan die door het hek gebroken zijn. Hier in de omgeving waar ik woon (in Nederland) is pas nog een boer gedood door zijn stier en is niet de eerste keer. Ik bedoel maar dat die ook flink de schrik kan aanjagen of erger. Maar ik weet niet of er toen ook vee liep daar.
Nee, gewoon nee.

En ja, in de buurt vd 2e beek/kreek is een vlak gebied datmen lokaal de paddiock noemt en waar wel vee graast.

Maar waarom die sensationele onwaarschijnlijke scenario's toch iedere keer?
pi_143152202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:50 schreef Za het volgende:

[..]

beetje erg veel moeite als je het mij vraagt.
pi_143152220
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:50 schreef ednet94 het volgende:

[..]

Omdat Hans midden in het regenseizoen het pad is afgegaan wanneer alles veel meer is dichtbegroeid dan toen in begin april. Wellicht waren er toen in april meer zijpaden zichtbaar welke Kris en Lisanne mogelijk hebben genomen dan nu met de ouders. Ook al zeggen de ouders dat niet te geloven dat Kris dat zou doen, maar wat als Lisanne voorop liep en zonder te vragen een verkeerd pad zou hebben genomen en Kris loopt er naar benedenkijkend achter haar aan en niet in de gaten hebben dat ze een verkeerd pad oplopen? Echt raar zou ik verdwaling niet vinden.
En Lorenzo en Feliciano de gidsen die de ouders begeleiden zullen dat ook tegen de ouders hebben gezegd, sorry meneer Krmers hier neem je makkelijk t verkeerde pad? Denk dat Hans Kremers echt wel de eerlijke mening heeft gevraagd van deze gidsen en mede daardoor tot zijn conclusie is gekomen. Bovendien ga je als je verdwaald allerlei hele moeilijke kabelbruggen oversteken?
geloof ik niet
pi_143152244
quote:

Iedereen brandt de mening af van Hans Kremers.
Niet iedereen, ik support zijn mening en waar hij mee bezig is en vind het juist triest dat mensen menen een mening over hem te moeten hebben.
pi_143152268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee.

En ja, in de buurt vd 2e beek/kreek is een vlak gebied datmen lokaal de paddiock noemt en waar wel vee graast.

Maar waarom die sensationele onwaarschijnlijke scenario's toch iedere keer?
wat bedoel je met nee, liep er geen vee en hoe weet je dat? Waarom is dit meer sensationeel dan andere theorieen? Kwam op het idee door het gebroken hek op de video.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:58:38 #162
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152274
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:52 schreef caracamel68 het volgende:
Ik vraag me af waarom de ouders van Kris zo goed als zeker denken te weten dat hun dochter en Lisanne niet verdwaald zouden kunnen zijn met de informatie die er nu is.
Alles is onlogisch, zeker als het je eigen kind betreft.

Verklaringen kloppen niet, zo ook niet van de man van het restaurant die zei dat 1 van zijn honden ''Blue'' die dag meeliep, maar terug kwam...
Zijn vrouw zei dat de hond vast terug gelopen was, maar duidelijk is via EENVandaag dat Blue (de hond) wel degelijk meeloopt tot òver de top nog met mensen, alsook met de ouders van Kris zag ik. Dus waarom is Blue niet met hun meegelopen na de top?
Honden lopen vaak niet mee als ze onheil voelen...of weggejaagd worden...dat is de enige optie. Honden voelen aan...Zèker.

De meisjes gaan wandelen, komen rond 13.00 op de bergtop, alles is prima en leuke foto's. Niets aan de handje. Dat zijn dus de leuke foto's.
De meisjes lopen (zonder het te beseffen) door (zoals beschreven in de media ''de verkeerde pad op'', doorlopen, : of is er nog een ander pad dan?) in de veronderstelling dat dat de weg ook weer terug is, of die weg terug leidt naar Boquete.
Of mischien wel ''een klein stukje verder lopen, het is hier wel erg mooi, dan keren we na een minuut of ''10'' weer terug'', of ze dachten dat dat pad ook weer de weg terug was, dat is niet duidelijk.
Maar goed, ze hebben goed van tevoren gekeken in de map die ochtend.

Een anderhalf uur later maken ze nog een mooie foto van Kris bij het beekje-kleine watervalletje, niets aan de hand (dachten ze).
Meisjes lopen niets bewust door, en na weer een uur beginnen ze te twijfelen want nu toch wel onderhand had Boquete wel weer in zicht gekomen, toch (?).
Ze krijgen door kort daarna dat het binnenkort donker wordt en er geen spoor is van Boquete. En raken wat in paniek.
Dus na de foto van Kris, kort daarna na een uur denk ik vermoed ik dat ze door kregen ''we zijn toch echt niet op het goede pad nu naar terug''.
Omdat ze verstandig zijn proberen ze 112 en 911 te bellen om hulp. Zodat ze voor het donker toch terug kunnen zijn.
Dat lukt helaas niet. Dit duidt voor mij ze in de problemen zijn hoe dan ook en dat ze dat zichzelf sterk realiseren, door verdwaling (of wat ook) dus kort na de foto van Kris, dus zeg een uur of 2 uur later. Nog voordat het donker werd.

Mischien dat de meisjes toen nog niet echt helemaal in angst waren en dachten ''we vinden de weg wel terug'', ''we worden wel gevonden'', en dus overnacht daar.
De volgende dagen beseften ze steeds meer dat ze verdwaald waren, niemand in de buurt, en talloze keren 112 en 911 gebeld voor hulp, ''we weten de weg de niet meer, we zijn verdwaald!''.
Angst. Ik denk sterke angst. En al sterk vermoeid. Honger etc. En de dagen daarna idem steeds weer geprobeerd hulp te bellen duidt op pure wanhoop!.

Op dag 8 zijn weer foto's gemaakt. Mischien in een schuilplaats door de zware regen.
(wellicht zijn de foto's gewist tussen dag 1 en dag 8, of...geen foto's gemaakt..je bent bezig met òverleven op dat moment, er is niets leuks aan dan foto's te maken!)
Ikzelf denk dat de meisjes bij elkaar zijn gebleven. Ook al er 1 overleden-stervende was.
Ikzelf zou bij me vriendin blijven, ofwel in de buurt zeker!
De 1 was mischien toch sterker dan de andere. Dat denk ik wel.
Mischien was 1 van hun al of zodanig verzwakt of al zelfs overleden. Meer paniek.
Ikzelf denk dat de angst onbeschrijfelijk is geweest.
En meer uitputting etc etc. Mischien de 1 of andere gewond ook.
En omdat er helicopters vlogen (wat wel dègelijk duidelijk ook te horen is op een paar km afstand) is in laatste poging een paar foto's gemaakt vanaf de schuilplek uit pure
wanhoop, of mischien ze (of 1 van hun) geluiden hoorden en daarom signalen nog probeerde te geven. Of ook maar aan iemand die ''er zou kunnen zijn''. Dus uit laatste wanhoop,
en mischien wel laatste krachten zelfs.

Het zou mij benieuwen welke foto's er eerst zichtbaar zijn: de rotswanden en takken òf de zovelen zwarte foto's.

Ik denk zelf niet dat de meisjes langer geleefd hebben dan echt 2 weken.

Er wordt gezegd dat een mens een maand lang zonder eten kan. Mischien in iets andere omstandigheden wel, maar in de Jungle (?)...
Daar waar hij was was geen voedsel te vinden, waar Lisanne en Kris waren wel mischien, maar wisten ze dan wel wat wel of niet te eten (?)
Ze konden dan wel slim zijn, maar totaal niet ervaren.
Ik zag de film van en hij (ervaren backpacker) was na 5 dagen ècht al uitgeput, en zo goed als stervende op dag 11.
Halucinaties al veel eerder dan dag 11, noem het op.
Hij dacht eerst aan zelfmoord om zichzelf door een waterval te zelfdoden, maar zocht een laatste plaats denkende aan zijn familie (zo goed als wetende dat dit als laatste zijn redmiddel kon zijn in een iets''open gebied'' met alle risico's vandien: open plek wilde dieren etc., zodat hij mischien gevonden kon worden).

Maar waren de meisjes wel zo ''slim'' om dat ook te doen (?). Het regende immers hard, en dan denk ik eerder aan een schuilplaats als onervarenden.
Ik denk dat meisjes ''voorzichtiger'' zijn in een dergelijke situatie. Ze waren niet ervaren.
En dat kan in een soort of dal geweest zijn, wat de 3 foto's (rotswand-takken) van beneden af zouden kùnnen verklaren (veilige schuilplaats die ze langer dan een paar dagen hadden (?).

Een misdrijf:
Ik denk niet dat er een man achter de struiken stond en hun besprong, totaal niet waarschijnlijk.
Wat ik dan wel zou denken als enige optie àls er sprake was van een misdrijf is dat de meisjes de man(nen) gekend hebben (dan denk ik dus aan meer dan 1 persoon, maar hoeft
niet), maar wèl ''1'' die ze compleet vertrouwd hebben. Dan zou het dus een bekende zijn naar mijn inzicht.
Een verkrachter puur uit op lùst denkt niet aan materièle zaken. Die zijn puur uit op lust. Geld en al het andere interesseert hen niet, het is pùùr lust.
Zo een persoon heeft het al direct toen ''hij'' die meiden zag het op een lust voorzien. Dat moet dan een persoon zijn (of personen) die dirèct al had van ''daar wil ik sex mee''!!
Maar laat een (bekende) misdadiger-verkrachter foto's en hun bellen, en dan wel een paar dagen?
Of de misdaad moet nèt na de foto zijn genomen van Kris bij de ''waterval''.
Laat een bekende verkrachtiger een paar de meisjes dagen alarm nummers bellen? Ik denk van niet..weet wel zeker van niet.
Ik denk dan dat een misdadiger alles zou afpakken om juist dat te ontnemen, sporen uit te wissen.
In geval van een misdrijf zou ik dan denken aan dus een bekende. Die het gebied zeer goed kent. En zeker niet verwacht had dat sporen gevonden zouden worden.
Het kan in het ergste (gewetensloze) geval ook zelfs jùìst andersom: de dader zoekt juist mee. Zodat ''hij'' juist niet verdacht wordt.....(zeer veel gevallen van bekend).

Dat kan wel weer verklaren waarom Blue niet verder meeliep over de top. Weggejaagd (?)
Maar kloppen al die getuigen verklaringen wel (?)

Het kan zijn dat ze een schuilplek hadden gevonden, ik acht die meiden wel zo slim, met de zware regenval. Dan zoek je toch een schuilplaats (?)
Dat ze probeerden te schuilen toch (?) Zo zou ik zeker denken. Beter dan rondwandelen met al die regen en ook in de nachten.
Ikzelf zou dus op een zelfde plaats blijven, s'nachts.
Waar ze hoopten in elk geval veilig te zijn. De zware regenbuien hebben hun getroffen, en konden niet meer uit ''waar ze zaten'' (?)
En ja ook al is dat 2 meter: als alles opèèns glibberig is, geen echte houvast hebt, noem het wat is, kan soms iemand er echt niet meer uitkomen.
Dus ook soms als het geen eens ''2 meter hoog is''.
Het water stond hoog na een paar dagen door de zware regenval.
Beiden overleden op die schuilplaats (denk ik wel de 1 iets eerder als de ander), en toen hun overleden lichamen meegespoeld met de rivier.
Immers ''de schuilplaats'' liep ook vol met water en zo ook hun lichamen, rugzak meevoeren.

Zo ook hun rugzakken en lichaamsdelen verspreid door de rivier en verspreid door de aanhoudende noodweer, en toen aangevreten door dieren, aaseters, insecten noem het op.
And this is the end.

Als er een schuilplaats was dus met rotswanden en takken, dan moet het dus een schuilplek zijn geweest vlakbij de rivier en wel..in een soort van ''dal''.
Tussen de foto van Kris en nog geen 3 uur daarna..Kan me niet voorstellen ze nog verder zijn gelopen.
Dus dan naar mijn inziens zijn ze dan een beetje op diezelfde plek gebleven dus tussen de foto van Kris en na de eerste noodoproep op 1 april.
Ik geloof zelf dat ''ze'' of 1 van hun op 11 april gebeld hebben naar de noodlijnen. Dus 1 van hun was zowieso nog 1 in leven toen nog..

Ik ben sterk benieuwd en blijf benieuwd waar de laatste foto's van de rotswand en takken gefotografeerd zijn.
Je zou denken: toch echt in die omgeving, en dan denk ik aan de omgeving van na de laatste foto van Kris en een een 2 tal uur daarna.
Zou dit zo moeilijk te achterhalen zijn?

Nu aanvallen maar!! Blaffende honden bijten niet denk ik maar.

TLDR, moet nodig slapen en dit is ff te veel.. Morgenavond lees ik deze als eerste :Y
pi_143152292
Zo, hebben de FOK!kers het al opgelost allemaal?

Dit topic. :r

donderdag 7 augustus 2014 @ 01:59:35 #164
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152293
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:54 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Totaal eens
pi_143152309
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:57 schreef Za het volgende:
vind het juist triest dat mensen menen een mening over hem te moeten hebben.
Ik heb een mening: Goed dat ie zo vasthoudend is, redeneert wel een beetje teveel naar 1 (onwaarschijnlijk) scenario toe.

pi_143152340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:52 schreef caracamel68 het volgende:
Als ik die flash flood in de grot overleef, zal ik een kritische lik werpen.

donderdag 7 augustus 2014 @ 02:02:53 #167
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152346
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:58 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

wat bedoel je met nee, liep er geen vee en hoe weet je dat? Waarom is dit meer sensationeel dan andere theorieen? Kwam op het idee door het gebroken hek op de video.
Waar staat dat?
pi_143152349
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:55 schreef jackie12 het volgende:

[..]

En Lorenzo en Feliciano de gidsen die de ouders begeleiden zullen dat ook tegen de ouders hebben gezegd, sorry meneer Krmers hier neem je makkelijk t verkeerde pad? Denk dat Hans Kremers echt wel de eerlijke mening heeft gevraagd van deze gidsen en mede daardoor tot zijn conclusie is gekomen. Bovendien ga je als je verdwaald allerlei hele moeilijke kabelbruggen oversteken?
geloof ik niet
Met name Hans sloot verdwalen al behoorlijk snel uit. Dus hoe objectief is zijn conclusie dan? Er zijn wel degelijk zijpaden als ik het goed begrijp alleen Hans gelooft niet dat Kris die zou hebben genomen. Maar wat als dus Lisanne dus voorop liep en een verkeerd pad nam en Kris achter haar liep en dat niet in de gaten had? Dan ben je wel ineens verdwaald.
Wat betreft de kabelbruggen, ik twijfel of ze die kabelbruggen uberhaupt zijn overgestoken. Maar ik zou ook graag een kaart willen zien met het hoofdpad van de trail en de plekken waar alles is gevonden en waar de riveren en queebradas lopen. Echt duidelijke kaarten zijn er wat dat betreft niet.

Bovendien voor een gids is een pad mischien makkelijk en niet logisch om ergens een zijpad te nemen, maar vraag me af of ie daardoor zou inzien waar een tourist een verkeerde route zou kunnen nemen. Eigenlijk zou met name de terugroute worden bekeken waar het fout zou kunnen gaan en niet zo zeer de heenweg. En volgens mij deed hij na de heenweg al de conclusie.

[ Bericht 11% gewijzigd door ednet94 op 07-08-2014 02:11:19 ]
pi_143152351
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:54 schreef Stupidisco het volgende:

Of juist heel weinig moeite? Je weet toch niet vanaf welke plek die oproepen zijn gedaan.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:03:33 #170
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152355
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:

Weer zo'n lul, :r
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:04:01 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152363
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lik? :P
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:04:55 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152378
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:03 schreef Za het volgende:

[..]

Of juist heel weinig moeite? Je weet toch niet vanaf welke plek die oproepen zijn gedaan.
Heel erg veel terwijl het tegenovergestelde logischer en makkelijker is
pi_143152436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

Heel erg veel terwijl het tegenovergestelde logischer en makkelijker is
Stel iemand neemt die tas mee naar huis, en doet dagelijks ergens vanaf een punt waar geen bereik is een oproep. Dan schiet hij op 8 april de camera vol met zijn hand voor de lens en legt de rugzak te vondeling in de buurt van een indianenstam.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:08:11 #174
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143152447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:03 schreef ednet94 het volgende:

Wat betreft de kabelbruggen, ik twijfel of ze die kabelbruggen uberhaupt zijn overgestoken.
Waarom?
pi_143152455
Zitten veel goede dingen in je stuk, met name over waarom wel en waarom niet een misdaadscenario (sorry dat ik t zeg maar eindelijk niet alleen "gezeur"over die rotsen en takken
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:02 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hahaha volgens mij heb jij nog meer wijn op dan ik! proost!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:09:01 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:07 schreef Za het volgende:

[..]

Stel iemand neemt die tas mee naar huis, en doet dagelijks ergens vanaf een punt waar geen bereik is een oproep. Dan schiet hij op 8 april de camera vol met zijn hand voor de lens en legt de rugzak te vondeling in de buurt van een indianenstam.
Waarom?
pi_143152506
oeps bovenste stukje was bedoeld voor caracamel.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:11:55 #178
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143152519
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:08 schreef jackie12 het volgende:
sorry dat ik t zeg maar eindelijk niet alleen "gezeur"over die rotsen en takken
:')
pi_143152535
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:

Ze waren te moe om terug te lopen dus belde ze het alarmnummer zodat ze een helikopter konden laten komen. Dit lukte maar de helikopter liet lang op zich wachten dus belde ze regelmatig terug met de vraag waar hun privéheli bleef. Op 8 april was daar dan eindelijk de helikopter, omdat ze niet wisten of de piloot hen zag schoten ze even snel 90 foto's met flits.
pi_143152543
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:08 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je op de heenweg geen kabelbrug bent tegengekomen. Dan zou ik iets hebben van daar ben ik zeker niet geweest en zou dan weer omkeren. Maarja is moeilijk allemaal zonder echt inzicht te hebben hoe het er allemaal is zonder er zelf te zijn geweest.
pi_143152549
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

Waarom?
Omdat ik niet geloof in een op hol geslagen stier of pekari.
pi_143152592
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:03 schreef ednet94 het volgende:

[..]

Met name Hans sloot verdwalen al behoorlijk snel uit. Dus hoe objectief is zijn conclusie dan? Er zijn wel degelijk zijpaden als ik het goed begrijp alleen Hans gelooft niet dat Kris die zou hebben genomen. Maar wat als dus Lisanne dus voorop liep en een verkeerd pad nam en Kris achter haar liep en dat niet in de gaten had? Dan ben je wel ineens verdwaald.
Wat betreft de kabelbruggen, ik twijfel of ze die kabelbruggen uberhaupt zijn overgestoken. Maar ik zou ook graag een kaart willen zien met het hoofdpad van de trail en de plekken waar alles is gevonden en waar de riveren en queebradas lopen. Echt duidelijke kaarten zijn er wat dat betreft niet.

Bovendien voor een gids is een pad mischien makkelijk en niet logisch om ergens een zijpad te nemen, maar vraag me af of ie daardoor zou inzien waar een tourist een verkeerde route zou kunnen nemen. Eigenlijk zou met name de terugroute worden bekeken waar het fout zou kunnen gaan en niet zo zeer de heenweg. En volgens mij deed hij na de heenweg al de conclusie.
Je hebt idd een punt over de terugweg. Poste het ook al eerder dat het heel goed mogelijk is dat ze na de 1e quebreda wel terug zijn gelopen omdat ze alleen maar een fotootje wilde maken en "gewoon "een stukje wilden lopen en voor het donker terug wilden zijn en dat er toen iets is gebeurd
Als dit niet opgelost wordt ben ik op 31 maart in Boquete.Wil het zelf zien of je er wel of niet makkelijk kunt verdwalen.
Plak ik er gelijk een vakantie aan vast in CR. *O*
pi_143152604
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:13 schreef ednet94 het volgende:

Omdat je op de heenweg geen kabelbrug bent tegengekomen. Dan zou ik iets hebben van daar ben ik zeker niet geweest en zou dan weer omkeren.
Logischer kan niet. Wederom eens.
pi_143152612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:13 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig met vee te maken en als een stier bij een kudde koeien en kalveren loopt, blijf ik uit de buurt! En de locals zijn wel heel beducht op pekari's zal toch ook niet voor niks zijn
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:18:23 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152618
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:11 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

:')
Nope, volkomen eens. ELKE post van haar bleef dat herhalen, vanaf het haar bekend was.. Doodvermoeiend,al al moest ik ook wel grinniken: "hey, ik zie een;post van Cara, wedden dat ik weet wat er in staat" :D
pi_143152619
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:17 schreef jackie12 het volgende:

[..]
Als dit niet opgelost wordt ben ik op 31 maart in Boquete.Wil het zelf zien of je er wel of niet makkelijk kunt verdwalen.
Plak ik er gelijk een vakantie aan vast in CR. *O*
Yes, volgend jaar weer zo'n reeks! *O*
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:19:17 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:13 schreef Za het volgende:

[..]

Eens
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:19:33 #188
430880 mig72
De Professional
pi_143152640
Allemaal leuk de 1001 variaties aan speculatie, maar wat is nu de status van het officieel onderzoek? Zijn ze dichterbij het oplossen van de mysterie? Zijn er dingen vastgesteld qua doodsoorzaak?
pi_143152647
quote:
Het paarse topje door de grot laten kotsen en kabelbruggen uitwerpen.

pi_143152655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nope, volkomen eens. ELKE post van haar bleef dat herhalen, vanaf het haar bekend was.. Doodvermoeiend,al al moest ik ook wel grinniken: "hey, ik zie een;post van Cara, wedden dat ik weet wat er in staat" :D
Hebben jullie geen FB of zo?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:20:38 #191
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143152659
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:13 schreef ednet94 het volgende:

[..]

Omdat je op de heenweg geen kabelbrug bent tegengekomen.
Waar zijn ze dan volgens jou de rivier overgestoken op de heenweg? Ergens waar geen pad (en dus ook geen brug) is?
Of zijn ze die rivier niet overgestoken?
pi_143152662
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:18 schreef Nober het volgende:

[..]

Yes, volgend jaar weer zo'n reeks! *O*
Ik ga mee, dus erna is er eindelijk rust in de tent. :*

donderdag 7 augustus 2014 @ 02:20:55 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:19 schreef mig72 het volgende:
Allemaal leuk de 1001 variaties aan speculatie, maar wat is nu de status van het officieel onderzoek? Zijn ze dichterbij het oplossen van de mysterie? Zijn er dingen vastgesteld qua doodsoorzaak?
Het officiële onderzoek loopt tegen z';n wettelijke tijdslimiet aan
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:21:19 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152667
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het paarse topje door de grot laten kotsen en kabelbruggen uitwerpen.
Mata, niet doen :N
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:21:42 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152676
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Ik niet iig :)
pi_143152678
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Jep, die komt straks.

Herhaaldelijke noodoproepen. O+

pi_143152687
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mata, niet doen :N
Je hebt gelijk.

SPOILER

donderdag 7 augustus 2014 @ 02:22:47 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152699
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Waar zijn ze dan volgens jou de rivier overgestoken op de heenweg? Ergens waar geen pad (en dus ook geen brug) is?
Uhh, Voor de Mirador is niet gelijk aan NA de Mirador. En die kabelbruggen liggen erna...
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:22:56 #199
430880 mig72
De Professional
pi_143152703
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het officiële onderzoek loopt tegen z';n wettelijke tijdslimiet aan
Is er vooruitgang in de zaak of wordt het een zogenaamde cold case?
pi_143152704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik niet iig :)
dacht ik al, dus doe je het hier
pi_143152729
welterusten. Morgen tadada mijn waterdichte :N misdaadscenario!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:24:14 #202
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152730
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:22 schreef mig72 het volgende:

[..]

Is er vooruitgang in de zaak of wordt het een zogenaamde cold case?
Lijkt op een Cold Case in wordding (helaas)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:24:58 #203
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143152744
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:19 schreef mig72 het volgende:
Hans Kremers heeft niet zo veel vertrouwen in het onderzoek en daarin geef ik hem gelijk.
Lees alle 55 topics hier even door, de oplossing van het mysterie staat daar ergens tussen :')
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:25:55 #204
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152763
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:22 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

dacht ik al, dus doe je het hier
Onderbouw je beschuldigingen eens (en liefst in FB, daar hoort het. Niet hier)

PS FB is NIET Facebook
pi_143152776
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lijkt op een Cold Case in wordding (helaas)
Nee denk dat het opgelost wordt tenzij de Panamese overheid weet hoe het zit en het (al )in de doofpot doet of heeft gedaan
pi_143152777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Ik denk dat ze de river (welke van allemaal eigenlijk?) niet zijn overgestoken of hooguit dan ergens waar geen kabelbrug is als dat mogelijk zou zijn. Maar ik zou daarom ook gaag een kaart willen zien met het hoofdpad en alle riveren en waar spullen/resten zijn gevonden. Dan zou je eigenlijk kunnen zien of het mogelijk is dat ze zijn overleden dichtbij de rivier waar de resten zijn gevonden zonder andere rivieren te hebben moeten oversteken.
pi_143152778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:24 schreef Domnivoor het volgende:
de oplossing van het mysterie staat daar ergens tussen :')
Waarom hebben al die getuigen nou gelogen??

SPOILER

pi_143152788
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
PS FB is NIET Facebook
Nee, fuck buddy toch?

donderdag 7 augustus 2014 @ 02:27:30 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152799
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:26 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, fuck buddy toch?
_O- _O- _O-
pi_143152812
Dat ze bij de kabelbrug dachten dat ze op de goede weg waren zou kunnen. Als je informatie zoekt over El Pianista op internet vind je ook foto's en video's van mensen die de trail beschrijven en de kabelbrug oversteken. In het geval ze niet wisten dat ze terug moesten keren, kunnen ze gedacht hebben dat ze ergens eerder een omweg gemaakt hadden en nu weer op het goede pad waren.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:29:33 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:28 schreef Grijzemassa het volgende:
Dat ze bij de kabelbrug dachten dat ze op de goede weg waren zou kunnen. Als je informatie zoekt over El Pianista op internet vind je ook foto's en video's van mensen die de trail beschrijven en de kabelbrug oversteken. In het geval ze niet wisten dat ze terug moesten keren, kunnen ze gedacht hebben dat ze ergens eerder een omweg gemaakt hadden en nu weer op het goede pad waren.
Ja leuk, maar dat is niet meer "El Pianista" ;)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:30:20 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152850
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En wat zie jij als een kabelbrug? Ik heb de foto's anders nog wel voor je ;)
pi_143152863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Snap ik maar dat zou dus verwarrend kunnen zijn,zoals ik schrijf, die reisverslagen
pi_143152873
quote:
Zou ook kunnen ja, maar ook dan heb je weer een als, namelijk als ze die kabelbrug uberhaupt zijn tegengekomen. Dat is eigenlijk ook niet eens zo zeker.
pi_143152876
quote:
Hoho! Uren hiervoor hadden ze al 911 gebeld he! dus waarom dan een kabelbrug oversteken? (waarschijnlijk in het donker of de volgende dag gezien het tijdsbestek)
pi_143152901
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

TLDR, moet nodig slapen en dit is ff te veel.. Morgenavond lees ik deze als eerste :Y
Misschien een goed idee, welterusten.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:33:02 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:31 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Snap ik maar dat zou dus verwarrend kunnen zijn,zoals ik schrijf, die reisverslagen
Ja, want ":bergop" is Pianista en hoogste punt is "El Mirador", maar je loopt nog ff bergaf want je hebt de kabelbruggen gemist?
pi_143152906
quote:
Interessante mogelijkheid.

Na dagen van uithongering en dehydratatie ben je niet meer zo scherp tot hallucinaties aan toe.

De dames hebben zulke onlogische keuzes gemaakt op zo'n korte afstand van waar pa en ma in wanhoop hun dochters dachten te kunnen vinden, dat de eerste (Kris) bij de tweede kabelbrug haar broekje neergelegd zou kunnen hebben als teken aan haar vriendin: "Dit heb ik gelezen, dit is vlakbij Boquete, hier moeten we heen"...

De meiden waren de eerste 3 dagen nog scherp en op de paniek en stress na zouden ze nog gemakkelijk logische, weloverwogen keuzes gemaakt kunnen hebben, daarna ging het snel stroomafwaarts met ze.

^O^ (voor het deelscenario dan)

donderdag 7 augustus 2014 @ 02:34:36 #219
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152924
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Na dagen van uithongering en dehydratatie ben je niet meer zo scherp tot hallucinaties aan toe.

De dames hebben zulke onlogische keuzes gemaakt op zo'n korte afstand van waar pa en ma in wanhoop hun dochters dachten te kunnen vinden, dat de eerste (Kris) bij de kabelbrug haar broekje neergelegd zou kunnen hebben als teken aan haar vriendin: "Dit heb ik gelezen, hier moeten we heen"...

De meiden waren de eerste 3 dagen nog scherp en op de paniek en stress na zouden ze nog gemakkelijk logische, weloverwogen keuzes gemaakt kunnen hebben, daarna ging het snel stroomafwaarts met ze.

:N Voor mij persoonlijk niet.

En het is ook helemaal niet vlak bij Boquete
pi_143152930
Is het echt aannemelijk dat gedurende 10 dagen van zoeken Kris en Lisanne niet meer in staat zijn geweest het pad te vinden, en zich zodoende daar op te houden tot er hulp zou arriveren?
pi_143152948
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En wat zie jij als een kabelbrug? Ik heb de foto's anders nog wel voor je ;)
Zie de o.a.foto's van Baru op WS ik volg de zaak al vanaf het begin hij heeft hele mooie foto's geplaatst van alle oversteekplaatsen en ook de gevaarlijke kabels. Die zie je dus ook in reisverslagen van andere mensen
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:36:44 #222
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152959
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:35 schreef Za het volgende:
Is het echt aannemelijk dat gedurende 10 dagen van zoeken Kris en Lisanne niet meer in staat zijn geweest het pad te vinden, en zich zodoende daar op te houden tot er hulp zou arriveren?
Kan m.i. prima.

Als locals al kunnen verdwalen.. Het is je lokale park niet he? (klinkt lullig, niet zo bedoeld)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:37:08 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143152969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:35 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

Zie de o.a.foto's van Baru op WS ik volg de zaak al vanaf het begin hij heeft hele mooie foto's geplaatst van alle oversteekplaatsen en ook de gevaarlijke kabels. Die zie je dus ook in reisverslagen van andere mensen
Ik zit al op WS, dank je
pi_143152974
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Hoho! Uren hiervoor hadden ze al 911 gebeld he! dus waarom dan een kabelbrug oversteken? (waarschijnlijk in het donker of de volgende dag gezien het tijdsbestek)
Misschien omdat ze beseften dat ze verdwaald waren en de weg terug zouden ze zeker niet meer voor donker halen.
pi_143153007
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, want ":bergop" is Pianista en hoogste punt is "El Mirador", maar je loopt nog ff bergaf want je hebt de kabelbruggen gemist?
je bent echt hopeloos in het begrijpend lezen, ER VAN UITGAANDE DAT ZE NIET WISTEN DAT ZE DE ZELFDE WEG TERUG MOESTEN GAAN pffff...
pi_143153017
tanden gepoetst en opeens schiet me iets te binnen. Kun je in je eentje een kabelbrug oversteken of heb je iemand nodig die bv de kabels "strak"trekt om over te steken?
pi_143153018
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De dames hebben zulke onlogische keuzes gemaakt op zo'n korte afstand van waar pa en ma in wanhoop hun dochters dachten te kunnen vinden, dat de eerste (Kris) bij de tweede kabelbrug haar broekje neergelegd zou kunnen hebben als teken aan haar vriendin: "Dit heb ik gelezen, dit is vlakbij Boquete, hier moeten we heen"...

Juist!!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:40:49 #228
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153046
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Uhh, Voor de Mirador is niet gelijk aan NA de Mirador.
Kijk, dat is een heldere ingeving :')
pi_143153050
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:31 schreef jackie12 het volgende:

Dat is idd volkomen onlogisch.

Behalve als ze bv achterna gezeten werden (en al in staat waren geweest op een zeker afstand van hun belagers te komen, dan zou het logisch kunnen zijn).
pi_143153063
Die meiden hebben het niet eens gered denk ik tot de kabelbrug.
Kort nadat de foto van Kris is genomen is het volgens mijn inziens al misgegaan
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:42:09 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:38 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

je bent echt hopeloos in het begrijpend lezen, ER VAN UITGAANDE DAT ZE NIET WISTEN DAT ZE DE ZELFDE WEG TERUG MOESTEN GAAN pffff...
Ja vast.. En dagen later bedenken ze nog niet dat terug omhoog is? Want "wat een domme meisjes"...

Kom op zeg..
pi_143153101
quote:
Och hier heb je een niet eens een zo erg groot bos naast de miljoenenstad waar ik woon en zelfs daar zijn mensen een paar dagen in verdwaald terwijl je er letterlijk rondomheen autowegen hebt.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:44:29 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153129
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:40 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Kijk, dat is een heldere ingeving :')
Kom op zeg, de hele dag (en de vorige dagen) posten mensen allerlei dingen die zich vóór de Mirador afspelen.. Leuk, die info. Maar doet niet ter zake
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:45:19 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153143
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:41 schreef caracamel68 het volgende:
Die meiden hebben het niet eens gered denk ik tot de kabelbrug.
Kort nadat de foto van Kris is genomen is het volgens mijn inziens al misgegaan
En die telefoontjes (pogingen tot) en die foto's?
pi_143153151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kom op zeg, de hele dag (en de vorige dagen) posten mensen allerlei dingen die zich vóór de Mirador afspelen.. Leuk, die info. Maar doet niet ter zake
Ik dacht je ging slapen. Waar denk jij dan aan??
pi_143153152
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja vast.. En dagen later bedenken ze nog niet dat terug omhoog is? Want "wat een domme meisjes"...

Kom op zeg..
ik weet niet wat jouw probleem is maar ik ga je ook negeren
pi_143153165
kom op wie heeft een antwoord op mn vraag?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:47:32 #238
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143153177
quote:
Ik vind dit zeer moeilijk te accepteren.

Wat Hans Kremers terecht maar blijft aanhalen is, is dat het pad tot voorbij de 2 "quebradas" voorbij de top van de Mirador niet te missen is. Er is enkel dat pad. Okee, in het begin is er een y-splitsing waar je rechts naar de Mirador gaat.

Pas na het oversteken van de rivier, nog 2 uur van die tweede quebrada, wordt het lastiger. Al is het nog steeds geen doolhof. Het te nemen pad is duidelijk. Mogelijke zijpaden zijn secundair.

En in het geval dat ze beneden voorbij de rivier een schuilplaats hadden en nog steeds de weg terug wilden vinden, kun je dan toch systematisch die paar paden die er zijn gaan uitsluiten. Tenzij ze dus gewond, verzwakt en in paniek waren en enkel hoopten gevonden te worden, of op mensen wilden stuiten.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:47:59 #239
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar mijn vraag in jouw quote ging over NA DE MIRADOR.
pi_143153202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:46 schreef jackie12 het volgende:
kom op wie heeft een antwoord op mn vraag?
Ik heb geen idee Jackie, misschien valt het op te zoeken of via youtube filmpje te zien, want het is wel een zinnige vraag.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:49:30 #241
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Ik dacht je ging slapen. Waar denk jij dan aan??
Gewoon verdwaling en de gevolgen daarvan. Zie geen concrete aanwijzing in een andere richting.
pi_143153214
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Gewoon verdwaling en de gevolgen daarvan. Zie geen concrete aanwijzing in een andere richting.
Zijn ze niet stom genoeg voor om te verdwalen, dit is uitgesloten.
pi_143153219
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hmm, ik denk hetzelfde nu, en trusten voor jou.
pi_143153239
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:50 schreef Nober het volgende:

[..]

Iedereen kan verdwalen sir, zelfs een .
En deze meisjes waren niet eens ervaren.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:52:50 #245
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:45 schreef Grijzemassa het volgende:

[..]

ik weet niet wat jouw probleem is maar ik ga je ook negeren
Had dat lekker va het begin gedaan, dan waren aantijgingen zonder concrete beschuldigingen lekker achterwege gebleven...

Blijf gewoon on topic en als iets je niet bevalt kun je naar de FB
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:55:14 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153282
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:47 schreef Perico het volgende:

[..]

Wat Hans Kremers terecht maar blijft aanhalen is, is dat het pad tot voorbij de 2 "quebradas" voorbij de top van de Mirador niet te missen is. Er is enkel dat pad. Okee, in het begin is er een y-splitsing waar je rechts naar de Mirador gaat.

Pas na het oversteken van de rivier, nog 2 uur van die tweede quebrada, wordt het lastiger. Al is het nog steeds geen doolhof. Het te nemen pad is duidelijk. Mogelijke zijpaden zijn secundair.

En in het geval dat ze beneden voorbij de rivier een schuilplaats hadden en nog steeds de weg terug wilden vinden, kun je dan toch systematisch die paar paden die er zijn gaan uitsluiten. Tenzij ze dus gewond, verzwakt en in paniek waren en enkel hoopten gevonden te worden, of op mensen wilden stuiten.
HUH? Al een eind voor de 1e quebrada loop je bergaf en de verkeerde kant van de Mirador af
pi_143153290
quote:

[..]

Zoals Jackie al aangaf, waarom zouden ze na het bellen met 911, en zich nog bevinden bij duidelijke paden een rivier overgaan? Wetende dat ze hiermee verder afdwalen (want niet tegengekomen op de heenweg)

quote:
Misschien is dat wel het enige antwoord waarom ze steeds verder zijn gelopen, zelfs die rivier over zijn gegaan. Op mensen stuiten kan vele malen sneller tot hulp leiden dan ervanuit gaan dat je gezocht wordt en men een idee heeft waar je mogelijk naartoe bent gegaan.

Ik blijf me desondanks afvragen waarom ze niet vanaf de rivier zijn omgekeerd, hoeveel uren is het lopen vanaf daar de berg weer op?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 02:56:13 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:47 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zou kunnen, maar mijn vraag in jouw quote ging over NA DE MIRADOR.
Jouw vraag in mijn quote?
pi_143153323
Ik neem even een korte internet break, erna zal ik caracadamels scenario en anderen kritisch bekijken maar wil mijn scenario nog even kort en krachtig samenvatten:

quote:
Mata: Kris en Lisanne hebben hun onfortuinlijke wandeling niet overleefd doordat ze elkaar al zeer snel op de trip kwijtraakten.

Publiek: Nee, je zou nooit van elkaar weggaan, altijd samenblijven.

Mata: Exact. En dan zou je het op zo'n kort stukje overleven.

Zij deden dat niet.
Have fun all. :W

pi_143153340
Of het nu een ongeluk, misdrijf of verdwaling is, als het een van mijn kinderen overkwam zou ik ook niet rusten voordat alle feiten op tafel lagen. Voor zover mogelijk natuurlijk. Maar in dit stadium zijn er zeker nog dingen die nader onderzocht kunnen worden.
pi_143153342
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:58 schreef El_Matador het volgende:
Ik neem even een korte internet break, erna zal ik caracadamels scenario en anderen kritisch bekijken maar wil mijn scenario nog even kort en krachtig samenvatten:

[..]

O.k en blaffen helpt niet.
Ben benieuwd.
Iedereen heeft eigen inzicht, en ik ook.
Ik respecteer ieders anders inzicht ook (en ik denk dan mee).

De film heeft me daarbij wel geholpen. De foto's en ''onderzoek foto's en films'' geven een totaal toch andere indruk als hoe het ècht is als iemand verdwaald is, oftewel ''lost in the jungle''.
Na een paar dagen ben je al totaal kapot en op en verzwakt etc. (zelfs als er dan geen verzwikte enkel of iets anders aan de hand is!)

quote]12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[/quote]

Ook al zijn 2 meiden samen, ze kunnen wel degelijk niet samen overleden zijn maar toch de 1 bij de ander in nabijheid gebleven zijn. Ik zou dat dus wel doen. Werkelijk!

[ Bericht 8% gewijzigd door caracamel68 op 07-08-2014 03:14:20 ]
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:00:25 #252
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153348
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:50 schreef Nober het volgende:

[..]

Niemand is daar te slim voor, maar je doelt op de (overtuiging van) de ouders?
pi_143153363
quote:

[..]

Tot over een minuut of 10 dan maar weer. :W
pi_143153366
quote:

[..]

.
Maar is de terugweg ook zo duidelijk? Terug ziet alles er anders uit dan heen. Het kan goed zijn dat ze op de terugweg ergens rechtdoor zijn gelopen waar ze bijvoorbeeld linksaf hebben moeten afslaan terwijl op de heenweg die splitsing niet zo duidelijk hebben gezien en het voor hun gevoel gewoon rechtdoor met een bocht was.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:02:58 #255
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153388
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

Jouw vraag in mijn quote?
Laat maar :)
pi_143153396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:49 schreef Za het volgende:

[..]

Ik heb geen idee Jackie, misschien valt het op te zoeken of via youtube filmpje te zien, want het is wel een zinnige vraag.
Dank je Za
Ik dacht namelijk stel dat dat niet mogelijk is ,of iig heel moeilijk dan heb ik uit de losse hand een scenario wat misschien best wel hout snijdt
De meiden bellen 911 omdat ze aangevallen worden door een dier of een stel idioten.
Ze vluchten bergafwaarts (makkelijker) en niet bergopwaarts.Ze komen bij de kabelbrug die ze beiden met succes oversteken (begreep dat ondanks de droge periode er bij de eerste kabelbrug wel altijd water stroomde) De volgende dag als het licht is willen ze weer terug en Lisanne de sportiefste van de twee gaat als eerste die brug weer over en Kris de denk ik wat sterkere houdt de kabels strak. En hier gaat t mis. Lisanne valt, verdrinkt en Kris helemaal hysterisch blijft achter. Kris durft in haar eentje de brug niet over en denkt ik loop wel stroomafwaarts op zoek naar de bewoonde wereld. Ze laat haar broekje achter als herkenningsteken De bewoonde wereld vindt zij niet maar de bewoonde wereld haar ook niet. Uiteindelijk sterft ze, wordt haar lichaam ook meegenomen door de rivier en zitten wij hier te fokken over wat er is gebeurd en blijven 2 families heel verdrietig achter
pi_143153413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Niemand is daar te slim voor, maar je doelt op de (overtuiging van) de ouders?
Ja daar doel ik op maar ik ben er wel klaar mee zolang er niks nieuws naar buiten komt worden we niet wijzer.
pi_143153416
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:59 schreef Grijzemassa het volgende:
Of het nu een ongeluk, misdrijf of verdwaling is, als het een van mijn kinderen overkwam zou ik ook niet rusten voordat alle feiten op tafel lagen. Voor zover mogelijk natuurlijk. Maar in dit stadium zijn er zeker nog dingen die nader onderzocht kunnen worden.
Ik als vader van drie kan dat alleen maar beamen. Het laat me nu al niet los laat staan dat je een van de ouders zou zijn
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:08:26 #259
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143153434
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:01 schreef ednet94 het volgende:
Maar is de terugweg ook zo duidelijk? Terug ziet alles er anders uit dan heen. Het kan goed zijn dat ze op de terugweg ergens rechtdoor zijn gelopen waar ze bijvoorbeeld linksaf hebben moeten afslaan terwijl op de heenweg die splitsing niet zo duidelijk hebben gezien en het voor hun gevoel gewoon rechtdoor met een bocht was.
Dat zou toch inhouden dat er de nodige splitsingen zijn. Terwijl de consensus toch is dat het één duidelijk pad is, tot het punt waar de eerste noodoproep is gedaan. En de richting terug naar Boquete was sowieso omhoog... en de ouders hebben bevestigd dat ze goede research hebben gedaan, waardoor ze zouden moeten weten dat ze dezelfde weg terug moeten gaan.

Daarom lijkt het aannemelijk, dat er door een ongeluk of heftige kwetsuur toen bergop lopen onmogelijk was, of dat er mensen met kwade bedoelingen het pad zeg maar 'blokkeerden' bergop, waar ze weg van probeerden te geraken.

Het kan ook nog goed zijn dat ze toch dachten, ook in dalende lijn nog in Boquete uit te kunnen komen. Of tenminste dachten mensen tegen te kunnen komen.
pi_143153452
Enlighten me... Wat ik heb begrepen is dat de trail in principe 3-6 dagen duurt, maar dat een bepaalt uitzichtpunt met een paar uurtjes bereikt kan worden. Is het zeker dat ze terug zijn gelopen dan, vanuit dit uitzichtpunt? Of zou dit uitzichtpunt onduidelijk gemarkeerd kunnen zijn geweest waardoor ze door zijn gelopen en uiteindelijk verdwaalt of zelfs verongelukt (neem aan dat de trail wat ruiger wordt als je dieper de jungle ingaat)?

Hoe dan ook ontzettend triest voor deze jonge meiden en hun familie. :N Ik hoop dat ze de antwoorden krijgen die zij zoeken.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:13:09 #261
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153484
quote:

Mata: Kris en Lisanne hebben hun onfortuinlijke wandeling niet overleefd doordat ze elkaar al zeer snel op de trip kwijtraakten.

Zij deden dat niet.

Ja. Kort en bondig is dat het sterke punt van jouw scenario. ^O^
Je moet IETS veronderstellen wat misgaat, kort na de eerste quebrada. Je kunt niet blijven hangen in 'dit zou nooit gebeuren' of 'dat zouden ze nooit doen'.
pi_143153501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:03 schreef jackie12 het volgende:

Ik dacht namelijk stel dat dat niet mogelijk is ,of iig heel moeilijk dan heb ik uit de losse hand een scenario wat misschien best wel hout snijdt
De meiden bellen 911 omdat ze aangevallen worden door een dier of een stel idioten.
Ze vluchten bergafwaarts (makkelijker) en niet bergopwaarts.Ze komen bij de kabelbrug die ze beiden met succes oversteken /snip/
Hoe ver is die kabelbrug af van de berg (het punt waar ze 911 bellen). TIA
pi_143153503
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:13 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je moet IETS veronderstellen wat misgaat, kort na de eerste quebrada. Je kunt niet blijven hangen in 'dit zou nooit gebeuren' of 'dat zouden ze nooit doen'.
geschrokken van een reuzenmiereneter of van een man in een lange jas. Er is iets gebeurd waarom ze 911 belden.
pi_143153508
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:15 schreef Za het volgende:

[..]

ik geloof 2 uur lopen
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:17:20 #265
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:13 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

pi_143153514
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:03 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je Za
Ze vluchten bergafwaarts (makkelijker) en niet bergopwaarts.Ze komen bij de kabelbrug die ze beiden met succes oversteken (begreep dat ondanks de droge periode er bij de eerste kabelbrug wel altijd water stroomde) De volgende dag als het licht is willen ze weer terug en Lisanne de sportiefste van de twee gaat als eerste die brug weer over en Kris de denk ik wat sterkere houdt de kabels strak. En hier gaat t mis. Lisanne valt, verdrinkt en Kris helemaal hysterisch blijft achter. Kris durft in haar eentje de brug niet over en denkt ik loop wel stroomafwaarts op zoek naar de bewoonde wereld. Ze laat haar broekje achter als herkenningsteken De bewoonde wereld vindt zij niet maar de bewoonde wereld haar ook niet. Uiteindelijk sterft ze, wordt haar lichaam ook meegenomen door de rivier en zitten wij hier te fokken over wat er is gebeurd en blijven 2 families heel verdrietig achter
Bergafwaarts is in mijn ogen moeilijker juist ( in normale omstandigheden zelfs zwaarder ook )..daarnaast geloof ik niet dat iemand ooit zijn broekje uit zal doen in de jungle..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:18:19 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143153516
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:15 schreef Za het volgende:

[..]

Welke? De 1e? De 2e?
pi_143153527
Mata waar ben je
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:17 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Bergafwaarts is in mijn ogen moeilijker juist ( in normale omstandigheden zelfs zwaarder ook )..daarnaast geloof ik niet dat iemand ooit zijn broekje uit zal doen in de jungle..
Misschien werd hen de pas afgesneden en konden ze niet omhoog. Over het broekje heb je een punt maar wat moet je anders als herkenningsteken achterlaten?
pi_143153531
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Welke? De 1e? De 2e?
1e
pi_143153534
quote:

Zij deden dat niet
Leg eens uit waarom samenblijven overleven als garantie heeft, thanks.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:21:16 #271
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153537
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je moet positief blijven he ;)

De zwakke punten van Mata's scenario had ik al uiteengezet. Ik ga niet nog een keer 3 pagina's typen :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 07-08-2014 03:27:19 ]
pi_143153540
Kom Whiskers, kurkdroog, matador, staceysinger en ouder 1. Schiet eens op mijn scenarioootje
pi_143153543
[
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:19 schreef jackie12 het volgende:
Mata waar ben je

[..]

Misschien werd hen de pas afgesneden en konden ze niet omhoog. Over het broekje heb je een punt maar wat moet je anders als herkenningsteken achterlaten?
Hij is bezig met van alles observeren ofzo schreef hij net.
En hij heeft een lange lap tekst te lezen van mij, waar hij niet over moet zeuren want als ik hem op WS lees dan kan hij er ook wat van haha
pi_143153551
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:16 schreef jackie12 het volgende:

ik geloof 2 uur lopen
Dan is die adrenalinerush wel over denk ik?
pi_143153560
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

Welke? De 1e? De 2e?
De 1e
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:26:44 #276
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153578
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Domnivoor op 07-08-2014 03:27:00 ]
pi_143153582
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:22 schreef Za het volgende:

[..]

Dan is die adrenalinerush wel over denk ik?
Ja dat denk ik zeker. Maar misschien het zekere voor het onzekere hebben ze toch die 1e kabelbrug over gestoken om iig veilig te zijn voor die nacht (dier of mens)
pi_143153607
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:27 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik zeker. Maar misschien het zekere voor het onzekere hebben ze toch die 1e kabelbrug over gestoken om iig veilig te zijn voor die nacht (dier of mens)
De noodoproep was toch al voor de 1ste kabelbrug, zo rond 15.00-16.00 in de middag?

Hoe lang duurt het voordat je als de 1ste foto van Kris bij de kabelbrug bent?
pi_143153609
En nu de dingen die ik vreemd vind
1-Feliciano die de gids wordt van Lisanne en Kris vindt alle resten (kleren, lichaamsresten)
2- Lorenzo die in de laatste finca woont voor de Mirador (h
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:30 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

De noodoproep was toch al voor de 1ste kabelbrug, zo rond 15.00-16.00 in de middag?
ja
pi_143153626
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:30 schreef jackie12 het volgende:
1-Feliciano die de gids wordt van Lisanne en Kris vindt alle resten (kleren, lichaamsresten)
2- Lorenzo die in de laatste finca woont voor de Mirador (h

[..]

ja
Vermoed ik toch echt dat er al iets aan de hand was voor de 1ste kabelbrug hoor.
Ik vermoed niet eens dat ze de kabelbrug gezien hebben.
pi_143153641
mijn post was niet goed. Wilde een opsomming maken van alle dingen die ik vreemd vind in deze zaak. Van dat Feliciano niet mocht zoeken tot 4 getuigenverklaringen van 1 april die niet kloppen.
Ben alleen niet zo handig met computers
pi_143153643
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:30 schreef jackie12 het volgende:
Is dit Feliciano?

http://m.ad.nl/ad/m/nl/30(...)vigationItemId=30780
pi_143153652
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:30 schreef caracamel68 het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het voordat je als de 1ste foto van Kris bij de kabelbrug bent?
Mata schreef dat al eerder. Moet t opzoeken maar ik geloof wel 3 tot 4 uur
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:36:08 #284
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_143153657
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 02:56 schreef Za het volgende:
Zoals Jackie al aangaf, waarom zouden ze na het bellen met 911, en zich nog bevinden bij duidelijke paden een rivier overgaan? Wetende dat ze hiermee verder afdwalen (want niet tegengekomen op de heenweg)
Ja, dit is natuurlijk de enige echte relevante vraag, zo ongeveer, waar alles om draait. Pas zo'n twee uur verwijderd van de eerste noodoproep kom je bij het punt waar je die rivier oversteekt voor de eerste keer. En daarvoor is toch ook enige fitheid vereist.

Misschien moet je paniek als raadgever toch op nummer 1 zetten.
pi_143153668
quote:
Dit is Lorenzo. Woont in de laatste finca VOOR de Mirador. Is gids en zegt de meiden gezien te hebben op hun weg naar de Mirador op 1 april later in de middag (klopte dus niet)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:38:58 #286
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153692
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:38 schreef jackie12 het volgende:

Dit is Lorenzo. Woont in de laatste finca VOOR de Mirador. Is gids en zegt de meiden gezien te hebben op hun weg naar de Mirador op 1 april later in de middag (klopte dus niet)
?
Dit is toch een indiaan die in het gebied woont waar de schoenen zijn gevonden, dat staat ook in het artikel.
pi_143153697
quote:
Ah OK, dat is die man die interviews gaf aan Britta Sanders toch?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:42:02 #290
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153706
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:41 schreef Za het volgende:

[..]

Weet ik zo niet direct. Maar hij is meerdere keren geinterviewd ja.
pi_143153714
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:41 schreef Za het volgende:

[..]

ja grloof t wel
pi_143153723
quote:
Zitten veel goede dingen in je stuk, met name over waarom wel en waarom niet een misdaadscenario (sorry dat ik t zeg maar eindelijk niet alleen "gezeur"over die rotsen en takken

[..]

Ik lees dit nu pas.
Ik zou niet al te ironisch doen.
Wellicht hebben ze zich een schuilplek weten te vinden (juist met oog op de zware regen).
En (hoe dan ook) daar niet uit gekund.....
Daarnaast spreek ik wel over de laatste foto's: rotswanden en takken.
Ikzelf ben zeer benieuwd dus waar dat was!

En ze hebben al gebeld vòor de kabelbrug, dus daarvoor waren ze al in nood.
Ik vermoed dus kort na de foto van Kris.
pi_143153733
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:38 schreef jackie12 het volgende:

Dit is Lorenzo:

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen Feliciano is niet degene die de vondsten deed, en jij postte dat je dat vreemd vond, oid.
pi_143153752
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:44 schreef Za het volgende:

[..]

Dit is Lorenzo:

[ afbeelding ]

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen Feliciano is niet degene die de vondsten deed, en jij postte dat je dat vreemd vond, oid.
Feliciano was betrokken bij alle vondsten behalve de rugzak
pi_143153770
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:47 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Feliciano was betrokken bij alle vondsten, alsook bij de ''tours'' die de meiden die week gingen maken, alsook zag hij ze die ochtend van 1 april als 1 van de laatsten.

Erg betrokken dus.....
pi_143153779
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:47 schreef jackie12 het volgende:

Zover ik weet heeft de man op foto 1 bijna vondsten gedaan in zijn eentje.

Hoezo zou Feliciano daarbij betrokken zijn, dat kan hij wel zeggen, maar als je de vondsten niet doet ben je er net zo min bij betrokken als ieder ander die er niet bij is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 03:50:45 #297
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143153780
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:43 schreef caracamel68 het volgende:
Daarnaast spreek ik wel over de laatste foto's: rotswanden en takken.
Daar gaan we weer :')
pi_143153794
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Daar gaan we weer :')
Helaas het zijn de laatste foto's of je het wilt geloven of niet..
pi_143153812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 03:36 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja, dit is natuurlijk de enige echte relevante vraag, zo ongeveer, waar alles om draait. Pas zo'n twee uur verwijderd van de eerste noodoproep kom je bij het punt waar je die rivier oversteekt voor de eerste keer. En daarvoor is toch ook enige fitheid vereist.

Misschien moet je paniek als raadgever toch op nummer 1 zetten.
pi_143153816
Feliciano was de man met wie Lisanne en Kris een afspraak hadden op 2 aprl om een aardbeienboerderij? te bezoeken en op 5 april een vulkaan. Omdat zij niet op kwamen dagen is Feliciano naar hun hostel gegaan op 2 april in de ochtend en heeft alarm geslagen. Hij wilde gelijk zoeken op de pianista en na de Pianista maar werd tegen gehouden door hogerhand.
Na de vondst van de rugzak heeft hij en zijn team alle lichaamsresten ed gevonden. Vorige week is hij samen met (dus niet Lorenzo maar die jonge jongen) met Hans Kremers meegegaan
pi_143153829
Thanks Jackie, maar op RTL kwam deze Feliciano op mij al niet geloofwaardig over.

(niet dat ik denk dat hij ergens iets mee te maken heeft overigens)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')