abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143149459
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08
op basis van video EénVandaag, zie onder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere nieuwe informatie:

Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04

Laatste nieuws:

(es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08
quote:
Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.

Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.
(es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08
quote:
• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
Tijdlijn (kort):

• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone

• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april

(nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:
SPOILER

EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):
SPOILER
Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

SPOILER
Algemene foto's:
SPOILER
Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:
SPOILER
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):
SPOILER
Flora, fauna en klimaat:
SPOILER
Informatie op video:
SPOILER
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Andere vermissingen in het gebied:
SPOILER
Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
SPOILER

• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08

Interessante docu over verdwalen in de jungle:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:21:40 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149538
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar ga je weer :)
Het IS hier godsgruwelijk irritant om bij te lezen voor mensen die overdag niet de tijd daarvoor hebben. Je zou ook kunnen zeggen 'ja kan ik me wel voorstellen, laten we er allemaal een béétje op letten'. Maar persoonlijk gedoe lijkt voor jou steeds belangrijker. Carry ons, ik negeer je wel.
Ik heb daar overdag ook niet de tijd voor. En JIJ komt binnen met een sneer. Ik zou zeggen: klaag in FB, je bent mod geweest en weet hoe het werkt ^O^

En nu graag weer on topic zoals we waren.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_143149616
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar ervoor, dat is het punt.

Is het:
1-6 april
.
.
.
11 april

of:
1-7 april
.
.
11 april

of:
1-4 april
.
8 april
.
.
11 april
Dat was me in je eerdere reactie niet duidelijk. Maar inderdaad, dat weten we heleaas niet.
Zelfde geldt voor het tijdblok van 3 uur waarin de 90 foto's gemaakt zijn op 8 april.

70 foto's om 01:15 en 20 foto's om 03:45 waarvan de laatste drie de 3 'vage' foto's zijn zou alweer iets anders kunnen betekenen dan 90 foto's gelijkmatig verspreid over die 3 uur bijvoorbeeld.

Afwachten maar en hopen dat er meer informatie naar buiten komt.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:25:34 #4
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149685
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:23 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Dat was me in je eerdere reactie niet duidelijk. Maar inderdaad, dat weten we heleaas niet.
Zelfde geldt voor het tijdblok van 3 uur waarin de 90 foto's gemaakt zijn op 8 april.

70 foto's om 01:15 en 20 foto's om 03:45 waarvan de laatste drie de 3 'vage' foto's zijn zou alweer iets anders kunnen betekenen dan 90 foto's gelijkmatig verspreid over die 3 uur bijvoorbeeld.

Afwachten maar en hopen dat er meer informatie naar buiten komt.
Dat was mij inderdaad ook niet duidelijk, en we weten idd niet hoe dat fotoschieten qua tijd verdeeld was, dat klopt (althans, volgens mij werd alleen de tijdspanne gegeven inderdaad).
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:26:06 #5
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143149704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan denk je dat de rugzak daarheen gespoeld is dus?

Die rugzak is nergens heen gespoeld want de inhoud is onbeschadigd. De rugzak is gevonden waar de meisjes hem hebben achtergelaten.
→ zie Domnivoor-scenario ;)
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:29:00 #6
163650 Greys
pi_143149810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
En nu graag weer on topic zoals we waren.
Je gejengel over andermans 'beetje kennis' net was niet bepaald 'on topic zoals we waren'.
Maar let's agree to disagree :)

quote:
Dit geeft wel een duidelijk beeld hoe hard het kan gaan. Oef...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:29:55 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149852
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die rugzak is nergens heen gespoeld want de inhoud is onbeschadigd. De rugzak is gevonden waar de meisjes hem hebben achtergelaten.
Ik denk dus datdat wel mogelijk is.

En hoe verklaar je dan dat iig de (eerstgevonden) resten (hoe zeg je dat in hemelsnaam diplomatiek??)? van de meiden stroomopwaarts van de rugzak gevonden zijn? Ding vergeten en weer teruggelopen? Maar je wil toch je waterflesje etc?

Sorry, ik heb je "scenario niet op mijn netvlies, vandaar de vragen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:30:04 #8
163650 Greys
pi_143149859
Hoe lang zou het duren voordat nat spijkergoed droogt in de zon in zo'n omgeving?
Ik denk echt uren.
(Na anderhalf uur in de droger is mijn jeans vaak nog niet eens droog :o ).
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:30:37 #9
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143149885
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:29 schreef Greys het volgende:

[..]

Je gejengel over andermans 'beetje kennis' net was niet bepaald 'on topic zoals we waren'.
Maar let's agree to disagree :)

[..]

Dit geeft wel een duidelijk beeld hoe hard het kan gaan. Oef...
Ik begon daar niet over he?
Maar goed, gewoon on topic verder ^O^
pi_143149941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:30 schreef Greys het volgende:
Hoe lang zou het duren voordat nat spijkergoed droogt in de zon in zo'n omgeving?
Ik denk echt uren.
(Na anderhalf uur in de droger is mijn jeans vaak nog niet eens droog :o ).
In de zon is zo droog. Misschien een half uur per kant?
pi_143149946
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:26 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Dus, de rugzak staat ~6 km stroomafwaarts, dan gaan ze teruglopen zonder rugzak en een kabelbrug oversteken waar beide meiden invallen? Zonder rugzak, want die laten ze staan?

Geen kracht meer om een rugzak met al je waardevolle spullen mee te nemen maar nog wel kracht om een kabelbrug over te steken?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143150013
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Tis Boquete, dus ander klimaat dan aan de andere kant. Zou langer kunnen duren dan een half uurtje...

Relative Humidity
The average daily relative humidity for April is around 67%.

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:35:07 #13
163650 Greys
pi_143150038
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Denk je echt? In zo'n vochtig klimaat? :@
Vooral als je het plat legt, droogt het volgens mij voor geen meter. Zodra de voorkant een beetje droog is en je draait het om, maakt de nog natte achterkant de voorkant weer vochtig omdat het daar dan weer op ligt.
Ik vind dat ergens een heel onwaarschijnlijk scenario dus, dat ze dat zou kunnen hebben uitgetrokken om te laten drogen, bedoel ik. Da's niet iets waar je tijdens zo'n wandeling even minstens een uur op gaat zitten wachten denk ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:36:14 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150078
Goed, samenvattend: volgens mij valt er over de jeansshort niets met zekerheide te zeggen (behalve wat de mogelijkheden zijn) en over de normaalheid of "raarheid"van waar eea aangetroffen is ook niet omdat we én de data én de kennis niet hebben..

Sterker: er is zo veel verschillende en conflicterende info (recent voorbeeldje: was de eerste poging tot alarmslaan per telefoon nu om/rond 16:30 of tussen 15:00 en 16:00 uur?) dat je geen "solid ground" meer hebt om iets op te baseren. De "feiten" veranderen van dag tot dag en soms van uur tot uur.. -O-
pi_143150122
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Vooral als je het plat legt, droogt het volgens mij voor geen meter. Zodra de voorkant een beetje droog is en je draait het om, maakt de nog natte achterkant de voorkant weer vochtig omdat het daar dan weer op ligt.
Ik vind dat ergens een heel onwaarschijnlijk scenario dus, dat ze dat zou kunnen hebben uitgetrokken om te laten drogen, bedoel ik. Da's niet iets waar je tijdens zo'n wandeling even minstens een uur op gaat zitten wachten denk ik.
Als de zon hard schijnt, is ook de rots eronder droog. Draai je hem om, leg je hem niet op dezelfde plek natuurlijk... ;)

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:38:17 #16
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150148
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:34 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tis Boquete, dus ander klimaat dan aan de andere kant. Zou langer kunnen duren dan een half uurtje...

Relative Humidity
The average daily relative humidity for April is around 67%.

De kabelbruggen zijn aan de Caraibische kant.. Hoezo Boquetekant? Of mis ik iets?
pi_143150167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed, samenvattend: volgens mij valt er over de jeansshort niets met zekerheide te zeggen (behalve wat de mogelijkheden zijn) en over de normaalheid of "raarheid"van waar eea aangetroffen is ook niet omdat we én de data én de kennis niet hebben..

Sterker: er is zo veel verschillende en conflicterende info (recent voorbeeldje: was de eerste poging tot alarmslaan per telefoon nu om/rond 16:30 of tussen 15:00 en 16:00 uur?) dat je geen "solid ground" meer hebt om iets op te baseren. De "feiten" veranderen van dag tot dag en soms van uur tot uur.. -O-
Er valt over bijna alles met geen enkele zekerheid iets te zeggen maar door er samen over te redeneren kan je wel tot een mogelijke theorie komen waarin de uiteindelijke feiten passen.
pi_143150175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De kabelbruggen zijn aan de Caraibische kant.. Hoezo Boquetekant? Of mis ik iets?
Ja, de data voor de metropool Alto Romero moet nog eventjes geladen worden... ;)

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:39:25 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150183
quote:

[..]

Op een zondoorstoofde rots met de zon erop? kan wel hoor :Y Zal geen 10 minuten zijn, maar..
pi_143150259
quote:

[..]

Ik denk ook dat dat een redelijke verklaring is. Ook waarom de broek dichtzit, hij moet plat zijn zodat de zon overal bij komt. Ik weet niet hoelang het drogen daar duurt. Maar hier gaat het heel snel, bij zo'n kort broekje tenminste
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:41:49 #21
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150263
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dus, de rugzak staat ~6 km stroomafwaarts, dan gaan ze teruglopen zonder rugzak en een kabelbrug oversteken waar beide meiden invallen? Zonder rugzak, want die laten ze staan?

Geen kracht meer om een rugzak met al je waardevolle spullen mee te nemen maar nog wel kracht om een kabelbrug over te steken?
Zoiets ja. Geen kracht meer om een rugzak met waardevolle op dat moment nutteloze spullen mee te nemen. Ook geen kracht meer om die kabelbrug over te steken. In mijn scenario eindigt hun tocht daar onder die brug.
Baru (de gids uit Boquete) heeft mijn scenario geliked op WS, dus het zal niet helemaal onzinnig zijn 8-)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:42:47 #22
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150305
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Er valt over bijna alles met geen enkele zekerheid iets te zeggen maar door er samen over te redeneren kan je wel tot een mogelijke theorie komen waarin de uiteindelijke feiten passen.
Ja en nee. Brainstormen kan prima (en daardoor ook op dingen komen waar jezelf niet aan gedacht had),maar algemene consensus??? Nah... :N

Meerderheid wellicht, mits ineens wat keiharde feiten. Maar de rode draad is tot op heden dat de keiharde feiten vroeg of laat ineens zo zacht als boter worden.. -O-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:43:32 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150328
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, de data voor de metropool Alto Romero moet nog eventjes geladen worden... ;)
Dat had ik dan weer net niet gemist (in zijn algemeenheid gesproken) ;)
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:44:42 #24
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150368
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dus datdat wel mogelijk is.

En hoe verklaar je dan dat iig de (eerstgevonden) resten (hoe zeg je dat in hemelsnaam diplomatiek??)? van de meiden stroomopwaarts van de rugzak gevonden zijn? Ding vergeten en weer teruggelopen? Maar je wil toch je waterflesje etc?

Sorry, ik heb je "scenario niet op mijn netvlies, vandaar de vragen?
De resten liggen stroomafwaarts van de kabelbrug. En ik denk inderdaad dat ze één waterflesje hebben meegenomen, en één in de rugzak hebben achtergelaten, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk detail.
pi_143150369
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets ja. Geen kracht meer om een rugzak met waardevolle op dat moment nutteloze spullen mee te nemen.
Werkelijk? Al die dagen sjouwen ermee, maar als het je kan gebruiken (paspoort ter identificatie, kans dat je rugzak nooit meer gevonden wordt, etc.) dan niet?

Vind ik erg onwaarschijnlijk. :)

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:44:48 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets ja. Geen kracht meer om een rugzak met waardevolle op dat moment nutteloze spullen mee te nemen. Ook geen kracht meer om die kabelbrug over te steken. In mijn scenario eindigt hun tocht daar onder die brug.
Baru (de gids uit Boquete) heeft mijn scenario geliked op WS, dus het zal niet helemaal onzinnig zijn 8-)
Niet eens het water(flesje)?
pi_143150426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De resten liggen stroomafwaarts van de kabelbrug. En ik denk inderdaad dat ze één waterflesje hebben meegenomen, en één in de rugzak hebben achtergelaten, maar dat vind ik niet zo'n belangrijk detail.
Denk ik ook. Maar dan 1 voor Kris en 1 voor Lisanne.

Alleen; er zat misschien nog water in het flesje. Hoe groot is de kans een rugzak achter te laten en het water niet op te drinken (als er nog water in zat dan)?

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:47:06 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150447
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Vanaf de kabelbrug ja, vanaf de rugzak nee.
1 flesje maar? Lijkt me niet slim? En dat in je hand houden terwijl je verzwakt bent? in een tas die je over je schouders hangt is dan toch veel makkelijker/kost minder inspanning dan een flesje constant vasthouden?
pi_143150458
maar als ze broekje heeft willen laten opdrogen dan heb je als doel om het daarna weer aan te trekken lijkt me. Daar mee bezig zijn danwel je er 'druk' om maken doe je niet als je in de 'laatste fase' zit, ernstig verzwakt bent, nauwelijks meer vooruit kan komen en al dagen niemand bent tegengekomen.
Dan 'boeit' dat broekje ook niet meer toch?

Dus als ze dat eerder gedaan zou hebben, op het moment dat het dragen van een droog broekje relevant is (en ze dus waarschijnlijk ook nog fitter/energieker was) waarom is ze er dan niet aan toegekomen het broekje weer aan te doen?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:49:26 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150528
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:47 schreef Stupidisco het volgende:
maar als ze broekje heeft willen laten opdrogen dan heb je als doel om het daarna weer aan te trekken lijkt me. Daar mee bezig zijn danwel je er 'druk' om maken doe je niet als je in de 'laatste fase' zit, ernstig verzwakt bent, nauwelijks meer vooruit kan komen en al dagen niemand bent tegengekomen.
Dan 'boeit' dat broekje ook niet meer toch?

Dus als ze dat eerder gedaan zou hebben, op het moment dat het dragen van een droog broekje relevant is (en ze dus waarschijnlijk ook nog fitter/energieker was) waarom is ze er dan niet aan toegekomen het broekje weer aan te doen?
We weten niet eens waar exact/hoe dat jeansshort is aangetroffen, van daar ook deze post van mij:

quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Whiskers2009 het volgende:

Eurovisie Songfestival Queen donderdag 7 augustus 2014 @ 00:49:31 #31
163650 Greys
pi_143150531
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als de zon hard schijnt, is ook de rots eronder droog. Draai je hem om, leg je hem niet op dezelfde plek natuurlijk... ;)
Nee snap ik, maar de achterkant is dan nog nat. Als je het dan omdraait (en niet op dezelfde plek legt), ligt toch nog een tijdje de nog natte kant op de al droge kant.
Nou ja het is ook niet belangrijk, ik zou me persoonlijk niet zo goed kunnen voorstellen dat je daarop gaat zitten wachten, maar dat zegt niks over wat de meisjes logisch vonden natuurlijk.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:50:17 #32
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150554
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Werkelijk? Al die dagen sjouwen ermee, maar als het je kan gebruiken (paspoort ter identificatie, kans dat je rugzak nooit meer gevonden wordt, etc.) dan niet?
Nee, al die dagen wachten op hulp, en af en toe proberen te bellen.
En na 10 dagen ontberingen denk ik niet dat je je nog heel veel zorgen gaat maken over je paspoort, of je telefoon die niks meer doet.
Ik zal mijn scenario bijwerken met de nieuwe gegevens en opnieuw posten.

quote:
Vind ik erg onwaarschijnlijk. :)
Dat mag, en feedback is altijd welkom ^O^
pi_143150576
-Vraag en heb hem al meerdere keren gevraagd maar nog geen antwoord:
hoeveel aanvallen van dieren zijn er gemiddeld per jaar in dit gebied en hoeveel daarvan zijn er dodelijk.
Zijn er daar uberhaupt cijfers van? Hele topics gaan namelijk over welke enge dieren er wel allemaal niet leven in dit gebied maar als er in de afgelopen 20 jaar er nooit 1 iemand heeft gedood kan ik die afstrepen
pi_143150592
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nee snap ik, maar de achterkant is dan nog nat. Als je het dan omdraait (en niet op dezelfde plek legt), ligt toch nog een tijdje de nog natte kant op de al droge kant.
Nou ja het is ook niet belangrijk, ik zou me persoonlijk niet zo goed kunnen voorstellen dat je daarop gaat zitten wachten, maar dat zegt niks over wat de meisjes logisch vonden natuurlijk.
Vooral dat ze het daarna vergeet/ervan wegloopt/niet meer kan vinden.

Mij lijkt een landmark logisch. Een teken. Als Lisanne/de rescuers daar aankomt, weten ze; daar blijven, dan komt Kris terug.

En daarna overkomt Kris iets (slang, val, whatever).

pi_143150631
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:
hoeveel aanvallen van dieren zijn er gemiddeld per jaar in dit gebied en hoeveel daarvan zijn er dodelijk.
Zijn er daar uberhaupt cijfers van? Hele topics gaan namelijk over welke enge dieren er wel allemaal niet leven in dit gebied maar als er in de afgelopen 20 jaar er nooit 1 iemand heeft gedood kan ik die afstrepen
Jaguars en poema's kan je (vrijwel) uitsluiten. Te zeldzaam en vallen geen 2 meiden aan.

Slangen, giftige spinnen, teken, malaria/gele koorts, dat zou kunnen lijkt me.

pi_143150658
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

We weten niet eens waar exact/hoe dat jeansshort is aangetroffen, van daar ook deze post van mij:

[..]

Je post had ik gezien ja. Maar heb besloten om me daar niet bij neer te leggen ;-)

Je hoeft ook niet mee te redeneren over het broekje. Er is vast wel iemand anders die er nog een mening of theorie over heeft.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:53:10 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150664
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Nou ja, een natte jeansshort zit natuurlijk niet erg comfortabel (en voor zover we weten hadden ze niks anders bij). Aan de andere kant lijkt een jeansshort me sowieso al niet erg comfortabel daar.

En er zijn nog 100 andere scenario's. We weten niet eens waar dat ding precies is aangetroffen (wel de locatie, maar niet de exacte, wél "bij de 2e kabelbrug", niet waar of hoe bij de 2e kabelbrug).
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:53:35 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150677
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:50 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Nee, al die dagen wachten op hulp, en af en toe proberen te bellen.
En na 10 dagen ontberingen denk ik niet dat je je nog heel veel zorgen gaat maken over je paspoort, of je telefoon die niks meer doet.
Ik zal mijn scenario bijwerken met de nieuwe gegevens en opnieuw posten.

[..]

Dat mag, en feedback is altijd welkom ^O^
Het water is wel belangrijk lijkt me
pi_143150678
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Denk ik ook. Maar dan 1 voor Kris en 1 voor Lisanne.

Alleen; er zat misschien nog water in het flesje. Hoe groot is de kans een rugzak achter te laten en het water niet op te drinken (als er nog water in zat dan)?
er is overal water
pi_143150739
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
jeansshort
Spreek Nederlands joh. :6

Broekje.

donderdag 7 augustus 2014 @ 00:56:24 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150757
quote:
Ze hoeven er natuurlijk ook niet door gedood te zijn (verwond, aan/opgegeten na overlijden, excusez le mot). En doel je op zoogdieren of ook op insecten? Het eerste is al ondoenlijk (verplaatsen zich, worden jongen geboren, oude dieren sterven), maar laatste al helemaal.
pi_143150761
quote:
Jaguars vallen zelden aan, andere roofdieren zitten er volgens mij niet
Slangen spinnen etc is volgens mij best common, maar de locals zullen goed weten wat ze moeten doen om dit te voorkomen.
De andere vraag is: hoe vaak komt het voor dat twee jungle-leken weken rondzwerven en misschien een makkelijk doelwit vormen voor een roofdier.
pi_143150795
Maar stel ze zouden 911 gebeld hebben omdat een van hen idd was gebeten door een slang of een ander dier. Mij lijkt de kans dat ze dan beiden zijn gebeten uitermate klein. En als ze idd daarom 911 hebben gebeld waarom gaat dan niet 1 terug om hulp te halen ?
Maar nee ze gaan samen de berg af en een rivier oversteken via moeilijke kabeltouwen?
een scenario gebeten door een dier lijkt me daarom uitgesloten.
(
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:59:01 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150837
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vooral dat ze het daarna vergeet/ervan wegloopt/niet meer kan vinden.

Mij lijkt een landmark logisch. Een teken. Als Lisanne/de rescuers daar aankomt, weten ze; daar blijven, dan komt Kris terug.

En daarna overkomt Kris iets (slang, val, whatever).
Markering kan (hier zijn we eerder geweest. Maar zonder bovenbroek lopen, nah), maar ik persoonlijk zou het niet zien als "Kris komt hier terug", wél als "Kris is hier geweest". Mits die jeansshort uniek genoeg was.

Verder geloof ik vooralsnog niet dat ze gescheiden zijn geraakt.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 00:59:46 #45
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143150852
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:46 schreef El_Matador het volgende:

Het water in dat flesje kwam uit de rivier ernaast. Er zat nog meer water in die rivier :')
En ze liepen (deels) langs die rivier terug.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:00:12 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143150861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:53 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Je post had ik gezien ja. Maar heb besloten om me daar niet bij neer te leggen ;-)

Je hoeft ook niet mee te redeneren over het broekje. Er is vast wel iemand anders die er nog een mening of theorie over heeft.
Nogmaals: ik mag mijn mening ook geven en tegenspreken indien me dat opportuun lijkt. Het is een discussieforum.
pi_143150871
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
andere roofdieren zitten er volgens mij niet

pi_143150909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:59 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het water in dat flesje kwam uit de rivier ernaast. Er zat nog meer water in die rivier :')
En ze liepen (deels) langs die rivier terug.
En dan drink je niet het laatste slokje op voor je terugzwakt?
En dan neem je niet een tweede flesje (in het geval van 2, in het geval van 3 niet) mee om water te halen?

pi_143150911
quote:
Euh een lynx/ wilde kat of puma is veel te klein om een mens te pakken. De enige echt gevaarlijke is de jag.
pi_143150944
quote:
19s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En dan drink je niet het laatste slokje op voor je terugzwakt?
En dan neem je niet een tweede flesje (in het geval van 2, in het geval van 3 niet) mee om water te halen?
Je weet het niet, daarom is het scenario ook zo zinloos
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')