Spreek jij lekker Spaans :quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spreek Nederlands joh.
Broekje.
Te vaak.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:56 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Jaguars vallen zelden aan, andere roofdieren zitten er volgens mij niet
Slangen spinnen etc is volgens mij best common, maar de locals zullen goed weten wat ze moeten doen om dit te voorkomen.
De andere vraag is: hoe vaak komt het voor dat twee jungle-leken weken rondzwerven verdwalen en misschien een makkelijk doelwit vormen voor een roofdier.
Alles is uiteindelijk zinloos?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:02 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
daarom is het scenario ook zo zinloos
Omdat je na een par uur dood bent als een een beetje giftige slang je bijt en je geen/niet snel medische hulp hebt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:57 schreef jackie12 het volgende:
Maar stel ze zouden 911 gebeld hebben omdat een van hen idd was gebeten door een slang of een ander dier. Mij lijkt de kans dat ze dan beiden zijn gebeten uitermate klein. En als ze idd daarom 911 hebben gebeld waarom gaat dan niet 1 terug om hulp te halen ?
Maar nee ze gaan samen de berg af en een rivier oversteken via moeilijke kabeltouwen?
een scenario gebeten door een dier lijkt me daarom uitgesloten.
(
Ook als je gewond of uitgeput bent?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Euh een lynx/ wilde kat of puma is veel te klein om een mens te pakken. De enige echt gevaarlijke is de jag.
Aanname. En je weet daarbij niet wanneer ze welke "rivier" dan ook bereikten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:59 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Het water in dat flesje kwam uit de rivier ernaast. Er zat nog meer water in die rivier![]()
En ze liepen (deels) langs die rivier terug.
Of ligt te slapen. Of bewusteloos. Gedehydrateerd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:04 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ook als je gewond of uitgeput bent?
Waarom zet je rivier tussen ""?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aanname. En je weet daarbij niet wanneer ze welke "rivier" dan ook bereikten.
Kom, sommige daarvan zijn wat erg vergezocht. Ik zeg niet dat ze uhh... geen aas zullen eten, maar ze zullen je niet doden. En al helemaal niet 2 mensenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maakt dat zo veel uit? Op de video's zie je dat er op meerdere plekken langs de route stromend water te vinden is. Een flesje is handig dus je neemt er één mee. En misschien hadden ze inderdaad 3 flesjes, en 1 achtergelaten. Dan hebben ze toch nog ieder één flesje.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dan drink je niet het laatste slokje op voor je terugzwakt?
En dan neem je niet een tweede flesje (in het geval van 2, in het geval van 3 niet) mee om water te halen?
Volgens mij staat mens niet op de menukaart van die katachtigen omdat we echt geen lekker mals hapje zijn en ook gewoon te groot. Maar een poema kan misschien wel aan de haal gaan met een stervend lichaam. Ik weet het nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:04 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ook als je gewond of uitgeput bent?
Nee. Iig een poema niet. Die hebben wel vaker mensen gedood.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Euh een lynx/ wilde kat of puma is veel te klein om een mens te pakken. De enige echt gevaarlijke is de jag.
En de ander, waarom gaat die dan niet terug? En met gif in je lichaam ga je nog die kabelbruggen over?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat je na een par uur dood bent als een een beetje giftige slang je bijt en je geen/niet snel medische hulp hebt?
Nee, dat kunnen we ook niet meer picknicken op de Veluwe. Daar zit ook vossen. Eng hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kom, sommige daarvan zijn wat erg vergezocht. Ik zeg niet dat ze uhh... geen aas zullen eten, maar ze zullen je niet doden. En al helemaal niet 2 mensen
Het kleine grut is volgens mij gevaarlijker, malariamug, spinnen, schorpioenen, ratten, slangen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Iig een poema niet. Die hebben wel vaker mensen gedood.
Ik denk niet dat het in dit geval waarschijnlijk is, maar ze zijn er prima toe in staat. Lynx weet ik even niet.Daar zijn kleinere en grotere varianten van.. En daarbij geldt voor elk dier (of mens) als ze je op de goede plek verwonden ga je er alsnog aan. of als je wonden gaan ontsteken en er is geen medische zorg voorhanden.
Omdat de ene wat groter/voller is dan de andere (tak danwel stromingsgebied). En omdat sommige mensen de kreekje ook als als rivier zagen enóf het tijdelijke groter verval als "waterval groot genoeg voor een toeristische aantrekkingskracht".quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarom zet je rivier tussen ""?
Een termietje.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:11 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
What the hell is dat? Een mestkever?
Dat zijn we wel hoorquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Volgens mij staat mens niet op de menukaart van die katachtigen omdat we echt geen lekker mals hapje zijn en ook gewoon te groot. Maar een poema kan misschien wel aan de haal gaan met een stervend lichaam. Ik weet het niet
Ok.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat de ene wat groter/voller is dan de andere (tak danwel stromingsgebied). En omdat sommige mensen de kreekje ook als als rivier zagen enóf het tijdelijke groter verval als "waterval groot genoeg voor een toeristische aantrekkingskracht".
Schnautzer is wat stug, maar verder eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat zijn we wel hoorWe smaken prima
Ja, lijkt beterquote:
Ik neem aan dat er water in die rivier zat op 11 april, dat klopt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aanname. En je weet daarbij niet wanneer ze welke "rivier" dan ook bereikten.
Absoluut. Alleen telkens zeggen over een specifiek onderwerp dat het geen zin heeft om er over te discussiëren is wellicht niet zo'n constructieve bijdrage voor de mensen die het wél interessant vinden om erover te discussiëren. De disussie zou moeten gaan over de inhoud, dus over de theorie die men bespreekt en daar over te redeneren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik mag mijn mening ook geven en tegenspreken indien me dat opportuun lijkt. Het is een discussieforum.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Schnautzer is wat stug, maar verder eens.
Wie?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Had die andere bushman ook last van roofdieren?
Baru is ook 2x verdwaald aan de Caraibische kant en dat is/was ook een localquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:14 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Laatst waren er toch ook twee Indianenmeisjes die verdwaald waren en drie weken wisten te overleven in de jungle? Die zijn ook niet opgepeuzeld
Niet opgegeten dus. Of lusten die beesten geen locals?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Baru is ook 2x verdwaald aan de Caraibische kant en dat is/was ook een local
Er is een verschil tussen een mening geven en de discussie doodslaanquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik mag mijn mening ook geven en tegenspreken indien me dat opportuun lijkt. Het is een discussieforum.
Laos; tijgers, wat is er nog meer?quote:
Welke theorie blijft er voor jou over dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:03 schreef jackie12 het volgende:
En dit zelfde scenario kun je wat mij betreft ook wegstrepen voor een ongeluk een uur na de 1e Quebreda.
1 gaat dan namelijk ook terug en ga je als je gewond bent al helemaal niet die moeilijke kabelbrug over
Wat mij betreft zijn een ongeluk en beet door een dier afgevallen.
het antwoord wat er met de meiden is gebeurd ligt in de eerste noodoproep. Waarom belden ze?
Niet om een slangebeet of een ongeluk .
s'nachts werd ie 1x weggetikt door een Huge lizardquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:13 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Had die andere bushman ook last van roofdieren?
Ok. Snap je aan de ene kant wel (en heb uiteindelijk ook nog braaf inhoudelijk commentaar gegeven), maar aan de andere kant is en blijft het objectief onzinnig om er over te discussiëren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:15 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Absoluut. Alleen telkens zeggen over een specifiek onderwerp dat het geen zin heeft om er over te discussiëren is wellicht niet zo'n constructieve bijdrage voor de mensen die het wél interessant vinden om erover te discussiëren. De disussie zou moeten gaan over de inhoud, dus over de theorie die men bespreekt en daar over te redeneren.
Telkens hele discussies voeren over of het zinvol is om die theorie te bespreken lijkt me voor niemand van belang.
Normaals, jij, ik en iedereen hier hebben net zoveel rechten om onze mening te geven alleen in dit geval leek het erop dat je de discussie over het broekje zinloos vond. Mij lijkt het dan dubbelop zinloos om je dan steeds weer in diezelfde discussie te mengen met die zelfde niet-inhoudelijke boodschap.
Maar goed, iedereen is vrij om te doen en zeggen wat hij/zij wil uiteraard.
Ok...en verder.
Olifantjes. Lijken heel leuk maar zijn echte killersquote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Laos; tijgers, wat is er nog meer?
Welk filmpje? We kennen er aardig wat inmiddelsquote:
Soort Whiskers idd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:20 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Olifantjes. Lijken heel leuk maar zijn echte killers
Ja die als laatste is toegevoegd aan de OP.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welk filmpje? We kennen er aardig wat inmiddels
Bedoel je die "survivor"?
Deze:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welk filmpje? We kennen er aardig wat inmiddels
Bedoel je die "survivor"?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |