abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143107637
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143107912
Peace *O* *O* *;
pi_143108202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:22 schreef Yasmin23 het volgende:
Peace *O* *O* *;
Graag ja. :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_143108286
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143108346
Dit i.t.t. die Nederlandse mevrouw gisteren, die het volkomen normaal vond dat Israeli's niet snappen dat omringende landen tegen Israel zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 05-08-2014 23:37:17 (net -> niet) ]
pi_143108357
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Wat zeiden ze nog meer ?
pi_143108415
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Dus dit topic ook sluiten ?
pi_143108474
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat zeiden ze nog meer ?
Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.
pi_143108692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus dit topic ook sluiten ?
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.

Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk :+ ).
pi_143108740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.

Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk :+ ).
Kansloos dus :)
pi_143108909
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ben voor *O* :P

Zowiezo zijn de 72 uur nog niet voorbij he. Kan van alles gebeuren en zelfs daarna kan er van alles gebeuren :P
pi_143109173
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.
Morgen dan maar terug kijken op uitzendinggemist :)
pi_143109190
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
pi_143109219
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Kansloos dus :)
Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.
pi_143109282
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Het ligt binnen een paar jaar weer in puin, ben ik bang.
Gebed zonder eind.
Make my day!
pi_143109343
Er bestaat tegenwoordig een 'Bomb Gaza' app -kots-.
pi_143109380
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Gebed zonder eind.
Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..
pi_143109435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Herinner je je nog die laatste vernieling van Libanon?
Na afloop werd de internationale gemeenschap door Israel uitgenodigd bij te dragen aan de wederopbouw.
In Gaza zal de grens nog veel meer afgegrendeld worden. Om strategische redenen, zeggen ze dan. Zodat er niks hersteld kan worden, de bewoners nog afhankelijker worden van Israel en de leefomstandigheden nog slechter worden.
En dan later verwijten dat de bevolking radicaliseert en geen schuilkelders bouwt (daaruit blijkt dat ZIJ niks om hun kinderen geven!).

Een volk dat zich laat voorstaan op zijn intellectuele capaciteiten en dat dan een regering kiest die zo openlijk kwaadaardig is. Oud-testamentisch, als je het mij vraagt.
pi_143109525
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:

[..]

Gebed zonder eind.
Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.

Het nut van teruggeven van Gaza aan de Palestijnen is inmiddels wel duidelijk.
pi_143109527
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..
Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Make my day!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:55:04 #21
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143109543
Gelukkig gebeurt er niets in Lebanon, Syria en Iraq momenteel....

Jews killing muslims > Muslims killing muslims in het nieuws en dat eerste krijgt ook veel meer aandacht onder de moslims zelf.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143109561
Schade in Gaza in beeld gebracht met satteliet.
http://graphics.wsj.com/gaza-before-after/
pi_143109581
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.

Het nut van teruggeven van Gaza aan de Palestijnen is inmiddels wel duidelijk.
En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?
Make my day!
pi_143109618
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
Schade in Gaza in beeld gebracht met satteliet.
http://graphics.wsj.com/gaza-before-after/
:(
pi_143109641
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?
pi_143109663
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:

[..]

Ik weet het niet.
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!
Iets dat lijkt op Marshallhulp lijkt me zinvoller. De tegenstander serieus nemen als een mens met bestaansrecht en een afwijkende mening, is dat zo erg?
pi_143109710
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef agter het volgende:

[..]

En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?
Nou eigenlijk niet nee. Potje breken, potje betalen!
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:58:52 #28
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143109720
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!
Iets dat lijkt op Marshallhulp lijkt me zinvoller. De tegenstander serieus nemen als een mens met bestaansrecht en een afwijkende mening, is dat zo erg?
Het komt door generaties die zijn opgegroeid in haat, als de rollen omgedraaid waren qua machtsverhoudingen had Hamas wel ergere dingen gedaan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143109721
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Met "ze" bedoel ik de Palestijnen.
Make my day!
pi_143109761
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?
De Palestijnen? Denk je dat er geen steun is voor Hamas?
Make my day!
pi_143109791
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef agter het volgende:

[..]

De Palestijnen? Denk je dat er geen steun is voor Hamas?
Jawel maar was er een betere optie volgens hen ? Zijn ze misschien niet compleet wanhopig ?
pi_143109803
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:58 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het komt door generaties die zijn opgegroeid in haat, als de rollen omgedraaid waren qua machtsverhoudingen had Hamas wel ergere dingen gedaan.
Erger dan vrouwen en kinderen bombarderen? Wat dan? Honden en katten bombarderen?
Wat lul je nou vanuit je eigen haat? Doe daar wat aan: tegen allerlei fobieën zijn er passende therapieën.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:00:55 #33
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143109807
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:01:27 #34
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143109827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Erger dan vrouwen en kinderen bombarderen? Wat dan? Honden en katten bombarderen?
Wat lul je nou vanuit je eigen haat? Doe daar wat aan: tegen allerlei fobieën zijn er passende therapieën.
Ik haat niemand en ben noch Pro-Israël noch Pro-Palestina.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143109893
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Smoofie het volgende:
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt Isräel die stelselmatig Palestijnen vermoordt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
pi_143109940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jawel maar was er een betere optie volgens hen ? Zijn ze misschien niet compleet wanhopig ?
Er zijn altijd andere wegen.
Eindeloos geld pompen in wederopbouw en het twee jaar later weer in puin aantreffen, daar ga je toch geen geld in stoppen?
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:04:35 #37
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143109968
En ik zeg nergens dat Israël niet fout zit, echter, als het aan Hamas had gelegen hadden ze elke jood gedood. Als Israël ook zo dacht, hadden ze binnen een dag 1.5 miljoen man kunnen doden, dat is mijn punt.

Maar de rollen liggen niet zo, Hamas kan het niet, en Israël gebruikt overmatig geweld. Dan alsnog, we moeten niet doen alsof Hamas zo onschuldig is.
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus je eigen bevolking als schild gebruiken ontken je? Ze schieten vanuit dichtbevolkte gebieden en schuilen niet bij burgers?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143109982
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Smoofie het volgende:
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
Dat verwijt is gelul en dat weet je ook.
Net zoals die drie joodse nederzettingsjongens niet door Hamas vermoord zijn. Dat wist Netanjahoe heel goed, maar hij verkondigt het wel luidkeels, de vuile rat! Over oorlogshitsing gesproken.

Ik begrijp dat belangrijke zaken in de geschiedenis van Palestina en Israel op de Israelische scholen niet of heel gekleurd verteld worden. Maar wie hier op een Nederlands forum post, heeft geen excuus om al die sprookjes te geloven.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:06:02 #39
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110010
Israël doet genoeg dingen fout en doet dingen die mensonterend zijn, ook op de westelijke jordaanoever, maar ga nou niet doen alsof Hamas van die lieverdjes zijn die geen kwaad hebben gedaan of niet willen doen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110017
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:01 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik haat niemand en ben noch Pro-Israël noch Pro-Palestina.
Ah, vandaar je avatar?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:06:51 #41
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110038
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat verwijt is gelul en dat weet je ook.
Net zoals die drie joodse nederzettingsjongens niet door Hamas vermoord zijn. Dat wist Netanjahoe heel goed, maar hij verkondigt het wel luidkeels, de vuile rat! Over oorlogshitsing gesproken.

Ik begrijp dat belangrijke zaken in de geschiedenis van Palestina en Israel op de Israelische scholen niet of heel gekleurd verteld worden. Maar wie hier op een Nederlands forum post, heeft geen excuus om al die sprookjes te geloven.
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110073
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.
En dan toch die avatar ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:07:45 #43
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ah, vandaar je avatar?
Mn UI heeft niets met de discussie an sich te maken, die is alleen om in trollbuien op fora wat mensen op te jutten.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110094
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef Smoofie het volgende:
En ik zeg nergens dat Israël niet fout zit, echter, als het aan Hamas had gelegen hadden ze elke jood gedood. Als Israël ook zo dacht, hadden ze binnen een dag 1.5 miljoen man kunnen doden, dat is mijn punt.
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.

quote:
Dus je eigen bevolking als schild gebruiken ontken je? Ze schieten vanuit dichtbevolkte gebieden en schuilen niet bij burgers?
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.
pi_143110096
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:03 schreef agter het volgende:

[..]

Er zijn altijd andere wegen.
Eindeloos geld pompen in wederopbouw en het twee jaar later weer in puin aantreffen, daar ga je toch geen geld in stoppen?
Nee, daarom moet de internationale gemeenschap dat ook niet doen. Israel moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor de door dat land bezette gebieden. Al zijn er geen soldaten gestationeerd, het land wordt volledig afgegrendeld en wordt dus de facto bezet. Of het is een gevangenenkamp, dat kan natuurlijk ook.
pi_143110131
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nee, daarom moet de internationale gemeenschap dat ook niet doen. Israel moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor de door dat land bezette gebieden. Al zijn er geen soldaten gestationeerd, het land wordt volledig afgegrendeld en wordt dus de facto bezet. Of het is een gevangenenkamp, dat kan natuurlijk ook.
Dus beste is om toe te kijken hoe Israël reageert ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:09:37 #47
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110142
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.

[..]

Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.
Ja, daarom kunnen ze beter gewoon geen raketten en mortieren afschieten, wat ze nu doen in hun gevecht naar "vrijheid" zorgt alleen maar voor duizenden burgerslachtoffers.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110184
quote:
Israël doet genoeg dingen fout en doet dingen die mensonterend zijn, ook op de westelijke jordaanoever, maar ga nou niet doen alsof Hamas van die lieverdjes zijn die geen kwaad hebben gedaan of niet willen doen.
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.
Maar zelfs dat maakt niet uit: ontwikkelingsmogelijkheden voor de bevolking, gewoon de jonge, testosterongevulde jonge mannen de kans te geven een gezin te stichten en te onderhouden, zou de kwade trekken van Hamas ondermijnen. Meer dan raketten op VN-scholen vol kinderen en vrouwen afvuren.
pi_143110204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.
Ik viel jou niet aan (waarom jij mij wel?), maar meer het proces waarvan je hoopt dat het gebeurt.
pi_143110270
quote:

[..]

Heb je de kaart met de bevolkingsdichtheid van Gaza in de OP niet gezien?
Stel dat je vanuit Amsterdam een raket afvuurt op Rotterdam. Hoe kan Rotterdam dan niet naar een dichtbevolkt gebied terugschieten?
En je zegt het goed: Israel zonder te denken aan de burgers.
pi_143110296
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar zelfs dat maakt niet uit: ontwikkelingsmogelijkheden voor de bevolking, gewoon de jonge, testosterongevulde jonge mannen de kans te geven een gezin te stichten en te onderhouden, zou de kwade trekken van Hamas ondermijnen. Meer dan raketten op VN-scholen vol kinderen en vrouwen afvuren.
Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.
Zou het dan niet zinvoller zijn, dat zij hun strategie zouden wijzigen? Dus geen raketten op Israel afvuren etc.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:13:51 #52
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110297
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Hamas houdt zich stil omdat ze bijna niets hebben om Israël mee pijn te doen. Zie voor de blokkade, toen werden en honderden raketten afgeschoten.

Overigens, ben ik voor het opheffen van de blokkade enz.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja dat zal zeker helpen. Echter, wat ik al zei, twee kanten beide opgegroeid met haat naar elkaar. Dat los je niet zo even op.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef agter het volgende:

[..]

Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.
Zou het dan niet zinvoller zijn, dat zij hun strategie zouden wijzigen? Dus geen raketten op Israel afvuren etc.
En de bezetting gewoon accepteren ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:15:14 #54
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Heb je de kaart met de bevolkingsdichtheid van Gaza in de OP niet gezien?
Stel dat je vanuit Amsterdam een raket afvuurt op Rotterdam. Hoe kan Rotterdam dan niet naar een dichtbevolkt gebied terugschieten?
En je zegt het goed: Israel zonder te denken aan de burgers.
Ja, dat zei ik toch al? Ga dan geen raketten schieten. Hamas weet volgens mij dondersgoed dat wanneer ze raketten afschieten en er weer x aantal burgers gedood worden ze meer steun krijgen van de bevolking. Ze kunnen beter stoppen met afschieten van mortieren en raketten gezien het nauwelijks schade aanricht in Israël zelf , terwijl Gaza wordt platgebombardeerd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110369
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:15 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja, dat zei ik toch al? Ga dan geen raketten schieten. Hamas weet volgens mij dondersgoed dat wanneer ze raketten afschieten en er weer x aantal burgers gedood worden ze meer steun krijgen van de bevolking. Ze kunnen beter stoppen met afschieten van mortieren en raketten gezien het nauwelijks schade aanricht in Israël zelf , terwijl Gaza wordt platgebombardeerd.
En bezetting gewoon accepteren ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:16:24 #56
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110378
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja. TIjdens de "echte" bezetting hadden de Palestijnen het trouwens nog beter dan nu, de ironie wel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En naar andere middelen en oplossingen, internationaal, zoeken.
Nu leidt het alleen maar naar dood en verderf, voor veel Palestijnen.
Tis gewoon niet slim, wat ze doen.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:18:37 #58
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110450
Het is gewoon een vicieuze circel van haat bij de arabieren/palestijnen en Israëliers die gestart is tijdens de eerste oorlog in de '40 en maar doorblijft gaan.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110463
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

En waarom niet Israël dwingen tot het stoppen van het bezetten ?
pi_143110476
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja. TIjdens de "echte" bezetting hadden de Palestijnen het trouwens nog beter dan nu, de ironie wel.
Heb je bron ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:19:24 #61
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze bezetten Gaza niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110509
Ik hoop dat de Europa geen ene rooie cent stuurt naar Palestina om het opnieuw op te bouwen. Conflict er over heen en het is weer terug bij af.

Als het zo nodig is dan mogen de moslims en Arabische landen wel eens hun verantwoordelijkheid nemen en geld in Palestina pompen om er een paradijs van te maken. Zeker die oliestaten. Ik hoop dat Europa dit inziet en Gaza niet steunt.
pi_143110512
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ze bezetten Gaza niet.
Nee ze hebben het alleen maar hermetisch afgesloten ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:20:09 #64
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110514
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Heb je bron ?
Er was geen isolatie en er vielen minder doden, dat lijkt me minder slecht hé?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110524
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Er was geen isolatie en er vielen minder doden, dat lijkt me minder slecht hé?
Ik vraag om een bron..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:20:31 #66
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110531
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dat is geen bezetting.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110545
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Bozepiemel het volgende:
Ik hoop dat de Europa geen ene rooie cent stuurt naar Palestina om het opnieuw op te bouwen. Conflict er over heen en het is weer terug bij af.

Als het zo nodig is dan mogen de moslims en Arabische landen wel eens hun verantwoordelijkheid nemen en geld in Palestina pompen om er een paradijs van te maken. Zeker die oliestaten. Ik hoop dat Europa dit inziet en Gaza niet steunt.
Waar is de verantwoordelijkheid van Israël dan ?
pi_143110578
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar dat is geen bezetting.
Het is ook geen vrijheid..
pi_143110613
quote:

Ze hebben geen verantwoordelijkheid, ze steunen Israël juist achter de schermen en willen Hamas zo snel mogelijk weg hebben.
Alleen Iran en Qatar steunen Hamas.
pi_143110622
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja, daarom kunnen ze beter gewoon geen raketten en mortieren afschieten, wat ze nu doen in hun gevecht naar "vrijheid" zorgt alleen maar voor duizenden burgerslachtoffers.
Daar zorgt Israël voor. Hamas schiet geen raketten op eigen bevolking.
pi_143110648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat wordt er in jouw ogen eigenlijk precies bezet?
En heb je de indruk dat de acties van Hamas echt bijdragen aan het stoppen van die bezetting?

Ik heb die indruk nl niet. De acties van Hamas hebben alleen wel heel veel lijden tot gevolg, voor de Palestijnse bevolking. De Palestijnse droom komt niet dichterbij.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:25:00 #72
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110676
quote:

[..]

Ik vraag om een bron..
Ik heb niet één bron waarin dat staat vermeld.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110689
quote:

[..]

Dankzij het terrorisme van Hamas.
pi_143110702
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:24 schreef agter het volgende:

[..]

Wat wordt er in jouw ogen eigenlijk precies bezet?
En heb je de indruk dat de acties van Hamas echt bijdragen aan het stoppen van die bezetting?

Ik heb die indruk nl niet. De acties van Hamas hebben alleen wel heel veel lijden tot gevolg, voor de Palestijnse bevolking. De Palestijnse droom komt niet dichterbij.
Ik ontken nergens het aandeel van Hamas. Maar Israël heeft ook een aandeel en het is raar dat er de hele tijd word verwacht dat eerst maar Hamas zich moeten aanpassen. Waarom niet Israël dan?
pi_143110706
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik viel jou niet aan (waarom jij mij wel?), maar meer het proces waarvan je hoopt dat het gebeurt.
Nou, jou niet persoonlijk. Ik meen me te herinneren dat we het niet altijd eens zijn, maar dat er wel te praten valt met jou.
Ik weet niet of jij Kris Kristofferson kent? Die heeft een liedje, dat mij zeer aanspreekt.

Die dames gisteren bij KB didn't want to know. Die jongens van vanavond don't believe that no one want toe know.
pi_143110709
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik heb niet één bron waarin dat staat vermeld.
Dan al je bronnen ?
pi_143110720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Ze hebben geen verantwoordelijkheid, ze steunen Israël juist achter de schermen en willen Hamas zo snel mogelijk weg hebben.
Alleen Iran en Qatar steunen Hamas.
Mij verbaasd het ontbreken van echte Arabische steun voor de Paletijnse kwestie nogal.
Hoe komt dat, denk je?
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:27:03 #78
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110742
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daar zorgt Israël voor. Hamas schiet geen raketten op eigen bevolking.
Dus Israël moet helemaal niet reageren en de raketten maar accepteren>?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110752
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef agter het volgende:

[..]

Ja en dan? El Fatah heeft de strategie gewijzigd. Maar Israel gaat door en door en door en door met illegale nederzettingen in de bezette Westoever.
Dus wat helpt begrip dan tegenover Israel?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:28:30 #80
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110778
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dan al je bronnen ?
Ik trek mijn conclusie uit de geschiedenis, nieuws, artikelen etc die ik in de jaren heb gelezen. Dus tja, beetje lastig.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110795
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik ontken nergens het aandeel van Hamas. Maar Israël heeft ook een aandeel en het is raar dat er de hele tijd word verwacht dat eerst maar Hamas zich moeten aanpassen. Waarom niet Israël dan?
Omdat de ellende, het lijden, de doden etc. de Palestijnen betreft. De weg die ze nu bewandelen, levert ze niets goeds op.
Israel voelt hier tot nu toe veel minder van dan de Palestijnen.
Make my day!
pi_143110798
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik trek mijn conclusie uit de geschiedenis, nieuws, artikelen etc die ik in de jaren heb gelezen. Dus tja, beetje lastig.
Jouw conclusie dus.
pi_143110805
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:

[..]

Dat doen ze ook. In de VN heeft Palestina nu meer status. Tot schuimbekkende woede van Israel. In Nederlandse supermarkten lijkt er een verbanning te zijn van producten uit de nederzettingen in bezette gebieden. Tot woede van Israel.
pi_143110821
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef agter het volgende:

[..]

Mij verbaasd het ontbreken van echte Arabische steun voor de Paletijnse kwestie nogal.
Hoe komt dat, denk je?
Omdat alle Arabische landen behalve Qatar een hekel hebben aan Hamas. Dat komt omdat het onderdeel is van het terroristische Moslimbroederschap en omdat Hamas gesteund door Iran wordt, bijna alle Arabische landen hebben een hekel aan Iran. Ook hebben Jordanië en Egypte vrede met Israël en zijn veel Arabische landen bondgenoten met de VS.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:33:54 #85
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Jouw conclusie dus.
Ja dat klopt. Maar gezien het feit dat er in die tijd niet hele steden werden gebombardeerd, er geen isolatie was en minder dodel vielen lijkt het mij minder erg.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143110928
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:30 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Omdat alle Arabische landen behalve Qatar een hekel hebben aan Hamas. Dat komt omdat het onderdeel is van het terroristische Moslimbroederschap en omdat Hamas gesteund door Iran wordt, bijna alle Arabische landen hebben een hekel aan Iran. Ook hebben Jordanië en Egypte vrede met Israël en zijn veel Arabische landen bondgenoten met de VS.
En als dat allemaal waar is, waarom wordt dan het idee gevoed dat Israel bedreigd wordt door al zijn buurlanden? Volgens die Nederlandse mevrouw van gisteren in KB heerst dat gevoel in Israel. Volgens jou is dat flauwekul en dat ben ik wel met je eens.
Dus leg eens uit: waarom wordt dat argument dan steeds weer van stal gehaald?
pi_143110957
quote:

[..]

Ik denk zelf, dat daar wel een van de sleutels ligt voor de Palestijnen: zoek samenwerking met andere landen, met de UN (doen ze al) etc.
Niet in het afschieten van raketten. Ga praten, zoek internationale steun.
Want op militair gebied, en in de ellende voor de bevolking, delven ze het onderspit tegen over Israel.
Make my day!
pi_143110965
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:33 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja dat klopt. Maar gezien het feit dat er in die tijd niet hele steden werden gebombardeerd, er geen isolatie was en minder dodel vielen lijkt het mij minder erg.
Misschien was er nog geen groot verzet ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:36:10 #89
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143110988
quote:

[..]

Bijna elk arabisch moet Israël(en het westen) niet, alleen spreken ze dat niet uit wegens oliebelangen enz. Saudi-Arabia is daarin het meest hypocriet.

Net zoals dat Turkije fel tegen Israël is, maar wel handel drijft met Israël.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En als dat allemaal waar is, waarom wordt dan het idee gevoed dat Israel bedreigd wordt door al zijn buurlanden? Volgens die Nederlandse mevrouw van gisteren in KB heerst dat gevoel in Israel. Volgens jou is dat flauwekul en dat ben ik wel met je eens.
Er zijn natuurlijk wel een paar oorlogen geweest..bijv met Egypte. En niets is zo veranderlijk als de wind in het M.Oosten. Regimes volgen elkaar soms snel op.
Maar ik ben het met je eens dat dit absoluut geen doodsstrijd is voor Israel. Ze worden op dit moment niet in hun bestaan bedreigd, door welk land dan ook.

Maar dat kan zo veranderen. En het is een jonge staat, Israel.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:38:01 #91
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111032
Overigens, serieus hé. Er wordt hier zoveel aandacht aan besteed, maar zoals ik zei. In Iraq, Syria en Lebanon zijn ook al duizenden gedood in Sunni-Shia gevechten en gematigd sunni- sunni extremist gevechten, maar daar hoor je niemand over :').
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111043
quote:

[..]

Waar is de verantwoordelijkheid van Israël dan ?
Je stelt volgens mij de verkeerde vraag. De verantwoordelijkheid van Hamas moet de vraag zijn.

Israël neemt verantwoordelijkheid en gunt de Palestijnen hun gebied. Hamas blijft Israël teisteren waar Israël actie op onderneemt. Omdat Hamas raketten schiet vanuit tactische - uit het menselijk schild oogpunt - gebieden, zoals scholen, ziekenhuizen, dicht bevolkte stedelijke gebieden vallen er meer dan wenselijke burgerslachtoffers en kinderen. Waarop mensen over heel de wereld emotioneel geschokt reageren en dan de kant van Palestina kiezen.

Dan zijn er ook nog moslims in Europa die veilig wonen en puur en alleen maar Palestina en Hamas steunen omdat die ook moslim zijn. Vanaf hun geboorte hebben ze aangeleerd onder druk van de familie om joden te haten. Waarop achterlijke moslims met ISIS vlaggen gaan wapperen wat nergens op slaat omdat ISIS ook op grote maten moslims afslachten van net een andere gedachtegang. Voor de rest spammen ze op forum fok Israël en Gaza topic helemaal onder om hun toon kenbaar te maken want kwantiteit overtreft kwaliteit denken ze dan.
pi_143111068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Omdat dat natuurlijk goed is voor de PR, en sommige mensen weten niet beter. Landen als Egypte en Saudi-Arabië zeggen natuurlijk niet publiekelijk dat ze samenwerken met Israël.
Maar dat Israël bedreigt wordt door sommige buurlanden klopt wel dergelijk. Iran (wapens, training en geld), Qatar (geld en training), Syrië (Hamas verraadde Syrië in 2011 en dus steunen ze die niet meer maar de andere terroristen in Gaza blijven ze steunen) en Turkije (heel beperkt) steunen Hamas en andere terroristen in Gaza.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:39:36 #94
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111069
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:37 schreef agter het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk wel een paar oorlogen geweest..bijv met Egypte. En niets is zo veranderlijk als de wind in het M.Oosten. Regimes volgen elkaar soms snel op.
Maar ik ben het met je eens dat dit absoluut geen doodsstrijd is voor Israel. Ze worden op dit moment niet in hun bestaan bedreigd, door welk land dan ook.
Nee, feitelijk gezien niet. Maar bijna elke arabische bevolking heeft een haat tegen Israël en tegen joden, maar economische belangen gaan voor.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:38 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Je stelt volgens mij de verkeerde vraag. De verantwoordelijkheid van Hamas moet de vraag zijn.

Israël neemt verantwoordelijkheid en gunt de Palestijnen hun gebied. Hamas blijft Israël teisteren waar Israël actie op onderneemt. Omdat Hamas raketten schiet vanuit tactische - uit het menselijk schild oogpunt - gebieden, zoals scholen, ziekenhuizen, dicht bevolkte stedelijke gebieden vallen er meer dan wenselijke burgerslachtoffers en kinderen. Waarop mensen over heel de wereld emotioneel geschokt reageren en dan de kant van Palestina kiezen.

Dan zijn er ook nog moslims in Europa die veilig wonen en puur en alleen maar Palestina en Hamas steunen omdat die ook moslim zijn. Vanaf hun geboorte hebben ze aangeleerd onder druk van de familie om joden te haten. Waarop achterlijke moslims met ISIS vlaggen gaan wapperen wat nergens op slaat omdat ISIS ook op grote maten moslims afslachten van net een andere gedachtegang. Voor de rest spammen ze op forum fok Israël en Gaza topic helemaal onder om hun toon kenbaar te maken want kwantiteit overtreft kwaliteit denken ze dan.
Whut ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:40:12 #96
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Omdat dat natuurlijk goed is voor de PR, en sommige mensen weten niet beter. Landen als Egypte en Saudi-Arabië zeggen natuurlijk niet publiekelijk dat ze samenwerken met Israël.
Maar dat Israël bedreigt wordt door sommige buurlanden klopt wel dergelijk. Iran (wapens, training en geld), Qatar (geld en training), Syrië (Hamas verraadde Syrië in 2011 en dus steunen ze die niet meer maar de andere terroristen in Gaza blijven ze steunen) en Turkije (heel beperkt) steunen Hamas en andere terroristen in Gaza.
Turkije steunt zelfs ISIS :'). Ik maar denken dat alleen de Saudi's zo laag waren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111087
quote:

Potje breken, potje betalen is niet aan jou besteed?
Het is Israel dat half Gaza platgebombardeerd heeft, dus Israel is verantwoordelijk voor de schade.

Welke verantwoordelijkheid Arabische staten hier zouden kunnen hebben, ontgaat me ten ene male. Hebben die iets gebombardeerd?
pi_143111108
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk zelf, dat daar wel een van de sleutels ligt voor de Palestijnen: zoek samenwerking met andere landen, met de UN (doen ze al) etc.
Niet in het afschieten van raketten. Ga praten, zoek internationale steun.
Want op militair gebied, en in de ellende voor de bevolking, delven ze het onderspit tegen over Israel.
Precies, op militair gebied kunnen ze onmogelijk winnen. Zelfs een kleuter kan dat begrijpen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:42:50 #99
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111142

Dit is ook één van de redenen dat Israël een blokkade heeft.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111151
quote:

[..]

Klopt maar met Egypte is allang een vredesakkoord en sinds dan werken ze in het geheim samen.
Dat niet maar het is wel zo dat de inwoners bedreigd worden door het terrorisme en er burgers daardoor dood gaan, als Israël deze operatie niet zou doen zouden er nog veel meer burgers worden gedood.
pi_143111153
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is Israel dat half Gaza platgebombardeerd heeft, dus Israel is verantwoordelijk voor de schade.

Welke verantwoordelijkheid Arabische staten hier zouden kunnen hebben, ontgaat me ten ene male. Hebben die iets gebombardeerd?
Mwah, als je terug schiet naar de plek waar een raket afgevuurd is op jou, lijkt me niet dat je verantwoordelijk bent voor de schade.
Bezint eer ge begint, lijkt me meer op zijn plaats hier.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:44:37 #102
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111178
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Klopt maar met Egypte is allang een vredesakkoord en sinds dan werken ze in het geheim samen.
Dat niet maar het is wel zo dat de inwoners bedreigd worden door het terrorisme en er burgers daardoor dood gaan, als Israël deze operatie niet zou doen zouden er nog veel meer burgers worden gedood.
Egypte is ook een land zo verdeeld als fuck. Het meerendeel wil niets met Israël te maken hebben in dat land.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111179
quote:

[..]

Ja haha. Alles kan veranderen. En er zijn jongere staten.
Dat is geen rechtvaardiging voor een fobie (= angst die niet gerechtvaardigd wordt door de reële omstandigheden).
pi_143111198
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:41 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Precies, op militair gebied kunnen ze onmogelijk winnen. Zelfs een kleuter kan dat begrijpen.
Daarom vind ik het ook zo dom.
Je weet wat de reactie van Israel gaat zijn, als je raketten af vuurt.
In mijn ogen offert Hamas gewoon de burgerbevolking op voor het medelijden van de wereld.
Make my day!
pi_143111200
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:40 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Turkije steunt zelfs ISIS :'). Ik maar denken dat alleen de Saudi's zo laag waren.
Erdogan is dan ook een gestoorde dictator.
pi_143111213
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:42 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook één van de redenen dat Israël een blokkade heeft.
Vergeet de bomaanslagen op bussen en cafés in vooral Tel Aviv en Jerusalem niet. Waren er ook heel veel in bepaalde periodes.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143111215
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Egypte is ook een land zo verdeeld als fuck. Het meerendeel wil niets met Israël te maken hebben in dat land.
De meerderheid is wel voor het vredesakkoord. Maar vrijwel niemand steunt Israël.
pi_143111229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:38 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Kijk, hier zien we de basale vorm van afschuiven van verantwoordelijkheid naar de tegenstander. Niet ingaan op een volkomen terechte vraag, maar terugkaatsen. De jij-bak.

Voor de lezer: wissel even joods en Arabisch/moslim en Palestina/Hamas en Israel om.
pi_143111235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israël heeft de schade veroorzaakt. Israël heeft gereageerd op acties van Hamas. Welke verantwoordelijk is voor de schade, die denken alleen aan zichzelf en trekken zo alles Palestijnen het diepe in.
pi_143111241
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:45 schreef agter het volgende:

[..]

Daarom vind ik het ook zo dom.
Je weet wat de reactie van Israel gaat zijn, als je raketten af vuurt.
In mijn ogen offert Hamas gewoon de burgerbevolking op voor het medelijden van de wereld.
Precies maar niet alleen voor de wereld, ook voor hun gehersenspoelde kiezers. Je moet niet vergeten dat Hamas democratisch gekozen is.
pi_143111252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Kijk, hier zien we de basale vorm van afschuiven van verantwoordelijkheid naar de tegenstander. Niet ingaan op een volkomen terechte vraag, maar terugkaatsen. De jij-bak.

Voor de lezer: wissel even joods en Arabisch/moslim en Palestina/Hamas en Israel om.
Ik geef het ook op ! :P
pi_143111267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Precies maar niet alleen voor de wereld, ook voor hun gehersenspoelde kiezers. Je moet niet vergeten dat Hamas democratisch gekozen is.
In Israël zijn ze net zo gehersenspoeld
pi_143111275
\
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:29 schreef agter het volgende:

[..]

Omdat de ellende, het lijden, de doden etc. de Palestijnen betreft. De weg die ze nu bewandelen, levert ze niets goeds op.
Israel voelt hier tot nu toe veel minder van dan de Palestijnen.
Dit, Hamas heerst vanwege Israël, en de onderdrukking en doden. Het is alleen jammer dat dankzij dat leed alles als "verzet" kan worden weggezet.

Die raketaanvallen zijn namelijk geen (zeer slechte pogingen tot) verzet, maar een middel om aanvallen op eigen burgerbevolking uit te lokken. Meer doden, meer afzet jegens Israël, meer winst voor Hamas, meer raketten.

En ondertussen staat Israël telkens voor het blok: Of afwachten tot iemand vanaf een flatje vol mensen een raket op je afstuurt, of een bom op voorgaand flatje....

Vrijwillige aanvallen versus noodgedwongen reacties, met de Palestijnse bevolking als grootste slachtoffer.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:50:00 #114
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en nee. De rechtse Israeliers wel, de linkse niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:50:44 #115
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111308
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:49 schreef havanagila het volgende:
\

[..]

Dit, Hamas heerst vanwege Israël, en de onderdrukking en doden. Het is alleen jammer dat dankzij dat leed alles als "verzet" kan worden weggezet.

Die raketaanvallen zijn namelijk geen (zeer slechte pogingen tot) verzet, maar een middel om aanvallen op eigen burgerbevolking uit te lokken. Meer doden, meer afzet jegens Israël, meer winst voor Hamas, meer raketten.

En ondertussen staat Israël telkens voor het blok: Of afwachten tot iemand vanaf een flatje vol mensen een raket op je afstuurt, of een bom op voorgaand flatje....

Vrijwillige aanvallen versus noodgedwongen reacties, met de Palestijnse bevolking als grootste slachtoffer.
Welcome to planet earth.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar zij voelen de ellende veel minder. Als de Palestijnen hun droom willen laten uitkomen, dan gaat ze dat op deze manier niet lukken. Hun huidige opstelling zorgt alleen maar voor heel veel leed.
Make my day!
pi_143111364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen over de ernst van de bedreiging. Of liever gezegd: het bestaan van de staat Israel wordt niet bedreigd door de buurlanden, alhoewel het bestaan van de burgers van die staat onprettig gemaakt wordt door invloeden uit buurlanden. Nou ja: verre buren: Iran, Qatar en Turkije zijn niet echte buren.

Wat jij bevestigt: het is goed voor de PR om dit soort smoesjes/leugens te verspreiden. Wat bedoel je met de onschuldige term PR? Haatzaaierij? En sommige mensen wil je graag dom houden? Stemvee beďnvloeden?
Het gaat hier niet om de mooie praatjes van de PVV in Nederland, die amper werkelijke schade aanrichten. Het gaat hier om een misleid volk en daadwerkelijke acties tegen een ander volk. Zoals in Rusland de bevolking misleid wordt en in nazi-Duitsland de bevolking misleid werd.
pi_143111393
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef agter het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar zij voelen de ellende veel minder. Als de Palestijnen hun droom willen laten uitkomen, dan gaat ze dat op deze manier niet lukken. Hun huidige opstelling zorgt alleen maar voor heel veel leed.
Ja en nergens zie ik jou ook afvragen waar de verantwoordelijkheid van Israël is .. Beide partijen moeten dingen doen om het leven van de Palestijnen te verbeteren. NIet alleen Hamas , niet alleen de Palestijnen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:55:37 #119
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111400
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf tegen over de ernst van de bedreiging. Of liever gezegd: het bestaan van de staat Israel wordt niet bedreigd door de buurlanden, alhoewel het bestaan van de burgers van die staat onprettig gemaakt wordt door invloeden uit buurlanden. Nou ja: verre buren: Iran, Qatar en Turkije zijn niet echte buren.

Wat jij bevestigt: het is goed voor de PR om dit soort smoesjes/leugens te verspreiden. Wat bedoel je met de onschuldige term PR? Haatzaaierij? En sommige mensen wil je graag dom houden? Stemvee beďnvloeden?
Het gaat hier niet om de mooie praatjes van de PVV in Nederland, die amper werkelijke schade aanrichten. Het gaat hier om een misleid volk en daadwerkelijke acties tegen een ander volk. Zoals in Rusland de bevolking misleid wordt en in nazi-Duitsland de bevolking misleid werd.
Komt omdat als de Joden/Israël iets doet bij moslims, wordt het altijd zo uitvergroot in dat gebied en iedereen is tegen hen. Zo ontstaat dat gevoel.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111402
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:49 schreef havanagila het volgende:
\

[..]

Dit denk ik dus ook.
Triest hč.
Make my day!
pi_143111413
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, feitelijk gezien niet. Maar bijna elke arabische bevolking heeft een haat tegen Israël en tegen joden, maar economische belangen gaan voor.
Doorhaling van mij. Haat tegen Israel is niet zo vreemd. Maar dat staat niet gelijk aan haat tegen joden.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 00:57:01 #122
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Doorhaling van mij. Haat tegen Israel is niet zo vreemd. Maar dat staat niet gelijk aan haat tegen joden.
Maar toch is die er. De haat jegens Israël is in de meeste gevallen ook een haat naar de Joden in de arabische wereld.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111440
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Hoezo speek ik mezelf tegen?

Gewoon zoveel mogelijk sympathie opwekken voor Israël.

quote:
Dat Israël bedreigt zou worden door al haar buurlanden heeft niks te maken met deze operatie, dus ik snap niet waar je het nu over hebt?
pi_143111463
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Er worden meer burgers gedood door joodse automobilisten dan door Palestijnse raketten.
Er vallen amper doden door de hamas-raketten, er vallen hordes burgerdoden door de Israelische raketten. Wie is dan de terrorist?
pi_143111473
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:55 schreef agter het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook.
Triest hč.
Inderdaad triest. Jammer dat veel mensen dit niet inzien.
pi_143111516
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef znarch het volgende:

[..]

Vergeet de bomaanslagen op bussen en cafés in vooral Tel Aviv en Jerusalem niet. Waren er ook heel veel in bepaalde periodes.
Ah ja, zo weet ik er ook nog wel een paar. Een bomaanslag op een hotel en een op een treinstation.

In het interbellum, door joden.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:01:04 #127
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111518
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Er worden meer burgers gedood door joodse automobilisten dan door Palestijnse raketten.
Er vallen amper doden door de hamas-raketten, er vallen hordes burgerdoden door de Israelische raketten. Wie is dan de terrorist?
Actie -> reactie.

Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.

Waarom dan raketten en mortieren blijven afvuren?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111533
quote:

[..]

Hamas.
Elke dode is er een te veel, en als Israël ook de vorige operaties niet gedaan zou hebben zouden er veel meer Israëlische doden vallen. Vergeet ook niet de tunnels die voor erg veel doden hadden kunnen zorgen en voor het ontvoeren van soldaten wat inhoudt dat er weer duizend terroristen moeten worden vrijgelaten.
pi_143111550
Pffff hoe mensen alleen maar naar een partij kunnen blijven kijken. Argumenten gebruiken die ook van de andere kant kunnen worden gebruikt...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:02:50 #130
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111555
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Hamas.
Elke dode is er een te veel, en als Israël ook de vorige operaties niet gedaan zou hebben zouden er veel meer Israëlische doden vallen. Vergeet ook niet de tunnels die voor erg veel doden hadden kunnen zorgen en voor het ontvoeren van soldaten wat inhoudt dat er weer duizend terroristen moeten worden vrijgelaten.
En vergeet niet dat als er wél een tunnel was uitgekomen in een woonwijk had Hamas wellicht tientallen mensen kunnen doden. Om dat te voorkomen zou zelf Nederland bombarderen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111566
quote:

[..]

Hamas.
Duizend? Volgens mij is het het grootste gedeelte gewoon opgepakt en niet eens beschuldigd van terrorisme
pi_143111572
quote:

[..]

Dat komt door het anti raket raket systeem van Israël. Er zijn niet veel minder raketten/mortieren/bommen afgeschoten op Israël dan andersom. Alleen vallen er veel minder slachtoffers aan de Israëlische kan door de Iron Dome.

Dit betekent dus niet dat de Israëliërs de terroristen zijn. Ze zijn simpelweg beter in het onderscheppen van raketten van de tegenstanders en dus het beschermen van hun volk.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:03:42 #133
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Pffff hoe mensen alleen maar naar een partij kunnen blijven kijken. Argumenten gebruiken die ook van de andere kant kunnen worden gebruikt...
Hoezo kijken we naar één partij?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Duizend? Volgens mij is het het grootste gedeelte gewoon opgepakt en niet eens beschuldigd van terrorisme
Om de ontvoerde Israëlische soldaat Gilad Shalit in 2011 vrij te krijgen heeft Israël 1000 mensen moeten vrijlaten die samen verantwoordelijk waren voor 600 doden.
pi_143111617
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Israël heeft de schade veroorzaakt. Israël heeft gereageerd op acties van Hamas. Welke verantwoordelijk is voor de schade, die denken alleen aan zichzelf en trekken zo alles Palestijnen het diepe in.
Neenee, Israel heeft niet gereageerd op acties van Hamas. Die drie kolonistenjongens werden niet vermoord door Hamas. Maar Hamas werd wel, na de leugenachtige verklaringen van Netanjahoe, wel onredelijk onder druk gezet. Die levend verbrande Palestijnse jongen werd wel vermoord door joden.

En Israel heeft veel meer schade veroorzaakt in Gaza dan Hamas in Israel.

Laten we dan een vergelijk treffen: als Israel de aangerichte schade in Gaza vergoedt, vergoedt Hamas de schade in Israel.
pi_143111618
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:03 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hoezo kijken we naar één partij?
Dit zeg jij: Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.

Wie heeft die haat veroorzaakt dan ?
pi_143111648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Gehersenspoelde kiezers? Over welke kiezers heb je het nou? Netanjahoe is ook democratisch gekozen, immers.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:07:14 #138
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111658
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:05 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dit zeg jij: Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.

Wie heeft die haat veroorzaakt dan ?
De raketten zorgen voor nauwelijks schade, maar er is wel psychologische schade bij de mensen die steeds weer het luchtalarm horen en moeten schuilen. Ook komt er in het nieuws dat er weer raketten op Israël zijn geschoten. Dan ontstaat er toch haat?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111662
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:55 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja en nergens zie ik jou ook afvragen waar de verantwoordelijkheid van Israël is .. Beide partijen moeten dingen doen om het leven van de Palestijnen te verbeteren. NIet alleen Hamas , niet alleen de Palestijnen.
Israel treedt ook bizar hard op. Ben ik met je eens. Maar dat heeft ze altijd gedaan. Dat is niet nieuw, dit was gewoon te verwachten.
De enige verantwoordelijkheid van Israël is voor haar het voortbestaan van de natie, en de voorspoed van haar burgers.
Als jij verwacht dat Israel compassie heeft voor bewegingen die haar bestaan betwisten, vergeet het dan maar. Ze zijn militair sterker. Als de Palestijnen wat willen bereiken, moeten ze het anders aanpakken.
Make my day!
pi_143111670
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gehersenspoelde kiezers? Over welke kiezers heb je het nou? Netanjahoe is ook democratisch gekozen, immers.
De kiezers van Hamas.
Er is niks mis met Netanyahu of zijn kiezers.
pi_143111673
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef Smoofie het volgende:

[..]

De raketten zorgen voor nauwelijks schade, maar er is wel psychologische schade bij de mensen die steeds weer het luchtalarm horen en moeten schuilen. Ook komt er in het nieuws dat er weer raketten op Israël zijn geschoten. Dan ontstaat er toch haat?
andersom niet ?
pi_143111685
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef oksel12 het volgende:

[..]

De kiezers van Hamas.
TROLOLOLOLOLO
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:08:27 #143
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111688
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

andersom niet ?
Zeg ik ergens van niet dan? Ik zei toch eerder dat het een vicieuze circel is?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111694
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef agter het volgende:

[..]

Israel treedt ook bizar hard op. Ben ik met je eens. Maar dat heeft ze altijd gedaan. Dat is niet nieuw, dit was gewoon te verwachten.
De enige verantwoordelijkheid van Israël is voor haar het voortbestaan van de natie, en de voorspoed van haar burgers.
Als jij verwacht dat Israel compassie heeft voor bewegingen die haar bestaan betwisten, vergeet het dan maar. Ze zijn militair sterker. Als de Palestijnen wat willen bereiken, moeten ze het anders aanpakken.
Het is ook te verwachten zolang Israël doorgaat dat hamas ook doorgaat..
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:09:09 #145
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143111700
http://www.dumpert.nl/med(...)tallaties_opzet.html
Voor de rest vindt Hamas het heel erg dat Israël op bewoonde gebieden schiet. Die 160 kinderen die dood moesten voor het bouwen van haar tunnels waren trouwens maar ongelukjes.
pi_143111703
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Zeg ik ergens van niet dan? Ik zei toch eerder dat het een vicieuze circel is?
Aan welke kant denk je dat de haat groter word dan ?
pi_143111704
quote:

[..]

Vergeet er niet bij te vertellen dat dat oa komt doordat Israel zelf die raketten uit de lucht haalt.
Ze zijn echt wel bedoeld om burgers te treffen.
Make my day!
pi_143111709
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

TROLOLOLOLOLO
:')
pi_143111720
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:09 schreef oksel12 het volgende:

[..]

:')
Ja sorry hoor maar jij bent echt niet meer serieus te nemen...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:10:21 #150
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:09 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Aan welke kant denk je dat de haat groter word dan ?
Het is al tientallen jaren bezig, generaties zijn ermee opgegroeid, het is niet meer echt "groter dan". Er is haat en dat is voldoende.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111730
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Actie -> reactie.

Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.

Precies.
Vuur ze dan niet af.
Make my day!
pi_143111792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:09 schreef Brum_brum het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)tallaties_opzet.html
Voor de rest vindt Hamas het heel erg dat Israël op bewoonde gebieden schiet. Die 160 kinderen die dood moesten voor het bouwen van haar tunnels waren trouwens maar ongelukjes.
Goed filmpje inderdaad. Wederom bewijs voor het menselijk schild en de enorme rol die media speelt in dit conflict.

Veel mensen zien Hamas als vrijheidsstrijders, terwijl dit juist de terroristen zijn die inspelen op de enorme kracht van de media. Op militair gebied verliezen ze altijd, maar veel mensen zijn nu toch pro Palestina door de kracht van afbeeldingen van dode kinderen aan de kant van Palestina die de schuld zijn van Hamas.
pi_143111809
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:57 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Maar toch is die er. De haat jegens Israël is in de meeste gevallen ook een haat naar de Joden in de arabische wereld.
Jaja, er zijn amper nog joden in de Arabische wereld.
En de joden in de wereld dragen bij aan die vereenzelviging, door te vinden dat ze Israel per definitie moeten steunen. Wie is er dan de antisemiet?
pi_143111812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is ook te verwachten zolang Israël doorgaat dat hamas ook doorgaat..
Ik begrijp uit je postings dat je daar begrip voor hebt, voor het doorgaan van Hamas op deze manier.
Maar denk jij dat het de Palestijnse zaak goed doet? Het levert ontzettend veel slachtoffers aan die kant op. En het einde is nog lang niet in zicht, van dit conflict.
Make my day!
pi_143111818
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:13 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Goed filmpje inderdaad. Wederom bewijs voor het menselijk schild en de enorme rol die media speelt in dit conflict.

Veel mensen zien Hamas als vrijheidsstrijders, terwijl dit juist de terroristen zijn die inspelen op de enorme kracht van de media. Op militair gebied verliezen ze altijd, maar veel mensen zijn nu toch pro Palestina door de kracht van afbeeldingen van dode kinderen aan de kant van Palestina die de schuld zijn van Hamas
En Israël
pi_143111853
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef agter het volgende:

[..]

Ik begrijp uit je postings dat je daar begrip voor hebt, voor het doorgaan van Hamas op deze manier.
Maar denk jij dat het de Palestijnse zaak goed doet? Het levert ontzettend veel slachtoffers aan die kant op. En het einde is nog lang niet in zicht, van dit conflict.
Ik zeg nergens dat ik Hamas steun in hun strategieën. Ik begrijp wel waar het vandaan komt. En niet snap niet dat Israël niet ook op zijn verantwoordelijkheid word aangesproken.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:17:26 #157
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat ik Hamas steun in hun strategieën. Ik begrijp wel waar het vandaan komt. En niet snap niet dat Israël niet ook op zijn verantwoordelijkheid word aangesproken.
Ben jij islamtisch?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111883
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ben jij islamtisch?
NEEEEEEEEEEEEEEEE weer die domme vraag.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:17:50 #159
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111884
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja, er zijn amper nog joden in de Arabische wereld.
En de joden in de wereld dragen bij aan die vereenzelviging, door te vinden dat ze Israel per definitie moeten steunen. Wie is er dan de antisemiet?
De meeste joden zijn ook verdreven uit de arabische landen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111890
Het gaat om mensen mensen !
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:18:02 #161
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143111892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja sorry hoor maar jij bent echt niet meer serieus te nemen...
_O-
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:13 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Veel mensen zien Hamas als vrijheidsstrijders, terwijl dit juist de terroristen zijn die inspelen op de enorme kracht van de media. Op militair gebied verliezen ze altijd, maar veel mensen zijn nu toch pro Palestina door de kracht van afbeeldingen van dode kinderen aan de kant van Palestina die de schuld zijn van Hamas.
Ik vind het zo bijzonder dat mensen liever de kant kiezen van mensen die letterlijk kindsoldaten inzetten. Als de raketten vanuit Gaza ophouden dan stopt Israël ook. Als Israël stopt dan gaat de andere kant vrolijk verder. Ik heb de hoop dat de meeste mensen zo pro Palestina zijn vanwege al die onschuldige doden die niet konden stemmen.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:18:20 #162
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111899
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vraag het mij gewoon af, niet omdat ik daarmee je niet meer objectief vind ofzo.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111917
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hoezo? Ik vraag het mij gewoon af, niet omdat ik daarmee je niet meer objectief vind ofzo.
Gahaha jawel, anders vraag je het niet
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:19:07 #164
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143111925
quote:

[..]

Jij hebt in een ander topic meerdere keren bewezen niet verder terug te kunnen denken dan 5 minuten geleden en dan ga je andere mensen beschuldigen van domme vragen :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:19:22 #165
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Gahaha jawel, anders vraag je het niet
Nee, meer omdat ik dit wil zeggen;
quote:
quote:
Dat klopt, maar waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan de situaties in Irak, Syrië, Libanon en Egypte?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111935
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:16 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Welke verantwoordelijkheid bedoel je dan precies?
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:19:32 #167
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143111938
quote:
Zegt de persoon die baby's niet als mensen ziet.
pi_143111942
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jij hebt in een ander topic meerdere keren bewezen niet verder terug te kunnen denken dan 5 minuten geleden en dan ga je andere mensen beschuldigen van domme vragen :')
Ghahah en jij hebt bewezen een ordinaire moslim hater te zijn dus :W
pi_143111948
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ben jij islamtisch?
Dat doet er toch niet doe.
Make my day!
pi_143111960
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:57 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Hoezo speek ik mezelf tegen?

Gewoon zoveel mogelijk sympathie opwekken voor Israël.

[..]

Dat Israël bedreigt zou worden door al haar buurlanden heeft niks te maken met deze operatie, dus ik snap niet waar je het nu over hebt?
Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.
Je voedt door die PR wel de angsten en fobieën van een volk van 6 miljoen (6 miljoen? Ja, 6 miljoen!)

Maar door je erkenning ondergraaf je wel het basale argument achter de agressie van Israel jegens de Palestijnen. Natuurlijk heeft Israel het recht zich te verdedigen tegen een aanval. Maar het wordt helemaal niet aangevallen. Dus vanwaar al dat geweld?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:20:11 #171
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143111962
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat klopt, maar waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan de situaties in Irak, Syrië, Libanon en Egypte?
Joden.
pi_143111964
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Weet ik veel , wat heeft dat er mee te maken dat je aan mij vraagt of ik moslim ben ?
pi_143111965
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En Israel heeft veel meer schade veroorzaakt in Gaza dan Hamas in Israel.

Laten we dan een vergelijk treffen: als Israel de aangerichte schade in Gaza vergoedt, vergoedt Hamas de schade in Israel.
Ik erken in mijn vorige post juist dat Israël veel meer schade aanricht in Gaza dan andersom. Ik zeg er ook bij dat dit niet betekent dat Israëliërs de terroristen zijn. Omdat de intenties (aantal raketten afgevuurd op Israël) nagenoeg even groot is.

Hamas is net zo agressief als Israël en begon dit conflict. Alleen gebruikt Hamas de media goed waarop Israël nog geen goed antwoord op heeft gevonden.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:20:51 #174
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111973
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef agter het volgende:

[..]

Dat doet er toch niet doe.
Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Ik erken in mijn vorige post juist dat Israël veel meer schade aanricht in Gaza dan andersom. Ik zeg er ook bij dat dit niet betekent dat Israëliërs de terroristen zijn. Omdat de intenties (aantal raketten afgevuurd op Israël) nagenoeg even groot is.

Hamas is net zo agressief als Israël en begon dit conflict. Alleen gebruikt Hamas de media goed waarop Israël nog geen goed antwoord op heeft gevonden.
Israel en haar idf gebruiken de media niet net zo goed ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:21:06 #176
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Weet ik veel , wat heeft dat er mee te maken dat je aan mij vraagt of ik moslim ben ?
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143111995
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:21 schreef Smoofie het volgende:

[..]

[..]

Wat is nu je punt ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:21:39 #178
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143111996
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Joden.
Bij de mocro's met laag IQ uit adam-west sowieso _O- .
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:22:07 #179
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112004
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat is nu je punt ?
Het is meer een vraag, waarom trekt dit wel je aandacht, maar dat niet?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112005
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.
Je voedt door die PR wel de angsten en fobieën van een volk van 6 miljoen (6 miljoen? Ja, 6 miljoen!)

Maar door je erkenning ondergraaf je wel het basale argument achter de agressie van Israel jegens de Palestijnen. Natuurlijk heeft Israel het recht zich te verdedigen tegen een aanval. Maar het wordt helemaal niet aangevallen. Dus vanwaar al dat geweld?
Die kans is er nu niet maar als Iran kernwapens heeft is het wel mogelijk.

Meen je dit nou? Rakketten van Hamas is niet aanvallen?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:22:10 #181
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112008
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ghahah en jij hebt bewezen een ordinaire moslim hater te zijn dus :W
Ik heb gezegd tegen kindermishandelaars te zijn. Jij hebt gezegd dat je kindermishandelaars niet wil haten omdat ze af en toe ook positieve dingen doen. Al die Joden die je hier aan het haten bent doen af en toe ook lief hoor. Hypocriet.
pi_143112014
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef agter het volgende:

[..]

Welke verantwoordelijkheid bedoel je dan precies?
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?
pi_143112016
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jij verkondigt met droge ogen dat Israel helemaal niet aangevallen wordt. Schieten ze die raketten dan op zichzelf af, of zo?
Make my day!
pi_143112034
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Israel en haar idf gebruiken de media niet net zo goed ?
Klopt.
pi_143112044
quote:

[..]

Hamas.
Terrorisme is het zaaien van terreur.
De raketten van Hamas veroorzaken amper terreur. Al was het maar omdat er voldoende schuilkelders zijn en Iron Dome diverse raketten uit de lucht haalt.
De raketten van Israel zaaien dood en verderf in Gaza. En de Gazanen kunnen geen kant uit.

Wie zaait terreur?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:24:08 #186
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?
Dat extreem reageren met JDAM's en artillerty op locaties waar raketten zijn afgevuurd snap ik nog wel, ik vind het erger dat Israël hun eigen IDF soldaten niet in de hand heeft met wat ze doen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:24:17 #187
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112050
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Die kans is er nu niet maar als Iran kernwapens heeft is het wel mogelijk.

Meen je dit nou? Rakketten van Hamas is niet aanvallen?
Je reageert op dezelfde mensen die zeggen dat Nederland te klein is om zichzelf te kunnen verdedigen tegen andere Europese machten. Israël is maar half zo groot, maar voor hun gaat die logica natuurlijk niet op.
pi_143112055
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:

[..]

En vergeet niet dat als er wél een tunnel was uitgekomen in een woonwijk had Hamas wellicht tientallen mensen kunnen doden. Om dat te voorkomen zou zelf Nederland bombarderen.
As is verbrande turf!
pi_143112056
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Het is meer een vraag, waarom trekt dit wel je aandacht, maar dat niet?
Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestina

Jij bent niet de eerste die deze onnodige vraag stelt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:24:32 #190
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De raketten van Hamas veroorzaken amper terreur. Al was het maar omdat er voldoende schuilkelders zijn en Iron Dome diverse raketten uit de lucht haalt.
De raketten van Israel zaaien dood en verderf in Gaza. En de Gazanen kunnen geen kant uit.

Wie zaait terreur?
Dus als Gaza schuilkelders had en ook een schild was het geen terreur?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik heb gezegd tegen kindermishandelaars te zijn. Jij hebt gezegd dat je kindermishandelaars niet wil haten omdat ze af en toe ook positieve dingen doen. Al die Joden die je hier aan het haten bent doen af en toe ook lief hoor. Hypocriet.
Omg er komt zoveel onzin uit jou...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:25:45 #192
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112085
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestina

Ja, ik begon met die vraag zodat ik , kijkend naar het antwoord ,deze vraag kon stellen. Ja , inderdaad omdat ik het mij afvraag waarom moslims dit meer aandacht geven.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112102
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef Smoofie het volgende:

[..]

OK, en de raketten op Gaza en de illegale nederzettingen in de Westoever veroorzaken geen haat?
Maar ja, die haat is misschien niet gerechtvaardigd? Of zo?
pi_143112117
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:25 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ja, ik begon met die vraag zodat ik , kijkend naar het antwoord ,deze vraag kon stellen. Ja , inderdaad omdat ik het mij afvraag waarom moslims dit meer aandacht geven.
Dat weet ik niet , ben geen moslim dus heb daar ook geen antwoord op. Kan je er wel over doorgaan maar vraag het aan hun
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:27:41 #195
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, en de raketten op Gaza en de illegale nederzettingen in de Westoever veroorzaken geen haat?
Maar ja, die haat is misschien niet gerechtvaardigd? Of zo?
Rechtvaardig ik het ergens? Het is meer een verklaring van het waarom.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:28:00 #196
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet , ben geen moslim dus heb daar ook geen antwoord op. Kan je er wel over doorgaan maar vraag het aan hun
Ik krijg er nooit antwoord op helaas.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:28:38 #197
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112147
quote:

[..]

Omg er komt zoveel onzin uit jou...
Omg je bent zo ontzettend dom... Geen wonder dat de wereld zo is dat hij is. In de zandbak hebben ze ook genoeg van jouw soort mensen.
pi_143112150
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Ik krijg er nooit antwoord op helaas.
En dan ga je het random bij andere mensen proberen ?
pi_143112154
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel te verdedigen is om te schieten op installaties waar zojuist raketten mee afgevuurd zijn richting jouw land.
Ik denk ook dat dat precies is wat Hamas doet: dit soort installaties onderbrengen in burgerlijke gebieden.
Ik zie niet in hoe Israel daar verantwoordelijk voor is.
Het is gewoon uitlokking van de kant van Hamas met de Palestijnen als slachtoffer.

Heel jammer dat ze dat zelf niet zo inzien. Want zij zijn wel de dupe.
Make my day!
pi_143112157
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wie zaait terreur?
Nogmaals, elke dode is er een teveel, er vallen ook gewonden en mensen moeten naar de schuilkelders (dat is namelijk niet fijn..). Je bagatelliseert het. En je hebt het weer niet over de tunnels.

Als Hamas en andere terroristen geen tunnels naar Israël aanleggen en raketten schieten doet Israël ook geen operatie, actie reactie.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:29:17 #201
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

En dan ga je het random bij andere mensen proberen ?
Ja.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112175
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Omg je bent zo ontzettend dom... Geen wonder dat de wereld zo is dat hij is. In de zandbak hebben ze ook genoeg van jouw soort mensen.
Wat is mijn soort mensen ? :D
pi_143112182
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef agter het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel te verdedigen is om te schieten op installaties waar zojuist raketten mee afgevuurd zijn richting jouw land.
Ik denk ook dat dat precies is wat Hamas doet: dit soort installaties onderbrengen in burgerlijke gebieden.
Ik zie niet in hoe Israel daar verantwoordelijk voor is.
Het is gewoon uitlokking van de kant van Hamas met de Palestijnen als slachtoffer.

Heel jammer dat ze dat zelf niet zo inzien. Want zij zijn wel de dupe.
Waar moeten ze anders heen dan? Tis niet alsof ze grote stukken ongebruikt grond hebben in Gaza ...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:31:14 #204
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar moeten ze anders heen dan? Tis niet alsof ze grote stukken ongebruikt grond hebben in Gaza ...
Wat dacht je van niet gebruiken om geen reactie uit te lokken?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112200
quote:

[..]

De vraag of jij Moslim bent, is ook helemaal niet relevant.
Je argumenten zijn relevant. Daar moeten mensen naar kijken. Niet naar je geloof.

Maar goed, ik ken je nog maar kort, en ken je historie op fok niet.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:32:11 #206
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112209
quote:

[..]

Hoe krijg je dit je strot uit. Je hebt fuckin google maps sataliet beelden tot je beschikking.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:32:27 #207
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112216
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef agter het volgende:

[..]

De vraag of jij Moslim bent, is ook helemaal niet relevant.
Je argumenten zijn relevant. Daar moeten mensen naar kijken. Niet naar je geloof.

Maar goed, ik ken je nog maar kort, en ken je historie op fok niet.
Mijn vraag stond los van deze hele dicussie, het intrigeert mij gewoon, de aandacht die het krijgt.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112217
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef agter het volgende:

[..]

Israel treedt ook bizar hard op. Ben ik met je eens. Maar dat heeft ze het altijd gedaan. Dat is niet nieuw, dit was gewoon te verwachten.
De enige verantwoordelijkheid van Israël is voor haar het voortbestaan van de natie, en de voorspoed van haar zijn burgers.
Als jij verwacht dat Israel compassie heeft voor bewegingen die haar zijn bestaan betwisten, vergeet het dan maar. Ze zijn militair sterker. Als de Palestijnen wat willen bereiken, moeten ze het anders aanpakken.
Het Israel. Dus zijn. Wat is dat nou, die gewoonte om Israel met haar aan te duiden? Het Israel is onzijdig en er dient dus naar verwezen te worden met hem en zijn.

Natuurlijk heeft de staat Israel de verantwoordelijkheid voor het voortbestaan van de natie en de voorspoed van zijn burgers. Maar die worden niet bepaald gediend door agressief gedrag en door volkomen vergeten van de zeer discutabele geschiedenis.

El Fatah heeft het al anders aangepakt, maar dat heeft niks geholpen: er zijn alleen maar meer illegale nederzettingen gebouwd.
pi_143112218
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Wat dacht je van niet gebruiken om geen reactie uit te lokken?
Wat dacht je van de Gazastrook niet hermetisch af te sluiten ?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:33:03 #210
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112225
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:32 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat dacht je van de Gazastrook niet hermetisch af te sluiten ?
Het is hermetisch afgesloten door al die raketten die werden afgevuurd.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112227
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:32 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Mijn vraag stond los van deze hele dicussie, het intrigeert mij gewoon, de aandacht die het krijgt.
Ja vraag het aan een andere user dan. En stel dan voortaan gelijk de vraag ipv van eerst te vragen of iemand wel of niet moslim is :)
pi_143112235
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef oksel12 het volgende:

[..]

De kiezers van Hamas.
Oh, die zijn niet gehersenspoeld?
Ze snappen niet eens waarom de Palestijnen boos zijn. Hoe ongeďnformeerd kun je dan zijn?
pi_143112257
quote:

[..]

Maar begrijp je dat dat de reden is waarom Israel raketten afvuurt?
Make my day!
pi_143112258
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:33 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ze snappen niet eens waarom de Palestijnen boos zijn.
Waar baseer je dat op?
pi_143112262
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:34 schreef agter het volgende:

[..]

Maar begrijp je dat dat de reden is waarom Israel raketten afvuurt?
Ja begrijp je ook dat dat de reden is waarom Hamas raketten verstuurd ?
pi_143112321
Mijn punt is dat er twee partijen zijn. Het is niet alleen Hamas. Beide partijen houden elkaar in stand, Beide partijen moeten dingen veranderen. Beide partijen hebben eisen die bekeken moeten worden. Van beide partijen zijn de burgers ongelooflijk de dupe
pi_143112331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

_O-

[..]

Ik vind het zo bijzonder dat mensen liever de kant kiezen van mensen die letterlijk kindsoldaten inzetten. Als de raketten vanuit Gaza ophouden dan stopt Israël ook. Als Israël stopt dan gaat de andere kant vrolijk verder. Ik heb de hoop dat de meeste mensen zo pro Palestina zijn vanwege al die onschuldige doden die niet konden stemmen.
Vet van mij.
Dat is dus gelogenstraft. Toen El Fatah de vernietiging van de joodse staat Israel schrapte uit de doelstellingen, gingen de illegale nederzettingen gewoon door. De Palestijnen stopten, Israel ging vrolijk verder.

Daar heb je wat aan, aan zo'n onderhandelingspartner.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:39:32 #218
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Waar is je militante actie tegen de fascisten in Egypte? Keer op keer zwaait er iemand met bewijs in je gezicht dat je dingen fout hebt, maar ipv zeggen sorry ik zal beter nadenken de volgende keer besluit je keer op keer in te zoemen op een detail en daar het maar verder te proberen.

Dit is je volgebouwde gebied zonder open velden.
pi_143112348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:39 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Waar is je militante actie tegen de fascisten in Egypte? Keer op keer zwaait er iemand met bewijs in je gezicht dat je dingen fout hebt, maar ipv zeggen sorry ik zal beter nadenken de volgende keer besluit je keer op keer in te zoemen op een detail en daar het maar verder te proberen.
[ afbeelding ]
Dit is je volgebouwde gebied zonder open velden.
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 360 km˛. Het gebied grenst aan Israël, Egypte en de Middellandse Zee. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasăn, Khan Younis en Dayr al Balah. De kustlijn is ongeveer 40 km lang, de grens met Egypte ongeveer 13 km en de grens met Israël ongeveer 59 km lang.[2]

Anno 2014 wonen er - naar schatting - ruim 1,8 miljoen Palestijnen, waardoor er een bevolkingsdichtheid bestaat van meer dan vijfduizend personen per vierkante kilometer. Hierdoor kan de Gazastrook als overbevolkt worden bestempeld.
pi_143112352
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee. Dat begrijp ik werkelijk waar niet.
1. Die raketten van Hamas halen hun doel niet, want worden neergehaald door Israëlisch afweer.
2. Er wordt terug geschoten door Israel naar de betreffende raket-installatie, waardoor de eigen Palestijnse burgers getroffen worden.

Welk nut dient het afvuren van die raketten door Hamas nu eigenlijk?
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:41:19 #221
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Dat is dus gelogenstraft. Toen El Fatah de vernietiging van de joodse staat Israel schrapte uit de doelstellingen, gingen de illegale nederzettingen gewoon door. De Palestijnen stopten, Israel ging vrolijk verder.

Daar heb je wat aan, aan zo'n onderhandelingspartner.
Als Israel een jaar door zou gaan met onderdrukken zonder dat de andere kant probeerde burgers te vermoorden dan zou ze geen enkele vriend of verdediger meer hebben. Dat is simpelweg nog nooit gebeurd.
pi_143112370
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:40 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Dat begrijp ik werkelijk waar niet.
1. Die raketten van Hamas halen hun doel niet, want worden neergehaald door Israëlisch afweer.
2. Er wordt terug geschoten door Israel naar de betreffende raket-installatie, waardoor de eigen Palestijnse burgers getroffen worden.

Welk nut dient het afvuren van die raketten door Hamas nu eigenlijk?
Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..
Zou ik het op die manier doen ? Nee , ik zou weg willen maar zelfs dat kunnen niet ze niet !
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:42:12 #223
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112373
Achja, het midden-oosten is ook één grote tyfus bende hé?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Hamas begon helemaal niet. Netanjahoe schoof de dood van drie kolonistenkinderen ten onrechte in de schoenen van Hamas.
En dat Israel geen antwoord heeft gevonden op een mediabespeling is echt gillende onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 06-08-2014 01:52:24 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:44:32 #225
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 360 km˛. Het gebied grenst aan Israël, Egypte en de Middellandse Zee. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasăn, Khan Younis en Dayr al Balah. De kustlijn is ongeveer 40 km lang, de grens met Egypte ongeveer 13 km en de grens met Israël ongeveer 59 km lang.[2]

Anno 2014 wonen er - naar schatting - ruim 1,8 miljoen Palestijnen, waardoor er een bevolkingsdichtheid bestaat van meer dan vijfduizend personen per vierkante kilometer. Hierdoor kan de Gazastrook als overbevolkt worden bestempeld.
Zelfs als iemand je een foto vol met landbouwvelden in je gezicht duwt wijk je niet af van je standpunt dat er voor Hamas echt geen andere optie dan woonwijken is. En maar afvragen waarom ik je dom noem.
pi_143112425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Mijn punt is dat er twee partijen zijn. Het is niet alleen Hamas. Beide partijen houden elkaar in stand, Beide partijen moeten dingen veranderen. Beide partijen hebben eisen die bekeken moeten worden. Van beide partijen zijn de burgers ongelooflijk de dupe
Nee.
Israel wordt niet in stand gehouden door Hamas. Andersom kennelijk wel. En Israel heeft niet zoveel burgerslachtoffers.
Israel bestaat nog steeds. En doet het militair gewoon goed.

Als de Palestijnen voor hun zaak staan, zullen zij van tactiek moeten veranderen. Er is geen directe reden voor Israel om de zaken anders aan te pakken.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:47:06 #227
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112444
https://www.google.nl/map(...)7:0x7ff98dc913046392

Geen enkel leeg stukje woestijn om oorlogsmisdaden vandaan te plegen mensen!
pi_143112446
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:45 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
Israel wordt niet in stand gehouden door Hamas. Andersom kennelijk wel. En Israel heeft niet zoveel burgerslachtoffers.
Israel bestaat nog steeds. En doet het militair gewoon goed.

Als de Palestijnen voor hun zaak staan, zullen zij van tactiek moeten veranderen. Er is geen directe reden voor Israel om de zaken anders aan te pakken.
Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?
pi_143112465
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

De selectieve verontwaardiging.
Die wordt niet veroorzaakt door de verontwaardigden, maar door de verdedigers. De behandeling van de bezette gebieden door Israel is verboden en ook meermalen veroordeeld, maar toch zijn er mensen die het gedrag van die staat in de bezette gebieden verdedigen. Dat is verbijsterend.
pi_143112508
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..
Zou ik het op die manier doen ? Nee , ik zou weg willen maar zelfs dat kunnen niet ze niet !
Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.
Dat is toch zinloos en dom?

Vuur die raketten dan niet af, als je zo begaan bent met je eigen burgers.
Nee...ik heb de indruk dat het Hamas helemaal niet zoveel geeft om die burgers. Dat die enkel en alleen voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Voor het aanzien van de wereld.
Heel triest vind ik dat.
Make my day!
pi_143112522
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:51 schreef agter het volgende:

[..]

Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.
Dat is toch zinloos en dom?

Vuur die raketten dan niet af, als je zo begaan bent met je eigen burgers.
Nee...ik heb de indruk dat het Hamas helemaal niet zoveel geeft om die burgers. Dat die enkel en alleen voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Voor het aanzien van de wereld.
Heel triest vind ik dat.
Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..
pi_143112523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?
Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?
Make my day!
pi_143112539
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Smoofie het volgende:
Achja, het midden-oosten is ook één grote tyfus bende hé?
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.

Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
pi_143112542
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?
Dus houden ze toch elkaar in stand ?
pi_143112546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..
Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.

Hoe zou Israel in jouw ogen moeten reageren, trouwens?
Make my day!
pi_143112554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus houden ze toch elkaar in stand ?
Nee.
Hamas houdt niet Israel in stand.
Edit: je bedoelt het conflict? Ja, dat houden ze beiden in stand.
Make my day!
pi_143112580
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef agter het volgende:

[..]

Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.

Hoe zou Israel in jouw ogen moeten reageren, trouwens?
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?
Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.

Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:57:51 #238
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.

Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
Turkije staat ook op instorten, economisch gezien en er begint ook een grote verdeling tussen conservatief en gematigd te ontstaan. Maar er is wel relatieve vrede. Saudi en UAE ook veel onderdrukking en Saudi is toch wel bijna het meest extremistische land in dat gebied. Kuwait daarentegen doet het idd goed.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112600
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:55 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
Hamas houdt niet Israel in stand.
Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.

Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:59:19 #240
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
Israël is allang geen eenheid meer hoor.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112640
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.

Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
Dat zijn geen fouten denk ik. Israel is als de dood dat de Palestijnse baarmoeder het land over 1 generatie bedreigd. Daarom doden ze vooral vrouwen en kinderen, om te zorgen dat er geen nieuwe "terroristjes" geboren worden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143112642
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?
Bedoel je dat de Mossad individuele leden uit moet schakelen?
Heb ik ook al wel over gedacht. Maar mss is de Hamas-aanhang daar te groot voor. Begrijp (gelezen) dat er nog steeds een grote aanhang is onder de Pal. bevolking.
Make my day!
pi_143112647
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Moeten we met jou nou nog serieus een gesprek voeren?
Niet alle moslims zijn primaten?
pi_143112664
quote:

[..]

Zonder Hamas zou I. ineenstorten en geen bestaansrecht meer hebben?
Dat lijkt me onzin.
Make my day!
pi_143112674
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef agter het volgende:

[..]

Heb ik ook al wel over gedacht. Maar mss is de Hamas-aanhang daar te groot voor. Begrijp (gelezen) dat er nog steeds een grote aanhang is onder de Pal. bevolking.
Hamas is niet alleen terrorisme ... ze doen ook andere dingen ..
pi_143112681
quote:

[..]

Arabische Israëliërs horen volgens jou niet bij Israël?
pi_143112684
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De Taliban ook.
pi_143112685
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef agter het volgende:

[..]

Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?
pi_143112694
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef oksel12 het volgende:

[..]

De Taliban ook.
Israël ook :Y
pi_143112710
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?
Een staat respecteren die raketten op je afvuurt?
Is dit serieus?
Make my day!
pi_143112717
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dat praat het goed?
Make my day!
pi_143112719
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:05 schreef agter het volgende:

[..]

Is dit serieus?
Een staat respecteren die je bezet ?
pi_143112724
quote:

[..]

Dat praat het goed?
Nee maar dat verklaard misschien de grote aanhang ?
pi_143112729
quote:

[..]

Is dit serieus?
Ja, want alle Palestijnen schieten raketten af.

Vooral de vrouwen en kinderen doen dat.

Die moet je dan dus ook doden, zoveel mogelijk.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 6 augustus 2014 @ 02:06:29 #255
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112730
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Net zoals wij de nazi-aanhang hadden moeten respecteren?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112731
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:02 schreef agter het volgende:

[..]

Zonder Hamas zou I. ineenstorten en geen bestaansrecht meer hebben?
Dat lijkt me onzin.
Israel heeft een vijand nodig. Elke verdediging van het bestaan van Israel of van het voortbestaan van de staat Israel of van het voortbestaan van een jood is gebaseerd op een bedreiging van buitenaf.
Zonder Hamas zou de staat moeten terugvallen op de omringende staten. En zoals net al gezegd werd: die zijn geen serieuze bedreiging meer. Wat nu?
pi_143112741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nee maar dat verklaard misschien de grote aanhang ?
Er is geen keuze. Dat laat Israel ook niet toe, want voor een pluriforme politiek heb je rust nodig en als er iets is wat Israel de Palestijnse gebieden niet gunt, is het rust.

woensdag 6 augustus 2014 @ 02:07:24 #258
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112745
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel heeft een vijand nodig. Elke verdediging van het bestaan van Israel of van het voortbestaan van de staat Israel of van het voortbestaan van een jood is gebaseerd op een bedreiging van buitenaf.
Zonder Hamas zou de staat moeten terugvallen op de omringende staten. En zoals net al gezegd werd: die zijn geen serieuze bedreiging meer. Wat nu?
Gast, je lult uit je nek want Israël is allang geen verenigd land meer. Rechts en Links moeten elkaar niet, aanhang van rechts wil links dood hebben en beide partijen moeten de Orthodoxe niet.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  woensdag 6 augustus 2014 @ 02:07:33 #259
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_143112748
Weet niet of het al geplaatst is maar: http://www.ndtv.com/artic(...)m=home-lateststories

Hamas bouwt een raket installatie onder een tent naast hotel waar journalisten verblijven en vuurt die ook af.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  woensdag 6 augustus 2014 @ 02:08:19 #260
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112758
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:07 schreef ZodiaX het volgende:
Weet niet of het al geplaatst is maar: http://www.ndtv.com/artic(...)m=home-lateststories

Hamas bouwt een raket installatie onder een tent naast hotel waar journalisten verblijven en vuurt die ook af.
Er was toch ook een filmpje van de zoon van de Hamas leider die nu christen is? Die is echt :') _O- .
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112787
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het ging hier specifiek over Hamas.
Maar ik zou zeggen:
Gewoon lekker je leven leiden, voorspoed voor je burgers.

Ik zie niet in hoe Hamas de staat Israel in stand houdt.
Dacht dat die staat al bestond voordat Hamas er was. En als Hamas weg zou zijn, zal Israel nog steeds kunnen bestaan, toch?
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 02:11:45 #262
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112799
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:10 schreef agter het volgende:

[..]

Het ging hier specifiek over Hamas.
Maar ik zou zeggen:
Gewoon lekker je leven leiden, voorspoed voor je burgers.

Ik zie niet in hoe Hamas de staat Israel in stand houdt.
Dacht dat die staat al bestond voordat Hamas er was.
Hij beweert dat zonder Hamas er geen eenheid meer is in het land, een gemeenschappelijke vijand tussen de verschillende groepen Joden. Maar die is er allang niet meer en toch is het land er nog.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112815
quote:

[..]

Is dit serieus?
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.
Ja, een staat respecteren die raketten op je afvuurt. Het beroep van Israel op zelfverdediging gaat ook over verdediging tegen een aanval van een staat.
Stel dat een verlopen Duitser een raket op Nederland afvuurt. Als we dat aanzien voor een aanval van de Duitse staat gaan we er met ons leger op af. Als we dat aanzien voor een individuele reactie, dan gaan we er met onze politie op af en rekenen we de schurk in. Eventueel in samenwerking met de Duitse politie.

De staat Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen een aanval van andere staten. Maar daar gaat het hier niet over.
pi_143112822
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:11 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Hij beweert dat zonder Hamas er geen eenheid meer is in het land, een gemeenschappelijke vijand tussen de verschillende groepen Joden. Maar die is er allang niet meer en toch is het land er nog.
Dan nog: voor Hamas bestond I. ook.

Ik denk overigens wel dat Hamas bestaat door het bestaan van Israel.
Hamas is meer afhankelijk van Israel dan andersom.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 02:15:10 #265
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112830
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.
Ja, een staat respecteren die raketten op je afvuurt. Het beroep van Israel op zelfverdediging gaat ook over verdediging tegen een aanval van een staat.
Stel dat een verlopen Duitser een raket op Nederland afvuurt. Als we dat aanzien voor een aanval van de Duitse staat gaan we er met ons leger op af. Als we dat aanzien voor een individuele reactie, dan gaan we er met onze politie op af en rekenen we de schurk in. Eventueel in samenwerking met de Duitse politie.

De staat Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen een aanval van andere staten. Maar daar gaat het hier niet over.
Wat een vergelijking _O- . Zolang je jezelf maar gelooft.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112833
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Net zoals wij de nazi-aanhang hadden moeten respecteren?
Wie vergelijk je nou met nazi's? Israel of Hamas?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 02:15:35 #267
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_143112841
Hamas die de installatie bouwden waren trouwens in burgerkleding, dit is tegen internationale regels.
als ze zouden zijn gedood kan hamas weer 3 'burger' doden toevoegen.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_143112850
quote:

[..]

Volgens mij was het meer dan 1 raket van een verlopen Palestijn wat afgevuurd is/wordt.
Bovendien is het wel de gekozen officiële regering die die raketten afvuurt.
Make my day!
pi_143112859
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:07 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Gast, je lult uit je nek want Israël is allang geen verenigd land meer. Rechts en Links moeten elkaar niet, aanhang van rechts wil links dood hebben en beide partijen moeten de Orthodoxe niet.
Des te meer is er een gemeenschappelijke vijand nodig.
Ik las een stuk in Trouw, waarin inderdaad werd gesproken van een groeiende onderlinge haat van linkse jegens rechtse joden.
pi_143112878
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Des te meer is er een gemeenschappelijke vijand nodig.
Ik las een stuk in Trouw, waarin inderdaad werd gesproken van een groeiende onderlinge haat van linkse jegens rechtse joden.
Israel heeft het ook niet makkelijk. En een gemeenschappelijke vijand helpt natuurlijk wel.
Maar om nu te stellen dat de staat niet meer zou bestaan zonder Hamas... Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Make my day!
pi_143112905
quote:
Je erkent Palestina niet als staat? Opvallend voor iemand die pro-Palestina is.
pi_143112926
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:19 schreef agter het volgende:

[..]

Israel heeft het ook niet makkelijk. En een gemeenschappelijke vijand helpt natuurlijk wel.
Maar om nu te stellen dat de staat niet meer zou bestaan zonder Hamas... Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Zo extreem stel ik het ook niet: Israel heeft een vijand nodig. Het land fundeert zijn bestaansrecht op twee zaken:
1) de belofte van hun god aan hun stamvader
2) de bedreiging van de joden in hun bestaan.
Hamas lijkt (maar dat is natuurlijk alleen show) de joden te bedreigen in hun bestaan.
pi_143112942
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:22 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Je erkent Palestina niet als staat? Opvallend voor iemand die pro-Palestina is.
Palestina is nog helemaal geen staat. Weet je nog hoe schuimbekkend woedend Israel was toen Palestina een hogere status kreeg in de VN?
Een van de problemen voor Israel was nou juist, dat het zich dan ook moest houden aan internationale regels die gelden tussen beschaafde staten.
pi_143112950
https://twitter.com/Eliezeryair/status/496740799330406400

De Israëlisch soldaten zijn teleurgesteld dat ze moeten terugtrekken uit Gaza, ze hadden nog zoveel kunnen doen.
pi_143112954
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zo extreem stel ik het ook niet: Israel heeft een vijand nodig. Het land fundeert zijn bestaansrecht op twee zaken:
1) de belofte van hun god aan hun stamvader
2) de bedreiging van de joden in hun bestaan.
Hamas lijkt (maar dat is natuurlijk alleen show) de joden te bedreigen in hun bestaan.
3) het zionisme = een racistische ideologie als het arianisme, waarin verondersteld wordt dat de Joden/joden een soort Uebermenschen zijn die recht hebben op die racistische gronden die "stomme Arabieren" naar Allah te bombarderen en Lebensraum te zoeken bij hun buren (Libanon/Syrie, Egypte, Jordanie).

pi_143112974
http://jodendom-online.nl/articles.php?view=article&id=1075

Hoe Israëliërs leven met de dagelijkse raketten en dreigingen van Hamas.
pi_143112998
Ik begrijp Israël echt niet. Ze doden 1.500(!!!) mensen, en het Westen blijft ze steunen. En nu komen ze met concentratiekampen?! Willen ze kijken hoever ze kunnen gaan voordat het Westen boos wordt? Dit is puur grenzen opzoeken en botweg provoceren :|W
pi_143113012
Over dat VN gebouw dat israel beschoten heeft.

Misschien snap je het beter na het zien van dit filmpje:
pi_143113017
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:34 schreef Drxx het volgende:
Ik begrijp Israël echt niet. Ze doden 1.500(!!!) mensen, en het Westen blijft ze steunen. En nu komen ze met concentratiekampen?! Willen ze kijken hoever ze kunnen gaan voordat het Westen boos wordt? Dit is puur grenzen opzoeken en botweg provoceren :|W
Stel je niet zo aan,

1: In een oorlog vallen nu eenmaal doden.

2: Het ging niet om concentratiekampen, maar om tentenkampen waar de mensen uit Gaza kunnen verblijven.
pi_143113025
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan,

2: Het ging niet om concentratiekampen, maar om tentenkampen waar de mensen uit Gaza kunnen verblijven.
Wat is trouwens het alternatief?
Alles wat in puin geschoten is, weer opnieuw opbouwen, met welk geld?
Over een paar jaar ligt het weer in puin...
Make my day!
pi_143113032
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:40 schreef agter het volgende:

[..]

Wat is trouwens het alternatief?
Alles wat in puin geschoten is, weer opnieuw opbouwen, met welk geld?
Over een paar jaar ligt het weer in puin...
Alternatief voor wat precies?
pi_143113047
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Alternatief voor wat precies?
Voor die tentenkampen.
Ik denk serieus dat als Hamas (of opvolger) raketten blijft afvuren, dat Israel wel blijft reageren.
En moeten die gebieden dan iedere paar jaar weer helemaal opnieuw opgebouwd worden?
Is geen beginnen aan.

Wie gaat dat betalen?
Make my day!
pi_143113051
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:44 schreef agter het volgende:

[..]

Voor die tentenkampen.
Ik denk serieus dat als Hamas (of opvolger) raketten blijft afvuren, dat Israel wel blijft reageren.
En moeten die gebieden dan iedere paar jaar weer helemaal opnieuw opgebouwd worden?
Is geen beginnen aan.

Wie gaat dat betalen?
Dat maakt mij niet uit?
pi_143113060
http://www.idfblog.com/bl(...)ective-edge-numbers/

"Everything you need to know about Operation Protective Edge, from destroyed terror tunnels to rocket attacks on Israel. Just the facts."
pi_143113066
http://www.idfblog.com/bl(...)efits-human-shields/

"Captured Hamas Combat Manual Explains Benefits of Human Shields"
pi_143113072
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat maakt mij niet uit?
Ik ga geen geld storten. En ik hoop heel NL niet. Voor wederopbouw van Palestijns gebied.
Over een paar jaar ligt het weer in puin.
Make my day!
pi_143113078
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:48 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ga geen geld storten. En ik hoop heel NL niet. Voor wederopbouw van Palestijns gebied.
Over een paar jaar ligt het weer in puin.
We geven een half miljoen .
pi_143113079
quote:
quote:
Just the facts
Grapjas. :*

pi_143113083
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:49 schreef theunderdog het volgende:

[..]

We geven een half miljoen .
Bodemloze put.
Weggegooid geld.
Make my day!
pi_143113085
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Grapjas. :*
Ik geef bronnen, ik beweer nergens dat ik het met die bronnen eens ben.
pi_143113087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik geef bronnen, ik beweer nergens dat ik het met die bronnen eens ben.
Weet ik toch gekkie.

pi_143113089
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:50 schreef agter het volgende:

[..]

Bodemloze put.
Weggegooid geld.
Hoe kom jij trouwens zo pro-Israel? Wat is jouw motivatie?

pi_143113091
Nieuwsuur is wel irritant pro Gaza zeg...

Jezus.
pi_143113111
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hoe kom jij trouwens zo pro-Israel? Wat is jouw motivatie?
Pro-Israel?
Ik vind Hamas gewoon erg dom / vooral eigen burgers slachtofferen voor niets.
En ik zie het einde niet in zicht, helaas.
Make my day!
pi_143113113
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:55 schreef agter het volgende:

[..]

Pro-Israel?
Nogal apart inderdaad dat mensen je direct zien als pro israel als je tegen Hamas bent.
pi_143113125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:38 schreef theunderdog het volgende:

Bizarre definitie van 'oorlog' hou jij erop na zeg. Zeer beangstigend.

quote:
Hij wil ze geen zomervakantieoord aanbieden hč? Hij wil mensen van hun huizen verdrijven, in kampen herbergen en ze 'herlokaliseren' (lees: het land uitschoppen).
pi_143113133
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:55 schreef agter het volgende:

[..]

Pro-Israel?
Palestina =/= Hamas.

Hamas is een terreurorganisatie. IDF ook. De onschuldige Palestijnen en de nietagressieve Israeli's zijn de slachtoffers.

pi_143113144
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:59 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

Hij wil ze geen zomervakantieoord aanbieden hč? Hij wil mensen van hun huizen verdrijven, in kampen herbergen en ze 'herlokaliseren' (lees: het land uitschoppen).
1: Je hebt gelijk dat dit een oneerlijke strijd is, in de zin dat Palestina geen leger heeft.

Maar Israel kan er ook niets aan doen dat ze er beter voor staan. Het is heel simpel, zolang Hamas doorgaat met aanvallen zal Israel terugslaan.

En dan vallen er doden, ja helaas.

2: Klopt, maar dat is altijd nog beter dan de situatie van nu toch?

Nu moeten ze in Gaza raketten koppen en kindjes onder het puin halen.
pi_143113153
quote:
15s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 02:59 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

Wie gaat de zoveelste wederopbouw van dat gebied betalen dan?
Make my day!
pi_143113218
ja
pi_143113220
ok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')