Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairOnderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Graag ja.quote:
Wat zeiden ze nog meer ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Dus dit topic ook sluiten ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.quote:
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus dit topic ook sluiten ?
Kansloos dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.
Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk).
Ben voorquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.
Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk).
Morgen dan maar terug kijken op uitzendinggemistquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.
Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.quote:
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Het ligt binnen een paar jaar weer in puin, ben ik bang.
Gebed zonder eind.
Herinner je je nog die laatste vernieling van Libanon?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Het ligt binnen een paar jaar weer in puin, ben ik bang.
Gebed zonder eind.
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..
En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.
Het nut van teruggeven van Gaza aan de Palestijnen is inmiddels wel duidelijk.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
Schade in Gaza in beeld gebracht met satteliet.
http://graphics.wsj.com/gaza-before-after/
Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Nou eigenlijk niet nee. Potje breken, potje betalen!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef agter het volgende:
[..]
En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?
Het komt door generaties die zijn opgegroeid in haat, als de rollen omgedraaid waren qua machtsverhoudingen had Hamas wel ergere dingen gedaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!
Iets dat lijkt op Marshallhulp lijkt me zinvoller. De tegenstander serieus nemen als een mens met bestaansrecht en een afwijkende mening, is dat zo erg?
Met "ze" bedoel ik de Palestijnen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!
Iets dat lijkt op Marshallhulp lijkt me zinvoller. De tegenstander serieus nemen als een mens met bestaansrecht en een afwijkende mening, is dat zo erg?
De Palestijnen? Denk je dat er geen steun is voor Hamas?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?
Jawel maar was er een betere optie volgens hen ? Zijn ze misschien niet compleet wanhopig ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef agter het volgende:
[..]
De Palestijnen? Denk je dat er geen steun is voor Hamas?
Erger dan vrouwen en kinderen bombarderen? Wat dan? Honden en katten bombarderen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het komt door generaties die zijn opgegroeid in haat, als de rollen omgedraaid waren qua machtsverhoudingen had Hamas wel ergere dingen gedaan.
Ik haat niemand en ben noch Pro-Israël noch Pro-Palestina.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Erger dan vrouwen en kinderen bombarderen? Wat dan? Honden en katten bombarderen?
Wat lul je nou vanuit je eigen haat? Doe daar wat aan: tegen allerlei fobieën zijn er passende therapieën.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Smoofie het volgende:
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt Isräel die stelselmatig Palestijnen vermoordt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
Er zijn altijd andere wegen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jawel maar was er een betere optie volgens hen ? Zijn ze misschien niet compleet wanhopig ?
Dus je eigen bevolking als schild gebruiken ontken je? Ze schieten vanuit dichtbevolkte gebieden en schuilen niet bij burgers?quote:
Dat verwijt is gelul en dat weet je ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Smoofie het volgende:
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
Ah, vandaar je avatar?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik haat niemand en ben noch Pro-Israël noch Pro-Palestina.
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat verwijt is gelul en dat weet je ook.
Net zoals die drie joodse nederzettingsjongens niet door Hamas vermoord zijn. Dat wist Netanjahoe heel goed, maar hij verkondigt het wel luidkeels, de vuile rat! Over oorlogshitsing gesproken.
Ik begrijp dat belangrijke zaken in de geschiedenis van Palestina en Israel op de Israelische scholen niet of heel gekleurd verteld worden. Maar wie hier op een Nederlands forum post, heeft geen excuus om al die sprookjes te geloven.
En dan toch die avatar ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.
Mn UI heeft niets met de discussie an sich te maken, die is alleen om in trollbuien op fora wat mensen op te jutten.quote:
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef Smoofie het volgende:
En ik zeg nergens dat Israël niet fout zit, echter, als het aan Hamas had gelegen hadden ze elke jood gedood. Als Israël ook zo dacht, hadden ze binnen een dag 1.5 miljoen man kunnen doden, dat is mijn punt.
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.quote:Dus je eigen bevolking als schild gebruiken ontken je? Ze schieten vanuit dichtbevolkte gebieden en schuilen niet bij burgers?
Nee, daarom moet de internationale gemeenschap dat ook niet doen. Israel moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor de door dat land bezette gebieden. Al zijn er geen soldaten gestationeerd, het land wordt volledig afgegrendeld en wordt dus de facto bezet. Of het is een gevangenenkamp, dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:03 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn altijd andere wegen.
Eindeloos geld pompen in wederopbouw en het twee jaar later weer in puin aantreffen, daar ga je toch geen geld in stoppen?
Dus beste is om toe te kijken hoe Israël reageert ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, daarom moet de internationale gemeenschap dat ook niet doen. Israel moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor de door dat land bezette gebieden. Al zijn er geen soldaten gestationeerd, het land wordt volledig afgegrendeld en wordt dus de facto bezet. Of het is een gevangenenkamp, dat kan natuurlijk ook.
Ja, daarom kunnen ze beter gewoon geen raketten en mortieren afschieten, wat ze nu doen in hun gevecht naar "vrijheid" zorgt alleen maar voor duizenden burgerslachtoffers.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.
[..]
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:
Israël doet genoeg dingen fout en doet dingen die mensonterend zijn, ook op de westelijke jordaanoever, maar ga nou niet doen alsof Hamas van die lieverdjes zijn die geen kwaad hebben gedaan of niet willen doen.
Ik viel jou niet aan (waarom jij mij wel?), maar meer het proces waarvan je hoopt dat het gebeurt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.
Heb je de kaart met de bevolkingsdichtheid van Gaza in de OP niet gezien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.
Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.
Maar zelfs dat maakt niet uit: ontwikkelingsmogelijkheden voor de bevolking, gewoon de jonge, testosterongevulde jonge mannen de kans te geven een gezin te stichten en te onderhouden, zou de kwade trekken van Hamas ondermijnen. Meer dan raketten op VN-scholen vol kinderen en vrouwen afvuren.
Hamas houdt zich stil omdat ze bijna niets hebben om Israël mee pijn te doen. Zie voor de blokkade, toen werden en honderden raketten afgeschoten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.
[..]
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.
Ja dat zal zeker helpen. Echter, wat ik al zei, twee kanten beide opgegroeid met haat naar elkaar. Dat los je niet zo even op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.
Maar zelfs dat maakt niet uit: ontwikkelingsmogelijkheden voor de bevolking, gewoon de jonge, testosterongevulde jonge mannen de kans te geven een gezin te stichten en te onderhouden, zou de kwade trekken van Hamas ondermijnen. Meer dan raketten op VN-scholen vol kinderen en vrouwen afvuren.
En de bezetting gewoon accepteren ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef agter het volgende:
[..]
Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.
Zou het dan niet zinvoller zijn, dat zij hun strategie zouden wijzigen? Dus geen raketten op Israel afvuren etc.
Ja, dat zei ik toch al? Ga dan geen raketten schieten. Hamas weet volgens mij dondersgoed dat wanneer ze raketten afschieten en er weer x aantal burgers gedood worden ze meer steun krijgen van de bevolking. Ze kunnen beter stoppen met afschieten van mortieren en raketten gezien het nauwelijks schade aanricht in Israël zelf , terwijl Gaza wordt platgebombardeerd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je de kaart met de bevolkingsdichtheid van Gaza in de OP niet gezien?
Stel dat je vanuit Amsterdam een raket afvuurt op Rotterdam. Hoe kan Rotterdam dan niet naar een dichtbevolkt gebied terugschieten?
En je zegt het goed: Israel zonder te denken aan de burgers.
En bezetting gewoon accepteren ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik toch al? Ga dan geen raketten schieten. Hamas weet volgens mij dondersgoed dat wanneer ze raketten afschieten en er weer x aantal burgers gedood worden ze meer steun krijgen van de bevolking. Ze kunnen beter stoppen met afschieten van mortieren en raketten gezien het nauwelijks schade aanricht in Israël zelf , terwijl Gaza wordt platgebombardeerd.
Ja. TIjdens de "echte" bezetting hadden de Palestijnen het trouwens nog beter dan nu, de ironie wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En de bezetting gewoon accepteren ?
En naar andere middelen en oplossingen, internationaal, zoeken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En de bezetting gewoon accepteren ?
En waarom niet Israël dwingen tot het stoppen van het bezetten ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:
[..]
En naar andere middelen en oplossingen, internationaal, zoeken.
Nu leidt het alleen maar naar dood en verderf, voor veel Palestijnen.
Tis gewoon niet slim, wat ze doen.
Heb je bron ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. TIjdens de "echte" bezetting hadden de Palestijnen het trouwens nog beter dan nu, de ironie wel.
Ze bezetten Gaza niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En waarom niet Israël dwingen tot het stoppen van het bezetten ?
Er was geen isolatie en er vielen minder doden, dat lijkt me minder slecht hé?quote:
Ik vraag om een bron..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er was geen isolatie en er vielen minder doden, dat lijkt me minder slecht hé?
Maar dat is geen bezetting.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ze hebben het alleen maar hermetisch afgesloten ?
Waar is de verantwoordelijkheid van Israël dan ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Bozepiemel het volgende:
Ik hoop dat de Europa geen ene rooie cent stuurt naar Palestina om het opnieuw op te bouwen. Conflict er over heen en het is weer terug bij af.
Als het zo nodig is dan mogen de moslims en Arabische landen wel eens hun verantwoordelijkheid nemen en geld in Palestina pompen om er een paradijs van te maken. Zeker die oliestaten. Ik hoop dat Europa dit inziet en Gaza niet steunt.
Ze hebben geen verantwoordelijkheid, ze steunen Israël juist achter de schermen en willen Hamas zo snel mogelijk weg hebben.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Bozepiemel het volgende:
Ik hoop dat de Europa geen ene rooie cent stuurt naar Palestina om het opnieuw op te bouwen. Conflict er over heen en het is weer terug bij af.
Als het zo nodig is dan mogen de moslims en Arabische landen wel eens hun verantwoordelijkheid nemen en geld in Palestina pompen om er een paradijs van te maken. Zeker die oliestaten. Ik hoop dat Europa dit inziet en Gaza niet steunt.
Daar zorgt Israël voor. Hamas schiet geen raketten op eigen bevolking.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, daarom kunnen ze beter gewoon geen raketten en mortieren afschieten, wat ze nu doen in hun gevecht naar "vrijheid" zorgt alleen maar voor duizenden burgerslachtoffers.
Wat wordt er in jouw ogen eigenlijk precies bezet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En waarom niet Israël dwingen tot het stoppen van het bezetten ?
Dankzij het terrorisme van Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee ze hebben het alleen maar hermetisch afgesloten ?
Ik ontken nergens het aandeel van Hamas. Maar Israël heeft ook een aandeel en het is raar dat er de hele tijd word verwacht dat eerst maar Hamas zich moeten aanpassen. Waarom niet Israël dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:24 schreef agter het volgende:
[..]
Wat wordt er in jouw ogen eigenlijk precies bezet?
En heb je de indruk dat de acties van Hamas echt bijdragen aan het stoppen van die bezetting?
Ik heb die indruk nl niet. De acties van Hamas hebben alleen wel heel veel lijden tot gevolg, voor de Palestijnse bevolking. De Palestijnse droom komt niet dichterbij.
Nou, jou niet persoonlijk. Ik meen me te herinneren dat we het niet altijd eens zijn, maar dat er wel te praten valt met jou.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik viel jou niet aan (waarom jij mij wel?), maar meer het proces waarvan je hoopt dat het gebeurt.
Dan al je bronnen ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik heb niet één bron waarin dat staat vermeld.
Mij verbaasd het ontbreken van echte Arabische steun voor de Paletijnse kwestie nogal.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ze hebben geen verantwoordelijkheid, ze steunen Israël juist achter de schermen en willen Hamas zo snel mogelijk weg hebben.
Alleen Iran en Qatar steunen Hamas.
Dus Israël moet helemaal niet reageren en de raketten maar accepteren>?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Daar zorgt Israël voor. Hamas schiet geen raketten op eigen bevolking.
Ja en dan? El Fatah heeft de strategie gewijzigd. Maar Israel gaat door en door en door en door met illegale nederzettingen in de bezette Westoever.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef agter het volgende:
[..]
Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.
Zou het dan niet zinvoller zijn, dat zij hun strategie zouden wijzigen? Dus geen raketten op Israel afvuren etc.
Ik trek mijn conclusie uit de geschiedenis, nieuws, artikelen etc die ik in de jaren heb gelezen. Dus tja, beetje lastig.quote:
Omdat de ellende, het lijden, de doden etc. de Palestijnen betreft. De weg die ze nu bewandelen, levert ze niets goeds op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik ontken nergens het aandeel van Hamas. Maar Israël heeft ook een aandeel en het is raar dat er de hele tijd word verwacht dat eerst maar Hamas zich moeten aanpassen. Waarom niet Israël dan?
Jouw conclusie dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik trek mijn conclusie uit de geschiedenis, nieuws, artikelen etc die ik in de jaren heb gelezen. Dus tja, beetje lastig.
Dat doen ze ook. In de VN heeft Palestina nu meer status. Tot schuimbekkende woede van Israel. In Nederlandse supermarkten lijkt er een verbanning te zijn van producten uit de nederzettingen in bezette gebieden. Tot woede van Israel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:
[..]
En naar andere middelen en oplossingen, internationaal, zoeken.
Nu leidt het alleen maar naar dood en verderf, voor veel Palestijnen.
Tis gewoon niet slim, wat ze doen.
Omdat alle Arabische landen behalve Qatar een hekel hebben aan Hamas. Dat komt omdat het onderdeel is van het terroristische Moslimbroederschap en omdat Hamas gesteund door Iran wordt, bijna alle Arabische landen hebben een hekel aan Iran. Ook hebben Jordanië en Egypte vrede met Israël en zijn veel Arabische landen bondgenoten met de VS.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:26 schreef agter het volgende:
[..]
Mij verbaasd het ontbreken van echte Arabische steun voor de Paletijnse kwestie nogal.
Hoe komt dat, denk je?
Ja dat klopt. Maar gezien het feit dat er in die tijd niet hele steden werden gebombardeerd, er geen isolatie was en minder dodel vielen lijkt het mij minder erg.quote:
En als dat allemaal waar is, waarom wordt dan het idee gevoed dat Israel bedreigd wordt door al zijn buurlanden? Volgens die Nederlandse mevrouw van gisteren in KB heerst dat gevoel in Israel. Volgens jou is dat flauwekul en dat ben ik wel met je eens.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:30 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat alle Arabische landen behalve Qatar een hekel hebben aan Hamas. Dat komt omdat het onderdeel is van het terroristische Moslimbroederschap en omdat Hamas gesteund door Iran wordt, bijna alle Arabische landen hebben een hekel aan Iran. Ook hebben Jordanië en Egypte vrede met Israël en zijn veel Arabische landen bondgenoten met de VS.
Ik denk zelf, dat daar wel een van de sleutels ligt voor de Palestijnen: zoek samenwerking met andere landen, met de UN (doen ze al) etc.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:30 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat alle Arabische landen behalve Qatar een hekel hebben aan Hamas. Dat komt omdat het onderdeel is van het terroristische Moslimbroederschap en omdat Hamas gesteund door Iran wordt, bijna alle Arabische landen hebben een hekel aan Iran. Ook hebben Jordanië en Egypte vrede met Israël en zijn veel Arabische landen bondgenoten met de VS.
Misschien was er nog geen groot verzet ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:33 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar gezien het feit dat er in die tijd niet hele steden werden gebombardeerd, er geen isolatie was en minder dodel vielen lijkt het mij minder erg.
Bijna elk arabisch moet Israël(en het westen) niet, alleen spreken ze dat niet uit wegens oliebelangen enz. Saudi-Arabia is daarin het meest hypocriet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:30 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel een paar oorlogen geweest..bijv met Egypte. En niets is zo veranderlijk als de wind in het M.Oosten. Regimes volgen elkaar soms snel op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En als dat allemaal waar is, waarom wordt dan het idee gevoed dat Israel bedreigd wordt door al zijn buurlanden? Volgens die Nederlandse mevrouw van gisteren in KB heerst dat gevoel in Israel. Volgens jou is dat flauwekul en dat ben ik wel met je eens.
Dus leg eens uit: waarom wordt dat argument dan steeds weer van stal gehaald?
Je stelt volgens mij de verkeerde vraag. De verantwoordelijkheid van Hamas moet de vraag zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar is de verantwoordelijkheid van Israël dan ?
Omdat dat natuurlijk goed is voor de PR, en sommige mensen weten niet beter. Landen als Egypte en Saudi-Arabië zeggen natuurlijk niet publiekelijk dat ze samenwerken met Israël.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En als dat allemaal waar is, waarom wordt dan het idee gevoed dat Israel bedreigd wordt door al zijn buurlanden? Volgens die Nederlandse mevrouw van gisteren in KB heerst dat gevoel in Israel. Volgens jou is dat flauwekul en dat ben ik wel met je eens.
Dus leg eens uit: waarom wordt dat argument dan steeds weer van stal gehaald?
Nee, feitelijk gezien niet. Maar bijna elke arabische bevolking heeft een haat tegen Israël en tegen joden, maar economische belangen gaan voor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel een paar oorlogen geweest..bijv met Egypte. En niets is zo veranderlijk als de wind in het M.Oosten. Regimes volgen elkaar soms snel op.
Maar ik ben het met je eens dat dit absoluut geen doodsstrijd is voor Israel. Ze worden op dit moment niet in hun bestaan bedreigd, door welk land dan ook.
Whut ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:38 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Je stelt volgens mij de verkeerde vraag. De verantwoordelijkheid van Hamas moet de vraag zijn.
Israël neemt verantwoordelijkheid en gunt de Palestijnen hun gebied. Hamas blijft Israël teisteren waar Israël actie op onderneemt. Omdat Hamas raketten schiet vanuit tactische - uit het menselijk schild oogpunt - gebieden, zoals scholen, ziekenhuizen, dicht bevolkte stedelijke gebieden vallen er meer dan wenselijke burgerslachtoffers en kinderen. Waarop mensen over heel de wereld emotioneel geschokt reageren en dan de kant van Palestina kiezen.
Dan zijn er ook nog moslims in Europa die veilig wonen en puur en alleen maar Palestina en Hamas steunen omdat die ook moslim zijn. Vanaf hun geboorte hebben ze aangeleerd onder druk van de familie om joden te haten. Waarop achterlijke moslims met ISIS vlaggen gaan wapperen wat nergens op slaat omdat ISIS ook op grote maten moslims afslachten van net een andere gedachtegang. Voor de rest spammen ze op forum fok Israël en Gaza topic helemaal onder om hun toon kenbaar te maken want kwantiteit overtreft kwaliteit denken ze dan.
Turkije steunt zelfs ISISquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk goed is voor de PR, en sommige mensen weten niet beter. Landen als Egypte en Saudi-Arabië zeggen natuurlijk niet publiekelijk dat ze samenwerken met Israël.
Maar dat Israël bedreigt wordt door sommige buurlanden klopt wel dergelijk. Iran (wapens, training en geld), Qatar (geld en training), Syrië (Hamas verraadde Syrië in 2011 en dus steunen ze die niet meer maar de andere terroristen in Gaza blijven ze steunen) en Turkije (heel beperkt) steunen Hamas en andere terroristen in Gaza.
Potje breken, potje betalen is niet aan jou besteed?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:19 schreef Bozepiemel het volgende:
Precies, op militair gebied kunnen ze onmogelijk winnen. Zelfs een kleuter kan dat begrijpen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk zelf, dat daar wel een van de sleutels ligt voor de Palestijnen: zoek samenwerking met andere landen, met de UN (doen ze al) etc.
Niet in het afschieten van raketten. Ga praten, zoek internationale steun.
Want op militair gebied, en in de ellende voor de bevolking, delven ze het onderspit tegen over Israel.
Klopt maar met Egypte is allang een vredesakkoord en sinds dan werken ze in het geheim samen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel een paar oorlogen geweest..bijv met Egypte. En niets is zo veranderlijk als de wind in het M.Oosten. Regimes volgen elkaar soms snel op.
Maar ik ben het met je eens dat dit absoluut geen doodsstrijd is voor Israel. Ze worden op dit moment niet in hun bestaan bedreigd, door welk land dan ook.
Maar dat kan zo veranderen. En het is een jonge staat, Israel.
Mwah, als je terug schiet naar de plek waar een raket afgevuurd is op jou, lijkt me niet dat je verantwoordelijk bent voor de schade.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Potje breken, potje betalen is niet aan jou besteed?
Het is Israel dat half Gaza platgebombardeerd heeft, dus Israel is verantwoordelijk voor de schade.
Welke verantwoordelijkheid Arabische staten hier zouden kunnen hebben, ontgaat me ten ene male. Hebben die iets gebombardeerd?
Egypte is ook een land zo verdeeld als fuck. Het meerendeel wil niets met Israël te maken hebben in dat land.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Klopt maar met Egypte is allang een vredesakkoord en sinds dan werken ze in het geheim samen.
Dat niet maar het is wel zo dat de inwoners bedreigd worden door het terrorisme en er burgers daardoor dood gaan, als Israël deze operatie niet zou doen zouden er nog veel meer burgers worden gedood.
Ja haha. Alles kan veranderen. En er zijn jongere staten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:37 schreef agter het volgende:
[..]
Maar dat kan zo veranderen. En het is een jonge staat, Israel.
Daarom vind ik het ook zo dom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:41 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Precies, op militair gebied kunnen ze onmogelijk winnen. Zelfs een kleuter kan dat begrijpen.
Erdogan is dan ook een gestoorde dictator.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Turkije steunt zelfs ISIS. Ik maar denken dat alleen de Saudi's zo laag waren.
Vergeet de bomaanslagen op bussen en cafés in vooral Tel Aviv en Jerusalem niet. Waren er ook heel veel in bepaalde periodes.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:42 schreef Smoofie het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook één van de redenen dat Israël een blokkade heeft.
De meerderheid is wel voor het vredesakkoord. Maar vrijwel niemand steunt Israël.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Egypte is ook een land zo verdeeld als fuck. Het meerendeel wil niets met Israël te maken hebben in dat land.
Kijk, hier zien we de basale vorm van afschuiven van verantwoordelijkheid naar de tegenstander. Niet ingaan op een volkomen terechte vraag, maar terugkaatsen. De jij-bak.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:38 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Je stelt volgens mij de verkeerde vraag. De verantwoordelijkheid van Hamas moet de vraag zijn.
Israël neemt verantwoordelijkheid en gunt de Palestijnen hun gebied. Hamas blijft Israël teisteren waar Israël actie op onderneemt. Omdat Hamas raketten schiet vanuit tactische - uit het menselijk schild oogpunt - gebieden, zoals scholen, ziekenhuizen, dicht bevolkte stedelijke gebieden vallen er meer dan wenselijke burgerslachtoffers en kinderen. Waarop mensen over heel de wereld emotioneel geschokt reageren en dan de kant van Palestina kiezen.
Dan zijn er ook nog moslims in Europa die veilig wonen en puur en alleen maar Palestina en Hamas steunen omdat die ook moslim zijn. Vanaf hun geboorte hebben ze aangeleerd onder druk van de familie om joden te haten. Waarop achterlijke moslims met ISIS vlaggen gaan wapperen wat nergens op slaat omdat ISIS ook op grote maten moslims afslachten van net een andere gedachtegang. Voor de rest spammen ze op forum fok Israël en Gaza topic helemaal onder om hun toon kenbaar te maken want kwantiteit overtreft kwaliteit denken ze dan.
Israël heeft de schade veroorzaakt. Israël heeft gereageerd op acties van Hamas. Welke verantwoordelijk is voor de schade, die denken alleen aan zichzelf en trekken zo alles Palestijnen het diepe in.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Potje breken, potje betalen is niet aan jou besteed?
Het is Israel dat half Gaza platgebombardeerd heeft, dus Israel is verantwoordelijk voor de schade.
Welke verantwoordelijkheid Arabische staten hier zouden kunnen hebben, ontgaat me ten ene male. Hebben die iets gebombardeerd?
Precies maar niet alleen voor de wereld, ook voor hun gehersenspoelde kiezers. Je moet niet vergeten dat Hamas democratisch gekozen is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:45 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook zo dom.
Je weet wat de reactie van Israel gaat zijn, als je raketten af vuurt.
In mijn ogen offert Hamas gewoon de burgerbevolking op voor het medelijden van de wereld.
Ik geef het ook op !quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, hier zien we de basale vorm van afschuiven van verantwoordelijkheid naar de tegenstander. Niet ingaan op een volkomen terechte vraag, maar terugkaatsen. De jij-bak.
Voor de lezer: wissel even joods en Arabisch/moslim en Palestina/Hamas en Israel om.
In Israël zijn ze net zo gehersenspoeldquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Precies maar niet alleen voor de wereld, ook voor hun gehersenspoelde kiezers. Je moet niet vergeten dat Hamas democratisch gekozen is.
Dit, Hamas heerst vanwege Israël, en de onderdrukking en doden. Het is alleen jammer dat dankzij dat leed alles als "verzet" kan worden weggezet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:29 schreef agter het volgende:
[..]
Omdat de ellende, het lijden, de doden etc. de Palestijnen betreft. De weg die ze nu bewandelen, levert ze niets goeds op.
Israel voelt hier tot nu toe veel minder van dan de Palestijnen.
Ja en nee. De rechtse Israeliers wel, de linkse niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In Israël zijn ze net zo gehersenspoeld
Welcome to planet earth.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:49 schreef havanagila het volgende:
\
[..]
Dit, Hamas heerst vanwege Israël, en de onderdrukking en doden. Het is alleen jammer dat dankzij dat leed alles als "verzet" kan worden weggezet.
Die raketaanvallen zijn namelijk geen (zeer slechte pogingen tot) verzet, maar een middel om aanvallen op eigen burgerbevolking uit te lokken. Meer doden, meer afzet jegens Israël, meer winst voor Hamas, meer raketten.
En ondertussen staat Israël telkens voor het blok: Of afwachten tot iemand vanaf een flatje vol mensen een raket op je afstuurt, of een bom op voorgaand flatje....
Vrijwillige aanvallen versus noodgedwongen reacties, met de Palestijnse bevolking als grootste slachtoffer.
Dat ben ik met je eens, maar zij voelen de ellende veel minder. Als de Palestijnen hun droom willen laten uitkomen, dan gaat ze dat op deze manier niet lukken. Hun huidige opstelling zorgt alleen maar voor heel veel leed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In Israël zijn ze net zo gehersenspoeld
Je spreekt jezelf tegen over de ernst van de bedreiging. Of liever gezegd: het bestaan van de staat Israel wordt niet bedreigd door de buurlanden, alhoewel het bestaan van de burgers van die staat onprettig gemaakt wordt door invloeden uit buurlanden. Nou ja: verre buren: Iran, Qatar en Turkije zijn niet echte buren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Omdat dat natuurlijk goed is voor de PR, en sommige mensen weten niet beter. Landen als Egypte en Saudi-Arabië zeggen natuurlijk niet publiekelijk dat ze samenwerken met Israël.
Maar dat Israël bedreigt wordt door sommige buurlanden klopt wel dergelijk. Iran (wapens, training en geld), Qatar (geld en training), Syrië (Hamas verraadde Syrië in 2011 en dus steunen ze die niet meer maar de andere terroristen in Gaza blijven ze steunen) en Turkije (heel beperkt) steunen Hamas en andere terroristen in Gaza.
Ja en nergens zie ik jou ook afvragen waar de verantwoordelijkheid van Israël is .. Beide partijen moeten dingen doen om het leven van de Palestijnen te verbeteren. NIet alleen Hamas , niet alleen de Palestijnen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef agter het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar zij voelen de ellende veel minder. Als de Palestijnen hun droom willen laten uitkomen, dan gaat ze dat op deze manier niet lukken. Hun huidige opstelling zorgt alleen maar voor heel veel leed.
Komt omdat als de Joden/Israël iets doet bij moslims, wordt het altijd zo uitvergroot in dat gebied en iedereen is tegen hen. Zo ontstaat dat gevoel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen over de ernst van de bedreiging. Of liever gezegd: het bestaan van de staat Israel wordt niet bedreigd door de buurlanden, alhoewel het bestaan van de burgers van die staat onprettig gemaakt wordt door invloeden uit buurlanden. Nou ja: verre buren: Iran, Qatar en Turkije zijn niet echte buren.
Wat jij bevestigt: het is goed voor de PR om dit soort smoesjes/leugens te verspreiden. Wat bedoel je met de onschuldige term PR? Haatzaaierij? En sommige mensen wil je graag dom houden? Stemvee beďnvloeden?
Het gaat hier niet om de mooie praatjes van de PVV in Nederland, die amper werkelijke schade aanrichten. Het gaat hier om een misleid volk en daadwerkelijke acties tegen een ander volk. Zoals in Rusland de bevolking misleid wordt en in nazi-Duitsland de bevolking misleid werd.
Dit denk ik dus ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:49 schreef havanagila het volgende:
\
[..]
Dit, Hamas heerst vanwege Israël, en de onderdrukking en doden. Het is alleen jammer dat dankzij dat leed alles als "verzet" kan worden weggezet.
Die raketaanvallen zijn namelijk geen (zeer slechte pogingen tot) verzet, maar een middel om aanvallen op eigen burgerbevolking uit te lokken. Meer doden, meer afzet jegens Israël, meer winst voor Hamas, meer raketten.
En ondertussen staat Israël telkens voor het blok: Of afwachten tot iemand vanaf een flatje vol mensen een raket op je afstuurt, of een bom op voorgaand flatje....
Vrijwillige aanvallen versus noodgedwongen reacties, met de Palestijnse bevolking als grootste slachtoffer.
Doorhaling van mij. Haat tegen Israel is niet zo vreemd. Maar dat staat niet gelijk aan haat tegen joden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:39 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, feitelijk gezien niet. Maar bijna elke arabische bevolking heeft een haat tegen Israël en tegen joden, maar economische belangen gaan voor.
Maar toch is die er. De haat jegens Israël is in de meeste gevallen ook een haat naar de Joden in de arabische wereld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doorhaling van mij. Haat tegen Israel is niet zo vreemd. Maar dat staat niet gelijk aan haat tegen joden.
Hoezo speek ik mezelf tegen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf tegen over de ernst van de bedreiging. Of liever gezegd: het bestaan van de staat Israel wordt niet bedreigd door de buurlanden, alhoewel het bestaan van de burgers van die staat onprettig gemaakt wordt door invloeden uit buurlanden. Nou ja: verre buren: Iran, Qatar en Turkije zijn niet echte buren.
Wat jij bevestigt: het is goed voor de PR om dit soort smoesjes/leugens te verspreiden. Wat bedoel je met de onschuldige term PR? Haatzaaierij? En sommige mensen wil je graag dom houden? Stemvee beďnvloeden?
Dat Israël bedreigt zou worden door al haar buurlanden heeft niks te maken met deze operatie, dus ik snap niet waar je het nu over hebt?quote:Het gaat hier niet om de mooie praatjes van de PVV in Nederland, die amper werkelijke schade aanrichten. Het gaat hier om een misleid volk en daadwerkelijke acties tegen een ander volk. Zoals in Rusland de bevolking misleid wordt en in nazi-Duitsland de bevolking misleid werd.
Er worden meer burgers gedood door joodse automobilisten dan door Palestijnse raketten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Klopt maar met Egypte is allang een vredesakkoord en sinds dan werken ze in het geheim samen.
Dat niet maar het is wel zo dat de inwoners bedreigd worden door het terrorisme en er burgers daardoor dood gaan, als Israël deze operatie niet zou doen zouden er nog veel meer burgers worden gedood.
Ah ja, zo weet ik er ook nog wel een paar. Een bomaanslag op een hotel en een op een treinstation.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef znarch het volgende:
[..]
Vergeet de bomaanslagen op bussen en cafés in vooral Tel Aviv en Jerusalem niet. Waren er ook heel veel in bepaalde periodes.
Actie -> reactie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er worden meer burgers gedood door joodse automobilisten dan door Palestijnse raketten.
Er vallen amper doden door de hamas-raketten, er vallen hordes burgerdoden door de Israelische raketten. Wie is dan de terrorist?
Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er worden meer burgers gedood door joodse automobilisten dan door Palestijnse raketten.
Er vallen amper doden door de hamas-raketten, er vallen hordes burgerdoden door de Israelische raketten. Wie is dan de terrorist?
En vergeet niet dat als er wél een tunnel was uitgekomen in een woonwijk had Hamas wellicht tientallen mensen kunnen doden. Om dat te voorkomen zou zelf Nederland bombarderen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hamas.
Elke dode is er een te veel, en als Israël ook de vorige operaties niet gedaan zou hebben zouden er veel meer Israëlische doden vallen. Vergeet ook niet de tunnels die voor erg veel doden hadden kunnen zorgen en voor het ontvoeren van soldaten wat inhoudt dat er weer duizend terroristen moeten worden vrijgelaten.
Duizend? Volgens mij is het het grootste gedeelte gewoon opgepakt en niet eens beschuldigd van terrorismequote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hamas.
Elke dode is er een te veel, en als Israël ook de vorige operaties niet gedaan zou hebben zouden er veel meer Israëlische doden vallen. Vergeet ook niet de tunnels die voor erg veel doden hadden kunnen zorgen en voor het ontvoeren van soldaten wat inhoudt dat er weer duizend terroristen moeten worden vrijgelaten.
Dat komt door het anti raket raket systeem van Israël. Er zijn niet veel minder raketten/mortieren/bommen afgeschoten op Israël dan andersom. Alleen vallen er veel minder slachtoffers aan de Israëlische kan door de Iron Dome.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo kijken we naar één partij?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Pffff hoe mensen alleen maar naar een partij kunnen blijven kijken. Argumenten gebruiken die ook van de andere kant kunnen worden gebruikt...
Om de ontvoerde Israëlische soldaat Gilad Shalit in 2011 vrij te krijgen heeft Israël 1000 mensen moeten vrijlaten die samen verantwoordelijk waren voor 600 doden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Duizend? Volgens mij is het het grootste gedeelte gewoon opgepakt en niet eens beschuldigd van terrorisme
Neenee, Israel heeft niet gereageerd op acties van Hamas. Die drie kolonistenjongens werden niet vermoord door Hamas. Maar Hamas werd wel, na de leugenachtige verklaringen van Netanjahoe, wel onredelijk onder druk gezet. Die levend verbrande Palestijnse jongen werd wel vermoord door joden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Israël heeft de schade veroorzaakt. Israël heeft gereageerd op acties van Hamas. Welke verantwoordelijk is voor de schade, die denken alleen aan zichzelf en trekken zo alles Palestijnen het diepe in.
Dit zeg jij: Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.quote:
Gehersenspoelde kiezers? Over welke kiezers heb je het nou? Netanjahoe is ook democratisch gekozen, immers.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:47 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Precies maar niet alleen voor de wereld, ook voor hun gehersenspoelde kiezers. Je moet niet vergeten dat Hamas democratisch gekozen is.
De raketten zorgen voor nauwelijks schade, maar er is wel psychologische schade bij de mensen die steeds weer het luchtalarm horen en moeten schuilen. Ook komt er in het nieuws dat er weer raketten op Israël zijn geschoten. Dan ontstaat er toch haat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dit zeg jij: Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.
Waarom dan raketten en mortieren blijven afvuren?
Wie heeft die haat veroorzaakt dan ?
Israel treedt ook bizar hard op. Ben ik met je eens. Maar dat heeft ze altijd gedaan. Dat is niet nieuw, dit was gewoon te verwachten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:55 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja en nergens zie ik jou ook afvragen waar de verantwoordelijkheid van Israël is .. Beide partijen moeten dingen doen om het leven van de Palestijnen te verbeteren. NIet alleen Hamas , niet alleen de Palestijnen.
De kiezers van Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gehersenspoelde kiezers? Over welke kiezers heb je het nou? Netanjahoe is ook democratisch gekozen, immers.
andersom niet ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De raketten zorgen voor nauwelijks schade, maar er is wel psychologische schade bij de mensen die steeds weer het luchtalarm horen en moeten schuilen. Ook komt er in het nieuws dat er weer raketten op Israël zijn geschoten. Dan ontstaat er toch haat?
TROLOLOLOLOLOquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De kiezers van Hamas.
Er is niks mis met Netanyahu of zijn kiezers.
Zeg ik ergens van niet dan? Ik zei toch eerder dat het een vicieuze circel is?quote:
Het is ook te verwachten zolang Israël doorgaat dat hamas ook doorgaat..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef agter het volgende:
[..]
Israel treedt ook bizar hard op. Ben ik met je eens. Maar dat heeft ze altijd gedaan. Dat is niet nieuw, dit was gewoon te verwachten.
De enige verantwoordelijkheid van Israël is voor haar het voortbestaan van de natie, en de voorspoed van haar burgers.
Als jij verwacht dat Israel compassie heeft voor bewegingen die haar bestaan betwisten, vergeet het dan maar. Ze zijn militair sterker. Als de Palestijnen wat willen bereiken, moeten ze het anders aanpakken.
Aan welke kant denk je dat de haat groter word dan ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zeg ik ergens van niet dan? Ik zei toch eerder dat het een vicieuze circel is?
Vergeet er niet bij te vertellen dat dat oa komt doordat Israel zelf die raketten uit de lucht haalt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het is al tientallen jaren bezig, generaties zijn ermee opgegroeid, het is niet meer echt "groter dan". Er is haat en dat is voldoende.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aan welke kant denk je dat de haat groter word dan ?
Precies.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Actie -> reactie.
Je zegt het zelf, raketten afschieten die nauwelijks shade richten, maar alleen maar voor meer haat zorgen in Israël. Raketten die worden afgeschoten in een dichtbevolkt gebied. Elke natie zou als reactie daarop terugvuren. Gevolg, burgerslachtoffers.
Waarom dan raketten en mortieren blijven afvuren?
Goed filmpje inderdaad. Wederom bewijs voor het menselijk schild en de enorme rol die media speelt in dit conflict.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:09 schreef Brum_brum het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)tallaties_opzet.html
Voor de rest vindt Hamas het heel erg dat Israël op bewoonde gebieden schiet. Die 160 kinderen die dood moesten voor het bouwen van haar tunnels waren trouwens maar ongelukjes.
Jaja, er zijn amper nog joden in de Arabische wereld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar toch is die er. De haat jegens Israël is in de meeste gevallen ook een haat naar de Joden in de arabische wereld.
Ik begrijp uit je postings dat je daar begrip voor hebt, voor het doorgaan van Hamas op deze manier.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook te verwachten zolang Israël doorgaat dat hamas ook doorgaat..
En Israëlquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:13 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Goed filmpje inderdaad. Wederom bewijs voor het menselijk schild en de enorme rol die media speelt in dit conflict.
Veel mensen zien Hamas als vrijheidsstrijders, terwijl dit juist de terroristen zijn die inspelen op de enorme kracht van de media. Op militair gebied verliezen ze altijd, maar veel mensen zijn nu toch pro Palestina door de kracht van afbeeldingen van dode kinderen aan de kant van Palestina die de schuld zijn van Hamas
Ik zeg nergens dat ik Hamas steun in hun strategieën. Ik begrijp wel waar het vandaan komt. En niet snap niet dat Israël niet ook op zijn verantwoordelijkheid word aangesproken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef agter het volgende:
[..]
Ik begrijp uit je postings dat je daar begrip voor hebt, voor het doorgaan van Hamas op deze manier.
Maar denk jij dat het de Palestijnse zaak goed doet? Het levert ontzettend veel slachtoffers aan die kant op. En het einde is nog lang niet in zicht, van dit conflict.
Ben jij islamtisch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik Hamas steun in hun strategieën. Ik begrijp wel waar het vandaan komt. En niet snap niet dat Israël niet ook op zijn verantwoordelijkheid word aangesproken.
De meeste joden zijn ook verdreven uit de arabische landen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jaja, er zijn amper nog joden in de Arabische wereld.
En de joden in de wereld dragen bij aan die vereenzelviging, door te vinden dat ze Israel per definitie moeten steunen. Wie is er dan de antisemiet?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja sorry hoor maar jij bent echt niet meer serieus te nemen...
Ik vind het zo bijzonder dat mensen liever de kant kiezen van mensen die letterlijk kindsoldaten inzetten. Als de raketten vanuit Gaza ophouden dan stopt Israël ook. Als Israël stopt dan gaat de andere kant vrolijk verder. Ik heb de hoop dat de meeste mensen zo pro Palestina zijn vanwege al die onschuldige doden die niet konden stemmen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:13 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Goed filmpje inderdaad. Wederom bewijs voor het menselijk schild en de enorme rol die media speelt in dit conflict.
Veel mensen zien Hamas als vrijheidsstrijders, terwijl dit juist de terroristen zijn die inspelen op de enorme kracht van de media. Op militair gebied verliezen ze altijd, maar veel mensen zijn nu toch pro Palestina door de kracht van afbeeldingen van dode kinderen aan de kant van Palestina die de schuld zijn van Hamas.
Hoezo? Ik vraag het mij gewoon af, niet omdat ik daarmee je niet meer objectief vind ofzo.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEE weer die domme vraag.
Gahaha jawel, anders vraag je het nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hoezo? Ik vraag het mij gewoon af, niet omdat ik daarmee je niet meer objectief vind ofzo.
Jij hebt in een ander topic meerdere keren bewezen niet verder terug te kunnen denken dan 5 minuten geleden en dan ga je andere mensen beschuldigen van domme vragenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
NEEEEEEEEEEEEEEEE weer die domme vraag.
Nee, meer omdat ik dit wil zeggen;quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha jawel, anders vraag je het niet
quote:
Dat klopt, maar waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan de situaties in Irak, Syrië, Libanon en Egypte?quote:
Welke verantwoordelijkheid bedoel je dan precies?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ik Hamas steun in hun strategieën. Ik begrijp wel waar het vandaan komt. En niet snap niet dat Israël niet ook op zijn verantwoordelijkheid word aangesproken.
Ghahah en jij hebt bewezen een ordinaire moslim hater te zijn dusquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Jij hebt in een ander topic meerdere keren bewezen niet verder terug te kunnen denken dan 5 minuten geleden en dan ga je andere mensen beschuldigen van domme vragen
Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:57 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hoezo speek ik mezelf tegen?
Gewoon zoveel mogelijk sympathie opwekken voor Israël.
[..]
Dat Israël bedreigt zou worden door al haar buurlanden heeft niks te maken met deze operatie, dus ik snap niet waar je het nu over hebt?
Joden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, meer omdat ik dit wil zeggen;
[..]
[..]
Dat klopt, maar waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan de situaties in Irak, Syrië, Libanon en Egypte?
Weet ik veel , wat heeft dat er mee te maken dat je aan mij vraagt of ik moslim ben ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, meer omdat ik dit wil zeggen;
[..]
[..]
Dat klopt, maar waarom wordt er dan zo weinig aandacht gegeven aan de situaties in Irak, Syrië, Libanon en Egypte?
Ik erken in mijn vorige post juist dat Israël veel meer schade aanricht in Gaza dan andersom. Ik zeg er ook bij dat dit niet betekent dat Israëliërs de terroristen zijn. Omdat de intenties (aantal raketten afgevuurd op Israël) nagenoeg even groot is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En Israel heeft veel meer schade veroorzaakt in Gaza dan Hamas in Israel.
Laten we dan een vergelijk treffen: als Israel de aangerichte schade in Gaza vergoedt, vergoedt Hamas de schade in Israel.
Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.quote:
Israel en haar idf gebruiken de media niet net zo goed ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Ik erken in mijn vorige post juist dat Israël veel meer schade aanricht in Gaza dan andersom. Ik zeg er ook bij dat dit niet betekent dat Israëliërs de terroristen zijn. Omdat de intenties (aantal raketten afgevuurd op Israël) nagenoeg even groot is.
Hamas is net zo agressief als Israël en begon dit conflict. Alleen gebruikt Hamas de media goed waarop Israël nog geen goed antwoord op heeft gevonden.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weet ik veel , wat heeft dat er mee te maken dat je aan mij vraagt of ik moslim ben ?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
Het is meer een vraag, waarom trekt dit wel je aandacht, maar dat niet?quote:
Die kans is er nu niet maar als Iran kernwapens heeft is het wel mogelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.
Je voedt door die PR wel de angsten en fobieën van een volk van 6 miljoen (6 miljoen? Ja, 6 miljoen!)
Maar door je erkenning ondergraaf je wel het basale argument achter de agressie van Israel jegens de Palestijnen. Natuurlijk heeft Israel het recht zich te verdedigen tegen een aanval. Maar het wordt helemaal niet aangevallen. Dus vanwaar al dat geweld?
Ik heb gezegd tegen kindermishandelaars te zijn. Jij hebt gezegd dat je kindermishandelaars niet wil haten omdat ze af en toe ook positieve dingen doen. Al die Joden die je hier aan het haten bent doen af en toe ook lief hoor. Hypocriet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ghahah en jij hebt bewezen een ordinaire moslim hater te zijn dus
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef agter het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid bedoel je dan precies?
Jij verkondigt met droge ogen dat Israel helemaal niet aangevallen wordt. Schieten ze die raketten dan op zichzelf af, of zo?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.
Je voedt door die PR wel de angsten en fobieën van een volk van 6 miljoen (6 miljoen? Ja, 6 miljoen!)
Maar door je erkenning ondergraaf je wel het basale argument achter de agressie van Israel jegens de Palestijnen. Natuurlijk heeft Israel het recht zich te verdedigen tegen een aanval. Maar het wordt helemaal niet aangevallen. Dus vanwaar al dat geweld?
Klopt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Israel en haar idf gebruiken de media niet net zo goed ?
Terrorisme is het zaaien van terreur.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hamas.
Dat extreem reageren met JDAM's en artillerty op locaties waar raketten zijn afgevuurd snap ik nog wel, ik vind het erger dat Israël hun eigen IDF soldaten niet in de hand heeft met wat ze doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?
Je reageert op dezelfde mensen die zeggen dat Nederland te klein is om zichzelf te kunnen verdedigen tegen andere Europese machten. Israël is maar half zo groot, maar voor hun gaat die logica natuurlijk niet op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Die kans is er nu niet maar als Iran kernwapens heeft is het wel mogelijk.
Meen je dit nou? Rakketten van Hamas is niet aanvallen?
As is verbrande turf!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En vergeet niet dat als er wél een tunnel was uitgekomen in een woonwijk had Hamas wellicht tientallen mensen kunnen doden. Om dat te voorkomen zou zelf Nederland bombarderen.
Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestinaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is meer een vraag, waarom trekt dit wel je aandacht, maar dat niet?
Dus als Gaza schuilkelders had en ook een schild was het geen terreur?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terrorisme is het zaaien van terreur.
De raketten van Hamas veroorzaken amper terreur. Al was het maar omdat er voldoende schuilkelders zijn en Iron Dome diverse raketten uit de lucht haalt.
De raketten van Israel zaaien dood en verderf in Gaza. En de Gazanen kunnen geen kant uit.
Wie zaait terreur?
Omg er komt zoveel onzin uit jou...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb gezegd tegen kindermishandelaars te zijn. Jij hebt gezegd dat je kindermishandelaars niet wil haten omdat ze af en toe ook positieve dingen doen. Al die Joden die je hier aan het haten bent doen af en toe ook lief hoor. Hypocriet.
Ja, ik begon met die vraag zodat ik , kijkend naar het antwoord ,deze vraag kon stellen. Ja , inderdaad omdat ik het mij afvraag waarom moslims dit meer aandacht geven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestina
Jij bent niet de eerste die deze onnodige vraag stelt.
OK, en de raketten op Gaza en de illegale nederzettingen in de Westoever veroorzaken geen haat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De raketten zorgen voor nauwelijks schade, maar er is wel psychologische schade bij de mensen die steeds weer het luchtalarm horen en moeten schuilen. Ook komt er in het nieuws dat er weer raketten op Israël zijn geschoten. Dan ontstaat er toch haat?
Dat weet ik niet , ben geen moslim dus heb daar ook geen antwoord op. Kan je er wel over doorgaan maar vraag het aan hunquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, ik begon met die vraag zodat ik , kijkend naar het antwoord ,deze vraag kon stellen. Ja , inderdaad omdat ik het mij afvraag waarom moslims dit meer aandacht geven.
Rechtvaardig ik het ergens? Het is meer een verklaring van het waarom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, en de raketten op Gaza en de illegale nederzettingen in de Westoever veroorzaken geen haat?
Maar ja, die haat is misschien niet gerechtvaardigd? Of zo?
Ik krijg er nooit antwoord op helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet , ben geen moslim dus heb daar ook geen antwoord op. Kan je er wel over doorgaan maar vraag het aan hun
Omg je bent zo ontzettend dom... Geen wonder dat de wereld zo is dat hij is. In de zandbak hebben ze ook genoeg van jouw soort mensen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omg er komt zoveel onzin uit jou...
En dan ga je het random bij andere mensen proberen ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik krijg er nooit antwoord op helaas.
Ik denk dat het wel te verdedigen is om te schieten op installaties waar zojuist raketten mee afgevuurd zijn richting jouw land.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?
Nogmaals, elke dode is er een teveel, er vallen ook gewonden en mensen moeten naar de schuilkelders (dat is namelijk niet fijn..). Je bagatelliseert het. En je hebt het weer niet over de tunnels.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terrorisme is het zaaien van terreur.
De raketten van Hamas veroorzaken amper terreur. Al was het maar omdat er voldoende schuilkelders zijn en Iron Dome diverse raketten uit de lucht haalt.
De raketten van Israel zaaien dood en verderf in Gaza. En de Gazanen kunnen geen kant uit.
Wie zaait terreur?
Ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En dan ga je het random bij andere mensen proberen ?
Wat is mijn soort mensen ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Omg je bent zo ontzettend dom... Geen wonder dat de wereld zo is dat hij is. In de zandbak hebben ze ook genoeg van jouw soort mensen.
Waar moeten ze anders heen dan? Tis niet alsof ze grote stukken ongebruikt grond hebben in Gaza ...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef agter het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel te verdedigen is om te schieten op installaties waar zojuist raketten mee afgevuurd zijn richting jouw land.
Ik denk ook dat dat precies is wat Hamas doet: dit soort installaties onderbrengen in burgerlijke gebieden.
Ik zie niet in hoe Israel daar verantwoordelijk voor is.
Het is gewoon uitlokking van de kant van Hamas met de Palestijnen als slachtoffer.
Heel jammer dat ze dat zelf niet zo inzien. Want zij zijn wel de dupe.
Wat dacht je van niet gebruiken om geen reactie uit te lokken?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar moeten ze anders heen dan? Tis niet alsof ze grote stukken ongebruikt grond hebben in Gaza ...
De vraag of jij Moslim bent, is ook helemaal niet relevant.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestina
Jij bent niet de eerste die deze onnodige vraag stelt.
Hoe krijg je dit je strot uit. Je hebt fuckin google maps sataliet beelden tot je beschikking.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar moeten ze anders heen dan? Tis niet alsof ze grote stukken ongebruikt grond hebben in Gaza ...
Mijn vraag stond los van deze hele dicussie, het intrigeert mij gewoon, de aandacht die het krijgt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef agter het volgende:
[..]
De vraag of jij Moslim bent, is ook helemaal niet relevant.
Je argumenten zijn relevant. Daar moeten mensen naar kijken. Niet naar je geloof.
Maar goed, ik ken je nog maar kort, en ken je historie op fok niet.
Het Israel. Dus zijn. Wat is dat nou, die gewoonte om Israel met haar aan te duiden? Het Israel is onzijdig en er dient dus naar verwezen te worden met hem en zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef agter het volgende:
[..]
Israel treedt ook bizar hard op. Ben ik met je eens. Maar dat heeft ze het altijd gedaan. Dat is niet nieuw, dit was gewoon te verwachten.
De enige verantwoordelijkheid van Israël is voor haar het voortbestaan van de natie, en de voorspoed van haar zijn burgers.
Als jij verwacht dat Israel compassie heeft voor bewegingen die haar zijn bestaan betwisten, vergeet het dan maar. Ze zijn militair sterker. Als de Palestijnen wat willen bereiken, moeten ze het anders aanpakken.
Wat dacht je van de Gazastrook niet hermetisch af te sluiten ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Wat dacht je van niet gebruiken om geen reactie uit te lokken?
Het is hermetisch afgesloten door al die raketten die werden afgevuurd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Gazastrook niet hermetisch af te sluiten ?
Ja vraag het aan een andere user dan. En stel dan voortaan gelijk de vraag ipv van eerst te vragen of iemand wel of niet moslim isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:32 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Mijn vraag stond los van deze hele dicussie, het intrigeert mij gewoon, de aandacht die het krijgt.
Oh, die zijn niet gehersenspoeld?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef oksel12 het volgende:
[..]
De kiezers van Hamas.
Er is niks mis met Netanyahu of zijn kiezers.
Maar begrijp je dat dat de reden is waarom Israel raketten afvuurt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze snappen niet eens waarom de Palestijnen boos zijn.
Ja begrijp je ook dat dat de reden is waarom Hamas raketten verstuurd ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:34 schreef agter het volgende:
[..]
Maar begrijp je dat dat de reden is waarom Israel raketten afvuurt?
Vet van mij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:18 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het zo bijzonder dat mensen liever de kant kiezen van mensen die letterlijk kindsoldaten inzetten. Als de raketten vanuit Gaza ophouden dan stopt Israël ook. Als Israël stopt dan gaat de andere kant vrolijk verder. Ik heb de hoop dat de meeste mensen zo pro Palestina zijn vanwege al die onschuldige doden die niet konden stemmen.
Waar is je militante actie tegen de fascisten in Egypte? Keer op keer zwaait er iemand met bewijs in je gezicht dat je dingen fout hebt, maar ipv zeggen sorry ik zal beter nadenken de volgende keer besluit je keer op keer in te zoemen op een detail en daar het maar verder te proberen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja begrijp je ook dat dat de reden is waarom Hamas raketten verstuurd ?
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 360 km˛. Het gebied grenst aan Israël, Egypte en de Middellandse Zee. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasăn, Khan Younis en Dayr al Balah. De kustlijn is ongeveer 40 km lang, de grens met Egypte ongeveer 13 km en de grens met Israël ongeveer 59 km lang.[2]quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:39 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waar is je militante actie tegen de fascisten in Egypte? Keer op keer zwaait er iemand met bewijs in je gezicht dat je dingen fout hebt, maar ipv zeggen sorry ik zal beter nadenken de volgende keer besluit je keer op keer in te zoemen op een detail en daar het maar verder te proberen.
[ afbeelding ]
Dit is je volgebouwde gebied zonder open velden.
Nee. Dat begrijp ik werkelijk waar niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja begrijp je ook dat dat de reden is waarom Hamas raketten verstuurd ?
Als Israel een jaar door zou gaan met onderdrukken zonder dat de andere kant probeerde burgers te vermoorden dan zou ze geen enkele vriend of verdediger meer hebben. Dat is simpelweg nog nooit gebeurd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Dat is dus gelogenstraft. Toen El Fatah de vernietiging van de joodse staat Israel schrapte uit de doelstellingen, gingen de illegale nederzettingen gewoon door. De Palestijnen stopten, Israel ging vrolijk verder.
Daar heb je wat aan, aan zo'n onderhandelingspartner.
Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:40 schreef agter het volgende:
[..]
Nee. Dat begrijp ik werkelijk waar niet.
1. Die raketten van Hamas halen hun doel niet, want worden neergehaald door Israëlisch afweer.
2. Er wordt terug geschoten door Israel naar de betreffende raket-installatie, waardoor de eigen Palestijnse burgers getroffen worden.
Welk nut dient het afvuren van die raketten door Hamas nu eigenlijk?
Hamas begon helemaal niet. Netanjahoe schoof de dood van drie kolonistenkinderen ten onrechte in de schoenen van Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Ik erken in mijn vorige post juist dat Israël veel meer schade aanricht in Gaza dan andersom. Ik zeg er ook bij dat dit niet betekent dat Israëliërs de terroristen zijn. Omdat de intenties (aantal raketten afgevuurd op Israël) nagenoeg even groot is.
Hamas is net zo agressief als Israël en begon dit conflict. Alleen gebruikt Hamas de media goed waarop Israël nog geen goed antwoord op heeft gevonden.
Zelfs als iemand je een foto vol met landbouwvelden in je gezicht duwt wijk je niet af van je standpunt dat er voor Hamas echt geen andere optie dan woonwijken is. En maar afvragen waarom ik je dom noem.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 360 km˛. Het gebied grenst aan Israël, Egypte en de Middellandse Zee. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasăn, Khan Younis en Dayr al Balah. De kustlijn is ongeveer 40 km lang, de grens met Egypte ongeveer 13 km en de grens met Israël ongeveer 59 km lang.[2]
Anno 2014 wonen er - naar schatting - ruim 1,8 miljoen Palestijnen, waardoor er een bevolkingsdichtheid bestaat van meer dan vijfduizend personen per vierkante kilometer. Hierdoor kan de Gazastrook als overbevolkt worden bestempeld.
Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Mijn punt is dat er twee partijen zijn. Het is niet alleen Hamas. Beide partijen houden elkaar in stand, Beide partijen moeten dingen veranderen. Beide partijen hebben eisen die bekeken moeten worden. Van beide partijen zijn de burgers ongelooflijk de dupe
Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:45 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Israel wordt niet in stand gehouden door Hamas. Andersom kennelijk wel. En Israel heeft niet zoveel burgerslachtoffers.
Israel bestaat nog steeds. En doet het militair gewoon goed.
Als de Palestijnen voor hun zaak staan, zullen zij van tactiek moeten veranderen. Er is geen directe reden voor Israel om de zaken anders aan te pakken.
De selectieve verontwaardiging.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..
Zou ik het op die manier doen ? Nee , ik zou weg willen maar zelfs dat kunnen niet ze niet !
Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:51 schreef agter het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.
Dat is toch zinloos en dom?
Vuur die raketten dan niet af, als je zo begaan bent met je eigen burgers.
Nee...ik heb de indruk dat het Hamas helemaal niet zoveel geeft om die burgers. Dat die enkel en alleen voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Voor het aanzien van de wereld.
Heel triest vind ik dat.
Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Smoofie het volgende:
Achja, het midden-oosten is ook één grote tyfus bende hé?
Dus houden ze toch elkaar in stand ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?
Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..
Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus houden ze toch elkaar in stand ?
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef agter het volgende:
[..]
Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.
Hoe zou Israel in jouw ogen moeten reageren, trouwens?
Turkije staat ook op instorten, economisch gezien en er begint ook een grote verdeling tussen conservatief en gematigd te ontstaan. Maar er is wel relatieve vrede. Saudi en UAE ook veel onderdrukking en Saudi is toch wel bijna het meest extremistische land in dat gebied. Kuwait daarentegen doet het idd goed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.
Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:55 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Hamas houdt niet Israel in stand.
Israël is allang geen eenheid meer hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.
Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
Dat zijn geen fouten denk ik. Israel is als de dood dat de Palestijnse baarmoeder het land over 1 generatie bedreigd. Daarom doden ze vooral vrouwen en kinderen, om te zorgen dat er geen nieuwe "terroristjes" geboren worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?
Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.
Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?
Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.
Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
Moeten we met jou nou nog serieus een gesprek voeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.
Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
Zonder Hamas zou I. ineenstorten en geen bestaansrecht meer hebben?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
Hamas is niet alleen terrorisme ... ze doen ook andere dingen ..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef agter het volgende:
[..]
Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?
Bedoel je dat de Mossad individuele leden uit moet schakelen?
Heb ik ook al wel over gedacht. Maar mss is de Hamas-aanhang daar te groot voor. Begrijp (gelezen) dat er nog steeds een grote aanhang is onder de Pal. bevolking.
Arabische Israëliërs horen volgens jou niet bij Israël?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Taliban ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hamas is niet alleen terrorisme ... ze doen ook andere dingen ..
Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef agter het volgende:
[..]
Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?
Bedoel je dat de Mossad individuele leden uit moet schakelen?
Heb ik ook al wel over gedacht. Maar mss is de Hamas-aanhang daar te groot voor. Begrijp (gelezen) dat er nog steeds een grote aanhang is onder de Pal. bevolking.
Een staat respecteren die raketten op je afvuurt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?
Dat praat het goed?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hamas is niet alleen terrorisme ... ze doen ook andere dingen ..
Een staat respecteren die je bezet ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:05 schreef agter het volgende:
[..]
Een staat respecteren die raketten op je afvuurt?
Is dit serieus?
Ja, want alle Palestijnen schieten raketten af.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:05 schreef agter het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Net zoals wij de nazi-aanhang hadden moeten respecteren?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?
Israel heeft een vijand nodig. Elke verdediging van het bestaan van Israel of van het voortbestaan van de staat Israel of van het voortbestaan van een jood is gebaseerd op een bedreiging van buitenaf.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:02 schreef agter het volgende:
[..]
Zonder Hamas zou I. ineenstorten en geen bestaansrecht meer hebben?
Dat lijkt me onzin.
Er is geen keuze. Dat laat Israel ook niet toe, want voor een pluriforme politiek heb je rust nodig en als er iets is wat Israel de Palestijnse gebieden niet gunt, is het rust.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar dat verklaard misschien de grote aanhang ?
Gast, je lult uit je nek want Israël is allang geen verenigd land meer. Rechts en Links moeten elkaar niet, aanhang van rechts wil links dood hebben en beide partijen moeten de Orthodoxe niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel heeft een vijand nodig. Elke verdediging van het bestaan van Israel of van het voortbestaan van de staat Israel of van het voortbestaan van een jood is gebaseerd op een bedreiging van buitenaf.
Zonder Hamas zou de staat moeten terugvallen op de omringende staten. En zoals net al gezegd werd: die zijn geen serieuze bedreiging meer. Wat nu?
Er was toch ook een filmpje van de zoon van de Hamas leider die nu christen is? Die is echtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:07 schreef ZodiaX het volgende:
Weet niet of het al geplaatst is maar: http://www.ndtv.com/artic(...)m=home-lateststories
Hamas bouwt een raket installatie onder een tent naast hotel waar journalisten verblijven en vuurt die ook af.
Het ging hier specifiek over Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel heeft een vijand nodig. Elke verdediging van het bestaan van Israel of van het voortbestaan van de staat Israel of van het voortbestaan van een jood is gebaseerd op een bedreiging van buitenaf.
Zonder Hamas zou de staat moeten terugvallen op de omringende staten. En zoals net al gezegd werd: die zijn geen serieuze bedreiging meer. Wat nu?
Hij beweert dat zonder Hamas er geen eenheid meer is in het land, een gemeenschappelijke vijand tussen de verschillende groepen Joden. Maar die is er allang niet meer en toch is het land er nog.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:10 schreef agter het volgende:
[..]
Het ging hier specifiek over Hamas.
Maar ik zou zeggen:
Gewoon lekker je leven leiden, voorspoed voor je burgers.
Ik zie niet in hoe Hamas de staat Israel in stand houdt.
Dacht dat die staat al bestond voordat Hamas er was.
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:05 schreef agter het volgende:
[..]
Is dit serieus?
Dan nog: voor Hamas bestond I. ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij beweert dat zonder Hamas er geen eenheid meer is in het land, een gemeenschappelijke vijand tussen de verschillende groepen Joden. Maar die is er allang niet meer en toch is het land er nog.
Wat een vergelijkingquote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.
Ja, een staat respecteren die raketten op je afvuurt. Het beroep van Israel op zelfverdediging gaat ook over verdediging tegen een aanval van een staat.
Stel dat een verlopen Duitser een raket op Nederland afvuurt. Als we dat aanzien voor een aanval van de Duitse staat gaan we er met ons leger op af. Als we dat aanzien voor een individuele reactie, dan gaan we er met onze politie op af en rekenen we de schurk in. Eventueel in samenwerking met de Duitse politie.
De staat Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen een aanval van andere staten. Maar daar gaat het hier niet over.
Wie vergelijk je nou met nazi's? Israel of Hamas?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals wij de nazi-aanhang hadden moeten respecteren?
Volgens mij was het meer dan 1 raket van een verlopen Palestijn wat afgevuurd is/wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.
Ja, een staat respecteren die raketten op je afvuurt. Het beroep van Israel op zelfverdediging gaat ook over verdediging tegen een aanval van een staat.
Stel dat een verlopen Duitser een raket op Nederland afvuurt. Als we dat aanzien voor een aanval van de Duitse staat gaan we er met ons leger op af. Als we dat aanzien voor een individuele reactie, dan gaan we er met onze politie op af en rekenen we de schurk in. Eventueel in samenwerking met de Duitse politie.
De staat Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen een aanval van andere staten. Maar daar gaat het hier niet over.
Des te meer is er een gemeenschappelijke vijand nodig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gast, je lult uit je nek want Israël is allang geen verenigd land meer. Rechts en Links moeten elkaar niet, aanhang van rechts wil links dood hebben en beide partijen moeten de Orthodoxe niet.
Israel heeft het ook niet makkelijk. En een gemeenschappelijke vijand helpt natuurlijk wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Des te meer is er een gemeenschappelijke vijand nodig.
Ik las een stuk in Trouw, waarin inderdaad werd gesproken van een groeiende onderlinge haat van linkse jegens rechtse joden.
Je erkent Palestina niet als staat? Opvallend voor iemand die pro-Palestina is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
Zo extreem stel ik het ook niet: Israel heeft een vijand nodig. Het land fundeert zijn bestaansrecht op twee zaken:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:19 schreef agter het volgende:
[..]
Israel heeft het ook niet makkelijk. En een gemeenschappelijke vijand helpt natuurlijk wel.
Maar om nu te stellen dat de staat niet meer zou bestaan zonder Hamas... Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Palestina is nog helemaal geen staat. Weet je nog hoe schuimbekkend woedend Israel was toen Palestina een hogere status kreeg in de VN?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je erkent Palestina niet als staat? Opvallend voor iemand die pro-Palestina is.
3) het zionisme = een racistische ideologie als het arianisme, waarin verondersteld wordt dat de Joden/joden een soort Uebermenschen zijn die recht hebben op die racistische gronden die "stomme Arabieren" naar Allah te bombarderen en Lebensraum te zoeken bij hun buren (Libanon/Syrie, Egypte, Jordanie).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo extreem stel ik het ook niet: Israel heeft een vijand nodig. Het land fundeert zijn bestaansrecht op twee zaken:
1) de belofte van hun god aan hun stamvader
2) de bedreiging van de joden in hun bestaan.
Hamas lijkt (maar dat is natuurlijk alleen show) de joden te bedreigen in hun bestaan.
Stel je niet zo aan,quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:34 schreef Drxx het volgende:
Ik begrijp Israël echt niet. Ze doden 1.500(!!!) mensen, en het Westen blijft ze steunen. En nu komen ze met concentratiekampen?! Willen ze kijken hoever ze kunnen gaan voordat het Westen boos wordt? Dit is puur grenzen opzoeken en botweg provoceren
Wat is trouwens het alternatief?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan,
1: In een oorlog vallen nu eenmaal doden.
2: Het ging niet om concentratiekampen, maar om tentenkampen waar de mensen uit Gaza kunnen verblijven.
Alternatief voor wat precies?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:40 schreef agter het volgende:
[..]
Wat is trouwens het alternatief?
Alles wat in puin geschoten is, weer opnieuw opbouwen, met welk geld?
Over een paar jaar ligt het weer in puin...
Voor die tentenkampen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alternatief voor wat precies?
Dat maakt mij niet uit?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:44 schreef agter het volgende:
[..]
Voor die tentenkampen.
Ik denk serieus dat als Hamas (of opvolger) raketten blijft afvuren, dat Israel wel blijft reageren.
En moeten die gebieden dan iedere paar jaar weer helemaal opnieuw opgebouwd worden?
Is geen beginnen aan.
Wie gaat dat betalen?
Ik ga geen geld storten. En ik hoop heel NL niet. Voor wederopbouw van Palestijns gebied.quote:
We geven een half miljoen .quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ik ga geen geld storten. En ik hoop heel NL niet. Voor wederopbouw van Palestijns gebied.
Over een paar jaar ligt het weer in puin.
quote:
Grapjas.quote:Just the facts
Weet ik toch gekkie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik geef bronnen, ik beweer nergens dat ik het met die bronnen eens ben.
Hoe kom jij trouwens zo pro-Israel? Wat is jouw motivatie?quote:
Pro-Israel?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Hoe kom jij trouwens zo pro-Israel? Wat is jouw motivatie?
Nogal apart inderdaad dat mensen je direct zien als pro israel als je tegen Hamas bent.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:55 schreef agter het volgende:
[..]
Pro-Israel?
Ik vind Hamas gewoon erg dom / vooral eigen burgers slachtofferen voor niets.
En ik zie het einde niet in zicht, helaas.
Bizarre definitie van 'oorlog' hou jij erop na zeg. Zeer beangstigend.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:38 schreef theunderdog het volgende:
1: In een oorlog vallen nu eenmaal doden.
Hij wil ze geen zomervakantieoord aanbieden hč? Hij wil mensen van hun huizen verdrijven, in kampen herbergen en ze 'herlokaliseren' (lees: het land uitschoppen).quote:2: Het ging niet om concentratiekampen, maar om tentenkampen waar de mensen uit Gaza kunnen verblijven.
Palestina =/= Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:55 schreef agter het volgende:
[..]
Pro-Israel?
Ik vind Hamas gewoon erg dom / vooral eigen burgers slachtofferen voor niets.
En ik zie het einde niet in zicht, helaas.
1: Je hebt gelijk dat dit een oneerlijke strijd is, in de zin dat Palestina geen leger heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Bizarre definitie van 'oorlog' hou jij erop na zeg. Zeer beangstigend.
[..]
Hij wil ze geen zomervakantieoord aanbieden hč? Hij wil mensen van hun huizen verdrijven, in kampen herbergen en ze 'herlokaliseren' (lees: het land uitschoppen).
Wie gaat de zoveelste wederopbouw van dat gebied betalen dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:59 schreef Drxx het volgende:
[..]
Bizarre definitie van 'oorlog' hou jij erop na zeg. Zeer beangstigend.
[..]
Hij wil ze geen zomervakantieoord aanbieden hč? Hij wil mensen van hun huizen verdrijven, in kampen herbergen en ze 'herlokaliseren' (lees: het land uitschoppen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |