Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairOnderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
Graag ja.quote:
Wat zeiden ze nog meer ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Dus dit topic ook sluiten ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef Kees22 het volgende:
Vandaag een paar jongens met verstand bij Knevel & Van de Brink: het conflict niet voeden!
Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.quote:
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus dit topic ook sluiten ?
Kansloos dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.
Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk).
Ben voorquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Welnee. Dan moeten we ons weer vervelen. En wij hebben toch amper invloed op het conflict zelf.
Maar wat we wel kunnen doen is proberen bij de tegenstanders een soort begrip voor hun tegenstanders bij te brengen. Of vooringenomenheid bloot te leggen en vooroordelen te ontzenuwen. Fobieën te ontmaskeren. En af en toe laten weten dat je ze wel begrijpt.
Gelijk geven als ze gelijk hebben (maar dat is helaas zeer zeldzaam, natuurlijk).
Morgen dan maar terug kijken op uitzendinggemistquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ze zijn nu nog bezig en het wordt in de loop van de nacht een paar keer herhaald.
Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.quote:
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Het ligt binnen een paar jaar weer in puin, ben ik bang.
Gebed zonder eind.
Herinner je je nog die laatste vernieling van Libanon?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:46 schreef Yasmin23 het volgende:
Maar had in het vorige topic gevraagd dat mocht het zo blijven zoals nu. Hoe de mensen in Gaza dan weer gaan opbouwen. Krijgen ze steun ?
Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:48 schreef agter het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het wel zinvol is om dat stukje land weer op te bouwen met allerlei steun.
Het ligt binnen een paar jaar weer in puin, ben ik bang.
Gebed zonder eind.
Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja moeten ze dan maar in tenten gaan wonen ? Tussen al het puin ..
En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er waren een vliegveld en een haven, de laatste mede aangelegd/betaald door Nederland. Jaren geleden al platgebulldozerd.
Het nut van teruggeven van Gaza aan de Palestijnen is inmiddels wel duidelijk.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef Nintex het volgende:
Schade in Gaza in beeld gebracht met satteliet.
http://graphics.wsj.com/gaza-before-after/
Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef agter het volgende:
[..]
Ik weet het niet.
Maar iets opbouwen wat binnen een paar jaar weer in puin ligt, lijkt me niet erg zinvol.
Mss kunnen ze beter investeren in een toekomst waarin dit niet meer gebeurd, en Hamas de deur wijzen?
Nou eigenlijk niet nee. Potje breken, potje betalen!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:55 schreef agter het volgende:
[..]
En vind jij nu dat dat allemaal weer opnieuw aangelegd moet worden met internationale fondsen?
Het komt door generaties die zijn opgegroeid in haat, als de rollen omgedraaid waren qua machtsverhoudingen had Hamas wel ergere dingen gedaan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!
Iets dat lijkt op Marshallhulp lijkt me zinvoller. De tegenstander serieus nemen als een mens met bestaansrecht en een afwijkende mening, is dat zo erg?
Met "ze" bedoel ik de Palestijnen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wie is ze? Israel? Afgezien van vernietigen en bestrijden weet het land niet om te gaan met andersdenkenden. Zie vandaag in Trouw een klacht van een joodse Israelische over toenemende intolerantie in Israel. Ze beschrijft Duitse toestanden!
Iets dat lijkt op Marshallhulp lijkt me zinvoller. De tegenstander serieus nemen als een mens met bestaansrecht en een afwijkende mening, is dat zo erg?
De Palestijnen? Denk je dat er geen steun is voor Hamas?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat nou als ze niet zo makkelijk van Hamas afkomen.. ?
Jawel maar was er een betere optie volgens hen ? Zijn ze misschien niet compleet wanhopig ?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:59 schreef agter het volgende:
[..]
De Palestijnen? Denk je dat er geen steun is voor Hamas?
Erger dan vrouwen en kinderen bombarderen? Wat dan? Honden en katten bombarderen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het komt door generaties die zijn opgegroeid in haat, als de rollen omgedraaid waren qua machtsverhoudingen had Hamas wel ergere dingen gedaan.
Ik haat niemand en ben noch Pro-Israël noch Pro-Palestina.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Erger dan vrouwen en kinderen bombarderen? Wat dan? Honden en katten bombarderen?
Wat lul je nou vanuit je eigen haat? Doe daar wat aan: tegen allerlei fobieën zijn er passende therapieën.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Smoofie het volgende:
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt Isräel die stelselmatig Palestijnen vermoordt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
Er zijn altijd andere wegen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jawel maar was er een betere optie volgens hen ? Zijn ze misschien niet compleet wanhopig ?
Dus je eigen bevolking als schild gebruiken ontken je? Ze schieten vanuit dichtbevolkte gebieden en schuilen niet bij burgers?quote:
Dat verwijt is gelul en dat weet je ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:00 schreef Smoofie het volgende:
Hamas die hun eigen bevolking als schild gebruikt en iedereen die het maar accepteert, dat is nog triest ook.
Ah, vandaar je avatar?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:01 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik haat niemand en ben noch Pro-Israël noch Pro-Palestina.
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:05 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat verwijt is gelul en dat weet je ook.
Net zoals die drie joodse nederzettingsjongens niet door Hamas vermoord zijn. Dat wist Netanjahoe heel goed, maar hij verkondigt het wel luidkeels, de vuile rat! Over oorlogshitsing gesproken.
Ik begrijp dat belangrijke zaken in de geschiedenis van Palestina en Israel op de Israelische scholen niet of heel gekleurd verteld worden. Maar wie hier op een Nederlands forum post, heeft geen excuus om al die sprookjes te geloven.
En dan toch die avatar ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.
Mn UI heeft niets met de discussie an sich te maken, die is alleen om in trollbuien op fora wat mensen op te jutten.quote:
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:04 schreef Smoofie het volgende:
En ik zeg nergens dat Israël niet fout zit, echter, als het aan Hamas had gelegen hadden ze elke jood gedood. Als Israël ook zo dacht, hadden ze binnen een dag 1.5 miljoen man kunnen doden, dat is mijn punt.
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.quote:Dus je eigen bevolking als schild gebruiken ontken je? Ze schieten vanuit dichtbevolkte gebieden en schuilen niet bij burgers?
Nee, daarom moet de internationale gemeenschap dat ook niet doen. Israel moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor de door dat land bezette gebieden. Al zijn er geen soldaten gestationeerd, het land wordt volledig afgegrendeld en wordt dus de facto bezet. Of het is een gevangenenkamp, dat kan natuurlijk ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:03 schreef agter het volgende:
[..]
Er zijn altijd andere wegen.
Eindeloos geld pompen in wederopbouw en het twee jaar later weer in puin aantreffen, daar ga je toch geen geld in stoppen?
Dus beste is om toe te kijken hoe Israël reageert ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, daarom moet de internationale gemeenschap dat ook niet doen. Israel moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen voor de door dat land bezette gebieden. Al zijn er geen soldaten gestationeerd, het land wordt volledig afgegrendeld en wordt dus de facto bezet. Of het is een gevangenenkamp, dat kan natuurlijk ook.
Ja, daarom kunnen ze beter gewoon geen raketten en mortieren afschieten, wat ze nu doen in hun gevecht naar "vrijheid" zorgt alleen maar voor duizenden burgerslachtoffers.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.
[..]
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:
Israël doet genoeg dingen fout en doet dingen die mensonterend zijn, ook op de westelijke jordaanoever, maar ga nou niet doen alsof Hamas van die lieverdjes zijn die geen kwaad hebben gedaan of niet willen doen.
Ik viel jou niet aan (waarom jij mij wel?), maar meer het proces waarvan je hoopt dat het gebeurt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:47 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoezo? Spreek voor jezelf. Als jij niet open staat voor nadere informatie wil dat niet zeggen dat niemand daarvoor open staat. Ik persoonlijk leer graag af en toe iets bij.
Heb je de kaart met de bevolkingsdichtheid van Gaza in de OP niet gezien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat verwijt is geen gelul, het zijn feiten dat ze raketten en mortieren afschieten vanuit dichtbevolkte gebieden wetend dat Israël zonder te denken aan de burgers gewoon dat gebied platbombardeert.
Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.
Maar zelfs dat maakt niet uit: ontwikkelingsmogelijkheden voor de bevolking, gewoon de jonge, testosterongevulde jonge mannen de kans te geven een gezin te stichten en te onderhouden, zou de kwade trekken van Hamas ondermijnen. Meer dan raketten op VN-scholen vol kinderen en vrouwen afvuren.
Hamas houdt zich stil omdat ze bijna niets hebben om Israël mee pijn te doen. Zie voor de blokkade, toen werden en honderden raketten afgeschoten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Hamas heeft zich een tijdje stil gehouden totdat Israël de confrontatie weer opzocht.
[..]
Dat is voornamelijk een propagandapraatje ja. Zet het even in perspectief en bekijk hoe dichtbevolkt dat gebied is.
Ja dat zal zeker helpen. Echter, wat ik al zei, twee kanten beide opgegroeid met haat naar elkaar. Dat los je niet zo even op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Alsof ik ergens Hamas' daden verdedig.
Maar zelfs dat maakt niet uit: ontwikkelingsmogelijkheden voor de bevolking, gewoon de jonge, testosterongevulde jonge mannen de kans te geven een gezin te stichten en te onderhouden, zou de kwade trekken van Hamas ondermijnen. Meer dan raketten op VN-scholen vol kinderen en vrouwen afvuren.
En de bezetting gewoon accepteren ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef agter het volgende:
[..]
Punt is, dat voorlopig de Palestijnen het onderspit delven. Bij hen zijn de doden. En ze weten dat ze militair zwakker zijn.
Zou het dan niet zinvoller zijn, dat zij hun strategie zouden wijzigen? Dus geen raketten op Israel afvuren etc.
Ja, dat zei ik toch al? Ga dan geen raketten schieten. Hamas weet volgens mij dondersgoed dat wanneer ze raketten afschieten en er weer x aantal burgers gedood worden ze meer steun krijgen van de bevolking. Ze kunnen beter stoppen met afschieten van mortieren en raketten gezien het nauwelijks schade aanricht in Israël zelf , terwijl Gaza wordt platgebombardeerd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Heb je de kaart met de bevolkingsdichtheid van Gaza in de OP niet gezien?
Stel dat je vanuit Amsterdam een raket afvuurt op Rotterdam. Hoe kan Rotterdam dan niet naar een dichtbevolkt gebied terugschieten?
En je zegt het goed: Israel zonder te denken aan de burgers.
En bezetting gewoon accepteren ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:15 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik toch al? Ga dan geen raketten schieten. Hamas weet volgens mij dondersgoed dat wanneer ze raketten afschieten en er weer x aantal burgers gedood worden ze meer steun krijgen van de bevolking. Ze kunnen beter stoppen met afschieten van mortieren en raketten gezien het nauwelijks schade aanricht in Israël zelf , terwijl Gaza wordt platgebombardeerd.
Ja. TIjdens de "echte" bezetting hadden de Palestijnen het trouwens nog beter dan nu, de ironie wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En de bezetting gewoon accepteren ?
En naar andere middelen en oplossingen, internationaal, zoeken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En de bezetting gewoon accepteren ?
En waarom niet Israël dwingen tot het stoppen van het bezetten ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:17 schreef agter het volgende:
[..]
En naar andere middelen en oplossingen, internationaal, zoeken.
Nu leidt het alleen maar naar dood en verderf, voor veel Palestijnen.
Tis gewoon niet slim, wat ze doen.
Heb je bron ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja. TIjdens de "echte" bezetting hadden de Palestijnen het trouwens nog beter dan nu, de ironie wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |