quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Weet ik veel , wat heeft dat er mee te maken dat je aan mij vraagt of ik moslim ben ?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
Het is meer een vraag, waarom trekt dit wel je aandacht, maar dat niet?quote:
Die kans is er nu niet maar als Iran kernwapens heeft is het wel mogelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.
Je voedt door die PR wel de angsten en fobieën van een volk van 6 miljoen (6 miljoen? Ja, 6 miljoen!)
Maar door je erkenning ondergraaf je wel het basale argument achter de agressie van Israel jegens de Palestijnen. Natuurlijk heeft Israel het recht zich te verdedigen tegen een aanval. Maar het wordt helemaal niet aangevallen. Dus vanwaar al dat geweld?
Ik heb gezegd tegen kindermishandelaars te zijn. Jij hebt gezegd dat je kindermishandelaars niet wil haten omdat ze af en toe ook positieve dingen doen. Al die Joden die je hier aan het haten bent doen af en toe ook lief hoor. Hypocriet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ghahah en jij hebt bewezen een ordinaire moslim hater te zijn dus
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:19 schreef agter het volgende:
[..]
Welke verantwoordelijkheid bedoel je dan precies?
Jij verkondigt met droge ogen dat Israel helemaal niet aangevallen wordt. Schieten ze die raketten dan op zichzelf af, of zo?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je erkent op diverse fronten dat de angst dat Israel van de kaart geveegd wordt, onzin is en niet is gebaseerd op reële situaties. Het voeden van die angst beschouw je als PR: het opwekken van sympathie voor Israel.
Je voedt door die PR wel de angsten en fobieën van een volk van 6 miljoen (6 miljoen? Ja, 6 miljoen!)
Maar door je erkenning ondergraaf je wel het basale argument achter de agressie van Israel jegens de Palestijnen. Natuurlijk heeft Israel het recht zich te verdedigen tegen een aanval. Maar het wordt helemaal niet aangevallen. Dus vanwaar al dat geweld?
Klopt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:21 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Israel en haar idf gebruiken de media niet net zo goed ?
Terrorisme is het zaaien van terreur.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Hamas.
Elke dode is er een te veel, en als Israël ook de vorige operaties niet gedaan zou hebben zouden er veel meer Israëlische doden vallen. Vergeet ook niet de tunnels die voor erg veel doden hadden kunnen zorgen en voor het ontvoeren van soldaten wat inhoudt dat er weer duizend terroristen moeten worden vrijgelaten.
Dat extreem reageren met JDAM's en artillerty op locaties waar raketten zijn afgevuurd snap ik nog wel, ik vind het erger dat Israël hun eigen IDF soldaten niet in de hand heeft met wat ze doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?
Je reageert op dezelfde mensen die zeggen dat Nederland te klein is om zichzelf te kunnen verdedigen tegen andere Europese machten. Israël is maar half zo groot, maar voor hun gaat die logica natuurlijk niet op.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Die kans is er nu niet maar als Iran kernwapens heeft is het wel mogelijk.
Meen je dit nou? Rakketten van Hamas is niet aanvallen?
As is verbrande turf!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En vergeet niet dat als er wél een tunnel was uitgekomen in een woonwijk had Hamas wellicht tientallen mensen kunnen doden. Om dat te voorkomen zou zelf Nederland bombarderen.
Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestinaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is meer een vraag, waarom trekt dit wel je aandacht, maar dat niet?
Dus als Gaza schuilkelders had en ook een schild was het geen terreur?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terrorisme is het zaaien van terreur.
De raketten van Hamas veroorzaken amper terreur. Al was het maar omdat er voldoende schuilkelders zijn en Iron Dome diverse raketten uit de lucht haalt.
De raketten van Israel zaaien dood en verderf in Gaza. En de Gazanen kunnen geen kant uit.
Wie zaait terreur?
Omg er komt zoveel onzin uit jou...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik heb gezegd tegen kindermishandelaars te zijn. Jij hebt gezegd dat je kindermishandelaars niet wil haten omdat ze af en toe ook positieve dingen doen. Al die Joden die je hier aan het haten bent doen af en toe ook lief hoor. Hypocriet.
Ja, ik begon met die vraag zodat ik , kijkend naar het antwoord ,deze vraag kon stellen. Ja , inderdaad omdat ik het mij afvraag waarom moslims dit meer aandacht geven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee je begon je vraag met of ik moslim was, niet waarom ik niet reageer bij de andere onderwerpen. Vervolgens zeg je dat het je verbaasd dat onder je moslim vrienden op fb de meerderheid zich meer bezig houdt met israel/palestina
Jij bent niet de eerste die deze onnodige vraag stelt.
OK, en de raketten op Gaza en de illegale nederzettingen in de Westoever veroorzaken geen haat?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
De raketten zorgen voor nauwelijks schade, maar er is wel psychologische schade bij de mensen die steeds weer het luchtalarm horen en moeten schuilen. Ook komt er in het nieuws dat er weer raketten op Israël zijn geschoten. Dan ontstaat er toch haat?
Dat weet ik niet , ben geen moslim dus heb daar ook geen antwoord op. Kan je er wel over doorgaan maar vraag het aan hunquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:25 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, ik begon met die vraag zodat ik , kijkend naar het antwoord ,deze vraag kon stellen. Ja , inderdaad omdat ik het mij afvraag waarom moslims dit meer aandacht geven.
Rechtvaardig ik het ergens? Het is meer een verklaring van het waarom.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, en de raketten op Gaza en de illegale nederzettingen in de Westoever veroorzaken geen haat?
Maar ja, die haat is misschien niet gerechtvaardigd? Of zo?
Ik krijg er nooit antwoord op helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet , ben geen moslim dus heb daar ook geen antwoord op. Kan je er wel over doorgaan maar vraag het aan hun
Omg je bent zo ontzettend dom... Geen wonder dat de wereld zo is dat hij is. In de zandbak hebben ze ook genoeg van jouw soort mensen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Omg er komt zoveel onzin uit jou...
En dan ga je het random bij andere mensen proberen ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik krijg er nooit antwoord op helaas.
Ik denk dat het wel te verdedigen is om te schieten op installaties waar zojuist raketten mee afgevuurd zijn richting jouw land.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het kiezen om bv niet zo extreem te reageren, wetende dat er burgers zullen vallen bv ?
Nogmaals, elke dode is er een teveel, er vallen ook gewonden en mensen moeten naar de schuilkelders (dat is namelijk niet fijn..). Je bagatelliseert het. En je hebt het weer niet over de tunnels.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Terrorisme is het zaaien van terreur.
De raketten van Hamas veroorzaken amper terreur. Al was het maar omdat er voldoende schuilkelders zijn en Iron Dome diverse raketten uit de lucht haalt.
De raketten van Israel zaaien dood en verderf in Gaza. En de Gazanen kunnen geen kant uit.
Wie zaait terreur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |