Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Mijn punt is dat er twee partijen zijn. Het is niet alleen Hamas. Beide partijen houden elkaar in stand, Beide partijen moeten dingen veranderen. Beide partijen hebben eisen die bekeken moeten worden. Van beide partijen zijn de burgers ongelooflijk de dupe
Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:45 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Israel wordt niet in stand gehouden door Hamas. Andersom kennelijk wel. En Israel heeft niet zoveel burgerslachtoffers.
Israel bestaat nog steeds. En doet het militair gewoon goed.
Als de Palestijnen voor hun zaak staan, zullen zij van tactiek moeten veranderen. Er is geen directe reden voor Israel om de zaken anders aan te pakken.
De selectieve verontwaardiging.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..
Zou ik het op die manier doen ? Nee , ik zou weg willen maar zelfs dat kunnen niet ze niet !
Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:51 schreef agter het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.
Dat is toch zinloos en dom?
Vuur die raketten dan niet af, als je zo begaan bent met je eigen burgers.
Nee...ik heb de indruk dat het Hamas helemaal niet zoveel geeft om die burgers. Dat die enkel en alleen voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Voor het aanzien van de wereld.
Heel triest vind ik dat.
Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Smoofie het volgende:
Achja, het midden-oosten is ook één grote tyfus bende hé?
Dus houden ze toch elkaar in stand ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef agter het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?
Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..
Nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus houden ze toch elkaar in stand ?
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef agter het volgende:
[..]
Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.
Hoe zou Israel in jouw ogen moeten reageren, trouwens?
Turkije staat ook op instorten, economisch gezien en er begint ook een grote verdeling tussen conservatief en gematigd te ontstaan. Maar er is wel relatieve vrede. Saudi en UAE ook veel onderdrukking en Saudi is toch wel bijna het meest extremistische land in dat gebied. Kuwait daarentegen doet het idd goed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.
Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:55 schreef agter het volgende:
[..]
Nee.
Hamas houdt niet Israel in stand.
Israël is allang geen eenheid meer hoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.
Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
Dat zijn geen fouten denk ik. Israel is als de dood dat de Palestijnse baarmoeder het land over 1 generatie bedreigd. Daarom doden ze vooral vrouwen en kinderen, om te zorgen dat er geen nieuwe "terroristjes" geboren worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?
Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.
Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?
Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.
Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
Moeten we met jou nou nog serieus een gesprek voeren?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:
[..]
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.
Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
Zonder Hamas zou I. ineenstorten en geen bestaansrecht meer hebben?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
Hamas is niet alleen terrorisme ... ze doen ook andere dingen ..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef agter het volgende:
[..]
Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?
Bedoel je dat de Mossad individuele leden uit moet schakelen?
Heb ik ook al wel over gedacht. Maar mss is de Hamas-aanhang daar te groot voor. Begrijp (gelezen) dat er nog steeds een grote aanhang is onder de Pal. bevolking.
Arabische Israëliërs horen volgens jou niet bij Israël?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Taliban ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hamas is niet alleen terrorisme ... ze doen ook andere dingen ..
Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:01 schreef agter het volgende:
[..]
Wat bedoel je met meer gericht op Hamas-leden?
Bedoel je dat de Mossad individuele leden uit moet schakelen?
Heb ik ook al wel over gedacht. Maar mss is de Hamas-aanhang daar te groot voor. Begrijp (gelezen) dat er nog steeds een grote aanhang is onder de Pal. bevolking.
Een staat respecteren die raketten op je afvuurt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:03 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Als die grote aanhang er is, dan zou Israel als zelfverklaarde democratische staat die aanhang toch moeten respecteren. Of niet dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |