abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:41:19 #221
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Dat is dus gelogenstraft. Toen El Fatah de vernietiging van de joodse staat Israel schrapte uit de doelstellingen, gingen de illegale nederzettingen gewoon door. De Palestijnen stopten, Israel ging vrolijk verder.

Daar heb je wat aan, aan zo'n onderhandelingspartner.
Als Israel een jaar door zou gaan met onderdrukken zonder dat de andere kant probeerde burgers te vermoorden dan zou ze geen enkele vriend of verdediger meer hebben. Dat is simpelweg nog nooit gebeurd.
pi_143112370
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:40 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Dat begrijp ik werkelijk waar niet.
1. Die raketten van Hamas halen hun doel niet, want worden neergehaald door Israëlisch afweer.
2. Er wordt terug geschoten door Israel naar de betreffende raket-installatie, waardoor de eigen Palestijnse burgers getroffen worden.

Welk nut dient het afvuren van die raketten door Hamas nu eigenlijk?
Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..
Zou ik het op die manier doen ? Nee , ik zou weg willen maar zelfs dat kunnen niet ze niet !
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:42:12 #223
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112373
Achja, het midden-oosten is ook één grote tyfus bende hé?
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112384
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Ik erken in mijn vorige post juist dat Israël veel meer schade aanricht in Gaza dan andersom. Ik zeg er ook bij dat dit niet betekent dat Israëliërs de terroristen zijn. Omdat de intenties (aantal raketten afgevuurd op Israël) nagenoeg even groot is.

Hamas is net zo agressief als Israël en begon dit conflict. Alleen gebruikt Hamas de media goed waarop Israël nog geen goed antwoord op heeft gevonden.
Hamas begon helemaal niet. Netanjahoe schoof de dood van drie kolonistenkinderen ten onrechte in de schoenen van Hamas.
En dat Israel geen antwoord heeft gevonden op een mediabespeling is echt gillende onzin.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 06-08-2014 01:52:24 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:44:32 #225
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112409
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

De Gazastrook heeft een oppervlakte van ongeveer 360 km². Het gebied grenst aan Israël, Egypte en de Middellandse Zee. De belangrijkste steden zijn Gaza, Rafah, Abasãn, Khan Younis en Dayr al Balah. De kustlijn is ongeveer 40 km lang, de grens met Egypte ongeveer 13 km en de grens met Israël ongeveer 59 km lang.[2]

Anno 2014 wonen er - naar schatting - ruim 1,8 miljoen Palestijnen, waardoor er een bevolkingsdichtheid bestaat van meer dan vijfduizend personen per vierkante kilometer. Hierdoor kan de Gazastrook als overbevolkt worden bestempeld.
Zelfs als iemand je een foto vol met landbouwvelden in je gezicht duwt wijk je niet af van je standpunt dat er voor Hamas echt geen andere optie dan woonwijken is. En maar afvragen waarom ik je dom noem.
pi_143112425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef Yasmin23 het volgende:
Mijn punt is dat er twee partijen zijn. Het is niet alleen Hamas. Beide partijen houden elkaar in stand, Beide partijen moeten dingen veranderen. Beide partijen hebben eisen die bekeken moeten worden. Van beide partijen zijn de burgers ongelooflijk de dupe
Nee.
Israel wordt niet in stand gehouden door Hamas. Andersom kennelijk wel. En Israel heeft niet zoveel burgerslachtoffers.
Israel bestaat nog steeds. En doet het militair gewoon goed.

Als de Palestijnen voor hun zaak staan, zullen zij van tactiek moeten veranderen. Er is geen directe reden voor Israel om de zaken anders aan te pakken.
Make my day!
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:47:06 #227
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_143112444
https://www.google.nl/map(...)7:0x7ff98dc913046392

Geen enkel leeg stukje woestijn om oorlogsmisdaden vandaan te plegen mensen!
pi_143112446
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:45 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
Israel wordt niet in stand gehouden door Hamas. Andersom kennelijk wel. En Israel heeft niet zoveel burgerslachtoffers.
Israel bestaat nog steeds. En doet het militair gewoon goed.

Als de Palestijnen voor hun zaak staan, zullen zij van tactiek moeten veranderen. Er is geen directe reden voor Israel om de zaken anders aan te pakken.
Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?
pi_143112465
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:20 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Nee, maar ik verbijster me er altijd over dat het Israël-Gaza conflict, ook op mijn fb, onder islamtische mensen zoveel aandacht heeft. Terwijl er in lander eromheen veel schrijnendere dingen gebeuren.
De selectieve verontwaardiging.
Die wordt niet veroorzaakt door de verontwaardigden, maar door de verdedigers. De behandeling van de bezette gebieden door Israel is verboden en ook meermalen veroordeeld, maar toch zijn er mensen die het gedrag van die staat in de bezette gebieden verdedigen. Dat is verbijsterend.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_143112508
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het niet zomaar accepteren van de bezetting. Noem het eer ofzo..
Zou ik het op die manier doen ? Nee , ik zou weg willen maar zelfs dat kunnen niet ze niet !
Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.
Dat is toch zinloos en dom?

Vuur die raketten dan niet af, als je zo begaan bent met je eigen burgers.
Nee...ik heb de indruk dat het Hamas helemaal niet zoveel geeft om die burgers. Dat die enkel en alleen voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Voor het aanzien van de wereld.
Heel triest vind ik dat.
Make my day!
pi_143112522
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:51 schreef agter het volgende:

[..]

Dus jij stelt dat Hamas die raketten uit eer afvuurt. Terwijl zij ook wel weten dat Israel terug schiet. Hamas raakt daarmee dus alleen haar eigen bevolking.
Dat is toch zinloos en dom?

Vuur die raketten dan niet af, als je zo begaan bent met je eigen burgers.
Nee...ik heb de indruk dat het Hamas helemaal niet zoveel geeft om die burgers. Dat die enkel en alleen voor propaganda doeleinden gebruikt worden. Voor het aanzien van de wereld.
Heel triest vind ik dat.
Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..
pi_143112523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:47 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze reageren toch op de aanvallen van Hamas ? Het is toch een veel gehoord argument dat Israel wel een keer moet terug schieten ?
Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?
Make my day!
pi_143112539
quote:
10s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:42 schreef Smoofie het volgende:
Achja, het midden-oosten is ook één grote tyfus bende hé?
Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.

Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
pi_143112542
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef agter het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Dat is toch niet in tegenspraak met wat ik schrijf?
Dus houden ze toch elkaar in stand ?
pi_143112546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Er word nergens beweerd dat Hamas voor de burgers is... zelfs niet door mij..
Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.

Hoe zou Israel in jouw ogen moeten reageren, trouwens?
Make my day!
pi_143112554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus houden ze toch elkaar in stand ?
Nee.
Hamas houdt niet Israel in stand.
Edit: je bedoelt het conflict? Ja, dat houden ze beiden in stand.
Make my day!
pi_143112580
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef agter het volgende:

[..]

Hamas offert gewoon haar burgers op. Yak.

Hoe zou Israel in jouw ogen moeten reageren, trouwens?
Wat meer gerichter op Hamasleden misschien?
Kan je wel zo verontwaardigd reageren op Hamas. Israël verdient dat oordeel ook.

Ik heb geen begrip voor de reactie die we hebben gezien nu. zeker niet als ook nog blijkt dat de grenzen gesloten zijn. En er 'fouten' worden gemaakt met bv de vn scholen of de 4 kinderen op het strand...
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:57:51 #238
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112589
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:54 schreef Bozepiemel het volgende:

[..]

Och..Saudi, Oman, Kuweit, Qatar en Verenigd Arabische Emiraten valt volgens mij wel mee. Waarschijnlijk nog wel meerdere landen.

Heus niet alles moslims zijn primaten. Kijk maar naar Turkije best een succesvol land afgelopen tijd, jammer van die president.
Turkije staat ook op instorten, economisch gezien en er begint ook een grote verdeling tussen conservatief en gematigd te ontstaan. Maar er is wel relatieve vrede. Saudi en UAE ook veel onderdrukking en Saudi is toch wel bijna het meest extremistische land in dat gebied. Kuwait daarentegen doet het idd goed.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_143112600
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:55 schreef agter het volgende:

[..]

Nee.
Hamas houdt niet Israel in stand.
Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.

Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:59:19 #240
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_143112610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:58 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor. Hamas is de vijand die de zionisten/Israel tot eenheid maakt.

Nu op NL1: een chaos waar die van Nederland ten tijde van 5 mei 1945 nog heilig bij was.
Israël is allang geen eenheid meer hoor.
AFCA
Qui audet adipiscitur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')