Het ging hier specifiek over Hamas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel heeft een vijand nodig. Elke verdediging van het bestaan van Israel of van het voortbestaan van de staat Israel of van het voortbestaan van een jood is gebaseerd op een bedreiging van buitenaf.
Zonder Hamas zou de staat moeten terugvallen op de omringende staten. En zoals net al gezegd werd: die zijn geen serieuze bedreiging meer. Wat nu?
Hij beweert dat zonder Hamas er geen eenheid meer is in het land, een gemeenschappelijke vijand tussen de verschillende groepen Joden. Maar die is er allang niet meer en toch is het land er nog.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:10 schreef agter het volgende:
[..]
Het ging hier specifiek over Hamas.
Maar ik zou zeggen:
Gewoon lekker je leven leiden, voorspoed voor je burgers.
Ik zie niet in hoe Hamas de staat Israel in stand houdt.
Dacht dat die staat al bestond voordat Hamas er was.
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:05 schreef agter het volgende:
[..]
Een staat respecteren die raketten op je afvuurt?
Is dit serieus?
Dan nog: voor Hamas bestond I. ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:11 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Hij beweert dat zonder Hamas er geen eenheid meer is in het land, een gemeenschappelijke vijand tussen de verschillende groepen Joden. Maar die is er allang niet meer en toch is het land er nog.
Wat een vergelijkingquote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.
Ja, een staat respecteren die raketten op je afvuurt. Het beroep van Israel op zelfverdediging gaat ook over verdediging tegen een aanval van een staat.
Stel dat een verlopen Duitser een raket op Nederland afvuurt. Als we dat aanzien voor een aanval van de Duitse staat gaan we er met ons leger op af. Als we dat aanzien voor een individuele reactie, dan gaan we er met onze politie op af en rekenen we de schurk in. Eventueel in samenwerking met de Duitse politie.
De staat Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen een aanval van andere staten. Maar daar gaat het hier niet over.
Wie vergelijk je nou met nazi's? Israel of Hamas?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:06 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals wij de nazi-aanhang hadden moeten respecteren?
Volgens mij was het meer dan 1 raket van een verlopen Palestijn wat afgevuurd is/wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De discussie gaat te snel om zinvol te reageren, maar deze is wel erg makkelijk.
Ja, een staat respecteren die raketten op je afvuurt. Het beroep van Israel op zelfverdediging gaat ook over verdediging tegen een aanval van een staat.
Stel dat een verlopen Duitser een raket op Nederland afvuurt. Als we dat aanzien voor een aanval van de Duitse staat gaan we er met ons leger op af. Als we dat aanzien voor een individuele reactie, dan gaan we er met onze politie op af en rekenen we de schurk in. Eventueel in samenwerking met de Duitse politie.
De staat Israel heeft het recht zich te verdedigen tegen een aanval van andere staten. Maar daar gaat het hier niet over.
Des te meer is er een gemeenschappelijke vijand nodig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:07 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Gast, je lult uit je nek want Israël is allang geen verenigd land meer. Rechts en Links moeten elkaar niet, aanhang van rechts wil links dood hebben en beide partijen moeten de Orthodoxe niet.
Israel heeft het ook niet makkelijk. En een gemeenschappelijke vijand helpt natuurlijk wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Des te meer is er een gemeenschappelijke vijand nodig.
Ik las een stuk in Trouw, waarin inderdaad werd gesproken van een groeiende onderlinge haat van linkse jegens rechtse joden.
Je erkent Palestina niet als staat? Opvallend voor iemand die pro-Palestina is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:13 schreef Kees22 het volgende:
Zo extreem stel ik het ook niet: Israel heeft een vijand nodig. Het land fundeert zijn bestaansrecht op twee zaken:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:19 schreef agter het volgende:
[..]
Israel heeft het ook niet makkelijk. En een gemeenschappelijke vijand helpt natuurlijk wel.
Maar om nu te stellen dat de staat niet meer zou bestaan zonder Hamas... Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Palestina is nog helemaal geen staat. Weet je nog hoe schuimbekkend woedend Israel was toen Palestina een hogere status kreeg in de VN?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:22 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Je erkent Palestina niet als staat? Opvallend voor iemand die pro-Palestina is.
3) het zionisme = een racistische ideologie als het arianisme, waarin verondersteld wordt dat de Joden/joden een soort Uebermenschen zijn die recht hebben op die racistische gronden die "stomme Arabieren" naar Allah te bombarderen en Lebensraum te zoeken bij hun buren (Libanon/Syrie, Egypte, Jordanie).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:25 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zo extreem stel ik het ook niet: Israel heeft een vijand nodig. Het land fundeert zijn bestaansrecht op twee zaken:
1) de belofte van hun god aan hun stamvader
2) de bedreiging van de joden in hun bestaan.
Hamas lijkt (maar dat is natuurlijk alleen show) de joden te bedreigen in hun bestaan.
Stel je niet zo aan,quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:34 schreef Drxx het volgende:
Ik begrijp Israël echt niet. Ze doden 1.500(!!!) mensen, en het Westen blijft ze steunen. En nu komen ze met concentratiekampen?! Willen ze kijken hoever ze kunnen gaan voordat het Westen boos wordt? Dit is puur grenzen opzoeken en botweg provoceren
Wat is trouwens het alternatief?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan,
1: In een oorlog vallen nu eenmaal doden.
2: Het ging niet om concentratiekampen, maar om tentenkampen waar de mensen uit Gaza kunnen verblijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |