Dat lijkt me een slecht idee. FOK! is een open discussieplatform, geen verzamelplek voor kliekjes die afgesloten willen SC'en (want dat is wat je er uiteindelijk mee bereikt).quote:Van TRU een afgesloten subforum maken waar men zich voor moet aanmelden en als blijkt dat er iemand alleen maar is om te trollen deze er weer afsmijten?
BNW gaat vaak/meestal over complotten, TRU is meer de esoterische kant op.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:12 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat is het verschil tussen TRU en BNW?
Verzin eens wat moois Yvonne jij kan datquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:41 schreef yvonne het volgende:
Wat moet in voor nieuws hebben in TRU dan? Wat dat betreft heeft BNW veel meer 'mazzel'
Truequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:13 schreef jajablahblah het volgende:
Je claimt in ieder geval niet meer de waarheid te hebben
quote:
precies zoals ik het ervaar. Vol met trollen en on-onderbouwde argumenten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:56 schreef jajablahblah het volgende:
Er werden in het vorige topic wat trolls bij naam genoemd, en ik ben een "believer" uit die tijd.
Ook de tijd daarvoor, met Sten en de topics over Robert vd Broeke heb ik actief meegemaakt.
De reden dat ik weg ben gegaan is omdat ik door de genoemde trolls over heel Fok achtervolgd werd en zelfs gechanteerd via pb. Ik heb daarvoor aangeklopt bij de admins maar vond geen gehoor. "dit was nou eenmaal Fok" en ik moest er maar aan wennen.
Dat maakte dat ik mijn geliefde account aan de wilgen hing en onder een alter ego verder.
Bij het delen van ervaringen rondom spirituele zaken komt nogal wat gevoel kijken. Het zijn ook erg persoonlijke dingen die je deelt.
Als je dan elke keer voor achterlijk, goedgelovig of leugenaar uitgemaakt wordt, dan is het op een gegeven moment wel op.
Voor mij was in ieder geval de maat wel vol.
In het begin miste ik met name Summers heel erg
Maar daarna keek ik gewoon niet meer in TRU.
Ik zou niets liever doen dan met een grote groep ervaringen uitwisselen over spiritualiteit in een prettige sfeer. En ik wil zelfs wel bijdragen aan een herstart.
Maar mezelf weer voor die leeuwen gooien? Nee, dat stuk heb ik nou wel gedaan.
Hernoemen naar Spiritualiteit/Esotherie lijkt mij zeer zeker een optie. TRU lijkt toch wel een trollmagneet en bewijzen is gewoon niet mogelijk. Ik denk dat de meeste mensen daar ook helemaal niet op uit zijn. Het in jezelf geloven is al moeilijk genoeg.
Kijk even naar jou topic in BNW, vaak is het wat roepen en de user is pleite..quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:02 schreef Bill_E het volgende:
[..]
precies zoals ik het ervaar. Vol met trollen en on-onderbouwde argumenten.
Die piek was dromenvangerquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:37 schreef Spellmeista het volgende:
Is er misschien ook een plaatje beschikbaar van '99 t/m nu? Misschien was het al voorbij gekomen, maar waar komt die piek vandaan?
True maar dat is niet het punt verder dus al te veel moeite wil ik er niet in laten steken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:42 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo..ken je user Arcee toevallig? Die schijnt die statistieken wel te hebben..die kan alles regelen namelijk..
Nou, dat ligt eraan..als het aantal sitebezoeken al sinds '99 ook zo laag is..is er eigenlijk niks veranderd en daarbij komt..over welke "moeite" heb je het..een berichtje of PM sturen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:49 schreef jogy het volgende:
[..]
True maar dat is niet het punt verder dus al te veel moeite wil ik er niet in laten steken.
Moeite aan Arcee zijn kantquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:45 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Nou, dat ligt eraan..als het aantal sitebezoeken al sinds '99 ook zo laag is..is er eigenlijk niks veranderd en daarbij komt..over welke "moeite" heb je het..een berichtje of PM sturen?
Ja, die neergaande lijn zie je inderdaad..ahw zo..ja zou het heel jammer vinden als #truth zou verdwijnen (of wat dan ook). Andere naam is misschien een optie om het verschil tussen #bnw en #truth duidelijker te maken idd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Moeite aan Arcee zijn kant. Maar je ziet de neergaande lijn wel duidelijk in de statistieken zeg maar. Van 180(ish) naar 10, dat is een verschil van 95% of zo, best vervelend
.
Maar gelukkig zijn er wel ideeën om het weer op te kalefateren, wie weet komt er een fenix-achtige herboortenis.
ESOquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ja, die neergaande lijn zie je inderdaad..ahw zo..ja zou het heel jammer vinden als #truth zou verdwijnen (of wat dan ook). Andere naam is misschien een optie om het verschil tussen #bnw en #truth duidelijker te maken idd.
De lijn is duidelijker dan de lijn tussen NWS en BNW daar gaat men geregeld de mist in.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:13 schreef Spellmeista het volgende:
[..]
Ja, die neergaande lijn zie je inderdaad..ahw zo..ja zou het heel jammer vinden als #truth zou verdwijnen (of wat dan ook). Andere naam is misschien een optie om het verschil tussen #bnw en #truth duidelijker te maken idd.
Nou, niet zo negatief he?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef theguyver het volgende:
[..]
De lijn is duidelijker dan de lijn tussen NWS en BNW daar gaat men geregeld de mist in.
Andere naam heeft weinig met de populairiteit van de topics te maken lijkt me.
Nou ik denk niet dat een naam van een forum verschil zal brengen in peeps die hier posten, de oude users komen namelijk niet verder dan dit topic.quote:
Aansluit.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:34 schreef theguyver het volgende:
Nou ik denk niet dat een naam van een forum verschil zal brengen in peeps die hier posten, de oude users komen namelijk niet verder dan dit topic.![]()
Dus wat heeft het voor nut om de naam aan te passen, mensen die de titel al lezen en er niks mee hebben bladeren gewoon verder.
Weet wel dat 2009 en 2010 drukker was dan 2011. Bovendien hadden we in 2010 meerdere pieken, maar waarschijnlijk niet zo hoog als de 5 berichten per minuut typende dromenvanger/topspin/hunter enz. & dan ook nog elk bericht 3x aanpassenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:26 schreef jogy het volgende:
Die piek was dromenvangeren verder terug kan niet op de site waar ik het vandaan heb. http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/
Bassos de Bankfurt van TRUquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:27 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Weet wel dat 2009 en 2010 drukker was dan 2011. Bovendien hadden we in 2010 meerdere pieken, maar waarschijnlijk niet zo hoog als de 5 berichten per minuut typende dromenvanger/topspin/hunter enz. & dan ook nog elk bericht 3x aanpassen
... maar toen hadden we dat andere 'fenomeen': Bassos.
Of was je die al weer vergeten?
Pipo
Indirekt doe je dat toch & iedere poster claimt de waarheid te hebben/kennen. Daar zijn geen sceptici voor nodig. (hooguit om te vertellen dat je er naast zitquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:13 schreef jajablahblah het volgende:
Je claimt in ieder geval niet meer de waarheid te hebben
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:02 schreef Bill_E het volgende:
precies zoals ik het ervaar. Vol met trollen en on-onderbouwde argumenten.
En hier hebben we gelijk het grote verschil tussen BNW en TRUTH te pakken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:34 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Indirekt doe je dat toch & iedere poster claimt de waarheid te hebben/kennen. Daar zijn geen sceptici voor nodig. (hooguit om te vertellen dat je er naast zit)
TRU gaat dan ook niet om het claimen van 'waarheid' (al lijkt het in de praktijk daar wel verdacht vaak op), maar het zoeken er naar (& ontdekken).
Naast het delen van ervaringen op gebieden waar je dus (indirekt) waarheid claimt te kennen. (spiritualiteit, aliens, alternatieve genezing enz.) Zonder daar over te willen praten. (je goed recht, maar anderen willen dat wel.)
[..]Aan on-onderbouwde argumenten dankt TRU z'n hele bestaansrecht.
Jazeker.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:16 schreef tailfox het volgende:
Dus een topic over voodoo zou hier kunnen?
nu heb ik laatste tijd niet echt spiritualiteit ervaren.quote:
Ja, zou je best kunnen doen. Over je ervaringen hiermee vertellenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:19 schreef tailfox het volgende:
[..]
nu heb ik laatste tijd niet echt spiritualiteit ervaren.
Behalve meditatie en ki- aikido.
Misschien ooit gaan posten
nou misschien is er nog hoop danquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, zou je best kunnen doen. Over je ervaringen hiermee vertellen
Oh....ik zoek nog een professionelequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:42 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo..ken je user Arcee toevallig? Die schijnt die statistieken wel te hebben..die kan alles regelen namelijk..
En zo is het ookquote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:51 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Oh....ik zoek nog een professionele
[ afbeelding ]
On topic:
Het zal toch wel goedkomen met TRU uiteindelijk. Menig sub-fora heeft mindere tijden overleeft dus waarom TRU niet.
ik heb wel beeld maar dat ga ik hier dus niet delen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:56 schreef JDx het volgende:
OT: met al die camera's en HD enzo zou je toch verwachten dat er meer vreemde dingen worden waargenomen, maar mensen geloven tegenwoordig niet meer alles wat ze zien.
Misschien is het hele gebeuren een beetje dood.
Jij hebt beelden van een UFO, maar die ga je hier niet delen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:03 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
ik heb wel beeld maar dat ga ik hier dus niet delen.
De doodsteek van TRU is het getroll wat mij betreft.
Nee van een geest.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:08 schreef JDx het volgende:
[..]
Jij hebt beelden van een UFO, maar die ga je hier niet delen?
Vandaar dat de leegloop pas echt begon nadat de grootste trollen weg waren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:03 schreef jajablahblah het volgende:
ik heb wel beeld maar dat ga ik hier dus niet delen.
De doodsteek van TRU is het getroll wat mij betreft.
De enige rede om een foto van een vermeende geest te posten op internet (TRU) is als:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:25 schreef jajablahblah het volgende:
Nee van een geest.
En die ga ik niet delen idd omdat ik ontzettend geen zin heb om getrolld te worden.
Die maling komt ook pas bij een bepaalde fase in je leven. Toen had ik TRU ook niet meer nodig.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:32 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Vandaar dat de leegloop pas echt begon nadat de grootste trollen weg waren.
De doodsteek van TRU is het gebrek aan doorzetters. (die maling hebben aan wat trolletjes er zoal van vinden.)
Dat is persoonsafhankelijk. Er zijn er hier b.v. wel een paar die er geen moeite mee hebben om de troll-opmerkingen te negeren. Zelf lees ik er ook met redelijk gemak overheen, al stoor ik me er wel geregeld aan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:43 schreef jajablahblah het volgende:
Die maling komt ook pas bij een bepaalde fase in je leven. Toen had ik TRU ook niet meer nodig.
Dat is nu eenmaal inherend aan de alhier besproken zaken.quote:Dat hele gedoe rondom bewijs zou er niet moeten zijn.
Agreed, maar doorzetten betekend ook (of hier: juist) dat je je plezier (rondzwerven op TRU) niet laat ontnemen door onplezierige personages.quote:Maar, ik deel alleen mijn eigen ervaringen hoor, en hoe ik er over denk.
Het was bij toeval dat ik dit topic zag, en verder is het voor mij eerlijk gezegd niet zo heel belangrijk.
Ik kom op fok voor m'n plezier en niet om een doorzetter te zijn, en zéker niet om afgezeken te worden.
Sorry hoor, maar uit wat je nu zegt blijkt dat je een (misplaatste) antipathie tegen het woord "bewijs" hebt. Hoe herken je een geest / wat zie je nou precies / hoe ervaar je dat / hoe interpreteer je dat enz. heeft ALLES te maken met wetenschap & bewijsvoering.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:17 schreef jajablahblah het volgende:
Je post geeft precies aan waarom ik persoonlijk dus geen zin meer had in TRU.
Ik had geen behoefte aan bewijzen. Ik wilde liever van anderen weten hoe ze nou een geest herkennen, wát ze nou zien/ervaren en hoe dat geïnterpreteerd wordt. Ervaringen uitwisselen, leren van elkaar.
Of iemand mij gelooft zal me worst zijn.
Dan moet je er ook niet op ingaan.quote:Ik was uiteindelijk alleen maar bezig met beargumenteren en daar kom ik dus niet voor.
Vooral dat laatste ja. Vind je dat vreemd?quote:Ik wil iets leren van anderen in mijn ontwikkeling en iedereen die ooit een geest gevoeld heeft weet wel dat het verrekte lastig is om aan een skepticus uit te leggen wat er dan gebeurt of waarom je dingen zo zeker weet.
Omdat je er op ingaat. Zoals velen.quote:Ik kreeg er echt zo'n ontzettende bak negatieve energie van dat het mijn leven vergalde. Echt, serieus.
Zeker als dat soort figuren je gaan achtervolgen.
Het ter discussie stellen van mijn intelligentie was aan de orde van de dag. Dat draagt er niet toe bij dat het een prettige omgeving is hier.
Die dank moet je richten aan de figuren waar je het hierboven over hebt.quote:That's why, TRU was (en is, vermoed ik) einde oefening.
Blijkbaar moest ik hier een les leren en die heb ik geleerd. Waarvoor dank
Laten we eerlijk zijn, ondanks je inzet, blijkt in dit deel en het vorige deel dat de meeste recente (ex)bezoekers alleen maar topics willen zoals:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:14 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar uit wat je nu zegt blijkt dat je een (misplaatste) antipathie tegen het woord "bewijs" hebt. Hoe herken je een geest / wat zie je nou precies / hoe ervaar je dat / hoe interpreteer je dat enz. heeft ALLES te maken met wetenschap & bewijsvoering.
DE drijvende kracht achter ieder onderzoek is de vraag: Hoe werkt dat dan? (& je gelijk daarin kun je enkel aantonen met bewijs)
[...]
Vooral dat laatste ja. Vind je dat vreemd?
Hier komt diezelfde vraag namelijk weer boven: Hoe kan/werkt dat dan?
& iedereen weet (of zou moeten weten) dat je "gevoel" je vaker bedriegt dan dat het "waarheid" spreekt. Gevoel alleen kan/mag NOOIT een rede zijn om iets voor waar aan te nemen. Geschiedenis boeken vol met hoe dat fout kan gaan. Heel erg fout.
Yep & die noemen ze dan, met sarcastische ondertoon, "sceptici".quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef The_stranger het volgende:
Het fenomeen trolls niet negerend, maar de meeste lijken kritische users ook meteen als troll te beschouwen en willen niet ingaan op vragen zoals "hoe weet je dat het je oma is en niet een stofdeeltje?".
Als je TRU graag de echte doodsteek wilt geven ...quote:Vraag me wel af wat voor forum je dan krijgt en of dat de bezoekersaantallen omhoog gaat helpen..
Nou ja, het blijkt (voor mij) zeer duidelijk dat er drie soorten users (plus trolls) zijn, blijkens de historie en de reacties in deze topic reeks.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:22 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Yep & die noemen ze dan, met sarcastische ondertoon, "sceptici".
Wat dat betreft voel ik me hier ook geregeld afgezeken.
[..]
Als je TRU graag de echte doodsteek wilt geven ...
Op het moment kan ik het helaas alleen maar met je eens zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:40 schreef The_stranger het volgende:
Nou ja, het blijkt (voor mij) zeer duidelijk dat er drie soorten users (plus trolls) zijn, blijkens de historie en de reacties in deze topic reeks.
Je hebt (1) de sceptici, die in principe niets geloven maar, mits juist en voldoende onderbouwd, voor alles open staan, je hebt (2) "believers" die klakkeloos hun eigen ervaringen en indrukken voor waar aannemen en daar met ander, gelijkgezinden, over willen praten en je hebt (3) "believers" die uiteraard geloven in wat ze zien, maar daar best over willen discussiëren en proberen hun indrukken en ervaringen een wetenschappelijke basis te geven.
User 1 en 2 zijn aanwezig, user 3 is al lang vertrokken lijkt het. Helaas lijkt, wederom blijkens de historie en deze topicreeks, dat user 1 en 2 niet vaak , of eigenlijk nooit, in één topic samen kunnen gaan. user 1 klaagt dat de TS en gelijkgestemden hun vragen negeert en user 2 klaagt dat ze steeds hun ervaringen moeten ondersteunen en bewijzen.
Bij gebrek aan voldoende users 3, moet er een keuze gemaakt worden tussen geheel user 1, of user 2. User 1 kan echter niet zonder de illustere users 3, dus blijft er maar één optie over, een forum vol met users 2, die ongestoord hun ervaringen en indrukken in een topic kwijt kunnen...
Dat is de enige conclusie die ik (helaas) kan trekken na in dit topic en anderen te hebben meegedaan.
Met andere woorden, het was leuk zolang het duurde, tot ziens..
... gewoon niet gecombineerd met het niet willen van discussies over de diepere werking van e.e.a. en of het wel correct geïnterpreteerd wordt.quote:Ik wilde liever van anderen weten hoe ze nou een geest herkennen, wát ze nou zien/ervaren en hoe dat geïnterpreteerd wordt. Ervaringen uitwisselen, leren van elkaar.
Mwah, ben het niet helemaal met je eens. En hebben we eigenlijk voor de hele wetenschappelijke benadering al forums? Volgens mij is daar Wetenschap en Technologie ook voor. Althans dat was altijd zo.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:40 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nou ja, het blijkt (voor mij) zeer duidelijk dat er drie soorten users (plus trolls) zijn, blijkens de historie en de reacties in deze topic reeks.
Je hebt (1) de sceptici, die in principe niets geloven maar, mits juist en voldoende onderbouwd, voor alles open staan, je hebt (2) "believers" die klakkeloos hun eigen ervaringen en indrukken voor waar aannemen en daar met ander, gelijkgezinden, over willen praten en je hebt (3) "believers" die uiteraard geloven in wat ze zien, maar daar best over willen discussiëren en proberen hun indrukken en ervaringen een wetenschappelijke basis te geven.
User 1 en 2 zijn aanwezig, user 3 is al lang vertrokken lijkt het. Helaas lijkt, wederom blijkens de historie en deze topicreeks, dat user 1 en 2 niet vaak , of eigenlijk nooit, in één topic samen kunnen gaan. user 1 klaagt dat de TS en gelijkgestemden hun vragen negeert en user 2 klaagt dat ze steeds hun ervaringen moeten ondersteunen en bewijzen.
Bij gebrek aan voldoende users 3, moet er een keuze gemaakt worden tussen geheel user 1, of user 2. User 1 kan echter niet zonder de illustere users 3, dus blijft er maar één optie over, een forum vol met users 2, die ongestoord hun ervaringen en indrukken in een topic kwijt kunnen...
Dat is de enige conclusie die ik (helaas) kan trekken na in dit topic en anderen te hebben meegedaan.
Met andere woorden, het was leuk zolang het duurde, tot ziens..
Maar waarom zou je het niet gewoon kunnen delen? Je moest eens weten hoeveel mensen bijzondere dingen meemaken rond het overlijden van een bekende/geliefde. Niet iedereen is op zoek naar een verklaring, soms is delen en andere ervaringen horen idd ook heel erg de moeite waard.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 20:11 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn, ondanks je inzet, blijkt in dit deel en het vorige deel dat de meeste recente (ex)bezoekers alleen maar topics willen zoals:
-"Ik ben zojuist een geest tegen gekomen"
-"Oh ja, joh, wat toevallig, mijn oma is ook teruggekeerd en doet het licht aan en uit"
-"Ja, hier heb je een foto van de geest"
-"Oh ja, die vlek is inderdaad je oma, ik zie het meteen"
-"Mooi hè, dat leven na de dood.."
-"Ja, inderdaad"
-Einde topic, op naar een nieuw topic, maar dan over die vlek in de lucht.
Met andere woorden, een forum met mensen die óf al overtuigd zijn van het onderwerp in kwestie, óf mensen die op zoek zijn naar meer informatie, als deze zoektocht maar geen kritische vragen inhoudt, men wil blijkbaar niet ingaan op de vraag of het iets anders kan zijn, men wil horen dat ze gelijk hebben. Het fenomeen trolls niet negerend, maar de meeste lijken kritische users ook meteen als troll te beschouwen en willen niet ingaan op vragen zoals "hoe weet je dat het je oma is en niet een stofdeeltje?".
En daar is niets mis mee, de TS zijn/haar goed recht om niet in te gaan op die vragen. Vraag me wel af wat voor forum je dan krijgt en of dat de bezoekersaantallen omhoog gaat helpen..
Ik zeg nergens dat dat niet kan, sterker nog, ik zeg juist dat dat één van de mogelijkheden is. Ik denk alleen niet dat dat dit forum in stand zal houden..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het niet gewoon kunnen delen? Je moest eens weten hoeveel mensen bijzondere dingen meemaken rond het overlijden van een bekende/geliefde. Niet iedereen is op zoek naar een verklaring, soms is delen en andere ervaringen horen idd ook heel erg de moeite waard.
Zo schattigquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:56 schreef jajablahblah het volgende:
Er werden in het vorige topic wat trolls bij naam genoemd, en ik ben een "believer" uit die tijd.
Ook de tijd daarvoor, met Sten en de topics over Robert vd Broeke heb ik actief meegemaakt.
De reden dat ik weg ben gegaan is omdat ik door de genoemde trolls over heel Fok achtervolgd werd en zelfs gechanteerd via pb. Ik heb daarvoor aangeklopt bij de admins maar vond geen gehoor. "dit was nou eenmaal Fok" en ik moest er maar aan wennen.
Dat maakte dat ik mijn geliefde account aan de wilgen hing en onder een alter ego verder.
Bij het delen van ervaringen rondom spirituele zaken komt nogal wat gevoel kijken. Het zijn ook erg persoonlijke dingen die je deelt.
Als je dan elke keer voor achterlijk, goedgelovig of leugenaar uitgemaakt wordt, dan is het op een gegeven moment wel op.
Voor mij was in ieder geval de maat wel vol.
In het begin miste ik met name Summers heel erg
Maar daarna keek ik gewoon niet meer in TRU.
Ik zou niets liever doen dan met een grote groep ervaringen uitwisselen over spiritualiteit in een prettige sfeer. En ik wil zelfs wel bijdragen aan een herstart.
Maar mezelf weer voor die leeuwen gooien? Nee, dat stuk heb ik nou wel gedaan.
Hernoemen naar Spiritualiteit/Esotherie lijkt mij zeer zeker een optie. TRU lijkt toch wel een trollmagneet en bewijzen is gewoon niet mogelijk. Ik denk dat de meeste mensen daar ook helemaal niet op uit zijn. Het in jezelf geloven is al moeilijk genoeg.
Summers!quote:
Jawel, met een strakke moderatie, hoe dubbel dat ook lijkt in een forum als Truth. Ik ben het dan ook niet eens met de wetenschappelijke benadering van Truthgerelateerde onderwerpen juist omdat het vaak gevoelig ligt. Maar niet R&P gevoeligquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:12 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat dat niet kan, sterker nog, ik zeg juist dat dat één van de mogelijkheden is. Ik denk alleen niet dat dat dit forum in stand zal houden..
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:48 schreef Leafeon672 het volgende:
Kan TRU geen onderdeel worden van F&L?
Sorry. Ik ben nooit goed geweest in timingquote:Op maandag 11 augustus 2014 15:18 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het heeft even geduurd voor ik reageerde. Ik ben net terug van vakantie en had dit weekend ook nog visite en ik wilde alles rustig lezen.
ESO klinkt wel tof eigenlijk. Goede post verder. Bedankt!quote:Er zijn dus verschillende meningen over hoe TRU eruit zou moeten zien. De een heeft het over sceptici/cynici die users hebben weggejaagd, kritische users klagen dat ze voor troll worden uitgemaakt als ze huns inziens legitieme vragen stellen.
Feit is wel dat het paranormale een beetje in een taboesfeer zit. Dat verklaart wel waarom sommige 'believers' zich snel aangevallen voelden.
Toch zijn die users er nu niet meer, ondanks dat de tijden vroeger veel roeriger waren. Ik denk dan ook niet dat de oplossing gezocht moet worden in hoe TRU er precies uit moet zien. Getuige de meningen hier van (oud)users loopt dat veel te veel uiteen.
Ik vind dat Rica wel een paar goeie opmerkingen maakte. Je kunt TRU beschouwen als het achterland van W&F, terwijl BNW meer raakvlakken heeft met NWS.
Verder gaf ze aan waar er wellicht ideeën te halen zijn voor nieuwe topics. En dat is natuurlijk wat we nodig hebben.
Verder las ik de suggestie dat er behalve ervarings - en discussietopics ook speculatietopics zouden moeten zijn. Dat vind ik een hele goeie.
Het type topic kan natuurlijk worden aangegeven in de TT maar kan wat mij betreft ook in de OP.
The Stranger sprak over 3 typen users: de sceptici, de believers en de believers die met de sceptici willen discussieren. De laatste groep zou volgens hem vertrokken zijn, maar de eerste niet. Dat komt me wat vreemd voor. Logischerwijs zou dat de tweede groep moeten zijn. Dat zijn immers de mensen die hun ervaringen willen delen met gelijkgestemden.
Een naamsverandering zou misschien wel goed zijn. 'ESO' is duidelijker, hoewel het niet de lading volledig dekt.
Al met al denk ik niet dat de stagnatie van TRU komt omdat sceptici 'gecensureerd' worden en ook niet omdat anderen niet vrijuit zouden kunnen spreken, getuige de roerige hoogtijdagen.
Een pasklare oplossing heb ik ook niet, maar nieuwe topics zouden een goed begin zijn.
Rica had iig. een website http://www.grahamhancock.com/news/ waar veel TRU gerelateerd nieuws op staat. Als anderen nog leuke websites weten. Post ze vooral hier! Ik ga zelf ook aan de gang met nieuwe topics en ik hoop dat anderen dat ook gaan doen.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:58 schreef _Led_ het volgende:
Als ik me er weer eens mee moet gaan bemoeien dan hoor ik het wel he
quote:
Klopt. Kijk naar de NPO. Wat een flauwekul. Voor de kijkers blijft het gewoon Ned1, 2 en 3. Waarom moet dat veranderd worden? En voor zoveel geld? Ze zijn mesjogge.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:20 schreef yvonne het volgende:
Even terzijde, een naamsverandering heeft nog nooit meer, ander publiek getrokken.
Staat je daar niet blind op.
Op zich wel waar maar eigenlijk klopt the truth is in here niet meer helemaal sinds BNW in het leven is geroepen. Al zou ESOterie misschien wat hoogdrempelig/elitair over komen voor veel mensen (Al ben ik wel fan van dat woordquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:20 schreef yvonne het volgende:
Even terzijde, een naamsverandering heeft nog nooit meer, ander publiek getrokken.
GELul in de ruimte ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
Als er dan toch een naamswijziging mocht komen, dan zijn PARanormaal of BOVenaards misschien wel betere/duidelijkere opties die de lading (grotendeels) dekken.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:42 schreef StateOfMind het volgende:
Als er dan toch een naamswijziging mocht komen, dan zijn PARanormaal of BOVenaards misschien wel betere/duidelijkere opties die de lading (grotendeels) dekken.
Dát is de oplossing niet, echt niet.quote:Even terzijde, een naamsverandering heeft nog nooit meer, ander publiek getrokken.
Kost die naamsverandering nog geld ook dan? Ik heb het ook nog steeds over Hilversum 3, trouwens.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt. Kijk naar de NPO. Wat een flauwekul. Voor de kijkers blijft het gewoon Ned1, 2 en 3. Waarom moet dat veranderd worden? En voor zoveel geld? Ze zijn mesjogge.
Tonnen heeft het gekost. Geld wat we voor andere nuttigere dingen hadden kunnen besteden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Kost die naamsverandering nog geld ook dan? Ik heb het ook nog steeds over Hilversum 3, trouwens.
We hebben geen geld om bejaarden te wassen..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tonnen heeft het gekost. Geld wat we voor andere nuttigere dingen hadden kunnen besteden.
Eerder nog minder. (Omdat mensen zoeken naar TRU)quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
We hebben geen geld om bejaarden te wassen..
Maar ok, TRU, PAR of ESO.. Ook al is deze naamsverandering gratis. Het zal niet als bij toverslag meer views op gaan leveren.
Hoe herken je een UFO ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:29 schreef jogy het volgende:
Misschien kan je subora aanmaken die meteen duidelijk maken wat voor een soort topic het is?
Dus TRU als hoofd en dan te splitsen in Persoonlijk (ik heb spoken gezien), Discussie (Bestaan spoken? ) en Esoterie (Ik wil weten hoe je met spoken kan communiceren (dus ik neem aan dat spoken bestaan))
Zoiets?
TEA?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:31 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Eerder nog minder. (Omdat mensen zoeken naar TRU)
& Ik blijf "ESOterie" een foute naam vinden voor een forum waar ook aliens e.d. besproken worden.
Hell, of een foto met een vlek wordt gezien als "geest", "elfje", "alien", "ufo" of "foto met vlek" hangt volledig af van wie er naar kijkt. Terwijl alleen de uitleg als geest onder "esoterie" te plakken valt.
Nee, niks mis met (de naam) TRU.
Tenzij de "ik wil mijn ervaringen dumpen zonder weerwoord" mensen hun zin krijgen, dan mag het TEA worden
Dat is engels voor: Theequote:
Oh zo! Ik dacht een of andere afkorting.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is engels voor: Thee
Als in: Thee kransje![]()
Oh ik dacht "Tegenspraak Ergens Anders svp"quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:40 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is engels voor: Thee
Als in: Thee kransje![]()
ONS zou ook kunnen... Of lijkt dat teveel op ONZ?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:53 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oh ik dacht "Tegenspraak Ergens Anders svp"
Ja dan staan er in ieder onderdeel 3 topics, dát schiet opquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:29 schreef jogy het volgende:
Misschien kan je subora aanmaken die meteen duidelijk maken wat voor een soort topic het is?
Dus TRU als hoofd en dan te splitsen in Persoonlijk (ik heb spoken gezien), Discussie (Bestaan spoken? ) en Esoterie (Ik wil weten hoe je met spoken kan communiceren (dus ik neem aan dat spoken bestaan))
Zoiets?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:53 schreef _Led_ het volgende:
Oh ik dacht "Tegenspraak Ergens Anders svp"
Je hoeft niet filteren hoorquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja dan staan er in ieder onderdeel 3 topics, dát schiet op
Die site heeft idd een weleens interessante items voor dit forum. Heb je nog meer nuttige links? Weten anderen misschien nog nuttige websites met TRU gerelateerde onderwerpen te vinden?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:46 schreef Rica het volgende:
Je zit nu alleen op TRU Enneacanthus_Obesus? (heb je naam maar eens opgezocht want geen idee wat het was.)
Misschien er (eventueel tijdelijk) iemand naast nemen die helpt met nieuwe topics te starten? Ook omdat je zegt dat je het moeilijk vind onderwerpen te vinden.
En voor de laatste zijn TRU-gerelateerd nieuwssites misschien best handig. Ik noemde al Graham Hancock. Daar staat bijna dagelijks nieuws op.
http://www.grahamhancock.com/news/
Een paar headlines van de afgelopen dagen:
- Close Encounters Of The Radio Kind? Mystery Bursts Baffle Astronomers
- lnside the mysterious Yamal crater
- Oldest Medical Report of Near-Death Experience Discovered
- The Mysterious Moving Coffins of Barbados
- Our Alien DNA
- Crowdsourcing The Search For Alien Artifacts
- Mysteries of medieval graffiti in England's churches
enz
Een ordinaire nieuwsdump zoals vaak in NWS gebeurt is niet mooi maar als het werkt? Kan evengoed een lopend topic opleveren.
... en als die website een forum heeft, even een berichtje achterlaten dat ze hier heen moeten komenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Die site heeft idd een weleens interessante items voor dit forum. Heb je nog meer nuttige links? Weten anderen misschien nog nuttige websites met TRU gerelateerde onderwerpen te vinden?
Post ze aub!
Ik denk dat ze dan heel vervelend gaan doen. Fok! vindt het ook niet grappig als users naar een ander forum gelokt worden..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:53 schreef R0N1N het volgende:
[..]
... en als die website een forum heeft, even een berichtje achterlaten dat ze hier heen moeten komen
yay!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:08 schreef jogy het volgende:
abovetopsecret.com heeft ook een hele mysterie afdeling trouwens.
http://www.abovetopsecret.com/forum/25/pg1/srtpages Conspiracies in Religions
http://www.abovetopsecret.com/forum/32/pg1/srtpages Ancient & Lost Civilizations
http://www.abovetopsecret.com/forum/27/pg1/srtpages Paranormal Studies
http://www.abovetopsecret.com/forum/37/pg1/srtpages Predictions & Prophecies
http://www.abovetopsecret.com/forum/34/pg1/srtpages Cryptozoology
http://www.abovetopsecret.com/forum/96/pg1/srtpages Philosophy and Metaphysics
Bij jou persoonlijk?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:11 schreef whuahahaha het volgende:
Er moet toch echt een keer een alien of een geest verschijnen.
...en dan staat het in NWS of W&T, schiet nog nix op voor TRUquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:11 schreef whuahahaha het volgende:
Er moet toch echt een keer een alien of een geest verschijnen.
Er zijn geen plannen om het af te schaffen. Feit is wel dat we behoorlijk in het slop zitten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:10 schreef Pavement het volgende:
Ik lees hier wel veel, en heel af en toe een post.
Ik denk dat er meerdere zullen zijn die het wel waarderen om topics in tru te kunnen lezen.
Maar mocht het zo zijn dat het op de planning staat om afgeschaft te worden zal ik me best doen meer te posten
Inderdaad een mooie kickstartquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ah kijk! Topics openen helpt goed
Het aantal zichtbare topics gaat standaard 1 maand terug op basis van de laatste reactie.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:39 schreef Scriptascripta het volgende:
Ik ben een trouwe Fok!-lurker in een heleboel subfora. Ik vind en vond TRU altijd topics bevatten die ik geweldig vind om te lezen (ben niet zo'n poster helaas 😉).
Ik vraag me vanuit het lurk oogpunt wel iets af. Het is een beetje een technische vraag maar het kan misschien ook bij TRU helpen wat meer activiteit te genereren.
Ik lees in vele subfora en het valt me op dat, via de Ipad, als ik op bijvoorbeeld KLB klik, de lijst met Topics veel langer is dan bij TRU. Hoe lang blijven topics eigenlijk zichtbaar en vanaf wanneer moet je met de zoekfunctie aan de slag? Ik weet dat het niet gewenst is om stokoude topics te kicken, maar als geplaatste topics wat langer zichtbaar blijven als je op het subforum (in dit geval TRU) klikt, er misschien toch users zijn die toch nog op een topic reageren wat ze niet eerder hebben gezien. Bijvoorbeeld wegens tijdgebrek e.d.
Ik heb oude topics na een kick soms op een leuke manier zien opleven en als topics wat langer zichtbaar zijn is dat in TRU misschien ook mogelijk.
Maw een lang verhaal, maar weet iemand hier antwoord op en kan iemand hier wat mee? Zou het heel jammer vinden als TRU er niet meer zou zijn, want de onderwerpen hebben zeker mijn interesse!
Ik klaag niet, maar een truth gerelateerd onderwerp laat zich niet afdwingen. Tenzij je een forum vol met linkjes wil (waar ik dus niks mee heb). Ik denk dat er momenteel weinig animo van de kant van de "truth-gevoeligen" is omdat er heel wat andere dingen spelen, dat is in mijn geval zo. Things to do. Ik zou graag een topic openen met als onderwerp "lichtgidsen" maar ik heb er nu gewoon de tijd en energie niet voor en dat zal voor veel mensen zoals ik zo zijn. Het is te onrustig en als "we" dan ook nog op moeten boksen tegen de sceptici.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als alle mensen die zich hier hebben beklaagd over het lot van TRU nu eens een handje helpen door te posten en topics te openen, dan hebben we de toko zo weer op poten..
Dan hoop ik dat je meer tijd en animo zult krijgen. Het lijkt me nl. een interessant onderwerp. Als je liever ervaringen uitwisselt dan dat je mening verdedigt, kun je dat atlijd in de OP vermelden, natuurlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 06:23 schreef Parlay het volgende:
[..]
Ik klaag niet, maar een truth gerelateerd onderwerp laat zich niet afdwingen. Tenzij je een forum vol met linkjes wil (waar ik dus niks mee heb). Ik denk dat er momenteel weinig animo van de kant van de "truth-gevoeligen" is omdat er heel wat andere dingen spelen, dat is in mijn geval zo. Things to do. Ik zou graag een topic openen met als onderwerp "lichtgidsen" maar ik heb er nu gewoon de tijd en energie niet voor en dat zal voor veel mensen zoals ik zo zijn. Het is te onrustig en als "we" dan ook nog op moeten boksen tegen de sceptici.
Alrighty, ik ga m'n best doen !quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als alle mensen die zich hier hebben beklaagd over het lot van TRU nu eens een handje helpen door te posten en topics te openen, dan hebben we de toko zo weer op poten..
Of dát nou zo begerenswaardig is, weet ik niet.. Maar over het aantal views hoeven we dan niet meer in te zitten.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:23 schreef R0N1N het volgende:
Aah, de vrijdagmiddagrel komt weer terug
Hmmm... volgens mij zijn z'n vaste discussiepartners stuk voor stuk ex-truthers.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:17 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Of dát nou zo begerenswaardig is, weet ik niet.. Maar over het aantal views hoeven we dan niet meer in te zitten.
quote:Op maandag 1 september 2014 17:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als er mensen zijn die bronnen weten te vinden met TRU gerelateerd nieuws, post ze hier, asjeblieft.
Of als mensen zich geroepen voelen topics te openen, heel graag!
TRU is enigszins uit het slop gekomen, zoals hieronder te zien is, maar we zijn er nog lang niet.
[ afbeelding ]
http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/ en die gegevens per jaar opvragen en dan in excel plempen en een grafiekje in elkaar flansenquote:Op dinsdag 2 september 2014 04:44 schreef theguyver het volgende:
[..]mooi grafiekje, btw waar haal je die vandaan?
quote:Op dinsdag 2 september 2014 08:39 schreef jogy het volgende:
[..]
http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/ en die gegevens per jaar opvragen en dan in excel plempen en een grafiekje in elkaar flansen.
Mja maar het probleem is wel deels dat men weg blijft omdat het niet goed aanvoelt, in ieder geval is het 'knusse' van tru nu gewoon helemaal voorbij (grootte van FOK!) en is het inderdaad beter om het over algemene zaken te hebben zonder het naar het persoonlijke te trekken. Dan hoeft niemand zich aangevallen te voelen en blijft het hier toch interessant.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:26 schreef theguyver het volgende:
Thanks en wat E_O al zei hierboven, veel oud users hebben lopen posten in alleen dit topic maar er buiten heb ik er op een paar na weinig gezien!
IPV tru aanpassen helpt het meer om gewoon weer wat inhoudelijk in andere topics te posten
Nee dat heb ik niet echt ik zit ook al jaren op TRU want dit was in het begin het enige forum in nederland waar dit soort zaken besproken werd, Ik reageer alleen nu meer als toen, maar het klopt wel een beetje dat toen ik hier begon ik merkte dat er een vast clubje was waar je niet makkelijk in kwam, terwijl ik dat juist nu wel meer zie.quote:Op dinsdag 2 september 2014 09:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja maar het probleem is wel deels dat men weg blijft omdat het niet goed aanvoelt, in ieder geval is het 'knusse' van tru nu gewoon helemaal voorbij (grootte van FOK!) en is het inderdaad beter om het over algemene zaken te hebben zonder het naar het persoonlijke te trekken. Dan hoeft niemand zich aangevallen te voelen en blijft het hier toch interessant.
Wat het 'knusse' betreft was het in 2003 al aan de minderende hand hoor en het loopt omgekeerd evenredig met de grootte van FOK! Hoe groter/anoniemer FOK! wordt hoe minder ruimte voor openhartige persoonlijke 'zweefteverij' men heeft zonder gekscherende anonieme medefok!ers over hun heen te krijgen.quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet echt ik zit ook al jaren op TRU want dit was in het begin het enige forum in nederland waar dit soort zaken besproken werd, Ik reageer alleen nu meer als toen, maar het klopt wel een beetje dat toen ik hier begon ik merkte dat er een vast clubje was waar je niet makkelijk in kwam, terwijl ik dat juist nu wel meer zie.
TRU is leuk en zeer interressant toen en nu dus ik blijf en ik hoop TRU zelf ook
Dat is wel heel erg lang geleden, toen zwerfde ik hier wel rond onder andere username, maar ik weet bij god niet meer wat die was!quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:21 schreef jogy het volgende:
[..]
Wat het 'knusse' betreft was het in 2003 al aan de minderende hand hoor en het loopt omgekeerd evenredig met de grootte van FOK! Hoe groter/anoniemer FOK! wordt hoe minder ruimte voor openhartige persoonlijke 'zweefteverij' men heeft zonder gekscherende anonieme medefok!ers over hun heen te krijgen.
Waar het vroeger een R&P achtig subforum was (qua intimiteit) werkt het nu misschien beter als een NWS achtig forum.
Als je nagaat dat vanaf nr. 5 het eigenlijk allemaal sporadische posters zijn ...quote:Op dinsdag 2 september 2014 14:20 schreef HPLC het volgende:
Als ik met 3 posts nog zelfs ruim in de top 500 sta, dan gaat hier iets goed mis
Die stamgasten van weleer hebben te veel last van oud-zeer en zien TRU liever "mislukken", zodat ze "Ik zei het toch" kunnen roepen.quote:Op donderdag 18 september 2014 13:45 schreef theguyver het volgende:
Ben echt zwaar teleurgesteld in de vele users die gereageerd hebben in deze topic reeks!
Er is maar een enkeling geweest die buiten het topic gereageerd hebben terwijl ze zoveel ideeen hadden, We zijn nu bijna 3 maand verder, erg jammer dit hoor, TRU is meer dan alleen dit topic, en zag ondertussen wel een paar hele boeiende topics voorbij komen!
Dat lijkt wel een goeie analyse.. Alleen 'ik zei het toch' gaat nu uiteraard niet meer werken.quote:Op donderdag 18 september 2014 15:39 schreef R0N1N het volgende:
Die stamgasten van weleer hebben te veel last van oud-zeer en zien TRU liever "mislukken", zodat ze "Ik zei het toch" kunnen roepen.
of te wel aanstellerietus!quote:Op donderdag 18 september 2014 15:39 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Als je nagaat dat vanaf nr. 5 het eigenlijk allemaal sporadische posters zijn ...
& 00110101 vanuit het "niets" naar plek 9 springt ...
Moge het duidelijk zijn dat TRU een gebrek heeft aan "stamgasten".
[..]
Die stamgasten van weleer hebben te veel last van oud-zeer en zien TRU liever "mislukken", zodat ze "Ik zei het toch" kunnen roepen.
Oud zeer? Was hier zo'n gedoe vroeger dan?quote:Op donderdag 18 september 2014 15:39 schreef R0N1N het volgende:
Er was altijd wel wat te doen ja. De vrijdagmiddagrel was b.v. een vast gegeven.quote:Op donderdag 18 september 2014 16:38 schreef HPLC het volgende:
Oud zeer? Was hier zo'n gedoe vroeger dan?
En de vrijdagmiddagherriequote:Op donderdag 18 september 2014 17:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Er was altijd wel wat te doen ja. De vrijdagmiddagrel was b.v. een vast gegeven.
quote:Op donderdag 18 september 2014 18:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ronin en ik hebben het lang volgehouden hoor.
Was wel heel tof hoor.quote:Op donderdag 18 september 2014 18:09 schreef theguyver het volgende:
[..]ja zat niet zoveel op de SC op TRU
nou, mislukken...quote:Op donderdag 18 september 2014 15:39 schreef R0N1N het volgende:
Ja, die smoes gebruiken er meer.quote:Op donderdag 18 september 2014 19:14 schreef jajablahblah het volgende:
nou, mislukken...
Meer een "been there done that", zelfbescherming.
Ja, dat nodigt ontzettend uit. Goh, nou heb ik toch zin om van TRU een succes te maken!quote:Op donderdag 18 september 2014 19:18 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Ja, die smoes gebruiken er meer.
edit:
Bij gebrek aan zelfbeheersing.
Er is en er zal altijd kritiek zijn op het boven natuurlijke, Het is ook geen licht onderwerp, er zijn altijd Users die niks serieus nemen, en Trollen maar die heb je overal!quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:53 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Ja, dat nodigt ontzettend uit. Goh, nou heb ik toch zin om van TRU een succes te maken!
Ik ben hier zo ontzettend afgezeken dat het me eerlijk gezegd worst zal zijn. Wmb laten ze TRU afzinken.
Wil je nou eerlijke antwoorden of niet?
Precies.quote:Op vrijdag 19 september 2014 09:36 schreef theguyver het volgende:
Er is en er zal altijd kritiek zijn op het boven natuurlijke, Het is ook geen licht onderwerp, er zijn altijd Users die niks serieus nemen, en Trollen maar die heb je overal!
Het ligt een beetje aan je zelf hoe er mee om te gaan!
De meeste azijn pissers zijn net als de oude garde verdwenen!
Opnieuw een poging doen kan altijd het is altijd maar even afwachten hoe mensen op een topic reageren, het bijltje vroegtijdig neergooien is gewoon jammer.
Ja hey, met lieve woordjes bak je zoete broodjes, maar heel je geen wonden, noch zet je mensen aan het denken over hun eigen "inbreng" en "omgang met".quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:53 schreef jajablahblah het volgende:
Ja, dat nodigt ontzettend uit. Goh, nou heb ik toch zin om van TRU een succes te maken!
Ik ben hier zo ontzettend afgezeken dat het me eerlijk gezegd worst zal zijn. Wmb laten ze TRU afzinken.
BTW de meesten zijn al weer weg toen E_O van vakantie weer kwamquote:Op vrijdag 19 september 2014 11:46 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Precies.
Daarbij had (heeft) het meerendeel van die "oude garde" niet de zelfbeheersing om ergens NIET op in te gaan. Zoals Mediaconsument & Summers het gewoon niet konden laten om op elke scheet van _Led_ te reageren. Met bewoordingen die ze de ander continue verwijten. (Het was (is) vrij normaal om de afzeiker af te zeiken, schijnbaar, alleen delf je dan altijd het onderspit met TRU onderwerpen)
[..]
Ja hey, met lieve woordjes bak je zoete broodjes, maar heel je geen wonden, noch zet je mensen aan het denken over hun eigen "inbreng" en "omgang met".
Ik geef daarvoor liever een schop onder de kont
Wat niet wil zeggen dat ik geen begrip heb voor je standpunt hoor, en eerlijk gezegd zal het mij worst wezen dat oud users niet meer durven/willen posten in TRU, maar dat is nou net niet de insteek van dit topic
Bij welke gelegenheid ben je zo ontzettend afgezeken, dan?quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:53 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Schijnbaar genoeg om een nieuwe username aan te maken. Deze is pas een jaar oud. Met reakties in 2 topics uit TRU. (incl. dit topic)quote:Op vrijdag 19 september 2014 14:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bij welke gelegenheid ben je zo ontzettend afgezeken, dan?
M'n gevoel zegt dat die lijn weer naar beneden gaat (is) ...quote:Op maandag 1 september 2014 17:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als er mensen zijn die bronnen weten te vinden met TRU gerelateerd nieuws, post ze hier, asjeblieft.
Of als mensen zich geroepen voelen topics te openen, heel graag!
TRU is enigszins uit het slop gekomen, zoals hieronder te zien is, maar we zijn er nog lang niet.
[ afbeelding ]
nou nou nouquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
M'n gevoel zegt dat die lijn weer naar beneden gaat (is) ...
& in wat ooit het leukste, gezelligste slowchat topic van heel Fok! was, zit ik verdorie praktisch helemaal alleen tegenwoordig. Stelletje slampampers!
Met zo'n instelling wordt het nooit wat hè :pquote:Op vrijdag 19 september 2014 15:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
& in wat ooit het leukste, gezelligste slowchat topic van heel Fok! was, zit ik verdorie praktisch helemaal alleen tegenwoordig. Stelletje slampampers!
quote:Op vrijdag 19 september 2014 15:44 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nou nou, je kunt ook overdrijven hoor, zo erg ben je helemaal niet afgezeken.quote:Op vrijdag 19 september 2014 00:53 schreef jajablahblah het volgende:
[..]
Kwam Lambiekje in tru ?quote:Op donderdag 18 september 2014 16:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
of te wel aanstellerietus!
Grow some balls!!! neem een voorbeeld aan lambiekje of Summers, al zitten die tegenwoordig bijna alleen op BNW
Ja maar toen was het nog een geheel TRU en BNW daarna werd het al snel minder, tot helemaal niet meer.quote:
Dat blijft een moeilijk punt, helaas. Waar de één om moet glimlachen vindt de ander niet door de beugel kunnen.quote:Op woensdag 8 oktober 2014 12:29 schreef Mousy39 het volgende:
Net 2 topics gelezen en geschrokken van het aantal onzinnige zogenaamd bedoelde lollige reacties....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |