abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_142954474
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Cremers voor Kris
quote:



• Kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan)
• Profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

Laatste nieuws:



• Foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto. Foto is niet langs de El Pianista trail genomen, en vroeg in de middag (dag onbekend, zou 31-03 of 02-04 moeten zijn), gezien de stand van de zon - 29-07



• Zonnestand op 1 april om 17:30 - zon staat recht in het gezicht van de fotograaf van de foto hierboven
Zonnestand op 1 april om 13:00 - zon staat in het zuiden, hoog aan de hemel



• Foto's Lisanne en Kris op de herdenkingsdienst. De foto van Lisanne is een cut-out van de foto hierboven (onbekend of die echt is -genomen rond 13:00- of gephotoshopped). De foto van Kris is een foto van haar eigen Facebook, uit 2010.

(es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
(nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
(nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
(es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
(nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
(nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
(es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
(nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:

1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl
3 - Rugzak bevatte:
- Telefoon Kris
- Telefoon Lisanne
- 1 digitale camera
- Paspoort Lisanne
- Verzekeringspasje Kris
- 2 bh's (onbekend van wie, vermoedelijk van ieder 1)
- flesje water
- 83 (andere bronnen zeggen 89, nieuwe bronnen zeggen 37) dollar
• Lichtgekleurd spijkerbroekje van Kris dichtgeknoopt (video Hans Cremers 25-07) gevonden bij de tweede kabelbrug (video Telemetro 02-07)


• Bergschoen Lisanne met voetresten
• Blauwe schoen Kris
• Heupbot Kris, gevonden in de buurt van de bergschoen van Lisanne, ~ 2 km stroomafwaarts van het broekje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Begin El Pianista trail

Tijdlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
Cornelis en Van Lieshout zijn niet de twee Nederlandse vakantiegangers met wie Froon en Kremers nog geluncht zouden hebben op de dag van hun verdwijning. Die laatste twee mannen zijn in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet opgespoord. - andere bronnen (nu.nl) spreken van ontbijt, wat in dezelfde bron tegengesproken wordt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied
Informatie over de Changuinola in Panama - Google Books

Informatie op video:

Filmpje over de plek van NOS
John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wat kan er gebeurd zijn?

Er zijn 4 opties wat betreft de gevonden stoffelijke resten en de rugzak:

Resten in situ (op dezelfde plaats als waar ze omgekomen zijn) - rugzak niet in situ (getransporteerd)
Resten in situ, rugzak in situ - meiden zijn van rugzak weggelopen omhoog en omgekomen op de plek waar ze gevonden zijn (de schoen kan op een ander moment verloren zijn of door beesten verplaatst)
Resten niet in situ (hogerop verplaatsen kan alleen door dieren, lagerop kan ook door de rivier en regens) rugzak in situ - meiden nog steeds van de rugzak weggelopen
Resten niet in situ, rugzak niet in situ (beide getransporteerd door rivier -rugzak- en beesten -resten)

Hier komt nog bij; de vreemde plaats (stroomopwaarts van alle andere vondsten) van het gevonden spijkerbroekje van Kris.

Andere vermissingen in het gebied:

Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens twee vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014


• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
Mevrouw Goedbloed (?) met Australische reisgenoot - vermist geraakt in het grensgebied van Costa Rica en Panama - werden beiden dood teruggevonden, het skelet van de vrouw intact op een eilandje in een rivier - 1999

Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

quote:
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
This pleasant day hike winds through dairy land and into humid cloud forest. You need to wade across a small river after 200m, but then it’s a steady, leisurely incline for 2km before you start to climb a steeper, narrow path. The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time.

To access the trailhead, take the first right fork out of Boquete (heading north) and cross over two bridges. Immediately before the third bridge, about 4km out of town, a track leads off to the left between a couple of buildings. Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.


[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 02-08-2014 21:04:55 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:48:04 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142954885
Maar als ze de rugzak even weggezet hebben om zelf langs de rivier te zijn, en toen zijn aangevallen door roofdieren... welke roofdieren doen dat samen?
pi_142955278
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:48 schreef Marrije het volgende:
Maar als ze de rugzak even weggezet hebben om zelf langs de rivier te zijn, en toen zijn aangevallen door roofdieren... welke roofdieren doen dat samen?
Wilde honden, coyotes, whatever. Zij hoeven de meiden niet per se gedood te hebben, maar ze kunnen al sterk verzwakt zijn geweest en niet meer de kracht om terug te komen naar hun rugzak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142957931
De hele fb pagina van Martijn Froon is verdwenen ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142958061
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:07 schreef StaceySinger het volgende:
De hele fb pagina van Martijn Froon is verdwenen ?
Ik zie m nog.
pi_142958108
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:11 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Ik zie m nog.
oh ja ik ook weer
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:21:03 #7
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142960586
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:24 schreef Greys het volgende:
Snap niet dat hij dat niet al veel eerder gedaan heeft, de hulp hier inroepen.
Jij?
Vermoedelijk komt hij hier al regelmatig incognito zijn licht opsteken.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:25:33 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142960730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Vermoedelijk komt hij hier al regelmatig incognito zijn licht opsteken.
Maar uiteraard! Wie weet worden jullie straks wel door hem genoemd en geroemd als de onderzoeksgenieën die jullie zijn. Heus! Vanaf je zolderkamertje. Man, man.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:31:10 #9
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142960906
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar uiteraard! Wie weet worden jullie straks wel door hem genoemd en geroemd als de onderzoeksgenieën die jullie zijn. Heus! Vanaf je zolderkamertje. Man, man.
Hé Pipo, kun je even ergens anders je azijn gaan pissen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:32:14 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142960934
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Hé Pipo, kun je even ergens anders je azijn gaan pissen?
Sorry dat ik je pretentieuze onderonsje verstoor. Jij bent natuurlijk bezig met het oplossen van een belangrijke zaak ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142960957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hé Pipo, kun je even ergens anders je azijn gaan pissen?
ja wat dat wijf hier steeds komt doen is me een raadsel :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142960978
Zoektocht naar Kris en Lisanne focust zich op wandelpad
AMERSFOORT - In Panama is de zoektocht naar sporen van de overleden Kris en Lisanne hervat. Zo hebben de autoriteiten het wandelpad El Pianista afgelopen naar mogelijke aanwijzingen die meer duidelijkheid moeten geven over de verdwijning van de twee.

Ook de familie van Kris Kremers is afgereisd naar het gebied. "Ze zoeken naar antwoorden op de vraag wat er met hun dochter en Lisanne gebeurd is", aldus de woordvoerder van de families. De familie wacht daarnaast op nieuwe informatie van de autoriteiten en hoopt binnenkort ook te kunnen gaan zoeken op het wandelpad.

Vorige maand maakte de lokale officier van justitie bekend dat Kris en Lisanne op het wandelpad zijn geweest. De vondst van een rugzak met spullen van de vermiste vrouwen zou dat bevestigen. De tas werd teruggevonden bij de Rio Culebra, in het noorden van Panama.

Kris Kremers en Lisanne Froon uit Amersfoort verdwenen op 1 april toen ze een wandeling gingen maken in de omgeving van Boquete. Eind vorige maand werden in de jungle van Panama overblijfselen van de jonge vrouwen gevonden op basis waarvan werd geconcludeerd dat ze niet meer in leven zijn. Wat de vriendinnen is overkomen, is nog steeds onduidelijk.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1205804
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:34:43 #13
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142961000
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry dat ik je pretentieuze onderonsje verstoor. Jij bent natuurlijk bezig met het oplossen van een belangrijke zaak ...
Je verstoort niets, maar ik vind het jammer voor de moderator die straks al jouw poepvlekken weer moet opruimen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:36:00 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142961034
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Je verstoort niets, maar ik vind het jammer voor de moderator die straks al jouw poepvlekken weer moet opruimen.
Dat zal wel meevallen, Sherlock. Maar succes met je speurdersneusje :* .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142961355
Zitten we hier in BNW? Ik vind het ver gaan hoor, die theorieën die ik allemaal zie hier in deze topicreeks. Nu weer de foto die tot in detail geanalyseerd is... Het lijkt een beetje stalkerig. Obsessief. Iets in die richting. Niet gezond. Sorry dat ik het zo zeg.
pi_142961403
Laat maar, ik gooi dit uit mijn AT. Echt nieuws is niet uit deze chaos te destilleren.
pi_142961587
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:49 schreef _Arual_ het volgende:
Laat maar, ik gooi dit uit mijn AT. Echt nieuws is niet uit deze chaos te destilleren.
Dat lijkt me inderdaad beter.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:11:33 #18
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142962046
Voor wie BNW niet kan vinden, hier moet je zijn: Brave New World Veel plezier daar :W

En nu weer on topic a.u.b.
Er is op websleuths discussie over deze foto van Kris:
https://www.facebook.com/(...)2251573617221&type=1

Die foto zit in dit bericht:
https://www.facebook.com/ingrid.lommers/posts/10152251573617221

Ingrid Lommers heeft deze foto's verspreid voor de zoekacties. Er is geen reden om eraan te twijfelen dat dat Kris is.
pi_142962137
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry dat ik je pretentieuze onderonsje verstoor. Jij bent natuurlijk bezig met het oplossen van een belangrijke zaak ...
Spreek je collegae bij de media es aan joh. Ga daar je gal spuwen. Consequent verkeerde kaartjes publiceren is echt een journalistieke ramp.

Onze OP is al overzichtelijker dan veel van wat luie "journalistjes" opbraken.

Je richt je pijlen op de verkeerden.

Voor ons is de waarheidsvinding hobby. Die collega's van jou worden ervoor betaald.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:16:54 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142962172
De pretentie is even pijnlijk als lachwekkend, mr. Moonhoax.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Miss 200.000.000! vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:17:28 #21
367000 roos94
pi_142962189
Jezus even wat teruggelezen maar serieus waarom zou die broer een foto van zijn zus photoshoppen?
pi_142962544
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:16 schreef Copycat het volgende:
Mijn zinloze azijnpisserij hier is even pijnlijk als lachwekkend, Mata.
Eensch.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142966044
Ah het is weer zover. Als je een kritisch geluid laat horen over de tenenkrommende amateurspeurneuzerij word je weer door de usuals afgezeken. Ik ben het er mee eens dat het gespeculeer, zoals bijvoorbeeld over het mogelijk geshopt zijn van die foto, soms een bedenkelijk laag niveau bereikt. En dan heb ik het nog niet eens over het kleine clubje dat graag wil beslissen wat wel en niet in de OP mag.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:31:12 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142968324
Gids (ex-gids) Baru op WS:

quote:
Sorry but ZaZara is correct, Mrs de Kam never talked to the girls, she saw and thought. "If I would speaks english I had warned"
De volgende info in de OP klopt dus niet:

quote:
Oliva de Kam - vrouw die de 2 meiden zag en waarschuwde NIET meer de berg op te gaan; te laat en het werd vroeg donker, 's middags begon het weer te betrekken. Lisanne droeg een korte broek en de meiden waren duidelijk niet uitgerust om op pad te gaan. Ze waarschuwde ze in het Spaans, maar de meiden begrepen het niet.
Ze waarschuwde ze dus niet.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 20:51:51 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142969170
quote:
Reply by Jere M. "Where, I have landed." on Wednesday
Here is bit more information regarding the two Dutch women. Radio Chiriqui announced this morning on 107.1 FM at a news conference held yesterday in David reporting the cell phone that was recovered shows the two tried make calls out but, could not receive a signal and they were alive for about a week in the bosque. That's all, I heard this morning on RC. If, I hear more, I'll post it here.
http://boquete.ning.com/f(...)049&page=13#comments

Dat lijkt te bevestigen wat Hendrik Jan Korterink gisteren op zijn site beweerde:
http://www.misdaadjournal(...)erman/#comment-65647

Al kan iedereen natuurlijk alles op internet beweren wat hij/zij wil. Ik kan niet controleren of het daadwerkelijk op radio Chiriqui werd verteld afgelopen woensdag.

[ Bericht 8% gewijzigd door Whiskers2009 op 01-08-2014 22:13:31 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:11:14 #26
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142969768
Dat lijkt dus te kloppen...
Ik begrijp uit La Prensa dat er morgen (zaterdag) een persconferentie is met de ouders van Kris.
http://www.prensa.com/tema/holandesas-pty
pi_142969961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://boquete.ning.com/f(...)049&page=13#comments

Dat lijkt te bevestigen wat Hendrik Jan Korterink gisteren op zijn site beweerde:
http://www.misdaadjournal(...)erman/#comment-65647
zal opgeslagen zijn geweest in de call logs
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:18:45 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142969981
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:11 schreef Domnivoor het volgende:
Dat lijkt dus te kloppen...
Ik begrijp uit La Prensa dat er morgen (zaterdag) een persconferentie is met de ouders van Kris.
http://www.prensa.com/tema/holandesas-pty
Google Translate (uiteraard crappy, maar is te "ontijferen"):

quote:
08/01/2014 - ALTO BOQUETE, Chiriquí. -Ouders van Nederlandse Lisanne Froon en Kris Kremers betreurde dat er geen nieuw bewijs werd gevonden na de tour maakte deze week op het terrein van The Pianist, Boquete.

Gisteren, donderdag, daalde vanaf dit punt een team dat in plaats was voor drie dagen. Zodra ze hervatte de zoektocht is niet nieuw gevonden bewijsmateriaal in deze zaak.

De woordvoerder van de Nederlandse gezinnen, Jerome Van Passel zei dat de ouders, die in het land, hoopt te ontdekken wat er met hun dochters in de bergen, dicht bij de zaak. De situatie is heel moeilijk, gaf hij toe.

Van Passel zei dat morgen, zaterdag, de ouders kan een meer complete media verklaringen te geven. "Ze keerden terug naar Panama om antwoorden op hun vragen, de vragen die ze hebben en wat mogelijk is voor hen om te worden beantwoord vinden," zei hij.

Gistermiddag, donderdag, begonnen op het gebied van The Pianist het team bestaat uit 20 personen (State Border Service nationale systeem van civiele bescherming, nationale politie en de directie van gerechtelijk onderzoek).

De autoriteiten hebben nu alleen de bewijzen gevonden door de inboorlingen in de rivier Culubre in de gemeenschap van Alto Romero, afgelopen juni. Dit was een koffer met twee zonnebrillen, twee mobieltjes, Lisanne Froon identificatie van zorgverzekeraar, twee bh's, een camera en $ 37.

Twee dagen later, de Indianen vonden andere items die, volgens studies, werd vastgesteld dat Froon Lisanne en Kris Kremers.

Fiscale Betzaida Pitti zegt dat zijn kantoor zal het onderzoek niet overlaten aan de oorzaken van de dood vast te stellen voor zowel meisjes.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:23:16 #29
163650 Greys
pi_142970126
Als dat allemaal waar is, is het wel héél wrang voor die ouders te weten dat hun kinderen nog 8 dagen in paniek en doodsnood waren en dat ze misschien best gered hadden kunnen worden met uitgebreider zoeken :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:17:13 #30
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142972032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:23 schreef Greys het volgende:
Als dat allemaal waar is, is het wel héél wrang voor die ouders te weten dat hun kinderen nog 8 dagen in paniek en doodsnood waren en dat ze misschien best gered hadden kunnen worden met uitgebreider zoeken :{
Die 7 of 8 dagen zal wel kloppen. De rest heeft Korterink erbij verzonnen, over paniek en doodsangst etc.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:20:37 #31
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142972165
Als er geen sprake was van een misdrijf, en daar lijkt het sterk op, dan hebben die meiden wel een heel slecht richtingsgevoel gehad. Dat komt vaker voor, zeker bij vrouwen, maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:20:39 #32
163650 Greys
pi_142972168
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die 7 of 8 dagen zal wel kloppen. De rest heeft Korterink erbij verzonnen, over paniek en doodsangst etc.
Jij denkt dat ze in die week gezellig hebben lopen 'Ik zie ik zie wat jij niet ziet' en patiencen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:22:12 #33
163650 Greys
pi_142972230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
Dat pad dat ze hadden zullen/willen nemen is in beginsel toch vrij gemakkelijk en niet al te lang, begreep ik hier? Tot je halverwege niet begrijpt dat je om moet keren ipv doorlopen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142972316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als er geen sprake was van een misdrijf, en daar lijkt het sterk op, dan hebben die meiden wel een heel slecht richtingsgevoel gehad. Dat komt vaker voor, zeker bij vrouwen, maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
Iphone heeft een kompas :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142972337
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als er geen sprake was van een misdrijf, en daar lijkt het sterk op, dan hebben die meiden wel een heel slecht richtingsgevoel gehad. Dat komt vaker voor, zeker bij vrouwen, maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
Ik ben ook gezegend met een heel slecht richtingsgevoel, een kaart en kompas gaan mij echt niet helpen. Ik zou daarom, mocht ik ooit gaan hiken, met iemand die een goed richtingsgevoel (en die dus een kompas en kaart weet te gebruiken) heeft of een met een gids op pad gaan.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142972707
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als er geen sprake was van een misdrijf, en daar lijkt het sterk op, dan hebben die meiden wel een heel slecht richtingsgevoel gehad. Dat komt vaker voor, zeker bij vrouwen, maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
Ze wilden even wandelen, niet hiken..

Ok, stel. De dames gaan eind vd middag de pianista op. Ze bereiken dat uitkijkpunt, maar zijn moe (en er was iemand ziek), dus rusten even en worden vervolgens overvallen door het donker. Meiden raken in paniek, durven niet meer terug en besluiten dan maar daar te overnachten, maar dat was vast een lange nacht. Volgende ochtend is het ergens wel grappig en de meiden schieten wat foto's. Vervolgens lopen ze het verkeerde pad op ("langs die kant kom je er vast ook!", waarna ze écht zijn verdwaald.

Overigens, wat anders; dat de ouders van Kris meezoeken vind ik bijna onmenselijk. Moet je je voorstellen dat je als ouder resten/botten/kleding van je eigen kind vindt. Dat hou je je hele leven op je netvlies.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:42:04 #37
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142972982
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze wilden even wandelen, niet hiken..

Ok, stel. De dames gaan eind vd middag de pianista op. Ze bereiken dat uitkijkpunt, maar zijn moe (en er was iemand ziek), dus rusten even en worden vervolgens overvallen door het donker. Meiden raken in paniek, durven niet meer terug en besluiten dan maar daar te overnachten, maar dat was vast een lange nacht. Volgende ochtend is het ergens wel grappig en de meiden schieten wat foto's. Vervolgens lopen ze het verkeerde pad op ("langs die kant kom je er vast ook!", waarna ze écht zijn verdwaald.

Zoiets denk ik ook silliegirl: NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #41 - twijfels
We wachten af of er morgen meer duidelijkheid komt.
pi_142973535
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze wilden even wandelen, niet hiken..

Ok, stel. De dames gaan eind vd middag de pianista op. Ze bereiken dat uitkijkpunt, maar zijn moe (en er was iemand ziek), dus rusten even en worden vervolgens overvallen door het donker. Meiden raken in paniek, durven niet meer terug en besluiten dan maar daar te overnachten, maar dat was vast een lange nacht. Volgende ochtend is het ergens wel grappig en de meiden schieten wat foto's. Vervolgens lopen ze het verkeerde pad op ("langs die kant kom je er vast ook!", waarna ze écht zijn verdwaald.

Overigens, wat anders; dat de ouders van Kris meezoeken vind ik bijna onmenselijk. Moet je je voorstellen dat je als ouder resten/botten/kleding van je eigen kind vindt. Dat hou je je hele leven op je netvlies.
ach die resten staan overal op google en op Fok. Ik vrees dat de ouders inmiddels denken dat de verschrikkingen niet erger kunnen
pi_142973573
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets denk ik ook silliegirl: NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #41 - twijfels
We wachten af of er morgen meer duidelijkheid komt.
Ja ik las jouw post al. Ik denk echter dat het omslagpunt voor de meiden is geweest dat ze er gaandeweg dag 2 (of 3) achterkwamen dat ze geen idee meer hadden waar ze heen moesten. En hoe meer dagen verstreken, hoe hopelozer ze zich gevoeld moeten hebben. En wat er vervolgens gebeurd is, tsja, ik denk niet dat iemand dat ooit exact te weten gaat komen..
pi_142973593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Iphone heeft een kompas :7
Ik ken geen meiden van die leeftijd die weten hoe een kompas werkt en hoe je het kan gebruiken. Ik denk ook dat er veel mannen zijn die dit niet weten op een paar padvinderfreaks na
pi_142973605
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:54 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

ach die resten staan overal op google en op Fok. Ik vrees dat de ouders inmiddels denken dat de verschrikkingen niet erger kunnen
Helaas is een foto toch echt anders dan de real-deal.. Dat ze dat onderschatten snap ik wel, maar toch..
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:57:56 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142973658
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://boquete.ning.com/f(...)049&page=13#comments

Dat lijkt te bevestigen wat Hendrik Jan Korterink gisteren op zijn site beweerde:
http://www.misdaadjournal(...)erman/#comment-65647

Al kan iedereen natuurlijk alles op internet beweren wat hij/zij wil. Ik kan niet controleren of het daadwerkelijk op radio Chiriqui werd verteld afgelopen woensdag.
Ik heb eens zitten rekenen, en volgens mij is de post van die persoon op boquete.ning.com eerder geplaatst dan het artikel van HJK op zijn site (of iig eerder dan de eerste reactie daarop). De eerste reactie op het artikel is om 13:50 uur op donderdag Nederlandse tijd = volgens mij 06:50 uur donderdag Panamese tijd. En het bericht op boquete.ning.com is geplaatst op woensdag Panamese tijd. Dat maakt het wat mij betreft al iets geloofwaardiger allemaal.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:02:13 #43
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_142973863
Mocht het kloppen van die 7-8 dagen. Zou het niet kunnen dat de batterij van de camera toen op was? En ze nog langer hebben rondgedwaald :{
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_142973929
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
HJK
HJK heeft het daar vandaan :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:08:37 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142974173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

HJK heeft het daar vandaan :7
Dat zou zo maar kunnen. :Y

Al kan ik dus niet zo gauw controleren of het idd op radio Chiriqui werd uitgezonden afgelopen woensdagochtend (Panamese tijd) en of er afgelopen dinsdag (Panamese tijd) een persco was in David. Maar misschien kunnen jij of anderen hier dat wel? Misschien via je contact in Boquete??
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:17:48 #46
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142974594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze in die week gezellig hebben lopen 'Ik zie ik zie wat jij niet ziet' en patiencen?
Nee, dat schreef ik toch niet? Ik maak alleen onderscheid tussen feiten en interpretatie.

Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).

Interpretatie van Korterink is dat ze die 7-8 dagen in paniek en doodsnood hebben verkeerd.

Op zich is dat geen onredelijke aanname, maar een journalist behoort feiten en interpretatie natuurlijk wel gescheiden te houden.

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
pi_142974656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zou zo maar kunnen. :Y

Al kan ik dus niet zo gauw controleren of het idd op radio Chiriqui werd uitgezonden afgelopen woensdagochtend (Panamese tijd) en of er afgelopen dinsdag (Panamese tijd) een persco was in David. Maar misschien kunnen jij of anderen hier dat wel? Misschien via je contact in Boquete??
Dat forum is van een zekere Lee en als daar iemand onzin of onwaarheden komt posten ,springen ze (die bejaarden) er bovenop hoor.Dus dat bericht klopt wel :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142974800
zo heel veilig is het daar niet
On Saturday night six armed, masked men assaulted and abducted 73 year old Stig Pedersen at his home http://www.panama-guide.com/article.php/20140623093232372
Expat Stig Pedersen Dies From Injuries Received During Assault In Bocas del Toro

http://www.panama-guide.com/essay/

+
JULY 17, 2014 MEETING REGARDING MURDER OF STIG PEDERSEN
http://boquete.ning.com/f(...)-pedersen-bocas-area
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:27:08 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142975004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik toch niet? Ik maak alleen onderscheid tussen feiten en interpretatie.

Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).

Interpretatie van Korterink is dat ze die 7-8 dagen in paniek en doodsnood hebben verkeerd.

Op zich is dat geen onredelijke aanname, maar een journalist behoort feiten en interpretatie natuurlijk wel gescheiden te houden.

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
Ho, ho, heb jij die telefoongegevens zelf gezien? We hebben een "artikel" op de site van HJK en een post op een lokaal Boquete-forum. Meer niet.

En waar iemand me net op wees: heel vreemd dat alle posts in die thread op boquete.ning.com een datum en een tijd hebben en de laatste 3 slechts een "dag van de week"-aanduiding. Ineens is het weer verdacht(er)...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:29:03 #50
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142975078
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat pad dat ze hadden zullen/willen nemen is in beginsel toch vrij gemakkelijk en niet al te lang, begreep ik hier? Tot je halverwege niet begrijpt dat je om moet keren ipv doorlopen?
Daar verschillen de meningen kennelijk over. Volgens Lonely Planet is het een eenvoudige hike. Maar "eenvoudig" is natuurlijk betrekkelijk in relatie tot de ervaring die je als wandelaar hebt. De bewoners van Boquete adviseren de trail niet zonder gids te lopen.

Wat betreft gebrek aan richtingsgevoel sta je soms versteld. Ik zat eens in een auto bij een vriendin. Ze reed van Zwolle naar Enschede. Kort na vertrek viel haarTomTom uit. Ze raakte in grote paniek: hoe moesten we nu in Enschede komen?

Een ander voorbeeld: een paar jaar geleden zaten wij met mijn hele familie in een hotel ergens in Limburg. We waren er met allemaal auto's naar toe gereden. Toen ik aan mijn schoonzus vroeg wat ze vond van het Limburgse landschap reageerde ze verbaasd: oh, ik dacht dat we in Drenthe zaten.

Enfin, van Kris en Lisanne weten we niet hoe hoe hun richtingsgevoel was ontwikkeld, maar het tegenwoordige gebruik van elektronische navigatiesystemen, in combinatie met de teloorgang van het onderwijs in topografie en aardrijkskunde in het algemeen, doet mij vermoeden dat dit niet optimaal was.

Als je 7 à 8 dagen weet te overleven in de jungle, wat op zich knap is, dan zou je toch hopen dat ze in de periode er wel achter hadden moeten kunnen komen uit welke richting ze waren vertrokken. En derhalve in welke richting ze ongeveer moesten lopen om terug te keren.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:34:10 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142975258
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen kennelijk over. Volgens Lonely Planet is het een eenvoudige hike. Maar "eenvoudig" is natuurlijk betrekkelijk in relatie tot de ervaring die je als wandelaar hebt. De bewoners van Boquete adviseren de trail niet zonder gids te lopen.

Wat betreft gebrek aan richtingsgevoel sta je soms versteld. Ik zat eens in een auto bij een vriendin. Ze reed van Zwolle naar Enschede. Kort na vertrek viel haarTomTom uit. Ze raakte in grote paniek: hoe moesten we nu in Enschede komen?

Een ander voorbeeld: een paar jaar geleden zaten wij met mijn hele familie in een hotel ergens in Limburg. We waren er met allemaal auto's naar toe gereden. Toen ik aan mijn schoonzus vroeg wat ze vond van het Limburgse landschap reageerde ze verbaasd: oh, ik dacht dat we in Drenthe zaten.

Enfin, van Kris en Lisanne weten we niet hoe hoe hun richtingsgevoel was ontwikkeld, maar het tegenwoordige gebruik van elektronische navigatiesystemen, in combinatie met de teloorgang van het onderwijs in topografie en aardrijkskunde in het algemeen, doet mij vermoeden dat dit niet optimaal was.

Als je 7 à 8 dagen weet te overleven in de jungle, wat op zich knap is, dan zou je toch hopen dat ze in de periode er wel achter hadden moeten kunnen komen uit welke richting ze waren vertrokken. En derhalve in welke richting ze ongeveer moesten lopen om terug te keren.
Dan juist niet meer, je bent totaal confuus inmiddels. Wat vreemder is, is dat ze niemand zijn tegengekomen in die tijd (dat wij weten, en mits verdwalingsscenario en niet misdaadscenario).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:34:16 #52
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142975263
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ho, ho, heb jij die telefoongegevens zelf gezien? We hebben een "artikel" op de site van HJK en een post op een lokaal Boquete-forum. Meer niet.
Dat klopt. Het is dus ook een aanname, een werk-hypothese, om verder te kunnen analyseren.
pi_142975284
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
Ik denk (op basis van algemene kennis over menselijk gedrag) dat ze dat niet werkelijk gedacht hebben op moment dat hun telefoons nog functioneel waren. Ze waren vast bezig met de weg naar huis zoeken of hulp vinden, niet met doodgaan. Vervolgens raakten de telefoons leeg en werd de situatie uitzichtlozer en hopelozer. Misschien hadden ze toen de rugzak ook al wel verloren. Dan kan je geen bericht achterlaten, helaas.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:36:35 #54
163650 Greys
pi_142975338
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat klopt. Het is dus ook een aanname, een werk-hypothese, om verder te kunnen analyseren.
Je noemt het ook maar gewoon net hoe het je uitkomt, he?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:40:58 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142975515
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat klopt. Het is dus ook een aanname, een werk-hypothese, om verder te kunnen analyseren.
Leuk en aardig, maar je schreef wel dit

quote:
Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).
het een feit noemen, en zelfs het voor feit aannemen gaat m.i. nog véél te ver. Het is niet zo dat de autoriteiten het bevestigd hebben (dat wij weten). Kan op die persco in David zijn gedaan (als er idd een persco was(, maar daar hebben we geen officiële bevestiging van.

Het zijn interessante posts, en er over nadenken etc is prima, maar als feit aannamen wat mij betreft (nog) niet. Wellicht horen we morgen meer nav de persco van de ouders van Kris.

En dat het obv de telefoongegevens is, is ook verre van zeker. Wel plausibel, maar nog niet officieel bevestigd.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:41:37 #56
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142975536
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan juist niet meer, je bent totaal confuus inmiddels. Wat vreemder is, is dat ze niemand zijn tegengekomen in die tijd (dat wij weten, en mits verdwalingsscenario en niet misdaadscenario).
Ja, dat ze confuus waren, geloof ik zeker en lijkt me ook volkomen begrijpelijk. Allerlei scenario's zijn denkbaar, zoals hierboven ook al genoemd. Zelf denk ik aan drie fasen:

Fase 1. Nadat ze merkten dat ze verdwaald waren, hebben ze enige tijd (bijvoorbeeld een dag) gewacht totdat iemand ze zou vinden.

Fase 2. Nadat niemand opdaagde hebben ze zelf toch maar geprobeerd de weg terug te vinden. Maar ze slaagden daar niet in, liepen slechts in cirkels en raakten alleen maar verder verstrikt in de jungle. Ik schat dat dit 2 à 3 dagen geduurd zou kunnen hebben.

Fase 3. Nadat ze merkten dat ze de weg terug gewoon niet konden vinden, zijn ze op zoek gegaan naar water, of toevallig tegen een beekje / riviertje aangelopen. Hierna hebben ze het water verder stroomafwaarts gevolgd, gedurende 3 à 4 dagen.

Ze waren uiteindelijk op de goede weg, maar hebben het helaas niet gehaald. Doodsoorzaak, naar mijn mening, uitputting en ontbering.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:42:33 #57
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142975580
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Je noemt het ook maar gewoon net hoe het je uitkomt, he?
Niet zeuren, ik schreef direct al dat het een aanname was.
pi_142975943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De bewoners van Boquete adviseren de trail niet zonder gids te lopen.
Mij werd - als wandelaar alleen - juist el Pianista aangeraden omdat dat een relatief eenvoudige wandeling zou zijn.. Door andere hotelgasten werd een gids aangeraden omdat hij de dieren snel kon herkennen/vinden, niet per se vanwege de onherbergzaamheid oid.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:50:39 #59
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142976026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:49 schreef MeloD het volgende:

[..]

Mij werd - als wandelaar alleen - juist el Pianista aangeraden omdat dat een relatief eenvoudige wandeling zou zijn.. Door andere hotelgasten werd een gids aangeraden omdat hij de dieren snel kon herkennen/vinden, niet per se vanwege de onherbergzaamheid oid.
En? Heb je hem toen gelopen?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:50:57 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142976043
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ja, dat ze confuus waren, geloof ik zeker en lijkt me ook volkomen begrijpelijk. Allerlei scenario's zijn denkbaar, zoals hierboven ook al genoemd. Zelf denk ik aan drie fasen:

Fase 1. Nadat ze merkten dat ze verdwaald waren, hebben ze enige tijd (bijvoorbeeld een dag) gewacht totdat iemand ze zou vinden.

Fase 2. Nadat niemand opdaagde hebben zelf toch maar geprobeerd de weg terug te vinden. Maar ze slaagden daar niet in, liepen slechts in cirkels en raakten alleen maar verder verstrikt in de jungle. Ik schat dat dit 2 à 3 dagen geduurd zou kunnen hebben.

Fase 3. Nadat ze merkten dat ze de weg terug gewoon niet konden vinden, zijn ze op zoek gegaan naar water, of toevallig tegen een beekje / riviertje aangelopen. Hierna hebben ze het water verder stroomafwaarts gevolgd, gedurende 3 à 4 dagen.

Ze waren uiteindelijk op de goede weg, maar hebben het helaas niet gehaald. Doodsoorzaak, naar mijn mening, uitputting en ontbering.
Van mij mag je je gedachtenspinsels/fantasie alle ruimte geven. Maar dit is m.i. veel te gedetailleerd en gebaseerd op niks/lucht. Als we morgen zouden horen dat ze nog maar 3 dagen geleefd hebben zie ik je daar ook zo weer een scenario voor schrijven, maar dan met een andere inschatting van de tijdsduur van de door jouw benoemde "fases".

Echt niet vervelend/rot bedoeld, maar je baseert je scenario nergens op. Wie zegt dat ze enige tijd op hulp zouden wachten alvorens etc? We eigenlijk nog helemaal NIKS zeker, behalve dat er ten noorden van de CD/Mirador spullen van de meiden zijn gevonden en menselijke resten die na DNA-onderzoek bestempeld zijn als van de meiden en dat ze dus zeer waarschijnlijk overleden zijn.

EDIT Begrijp me niet verkeerd, ik doe er soms ook wel aan mee naar een nieuwe mogelijke aanwijzing (zoals nav de foto mits die echt is: "wat ziet ze er blij en fris en fruitig uit, kunnen ze niet ergens op weg naar de Mirador overnacht hebben?"). Ik realiseer me echter terdege dat het slechts een gedachtenspinsel is nav een onbevestigde aanwijzing. Je/ik probeert dat onbevestigde stukje (al dan niet met moeite) in te passen in de lijn van de overige (bevestijde en onbevestigde aanwijzingen). Zoiets als: "zou het kunnen passen, desnoods met enige moeite" en "daarna "is het plausibel?". En nog zowat elke dag blijkt een schijnbaar bevestigde aanwijzing toch niet waar, zoals dat Oliva de meiden gewaarschuwd zou hebben. Dat heeft ze dus niet gedaan. He schoot door haar hoofd, maar ze liet de gedachte weer varen want "ik spreek geen Engels en zij geen Spaans". Hoe ze dat laatste "wist" ontgaat me overigens, er zijn zat blanke toeristen die wél Spaans spreken, maar dat terzijde..

[ Bericht 9% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-08-2014 00:04:11 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142976243
Goedenavond allen,

Ik lees wat bij over een berichtje op een forum gebaseerd op een radio-uitzending dat ze "nog een week geleefd hebben".

Sorry, maar dat vind ik niet de meest betrouwbare bron. Ook; waarom zouden ze een persconferentie op de radio houden en de Nederlandse media erbuiten laten?

Ik wacht wel tot morgen voor meer info. Hoe laat staat de persco gepland?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:55:04 #62
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_142976253
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een ander voorbeeld: een paar jaar geleden zaten wij met mijn hele familie in een hotel ergens in Limburg. We waren er met allemaal auto's naar toe gereden. Toen ik aan mijn schoonzus vroeg wat ze vond van het Limburgse landschap reageerde ze verbaasd: oh, ik dacht dat we in Drenthe zaten.

Enfin, van Kris en Lisanne weten we niet hoe hoe hun richtingsgevoel was ontwikkeld, maar het tegenwoordige gebruik van elektronische navigatiesystemen, in combinatie met de teloorgang van het onderwijs in topografie en aardrijkskunde in het algemeen, doet mij vermoeden dat dit niet optimaal was.

Als je 7 à 8 dagen weet te overleven in de jungle, wat op zich knap is, dan zou je toch hopen dat ze in de periode er wel achter hadden moeten kunnen komen uit welke richting ze waren vertrokken. En derhalve in welke richting ze ongeveer moesten lopen om terug te keren.
Honger, dorst, slaapgebrek en paniek doet geen wonderen voor je beoordelingsvermogen.

Verder moeten we niet uitsluiten dat een van de twee gewond is geraakt, een simpele verstuikte
enkel is al "killing" als je toch al niet weet waar je heen moet.

Ik heb het interview met de vader gezien vorige week, het kwam op mij over dat hij moeite had te accepteren dat zijn dochter verdwaald was door een gebrek aan voorbereiding en hij zich daarom vastklampt aan een "alternatief scenario"
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:55:35 #63
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142976273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Van mij mag je je gedachtenspinsels/fantasie alle ruimte geven. Maar dit is m.i. veel te gedetailleerd en gebaseerd op niks/lucht. Als we morgen zouden horen dat ze nog maar 3 dagen geleefd hebben zie ik je daar ook zo weer een scenario voor schrijven, maar dan met een andere inschatting van de tijdsduur van de door jouw benoemde "fases".

Echt niet vervelend/rot bedoeld, maar je baseert je scenario nergens op. Wie zegt dat ze enige tijd op hulp zouden wachten alvorens etc? We eigenlijk nog helemaal NIKS zeker, behalve dat er ten noorden van de CD/Mirador spullen van de meiden zijn gevonden en menselijke resten die na DNA-onderzoek bestempeld zijn als van de meiden en dat ze dus zeer waarschijnlijk overleden zijn.
Denken staat toch vrij? Of rust daar inmiddels een verbod op?

Het is volkomen logisch en normaal om op basis van de beschikbare feiten een mogelijk scenario proberen te schetsen.

Als we ons zouden moeten beperken tot feiten, dan kunnen we dit forum afschaffen en verder naar teletekst kijken.
pi_142976341
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Als we ons zouden moeten beperken tot feiten, dan kunnen we dit forum afschaffen en verder naar teletekst kijken.
En zelfs dat niet. Een kaart met de locatie van de feiten is ook een feit. En het is al bewezen dat alle Nederlandse media daarmee fout zitten en nog steeds hun kaartjes niet gecorrigeerd hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:57:24 #65
163650 Greys
pi_142976372
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Van mij mag je je gedachtenspinsels/fantasie alle ruimte geven. Maar dit is m.i. veel te gedetailleerd en gebaseerd op niks/lucht. Als we morgen zouden horen dat ze nog maar 3 dagen geleefd hebben zie ik je daar ook zo weer een scenario voor schrijven, maar dan met een andere inschatting van de tijdsduur van de door jouw benoemde "fases".

Echt niet vervelend/rot bedoeld, maar je baseert je scenario nergens op. Wie zegt dat ze enige tijd op hulp zouden wachten alvorens etc? We eigenlijk nog helemaal NIKS zeker, behalve dat er ten noorden van de CD/Mirador spullen van de meiden zijn gevonden en menselijke resten die na DNA-onderzoek bestempeld zijn als van de meiden en dat ze dus zeer waarschijnlijk overleden zijn.
Hij zegt toch ook gewoon 'ik denk aan' en 'alles is denkbaar'.
Zo ongeveer 98% van alle 42 topics is gebaseerd op onzekerheden.
Moet kunnen lijkt me.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:58:45 #66
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142976458
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:
Goedenavond allen,

Ik lees wat bij over een berichtje op een forum gebaseerd op een radio-uitzending dat ze "nog een week geleefd hebben".

Sorry, maar dat vind ik niet de meest betrouwbare bron. Ook; waarom zouden ze een persconferentie op de radio houden en de Nederlandse media erbuiten laten?

Ik wacht wel tot morgen voor meer info. Hoe laat staat de persco gepland?
Er was geen persco op de radio. De persco was op di in David en op woe-ochtend berichtte de locale radio er over. (Dit alles volgens die poster dan)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:59:16 #67
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142976480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Denken staat toch vrij? Of rust daar inmiddels een verbod op?

Het is volkomen logisch en normaal om op basis van de beschikbare feiten een mogelijk scenario proberen te schetsen.

Als we ons zouden moeten beperken tot feiten, dan kunnen we dit forum afschaffen en verder naar teletekst kijken.
Zie (ook de edit). ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:00:35 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142976566
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:57 schreef Greys het volgende:
Van mij mag je je gedachtenspinsels/fantasie alle ruimte geven.
Dit gemist?

quote:
Van mij mag je je gedachtenspinsels/fantasie alle ruimte geven.
Verder heb ik een edit toegevoegd ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142976634
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er was geen persco op de radio. De persco was op di in David en op woe-ochtend berichtte de locale radio er over. (Dit alles volgens die poster dan)
Ja ok, dat bedoel ik dus.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:01:49 #70
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142976652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zie (ook de edit). ;)
Ok, no hard feelings.

Ik maakte dat onderscheid in fasen, om, al redenerende, er proberen achter te komen, waarom ze niet gevonden zijn, terwijl die zoektocht toch redelijk vlot op gang is gekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:05:58 #71
163650 Greys
pi_142976875
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit gemist?

[..]

Verder heb ik een edit toegevoegd ;)
Je quote klopt niet meer ;)
En nee, niets gemist, maar mijn post was ook alles behalve aanvallend?
Gewoon mijn gevoel er bij. En ook dát moet kunnen :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:08:34 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142977002
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Je quote klopt niet meer ;)
En nee, niets gemist, maar mijn post was ook alles behalve aanvallend?
Gewoon mijn gevoel er bij. En ook dát moet kunnen :P
Uiteraard. En mijn post was dan weer mijn gevoel, en ook niet aanvallend bedoeld. Schreef niet voor niks een (lange) edit ;) En die post aan jou was ook otaal niet vervelend bedoeld, maar vragend en informatief (heb je misschien iets gemist + info dat ik geëdit had). :)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:08:54 #73
163650 Greys
pi_142977018
Omdat er nog geen feiten zijn ga ik ook maar even in op de fases...
Na een dag of 2-3 naar water gaan zoeken lijkt mij persoonlijk wat laat. Zeker als je veel loopt (denk ik...) als je verdwaald bent en graag weer een bekend punt wilt zien krijg je dorst. Of hadden ze veel water mee, was daar iets over bekend? Ik weet alleen iets over één gevonden flesje, heb het niet zo heel gedetailleerd gevolgd als jullie :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:09:23 #74
163650 Greys
pi_142977046
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uiteraard. En mijn post was dan weer mijn gevoel, en ook niet aanvallend bedoeld. Schreef niet voor niks een (lange) edit ;) En die post aan jou was ook otaal niet vervelend bedoeld, maar vragend en informatief (heb je misschien iets gemist + info dat ik geëdit had). :)
Oké, opgehelderd. Ik had je edit ook nog niet gezien idd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:10:44 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142977108
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja ok, dat bedoel ik dus.
Ik schreef dat ook gewoon zo hoor :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:11:46 #76
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142977157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:08 schreef Greys het volgende:
Omdat er nog geen feiten zijn ga ik ook maar even in op de fases...
Na een dag of 2-3 naar water gaan zoeken lijkt mij persoonlijk wat laat. Zeker als je veel loopt (denk ik...) als je verdwaald bent en graag weer een bekend punt wilt zien krijg je dorst. Of hadden ze veel water mee, was daar iets over bekend? Ik weet alleen iets over één gevonden flesje, heb het niet zo heel gedetailleerd gevolgd als jullie :)
Inderdaad maar één gevonden flesje, waar ze mogelijk beiden gebruik van hebben gemaakt (door hem steeds bij te vullen uiteraard).

Toen ik schreef "naar water zoeken", bedoelde ik naar stromend water.

Al eerder moeten ze ergens anders uit gedronken hebben, maar ik ken de situatie daar ter plekke niet om daar een reëel beeld van te kunnen schetsen. Water zit ook in vruchten, regen opgevangen door boombladeren, enz.
pi_142978059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

En? Heb je hem toen gelopen?
Het eerste stuk
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:37:26 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142978329
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:32 schreef MeloD het volgende:

[..]

Het eerste stuk
Tot de CD/Mirador bedoel je?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 00:41:31 #79
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142978532
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:54 schreef El_Matador het volgende:
Hoe laat staat de persco gepland?
Zeg Matador, jij bent onze correspondent in die regio. Zulke info moet eigenlijk van jou komen.
Die persco wordt (alleen) genoemd door La Prensa en staat gepland voor 'mañana'. Kun je daar wat mee? :)

http://www.prensa.com/uho(...)ta-holandesas/368264
pi_142978620
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 00:41 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zeg Matador, jij bent onze correspondent in die regio. Zulke info moet eigenlijk van jou komen.
Die persco wordt (alleen) genoemd door La Prensa en staat gepland voor 'mañana'. Kun je daar wat mee? :)

http://www.prensa.com/uho(...)ta-holandesas/368264
Hey dank je, maar ik ben een beetje moe geworden van alle speculatie op basis van feiten die later geen feiten meer blijken, het in kringetjes lopen, etc.

Ook het gebrek aan een duidelijk verhaal (ik had zelf in gedachten een video'tje te maken over wat we nu weten, maar wil er niet aan beginnen omdat alles zo vaag is en met elke clou -bijvoorbeeld die laatste foto van Lisanne- alleen maar vager).

Ik zie het morgen dan wel, het aantal dagen dat de meiden geleefd hebben zal zeker en vast vermeld worden (zeker als het al in een interne persco in David is gemeld en op de radio gekomen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142979763
Eigenlijk doet het er niet zo toe wanneer ze op CD waren, 1 april of 2 april. Foto wel of niet gefotoshopt doet er ook niet echt toe. Feit is dat ze in ieder geval op CD zijn geweest, en dat er daarna iets helemaal is misgegaan. Oorzaak? Onduidelijk, het weer ?, andere personen ?, (tijdelijke) ontvoering?, verwonding door dieren?
Het lijkt erop dat als gevolg van deze gebeurtenis (verwarring?, dwang?, slecht weer?, geloven van betrouwbaar overkomende personen?), aan de verkeerde kant van CD de afdaling wordt gemaakt.
Voor het vervolg ga ik persoonlijk steeds meer voelen voor de 8 dagen theorie op Radio Chiriqui / HJ Korterink. Er is voor Korterink absoluut geen reden om dit in de wereld te brengen als hij er niet zo goed als zeker van is; het is normaliter een redelijk goed geinformeerde misdaadjournalist. Het kan ook overeenstemmen met de verklaring van de vader, het onduidelijke gebruik van phones (geen bereik, meerdere dagen proberen) en camera (ook meerdere dagen, wellicht door derden gebruikt die er geen verstand van hadden).
Ook de gevonden locatie van de rugzak kan hier in passen; misschien hadden ze gekozen voor het stroomafwaarts volgen van de rivier. Voor de rugzak wil ik zeker de mogelijkheid open houden dat die al eerder door een ander persoon is gevonden, en weer op een andere plek is teruggezet.
Er blijven wel aantal vraagtekens open. Inderdaad de vraag waarom ze in die tijd niemand tegenkwamen? En de richting helemaal kwijt waren? En wat uiteindelijk de oorzaak is geweest van hun overlijden.
Voor duidelijkheid, dit is een theorie, om alle mogelijkheden open te houden.
pi_142980517
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:15 schreef SAJ het volgende:
Eigenlijk doet het er niet zo toe wanneer ze op CD waren, 1 april of 2 april. Foto wel of niet gefotoshopt doet er ook niet echt toe. Feit is dat ze in ieder geval op CD zijn geweest, en dat er daarna iets helemaal is misgegaan. Oorzaak? Onduidelijk, het weer ?, andere personen ?, (tijdelijke) ontvoering?, verwonding door dieren?
Het lijkt erop dat als gevolg van deze gebeurtenis (verwarring?, dwang?, slecht weer?, geloven van betrouwbaar overkomende personen?), aan de verkeerde kant van CD de afdaling wordt gemaakt.
Voor het vervolg ga ik persoonlijk steeds meer voelen voor de 8 dagen theorie op Radio Chiriqui / HJ Korterink. Er is voor Korterink absoluut geen reden om dit in de wereld te brengen als hij er niet zo goed als zeker van is; het is normaliter een redelijk goed geinformeerde misdaadjournalist. Het kan ook overeenstemmen met de verklaring van de vader, het onduidelijke gebruik van phones (geen bereik, meerdere dagen proberen) en camera (ook meerdere dagen, wellicht door derden gebruikt die er geen verstand van hadden).
Ook de gevonden locatie van de rugzak kan hier in passen; misschien hadden ze gekozen voor het stroomafwaarts volgen van de rivier. Voor de rugzak wil ik zeker de mogelijkheid open houden dat die al eerder door een ander persoon is gevonden, en weer op een andere plek is teruggezet.
Er blijven wel aantal vraagtekens open. Inderdaad de vraag waarom ze in die tijd niemand tegenkwamen? En de richting helemaal kwijt waren? En wat uiteindelijk de oorzaak is geweest van hun overlijden.
Voor duidelijkheid, dit is een theorie, om alle mogelijkheden open te houden.
Ik kan er echt niet bij, in 8 dagen maar op 8 km afstand zijn en niet terug kunnen komen, maar goed.

- niemand tegenkomen = logisch, het gebied is totaal niet toeristisch en er wonen in een stuk zo groot als de provincie Utrecht misschien 300 mensen

Als ze echt nog 8 dagen geleefd hebben, dan zijn de Panamese autoriteiten alleen maar nog meer schuldig aan dood door schuld. Als Feliciano in 5 uur vanaf de Mirador bij de rugzak kan zijn (8 uur vanaf Boquete), dan kan een team met honden, onderzoekers, warmtecamera's, een helikopter, megafoons, emergency flares, GPS, kaarten, logische routes (het broekje van Kris lag bij de 2e kabelbrug, niet al te ver van de Mirador), etc. MAKKELIJK die meiden vinden. Echt makkelijk.

En nee, dat is niet achteraf lullen.

De "score":
4 vondsten door lokale gidsen, amateurspeurders dus - 75 en 77 dagen later - 2 schoenen, 1 bekkenbot en 1 spijkerbroekje
1 vondst (de belangrijkste EN verste weg) door lokale rijstboertjes - 72 dagen later - de ongeschonden rugzak
0 vondsten door miljoenen kostende autoriteiten

Dat is het échte drama in deze hele zaak. Wat er ook gebeurd is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142980922
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 01:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan er echt niet bij, in 8 dagen maar op 8 km afstand zijn en niet terug kunnen komen, maar goed.

- niemand tegenkomen = logisch, het gebied is totaal niet toeristisch en er wonen in een stuk zo groot als de provincie Utrecht misschien 300 mensen

Als ze echt nog 8 dagen geleefd hebben, dan zijn de Panamese autoriteiten alleen maar nog meer schuldig aan dood door schuld. Als Feliciano in 5 uur vanaf de Mirador bij de rugzak kan zijn (8 uur vanaf Boquete), dan kan een team met honden, onderzoekers, warmtecamera's, een helikopter, megafoons, emergency flares, GPS, kaarten, logische routes (het broekje van Kris lag bij de 2e kabelbrug, niet al te ver van de Mirador), etc. MAKKELIJK die meiden vinden. Echt makkelijk.

En nee, dat is niet achteraf lullen.

De "score":
4 vondsten door lokale gidsen, amateurspeurders dus - 75 en 77 dagen later - 2 schoenen, 1 bekkenbot en 1 spijkerbroekje
1 vondst (de belangrijkste EN verste weg) door lokale rijstboertjes - 72 dagen later - de ongeschonden rugzak
0 vondsten door miljoenen kostende autoriteiten

Dat is het échte drama in deze hele zaak. Wat er ook gebeurd is.
De wanprestatie van de Panamese autoriteiten ben ik helemaal met je eens. En die 'maar' 8 km in 8 dagen ook. Maar daarom moet er iets aan de hand zijn geweest wat een enorme vertraging en een grote kwetsbaarheid heeft veroorzaakt. Iets van dwang/ontvoering/verkrachting/overval, of een verwonding.
pi_142981133
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:02 schreef SAJ het volgende:

[..]

De wanprestatie van de Panamese autoriteiten ben ik helemaal met je eens. En die 'maar' 8 km in 8 dagen ook. Maar daarom moet er iets aan de hand zijn geweest wat een enorme vertraging en een grote kwetsbaarheid heeft veroorzaakt. Iets van dwang/ontvoering/verkrachting/overval, of een verwonding.
Verwonding lijkt me het meest logische, want als ze al tussen de Mirador en de rugzakvindplaats door een crimineel zouden zijn overvallen, zou ie de rugzak meegenomen hebben, of in ieder geval zou die niet zover terechtgekomen zijn.

Sporen uitwissen is immers vele malen makkelijker en vooral veiliger dan dwaalsporen uitzetten.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981253
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verwonding lijkt me het meest logische, want als ze al tussen de Mirador en de rugzakvindplaats door een crimineel zouden zijn overvallen, zou ie de rugzak meegenomen hebben, of in ieder geval zou die niet zover terechtgekomen zijn.

Sporen uitwissen is immers vele malen makkelijker en vooral veiliger dan dwaalsporen uitzetten.
Verwonding lijkt mij ook de meest logische verklaring voor de 'slechts' 8 km afstand.
Andere optie: na besef van verdwaling besloten op dezelfde plek te blijven in de hoop zo snel (grotere kans) gevonden te worden.

(Dat laatste deed me weer even hier aan denken: http://www.sevendays.nl/artikel/185825#.U9wvYeN_tuI)
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:33:10 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142981406
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:22 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Verwonding lijkt mij ook de meest logische verklaring voor de 'slechts' 8 km afstand.
Andere optie: na besef van verdwaling besloten op dezelfde plek te blijven in de hoop zo snel (grotere kans) gevonden te worden.

(Dat laatste deed me weer even hier aan denken: http://www.sevendays.nl/artikel/185825#.U9wvYeN_tuI)
Hmm, als ik gewond ben of zelfs maar bergen op- of afloop haal ik die 8 km niet eens denk ik (in 1 dag)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142981448
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hmm, als ik gewond ben of zelfs maar bergen op- of afloop haal ik die 8 km niet eens denk ik (in 1 dag)
Gewond raken kan ook nadat je die 8 km al hebt gelopen
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:36:29 #88
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142981453
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:36 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Gewond raken kan ook nadat je die 8 km al hebt gelopen
Klopt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142981475
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hmm, als ik gewond ben of zelfs maar bergen op- of afloop haal ik die 8 km niet eens denk ik (in 1 dag)
Deze dames rookten niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:40:09 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142981486
quote:
16s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Deze dames rookten niet.
Tsja, jij en ik wel :6
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142981491
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tsja, jij en ik wel :6
Ik woon op 2700 meter (minder zuurstof) en loop jou eruit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981497
Zijn jullie weer bezig!?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 02:41:24 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142981504
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik woon op 2700 meter (minder zuurstof) en loop jou eruit.
Vast :D

Maar laten we geen SC maken van dit topic...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142981511
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 02:41 schreef Nober het volgende:
Zijn jullie weer bezig!?
Plaats eens wat wulpse latina's, misschien houden we dan op.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 03:03:01 #95
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142981722
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik toch niet? Ik maak alleen onderscheid tussen feiten en interpretatie.

Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).

Interpretatie van Korterink is dat ze die 7-8 dagen in paniek en doodsnood hebben verkeerd.

Op zich is dat geen onredelijke aanname, maar een journalist behoort feiten en interpretatie natuurlijk wel gescheiden te houden.

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
Dat laatste, dat vraag ik me ook af. Maar ook als ze niet dachten dat ze zouden gaan sterven, dan nog vind ik het raar dat er niks is getypt. Zeker als ze nog een week hebben rondgedoold.
pi_142981750
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:03 schreef Marrije het volgende:

[..]

Dat laatste, dat vraag ik me ook af. Maar ook als ze niet dachten dat ze zouden gaan sterven, dan nog vind ik het raar dat er niks is getypt. Zeker als ze nog een week hebben rondgedoold.
Maar hoelang gaat een batterij mee en wanneer besef je dat dit weleens het einde kan zijn?
pi_142981777
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar hoelang gaat een batterij mee
Minstens 8 dagen (camera), als die comment van HJK klopt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981791
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Minstens 8 dagen (camera), als die comment van HJK klopt.
Hoeveel procent was de batterij toen ze eraan begonnen?
pi_142981798
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:12 schreef Nober het volgende:

[..]

Hoeveel procent was de batterij toen ze eraan begonnen?
Goeie vragen die je daar stelt, pap.

Middenin de nacht.

In je onderbroek.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981817
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Goeie vragen die je daar stelt, pap.

Middenin de nacht.

In je onderbroek.
Dacht misschien is dat ook al wel gepost. Zit inderdaad buiten in mijn boxershort en ga zo slapen (in bed).

Hebben ze wel wat gefilmd?
pi_142981839
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:15 schreef Nober het volgende:

[..]

Dacht misschien is dat ook al wel gepost.
Ja, deeltje 28:

"De meiden gingen op pad met nog 84% batterij op de iPhone, 29% op de Samsung en 97% op de camera".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981845
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:15 schreef Nober het volgende:
Hebben ze wel wat gefilmd?
Lezpr0n, maar dat is nog niet vrijgegeven.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981847
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, deeltje 28:

"De meiden gingen op pad met nog 84% batterij op de iPhone, 29% op de Samsung en 97% op de camera".
Hoe ze dat achterhalen, vertel?

Haha lezporn ja.
pi_142981869
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:06 schreef Nober het volgende:

[..]

Maar hoelang gaat een batterij mee en wanneer besef je dat dit weleens het einde kan zijn?
Precies! stel de batterij heeft het (met bijvoorbeeld het regelmatig uitzetten van de telefoon) tot de 8e dag gedaan (op basis van de laatste geruchten en waarop het gerucht gebaseerd lijkt dat ze nog een week tot 8 dagen geleeft hebben) maar ze waren toen 'enkel' nog verdwaalt en in afwachting van redding. Dan is er de hoop op een goede afloop en ga je er niet vanuit dat dit een afscheid is.

Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dat ze overleden zijn na +/- 8 dagen omdat dat het laatste moment geweest is dat de telefoon of camera nog gebruikt is. Bij wijze van, zouden ze 'pas' op dag 14 (ik noem maar wat) overleden kunnen zijn.

Tenzij uit de telefoon of camera iets specifieks naar voren komt wat er op wijst dat ze op/rond dag 8 overleden zijn, maar mijn aanname is dat dat voornamelijk gebaseerd is op het feit dat na dag 8 de telefoon en camera niet meer gebruikt zijn.
pi_142981895
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:21 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Precies! stel de batterij heeft het (met bijvoorbeeld het regelmatig uitzetten van de telefoon) tot de 8e dag gedaan (op basis van de laatste geruchten en waarop het gerucht gebaseerd lijkt dat ze nog een week tot 8 dagen geleeft hebben) maar ze waren toen 'enkel' nog verdwaalt en in afwachting van redding. Dan is er de hoop op een goede afloop en ga je er niet vanuit dat dit een afscheid is.

Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn dat ze overleden zijn na +/- 8 dagen omdat dat het laatste moment geweest is dat de telefoon of camera nog gebruikt is. Bij wijze van, zouden ze 'pas' op dag 14 (ik noem maar wat) overleden kunnen zijn.

Tenzij uit de telefoon of camera iets specifieks naar voren komt wat er op wijst dat ze op/rond dag 8 overleden zijn, maar mijn aanname is dat dat voornamelijk gebaseerd is op het feit dat na dag 8 de telefoon en camera niet meer gebruikt zijn.
Precies, 8 dagen is de minimumtijd.

Maar een telefoon uit en aanzetten vreet ook energie. En als je moet zoeken naar een netwerk ook.

Ik neem aan dat die telefoons de eerste nacht of volgende ochtend al leeg waren; ze verwachtten niet te verdwalen, van 13:00-19:00. Die camera kan makkelijk een week mee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142981979
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Precies, 8 dagen is de minimumtijd.

Maar een telefoon uit en aanzetten vreet ook energie. En als je moet zoeken naar een netwerk ook.

Ik neem aan dat die telefoons de eerste nacht of volgende ochtend al leeg waren; ze verwachtten niet te verdwalen, van 13:00-19:00. Die camera kan makkelijk een week mee.
Minimum is acht dagen vraag ik me af.
Telefoons zijn waarschijnlijk al heel snel leeg ja. Daar kan ook duidelijk uit de, persoonlijke, berichten blijken dat het wel degelijk Kris en Lisanne waren die probeerden te bellen / berichten te sturen.
Voor de camera geldt een ander verhaal. Deze kan wel tot 8 dagen zijn gebruikt, maar het hoeft helemaal niet zeker te zijn dat deze niet door een ander persoon is gebruikt (later pogingen doen om foto's te wissen?). Vooral niet als er derden zijn bij betrokken, of een eerdere vinder. Daardoor mogelijk ook verschil in conclusies van vd Heuvel (2 tot 3 dagen) en Korterink (8 dagen). En dan komen we weer uit bij de rugzak.
pi_142982067
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 03:38 schreef SAJ het volgende:

[..]

Minimum is acht dagen vraag ik me af.
Hoe anders kunnen ze dat claimen? Alleen op basis van de electronica, want de stoffelijke resten zijn al te ver vergaan om ook maar iets te zeggen.

Het kan zijn dat de camera het nog 8 dagen gedaan heeft. Maar daarna zouden ze nog geleefd kunnen hebben... Is alleen geen fysiek bewijs (meer) van.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982078
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

Nee, dat schreef ik toch niet? Ik maak alleen onderscheid tussen feiten en interpretatie.

Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).

Interpretatie van Korterink is dat ze die 7-8 dagen in paniek en doodsnood hebben verkeerd.

Op zich is dat geen onredelijke aanname, maar een journalist behoort feiten en interpretatie natuurlijk wel gescheiden te houden.

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
Walgelijk wat die Korterink geschreven heeft:

"Vermoedelijk acht dagen in doodsnood en paniek rondgezworven wachten en smekend om hulp"

Van hetzelfde kaliber als onze nationale hero minister Timmermans. :r
pi_142982081
Btw, dat constante "de meiden" begint me mateloos de irriteren, heeft niemand anders daar last van?
pi_142982084
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:04 schreef Za het volgende:
Btw, dat constante verwijzing "de meiden" begint me mateloos de irriteren, heeft niemand anders daar last van?
:?

wat is daar mis mee dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982102
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:05 schreef El_Matador het volgende:

:?

wat is daar mis mee dan?
Waarschijnlijk hebben de meiden ..... en daarna gingen de meiden mogelijk..., immers de meiden wilden... blabla.

"ze" volstaat wat mij betreft in de meeste gevallen, iedereen hier weet over wie dit topic gaat.
pi_142982105
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:10 schreef Za het volgende:

[..]

Waarschijnlijk hebben de meiden ..... en daarna gingen de meiden mogelijk..., immers de meiden wilden... blabla.

"ze" volstaat wat mij betreft in de meeste gevallen, iedereen hier weet over wie dit topic gaat.
:D
Ik vrees dat als je je daaraan ergert, je heel FOK! wel achter het behang kan plakken.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:12:42 #113
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982110
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:03 schreef Za het volgende:

[..]

Walgelijk wat die Korterink geschreven heeft:

"Vermoedelijk acht dagen in doodsnood en paniek rondgezworven wachten en smekend om hulp"

Van hetzelfde kaliber als onze nationale hero minister Timmermans. :r
Wat dan? Leuk gezwommen en gezond?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982114
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:10 schreef El_Matador het volgende:

:D
Ik vrees dat als je je daaraan irriteert, je heel FOK! wel achter het behang kan plakken.
Wellicht, maar misschien ben ik niet de enige en is bv K&L een optie?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:14:29 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982118
K&L?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982119
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat dan? Leuk gezwommen en gezond?
"de meiden gingen heel vrolijk op pad en verkenden de omgeving. Toen de meiden aankwamen bij de kabelbrug, dachten de meiden niet; laat ik eens omkeren, nee, toen gingen de meiden lekker pootjebaden en genoten de meiden van de prettige middagzon. Bij de volgende kabelbrug aangekomen zochten de meiden naar vers fruit in de prachtig groene wildernis. Later hadden de meiden er genoeg van, zetten hun rugzak neer en desintegreerden de meiden tot enkele lichaamsdelen"
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982121
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
K&L?
Kris en Lisanne. ;)

Mensen die in afkortingen praten neem ik juist veel minder serieus.

We zullen voortaan voor Za "de jongedames" gebruiken...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982127
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat dan? Leuk gezwommen en gezond?
Iedereen mag dat voor zichzelf bedenken en invullen als ze daar behoefte aan hebben.
Wmb is een dergelijk theatrale vorm van effectbejag van de zijde van een minister of misdaadjournalist gewoon goedkoop scoren over de rug van.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:18:07 #119
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142982129
Ah, de gezelligheid heeft zich naar hier verplaatst
pi_142982133
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

"de meiden gingen heel vrolijk op pad en verkenden de omgeving. Toen de meiden aankwamen bij de kabelbrug, dachten de meiden niet; laat ik eens omkeren, nee, toen gingen de meiden lekker pootjebaden en genoten de meiden van de prettige middagzon. Bij de volgende kabelbrug aangekomen zochten de meiden naar vers fruit in de prachtig groene wildernis. Later hadden de meiden er genoeg van, zetten hun rugzak neer en desintegreerden de meiden tot enkele lichaamsdelen"
Fuck you :6
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:20:03 #121
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982136
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kris en Lisanne. ;)

Mensen die in afkortingen praten neem ik juist veel minder serieus.

We zullen voortaan voor Za "de jongedames" gebruiken...
IK las het verkeerd, dank voor de verheldering. ^O^

Ik zie 100x liever "de meiden" dan K&L persoonlijk. "de meiden" heeft nog iets liefs en een "(van) ons"-gevoel// K&L is zoiets als "TNT" "KPN" "NS" ----> Totaal onpersoonlijjk
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982138
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

IK las het verkeerd, dank voor de verheldering. ^O^

Ik zie 100x liever "de meiden" dan K&L persoonlijk. "de meiden" heeft nog iets liefs en een "(van) ons"-gevoel// K&L is zoiets als "TNT" "KPN" "NS" ----> Totaal onpersoonlijjk
Ook dat nog, eens. ^O^
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:21:32 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982139
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:17 schreef Za het volgende:

[..]

Iedereen mag dat voor zichzelf bedenken en invullen als ze daar behoefte aan hebben.
Wmb is een dergelijk theatrale vorm van effectbejag van de zijde van een minister of misdaadjournalist gewoon goedkoop scoren over de rug van.
Theatrale vorm van effectbejag? Ja, Laten we Kris en Lisanne reduceren tot nummers..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:22:09 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982141
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:18 schreef hugecooll het volgende:
Ah, de gezelligheid heeft zich naar hier verplaatst
Nee, wij waren er al even :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982142
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

IK las het verkeerd, dank voor de verheldering. ^O^

Ik zie 100x liever "de meiden" dan K&L persoonlijk. "de meiden" heeft nog iets liefs en een "(van) ons"-gevoel// K&L is zoiets als "TNT" "KPN" "NS" ----> Totaal onpersoonlijjk
Waarom zou er een ons gevoel moeten zijn?

De meiden is niet onpersoonlijk? Alsof ze alleen als duo bestonden?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:24:54 #126
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142982145
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, wij waren er al even :P
Oh -O-
Nou, doei dan maar weer O+ :W
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:25:09 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982146
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:23 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou er een ons gevoel moeten zijn?

De meiden is niet onpersoonlijk? Alsof ze alleen als duo bestonden?
Ja, want ze K&L noemen geeft ze individuele persoonlijkheid???
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982147
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:23 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom zou er een ons gevoel moeten zijn?

De meiden is niet onpersoonlijk? Alsof alleen als duo bestonden?
Volgens mij zeggen we toch "de schoen van Kris" en niet "de schoen van een van de meiden".

Het lijkt me logisch dat als 2 vrouwen allebei dezelfde trek maken, allebei tragisch aan hun einde komen en allebei in de media worden besproken, dat ze dan zo aangeduid worden.

Ik snap echt je probleem niet. :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982155
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

Theatrale vorm van effectbejag?
Dus jij vindt de toevoeging van Korterink van waarde?
pi_142982157
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:30 schreef Za het volgende:

[..]

Dus jij vindt de toevoeging van Kortenink van waarde?
Hoe zou jij de 8 dagen die K&L in de wildernis hebben rondgedoold beschrijven dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982159
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:25 schreef Whiskers2009 het volgende:

Ja, want ze K&L noemen geeft ze individuele persoonlijkheid???
Je gaat niet in op het "ons gevoel", waarom vind je dat van belang?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:33:32 #132
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982163
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:30 schreef Za het volgende:

[..]

Dus jij vindt de toevoeging van Korterink van waarde?
Dus jij denkt dat de meiden dagen superveel lol hebben gehad?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982165
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:31 schreef El_Matador het volgende:

Hoe zou jij de 8 dagen die K&L in de wildernis hebben rondgedoold beschrijven dan?
Ik zou het niet in mijn hoofd halen om de 8 dagen te gaan beschrijven, wat is het nut daarvan?
pi_142982170
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

Dus jij denkt dat de meiden dagen superveel lol hebben gehad?
Er is niemand die dat denkt, vandaar het nutteloze van het goedkope effectbejag eerder geciteerd.
pi_142982173
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:34 schreef Za het volgende:

[..]

Ik zou het niet in mijn hoofd halen om de 8 dagen te gaan beschrijven, wat is het nut daarvan?
Geen idee, iedereen haalt het nut uit elke weergave die ie wil.

Jij bent geen journalist, jij schrijft geen stukken. Maar als je dat wel doet, snap ik niet hoe je het anders zou moeten zeggen? Je bent het met Whiskers eens dat ze niet vrolijk hebben rondgedarteld, toch?

Hoe moet je het dan beschrijven?

"ze hebben 8 dagen in de jungle rondgelopen"? Rondgerend? Rondgehuppeld? Rondgezworven? Rondgebanjerd? Rondgekropen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 04:38:43 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142982176
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:33 schreef Za het volgende:

[..]

Je gaat niet in op het "ons gevoel", waarom vind je dat van belang?
Omdat het punt is dat jij het "onrespectvol" vind ze als een duo te behandelen.. "de meiden" mag dus niet meer...

En wat stel je dan zélf voor??? K&L -->/ Een duo dus.. 8)7 8)7 8)7

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-08-2014 04:49:29 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142982181
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat het punt is dat jij het "onrespectvol" vind ze als een duo te behandelen.. "de meiden" mag dus niet meer...

En wat stel je dan zélf voor??? K&L// Een duo dus.. 8)7 8)7 8)7
"Kris C. en Lisanne F. hebben 8 dagen door de Panamese jungle rondgedarteld vooraleer ze door een jaloerse jaguar werden overvallen."
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982193
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:37 schreef El_Matador het volgende:

Geen idee, iedereen haalt het nut uit elke weergave die ie wil.

Jij bent geen journalist, jij schrijft geen stukken. Maar als je dat wel doet, snap ik niet hoe je het anders zou moeten zeggen? Je bent het met Whiskers eens dat ze niet vrolijk hebben rondgedarteld, toch?

Hoe moet je het dan beschrijven?

"ze hebben 8 dagen in de jungle rondgelopen"? Rondgerend? Rondgehuppeld? Rondgezworven? Rondgebanjerd? Rondgekropen?
Dat is het hele punt het moet niet, en een beschaafd persoon doet dat danook niet. Aangeven dat ze mogelijk nog acht dagen in leven zijn geweest is voldoende, en zelfs dat kun je zonder officiele bron beter achterwege laten.
pi_142982201
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:50 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is het hele punt het moet niet, en een beschaafd persoon doet dat danook niet. Aangeven dat ze mogelijk nog acht dagen in leven zijn geweest is voldoende, en zelfs dat kun je zonder officiele bron beter achterwege laten.
Ik zie er niets "onbeschaafds" in, maar goed, het lijkt me nogal een non-discussie. Als je er zo mee zit, waarom niet HJK een mailtje sturen? Hij heeft een website, geloof ik.

Over die bronnen ben ik het wel eens, dat zou wel zo netjes zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982213
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

Omdat het punt is dat jij het "onrespectvol" vind ze als een duo te behandelen.. "de meiden" mag dus niet meer...

En wat stel je dan zélf voor??? K&L -->/ Een duo dus.. 8)7 8)7 8)7
Nee je draait het om, ik gaf aan me te ergeren aan het constante "de meiden", jij vindt K&L onpersoonlijk en mist er het "ons gevoel" bij, ik geef aan geen verschil te zien qua 'onpersoonlijk' tussen "de meiden" en K&L.
pi_142982226
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:54 schreef El_Matador het volgende:

Ik zie er niets "onbeschaafds" in, maar goed, het lijkt me nogal een non-discussie. Als je er zo mee zit, waarom niet HJK een mailtje sturen? Hij heeft een website, geloof ik.

Over die bronnen ben ik het wel eens, dat zou wel zo netjes zijn.
Ik weet niet hoe je op het idee komt dat ik ergens mee zit, ik vind het gewoon walgelijk gedrag dat op zich al voldoende negatief reflecteerd op de persoon die het heeft geschreven.
pi_142982232
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:08 schreef Za het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je op het idee komt dat ik ergens mee zit, ik vind het gewoon walgelijk gedrag dat op zich al voldoende negatief reflecteert op de persoon die het heeft geschreven.
Jij ziet walging niet als 'ergens mee zitten'?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982242
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:10 schreef El_Matador het volgende:

Jij ziet walging niet als 'ergens mee zitten'?
Nee wanneer iemand zich walgelijk gedraagt is dat verder mijn probleem niet.
pi_142982244
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:14 schreef Za het volgende:

[..]

Nee wanneer iemand zich walgelijk gedraagt is dat verder mijn probleem niet.
Je bent er nu anders wel al een uur over bezig, dus blijkbaar vind je het een probleem. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 05:18:00 #145
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_142982253
Walgelijk gedrag :') Jij bent ook zo'n type die mensen 'eng' vindt, zeker?
Kruip in je bed
pi_142982273
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:15 schreef El_Matador het volgende:

Je bent er nu anders wel al een uur over bezig, dus blijkbaar vind je het een probleem. :)
Als dat de maatstaf is dan hebben jij en Whiskers ook een probleem en raad ik jullie aan een mail te sturen naar HJK, ik meen dat hij een website heeft.
pi_142982275
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:27 schreef Za het volgende:

[..]

Als dat de maatstaf is dan hebben jij en Whiskers ook een probleem en raad ik jullie aan een mail te sturen naar HJK, ik meen dat hij een website heeft.
Nee hoor, ik vind het leuk om met je te spelen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982276
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:08 schreef Za het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je op het idee komt dat ik ergens mee zit, ik vind het gewoon walgelijk gedrag dat op zich al voldoende negatief reflecteerd op de persoon die het heeft geschreven.
Wat is er nou weer walgelijk aan "de meiden"? Hoe vind jij dan hoe ze genoemd moeten worden ?

Ik quote ff wat anders van jou,om aan te geven wat ik wel walgelijk vind:
quote:
13s.gif Op donderdag 6 februari 2014 02:58 schreef Za het volgende:
Uit de streamverslagen:

[..]

Ik vond die Hakim best een oké kerel, maar iemand die dieren ombrengt voor de fun, een parkiet, het konijn van zijn zusje WTF???

Echt walgelijk, ik kan nooit meer op dezelfde manier naar zijn vriendelijke gezicht kijken wanneer hij ergens voorbij komt op tv nu, flikker er maar uit :r
Dat is pas een goed vb van "walgelijk" :{
pi_142982283
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:27 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Wat is er nou weer walgelijk aan "de meiden"? Hoe vind jij dan hoe ze genoemd moeten worden ?

Ik quote ff wat anders van jou,om aan te geven wat ik wel walgelijk vind:

[..]

Dat is pas een goed vb van "walgelijk" :{
Zeg, gaat dit over het hersenloze tumorprogramma Utopia? Mag die shit alsjeblieft in het desbetreffende subforum blijven, dank u wel....
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982289
quote:
18s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zeg, gaat dit over het hersenloze tumorprogramma Utopia? Mag die shit alsjeblieft in het desbetreffende subforum blijven, dank u wel....
Ik haal gewoon een quote aan waar ze het woord "walgelijk" wel goed gebruikt ;)
pi_142982295
2 gezonde Hollandse meiden gingen naar Panama daar ging wat mis en er werden botten en spullen teruggevonden.
Of de oorzaak nog ooit achterhaald wordt is twijfelachtig.
pi_142982307
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
2 gezonde Hollandse meiden gingen naar Panama daar ging wat mis en er werden botten en spullen teruggevonden.
Of de oorzaak nog ooit achterhaald wordt is twijfelachtig.
Is deze post bedoelt als alternatief voor mensen die het niet kunnen opbrengen de OP te lezen?
pi_142982312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:35 schreef Za het volgende:

[..]

Is deze walgelijke post bedoeld als walgelijk alternatief voor walgelijke mensen die het niet kunnen opbrengen de walgelijke OP te lezen?
Yup :Y)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142982317
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 05:35 schreef Za het volgende:

[..]

Is deze post bedoelt als alternatief voor mensen die het niet kunnen opbrengen de OP te lezen?
Dat mag iedereen zelf invullen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 06:30:11 #155
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142982495
Hoe laat is die persconferentie vandaag?
pi_142982516
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 06:30 schreef Marrije het volgende:
Hoe laat is die persconferentie vandaag?
mañana.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 06:46:19 #157
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_142982543
Vraag: in deze topic zie ik steeds 8 kilometer voorbij komen.
Is dat de vindplaats van de 2 dames? Want ik lees elders weer dat ze gevonden zijn op 8 uur lopen van de plaats waar ze voor het laatst gezien zijn.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_142982564
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 06:46 schreef Reconquista. het volgende:
Vraag: in deze topic zie ik steeds 8 kilometer voorbij komen.
Is dat de vindplaats van de 2 dames? Want ik lees elders weer dat ze gevonden zijn op 8 uur lopen van de plaats waar ze voor het laatst gezien zijn.
Zie OP + kaartje.

8 uur
8 km
8 dagen
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 08:22:46 #159
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142982797
De uitdrukking "de meiden" is hier populair geworden omdat de familie van Kris en Lisanne hen ook op die manier aanduidden in de media.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 08:41:04 #160
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_142982886
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 06:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zie OP + kaartje.

8 uur
8 km
8 dagen
Maar die 8 dagen kunnen er ook 6 of 10 zijn?
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_142982936
quote:
19s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En zelfs dat niet. Een kaart met de locatie van de feiten is ook een feit. En het is al bewezen dat alle Nederlandse media daarmee fout zitten en nog steeds hun kaartjes niet gecorrigeerd hebben.
Sorry, heb niet alles teruggelezen.
Maar hoe weet je dat de kaart die nu in OP staat wel de juiste is :@
Zijn al aardig wat kaartjes voorbij gekomen (media,hier) dat ik het niet meer weet.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142982962
Er zijn hier regelmatig kaartjes voorbijgekomen waarvan met grote stelligheid door de internetspeurneuzen werd beweerd dat het de enig juiste kaartjes waren en dat de rest onzin was. Om ze een paar dagen later te vervangen door nieuwe en andere "de enig juiste kaartjes".
pi_142983271
even over de batterijduur van de telefoons..hadden ze mischien van de accupacks erop (of hoe noem je die dingen?
Daardoor zouden de batterijen langer mee kunnen zijn gegaan.
pi_142985286
Goedemorgen. 2 weken vakantie achter de rug. Moest veel teruglezen om weer up to date te zijn.
Ok hier komt ie: De versie van Korterink staat haaks op die van Kris haar vader. Korterink zegt naar aanleiding van de foto's dat ze 8 dagen hebben rondgedwaald omdat ze dus waarschijnlijk verdwaald waren. Kris haar vader denkt juist NIET dat ze verdwaald waren. Vreemd, omdat ze beiden uitgaan van de bewijzen gevonden op de telefoons en camera.(als Korterink de waarheid zegt).
Stel de foto van Lisanne is idd van na 1 april of andere vrolijke foto's zoals de vader van Kris zei dan kan ik me heel goed voorstellen dat Kris haar vader voelt dat er iets niet klopt.
Als ik (te laat) de Mirador op ga en ik moet noodgedwongen daar overnachten dan sta ik de volgende dag niet zo vrolijk en fris en fruitig op de foto en ga dan helemaal niet een pad nemen die ik niet ken maar speel dan juist op zeker en neem het zelfde pad weer terug. Je hebt honger, dorst, je voelt je vies en wil zsm weer terug naar je hostel. Het feit dat Lisanne en Kris klaarblijkelijk nog heel vrolijk en fris op foto's staan van NA 1 april doet mij juist vermoeden dat ze ergens bij iemand hebben overnacht en in gezelschap waren van 1 of meerdere personen.
En als dit scenario juist is blijven ALLE scenario's wat er daarna gebeurd kan zijn open.
pi_142985659
En dan nog de vragen die bij opgekomen zijn:
1 hoe ver is die finca van gids Lorenzo vanaf de Mirador? Hij zei dat hij de meiden naar boven had zien gaan maar niet naar beneden. Waarom trok hij dan niet als eerste aan de bel en heeft hij er bij de autoriteiten niet op aangedrongen om juist te gaan zoeken NA de Mirador ipv daarvoor.
2 Zijn er cijfers bekend van hoeveel mensen er jaarlijks sterven in dat gebied door aanvallen van dieren?
3 Is de beloning uitgekeerd aan het indianenstelletje?
4 heeft Feliciano iedere keer de spullen/resten gevonden of waren dat ook andere mensen van "zijn"team?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:43:16 #166
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142986362
1. Omdat die man toen misschien ook niet meer voor zn raam stond maar onderuitgezakt voor de tv zat?
pi_142986468
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 19:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ah het is weer zover. Als je een kritisch geluid laat horen over de tenenkrommende amateurspeurneuzerij word je weer door de usuals afgezeken. Ik ben het er mee eens dat het gespeculeer, zoals bijvoorbeeld over het mogelijk geshopt zijn van die foto, soms een bedenkelijk laag niveau bereikt. En dan heb ik het nog niet eens over het kleine clubje dat graag wil beslissen wat wel en niet in de OP mag.
En vooral stug blijven volhouden dat het ze er toch heus echt om gaat om de ouders te helpen met de zoektocht. Geef dan gewoon toe dat het om je eigen sensatiezucht gaat.

"mijn bron in ..." :') dit is NWS, hier doen we normaliter aan correcte, objectieve bronvermelding. Maar dat is blijkbaar in dit topic, wat meer op zijn plaats zou zijn in BNW, niet nodig.
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 12:59:44 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142986736
Dit topic kan onderhand inderdaad wel naar TRU/BNW verplaatst worden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:21:35 #169
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142987202
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:53 schreef jackie12 het volgende:
Goedemorgen. 2 weken vakantie achter de rug. Moest veel teruglezen om weer up to date te zijn.
Ok hier komt ie: De versie van Korterink staat haaks op die van Kris haar vader. Korterink zegt naar aanleiding van de foto's dat ze 8 dagen hebben rondgedwaald omdat ze dus waarschijnlijk verdwaald waren. Kris haar vader denkt juist NIET dat ze verdwaald waren. Vreemd, omdat ze beiden uitgaan van de bewijzen gevonden op de telefoons en camera.(als Korterink de waarheid zegt).
Stel de foto van Lisanne is idd van na 1 april of andere vrolijke foto's zoals de vader van Kris zei dan kan ik me heel goed voorstellen dat Kris haar vader voelt dat er iets niet klopt.
Als ik (te laat) de Mirador op ga en ik moet noodgedwongen daar overnachten dan sta ik de volgende dag niet zo vrolijk en fris en fruitig op de foto en ga dan helemaal niet een pad nemen die ik niet ken maar speel dan juist op zeker en neem het zelfde pad weer terug. Je hebt honger, dorst, je voelt je vies en wil zsm weer terug naar je hostel. Het feit dat Lisanne en Kris klaarblijkelijk nog heel vrolijk en fris op foto's staan van NA 1 april doet mij juist vermoeden dat ze ergens bij iemand hebben overnacht en in gezelschap waren van 1 of meerdere personen.
En als dit scenario juist is blijven ALLE scenario's wat er daarna gebeurd kan zijn open.
Over "het pad". Je moet niet denken dat het hierbij gaat om een zichtbaar pad. Er is alleen natuur, alle kanten op. In plaats van "het pad" kun je beter spreken over "de richting". Probeem is dat je dan wel richtingsgevoel moet hebben.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:27:26 #170
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_142987331
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 11:53 schreef jackie12 het volgende:

Stel de foto van Lisanne is idd van na 1 april of andere vrolijke foto's zoals de vader van Kris zei dan kan ik me heel goed voorstellen dat Kris haar vader voelt dat er iets niet klopt.
Als ik (te laat) de Mirador op ga en ik moet noodgedwongen daar overnachten dan sta ik de volgende dag niet zo vrolijk en fris en fruitig op de foto en ga dan helemaal niet een pad nemen die ik niet ken maar speel dan juist op zeker en neem het zelfde pad weer terug. Je hebt honger, dorst, je voelt je vies en wil zsm weer terug naar je hostel. Het feit dat Lisanne en Kris klaarblijkelijk nog heel vrolijk en fris op foto's staan van NA 1 april doet mij juist vermoeden dat ze ergens bij iemand hebben overnacht en in gezelschap waren van 1 of meerdere personen.
En als dit scenario juist is blijven ALLE scenario's wat er daarna gebeurd kan zijn open.
Daar is pas antwoord op mogelijk als die foto's bekend zijn (als de familie dat wil natuurlijk)
Voorlopig heeft het weinig zin om te speculeren, we hebben de foto's niet gezien.

Overigens lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat ze vrolijk op de foto staan als ze ontvoerd zouden zijn.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
pi_142987357
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Over "het pad". Je moet niet denken dat het hierbij gaat om een zichtbaar pad. Er is alleen natuur, alle kanten op. In plaats van "het pad" kun je beter spreken over "de richting". Probeem is dat je dan wel richtingsgevoel moet hebben.
8)7

Heb je de filmpjes wel bekeken? Er is gewoon een pad.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:32:07 #172
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142987439
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

8)7

Heb je de filmpjes wel bekeken? Er is gewoon een pad.
In het begin wel, maar in de buurt van de top niet meer.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:34:34 #173
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142987490
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:27 schreef Reconquista. het volgende:

[..]

Daar is pas antwoord op mogelijk als die foto's bekend zijn (als de familie dat wil natuurlijk)
Voorlopig heeft het weinig zin om te speculeren, we hebben de foto's niet gezien.

Overigens lijkt het me ook onwaarschijnlijk dat ze vrolijk op de foto staan als ze ontvoerd zouden zijn.
Ontvoering is onwaarschijnlijk. Een vrijwillig avontuurtje, dat wellicht uit de hand gelopen is, ligt meer voor de hand.
pi_142987496
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

In het begin wel, maar in de buurt van de top niet meer.
Kijk even de filmpjes in de OP. Zowel van voor de Mirador als van het gebied waar de resten gevonden zijn. Ik weet niet wat jij een 'pad' noemt, maar dat is gewoon een pad; een herkenbare looproute hetzij door slijtsporen op de grond, hetzij door hekken en trappen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 13:43:26 #175
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142987713
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Kijk even de filmpjes in de OP. Zowel van voor de Mirador als van het gebied waar de resten gevonden zijn. Ik weet niet wat jij een 'pad' noemt, maar dat is gewoon een pad; een herkenbare looproute hetzij door slijtsporen op de grond, hetzij door hekken en trappen.
Heb nogmaals gekeken. Geen paden. Als daar paden geweest zouden zijn, dan waren ze niet verdwaald.
pi_142988760
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 04:03 schreef Za het volgende:

[..]

Walgelijk wat die Korterink geschreven heeft:

"Vermoedelijk acht dagen in doodsnood en paniek rondgezworven wachten en smekend om hulp"

Van hetzelfde kaliber als onze nationale hero minister Timmermans. :r
Hoe is zijn gespeculeer anders dan wat jullie al 42 topics lang doen? Ik heb hier ergere dingen voorbij zien komen hoor ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_142988805
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Heb nogmaals gekeken. Geen paden. Als daar paden geweest zouden zijn, dan waren ze niet verdwaald.
Kijk eens beter dan:
http://player.mashpedia.com/player.php?q=zjaI60Qis20
Dit gaat over het verlengde van de Pianista trail. Het enige moment dat er geen pad is, is het moment dat ze van het pad afwijken om bovenaan die waterval te komen.

Of noem jij alleen dit een pad:


Er staan gewoon fucking om de zoveel meters relingen en trappen.
pi_142989203
Deze geeft ook wel een goede indruk:
http://boquetesafari.com/popular-tours/wildlife-excursion
Ik kan helaas daar geen foto's kopiëren. Er staan foto's genomen vanaf het pad (en dan zie je dus geen pad) maar ook van het pad en een voorbeeld van zo'n reling.
pi_142991087
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Heb nogmaals gekeken. Geen paden. Als daar paden geweest zouden zijn, dan waren ze niet verdwaald.
Tot aan de Mirador is een redelijk duidelijk pad, met een paar stukken open bos die je als "afslagen" zou kunnen zien, als je wil. Zie de NOSvideo
Na de Mirador is het OOK een redelijk duidelijk pad, tot je bij de eerste kabelbrug aankomt. Daarna wordt het een stuk onduidelijker en DAAR zijn de meiden K&L dan ook verdwaald geraakt...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:54:01 #180
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991126
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
Deze geeft ook wel een goede indruk:
http://boquetesafari.com/popular-tours/wildlife-excursion
Ik kan helaas daar geen foto's kopiëren. Er staan foto's genomen vanaf het pad (en dan zie je dus geen pad) maar ook van het pad en een voorbeeld van zo'n reling.
Dat zijn volgens mij allemaal andere trails die je me laat zien. Maar goed, ik geef toe dat er op die video's en foto's iets meer pad is te zien dan ik me had voorgesteld.

Mijn informatie is gebaseerd op reisverslagen van verschillende wandelaars die de Pianista hebben gelopen en verklaard hebben dat juist op die trail er op enige moment geen pad meer is, alleen rimboe 360 graden. En dat is nu juist het verraderlijke van de Pianista trail: je denkt dat je op een pad loopt, maar opeens is het pad weg. En als dan juist op dat moment ook nog eens de duisternis invalt, dan is het niet meer zo vanzelfsprekend eenvoudig om gewoon maar weer het pad terug te gaan.
pi_142991132
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tot aan de Mirador is een redelijk duidelijk pad, met een paar stukken open bos die je als "afslagen" zou kunnen zien, als je wil. Zie de NOSvideo
Na de Mirador is het OOK een redelijk duidelijk pad, tot je bij de eerste kabelbrug aankomt. Daarna wordt het een stuk onduidelijker en DAAR zijn de meiden K&L dan ook verdwaald geraakt...
verdwaald ? staat dat al vast dan ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:56:41 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991166
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

verdwaald ? staat dat al vast dan ?
Er staat nog niets vast. Althans niet over hoe K&L tot hun einde zijn gekomen.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 15:57:14 #183
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991174
Hoewel de contouren van de puzzel nu zo langzamerhand wel op hun plaats liggen.

Details ontbreken nog, maar in grote lijnen is het vrij duidelijk wat er is gebeurd.
pi_142991302
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

verdwaald ? staat dat al vast dan ?
Verdwaald in de zin van "de weg naar Boquete niet hebben kunnen terugvinden".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142991359
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Mijn informatie is gebaseerd op reisverslagen van verschillende wandelaars die de Pianista hebben gelopen en verklaard hebben dat juist op die trail er op enige moment geen pad meer is, alleen rimboe 360 graden. En dat is nu juist het verraderlijke van de Pianista trail: je denkt dat je op een pad loopt, maar opeens is het pad weg. En als dan juist op dat moment ook nog eens de duisternis invalt, dan is het niet meer zo vanzelfsprekend eenvoudig om gewoon maar weer het pad terug te gaan.
De Pianista trail loopt van Boquet naar El Mirador en stopt daar. Van de Mirador loopt een trail door naar een andere plaats (ik weet even niet meer welke). Die trail is 4 tot 5 dagen lopen en heet de Culubre Trail. Het filmpje dat ik postte gaat juist over de Culubre Trail.
De Culubre Trail komt langs de oversteek waar het broekje van Kris gevonden is. Dat is dus vreemd want het is niet eerder gevonden terwijl er daar wel eerder is gezocht. De broek is later gevonden dan de andere resten begreep ik.

Op verhalen afgaan over de Pianista trail is dus onjuist; die hebben de meiden succesvol gelopen.

Overigens:
- De moeilijkheid van de Culubre trail lijkt meer te zitten in het stijgen en dalen dan in de kans te verdwalen als je hem vergelijkt met de Pianista trail waar het pad meestal breder en vlakker is.
- Op het filmpje staan ook stukken rivier bij laag water; lijkt niet zo heel moeilijk om over te steken als je dat niet in een waterval probeert.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:10:34 #186
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991404
NOS filmpje nogmaals bekeken. Als je op de top staat, dan heb je normaal een mooi uitzicht, maar nu niet (volgens de verslaggeefster). Dan moet je vervolgens via dezelfde weg weer terugkeren.

Okay.

Maar ik krijg de indruk dat er op die plek niet een groot bord staat met daarop "dit is de top".

Je moet dus op een of andere manier weten dat je de top hebt bereikt.

Wisten K&L dat? De vader verklaart dat een van de foto's op de top is genomen. Daaruit zou je kunnen afleiden dat K&L zich op dat moment realiseerden dat ze op de top waren. En dus terug moesten.

Of is er na die top ook nog wat speciaals te bezichtigen?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:16:27 #187
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991537
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De Pianista trail loopt van Boquet naar El Mirador en stopt daar. Van de Mirador loopt een trail door naar een andere plaats (ik weet even niet meer welke). Die trail is 4 tot 5 dagen lopen en heet de Culubre Trail. Het filmpje dat ik postte gaat juist over de Culubre Trail.
De Culubre Trail komt langs de oversteek waar het broekje van Kris gevonden is. Dat is dus vreemd want het is niet eerder gevonden terwijl er daar wel eerder is gezocht. De broek is later gevonden dan de andere resten begreep ik.

Op verhalen afgaan over de Pianista trail is dus onjuist; die hebben de meiden succesvol gelopen.

Overigens:
- De moeilijkheid van de Culubre trail lijkt meer te zitten in het stijgen en dalen dan in de kans te verdwalen als je hem vergelijkt met de Pianista trail waar het pad meestal breder en vlakker is.
- Op het filmpje staan ook stukken rivier bij laag water; lijkt niet zo heel moeilijk om over te steken als je dat niet in een waterval probeert.
The Pianista Trail Hike is one of the most overlooked excursions in Boquete. The main reason is because it's not marked well for tourists, though someone made some orange spray-painted markers on rocks and trees (not all that easily visible, though). Please do not enter trail without a guide!

The trail is located in the Arco Iris section of Boquete, in between Alto Lino and Palo Alto. The trailhead begins at the Il Pianista restaurant (which is a great place to stop for a bite to eat after your hike!). It very easy to get there by taxi (around $3/person) or bus (Arco Iris bus, about $0.75).

The trail can be broken into three "sections". In the first 45 minutes, you will walk through open area pasture land with gorgeous views of the surrounding mountains and downtown Boquete. Second you enter a dense jungle surrounded by lush vegetation, birds and insects. In here you will walk for about 1.5 hours and enter the cloud forest where it is very humid and magical, as you are literally walking in the clouds! Finally after another 30 minutes climbing the mountain, you will reach the top and will be fully enveloped in the cloud forest. It's really an amazing experience!

Believe it or not, this trail actually goes all the way to Bocas del Toro and crosses the "Continental Divide" (on one side of the mountain the water flows to the Pacific, on the other side of the mountain the water flows to the Caribbean). The entire hike from Boquete to Bocas del Toro would take 3 - 6 days depending on the time of the year and hikers' condition.

http://www.hablayapanama.com/ecotourism/boquete/hiking/
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:17:31 #188
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142991564
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
NOS filmpje nogmaals bekeken. Als je op de top staat, dan heb je normaal een mooi uitzicht, maar nu niet (volgens de verslaggeefster). Dan moet je vervolgens via dezelfde weg weer terugkeren.

Okay.

Maar ik krijg de indruk dat er op die plek niet een groot bord staat met daarop "dit is de top".

Je moet dus op een of andere manier weten dat je de top hebt bereikt.

Wisten K&L dat? De vader verklaart dat een van de foto's op de top is genomen. Daaruit zou je kunnen afleiden dat K&L zich op dat moment realiseerden dat ze op de top waren. En dus terug moesten.

Of is er na die top ook nog wat speciaals te bezichtigen?
Waarschijnlijk dachten K&L dat de trail een rondje was en zijn ze doorgelopen vanuit de El Mirador verder naar het noorden in de veronderstelling dat ze dan via een andere route weer terug in Boquette zouden komen.
Elke enigzins actieve vakantieganger denkt bij een trail/wandeling vaak aan een beginpunt waaruit je een rondje maakt door een gebied om dan weer terug te keren bij dat beginpunt. Groot moet hun frustatie geweest zijn dat ze maar telkens geen Boquette in zicht kregen en het al begon te schemeren. Weet niet hoe lang ze hebben doorgelopen, maar dat pad wordt steeds slechter begaanbaar dus en verdwalen is dan niet geheel onlogisch.
Een optie was om weer terug te keren naar die El Mirador, maar ook ik zou (als ik niet beter wist) denken van 'nah toch maar doorlopen, we zijn zo weer in Boquette en helemaal teruglopen zou suf zijn en daarbij een hoop extra 'onnodige' kilometers zijn om weer naar het beginpunt te komen'.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:17:47 #189
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991570
Van dezelfde site nog een tip:

Please note: most hiking trails in Panama are not maintained nor properly signed posted. Visitors not familiar with the area should always hike with a certified guide from a reputable company, as getting lost in the rainforest can put your life in danger. Sudden river surges, precipices, cold nights and other hazards are real threats. Wherever you are: never hike alone.
pi_142991578
kijk dit is een Nos filmpje van maandag 7 april
volgens K waren ze toen nog in leven

"Zoektocht vrouwen lastig door slecht weer"
http://nos.nl/video/63288(...)oor-slecht-weer.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:19:11 #191
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991599
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:17 schreef Falco het volgende:

[..]

Waarschijnlijk dachten K&L dat de trail een rondje was en zijn ze doorgelopen vanuit de El Mirador verder naar het noorden in de veronderstelling dat ze dan via een andere route weer terug in Boquette zouden komen.
Elke enigzins actieve vakantieganger denkt bij een trail/wandeling vaak aan een beginpunt waaruit je een rondje maakt door een gebied om dan weer terug te keren bij dat beginpunt. Groot moet hun frustatie geweest zijn dat ze maar telkens geen Boquette in zicht kregen en het al begon te schemeren. Weet niet hoe lang ze hebben doorgelopen, maar dat pad wordt steeds slechter begaanbaar dus en verdwalen is dan niet geheel onlogisch.
Een optie was om weer terug te keren naar die El Mirador, maar ook ik zou (als ik niet beter wist) denken van 'nah toch maar doorlopen, we zijn zo weer in Boquette en helemaal teruglopen zou suf zijn en daarbij een hoop extra 'onnodige' kilometers zijn om weer naar het beginpunt te komen'.
Dat klinkt plausibel. Maar ze waren toch intelligent?
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:22:02 #192
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142991669
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat klinkt plausibel. Maar ze waren toch intelligent?
Ik ben ook super-intelligent maar vergis me ook wel eens. Gelukkig heeft dat nog niet geleid tot dodelijke gevolgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:22:31 #193
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991687
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:18 schreef StaceySinger het volgende:
kijk dit is een Nos filmpje van maandag 7 april
volgens K waren ze toen nog in leven

"Zoektocht vrouwen lastig door slecht weer"
http://nos.nl/video/63288(...)oor-slecht-weer.html
Op dat moment (7 april dus) zijn de reddingswerkers dus ook voor het eerst blijven overnachten tijdens hun zoektocht. Hadden ze dat maar een paar dagen eerder gedaan.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:24:09 #194
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991729
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik ben ook super-intelligent maar vergis me ook wel eens. Gelukkig heeft dat nog niet geleid tot dodelijke gevolgen.
Maar wat zou de reden van een rondje zijn? Ik heb nog nooit een trail gelopen die eindigde bij het beginpunt.
pi_142991761
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
NOS filmpje nogmaals bekeken. Als je op de top staat, dan heb je normaal een mooi uitzicht, maar nu niet (volgens de verslaggeefster). Dan moet je vervolgens via dezelfde weg weer terugkeren.

Okay.

Maar ik krijg de indruk dat er op die plek niet een groot bord staat met daarop "dit is de top".

Je moet dus op een of andere manier weten dat je de top hebt bereikt.

Wisten K&L dat?
De mirador ligt op de waterscheiding tussen de Pacifische en de Caribische kant van Panama. Dat is dus "de top" (eerder een pas, want het is geen bergtop).

Het "andere" pad (wat de NOS stom genoeg niet laat zien, alleen de ingang) is gewoon de voortzetting van de El Pianista of wat anderen de Culebra (niet Culubré) trail noemen.

Falco heeft een punt als ie zegt dat het een optie is dat de meiden dan dat pad namen en dachten weer terug te keren, maar wat vreemd is, is dat je na een uur of 2 wel moet merken (helemaal bij daglicht), dat je niet teruggaat naar de Mirador.
Zeker als:
• je die ochtend nog gelezen hebt dat het ongeveer 2 uur omhoog en 2 uur terug is
• je bij de eerste kabelbrug aankomt, zou een beetje weldenkend mens niet gaan proberen om die rivier (die laag stond!) over te steken, maar zou toch terugkeren over hetzelfde pad, terug naar de Mirador en het andere, goede pad terugnemen.

De NOSvideo maake iig voor mij wel duidelijk dat het "verdwalen" vanaf de Mirador logisch is. Maar wat niet logisch is, is dat je op een gegeven moment zou moeten denken "dit gaat niet goed, laten we niet verder de 'jungle' inlopen, maar teruggaan".
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:27:43 #196
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142991825
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Maar wat zou de reden van een rondje zijn? Ik heb nog nooit een trail gelopen die eindigde bij het beginpunt.
Je hebt daar wel een punt, wat ik me nog niet besefte. In Amerika heb je ook bijvoorbeeld trails (soms wel van maar 500 meter naar een of andere waterval :')). Ik kan me herinneren dat je dan ook weer dezelfde route terug nam om bij de parkeerplaats te komen. Maar in de Nederlandse bossen heb je altijd van die netjes gemarkeerde routes die je een rondje laten lopen. Waarschijnlijk gingen K&L met dat idee de Pianista-trail op. Misschien had ik dezelfde fout ook gemaakt als ik me half had laten informeren of niet even vooraf op een kaartje keek hoe dat pad zou lopen...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142991829
het gekke is dat je gewoon met de bus naar het beginpunt de Culebra trail kan
daar zie je ook het pad richting rivier
je komt dan ook langs het "spookhuis".

Recorrido por el Sendero Culebra, Boquete, Chiriquí, Panamá

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:29:43 #198
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991878
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Maar wat niet logisch is, is dat je op een gegeven moment zou moeten denken "dit gaat niet goed, laten we niet verder de 'jungle' inlopen, maar teruggaan".
Dat ben ik met je eens. Dat is niet logisch.

Ik denk daarom dat ze dat op enig moment wel hebben gedacht: dit gaat niet goed, we gaan terug.

Maar... dat is blijkbaar niet gelukt. Ze wilden wél terug, maar konden de weg terug niet meer vinden. Helaas ben ik daar zelf niet geweest, ook op korte termijn niet in de gelegenheid om zelf te gaan kijken, maar ik kan me voorstellen dat de jungle zo dichtbegroeid is dat je gewoon niet meer weet hoe je terug moet. Het pad is te onduidelijk.
pi_142991906
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hebt daar wel een punt, wat ik me nog niet besefte. In Amerika heb je ook bijvoorbeeld trails (soms wel van maar 500 meter naar een of andere waterval :')). Ik kan me herinneren dat je dan ook weer dezelfde route terug nam om bij de parkeerplaats te komen. Maar in de Nederlandse bossen heb je altijd van die netjes gemarkeerde routes die je een rondje laten lopen. Waarschijnlijk gingen K&L met dat idee de Pianista-trail op. Misschien had ik dezelfde fout ook gemaakt als ik me half had laten informeren of niet even vooraf op een kaartje keek hoe dat pad zou lopen...
Ze hadden een info map waar de route ook in stond maar niet duidelijk aangegeven was dat ze bij de Mirador terug moesten. Dat weten we. Maar stond de Culubre trail daar ook in? Dat lijkt logisch. Dan hadden ze het wel kunnen weten.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:32:07 #200
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142991936
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De NOSvideo maake iig voor mij wel duidelijk dat het "verdwalen" vanaf de Mirador logisch is. Maar wat niet logisch is, is dat je op een gegeven moment zou moeten denken "dit gaat niet goed, laten we niet verder de 'jungle' inlopen, maar teruggaan".
Op het moment dat het niet goed ging kunnen ze ook ingeschat hebben dat ze over de helft van de Culebra-trail waren en dan besloten hebben om door te lopen tot het eindpunt. Als je moe bent denk je al gauw dat je meer gelopen hebt dan het geval is.
pi_142991942
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:27 schreef StaceySinger het volgende:
het gekke is dat je gewoon met de bus naar het beginpunt de Culebra trail kan
daar zie je ook het pad richting rivier
je komt dan ook langs het "spookhuis".

Recorrido por el Sendero Culebra, Boquete, Chiriquí, Panamá

Dat kan natuurlijk ook een weg zijn die de Culebre trail kruist.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:32:55 #202
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142991957
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:27 schreef StaceySinger het volgende:
het gekke is dat je gewoon met de bus naar het beginpunt de Culebra trail kan
daar zie je ook het pad richting rivier
je komt dan ook langs het "spookhuis".

Recorrido por el Sendero Culebra, Boquete, Chiriquí, Panamá

Bedoel je dat K&L ook langs die weg moeten zijn gekomen, en dus, bij wijze van spreken, de bus terug hadden kunnen nemen?
pi_142991980
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je dat K&L ook langs die weg moeten zijn gekomen, en dus, bij wijze van spreken, de bus terug hadden kunnen nemen?
Zo ver zijn ze niet gekomen op de Culubre trail volgens mij. Het is een trail van 4 tot 5 dagen lopen. Kan best dat die weg ergens op het einde ligt. Dat vertelt het filmpje volgens mij niet. Welk dorp is het waar ze doorkomen?
pi_142991986
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je dat K&L ook langs die weg moeten zijn gekomen, en dus, bij wijze van spreken, de bus terug hadden kunnen nemen?
nou ik weet niet of dat een lijndienst is :) ik vermoed van niet :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:36:52 #205
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142992058
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Je hebt daar wel een punt, wat ik me nog niet besefte. In Amerika heb je ook bijvoorbeeld trails (soms wel van maar 500 meter naar een of andere waterval :')). Ik kan me herinneren dat je dan ook weer dezelfde route terug nam om bij de parkeerplaats te komen. Maar in de Nederlandse bossen heb je altijd van die netjes gemarkeerde routes die je een rondje laten lopen. Waarschijnlijk gingen K&L met dat idee de Pianista-trail op. Misschien had ik dezelfde fout ook gemaakt als ik me half had laten informeren of niet even vooraf op een kaartje keek hoe dat pad zou lopen...
Deze "we-lopen-een-rondje" theorie vind ik steeds aannemelijker, naarmate ik er langer over nadenk. In Nederland, bijvoorbeeld op de Veluwe of in Drenthe, zijn wandelroutes inderdaad heel vaak cirkelvormig aangelegd, in die zin dat het begin tegelijkertijd ook het eindpunt is.
pi_142992104
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:27 schreef StaceySinger het volgende:
Sendero Culebra
Sendero Culebra ziet er nou niet echte heel gevaarlijk uit
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:42:48 #207
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142992195
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:30 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ze hadden een info map waar de route ook in stond maar niet duidelijk aangegeven was dat ze bij de Mirador terug moesten. Dat weten we. Maar stond de Culubre trail daar ook in? Dat lijkt logisch. Dan hadden ze het wel kunnen weten.
Die mappen zijn allemaal leuk, aardig en nuttig hoor, maar ik zou op vakantie ze niet continu bestuderen hoe alles in elkaar steekt. Een foutje (of het gewoonweg niet doen) in het inwinnen vooraf van zulke info is zo gemaakt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142992259
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Die mappen zijn allemaal leuk, aardig en nuttig hoor, maar ik zou op vakantie ze niet continu bestuderen hoe alles in elkaar steekt. Een foutje (of het gewoonweg niet doen) in het inwinnen vooraf van zulke info is zo gemaakt.
Ok, maar de tijdsspanne is wel iets wat opvalt en in hun achterhoofd moet zitten. 2 uur heen =/= 5 uur terug. Als je 2-3 uur gelopen hebt na de Mirador (en zeker als dat overdag is), je hebt geprobeerd te bellen (geen bereik, nooit daar) en je komt een kabelbrug tegen over een rivier die op dat moment weliswaar laag staat, maar je totaal onbekend is, zou jij die dan oversteken in de hoop terug te komen bij Boquete? Wellicht nog als je helemaal full hiking gear op pad gaat voor een lange trektocht, maar als je "even een wandelingetje van 4 uur" gaat doen, zou je dat toch niet doen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142992261
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Die mappen zijn allemaal leuk, aardig en nuttig hoor, maar ik zou op vakantie ze niet continu bestuderen hoe alles in elkaar steekt. Een foutje (of het gewoonweg niet doen) in het inwinnen vooraf van zulke info is zo gemaakt.
Ze wisten wel van het bestaan van de Pianista trail af en hebben andere trails geboekt. Me dunkt dat ze dan toch op de één of andere manier info hebben gekregen/gevonden.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 16:49:14 #210
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142992328
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Bedoel je dat K&L ook langs die weg moeten zijn gekomen, en dus, bij wijze van spreken, de bus terug hadden kunnen nemen?
Baru (voormalige gids) schrijft op WS dat de hele route "camino de Culebra" heet. De 'Pianista' is het eerste deel daarvan tot aan de CD.
Dus: begin Pianista = begin Culebra-trail.
pi_142992340
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:27 schreef StaceySinger het volgende:
het gekke is dat je gewoon met de bus naar het beginpunt de Culebra trail kan
daar zie je ook het pad richting rivier
je komt dan ook langs het "spookhuis".

Recorrido por el Sendero Culebra, Boquete, Chiriquí, Panamá

Kijk naar de titel en de beschrijving onder het filmpje:

Recorrido por el Sendero Culebra para llegar a las cascadas perdidas, las cuales son una serie de tres cascadas continuas, todas de una belleza única.

Vertaling: "Route over de Culebra trail om bij de "Verloren Watervallen" te komen, wat een reeks van 3 opeenvolgende watervallen is, allemaal van een unieke schoonheid".

Dit is dus NIET de trail die doorloopt bij de Mirador. Daar zijn geen (bekende) watervallen.

Zie ook de naam van het filmpje; ze blijven in Boquete (district), Chiriquí (provincie).

Dat gaat dus niet de waterscheiding over de provincie Bocas del Toro in, wat wel het geval is als je doorloopt bij de Mirador.

Die bus moet dus ergens in Boquete rijden, aan de zuidkant van de bergen. Aan de noordkant (Bocas), doorlopend bij de Mirador, zijn geen wegen, alleen wandelpaden en rivieren en 'jungle'. De eerste weg die in Bocas ligt, vanaf de Mirador gezien, is bij de stuwdam ~30 km (!) naar het noorden, waar de RTL/NOS/EenVandaag/Volkskrant die resten plaatsen op het kaartje, de eerste kaart die we hier hadden (en dus fout bleek te zijn).

quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Baru (voormalige gids) schrijft op WS dat de hele route "camino de Culebra" heet. De 'Pianista' is het eerste deel daarvan tot aan de CD.
Dus: begin Pianista = begin Culebra-trail.
Ja, maar dat is dus NIET de Culebra trail uit het filmpje.

[ Bericht 10% gewijzigd door El_Matador op 02-08-2014 16:55:52 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142992613
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:
Ja, maar dat is dus NIET de Culebra trail uit het filmpje.
Waarom niet?
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:
Die bus moet dus ergens in Boquete rijden, aan de zuidkant van de bergen
Waarom?
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:
Dit is dus NIET de trail die doorloopt bij de Mirador. Daar zijn geen (bekende) watervallen.
Bron?
pi_142992660
als je bij google zoekt naar > pianista trail boquete

dan is de 4e zoek vondst > pianista trail boquete dangerous

http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:05:18 #214
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142992700
quote:
19s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ja, maar dat is dus NIET de Culebra trail uit het filmpje.
Die Panamezen maken het er niet makkelijker op door verschillende wandelroutes en verschillende rivieren dezelfde naam te geven... :?
pi_142992817
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die Panamezen maken het er niet makkelijker op door verschillende wandelroutes en verschillende rivieren dezelfde naam te geven... :?
Zeker niet. Wat dat betreft zou de les voor het toerisme in Boquete moeten zijn dat die trails wandelkaarten moeten hebben, beter aangeduid enzo.

Maar ik vrees dat de gidsen dat tegenhouden; het is hun brood toeristen mee te nemen daar.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142992896
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:03 schreef StaceySinger het volgende:
als je bij google zoekt naar > pianista trail boquete

dan is de 4e zoek vondst > pianista trail boquete dangerous

http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
wat ik wel steeds lees is dat de mensen die die trail lopen, jan en alleman tegenkomen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:16:25 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_142993017
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:12 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat ik wel steeds lees is dat de mensen die die trail lopen, jan en alleman tegenkomen
Na El mirador in de schemering zullen er niet zoveel mensen op dat pad meer zijn. Waarschijnlijk zijn ze al in de eerste nacht of anders in die ochtend erop verdwaald dus.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_142993057
meer foto's - nabij the “mirador”

http://ownboquete.com/lis(...)just-out-of-boquete/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142993540
Je kan best 8 dagen met een smartphone doen als je hem af en toe aan doet, probeert te bellen, lukt niet, weer uit. Er moet toch wel een stukje tekst van de dames in de whatsapp of sms zitten die ze hebben geprobeerd te sturen?
pi_142993651
The Pianista Trail goes up to Bocas del Toro. But that is only for very well-trained hiker. The entire hike takes 3-4 days, and you must be able to run 10 hours a day uphill and downhill. But the trail is also good for a few hours to walk by yourselve. But even therefore ensure to be in good physical condition.

http://www.la-casa-romantico.com/en/activities.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142993700
Op de persco nu wordt gezegd dat er in de dagen na de verdwijning nog urenlang Candycrush is gespeeld.
pi_142993772
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:44 schreef treptep het volgende:
Op de persco nu wordt gezegd dat er in de dagen na de verdwijning nog urenlang Candycrush is gespeeld.
haha wtf. Ik wist dat het verslavend was maar zooooo verslavend.
Dat kan toch bijna niet. Urenlang...met 1 batterij.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 17:48:58 #224
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142993818
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:44 schreef treptep het volgende:
Op de persco nu wordt gezegd dat er in de dagen na de verdwijning nog urenlang Candycrush is gespeeld.
Heb je een link?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_142994169
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:38 schreef treptep het volgende:
Je kan best 8 dagen met een smartphone doen als je hem af en toe aan doet, probeert te bellen, lukt niet, weer uit.
1 - de meiden K&L wisten niet dat ze 8 dagen van huis zouden zijn, dus de eerste halve dag hebben ze dat al niet gedaan, en vermoedelijk niet eens het laagste energieverbruik ingesteld
2 - een telefoon aan- en uitzetten kost ook stroom
3 - ze hadden -voor zover bekend- geen zaklampen bij zich, het zou logisch zijn hun telefoon ook op andere manieren te gebruiken dan alleen om te kijken of ze konden bellen
4 - het zoeken naar een signaal is niet binnen 30 sec gebeurd. Dat kost ook veel stroom.

In theorie moet je 8 dagen met een smartphone kunnen doen. Maar dan wel alleen als je weet dat je hem 8 dagen moet kunnen gebruiken.

[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 02-08-2014 18:21:21 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142994183
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb je een link?
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:47 schreef SuperFokker het volgende:

[..]

haha wtf. Ik wist dat het verslavend was maar zooooo verslavend.
Dat kan toch bijna niet. Urenlang...met 1 batterij.
Happen jullie nu serieus op een obvious trollpost?

_O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142994276
quote:
11s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:04 schreef El_Matador het volgende:

[..]

[..]

Happen jullie nu serieus op een obvious trollpost?

_O-
Ik vond het eerlijk gezegd een grappig idee dat ze nog urenlang hebben zitten Candycrushen :P
pi_142994616
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:03 schreef StaceySinger het volgende:
als je bij google zoekt naar > pianista trail boquete

dan is de 4e zoek vondst > pianista trail boquete dangerous

http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
Oude link, die heb ik weken geleden al eens gepost in de discussie dat het daar zo verlaten zou zijn.
pi_142995080
Is er uberhaupt een persco vandaag of?
pi_142995102
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:43 schreef silliegirl het volgende:
Is er uberhaupt een persco vandaag of?
Het is nu 11:43, beetje geduld. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142995167
quote:
12s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is nu 11:43, beetje geduld. :*
Oh. Haha ;).
pi_142995183
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Oh. Haha ;).
Zelfde tijdzone hier. ;)

Maar ben net zo benieuwd als jij hoor. :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 18:54:25 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142995329
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:43 schreef silliegirl het volgende:
Is er uberhaupt een persco vandaag of?
Volgens La Prensa wel:

quote:
01/08/2014 - ALTO BOQUETE, Chiriquí. -Los padres de las holandesas Lisanne Froon y Kris Kremers lamentaron que no se encontraran nuevas evidencias tras el recorrido efectuado esta semana en el área de El Pianista, distrito de Boquete.

Ayer, jueves, descendió de este punto un equipo que estuvo en el lugar durante tres días. Una vez reanudada la búsqueda no se encontraron nuevas evidencias en este caso.

El vocero de las familias de las holandesas, Jerome Van Passel, dijo que los padres –que se encuentran en el país– esperaban poder descubrir lo que pasó con sus hijas en las montañas para poder cerrar el caso. La situación es bastante difícil, admitió.

Van Passel añadió que mañana, sábado, los padres pudieran dar declaraciones más completas a los medios de comunicación. “Ellos regresaron a Panamá para encontrar respuestas a sus interrogantes, a las preguntas que ellos tienen y se hace lo posible para que sean respondidas”, afirmó.

La tarde de ayer, jueves, comenzó a bajar del área de El Pianista el equipo de trabajo conformado por 20 personas (Servicio Nacional de Fronteras, Sistema Nacional de Protección Civil, Policía Nacional y la Dirección de Investigación Judicial).

Las autoridades solo cuentan ahora con las evidencias halladas por los indígenas en el río Culubre, en la comunidad de Alto Romero, el pasado mes de junio. Esto era una maleta que contenía dos lentes, dos celulares, una identificación de Lisanne Froon, dos sostenes, una cámara fotográfica y 37 dólares.

Dos días después, los indígenas encontraron otros elementos que, de acuerdo con estudios, determinaron que se trataba de Lisanne Froon y Kris Kremers.

La fiscal Betzaida Pittí asegura que su despacho no va a dejar la investigación hasta determinar las causas de muerte de ambas muchachas.
http://www.prensa.com/uho(...)ta-holandesas/368264

In het Engels:

quote:
01/08/2014 - The parents of Lisanne Froon and Kris Kremers, the two Dutch tourists who died while hiking El Pianista trail, expressed regret today that no new evidence has been uncovered in the case.

A team has been searching for three days for new evidence along the trail.

Jerome Van Passel, a spokesman for the families, said that the parents - who are in the country - were hopeful the latest search would shed new light on the case. The situation is quite difficult, he admitted.

He said the parents may make an expanded statement tomorrow. "They are seeking answers," he said.

So far, a limited amount of remains and a backpack are all that have been found of the two women. The remains were identified as the two women through DNA tests.

Prosecutor Betzaida Pittí said the investigation will continue.
Zelfde bron.

Maar het is toch wat minder stellig dan dat ik dacht ("may make").

[ Bericht 3% gewijzigd door Whiskers2009 op 02-08-2014 19:01:34 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:08:01 #234
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:08:44 #235
392000 Reconquista.
A Proud Infidel
pi_142995694
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Die mappen zijn allemaal leuk, aardig en nuttig hoor, maar ik zou op vakantie ze niet continu bestuderen hoe alles in elkaar steekt. Een foutje (of het gewoonweg niet doen) in het inwinnen vooraf van zulke info is zo gemaakt.
Precies, ik heb die fout in Zuid Afrika ook een keer gemaakt (zonder ellende overigens)

Je zet je auto neer, fles water, ff stukje lopen.

Ik dacht gewoon te "Hollands" om de paar KM een ANWB paddenstoel of bord, overal bereik op je mobiel en
je komt altijd wel iemand tegen aan wie je de weg kunt vragen.

Dom? Misschien wel maar zo wandel ik al jaren.

3x rechts, 1x links en een paar onduidelijke paden verder en ik was de weg kwijt, dan draai je om en begint de ellende: Kwam ik nu uit dit pad? Of toch 50 meter verderop?

Uiteindelijk had ik geluk dat ik door stug rechtdoor lopen de verharde weg en uiteindelijk mijn auto terug vond en het gebied vermoedelijk niet dodelijk was geweest maar het was een leerzame wandeltocht, het is me niet meer overkomen.
“Guardians of Western Civilization”
Someone has to stand up and defend the world
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:12:49 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142995786
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:08 schreef Domnivoor het volgende:
En dit is ook de enige bron.
Maar wel een lokale, en kennelijk hebben ze met de woordvoerder van de ouders van Kris gesproken.

Al dacht ik dat Nikki van Passel de woordvoerder was (Naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met de woordvoerder van de familie Kremers, Nikki van Passel +31 (0)6 300 430 40 http://www.answersforkris.com/ ) en niet ene Jerome van Passel.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:14:50 #237
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142995832
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

Al dacht ik dat Nikki van Passel de woordvoerder was (Naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met de woordvoerder van de familie Kremers, Nikki van Passel +31 (0)6 300 430 40 http://www.answersforkris.com/ ) en niet ene Jerome van Passel.
Jerome van Passel is de broer van Nikki. Hij woont in Spanje dus niet zo verwonderlijk dat hij als contactpersoon voor Spaanstalige media optreedt.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:16:29 #238
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142995878
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Jerome van Passel is de broer van Nikki. Hij woont in Spanje dus niet zo verwonderlijk dat hij als contactpersoon voor Spaanstalige media optreedt.
Ah, ok. Dank voor deze info! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:48:38 #239
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142996677
Zoektocht naar Kris en Lisanne focust zich op wandelpad

http://www.rtvutrecht.nl/(...)ch-op-wandelpad.html

ZaZara op WS wees hierop: (Zit ZaZara ook hier?)
Het is vreemd dat er op de Pianista gezocht is en niet in de buurt waar de vondsten gedaan zijn.

We weten inmiddels dat het niets heeft opgeleverd maar wat hoopten ze juist daar te vinden?
Misschien leveren de foto's (zoals die van Lisanne op de top) vragen op over de tijdlijn?

[ Bericht 0% gewijzigd door Domnivoor op 03-08-2014 03:15:12 ]
pi_142996956
OP is geupdate:

- correcte woorden Oliva de Kam - die de meiden net na 16:00 op 1 april gezien moet hebben - ze heeft ze niet gewaarschuwd maar zou dat gedaan hebben, had ze Engels gesproken
- profiel met zicht op het NW met de vindplaatsen en de steilheid van de rivieren; El Pianista naar het zuidwesten en de Changuinola/Culebra naar het noordoosten, uitleg bij de kaart en het profiel
- Facebook van Kris Kremers waar de memorialfoto in het donker (2010) vandaan komt gelinkt
- Stand van de zon vanaf de Mirador (bij benadering) op 1/2 april 2014 om 13:00 (gezien de schaduwen op het lichaam van Lisanne het vermoedelijke tijdstip)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 3 augustus 2014 @ 00:31:55 #241
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143005624
quote:
4s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:59 schreef El_Matador het volgende:
OP is geupdate:
^O^

Komt er nog een persconferentie? Of alleen een onderonsje met de expats in Boquete?
pi_143005713
The parent's of Kris Kremer would like to personally say thank you to all the community of Boquete, before they return to Holland. They will be in Central Park at 5 p.m. Tomorrow, Sunday. and would like as many people from Boquete as possible to attend.

Thanks,Lily

http://boquete.ning.com/f(...)er-s-parent-tomorrow
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 3 augustus 2014 @ 00:41:55 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_143005896
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:31 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

^O^

Komt er nog een persconferentie? Of alleen een onderonsje met de expats in Boquete?
Ik vrees van niet -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  zondag 3 augustus 2014 @ 08:28:45 #244
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143009286
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:35 schreef StaceySinger het volgende:
The parent's of Kris Kremer would like to personally say thank you to all the community of Boquete, before they return to Holland. They will be in Central Park at 5 p.m. Tomorrow, Sunday. and would like as many people from Boquete as possible to attend.

Thanks,Lily

http://boquete.ning.com/f(...)er-s-parent-tomorrow
Gaan ze al weer terug dan? Ze gingen toch zelf zoeken naar de stoffelijke overschotten?
pi_143009344
quote:
De ouders van de in Panama omgekomen Kris Kremers geloven niet dat hun dochter door te verdwalen in de jungle rond Boguete een hongerdood is gestorven.

Hans en Roelie Kremers reconstrueerden afgelopen dagen met lokale gidsen en hulpverleners de tocht die hun dochter samen met Lisanne liep op de dag van hun verdwijning. Anders dan steeds verondersteld gingen de twee meisjes veel eerder naar boven en bereikten zij op 1 april al rond een uur ’s middags de top van de zogeheten Pianista trail.

De meiden keerden niet via hetzelfde pad terug, maar namen een route over de top verder de jungle in. Op de top fotografeerden zij elkaar. Het einde van de dag probeerden zij via hun telefoon alarm te slaan, zo blijkt uit inmiddels geanalyseerde telefoongegevens.

Gevaarlijke rivier
Uit de eigen reconstructie blijkt volgens de ouders van Kris ook dat de meisjes al ver voor het oversteken van een gevaarlijke rivier in de problemen zijn gekomen. „Wij komen tot de conclusie dat verdwalen of een ongeluk niet waarschijnlijk is”, aldus de ouders van Kris. Hans en Roelie Kremers geven vandaag in Panama een persconferentie waar ze hun bevindingen nader toelichten.

Eerder maakten autoriteiten in Panama en Nederland bekend dat het onderzoek tot nu toe uitwees dat verdwalen en verhongeren van de meisjes het meest aannemelijk is. De politie baseert zich daarbij, naast analyse van sporen en menselijke resten, ook op telefoongegevens en foto’s op het digitale fototoestel van de meisjes.

De nog altijd intens verdrietige ouders hopen dat justitie in Panama toezeggingen om verder te zoeken naar stoffelijke resten van de twee meisjes nakomt. „We willen ook alle inwoners van Boquete bedanken voor alle hulp en steun bij onze zoektocht de afgelopen maanden”, aldus Hans en Roelie Kremers. De ouders van Lisanne zijn in Nederland achtergebleven.
.

Bron: http://m.telegraaf.nl/bin(...)dood-kris-en-lisanne

Ok, ze waren dus eerder op de top (dat klopt met die foto van lisanne op el pianista), doorgelopen en aan eind vd dag alarm geslagen, ik kan me indenken dat ze niet voorbereid waren op een nacht in het bos.

De rest van het artikel snap ik minder goed; het klinkt juist als verdwalen, niet als iets anders. Op basis waarvan zeggen ze dan dat ze al eerder in de problemen kwamen dan bij de oversteek?
Ben benieuwd naar de verdere info uit de genoemde persconferentie.
pi_143009582
Heftig... Dan is het dus wel dat ze eerder zijn wandelen zoals een paar users al vermoedden. Het vreemde is dat dan ook weer veel statements van ooggetuigen tegenspreekt. Maar wel fijn dat er nu meer duidelijkheid in qua tijdlijn.

Welke route hebben ze dan eerst gelopen?

En ben ook zeer benieuwd naar de bevindingen van de ouders van Kris en waarom zij nog steeds niet geloven in een verdwaling en/of ongeluk.
  zondag 3 augustus 2014 @ 09:14:56 #247
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143009583
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

.

De rest van het artikel snap ik minder goed; het klinkt juist als verdwalen, niet als iets anders. Op basis waarvan zeggen ze dan dat ze al eerder in de problemen kwamen dan bij de oversteek?
Ben benieuwd naar de verdere info uit de genoemde persconferentie.
Dit snap ik ook niet, klinkt juist dat er wat is gebeurd, of weigeren de ouders te geloven dat er ook iets sulligs gebeurd kan zijn zoals dat er een enkel is verstuikt of over een losse schoenveter is gestruikeld?
Ik kan me moeilijk voorstellen in welke andere situatie je nog over je telefoon en spullen (rugtas) beschikt en naar een noodnummer belt. Het lijkt me trouwens ook vrij logisch dat je aan het eind van de dag het noodnummer belt, ook voor de oversteek, omdat het voor Kris en Lisanne toen waarschijnlijk wel duidelijk was dat ze niet zo weer even terug zouden lopen naar Boquete, en het donker was of werd.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143009722
Het ziet er voor mij zo uit dat die ouders niet wíllen dat het een verdwaling is. Ik denk dat de waarheid nooit boven water gaat komen en dat de ouders altijd het nieuws zullen blijven zoeken.
pi_143009732
Het einde van de dag probeerden zij via hun telefoon alarm te slaan, zo blijkt uit inmiddels geanalyseerde telefoongegevens.

En de vader vindt dit onlogisch, maar waarom?
  zondag 3 augustus 2014 @ 09:42:28 #250
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143009764
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 08:39 schreef silliegirl het volgende:

[..]

.

Bron: http://m.telegraaf.nl/bin(...)dood-kris-en-lisanne

Ok, ze waren dus eerder op de top (dat klopt met die foto van lisanne op el pianista), doorgelopen en aan eind vd dag alarm geslagen, ik kan me indenken dat ze niet voorbereid waren op een nacht in het bos.

De rest van het artikel snap ik minder goed; het klinkt juist als verdwalen, niet als iets anders. Op basis waarvan zeggen ze dan dat ze al eerder in de problemen kwamen dan bij de oversteek?
Ben benieuwd naar de verdere info uit de genoemde persconferentie.
Die vader kan het niet verkroppen dat zijn dochter samen met iemand door zo'n stommiteit om het leven is gekomen. Hij zoekt naar aanknopingspunten om de schuld/oorzaak van dit drama buiten zijn dochter te vinden. Op zich best begrijpelijk, maar eigenlijk ook gewoonweg treurig voor iedereen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143009773
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:38 schreef Yaaar het volgende:
Het einde van de dag probeerden zij via hun telefoon alarm te slaan, zo blijkt uit inmiddels geanalyseerde telefoongegevens.

En de vader vindt dit onlogisch, maar waarom?
Misschien was er toch een derde in het spel die Lisanne en Kris begeleidde? En dat de dames alarm sloegen toen ze wantrouwen begonnen te krijgen.
pi_143009777
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Die vader kan het niet verkroppen dat zijn dochter samen met iemand door zo'n stommiteit om het leven is gekomen. Hij zoekt naar aanknopingspunten om de schuld/oorzaak van dit drama buiten zijn dochter te vinden. Op zich best begrijpelijk, maar eigenlijk ook gewoonweg treurig voor iedereen.
Ik denk het ook. En ik begrijp het wel.
pi_143009786
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:43 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Misschien was er toch een derde in het spel die Lisanne en Kris begeleidde? En dat de dames alarm sloegen toen ze wantrouwen begonnen te krijgen.
Maar dan was dat toch allang wel bekend gemaakt?
  zondag 3 augustus 2014 @ 09:45:57 #254
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_143009802
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:43 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik denk het ook. En ik begrijp het wel.
Een week geleden ontaardde je nog in complete razernij toen ik zo'n zelfde reactie postte :D!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_143009816
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:42 schreef Falco het volgende:

[..]

Die vader kan het niet verkroppen dat zijn dochter samen met iemand door zo'n stommiteit om het leven is gekomen. Hij zoekt naar aanknopingspunten om de schuld/oorzaak van dit drama buiten zijn dochter te vinden. Op zich best begrijpelijk, maar eigenlijk ook gewoonweg treurig voor iedereen.
Dat vind ik best een harde conclusie, het zou kunnen, maar ik wacht nog liever de persconferentie af.
pi_143009822
quote:
2s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Een week geleden ontaardde je nog in complete razernij toen ik zo'n zelfde reactie postte :D!
Nee hoor, je vergist je. Toen gaf je 1 meisje overduidelijk de schuld. En dat vind ik oprecht ziek. Maar nu zeg je gewoon dat het de twee meiden is overkomen.
pi_143009844
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:46 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dat vind ik best een harde conclusie, het zou kunnen, maar ik wacht nog liever de persconferentie af.
Wanneer is de persco?
pi_143009886
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:44 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Maar dan was dat toch allang wel bekend gemaakt?
Kan, maar soms is beter voor onderzoek van niet denk ik. Als er bijvoorbeeld personen in de gaten gehouden worden door autoriteiten en 'mogelijke verdachten' weten dat er van een misdrijf uit gegaan wordt, gaan de verdachten sowieso wenselijk gedrag vertonen.

Wat me ook opvalt... Als Lisanne en Kris om 13.00 uur op de top stonden, kunnen zij onmogelijk rond dat zelfde tijdstip gespot zijn door die mevrouw van de talenschool.

Ik heb geen idee hoe laat perso is, dacht dat het nu wel was geweest...
pi_143009926
Nog vreemder is dat er dus blijkbaar Wel borden staan

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010026
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:58 schreef StaceySinger het volgende:
Nog vreemder is dat er dus blijkbaar Wel borden staan

[ afbeelding ]
Thanks! Waar precies?
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:16:45 #261
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143010103
Kwa tijdstip klopt die foto van lisanne dus.
pi_143010105
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:54 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Kan, maar soms is beter voor onderzoek van niet denk ik. Als er bijvoorbeeld personen in de gaten gehouden worden door autoriteiten en 'mogelijke verdachten' weten dat er van een misdrijf uit gegaan wordt, gaan de verdachten sowieso wenselijk gedrag vertonen.

Wat me ook opvalt... Als Lisanne en Kris om 13.00 uur op de top stonden, kunnen zij onmogelijk rond dat zelfde tijdstip gespot zijn door die mevrouw van de talenschool.

Ik heb geen idee hoe laat perso is, dacht dat het nu wel was geweest...
Ik snap dat ook niet, de hele tijdlijn was opgezet obv getuigen en mensen die de meiden nog gezien hadden. Daar blijkt dan niks van te kloppen? Dat is toch raar.. Dat één iemand zich vergist ok, maar meerdere mensen?
pi_143010135
Ingrid Lommers, lerares bij de taalschool :

,,Het was al laat toen de twee vertrokken, maar het zijn hele slimme en voorzichtige meiden. Zij hebben andere studenten zelfs aangeraden om niet zonder gids op pad te gaan.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010159
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:20 schreef StaceySinger het volgende:
Ingrid Lommers, lerares bij de taalschool :

,,Het was al laat toen de twee vertrokken, maar het zijn hele slimme en voorzichtige meiden. Zij hebben andere studenten zelfs aangeraden om niet zonder gids op pad te gaan.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html
En dit:
" De vrouwen zijn kort voor hun verdwijning nog op camerabeelden in het centrum van Boquete vastgelegd, nabij een supermarkt, stelt Lommers. Zij heeft dit vandaag gehoord van de lokale politie."

Wat is dan kort voor? En klopt dat met om 13:00 al bovenop die berg dan?
pi_143010163
Dinsdag 2 april wilden de vrouwen een boswandeling maken in de omgeving van Boquete. Rond 14.00 uur zijn ze voor het laatst gezien aan het begin van het Pianista wandelpad. Getuigen meldden dat twee jonge vrouwen uit een taxi zijn gestapt dicht bij het startpunt van de wandeling. Andere getuigen zeiden dat ze de vrouwen aan het einde van de middag op het pad hebben gezien.

Ook hebben de vrouwen bij een buurtbewoner geïnformeerd naar het Pianista wandelpad. De buurtbewoner raadde hen af de wandeling zo laat op de middag nog te gaan maken. Dat schreef Ingrid Lommers, de directrice van de school waar Froon en Kremers Spaans studeerden, op haar Facebookpagina.

http://nos.nl/artikel/633809-panama-de-zoektocht-tot-nu-toe.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010187
Tot dusver wist niemand met zekerheid of de twee inderdaad die wandeling hadden uitgekozen. Iemand uit de buurt had hen afgeraden om nog na 15.00 uur aan de lange tocht te beginnen.
Taxi

Getuigen melden dat twee jonge vrouwen dinsdag uit een taxi stapten nabij het startpunt van de wandeling, aldus Lommers op Facebook. Andere getuigen zeggen dat ze de vrouwen op het pad hebben gezien, na 15.00 uur 's middags.

snip> Lommers heeft in een regionaal radioprogramma een beloning van 2500 dollar uitgeloofd voor de gouden tip

http://nos.nl/artikel/632556-getuigen-zagen-vrouwen-panama.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010194
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:09 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Thanks! Waar precies?
naast de boom *O*
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010211
Al die getuigenverklaringen kloppen dus kennelijk niet? Of dat gedoe over die foto's klopt niet..
pi_143010217
De laatste keer dat de twee met zekerheid zijn gezien, is die dag om 13.00 uur, als ze vertrekken uit de taalschool. Ze halen daarna nog hun wandelschoenen van hun kamer.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:30:38 #270
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143010236
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 09:58 schreef StaceySinger het volgende:
Nog vreemder is dat er dus blijkbaar Wel borden staan

[ afbeelding ]
Het kan geen kwaad om een bron te vermelden waar een datum bij staat.
Na de verdwijning zijn er borden geplaatst:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml
pi_143010247
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:28 schreef StaceySinger het volgende:
De laatste keer dat de twee met zekerheid zijn gezien, is die dag om 13.00 uur, als ze vertrekken uit de taalschool. Ze halen daarna nog hun wandelschoenen van hun kamer.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
Ja, eh, maar je kan toch niet om 13:00 in de taalschool zijn en tegelijkertijd op de top van de berg? Dan klopt er dus ergens iets niet.
Zijn de foto's op de top dan wel van 1 april? En niet bijv. Toch van een dag later, vraag ik me af..
pi_143010250
Precies! Die foto van Lisanne & tijdstip kan onmogelijk matchen met grotendeels van de ooggetuigen. Als ze om 13.00 uur op de top waren, hoe laat moeten ze dan zijn begonnen met wandelen?

En er verschenen eerst berichten dat de dames dinsdagochtend hadden ontbeten met twee mannen, wat later werd aangepast naar een lunch dag ervoor.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:32:17 #273
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143010254
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:27 schreef silliegirl het volgende:
Al die getuigenverklaringen kloppen dus kennelijk niet? Of dat gedoe over die foto's klopt niet..
of ze zijn na de wandeling gezien?
pi_143010273
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:30 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het kan geen kwaad om een bron te vermelden waar een datum bij staat.
Na de verdwijning zijn er borden geplaatst:
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ris-en-Lisanne.dhtml
ziet die paal van dat bord eruit alsof die paal net geplaatst is ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:41:13 #275
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143010378
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ziet die paal van dat bord eruit alsof die paal net geplaatst is ?
nee maar daar kan ook eerst een onleesbaar bord op hebben gezeten
pi_143010404
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:32 schreef MidnightB00m het volgende:
Precies! Die foto van Lisanne & tijdstip kan onmogelijk matchen met grotendeels van de ooggetuigen. Als ze om 13.00 uur op de top waren, hoe laat moeten ze dan zijn begonnen met wandelen?

En er verschenen eerst berichten dat de dames dinsdagochtend hadden ontbeten met twee mannen, wat later werd aangepast naar een lunch dag ervoor.
Er staat (las ik net ergens) 1,5 à 2 uur voor de klim naar boven. Dus zeg dan rond 11 uur - 11:30 gaan lopen.
pi_143010412
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:41 schreef Marrije het volgende:

[..]

nee maar daar kan ook eerst een onleesbaar bord op hebben gezeten
zoom maar in op het bord dan ,dat staat er al vrij lang
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010420
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

of ze zijn na de wandeling gezien?
Interessant. Dan is de vraag waar ze waren toen ze alarm probeerden te slaan.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:45:24 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143010438
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zoom maar in op het bord dan ,dat staat er al vrij lang
dat lukt mij niet mobiel, wel geprobeerd maar ik krojg m niet groter dan liggend formaat van mn mobiel, helaas
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:46:30 #280
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_143010451
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Interessant. Dan is de vraag waar ze waren toen ze alarm probeerden te slaan.
misschien weer in de jungle, maar misschien via een andere weg.
  zondag 3 augustus 2014 @ 10:46:54 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143010454
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ziet die paal van dat bord eruit alsof die paal net geplaatst is ?
Er zijn een heleboel locaties die 'Mirador' genoemd worden. Zet er gewoon je bron bij dan kunnen wij ook zien waar die paal staat.
pi_143010541
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:46 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er zijn een heleboel locaties die 'Mirador' genoemd worden. Zet er gewoon je bron bij dan kunnen wij ook zien waar die paal staat.
dus als ik een bron zou geven kan jij zien waar die paal staat ?
de paal staat 80 mr van het uitkijk punt - staat op het bord
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010668
03 de agosto de 2014

Panama autoriteiten meldden het vinden van nieuwe skeletresten

-----------------------------------------------------------------------------------------

Autoridades panameñas hallan nuevos restos óseos de holandesas desaparecidas

Las autoridades de Panamá informaron del hallazgo de nuevos restos óseos de las jóvenes holandesas desaparecidas el pasado abril en la localidad de Boquete, fronteriza con Costa Rica.

"El grupo que reinició la búsqueda el pasado jueves ha informado de nuevos hallazgos que están en la morgue del instituto legal para los exámenes correspondientes", dijo a los periodistas a última hora de la noche de este sábado la fiscal encargada del caso, Betzaida Pitty.

La fiscal se limitó a precisar que se trata de "restos óseos" y a confirmar que corresponden a las holandesas Lisanne Fronn y Kris Kremers, de 22 y 21 años, respectivamente.

El Ministerio Público de Panamá reactivó el pasado 28 de julio la búsqueda para tratar de encontrar más evidencias en el área donde a principios de mes fueron encontrados restos óseos de las jóvenes desaparecidas.

Lisanne Froon y Kris Kremers desaparecieron el pasado mes de abril en la localidad panameña de Boquete, en la provincia de Chiriquí, a donde llegaron el pasado 29 de marzo con la intención de aprender español y hacer trabajo social.

La fiscal Pitty viajó a principios de julio a Holanda, junto al jefe de la Unidad de Casos Complejos del Ministerio Público, Rafael Guerrero, para intercambiar información sobre el caso con las autoridades de ese país europeo.

A mediados de junio, lugareños del área de Río Culubre hallaron una mochila con los teléfonos móviles, una cámara fotográfica, anteojos, ropa interior de las jóvenes, además del pasaporte de Lisanne y 83 dólares en efectivo.

Pitty y Guerrero sostuvieron en Holanda reuniones con personal de la Policía, la Fiscalía y el Instituto Forense holandeses, con quienes intercambiaron información y evidencias sobre las investigaciones en curso y los resultados de los análisis realizados a teléfonos celulares y una cámara fotográfica de las jóvenes desaparecidas, encontrados en la zona de búsqueda.

Habitantes de la misma zona encontraron después unos restos óseos, que las autoridades panameñas sometieron a pruebas genéticas, y que correspondieron con el ADN de las jóvenes desaparecidas.

Los padre de Kris Kremers llegaron el pasado martes a Panamá para recabar personalmente información sobre el curso de las investigaciones sobre las muertes de su hija y de su amiga Lisanne.

http://noticias.terra.com(...)000b1bf46d0RCRD.html

++++++++++

Panama autoriteiten meldden het vinden van nieuwe skeletresten van jonge Nederlandse verdween afgelopen april in de stad Boquete, grenzend aan Costa Rica.

"De groep hervat het zoeken op donderdag heeft gemeld nieuwe bevindingen die in het lijkenhuis van het juridisch instituut voor de examens," zei hij tegen verslaggevers laat op de avond van zaterdag de aanklager in de zaak is belast, Betsaïda Pitty .

De officier van justitie alleen maar opmerkte dat het "botten" en bevestig die overeenkomen met Nederlandse Lisanne Fronn Kremers en Kris, 22 en 21, respectievelijk.

Het Openbaar Ministerie van Panama gereactiveerd de 28 juli zoeken om te proberen om meer bewijs in het gebied waar eerder deze maand werden gevonden skeletresten van vermiste meisjes te vinden.

Lisanne en Kris Kremers Froon verdween afgelopen april in de Panamese stadje Boquete, in de provincie Chiriqui, waar ze aankwamen op 29 maart met de bedoeling van het leren van Spaans en het doen van maatschappelijk werk.

De Pitty aanklager naar Nederland in het begin van juli, met het hoofd van de complexe zaak Unit van de procureur-generaal, Rafael Guerrero, om informatie over de zaak uit te wisselen met de autoriteiten van die Europese land.

Medio juni, locals Culubre River gebied vond een rugzak met mobiele telefoons, camera, brillen, lingerie, jonge, goed Lisanne paspoort en $ 83 in contanten.

Pitty en Guerrero gehouden in Nederland bijeenkomsten met medewerkers van de politie, het Openbaar Ministerie en het Nederlands Forensisch Instituut, met wie ze wisselden informatie en bewijsmateriaal van lopende onderzoeken en de resultaten van de analyses uitgevoerd om mobiele telefoons en een camera van meisjes vermist , gevonden in het zoekgebied.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010823
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 10:43 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Er staat (las ik net ergens) 1,5 à 2 uur voor de klim naar boven. Dus zeg dan rond 11 uur - 11:30 gaan lopen.
Dan zouden ze theoretisch gezien rond 15.00 uur terug kunnen zijn geweest en zou de verklaring van Frank Rosas (zie OP) het qua tijdstip & verklaring wél weer mogelijk kunnen zijn en dat ze wellicht een taxi terug hebben genomen naar Boquete. Terwijl die verklaring eerst heel raar was.

Bedankt voor nieuwsbericht Stacey. Fijn dat ze wat hebben gevonden! Ik wacht alleen nu wel de officiële DNA-bevestiging naar de ouders toe af.
pi_143010949
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:13 schreef MidnightB00m het volgende:
Frank Rosas
Frank Rosas of Tienda Delita says he saw the girls come back down between 2:30-3:00PM
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143010980
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:20 schreef StaceySinger het volgende:
Frank Rosas of Tienda Delita
+ Frank Abdiel Rosas - zag de meiden voorbij komen (~14:30-15:00) en het viel hem op dat 1 van de meiden er ziek uitzag. Kris droeg een zwarte lycra. Frank denkt, maar weet het niet zeker, dat ze een taxi hebben genomen terug naar Boquete.

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143011196
Ik word net wakker na een van de allervreemdste dromen in mijn leven (nee, niet over Lisanne en Kris!!) en wat is dit nu? Ze hebben dus wel om 13:00 op de top gestaan?

En daarna teruggekomen?? Hoe komen ze dan helemaal aan de andere kant van de bergen terecht? En alle getuigen, inclusief de taalschool waar ze bekend waren (niet voor andere meiden aangezien, wat in theorie bij alle andere getuigen mogelijk is) moeten dus niet de waarheid spreken?

Ik hoop toch niet dat het een BNW-topic gaat worden...?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143011242
matador
wat staat hier allemaal ?

http://www.eluniversal.co(...)recidas-1027603.html
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143011250
Die verklaring inderdaad. Het zou ook weer kunnen matchen met de info over astma van Lisanne, die na zo'n wandeling er misschien even af is. En dat ze dan een taxi terug willen nemen naar Boquete lijkt me dan ook niet zo raar meer.

Ze zouden toch niet twee keer de route zijn gelopen? En met 13.00 uur aan de top wordt toch bedoeld de top van el pianista?
pi_143011295
quote:
11s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:36 schreef El_Matador het volgende:
Ik word net wakker na een van de allervreemdste dromen in mijn leven (nee, niet over Lisanne en Kris!!) en wat is dit nu? Ze hebben dus wel om 13:00 op de top gestaan?

En daarna teruggekomen?? Hoe komen ze dan helemaal aan de andere kant van de bergen terecht? En alle getuigen, inclusief de taalschool waar ze bekend waren (niet voor andere meiden aangezien, wat in theorie bij alle andere getuigen mogelijk is) moeten dus niet de waarheid spreken?

Ik hoop toch niet dat het een BNW-topic gaat worden...?
Ja, dit is toch bizar...
pi_143011302
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:39 schreef MidnightB00m het volgende:
Die verklaring inderdaad. Het zou ook weer kunnen matchen met de info over astma van Lisanne, die na zo'n wandeling er misschien even af is. En dat ze dan een taxi terug willen nemen naar Boquete lijkt me dan ook niet zo raar meer.

Ze zouden toch niet twee keer de route zijn gelopen? En met 13.00 uur aan de top wordt toch bedoeld de top van el pianista?
Ik kan niet anders dan die foto rond ~13:00 plaatsen. Dan, bij daglicht, merk je na een uur wel dat je het verkeerde pad terug neemt. Dan terugkeren, kan je om ~16:00 terug zijn aan het begin van de trail. op dat moment heeft Oliva hen gezien.

Martina kan fout zitten.
Giovani van Casa Pedro zit fout, want zegt dat Kris ("la gordita") een zwarte lycra droeg en niet Lisanne
Lorenzo weet niet zeker of het deze meiden waren en weet niet of ze een rugzak bij zich hadden (de rugzak is duidelijk opvallend genoeg)....

Ik snap er nu echt niks meer van. :?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143011318
Deste meer aanwijzingen en details er duidelijk worden, deste groter het mysterie word. Ik heb het al eerder gezegd: wie weet is er helemaal niks misgegaan in die jungle maar in het dorp/de terugweg en zijn ze slechts achteraf ter dwaalspoor in die jungle gedumpt.

quote:
11s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:36 schreef El_Matador het volgende: Ik word net wakker na een van de allervreemdste dromen in mijn leven (nee, niet over Lisanne en Kris!!)
Hey... jij "woonde toch in Colombia"? Of ben je het tijdverschil in de snelheid van het schrijven van je post vergeten? Jij word dus nét als het bijna s' nachts word wakker? En vertel... wat heb je gedroomd? Als je A zegt moet je ook B zeggen. Nu zijn de speurneuzen benieuwd. Misschien zitten er aanwijzingen in je droom.
pi_143011336
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:43 schreef Jezus9 het volgende:
Deste meer aanwijzingen en details er duidelijk worden, deste groter het mysterie word. Ik heb het al eerder gezegd: wie weet is er helemaal niks misgegaan in die jungle maar in het dorp/de terugweg en zijn ze slechts achteraf ter dwaalspoor in die jungle gedumpt.

[..]

Hey... jij "woonde toch in Colombia"? Of ben je dat in de snelheid van het schrijven van je post vergeten? Volgens mij ben je het tijdsverschil vergeten want jij word dus nét als het bijna s' nachts word wakker? En vertel... wat heb je gedroomd? Als je A zegt moet je ook B zeggen. Nu zijn de speurneuzen benieuwd. Misschien zitten er aanwijzingen in je droom.
Het is 4:42 hier, wat lul je? En net alsof ik met jou mijn droom ga delen.

Freak.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143011355
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:43 schreef Jezus9 het volgende:
Deste meer aanwijzingen en details er duidelijk worden, deste groter het mysterie word. Ik heb het al eerder gezegd: wie weet is er helemaal niks misgegaan in die jungle maar in het dorp/de terugweg en zijn ze slechts achteraf ter dwaalspoor in die jungle gedumpt.

[..]

Hey... jij "woonde toch in Colombia"? Of ben je het tijdverschil in de snelheid van het schrijven van je post vergeten? Jij word dus nét als het bijna s' nachts word wakker? En vertel... wat heb je gedroomd? Als je A zegt moet je ook B zeggen. Nu zijn de speurneuzen benieuwd. Misschien zitten er aanwijzingen in je droom.
zout op met je gezeik
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_143011377
quote:
13s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende: Het is 4:42 hier, wat lul je? En net alsof ik met jou mijn droom gaan delen.
Je liegt gewoon gast, dat je in Colombia woont. Gewoon een schuil-verhaal. Op een andere site staat weer dat je in Spanje woont, klopt gewoon niks van. Een hoog beroep maar je was soms 40-uur aan één stuk online, jaja, misschien je neus eens poederen. :Y
pi_143011397
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Je liegt gewoon gast, dat je in Colombia woont. Gewoon een schuil-verhaal. Op een andere site staat weer dat je in Spanje woont, klopt gewoon niks van. Een hoog beroep maar je was soms 40-uur aan één stuk online, jaja, misschien je neus eens poederen. :Y
Je weet niet hoe belachelijk je jezelf maakt. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143011405
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:44 schreef StaceySinger het volgende: Zout op met je gezeik
Jij bent een kloon van een andere user hier, dat heeft iedereen al door. Misschien moeten ze je IP-adres eens checken.
pi_143011407
ooh wat gezellig weer
pi_143011415
quote:
6s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:45 schreef Jezus9 het volgende:

[..]

Je liegt gewoon gast, dat je in Colombia woont. Gewoon een schuil-verhaal. Op een andere site staat weer dat je in Spanje woont, klopt gewoon niks van. Een hoog beroep maar je was soms 40-uur aan één stuk online, jaja, misschien je neus eens poederen. :Y
zout op met je gezeik mens
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:47:44 #300
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143011416
Jezus9@ - kun je even opzouten! Nu! Graag.

Allemaal vers nieuws - we kunnen weer een paar dagen vooruit.
pi_143011426
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')