abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:11:14 #26
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142969768
Dat lijkt dus te kloppen...
Ik begrijp uit La Prensa dat er morgen (zaterdag) een persconferentie is met de ouders van Kris.
http://www.prensa.com/tema/holandesas-pty
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_142969961
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://boquete.ning.com/f(...)049&page=13#comments

Dat lijkt te bevestigen wat Hendrik Jan Korterink gisteren op zijn site beweerde:
http://www.misdaadjournal(...)erman/#comment-65647
zal opgeslagen zijn geweest in de call logs
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:18:45 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142969981
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:11 schreef Domnivoor het volgende:
Dat lijkt dus te kloppen...
Ik begrijp uit La Prensa dat er morgen (zaterdag) een persconferentie is met de ouders van Kris.
http://www.prensa.com/tema/holandesas-pty
Google Translate (uiteraard crappy, maar is te "ontijferen"):

quote:
08/01/2014 - ALTO BOQUETE, Chiriquí. -Ouders van Nederlandse Lisanne Froon en Kris Kremers betreurde dat er geen nieuw bewijs werd gevonden na de tour maakte deze week op het terrein van The Pianist, Boquete.

Gisteren, donderdag, daalde vanaf dit punt een team dat in plaats was voor drie dagen. Zodra ze hervatte de zoektocht is niet nieuw gevonden bewijsmateriaal in deze zaak.

De woordvoerder van de Nederlandse gezinnen, Jerome Van Passel zei dat de ouders, die in het land, hoopt te ontdekken wat er met hun dochters in de bergen, dicht bij de zaak. De situatie is heel moeilijk, gaf hij toe.

Van Passel zei dat morgen, zaterdag, de ouders kan een meer complete media verklaringen te geven. "Ze keerden terug naar Panama om antwoorden op hun vragen, de vragen die ze hebben en wat mogelijk is voor hen om te worden beantwoord vinden," zei hij.

Gistermiddag, donderdag, begonnen op het gebied van The Pianist het team bestaat uit 20 personen (State Border Service nationale systeem van civiele bescherming, nationale politie en de directie van gerechtelijk onderzoek).

De autoriteiten hebben nu alleen de bewijzen gevonden door de inboorlingen in de rivier Culubre in de gemeenschap van Alto Romero, afgelopen juni. Dit was een koffer met twee zonnebrillen, twee mobieltjes, Lisanne Froon identificatie van zorgverzekeraar, twee bh's, een camera en $ 37.

Twee dagen later, de Indianen vonden andere items die, volgens studies, werd vastgesteld dat Froon Lisanne en Kris Kremers.

Fiscale Betzaida Pitti zegt dat zijn kantoor zal het onderzoek niet overlaten aan de oorzaken van de dood vast te stellen voor zowel meisjes.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 21:23:16 #29
163650 Greys
pi_142970126
Als dat allemaal waar is, is het wel héél wrang voor die ouders te weten dat hun kinderen nog 8 dagen in paniek en doodsnood waren en dat ze misschien best gered hadden kunnen worden met uitgebreider zoeken :{
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:17:13 #30
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142972032
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 21:23 schreef Greys het volgende:
Als dat allemaal waar is, is het wel héél wrang voor die ouders te weten dat hun kinderen nog 8 dagen in paniek en doodsnood waren en dat ze misschien best gered hadden kunnen worden met uitgebreider zoeken :{
Die 7 of 8 dagen zal wel kloppen. De rest heeft Korterink erbij verzonnen, over paniek en doodsangst etc.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:20:37 #31
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142972165
Als er geen sprake was van een misdrijf, en daar lijkt het sterk op, dan hebben die meiden wel een heel slecht richtingsgevoel gehad. Dat komt vaker voor, zeker bij vrouwen, maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:20:39 #32
163650 Greys
pi_142972168
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die 7 of 8 dagen zal wel kloppen. De rest heeft Korterink erbij verzonnen, over paniek en doodsangst etc.
Jij denkt dat ze in die week gezellig hebben lopen 'Ik zie ik zie wat jij niet ziet' en patiencen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:22:12 #33
163650 Greys
pi_142972230
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
Dat pad dat ze hadden zullen/willen nemen is in beginsel toch vrij gemakkelijk en niet al te lang, begreep ik hier? Tot je halverwege niet begrijpt dat je om moet keren ipv doorlopen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142972316
quote:
Als er geen sprake was van een misdrijf, en daar lijkt het sterk op, dan hebben die meiden wel een heel slecht richtingsgevoel gehad. Dat komt vaker voor, zeker bij vrouwen, maar als je dat van je zelf weet, waarom ga je dan zonder kaart en kompas alleen hiken?
Iphone heeft een kompas :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142972337
quote:
Ik ben ook gezegend met een heel slecht richtingsgevoel, een kaart en kompas gaan mij echt niet helpen. Ik zou daarom, mocht ik ooit gaan hiken, met iemand die een goed richtingsgevoel (en die dus een kompas en kaart weet te gebruiken) heeft of een met een gids op pad gaan.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142972707
quote:
Ze wilden even wandelen, niet hiken..

Ok, stel. De dames gaan eind vd middag de pianista op. Ze bereiken dat uitkijkpunt, maar zijn moe (en er was iemand ziek), dus rusten even en worden vervolgens overvallen door het donker. Meiden raken in paniek, durven niet meer terug en besluiten dan maar daar te overnachten, maar dat was vast een lange nacht. Volgende ochtend is het ergens wel grappig en de meiden schieten wat foto's. Vervolgens lopen ze het verkeerde pad op ("langs die kant kom je er vast ook!", waarna ze écht zijn verdwaald.

Overigens, wat anders; dat de ouders van Kris meezoeken vind ik bijna onmenselijk. Moet je je voorstellen dat je als ouder resten/botten/kleding van je eigen kind vindt. Dat hou je je hele leven op je netvlies.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:42:04 #37
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_142972982
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ok, stel. De dames gaan eind vd middag de pianista op. Ze bereiken dat uitkijkpunt, maar zijn moe (en er was iemand ziek), dus rusten even en worden vervolgens overvallen door het donker. Meiden raken in paniek, durven niet meer terug en besluiten dan maar daar te overnachten, maar dat was vast een lange nacht. Volgende ochtend is het ergens wel grappig en de meiden schieten wat foto's. Vervolgens lopen ze het verkeerde pad op ("langs die kant kom je er vast ook!", waarna ze écht zijn verdwaald.

Zoiets denk ik ook silliegirl: NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #41 - twijfels
We wachten af of er morgen meer duidelijkheid komt.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_142973535
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:34 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Overigens, wat anders; dat de ouders van Kris meezoeken vind ik bijna onmenselijk. Moet je je voorstellen dat je als ouder resten/botten/kleding van je eigen kind vindt. Dat hou je je hele leven op je netvlies.
ach die resten staan overal op google en op Fok. Ik vrees dat de ouders inmiddels denken dat de verschrikkingen niet erger kunnen
pi_142973573
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:42 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Zoiets denk ik ook silliegirl: NWS / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #41 - twijfels
We wachten af of er morgen meer duidelijkheid komt.
Ja ik las jouw post al. Ik denk echter dat het omslagpunt voor de meiden is geweest dat ze er gaandeweg dag 2 (of 3) achterkwamen dat ze geen idee meer hadden waar ze heen moesten. En hoe meer dagen verstreken, hoe hopelozer ze zich gevoeld moeten hebben. En wat er vervolgens gebeurd is, tsja, ik denk niet dat iemand dat ooit exact te weten gaat komen..
pi_142973593
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:24 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Iphone heeft een kompas :7
Ik ken geen meiden van die leeftijd die weten hoe een kompas werkt en hoe je het kan gebruiken. Ik denk ook dat er veel mannen zijn die dit niet weten op een paar padvinderfreaks na
pi_142973605
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:54 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

ach die resten staan overal op google en op Fok. Ik vrees dat de ouders inmiddels denken dat de verschrikkingen niet erger kunnen
Helaas is een foto toch echt anders dan de real-deal.. Dat ze dat onderschatten snap ik wel, maar toch..
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 22:57:56 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142973658
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:51 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

http://boquete.ning.com/f(...)049&page=13#comments

Dat lijkt te bevestigen wat Hendrik Jan Korterink gisteren op zijn site beweerde:
http://www.misdaadjournal(...)erman/#comment-65647

Al kan iedereen natuurlijk alles op internet beweren wat hij/zij wil. Ik kan niet controleren of het daadwerkelijk op radio Chiriqui werd verteld afgelopen woensdag.
Ik heb eens zitten rekenen, en volgens mij is de post van die persoon op boquete.ning.com eerder geplaatst dan het artikel van HJK op zijn site (of iig eerder dan de eerste reactie daarop). De eerste reactie op het artikel is om 13:50 uur op donderdag Nederlandse tijd = volgens mij 06:50 uur donderdag Panamese tijd. En het bericht op boquete.ning.com is geplaatst op woensdag Panamese tijd. Dat maakt het wat mij betreft al iets geloofwaardiger allemaal.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:02:13 #43
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_142973863
Mocht het kloppen van die 7-8 dagen. Zou het niet kunnen dat de batterij van de camera toen op was? En ze nog langer hebben rondgedwaald :{
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_142973929
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
HJK
HJK heeft het daar vandaan :7
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:08:37 #45
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142974173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

HJK heeft het daar vandaan :7
Dat zou zo maar kunnen. :Y

Al kan ik dus niet zo gauw controleren of het idd op radio Chiriqui werd uitgezonden afgelopen woensdagochtend (Panamese tijd) en of er afgelopen dinsdag (Panamese tijd) een persco was in David. Maar misschien kunnen jij of anderen hier dat wel? Misschien via je contact in Boquete??
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:17:48 #46
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142974594
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:20 schreef Greys het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze in die week gezellig hebben lopen 'Ik zie ik zie wat jij niet ziet' en patiencen?
Nee, dat schreef ik toch niet? Ik maak alleen onderscheid tussen feiten en interpretatie.

Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).

Interpretatie van Korterink is dat ze die 7-8 dagen in paniek en doodsnood hebben verkeerd.

Op zich is dat geen onredelijke aanname, maar een journalist behoort feiten en interpretatie natuurlijk wel gescheiden te houden.

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
pi_142974656
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat zou zo maar kunnen. :Y

Al kan ik dus niet zo gauw controleren of het idd op radio Chiriqui werd uitgezonden afgelopen woensdagochtend (Panamese tijd) en of er afgelopen dinsdag (Panamese tijd) een persco was in David. Maar misschien kunnen jij of anderen hier dat wel? Misschien via je contact in Boquete??
Dat forum is van een zekere Lee en als daar iemand onzin of onwaarheden komt posten ,springen ze (die bejaarden) er bovenop hoor.Dus dat bericht klopt wel :7
pi_142974800
zo heel veilig is het daar niet
On Saturday night six armed, masked men assaulted and abducted 73 year old Stig Pedersen at his home http://www.panama-guide.com/article.php/20140623093232372
Expat Stig Pedersen Dies From Injuries Received During Assault In Bocas del Toro

http://www.panama-guide.com/essay/

+
JULY 17, 2014 MEETING REGARDING MURDER OF STIG PEDERSEN
http://boquete.ning.com/f(...)-pedersen-bocas-area
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:27:08 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_142975004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 23:17 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Nee, dat schreef ik toch niet? Ik maak alleen onderscheid tussen feiten en interpretatie.

Feit is dat ze nog 7-8 dagen hebben geleefd (althans dat nemen we nu als feit aan, op basis van de telefoongegevens).

Interpretatie van Korterink is dat ze die 7-8 dagen in paniek en doodsnood hebben verkeerd.

Op zich is dat geen onredelijke aanname, maar een journalist behoort feiten en interpretatie natuurlijk wel gescheiden te houden.

Mijn wedervraag is: als ze werkelijk hebben gedacht dat ze zouden sterven, waarom hebben ze dan niet even drie regels als afscheid en verklaring voor hun nabestaanden in de telefoon getypt?
Ho, ho, heb jij die telefoongegevens zelf gezien? We hebben een "artikel" op de site van HJK en een post op een lokaal Boquete-forum. Meer niet.

En waar iemand me net op wees: heel vreemd dat alle posts in die thread op boquete.ning.com een datum en een tijd hebben en de laatste 3 slechts een "dag van de week"-aanduiding. Ineens is het weer verdacht(er)...
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:29:03 #50
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142975078
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 22:22 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat pad dat ze hadden zullen/willen nemen is in beginsel toch vrij gemakkelijk en niet al te lang, begreep ik hier? Tot je halverwege niet begrijpt dat je om moet keren ipv doorlopen?
Daar verschillen de meningen kennelijk over. Volgens Lonely Planet is het een eenvoudige hike. Maar "eenvoudig" is natuurlijk betrekkelijk in relatie tot de ervaring die je als wandelaar hebt. De bewoners van Boquete adviseren de trail niet zonder gids te lopen.

Wat betreft gebrek aan richtingsgevoel sta je soms versteld. Ik zat eens in een auto bij een vriendin. Ze reed van Zwolle naar Enschede. Kort na vertrek viel haarTomTom uit. Ze raakte in grote paniek: hoe moesten we nu in Enschede komen?

Een ander voorbeeld: een paar jaar geleden zaten wij met mijn hele familie in een hotel ergens in Limburg. We waren er met allemaal auto's naar toe gereden. Toen ik aan mijn schoonzus vroeg wat ze vond van het Limburgse landschap reageerde ze verbaasd: oh, ik dacht dat we in Drenthe zaten.

Enfin, van Kris en Lisanne weten we niet hoe hoe hun richtingsgevoel was ontwikkeld, maar het tegenwoordige gebruik van elektronische navigatiesystemen, in combinatie met de teloorgang van het onderwijs in topografie en aardrijkskunde in het algemeen, doet mij vermoeden dat dit niet optimaal was.

Als je 7 à 8 dagen weet te overleven in de jungle, wat op zich knap is, dan zou je toch hopen dat ze in de periode er wel achter hadden moeten kunnen komen uit welke richting ze waren vertrokken. En derhalve in welke richting ze ongeveer moesten lopen om terug te keren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')