quote:
Happen jullie nu serieus op een obvious trollpost?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:47 schreef SuperFokker het volgende:
[..]
haha wtf. Ik wist dat het verslavend was maar zooooo verslavend.
Dat kan toch bijna niet. Urenlang...met 1 batterij.
Ik vond het eerlijk gezegd een grappig idee dat ze nog urenlang hebben zitten Candycrushenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:04 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[..]
Happen jullie nu serieus op een obvious trollpost?
Oude link, die heb ik weken geleden al eens gepost in de discussie dat het daar zo verlaten zou zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:03 schreef StaceySinger het volgende:
als je bij google zoekt naar > pianista trail boquete
dan is de 4e zoek vondst > pianista trail boquete dangerous
http://earthdrifter.com/b(...)rs-became-separated/
Het is nu 11:43, beetje geduld.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:43 schreef silliegirl het volgende:
Is er uberhaupt een persco vandaag of?
Oh. Hahaquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is nu 11:43, beetje geduld.
Zelfde tijdzone hier.quote:
Volgens La Prensa wel:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:43 schreef silliegirl het volgende:
Is er uberhaupt een persco vandaag of?
http://www.prensa.com/uho(...)ta-holandesas/368264quote:01/08/2014 - ALTO BOQUETE, Chiriquí. -Los padres de las holandesas Lisanne Froon y Kris Kremers lamentaron que no se encontraran nuevas evidencias tras el recorrido efectuado esta semana en el área de El Pianista, distrito de Boquete.
Ayer, jueves, descendió de este punto un equipo que estuvo en el lugar durante tres días. Una vez reanudada la búsqueda no se encontraron nuevas evidencias en este caso.
El vocero de las familias de las holandesas, Jerome Van Passel, dijo que los padres –que se encuentran en el país– esperaban poder descubrir lo que pasó con sus hijas en las montañas para poder cerrar el caso. La situación es bastante difícil, admitió.
Van Passel añadió que mañana, sábado, los padres pudieran dar declaraciones más completas a los medios de comunicación. “Ellos regresaron a Panamá para encontrar respuestas a sus interrogantes, a las preguntas que ellos tienen y se hace lo posible para que sean respondidas”, afirmó.
La tarde de ayer, jueves, comenzó a bajar del área de El Pianista el equipo de trabajo conformado por 20 personas (Servicio Nacional de Fronteras, Sistema Nacional de Protección Civil, Policía Nacional y la Dirección de Investigación Judicial).
Las autoridades solo cuentan ahora con las evidencias halladas por los indígenas en el río Culubre, en la comunidad de Alto Romero, el pasado mes de junio. Esto era una maleta que contenía dos lentes, dos celulares, una identificación de Lisanne Froon, dos sostenes, una cámara fotográfica y 37 dólares.
Dos días después, los indígenas encontraron otros elementos que, de acuerdo con estudios, determinaron que se trataba de Lisanne Froon y Kris Kremers.
La fiscal Betzaida Pittí asegura que su despacho no va a dejar la investigación hasta determinar las causas de muerte de ambas muchachas.
Zelfde bron.quote:01/08/2014 - The parents of Lisanne Froon and Kris Kremers, the two Dutch tourists who died while hiking El Pianista trail, expressed regret today that no new evidence has been uncovered in the case.
A team has been searching for three days for new evidence along the trail.
Jerome Van Passel, a spokesman for the families, said that the parents - who are in the country - were hopeful the latest search would shed new light on the case. The situation is quite difficult, he admitted.
He said the parents may make an expanded statement tomorrow. "They are seeking answers," he said.
So far, a limited amount of remains and a backpack are all that have been found of the two women. The remains were identified as the two women through DNA tests.
Prosecutor Betzaida Pittí said the investigation will continue.
Precies, ik heb die fout in Zuid Afrika ook een keer gemaakt (zonder ellende overigens)quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Die mappen zijn allemaal leuk, aardig en nuttig hoor, maar ik zou op vakantie ze niet continu bestuderen hoe alles in elkaar steekt. Een foutje (of het gewoonweg niet doen) in het inwinnen vooraf van zulke info is zo gemaakt.
Maar wel een lokale, en kennelijk hebben ze met de woordvoerder van de ouders van Kris gesproken.quote:
Jerome van Passel is de broer van Nikki. Hij woont in Spanje dus niet zo verwonderlijk dat hij als contactpersoon voor Spaanstalige media optreedt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Al dacht ik dat Nikki van Passel de woordvoerder was (Naar aanleiding van dit persbericht kunt u contact opnemen met de woordvoerder van de familie Kremers, Nikki van Passel +31 (0)6 300 430 40 http://www.answersforkris.com/ ) en niet ene Jerome van Passel.
Ah, ok. Dank voor deze info!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:14 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Jerome van Passel is de broer van Nikki. Hij woont in Spanje dus niet zo verwonderlijk dat hij als contactpersoon voor Spaanstalige media optreedt.
quote:
Ik vrees van nietquote:Op zondag 3 augustus 2014 00:31 schreef Domnivoor het volgende:
[..]![]()
Komt er nog een persconferentie? Of alleen een onderonsje met de expats in Boquete?
Gaan ze al weer terug dan? Ze gingen toch zelf zoeken naar de stoffelijke overschotten?quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:35 schreef StaceySinger het volgende:
The parent's of Kris Kremer would like to personally say thank you to all the community of Boquete, before they return to Holland. They will be in Central Park at 5 p.m. Tomorrow, Sunday. and would like as many people from Boquete as possible to attend.
Thanks,Lily
http://boquete.ning.com/f(...)er-s-parent-tomorrow
.quote:De ouders van de in Panama omgekomen Kris Kremers geloven niet dat hun dochter door te verdwalen in de jungle rond Boguete een hongerdood is gestorven.
Hans en Roelie Kremers reconstrueerden afgelopen dagen met lokale gidsen en hulpverleners de tocht die hun dochter samen met Lisanne liep op de dag van hun verdwijning. Anders dan steeds verondersteld gingen de twee meisjes veel eerder naar boven en bereikten zij op 1 april al rond een uur ’s middags de top van de zogeheten Pianista trail.
De meiden keerden niet via hetzelfde pad terug, maar namen een route over de top verder de jungle in. Op de top fotografeerden zij elkaar. Het einde van de dag probeerden zij via hun telefoon alarm te slaan, zo blijkt uit inmiddels geanalyseerde telefoongegevens.
Gevaarlijke rivier
Uit de eigen reconstructie blijkt volgens de ouders van Kris ook dat de meisjes al ver voor het oversteken van een gevaarlijke rivier in de problemen zijn gekomen. „Wij komen tot de conclusie dat verdwalen of een ongeluk niet waarschijnlijk is”, aldus de ouders van Kris. Hans en Roelie Kremers geven vandaag in Panama een persconferentie waar ze hun bevindingen nader toelichten.
Eerder maakten autoriteiten in Panama en Nederland bekend dat het onderzoek tot nu toe uitwees dat verdwalen en verhongeren van de meisjes het meest aannemelijk is. De politie baseert zich daarbij, naast analyse van sporen en menselijke resten, ook op telefoongegevens en foto’s op het digitale fototoestel van de meisjes.
De nog altijd intens verdrietige ouders hopen dat justitie in Panama toezeggingen om verder te zoeken naar stoffelijke resten van de twee meisjes nakomt. „We willen ook alle inwoners van Boquete bedanken voor alle hulp en steun bij onze zoektocht de afgelopen maanden”, aldus Hans en Roelie Kremers. De ouders van Lisanne zijn in Nederland achtergebleven.
Dit snap ik ook niet, klinkt juist dat er wat is gebeurd, of weigeren de ouders te geloven dat er ook iets sulligs gebeurd kan zijn zoals dat er een enkel is verstuikt of over een losse schoenveter is gestruikeld?quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
.
De rest van het artikel snap ik minder goed; het klinkt juist als verdwalen, niet als iets anders. Op basis waarvan zeggen ze dan dat ze al eerder in de problemen kwamen dan bij de oversteek?
Ben benieuwd naar de verdere info uit de genoemde persconferentie.
Die vader kan het niet verkroppen dat zijn dochter samen met iemand door zo'n stommiteit om het leven is gekomen. Hij zoekt naar aanknopingspunten om de schuld/oorzaak van dit drama buiten zijn dochter te vinden. Op zich best begrijpelijk, maar eigenlijk ook gewoonweg treurig voor iedereen.quote:Op zondag 3 augustus 2014 08:39 schreef silliegirl het volgende:
[..]
.
Bron: http://m.telegraaf.nl/bin(...)dood-kris-en-lisanne
Ok, ze waren dus eerder op de top (dat klopt met die foto van lisanne op el pianista), doorgelopen en aan eind vd dag alarm geslagen, ik kan me indenken dat ze niet voorbereid waren op een nacht in het bos.
De rest van het artikel snap ik minder goed; het klinkt juist als verdwalen, niet als iets anders. Op basis waarvan zeggen ze dan dat ze al eerder in de problemen kwamen dan bij de oversteek?
Ben benieuwd naar de verdere info uit de genoemde persconferentie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |