• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Idd, maar het zal vast wel een rede hebben. Ik vind de marechaussee een goede keuze opzich, maar dan wel bewapende BSB'ers.
Ow en KCT en KM onmiddelijk inzetbaar achter de hand houden (liefst ergens in de buurt stationeren).
The only easy day, was yesterday. (USMC) Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
Ook al komt het niet zo over (onbewapende marechausse sturen), ik denk wel da Rutte en consorten een gedegen plan hebben om (gewapend) het gebied veilig te houden. KM, KCT en waar al meer over gesproken werd hier, LMB. Geloof niet dat ze ongedekt zoveel mensen erheen sturen. Misschien gewapende stationeren op basissen in de buurt (buiten handen van de seperatisten).
Op donderdag 24 juli 2014 20:34 schreef DaMook het volgende: Ook al komt het niet zo over (onbewapende marechausse sturen), ik denk wel da Rutte en consorten een gedegen plan hebben om (gewapend) het gebied veilig te houden. KM, KCT en waar al meer over gesproken werd hier, LMB. Geloof niet dat ze ongedekt zoveel mensen erheen sturen. Misschien gewapende stationeren op basissen in de buurt (buiten handen van de seperatisten).
Lijkt me ook wel ja, en er hoeft maar één schot gelost te worden tegen de KM en dan is er echt stront aan de knikker.
Ja maar WAT dan? en hoe? "Hee jij, leg dat geweer eens weg"
Dat moet je niet willen, zonder duidelijk mandaat en dito mogelijkheden creeer je alleen maar problemen. Maar je moet ook geen verkapte stormram van het Oekrainse leger willen worden, het hele conflict moet je ver van blijven. Rampgebied veilig stellen, onderzoek doen, en get the hell out of there. Mensen die dat niet toe laten inderdaad aanpakken, of ze nou Rus, Oekrains, separatist, of Ewok zijn
Op donderdag 24 juli 2014 20:36 schreef DeJori het volgende: Stel, je zou het KCT of de KM in bijvoorbeeld Polen stationeren, hoe lang zou het dan duren om hen ter plaatse te krijgen?
Op donderdag 24 juli 2014 20:36 schreef DeJori het volgende: Stel, je zou het KCT of de KM in bijvoorbeeld Polen stationeren, hoe lang zou het dan duren om hen ter plaatse te krijgen?
Wat is de vliegtijd ? Die tijd dus ongeveer.
Weet iemand de exacte route van de lijkwagens voor morgen? Kijken of ik ergens langs de weg kan gaan staan. Ze komen ongeveer 8 uur aan in Hilversum toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
Op donderdag 24 juli 2014 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Weet iemand de exacte route van de lijkwagens voor morgen? Kijken of ik ergens langs de weg kan gaan staan. Ze komen ongeveer 8 uur aan in Hilversum toch.
Zelfde als vandaag en gisteren lijkt me.
Op donderdag 24 juli 2014 20:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Weet iemand de exacte route van de lijkwagens voor morgen? Kijken of ik ergens langs de weg kan gaan staan. Ze komen ongeveer 8 uur aan in Hilversum toch.
Jij kent het vliegtuig waarin KCT'ers vervoerd worden?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Dat moet je niet willen, zonder duidelijk mandaat en dito mogelijkheden creeer je alleen maar problemen. Maar je moet ook geen verkapte stormram van het Oekrainse leger willen worden, het hele conflict moet je ver van blijven. Rampgebied veilig stellen, onderzoek doen, en get the hell out of there. Mensen die dat niet toe laten inderdaad aanpakken, of ze nou Rus, Oekrains, separatist, of Ewok zijn
Ja helemaal mee eens. Maar ze gaan dus meehelpen met zoeken. Dan is er toch eigenlijk geen reden om specifiek de KMAR te sturen?
De tijd die het kost om erheen te vliegen is ook ongeveer de tijd voor inzet. Zeg een uur extra om voor te bereiden. Echt geen 2 tot 3 dagen zoals jij zegt.
Hooguit 12 uur, lijkt me, al vind ik dat nog lang. Zie ze liever nog dichterbij gestationeerd worden.
Je hebt, bewapend of niet, altijd een probleem als je daar wordt aangevallen vanwege de bevoorradingsproblematiek en dergelijke. Zelf al kun je jezelf verweren kun je dat maar heel even vol houden lijkt me.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Jij kent het vliegtuig waarin KCT'ers vervoerd worden?
Nee, daarom vraag ik het .
Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef DeJori het volgende: Je hebt, bewapend of niet, altijd een probleem als je daar wordt aangevallen vanwege de bevoorradingsproblematiek en dergelijke. Zelf al kun je jezelf verweren kun je dat maar heel even vol houden lijkt me.
Worden de Maleisiers en Australiers daar nu aangevallen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
De tijd die het kost om erheen te vliegen is ook ongeveer de tijd voor inzet. Zeg een uur extra om voor te bereiden. Echt geen 2 tot 3 dagen zoals jij zegt.
Hooguit 12 uur, lijkt me, al vind ik dat nog lang. Zie ze liever nog dichterbij gestationeerd worden.
Baltische staten zouden ons zeker verwelkomen, maar dan daag je Poetin wel erg uit.
Op donderdag 24 juli 2014 20:40 schreef DeJori het volgende: Je hebt, bewapend of niet, altijd een probleem als je daar wordt aangevallen vanwege de bevoorradingsproblematiek en dergelijke. Zelf al kun je jezelf verweren kun je dat maar heel even vol houden lijkt me.
Minister-president Mark Rutte heeft een persconferentie belegd. Hij vertelde dat er op dit moment twee Nederlandse experts op weg zijn naar de rampplek. Morgen gaan er 40 leden van de marechaussee naar Oekraïne, om daar de onderzoekers te helpen bij het zoeken naar slachtoffers op de rampplek en bij te dragen aan de waarheidsvinding. De komende dagen komen er meer onderzoekers naar de plek waar de Boeing neerstortte.
Baltische staten zouden ons zeker verwelkomen, maar dan daag je Poetin wel erg uit.
Denk dat dat wel meevalt, zoals eerder gezegd zou ik het zelfs prettig vinden als die ons daar ter plekke helpen, maar dat zal oekraine zelf niet prettig vinden.
Ik neem aan dat er nu een deal is met de rebellen. Anders hadden ze dit al dagen eerder gedaan lijkt me.
En als ze in neutrale kledij gaan, valt het wel mee denk ik.
Laatste vraag persco aan Rutte: 'Heeft u een deal gesloten met de rebellen?' Antwoord, ontwijkend: 'Ik weet niet waar u dat vandaan heeft' (oid). Zo ontwijkend dat het antwoord dus wss 'ja' is.
Op donderdag 24 juli 2014 20:43 schreef marcodej het volgende: Als ze het team van experts gaan aanvallen hebben die rebellen echt een serieus probleem, dus dat gaan ze echt niet doen.
False flag is altijd een optie. Het is niet waarschijnlijk, maar ik had ook niet verwacht dat ze een lijnvlucht uit de lucht zouden schieten.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op donderdag 24 juli 2014 20:43 schreef marcodej het volgende: Als ze het team van experts gaan aanvallen hebben die rebellen echt een serieus probleem, dus dat gaan ze echt niet doen.
Als ze een passagiersvliegtuig gaan aanvallen hebben die rebellen echt een serieus probleem, dus dat gaan ze echt niet doen.
Dat is ook nog een puntje. Die zullen neem ik ook wel denken aan de politiek die voor hun het beste is. Al zijn ze niet heel georganiseerd wat ik begrijp.
Op donderdag 24 juli 2014 20:43 schreef YazooW het volgende: Je zal maar 1 van die 40 zijn... lekker ongewapend tussen de veelal dronken rebellen gaan staan. Joepie.
Inderdaad, ik heb diep respect voor degenen die gaan maar vraag me af of het wel zo'n goed idee is.
Op donderdag 24 juli 2014 20:43 schreef YazooW het volgende: Je zal maar 1 van die 40 zijn... lekker ongewapend tussen de veelal dronken rebellen gaan staan. Joepie.
Dat lijkt me nou ook geen pretje. Ongetwijfeld goed bedoelt om de boel daar niet nog verder op te stoken, maar als je een keer om wat voor reden dan ook in het nauw wordt gedreven
Gunmen said to chase investigators from MH17 crash site
By Sergei Karazy and Gabriela Baczynska
KIEV/KHARKIV, Ukraine, July 24 (Reuters) - Gunmen chased investigators from the site where the Malaysian airliner crashed and "lunatics" were still making life difficult for those who wanted to find out what downed flight MH17, officials said on Thursday.
As foreign ministers from Australia and the Netherlands met Ukrainian officials to coordinate the investigation, the head of Ukraine's Emergency Situations Service and the chief of a Dutch police mission said their work at the site was being hampered.
The Organization for Security and Cooperation in Europe, however, said there had been no incidents, and that they had been joined by experts from Malaysia and Australia, which lost 28 citizens in the crash.
The West has called for a thorough investigation into the downing of flight MH17 over eastern Ukraine to get justice for the 298 people who were killed, but have voiced concern that the rebels were preventing investigators from doing their job.
"They took away our tents, the ones which were at our base camp," Serhiy Bochkovsky, the head of the emergencies service, told a news conference in the eastern city of Kharkiv from where the remains of the victims are starting their journey home.
"We were allowed only our equipment and machinery and we were chased away at gunpoint."
He did not say when this happened.
The head of the Dutch police mission in Ukraine also said it was difficult to get access to the site to look for more of the remains of the victims, many of whom were Dutch.
Op donderdag 24 juli 2014 20:47 schreef TLC het volgende: Ze zijn zogenaamd ongewapend, maar ik denk toch echt wel dat ze -voor uiterste nood- ergens een wapen onder hun kleding hebben
Dat verwacht ik eigenlijk ook. Hoort een wapen bij hun standaarduitrusting?
Ja, daarom zal Luchtmobiel wel paraat zijn, mocht het fout gaan
Luchtdebiel
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ik weet niet hoor. Ze hebben wel vaker dat soort teams ontvoerd.
Op donderdag 24 juli 2014 20:49 schreef haags_kwartiertje het volgende: Het gaat gewoon een kat en muis spelletje worden. Als Nederland bewapend gaat dan gaat Rusland niet akkoord met de VN resolutie.
Als de KM daar vervolgens is en ze worden aangevallen dan rolt de bal onze kant op en is het een vrijbrief voor ons om wel in te grijpen.
Rusland zie ik op het moment niet echt als een probleem, die werkt echt wel mee.
Op donderdag 24 juli 2014 20:49 schreef haags_kwartiertje het volgende: Het gaat gewoon een kat en muis spelletje worden. Als Nederland bewapend gaat dan gaat Rusland niet akkoord met de VN resolutie.
Als de KM daar vervolgens is en ze worden aangevallen dan rolt de bal onze kant op en is het een vrijbrief voor ons om wel in te grijpen.
Even wat emmertjes opofferen. Niets mis mee.
Op donderdag 24 juli 2014 20:54 schreef superworm het volgende: Wel veel interviews met belangrijke mensen zeg. CNN, onthoud die naam mensen. Die komen nog ver.
Gister zat de PM van Malta er om het Europese beleid tav sancties uit te leggen.
Ik ben cynisch over deze missie maar ga hier alvast even de kanttekening maken: tot nu toe heeft het kabinetsbeleid omtrent deze crisis goed uitgepakt en zijn de gewenste resultaten bereikt, ondanks een niet meehelpende partij. Ik geef ze voorlopig even het voordeel van de twijfel.
Op donderdag 24 juli 2014 20:56 schreef Midnight_snack het volgende: Ik stel voor dat we Rutte een spreekverbod voor interviews in het Engels opleggen en Frans benoemen tot zijn woordvoerder.
Hebben jullie wel eens andere regeringsleiders in het Engels gehoord? Dit klinkt erger omdat het accent bekend is, maar zo slecht is het echt niet hoor
Op donderdag 24 juli 2014 20:56 schreef Midnight_snack het volgende: Ik stel voor dat we Rutte een spreekverbod voor interviews in het Engels opleggen en Frans benoemen tot zijn woordvoerder.
Ach, hij spreekt beter Engels dan menig wereldleider,
En dat is wat in het buitenland opvalt, dat accent boeit ze geen ruk. En hij doet het tenminste, genoeg regeringsleiders op de wereld, die er een tolk bij halen en geen engels spreken.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik stel voor dat we Frans tot minister-president benoemen en Rutte tot afwasser
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. [Douglas Adams]
Ik stel voor dat we Frans tot minister-president benoemen en Rutte tot afwasser
.
"Militairen van de Luchtmobiele Brigade mogen dit weekend niet op verlof en moeten op de kazernes in Schaarsbergen en Assen blijven. Militairen van brigade hebben te horen gekregen dat dat te maken heeft met een eventuele bewapende missie in het oosten van Oekraïne."
De Verenigde Staten claimen dat er bewijs is dat Rusland vanaf eigen grondgebied op troepen in Oekraïne schiet. Dat meldt het ANP.
Om wat voor bewijs het gaat, is onduidelijk. Wel heeft het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gemeld dat het om artillerievuur zou gaan.
Oekraïne meldde eerder deze week dat de regeringstroepen in het oosten van het land vanuit Rusland zijn beschoten. Het zou gaan om tientallen granaten die over de grens zijn geschoten.
Volgens de VS zijn de Russen ook van plan om "zwaardere en krachtiger" raketlanceerinstallaties te leveren aan pro-Russische rebellen in Oekraïne.
En dat is wat in het buitenland opvalt, dat accent boeit ze geen ruk. En hij doet het tenminste, genoeg regeringsleiders op de wereld, die er een tolk bij halen en geen engels spreken.
Inderdaad. Maar een beetje gniffelen moet ik wel als ik 'm hoor praten
Op donderdag 24 juli 2014 20:58 schreef agter het volgende: Er Zitten allang hoge NL militairen in Kiev, om met de militairen daar kaarten, mogelijkheden, strategieën door te nemen.
Daar dacht ik ook al aan, die hercules vliegt volgens mij niet leeg heen.
"Militairen van de Luchtmobiele Brigade mogen dit weekend niet op verlof en moeten op de kazernes in Schaarsbergen en Assen blijven. Militairen van brigade hebben te horen gekregen dat dat te maken heeft met een eventuele bewapende missie in het oosten van Oekraïne."
En het zou me niets verbazen als een heel deel al die kant op is gegaan met de hercules en evt zelfs de c17.
Als uitkomt dat je in Charkov zit of iets dergelijks zou dat een gigantische rel zijn lijkt me
Geheime missies, alleen degene die het moeten weten weten het. Dat is zo en dat zal altijd zo blijven. En die vluchten met slachtoffers zijn wel een hele goede dekmantel.
Op donderdag 24 juli 2014 20:59 schreef superworm het volgende: Als Samsom afgezet wordt ergens in de komende maanden of jaren, kan het best dat ze Timmermans naar voren schuiven.
ik denk dat dit echt gaat gebeuren. Samsom heeft het charisma van een pinda. Bij greenpeace zoeken ze binnenkort nog een bobo
Overigens, volgens RT staat de NAVO klaar in Polen:
quote:
NATO Poland base may be prepared for blitz against Russia
NATO’s Europe commander advocates stockpiling a base in Poland with enough weapons, ammunition and other supplies to support a rapid deployment of thousands of troops against Russia, British media reported.
General Philip Breedlove’s idea would be presented to members of the alliance at the upcoming NATO summit in Wales in September, according to The Times.
The general told a briefing in Naples this week that NATO needed “pre-positioned supplies, pre-positioned capabilities and a basing area ready to rapidly accept follow-on forces.”
Several locations for the future stockpile are planned, with the Multinational Corps Northeast, a base in Szczecin near the Polish-German border being the leading contender.
“It would be a 24/7 fully functioning headquarters that forces could quickly fall in on to respond rapidly when needed,” the British newspaper cites a source familiar with the expected proposition as saying.
Breedlove has been advocating a build-up of NATO assets in Europe, particularly Eastern Europe, in the wake of the Ukrainian crisis in the secession of Ukraine’s Crimea to Russia. The alliance has already strengthened its presence in the Baltic Sea and the Black Sea and deployed additional military aircraft in Eastern Europe. It said the moves were needed to boost the confidence of eastern NATO members in the alliance’s ability to protect them from Russian aggression.
The stockpiling of supplies is just a step short of a permanent massive deployment of foreign NATO troops in Poland. The alliance says it is needed for a rapid response to a Russian incursion, although Russian generals would probably view this as a possible preparation for a blitzkrieg attack on Russia.
Moscow considers the build-up of NATO troops in Europe as part of a hostile policy aimed at placing the alliance’s military resources closer to its borders. Russia’s current military doctrine allows the use of all weapons in its possession, including tactical nuclear weapons, in response to a conventional force attack on Russia.
Nog naast het feit dat een Brit ook waardeloos Nederlands spreekt. Gelukkig hadden alle Britten die ik gesproken heb bewondering voor onze vaardigheden in de Engelse taal. Amerikanen heb ik nooit gesproken, dus geen idee hoe die er over denken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity. He named this world: Forbidden Paradise
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. De seperatisten hebben er geen baat bij om nu rare dingen te gaan doen. Ze hebben sowieso wel andere dingen aan hun hoofd.
Ik denk dat het wel mee gaat vallen. De seperatisten hebben er geen baat bij om nu rare dingen te gaan doen. Ze hebben sowieso wel andere dingen aan hun hoofd.
Nog naast het feit dat een Brit ook waardeloos Nederlands spreekt. Gelukkig hadden alle Britten die ik gesproken heb bewondering voor onze vaardigheden in de Engelse taal. Amerikanen heb ik nooit gesproken, dus geen idee hoe die er over denken.
Ik denk dat Amerikanen om het accent heen kijken. Meestal als wij bijv. een Deen of Duitser Engels horen spreken herken je dat ook wel als niet authentiek engels maar jeukt het niet echt. Juist omdat wij de nederlandse tongval er in herkennen gaat het wel jeuken.
Is het bedoeld als een soort tijdelijke uitbreiding van de OVSE-missie? Dat zijn ook niet allemaal burgers. Waarschijnlijk is men ondertussen een militaire missie aan het uitwerken voor het geval dat deze optie mislukt.
Op donderdag 24 juli 2014 21:08 schreef Fossieltje het volgende: Is het bedoeld als een soort tijdelijke uitbreiding van de OVSE-missie? Dat zijn ook niet allemaal burgers. Waarschijnlijk is men ondertussen een militaire missie aan het uitwerken voor het geval dat deze optie mislukt.
Uitbreiding OVSE-missie? OVSE is alleen aan het waarnemen, dat is hun taak. De mensen die er nu heen gaan, gaan daadwerkelijk (onder)zoeken.
Ik denk dat Amerikanen om het accent heen kijken. Meestal als wij bijv. een Deen of Duitser Engels horen spreken herken je dat ook wel als niet authentiek engels maar jeukt het niet echt. Juist omdat wij de nederlandse tongval er in herkennen gaat het wel jeuken.
Ik maakte er grappen over maar ik vind dit accent 1000x beter dan het neppe quasi-Amerikaanse accent dat ik veel Nederlanders in Engelstalige landen hoor gebruiken. Je kunt beter authentiek blijven vind ik.
Maar toch, er hoeft er maar eentje bij te zitten die met z'n dronken, obstinate, machtsgeile kop een trekker overhaalt... Ik weet niet hoe goed ze naar hun leiding luisteren en hoe de hierarchie werkt bij die lui. Ik vertrouw het voor geen meter.
Maar toch, er hoeft er maar eentje bij te zitten die met z'n dronken, obstinate, machtsgeile kop een trekker overhaalt... Ik weet niet hoe goed ze naar hun leiding luisteren en hoe de hierarchie werkt bij die lui. Ik vertrouw het voor geen meter.
Er is wel een risico maar ik denk dat het een behapbaar risico is. Wat men op de rampplek gedaan heeft t.o.v. waarnemers en journalisten is binnen de perken gebleven.
Effe dimmen makker. Ik ben niet één van je knikkervriendjes.
In a somewhat disconcerting move, Russian President Vladimir Putin has recalled The State Duma from a planned vacation to participate in an unscheduled meeting because of the situation in eastern Ukraine. As Ukrinform reports, sources confirm "Something is being planned, because many deputies come, probably for a quorum." Rumors are spreading that Putin is set to issue Kiev an ultimatum over recognizing separatists or face military intervention.
Ik maakte er grappen over maar ik vind dit accent 1000x beter dan het neppe quasi-Amerikaanse accent dat ik veel Nederlanders in Engelstalige landen hoor gebruiken. Je kunt beter authentiek blijven vind ik.
Nee ik vind Engels met een Nederlands accent gewoon niet om aan te horen.
Als het Nederlandse team het goed willen doen dan moeten ze iets doen om de lokale bevolking aan hun zijde te krijgen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat die zich ook de tering zijn geschrokken van wat er gebeurd is. Misschien kunnen ze op de heenweg hulpgoederen meenemen of zo?
In a somewhat disconcerting move, Russian President Vladimir Putin has recalled The State Duma from a planned vacation to participate in an unscheduled meeting because of the situation in eastern Ukraine. As Ukrinform reports, sources confirm "Something is being planned, because many deputies come, probably for a quorum." Rumors are spreading that Putin is set to issue Kiev an ultimatum over recognizing separatists or face military intervention.
Bericht is van gisteren.
Maar vandaag geen berichten over de Doema en Oekraïne, ook niet via Itar-Tass. Kan natuurlijk niet alles nakijken, aangezien ik geen Russisch spreek
Op donderdag 24 juli 2014 21:15 schreef beantherio het volgende: Als het Nederlandse team het goed willen doen dan moeten ze iets doen om de lokale bevolking aan hun zijde te krijgen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat die zich ook de tering zijn geschrokken van wat er gebeurd is. Misschien kunnen ze op de heenweg hulpgoederen meenemen of zo?
Probleem is dat er meerdere groepen zijn en geen duidelijke hiërarchie. Eigenlijk kan je dus niet spreken van "de separatisten".
Evolution is from the Devil Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
Op donderdag 24 juli 2014 21:15 schreef beantherio het volgende: Als het Nederlandse team het goed willen doen dan moeten ze iets doen om de lokale bevolking aan hun zijde te krijgen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat die zich ook de tering zijn geschrokken van wat er gebeurd is. Misschien kunnen ze op de heenweg hulpgoederen meenemen of zo?
De mensen die ik op tv heb gezien, leven allemaal ontzettend mee. Wat die mensen misschien wel zou helpen is iets als slachtofferhulp. Ze hebben heel wat voor hun kiezen gekregen.
Vind ik ook, maar Timmermans accent is erg mooi.
Bedacht me net trouwens dat Rutte destijds in gevecht was met Rita Verdonk om de leiderschap van de VVD. Als zij gewonnen had was de kans groot geweest dat Verdonk met CNN zou moeten praten. Een raar beeld.
Bericht is van gisteren.
Ah thanks. Bijeenkomst moet dus nog plaatsvinden begrijp ik.
De mensen die ik op tv heb gezien, leven allemaal ontzettend mee. Wat die mensen misschien wel zou helpen is iets als slachtofferhulp. Ze hebben heel wat voor hun kiezen gekregen.
Moet je eens nagaan als er ineens een lijk in je tuin ligt of door je dak naar beneden komt zeilen.
Bedacht me net trouwens dat Rutte destijds in gevecht was met Rita Verdonk om de leiderschap van de VVD. Als zij gewonnen had was de kans groot geweest dat Verdonk met CNN zou moeten praten. Een raar beeld.
was vvd geen 2x grootste geweest. Hadden we nu premier samsom gehad
Eens, de bevolking is het probleem niet. Hell, er zijn zelfs filmpjes te vinden van dorpjes die bevrijd zijn van separatisten door het Oekraïnse leger, waarbij de bevolking dolgelukkig is weer bij Oekraïne te kunnen horen, dat het normale leven weer door gaat, kinderen naar school etc.
Minister-president Rutte heeft donderdagavond om 20.15 uur een persconferentie gegeven over de vliegtuigramp met MH17 in Oekraïne. Minister-president Rutte gaf aan dat het kabinet behoedzaam moet opereren. 'Maar behalve dat wij kijken hoe wij die stabiele omgeving kunnen creëren zijn we ook nu al bezig met extra inzet om al het nodige te doen'. Rutte:
Goedenavond, gisteren was een dag van Nationale rouw, een dag die was bedoeld om uit te geven aan het verdriet van Nederland. Dat is ook massaal gebeurd. Op tal van plaatsen in het hele land, in alle verdriet, vastberadenheid, om zij aan zij te staan met de nabestaanden van deze tragedie. Een buitengewoon indringend moment was gisteren de aankomst op Nederlandse bodem van de eerste veertig kisten. Vanmiddag zijn er nog eens 74 kisten met slachtoffers aangekomen in Eindhoven. En net als gisteren door dragers overgebracht naar rouwauto’s. Bij de stoet van rouwauto’s worden de slachtoffers vervolgens vervoerd naar de geneeskundige kazerne in Hilversum. En zoals we dat konden zien gadegeslagen langs de hele route door velen duizenden, duizenden mensen. De komende dagen, ten minste tot en met zaterdag, zullen nog meer slachtoffers naar Nederland worden overgebracht. En dat gebeurt steeds volgens hetzelfde ceremonieel, met waardigheid en respect. Na deze terugkeer van de eerste slachtoffers blijft onze inzet om de drie hoofddoelstellingen te verwezenlijken. Namelijk het terugbrengen van alle slachtoffers, helderheid over de toedracht en een gerechte straf voor de daders. En ik wil u updaten over wat we nu aan het doen zijn en wat we zullen gaan doen.
Zoals u weet is de internationale context waarin we moeten opereren diffuus. En de veiligheidssituatie in Oost-Oekraïne wisselend. En dat maakt dat het kabinet behoedzaam moet opereren, tegelijkertijd wel met een groot gevoel van haast en urgentie. Daarom werkt het kabinet aan een aantal opties die moeten helpen om een stabielere omgeving te creëren voor het terugbrengen van de daar nog aanwezige slachtoffers. En in dat verband verstuurt het kabinet op dit moment een kennisgevingsbrief aan de Kamer, met als doel om te onderzoeken, modaliteiten voor de ondersteuning van de uitvoering van de VN-Veiligheidsraadresolutie van afgelopen maandag. Maar behalve dat wij kijken hoe wij die stabiele omgeving kunnen creëren zijn we ook nu al bezig met extra inzet om al het nodige te doen. Terwijl de operatie met de luchtbrug nu volop loopt zijn twee Nederlandse experts van het Landelijk Team Forensische Opsporing onderweg terug naar de plaats ramp. En zij zullen daar morgen hun zoekwerk vervolgen. Morgen vertrekken uit Charkov nog eens zeven mensen, overmorgen weer zeven en een dag later nog eens zeven. Zij gaan zoeken naar slachtoffers en onderzoek doen. Ze krijgen ondersteuning vanaf morgen van 40 man van de Koninklijke Marechaussee, zonder bewapening. Een en ander in samenwerking met de inzet van OVSE en forensische en onderzoekscapaciteit uit verschillende landen op de rampplek.
Dan wat betreft de aantallen nog achtergebleven slachtoffers. Er is nu sprake van 203 body bags. Dat zegt eigenlijk heel weinig over de precieze aantallen slachtoffers die geborgen zijn. Daarvoor is forensisch onderzoek nodig, zoals dat nu in Hilversum plaatsvindt. Dus 203 body bags, maar nogmaals, dat zegt eigenlijk niets over het aantal geborgen slachtoffers. De kans is wel nog steeds groot dat er op het terrein nog slachtoffers aanwezig zijn. Daar in Hilversum is intussen een team van meer dan 200 internationale experts bezig met de identificatie van de slachtoffers die daar, zoals sinds gisteren, arriveren. Eerder vandaag ondertekenende minister Timmermans in Kiev het besluit dat Nederland formeel de leiding geeft bij het onderzoek naar de ramp en het feit dat de identificatie van de slachtoffers hier in Nederland plaatsvindt.
En dan, het aantal Nederlandse slachtoffers is nog verder gestegen van 193 naar 194 en dat vanwege de gebleken dubbele nationaliteit van een Duits-Nederlandse vrouw. Tot zover.
het is eerder een groep dronken agressieve dorpsgekken
Het is wel gevaarlijk om ze zo weg te zetten. Je moet niet onderschatten dat het wel degelijk een groep is met een vorm van organisatie en hierarchie, ookal is dat anders dan wij van een leger verwachten. Veel zijn ook oud-russische militairen, net was er eentje die meldde dat hij afghanistan-veteraan was.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Het is wel gevaarlijk om ze zo weg te zetten. Je moet niet onderschatten dat het wel degelijk een groep is met een vorm van organisatie en hierarchie, ookal is dat anders dan wij van een leger verwachten. Veel zijn ook oud-russische militairen, net was er eentje die meldde dat hij afghanistan-veteraan was.
Binnen de groepen waarschijnlijk wel. Maar de relatie tussen de groepen is schijnbaar meer onduidelijk.
Evolution is from the Devil Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
Was het niet dat hij zei, dat ze alleen geen Oekrains leger toelieten. Maar ja, dan moet hij dat nog wel even duidelijk maken aan die kerels in het veld.
was vvd geen 2x grootste geweest. Hadden we nu premier samsom gehad
Misschien maar ze was behoorlijk populair toen en niemand kende Samson toen goed. Bizar eigenlijk om Rutte zo op CNN te zien. Paar weken terug ondenkbaar en nu een feit. Voelt nog steeds erg onwerkelijk.
Was het niet dat hij zei, dat ze alleen geen Oekrains leger toelieten. Maar ja, dan moet hij dat nog wel even duidelijk maken aan die kerels in het veld.
Klopt, dat interview.
Er is nu een VN-resolutie in voorbereiding. Daar moet morgen over worden gestemd. Dan kunnen zaterdag troepen die kant op worden gestuurd.
Dat is nog niet zo'n vreemd idee. Denk alleen niet dat stemming daarover zo snel zal plaatsvinden, gezien het kabinet dat eerst zal willen voorleggen aan de kamer.
Er was sowieso vanmiddag sprake van dat de tweede kamer volgende week zou worden ingelicht. Als Rutte de boel nu al doorvoert is dat een beetje mosterd na de maaltijd, vooral omdat de kamer terug moet komen van reces. Lijkt me dan dat ze een gewapende missie moeten goedkeuren. Dat maakt je idee alleen maar aannemelijker.
There is no strict definition of the minimum number of bodies required to constitute a mass grave, although the United Nations defines a mass grave as a burial site which contains three or more victims of execution.[1]
Dus 1 iemand door het hoofd geschoten met de handen op de rug gebonden is ook een massagraf?
Nee, hoor. Geen idee. Maar je ziet snel genoeg of het 'gewoon' omgekomen militairen zijn, of dat het om executies gaat, aan een lijk. Heb de opgravingen bij Srebrenica gevolgd.
"Op 15 juli is in Kiev het kwartiermakers-team voor de missie aangetreden"
Das al een week geleden...toen begonnen ze al met de missie.
Eh?....het ongeluk was op 17 Juli?
Wie is de Nostradamus hier??
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Als die theorie van KoosVogels waar is, zitten er binnenkort waarschijnlijk ook de luchtmobiele brigade.
En in dat geval raken we letterlijk betrokken in het conflict tussen de Russen en Oekraïeners. Wat als er één Russische kogel in onze of Australische troepen terecht komt, of een verdwaalde granaat of whatever?
En in dat geval raken we letterlijk betrokken in het conflict tussen de Russen en Oekraïeners. Wat als er één Russische kogel in onze of Australische troepen terecht komt, of een verdwaalde granaat of whatever?
Inderdaad, dit heeft zoveel potentie om gruwelijk uit de klauwen te lopen.. Ben er niet gerust op.
Op donderdag 24 juli 2014 21:41 schreef clavier het volgende: Ik dacht dat een pistool standaard hoort bij de uitrusting van de koninklijke marechaussee:
Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef TLC het volgende: Dadelijk vliegen hier die Russische straaljagers ineens met veel minder goede bedoelingen boven het Nederlands luchtruim
Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef agter het volgende: Ik snap geen fuck van die brief: "Dit team bereidt de start van de voltallige missie in september voor"
Welke voltallige missie?
OH SNAP JE HEBT DE HIDDEN BRIEFING OVER DE INVASIE IN RUSLAND
Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef TLC het volgende: Dadelijk vliegen hier die Russische straaljagers ineens met veel minder goede bedoelingen boven het Nederlands luchtruim
Want Poetin is een debiel Navo land aanvallen == WO3 en dan is hij zelf ook dood.
Op donderdag 24 juli 2014 21:42 schreef superworm het volgende: Kunnen we niet beter in plaats van ongewapende marechaussees, ontwapenende marechaussees sturen? Mooie blonde Hollandse meisjes of zo?
Over een aantal maanden in het nieuws: "Aantal gevallen van geslachtsziekten verdriedubbeld"
Alleen de Russen hoeven akkoord te gaan. De separatisten maken geen onderdeel uit van de VN-Veiligheidsraad.
Daar ben ik me natuurlijk bewust van. Wat ik bedoel te zeggen is dat die figuren niet zomaar zullen accepteren dat er een politiemacht, zij het ongewapend, in dat gebied gaat rondbanjeren. Dat gaat sowieso problemen opleveren.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Daar ben ik me natuurlijk bewust van. Wat ik bedoel te zeggen is dat die figuren niet zomaar zullen accepteren dat er een politiemacht, zij het ongewapend, in dat gebied gaat rondbanjeren. Dat gaat sowieso problemen opleveren.
Het waren nooit goede bedoelingen. Het waren altijd een soort waarschuwingen: "pas op, we zijn er nog en kunnen jullie bereiken" Maar de Quick Reaction Alert reageert altijd pijlsnel met een "en we kunnen jullie neerhalen indien nodig" Er is nooit echt een gevaarlijk incident geweest, maar het is duidelijk een staaltje militaire tanden laten zien van beide zijdes.
❤ Rozen zijn rood ❤ ❤ Viooltjes zijn blauw ❤ ❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef Snoepje5 het volgende: Marechaussee: u mag hier niet komen. Ga terug. Seperatist: wat zeg je nou man zonder geweertje. Had je wat dan? Marechaussee: uhh ohh.. Sorry.