abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:15:31 #176
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142695857
Als het Nederlandse team het goed willen doen dan moeten ze iets doen om de lokale bevolking aan hun zijde te krijgen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat die zich ook de tering zijn geschrokken van wat er gebeurd is. Misschien kunnen ze op de heenweg hulpgoederen meenemen of zo?
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:16:20 #177
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142695896
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef agter het volgende:

[..]

Vind zo snel dit. Maar er waren meer bronnen:

http://www.zerohedge.com/(...)ng-ukraine-situation

In a somewhat disconcerting move, Russian President Vladimir Putin has recalled The State Duma from a planned vacation to participate in an unscheduled meeting because of the situation in eastern Ukraine. As Ukrinform reports, sources confirm "Something is being planned, because many deputies come, probably for a quorum." Rumors are spreading that Putin is set to issue Kiev an ultimatum over recognizing separatists or face military intervention.

Bericht is van gisteren.
Maar vandaag geen berichten over de Doema en Oekraïne, ook niet via Itar-Tass. Kan natuurlijk niet alles nakijken, aangezien ik geen Russisch spreek :P
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142695914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:15 schreef beantherio het volgende:
Als het Nederlandse team het goed willen doen dan moeten ze iets doen om de lokale bevolking aan hun zijde te krijgen. Het is me inmiddels wel duidelijk dat die zich ook de tering zijn geschrokken van wat er gebeurd is. Misschien kunnen ze op de heenweg hulpgoederen meenemen of zo?
Goede insteek!
Make my day!
pi_142695931
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:06 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee gaat vallen. De seperatisten hebben er geen baat bij om nu rare dingen te gaan doen. Ze hebben sowieso wel andere dingen aan hun hoofd.
Probleem is dat er meerdere groepen zijn en geen duidelijke hiërarchie. Eigenlijk kan je dus niet spreken van "de separatisten".
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142695961
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:15 schreef beantherio het volgende:
De mensen die ik op tv heb gezien, leven allemaal ontzettend mee. Wat die mensen misschien wel zou helpen is iets als slachtofferhulp. Ze hebben heel wat voor hun kiezen gekregen.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_142695971
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:10 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik maakte er grappen over maar ik vind dit accent 1000x beter dan het neppe quasi-Amerikaanse accent dat ik veel Nederlanders in Engelstalige landen hoor gebruiken. Je kunt beter authentiek blijven vind ik.
Vind ik ook, maar Timmermans accent is erg mooi.

Bedacht me net trouwens dat Rutte destijds in gevecht was met Rita Verdonk om de leiderschap van de VVD. Als zij gewonnen had was de kans groot geweest dat Verdonk met CNN zou moeten praten. Een raar beeld.
pi_142695977
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:13 schreef agter het volgende:

[..]

Vind zo snel dit. Maar er waren meer bronnen:

http://www.zerohedge.com/(...)ng-ukraine-situation

In a somewhat disconcerting move, Russian President Vladimir Putin has recalled The State Duma from a planned vacation to participate in an unscheduled meeting because of the situation in eastern Ukraine. As Ukrinform reports, sources confirm "Something is being planned, because many deputies come, probably for a quorum." Rumors are spreading that Putin is set to issue Kiev an ultimatum over recognizing separatists or face military intervention.

Bericht is van gisteren.
Ah thanks. Bijeenkomst moet dus nog plaatsvinden begrijp ik.
Woord.
pi_142695980
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:16 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Probleem is dat er meerdere groepen zijn en geen duidelijke hiërarchie. Eigenlijk kan je dus niet spreken van "de separatisten".
het is eerder een groep dronken agressieve dorpsgekken
pi_142696007
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:17 schreef Felixa het volgende:

[..]

De mensen die ik op tv heb gezien, leven allemaal ontzettend mee. Wat die mensen misschien wel zou helpen is iets als slachtofferhulp. Ze hebben heel wat voor hun kiezen gekregen.
Moet je eens nagaan als er ineens een lijk in je tuin ligt of door je dak naar beneden komt zeilen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142696023
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:18 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Dat komt er inderdaad nog eens bij.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_142696024
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:16 schreef DeJori het volgende:

[..]

Maar vandaag geen berichten over de Doema en Oekraïne, ook niet via Itar-Tass. Kan natuurlijk niet alles nakijken, aangezien ik geen Russisch spreek :P
Bericht is ook nog maar 11 uur oud.
http://robinwestenra.blog(...)alls-state-duma.html
Make my day!
pi_142696041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:17 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar Timmermans accent is erg mooi.

Bedacht me net trouwens dat Rutte destijds in gevecht was met Rita Verdonk om de leiderschap van de VVD. Als zij gewonnen had was de kans groot geweest dat Verdonk met CNN zou moeten praten. Een raar beeld.
was vvd geen 2x grootste geweest. Hadden we nu premier samsom gehad
pi_142696042
quote:

[..]

Eens, de bevolking is het probleem niet. Hell, er zijn zelfs filmpjes te vinden van dorpjes die bevrijd zijn van separatisten door het Oekraïnse leger, waarbij de bevolking dolgelukkig is weer bij Oekraïne te kunnen horen, dat het normale leven weer door gaat, kinderen naar school etc.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:19:29 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_142696049
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:10 schreef agter het volgende:

[..]

Ze hebben wel WOIII aangekondigd als er inmenging komt.
Ze?

Één Rus off-record.
En niet eens een die werkelijk wat te vertellen had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:19:31 #190
361691 DeJori
pi_142696051
quote:
Minister-president Rutte heeft donderdagavond om 20.15 uur een persconferentie gegeven over de vliegtuigramp met MH17 in Oekraïne. Minister-president Rutte gaf aan dat het kabinet behoedzaam moet opereren. 'Maar behalve dat wij kijken hoe wij die stabiele omgeving kunnen creëren zijn we ook nu al bezig met extra inzet om al het nodige te doen'.
Rutte:

Goedenavond, gisteren was een dag van Nationale rouw, een dag die was bedoeld om uit te geven aan het verdriet van Nederland. Dat is ook massaal gebeurd. Op tal van plaatsen in het hele land, in alle verdriet, vastberadenheid, om zij aan zij te staan met de nabestaanden van deze tragedie. Een buitengewoon indringend moment was gisteren de aankomst op Nederlandse bodem van de eerste veertig kisten. Vanmiddag zijn er nog eens 74 kisten met slachtoffers aangekomen in Eindhoven. En net als gisteren door dragers overgebracht naar rouwauto’s. Bij de stoet van rouwauto’s worden de slachtoffers vervolgens vervoerd naar de geneeskundige kazerne in Hilversum. En zoals we dat konden zien gadegeslagen langs de hele route door velen duizenden, duizenden mensen. De komende dagen, ten minste tot en met zaterdag, zullen nog meer slachtoffers naar Nederland worden overgebracht. En dat gebeurt steeds volgens hetzelfde ceremonieel, met waardigheid en respect. Na deze terugkeer van de eerste slachtoffers blijft onze inzet om de drie hoofddoelstellingen te verwezenlijken. Namelijk het terugbrengen van alle slachtoffers, helderheid over de toedracht en een gerechte straf voor de daders. En ik wil u updaten over wat we nu aan het doen zijn en wat we zullen gaan doen.

Zoals u weet is de internationale context waarin we moeten opereren diffuus. En de veiligheidssituatie in Oost-Oekraïne wisselend. En dat maakt dat het kabinet behoedzaam moet opereren, tegelijkertijd wel met een groot gevoel van haast en urgentie. Daarom werkt het kabinet aan een aantal opties die moeten helpen om een stabielere omgeving te creëren voor het terugbrengen van de daar nog aanwezige slachtoffers. En in dat verband verstuurt het kabinet op dit moment een kennisgevingsbrief aan de Kamer, met als doel om te onderzoeken, modaliteiten voor de ondersteuning van de uitvoering van de VN-Veiligheidsraadresolutie van afgelopen maandag. Maar behalve dat wij kijken hoe wij die stabiele omgeving kunnen creëren zijn we ook nu al bezig met extra inzet om al het nodige te doen. Terwijl de operatie met de luchtbrug nu volop loopt zijn twee Nederlandse experts van het Landelijk Team Forensische Opsporing onderweg terug naar de plaats ramp. En zij zullen daar morgen hun zoekwerk vervolgen. Morgen vertrekken uit Charkov nog eens zeven mensen, overmorgen weer zeven en een dag later nog eens zeven. Zij gaan zoeken naar slachtoffers en onderzoek doen. Ze krijgen ondersteuning vanaf morgen van 40 man van de Koninklijke Marechaussee, zonder bewapening. Een en ander in samenwerking met de inzet van OVSE en forensische en onderzoekscapaciteit uit verschillende landen op de rampplek.

Dan wat betreft de aantallen nog achtergebleven slachtoffers. Er is nu sprake van 203 body bags. Dat zegt eigenlijk heel weinig over de precieze aantallen slachtoffers die geborgen zijn. Daarvoor is forensisch onderzoek nodig, zoals dat nu in Hilversum plaatsvindt. Dus 203 body bags, maar nogmaals, dat zegt eigenlijk niets over het aantal geborgen slachtoffers. De kans is wel nog steeds groot dat er op het terrein nog slachtoffers aanwezig zijn. Daar in Hilversum is intussen een team van meer dan 200 internationale experts bezig met de identificatie van de slachtoffers die daar, zoals sinds gisteren, arriveren. Eerder vandaag ondertekenende minister Timmermans in Kiev het besluit dat Nederland formeel de leiding geeft bij het onderzoek naar de ramp en het feit dat de identificatie van de slachtoffers hier in Nederland plaatsvindt.

En dan, het aantal Nederlandse slachtoffers is nog verder gestegen van 193 naar 194 en dat vanwege de gebleken dubbele nationaliteit van een Duits-Nederlandse vrouw. Tot zover.

http://www.rijksoverheid.(...)s-naar-oekraine.html
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142696059
quote:

[..]

Lijkt me een taalbariere.
Make my day!
pi_142696078
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:18 schreef marcodej het volgende:

[..]

Moet je eens nagaan als er ineens een lijk in je tuin ligt of door je dak naar beneden komt zeilen.
Inderdaad, dat beeld raak je je leven niet meer kwijt.
pi_142696098
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef agter het volgende:

[..]

Lijkt me een taalbariere.
Ja jezus... dan sturen ze een tolk mee. :{
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:20:24 #194
361691 DeJori
pi_142696101
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:18 schreef agter het volgende:

[..]

Bericht is ook nog maar 11 uur oud.
http://robinwestenra.blog(...)alls-state-duma.html
Zijn ook al oudere berichten van:

http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_in_Doema___.html

wo 23 jul 2014, 18:19
pi_142696103
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ze?

Één Rus off-record.
En niet eens een die werkelijk wat te vertellen had.
Ik heb geen idee wie daar wat te vertellen heeft.
Make my day!
pi_142696157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:20 schreef Felixa het volgende:

[..]

Ja jezus... dan sturen ze een tolk mee. :{
die zullen sws wel mee op missie gaan.
Make my day!
pi_142696168
Waar stond dat nou dat dit soort missies vaak uitdraaien op een oorlog? Of iets dergelijks....
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:21:59 #198
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142696172
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:18 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Het is wel gevaarlijk om ze zo weg te zetten. Je moet niet onderschatten dat het wel degelijk een groep is met een vorm van organisatie en hierarchie, ookal is dat anders dan wij van een leger verwachten.
Veel zijn ook oud-russische militairen, net was er eentje die meldde dat hij afghanistan-veteraan was.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:22:19 #199
361691 DeJori
pi_142696191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Waar stond dat nou dat dit soort missies vaak uitdraaien op een oorlog? Of iets dergelijks....
traumabeertje twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:39:06 @obk in mn dataset (1945 tot nu) beginnen grootste interventies (die vaak proxy-oorlogen zijn) met "militaire waarnemers" of "politiemacht". reageer retweet
pi_142696211
Die taalbarrière is trouwens wel handig voor de Russen :r
Edit: En omgekeerd natuurlijk ook.
Woord.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')