Mja, maar dat gaat nu niet gebeuren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:22 schreef DeJori het volgende:
[..]twitter:traumabeertje twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:39:06@obk in mn dataset (1945 tot nu) beginnen grootste interventies (die vaak proxy-oorlogen zijn) met "militaire waarnemers" of "politiemacht". reageer retweet
Dat kan waar zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:22 schreef DeJori het volgende:
[..]twitter:traumabeertje twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:39:06@obk in mn dataset (1945 tot nu) beginnen grootste interventies (die vaak proxy-oorlogen zijn) met "militaire waarnemers" of "politiemacht". reageer retweet
Binnen de groepen waarschijnlijk wel. Maar de relatie tussen de groepen is schijnbaar meer onduidelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:21 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het is wel gevaarlijk om ze zo weg te zetten. Je moet niet onderschatten dat het wel degelijk een groep is met een vorm van organisatie en hierarchie, ookal is dat anders dan wij van een leger verwachten.
Veel zijn ook oud-russische militairen, net was er eentje die meldde dat hij afghanistan-veteraan was.
Begreep ik nou dat het Oekrainse leger hiervoor verantwoordelijk is?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef superworm het volgende:
Nu op CNN, massagraf (8 lijken) gevonden in Slavjansk door Oekraïense autoriteiten![]()
Had het net al gepost in het Oekraïne topic, ja:quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef superworm het volgende:
Nu op CNN, massagraf (8 lijken) gevonden in Slavjansk door Oekraïense autoriteiten![]()
Lichamen in bodybags:twitter:yuliagorbunova_ twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:31:00Exhumation of a mass grave in Sloviansk. Locals said they saw insurgents dumping bodies there in June http://t.co/3piLVFfzpm reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Geen idee, stond op mute, las alleen de banner in het scherm.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:24 schreef Uccie het volgende:
[..]
Begreep ik nou dat het Oekrainse leger hiervoor verantwoordelijk is?
Ja sorry binnen die groepen, dat bedoelde ik.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Binnen de groepen waarschijnlijk wel. Maar de relatie tussen de groepen is schijnbaar meer onduidelijk.
Nee dat ging over een bombardement bij Donetsk. Dat in Slaviansk is gebeurt toen het nog in handen van de rebellen was. Tenminste, als het is gebeurd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:24 schreef Uccie het volgende:
[..]
Begreep ik nou dat het Oekrainse leger hiervoor verantwoordelijk is?
Ik zat ook maar half te luisteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:24 schreef superworm het volgende:
[..]
Geen idee, stond op mute, las alleen de banner in het scherm.
Om de Russen geen enkel excuus te kunnen geven om het uit de hand te laten lopenquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef n00b13 het volgende:
Waarom krijgen de marechaussees geen wapens mee?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:24 schreef DeJori het volgende:
[..]
Had het net al gepost in het Oekraïne topic, ja:Lichamen in bodybags:twitter:yuliagorbunova_ twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:31:00Exhumation of a mass grave in Sloviansk. Locals said they saw insurgents dumping bodies there in June http://t.co/3piLVFfzpm reageer retweet
Vast een aantal gekidnapte personen bij. Veel mensen spoorloos verdwenen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh dan heb ik alleen dat van dat bombardement meegekregen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:25 schreef DeJori het volgende:
[..]
Nee dat ging over een bombardement bij Donetsk. Dat in Slaviansk is gebeurt toen het nog in handen van de rebellen was. Tenminste, als het is gebeurd.
Dacht het me al te herinneren, had geen bron.twitter:rudybouma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 21:26:37Rebellenleider zei maandag al tegen ons dat experts van hem beveiliging mee mochten nemen, zelfs MET wapens. Z'n quote straks in @Nieuwsuur reageer retweet
Jakkes.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef superworm het volgende:
quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:24 schreef DeJori het volgende:
[..]
Had het net al gepost in het Oekraïne topic, ja:Lichamen in bodybags:twitter:yuliagorbunova_ twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:31:00Exhumation of a mass grave in Sloviansk. Locals said they saw insurgents dumping bodies there in June http://t.co/3piLVFfzpm reageer retweet
Wie die insurgents dan zijn is weer afhankelijk aan wie je het vraagt daar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord.
Nee hoor. Insurgents = rebellen. Zelfs als ze pro-rebels zijn zeggen ze 'regeringstroepen' of 'die fascisten uit Kiev'.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Wie die insurgents dan zijn is weer afhankelijk aan wie je het vraagt daar.
Was het niet dat hij zei, dat ze alleen geen Oekrains leger toelieten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef DeJori het volgende:
Dacht het me al te herinneren, had geen bron.twitter:rudybouma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 21:26:37Rebellenleider zei maandag al tegen ons dat experts van hem beveiliging mee mochten nemen, zelfs MET wapens. Z'n quote straks in @Nieuwsuur reageer retweet
En dat het is potentieel zeer problematisch als je gemaakte afspraken met een groep niet erkent wordt door andere groepen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:25 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja sorry binnen die groepen, dat bedoelde ik.
Misschien maar ze was behoorlijk populair toen en niemand kende Samson toen goed.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef utrecht1970 het volgende:
[..]
was vvd geen 2x grootste geweest. Hadden we nu premier samsom gehad
Sinds wanneer is 8 man een massagraf? Misschien waren het neergeschoten regeringstroepen, en hebben ze ze in ieder geval netjes begraven?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:23 schreef superworm het volgende:
Ik vertaal slechts direct wat CNN schreef, mass grave. Wanneer een gewoon graf stopt en een massagraf begint, sja, da's natuurlijk subjectief.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 8 man een massagraf? Misschien waren het neergeschoten regeringstroepen, en hebben ze ze in ieder geval netjes begraven?
Daarom snap ik het ongewapend zijn wel, minst provocerend.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
En dat het is potentieel zeer problematisch als je gemaakte afspraken met een groep niet erkent wordt door andere groepen.
Klopt, dat interview.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef Uccie het volgende:
[..]
Was het niet dat hij zei, dat ze alleen geen Oekrains leger toelieten.
Maar ja, dan moet hij dat nog wel even duidelijk maken aan die kerels in het veld.
Agreedquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Daarom snap ik het ongewapend zijn wel, minst provocerend.
Dat zie je snel genoeg: kogelgat in het achterhoofd. Handen op de rug gebonden. Dat soort dingen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 8 man een massagraf? Misschien waren het neergeschoten regeringstroepen, en hebben ze ze in ieder geval netjes begraven?
Dat zou best kunnen, dan kan de kmar eerst even peilen hoe er wordt gereageerd op een kleine groep en op basis daarvan verdere actie ondernemen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
Vermoed dat gewapende troepen later die kant op gaan.
Er is nu een VN-resolutie in voorbereiding. Daar moet morgen over worden gestemd. Dan kunnen zaterdag troepen die kant op worden gestuurd.
Dat was toch die avond dat de zwarte dozen werden overgedragen?quote:
Het zou ook dom zijn om 40 bewapende gasten die kant op te sturen zonder VN-mandaat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:32 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen, dan kan de kmar eerst even peilen hoe er wordt gereageerd op een kleine groep en op basis daarvan verdere actie ondernemen.
Dus 1 iemand door het hoofd geschoten met de handen op de rug gebonden is ook een massagraf?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:32 schreef agter het volgende:
[..]
Dat zie je snel genoeg: kogelgat in het achterhoofd. Handen op de rug gebonden. Dat soort dingen.
Duidelijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee hoor. Insurgents = rebellen. Zelfs als ze pro-rebels zijn zeggen ze 'regeringstroepen' of 'die fascisten uit Kiev'.
Dat is nog niet zo'n vreemd idee. Denk alleen niet dat stemming daarover zo snel zal plaatsvinden, gezien het kabinet dat eerst zal willen voorleggen aan de kamer.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
Er is nu een VN-resolutie in voorbereiding. Daar moet morgen over worden gestemd. Dan kunnen zaterdag troepen die kant op worden gestuurd.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
dus zelfs 2 man is al een massagrafquote:A mass grave is a grave containing multiple number of human corpses, which may or may not be identified prior to burial.
Wat een onzin, heel erg hoor dit soort dingen. Maar bij massagraf denk ik persoonlijk aan tientallen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
dus zelfs 2 man is al een massagraf
Durf het niet te zeggen. Komen we bij Nieuwsuur wel achter danquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:33 schreef Felixa het volgende:
[..]
Dat was toch die avond dat de zwarte dozen werden overgedragen?
quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:35 schreef sonnyspek het volgende:
Wat zou er gebeuren als er op die mensen geschoten wordt of ze niet worden toegelaten?
Als het lichaam in een kuil (min 30 cm diep) ligt, dan welquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus 1 iemand door het hoofd geschoten met de handen op de rug gebonden is ook een massagraf?
Whut..mijn opa en oma liggen in een massagraf?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef mschol het volgende:
[..]
[..]
dus zelfs 2 man is al een massagraf
Dan zijn ze de lul want ze zijn ongewapend.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:35 schreef sonnyspek het volgende:
Wat zou er gebeuren als er op die mensen geschoten wordt of ze niet worden toegelaten?
"Op 15 juli is in Kiev het kwartiermakers-team voor de missie aangetreden"quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:32 schreef DeJori het volgende:
Volledige kamerbrief over de situatie in Oekraïne (PDF):
http://www.geenstijl.nl/archives/images/kamerbriefmh17.pdf
Fransie lult t allemaal recht, hij spreekt ook vloeiend Russischquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:37 schreef superworm het volgende:
Maar als die berichten kloppen hebben we dus binnenkort
1. Politie in de regio.
2. Russen die de grens over schieten. (Nu al.)
3. Russen die ultimatum stellen aan Oekraïne: erkennen van rebellen of invasie.
Perfect storm
Rusland zal er niet mee akkoord gaan en die seperatisten al helemaal niet. Hebben overal schijt aan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef KoosVogels het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_gravequote:Op donderdag 24 juli 2014 21:37 schreef Uccie het volgende:
[..]
Whut..mijn opa en oma liggen in een massagraf?
Schande, ik sleep mijn moeder voor het tribunaal!
quote:There is no strict definition of the minimum number of bodies required to constitute a mass grave, although the United Nations defines a mass grave as a burial site which contains three or more victims of execution.[1]
Nou ja, in ieder geval ze het mandaat geven die wapens ook te gebruiken, daar scheelt het ook nogal eens aan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:37 schreef Fer het volgende:
De blauwhelmen hadden Uzi's maar werden gewoon gearresteerd door Mladic in Bosnie toen.
Als je ze gaat bewapenen, moet dat wel tot de tanden met luchtondersteuning enz.
Als die theorie van KoosVogels waar is, zitten er binnenkort waarschijnlijk ook de luchtmobiele brigade.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:37 schreef superworm het volgende:
Maar als die berichten kloppen hebben we dus binnenkort
1. Politie in de regio.
2. Russen die de grens over schieten. (Nu al.)
3. Russen die ultimatum stellen aan Oekraïne: erkennen van rebellen of invasie.
Perfect storm
Twee dagen voor de crash?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
"Op 15 juli is in Kiev het kwartiermakers-team voor de missie aangetreden"
Das al een week geleden...toen begonnen ze al met de missie.
Nee, hoor. Geen idee.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dus 1 iemand door het hoofd geschoten met de handen op de rug gebonden is ook een massagraf?
Ik was niet geheel serieus, maar bedankt voor de info.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:38 schreef mschol het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_grave
de definitie op google is net eff iets te kort, uitbreiding:
[..]
Alleen de Russen hoeven akkoord te gaan. De separatisten maken geen onderdeel uit van de VN-Veiligheidsraad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:38 schreef Happel het volgende:
[..]
Rusland zal er niet mee akkoord gaan en die seperatisten al helemaal niet. Hebben overal schijt aan.
Eh?....het ongeluk was op 17 Juli?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:37 schreef agter het volgende:
[..]
"Op 15 juli is in Kiev het kwartiermakers-team voor de missie aangetreden"
Das al een week geleden...toen begonnen ze al met de missie.
En in dat geval raken we letterlijk betrokken in het conflict tussen de Russen en Oekraïeners. Wat als er één Russische kogel in onze of Australische troepen terecht komt, of een verdwaalde granaat of whatever?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:39 schreef DeJori het volgende:
[..]
Als die theorie van KoosVogels waar is, zitten er binnenkort waarschijnlijk ook de luchtmobiele brigade.
Het verlof van die jongens is ingetrokken, las ik op de site van de NOS.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:39 schreef DeJori het volgende:
[..]
Als die theorie van KoosVogels waar is, zitten er binnenkort waarschijnlijk ook de luchtmobiele brigade.
De link gaat naar Geenstijl...dus complete onzin is een reëele optie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:40 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zo het dan toch Amerika of Oekraine geweest zijn?
Vandaar waarschijnlijk deze tweet:quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:40 schreef superworm het volgende:
[..]
En in dat geval raken we letterlijk betrokken in het conflict tussen de Russen en Oekraïeners. Wat als er één Russische kogel in onze of Australische troepen terecht komt, of een verdwaalde granaat of whatever?
twitter:traumabeertje twitterde op donderdag 24-07-2014 om 20:39:06@obk in mn dataset (1945 tot nu) beginnen grootste interventies (die vaak proxy-oorlogen zijn) met "militaire waarnemers" of "politiemacht". reageer retweet
Inderdaad, dit heeft zoveel potentie om gruwelijk uit de klauwen te lopen.. Ben er niet gerust op.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:40 schreef superworm het volgende:
[..]
En in dat geval raken we letterlijk betrokken in het conflict tussen de Russen en Oekraïeners. Wat als er één Russische kogel in onze of Australische troepen terecht komt, of een verdwaalde granaat of whatever?
Ze laten alles thuis, pannenkoek.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:41 schreef clavier het volgende:
Ik dacht dat een pistool standaard hoort bij de uitrusting van de koninklijke marechaussee:
[ afbeelding ]
Ze zullen hun geweer waarschijnlijk wel thuislaten:
[ afbeelding ]
Daarom, ik zei al: wat je zegt klinkt zeer aannemelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het verlof van die jongens is ingetrokken, las ik op de site van de NOS.
Pff, heus niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:42 schreef byah het volgende:
[..]
Inderdaad, dit heeft zoveel potentie om gruwelijk uit de klauwen te lopen.. Ben er niet gerust op.
Het is gewoon een kamerbriefquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:41 schreef Uccie het volgende:
[..]
De link gaat naar Geenstijl...dus complete onzin is een reëele optie.
Het lijkt niet waar te zijn. De nabestaanden hebben het ontkent.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:42 schreef Yaaar het volgende:
Jeetje, dat creditcard verhaal! Wat triest.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef TLC het volgende:
Dadelijk vliegen hier die Russische straaljagers ineens met veel minder goede bedoelingen boven het Nederlands luchtruim
OH SNAP JE HEBT DE HIDDEN BRIEFING OVER DE INVASIE IN RUSLANDquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef agter het volgende:
Ik snap geen fuck van die brief:
"Dit team bereidt de start van de voltallige missie in september voor"
Welke voltallige missie?
Ik zag dat een nabestaande op CNN zei dat de kaart geblokkeerd moest worden? Gelul dus?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het lijkt niet waar te zijn. De nabestaanden hebben het ontkent.
Dan blijven de eerste opties over...quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef DeJori het volgende:
[..]
Het is gewoon een kamerbriefen die heb ik van geenstijl gehaald.
Jaquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:44 schreef pablo1989 het volgende:
Ben je verplicht om op te dagen als je wordt opgeroepen voor het leger?
Want Poetin is een debielquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef TLC het volgende:
Dadelijk vliegen hier die Russische straaljagers ineens met veel minder goede bedoelingen boven het Nederlands luchtruim
Over een aantal maanden in het nieuws: "Aantal gevallen van geslachtsziekten verdriedubbeld"quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:42 schreef superworm het volgende:
Kunnen we niet beter in plaats van ongewapende marechaussees, ontwapenende marechaussees sturen? Mooie blonde Hollandse meisjes of zo?
Nee hoor.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:44 schreef pablo1989 het volgende:
Ben je verplicht om op te dagen als je wordt opgeroepen voor het leger?
Daar ben ik me natuurlijk bewust van. Wat ik bedoel te zeggen is dat die figuren niet zomaar zullen accepteren dat er een politiemacht, zij het ongewapend, in dat gebied gaat rondbanjeren. Dat gaat sowieso problemen opleveren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen de Russen hoeven akkoord te gaan. De separatisten maken geen onderdeel uit van de VN-Veiligheidsraad.
"Opvallend veel baby's in zomer van 2015 heten Pjotr."quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:45 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Over een aantal maanden in het nieuws: "Aantal gevallen van geslachtsziekten verdriedubbeld"
Er zal ongetwijfeld contact zijn geweestquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef Happel het volgende:
[..]
Daar ben ik me natuurlijk bewust van. Wat ik bedoel te zeggen is dat die figuren niet zomaar zullen accepteren dat er een politiemacht, zij het ongewapend, in dat gebied gaat rondbanjeren. Dat gaat sowieso problemen opleveren.
Het waren nooit goede bedoelingen. Het waren altijd een soort waarschuwingen: "pas op, we zijn er nog en kunnen jullie bereiken"quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:43 schreef TLC het volgende:
Ze kunnen niet eens een bon uitschrijvenquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef Snoepje5 het volgende:
Marechaussee: u mag hier niet komen. Ga terug.
Seperatist: wat zeg je nou man zonder geweertje. Had je wat dan?
Marechaussee: uhh ohh.. Sorry.
Nut van onbewapende man zie ik dus niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |