• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Uit afschriften blijkt dat de creditcard van de Zuid-Afrikaanse Brit Cameron Dalziel is gebruikt in Oost-Oekraïne. De nabestaanden hebben zijn creditcard moeten blokkeren, meldt CNN.
Cameron woonde sinds kort in Maleisië. Hij keerde terug naar huis na het bijwonen van een conferentie in Nederland. 'Ze hebben totaal geen respect voor anderen, dat blijkt uit wat ze daar doen. Ik ben woedend en heb er gewoon geen woorden voor,' zegt Camerons zwager Shane Hattingh tegen CNN.
Hattingh was wel blij met de manier waarop de slachtoffers in Nederland zijn ontvangen. 'Het is een wereld van verschil, hoe mensonterend de stoffelijke resten in Oekraïne werden behandeld en op wat voor respectvolle manier de slachtoffers in Nederland zijn onthaald.'
I asked several Dutch friends how they were doing. As I more or less expected, every one of them knew at least one person who was on the plane.
Zo wordt het ook wel gebracht... alsof IEDEREEN in Nederland wel iemand kent die in dat vliegtuig zat, nou ik kende niemand van de slachtoffers, gelukkig niet mag ik wel zeggen.
Zo wordt het ook wel gebracht... alsof IEDEREEN in Nederland wel iemand kent die in dat vliegtuig zat, nou ik kende niemand van de slachtoffers, gelukkig niet mag ik wel zeggen.
Idd, ook de regering zegt dat. Ik ken -gelukkig- ook niemand van de slachtoffers.
Idd, ook de regering zegt dat. Ik ken -gelukkig- ook niemand van de slachtoffers.
Ik kende een van de gezinnen van gezicht. Maar dat is, voor zover ik nu weet, het dichtste dat ik erbij kom (het gezin woonde hier een paar straten verder).
Maar het klinkt niet zo heel onlogisch. Met 193 Nederlanders is de kans wel groot dat je ze via via kent. Wat btw niet hetzelfde is als iemand kennen.
Ik ook niet, gelukkig. Ik heb ook tot nu toe niet gehoord van iemand in mijn omgeving dat hij/zij een van de slachtoffers heeft gekend. (Hoewel ik niet in Nederland woon en dat laatste dan sowieso moeilijk te achterhalen is).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Als je het allemaal zo storend vindt, wat doe je dan eigenlijk continu in dit topic, vraag ik me zomaar even af hoor...
Er gaat wel meer mis in de wereld en het is zo'n beetje verboden om enig kritisch geluid te laten horen over deze poppenkast over de ruggen van onschuldige slachtoffers.
Op donderdag 24 juli 2014 14:15 schreef speknek het volgende: Wat is dat rebellengebied nog maar klein. Als ze Donetsk hebben ingenomen, moeten ze er gewoon een hek omheen bouwen en zeggen veel plezier ermee.
Industrieel centrum van het land, dus dat zullen ze niet doen
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Ik kende een van de gezinnen van gezicht. Maar dat is, voor zover ik nu weet, het dichtste dat ik erbij kom (het gezin woonde hier een paar straten verder).
Maar het klinkt niet zo heel onlogisch. Met 193 Nederlanders is de kans wel groot dat je ze via via kent. Wat btw niet hetzelfde is als iemand kennen.
Er gaat wel meer mis in de wereld en het is zo'n beetje verboden om enig kritisch geluid te laten horen over deze poppenkast over de ruggen van onschuldige slachtoffers.
Over wiens ruggen ben jij hier aan het zeiken dan?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
thank god. Ook de volledige tocht weer live hoop ik?
Helaas niet..
"In tegenstelling tot gisteren is het vertrek van de stoet met rouwwagens van Vliegbasis Eindhoven tot aan de aankomst bij de Korporaal Van Oudheusdenkazerne in Hilversum niet rechtstreeks te volgen. Daarvoor is uitgebreid aandacht in de reguliere journaals."
Welnee, maar zoveel tijd heb ik niet om dit topic te volgen, maar ik zie jou al 3x mekkeren over files en rouwstoeten en toestanden, terwijl er al meerdere malen is aangeven dat er amper (extra) files waren, en dit nou eenmaal de gang van zaken is. Als we het gisteren zo deden is het ook wel een beetje raar om het niet voor de rest van de overledenen niet zo te doen...
[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 24-07-2014 14:39:00 ]
"In tegenstelling tot gisteren is het vertrek van de stoet met rouwwagens van Vliegbasis Eindhoven tot aan de aankomst bij de Korporaal Van Oudheusdenkazerne in Hilversum niet rechtstreeks te volgen. Daarvoor is uitgebreid aandacht in de reguliere journaals."
Ongepast vind ik dat. Alle slachtoffers verdienen dat, niet 40 van de 300.
Misschien was die "aso" zijn vrouw wel net aan het bevallen of zijn kind net verdronken, makkelijk oordelen altijd.
Ja, waarschijnlijk wel, vandaar dat hij ook niet op de vluchtstrook door bleef rijden, maar hem tussen twee auto's wurmde, en daarmee maar liefst een stuk of 15 auto's opgeschoten was....
Hij zal vast niet op weg naar het ziekenhuis geweest zijn, dat lag nog geen kilometer achter hem.
Op donderdag 24 juli 2014 14:25 schreef TheVulture het volgende: Volgens mij is het op verzoek van nabestaanden dat de media-aandacht na gisteren afneemt
Ongepast vind ik dat. Alle slachtoffers verdienen dat, niet 40 van de 300.
Vind ik niet. Niemand weet wie er precies in de kisten zit. Dus het is echt niet zo dat je slechts een select clubje wel of niet eert, want je weet simpelweg niet wie het zijn. Alle slachtoffers krijgen wel dezelfde (militaire) eer en worden even waardig behandeld. Dat dit niet (rechtstreeks) op TV komt, doet daar niks aan af.
Op donderdag 24 juli 2014 14:25 schreef TheVulture het volgende: Volgens mij is het op verzoek van nabestaanden dat de media-aandacht na gisteren afneemt
En daar heb je een bron voor, of dat is gewoon natte vingerwerk?
Ik denk dat t ook gewoon logisch is dat het wat afneemt, we hoeven niet 3x die hele tocht op TV...
LE-ZEN, ze ontvangen de doden met dezelfde egards, maar het hoeft toch niet 1 op 1 weer uitgezonden worden. Maar het lijkt me logisch dat ze ze niet gisteren netjes 1 voor 1 in een rouwwagen deden en in colonne naar Hilversum reden, en nu ze in koelwagen pleuren en ff lekker in de file gaan staan.
Op donderdag 24 juli 2014 14:38 schreef nils7 het volgende: Mogen die nabestaanden wel bij elke vlucht op Eindhoven zijn? Ergens zou ik me dat best voor kunnen stellen dat je dat zou willen.
Op donderdag 24 juli 2014 14:38 schreef nils7 het volgende: Mogen die nabestaanden wel bij elke vlucht op Eindhoven zijn? Ergens zou ik me dat best voor kunnen stellen dat je dat zou willen.
Behalve dat laatste: "niet te bevatten horrordood". Geef de nabestaanden tenminste wat gemoedsrust ipv vreselijke beelden op te roepen over hun laatste moment.
Op donderdag 24 juli 2014 14:39 schreef Swetsenegger het volgende: Is het al dan niet uitzenden van hoe je behandeld wordt ook al ONDERDEEL van die behandeling?
Ik kende voor de ramp ook niemand van de slachtoffers, maar ik heb iemand leren kennen die slachtoffer is. Het enige Zwolse slachtoffer woonde aan de route die ik al 14 jaar naar mijn werk fiets. Als je in een week als deze dagelijks 2x langs de berg bloemen die daar voor de deur ligt fietst ontkom je er niet aan om die persoon te leren kennen en een gevoel bij te ontwikkelen bij wie zo'n persoon was. Ik moet haar onbewust in de 14 jaar die ik die route fiets vele malen gezien hebben. Ze zal ook dezelfde supermarkt bezocht hebben en dezelfde winkels. Nogmaals: ik ken haar niet maar je kunt niet meer met een afstandelijk gevoel naar deze ramp kijken op deze manier. Zoals de schrijver van het stuk stelt zorgt de kleine omvang van een lang als Nederland dat je toch sneller geraakt wordt door dit soort gebeurtenissen. We zitten dichter op elkaar gepakt dus dat is logisch.
Ik kende voor de ramp ook niemand van de slachtoffers, maar ik heb iemand leren kennen die slachtoffer is. Het enige Zwolse slachtoffer woonde aan de route die ik al 14 jaar naar mijn werk fiets. Als je in een week als deze dagelijks 2x langs de berg bloemen die daar voor de deur ligt fietst ontkom je er niet aan om die persoon te leren kennen en een gevoel bij te ontwikkelen bij wie zo'n persoon was. Ik moet haar onbewust in de 14 jaar die ik die route fiets vele malen gezien hebben. Ze zal ook dezelfde supermarkt bezocht hebben en dezelfde winkels. Nogmaals: ik ken haar niet maar je kunt niet meer met een afstandelijk gevoel naar deze ramp kijken op deze manier. Zoals de schrijver van het stuk stelt zorgt de kleine omvang van een lang als Nederland dat je toch sneller geraakt wordt door dit soort gebeurtenissen. We zitten dichter op elkaar gepakt dus dat is logisch.
Het heeft er inderdaad denk ik niet mee te maken of je een van de slachtoffers persoonlijk kende om een verbondenheid met ze te creëren, al zijn ze niet meer. Wat vooral meespeelt is dat men in de dagen na de ramp het verhaal van deze mensen leert kennen; wie ze waren, wat voor werk ze deden, waar ze vandaan kwamen, hoe ze eruit zagen, wat ze in hun vrije tijd deden. Kortom, hoe het leven van zo een persoon was.
Ik ook niet, gelukkig. Ik heb ook tot nu toe niet gehoord van iemand in mijn omgeving dat hij/zij een van de slachtoffers heeft gekend. (Hoewel ik niet in Nederland woon en dat laatste dan sowieso moeilijk te achterhalen is).
Ik ken niemand in het vliegtuig en dacht dat er in mijn omgeving niemand was die iemand kende. En toen sprak ik mijn vader en die vertelde dat er een collega van hem aan boord was. Niet iemand die hij dagelijk sprak, maar wel regelmatig contact mee had. In jouw geval wat lastiger, maar ik denk dat je al snel iemand in je omgeving hebt die toch wel iemand kent. Nederland is af en toe kleiner dan wij ons realiseren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
CNN nu gewoon een compleet blok over de nieuwe telefoon van Amazone Is blijkbaar belangrijker dan het andere nieuws, zullen wel flink wat geld krijgen daarvoor
Op donderdag 24 juli 2014 14:58 schreef SecretStoryWous het volgende: CNN nu gewoon een compleet blok over de nieuwe telefoon van Amazone Is blijkbaar belangrijker dan het andere nieuws, zullen wel flink wat geld krijgen daarvoor
Terwijl CNN toch echt een reputatie heeft hoog te houden als het over neerstortende vliegtuigen gaat.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op donderdag 24 juli 2014 14:58 schreef SecretStoryWous het volgende: CNN nu gewoon een compleet blok over de nieuwe telefoon van Amazone Is blijkbaar belangrijker dan het andere nieuws, zullen wel flink wat geld krijgen daarvoor
Haha de firefone. Mja, NOS zendt toch ook gewoon nog sport e.d. uit. Dus lijkt me geen probleem er 'even' tussendoor. Kan moeilijk 24/7 over plane crashes praten.
Een telefoon gemaakt door indianen uit de Amazone? Dat lijkt mij wel nieuwswaardig.
Ben ik de enige die zich hieraan ergert, laat die mensen hun werk doen.
Ik heb al meermaals geergerd aan de pukkelige puisterige halfbakken idioten die zich Journalist noemen en de meest ontactvolle brugjes maken - debiele beelden - idiote commentaar geven. Maar dat is allemaal makkelijk vanaf mijn stoel hier thuis achter mijn pc. Ik weet niet in hoeverre je het ze kwalijk mag nemen - op wat tactloos gedoe na -
De NOS zendt vanmiddag de aankomst van de militaire transporttoestellen uit Charkov rechtstreeks uit. In een extra uitzending van 15.45 tot 18.00 uur op Nederland 1 is er aandacht voor de aankomst van de Nederlandse Hercules en de Australische C-17 met daarin zeker 74 kisten met slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne.
Het signaal van de trompettist, de minuut stilte en het overbrengen van een deel van de kisten naar de rouwwagens zullen te volgen zijn. Daarna gaat het tv-programma over in een extra nieuwsuitzending. De hele ceremonie op Vliegbasis Eindhoven kan gevolgd worden via NOS.nl.
Het nieuwsprogramma op Nederland 1 besteedt onder meer aandacht aan een eventuele bewapende missie naar Oekraïne, waarover het kabinet overlegt. Ook het bezoek van minister Timmermans aan Kiev komt aan de orde.
In tegenstelling tot gisteren is het vertrek van de stoet met rouwwagens van Vliegbasis Eindhoven tot aan de aankomst bij de Korporaal Van Oudheusdenkazerne in Hilversum niet rechtstreeks te volgen. Daarvoor is uitgebreid aandacht in de reguliere journaals.
Ik ken niemand in het vliegtuig en dacht dat er in mijn omgeving niemand was die iemand kende. En toen sprak ik mijn vader en die vertelde dat er een collega van hem aan boord was. Niet iemand die hij dagelijk sprak, maar wel regelmatig contact mee had. In jouw geval wat lastiger, maar ik denk dat je al snel iemand in je omgeving hebt die toch wel iemand kent. Nederland is af en toe kleiner dan wij ons realiseren.
Klopt, ik heb er ook eigenlijk alleen met mijn directie familie over gesproken. Kans dat je iemand via via kent is wel vrij groot.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Ook echt hè... Één knurft van een burgemeester doet een uitspraak die z'n vak onwaardig is, en voor het nieuws de wereld goed en wel rond is, is de opmerking van die idioot de mening van het volk
Ik heb al meermaals geergerd aan de pukkelige puisterige halfbakken idioten die zich Journalist noemen en de meest ontactvolle brugjes maken - debiele beelden - idiote commentaar geven. Maar dat is allemaal makkelijk vanaf mijn stoel hier thuis achter mijn pc. Ik weet niet in hoeverre je het ze kwalijk mag nemen - op wat tactloos gedoe na -
Misschien ook wel, al heb ik misschien een afkeer van Rudy Bouma zijn twittergedrag. Kwma erachter dat het vaker zijn tweets zijn die mij irriteren.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Op donderdag 24 juli 2014 15:06 schreef Leandra het volgende: Ook echt hè... Één knurft van een burgemeester doet een uitspraak die z'n vak onwaardig is, en voor het nieuws de wereld goed en wel rond is, is de opmerking van die idioot de mening van het volk
't is wel de Burgemeester van de 36e (kwa inwoners) stad van Nederland ja Respect
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2014 15:09:09 ]
Ook echt hè... Één knurft van een burgemeester doet een uitspraak die z'n vak onwaardig is, en voor het nieuws de wereld goed en wel rond is, is de opmerking van die idioot de mening van het volk
Zo werkt dat met journalistiek. Net zoals 1 of 2 foto's ervoor zorgen dat alle Oost-Oekraïners plunderende schoften zijn.
Die burgemeester was voorheen hoofdredacteur van De Volkskrant, zou toch beter moeten weten om dit soort uitspraken niet te doen omdat ze uit hun verband kunnen worden getrokken - zoals nu op deze voorpagina. Hij zegt nu dat de uitspraak per ongeluk was gemaakt omdat hij op dat moment te emotioneel was. Als overheidsverantwoordelijke moet je toch je woorden afwegen voordat je iets zegt.. zie de toespraak van Timmermans bij de VN, welke goed vantevoren was uitgedacht en, hoewel scherp, niemand direct voor het hoofd stoot.
Dit past prima bij de Bill O'Reilly filosofie van FOX News.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Ik zeg niet dat er geen plunderende schoften zijn, maar niet allemaal. En dit is overigens nog steeds datzelfde ene slachtoffer dat overal in kranten opduikt.
Ik zeg niet dat er geen plunderende schoften zijn, maar niet allemaal. En dit is overigens nog steeds datzelfde ene slachtoffer dat overal in kranten opduikt.
Ah oke, excuses. Er zijn hier ook mensen die doen alsof er echter helemaal niets mis is gegaan daar. Vandaar.
EC komt met vergaande sancties Toegevoegd: donderdag 24 jul 2014, 15:04 Update: donderdag 24 jul 2014, 15:09 De Europese Commissie heeft een breed pakket van mogelijke sancties tegen Rusland vastgesteld. Over de inhoud is nog niets bekendgemaakt.
De lidstaten kunnen nu kiezen uit verschillende mogelijkheden. Daar wordt op dit moment over vergaderd, zegt NOS-Correspondent Chris Ostendorf in Brussel.
Economie De strafmaatregelen die op tafel liggen gaan veel verder dan de sancties die tot nu toe zijn opgelegd, zegt Ostendorff. En ook verder dan de sancties die de Verenigde Staten hebben opgelegd aan Rusland.
"Tot nu toe ging het wat Europa betreft om een lijst met om individuen", zegt Ostendorf. "Maar nu gaat het om een poging grote delen van de Russische economie plat te leggen." Eerder werd gesproken over defensie en de energie en financiële sector. http://nos.nl/artikel/678817-ec-komt-met-vergaande-sancties.html
Zo werkt dat met journalistiek. Net zoals 1 of 2 foto's ervoor zorgen dat alle Oost-Oekraïners plunderende schoften zijn.
Ja, en een burgemeester, nota bene de burgemeester van de plaats waar de slachtoffers naartoe gebracht worden, moet toch wel begrijpen hoe dat werkt....
Op donderdag 24 juli 2014 15:15 schreef Automatisch het volgende: EC komt met vergaande sancties Toegevoegd: donderdag 24 jul 2014, 15:04 Update: donderdag 24 jul 2014, 15:09 De Europese Commissie heeft een breed pakket van mogelijke sancties tegen Rusland vastgesteld. Over de inhoud is nog niets bekendgemaakt.
De lidstaten kunnen nu kiezen uit verschillende mogelijkheden. Daar wordt op dit moment over vergaderd, zegt NOS-Correspondent Chris Ostendorf in Brussel.
Economie De strafmaatregelen die op tafel liggen gaan veel verder dan de sancties die tot nu toe zijn opgelegd, zegt Ostendorff. En ook verder dan de sancties die de Verenigde Staten hebben opgelegd aan Rusland.
"Tot nu toe ging het wat Europa betreft om een lijst met om individuen", zegt Ostendorf. "Maar nu gaat het om een poging grote delen van de Russische economie plat te leggen." Eerder werd gesproken over defensie en de energie en financiële sector. http://nos.nl/artikel/678817-ec-komt-met-vergaande-sancties.html
Op donderdag 24 juli 2014 15:13 schreef El_jefe07 het volgende: Die burgemeester was voorheen hoofdredacteur van De Volkskrant, zou toch beter moeten weten om dit soort uitspraken niet te doen omdat ze uit hun verband kunnen worden getrokken - zoals nu op deze voorpagina. Hij zegt nu dat de uitspraak per ongeluk was gemaakt omdat hij op dat moment te emotioneel was. Als overheidsverantwoordelijke moet je toch je woorden afwegen voordat je iets zegt.. zie de toespraak van Timmermans bij de VN, welke goed vantevoren was uitgedacht en, hoewel scherp, niemand direct voor het hoofd stoot.
Emotioneel of niet, de gedachtegang alleen al is te absurd voor woorden, hoe komt iemand erbij dat de dochter van Poetin "voor straf" maar zou moeten worden uitgezet? Dan spoor je toch niet?!
Op donderdag 24 juli 2014 15:17 schreef Scrummie het volgende: "Maar nu gaat het om een poging grote delen van de Russische economie plat te leggen." Eerder werd gesproken over defensie en de energie en financiële sector.
"Maar nu gaat het om een poging grote delen van de Russische economie plat te leggen." Eerder werd gesproken over defensie en de energie en financiële sector."
Ja, en een burgemeester, nota bene de burgemeester van de plaats waar de slachtoffers naartoe gebracht worden, moet toch wel begrijpen hoe dat werkt....
Die had zoiets nooit mogen zeggen.
Emotioneel of niet, de gedachtegang alleen al is te absurd voor woorden, hoe komt iemand erbij dat de dochter van Poetin "voor straf" maar zou moeten worden uitgezet? Dan spoor je toch niet?!
tja, met de menigte mee gaan om tegen rusland te trappen, denk ik.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
"Maar nu gaat het om een poging grote delen van de Russische economie plat te leggen." Eerder werd gesproken over defensie en de energie en financiële sector."
Op donderdag 24 juli 2014 15:19 schreef IBAZ het volgende: Luchtmacht vliegtuig Hercules C-130H30 G-781 NAF24 met kisten aan boord land momenteel op EHEH Eindhoven.
Hij land voorlopig nog niet. Hij moet eerst nog wachten.
Dit, en al even afgezien van het feit dat hij zijn interview aan Radio 1 mocht geven omdat de lichamen naar de kazerne in Hilversum gebracht werden, dus hoe je er dan in hemelsnaam bij komt om zo'n debiele opmerking te maken snap ik niet.... en zeker niet van iemand in zijn functie met zijn achtergrond.
Op donderdag 24 juli 2014 15:19 schreef IBAZ het volgende: Luchtmacht vliegtuig Hercules C-130H30 G-781 NAF24 met kisten aan boord landt momenteel op EHEH Eindhoven.
WAAR IS CONTADOR
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ach, als Israël het doet...
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Dit, en al even afgezien van het feit dat hij zijn interview aan Radio 1 mocht geven omdat de lichamen naar de kazerne in Hilversum gebracht werden, dus hoe je er dan in hemelsnaam bij komt om zo'n debiele opmerking te maken snap ik niet.... en zeker niet van iemand in zijn functie met zijn achtergrond.
Het excuus was nog erger, was uit onmacht en emotie....om vervolgens bij CNN te zeggen dat hij de slachtoffers uit Hilversum niet kent. Hoe komen dit soort mensen op die functies, vraag ik me weleens af.
Die man van de persco is volgens mij ook geen voorlichter, maar gewoon een medewerker. Dan gaat het misschien niet soepel, maar ga er maar aan staan, zo voor de internationaal pers.
Op donderdag 24 juli 2014 15:24 schreef DeJori het volgende: Die man van de persco is volgens mij ook geen voorlichter, maar gewoon een medewerker. Dan gaat het misschien niet soepel, maar ga er maar aan staan, zo voor de internationaal pers.
quote:
Op donderdag 24 juli 2014 15:15 schreef Prof_Hoax het volgende: Ik vind deze man een tien maal betere toespraak geven dan welke journalist ik dan ook gehoord heb tot nu toe.
Helder en iet wat schattig door z'n af en toe "stotter"tje.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
als hij het patroon aanhoudt van gisteren, en dat hij tussen Tilburg en EHV pas draait, is het nog wel tot 15.45 bezig....
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Wat denken jullie, is dit uitzonderlijk en blijft het dat ook, of zet de manier waarop dit nu aangepakt wordt -met militaire eer en een stoet lijkwagens- de komende tijd wellicht in meer landen en/of vaker ingezet?
Op donderdag 24 juli 2014 15:30 schreef superworm het volgende: Wat denken jullie, is dit uitzonderlijk en blijft het dat ook, of zet de manier waarop dit nu aangepakt wordt -met militaire eer en een stoet lijkwagens- de komende tijd wellicht in meer landen en/of vaker ingezet?
Is ook soort van gebeurd in België bij de busramp in Sierre.
Nu weten we het wel, flikker nu maar op.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [3811 9 zetels]
Op donderdag 24 juli 2014 15:30 schreef superworm het volgende: Wat denken jullie, is dit uitzonderlijk en blijft het dat ook, of zet de manier waarop dit nu aangepakt wordt -met militaire eer en een stoet lijkwagens- de komende tijd wellicht in meer landen en/of vaker ingezet?
De slachtoffers komen in een trein, gaan in vliegtuigen terug en hier doen we elke kist een aparte auto want dat is respectvol. Of dat een trend wordt? Ik heb geen idee?
Dat laatste zou ik niet erg vinden
Ik denk dat dit toch wel uitzonderlijk blijft. Het is ook best een uitzonderlijke situatie, een neergeschoten passagiersvliegtuig en het hele gebeuren wat er direct op volgde. Ik zou het ook niet erg vinden als het vaker wordt gedaan, iedereen verdient respect. Maar ben bang dat mensen er snel "moe" van zullen worden.
De slachtoffers komen in een trein, gaan in vliegtuigen terug en hier doen we elke kist een aparte auto want dat is respectvol. Of dat een trend wordt? Ik heb geen idee?
Nee, het idee dat bij een ramp de slachtoffers gerepatrieerd worden met eerbetoon, snelweg afzetten en rouwstoet.
Ik denk dat dit toch wel uitzonderlijk blijft. Het is ook best een uitzonderlijke situatie, een neergeschoten passagiersvliegtuig en het hele gebeuren wat er direct op volgde. Ik zou het ook niet erg vinden als het vaker wordt gedaan, iedereen verdient respect. Maar ben bang dat mensen er snel "moe" van zullen worden.
Ja, dan wordt het ook weer snel een moetje, en gewenning slaat toe.
NL1, daar was iemand van het identificatie team aan het uitleggen hoe ze te werk gaan, hoe ze het werk kunnen doen, maar de vliegtuigen komen bijna aan in Eindhoven.
De eerste lichamen zijn gisteren naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht.
"Momenteel worden de zakken opengemaakt en wordt gekeken wat erin zit, wie erin zit. Daarna begint simpelweg het invullen van de lijsten. Is het een man of een vrouw, hoe lang is hij of zij, haarkleur, sieraden, kleding."
Forensisch patholoog Frank van de Goot beschrijft de werkwijze van het team dat op een Hilversumse kazerne de slachtoffers van de vliegramp probeert te identificeren.
Welke problemen kom je tegen op zo'n eerste dag?
"De schade aan de lichamen. Op de eerste dag is een lichaam min of meer intact, goed foto-herkenbaar. Daar ben je vrij snel mee klaar. Dat is nu anders. Het kan daarnaast voorkomen dat in de eerste zak een lichaamsdeel zit dat je niet kwijt kan. Dat niet hoort bij degene die erbij ligt. Dan kan het dus zijn dat de rest van deze persoon pas in zak nummer driehonderd zit."
Er zit dus niet per se één persoon in een kist?
"Nee, er zit één zak in. De zakken zijn ook gecontroleerd. Het zal bij benadering misschien wel zo zijn dat er één persoon in zit, maar als je de berichten hoort over hoeveel lichaamsdelen er gevonden zijn, is dat natuurlijk beslist niet het geval."
Zijn de lichamen die nog niet gevonden zijn ook moeilijker te identificeren?
"Ja, met name de kleine delen die nog in het veld liggen, raak je met de tijd kwijt. Bij de grote lichaamsdelen maakt dat niet uit. Dan komt het aan op DNA en dat blijft lang aantoonbaar."
Kleine delen zoeken in een veld met zonnebloemen. Kunnen daar speurhonden bij gebruikt worden?
"Als er veel materiaal ligt en er zitten zoveel luchtjes aan alle omgevingen, dan betwijfel ik of er met speurhonden gezocht gaat worden. Dan gaat het handwerk worden. Waarbij we moeten accepteren dat in de loop van de tijd, hoe kleiner de delen zijn, deze verdwijnen."
Hoeveel mensen zijn er momenteel bij de identificatie betrokken?
"Er zijn vier identificatie-straten gemaakt. Een soort lopende band. Daar zijn wel vijftien, zestien man per straat mee bezig. Plus nog het commandocentrum. Momenteel werken er zestig, zeventig, tachtig man."
Hoe ziet zo'n identificatie-straat eruit?
"Het is in feite een rij met tenten, in dit geval ook met gebouwen erbij (de kazerne heeft verschillende gebouwen, red.). Aan een kant worden de lichamen binnengebracht. Elk team houdt zich bezig met een ander onderdeel. Het ene team doet de beschrijving van de kleding, en uiterlijke kenmerken. Het tweede team doet de vingerafdrukken, röntgenfoto's en gebitsopnames. Er is een team dat zich bezighoudt met DNA-afname en een ander team verzamelt en vergelijkt alle data. Als het eerste team klaar is, gaat het lichaam door naar team twee. Dan kan, na schoonmaken, de volgende al weer."
Gaat dit proces 24 uur per dag door?
"Dat is een groot woord, 24 uur, maar het gaat wel erg lang door. Er worden natuurlijk pauzes gehouden en er moet worden schoongemaakt, maar er is een roulatieschema."
Is dit voor alle experts een zeer heftige klus?
"Al dit soort klussen, om het maar zo te noemen, zijn buitengewoon indrukwekkend. Dit is hun werk. Maar voor diegenen die dat nodig hebben, is er psychologische begeleiding. In het algemeen merk je dat er een vooral gedrevenheid ontstaat. Een wens en een wil om het zo snel en zo goed mogelijk te doen. Dat voert de boventoon."
Denkt u dat vandaag de eerste families te horen krijgen dat hun dierbare geïdentificeerd is?
"Nee, dat zal nog even duren. Het is goed mogelijk dat er ondertussen al mensen bekend zijn, maar ik ben er bijna zeker van dat ze eerst wachten op de DNA-uitslagen om daarmee 100 procent zekerheid te krijgen. Niemand kan en wil zich permitteren om meteen al in de beginfase een fout te maken."
De vliegtuigspotters komen deze dagen goed aan hun trekken
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Nee, dit is de C-981 een grotere versie C130H30. Gisteren was de C988. Die is kleiner.
Voor mijn gevoel blijft het een C-47 Skytrain, maar dan met 4 motoren.
Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Broekpaling het volgende: Waarom is bij het taxiën gekozen om het Australische vliegtuig als eerste te parkeren ipv het Nederlandse?
Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Pandaplint het volgende: Waarom doen ze dit eigenlijk steeds met twee vliegtuigen? 74 kisten kunnen toch makkelijk in één?
Dan moet er gestapeld worden, en dat doen ze niet (zoiets geloof ik)
I give myself very good advice But I very seldom follow it That explains the trouble that I'm always in
Op de luchtmachtdagen staan al die toestellen ook.
Ja maar dan vliegen ze niet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Broekpaling het volgende: Waarom is bij het taxiën gekozen om het Australische vliegtuig als eerste te parkeren ipv het Nederlandse?
Ik denk omdat de Nederlandse Hercules gister eerst ging?
Geen idee, maar qua ruimte, camerapunten of de wijze waarop de wagens zijn opgesteld?
Het Nederlandse toestel heeft daar sowieso wel gevlogen.
..... okee.... maar heb evengoed ergens gelezen dat er spotters zijn sowieso al vanwege dat Australische bakbeest ...
Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef Blik het volgende: Voeckler mag ook wel strafsecondjes krijgen, is al de derde keer dat ze het laten zien in deze etappe
Dat is bijna het dubbele aan dodenwagens tov gisteren. Luguber zeg.
Russia Today coverage van de 'home coming' van de slachtoffers. Valt me op dat niet 1 keer de mensen massa's in beeld komen. Alleen lijkwagens, bloemen, en 1 Nederlandse burger.
Lijkt me sterk. Ik gok op een paar busjes. Zoveel lijkwagens zijn er niet beschikbaar denk ik.
De A2 en A27 gaan donderdagmiddag opnieuw deels dicht om ruimte te maken voor de rouwstoet. Die is dit keer langer met 74 lijkwagens in plaats van de 40 van woensdag. De vliegtuigen met de slachtoffers worden opnieuw rond 16.00 uur verwacht op Eindhoven Airport.
'Volledige Tweede Kamer wellicht volgende week terug van reces'
Als het kabinet besluit tot het uitzenden van Nederlandse militairen bij een eventuele politiemissie naar Oost-Oekraïne, dan zal de Tweede Kamer daar waarschijnlijk begin volgende week met het Kabinet over debatteren. Dat melden Haagse bronnen aan RTL Nieuws.
Kamerleden van diverse partijen die in het buitenland op vakantie zijn, is gevraagd alvast te kijken naar manieren om maandag of dinsdag terug te kunnen keren naar Den Haag.
Artikel-100 brief Als het kabinet inderdaad militairen, politieagenten of marechaussee wil uitzenden naar de plek waar de noodlottige vlucht MH17 terecht is gekomen, dan stuurt ze een zogenoemde artikel-100 brief aan de Tweede Kamer.
Formeel is dan geen toestemming van de Tweede Kamer meer nodig voor deelname aan de missie. Maar in de praktijk zal het kabinet een zo breed mogelijk draagvlak zoeken in een Kamerdebat, zo is de verwachting.
Beveiligen Achter de schermen werkt Nederland samen met onder meer Australië aan zo’n politiemissie van de Verenigde Naties naar de plek van de vliegtuigcrash. De missie moet de rampplek beveiligen, zodat onderzoekers ongestoord hun werk kunnen doen.
Morgen keert een klein deel van de Tweede Kamerleden al terug van reces. De vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken debatteert dan met premier Rutte en minister Opstelten over de nasleep van de crash en eventuele economische sancties tegen Rusland. RTL Nieuws
De A2 en A27 gaan donderdagmiddag opnieuw deels dicht om ruimte te maken voor de rouwstoet. Die is dit keer langer met 74 lijkwagens in plaats van de 40 van woensdag. De vliegtuigen met de slachtoffers worden opnieuw rond 16.00 uur verwacht op Eindhoven Airport.
Oh, wow. Ik vond het al knap dat ze 40 bijna dezelfde lijkwagens konden verzamelen. Of heeft defensie zelf al een flink aantal wagens. Het viel me gisteren al op dat ze bijzondere kentekens hadden. (geen EU-platen)
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Oh, wow. Ik vond het al knap dat ze 40 bijna dezelfde lijkwagens konden verzamelen. Of heeft defensie zelf al een flink aantal wagens. Het viel me gisteren al op dat ze bijzondere kentekens hadden. (geen EU-platen)
Dat viel mij ook op. Gisteren alleen Cadillacs en Mercs gezien. Lijkt vandaag hetzelfde.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity. He named this world: Forbidden Paradise
Dat viel mij ook op. Gisteren alleen Cadillacs en Mercs gezien. Lijkt vandaag hetzelfde.
De laatste 4 waren Lincolns.
Defensie heeft geen wagens. Niet zulke. Die platen zijn 'Amerikaanse platen'. Horen bij het merk / type auto.
Die komen gewoon uit het hele land. Zo bijzonder is dit niet.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Vind ik niet. Het geeft iets surrealistisch en onwerkelijks aan dit alles. Net als vogeltjes horen fluiten, de wind die de touwen van de masten laat rinkelen, dat het allemaal gewoon door gaat terwijl er 74 doden worden uitgeladen
Op donderdag 24 juli 2014 16:11 schreef DeJori het volgende: Ik vraag me toch af wanneer ze dan mensen willen sturen, als de kamer op zn vroegst volgende week bij elkaar komt.
Ik meen gister ergens iets gelezen te hebben over eind volgende week. Maar goed, Frans moet ook eerst nog naar de VN.
Vind ik niet. Het geeft iets surrealistisch en onwerkelijks aan dit alles. Net als vogeltjes horen fluiten, de wind die de touwen van de masten laat rinkelen, dat het allemaal gewoon door gaat terwijl er 74 doden worden uitgeladen
Voor mij zijn het in Bono's woorden de clanging chimes of doom, één van elk van de 17 landen waaruit slachtoffers kwamen.
Vind ik niet. Het geeft iets surrealistisch en onwerkelijks aan dit alles. Net als vogeltjes horen fluiten, de wind die de touwen van de masten laat rinkelen, dat het allemaal gewoon door gaat terwijl er 74 doden worden uitgeladen [/quote]
Ja snap ik. Ik vind het sowieso een rotgeluid, hoor het thuis constant, vandaar.
Hoorde ik nou een Rus spreken met het audiokloten op de NPO?