Op de luchtmachtdagen staan al die toestellen ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:54 schreef controlaltdelete het volgende:
De vliegtuigspotters komen deze dagen goed aan hun trekken
Dit aantal is al enorm heftig, laat staan allemaal inderdaad.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:51 schreef Uccie het volgende:
[..]
En de nabestaanden zitten erbij, kun je je voorstellen dat je 200 kisten voorbij gedragen ziet worden?
Omdat ie met een A begint?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Broekpaling het volgende:
Waarom is bij het taxiën gekozen om het Australische vliegtuig als eerste te parkeren ipv het Nederlandse?
Dan moet er gestapeld worden, en dat doen ze nietquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Pandaplint het volgende:
Waarom doen ze dit eigenlijk steeds met twee vliegtuigen? 74 kisten kunnen toch makkelijk in één?
Ja maar dan vliegen ze niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Collide het volgende:
[..]
Op de luchtmachtdagen staan al die toestellen ook.
In principe wel, per ongeluk kunnen verkeerde lichaamsdelen bij elkaar liggen. Maar bewust meerder bij elkaar doen ze niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En het is niet per se 1 slachtoffer per kist.
Ik denk omdat de Nederlandse Hercules gister eerst ging?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Broekpaling het volgende:
Waarom is bij het taxiën gekozen om het Australische vliegtuig als eerste te parkeren ipv het Nederlandse?
Liggen ze tijdens transport niet gewoon in koelzeecontainers oid?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Dan moet er gestapeld worden, en dat doen ze niet
(zoiets geloof ik)
Het Nederlandse toestel heeft daar wel gevlogen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar dan vliegen ze niet.
Alleen voor luchthaven Ehvquote:
Ze doen hun best daar en die arme mensen in dat dorp worden als stelletje barbaren en plunderaars afgeschilderd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:54 schreef Collide het volgende:
[..]
Niet alle slachtoffers zijn nog gevonden.
Gister was de Hercules ook als 2e.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ik denk omdat de Nederlandse Hercules gister eerst ging?
Geen idee, maar qua ruimte, camerapunten of de wijze waarop de wagens zijn opgesteld?quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:55 schreef Broekpaling het volgende:
De lijkzakken worden in de kisten gedaan, daar zitten ook veel losse lichaamsdelen (van diverse personen) in vermoedelijk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
In principe wel, per ongeluk kunnen verkeerde lichaamsdelen bij elkaar liggen. Maar bewust meerder bij elkaar doen ze niet.
..... okee.... maar heb evengoed ergens gelezen dat er spotters zijn sowieso al vanwege dat Australische bakbeest ...quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef Collide het volgende:
[..]
Het Nederlandse toestel heeft daar sowieso wel gevlogen.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:56 schreef Blik het volgende:
Voeckler mag ook wel strafsecondjes krijgen, is al de derde keer dat ze het laten zien in deze etappe
Oh is me dan eventjes niet opgevallen. Maar goed, zat ook niet echt te kijken vanwege die vliegtuigenquote:Op donderdag 24 juli 2014 15:57 schreef Broekpaling het volgende:
[..]
Gister was de Hercules ook als 2e.
Ja, dat bedoel ik met per ongeluk. Maar niet twee complete lichamen bij elkaar omdat het ruimte bespaart.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De lijkzakken worden in de kisten gedaan, daar zitten ook veel losse lichaamsdelen (van diverse personen) in vermoedelijk.
Ok zo, ja dat lijkt me ook niet neequote:Op donderdag 24 juli 2014 15:59 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik met per ongeluk. Maar niet twee complete lichamen bij elkaar omdat het ruimte bespaart.
Best knap opzich, ondanks dat ze al een half uurtje aan het rondvliegen waren bij eindhoven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:58 schreef SecretStoryWous het volgende:
Bijna op de minuut gelijk met gisteren
Dat maak ik zelf wel uit.quote:
De G-781 en G-988 zijn C-130H, de verlengde C130H-30 zijn de G-273 en de G-275.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:52 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Nee, dit is de G-781 een grotere versie C130H30. Gisteren was de G988. Die is kleiner.
Oke.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:03 schreef Ratsnest89 het volgende:
Als ik koning was, was ik met elke vlucht daar. Andere afspraken werden maar verzet.
Hij is toch op vakantie dacht ik?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:03 schreef Ratsnest89 het volgende:
Als ik koning was, was ik met elke vlucht daar. Andere afspraken werden maar verzet.
Lijkt me sterk. Ik gok op een paar busjes.quote:
Ik zie op de achtergrond wel lijkenwagens staan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik gok op een paar busjes.
Zoveel lijkwagens zijn er niet beschikbaar denk ik.
Er zal elke keer iemand van het kabinet aanwezig zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat doet ome Ron daar eigenlijk
Wel 74 lijkwagens als ik het goed begrepen heb.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Hadden ze die niet uit het hele land vandaan? Landelijk zijn het er toch wel zeker 74?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Denk het wel, ze vertrekken vandaag ook een stuk later dan gisteren, dus ze zijn langer bezig met al de kisten in die auto's zetten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ja, zit er nu samen Edith Schippers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Er zal elke keer iemand van het kabinet aanwezig zijn.
Meerdere personen in één lijkwagen mag alleen als ze op dezelfde polis verzekerd zijn, en aangezien er nog niemand is geidentificeerd...quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
twitter:rudybouma twitterde op donderdag 24-07-2014 om 16:06:066) New parts of #MH17 found & inspected by OVSE, not shown before http://t.co/r48zvs4kvc reageer retweet
Hij is aan het daten met Schippers.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef SecretStoryWous het volgende:
Wat doet ome Ron daar eigenlijk
Dus die stoet wordt nog langer en indrukwekkender dan gisteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:06 schreef Ambrosius het volgende:
Denk het wel, ze vertrekken vandaag ook een stuk later dan gisteren, dus ze zijn langer bezig met al de kisten in die auto's zetten.
De A2 en A27 gaan donderdagmiddag opnieuw deels dicht om ruimte te maken voor de rouwstoet. Die is dit keer langer met 74 lijkwagens in plaats van de 40 van woensdag. De vliegtuigen met de slachtoffers worden opnieuw rond 16.00 uur verwacht op Eindhoven Airport.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:05 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Er liggen meerdere zakken in een kist.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:06 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Meerdere personen in één lijkwagen mag alleen als ze op dezelfde polis verzekerd zijn, en aangezien er nog niemand is geidentificeerd...
Klopt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus die stoet wordt nog langer en indrukwekkender dan gisteren.
quote:'Volledige Tweede Kamer wellicht volgende week terug van reces'
Als het kabinet besluit tot het uitzenden van Nederlandse militairen bij een eventuele politiemissie naar Oost-Oekraïne, dan zal de Tweede Kamer daar waarschijnlijk begin volgende week met het Kabinet over debatteren. Dat melden Haagse bronnen aan RTL Nieuws.
Kamerleden van diverse partijen die in het buitenland op vakantie zijn, is gevraagd alvast te kijken naar manieren om maandag of dinsdag terug te kunnen keren naar Den Haag.
Artikel-100 brief
Als het kabinet inderdaad militairen, politieagenten of marechaussee wil uitzenden naar de plek waar de noodlottige vlucht MH17 terecht is gekomen, dan stuurt ze een zogenoemde artikel-100 brief aan de Tweede Kamer.
Formeel is dan geen toestemming van de Tweede Kamer meer nodig voor deelname aan de missie. Maar in de praktijk zal het kabinet een zo breed mogelijk draagvlak zoeken in een Kamerdebat, zo is de verwachting.
Beveiligen
Achter de schermen werkt Nederland samen met onder meer Australië aan zo’n politiemissie van de Verenigde Naties naar de plek van de vliegtuigcrash. De missie moet de rampplek beveiligen, zodat onderzoekers ongestoord hun werk kunnen doen.
Morgen keert een klein deel van de Tweede Kamerleden al terug van reces. De vaste Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken debatteert dan met premier Rutte en minister Opstelten over de nasleep van de crash en eventuele economische sancties tegen Rusland.
RTL Nieuws
Op het hele land is 74 lijkwagens toch ook niet zoveel. Bij de begrafenisondernemer hier staan er al 4 of 5.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:06 schreef IShotTheMaid. het volgende:
[..]
Hadden ze die niet uit het hele land vandaan? Landelijk zijn het er toch wel zeker 74?
(Geen idee hoor)
Triangeljosti's vlaggenmast waarvan de ringetjes tegen de palen rinkelen van de wind.quote:
Ja precies, zo dacht ik dus ook.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:09 schreef Uccie het volgende:
[..]
Op het hele land is 74 lijkwagens toch ook niet zoveel. Bij de begrafenisondernemer hier staan er al 4 of 5.
Oh, wow. Ik vond het al knap dat ze 40 bijna dezelfde lijkwagens konden verzamelen. Of heeft defensie zelf al een flink aantal wagens. Het viel me gisteren al op dat ze bijzondere kentekens hadden. (geen EU-platen)quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:07 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De A2 en A27 gaan donderdagmiddag opnieuw deels dicht om ruimte te maken voor de rouwstoet. Die is dit keer langer met 74 lijkwagens in plaats van de 40 van woensdag. De vliegtuigen met de slachtoffers worden opnieuw rond 16.00 uur verwacht op Eindhoven Airport.
gvt? camo kleding? Dat zijn geneeskundige geloof ik dat iemand gister zei - in geval dat er iemand niet lekker zou worden.quote:
vlaggen in de wind.quote:
Dat viel mij ook op. Gisteren alleen Cadillacs en Mercs gezien. Lijkt vandaag hetzelfde.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Oh, wow. Ik vond het al knap dat ze 40 bijna dezelfde lijkwagens konden verzamelen. Of heeft defensie zelf al een flink aantal wagens. Het viel me gisteren al op dat ze bijzondere kentekens hadden. (geen EU-platen)
De laatste 4 waren Lincolns.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Gisteren alleen Cadillacs en Mercs gezien. Lijkt vandaag hetzelfde.
Defensie heeft geen wagens. Niet zulke. Die platen zijn 'Amerikaanse platen'. Horen bij het merk / type auto.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Oh, wow. Ik vond het al knap dat ze 40 bijna dezelfde lijkwagens konden verzamelen. Of heeft defensie zelf al een flink aantal wagens. Het viel me gisteren al op dat ze bijzondere kentekens hadden. (geen EU-platen)
En Lincolns toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat viel mij ook op. Gisteren alleen Cadillacs en Mercs gezien. Lijkt vandaag hetzelfde.
Die komen gewoon uit het hele land. Zo bijzonder is dit niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Inderdaad, denk gewoon nederlandse nummers van RDW op amrikaanse platen gezet. Zonder het blauwe eu/NL teken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Defensie heeft geen wagens. Niet zulke. Die platen zijn 'Amerikaanse platen'. Horen bij het merk / type auto.
Vind ik niet. Het geeft iets surrealistisch en onwerkelijks aan dit alles. Net als vogeltjes horen fluiten, de wind die de touwen van de masten laat rinkelen, dat het allemaal gewoon door gaat terwijl er 74 doden worden uitgeladenquote:
Ik meen gister ergens iets gelezen te hebben over eind volgende week.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:11 schreef DeJori het volgende:
Ik vraag me toch af wanneer ze dan mensen willen sturen, als de kamer op zn vroegst volgende week bij elkaar komt.
Oh dat is heel logisch inderdaad,quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:10 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
gvt? camo kleding? Dat zijn geneeskundige geloof ik dat iemand gister zei - in geval dat er iemand niet lekker zou worden.
[..]
vlaggen in de wind.
Voor mij zijn het in Bono's woorden de clanging chimes of doom, één van elk van de 17 landen waaruit slachtoffers kwamen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:12 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
[..]
Vind ik niet. Het geeft iets surrealistisch en onwerkelijks aan dit alles. Net als vogeltjes horen fluiten, de wind die de touwen van de masten laat rinkelen, dat het allemaal gewoon door gaat terwijl er 74 doden worden uitgeladen
Klopt,quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Defensie heeft geen wagens. Niet zulke. Die platen zijn 'Amerikaanse platen'. Horen bij het merk / type auto.
YES!!!, geen schroefjes!!!, wie geeft de voorzet?quote:
[..]quote:
Geeft niets, ik snapte het alleen niet. Tevens, ze hebben ook een rugzak met (denk ik) ehbo spullen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:12 schreef Uccie het volgende:
[..]
Oh dat is heel logisch inderdaad,
Wilde niet interessant doen met termen, maar sommig jargon is een overblijfsel uit een vroegere relatie.
Bedankt, nu zit ik weer met kippevel.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Voor mij zijn het in Bono's woorden de clanging chimes of doom, één van elk van de 17 landen waaruit slachtoffers kwamen.
Idd. Een organisatie als Menuta (of hoe heet dat ook al weer) heeft er vast heel wat rijden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 16:09 schreef Uccie het volgende:
[..]
Op het hele land is 74 lijkwagens toch ook niet zoveel. Bij de begrafenisondernemer hier staan er al 4 of 5.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |