abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:09 #1
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_142679289
Laatste updates

• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers.
• Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven.
Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden.
Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_142679297
15:45 laten ze de ceremonie live zien op de NOS.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142679319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:03 schreef superniger het volgende:
En maar goed ook, ieder slachtoffer verdient hetzelfde wat er gisteren is laten zien.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:05:59 #4
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142679320
quote:
Creditcard slachtoffer MH17 gebruikt in Oekraïne

Uit afschriften blijkt dat de creditcard van de Zuid-Afrikaanse Brit Cameron Dalziel is gebruikt in Oost-Oekraïne. De nabestaanden hebben zijn creditcard moeten blokkeren, meldt CNN.

Cameron woonde sinds kort in Maleisië. Hij keerde terug naar huis na het bijwonen van een conferentie in Nederland. 'Ze hebben totaal geen respect voor anderen, dat blijkt uit wat ze daar doen. Ik ben woedend en heb er gewoon geen woorden voor,' zegt Camerons zwager Shane Hattingh tegen CNN.

Hattingh was wel blij met de manier waarop de slachtoffers in Nederland zijn ontvangen. 'Het is een wereld van verschil, hoe mensonterend de stoffelijke resten in Oekraïne werden behandeld en op wat voor respectvolle manier de slachtoffers in Nederland zijn onthaald.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kt-in-Oekraine.dhtml
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142679327
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:05 schreef superniger het volgende:
Er zou toch geen pers bij zijn ?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142679329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:01 schreef DeJori het volgende:
Interessant analyse van gisteren:

[..]

I asked several Dutch friends how they were doing. As I more or less expected, every one of them knew at least one person who was on the plane.

:')
Je raekt an de dinge geweun.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 14:06:11 #7
862 Arcee
Look closer
pi_142679333
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:03 schreef FANN het volgende:
Ja, ja maar ik had het nog niet gezien :+
http://www.blikopnieuws.n(...)-over-dochter-poetin
Aha, dus dat is de bepalende factor. :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142679335
quote:
Gelukkig maar.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 24 juli 2014 @ 14:06:40 #9
862 Arcee
Look closer
pi_142679354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef 16meter het volgende:

[..]

Gelukkig maar.

"Ik heb m'n,,," en toen was het ineens weg. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_142679362
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:05 schreef DeJori het volgende:

[..]

Jezus, respectloze klootzakken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_142679370
quote:
Toch wel ja? Doen ze dat dan morgen (als er dan iets is) ook?
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_142679391
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef Arcee het volgende:

[..]

Aha, dus dat is de bepalende factor. :+
:D maar dat was ook wel érg snel op elkaar :P
pi_142679430
quote:
thank god. Ook de volledige tocht weer live hoop ik?
pi_142679456

Dat stuk van Artemivsk tot Taranu is minder dan 100km breed. Daarnaast wordt er continu gevochten langs de zuidelijke grens.

Hoe willen ze een politiemacht daar neerzetten? De wrakstukken liggen 15 km uit elkaar, dat is 1/5de a 1/6de van de breedte van het rebellengebied :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_142679468
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:06 schreef Messina het volgende:

[..]

I asked several Dutch friends how they were doing. As I more or less expected, every one of them knew at least one person who was on the plane.

:')
Zo wordt het ook wel gebracht... alsof IEDEREEN in Nederland wel iemand kent die
in dat vliegtuig zat, nou ik kende niemand van de slachtoffers, gelukkig niet mag ik wel zeggen.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:10:49 #16
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142679501
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:09 schreef FANN het volgende:

[..]

Zo wordt het ook wel gebracht... alsof IEDEREEN in Nederland wel iemand kent die
in dat vliegtuig zat, nou ik kende niemand van de slachtoffers, gelukkig niet mag ik wel zeggen.
Idd, ook de regering zegt dat. Ik ken -gelukkig- ook niemand van de slachtoffers.
Dit is gewoon raar :l
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:12:21 #17
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_142679551
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:10 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Idd, ook de regering zegt dat. Ik ken -gelukkig- ook niemand van de slachtoffers.
Ik kende een van de gezinnen van gezicht. Maar dat is, voor zover ik nu weet, het dichtste dat ik erbij kom (het gezin woonde hier een paar straten verder).

Maar het klinkt niet zo heel onlogisch. Met 193 Nederlanders is de kans wel groot dat je ze via via kent. Wat btw niet hetzelfde is als iemand kennen.
pi_142679582
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:09 schreef FANN het volgende:

[..]

Ik ook niet, gelukkig. Ik heb ook tot nu toe niet gehoord van iemand in mijn omgeving dat hij/zij een van de slachtoffers heeft gekend. (Hoewel ik niet in Nederland woon en dat laatste dan sowieso moeilijk te achterhalen is).
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_142679584
Ik vond deze blog mooi geschreven http://krag.nu/Items/blog/Waar-zijn-we-mee-bezig/
I solemnly swear i'm up to no good
pi_142679630
https://www.facebook.com/(...)1813/?type=3&theater

;( Alleen plaatste ik dit persoonlijk niet openbaar.
pi_142679665
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vond deze blog mooi geschreven http://krag.nu/Items/blog/Waar-zijn-we-mee-bezig/
^O^
Make my day!
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:15:28 #22
8369 speknek
Another day another slay
pi_142679672
Wat is dat rebellengebied nog maar klein. Als ze Donetsk hebben ingenomen, moeten ze er gewoon een hek omheen bouwen en zeggen veel plezier ermee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_142679690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:14 schreef Ratsnest89 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)1813/?type=3&theater

;( Alleen plaatste ik dit persoonlijk niet openbaar.
Zo, die stapels documenten krijgt een ander nu op z'n bureau...
pi_142679699
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Als je het allemaal zo storend vindt, wat doe je dan eigenlijk continu in dit topic, vraag ik me zomaar even af hoor...
Er gaat wel meer mis in de wereld en het is zo'n beetje verboden om enig kritisch geluid te laten horen over deze poppenkast over de ruggen van onschuldige slachtoffers.
  donderdag 24 juli 2014 @ 14:17:03 #25
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142679735
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 14:15 schreef speknek het volgende:
Wat is dat rebellengebied nog maar klein. Als ze Donetsk hebben ingenomen, moeten ze er gewoon een hek omheen bouwen en zeggen veel plezier ermee.
Industrieel centrum van het land, dus dat zullen ze niet doen :P
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')