Samenvatting persconferentie Mark Rutte om 13.00 op 22 juli • Voor woensdag 23 juli is een dag van nationale rouw afgekondigd. • Rond half elf vandaag is de trein in Kharkiv aangekomen, deze trein bevatte ook de zwarte dozen die gisteren zijn overgedragen • Slachtoffers worden naar Eindhoven gevlogen. Niet alle lichamen worden tegelijk vervoerd, maar in groepjes voor optimaal onderzoek en identificatie • Vanuit Eindhoven worden de slachtoffers naar de Korporaal van Oudheusdenkazerne in Hilversum gebracht voor identificatie • Zodra een lichaam geïdentificeerd is worden eerst nabestaanden geïnformeerd voor er iets anders gebeurd • Dit proces kan weken, zelfs maanden duren • Rutte geeft aan dat hij via de EU eenzijdig druk wil uitoefenen op Rusland omtrent de situatie in Oost-Oekraïne. Wat betreft sancties liggen in principe alle opties op tafel • De hoeveelheid lichamen is nog onbevestigd, berichten variëren tussen 200 en 280 geborgen lichamen
De zwarte dozen zijn overgedragen aan Nederlandse onderzoekers, die ze naar Londen zullen sturen voor het onderzoek.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Igor Bezler
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Actueel: Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 juli 2014 19:47 schreef VacaLoca het volgende: Nu ineens dag van nationale rouw... gebeurde na Watersnoodramp en Tenerife ook niet... het is haast of deze ramp een beetje wordt uitgemolken
Niemand zegt ook dat die rampen niet erg waren. Maar het sentiment is nu anders. Ga mee met je tijd. Ook al gaat ie niet altijd jouw kant op mee.
Dat gaat natuurlijk niet als er altijd tientallen mensen omheen staan om te rouwen en er continu marechaussee aanwezig is. Dat komt vast nog wel wanneer alles even onbeheerd word achtergelaten. En Schiphol is niet hun favo hangplek, dat helpt ook.
Op dinsdag 22 juli 2014 19:47 schreef VacaLoca het volgende: Nu ineens dag van nationale rouw... gebeurde na Watersnoodramp en Tenerife ook niet... het is haast of deze ramp een beetje wordt uitgemolken
Na de watersnoodramp was er toch wel een dag van nationale rouw?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Dat gaat natuurlijk niet als er altijd tientallen mensen omheen staan om te rouwen en er continu marechaussee aanwezig is. Dat komt vast nog wel wanneer alles even onbeheerd word achtergelaten. En Schiphol is niet hun favo hangplek, dat helpt ook.
Het zit wel diep hè? Zelfs nu, in dit topic, moet je weer zaniken over kut-Marokkaantjes.
Ik heb geen idee, maar dat idee kreeg ik er een beetje bij. Klopt, daarom.
De andere dagen van nationale rouw worden toch ook niet elk jaar herhaald?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op dinsdag 22 juli 2014 19:54 schreef RVer het volgende: Dat is toch niet elk jaar? Of hebben we nog steeds een dag van nationale rouw nav de dood van Wilhelmina in 1962
Inlichtingendiensten en de VS, ben benieuwd wat ze uit hun hoed zullen toveren.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
Na de watersnoodramp was er toch wel een dag van nationale rouw?
Ja. Hij weet niet zo goed waar hij het over heeft. Veel mensen willen ook niet graag inzien dat een aanslag wat anders geldt dan een tragisch ongeluk.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Afwachten dus. Ben benieuwd met wat voor berichten ze komen.
Ik ook . Ga zelf uit van uitgebreidere analyse van het 'bewijs' dat vanmiddag naar buiten kwam (dat kaartje van plek van schieten, plek van vliegtuig, baan van vliegtuig etc).
Niemand zegt ook dat die rampen niet erg waren. Maar het sentiment is nu anders. Ga mee met je tijd. Ook al gaat ie niet altijd jouw kant op mee.
Wat van deze tijd lijkt is dus juist dat men beetje neppig overdreven wil doen. Men is juist meer apatisch geworden voor leed, maar tegelijkertijd wil men juist wel met meer poespas leed wat er is tonen.
Ik weet niet, misschien zit ik er naast, maar ik heb beetje het idee dat het allang niet meer echt puur om leed van de nabestaanden gaat.
Dat lijkt mij prima in ieder geval, je kunt niet alles af gaan lassen
Af lassen
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Wat van deze tijd lijkt is dus juist dat men beetje neppig overdreven wil doen. Men is juist meer apatisch geworden voor leed, maar tegelijkertijd wil men juist wel met meer poespas leed wat er is tonen.
Ik weet niet, misschien zit ik er naast, maar ik heb beetje het idee dat het allang niet meer echt puur om leed van de nabestaanden gaat.
Nee. In 'deze tijd' word er meer met elkaar gedeeld door internet. Alles is veel massaler, dus dit soort dingen ook. Niet meer dan normaal als je kijkt naar welke tijd we in leven.
Inlichtingendiensten en de VS, ben benieuwd wat ze uit hun hoed zullen toveren.
Jij loopt hier zelf telkens iedereen te vertellen dat je open moet staan voor informatie uit alle mogelijke bronnen jij maar jij doet informatie uit deze bron al bij voorbaat af als onzin, goede manier om je hele betoog in 1 zin onderuit te halen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Jij loopt hier zelf telkens iedereen te vertellen dat je open moet staan voor informatie uit alle mogelijke bronnen jij maar jij doet informatie uit deze bron al bij voorbaat af als onzin, goede manier om je hele betoog in 1 zin onderuit te halen
Ik heb niet gezegd dat ik niet open ben, ik zeg alleen dat ik benieuwd ben wat ze uit hun hoed zullen toveren, niet dat het me niet interesseert. Wat wel interessant is dat VS intelligentie niet echt betrouwbaar is, maar we zullen kijken naar wat ze delen.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
Nee. In 'deze tijd' word er meer met elkaar gedeeld door internet. Alles is veel massaler, dus dit soort dingen ook. Niet meer dan normaal als je kijkt naar welke tijd we in leven.
Mja ik weet niet. Social media gepraat er over heeft veel weg van sensatiebelustheid. Beetje sentiment van kijk ons als kikkerlandje eens een grote ramp hebben.
Die speech van gister? Inderdaad een prachtig stukje en zijn Engels was echt goed. Verder wel zo hypocriet als de vinkentering.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Mja ik weet niet. Social media gepraat er over heeft veel weg van sensatiebelustheid. Beetje sentiment van kijk ons als kikkerlandje eens een grote ramp hebben.
Daar heeft het wel veel van weg, dat klopt ja. Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Het delen op sociale media is in eerste instantie natuurlijk niet met de doelstelling "kijk ons eens". Het is een medium wat er nou eenmaal is, en gebruikt word. Inherent aan de ontwikkeling van internet. Dat het daarna zo gezien word als jij stelt kan ik wel begrijpen hoor, daar niet van, maar ik denk dat het wat moeilijker ligt dan zomaar te stellen dat het sensatie/aandacht vragen is.
Ik heb niet gezegd dat ik niet open ben, ik zeg alleen dat ik benieuwd ben wat ze uit hun hoed zullen toveren, niet dat het me niet interesseert. Wat wel interessant is dat VS intelligentie niet echt betrouwbaar is, maar we zullen kijken naar wat ze delen.
Als je bij voorbaat het al afdoet als onzin dan sta je er niet voor open, je hebt je mening namelijk al gevormd . Overigens is de US Intelligence extreem betrouwbaar, echter wat ze naar buiten brengen strookt niet altijd met de werkelijkheid.
Ik vind het zeer ergerlijk dat de media standaard Rusland als aanstichter van al het kwaad aanwijst; terwijl er ook maar geen enkele twijfeling over het westen of amerika of dat soort niet te vertrouwen stokertjes is.
Het is leed wat veel NLers toch wel lijken te voelen. Ik krijg ook tranen in mijn ogen van bepaalde beelden en verhalen, en ik ben geen nabestaande. Zelf heb ik niet zo de neiging om het openbaar te beleven. Maar anderen kennelijk wel. Daar heb ik respect voor. Niet alleen nabestaanden voelen deze misdaad.
En ja, de waan van de dag kan snel overwaaien. Of het nu de twee broertjes zijn, André Hazes of dit. Maar gevoelens van rouw en woede zijn wel serieus te nemen, en het is goed dat de uitingen hiervan gekanaliseerd lijken te worden.
Dit doet overigens niets af aan de ellende van de nabestaanden.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:04 schreef RickoKun het volgende: Ik vind het zeer ergerlijk dat de media standaard Rusland als aanstichter van al het kwaad aanwijst; terwijl er ook maar geen enkele twijfeling over het westen of amerika of dat soort niet te vertrouwen stokertjes is.
Als je bij voorbaat het al afdoet als onzin dan sta je er niet voor open, je hebt je mening namelijk al gevormd . Overigens is de US Intelligence extreem betrouwbaar, echter wat ze naar buiten brengen strookt niet altijd met de werkelijkheid.
Je spreekt jezelf nogal tegen. Ze schieten zichzelf in de voet, daar hoef je geen mening over te vormen, is helaas werkelijkheid.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:04 schreef RickoKun het volgende: Ik vind het zeer ergerlijk dat de media standaard Rusland als aanstichter van al het kwaad aanwijst; terwijl er ook maar geen enkele twijfeling over het westen of amerika of dat soort niet te vertrouwen stokertjes is.
Gelukkig hebben we zelfstandige heldere denkers zoals jij om het gepeupel de les te lezen.
De trein met stoffelijke overschotten van de slachtoffers van rampvlucht MH17 bevat slechts 200 lichamen. Pro-Russische separatisten hadden beweerd dat er 282 lichamen aan boord waren.
Ja weet ik het..? als ik rouw dan rouw ik.. dan doe ik dus geen winkel open.. dan jank ik zeg maar... Als het nationale rouw is dan heb ik geen idee.. de laatste keer was 20 jaar voor mn geboorte?
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Dat is zeker Achterhoeks? Ik lees dat het afgelasten moet zijn, nooit geweten. Excuseer mij voor mijn taalfout.
Zeg het zelf ook als aflassen pas geschreven ga je de fout zien schijnbaar
Net zo'n vent op tv gezien en die pleit voor meerdere sancties en dat we Russisch gas niet meer moeten afnemen. Oké de prijs van energie zal wel flink stijgen maar dat is de prijs die wij moeten betalen om Rusland naar de afgrond te brengen.... Wat een flapdrol
Ja weet ik het..? als ik rouw dan rouw ik.. dan doe ik dus geen winkel open.. dan jank ik zeg maar... Als het nationale rouw is dan heb ik geen idee.. de laatste keer was 20 jaar voor mn geboorte?
Je denkt teveel vanuit jezelf, als ik dit doe, dan doet de rest dat ook.
Je spreekt jezelf nogal tegen. Ze schieten zichzelf in de voet, daar hoef je geen mening over te vormen, is helaas werkelijkheid.
Ik spreek mezelf juist niet tegen, in tegenstelling. Ik geef aan dat de US Intelligence juist erg betrouwbaar is en dat klopt, voor hun regering wat wij te horen krijgen is niet altijd de echte waarheid maar dat doet niets af aan de betrouwbaarheid van de US intelligence dat heeft enkel invloed op de betrouwbaarheid van de informatie die naar buiten wordt gebracht.
Net zo'n vent op tv gezien en die pleit voor meerdere sancties en dat we Russisch gas niet meer moeten afnemen. Oké de prijs van energie zal wel flink stijgen maar dat is de prijs die wij moeten betalen om Rusland naar de afgrond te brengen.... Wat een flapdrol
Ik heb ook geen idee, maar ik ga morgen gewoon naar mijn werk. Alleen is dat geen winkel, dus daar heb je niets aan.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Allemaal de schuld van de joden en MSM
Ik zou het wel eens serieus doorgerekend willen zien worden. En dan zonder die flapdrol die SA tegen ons in het harnas jaagt.
Als je die satelliet foto van bovenaf ziet met daarbij de explosie na impact snapt een kind nog dat er nooit 298 lichamen gevonden zullen zijn. Van een flink aantal lichamen zal niets worden teruggevonden.
Kuil graven voor een ander en er zelf intieven is hier wwl van toepassing.
Het ging er in eerste instantie om als Rusland 'ons' gas zou afsluiten. Proberen Rusland naar de afgrond te brengen door geen gas meer af te nemen is inderdaad debiel ja.
Even kijken, wij exporteren 6-7 miljard naar Rusland, die handel valt stil. De mensen hier krijgen minder te besteden omdat de energieprijs omhoog gaat. Lekker je eigen economie naar de klote helpen misschien?
Even kijken, wij exporteren 6-7 miljard naar Rusland, die handel valt stil. De mensen hier krijgen minder te besteden omdat de energieprijs omhoog gaat. Lekker je eigen economie naar de klote helpen misschien?
Ja, dan heb je het er wel over als alleen Nederland dat zou doen, als er meer Europese landen meegaan is de situatie heel anders.
Ja, als wij geen gas meer krijgen van Rusland, gaat onze economie he-le-maal naar de filistijnen. Kapot, en alles. Zonder Rusland zijn wij niets, stellen wij niets voor. Wat zeg ik? We kunnen ons beter aansluiten bij Rusland, als 1 man staan wij sterk en krijgen we gaskorting.
Ja, als wij geen gas meer krijgen van Rusland, gaat onze economie he-le-maal naar de filistijnen. Kapot, en alles. Zonder Rusland zijn wij niets, stellen wij niets voor. Wat zeg ik? We kunnen ons beter aansluiten bij Rusland, als 1 man staan wij sterk en krijgen we gaskorting.
Held Maar het zal wel gewoon een slip of the tongue zijn geweest. Een hele dure voor hem en gunstige voor ons.
Was wel mooi om te lezen, laat zien hoe goed sommige seperatisten nadenken:
Hij wilde anoniem blijven dus niet met naam in de krant maar hij vertelde wel hoe oud hij was, wat hij als werk deed, welke eenheid hij bij zat, zijn leeftijd en hij ging ook wel op de foto
Het is een fout geweest in een oorlog, mocht ie inderdaad neergehaald zijn. Wat wil men daaraan gaan doen? Gaan we dan met terugwerkende kracht elke verantwoordelijke die tijdens een oorlog een burgervliegtuig uit de lucht hebben geknald berechten?
Rob van Wijk, professor internationale betrekkingen aan de Universiteit van Leiden.
Dat moet inderdaad wel een complete flapdrol zijn zonder kennis van zaken.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:14 schreef Vallon het volgende: Plaatje OP van cockpitraam foto net op NOS. Specialist zegt dat het heel goed door een raket kan komen, Fok4CSI
Plaatje is dan ook niet door een FOK!ker gemaakt he
Op dinsdag 22 juli 2014 20:14 schreef Vallon het volgende: Plaatje OP van cockpitraam foto net op NOS. Specialist zegt dat het heel goed door een raket kan komen, Fok4CSI
Gast, jij denkt dat dit voor het eerst op fok! gemeld is?
Nee dat is de Nederlandse roodMus, die reist rond deze tijd wel vaker met internationale vluchten mee als migratie naar een warmer gebied voor de winter.
Gast, jij denkt dat dit voor het eerst op fok! gemeld is?
Was toch al ergens in postsectie 33 of zo....ach geschiedenis is niet m'n sterkste punt. Waar kwam/komt het plaatje dan vandaan ?. Vond hem toen mooi gefotomatched.
Het ging er in eerste instantie om als Rusland 'ons' gas zou afsluiten. Proberen Rusland naar de afgrond te brengen door geen gas meer af te nemen is inderdaad debiel ja.
Elke wereldoorlog is begonnen door landen aan de rand van de afgrond te brengen. Er is niks wat een volk beter verenigd dan gezamenlijke armoede. En als die armoede door invloeden van buitenaf komt, dan heeft dat verenigde volk een gezamenlijk doel.
Kan zo zijn, zodra zo'n man begint te blaten dat wij een prijs moeten betalen om Rusland failliet te laten gaan is hij mijn stem kwijt.
Wat voor stem, het is geen politicus?
Hij stelt heel helder dat Rusland 60% van de inkomsten aantikt met energie-export. Op het moment dat heel de EU daar een knauw aangeeft tref je Rusland in het hart. Dat is alles wat hij zei, weerleg jij nou maar waarom hij een flapdrol is.
Was toch al ergens in postsectie 33 of zo....ach geschiedenis is niet m'n sterkste punt. Waar kwam/komt het plaatje dan vandaan ?. Vond hem toen mooi gefotomatched.
Elke wereldoorlog is begonnen door landen aan de rand van de afgrond te brengen. Er is niks wat een volk beter verenigd dan gezamenlijke armoede. En als die armoede door invloeden van buitenaf komt, dan heeft dat verenigde volk een gezamenlijk doel.
Een neergeschoten vliegtuig verenigt ook veel mensen.
Kan zo zijn, zodra zo'n man begint te blaten dat wij een prijs moeten betalen om Rusland failliet te laten gaan is hij mijn stem kwijt.
Dus als jij het niet met iemand eens bent is het een flapdrol, doe je het af als blaten en verliest hij jouw stem (hij zal slecht slapen vannacht ) zonder dat je zelf met enige argumentatie komt waarom hij het fout heeft. Oke.
Er zijn twee Wereldoorlogen geweest. Bij de eerste was er geen spraken van dat een land aan de rand van de afgrond stond. Bij de tweede kan je dit van Duitsland wel zeggen, maar van Italië en Japan zeker niet.
Bovendien is het in de geschiedenis regelmatig voor gekomen dat economieën van landen volledig instorten. Dat is dus blijkbaar zelden aanleiding voor een oorlog.
Op de eerste pagina staat een man met een machinegeweer in de handen. Deze heeft uitzonderlijk schone nagels. (Zeg maar dat ik gek ben, het viel me gewoon op)
Op de eerste pagina staat een man met een machinegeweer in de handen. Deze heeft uitzonderlijk schone nagels. (Zeg maar dat ik gek ben, het viel me gewoon op)
Gewoon een metroseparatist.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Er zijn twee Wereldoorlogen geweest. Bij de eerste was er geen spraken van dat een land aan de rand van de afgrond stond. Bij de tweede kan je dit van Duitsland wel zeggen, maar van Italië en Japan zeker niet.
Bovendien is het in de geschiedenis regelmatig voor gekomen dat economieën van landen volledig instorten. Dat is dus blijkbaar zelden aanleiding voor een oorlog.
Kortom, kulargument.
Sowieso, alle voorgaande wereldoorlogen (2! ) als referentiekader willen gebruiken om het begin van de 3e wereldoorlog te verklaren of mogelijk te voorspellen, dat kan heul niet wanneer er maar 2 zijn geweest en deze niet eens onder dezelfde omstandigheden begonnen.
Ik ben idd een vrouw. Ik heb bij soldaten, of hoe je ze ook wilt noemen, meer het beeld van vieze handen. Dit ziet er niet uit alsof het handen zijn van iemand die daar altijd met een machinegeweer rond loopt.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:31 schreef IR1907 het volgende: Mischien is de moment van impact wel gefilmd door een passagier, moeten ze wel door alle (nog semi werkende) mobiele telefoons/cameras ziften.
Ook zo'n weinig zeggend argument om bij deze 17 miljoen te komen moeten ze langs 80 miljoen duitsers en 40miljoen polen.
En DL heeft goede kaarten van dat gebied. Neem alleen Kharkov: begin WOII 2,0 miljoen inwoners en vluchtelingen. Stad is 4 keer van eigenaar gewisseld. Na de oorlog nog 200.000 inwoners over.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:31 schreef IR1907 het volgende: Mischien is de moment van impact wel gefilmd door een passagier, moeten ze wel door alle (nog semi werkende) mobiele telefoons/cameras ziften.
Dat is hoogst onwaarschijnlijk. Dat ding vliegt met Mach 3 (ruim 3000 km/h), tussen het moment dat het zichtbaar zou zijn en de daadwerkelijke klap zit zo weinig tijd...
Dat is hoogst onwaarschijnlijk. Dat ding vliegt met Mach 3 (ruim 3000 km/h), tussen het moment dat het zichtbaar zou zijn en de daadwerkelijke klap zit zo weinig tijd...
en onder het vlieguig zie je niet zoveel
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op dinsdag 22 juli 2014 20:33 schreef Parzival het volgende: het valt me op dat echt alle ramen eruit geblazen zijn... terwijl die toch echt niet dun zijn ofzo..
Die raket is ook niet slap
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Ik denk niet dat ze er zijn, maar iemand had best zijn of haar vriend/vriendin/vader/moeder kunnen filmen terwijl die raket langs vloog.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Het is mij dus wel duidelijk dat het inderdaad een Ground to Air missile van het type SA11 is geweest gezien de specifieke beschadigingen
dus geen Bom , Geen vliegtuigraket,
Nu nog de plek waarvandaan de raket kwam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Iedereen roept wel dat het een trouwring is, maar is dat wel zo? Volgens mij bekijkt hij de inhoud van een pakje/stuk vracht. (Kan best iets van goud zijn trouwens).
Die vracht wordt in een vrachtwagen gepleurd. Waar is die vrachtwagen?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Er zijn nog veel lichamen vermist. Het is een gebied van tientallen vierkante km's, waarover de lijken verspreid kunnen liggen en daarbij is het niet uitgesloten hoeveel lichamen er totaal vernietigd zijn door de ontploffing en brand.
The head of the Dutch forensics team, Jain Tuinder, has revealed that the train which arrived in Kharkiv earlier on Tuesday contained 200 bodies - significantly less than that claimed by separatist leader Alexander Borodai.
Mr Tuinder said investigators would have to go back to the crash site to carry out another search.
"We will not leave until every remain has left this country so we will have to go on and bargain again with the people over there," he told journalists in Kharkiv on Tuesday evening.
Als het helder was en je de grond kon zien, dan duurt het 12 seconden voor zo'n raket op 10km hoogte is. Het lijkt me niet onmogelijk dat iemand het heeft gezien.
Als de raket vanaf de cockpit te zien is geweest vrees ik dat we binnenkort een verschrikkelijke geluidsopname vanaf de zwarte doos te horen gaan krijgen.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:33 schreef Parzival het volgende: het valt me op dat echt alle ramen eruit geblazen zijn... terwijl die toch echt niet dun zijn ofzo..
Vliegtuigramen zijn juist wel heel erg dun. Ze lijken dik omdat er een breed stuk met lucht tussen het daadwerkelijke raam zit en het plastic aan de binnenkant.
De Russische beurzen zijn al flink gekelderd.. dat dat land in een diep economisch ravijn mag vallen
Een keldering van 4 procent. Dat is een begin, maar niet fiks.
Het valt of staat met de uitkomst van de VN tot een collectieve deuk in die energie-export. Dat Frankrijk vrolijk blijft bouwen aan dat marineschip doet mij tot weinig hoop krijgen.
als ik die foto's bekijk zie ik pas in hoeveel delen dat ding is gespat. alles is verbogen en volgens mij niet alleen van de laatste impact... alle keuken onderdelen zijn uit hun frame gerukt, zelfs het toilet is compleet uitelkaar gevallen.. vleugeldelen zien eruit alsof ze door de shredder zijn gehaald.. ik denk dat als je nog geleefd had je het hele vliegtuig uit elkaar gepeld hebt zien worden.. alvorens je stoel zich ook losmaakte van de bodem...
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Dus dan maar niets en doen, en over laten waaien? Ik weet het niet hoor. Serieus.
De schuldigen berechten. Niet een heel volk straffen voor een paar dwazen. Wat kan het Russische volk er aan doen?
En wat konden de Oost-Oekraïense burgers er aan doen? En wat kon Rusland er aan doen?
Je moet wel realistisch blijven. Het feit blijft dat als het Westen Rusland WEL Oost-Oekraïne had laten binnenvallen, dit niet gebeurd was. Dan had Oekraïne moeten onderhandelen, in plaats van soldaten op burgers af te sturen. Dan hadden die burgers zichzelf niet omgeschoold tot prutssoldaten, maar waren er echte soldaten geweest die met de apparatuur om konden gaan en zo'n fout als dit niet zouden maken.
Je kan zeggen wat je wil over de Krim. Of Rusland nou wel of niet de Krim had mogen overnemen, doet er niet toe. Een feit is dat er geen enkele dode gevallen is (naja, misschien een paar). Terwijl de situatie in de Krim wel gelijk was aan de situatie in Donetsk en Loehansk. De burgers stonden op het punt om het Oekraïense leger te lijf te gaan.
Het zijn koude feiten, maar zo is het nou eenmaal.
Als je burgerdoden wil voorkomen moet er in de eerste plaats helemaal niet gevochten worden. Maar als er dan toch gevochten moet worden, kan dat beter door professionals gedaan worden. De gevechten zijn dan sneller over, en de burgers hebben minder te lijden.
Daarbij ga ik er wel van uit dat beide legers zich dan aan de Conventies van Geneve houden.
De Russen hebben in de Krim bewezen dat hun leger zich aan die conventies houdt. Het Oekraïense leger bewijst elke dag in Donetsk dat ze zich niet aan die conventies houden.
Wat de separatisten zouden doen, als ze de kans kregen, kan ik niet zeggen. Maar die waren niet van plan om tegen hun vijand op te trekken. Die zijn alleen maar zichzelf aan het verdedigen. En zichzelf bombarderen, dat doen ze natuurlijk niet.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:41 schreef Parzival het volgende: als ik die foto's bekijk zie ik pas in hoeveel delen dat ding is gespat. alles is verbogen en volgens mij niet alleen van de laatste impact... alle keuken onderdelen zijn uit hun frame gerukt, zelfs het toilet is compleet uitelkaar gevallen.. vleugeldelen zien eruit alsof ze door de shredder zijn gehaald.. ik denk dat als je nog geleegd had je het hele vliegtuig uit elkaar gepeld hebt zien worden.. alvorens je stoel zich ook losmaakte van de bodem...
Dat is dan ook precies het doel van die raket. Die ontploft op 12 meter afstand de gehele 75 kilo kop richting het vliegtuig wat ze moeten "shredden". Op die hoogte rukt hij dat helemaal uiteen.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:41 schreef Parzival het volgende: als ik die foto's bekijk zie ik pas in hoeveel delen dat ding is gespat. alles is verbogen en volgens mij niet alleen van de laatste impact... alle keuken onderdelen zijn uit hun frame gerukt, zelfs het toilet is compleet uitelkaar gevallen.. vleugeldelen zien eruit alsof ze door de shredder zijn gehaald.. ik denk dat als je nog geleefd had je het hele vliegtuig uit elkaar gepeld hebt zien worden.. alvorens je stoel zich ook losmaakte van de bodem...
Het was een voltreffer inderdaad.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Tussen de 10 en de 25 seconden, afhankelijk van de afstand.
Een keldering van 4 procent. Dat is een begin, maar niet fiks.
Het valt of staat met de uitkomst van de VN tot een collectieve deuk in die energie-export. Dat Frankrijk vrolijk blijft bouwen aan dat marineschip doet mij tot weinig hoop krijgen.
Wij zouden ook geen koude winter willen als het Franse passagiers zouden zijn geweest. Alles heeft te maken met perspectief. En ik vind persoonlijk dat we al ver gekomen zijn met internationale erkenning en druk.
Wij zouden ook geen koude winter willen als het Franse passagiers zouden zijn geweest. Alles heeft te maken met perspectief. En ik vind persoonlijk dat we al ver gekomen zijn met internationale erkenning en druk.
Dat hele koude winter verhaal is ontzettende onzin. Alles of niks is totaal niet aan de orde.
Die raket heeft maar 70kg springstof aan boord. Maar het is een fragmentatie granaat, speciaal bedoeld om catastrofale structurele schade aan een vliegtuig aan te richten. De bom is bedoeld om op een paar meter van het vliegtuig af te gaan.
Het vliegtuig is dus voor een groot deel in de lucht in stukken gebroken, en de ramen zijn er ergens tijdens de 11km val naar beneden uit geblazen.
Op dinsdag 22 juli 2014 20:40 schreef Buitendam het volgende: Het valt of staat met de uitkomst van de VN tot een collectieve deuk in die energie-export. Dat Frankrijk vrolijk blijft bouwen aan dat marineschip doet mij tot weinig hoop krijgen.
De Fransen gaan echt geen werkgelegenheid opgeven om een statement te maken tegen Rusland.
Wie zegt dat het zichtbaar zou zijn ? Je kan de raketinslag niet me je blote oog waarnemen. Ik bedoelde moment van impact in het vliegtuig.
De Fransen gaan echt geen werkgelegenheid opgeven om een statement te maken tegen Rusland.
Energie-export. Dat zijn geen schepen. De vraag is of de EU sancties gaat nemen en het enige punt waar je Rusland mee kan raken zijn economische sancties op het gebied van energie-export.
Wat we moeten doen is de maatschappelijke verontwaardiging kanaliseren in iets waar we daadwerkelijk iets aan kunnen veranderen... John van 't Schip opperde het al: We moeten als eerste maar eens Putin zijn prestige-speeltje afnemen. Hij heeft 20 miljard geinvesteerd in het WK 2018, en dat is niet omdat hij zoveel van voetbal houdt. Het WK biedt een mooie gelegenheid Rusland te profileren in een makkelijk controleerbare context waarin je de wereld fopt iets te zijn wat je niet bent. We moeten na de spelen in Sochi er niet nog een keer intuinen. Er zijn over de hele wereld initiatieven om voor het verplaatsen van de WK2018 pleiten: Er is in de VS een online petitie op Change.org die al op 75000 handtekeningen staat! http://www.change.org/pet(...)f-the-2018-world-cup . Er is een Nederlandse Facebook pagina die oproept tot een afgelasting van de Worldcup in Rusland, ik roep iedereen op om die te "LIKE-en" ...als de Pietietie pagina 2 miljoen likes kan krijgen dan zal iets wat er wel echt toe doet minimaal evenveel moeten kunnen krijgen. https://www.facebook.com/CancelWorldcup2018inRussia
Wie zegt dat het zichtbaar zou zijn ? Je kan de raketinslag niet me je blote oog waarnemen. Ik bedoelde moment van impact in het vliegtuig.
Dus het moment dat alles door elkaar begint te vliegen enzo? Ja, dat zou misschien op een geheugenkaartje beland kunnen zijn, maar daar is toch niks op te zien dat relevant zou zijn (lijkt me)
Iedereen roept wel dat het een trouwring is, maar is dat wel zo? Volgens mij bekijkt hij de inhoud van een pakje/stuk vracht. (Kan best iets van goud zijn trouwens).
Die vracht wordt in een vrachtwagen gepleurd. Waar is die vrachtwagen?
Ik krijg nu meer en meer duidelijk wordt wel het idee dat de Westerse media de separatisten wel erg zwart afschildert. Dus zou inderdaad goed kunnen dat ook het "trouwring" incident niet bestaat als zodanig
Dus het moment dat alles door elkaar begint te vliegen enzo? Ja, dat zou misschien op een geheugenkaartje beland kunnen zijn, maar daar is toch niks op te zien dat relevant zou zijn (lijkt me)
ik wacht op de NG 3d animatie...
Ik krijg nu meer en meer duidelijk wordt wel het idee dat de Westerse media de separatisten wel erg zwart afschildert. Dus zou inderdaad goed kunnen dat ook het "trouwring" incident niet bestaat als zodanig
Dat zou kunnen, maar dat doet niets af aan de separatisten (lees: Russen in dienst van).
daarom lijkt het me uitermate grappig als die onderzoekers een grote container krijgen met.. dit is alles wat we konden vinden.. we dachten dat het zou gaan regenen dus we hebben alles bewaard..
Heb je enig idee van wat er allemaal gebeurt tijdens dat lastige proces, in een tijdlijn bijv.? Waar zit het meeste tijd in?
Botten of eigenlijk kleine stukjes moeten opgelost worden in een chemisch spulletje (ben er te lang uit om nog de precieze namen te weten ) om het dna materiaal uit de cel te krijgen dat je er een profiel van kan maken. En het is echt eenduidig hoe lang dat duurt, verschilt met de staat van de botten, en je kan niet zien dat het klaar is. Dus voor de zekerheid wachten ze erg lang (relatief) om niet het risico te lopen dat het misgaat. Bij bloed en slijm krijg je een soort bezinksel en is dat dus duidelijk zichtbaar.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Botten of eigenlijk kleine stukjes moeten opgelost worden in een chemisch spulletje (ben er te lang uit om nog de precieze namen te weten ) om het dna materiaal uit de cel te krijgen dat je er een profiel van kan maken. En het is echt eenduidig hoe lang dat duurt, verschilt met de staat van de botten, en je kan niet zien dat het klaar is. Dus voor de zekerheid wachten ze erg lang (relatief) om niet het risico te lopen dat het misgaat. Bij bloed en slijm krijg je een soort bezinksel en is dat dus duidelijk zichtbaar.
waren meerdere fotos-videos van het moment dat ze dachten dat de BUK richting rusland werd gereden. als je duidelijk hebt waar de fotos videos genomen zijn krijg je een beeld van welke route er gereden is.
of het voldoende bewijs is Nee, maar wel stukje van de puzzel
waren meerdere fotos-videos van het moment dat ze dachten dat de BUK richting rusland werd gereden. als je duidelijk hebt waar de fotos videos genomen zijn krijg je een beeld van welke route er gereden is.
Idd. Er zijn, denk ik, geen keiharde directe bewijzen. Alleen een grote puzzel. Waar stukjes zo nu en dan hun plaats vinden. Een conclusie moet je zelf trekken. Maar die wijst wel erg in de richting van de separatisten.
Nee, helaas uit ervaring weet ik dat dat niet zo is. En een crematieoven is dacht ik >700 graden en kerosine 200 graden verbrandingstemperatuur.
Bedankt voor de info Aardige kans dat er dus nog wel botten te vinden zijn. Maar het wordt natuurlijk wel lastig gezien de oppervlakte. Daarnaast kan iedereen, inclusief de dieren, het terrein op en af.
Op dinsdag 22 juli 2014 21:00 schreef Yuri_Boyka het volgende: Je moet wel heel fucking optimistisch zijn wil je dat het WK in Rusland daadwerkelijk niet doorgaat.
Fucking naïef bedoel je denk ik, want doorgaan zal het toch wel. Over 4 jaar lopen we gewoon met z'n allen te zeiken dat we Qatar moeten boycotten. Oh wacht, dat doen we nu al.
Ik verwacht trouwens wel een beetje dat de directeur van de Amerikaanse veiligheidsdiensten vanavond niet aankomt met een paar opgevangen social media berichtjes. Het lijkt mij dat ze de exacte locatie van die raketinstallaties weten en daar ook satellietfoto's van hebben.
Op dinsdag 22 juli 2014 21:02 schreef Fossieltje het volgende: Ik verwacht trouwens wel een beetje dat de directeur van de Amerikaanse veiligheidsdiensten vanavond niet aankomt met een paar opgevangen social media berichtjes. Het lijkt mij dat ze de exacte locatie van die raketinstallaties weten en daar ook satellietfoto's van hebben.
"richting" Rusland ja. Maar als ik in Amsterdam met m'n auto sta en ik rijd daarna de A1 op wil dat toch ook niet zeggen dat ik "naar Duitsland" rij?
Fucking naïef bedoel je denk ik, want doorgaan zal het toch wel. Over 4 jaar lopen we gewoon met z'n allen te zeiken dat we Qatar moeten boycotten. Oh wacht, dat doen we nu al.
Dag van nationale rouw is niet zozeer voor de nabestaanden als wel om het collectieve leed een beetje te kanaliseren. Het is wel een paar dagen te laat, maar dat geeft niet.
Ik vind het een loze kreet. Effectief is het een dag als geen ander.
Ja dat vind ik ook wel een beetje, pak het dan gelijk serieus aan, voor mijn part op een zaterdag. Maar een dag van nationale rouw afkondigen die net zo verloopt als iedere andere dag is een beetje raar