De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.
Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.
In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak. http://www.dumpert.nl/med(...)veiligheidsraad.html
Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:
• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd) • Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen • Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Parzival op 22-07-2014 08:49:23 ]
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
dan staat zometeen het hele land te janken.. het is heel erg hoor .. 298 doden.. maar er was een ratio van 1:100.000 oid.. het is niet een nationale ramp waarbij complete dorpen zijn ondergelopen of gebombardeerd.. zelfs in '53 hadden we geen rouwdag.. maar je zult zien.. als er een rouwdag komt dat heel Facebook vol staat met "wat hebben wij het gezellig" foto's
Nee, met klachten, dat ze op het strand zitten en geen ijsje kunnen kopen. Zag net op RTL een item, dat er vierdaagse-lopers boos/verontwaardigd waren omdat ze nu zonder muziek binnengehaald werden vrijdag.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Ik vind dat bij een ramp waarbij zoveel collectieve rouw optreedt, een nationale rouwdag heel goed is. Ik zag een meisje afgestapt van haar fiets, armen over haar hoofd, huilend. Mensen zie je met betrokken gezichten in de supermarkt. Mensen weten niet of ze hun verdriet kunnen laten zien in het openbaar. Met een nationale rouwdag geef je daar ruimte voor.
Pff, zo zijn Nederlanders helemaal niet. Ik herken dan ook niets in je post. Laten we alsjeblieft niet mee gaan in die Amerikaanse dramacultuur.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Nee, met klachten, dat ze op het strand zitten en geen ijsje kunnen kopen. Zag net op RTL een item, dat er vierdaagse-lopers boos/verontwaardigd waren omdat ze nu zonder muziek binnengehaald werden vrijdag.
"Ja wel kut hoor die file naar het strand, maarja het vliegtuig was ook niet echt een optie geweest" aldus een van de strandgangers vandaag voor onze SBS microfoon..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Pff, zo zijn Nederlanders helemaal niet. Ik herken dan ook niets in je post. Laten we alsjeblieft niet mee gaan in die Amerikaanse dramacultuur.
Meisje op de fiets werd waarschijnlijk net gedumpt per whatsapp en mensen in de supermarkt kijken sowieso nooit vrolijk. Het is maar hoe je het bekijkt.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
"Ja wel kut hoor die file naar het strand, maarja het vliegtuig was ook niet echt een optie geweest" aldus een van de strandgangers vandaag voor onze SBS microfoon..
"We zitten in een overvolle tram, kut-HTM dat ze zondagsdienstregeling aanhouden, je snapt toch dat iedereen naar het strand wil. We eisen extra trams!"
Ik begrijp dat de trein niet echt opgeschoten is? En dat er bijna geen journalisten op de rampplek meer zijn? Geen foto's updates meer ieg. Makkelijk opschonen voor de separatisten dus.
Zo ben jij misschien niet, maar Nederlanders zijn net als andere mensen in de wereld, die ook een nationale rouwdag hebben bij zoiets verschrikkelijks.
Op dinsdag 22 juli 2014 08:07 schreef Astasha het volgende: Hoelang duurt het voordat ze de info van de black boxes hebben uitgelezen?
in principe niet zo lang.. maar waar gaan ze dat doen.. eerst moeten die boxen het land uit daar en naar een laboratorium.. ik vermoed dat ze ze opsturen naar Boeing of terug naar Maleisie.. dus ik verwacht geen uitslag binnen een paar dagen
wat ik me afvraag. zouden de mensen er wat van mee gekregen hebben in het vliegtuig? of zouden ze door de klap/explosie meteen bewusteloos geraakt zijn.
Op dinsdag 22 juli 2014 08:10 schreef dutch-lycan het volgende: wat ik me afvraag. zouden de mensen er wat van mee gekregen hebben in het vliegtuig? of zouden ze door de klap/explosie meteen bewusteloos geraakt zijn.
volgens mij hebben we dit al uitgebreid besproken..
er is een verdeelde mening tussen ja en nee.. en een uniforme mening, laten we hopen van niet
Op dinsdag 22 juli 2014 08:10 schreef dutch-lycan het volgende: wat ik me afvraag. zouden de mensen er wat van mee gekregen hebben in het vliegtuig? of zouden ze door de klap/explosie meteen bewusteloos geraakt zijn.
Als we het plaatje in de OP mogen geloven, waren de meesten nog bij bewustzijn op 10.000 feet. Waar dat op gebaseerd is weet ik niet.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
nee die hebben niets gemerkt behalve de enorme explosie voor-onder het vliegtuig, die onmiddelijk alle luchtdruk uit het vliegtuig haalde, waardoor men het bewust zijn verliest en het vocht , lucht en bloed uit het lichaam trok
The damage visible on the small piece of wreckage indicate a sudden end to the aircraft’s journey: Its thin skin was riddled with shrapnel and rocked by the force of a nearby high-explosive blast, twice the power of the blast of a modern artillery shell.
Traveling at more than 500 miles an hour, the plane, very quickly, would shear apart, and be a plane no more.
In elk geval heb je weinig tijd om te denken over wat er gebeurt. Het gebeurt en je merkt het, maar even later is er niets meer.
Is heel moeilijk te zeggen, maar hopelijk was iedereen knock-out. Forensisch onderzoek zou het misschien kunnen aantonen, maar misschien willen we het ook gewoon niet eens weten...
In elk geval heb je weinig tijd om te denken over wat er gebeurt. Het gebeurt en je merkt het, maar even later is er niets meer.
1 minuut en 20 seconden is wel erg lang, hoor! Wederom, plaatje in de OP.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Op dinsdag 22 juli 2014 08:07 schreef Astasha het volgende: Hoelang duurt het voordat ze de info van de black boxes hebben uitgelezen?
Lijkt me dat je binnen een paar minuten bij die (versleutelde?) informatie kan. Weet niet of de Russen/rebellen dat inmiddels ook (succesvol) geprobeerd hebben.
Misschien dat er nog iets te horen valt op de CVR, behalve ruis en daarna stilte.
Is heel moeilijk te zeggen, maar hopelijk was iedereen knock-out. Forensisch onderzoek zou het misschien kunnen aantonen, maar misschien willen we het ook gewoon niet eens weten...
dit zou je uit forensisch onderzoek moeten kunnen halen.. nav het zuurstofgehalte in het bloed gok ik zo
Als we het plaatje in de OP mogen geloven, waren de meesten nog bij bewustzijn op 10.000 feet. Waar dat op gebaseerd is weet ik niet.
Ik weet ook niet precies waar het plaatje in de OP vandaan komt of waar het op gebaseerd is, maar het gaat zo te zien wel ervan uit dat het vliegtuig in 1 stuk neerkwam, wat waarschijnlijk niet het geval is.
1 minuut en 20 seconden is wel erg lang, hoor! Wederom, plaatje in de OP.
Je zou het kunnen vragen aan de mensen van de eerder neergeschoten vliegtuigen die het overleefd hebben, wat er in hun omging tijdens het gebeuren. Waarschijnlijk weten ze niets meer.
Ik weet ook niet precies waar het plaatje in de OP vandaan komt of waar het op gebaseerd is, maar het gaat zo te zien wel ervan uit dat het vliegtuig in 1 stuk neerkwam, wat waarschijnlijk niet het geval is.
nee die is onmiddelijk in de lucht op 10.000 meter gedesintegreerd
Lijkt mij ook sterk inderdaad, daar brokstukken en ledematen over 15 km verspreid liggen/lagen.
is een "lieve" graphic voor simpele zielen gok ik zo.. dat het hele vliegtuig in zn geheel neerkwam.. anders snappen de mensen het niet.. als je het bewijs ziet http://www.nytimes.com/in(...)ht-17-went-down.html kun je veronderstellen dat het hele vliegtuig al in kleine delen uiteenviel..
je kunt het het beste vergelijken met een granaat inslag alla Gaza.. daar blijft ook niets van een gebouw over
As the officer took her away, she recalled that she asked, "Why do you push us around?" And she remembered him saying, "I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
is een "lieve" graphic voor simpele zielen gok ik zo.. dat het hele vliegtuig in zn geheel neerkwam.. anders snappen de mensen het niet..
Zou kunnen, maar om er dan bij te zetten dat op 3 kilometer de meesten nog bij bewustzijn waren is dan weer wat minder "lief"
Vrijspreker: Hee, dat klinkt bekend. Malaysia air MH17 werd ook van de gebruikelijke koers omgeleid direct over oorlogsgebied.
Ook alweer niet waar...
Echt hè, ik zie tientallen van deze artikelen voorbij komen en allemaal papegaaien ze iig wel 1 stuk propaganda van de Russen na. De Westerse lezing wordt afgeschilderd als leugens om de bevolking een oorlog binnen te loodsen en alles wat de Russische staatsmedia beweerd wordt zonder blikken of blozen voor waar aangenomen.
Hoezo hypocriet?
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Op dinsdag 22 juli 2014 08:20 schreef VMSDKR het volgende: Timmerfrans spreekt keurig Engels trouwens, dat zie je ook wel eens anders.
Eigenlijk zou Opstelten het moeten doen, dan valt er nog wat te lachen in deze donkere dagen.
in principe niet zo lang.. maar waar gaan ze dat doen.. eerst moeten die boxen het land uit daar en naar een laboratorium.. ik vermoed dat ze ze opsturen naar Boeing of terug naar Maleisie.. dus ik verwacht geen uitslag binnen een paar dagen
Volgens een luchtvaartdeskundige bij CNN gisteren, zijn er maar 4 of 5 landen (o.a. VS, Frankrijk, Australië) op de wereld met de meest geavanceerde apparatuur om de data uit te lezen. Hij zei dat de eerste download de belangrijkste is. Als die mislukt, verlies je veel informatie. Dus hij vond het het verstandigste als de Maleisiërs de zwarten dozen aan bijv. de NTSB zouden overdragen.
En dit is gewoon een oproep tot moord, niet meer en niet minder:
quote:
Vrijspreker: Is er een manier om hier van af te komen?
Opperdienaar: Schiet de boodschapper overhoop, iedere persoon die het eerst op verontwaardigde toon de schuldige aanwijst en zegt: ‘we moeten die onfortuinlijke burgerslachtoffers wreken, doe wat ik zeg’, hem moet je gelijk omkegelen. Dat is de enige manier, want onderdanen reageren als voorspelbare robots altijd hetzelfde, zoals Goering zei, in elk land, in elke tijd en bij elk politiek systeem.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Op dinsdag 22 juli 2014 08:20 schreef VMSDKR het volgende: Timmerfrans spreekt keurig Engels trouwens, dat zie je ook wel eens anders.
Van wikipedia: "Timmermans is een polyglot. Hij spreekt van huis uit Limburgs en Nederlands. Daarnaast beheerst hij de talen Duits, Frans, Engels, Russisch en Italiaans."
WASHINGTON - De Verenigde Staten hebben de plaats in het oosten van Oekraïne opgespoord waarvandaan donderdag de raket is afgevuurd naar het vliegtuig van Malaysia Airlines.
Ook is er bewijs dat pro-Russische separatisten het vliegtuig boven Oekraïne hebben neergehaald met een raketsysteem dat uit Rusland kwam.
Dat heeft de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, John Kerry, zondag gezegd in een interview met CNN.
eeeuh ergens in topic 93 ofzo.. was gistermiddag.. met daarin: experts die zeggen
- je gaat vooruit met 900km/h en ineens ga je terug naar xx km/h.. dat zorgt al voor stress bij je interne organen (zelfde als autobotsing) - daarnaast heb je 10km hoogte weinig zuurstof en explosieve decompressie - daarnaast heb je op ~30meter een granaat ontploffing en wat aluminium wat je moet beschermen - daarnaast heb je de desintegratie van het vliegtuig en rondvliegende onderdelen - daarnaast heb je +20 graden naar -50 graden in een fractie van een seconde
Beter, alleen jammer van de resolutie en de aantallen kloppen niet. Geen 23 amerikanen aan boord, slechts 1 van nederlandse afkomst...
Wat ik mij dan afvraag (en ook om de critici te sussen), zijn er air-to-air missiles die dezelfde soort schade kunnen veroorzaken?
de meeste werken zo volgens mij, exploderen dicht bij het onderwerp, de snelheden doen de rest, er zijn natuurlijk meerdere systemen, meestal met grotere lading of groter bereik
Op dinsdag 22 juli 2014 08:12 schreef agter het volgende: Die Maleisische afvaardiging moest gisteravond die Borodai met excellentie aanspreken. Zou hij ook wel willen dat NL dat doet.
Tja, wat las ik nou, die Borodai is een Rus die nog maar paar jaar in Oekraïne woont. Een voormalige luitenant-kolonel in het Russisch leger. De Russen zagen die opstand al paar jaar aankomen natuurlijk en hebben dit soort figuren daar wrs geplaatst om indien de nood aan de man komt op te treden in belang van Rusland, denk ik.
de meeste werken zo volgens mij, exploderen dicht bij het onderwerp, de snelheden doen de rest, er zijn natuurlijk meerdere systemen, meestal met grotere lading of groter bereik
oh air to air... excuus
Ja, ik kan mij voorstellen dat je in een dogfight niet met fragmentatie wapens wilt gaan gooien.
Van wikipedia: "Timmermans is een polyglot. Hij spreekt van huis uit Limburgs en Nederlands. Daarnaast beheerst hij de talen Duits, Frans, Engels, Russisch en Italiaans."
Echt bizar.
Wikipedia heeft als bron echt afgedaan, ben ik bang
08u36 Trein met lichamen uit Donetsk vertrokken De trein met de stoffelijke overschotten van de slachtoffers van de ramp met vlucht MH17 is vertrokken uit Donetsk. Dat melden nu verschillende journalisten ter plaatse.
Het plaatje waar hij het over heeft is vervangen door het plaatje waar jij het over hebt.
Idd, maar duidelijk geen verbetering helaas
Volgens een luchtvaartdeskundige bij CNN gisteren, zijn er maar 4 of 5 landen (o.a. VS, Frankrijk, Australië) op de wereld met de meest geavanceerde apparatuur om de data uit te lezen. Hij zei dat de eerste download de belangrijkste is. Als die mislukt, verlies je veel informatie. Dus hij vond het het verstandigste als de Maleisiërs de zwarten dozen aan bijv. de NTSB zouden overdragen.
Valt allemaal wel mee. In de luchtvaart moeten flight data recorders eens in de zoveel tijd vervangen worden om te controleren dat alle data inderdaad naar de FDR verstuurd wordt. Er zijn een groot aantal commerciele partijen die zulke dingen kunnen uitlezen.
Ja, is wel zinnig om geen shrapnell te gebruiken dan idd.
Maar goed, als er echt geen air-to-air missiles zijn die dit kunnen, zullen de alu-hoedjes wel weer beweren dat het een nieuw experimenteel systeem was dat de NWO speciaal voor dit doel heeft ontwikkeld, dus het is toch een gebed zonder einde.
Maar goed, als er echt geen air-to-air missiles zijn die dit kunnen, zullen de alu-hoedjes wel weer beweren dat het een nieuw experimenteel systeem was dat de NWO speciaal voor dit doel heeft ontwikkeld, dus het is toch een gebed zonder einde.
Ja, maar daar trapt de internationale gemeenschap niet in. Bovendien valt het gewoon te checken. Het is gewoon zeer onwrs, omdat je zelf evt geraakt kunt worden.
Valt mee, dat soort onzin wordt meestal binnen een paar minuten gefixt door bots.
Er zijn bots die de ultieme waarheid in pacht hebben? Doe mij er zo een en wat kost het?
Er zijn bots die de ultieme waarheid in pacht hebben? Doe mij er zo een en wat kost het?
Naja dat zou ik ook weer niet zeggen Maar Wiki heeft best strakke richtlijnen tegenwoordig, de dagen dat iedereen er maar wat neer kon zetten zijn echt wel voorbij.
Veiligste plek op aarde dit moment, ze gaan echt niet nog een vliegtuig uit de lucht schieten
nu wel, die raket installaties zijn terug naar rusland
quote:
di 22 jul 2014, 08:21
Opnieuw telefonisch contact Rutte en Poetin
MOSKOU - Premier Mark Rutte en de Russische president Vladimir Poetin hebben dinsdag opnieuw telefonisch contact gehad over de ramp met vlucht MH17.
De twee bespraken het internationale onderzoek naar de oorzaak van de crash, maakte het Kremlin bekend.
Onderwerp van gesprek was onder meer de „directe en volledige toegang van experts tot de rampplek”, aldus Moskou. Onderzoekers van de Internationale Organisatie voor de Civiele Luchtvaart (ICAO) moeten de plek kunnen bezoeken.
„In dit licht is er opnieuw aangedrongen op een onmiddellijk en onvoorwaardelijk staakt-het-vuren in het conflictgebied.”
nu wel, die raket installaties zijn terug naar rusland
[..]
Putin heeft Borodai misschien in de hand, maar niet al die commandantjes in het veld, vrees ik... En Borodai ook niet. Ik denk dat de organisatie een beetje een maffia-structuur heeft, en dat de capi ook zakenlieden zijn, waar de capi di tutti capi geen vat op heeft als hij de belangen van de capi niet erkent.
Nederland heeft op dit moment één prioriteit: de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne moeten thuiskomen. Dat heeft minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) gisteren herhaald in een krachtige toespraak voor de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.
'Ik vraag aan de internationale gemeenschap, de Veiligheidsraad, aan wie dan ook met invloed op de grond: laat ons zonder verder uitstel de lichamen van de slachtoffers naar huis brengen, naar hun geliefden', zei Timmermans. De raad had kort ervoor het neerschieten van het vliegtuig van Malaysia Airlines unaniem veroordeeld.
Volgens Timmermans verandert de rouw in Nederland in woede door 'beelden van kinderspeelgoed dat wordt rondgegooid, bagage die wordt geopend en paspoorten die worden getoond op televisie'. Hij zei ook: 'Eerst krijg je het nieuws van het verlies van je echtgenoot en 2 of 3 dagen later zie je dat tuig misschien zijn trouwring van zijn stoffelijk overschot steelt.' Timmermans eiste daarom onbelemmerde toegang tot de rampplek en 'waardigheid voor de slachtoffers en de vele mensen die treuren om hun verlies'
Als zo'n operator een fles wodka heeft geleegd, zou ik daar niet voor in staan.
Nu even wel hoor, die krijgt klappen van zijn andere dronken matties en wordt doorgestuurd naar Vlad. En dat wil je niet.
Op dinsdag 22 juli 2014 08:54 schreef tong80 het volgende: Nederland heeft op dit moment één prioriteit: de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne moeten thuiskomen. Dat heeft minister Frans Timmermans (Buitenlandse Zaken) gisteren herhaald in een krachtige toespraak voor de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.
'Ik vraag aan de internationale gemeenschap, de Veiligheidsraad, aan wie dan ook met invloed op de grond: laat ons zonder verder uitstel de lichamen van de slachtoffers naar huis brengen, naar hun geliefden', zei Timmermans. De raad had kort ervoor het neerschieten van het vliegtuig van Malaysia Airlines unaniem veroordeeld.
Volgens Timmermans verandert de rouw in Nederland in woede door 'beelden van kinderspeelgoed dat wordt rondgegooid, bagage die wordt geopend en paspoorten die worden getoond op televisie'. Hij zei ook: 'Eerst krijg je het nieuws van het verlies van je echtgenoot en 2 of 3 dagen later zie je dat tuig misschien zijn trouwring van zijn stoffelijk overschot steelt.' Timmermans eiste daarom onbelemmerde toegang tot de rampplek en 'waardigheid voor de slachtoffers en de vele mensen die treuren om hun verlies'
Heeft alleen een persoonlijke stylist nodig, in plaats van die badass bodyguards Dat blauwe jasje kan echt niet.
Tuurlijk kunnen air-to-air missiles dit ook. Je hebt krengen die hittezoekend zijn maar ook gewoon radar guided raketten. Enige verschil is het lanceerplatform
Behulpzaam als een waterkraan. Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende: als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Ik vind het elke ochtend weer zo intrigerend hoe al je collega's als ware experts praten over zwarte boxen, Boeing 777's en BUK systemen. Je zou je afvragen wat ze op mijn werkvloer doen.
Op dinsdag 22 juli 2014 09:02 schreef ThePlaneteer het volgende: Ik vind het elke ochtend weer zo intrigerend hoe al je collega's als ware experts praten over zwarte boxen, Boeing 777's en BUK systemen. Je zou je afvragen wat ze op mijn werkvloer doen.
Echt he studenten aan de Universiteit van Wiki
Maar goed, dat zijn we hier ook wel een beetje
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Tuurlijk kunnen air-to-air missiles dit ook. Je hebt krengen die hittezoekend zijn maar ook gewoon radar guided raketten. Enige verschil is het lanceerplatform
Nee, daar ging het niet om. Het gaat mij om de soort impact. Niet of een air-to-air een Boeing 777 kan neerhalen. Dat geloof ik wel, maar is de schade aan de romp dan hetzelfde.
Dat geeft wel weg dat het een soort maffia organisatie is.
Een soort Tony Montana, ja. Doet hij me wel aan denken, met een pistool in de hand een hotellobby binnenstappen, ik bedoel..wtf?
Nee, daar ging het niet om. Het gaat mij om de soort impact. Niet of een air-to-air een Boeing 777 kan neerhalen. Dat geloof ik wel, maar is de schade aan de romp dan hetzelfde.
De meeste andere raketten hebben directe impact, dus niet alleen shrapnel-schade, volgens mij.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
maar wel onderwezen door series als NCIS, CSI, AirCrash Investigation en veeeeele anderen.. en als backoffice het Internet..
Grootste verschil blijft dat sommigen hun kennis opdoen vóór een ramp en anderen pas na een ramp
Ik zat gister een afstudeerscriptie te lezen van een HTS'er technische bedrijfskunde op mijn werk, en je wilt niet geloven hoe vaak hij naar wikipedia verwezen heeft + maar liefst 4 boeken geraadpleegd...
Ik zat gister een afstudeerscriptie te lezen van een HTS'er technische bedrijfskunde op mijn werk, en je wilt niet geloven hoe vaak hij naar wikipedia verwezen heeft + maar liefst 4 boeken geraadpleegd...
Oei, dat vind ik dan weer niet kunnen. Ik zou wiki hooguit als kennisportaal gebruiken en vervolgens de "echte" bron noemen. Maar goed: het is best een snelle manier om veel info te vergaren. Daarbij is het volgens mij helemaal niet zo verkeerd. Veel mensen zien het als "valse" kennis, maar het kan geen kwaad om jezelf in te lezen in iets wat je voorheen helemaal vreemd was.
Oei, dat vind ik dan weer niet kunnen. Ik zou wiki hooguit als kennisportaal gebruiken en vervolgens de "echte" bron noemen. Maar goed: het is best een snelle manier om veel info te vergaren. Daarbij is het volgens mij helemaal niet zo verkeerd. Veel mensen zien het als "valse" kennis, maar het kan geen kwaad om jezelf in te lezen in iets wat je voorheen helemaal vreemd was.
Nou ja, mensen worden er ing. mee tegenwoordig, was wel Avans.
Trein al begin middag in Charkov Toegevoegd: dinsdag 22 jul 2014, 09:07 De trein met de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne is al tussen 12.00 en 13.00 uur in Charkov. Dat heeft premier Rutte gezegd.
Eerder werd ervan uitgegaan dat het nog zeker 17 uur zou duren voor de trein in de stad zou zijn.
In Charkov worden de lichamen naar het vliegveld gebracht en dan naar Nederland gevlogen voor identificatie.
Dat roepen mensen steeds. En hoe vaak we ook zien, geloven doen ze nog steeds niet.
Is er al bekend waar de inslag was dan? En is er al bekend of mensen het konden overleven?
Ik hoorde gisteren nog dat iedereen op slag dood was.
er is bewijs van schrapnel bij de cockpit.. dus daar in ieder geval iets.. maar zoals OP doet blijken ontploft de raket ~30 meter van zijn target voor maximale schade..
we weten nog niet of er mensen bewust zijn gevallen.. en de vraag is of we dat überhaupt ook komen te weten.. vooralsnog gaan de meeste hier ervanuit dat iedereen danwel bewusteloos, maar waarschijnlijker dood was luttele microseconden na de explosie
Dat roepen mensen steeds. En hoe vaak we ook zien, geloven doen ze nog steeds niet.
Nou ja, 300 km is gewoon heel ver over rails die mogelijk beschadigd zijn. Ik vind het verschil tussen 17u reizen naar zeg 7u reizen ineens best groot. Dat die trein vandaag aankomt, dat geloof ik wel.
deze wilde ik nog even laten zien.. een klein stukje romp was losgekomen.. en explosive decompression en de druk op de andere delen deed de rest.. kun je nagaan als er meerdere delen losraken en beschadigd raken
De Australische premier Tony Abbott heeft opnieuw forse kritiek geuit op de gang van zaken in het rampgebied in het oosten van Oekraïne. "Na de misdaad volgt de doofpot. Er is op industriële schaal geknoeid met bewijsmateriaal", zei Abbott op een persconferentie.
Australië stuurt een C-17 naar Europa. Het militaire toestel moet helpen met het vervoer van de stoffelijke overschotten vanuit Oekraïne naar Nederland als die in Charkov zijn aangekomen. Ook stuurt hij medische experts naar Nederland voor de identificatie van de 27 Australische slachtoffers. Bring Them Home
Abbott waarschuwde dat het weken kan duren voordat de lichamen zijn geïdentificeerd en terugkeren naar Australië. "Hoe frustrerend het ook is, we moeten dit in één keer goed doen. Het zou verschrikkelijk zijn als we het verdriet van nabestaanden verergeren door het verkeerd identificeren van hun geliefden."
Australië stuurt een team naar de rampplek in Oekraïne voor operatie 'Bring Them Home'. Abbott vindt dat de rampplek moet worden afgezet en bewaakt door een multinationale politiemacht, meldt ABC News. Hij vindt dat de landen die slachtoffers te betreuren hebben, dat het beste kunnen doen.
Dit vliegtuig verhaal is erg tragisch. Sterkte aan nabestaanden.
Echter, de werkelijke reden dat er in het Westen een gecoordineerde anti-Rusland ontwikkeling ontstaat heeft niets met deze gebeurtenis te maken.
De werkelijke reden dat het Westen anti-Rusland sentimenten voedt, is de creatie van de BRICS Bank. Deze bank is onafankelijk van de World Bank en het International Monetary Fund (IMF), twee Westerse private bedrijven die worden gerund door dezelfde families die de EU politiek en de media in hun broekzak hebben zitten.
Echter, de werkelijke reden dat er in het Westen een gecoordineerde anti-Rusland ontwikkeling ontstaat heeft niets met deze gebeurtenis te maken.
De werkelijke reden dat het Westen anti-Rusland sentimenten voedt, is de creatie van de BRICS Bank. Deze bank is onafankelijk van de World Bank en het International Monetary Fund (IMF), twee Westerse private bedrijven die worden gerund door dezelfde families die de EU politiek en de media in hun broekzak hebben zitten.
deze wilde ik nog even laten zien.. een klein stukje romp was losgekomen.. en explosive decompression en de druk op de andere delen deed de rest.. kun je nagaan als er meerdere delen losraken en beschadigd raken
Op dinsdag 22 juli 2014 09:19 schreef Snowballed het volgende: De Australische premier Tony Abbott heeft opnieuw forse kritiek geuit op de gang van zaken in het rampgebied in het oosten van Oekraïne. "Na de misdaad volgt de doofpot. Er is op industriële schaal geknoeid met bewijsmateriaal", zei Abbott op een persconferentie.
Australië stuurt een C-17 naar Europa. Het militaire toestel moet helpen met het vervoer van de stoffelijke overschotten vanuit Oekraïne naar Nederland als die in Charkov zijn aangekomen. Ook stuurt hij medische experts naar Nederland voor de identificatie van de 27 Australische slachtoffers. Bring Them Home
Abbott waarschuwde dat het weken kan duren voordat de lichamen zijn geïdentificeerd en terugkeren naar Australië. "Hoe frustrerend het ook is, we moeten dit in één keer goed doen. Het zou verschrikkelijk zijn als we het verdriet van nabestaanden verergeren door het verkeerd identificeren van hun geliefden."
Australië stuurt een team naar de rampplek in Oekraïne voor operatie 'Bring Them Home'. Abbott vindt dat de rampplek moet worden afgezet en bewaakt door een multinationale politiemacht, meldt ABC News. Hij vindt dat de landen die slachtoffers te betreuren hebben, dat het beste kunnen doen.
De families van de Belgische slachtoffers van het MH17-drama in Oekraïne voelen zich zwaar in de steek gelaten door onze overheid. Het hele verlengde weekend kregen ze nauwelijks nieuws.
"Di Rupo had blijkbaar wel tijd om naar Tomorrowland te gaan. Was hij 10 kilometer verder gereden, dan kon hij de familie condoleren", zegt de familie van Benoit Chardome (51), een van de Belgische slachtoffers van de ramp.
"Toen wij vrijdag belden met het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken voor meer informatie, kregen we als antwoord dat het 17 uur was en dat er een lang weekend voor de deur stond. En dat er daardoor geen info meer kon gegeven worden. We krijgen meer info van Malaysian Airlines en van Nederland dan van ons eigen crisiscentrum", zegt hij.
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet voor een enkele familie een crisiscentrum hebben.
Sowieso zijn Belgen natuurlijk altijd coalition of the unwilling. Die gaan echt zo snel mogelijk dit hele gebeuren vergeten zodat ze geen ruzie met Rusland krijgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Goedemorgen, geniet ervan Ik mis trouwens op de NOS een liveblog, of kijk ik verkeerd?
Dank Nee die komt nog geloof ik.. die was vannacht ook al gesloten toen de dozen overhandigd werden.. Daar blinken ze wel vaker in uit... (denk dat er 1 mannetje voor is..)
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet voor een enkele familie een crisiscentrum hebben.
Dat wel, maar die ene familie op de hoogte houden, of vertellen dat 'gezien de ontwikkelingen, u betere en actuelere informatie kan krijgen van onze bovenburen, wij die verantwoordelijkheden overdragen aan Nederland, waarbij u tevens naar Nederland gereden word, in een fijn hotel' lijkt me niets mis mee in zo'n geval.
er is bewijs van schrapnel bij de cockpit.. dus daar in ieder geval iets.. maar zoals OP doet blijken ontploft de raket ~30 meter van zijn target voor maximale schade..
we weten nog niet of er mensen bewust zijn gevallen.. en de vraag is of we dat überhaupt ook komen te weten.. vooralsnog gaan de meeste hier ervanuit dat iedereen danwel bewusteloos, maar waarschijnlijker dood was luttele microseconden na de explosie
Bij een explosie voor het vliegtuig zal de voorkant openbarsten en de romp als een banaan openpellen en desintegreren door de enorme krachten (het ding vliegt tenslotte met 900 a 1100 km/u op kruishoogte) waarna de hele boel naar beneden zeilt. Door de explosieve decompressie zal vrijwel iedereen binnen een aantal seconden het bewustzijn verliezen, maar ik denk dat je er vanuit kan gaan dat met 298 personen in zo'n toestel er vast wel een paar zijn die alles bewust meegemaakt hebben tot de impact op de grond (en eventueel zelfs nog een tijdje na de impact al dan niet bij bewustzijn geleefd hebben).
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Op dinsdag 22 juli 2014 09:29 schreef Eenskijken het volgende: weet iemand hoe hoog dit toestel vloog? 'gewoon' op cruise altitude van boven de 10 kilometer?
Op dinsdag 22 juli 2014 09:29 schreef Eenskijken het volgende: weet iemand hoe hoog dit toestel vloog? 'gewoon' op cruise altitude van boven de 10 kilometer?
Wat is de bron van de OP?
Beetje raar om te zeggen, 'zoals de OP doet blijken'. OP is ook maar een verzameling van simpele plaatjes.. In hoeverre die 100% waarheidsgetrouw zijn vraag ik me hardop af.
Is dat zo? Dit soort dingen spelen vaker, als in, slecht om gaan met crisissituaties?
Ja, als er iets groots gaande is wat niet leuk is. Hoor altijd veel geluiden dat informatiestromen langzaam op gang komen en dat mensen de betrokkenheid missen die er in Nederland wel lijkt te zijn, zoals van regering en koningshuis (of je er nu op zit te wachten of niet). Maar dat is meer wat ik van vlaamse individuen meekrijg hoor, misschien is dat heel gekleurd.
Beetje raar om te zeggen, 'zoals de OP doet blijken'. OP is ook maar een verzameling van simpele plaatjes.. In hoeverre die 100% waarheidsgetrouw zijn vraag ik me hardop af.
De trein met de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne is al rond het middaguur in Charkov. Volgens premier Rutte komt de trein rond 12.00 uur Nederlandse tijd aan op een afgesloten terrein bij Charkov en rijdt die inmiddels in veilig gebied.
Eerder werd ervan uitgegaan dat het zeker zeventien uur zou duren voor de trein in de stad zou zijn. De koelwagons vertrokken vanochtend vroeg uit Donetsk, in het gebied dat wordt beheerst door de rebellen. Charkov is in handen van de regering. De afstand Donetsk-Charkov is ongeveer 300 kilometer.
De afgelopen dagen hebben de koelwagons op het station van Torez gestaan, dicht bij de rampplek. Identificatie
In Charkov worden de lichamen naar het vliegveld gebracht en dan naar Nederland gevlogen voor identificatie. Het is nog niet duidelijk wanneer de Hercules met de slachtoffers van de vliegramp in Nederland aankomt.
Hoeveel Belgjes zaten er eigenlijk in dat vliegtuig? Kan me voorstellen dat het daar wat 'kleiner' aangepakt worden, zeker in vergelijk met Nederland, wat veruit de meeste slachtoffers heeft te betreuren.
Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Loveless85 het volgende: Hoeveel Belgjes zaten er eigenlijk in dat vliegtuig? Kan me voorstellen dat het daar wat 'kleiner' aangepakt worden, zeker in vergelijk met Nederland, wat veruit de meeste slachtoffers heeft te betreuren.
Ik snap niet dat zij niet naar het hotel bij Schiphol zijn gebracht..
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
De trein met de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne is al rond het middaguur in Charkov. Volgens premier Rutte komt de trein rond 12.00 uur Nederlandse tijd aan op een afgesloten terrein bij Charkov en rijdt die inmiddels in veilig gebied.
Eerder werd ervan uitgegaan dat het zeker zeventien uur zou duren voor de trein in de stad zou zijn. De koelwagons vertrokken vanochtend vroeg uit Donetsk, in het gebied dat wordt beheerst door de rebellen. Charkov is in handen van de regering. De afstand Donetsk-Charkov is ongeveer 300 kilometer.
De afgelopen dagen hebben de koelwagons op het station van Torez gestaan, dicht bij de rampplek. Identificatie
In Charkov worden de lichamen naar het vliegveld gebracht en dan naar Nederland gevlogen voor identificatie. Het is nog niet duidelijk wanneer de Hercules met de slachtoffers van de vliegramp in Nederland aankomt.
Hij bedoelt te zeggen dat je moet opbokken, maar hij drukt het aardig uit
Ik snap niet dat zij niet naar het hotel bij Schiphol zijn gebracht..
Misschien hebben ze ervoor gekozen thuis te blijven en alleen die kant op te gaan als het nodig is. Kan me voorstellen dat je op zo'n korte afstand liever thuis bent in je eigen omgeving dan in een hotel met vreemden.
It is impossible from these photographs of the damaged plane to determine what specific model of missile was used.
Bedankt voor de link. Laten we het er voorlopig op houden dat het onmogelijk is om te bepalen welke seats de impact hebben overleefd etc. Dat is gewoon onmogelijk te bepalen, en eerlijk, ook geen toegevoegde waarde in het onderzoek.
NFI gaat het doen, ja. Die doen schijnbaar een maand over 100 lichamen, werd gister door de NOS gemeld.
Zijn bij de ramp in Tripoli ook bezig geweest. Een maand is wel gebaseerd op dat ze overal DNA onderzoek op moeten doen. Als ze het met gebitten en dergelijke kunnen, kan het sneller.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
NFI gaat het doen, ja. Die doen schijnbaar een maand over 100 lichamen, werd gister door de NOS gemeld.
Sommige lichamen zullen makkelijker te identificeren zijn dan anderen, dus veel lichamen gaan veel sneller dan die maand, en anderen zullen langer duren dan die maand.
Kunnen we ook niet iets in de OP zetten over de overlevingskans? Want die vraag komt ook iedere 20min. terug.
We hebben de: - Decompressie - Snelheidsvermindering van 900km/u naar ? (heel snel heel veel minder dan 900 en dus erg slecht voor je organen) - Temperatuur op 10km hoogte -50 graden. - Rondvliegend puin. (van vliegtuig en raket)
Misschien hebben ze ervoor gekozen thuis te blijven en alleen die kant op te gaan als het nodig is. Kan me voorstellen dat je op zo'n korte afstand liever thuis bent in je eigen omgeving dan in een hotel met vreemden.
Als ze die keus maar gegeven is... (geldt ook voor NLers die kennen elkaar ook niet)
Sommige lichamen zullen makkelijker te identificeren zijn dan anderen, dus veel lichamen gaan veel sneller dan die maand, en anderen zullen langer duren dan die maand.
Dat lijkt mij evident ja
Evolution is from the Devil Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef Idanue het volgende: Kunnen we ook niet iets in de OP zetten over de overlevingskans? Want die vraag komt ook iedere 20min. terug.
We hebben de: - Decompressie - Snelheidsvermindering van 900km/u naar ? (heel snel heel veel minder dan 900 en dus erg slecht voor je organen) - Temperatuur op 10km hoogte -50 graden. - Rondvliegend puin. (van vliegtuig en raket)
dat kan.. zoek je de linkjes nog even erbij?
Zijn bij de ramp in Tripoli ook bezig geweest. Een maand is wel gebaseerd op dat ze overal DNA onderzoek op moeten doen. Als ze het met gebitten en dergelijke kunnen, kan het sneller.
En niet te vergeten ze weten wie er in zaten en de overheid zou van iedereen foto's en fingerprints moeten hebben.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Als ze die keus maar gegeven is... (geldt ook voor NLers die kennen elkaar ook niet)
Die zullen er ook niet allemaal zitten, hangt denk ik van de persoon af. Sommige mensen zijn graag bij lotgenoten anderen niet. Ik val in de eerste categorie, maar dat is omdat ik me snel ga ergeren aan mensen
Foto genomen in Torez op de ochtend van 17 juli, ongeveer 8-10 km van de crash site.
Waarom zetten ze nooit gps aan op hun telefoon zodat de plek makkelijk is terug te vinden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages. "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Op dinsdag 22 juli 2014 09:43 schreef koekii het volgende: Geweldige nieuwsberichten. Ik was bang dat het weer een dag zou moeten duren. Is er een nieuwe NOS liveblog?
Nog niet...
Ja, okee. Dis minimaal 2 Herculessen. Dat heb je ook wel nodig, tenzij je wilt gaan stapelen.
Ik denk dat ze net zo goed gewoon stapelen, maar volgens mij gaan ze in Nederland qua transport nog wel een klus krijgen. Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar zover ik weet mag volgens de Wet op de Lijkbeschouwing maar 1 stoffelijk overschot per lijkwagen vervoerd worden. Dat worden dus een hoop wagens en ritjes. En dat geldt ook voor een los lichaamsdeel, zo klein als het kan zijn.
Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Loveless85 het volgende: Hoeveel Belgjes zaten er eigenlijk in dat vliegtuig? Kan me voorstellen dat het daar wat 'kleiner' aangepakt worden, zeker in vergelijk met Nederland, wat veruit de meeste slachtoffers heeft te betreuren.
Een familie uit Brashaat en nog een persoon dacht ik. Vier
Op dinsdag 22 juli 2014 09:46 schreef koekii het volgende: Trouwens bij wie komt het crash het hardst aan? Bij de mensen die voorin of achterin het vliegtuig zaten?
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Ik denk dat ze net zo goed gewoon stapelen, maar volgens mij gaan ze in Nederland qua transport nog wel een klus krijgen. Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar zover ik weet mag volgens de Wet op de Lijkbeschouwing maar 1 stoffelijk overschot per lijkwagen vervoerd worden. Dat worden dus een hoop wagens en ritjes. En dat geldt ook voor een los lichaamsdeel, zo klein als het kan zijn.
Nee hoor.. er zijn lijkwagens (busjes) waar er vier in gaan.. twee lades naast, en boven elkaar
Op dinsdag 22 juli 2014 09:46 schreef koekii het volgende: Trouwens bij wie komt het crash het hardst aan? Bij de mensen die voorin of achterin het vliegtuig zaten?
Nou voor allen hard genoeg dat ze allemaal dood zijn..
Oh misschien was ik het weer vergeten. In ieder geval, het is goed om te zien dat het Oekraiense leger wel ballen heeft om dat gevaarte sneaky sneaky het rebellengebied in te rijden en het dan pontificaal op het plein van de dorpsslager zet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Bij de nabestaanden...
Als de lichamen in Nederland zijn en alle onderzoeken in Oekraine afgerond zijn, ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Stel dat de Russen de daders zijn, wat gaat dat voor consequenties opleveren? Nederland/EU en Rusland zijn handelspartners, maar in hoeverre zijn we afhankelijk van Rusland? Volgens mij is Rusland eerder afhankelijk van ons (EU) omdat we gas importeren.
Als we het gas elders moeten halen wordt het duurder, maar we zullen niet zo snel zonder zitten. En misschien moeten we ook eens verder kijken. De steentijd is ook niet voorbij gegaan omdat de stenen op waren.
Oh misschien was ik het weer vergeten. In ieder geval, het is goed om te zien dat het Oekraiense leger wel ballen heeft om dat gevaarte sneaky sneaky het rebellengebied in te rijden en het dan pontificaal op het plein van de dorpsslager zet.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Op dinsdag 22 juli 2014 09:48 schreef PicoMMP het volgende: Als de lichamen in Nederland zijn en alle onderzoeken in Oekraine afgerond zijn, ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Stel dat de Russen de daders zijn, wat gaat dat voor consequenties opleveren? Nederland/EU en Rusland zijn handelspartners, maar in hoeverre zijn we afhankelijk van Rusland? Volgens mij is Rusland eerder afhankelijk van ons (EU) omdat we gas importeren.
Als we het gas elders moeten halen wordt het duurder, maar we zullen niet zo snel zonder zitten. En misschien moeten we ook eens verder kijken. De steentijd is ook niet voorbij gegaan omdat de stenen op waren.
Ten eerste mag Borodai wel even opgehaald worden.... Die heeft wel het 1 en ander uit te leggen lijkt me..
Ik weet dat het een smakeloos/onrespectvolle vraag is maar iemand vroeg het ook al in dit topicreeks maar ik kon zijn antwoord vinden dus vandaar.
als dat ding voorin ontploft is.. (waar het op lijkt) .. lijkt me dat je achterin nog de meeste kans zou kunnen hebben gemaakt.. mits je nog wat andere drukgolven ed hebt kunnen overleven.. maar in principe zou je achterin iets meer mee hebben kunnen krijgen van wat er aan de hand was..
Shrapnell bewijzen aan de voorkant vooral, dus daar was de impact het grootst.
als dat ding voorin ontploft is.. (waar het op lijkt) .. lijkt me dat je achterin nog de meeste kans zou kunnen hebben gemaakt.. mits je nog wat andere drukgolven ed hebt kunnen overleven.. maar in principe zou je achterin iets meer mee hebben kunnen krijgen van wat er aan de hand was..
Wrs wel, misschien 5 seconden of zo, totdat je zelf ook buiten bent. Tot je verbazing wrs, en die duurt wrs vrij kort...
Op dinsdag 22 juli 2014 09:51 schreef MPC60 het volgende: Dit topic is ook een en al herhaling geworden. Wel goed nieuws dat de lichamen eindelijk naar huis komen.
Komt omdat er veel users zijn die er niet bovenop (kunnen) zitten
Die heeft nog de Russische nationaliteit meen ik, dus dat gaat ook niet zo snel gebeuren
Het is een zelfuitgeroepen mafkees.. en Putin heeft verklaard dat hij niets met hem van doen heeft... Dus ik acht de kans groot dat hij vroeg of laat wel voor het tribunaal moet verschijnen...
Ja. Net zoals de Albert Heijn ook afhankelijk van de klanten is ipv. andersom.
Goeie vergelijking zeg.
Wij exporteren trouwens voor 7 miljard naar Rusland. Dat is enkel Nederland.
Als we stoppen met Rusland stijgen onze gasprijzen enorm en missen we maar liefst 7 miljard op de balans. Maar nee hoor, een enorm land als Rusland, wat compleet zelfvoorzienend kan zijn en van alles in de bodem heeft, is afhankelijk van Europa .
In dit soort noodsituaties is de wet ondergeschikt waarschijnlijk
Kan het niet zo snel vinden, maar dat vraag ik me af. Maar goed, Rotterdam -> Rijswijk is een stukje van niets dus dat gaat prima. Zeker als ze het vervoer vannacht doen, want daar zal heus de weg wel voor worden afgesloten.
Op dinsdag 22 juli 2014 09:48 schreef PicoMMP het volgende: Als de lichamen in Nederland zijn en alle onderzoeken in Oekraine afgerond zijn, ben ik benieuwd naar wat er gaat gebeuren. Stel dat de Russen de daders zijn, wat gaat dat voor consequenties opleveren? Nederland/EU en Rusland zijn handelspartners, maar in hoeverre zijn we afhankelijk van Rusland? Volgens mij is Rusland eerder afhankelijk van ons (EU) omdat we gas importeren.
Zullen we deze winter merken. Oekraine weigert te betalen dus Rusland gaat sowieso afsluiten. iedereen is momenteel voorraden aan het aanleggen, en er zijn nog andere pijplijnen, maar of die gaan volstaan?
Zoals ik het nu zie: Rusland moet hulp aan de separatisten stop zetten. Geen wapentuig meer daarnaar toe. Oekraïne zal dan haar soevereiniteit moeten bevechten daar, wrs kost dat veel levens,of misschien niet. Laat Russen vertrekken naar Rusland. De daders zullen worden berecht in een Oekraïens gerechtshof, en krijgen 20 jaar, voor doodslag x 315. Er zijn wel verzachtende omstandigheden. Borodai vertrekt naar Rusland. En Nederland, het zal een tijd lang een litteken blijven. Maar uiteindelijk krijgt het een plaats, idem andere naties.
Kut volk, wordt tijd de ze aangepakt worden door alle landen die getroffen zijn! In het geheim een missie voorbereiden. Hiermee mag je gewoon niet wegkomen, bewijzen verdoezelen enz...
Zoals ik het nu zie: Rusland moet hulp aan de separatisten stop zetten. Geen wapentuig meer daarnaar toe. Oekraïne zal dan haar soevereiniteit moeten bevechten daar, wrs kost dat veel levens,of misschien niet. Laat Russen vertrekken naar Rusland. De daders zullen worden berecht in een Oekraïens gerechtshof, en krijgen 20 jaar, voor doodslag x 315. Er zijn wel verzachtende omstandigheden. Borodai vertrekt naar Rusland. En Nederland, het zal een tijd lang een litteken blijven. Maar uiteindelijk krijgt het een plaats, idem andere naties.
Ze kunnen moeilijk gaan verklaren dat ze stoppen met het leveren van wapens. Die leveren ze immers niet. Althans, dat beweren ze.
Zoals ik het nu zie: Rusland moet hulp aan de separatisten stop zetten. Geen wapentuig meer daarnaar toe. Oekraïne zal dan haar soevereiniteit moeten bevechten daar, wrs kost dat veel levens,of misschien niet. Laat Russen vertrekken naar Rusland. De daders zullen worden berecht in een Oekraïens gerechtshof, en krijgen 20 jaar, voor doodslag x 315. Er zijn wel verzachtende omstandigheden. Borodai vertrekt naar Rusland.
Ik las van de week dat Oekraïne een verzoek had gedaan voor berechting via het Internationaal Strafhof, maar ik weet niet of Rusland dat erkent en of er überhaupt een uitleveringsverdrag is (en of dat verhaal eigenlijk wel waar is).
Ik las van de week dat Oekraïne een verzoek had gedaan voor berechting via het Internationaal Strafhof, maar ik weet niet of Rusland dat erkent en of er überhaupt een uitleveringsverdrag is (en of dat verhaal eigenlijk wel waar is).
Rusland heeft zn handen officieel van de separatisten afgetrokken.. die zijn dus vogelvrij..
Ik had juist gehoord dat het via een Oekraïens gerechtshof zou gaan. Het Strafhof zou een oorlogsmisdaad inhouden. Ons OM is iig ook naar Oekraïne gegaan, zal afwachten zijn wat zij concluderen.
Nou nee, een directe link valt niet te leggen, maar er gaat genoeg zwaar materieel de grens over zonder dat de Russische douane daar moeilijk over doet. Dus dat geeft alvast genoeg te denken.
’Houding van Poetin slecht voor zaken’ door Ronald van Gessel
MOSKOU - Ruslands superrijke tycoons worden steeds benauwder dat de opstelling van president Poetin rond het neerhalen van vlucht MH17 tot een reeks verlammende westerse sancties tegen Rusland leidt.
President Vladimir Poetin van Rusland.Foto: AFP De meeste miljardairs zijn te bang voor represailles om dit openlijk te zeggen. Ze vrezen echter dat ze straks niet meer bij hun geld kunnen omdat hun tegoeden op westerse banken worden bevroren.
Als Poetin nu geen stappen onderneemt om de rebellen in Oost-Oekraïne te ontwapenen en de angel uit het conflict te trekken, riskeert hij een internationale paria te worden net als Aleksandr Loekasjenko, de dictator in Wit-Rusland, zegt een Russische miljardair die niet met zijn naam in de krant wil. „Wat er nu gebeurt, is slecht voor onze zaken en slecht voor Rusland.”
Lijkt me sterk dat hiervoor ooit iemand voor de rechter verschijnt. Serviërs in voormalig yougoslavië terugvinden is niet hetzelfde als iemand uit Rusland halen. Als iemand die met een bompakket een Cubaans passagiersvliegtuig opblaast vrij in de VS kan wonen, dan denk je toch niet dat Rusland iemand gaat uitleveren die in een oorlogssituatie per ongeluk een verkeerd vliegtuig neerschiet?
Ik had juist gehoord dat het via een Oekraïens gerechtshof zou gaan. Het Strafhof zou een oorlogsmisdaad inhouden. Ons OM is iig ook naar Oekraïne gegaan, zal afwachten zijn wat zij concluderen.
Dat klinkt ook logischer, ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb en we hebben al gezien dat niet alle bronnen even secuur te werk gaan. Zou ook wel goed zijn als de Oekraïne iets gaat doen, want vooralsnog ben ik daar ook niet echt van onder de indruk.
Zullen we deze winter merken. Oekraine weigert te betalen dus Rusland gaat sowieso afsluiten. iedereen is momenteel voorraden aan het aanleggen, en er zijn nog andere pijplijnen, maar of die gaan volstaan?
zinloos, dan blaast oekrane een pijp op en dan is rusland de tel kwijt
dat zou inhouden dat de explosie van de raket zelf niemand dood zou hebben gemaakt (drukgolf) en alleen de schrapnels dodelijk hadden kunnen zijn
Zo'n snelle decompressie van de cabine door een raketontploffing is op 10KM hoogte niet te overleven. Los daarvan heb je op die hoogte zuurstof nodig en is het daar ook nog eens zo'n -50 graden Celcius. De meeste mensen aan boord hebben waarschijnlijk niet eens de tijd gehad te beseffen dat er iets gebeurde.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
Op dinsdag 22 juli 2014 10:09 schreef meth1745 het volgende: Lijkt me sterk dat hiervoor ooit iemand voor de rechter verschijnt. Serviërs in voormalig yougoslavië terugvinden is niet hetzelfde als iemand uit Rusland halen.
Het opstandige gebied is nog geen onderdeel van Rusland. Het is dus wat waziger dan dat.
Trouwens nog even heel iets anders: ik vraag me af hoe de VS had gereageerd als dit een vliegtuig was geweest met voornamelijk Amerikanen aan boord. Wo3 kun je je bijna niet voorstellen maar ik heb moeite om te bedenken hoe hun reactie zou zijn geweest.
Dat klinkt ook logischer, ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb en we hebben al gezien dat niet alle bronnen even secuur te werk gaan. Zou ook wel goed zijn als de Oekraïne iets gaat doen, want vooralsnog ben ik daar ook niet echt van onder de indruk.
Tja, dat Oekraïne is een nieuwe club mensen die ineens aan de macht is, of we er fiducie in moeten hebben? Ze willen zich iig houden aan de normen die de internationale gemeenschap aanlegt (voor zover die er echt is, want het is het westen die uitmaakt wat de internationale gemeenschap vindt).
Het opstandige gebied is nog geen onderdeel van Rusland. Het is dus wat waziger dan dat.
quote:
Trouwens nog even heel iets anders: ik vraag me af hoe de VS had gereageerd als dit een vliegtuig was geweest met voornamelijk Amerikanen aan boord. Wo3 kun je je bijna niet voorstellen maar ik heb moeite om te bedenken hoe hun reactie zou zijn geweest.
Nu zat er 1 Amerikaan in het toestel, die ook de Nederlandse nationaliteit had. Als het toestel vol gezeten had met Amerikanen was WO3 begonnen vermoed ik ;-)
Nu zat er 1 Amerikaan in het toestel, die ook de Nederlandse nationaliteit had. Als het toestel vol gezeten had met Amerikanen was WO3 begonnen vermoed ik ;-)
Ik vermoed dat die het gebied hadden afgezet en van te voren alles wat op sams lijkt hadden vernietigd.
Hoe ver gaat EU tegen Rusland? Toegevoegd: dinsdag 22 jul 2014, 10:09
Vandaag moet blijken of de Britse premier Cameron steun krijgt van andere Europese landen in zijn harde opstelling tegen Rusland. In Brussel zijn de EU-ministers van Buitenlandse Zaken vanochtend bijeen om te praten over het verzwaren van sancties tegen Moskou.
Minister Timmermans zei bij aankomst dat het van belang is om eensgezind en krachtig stelling te nemen. "Rusland doet tot nu toe te weinig." Timmermans voegde eraan toe dat voor Nederland qua sancties "niets taboe" is.
Cameron vindt, net als de VS, dat Europa de afgelopen maanden niet doortastend genoeg is geweest om Rusland te straffen, na de annexatie van de Krim en het conflict in Oost-Oekraïne.
"De tijd is aangebroken om onze invloed aan te wenden", zei Cameron gisteren. De regeringsleiders van andere EU-landen hebben zich niet in dergelijke bewoordingen uitgelaten. Het is nog maar de vraag in hoeverre de Britse premier bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk meekrijgt. Strafmaatregelen
De afgelopen maanden heeft de EU al strafmaatregelen genomen, zoals het bevriezen van banktegoeden en inreisverboden voor sommige Russische functionarissen.
De regeringsleiders spraken vorige week op hun top in Brussel af dat de sancties uitgebreid moeten worden, omdat Rusland te weinig heeft gedaan om de separatisten in Oost-Oekraïne tot bedaren te brengen. De bijeenkomst van de ministers van Buitenlandse Zaken was dan ook al voor de vliegramp gepland.
Hoe wordt er in Londen, Berlijn en Parijs tegen aanvullende sancties aangekeken? Groot-Brittannië
De Britse regering loopt al geruime tijd voorop in het pleidooi om de druk op Moskou op te voeren. Correspondent Arjan van de Horst: "Groot-Brittannië wil van meer Russische personen en bedrijven de banktegoeden bevriezen, een boycot tegen de vliegmaatschappij Aeroflot en verdere sancties gericht op de banken en de energiesector."
Toch is het volgens Van de Horst de vraag of de Britten uiteindelijk zo ver willen gaan, omdat de maatregelen in het eigen land ook pijn zullen doen. "Er wonen hier Russische oliegarchen, die in Groot-Brittannië miljarden hebben geïnvesteerd in onder meer onroerend goed. Bovendien zullen sancties tegen banken de positie van Londen als financieel centrum aantasten." Duitsland
In Berlijn hoor je niet de harde taal die Cameron gebruikt, zegt correspondent Tim de Wit. "Bondskanselier Merkel legt de nadruk op de dialoog. Ze wil vooral de diplomatie gebruiken om Poetin op andere gedachten te brengen."
Merkel krijgt hierop de laatste dagen kritiek. "Je hoort vaker dat Europa zijn tanden moet laten zien. Merkel belt het meest van alle leiders met Poetin, maar dat heeft niets opgeleverd."
Aan de andere kant krijgt de bondskanselier steun voor haar voorzichtige benadering. "De economische belangen zijn groot. De handel met Rusland bedraagt 75 miljard euro per jaar en Duitsland is voor 40 procent van zijn aardgasbehoefte afhankelijk van Rusland. Bedrijven zijn bang voor Russische tegenmaatregelen." Frankrijk
"Met Parijs is tot op zekere hoogte te praten over verscherping van bestaande maatregelen, zoals inreisverboden en bevriezing van banktegoeden", zegt correspondent Ron Linker.
Een wapenembargo is een lastiger onderwerp. "Frankrijk bouwt voor Rusland twee grote oorlogschepen. Op dit moment zijn zo'n 400 Russische matrozen in Frankrijk voor een opleiding om die schepen te bedienen."
De druk om de order te annuleren, plaatst Parijs voor een dilemma, zegt Linker. "Dat zou banen kosten en de vakbonden zijn dan ook aarzelend. Tegelijk wil Frankrijk opheldering van Moskou over de vliegramp. Opvallend is dat er weinig over wordt gezegd en geschreven. Het vermoeden is dat de regering de zaak low key wil houden."
Tja, dat Oekraïne is een nieuwe club mensen die ineens aan de macht is, of we er fiducie in moeten hebben? Ze willen zich iig houden aan de normen die de internationale gemeenschap aanlegt (voor zover die er echt is, want het is het westen die uitmaakt wat de internationale gemeenschap vindt).
Overigens is het westen wel altijd humanistisch ingesteld... daar waar je dat van de moslim en ook aziatische wereld nog wel eens in twijfel kunt trekken. Maar volgens onze inzichten, ik ben ook een westerling uiteraard.
Klopt.. Die zijn ook lang niet altijd objectief in hun nieuws.. Maar het is wel het officiële nieuws voor NL
Ik denk dat ze heel erg in de hype meewillen om zo snel mogelijik nieuws te brengen, en dat dat regelmatig ten koste gaat van de secuurheid. Dan zeggen mensen weleens dat ze niet meer zo goed zijn als vroeger, maar die vergeten dat je toen niet wist dat iets uren eerder gebeurd was.
Als ruim honderdduizend burgers de grens over raken, dan zal de dader dat ook wel lukken, heeft niets te maken met de status van het opstandige gebied...
Ik denk dat ze heel erg in de hype meewillen om zo snel mogelijik nieuws te brengen, en dat dat regelmatig ten koste gaat van de secuurheid. Dan zeggen mensen weleens dat ze niet meer zo goed zijn als vroeger, maar die vergeten dat je toen niet wist dat iets uren eerder gebeurd was.
Klopt precies..
Overigens is het westen wel altijd humanistisch ingesteld... daar waar je dat van de moslim en ook aziatische wereld nog wel eens in twijfel kunt trekken. Maar volgens onze inzichten, ik ben ook een westerling uiteraard.
Eens, ik heb familie in Azië. Het is daar niet slecht, maar gewoon anders en die gewoontes zijn ook zo anders. Maar dat vinden zij van ons ook.
Ook nu nog valt het op dat er zo weinig wordt gezegd over de dubieuze rol van de Oekraïne. Want waarom was het luchtruim niet gesloten.. Ik heb hier nog geen enkel plausibel antwoord op gezien. Het enige plausibele dat ik kan bedenken is dat de Oekraïne willens en wetens civiele vliegtuigen over dit gebied heeft laten vliegen in de hoop dat ze werden neergeschoten, (en misschien deden ze het wel zelf) Oekraïne heeft enorm veel baat bij deze vliegramp. Kortom wat mij betreft ziijn zij hoe dan ook hoofdschuldige.
Maar dat geldt ook voor Borodai.. Die heeft geen benul van internationaal recht...
Daarom duurde dat gister ook zo lang met die dozen..
Ja, en dat snappen wij weer niet, waarom die mensen daar dat niet snappen. Dat dat gvd het eerste is dat je regelt, dat die mensen daar niet blijven liggen. Dat was voor mij een veel grotere doorn in het oog, dan de schuldvraag an sich ook. Dat hakt in op de mensenrechten, die je ook hebt als je dood bent wmb. Putin snapt dat wel, volgens mij.
Op dinsdag 22 juli 2014 10:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende: Ook nu nog valt het op dat er zo weinig wordt gezegd over de dubieuze rol van de Oekraïne. Want waarom was het luchtruim niet gesloten.. Ik heb hier nog geen enkel plausibel antwoord op gezien. Het enige plausibele dat ik kan bedenken is dat de Oekraïne willens en wetens civiele vliegtuigen over dit gebied heeft laten vliegen in de hoop dat ze werden neergeschoten, (en misschien deden ze het wel zelf) Oekraïne heeft enorm veel baat bij deze vliegramp. Kortom wat mij betreft ziijn zij hoe dan ook hoofdschuldige.