33.000 ftquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:29 schreef Eenskijken het volgende:
weet iemand hoe hoog dit toestel vloog? 'gewoon' op cruise altitude van boven de 10 kilometer?
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:25 schreef Scrummie het volgende:
Belgie is boos, en dat kan ik me goed voorstellen na dit verhaal:
http://www.demorgen.be/dm(...)ot-overgelaten.dhtml
[..]
33.000ft volgens mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:29 schreef Eenskijken het volgende:
weet iemand hoe hoog dit toestel vloog? 'gewoon' op cruise altitude van boven de 10 kilometer?
33.000 voet, 10 km ongeveer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:29 schreef Eenskijken het volgende:
Wat is de bron van de OP?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:16 schreef Parzival het volgende:
[..]
er is bewijs van schrapnel bij de cockpit.. dus daar in ieder geval iets.. maar zoals OP doet blijken ontploft de raket ~30 meter van zijn target voor maximale schade..
we weten nog niet of er mensen bewust zijn gevallen.. en de vraag is of we dat überhaupt ook komen te weten.. vooralsnog gaan de meeste hier ervanuit dat iedereen danwel bewusteloos, maar waarschijnlijker dood was luttele microseconden na de explosie
Ja.. en rapquote:
nou.. soms stap je net op zo'n heel klein lego blokje.. dat doet verdomde zeer hoorquote:
Ja, als er iets groots gaande is wat niet leuk is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:29 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is dat zo? Dit soort dingen spelen vaker, als in, slecht om gaan met crisissituaties?
http://www.nytimes.com/20(...)ysis-shows.html?_r=0quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:30 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat is de bron van de OP?
Beetje raar om te zeggen, 'zoals de OP doet blijken'. OP is ook maar een verzameling van simpele plaatjes.. In hoeverre die 100% waarheidsgetrouw zijn vraag ik me hardop af.
Ik snap niet dat zij niet naar het hotel bij Schiphol zijn gebracht..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Loveless85 het volgende:
Hoeveel Belgjes zaten er eigenlijk in dat vliegtuig? Kan me voorstellen dat het daar wat 'kleiner' aangepakt worden, zeker in vergelijk met Nederland, wat veruit de meeste slachtoffers heeft te betreuren.
Gaat naar Rotterdam neem ik aan? Of toch Schiphol? Identificatie bij NFI in Den Haag, of hebben die ook geen capaciteit voor dit soort massale acties?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Snowballed het volgende:
Edit:
De trein met de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne is al rond het middaguur in Charkov. Volgens premier Rutte komt de trein rond 12.00 uur Nederlandse tijd aan op een afgesloten terrein bij Charkov en rijdt die inmiddels in veilig gebied.
Eerder werd ervan uitgegaan dat het zeker zeventien uur zou duren voor de trein in de stad zou zijn. De koelwagons vertrokken vanochtend vroeg uit Donetsk, in het gebied dat wordt beheerst door de rebellen. Charkov is in handen van de regering. De afstand Donetsk-Charkov is ongeveer 300 kilometer.
De afgelopen dagen hebben de koelwagons op het station van Torez gestaan, dicht bij de rampplek.
Identificatie
In Charkov worden de lichamen naar het vliegveld gebracht en dan naar Nederland gevlogen voor identificatie. Het is nog niet duidelijk wanneer de Hercules met de slachtoffers van de vliegramp in Nederland aankomt.
http://nos.nl/artikel/677(...)ddag-in-charkov.html
Hij bedoelt te zeggen dat je moet opbokken, maar hij drukt het aardig uitquote:
Misschien hebben ze ervoor gekozen thuis te blijven en alleen die kant op te gaan als het nodig is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik snap niet dat zij niet naar het hotel bij Schiphol zijn gebracht..
Die Hercules (1 maar?) heeft ook een koelinstallatie?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Snowballed het volgende:
Edit:
De trein met de slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne is al rond het middaguur in Charkov. Volgens premier Rutte komt de trein rond 12.00 uur Nederlandse tijd aan op een afgesloten terrein bij Charkov en rijdt die inmiddels in veilig gebied.
Eerder werd ervan uitgegaan dat het zeker zeventien uur zou duren voor de trein in de stad zou zijn. De koelwagons vertrokken vanochtend vroeg uit Donetsk, in het gebied dat wordt beheerst door de rebellen. Charkov is in handen van de regering. De afstand Donetsk-Charkov is ongeveer 300 kilometer.
De afgelopen dagen hebben de koelwagons op het station van Torez gestaan, dicht bij de rampplek.
Identificatie
In Charkov worden de lichamen naar het vliegveld gebracht en dan naar Nederland gevlogen voor identificatie. Het is nog niet duidelijk wanneer de Hercules met de slachtoffers van de vliegramp in Nederland aankomt.
http://nos.nl/artikel/677(...)ddag-in-charkov.html
NFI gaat het doen, ja. Die doen schijnbaar een maand over 100 lichamen, werd gister door de NOS gemeld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gaat naar Rotterdam neem ik aan? Of toch Schiphol? Identificatie bij NFI in Den Haag, of hebben die ook geen capaciteit voor dit soort massale acties?
Ze gaan naar het NFIquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:36 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gaat naar Rotterdam neem ik aan? Of toch Schiphol? Identificatie bij NFI in Den Haag, of hebben die ook geen capaciteit voor dit soort massale acties?
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:32 schreef Parzival het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/20(...)ysis-shows.html?_r=0
Bedankt voor de link. Laten we het er voorlopig op houden dat het onmogelijk is om te bepalen welke seats de impact hebben overleefd etc. Dat is gewoon onmogelijk te bepalen, en eerlijk, ook geen toegevoegde waarde in het onderzoek.quote:It is impossible from these photographs of the damaged plane to determine what specific model of missile was used.
Zijn bij de ramp in Tripoli ook bezig geweest. Een maand is wel gebaseerd op dat ze overal DNA onderzoek op moeten doen. Als ze het met gebitten en dergelijke kunnen, kan het sneller.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:37 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
NFI gaat het doen, ja. Die doen schijnbaar een maand over 100 lichamen, werd gister door de NOS gemeld.
Er is ook een vliegtuig uit Australie onderwegquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die Hercules (1 maar?) heeft ook een koelinstallatie?
Sommige lichamen zullen makkelijker te identificeren zijn dan anderen, dus veel lichamen gaan veel sneller dan die maand, en anderen zullen langer duren dan die maand.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:37 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
NFI gaat het doen, ja. Die doen schijnbaar een maand over 100 lichamen, werd gister door de NOS gemeld.
Het is ook nooit goedquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:39 schreef ChevyCaprice het volgende:
Nu die Timmermans aan het luisteren. Beetje geforceerd accent
Als ze die keus maar gegeven is... (geldt ook voor NLers die kennen elkaar ook niet)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:37 schreef Uccie het volgende:
[..]
Misschien hebben ze ervoor gekozen thuis te blijven en alleen die kant op te gaan als het nodig is.
Kan me voorstellen dat je op zo'n korte afstand liever thuis bent in je eigen omgeving dan in een hotel met vreemden.
Dat lijkt mij evident jaquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Sommige lichamen zullen makkelijker te identificeren zijn dan anderen, dus veel lichamen gaan veel sneller dan die maand, en anderen zullen langer duren dan die maand.
dat kan.. zoek je de linkjes nog even erbij?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef Idanue het volgende:
Kunnen we ook niet iets in de OP zetten over de overlevingskans?
Want die vraag komt ook iedere 20min. terug.
We hebben de:
- Decompressie
- Snelheidsvermindering van 900km/u naar ? (heel snel heel veel minder dan 900 en dus erg slecht voor je organen)
- Temperatuur op 10km hoogte -50 graden.
- Rondvliegend puin. (van vliegtuig en raket)
Ja, okee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:39 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Er is ook een vliegtuig uit Australie onderweg
(er kan van alles ingebouwd worden.. ik neem aan dat er een soort van koelzeecontainers ingebouwd zijn...)
En niet te vergeten ze weten wie er in zaten en de overheid zou van iedereen foto's en fingerprints moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:39 schreef DeJori het volgende:
[..]
Zijn bij de ramp in Tripoli ook bezig geweest. Een maand is wel gebaseerd op dat ze overal DNA onderzoek op moeten doen. Als ze het met gebitten en dergelijke kunnen, kan het sneller.
Mwah z'n Engels is wel goed hoor, daar niet vanquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Het is ook nooit goedLiever dit dan dat steenkolenengels dat je normaal hoort
Ik zal even kijken wat ik kan vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat kan.. zoek je de linkjes nog even erbij?
Jij was daar?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:41 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Foto genomen in Torez op de ochtend van 17 juli, ongeveer 8-10 km van de crash site.
Die was toch al heel lang bekend?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:41 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Foto genomen in Torez op de ochtend van 17 juli, ongeveer 8-10 km van de crash site.
Dat zou kunnen.. ze worden namelijk in kisten gelegd voordat ze in het vliegtuig gaan...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee.
Dis minimaal 2 Herculessen. Dat heb je ook wel nodig, tenzij je wilt gaan stapelen.
Die zullen er ook niet allemaal zitten, hangt denk ik van de persoon af. Sommige mensen zijn graag bij lotgenoten anderen niet. Ik val in de eerste categorie, maar dat is omdat ik me snel ga ergeren aan mensenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Als ze die keus maar gegeven is... (geldt ook voor NLers die kennen elkaar ook niet)
Waarom zetten ze nooit gps aan op hun telefoon zodat de plek makkelijk is terug te vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:41 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]
Uh? Ik mis wat?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:42 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die was toch al heel lang bekend?
Die foto heb ik op de dag van het ongeluk gezienquote:
Nog niet...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:43 schreef koekii het volgende:
Geweldige nieuwsberichten. Ik was bang dat het weer een dag zou moeten duren. Is er een nieuwe NOS liveblog?
Ik denk dat ze net zo goed gewoon stapelen, maar volgens mij gaan ze in Nederland qua transport nog wel een klus krijgen. Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar zover ik weet mag volgens de Wet op de Lijkbeschouwing maar 1 stoffelijk overschot per lijkwagen vervoerd worden. Dat worden dus een hoop wagens en ritjes. En dat geldt ook voor een los lichaamsdeel, zo klein als het kan zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee.
Dis minimaal 2 Herculessen. Dat heb je ook wel nodig, tenzij je wilt gaan stapelen.
Ja.. die foto is al behoorlijk oud.. (paar dagen)quote:
Een familie uit Brashaat en nog een persoon dacht ik. Vierquote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:35 schreef Loveless85 het volgende:
Hoeveel Belgjes zaten er eigenlijk in dat vliegtuig? Kan me voorstellen dat het daar wat 'kleiner' aangepakt worden, zeker in vergelijk met Nederland, wat veruit de meeste slachtoffers heeft te betreuren.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:46 schreef koekii het volgende:
Trouwens bij wie komt het crash het hardst aan? Bij de mensen die voorin of achterin het vliegtuig zaten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |