abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:08:19 #251
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_142587249
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het valt gewoon aan te tonen.
Nou nee, een directe link valt niet te leggen, maar er gaat genoeg zwaar materieel de grens over zonder dat de Russische douane daar moeilijk over doet. Dus dat geeft alvast genoeg te denken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:08:48 #252
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_142587260
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:05 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Rusland heeft zn handen officieel van de separatisten afgetrokken.. die zijn dus vogelvrij..
Is dat echt zo, of is dit een mooi toneelstukje voor de bühne.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:08:59 #253
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142587264
http://www.telegraaf.nl/b(...)ssen_wel_bang__.html

quote:
di 22 jul 2014, 05:30

’Houding van Poetin slecht voor zaken’
door Ronald van Gessel

MOSKOU -
Ruslands superrijke tycoons worden steeds benauwder dat de opstelling van president Poetin rond het neerhalen van vlucht MH17 tot een reeks verlammende westerse sancties tegen Rusland leidt.

President Vladimir Poetin van Rusland.Foto: AFP
De meeste miljardairs zijn te bang voor represailles om dit openlijk te zeggen. Ze vrezen echter dat ze straks niet meer bij hun geld kunnen omdat hun tegoeden op westerse banken worden bevroren.

Als Poetin nu geen stappen onderneemt om de rebellen in Oost-Oekraïne te ontwapenen en de angel uit het conflict te trekken, riskeert hij een internationale paria te worden net als Aleksandr Loekasjenko, de dictator in Wit-Rusland, zegt een Russische miljardair die niet met zijn naam in de krant wil. „Wat er nu gebeurt, is slecht voor onze zaken en slecht voor Rusland.”
pi_142587266
Lijkt me sterk dat hiervoor ooit iemand voor de rechter verschijnt. Serviërs in voormalig yougoslavië terugvinden is niet hetzelfde als iemand uit Rusland halen.
Als iemand die met een bompakket een Cubaans passagiersvliegtuig opblaast vrij in de VS kan wonen, dan denk je toch niet dat Rusland iemand gaat uitleveren die in een oorlogssituatie per ongeluk een verkeerd vliegtuig neerschiet?
pi_142587275
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het valt gewoon aan te tonen.
We hebben het over Poetin he. Eventuele bewijzen zullen worden afgedaan als vervalst door de Amerikanen :')
Woord.
pi_142587279
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:05 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dan moeten ze dat eerst doen. Vooralsnog hoor je van beide partijen alleen maar beweringen, niemand komt met bewijzen.
Je hebt op youtube al filmpjes staan toch? Dat gaf NOS-journaal aan althans, gisteravond.
I´m back.
pi_142587281
De Russen willen geen oorlog. :Y
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:10:25 #258
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587286
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:08 schreef Uccie het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of is dit een mooi toneelstukje voor de bühne.
Beide... Maar Putin zal het niet tegenwerken... die offert graag een paar mensen op in ruil voor naamsbehoud denk ik...
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:10:33 #259
211040 Uccie
pi_142587291
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik had juist gehoord dat het via een Oekraïens gerechtshof zou gaan. Het Strafhof zou een oorlogsmisdaad inhouden. Ons OM is iig ook naar Oekraïne gegaan, zal afwachten zijn wat zij concluderen.
Dat klinkt ook logischer, ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb en we hebben al gezien dat niet alle bronnen even secuur te werk gaan.
Zou ook wel goed zijn als de Oekraïne iets gaat doen, want vooralsnog ben ik daar ook niet echt van onder de indruk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:18 #260
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_142587308
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:58 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zullen we deze winter merken. Oekraine weigert te betalen dus Rusland gaat sowieso afsluiten. iedereen is momenteel voorraden aan het aanleggen, en er zijn nog andere pijplijnen, maar of die gaan volstaan?
zinloos, dan blaast oekrane een pijp op en dan is rusland de tel kwijt
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:25 #261
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142587311
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
De Russen willen geen oorlog. :Y
Er is al oorlog.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:11:50 #262
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_142587320
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 09:55 schreef Parzival het volgende:
hmmm....

70 kg HE warhead with a 17 meter lethal radius (http://fas.org/man/dod-101/sys/missile/row/sa-11.htm)

dat zou inhouden dat de explosie van de raket zelf niemand dood zou hebben gemaakt (drukgolf) en alleen de schrapnels dodelijk hadden kunnen zijn
Zo'n snelle decompressie van de cabine door een raketontploffing is op 10KM hoogte niet te overleven. Los daarvan heb je op die hoogte zuurstof nodig en is het daar ook nog eens zo'n -50 graden Celcius. De meeste mensen aan boord hebben waarschijnlijk niet eens de tijd gehad te beseffen dat er iets gebeurde.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_142587323
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:12:23 #264
211040 Uccie
pi_142587333
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je hebt op youtube al filmpjes staan toch? Dat gaf NOS-journaal aan althans, gisteravond.
NOS zei ook dat er nog 1 zwarte doos zoek was, die roepen soms ook maar wat.
Dat was 1vandaag...ik neem het terug :@
pi_142587354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:11 schreef DeJori het volgende:

[..]

Er is al oorlog.
Nog niet :+

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:11 schreef superniger het volgende:

[..]

VOC mentaliteit. ^O^
:')
_O-
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:13:26 #266
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142587361
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:09 schreef meth1745 het volgende:
Lijkt me sterk dat hiervoor ooit iemand voor de rechter verschijnt. Serviërs in voormalig yougoslavië terugvinden is niet hetzelfde als iemand uit Rusland halen.
Het opstandige gebied is nog geen onderdeel van Rusland. Het is dus wat waziger dan dat.

Trouwens nog even heel iets anders: ik vraag me af hoe de VS had gereageerd als dit een vliegtuig was geweest met voornamelijk Amerikanen aan boord. Wo3 kun je je bijna niet voorstellen maar ik heb moeite om te bedenken hoe hun reactie zou zijn geweest.
pi_142587366
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:10 schreef Uccie het volgende:

[..]

Dat klinkt ook logischer, ik weet ook niet meer waar ik het gelezen heb en we hebben al gezien dat niet alle bronnen even secuur te werk gaan.
Zou ook wel goed zijn als de Oekraïne iets gaat doen, want vooralsnog ben ik daar ook niet echt van onder de indruk.
Tja, dat Oekraïne is een nieuwe club mensen die ineens aan de macht is, of we er fiducie in moeten hebben? Ze willen zich iig houden aan de normen die de internationale gemeenschap aanlegt (voor zover die er echt is, want het is het westen die uitmaakt wat de internationale gemeenschap vindt).
I´m back.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:13:45 #268
54408 Parzival
Where it happens
pi_142587367
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:14:25 #269
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587388
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:12 schreef Uccie het volgende:

[..]

NOS zei ook dat er nog 1 zwarte doos zoek was, die roepen soms ook maar wat.
Klopt..
Die zijn ook lang niet altijd objectief in hun nieuws.. Maar het is wel het officiële nieuws voor NL
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:14:38 #270
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142587390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:13 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Nog niet :+

Afgelopen weken of maanden iets meegekregen van het nieuws? :9
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:15:04 #271
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_142587400
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:13 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het opstandige gebied is nog geen onderdeel van Rusland. Het is dus wat waziger dan dat.
O-)

quote:
Trouwens nog even heel iets anders: ik vraag me af hoe de VS had gereageerd als dit een vliegtuig was geweest met voornamelijk Amerikanen aan boord. Wo3 kun je je bijna niet voorstellen maar ik heb moeite om te bedenken hoe hun reactie zou zijn geweest.
Nu zat er 1 Amerikaan in het toestel, die ook de Nederlandse nationaliteit had.
Als het toestel vol gezeten had met Amerikanen was WO3 begonnen vermoed ik ;-)
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:16:00 #272
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_142587421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

O-)

[..]

Nu zat er 1 Amerikaan in het toestel, die ook de Nederlandse nationaliteit had.
Als het toestel vol gezeten had met Amerikanen was WO3 begonnen vermoed ik ;-)
Ik vermoed dat die het gebied hadden afgezet en van te voren alles wat op sams lijkt hadden vernietigd.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:16:08 #273
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_142587424
Eigenlijk te lang voor hier, maar toch:

Hoe ver gaat EU tegen Rusland?
Toegevoegd: dinsdag 22 jul 2014, 10:09

Vandaag moet blijken of de Britse premier Cameron steun krijgt van andere Europese landen in zijn harde opstelling tegen Rusland. In Brussel zijn de EU-ministers van Buitenlandse Zaken vanochtend bijeen om te praten over het verzwaren van sancties tegen Moskou.

Minister Timmermans zei bij aankomst dat het van belang is om eensgezind en krachtig stelling te nemen. "Rusland doet tot nu toe te weinig." Timmermans voegde eraan toe dat voor Nederland qua sancties "niets taboe" is.

Cameron vindt, net als de VS, dat Europa de afgelopen maanden niet doortastend genoeg is geweest om Rusland te straffen, na de annexatie van de Krim en het conflict in Oost-Oekraïne.

"De tijd is aangebroken om onze invloed aan te wenden", zei Cameron gisteren. De regeringsleiders van andere EU-landen hebben zich niet in dergelijke bewoordingen uitgelaten. Het is nog maar de vraag in hoeverre de Britse premier bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk meekrijgt.
Strafmaatregelen

De afgelopen maanden heeft de EU al strafmaatregelen genomen, zoals het bevriezen van banktegoeden en inreisverboden voor sommige Russische functionarissen.

De regeringsleiders spraken vorige week op hun top in Brussel af dat de sancties uitgebreid moeten worden, omdat Rusland te weinig heeft gedaan om de separatisten in Oost-Oekraïne tot bedaren te brengen. De bijeenkomst van de ministers van Buitenlandse Zaken was dan ook al voor de vliegramp gepland.

Hoe wordt er in Londen, Berlijn en Parijs tegen aanvullende sancties aangekeken?
Groot-Brittannië

De Britse regering loopt al geruime tijd voorop in het pleidooi om de druk op Moskou op te voeren. Correspondent Arjan van de Horst: "Groot-Brittannië wil van meer Russische personen en bedrijven de banktegoeden bevriezen, een boycot tegen de vliegmaatschappij Aeroflot en verdere sancties gericht op de banken en de energiesector."

Toch is het volgens Van de Horst de vraag of de Britten uiteindelijk zo ver willen gaan, omdat de maatregelen in het eigen land ook pijn zullen doen. "Er wonen hier Russische oliegarchen, die in Groot-Brittannië miljarden hebben geïnvesteerd in onder meer onroerend goed. Bovendien zullen sancties tegen banken de positie van Londen als financieel centrum aantasten."
Duitsland

In Berlijn hoor je niet de harde taal die Cameron gebruikt, zegt correspondent Tim de Wit. "Bondskanselier Merkel legt de nadruk op de dialoog. Ze wil vooral de diplomatie gebruiken om Poetin op andere gedachten te brengen."

Merkel krijgt hierop de laatste dagen kritiek. "Je hoort vaker dat Europa zijn tanden moet laten zien. Merkel belt het meest van alle leiders met Poetin, maar dat heeft niets opgeleverd."

Aan de andere kant krijgt de bondskanselier steun voor haar voorzichtige benadering. "De economische belangen zijn groot. De handel met Rusland bedraagt 75 miljard euro per jaar en Duitsland is voor 40 procent van zijn aardgasbehoefte afhankelijk van Rusland. Bedrijven zijn bang voor Russische tegenmaatregelen."
Frankrijk

"Met Parijs is tot op zekere hoogte te praten over verscherping van bestaande maatregelen, zoals inreisverboden en bevriezing van banktegoeden", zegt correspondent Ron Linker.

Een wapenembargo is een lastiger onderwerp. "Frankrijk bouwt voor Rusland twee grote oorlogschepen. Op dit moment zijn zo'n 400 Russische matrozen in Frankrijk voor een opleiding om die schepen te bedienen."

De druk om de order te annuleren, plaatst Parijs voor een dilemma, zegt Linker. "Dat zou banen kosten en de vakbonden zijn dan ook aarzelend. Tegelijk wil Frankrijk opheldering van Moskou over de vliegramp. Opvallend is dat er weinig over wordt gezegd en geschreven. Het vermoeden is dat de regering de zaak low key wil houden."

http://nos.nl/artikel/677827-hoe-ver-gaat-eu-tegen-rusland.html
pi_142587430
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, dat Oekraïne is een nieuwe club mensen die ineens aan de macht is, of we er fiducie in moeten hebben? Ze willen zich iig houden aan de normen die de internationale gemeenschap aanlegt (voor zover die er echt is, want het is het westen die uitmaakt wat de internationale gemeenschap vindt).
Overigens is het westen wel altijd humanistisch ingesteld... daar waar je dat van de moslim en ook aziatische wereld nog wel eens in twijfel kunt trekken. Maar volgens onze inzichten, ik ben ook een westerling uiteraard.
I´m back.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 10:17:00 #275
211040 Uccie
pi_142587439
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 10:14 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Klopt..
Die zijn ook lang niet altijd objectief in hun nieuws.. Maar het is wel het officiële nieuws voor NL
Ik denk dat ze heel erg in de hype meewillen om zo snel mogelijik nieuws te brengen, en dat dat regelmatig ten koste gaat van de secuurheid. Dan zeggen mensen weleens dat ze niet meer zo goed zijn als vroeger, maar die vergeten dat je toen niet wist dat iets uren eerder gebeurd was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')