De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
De trein zou op het moment stilstaan in Donetsk, het is niet bekend of en wanneer de trein verder zal gaan naar Kharkiv. De OVSE en andere experts zouden niet aan boord van de trein zijn.
Op het moment is er een bijeenkomst van de separatisten en vertegenwoordigers van Malaysian Airlines waar de zwarte dozen overgedragen zouden worden door de separatisten.
In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak.
Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:
• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd) • Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen • Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zou ook gewoon doodbloeden als er alleen maar serieus gepost werd.
Valt wel mee, In het crisis in Oekraïne topic wordt momenteel vooral serieus gepost en dat maakt het een stuk fijner om te volgen. Moet wel toegeven dat dat een heel stuk beter is geworden sinds een bepaalde panda er niet zoveel meer post.
Op dinsdag 22 juli 2014 01:06 schreef marcodej het volgende: Als de gevonden paspoorten, ringen en andere bezittingen verzameld zijn (zoals hier gezegd wordt). Waar zijn die nu?
Die zijn ergens veilig opgeslagen of verpand, gestolen of verkocht.
Op dinsdag 22 juli 2014 01:06 schreef marcodej het volgende: Als de gevonden paspoorten, ringen en andere bezittingen verzameld zijn (zoals hier gezegd wordt). Waar zijn die nu?
Op de dorpshuizen/verzamelplekken volgens de laatste bron (NOS) Maar dat is al wel weer even geleden
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op de dorpshuizen/verzamelplekken volgens de laatste bron (NOS) Maar dat is al wel weer even geleden
Hopelijk wel gelinkt aan de lichamen als die spullen van de lichamen getrokken zijn ( als het los lag gaat het een hele klus worden qua sieraden en dergelijke ).
Daar is bijna niet aan te ontkomen met zoveel mensen die zo lang posten in een reeks. Ik heb me nu ook schuldig gemaakt aan lollige posts.
Wat steviger modereren zou in zo'n topic niet verkeerd zijn, maar Fok! is altijd al meer van de laissez faire geweest en dat begrijp ik ook wel. Ik begrijp zelfs dat de lolligheid op een bepaald moment toeslaat. Als ik hier zelf een tijd meelees, ga ik ook op in de spanning of absurditeit van het moment en lijk ik haast even te vergeten dat ik niet een film aan het kijken ben maar verslaggeving aan het volgen ben van een ramp die daadwerkelijk heeft plaatsgevonden en die voor altijd, elke dag, de levens van de nabestaanden beïnvloedt. Ik ben blij dat ik morgen wakker kan worden zonder het plotselinge en allesoverheersende besef dat ik een geliefde heb verloren.
In een topic als dit moet je uitkijken dat je niet een ramptoerist wordt, een ongevoelige toeschouwer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Omdat ansitermiet zegt te hopen dat het sluitende bewijs voor een fragmentatieraket uit te lezen is van een ongeschonden zwarte doos. Alsof daar nog discussie over kan bestaan..
Wat heeft die kerel toch een geweldige beheersing van de Engelse taal, eindelijk niet tenenkrommend luisteren naar een Nederlands politicus die Engels praat.
Hopelijk wel gelinkt aan de lichamen als die spullen van de lichamen getrokken zijn ( als het los lag gaat het een hele klus worden qua sieraden en dergelijke ).
Werkelijk geen idee... maar de lichamen waren ook genummerd...
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Wat heeft die kerel toch een geweldige beheersing van de Engelse taal, eindelijk niet tenenkrommend luisteren naar een Nederlands politicus die Engels praat.
Sorry, ik kan hier niet 24 uur per dag zitten, als het al gemeld is en je het liever niet nog een keer leest dan stel ik voor mijn comment over te slaan.
Maar ontopic: een artikel dat in dit topic even is aangehaald maar weinig aandacht heeft gekregen, is een artikel waarin gespeculeerd werd dat de VS allang bewijs in handen hebben maar het moment waarop ze het bewijs delen strategisch zullen kiezen. Ik ben geneigd dat te geloven. In het licht van de NSA-onthullingen kun je er wel vanuit gaan dat de VS zeker bovenop de situatie in Oekraïne zitten. Het is een kwestie van tijd voor de bewijsstukken definitief naar buiten worden gebracht, bewijsstukken waar de betrokken regeringen ongetwijfeld allang van op de hoogte zijn. Ik geloof er niets van dat een verwijderde tweet en een vaag satellietbeeld samen de smoking gun vormen.
Het zijn er 193 volgens de passagierslijst, maar daar staan ook nog vier familieleden die bij mij in de buurt (Amstelveen) woonden op die volgens die lijst uit Indonesië/Filipijnen komen. Twee kinderen die gewoon hier opgegroeid zijn, jongen was DJ en meisje werkte bij de Spar. Zo zonde trouwens.
Op dinsdag 22 juli 2014 01:16 schreef Claudia_x het volgende: Maar ontopic: een artikel dat in dit topic even is aangehaald maar weinig aandacht heeft gekregen, is een artikel waarin gespeculeerd werd dat de VS allang bewijs in handen hebben maar het moment waarop ze het bewijs delen strategisch zullen kiezen. Ik ben geneigd dat te geloven. In het licht van de NSA-onthullingen kun je er wel vanuit gaan dat de VS zeker bovenop de situatie in Oekraïne zitten. Het is een kwestie van tijd voor de bewijsstukken definitief naar buiten worden gebracht, bewijsstukken waar de betrokken regeringen ongetwijfeld allang van op de hoogte zijn. Ik geloof er niets van dat een verwijderde tweet en een vaag satellietbeeld samen de smoking gun vormen.
Dat laatste is zeker plausibel, alleen vraag ik me af of de Amerikanen niet nog wat verweten zal worden als men weet dat ze het bewijs al eerder hadden, maar het achter hebben gehouden tot op het moment dat het hun zelf het beste uitkwam.
Aan de andere kant, de situatie die nu is ontstaan(zonder definitieve schuldige) heeft er wel voor gezorgd dat je niet al te veel weerstand van de separatisten ondervindt.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86 "Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes kortom:
Na het bekijken van de video dacht ik nu van, je kan wel We Demand roepen dan moet je er ook met commando's of iets soortgelijks dat gebied intrekken want de hele wereld lijkt mee te kijken.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Mr.Noodle het volgende: Als Kerry het over "undeniable proof" heeft mag ie weleens met bewijzen op de proppen komen..
Zullen ze ook vast wel doen zodra ze daar klaar zijn.
Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Mr.Noodle het volgende: Als Kerry het over "undeniable proof" heeft mag ie weleens met bewijzen op de proppen komen..
Ik begin ook ongeduldig te worden. Diegenen die pro-russisch zijn hebben namelijk groot gelijk: ook vanuit het westen wordt er grotendeels propaganda gemaakt en is er vooralsnog maar weinig (zo niet: geen) hard en sluitend bewijs verstrekt. Dat komt er vast wel, maar in de tussentijd zit je met al die idiote Russische theorieen die om een antwoord vragen, en met voorbarige conclusies die zo nu en dan ingetrokken moeten worden en de geloofwaardigheid van nieuwsmakers en politici ondermijnen. Dat is wel enigszins begrijpelijk, want door de sociale media is de druk om snel nieuws naar buiten te brengen groot. Maar het doet ook kwaad.
Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef remlof het volgende: Het lijkt me trouwens sterk dat ze overblijfselen terugvinden van alle 298 inzittenden. Maar dat zullen we de komende dagen wel horen.
Lijkt me ook best sneu als ze bij de gezinnen komen vertellen dat ze hun kind hebben gevonden en dat ze dan enkel een vinger kunnen tonen
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
Na het bekijken van de video dacht ik nu van, je kan wel We Demand roepen dan moet je er ook met commando's of iets soortgelijks dat gebied intrekken want de hele wereld lijkt mee te kijken.
Ja we sturen een groepje commando's om een gebied zo groot als Haarlem veilig te stellen, dat gaat werken.
Ja we sturen een groepje commando's om een gebied zo groot als Haarlem veilig te stellen, dat gaat werken.
Mwa meer een soort Uruzgan, basis oprichten waar het grootste deel lag en van daaruit patrouilleren
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende: Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
Ik begin ook ongeduldig te worden. Diegenen die pro-russisch zijn hebben namelijk groot gelijk: ook vanuit het westen wordt er grotendeels propaganda gemaakt en is er vooralsnog maar weinig (zo niet: geen) hard en sluitend bewijs verstrekt. Dat komt er vast wel, maar in de tussentijd zit je met al die idiote Russische theorieen die om een antwoord vragen, en met voorbarige conclusies die zo nu en dan ingetrokken moeten worden en de geloofwaardigheid van nieuwsmakers en politici ondermijnen. Dat is wel enigszins begrijpelijk, want door de sociale media is de druk om snel nieuws naar buiten te brengen groot. Maar het doet ook kwaad.
Ja best wel klote is dit, ik neig nog steeds de Westerse informatie meer te vertrouwen maar na dat Irak WMD debacle geloof ik niks meer..
Zowel niet van de Russen, Oekraïners of Amerikanen/Britten.
Dat zou betekenen dat ze zo goed als alles gevonden hebben. Dat lijkt me gezien de omstandigheden en grootte van de site (35m2) redelijk onvoorstelbaar.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
Op dinsdag 22 juli 2014 01:16 schreef Claudia_x het volgende: Maar ontopic: een artikel dat in dit topic even is aangehaald maar weinig aandacht heeft gekregen, is een artikel waarin gespeculeerd werd dat de VS allang bewijs in handen hebben maar het moment waarop ze het bewijs delen strategisch zullen kiezen. Ik ben geneigd dat te geloven. In het licht van de NSA-onthullingen kun je er wel vanuit gaan dat de VS zeker bovenop de situatie in Oekraïne zitten. Het is een kwestie van tijd voor de bewijsstukken definitief naar buiten worden gebracht, bewijsstukken waar de betrokken regeringen ongetwijfeld allang van op de hoogte zijn. Ik geloof er niets van dat een verwijderde tweet en een vaag satellietbeeld samen de smoking gun vormen.
eens x2
De VS is momenteel druk bezig om er een diplomatieke campagne heen te bouwen, en het is allemaal wachten op de juiste tijdstip
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Dat zou betekenen dat ze zo goed als alles gevonden hebben. Dat lijkt me gezien de omstandigheden en grootte van de site (35m2) redelijk onvoorstelbaar.
Dat het 'crashgebied' zo groot is wilt niet zeggen dat ook alle lichamen zover uit elkaar moeten liggen natuurlijk. Maar volgens mij mistten ze sowieso nog 16 lichamen, van wat ik eerder hoorde/las.
De VS is momenteel druk bezig om er een diplomatieke campagne heen te bouwen, en het is allemaal wachten op de juiste tijdstip
Eigen gewin van Democraten ook, termijn van Obama loopt af. En ze willen kosten wat het kost laten zien dat men dit beter af kan handelen dan de Bush administration met Irak. Zieltjes winnen voor de volgende verkiezingen en wit voetje halen bij Europa.
Ik vermoed dat er niet echt regels zijn voor dit soort absurde situaties.
Nee maar 'als' en 'mits' en blablabla je kent het wel. Wat ze net op CNN melden is dat de trein twee en een half uur geleden aan had moeten komen in Donetsk maar dat ze nog steeds wachten op een update.
Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol. In De Correspondent heeft daar een tijdje geleden een heel aardig artikel over gestaan ('Ondertussen achter de schermen: hoe Europa Oekraïne de das omdoet met Russisch gas'). Oekraïne is en wordt nog steeds als een speelbal gebruikt door Rusland en Europa doet er alles aan om minder afhankelijk te worden van het instabiele Oekraïne. Het land wordt eigenlijk door beide partijen gebruikt en in de steek gelaten. Een passage:
"De economische grootmachten vinden elkaar juist in het verminderen van de strategische rol van Oekraïne als doorvoerland van gas. Europa heeft zelfs bitter weinig over voor Oekraïne: het snijdt het land de pas af met directe pijpleidingen naar Rusland. Stroomde in 2006 nog 80 procent van het Russisch gas via Oekraïne naar Europa, acht jaar later is dat teruggelopen naar 50 procent (...) en binnen tien jaar zal het land haar positie als gasdoorvoerland geheel kunnen verliezen. En dat heeft flinke nadelige gevolgen voor Oekraïne. (...) In de steeds hechtere gasrelatie tussen de Europa en Rusland speelt Nederland als grootste gasproducent binnen de Europese Unie een belangrijke rol. Het heeft samen met Noorwegen een waarnemersstatus bij het Gas Exporting Countries Forum (GECF)Op de website van het forum zijn alle deelnemende landen zichtbaar waar het aan tafel zit met gasgrootmachten Rusland, Iran en Qatar. Die positie als voornaam gasland wil Nederland in de toekomst graag behouden, ook over veertig jaar wanneer onze eigen gasvoorraden zijn uitgeput. Die Groningse gasbel is eindig. En als je pas naar de Russen toegaat als het gas op is, dan heb je geen onderhandelingspositie, zegt George Verberg, voormalig directeur van de Gasunie, dan ook."
Ik kan een ieder adviseren om de diverse artikelen op De Correspondent hierover te lezen (bijv. ook 'Zo ontstond de opstand in Oekraïne' en 'In Oost-Oekraïne willen ze geen revolutie en geen Russen'). Dat kost je wel wat geld voor een lidmaatschap, maar daardoor ben je in staat om overzicht te houden temidden van de waan van de dag.
Nee, maargoed ook die separatisten zuipen de hele dag. die slapen echt wel om 4:00 hoor
Ik zou het er niet op gokken, maar goed als ze nu nog een burgervliegtuig neerhalen heb je echt stront aan de knikker, dan gaat de NAVO het luchtruim overnemen denk ik.
Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol. In De Correspondent heeft daar een tijdje geleden een heel aardig artikel over gestaan ('Ondertussen achter de schermen: hoe Europa Oekraïne de das omdoet met Russisch gas'). Oekraïne is en wordt nog steeds als een speelbal gebruikt door Rusland en Europa doet er alles aan om minder afhankelijk te worden van het instabiele Oekraïne. Het land wordt eigenlijk door beide partijen gebruikt en in de steek gelaten.
Ik kan een ieder adviseren om de diverse artikelen op De Correspondent hierover te lezen (bijv. ook 'Zo ontstond de opstand in Oekraïne' en 'In Oost-Oekraïne willen ze geen revolutie en geen Russen'). Dat kost je wel wat geld voor een lidmaatschap, maar daardoor ben je in staat om overzicht te houden temidden van de waan van de dag.
Ik zou het er niet op gokken, maar goed als ze nu nog een burgervliegtuig neerhalen heb je echt stront aan de knikker, dan gaat de NAVO het luchtruim overnemen denk ik.
En House of Cards kijken. Het is niet te geloven hoeveel dubbele agenda's politici wel niet hebben en van deze serie denk je echt dat het de kinderen van de duivel zijn... Maar erg plausibel gebracht dat dan weer wel.
We hebben nu drie NL experts gezien die er zijn voor het forensische gedeelte, een Maleisisch team voor de zwarte doos. Maar waar zijn de internationale experts die de crash site moeten onderzoeken?
Op dinsdag 22 juli 2014 01:54 schreef marcodej het volgende: We hebben nu drie NL experts gezien die er zijn voor het forensische gedeelte, een Maleisisch team voor de zwarte doos. Maar waar zijn de internationale experts die de crash site moeten onderzoeken?
Dan ligt het feit dat het zo langzaam gaat niet zozeer aan de separatisten.
Nou ja, als de reden is dat ze geen teams durven sturen omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden dan ligt het wel aan de separatisten. Maar ik weet de reden niet.
Nou ja, als de reden is dat ze geen teams durven sturen omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden dan ligt het wel aan de separatisten. Maar ik weet de reden niet.
Dat is nu de vraag inderdaad. Maar dan is de oproep van de OVSE aan de separatisten om niks aan te raken en te verslepen sympathiek en technisch verstandig, maar is het ook verstandig van de separatisten om dit na 3 dagen alsnog te doen, als die experts maar niet komen.
Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol.
Ja, en daarmee is de kous dus ook direct af. Rusland vindt die strategische stukken in Oekraine interessant. Daarom bewapenen ze de separatisten met uitrusting zo goed als hun eigen leger.
Dat is nu de vraag inderdaad. Maar dan is de oproep van de OVSE aan de separatisten om niks aan te raken en te verslepen sympathiek en technisch verstandig, maar is het ook verstandig van de separatisten om dit na 3 dagen alsnog te doen, als die experts maar niet komen.
Ze hebben gisteren wel dingen versleept en getild geloof ik.
Nou ja, zoveel heb je niet aan mijn reactie; ik weet erg weinig over de situatie in Oekraïne. Maar wat mij telkens weer enorm verbaast is de eenzijdigheid van de berichtgeving in kwesties als deze. Poeting doet dit, Poetin doet dat. En we zwijgen voor het gemak maar over de dubieuze rol die het westen al langere tijd speelt in deze kwestie, zoals altijd.
Ik begrijp dat het zwart-wit-denken verleidelijk is. Ik ben ook boos om hoe de rebellen daar omgaan met de lijken van onschuldige burgers. Maar je ondermijnt je eigen (politieke) positie alleen maar als je doet alsof Poetin fout zit en het westen louter een baken van licht is. Het westen kan deze situatie dan ook niet eventjes oplossen. Het heeft zelf al langere tijd een rol in het conflict en zal die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen.
Nou ja, zoveel heb je niet aan mijn reactie; ik weet erg weinig over de situatie in Oekraïne. Maar wat mij telkens weer enorm verbaast is de eenzijdigheid van de berichtgeving in kwesties als deze. Poeting doet dit, Poetin doet dat. En we zwijgen voor het gemak maar over de dubieuze rol die het westen al langere tijd speelt in deze kwestie, zoals altijd.
Ik begrijp dat het zwart-wit-denken verleidelijk is. Ik ben ook boos om hoe de rebellen daar omgaan met de lijken van onschuldige burgers. Maar je ondermijnt je eigen (politieke) positie alleen maar als je doet alsof Poetin fout zit en het westen louter een baken van licht is. Het westen kan deze situatie dan ook niet eventjes oplossen. Het heeft zelf al langere tijd een rol in het conflict en zal die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Ja, en daarmee is de kous dus ook direct af. Rusland vindt die strategische stukken in Oekraine interessant. Daarom bewapenen ze de separatisten met uitrusting zo goed als hun eigen leger.
En Nederland (onder andere) speelt Rusland in de kaart door mee te gaan in het omzeilen van Oekraïne als doorgeefluik van gas, zo wordt in het artikel van De Correspondent gesteld. Jarenlange politiek komt neer op een grotere samenwerking met en afhankelijkheid van Rusland. Onverstandig? Weet ik niet, maar het lijkt me niet erg realistisch om te denken dat je dit zomaar ongedaan kunt maken als de consequenties van je politieke beslissingen onwenselijk blijken te zijn.
Wat Rusland doet in Oekraïne doet de VS al decennia lang intercontinentaal. Poetin en Rusland hebben alleen wel echt gigantisch veel pech dat het nu een lijnvliegtuig is vol Nederlanders, Britten, Duitsers etc. Dat gaat consequenties voor ze hebben, maar iedereen die het nieuws een beetje volgt weet dat de Russen in principe niks ergers doen dan wat bijvoorbeeld de VS en UK al decennia lang doen.
En Nederland (onder andere) speelt Rusland in de kaart door mee te gaan in het omzeilen van Oekraïne als doorgeefluik van gas, zo wordt in het artikel van De Correspondent gesteld. Jarenlange politiek komt neer op een grotere samenwerking met en afhankelijkheid van Rusland. Onverstandig? Weet ik niet, maar het lijkt me niet erg realistisch om te denken dat je dit zomaar ongedaan kunt maken als de consequenties van je politieke beslissingen onwenselijk blijken te zijn.
Ja, dat is toch gewoon de goedkoopste oplossing met het minste werk. De benzine die jij in je auto gooit is wat dat betreft toch ook doordrenkt van bloed uit het Midden-Oosten vanwege de intercontinentale strategische bezettingen door de VS. Dit is niet eens nieuws.
CNN is niet duidelijk m.b.t. wat er nu met de trein gebeurd. Blijkbaar nog in Donetsk en moet zo weer vertrekken. Blijkbaar geen Nederlandse officials aan boord van de trein.
Ik denk dat de Amerikanen gelijk hebben. De eenvoudigste verklaring is meestal de meest plausibele verklaring en de reacties van de diverse partijen zijn vooralsnog veelzeggend. De vraag is wat mij betreft vooral in hoeverre Rusland direct of indirect betrokken is bij het neerhalen van MH17 en of Poetin dit ooit toe zal geven (waarschijnlijk niet).
Maar ik sta open voor bewijs van het tegendeel.
Ik denk dat de Amerikanen gelijk hebben. De eenvoudigste verklaring is meestal de meest plausibele verklaring en de reacties van de diverse partijen zijn vooralsnog veelzeggend. De vraag is wat mij betreft vooral in hoeverre Rusland direct of indirect betrokken is bij het neerhalen van MH17 en of Poetin dit ooit toe zal geven (waarschijnlijk niet).
Hoe bedoel je betrokken? Betrokken door het leveren van wapens, of betrokken in het daadwerkelijk neerhalen van het vliegtuig?
Nee, dan komt er een no-fly zone. Wat de rebellen twee maand geleden reeds vroegen, maar Rusland besloot om geen voorstel in te dienen in de VN veiligheidsraad omdat uit gesprekken met de andere leden bleek dat het voorstel geen kans maakte.
Nee, dan komt er een no-fly zone. Wat de rebellen twee maand geleden reeds vroegen, maar Rusland besloot om geen voorstel in te dienen in de VN veiligheidsraad omdat uit gesprekken met de andere leden bleek dat het voorstel geen kans maakte.
Er is op dit moment al een no-fly zone boven het gebied.
En terecht, want nu hebben ze een oorlogsmisdaad begaan en zijn ze bijzonder de lul.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:14 schreef DaKKiE1984 het volgende: CNN heeft echt nog geen enkele keer die foto laten zien met mogelijke 'raketsporen' op dat stuk van de cockpit. Of heb ik dat gemist?
Hoe bedoel je betrokken? Betrokken door het leveren van wapens, of betrokken in het daadwerkelijk neerhalen van het vliegtuig?
Niet in het bewust en doelgericht neerhalen van dat vliegtuig - daar geloof ik niks van. Zeer waarschijnlijk is betrokkenheid bij het leveren van wapens (al is het nog niet zeker of dat voor deze raket ook opgaat). En betrokkenheid bij het neerhalen zelf is ook niet uitgesloten (op z'n minst in de vorm van trainingen).
Overigens zou ik het ook niet een 'ongeluk' willen noemen. Ik heb te veel detectives gekeken dus vergeef me de terminologie en beperkte kennis van het recht, maar er lijkt me sprake van zoiets als 'reckless endangerment'. Als je een wapen hebt waar je grote schade mee aan kunt brengen en je laat dat wapen los in een luchtruim waar meerdere passagiersvliegtuigen gebruik van maken, dan valt je wel meer te verwijten dan een 'ongeluk' of een 'vergissing'.
Maar goed, dat is allemaal nog voorbarig. Eerst bewijs.
Niet in het bewust en doelgericht neerhalen van dat vliegtuig - daar geloof ik niks van. Zeer waarschijnlijk is betrokkenheid bij het leveren van wapens (al is het nog niet zeker of dat voor deze raket ook opgaat). En betrokkenheid bij het neerhalen zelf is ook niet uitgesloten (op z'n minst in de vorm van trainingen).
Overigens zou ik het ook niet een 'ongeluk' willen noemen. Ik heb te veel detectives gekeken dus vergeef me de terminologie en beperkte kennis van het recht, maar er lijkt me sprake van zoiets als 'reckless endangerment'. Als je een wapen hebt waar je grote schade mee aan kunt brengen en je laat dat wapen los in een luchtruim waar meerdere passagiersvliegtuigen gebruik van maken, dan valt je wel meer te verwijten dan een 'ongeluk' of een 'vergissing'.
Maar goed, dat is allemaal nog voorbarig. Eerst bewijs.
Ja joh, beetje Oekraïne verbieden om in hun eigen grondgebied rond te vliegen. Wat een top idee.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen stonden er tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Oekraïne gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende: Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen stonden er tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Oekraïne gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Dat daar fouten gemaakt zijn mag geen twijfel over bestaan lijkt me. Dat dit Oekraïne wel goed uitkomt lijkt me ook wel wat vergezocht, geen enkel land zal moedwillig dit risico nemen met alle gevolgen van dien als het uitkomt.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende: Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Ukraine gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Oekraïne is momenteel dan ook geen fantastisch functionerende natiestaat. Dus ja, een foutje als in vergeten bepaalde zaken door te geven is snel gemaakt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende: Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen stonden er tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Oekraïne gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol. In De Correspondent heeft daar een tijdje geleden een heel aardig artikel over gestaan ('Ondertussen achter de schermen: hoe Europa Oekraïne de das omdoet met Russisch gas'). Oekraïne is en wordt nog steeds als een speelbal gebruikt door Rusland en Europa doet er alles aan om minder afhankelijk te worden van het instabiele Oekraïne. Het land wordt eigenlijk door beide partijen gebruikt en in de steek gelaten. Een passage:
"De economische grootmachten vinden elkaar juist in het verminderen van de strategische rol van Oekraïne als doorvoerland van gas. Europa heeft zelfs bitter weinig over voor Oekraïne: het snijdt het land de pas af met directe pijpleidingen naar Rusland. Stroomde in 2006 nog 80 procent van het Russisch gas via Oekraïne naar Europa, acht jaar later is dat teruggelopen naar 50 procent (...) en binnen tien jaar zal het land haar positie als gasdoorvoerland geheel kunnen verliezen. En dat heeft flinke nadelige gevolgen voor Oekraïne. (...) In de steeds hechtere gasrelatie tussen de Europa en Rusland speelt Nederland als grootste gasproducent binnen de Europese Unie een belangrijke rol. Het heeft samen met Noorwegen een waarnemersstatus bij het Gas Exporting Countries Forum (GECF)Op de website van het forum zijn alle deelnemende landen zichtbaar waar het aan tafel zit met gasgrootmachten Rusland, Iran en Qatar. Die positie als voornaam gasland wil Nederland in de toekomst graag behouden, ook over veertig jaar wanneer onze eigen gasvoorraden zijn uitgeput. Die Groningse gasbel is eindig. En als je pas naar de Russen toegaat als het gas op is, dan heb je geen onderhandelingspositie, zegt George Verberg, voormalig directeur van de Gasunie, dan ook."
Enkele landen willen minder afhankelijk zijn van Oekraine, maar Europa, en vooral de Oostelijke staten doen er alles aan om dat te verhinderen: zie de South Stream, Europa heeft beslist dat de aanleg moet stopgezet worden. Bij de North stream (of hoe heet die) was het juist hetzelfde, hopen bezwaren tegen de aanleg omdat de staten waar nu het gas door loopt die macht en die inkomsten willen behouden. Het is simpel: hebben ze problemen met Rusland, dan weigeren ze te betalen, Rusland staat machteloos want ze moeten hun klanten aan de andere kant bevoorraden, en elke krisis tast het vertrouwen in Rusland als leverancier aan. Daarom wil Rusland af van die pijplijn door Oekraine. Viel trouwens op bij de North Stream: de landen die er het meeste tegen waren zoals Polen en de Baltische staten kwamen wel met alternatieve plannen, helemaal uitgewerkt, waarbij de pijplijn over hun grondgebied zou lopen, of waarbij hun underground storage capaciteit zou gebruikt worden.
Ook de VS heeft die plannen gesteund, en zijn groot tegenstander van de South Stream. Nochtans zou die niet méér gas leveren aan Europa, die zou enkel zorgen dat een conflict tussen Oekraine en Rusland de Europese toevoer niet zou verstoren.
Is het niet op z'n minst merkwaardig dat zovelen tegenstander zijn van West Europese energieveiligheid? ...
Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende: Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Ukraine gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Ik ben geneigd de huidige verklaring van Oekraíne te geloven: op basis van de informatie die ze hadden, hebben ze de vlieghoogtes aangepast en dachten daarmee de nodige voorzorgsmaatregelen te hebben genomen. Maar je stelt legitieme vragen. Zeker als je ervan uitgaat dat de VS in de gaten houden wat er in Oekraïne zoal plaatsvindt aan grondbewegingen (van bijv. wapens), dan zou je verwachten dat de regering in Oekraïne ook op de hoogte was. Hangt de regering nu wel terecht de vermoorde onschuld uit? Of moeten we de VS kwalijk nemen dat ze belangwekkende partijen onvoldoende hebben ingelicht? Of doen de VS voorkomen dat ze meer weten dan ze eigenlijk weten?
En het is ook heel erg waar dat de regering in Oekraïne alle steun uit het westen momenteel goed kan gebruiken. Genoeg reden voor het westen om kritisch te blijven en zich niet te verliezen in de huidige samenwerking vanwege de gezamenlijke vijand.
Even ter verduidelijking over wat ik hierboven geschreven had. De Oekraïnsche luchtverkeersleiding is niet over de veranderde gevaarsituatie geïnformeerd. Dus die deden gewoon hun werk, dan is het gewoon een kwestie van afwachten totdat het risico stijgt en zoiets gebeurd. De piloot wilde 36000 ft aanhouden, maar kreeg instructie om op 33.000 ft te vliegen, waarom dan?
Op dinsdag 22 juli 2014 02:37 schreef Mr.Noodle het volgende: Even ter verduidelijking over wat ik hierboven geschreven had. De Oekraïnsche luchtverkeersleiding is niet over de veranderde gevaarsituatie geïnformeerd. Dus die deden gewoon hun werk, dan is het gewoon een kwestie van afwachten totdat het risico stijgt en zoiets gebeurd. De piloot wilde 36000 ft aanhouden, maar kreeg instructie om op 33.000 ft te vliegen, waarom dan?
Dat kan van alles zijn. Luister maar eens naar ''Amsterdam Center'' op luchtvaartradio. Vliegtuigen rkigen nou eenmaal vaak door van hoogte te corrigeren. Kan bijvoorbeeld zijn omdat er iemand op dezelfde kruishoogte vliegt en die dan op een gegeven moment wel erg dicht bij elkaar zouden komen.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:38 schreef Prospera het volgende: Ze zeiden dat iedereen in Nederland wel iemand heeft die iemand kent in dat vliegtuig. Ik dacht nee hoor.
Totdat ik vrijdag mijn zus belde en zij zei dat ze dhr.Lange goed kende, omdat ze met hem in een HiV-onderzoek werkte
Mijn zus was vrijdag echt in shock en dat zal niet beter zijn geworden na het zien van de bodybags en die trein
Het lijkt er wel op inderdaad, wij kennen ook iemand, wel viavia dus totaal niet dichtbij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. gelukkig. En een familie bij ons op het dorp is echt op het nippertje aan de dood ontsnapt. Die mensen kennen we wel. http://www.pzc.nl/regio/z(...)s-gekregen-1.4455902
Op dinsdag 22 juli 2014 02:38 schreef Prospera het volgende: Ze zeiden dat iedereen in Nederland wel iemand heeft die iemand kent in dat vliegtuig. Ik dacht nee hoor.
Totdat ik vrijdag mijn zus belde en zij zei dat ze dhr.Lange goed kende, omdat ze met hem in een HiV-onderzoek werkte
Mijn zus was vrijdag echt in shock en dat zal niet beter zijn geworden na het zien van de bodybags en die trein
Ik denk dat je als nabestaande het nieuws helemaal niet wilt zien
Dat denk ik ook niet nee, knettergek wordt je er van denk ik. Maar toch zullen ze kijken lijkt me, je wilt toch iets weten. Barre tijden voor die families.
Enkele landen willen minder afhankelijk zijn van Oekraine, maar Europa, en vooral de Oostelijke staten doen er alles aan om dat te verhinderen: zie de South Stream, Europa heeft beslist dat de aanleg moet stopgezet worden. Bij de North stream (of hoe heet die) was het juist hetzelfde, hopen bezwaren tegen de aanleg omdat de staten waar nu het gas door loopt die macht en die inkomsten willen behouden. Het is simpel: hebben ze problemen met Rusland, dan weigeren ze te betalen, Rusland staat machteloos want ze moeten hun klanten aan de andere kant bevoorraden, en elke krisis tast het vertrouwen in Rusland als leverancier aan. Daarom wil Rusland af van die pijplijn door Oekraine. Viel trouwens op bij de North Stream: de landen die er het meeste tegen waren zoals Polen en de Baltische staten kwamen wel met alternatieve plannen, helemaal uitgewerkt, waarbij de pijplijn over hun grondgebied zou lopen, of waarbij hun underground storage capaciteit zou gebruikt worden.
Ook de VS heeft die plannen gesteund, en zijn groot tegenstander van de South Stream. Nochtans zou die niet méér gas leveren aan Europa, die zou enkel zorgen dat een conflict tussen Oekraine en Rusland de Europese toevoer niet zou verstoren.
Is het niet op z'n minst merkwaardig dat zovelen tegenstander zijn van West Europese energieveiligheid? ...
Het is frappant hoezeer hiervan een verschillende interpretatie kan bestaan. Jij doet bijvoorbeeld voorkomen alsof Rusland een slachtoffer is van wanbetaling door Oekraïne. In het artikel van de Correspondent wordt juist het beeld geschetst dat Rusland onredelijke verhogingen doorvoert en beloofde kortingen niet nakomt waardoor Oekraïne momenteel nagenoeg bankroet is.
Ik denk dat je in ieder geval kunt stellen dat er een geschiedenis aan dit conflict voorafgaat waarin alle partijen met name bezig zijn met hun eigen politieke belangen, ook Oekraïne (en ook West-Europa!). Dat maakt de verhoudingen vrij ingewikkeld. Ze lijken ook steeds te verschuiven, momenteel weer in het nadeel van Rusland.
Heb een dagje deze topic niet gevolgd. Black boxes zijn overhandigd heb ik begrepen? En wat betreffende de vluchtrecordings van de Kiev controle tower en de gesprekken met de piloten? Zijn die al eens vrijgegeven door Kiev???
Dat denk ik ook niet nee, knettergek wordt je er van denk ik. Maar toch zullen ze kijken lijkt me, je wilt toch iets weten. Barre tijden voor die families.
Ja, maar ik denk dat hun de belangrijke info voor hun wel krijgen van andere bronnen.
Dat kan van alles zijn. Luister maar eens naar ''Amsterdam Center'' op luchtvaartradio. Vliegtuigen rkigen nou eenmaal vaak door van hoogte te corrigeren. Kan bijvoorbeeld zijn omdat er iemand op dezelfde kruishoogte vliegt en die dan op een gegeven moment wel erg dicht bij elkaar zouden komen.
Ik dacht dat ze altijd een gemiddelde afstand van 30km van elkaar af hielden ongeacht de hoogte
De vergissing was van oekraïne; zij hebben een antonov laten vliegen ten tijde dat mh17 er vloog. De separatisten hebben in hun simpele bui gewoon het verkeerde vliegtuig neergehaald.
Ik ben geneigd de huidige verklaring van Oekraíne te geloven: op basis van de informatie die ze hadden, hebben ze de vlieghoogtes aangepast en dachten daarmee de nodige voorzorgsmaatregelen te hebben genomen. Maar je stelt legitieme vragen. Zeker als je ervan uitgaat dat de VS in de gaten houden wat er in Oekraïne zoal plaatsvindt aan grondbewegingen (van bijv. wapens), dan zou je verwachten dat de regering in Oekraïne ook op de hoogte was. Hangt de regering nu wel terecht de vermoorde onschuld uit? Of moeten we de VS kwalijk nemen dat ze belangwekkende partijen onvoldoende hebben ingelicht? Of doen de VS voorkomen dat ze meer weten dan ze eigenlijk weten?
En het is ook heel erg waar dat de regering in Oekraïne alle steun uit het westen momenteel goed kan gebruiken. Genoeg reden voor het westen om kritisch te blijven en zich niet te verliezen in de huidige samenwerking vanwege de gezamenlijke vijand.
Kom nu, hun toestel wordt maandag neergehaald door een BUK, op 21000 feet. Ze reageren door de minimumhoogte op 31000 feet te zetten. Er is geen enkel SAM systeem dat een plafond heeft tussen 21000 en 32000 feet. Ze wisten dus dat er een gevaar was, anders hadden ze die maatregel niet genomen, ze wisten dat de rebellen met BUK systemen rondreden, en toch zijn ze tot het besluit gekomen dat 32000 feet veilig zou zijn. Als 21000 niet veilig was dan was 32000 dat ook niet. Oekraine heeft natuurlijk geldproblemen, en het luchtruim is een bron van inkomsten...
While western media outlets rush to repeat government propaganda on the event, there are a few things they will not report...
...They will not report that the crisis in Ukraine started late last year, when EU and US-supported protesters plotted the overthrow of the elected Ukrainian president, Viktor Yanukovych. Without US-sponsored “regime change,” it is unlikely that hundreds would have been killed in the unrest that followed. Nor would the Malaysian Airlines crash have happened...
...The media has reported that the plane must have been shot down by Russian forces or Russian-backed separatists, because the missile that reportedly brought down the plane was Russian made. But they will not report that the Ukrainian government also uses the exact same Russian-made weapons...
...They will not report that neither Russia nor the separatists in eastern Ukraine have anything to gain but everything to lose by shooting down a passenger liner full of civilians...
...They will not report that the Ukrainian government has much to gain by pinning the attack on Russia, and that the Ukrainian prime minister has already expressed his pleasure that Russia is being blamed for the attack...
...They will not report how similar this is to last summer’s US claim that the Assad government in Syria had used poison gas against civilians in Ghouta. Assad was also gaining the upper hand in his struggle with US-backed rebels and the US claimed that the attack came from Syrian government positions. Then, US claims led us to the brink of another war in the Middle East. At the last minute public opposition forced Obama to back down – and we have learned since then that US claims about the gas attack were false. "
-Ron paul.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
De vergissing was van oekraïne; zij hebben een antonov laten vliegen ten tijde dat mh17 er vloog. De separatisten hebben in hun simpele bui gewoon het verkeerde vliegtuig neergehaald.
Dat lijkt me niet! Wie die raket afschiet, is hoofdverantwoordelijke, dat lijkt me wel duidelijk. Wat ik eerder al zei: als er geen sprake is van opzet, dan op z'n minst wel van zoiets als 'reckless endangerment'. Dat gaat echt wel verder dan 'gewoon even het verkeerde vliegtuig neerhalen'.
De vraag daarnaast is of er nog andere partijen mede schuldig zijn. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de VS (hebben die de regering van Oekraïne afdoende ingelicht over de mogelijkheden van de rebellen?), de regering van Oekraïne (had die er niet zorg voor moeten dragen dat het luchtruim geheel werd afgesloten?), en Rusland (vanwege het bewapenen van de rebellen). Het is niet noodzakelijkerwijs een kwestie van schuld versus onschuld - er kunnen vele gradaties van schuld, medeplichtigheid, medeverantwoordelijkheid en laakbaar handelen bestaan.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:37 schreef Mr.Noodle het volgende: Even ter verduidelijking over wat ik hierboven geschreven had. De Oekraïnsche luchtverkeersleiding is niet over de veranderde gevaarsituatie geïnformeerd. Dus die deden gewoon hun werk, dan is het gewoon een kwestie van afwachten totdat het risico stijgt en zoiets gebeurd. De piloot wilde 36000 ft aanhouden, maar kreeg instructie om op 33.000 ft te vliegen, waarom dan?
Omdat de lvl 35,5 - 36,5 vrijhield voor een ander vliegtuig? Maar dat zou verder geen verschil gemaakt hebben hoor.
While western media outlets rush to repeat government propaganda on the event, there are a few things they will not report...
...They will not report that the crisis in Ukraine started late last year, when EU and US-supported protesters plotted the overthrow of the elected Ukrainian president, Viktor Yanukovych. Without US-sponsored “regime change,” it is unlikely that hundreds would have been killed in the unrest that followed. Nor would the Malaysian Airlines crash have happened...
...The media has reported that the plane must have been shot down by Russian forces or Russian-backed separatists, because the missile that reportedly brought down the plane was Russian made. But they will not report that the Ukrainian government also uses the exact same Russian-made weapons...
...They will not report that neither Russia nor the separatists in eastern Ukraine have anything to gain but everything to lose by shooting down a passenger liner full of civilians...
...They will not report that the Ukrainian government has much to gain by pinning the attack on Russia, and that the Ukrainian prime minister has already expressed his pleasure that Russia is being blamed for the attack...
...They will not report how similar this is to last summer’s US claim that the Assad government in Syria had used poison gas against civilians in Ghouta. Assad was also gaining the upper hand in his struggle with US-backed rebels and the US claimed that the attack came from Syrian government positions. Then, US claims led us to the brink of another war in the Middle East. At the last minute public opposition forced Obama to back down – and we have learned since then that US claims about the gas attack were false. "
-Ron paul.
Yep. En nu net die CNN uitzending gezien van die flapdrol Anderson Cooper, ook zo'n sensatie lul, en de propaganda zinnen volgen elkaar in hoog tempo op. Waar het op neer komt is eigenlijk: Geloof de USA en geloof NOOIT de Russen. (of iemand anders) Wat een doorzichtig gedoe!!!
Kom nu, hun toestel wordt maandag neergehaald door een BUK, op 21000 feet. Ze reageren door de minimumhoogte op 31000 feet te zetten. Er is geen enkel SAM systeem dat een plafond heeft tussen 21000 en 32000 feet. Ze wisten dus dat er een gevaar was, anders hadden ze die maatregel niet genomen, ze wisten dat de rebellen met BUK systemen rondreden, en toch zijn ze tot het besluit gekomen dat 32000 feet veilig zou zijn. Als 21000 niet veilig was dan was 32000 dat ook niet. Oekraine heeft natuurlijk geldproblemen, en het luchtruim is een bron van inkomsten...
Ik kan daar niets tegenin brengen. Tegelijkertijd ben ik ook geen deskundige. Ik weet niet wat ze hadden kunnen en hadden moeten weten. Het is wel heel belangrijk om dat te bepalen.
Yep. En nu net die CNN uitzending gezien van die flapdrol Anderson Cooper, ook zo'n sensatie lul, en de propaganda zinnen volgen elkaar in hoog tempo op. Waar het op neer komt is eigenlijk: Geloof de USA en geloof NOOIT de Russen. (of iemand anders) Wat een doorzichtig gedoe!!!
Ja en de Russen doen het net andersom, goh iedereen verdedigt zijn eigen belangen. Dat is wel heel erg vreemd!
Als nabestaande wil je juist alles zien om het een plek te geven. zelfs die akelige beelden van de lijkzakken en hoe de trein toch weer stopt in Donekts
Dat lijkt me niet! Wie die raket afschiet, is hoofdverantwoordelijke, dat lijkt me wel duidelijk. Wat ik eerder al zei: als er geen sprake is van opzet, dan op z'n minst wel van zoiets als 'reckless endangerment'. Dat gaat echt wel verder dan 'gewoon even het verkeerde vliegtuig neerhalen'.
De vraag daarnaast is of er nog andere partijen mede schuldig zijn. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de VS (hebben die de regering van Oekraïne afdoende ingelicht over de mogelijkheden van de rebellen?), de regering van Oekraïne (had die er niet zorg voor moeten dragen dat het luchtruim geheel werd afgesloten?), en Rusland (vanwege het bewapenen van de rebellen). Het is niet noodzakelijkerwijs een kwestie van schuld versus onschuld - er kunnen vele gradaties van schuld en medeplichtigheid bestaan.
De VS had 30 juni al gezegd dat de rebellen opleiding in het gebruik van de BUK installaties kregen. Oekraine wist dat rebellen zo'n systeem hadden. Oekraine gebruikt ze zelf, dus zijn ze zeker op de hoogte van de specificaties, en vorige week maandag werd één van hun toestellen door een BUK neergehaald. Dan denk ik dat ze meer dan genoeg informatie hadden...
Ja en de Russen doen het net andersom, goh iedereen verdedigt zijn eigen belangen. Dat is wel heel erg vreemd!
het is een propaganda/koude oorlog 2.0 en wij moeten maar geloven wat ze bij cnn nieuwsuur eenvandaag etc etc brengen. Terwijl het "nieuws" dus propaganda meestal uit het witte huis komt, dus van obama en kwal kerry.
Op dinsdag 22 juli 2014 02:57 schreef tofastTG het volgende: Trouwens, heeft iemand Ron Paul al verteld dat als vliegtuigen niet bestonden deze crash ook nooit plaatsgevonden zou hebben?
Ik dacht dat ze altijd een gemiddelde afstand van 30km van elkaar af hielden ongeacht de hoogte
Nou dat dacht ik niet, eind juni vertrok ik naar Basel en zag op de zelfde hoogte een cross-vliegtuig aankomen. Het was een lijnvlucht van KLM en meteen doken we naar beneden.
het is een propaganda/koude oorlog 2.0 en wij moeten maar geloven wat ze bij cnn nieuwsuur eenvandaag etc etc brengen. Terwijl het "nieuws" dus propaganda meestal uit het witte huis komt, dus van obama en kwal kerry.
Nee hoor, jij mag in Nederland zelf vertellen wat je wilt. Je mag het publiceren en drukken tot je een ons weegt. De journalisten van andere media kiezen ervoor om andere bronnen te geloven. Als jij een ander verhaal met andere bronnen wilt brengen dan mag dat.
In Rusland gaat dat net wat minder makkelijk.
Nou dat dacht ik niet, eind juni vertrok ik naar Basel en zag op de zelfde hoogte een cross-vliegtuig aankomen. Het was een lijnvlucht van KLM en meteen doken we naar beneden.
Lijkt me ook niet zo handig, dan zou rond de hele aardbol een rij staan voor Schiphol.
De VS had 30 juni al gezegd dat de rebellen opleiding in het gebruik van de BUK installaties kregen. Oekraine wist dat rebellen zo'n systeem hadden. Oekraine gebruikt ze zelf, dus zijn ze zeker op de hoogte van de specificaties, en vorige week maandag werd één van hun toestellen door een BUK neergehaald. Dan denk ik dat ze meer dan genoeg informatie hadden...
Ik meen gelezen te hebben dat Oekraïne in ieder geval heeft toegegeven te weten dat de rebellen die training hebben gehad. Heb je een bron waarin Oekraïne toegeeft te hebben geweten dat de rebellen ook zo'n systeem hadden?
Er bestaat een verschil tussen 'hadden kunnen weten' en 'wisten'. In het eerste geval moet het bewijs wel sluitend zijn. Ik meen gelezen te hebben dat de VS wél wisten dat de rebellen BUK-installaties hadden. De vraag is dan of de VS die informatie hebben doorgespeeld aan Oekraïne.
Tja, het blijft voorlopig nog mensenwerk..
Nee hoor, jij mag in Nederland zelf vertellen wat je wilt. Je mag het publiceren en drukken tot je een ons weegt. De journalisten van andere media kiezen ervoor om andere bronnen te geloven. Als jij een ander verhaal met andere bronnen wilt brengen dan mag dat.
De telegraaf kraamt dezelfde onzinnige oorlogstaal uit als kwal kerry. Als je hier zelf mag vertellen wat je wil had je misschien wat meer klokkenluiders gehad die niet werden afgeschilderd als idioten.
dat was dan denk ik ook niet helemaal de bedoeling. Dit moet de verkeersleiding al veel eerder herstellen
-Ron paul.
The Ukraine had daar zelf een vliegtuig Antonov 26 vliegen, dat is ook wat de russen zeggen. en de seperatisten hebben per ongeluk een linevliegtuig neergeschoten.
In Barcelona scheelde het laatst ook niet veel, was bijna Tenerife 2.0. Landende vliegtuig kon gelukkig een doorstart maken omdat er nog een andere op de baan reed.
In Barcelona scheelde het laatst ook niet veel, was bijna Tenerife 2.0. Landende vliegtuig kon gelukkig een doorstart maken omdat er nog een andere op de baan reed.
De telegraaf kraamt dezelfde onzinnige oorlogstaal uit als kwal kerry. Als je hier zelf mag vertellen wat je wil had je misschien wat meer klokkenluiders gehad die niet werden afgeschilderd als idioten.
Dat mag de Telegraaf toch helemaal zelf weten? En ja, jij maakt Kerry uit voor een kwal andere mensen maken helaas sommige klokkenluiders uit voor idioot. Maar ik zie nog steeds niet in waarom je daardoor niet mag zeggen wat je wil. Sterker nog, hieruit blijkt toch nogmaals duidelijk dat je mag zeggen wat je wilt?
Ja maar je begint je nu toch echt af te vragen WAT de waarheid is.....en ik ben de USA met zijn Irak leugens nog niet vergeten en de NATO niet met zijn Screbrenica verraad naar Dutchbat toe....
Tenerife had dan trouwens ook een idioot korte landingsbaan. Net als het oude vliegveld van Hongkong trouwens. Aankomen vliegen op een heel woondistrict (ja je kon de mensen onder je letterlijk zien) vervolgens meteen erna de baan tegengekomen, kei hard remmen en dan maar hopen dat je niet in de zee belandt van de korte landingsbaan. Door diverse luchtvaartpiloten beschreven als met een jumbojet op een vliegdekschip proberen te landen.. peentjes zweten, elke keer weer..
Ja maar je begint je nu toch echt af te vragen WAT de waarheid is.....en ik ben de USA met zijn Irak leugens nog niet vergeten en de NATO niet met zijn Screbrenica verraad naar Dutchbat toe....
Iedereen liegt en Rusland is de ergste leugenaar.
The Ukraine had daar zelf een vliegtuig Antonov 26 vliegen, dat is ook wat de russen zeggen. en de seperatisten hebben per ongeluk een linevliegtuig neergeschoten.
Die ze misschien voor een militair vliegtuig aanzagen omdat er Ukrainische jagers omheen zwierven?? Mogelijkheidje misschien??
En waarom begin je je dat nu ineens af te vragen dan? Of denk je dat het een complot zou kunnen zijn?
Mja wat is dat nou voor non-argument Dit mag gewoon niet gebeuren hoor.
nee natuurlijk mag dat niet. Maar het andere toestel had gewoon kunnen landen en dan was er nog lang niks gebeurt. dat staat ook in het officiële rapport
Mja wat is dat nou voor non-argument Dit mag gewoon niet gebeuren hoor.
Ik heb dit ook eens meegemaakt en je knijpt je billen tegen elkaar als een druivenpers als jouw zware vliegtuig volle kracht moet maken IN de lucht om weer omhoog te komen.....niet echt leuk kan ik je vertellen...
Ja dat is het lastige, zoals iemand anders al aangaf iedereen liegt en zal het zo verdraaien dat het hun eigen belangen het beste uitkomt.
Ik meen gelezen te hebben dat Oekraïne in ieder geval heeft toegegeven te weten dat de rebellen die training hebben gehad. Heb je een bron waarin Oekraïne toegeeft te hebben geweten dat de rebellen ook zo'n systeem hadden?
Er bestaat een verschil tussen 'hadden kunnen weten' en 'wisten'. In het eerste geval moet het bewijs wel sluitend zijn. Ik meen gelezen te hebben dat de VS wél wisten dat de rebellen BUK-installaties hadden. De vraag is dan of de VS die informatie hebben doorgespeeld aan Oekraïne.
Dat is bevestigd door russen, die opleidingen aan seperatisten
Zo is er 2 jaar geleden nog een toestel vanaf een taxibaan opgestegen op schiphol. Dat mag natuurlijk ook nooit gebeuren. Daar had ook genoeg kunnen gebeuren. Maar fouten komen nou eenmaal voor.
nee natuurlijk mag dat niet. Maar het andere toestel had gewoon kunnen landen en dan was er nog lang niks gebeurt. dat staat ook in het officiële rapport
Ik heb heel wat smerige komplot uitlokkingen gezien in de Bosnie en Kosovo oorlog........dit is ook een heel smerig spelletje en niets verbaasd mij nog.....
Het was inderdaad wel gelukt ja, maar in de luchtvaart is er geen ruimte voor risico's.
Welke oosterse propaganda, beetje specifiek zijn, russische propaganda? chinese propaganda?
Verlicht ons, zou ik zeggen. Ik heb geen idee welke typologie gangbaar is. Ik heb propaganda altijd als een vrij universeel fenomeen gezien gestoeld op beginselen zoals 'creeer een gemeenschappelijke vijand' en 'maak een complot aannemelijk'.
Vooral dat laatste is belangrijk. Mensen kunnen erg moeilijk tegen de willekeur van het universum en zien graag overal een kwade genius achter. Het idee dat een regering bestaat uit groepen ambtenaren die van elkaar niet weten wat ze uitspoken is zo verontrustend dat een wilde complottheorie geloofwaardiger is dan het idee dat een leider of een leiding misschien ook wel niet weet wat 'ie doet.
Ik heb heel wat smerige komplot uitlokkingen gezien in de Bosnie en Kosovo oorlog........dit is ook een heel smerig spelletje en niets verbaasd mij nog.....
Dat zou dus betekenen dat los van het feit dat jet een ingewikkeld complot is. Oekraïne alles zou willen inzetten op hulp van het westen? Om wat seperatisten weg te krijgen? Hulp die overigens nog niet eens zo zeker is.
Verlicht ons, zou ik zeggen. Ik heb geen idee welke typologie gangbaar is. Ik heb propaganda altijd als een vrij universeel fenomeen gezien gestoeld op beginselen zoals 'creeer een gemeenschappelijke vijand' en 'maak een complot aannemelijk'.
Vooral dat laatste is belangrijk. Mensen kunnen erg moeilijk tegen de willekeur van het universum en zien graag overal een kwade genius achter. Het idee dat een regering bestaat uit groepen ambtenaren die van elkaar niet weten wat ze uitspoken is zo verontrustend dat een wilde complottheorie geloofwaardiger is dan het idee dat een leider of een leiding misschien ook wel niet weet wat 'ie doet.
Enige advies wat ik je persoonlijk kan geven, is volg niet de personen maar volg de ontwikkelingen op de map, niet in gebeurtenissen, maar in jaren. Daar zie je patronen in zoals je een koraalrif stil ziet liggen, tenzij je de tijd versneld en ze letterlijk ziet jagen op eten, in beweging.
Enige advies wat ik je persoonlijk kan geven, is volg niet de personen maar volg de ontwikkelingen op de map, niet in gebeurtenissen, maar in jaren. Daar zie je patronen in zoals je een koraalrif stil ziet liggen, tenzij je de tijd versneld en ze letterlijk ziet jagen op eten, in beweging.
Ik heb geen advies nodig; ik beschouw mezelf als een redelijk onafhankelijk en kritisch denker. Ik ben vooral benieuwd in die propagandatheorie!
Rode boekje van Mao al gelezen? Beetje Lenin en Marx erbij. Krijg je wel een goeie indruk denk ik.
Er waren foto's in de pers verschenen van installaties die door dorpen reden of ergens opgesteld stonden, en de rebellen meldden zelf dat ze erover beschikten op twitter. Een overheid die zes vliegtuigen in minder dan drie weken verliest volgt heus wat haar tegenstander op z'n twitter en facebookpagina plaatst, en wat de pers publiceert over de toestand.
Is het bewijs nu niet direct geleverd dat de Nederlandse media toch nog onafhankelijk zijn? In Rusland zal het tegenovergestelde artikel namelijk niet op RT.ru staan.
Is het bewijs nu niet direct geleverd dat de Nederlandse media toch nog onafhankelijk zijn? In Rusland zal het tegenovergestelde artikel namelijk niet op RT.ru staan.
In ieder geval een stuk opener dan de media in Rusland ja.
Ik heb expres altijd de term rupert murdoch netwerk gebruikt om bepaalde media uit te sluiten, en bepaalde media te noemen.
Met de medeling: there is an obstacle on the landing strip(of hoe het heet)
Ja wat het ook is maakt niet uit. Een vliegtuig kan zelfs als hij al met zijn wielen op de grond staat nog een ''go around'' maken, en daar is niks bijzonders aan. Kijk maar hoe vaak het voorkomt:
Even iets geheel anders - ik heb recentelijk met veel interesse dit artikel gelezen: How to Fall 35,000 Feet--And Survive. Ik weet niet meer of ik de link hier heb opgepikt of elders, maar het stuk is een aanrader.
Wou al zeggen, Kijk even naar de Russische staatszender, alsof je een slechte film kijkt.
Poetin zelf is er ook behoorlijk geniaal in trouwens.Haast prachtig hoe die man krom kan lullen. Alleen jammer dat zijn publiek uit ongeveer 150 miljoen burgers en een hoop opgehitste separatisten bestaat.
Ik weet eigenlijk niet of ik dan liever meteen dood ga of eerst door alle pijn heen moet om vervolgens te ontdekken dat ik elk botje in m'n lijf verbrijzeld heb en nooit meer een fatsoenlijk leven kan leiden voor de rest van m'n leven.
Jij denkt dat beschuldigingen geuit door Obama, Kerry, Cameron etc niet in de Russische pers te lezen zijn? Wat denken de mensen dan als Putin reageert op zo'n beschuldigingen; "waar heeft ie het plots over?"
Ik weet eigenlijk niet of ik dan liever meteen dood ga of eerst door alle pijn heen moet om vervolgens te ontdekken dat ik elk botje in m'n lijf verbrijzeld heb en nooit meer een fatsoenlijk leven kan leiden voor de rest van m'n leven.
Er wordt in het stuk gerefereerd aan een Duitse vrouw die als enige een vliegramp overleefde met uitsluitend een gebroken sleutelbeen. Ze moest daarna wel 9 dagen in de jungle overleven.
Er wordt in het stuk gerefereerd aan een Duitse vrouw die als enige een vliegramp overleefde met uitsluitend een gebroken sleutelbeen. Ze moest daarna wel 9 dagen in de jungle overleven.
Ik lees het morgen wel , ga nu maar proberen te pitten. Morgen om 08:00 opstaan
Maar die is niet gevallen zoals beschreven staat in de eerste stukken, want ze werd 'wakker' in de jungle met haar gordel nog om in haar stoel.
Wat als hier exact hetzelfde gebeurd is; maidan eskader dat achter het vliegtuig bleef hangen om een false flag uit te lokken. Toen dit maar niet wilde gebeuren deden ze het zelf wel en reden daarna snel de installatie terug (wat ook gedocumenteerd is).
Trouwens, dit is wel een turning point in history eigenlijk: kan amerika de wereld verkopen dat rusland de schuldige is>einde van rusland>wereld veranderd. kan amerika de wereld niet verkopen dat rusland de schuldige is> einde van amerika>wereld veranderd.
Enige dat weer buitenom gaat is de EU.
Hun zijn de derde hond die met het been heen gaat, en daar stroomt de hele bankencentrum nu omheen, je zult het geld wel moeten volgen, niet de mensen, als je wilt zien wie waar achter zit.
Ik denk nooit in termen als wie zit op welke post, ik kijk naar waar gebouwd wordt in de wereld, en het hele EU plan is waar de meeste infuusjes in gepropt worden, onderschat dat niet.
Zonder rusland zal iedereen naar de EU kijken om onze grondstofbelangen veilig te stellen. Zonder amerika zal iedereen naar de EU kijken om ons te beveiligen tegen het oosten.
de EU wint hoe dan ook. Tenminste, zolang het volk er nog in (is doen) gelooft(ven).
Dat zou dus betekenen dat los van het feit dat jet een ingewikkeld complot is. Oekraïne alles zou willen inzetten op hulp van het westen? Om wat seperatisten weg te krijgen? Hulp die overigens nog niet eens zo zeker is.
En waarom ook niet? De EU is niet echt happig om een land binnen te loodsen wat in een burgeroorlog verwikkeld is....zonder hulp lukt het de Oekrainiers niet om de seperatisten te bedwingen dus moeten ze iets doen om het Westen erbij te betrekken..... Is dat zo'n vreemde gedachte? Dit soort provocaties/valstrikken worden heel vaak gedaan om een reaktie uit te lokken...maar het blijft een theorie natuurlijk....
Nice! ik heb ooit overwogen (of gedagdroomd over) een hetelucht- of waterstofballon te maken uit plastic afdekzeilen (Wibra: 1¤ per stuk, 4x5 meter, maar zijn twee lagen, dus 40 m²) en tape uit oude videocasettes. Gezien het Darwin Award gehalte heb ik heel wat van dat soort scenarios in m'n hoofd afgespeeld...
En waarom ook niet? De EU is niet echt happig om een land binnen te loodsen wat in een burgeroorlog verwikkeld is....zonder hulp lukt het de Oekrainiers niet om de seperatisten te bedwingen dus moeten ze iets doen om het Westen erbij te betrekken..... Is dat zo'n vreemde gedachte? Dit soort provocaties/valstrikken worden heel vaak gedaan om een reaktie uit te lokken...maar het blijft een theorie natuurlijk....
Het is toegegeven door tymoshenko dat ze dit zou doen.
Op dinsdag 22 juli 2014 04:14 schreef BaajGuardian het volgende: n zijn de derde hond die met het been heen gaat, en daar stroomt de hele bankencentrum nu omheen, je zult het geld wel moeten volgen, niet de mensen, als je wilt zien wie waar achter zit.
Ik denk nooit in termen als wie zit op welke post, ik kijk naar waar gebouwd wordt in de wereld, en het hele EU plan is waar de meeste infuusjes in gepropt worden, onderschat dat niet.
Zelfs als ze de zwaarste sancties op Rusland leggen blijft het een supermacht.
Rusland is hersteld van de klap die het kreeg na de val van Sovjet Unie.
De militaire waarnemers die door de rebellen gegijzeld werden: door Oekrainse soldaten naar een regio in handen van de separatisten gereden... Niemand die echt heeft aangedrongen op een verklaring van Kiev, want dat zou een verkeerd signaal gegeven hebben, het gedrag van de rebellen was onaanvaardbaar, kritiek op Kiev zou suggereren dat de reactie van de rebellen te verwachten, en daarmee ook te begrijpen was. En nu zien we precies hetzelfde: niemand eist een verklaring voor het openhouden van het luchtruim nadat de rebellen een transportvliegtuig neerschieten met BUK raketten, want dat zou een verkeerd signaal geven.
Benieuwd wat het de volgende keer zal zijn...
Anderen betrekken in hun conflict is een taktiek waar Oekraine ervaring in heeft. Gelooft ook maar iemand dat Oekraine een oplossing wil voor het dispuut met Gazprom? Bollocks, zij willen dat de Russen de kraan dichtdraaien, want zo blijft Europa in het conflict betrokken.
Wij denken dat Rusland met sancties onder druk kan worden gezet worden, dat de oligarchen en de bevolking zich tegen Putin zullen keren als de economie klappen krijgt. Vergeet het, de Russen denken: het Westen doet niets om Kiev tot een wapenstilstand te dwingen, het kijkt toe terwijl Kiev een campagne van ethnic cleansing voert en er al ruim honderdduizend etnische Russen de grens zijn overgevlucht, en het westen tracht de Russische economie kapot te krijgen met sancties.
Ik betwijfel dat veel Russen dit als een conflict van Putin zien, denk eerder dat ze het zien als een Westerse campagne tegen Rusland, waar het uitbreiden van de EU en de NAVO naar het Oosten ook deel van uitmaakt.
[ Bericht 9% gewijzigd door meth1745 op 22-07-2014 05:58:30 ]
We weten natuurlijk ook niet wat achter de schermen aan informatie uitgewisseld wordt, welke strategieën men volgt en tegen welk belang het afgewogen wordt. De ramp is een korte termijn probleem waar de ogen op gericht zijn, maar men moet daarna verder. Hoe cynisch dat ook mag klinken...
klopt. Poetin is bezig te verworden tot t een mislukte Stalin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Wat als hier exact hetzelfde gebeurd is; maidan eskader dat achter het vliegtuig bleef hangen om een false flag uit te lokken. Toen dit maar niet wilde gebeuren deden ze het zelf wel en reden daarna snel de installatie terug (wat ook gedocumenteerd is).
Ik geloof er eigenlijk vrij weinig van. Helpt ook niet dat dat filmpje na afloop doorlinkt na een trouwerij tussen deze `militia soldier' en een `legendarische vrijheidsvechter' in diezelfde militie.
More oneness, less categories Open hearts, no strategies Decisions based upon faith and not fear People who live right now and right here
Op dinsdag 22 juli 2014 07:32 schreef MakkieR het volgende: Ik heb een vermoeden dat de hel losbreekt zodra de lichamen veilig zijn gesteld, wat denken jullie?
Niet als we nog een fatsoenlijk onderzoek willen doen.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat sommige partijen daar niet op willen wachten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Niet als we nog een fatsoenlijk onderzoek willen doen.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat sommige partijen daar niet op willen wachten.
Wat voor onderzoek wil je nog doen, verreweg de meeste westerse landen is het wel duidelijk en Nederland houdt zich afzijdig enkel en alleen om de lichamen terug te krijgen.
Op dinsdag 22 juli 2014 07:32 schreef MakkieR het volgende: Ik heb een vermoeden dat de hel losbreekt zodra de lichamen veilig zijn gesteld, wat denken jullie?
Dat zal wel meevallen. Niemand is er bij gebaat om een oorlog te starten.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Wat voor onderzoek wil je nog doen, verreweg de meeste westerse landen is het wel duidelijk en Nederland houdt zich afzijdig enkel en alleen om de lichamen terug te krijgen.
Wat iedereen ook roept, en hoe 'duidelijk' het ook is, er is nog niks bewezen.
Ik denk dat het "westen" van Oekraïne dan best wel wat steun zal krijgen van landen uit Oost-Europa. En Nederland heeft weer steun van de USA. Kan zelfs zonder de NAVO best wel een bloedig potje worden.
Dat ligt er aan wat je "de hel" noemt. Steun voor Oekraine lijkt me logisch, meer sancties voor Rusland ook. Maar of het tot een gewapend conflict uitloopt waar andere NAVO-landen zich mee gaan bemoeien, dat zie ik nog niet zo.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
omdat dan half Nederland naar t strand gaat waarschijnlijk. Ziet er ook niet goed uit.
dag van nationale rouw.. is in NL gelijk aan een vrije dag.. iedereen gaat naar de camping, beetje chillen in de stad, op het strand rondhangen.. en daarnaast mist de overheid inkomsten en werkgevers ook.. dus denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren
tenzij op een zondag
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Ik denk dat de eerste stap zal zijn Rusland in zijn geheel economisch te isoleren d.m.v sancties, tweede stap misschien het annexeren van west Oekraïne.
dag van nationale rouw.. is in NL gelijk aan een vrije dag.. iedereen gaat naar de camping, beetje chillen in de stad, op het strand rondhangen.. en daarnaast mist de overheid inkomsten en werkgevers ook.. dus denk niet dat dat zo snel gaat gebeuren
tenzij op een zondag
ja precies, daarom beter een nationale herdenking. De mensen die er door getroffen zijn kunnen dan daar naar toe. Ik zou persoonlijk ook niet weten wat ik op een dag van nationale rouw zou moeten gaan doen. Meeleven doe ik al in mijn eigen tijd, rouwen niet wat ik ken niemand van de slachtoffers.
Nederland is veel te geil op geld. Er moet geld verdiend worden, dat is waar Nederland voor staat, ook al hebben we 100.000 doden te verwerken. Een vrije dag kan er echt niet van af.
ja precies, daarom beter een nationale herdenking. De mensen die er door getroffen zijn kunnen dan daar naar toe. Ik zou persoonlijk ook niet weten wat ik op een dag van nationale rouw zou moeten gaan doen. Meeleven doe ik al in mijn eigen tijd, rouwen niet wat ik ken niemand van de slachtoffers.
Precies wat ik dacht, ik hoef geen vrije dag over de rug van 298 slachtoffers.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Oekraïne wist van raketten
KIEV - Oekraïense inlichtingendiensten wisten drie dagen voor de ramp met MH17 al dat de separatisten over geavanceerde raketsystemen beschikten die ook doelen op grote hoogte kunnen raken. Dat meldt de Washington Post zaterdag. Ondanks de informatie besloot de regering in Kiev niet om het luchtruim rond Donetsk te sluiten. Volgens Vitaly Nayda van de veiligheidsdienst beschikken de rebellen over drie Boek-raketsystemen. Deze informatie was op 14 juli al bekend. http://www.telegraaf.nl/b(...)_van_raketten__.html
Het WK van 2018 boycotten en evengoed alle andere evenementen met Rusland. En alle handels betrekkingen met Rusland stopzetten tot ze zich terugtrekken uit Oekraïne.
Op dinsdag 22 juli 2014 07:40 schreef MakkieR het volgende: Ik denk dat de eerste stap zal zijn Rusland in zijn geheel economisch te isoleren d.m.v sancties, tweede stap misschien het annexeren van west Oekraïne.
En de derde stap is het uit de stalling halen van de deathrayrobots en het uitroepen van Nederland tot Enige Juiste Staat en Willem Alexander neer te zetten als Heilige Grote Godheid.
Nu weer terug naar de echte wereld.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie. Vrijheid
Nederland is veel te geil op geld. Er moet geld verdiend worden, dat is waar Nederland voor staat, ook al hebben we 100.000 doden te verwerken. Een vrije dag kan er echt niet van af.
Ik vind dat bij een ramp waarbij zoveel collectieve rouw optreedt, een nationale rouwdag heel goed is. Ik zag een meisje afgestapt van haar fiets, armen over haar hoofd, huilend. Mensen zie je met betrokken gezichten in de supermarkt. Mensen weten niet of ze hun verdriet kunnen laten zien in het openbaar. Met een nationale rouwdag geef je daar ruimte voor.
Ik vind dat bij een ramp waarbij zoveel collectieve rouw optreedt, een nationale rouwdag heel goed is. Ik zag een meisje afgestapt van haar fiets, armen over haar hoofd, huilend. Mensen zie je met betrokken gezichten in de supermarkt. Mensen weten niet of ze hun verdriet kunnen laten zien in het openbaar. Met een nationale rouwdag geef je daar ruimte voor.
dan staat zometeen het hele land te janken.. het is heel erg hoor .. 298 doden.. maar er was een ratio van 1:100.000 oid.. het is niet een nationale ramp waarbij complete dorpen zijn ondergelopen of gebombardeerd.. zelfs in '53 hadden we geen rouwdag.. maar je zult zien.. als er een rouwdag komt dat heel Facebook vol staat met "wat hebben wij het gezellig" foto's
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Pff, zo zijn Nederlanders helemaal niet. Laten we alsjeblieft niet mee gaan in die Amerikaanse dramacultuur.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30