Ik heb geen advies nodig; ik beschouw mezelf als een redelijk onafhankelijk en kritisch denker. Ik ben vooral benieuwd in die propagandatheorie!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:19 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Enige advies wat ik je persoonlijk kan geven, is volg niet de personen maar volg de ontwikkelingen op de map, niet in gebeurtenissen, maar in jaren. Daar zie je patronen in zoals je een koraalrif stil ziet liggen, tenzij je de tijd versneld en ze letterlijk ziet jagen op eten, in beweging.
Rode boekje van Mao al gelezen? Beetje Lenin en Marx erbij. Krijg je wel een goeie indruk denk ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verlicht ons, zou ik zeggen. Ik heb geen idee welke typologie gangbaar is. Ik heb propaganda altijd als een vrij universeel fenomeen gezien gestoeld op beginselen zoals 'creeer een gemeenschappelijke vijand' en 'maak een complot aannemelijk'.
Vooral dat laatste is belangrijk. Mensen kunnen erg moeilijk tegen de willekeur van het universum en zien graag overal een kwade genius achter. Het idee dat een regering bestaat uit groepen ambtenaren die van elkaar niet weten wat ze uitspoken is zo verontrustend dat een wilde complottheorie geloofwaardiger is dan het idee dat een leider of een leiding misschien ook wel niet weet wat 'ie doet.
In het kader van 'ken uw vijand': jup.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:21 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Rode boekje van Mao al gelezen? Beetje Lenin en Marx erbij. Krijg je wel een goeie indruk denk ik.
Er waren foto's in de pers verschenen van installaties die door dorpen reden of ergens opgesteld stonden, en de rebellen meldden zelf dat ze erover beschikten op twitter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik meen gelezen te hebben dat Oekraïne in ieder geval heeft toegegeven te weten dat de rebellen die training hebben gehad. Heb je een bron waarin Oekraïne toegeeft te hebben geweten dat de rebellen ook zo'n systeem hadden?
Er bestaat een verschil tussen 'hadden kunnen weten' en 'wisten'. In het eerste geval moet het bewijs wel sluitend zijn. Ik meen gelezen te hebben dat de VS wél wisten dat de rebellen BUK-installaties hadden. De vraag is dan of de VS die informatie hebben doorgespeeld aan Oekraïne.
Met de medeling: there is an obstacle on the landing strip(of hoe het heet)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:19 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Een extra rondje vlak voor het landen? Dat gebeurt op schiphol ook elke dag wel. Niks bijzonders aan.
Kan me alleen wel voorstellen dat je kan schrikken
Is het bewijs nu niet direct geleverd dat de Nederlandse media toch nog onafhankelijk zijn? In Rusland zal het tegenovergestelde artikel namelijk niet op RT.ru staan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:19 schreef BaajGuardian het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)-in-buurt-MH17.dhtml
Art of War door Sun Tsu, zoveel beeldspraak ook niet alleen op oorlogssituaties. Mindfuck that is..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het kader van 'ken uw vijand': jup.
Er is een symbiotische relatie tussen Rusland en Oost-Oekranïenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:21 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb geen advies nodig; ik beschouw mezelf als een redelijk onafhankelijk en kritisch denker. Ik ben vooral benieuwd in die propagandatheorie!
In ieder geval een stuk opener dan de media in Rusland ja.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is het bewijs nu niet direct geleverd dat de Nederlandse media toch nog onafhankelijk zijn? In Rusland zal het tegenovergestelde artikel namelijk niet op RT.ru staan.
Ik heb expres altijd de term rupert murdoch netwerk gebruikt om bepaalde media uit te sluiten, en bepaalde media te noemen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Is het bewijs nu niet direct geleverd dat de Nederlandse media toch nog onafhankelijk zijn? In Rusland zal het tegenovergestelde artikel namelijk niet op RT.ru staan.
Rusland is groot, rusland heeft veel verschillende media, meer dan nederland.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:27 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
In ieder geval een stuk opener dan de media in Rusland ja.
Ja wat het ook is maakt niet uit. Een vliegtuig kan zelfs als hij al met zijn wielen op de grond staat nog een ''go around'' maken, en daar is niks bijzonders aan. Kijk maar hoe vaak het voorkomt:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:24 schreef Prospera het volgende:
[..]
Met de medeling: there is an obstacle on the landing strip(of hoe het heet)
Ja ik ookquote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:30 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Ik zou daar ook graag wat van willen horen.
Wou al zeggen, Kijk even naar de Russische staatszender, alsof je een slechte film kijkt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee hoor, jij mag in Nederland zelf vertellen wat je wilt. Je mag het publiceren en drukken tot je een ons weegt. De journalisten van andere media kiezen ervoor om andere bronnen te geloven. Als jij een ander verhaal met andere bronnen wilt brengen dan mag dat.
In Rusland gaat dat net wat minder makkelijk.
Ik weet eigenlijk niet of ik dan liever meteen dood ga of eerst door alle pijn heen moet om vervolgens te ontdekken dat ik elk botje in m'n lijf verbrijzeld heb en nooit meer een fatsoenlijk leven kan leiden voor de rest van m'n leven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:30 schreef Claudia_x het volgende:
Even iets geheel anders - ik heb recentelijk met veel interesse dit artikel gelezen: How to Fall 35,000 Feet--And Survive. Ik weet niet meer of ik de link hier heb opgepikt of elders, maar het stuk is een aanrader.
Jij denkt dat beschuldigingen geuit door Obama, Kerry, Cameron etc niet in de Russische pers te lezen zijn? Wat denken de mensen dan als Putin reageert op zo'n beschuldigingen; "waar heeft ie het plots over?"quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:25 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Er wordt in het stuk gerefereerd aan een Duitse vrouw die als enige een vliegramp overleefde met uitsluitend een gebroken sleutelbeen. Ze moest daarna wel 9 dagen in de jungle overleven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet of ik dan liever meteen dood ga of eerst door alle pijn heen moet om vervolgens te ontdekken dat ik elk botje in m'n lijf verbrijzeld heb en nooit meer een fatsoenlijk leven kan leiden voor de rest van m'n leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |