quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze altijd een gemiddelde afstand van 30km van elkaar af hielden ongeacht de hoogte
Ik kan daar niets tegenin brengen. Tegelijkertijd ben ik ook geen deskundige. Ik weet niet wat ze hadden kunnen en hadden moeten weten. Het is wel heel belangrijk om dat te bepalen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:46 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Kom nu, hun toestel wordt maandag neergehaald door een BUK, op 21000 feet. Ze reageren door de minimumhoogte op 31000 feet te zetten. Er is geen enkel SAM systeem dat een plafond heeft tussen 21000 en 32000 feet. Ze wisten dus dat er een gevaar was, anders hadden ze die maatregel niet genomen, ze wisten dat de rebellen met BUK systemen rondreden, en toch zijn ze tot het besluit gekomen dat 32000 feet veilig zou zijn. Als 21000 niet veilig was dan was 32000 dat ook niet.
Oekraine heeft natuurlijk geldproblemen, en het luchtruim is een bron van inkomsten...
Ja en de Russen doen het net andersom, goh iedereen verdedigt zijn eigen belangen. Dat is wel heel erg vreemd!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:52 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Yep.
En nu net die CNN uitzending gezien van die flapdrol Anderson Cooper, ook zo'n sensatie lul, en de propaganda zinnen volgen elkaar in hoog tempo op.
Waar het op neer komt is eigenlijk: Geloof de USA en geloof NOOIT de Russen. (of iemand anders)
Wat een doorzichtig gedoe!!!
Als nabestaande wil je juist alles zien om het een plek te geven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:41 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je als nabestaande het nieuws helemaal niet wilt zien
De VS had 30 juni al gezegd dat de rebellen opleiding in het gebruik van de BUK installaties kregen. Oekraine wist dat rebellen zo'n systeem hadden. Oekraine gebruikt ze zelf, dus zijn ze zeker op de hoogte van de specificaties, en vorige week maandag werd één van hun toestellen door een BUK neergehaald. Dan denk ik dat ze meer dan genoeg informatie hadden...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet! Wie die raket afschiet, is hoofdverantwoordelijke, dat lijkt me wel duidelijk. Wat ik eerder al zei: als er geen sprake is van opzet, dan op z'n minst wel van zoiets als 'reckless endangerment'. Dat gaat echt wel verder dan 'gewoon even het verkeerde vliegtuig neerhalen'.
De vraag daarnaast is of er nog andere partijen mede schuldig zijn. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan de VS (hebben die de regering van Oekraïne afdoende ingelicht over de mogelijkheden van de rebellen?), de regering van Oekraïne (had die er niet zorg voor moeten dragen dat het luchtruim geheel werd afgesloten?), en Rusland (vanwege het bewapenen van de rebellen). Het is niet noodzakelijkerwijs een kwestie van schuld versus onschuld - er kunnen vele gradaties van schuld en medeplichtigheid bestaan.
het is een propaganda/koude oorlog 2.0 en wij moeten maar geloven wat ze bij cnn nieuwsuur eenvandaag etc etc brengen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:53 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ja en de Russen doen het net andersom, goh iedereen verdedigt zijn eigen belangen. Dat is wel heel erg vreemd!
Interessant. Kun je daar iets meer over vertellen? In hoeverre wijkt het bijvoorbeeld af van oosterse propaganda?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:50 schreef BaajGuardian het volgende:
p.s. het westen volgt in de media de leer van bernays, mischien ook wel enig relevant hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Edward_Bernays
Dit.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:57 schreef tofastTG het volgende:
Trouwens, heeft iemand Ron Paul al verteld dat als vliegtuigen niet bestonden deze crash ook nooit plaatsgevonden zou hebben?
Nou dat dacht ik niet, eind juni vertrok ik naar Basel en zag op de zelfde hoogte een cross-vliegtuig aankomen. Het was een lijnvlucht van KLM en meteen doken we naar beneden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:44 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Ik dacht dat ze altijd een gemiddelde afstand van 30km van elkaar af hielden ongeacht de hoogte
Nee hoor, jij mag in Nederland zelf vertellen wat je wilt. Je mag het publiceren en drukken tot je een ons weegt. De journalisten van andere media kiezen ervoor om andere bronnen te geloven. Als jij een ander verhaal met andere bronnen wilt brengen dan mag dat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:57 schreef gijsman het volgende:
[..]
het is een propaganda/koude oorlog 2.0 en wij moeten maar geloven wat ze bij cnn nieuwsuur eenvandaag etc etc brengen.
Terwijl het "nieuws" dus propaganda meestal uit het witte huis komt, dus van obama en kwal kerry.
Lijkt me ook niet zo handig, dan zou rond de hele aardbol een rij staan voor Schiphol.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:59 schreef Prospera het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik niet, eind juni vertrok ik naar Basel en zag op de zelfde hoogte een cross-vliegtuig aankomen. Het was een lijnvlucht van KLM en meteen doken we naar beneden.
Ik meen gelezen te hebben dat Oekraïne in ieder geval heeft toegegeven te weten dat de rebellen die training hebben gehad. Heb je een bron waarin Oekraïne toegeeft te hebben geweten dat de rebellen ook zo'n systeem hadden?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:55 schreef meth1745 het volgende:
[..]
De VS had 30 juni al gezegd dat de rebellen opleiding in het gebruik van de BUK installaties kregen. Oekraine wist dat rebellen zo'n systeem hadden. Oekraine gebruikt ze zelf, dus zijn ze zeker op de hoogte van de specificaties, en vorige week maandag werd één van hun toestellen door een BUK neergehaald. Dan denk ik dat ze meer dan genoeg informatie hadden...
Tja, het blijft voorlopig nog mensenwerk..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:59 schreef Prospera het volgende:
[..]
Nou dat dacht ik niet, eind juni vertrok ik naar Basel en zag op de zelfde hoogte een cross-vliegtuig aankomen. Het was een lijnvlucht van KLM en meteen doken we naar beneden.
De telegraaf kraamt dezelfde onzinnige oorlogstaal uit als kwal kerry.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nee hoor, jij mag in Nederland zelf vertellen wat je wilt. Je mag het publiceren en drukken tot je een ons weegt. De journalisten van andere media kiezen ervoor om andere bronnen te geloven. Als jij een ander verhaal met andere bronnen wilt brengen dan mag dat.
In Rusland gaat dat net wat minder makkelijk.
dat was dan denk ik ook niet helemaal de bedoeling. Dit moet de verkeersleiding al veel eerder herstellenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:59 schreef Prospera het volgende:
[..]
The Ukraine had daar zelf een vliegtuig Antonov 26 vliegen, dat is ook wat de russen zeggen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:49 schreef BaajGuardian het volgende:
"
While western media outlets rush to repeat government propaganda on the event, there are a few things they will not report...
...They will not report that the crisis in Ukraine started late last year, when EU and US-supported protesters plotted the overthrow of the elected Ukrainian president, Viktor Yanukovych. Without US-sponsored “regime change,” it is unlikely that hundreds would have been killed in the unrest that followed. Nor would the Malaysian Airlines crash have happened...
...The media has reported that the plane must have been shot down by Russian forces or Russian-backed separatists, because the missile that reportedly brought down the plane was Russian made. But they will not report that the Ukrainian government also uses the exact same Russian-made weapons...
...They will not report that neither Russia nor the separatists in eastern Ukraine have anything to gain but everything to lose by shooting down a passenger liner full of civilians...
...They will not report that the Ukrainian government has much to gain by pinning the attack on Russia, and that the Ukrainian prime minister has already expressed his pleasure that Russia is being blamed for the attack...
...They will not report how similar this is to last summer’s US claim that the Assad government in Syria had used poison gas against civilians in Ghouta. Assad was also gaining the upper hand in his struggle with US-backed rebels and the US claimed that the attack came from Syrian government positions. Then, US claims led us to the brink of another war in the Middle East. At the last minute public opposition forced Obama to back down – and we have learned since then that US claims about the gas attack were false. "
-Ron paul.
In Barcelona scheelde het laatst ook niet veel, was bijna Tenerife 2.0. Landende vliegtuig kon gelukkig een doorstart maken omdat er nog een andere op de baan reed.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:02 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Tja, het blijft voorlopig nog mensenwerk..
Ja klopt, was ditquote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:04 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
In Barcelona scheelde het laatst ook niet veel, was bijna Tenerife 2.0. Landende vliegtuig kon gelukkig een doorstart maken omdat er nog een andere op de baan reed.
Dat mag de Telegraaf toch helemaal zelf weten? En ja, jij maakt Kerry uit voor een kwal andere mensen maken helaas sommige klokkenluiders uit voor idioot. Maar ik zie nog steeds niet in waarom je daardoor niet mag zeggen wat je wil. Sterker nog, hieruit blijkt toch nogmaals duidelijk dat je mag zeggen wat je wilt?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:02 schreef gijsman het volgende:
[..]
De telegraaf kraamt dezelfde onzinnige oorlogstaal uit als kwal kerry.
Als je hier zelf mag vertellen wat je wil had je misschien wat meer klokkenluiders gehad die niet werden afgeschilderd als idioten.
Idd jaquote:
Ja maar je begint je nu toch echt af te vragen WAT de waarheid is.....en ik ben de USA met zijn Irak leugens nog niet vergeten en de NATO niet met zijn Screbrenica verraad naar Dutchbat toe....quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:53 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Ja en de Russen doen het net andersom, goh iedereen verdedigt zijn eigen belangen. Dat is wel heel erg vreemd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |