abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142583746
Je ziet alle vliegtuigen trouwens echt een bocht maken, om Oekraïne heen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:46:30 #92
104871 remlof
Europees federalist
pi_142583752
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:45 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

die vliegt dan ook op 40000ft. wat wel erg hoog is trouwens
Niet buiten het bereik van een Buk :P
pi_142583768
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:20 schreef Maron het volgende:

[..]

Ik zal nooit kunnen wennen aan het woord "Slachtoffers"..
Raar woord, idd
pi_142583784
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Niet buiten het bereik van een Buk :P
Nee, maargoed ook die separatisten zuipen de hele dag. die slapen echt wel om 4:00 hoor
pi_142583793
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Goed verhaal, maar wat vinden jullie ervan?

http://www.dumpert.nl/med(...)an_mh17_aanslag.html
Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol. In De Correspondent heeft daar een tijdje geleden een heel aardig artikel over gestaan ('Ondertussen achter de schermen: hoe Europa Oekraïne de das omdoet met Russisch gas'). Oekraïne is en wordt nog steeds als een speelbal gebruikt door Rusland en Europa doet er alles aan om minder afhankelijk te worden van het instabiele Oekraïne. Het land wordt eigenlijk door beide partijen gebruikt en in de steek gelaten. Een passage:

"De economische grootmachten vinden elkaar juist in het verminderen van de strategische rol van Oekraïne als doorvoerland van gas. Europa heeft zelfs bitter weinig over voor Oekraïne: het snijdt het land de pas af met directe pijpleidingen naar Rusland. Stroomde in 2006 nog 80 procent van het Russisch gas via Oekraïne naar Europa, acht jaar later is dat teruggelopen naar 50 procent (...) en binnen tien jaar zal het land haar positie als gasdoorvoerland geheel kunnen verliezen. En dat heeft flinke nadelige gevolgen voor Oekraïne. (...) In de steeds hechtere gasrelatie tussen de Europa en Rusland speelt Nederland als grootste gasproducent binnen de Europese Unie een belangrijke rol. Het heeft samen met Noorwegen een waarnemersstatus bij het Gas Exporting Countries Forum (GECF)Op de website van het forum zijn alle deelnemende landen zichtbaar waar het aan tafel zit met gasgrootmachten Rusland, Iran en Qatar. Die positie als voornaam gasland wil Nederland in de toekomst graag behouden, ook over veertig jaar wanneer onze eigen gasvoorraden zijn uitgeput. Die Groningse gasbel is eindig. En als je pas naar de Russen toegaat als het gas op is, dan heb je geen onderhandelingspositie, zegt George Verberg, voormalig directeur van de Gasunie, dan ook."

Ik kan een ieder adviseren om de diverse artikelen op De Correspondent hierover te lezen (bijv. ook 'Zo ontstond de opstand in Oekraïne' en 'In Oost-Oekraïne willen ze geen revolutie en geen Russen'). Dat kost je wel wat geld voor een lidmaatschap, maar daardoor ben je in staat om overzicht te houden temidden van de waan van de dag.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:51:48 #96
104871 remlof
Europees federalist
pi_142583815
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:49 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Nee, maargoed ook die separatisten zuipen de hele dag. die slapen echt wel om 4:00 hoor
Ik zou het er niet op gokken, maar goed als ze nu nog een burgervliegtuig neerhalen heb je echt stront aan de knikker, dan gaat de NAVO het luchtruim overnemen denk ik.
pi_142583828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:37 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]

Het vliegen over de Oekraine is nu wel tot een minimum beperkt.
Die luchtverkeersleiders hebben het lekker rustig. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol. In De Correspondent heeft daar een tijdje geleden een heel aardig artikel over gestaan ('Ondertussen achter de schermen: hoe Europa Oekraïne de das omdoet met Russisch gas'). Oekraïne is en wordt nog steeds als een speelbal gebruikt door Rusland en Europa doet er alles aan om minder afhankelijk te worden van het instabiele Oekraïne. Het land wordt eigenlijk door beide partijen gebruikt en in de steek gelaten.

Ik kan een ieder adviseren om de diverse artikelen op De Correspondent hierover te lezen (bijv. ook 'Zo ontstond de opstand in Oekraïne' en 'In Oost-Oekraïne willen ze geen revolutie en geen Russen'). Dat kost je wel wat geld voor een lidmaatschap, maar daardoor ben je in staat om overzicht te houden temidden van de waan van de dag.
Bedankt voor je reactie.
If not now, then when.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:52:42 #98
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142583831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:46 schreef marcodej het volgende:
Je ziet alle vliegtuigen trouwens echt een bocht maken, om Oekraïne heen.
Logisch
pi_142583841
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zou het er niet op gokken, maar goed als ze nu nog een burgervliegtuig neerhalen heb je echt stront aan de knikker, dan gaat de NAVO het luchtruim overnemen denk ik.
Daarom, dat zal ook echt niet gebeuren.
  Redactie Games dinsdag 22 juli 2014 @ 01:53:35 #100
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142583844
En House of Cards kijken. Het is niet te geloven hoeveel dubbele agenda's politici wel niet hebben en van deze serie denk je echt dat het de kinderen van de duivel zijn... Maar erg plausibel gebracht dat dan weer wel.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142583850
We hebben nu drie NL experts gezien die er zijn voor het forensische gedeelte, een Maleisisch team voor de zwarte doos. Maar waar zijn de internationale experts die de crash site moeten onderzoeken?
pi_142583859
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:54 schreef marcodej het volgende:
We hebben nu drie NL experts gezien die er zijn voor het forensische gedeelte, een Maleisisch team voor de zwarte doos. Maar waar zijn de internationale experts die de crash site moeten onderzoeken?
Weten ze nou al wie dat moet gaan doen dan.
pi_142583871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:55 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Weten ze nou al wie dat moet gaan doen dan.
Dan ligt het feit dat het zo langzaam gaat niet zozeer aan de separatisten.
pi_142583889
http://www.smh.com.au/wor(...)-20140721-zvgya.html
Dit meen je toch niet :')
Zou je dat nou wel doen als Malaysia airlines zijnde?
Woord.
pi_142583899
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:56 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dan ligt het feit dat het zo langzaam gaat niet zozeer aan de separatisten.
Nou ja, als de reden is dat ze geen teams durven sturen omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden dan ligt het wel aan de separatisten. Maar ik weet de reden niet.
pi_142583906
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:57 schreef Midnight_snack het volgende:
http://www.smh.com.au/wor(...)-20140721-zvgya.html
Dit meen je toch niet :')
Zou je dat nou wel doen als Malaysia airlines zijnde?
Is niet waar. Ze vliegen over Turkije. Zie FP.
pi_142583919
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:58 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Nou ja, als de reden is dat ze geen teams durven sturen omdat de veiligheid niet gegarandeerd kan worden dan ligt het wel aan de separatisten. Maar ik weet de reden niet.
Dat is nu de vraag inderdaad. Maar dan is de oproep van de OVSE aan de separatisten om niks aan te raken en te verslepen sympathiek en technisch verstandig, maar is het ook verstandig van de separatisten om dit na 3 dagen alsnog te doen, als die experts maar niet komen.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:01:23 #108
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_142583930
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol.
Ja, en daarmee is de kous dus ook direct af. Rusland vindt die strategische stukken in Oekraine interessant. Daarom bewapenen ze de separatisten met uitrusting zo goed als hun eigen leger.
Dit, dus.
pi_142583931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat is nu de vraag inderdaad. Maar dan is de oproep van de OVSE aan de separatisten om niks aan te raken en te verslepen sympathiek en technisch verstandig, maar is het ook verstandig van de separatisten om dit na 3 dagen alsnog te doen, als die experts maar niet komen.
Ze hebben gisteren wel dingen versleept en getild geloof ik.
pi_142583935
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:01 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ze hebben gisteren wel dingen versleept en getild geloof ik.
Dat zeg ik toch?
pi_142583939
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:

Bedankt voor je reactie.
Nou ja, zoveel heb je niet aan mijn reactie; ik weet erg weinig over de situatie in Oekraïne. Maar wat mij telkens weer enorm verbaast is de eenzijdigheid van de berichtgeving in kwesties als deze. Poeting doet dit, Poetin doet dat. En we zwijgen voor het gemak maar over de dubieuze rol die het westen al langere tijd speelt in deze kwestie, zoals altijd.

Ik begrijp dat het zwart-wit-denken verleidelijk is. Ik ben ook boos om hoe de rebellen daar omgaan met de lijken van onschuldige burgers. Maar je ondermijnt je eigen (politieke) positie alleen maar als je doet alsof Poetin fout zit en het westen louter een baken van licht is. Het westen kan deze situatie dan ook niet eventjes oplossen. Het heeft zelf al langere tijd een rol in het conflict en zal die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen.
pi_142583941
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:59 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Kan het ff niet vinden. Maar gelukkig, vond het ook al een bizar bericht.
Woord.
pi_142583946
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:02 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Kan het ff niet vinden. Maar gelukkig, vond het ook al een bizar bericht.
[upd] [rectificatie] Routes Malaysia Airlines nu over Turkije
pi_142583948
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:59 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Ook over Syrie. Over Homs notabene.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:04:37 #115
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_142583956
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel heb je niet aan mijn reactie; ik weet erg weinig over de situatie in Oekraïne. Maar wat mij telkens weer enorm verbaast is de eenzijdigheid van de berichtgeving in kwesties als deze. Poeting doet dit, Poetin doet dat. En we zwijgen voor het gemak maar over de dubieuze rol die het westen al langere tijd speelt in deze kwestie, zoals altijd.

Ik begrijp dat het zwart-wit-denken verleidelijk is. Ik ben ook boos om hoe de rebellen daar omgaan met de lijken van onschuldige burgers. Maar je ondermijnt je eigen (politieke) positie alleen maar als je doet alsof Poetin fout zit en het westen louter een baken van licht is. Het westen kan deze situatie dan ook niet eventjes oplossen. Het heeft zelf al langere tijd een rol in het conflict en zal die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen.
en hoe is het dan gegaan volgens jou ??

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_142583961
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ook over Syrie. Over Homs notabene.
Bron?
pi_142583966
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:05 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Bron?
Dat artikel.
pi_142583968
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:01 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, en daarmee is de kous dus ook direct af. Rusland vindt die strategische stukken in Oekraine interessant. Daarom bewapenen ze de separatisten met uitrusting zo goed als hun eigen leger.
En Nederland (onder andere) speelt Rusland in de kaart door mee te gaan in het omzeilen van Oekraïne als doorgeefluik van gas, zo wordt in het artikel van De Correspondent gesteld. Jarenlange politiek komt neer op een grotere samenwerking met en afhankelijkheid van Rusland. Onverstandig? Weet ik niet, maar het lijkt me niet erg realistisch om te denken dat je dit zomaar ongedaan kunt maken als de consequenties van je politieke beslissingen onwenselijk blijken te zijn.
pi_142583971
Quotes van Timmermans nu in de tickers van CNN.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:06:58 #120
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_142583981
Wat Rusland doet in Oekraïne doet de VS al decennia lang intercontinentaal. Poetin en Rusland hebben alleen wel echt gigantisch veel pech dat het nu een lijnvliegtuig is vol Nederlanders, Britten, Duitsers etc. Dat gaat consequenties voor ze hebben, maar iedereen die het nieuws een beetje volgt weet dat de Russen in principe niks ergers doen dan wat bijvoorbeeld de VS en UK al decennia lang doen.
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')