abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142583982
Woord.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:08:16 #122
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_142583993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En Nederland (onder andere) speelt Rusland in de kaart door mee te gaan in het omzeilen van Oekraïne als doorgeefluik van gas, zo wordt in het artikel van De Correspondent gesteld. Jarenlange politiek komt neer op een grotere samenwerking met en afhankelijkheid van Rusland. Onverstandig? Weet ik niet, maar het lijkt me niet erg realistisch om te denken dat je dit zomaar ongedaan kunt maken als de consequenties van je politieke beslissingen onwenselijk blijken te zijn.
Ja, dat is toch gewoon de goedkoopste oplossing met het minste werk. De benzine die jij in je auto gooit is wat dat betreft toch ook doordrenkt van bloed uit het Midden-Oosten vanwege de intercontinentale strategische bezettingen door de VS. Dit is niet eens nieuws.
Dit, dus.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:09:35 #123
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_142584005
CNN is niet duidelijk m.b.t. wat er nu met de trein gebeurd. Blijkbaar nog in Donetsk en moet zo weer vertrekken. Blijkbaar geen Nederlandse officials aan boord van de trein.
pi_142584011
quote:
Ik denk dat de Amerikanen gelijk hebben. De eenvoudigste verklaring is meestal de meest plausibele verklaring en de reacties van de diverse partijen zijn vooralsnog veelzeggend. De vraag is wat mij betreft vooral in hoeverre Rusland direct of indirect betrokken is bij het neerhalen van MH17 en of Poetin dit ooit toe zal geven (waarschijnlijk niet).

Maar ik sta open voor bewijs van het tegendeel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_142584021
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik denk dat de Amerikanen gelijk hebben. De eenvoudigste verklaring is meestal de meest plausibele verklaring en de reacties van de diverse partijen zijn vooralsnog veelzeggend. De vraag is wat mij betreft vooral in hoeverre Rusland direct of indirect betrokken is bij het neerhalen van MH17 en of Poetin dit ooit toe zal geven (waarschijnlijk niet).

Maar ik sta open voor bewijs van het tegendeel.
Hoe bedoel je betrokken? Betrokken door het leveren van wapens, of betrokken in het daadwerkelijk neerhalen van het vliegtuig?
pi_142584030
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik zou het er niet op gokken, maar goed als ze nu nog een burgervliegtuig neerhalen heb je echt stront aan de knikker, dan gaat de NAVO het luchtruim overnemen denk ik.
Nee, dan komt er een no-fly zone. Wat de rebellen twee maand geleden reeds vroegen, maar Rusland besloot om geen voorstel in te dienen in de VN veiligheidsraad omdat uit gesprekken met de andere leden bleek dat het voorstel geen kans maakte.
pi_142584040
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:12 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nee, dan komt er een no-fly zone. Wat de rebellen twee maand geleden reeds vroegen, maar Rusland besloot om geen voorstel in te dienen in de VN veiligheidsraad omdat uit gesprekken met de andere leden bleek dat het voorstel geen kans maakte.
Er is op dit moment al een no-fly zone boven het gebied.
pi_142584050
CNN heeft echt nog geen enkele keer die foto laten zien met mogelijke 'raketsporen' op dat stuk van de cockpit. Of heb ik dat gemist?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:15:09 #129
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_142584052
quote:

[..]

En terecht, want nu hebben ze een oorlogsmisdaad begaan en zijn ze bijzonder de lul.
Dit, dus.
pi_142584056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:14 schreef DaKKiE1984 het volgende:
CNN heeft echt nog geen enkele keer die foto laten zien met mogelijke 'raketsporen' op dat stuk van de cockpit. Of heb ik dat gemist?
Ik heb die foto ook gemist denk ik :@
pi_142584057
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:15 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Staat in de OP.
pi_142584059
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:11 schreef DaKKiE1984 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je betrokken? Betrokken door het leveren van wapens, of betrokken in het daadwerkelijk neerhalen van het vliegtuig?
Niet in het bewust en doelgericht neerhalen van dat vliegtuig - daar geloof ik niks van. Zeer waarschijnlijk is betrokkenheid bij het leveren van wapens (al is het nog niet zeker of dat voor deze raket ook opgaat). En betrokkenheid bij het neerhalen zelf is ook niet uitgesloten (op z'n minst in de vorm van trainingen).

Overigens zou ik het ook niet een 'ongeluk' willen noemen. Ik heb te veel detectives gekeken dus vergeef me de terminologie en beperkte kennis van het recht, maar er lijkt me sprake van zoiets als 'reckless endangerment'. Als je een wapen hebt waar je grote schade mee aan kunt brengen en je laat dat wapen los in een luchtruim waar meerdere passagiersvliegtuigen gebruik van maken, dan valt je wel meer te verwijten dan een 'ongeluk' of een 'vergissing'.

Maar goed, dat is allemaal nog voorbarig. Eerst bewijs.
pi_142584069
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:15 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

https://twitter.com/Justi(...)910872883200/photo/1
pi_142584079
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Niet in het bewust en doelgericht neerhalen van dat vliegtuig - daar geloof ik niks van. Zeer waarschijnlijk is betrokkenheid bij het leveren van wapens (al is het nog niet zeker of dat voor deze raket ook opgaat). En betrokkenheid bij het neerhalen zelf is ook niet uitgesloten (op z'n minst in de vorm van trainingen).

Overigens zou ik het ook niet een 'ongeluk' willen noemen. Ik heb te veel detectives gekeken dus vergeef me de terminologie en beperkte kennis van het recht, maar er lijkt me sprake van zoiets als 'reckless endangerment'. Als je een wapen hebt waar je grote schade mee aan kunt brengen en je laat dat wapen los in een luchtruim waar meerdere passagiersvliegtuigen gebruik van maken, dan valt je wel meer te verwijten dan een 'ongeluk' of een 'vergissing'.

Maar goed, dat is allemaal nog voorbarig. Eerst bewijs.
Helemaal mee eens.
pi_142584086
quote:
hmm ja dat is wel vreemd. Ben benieuwd of ze nog wat van de piloten terug vinden. dat zou dan een hoop bewijs kunnen zijn
pi_142584133
quote:

[..]

Ja joh, beetje Oekraïne verbieden om in hun eigen grondgebied rond te vliegen. Wat een top idee.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142584140
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

En terecht, want nu hebben ze een oorlogsmisdaad begaan en zijn ze bijzonder de lul.
Maar de rebellen profiteren juist van een no-fly zone...
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  Redactie Games dinsdag 22 juli 2014 @ 02:24:52 #138
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142584145
Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen stonden er tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Oekraïne gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142584167
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen stonden er tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Oekraïne gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Dat daar fouten gemaakt zijn mag geen twijfel over bestaan lijkt me. Dat dit Oekraïne wel goed uitkomt lijkt me ook wel wat vergezocht, geen enkel land zal moedwillig dit risico nemen met alle gevolgen van dien als het uitkomt.
pi_142584169
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Ukraine gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Oekraïne is momenteel dan ook geen fantastisch functionerende natiestaat. Dus ja, een foutje als in vergeten bepaalde zaken door te geven is snel gemaakt.
pi_142584171
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Voor complotten loopt er een topic in BNW
  Redactie Games dinsdag 22 juli 2014 @ 02:29:00 #142
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_142584178
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:27 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Voor complotten loopt er een topic in BNW
Mwoah, het was meer om een beetje tegengas te geven betreft de Westerse media.

Maar ongeluk zit in een klein hoekje. Niemand van Rusland of Oekraïne is uiteindelijk echt gebaat bij deze Internationale shitstorm.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_142584187
het verwijzen naar berichtgeving vanaf de andere kant is meteen bnw.. triest
pi_142584192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd: ik sta eerder aan de kant van het westen dan aan de kant van de Russen. Maar er zit veel meer achter deze kwestie dan Poetin die rebellen van wapens voorziet. Gas speelt bijvoorbeeld een rol. In De Correspondent heeft daar een tijdje geleden een heel aardig artikel over gestaan ('Ondertussen achter de schermen: hoe Europa Oekraïne de das omdoet met Russisch gas'). Oekraïne is en wordt nog steeds als een speelbal gebruikt door Rusland en Europa doet er alles aan om minder afhankelijk te worden van het instabiele Oekraïne. Het land wordt eigenlijk door beide partijen gebruikt en in de steek gelaten. Een passage:

"De economische grootmachten vinden elkaar juist in het verminderen van de strategische rol van Oekraïne als doorvoerland van gas. Europa heeft zelfs bitter weinig over voor Oekraïne: het snijdt het land de pas af met directe pijpleidingen naar Rusland. Stroomde in 2006 nog 80 procent van het Russisch gas via Oekraïne naar Europa, acht jaar later is dat teruggelopen naar 50 procent (...) en binnen tien jaar zal het land haar positie als gasdoorvoerland geheel kunnen verliezen. En dat heeft flinke nadelige gevolgen voor Oekraïne. (...) In de steeds hechtere gasrelatie tussen de Europa en Rusland speelt Nederland als grootste gasproducent binnen de Europese Unie een belangrijke rol. Het heeft samen met Noorwegen een waarnemersstatus bij het Gas Exporting Countries Forum (GECF)Op de website van het forum zijn alle deelnemende landen zichtbaar waar het aan tafel zit met gasgrootmachten Rusland, Iran en Qatar. Die positie als voornaam gasland wil Nederland in de toekomst graag behouden, ook over veertig jaar wanneer onze eigen gasvoorraden zijn uitgeput. Die Groningse gasbel is eindig. En als je pas naar de Russen toegaat als het gas op is, dan heb je geen onderhandelingspositie, zegt George Verberg, voormalig directeur van de Gasunie, dan ook."

Ik kan een ieder adviseren om de diverse artikelen op De Correspondent hierover te lezen (bijv. ook 'Zo ontstond de opstand in Oekraïne' en 'In Oost-Oekraïne willen ze geen revolutie en geen Russen'). Dat kost je wel wat geld voor een lidmaatschap, maar daardoor ben je in staat om overzicht te houden temidden van de waan van de dag.
Enkele landen willen minder afhankelijk zijn van Oekraine, maar Europa, en vooral de Oostelijke staten doen er alles aan om dat te verhinderen: zie de South Stream, Europa heeft beslist dat de aanleg moet stopgezet worden. Bij de North stream (of hoe heet die) was het juist hetzelfde, hopen bezwaren tegen de aanleg omdat de staten waar nu het gas door loopt die macht en die inkomsten willen behouden. Het is simpel: hebben ze problemen met Rusland, dan weigeren ze te betalen, Rusland staat machteloos want ze moeten hun klanten aan de andere kant bevoorraden, en elke krisis tast het vertrouwen in Rusland als leverancier aan. Daarom wil Rusland af van die pijplijn door Oekraine.
Viel trouwens op bij de North Stream: de landen die er het meeste tegen waren zoals Polen en de Baltische staten kwamen wel met alternatieve plannen, helemaal uitgewerkt, waarbij de pijplijn over hun grondgebied zou lopen, of waarbij hun underground storage capaciteit zou gebruikt worden.

Ook de VS heeft die plannen gesteund, en zijn groot tegenstander van de South Stream. Nochtans zou die niet méér gas leveren aan Europa, die zou enkel zorgen dat een conflict tussen Oekraine en Rusland de Europese toevoer niet zou verstoren.

Is het niet op z'n minst merkwaardig dat zovelen tegenstander zijn van West Europese energieveiligheid? ...
pi_142584193
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:24 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik had een paar topics geleden nog een link gepost over hoe de Russische media over de situatie berichten. Er stond nog wel wat "creative onzin" tussen. Maar ook nog wel wat plausibele dingen tussen. Die chaos in Oekraïne kabbelt al maanden voort en sinds de overname van de Krim zit Ukraine gewoon te wachten op steun van de NATO tegen Rusland. Ondertussen was al maanden bekend bij de geheime dienst van Oekraïne dat de seperatisten BUK raketten hadden bemachtigd. Echter is dit nooit bij de Internationale Burgerluchtvaart Raad (ben de naam effe kwijt) gemeldt. Ze weten wat het bereik van die raketten zijn, waarom is de safe fly zone dan maanden van te voren niet aangepast? Zo'n vliegverkeersleider is iemand die de levens van duizenden mensen in handen heeft. Dit kun je makkelijk misbruiken/misinformeren om dit soort precaire scenario's te creëeren. En ja, Oekraïne is veel gebaat bij zo'n "ongeluk". Klinkt als complot, maar foutje is op deze manier zo gemaakt natuurlijk.
Ik ben geneigd de huidige verklaring van Oekraíne te geloven: op basis van de informatie die ze hadden, hebben ze de vlieghoogtes aangepast en dachten daarmee de nodige voorzorgsmaatregelen te hebben genomen. Maar je stelt legitieme vragen. Zeker als je ervan uitgaat dat de VS in de gaten houden wat er in Oekraïne zoal plaatsvindt aan grondbewegingen (van bijv. wapens), dan zou je verwachten dat de regering in Oekraïne ook op de hoogte was. Hangt de regering nu wel terecht de vermoorde onschuld uit? Of moeten we de VS kwalijk nemen dat ze belangwekkende partijen onvoldoende hebben ingelicht? Of doen de VS voorkomen dat ze meer weten dan ze eigenlijk weten?

En het is ook heel erg waar dat de regering in Oekraïne alle steun uit het westen momenteel goed kan gebruiken. Genoeg reden voor het westen om kritisch te blijven en zich niet te verliezen in de huidige samenwerking vanwege de gezamenlijke vijand.
pi_142584195
d
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:29 schreef gijsman het volgende:
Dat zeg ik toch niet? alleen er over door willen gaan is wel BNW. En misschien wist de gene er nog niet van dat daar een topic liep?
pi_142584196
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:29 schreef gijsman het volgende:
Waarschijnlijk omdat het een beetje veel van hetzelfde is steeds.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:33:24 #148
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142584203
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:57 schreef Midnight_snack het volgende:
http://www.smh.com.au/wor(...)-20140721-zvgya.html
Dit meen je toch niet :')
Zou je dat nou wel doen als Malaysia airlines zijnde?
vliegtuig 3.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:35:34 #149
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142584213
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:33 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

vliegtuig 3.
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt BaajGuardian, leg eens uit?
pi_142584216
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, zoveel heb je niet aan mijn reactie; ik weet erg weinig over de situatie in Oekraïne. Maar wat mij telkens weer enorm verbaast is de eenzijdigheid van de berichtgeving in kwesties als deze. Poeting doet dit, Poetin doet dat. En we zwijgen voor het gemak maar over de dubieuze rol die het westen al langere tijd speelt in deze kwestie, zoals altijd.

Ik begrijp dat het zwart-wit-denken verleidelijk is. Ik ben ook boos om hoe de rebellen daar omgaan met de lijken van onschuldige burgers. Maar je ondermijnt je eigen (politieke) positie alleen maar als je doet alsof Poetin fout zit en het westen louter een baken van licht is. Het westen kan deze situatie dan ook niet eventjes oplossen. Het heeft zelf al langere tijd een rol in het conflict en zal die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen.
Eens.
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')