quote:Op maandag 21 juli 2014 16:34 schreef Drxx het volgende:
[..]
Vreemde reactie van jou, aangezien de overgrote meerderheid in Nederland n de VS nog steeds achter Isral staan. Ondanks de vele misdaden die zij begaan, en steeds meer Joden komen ook zelf naar voren over de wandaden van de Isralische regering. Zoals deze man, wiens bestaan ik niet eens wist totdat iemand op FOK! mij erop wees. Bizar dat deze kant van het verhaal onderbelicht blijft:
Miko Peled (born 1961 in Jerusalem) is an Israeli peace activist. Born and raised in Jerusalem in 1961, Peled grew up in a prominent Zionist family; his grandfather, Avraham Katsnelson, signed Israel’s Declaration of Independence. His father, Mattityahu Peled, fought in the 1948 war, and served as a general in the war of 1967; later, after the Israeli cabinet ignored his investigation of a 1967 alleged Israeli war crime, he became a peace activist. Miko Peled followed his father’s footsteps at first, joining Israel’s Special Forces after high school and earning the red beret, but he soon grew to regret his decision. He surrendered his status as soon as he earned it, becoming a medic, and finally, disgusted by the 1982 Lebanon invasion, he buried his service pin in the dirt.
Citaat:
[..]
Als ik dit als buitenstaander lees, dan word ik boos en denk ik: HOE kun je zo'n regering in hemelsnaam steunen? Dit klinkt meer als genocide, dan het optreden tegen terroristen. Vervolgens bedenk je je: de mensen die daar raketten afvuren op Isral, zichzelf opblazen, het bloed kunnen drinken van joden, zijn degenen die het met eigen ogen hebben gezien. Zij hebben familieleden verloren. Hun grootouders werden 60 jaar geleden LETTERLIJK uit hun huizen getrapt... Vind jij het dan serieus vreemd dat mensen anti-Isralsentimenten uiten? Begrijp me niet verkeerd, geweld over en weer is destructief, en contraproductief. Maar wanneer emoties een boiling point bereiken, wat gaat men dan doen?
Net als het 'waarschuwen' van de bevolking voordat ze hen bombarderen... Waar gaan ze dan heen?Ze zijn hermetisch afgesloten. Wat denk je dat er met hen gaat gebeuren als ze de straten opgaan? En dan vind jij het vreemd dat steeds meer mensen zich keren tegen Isral.
En voordat er weer een supervoorspelbare, en typische reactie terugkomt over Hamas: Nee, Hamas doet het niet goed nee. Maar ze doen iets, en dat is, vermoed ik, waarom het Palestijnse volk ze wl mag. De rest van de wereld schreeuwt dat Isral verkeerd is, kijk bijvoorbeeld naar Turkije en de Arabische landen, maar ze doen vervolgens helemaal niets.
En dan nog de Knesset... Wat een figuren die daar rondlopen
[..]
Ze willen dus niet alleen haar het zwijgen opleggen, ook Balad moest eraan geloven. Balad is een Isralische-Arabische politieke partij die gelijke rechten wil voor Palestijnen in Isral.
[..]
Likud vindt dit dus te ver gaan. En raad eens waar het Isralische volk massaal op stemt? Likud. Natuurlijk worden ze dan gehaat door de Palestijnen, ieder vorm van verandering middels democratie van binnen Isral zelf wordt massaal geboycot.
Ja maar Isral waarschuwt ze wel voordat ze de Palestijnen bombarderen... Ach, wat lief van ze...
Gelukkig zien we ook grote veranderingen binnen Isral, aangezien steeds meer mensen geloven dat een twee-statenoplossing de beste oplossing is. Maar vooralsnog wordt daar weinig mee gedaan, en ik vermoed ook dat niet alle Palestijnen dit meekrijgen vanwege Hamas; die weer hun eigen geheime agenda lijken te hebben.
Weet je wat pas echt pijnlijk is om te zien? Dat mensen die anti-Isral zijn, of berhaupt ENIGE vorm van kritiek durven te uiten jegens Isral, antisemitisch worden genoemd. Zelfs Joden zelf worden antisemiet genoemd door andere JodenWaarom denkt men berhaupt zo in het Westen? Enkel en alleen omdat de voorouders van Europeanen, de voorouders van deze Joden hebben geprobeerd uit te moorden. Schuldgevoelens galore. Wat een grap. Dat Westerse mensen (lees: christenen) mee wilden werken aan de oprichting van een Joodse staat, voor het volk van God, is op zichzelf al een zeer nieuw concept van pak 'm beet 150 jaar geleden.
Straks is deze rage ook weer voorbij, mede geholpen door Isral's eigen gedragen; namelijk dat van een schizofreen. Benieuwd wat er vervolgens gaat gebeuren, want i.t.t. wat de meeste hier lijken te denken is het feit dat ze Joods zijn niet d reden dat ze gehaat worden door de Arabische wereld. Hun gedrag maakt het alleen maar erger, en als ze zo door blijven gaan en niet heeeeel snel tot inkeer komen dan kunnen ze niet meer terugdeinzen van geweld, en moeten ze op moordtocht, omdat ze anders opgevreten zullen worden. Dit beseffen de Joden die een twee-statenoplossing propageren zich gelukkig ook, dus er is nog wel wat hoop denk ik.
Je vraagt om een verklaring voor het feit dat Isral-conflict meer leeft onder moslims, en je krijgt daar een antwoord op:quote:Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Onderbouw eens jou volgende standpunten met objectieve gefundeerde bronnen.
Ik vraag over de 3 aan mijn aangehaalde punten om een bron / feitelijke onderbouwing, niet meer niet minder.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je vraagt om een verklaring voor het feit dat Isral-conflict meer leeft onder moslims, en je krijgt daar een antwoord op:
- het conflict in Palestina loopt veel langer, velen zijn er groot mee geworden;
- het religieuze belang van de geografische locatie (o.a. de Al-Aqsa moskee);
- er is sprake van stelselmatige zuivering van Palestijnen;
- het huidige conflict is door het Westen gecreerd;
- het Westen steunt Isral in zijn doen en laten, VN resoluties worden genegeerd;
- het is juist opvallend omdat joden in het verleden zelf een genocide hebben ondergaan;
Vervolgens pak je drie zaken uit mijn antwoord, die overigens voldoende verdedigbaar zijn, en ga je niet in op de verklaring zelf, maar vraag je om bronnen?
Waarom toch... Ik heb geen verstand van bouwkundige zaken maar zo'n tunnel kost toch heel wat pieken. Bouw voor dat geld een ziekenhuis, een elektriciteitscentrale of zorg voor voldoende schoon drinkwater. Met raketten en tunnels kom je nergens.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef Nibb-it het volgende:
Gaza tunnels take IDF by surprise
The ground phase of Operation Protective Edge raises many questions that will require answers once the campaign is over. Was Israel aware of the extent and scope of the Hamas terrorist tunnel project? Was the Israeli military establishment aware of it, and if so, did it provide Israels decision-makers with a comprehensive or even a near comprehensive account of the dozens of high-quality tunnels being excavated between the Gaza Strip and Israel, which would be put into use once the order arrived? Did the Israeli political echelon know about these tunnels? Were they silent about them? Were they showing restraint? And if so, why? - http://www.al-monitor.com(...)failure-welfare.html
Ik snap die tunnels berhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open. Ik heb nog nooit een grens tussen in oorlog zijnde landen open gezien. Of hebben jullie voorbeelden.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waarom toch... Ik heb geen verstand van bouwkundige zaken maar zo'n tunnel kost toch heel wat pieken. Bouw voor dat geld een ziekenhuis, een elektriciteitscentrale of zorg voor voldoende schoon drinkwater. Met raketten en tunnels kom je nergens.
Dat is het hele probleem in die regio. Het enige wat Hamas (en Iran & Hezbollah) willen is het Israelische volk dood. Dat is voor hen belangrijker dan het eigen volk in Gaza.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waarom toch... Ik heb geen verstand van bouwkundige zaken maar zo'n tunnel kost toch heel wat pieken. Bouw voor dat geld een ziekenhuis, een elektriciteitscentrale of zorg voor voldoende schoon drinkwater. Met raketten en tunnels kom je nergens.
Lekker eenzijdig verhaaltje weer dit!quote:Op maandag 21 juli 2014 19:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap die tunnels berhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open. Ik heb nog nooit een grens tussen in oorlog zijnde landen open gezien. Of hebben jullie voorbeelden.
De raketregen stroomt al heel lang op Isral. dat ze weinig slachtoffers maken ligt aan het afweergeschut denk ik. Heeft hamas trouwens de burgers daar voorbereid op een mogelijke gerichte aanval op het leger
Klopt, en Isralirs willen de Arabieren dood en streven naar Groot-Isral.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:59 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Dat is het hele probleem in die regio. Het enige wat Hamas (en Iran & Hezbollah) willen is het Israelische volk dood. Dat is voor hen belangrijker dan het eigen volk in Gaza.
Enige wat het nog goed zou kunnen praten is het smokkelen van goederen (non-wapentuig) vanwege Isralische sancties. Maar goed, als je een van de hoogste geboortecijfers ter wereld in stand kan houden gaat die vlieger ook niet op.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik snap die tunnels berhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open. Ik heb nog nooit een grens tussen in oorlog zijnde landen open gezien. Of hebben jullie voorbeelden.
De raketregen stroomt al heel lang op Isral. dat ze weinig slachtoffers maken ligt aan het afweergeschut denk ik. Heeft hamas trouwens de burgers daar voorbereid op een mogelijke gerichte aanval op het leger
Als dat zo was zou er geen arabier in de wijde omtrek van Isral meer leven.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en Isralirs willen de Arabieren dood en streven naar Groot-Isral.
Ze verdedigen hun land slechts aggressief. Dat moet, aangezien ze omgeven zijn door vijanden. Zodra ze hun zwakte tonen gaan ze eraan.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, en Isralirs willen de Arabieren dood en streven naar Groot-Isral.
Je legt me de woorden in de mond.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:04 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Als dat zo was zou er geen arabier in de wijde omtrek van Isral meer leven.
Isral streeft niet naar groot-Israel, zij willen enkel en alleen dat hun burgers in vrede en veiligheid kunnen leven zonder angst dat er een raket op hun huis valt.
En hebben in het verleden al een genocide meegemaakt (ongeveer 6 miljoen joden).quote:Op maandag 21 juli 2014 20:05 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Je legt me de woorden in de mond.
Mensen hier begrijpen volgens mij niet dat Israel in haar korte bestaan als land al tig keren is aangevallen. Van meerdere kanten n door een groter leger. Logisch dat ze zich zo verdedigen.
Die er weer zou komen, mocht het aan enkele terrorisme steunende landen om hen heen liggen.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:07 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
En hebben in het verleden al een genocide meegemaakt (ongeveer 6 miljoen joden).
bang voor iran saudi arabia die hebben genoeg geld en wapens om israel binnen een half uur plat te gooienquote:Op maandag 21 juli 2014 20:04 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Als dat zo was zou er geen arabier in de wijde omtrek van Isral meer leven.
Je bedoelt zoals die keer dat Isral zelf Egypte begon aan te vallen "omdat ze troepen langs de grens hadden staan"? Dit gaat dus over '67.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:05 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Mensen hier begrijpen volgens mij niet dat Israel in haar korte bestaan als land al tig keren is aangevallen. Van meerdere kanten n door een groter leger. Logisch dat ze zich zo verdedigen.
quote:Yitzhak Rabin, who served as the Chief of the General Staff for Israel during the war stated: "I do not believe that Nasser wanted war. The two divisions he sent into Sinai on May 14 would not have been enough to unleash an offensive against Israel. He knew it and we knew it."
quote:Israeli Foreign Minister Abba Eban wrote in his autobiography that he found "Nasser's assurance that he did not plan an armed attack" convincing, adding that "Nasser did not want war; he wanted victory without war". As Abba Eban put it, Nasser wanted victory without a war
Nee, de Palestijnse bevolking moet inzien dat Hamas er niet zit voor vrede maar persoonlijk gewin. Meer doden= meer steun, en dat bespelen ze verdomd goed. Dat hele grond offensief komt dan ook van 2 kanten en was er zonder Hamas ook niet geweest.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:22 schreef Nintex het volgende:
Krijg zo het gevoel dat Israel blijft doorstoten en Hamas voor eens en altijd wil uitschakelen nu de Jihadisten verspreid zijn over Syrie, Irak en andere plaatsen.
De vraag is echter of dat uberhaupt mogelijk is en of dit de beste strategie is.
Nee hoor, van verdediging is geen sprake, getuige de bezettingen en nieuwe nederzettingen. Er is gewoon sprake van een religieus ingegeven drang naar Groot-Isral. Alle goy moeten daarvoor dood of onderworpen worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:04 schreef DaggerOne het volgende:
Ze verdedigen hun land slechts aggressief. Dat moet, aangezien ze omgeven zijn door vijanden. Zodra ze hun zwakte tonen gaan ze eraan.
Zoiets geeft toch hoop inderdaadquote:Op maandag 21 juli 2014 20:33 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi om te zien al die demonstraties in de gehele wereld.
David Sheen is wel echt een baas. Hoop dat hij niet wordt omgebrachtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iran met die oude rommel ? daar lacht Isral om, ik denk dat Iran eerder bang is van Isral anders hadden ze allang wat gedaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef klawie het volgende:
[..]
bang voor iran saudi arabia die hebben genoeg geld en wapens om israel binnen een half uur plat te gooien
Egypte heeft ook echt een freakin huge ass army. Maar goed, geen van die landen hebben uberhaupt de behoefte om in een oorlog te belanden, in tegenstelling tot wat anderen beweren.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:24 schreef klawie het volgende:
[..]
bang voor iran saudi arabia die hebben genoeg geld en wapens om israel binnen een half uur plat te gooien
De tijd zal het leren, op dit moment beginnen er ook meer doden te vallen aan Isralische kant, wat kan betekenen dat Isral de bombardementen gaat opschroeven en meer militairen de Gaza strook in gaat sturen wat automatisch weer extra burgerslachtoffers gaat opleveren.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:22 schreef Nintex het volgende:
Krijg zo het gevoel dat Israel blijft doorstoten en Hamas voor eens en altijd wil uitschakelen nu de Jihadisten verspreid zijn over Syrie, Irak en andere plaatsen.
De vraag is echter of dat uberhaupt mogelijk is en of dit de beste strategie is.
Egypte heeft een groot leger ja, zeer slecht uitgerust met allemaal oude rotzooi, organisatorisch een grote puinhoop, dus die gaan het risico niet lopen.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Egypte heeft ook echt een freakin huge ass army. Maar goed, geen van die landen hebben uberhaupt de behoefte om in een oorlog te belanden, in tegenstelling tot wat anderen beweren.
Terreur groeit alleen maar door geweld van de tegenstander. Dat hebben de Amerikanen al heel goed bewezen. Maar vooral denken dat dit 'het einde' van de terreur van Hamas zal betekenen.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:44 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
De tijd zal het leren, op dit moment beginnen er ook meer doden te vallen aan Isralische kant, wat kan betekenen dat Isral de bombardementen gaat opschroeven en meer militairen de Gaza strook in gaat sturen wat automatisch weer extra burgerslachtoffers gaat opleveren.
Ik hoop oprecht dat er eindelijk een einde gemaakt gaat worden aan de terreur van Hamas, het begin is gemaakt.
Open? Ik dacht dat het Egyptische leger juist met miljarden dollars wordt gesteund door de VS zodat ze blijven collaboreren met Isral.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:58 schreef paddy het volgende:
Ik snap die tunnels berhaupt niet. De grens tussen Egypte en gaza is gewoon open.
Nee hoor, het heeft een grootscheepse modernisering ondergaan. Uiteraard zit er ook nog oude zooi tussen, maar de slagkracht is alles behalve gering van het Egyptische leger. Met dank aan de miljardensteun vanuit de VS.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:46 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Egypte heeft een groot leger ja, zeer slecht uitgerust met allemaal oude rotzooi, organisatorisch een grote puinhoop, dus die gaan het risico niet lopen.
Die modernisering is bij lange na niet goed genoeg om Isral te kunnen verslaan.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee hoor, het heeft een grootscheepse modernisering ondergaan. Uiteraard zit er ook nog oude zooi tussen, maar de slagkracht is alles behalve gering van het Egyptische leger. Met dank aan de miljardensteun vanuit de VS.
Overigens geldt dat bijna alle Islamitische landen in die gehele regio hun wapenarsenaal hebben gemoderniseerd (in een vrij rap tempo). Was ook hard nodig.
Onzin - Egypte is enorm sterk en corruptie weerhoud het land er echt niet van om (bij een eenduidige vijand) goed te functioneren. In tegenstelling tot vroeger hebben we het over professionele legers met enorm veel macht. Zelfs Saudi-Arabi zou Egypte niet head on kunnen hebben. Feit is dat, zoals ik al zei, al die landen helemaal geen behoefte hebben om een oorlog te starten. En dat heeft geen enkele zak met de Amerikaanse bemoeienis te maken, maar meer met het feit dat ze genoeg aan hun hoofd hebben. De landen om Isral heen willen prima verder met Isral en zijn gewoon bereid vredesverdragen met het land te sluiten (en dus te erkennen), maar niet met deze gang van zaken.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:54 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Die modernisering is bij lange na niet goed genoeg om Isral te kunnen verslaan.
Daarbij genomen: corruptie binnen het Egyptische leger en de chaotische organisatie dat een oorlog met Isral bij voorbaat al verloren is.
De modernisering van de andere legers in islamitische landen klopt, maar nogmaals niet goed genoeg om een oorlog te winnen van Isral.
Het enige land wat nog een kans zou maken is Saudi-Arabi, maar zoals ik al zei denken die wel twee keer na, want dan gaat Amerika zich ermee bemoeien en is het ook voor hun gedaan.
Interessant.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:12 schreef Vasilevski het volgende:
Dacht dat dat van de 'JDL' gelul was, maar dan ga je eens zoeken en zie je dit:
http://www.dailymail.co.u(...)n-demonstrators.html
Hopelijk gaan we dit soort gekte hier niet krijgen.
Ik ben niet overtuigd van de Egyptische strijdkrachten, het is groot maar daar houd het mee op.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Onzin - Egypte is enorm sterk en corruptie weerhoud het land er echt niet van om (bij een eenduidige vijand) goed te functioneren. In tegenstelling tot vroeger hebben we het over professionele legers met enorm veel macht. Zelfs Saudi-Arabi zou Egypte niet head on kunnen hebben. Feit is dat, zoals ik al zei, al die landen helemaal geen behoefte hebben om een oorlog te starten. En dat heeft geen enkele zak met de Amerikaanse bemoeienis te maken, maar meer met het feit dat ze genoeg aan hun hoofd hebben. De landen om Isral heen willen prima verder met Isral en zijn gewoon bereid vredesverdragen met het land te sluiten (en dus te erkennen), maar niet met deze gang van zaken.
Het calimeroverhaaltje van 'oh alle boze Arabieren willen ons dood hebben' - 'we hebben alleen maar vijanden om ons heen' - kan naar de prullenmand worden gesmeten. Door continu oorlogen van decennia terug erbij te halen maak je als land echt geen punt. Of moeten we nu ook maar de holocaust erbij halen en de Duitsers continu kosten wat het kost als vijand benoemen.,
Dan niet.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:09 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ik ben niet overtuigd van de Egyptische strijdkrachten, het is groot maar daar houd het mee op.
Ook de modernisering is lang niet goed genoeg om een land als Isral te verslaan.
Het leger van Saudi-Arabi heeft beter materieel en is beter georganiseerd (zeker de luchtmacht).
Dat geen van die landen niet ingrijpt heeft alles te maken met de Amerikanen.
Wat wel een feit is dat beide landen niet gebaat zijn bij een oorlog, zeker niet als de Amerikanen zich ermee gaan bemoeien.
Ik ben er niet zo zeker van als die landen de kans zouden krijgen om Isral aan te pakken wat er zou gebeuren...
twitter:AFP twitterde op maandag 21-07-2014 om 21:25:53More than 100,000 Palestinians displaced in Gaza, UN says http://t.co/LsFEtmp7Mu via @YahooNews http://t.co/losVvsyO7S reageer retweet
Waarom nou altijd dat ongeloofwaardige 'merendeel kinderen en andere burgers'? Dat is info vanuit Gaza. Zet dat er dan ook bij. Je zou toch denken dat de nieuwsdiensten inmiddels wel beter weten?quote:Op maandag 21 juli 2014 20:00 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Aan Palestijnse kant zijn meer dan vijfhonderd doden gevallen, voor het merendeel kinderen en andere burgers, aldus gezondheidsdiensten in de Gazastrook.
Bovendien verschuilt Hamas zich achter burgers. Dat is de strategie van die ratten. Zoals Netanyahu het zei. Wij gebruiken raketten om burgers te beschermen (Iron Dome) en Hamas burgers om raketten te beschermen.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom nou altijd dat ongeloofwaardige 'merendeel kinderen en andere burgers'? Dat is info vanuit Gaza. Zet dat er dan ook bij. Je zou toch denken dat de nieuwsdiensten inmiddels wel beter weten?
Mooi dat je je eigen onzin ontkracht in dezelfde zin.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:57 schreef DaggerOne het volgende:
[..]
Bovendien verschuilt Hamas zich achter burgers. Dat is de strategie van die ratten. Zoals Netanyahu het zei. Wij gebruiken raketten om burgers te beschermen (Iron Dome) en Hamas burgers om raketten te beschermen.
Kijk je even mee met een recent filmpje wat naar buiten is gekomen?quote:Op maandag 21 juli 2014 21:57 schreef DaggerOne het volgende:
Bovendien verschuilt Hamas zich achter burgers. Dat is de strategie van die ratten. Zoals Netanyahu het zei. Wij gebruiken raketten om burgers te beschermen (Iron Dome) en Hamas burgers om raketten te beschermen.
quote:De activistische organisatie Solidarity Movement maakte de video en zette deze op YouTube met de volgende begeleidende tekst:
Een Isralische militair schoot zojuist een Palestijnse man neer die op zoek was naar z’n familie. Hij was samen met een groep reddingswerkers en vertegenwoordigers van internationale mensenrechtenorganisaties die op zoek waren naar gewonde mensen in de Shujaiya-buurt. Ze schoten hem neer en beschoten hem daarna nogmaals toen hij al op de grond lag. We konden niets anders doen dan ons terugtrekken. We konden hem vanwege het vuur niet bereiken voordat hij helemaal stopte met bewegen.
http://www.vice.com/nl/re(...)niper-wordt-vermoord
amerika en de rest schijten in hun broek hoor voor iran dat merk je alleen al aan de speciale toespraken van bush en obama dat ze beter nu nucleare programma kunnen stoppenquote:Op maandag 21 juli 2014 20:41 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Iran met die oude rommel ? daar lacht Isral om, ik denk dat Iran eerder bang is van Isral anders hadden ze allang wat gedaan.
Iran heeft helemaal niet zo'n modern leger tegenover dat van de Isralirs.
Wat betreft Saudi-Arabi, die denken wel twee keer na voordat ze ruzie gaan maken met een bondgenoot van Amerika, als die afzetmarkt wegvalt is het zo gedaan met Saudi-Arabi, geen wapens meer en de olie kunnen ze dan voor dumpprijzen verkopen aan de chinezen.
quote:
Goed punt.quote:Chile is not an Arab or Muslim country and yet they cut tie with Israel over Gaza's massacre. Why Morocco or any other Arab country didn't do it? Just screaming GAZA, GAZA... won't make a difference.
Gelukkig zetten ze er expliciet bij dat het volgens de gezondheidsdiensten in Gaza gaat.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:53 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom nou altijd dat ongeloofwaardige 'merendeel kinderen en andere burgers'? Dat is info vanuit Gaza. Zet dat er dan ook bij. Je zou toch denken dat de nieuwsdiensten inmiddels wel beter weten?
Amerika poept op Iran, die hebben niks te vrezen van die haat baarden.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:14 schreef klawie het volgende:
[..]
amerika en de rest schijten in hun broek hoor voor iran dat merk je alleen al aan de speciale toespraken van bush en obama dat ze beter nu nucleare programma kunnen stoppen
Geloof je dat dit echt is? Informatie uit Gaza is notoir onbetrouwbaar, dat weet je. Ik zeg niet dat dit nep is, maar het riekt net zo sterk naar Pallywood als naar 'the real thing'.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kijk je even mee met een recent filmpje wat naar buiten is gekomen?
[..]
Palestinians Find Show of Support Lacking From Arab Leaders Amid Offensivequote:
Of het filmpje 100% betrouwbaar is vraag ik mij inderdaad ook af, maar getuige de wandaden die Isral heeft gepleegd neig ik meer naar 'ja' dan naar 'nee.' Ergens in de reacties werd ook gezegd dat het bevestigd was, en dat Zweedse media erover hebben gerapporteerd (er zou namelijk een Zweedse burger tussen zitten). Echter ontbreekt hierbij een bron, dus kan ik hier niets mee.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Geloof je dat dit echt is? Informatie uit Gaza is notoir onbetrouwbaar, dat weet je. Ik zeg niet dat dit nep is, maar het riekt net zo sterk naar Pallywood als naar 'the real thing'.
quote:Mensenrechtenorganisaties en andere internationale organisaties hebben Isral bekritiseerd voor het stijgende aantal burgerdoden sinds het begin van de militaire operatie, nu zo’n twee weken geleden. Artsen Zonder Grenzen verklaarde gister: “Sinds het begin van ‘Operation Protective Edge’ in de Gazastrook, vallen er voornamelijk burgerslachtoffers.”
Artsen Zonder Grenzen maakte ook melding van aanvallen op ambulances en medisch personeel. Ook de Verenigde Naties heeft vastgesteld dat de grote meerderheid van de doden die vallen tijdens de agressieve aanvallen burgerslachtoffers zijn, waaronder bijna honderd kinderen.
Terechte kritiek. Het is echt onvoorstelbaar hoe stil al die landen zijnquote:Op maandag 21 juli 2014 22:20 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Palestinians Find Show of Support Lacking From Arab Leaders Amid Offensive
CAIRO — Three years ago there was a hope that a growing movement for democracy might make Arab countries more supportive of the Palestinians, as governments grew more responsive to the people and their demands. - http://www.nytimes.com/20(...)nsive.html?ref=world
quote:Gaza: Israel Must Stop Bombing Trapped Civilians
Since the beginning of Operation Protective Edge in the Gaza Strip, the majority of the dead and wounded in Gaza are civilians, and medical workers are also coming under fire, the international medical humanitarian organization Doctors Without Borders/Mdecins Sans Frontires (MSF) said today.
Women and children comprised most of the wounded people arriving on Sunday morning in the emergency room in Al Shifa Hospital in Gaza City, where MSF is working, following heavy shelling overnight and in the morning in the city’s Ash Shuja’iyeh neighborhood. MSF personnel witnessed hundreds of people fleeing the area. MSF calls on Israel to stop bombing civilians trapped in the sealed-off Gaza strip, and to respect the safety of medical workers and health facilities.
“Shelling and air strikes are not only intense but are also unpredictable, which makes it very difficult for MSF and other medical workers to move and provide much needed emergency care,” said Nicolas Palarus, MSF field coordinator in Gaza.
“In the emergency resuscitation room, half of the severe cases died within minutes, and half required emergency surgery,” said Audrey Landmann, MSF medical coordinator in Gaza.
At the hospital, MSF also witnessed two paramedics who had died and two others who were injured while trying to retrieve wounded from Ash Shuja’iyeh. Separately Sunday morning, a clearly identified MSF vehicle escaped an air strike 300 meters away. Israeli authorities had earlier guaranteed secure movements for MSF from the Erez border crossing to Gaza City, so that an incoming surgical team could be picked up.
“Medical workers and facilities must be respected, and shooting should not occur at or near ambulances and hospitals,” said Palarus.
Since Israel launched its ground offensive the number of victims is increasing exponentially.
“While official claims that the objective of the ground offensive is to destroy tunnels into Israel, what we see on the ground is that bombing is indiscriminate and that those who die are civilians,” said Palarus.
Three families of MSF staff members are sheltering at MSF’s post-operative clinic in Gaza City. “They have nowhere else to go and crossing the border does not seem a realistic option,” said Palarus. “United Nations shelters are now overcrowded and hygiene conditions are extremely worrying.”
In response to the emergency, MSF is supporting Al Shifa Hospital in Gaza City with a full surgical team, medical equipment and emergency supplies, and has donated two emergency stocks to the Central Drug Store in the south and north of Gaza.
The MSF post-operative clinic in Gaza City is running at 10 to 30 percent of its capacity because the intensity of the bombing impedes patients from accessing the facility. Regular MSF activities in Nasser Hospital in Khan Yunis have been interrupted by the conflict.
Niet schelden.quote:
Omdat ik totaal niet overtuigd ben van die wandaden van Isral ben ik geneigd Pallywood te zeggen, maar dat moge duidelijk zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 22:24 schreef Drxx het volgende:
[..]
Of het filmpje 100% betrouwbaar is vraag ik mij inderdaad ook af, maar getuige de wandaden die Isral heeft gepleegd neig ik meer naar 'ja' dan naar 'nee.' Ergens in de reacties werd ook gezegd dat het bevestigd was, en dat Zweedse media erover hebben gerapporteerd (er zou namelijk een Zweedse burger tussen zitten). Echter ontbreekt hierbij een bron, dus kan ik hier niets mee.
Ik zou het gewoon wl doen. ALLES uit Gaza moet met scepsis bekeken worden. Alles. Van iedereen. Ook AzG, ook het Rode Kruis, ook de VN. Zij kunnen eveneens gemakkelijk worden misbruikt voor propagandadoeleinden.quote:Hier twijfel ik echter niet aan:
Dit is al jaren bekend natuurlijk. De Arabische wereld maalt niet om Palestina.quote:Terechte kritiek. Het is echt onvoorstelbaar hoe stil al die landen zijnDat wil niet gelijk zeggen dat ze "the #1 issue" moeten zijn zoals in het artikel werd gezegd, er gebeurt namelijk nog heel veel meer in de wereld momenteel, maar dit is ook weer een andere uiterste
![]()
quote:Op maandag 21 juli 2014 22:36 schreef Nibb-it het volgende:
10:45 P.M. Hundreds of right-wing protesters rally in Jaffa, chanting 'death to Arabs;' Border police troops cordon off swaths of the mixed Arab-Jewish neighborhood. - Ha'aretz
twitter:depricenigent twitterde op maandag 21-07-2014 om 22:37:32VIDEO: 'Chaos and death' in Gaza hospital http://t.co/w37cz46QJz reageer retweet
En mensen maar denken dat Turkije zo fel anti-Isral isquote:Turkish-Israeli trade ties break records
Despite diplomatic tensions, mutual trade volume between the two countries increased in 2014 to record $5 bln
Figures published by Turkish newspaper Today's Zaman, citing the Turkish Statistics Institute, reveal that despite the government's official questioning stance of trade relations with Israel, business ties between the two countries are blooming – and continued growth is expected this year.
The mutual trade volume of the Middle Eastern countries increasing $5 billion, compared to $3.4 billion in 2008 – despite a lengthy period of severe tensions between Israel and Turkey in those years, with a substantial diplomatic crisis triggered by the 2010 Gaza flotilla raid.
But despite calls on both sides to sever economic ties, with some Israelis proclaiming, for example, they will no longer vacation in Turkey – a popular low-cost budget destination for Israelis – an organized boycott never materialized. In fact, the opposite happened, with Today's Zaman naming Israel Turkey's 17th largest export (in 2013, it occupied the 24th spot).
Last week, Turkish Prime Minister Recep Tayip Erdogan said that the process of normalizing Turkish-Israeli ties cannot continue as long as Israel continues bombing the Gaza Strip. Later, Israel recalled diplomatic staff from Turkey after a protest in front of the Israeli Consulate in Istanbul turned violent and had to be dispersed by riot police.
But while Turkey – and chiefly Prime Minister Erdogan - may be increasingly slamming Israel over Operation Protective Edge, Turkish trade and exporters unions restrict themselves merely to express solidarity with Gaza and express readiness to send material support to the Strip, without any calls to disrupt the mutually beneficial ties.
Economy Minister Naftali Bennett, who normally maintains hawkish and ultra-hawkish positions, was cited by Today's Zaman as affirming hopes that 2014 will be a "record-breaking year" for Israeli-Turkish trade.
Mag ik vragen hoe jij jouw mening bepaalt? Wat beschouw jij als "betrouwbare informatie"? Welke bronnen vertrouw jij meer dan andere? Als je geheel objectief/humanistisch wil kijken, los van alle media-poeha, dan zou ik denken dat het aantal doden aan beide zijden gehele boekwerken beschrijft, niet? Momenteel vallen er, als je gehele bevolkingsaantallen erbij neemt, 40 keer zoveel doden aan Palestijnse zijde dan aan de Isralische. Dat wil zeggen: 400 doden op een bevolking van 4 miljoen. 20 doden op een bevolking van 8 miljoen. Of twijfel je ook aan die aantallen?quote:Op maandag 21 juli 2014 22:33 schreef Karrs het volgende:
[..]
Omdat ik totaal niet overtuigd ben van die wandaden van Isral ben ik geneigd Pallywood te zeggen, maar dat moge duidelijk zijn.
[..]
Ik zou het gewoon wl doen. ALLES uit Gaza moet met scepsis bekeken worden. Alles. Van iedereen. Ook AzG, ook het Rode Kruis, ook de VN. Zij kunnen eveneens gemakkelijk worden misbruikt voor propagandadoeleinden.
Daarmee zeg ik dus niet dat alles gelogen is, ik zeg alleen dat het onbetrouwbare informatie is.
quote:Op maandag 21 juli 2014 22:41 schreef Drxx het volgende:
En mensen maar denken dat Turkije zo fel anti-Isral isErdogan bewijst een prima premier te zijn voor zijn land, hoe kan een 5 miljard-deal ooit slecht zijn voor een volk? Maar wat betreft zijn 'standpunt' binnen dit conflict is dit natuurlijk een blamage. Links roepen, rechts vullen.
Dat denken ze iran zou genoeg bommen hebben om heel de wereld plat te gooienquote:Op maandag 21 juli 2014 22:16 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Amerika poept op Iran, die hebben niks te vrezen van die haat baarden.
Jij gelooft het bij voorbaat niet?quote:Op maandag 21 juli 2014 22:19 schreef Karrs het volgende:
Geloof je dat dit echt is? Informatie uit Gaza is notoir onbetrouwbaar, dat weet je. Ik zeg niet dat dit nep is, maar het riekt net zo sterk naar Pallywood als naar 'the real thing'.
Ach welnee. Hij heeft de afkeer van varkens en de besnijdenis zelfs van de joden overgenomen. En zijn vrouw was joods. Het waren de Romeinen die de joden verdreven uit Palestina. Ruim 600 jaar voor Mohammed. En het zijn de joden geweest die dat zelf over zich afriepen door hun koppigheid (nou ja: een kleine groep extremisten die het over het hele volk afriep, zoals zo vaak.). Alle andere volkeren konden gewoon blijven wonen waar ze woonden.quote:Op maandag 21 juli 2014 01:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee. Dit is gestart omdat de profeet Mohammed van mening was dat de Joden dood moesten.
Mwa, op die stelling is wel het een en ander af te dingen. Zoals wie eigenlijk de autoriteit had om dat te regelen. En op welke volkenrechtelijke regel het weggeven van Cis-Jordani aan de joden dan wel gebaseerd zou zijn.quote:[..]
Je weet niet wat genocide is!
[..]
Ja, precies. Isral zou na de val van het Ottomaans Rijk de Westbank en Gaza krijgen. De Arabieren kregen Jordani.
Oh, en andersom neemt Israel Hamas wel serieus, wou je zeggen?quote:[..]
Wat een leugens!
Misschien moet je je realiseren dat Hamas meer 1 plan heeft voor Isral, en dat is geen vrede.
Oh, dat kun je natuurlijk niet over je kant laten gaan. Maar het verschil in aantallen doden maakt al duidelijk, dat de reactie niet proportioneel is. Met name het hoge aandeel burgerdoden maakt de acties bijna vanzelf al oorlogsmisdaden. Israel raadt de Gazanen aan om te vluchten voor het komende geweld, maar de eigen burgers laat het gewoon wonen binnen bereik van Hamas. En dan nog: de Gazanen kunnen vrijwel nergens heen, want Gaza is al vol. En er is volgens de VN amper water en stroom.quote:[..]
Dus Hamas mag nog eens honderden raketten blijven afvuren, omdat ze toch niks raken?
Dat vind je niet verwerpelijk?
Zal ik je wat statistieken van Israel zelf laten zien? Hoe Israel qua bevolking beslist geen westerse samenleving is en hoe 2/3 van de bevolking eerste- en tweedegeneratieallochtoon is. (Grappig: in het laatste woord zit ook degeneratie!). Hoewel dat natuurlijk in de loop van de tijd wel langzaam minder wordt.quote:[..]
Statistieken van Jodenhaters zijn altijd tegen Isral.
Een poging om enig gevoel voor menselijkheid in de discussie te brengen?quote:[..]
Waarom doe je mee met een discussie als je er echt niks van weet?
Kijk, dat is nou eens een intelligente bijdrage!quote:[..]
Ja precies
Gaza weer even voor de komende jaren compleet de kanker in gebombardeerd, en bij de volgende verkiezingsuitslag die Israel niet bevat, grijpen ze wederom het eerste het beste incident aan om weer verder te gaan met hun genocide...quote:Op maandag 21 juli 2014 23:26 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens de Hebreeuwse Ynet zou de missie bijna zijn afgerond.
Die Zentralrat is een soort Centrum voor Indoctrinatie en Desinformatie over Israel, vermoed ik?quote:Op maandag 21 juli 2014 22:59 schreef Nibb-it het volgende:
Der deutsche Nahost-Konflikt
Die deutsche Regierung hlt Israels Militroperation in Gaza fr legitim. Auf der Strae grt aber die antisemitische Stimmung: Der Zentralrat der Juden ist sehr besorgt. - http://www.zeit.de/politi(...)ionen-antisemitismus
Zentralrat beklagt Judenhass bei Demonstrationen
Der Zentralrat der Juden in Deutschland zeigt sich entsetzt ber den offenen Antisemitismus bei den Demonstrationen gegen den israelischen Militreinsatz. Bei einer Kundgebung in Gttingen blieb es nicht bei Parolen. - http://www.faz.net/aktuel(...)tionen-13056985.html
Rising Death Toll: More Than 500 Gazans and 27 Israelis
JERUSALEM — Four Israeli soldiers and 10 Palestinian militants were killed inside Israeli territory Monday morning, Israeli military officials said, after gunmen from the Gaza Strip managed to infiltrate through two more of the tunnels that Israel says its ground operation is targeting. - http://www.nytimes.com/20(...)l-gaza-conflict.html
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk snappen gewone mensen vooral het aspect van landveroveren en burgers doodmaken.
Maar voor de goede orde: het Israelische equivalent van de CIDI, uit dat ook zijn bezorgheid over de popcornvretende, automolesterende supporters van de invasi?Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Vlkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
En hoe zat het ook al weer na de laatste vernielingen in Libanon? Israel vond dat de internationale gemeenschap maar moest meebetalen aan het herstel.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gaza weer even voor de komende jaren compleet de kanker in gebombardeerd, en bij de volgende verkiezingsuitslag die Israel niet bevat, grijpen ze wederom het eerste het beste incident aan om weer verder te gaan met hun genocide...![]()
Het wordt hoog tijd dat de internationale gemeenschap gewoon eens de deuren sluit voor Israel en haar staatsburgers, en weigert nog langer handel te voeren met die hufters.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En hoe zat het ook al weer na de laatste vernielingen in Libanon? Israel vond dat de internationale gemeenschap maar moest meebetalen aan het herstel.
Waarom kwalificeert dit als een genocide dan?quote:Op maandag 21 juli 2014 23:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Gaza weer even voor de komende jaren compleet de kanker in gebombardeerd, en bij de volgende verkiezingsuitslag die Israel niet bevat, grijpen ze wederom het eerste het beste incident aan om weer verder te gaan met hun genocide...![]()
Sorry voor de correctie, maar vooral in dit geval stoort het me. HET Israel, HET Frankrijk, DE Nederlanden of HET Nederland. Daarnaar wordt verwezen met mannelijke woorden. ZIJN staatsburgers. Het gebruik van haar is inmiddels algemeen en lijkt de hardheid van de staat te verzachten. Juist daarom stoort het me in dit geval.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het wordt hoog tijd dat de internationale gemeenschap gewoon eens de deuren sluit voor Israel en haar zijn staatsburgers, en weigert nog langer handel te voeren met die hufters.
Israel mag van mij 'fulmineren' wat ze willen. Internationaal gezien moeten bedrijven en overheden nou gewoon eens duidelijk maken dat dit soort afslachtingen van onschuldige mensen niet langer kritiekloos geaccepteerd zullen worden door beschaafde landen en zakenpartners!quote:Op maandag 21 juli 2014 23:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sorry voor de correctie, maar vooral in dit geval stoort het me. HET Israel, HET Frankrijk, DE Nederlanden of HET Nederland. Daarnaar wordt verwezen met mannelijke woorden. ZIJN staatsburgers. Het gebruik van haar is inmiddels algemeen en lijkt de hardheid van de staat te verzachten. Juist daarom stoort het me in dit geval.
Wordt lastig: Israel heeft blijkbaar allerlei privileges bedongen in allerlei landen en situaties. Een beetje zoals de VSvA of diplomatieke post. Je herinnert je nog die ElAl-Boeing in de Bijlmer? Daar waren ook allerlei zaken niet gecontroleerd die normaal wel gecontroleerd worden.
En je hebt vast wel meegekregen hoe Israel fulmineerde tegen markeren van voedsel uit de bezette gebieden. (Terwijl ze daar zelf ook goed aan verdienen.)
Traag, dat is wel waar. Maar toch.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:51 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Waarom kwalificeert dit als een genocide dan?
quote:Op maandag 21 juli 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Die Zentralrat is een soort Centrum voor Indoctrinatie en Desinformatie over Israel, vermoed ik?
Die beginnen meteen te piepen, dus dat is inmiddels een beetje versleten.De Zentralrat is een overkoepelend orgaan voor de diverse Joodse organisaties in Duitsland. Ik weet niet echt of dat n op n met het CIDI te vergelijken is. Volgens mij is het niet echt een lobbygroepering, zoals het CIDI dat wel is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Natuurlijk snappen gewone mensen vooral het aspect van landveroveren en burgers doodmaken.
Maar voor de goede orde: het Israelische equivalent van de CIDI, uit dat ook zijn bezorgheid over de popcornvretende, automolesterende supporters van de invasi?
OK, dat was vast te snel geconcludeerd van mij. Zentralrat suggereert inderdaad die functie.quote:Op maandag 21 juli 2014 23:57 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
De Zentralrat is een overkoepelend orgaan voor de diverse Joodse organisaties in Duitsland. Ik weet niet echt of dat n op n met het CIDI te vergelijken is. Volgens mij is het niet echt een lobbygroepering, zoals het CIDI dat wel is.
Buiten de ontkennende reactie van de IDF, niks. Heb verder ook geen bewijs gezien.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:08 schreef Adrie072 het volgende:
Zojuist op de radio, dat de VS 47 miljoen aan Gaza schenkt voor gebruik ten behoeve van de vluchtelingen en dat Kerry volhard in het forceren van een wapenstilstand.
Is er nog nieuws omtrent de, onbevestigd, ontvoerde israelische soldaat?
Die is dood.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:08 schreef Adrie072 het volgende:
Zojuist op de radio, dat de VS 47 miljoen aan Gaza schenkt voor gebruik ten behoeve van de vluchtelingen en dat Kerry volhard in het forceren van een wapenstilstand.
Mensen die doodleuk komen vermelden dat dit soort beelden in scene zijn gezet, zijn gewoon ziek in hun hoofd. Je ziet dat de bron een activistische organisatie is en je voelt gewoon de intensiteit hiervan ook als je al die hulpverleners ziet en de omstandigheden.quote:
Ik snap ook niet dat ze niet ingrijpen. IDF begint echt ziekelijk te handelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mensen die doodleuk komen vermelden dat dit soort beelden in scene zijn gezet, zijn gewoon ziek in hun hoofd. Je ziet dat de bron een activistische organisatie is en je voelt gewoon de intensiteit hiervan ook als je al die hulpverleners ziet en de omstandigheden.
Uiterst respectloos gewoon, ook in het algemeen de dood van onschuldige burgers als 'Palestijnse propaganda' verklaren is gewoon ziekelijk, maar goed dat krijg je als je koste wat het kost (ook al is alles tegen je) Israel wilt verdedigen.
Vet van mij!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:09 schreef Nibb-it het volgende:
Anti-tank missile defense system makes debut
Rafael's Trophy system has intercepted five anti-tank missiles aimed at armored IDF vehicles in Gaza. While nine Iron Dome batteries scattered around Israel protect the lives of millions of Israeli citizens, Israel Defense Forces (IDF) tanks and armored vehicles operating in the Gaza Strip have their own Iron Dome: Operation Protective Edge is the first real test of Wind Jacket (known internationally as Trophy), the first-of-its-kind active-defense system for tanks and armored personnel carriers (APCs). - http://www.globes.co.il/e(...)se-system-1000956678
'Begint'? Kom je net uit een ei ofzo? In 2004 schoten ze nog gericht een britse fotograaf dood die duidelijk een vest aanhad waaruit bleek dat hij buitenlander was, terwijl hij Palestijnse kinderen probeerde te helpen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:24 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze niet ingrijpen. IDF begint echt ziekelijk te handelen.
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Begint'? Kom je net uit een ei ofzo? In 2004 schoten ze nog gericht een britse fotograaf dood die duidelijk een vest aanhad waaruit bleek dat hij buitenlander was, terwijl hij Palestijnse kinderen probeerde te helpen.
Ja, vast wel. Al sinds 1948, of zelfs 1900.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Isralische site, die het volk indoctrineert.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij!
Grappig wel, die toevoeging protecting the lives of millions of Israeli citizens. Wat een forse overdrijving is, want er zijn maar 7 miljoen Israeli's, waarvan slechts 6 miljoen joden.
Maar dat die tanks en pantservoertuigen in Gaza miljoenen Gazanen bedreigen, wordt niet eens genoemd. Wel de nadruk op de compleet nieuwe techniek om tanks te beschermen.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn visie op de wereld.
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij!
Grappig wel, die toevoeging protecting the lives of millions of Israeli citizens. Wat een forse overdrijving is, want er zijn maar 7 miljoen Israeli's, waarvan slechts 6 miljoen joden.
Maar dat die tanks en pantservoertuigen in Gaza miljoenen Gazanen bedreigen, wordt niet eens genoemd. Wel de nadruk op de compleet nieuwe techniek om tanks te beschermen.
Ach ja, zo heeft iedereen zijn visie op de wereld.
Globes is gewoon een financieel dagblad, zoals het FD dat ook is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Isralische site, die het volk indoctrineert.
Nee, mede door het internet word je er misschien iets makkelijker op attent gemaakt, maar ze gedragen zich al tientallen jaren schandelijk en misdadig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Het is de laatste jaren stuk erger geworden imo.
http://www.globes.co.il/ ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Globes is gewoon een financieel dagblad, zoals het FD dat ook is.
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.
Dat is toch bijna altijd zo met media uit het land zelf?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.
Ja, maar dat is dus het punt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:44 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat is toch bijna altijd zo met media uit het land zelf?
Oh, zo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik denk dat hij meer doelt op het feit dat maar 1 zijde van het gebruik van die nieuwe tech beschreven worden.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee is niet grappig. Dit is pro-israel inhumane (van 1 kant gericht, want de Palestijnen zijn niks waard in hun ogen) berichtgeving van 'globes', een Isralische site, die het volk indoctrineert.
Nee, grappig is het niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:41 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat de nadruk op die nieuwe tech ligt, daar gaat het artikel immers over.
Nee dat is logisch, maar het gaat om de ironie. Niet of de berichtgeving zich snel moet wijzigen in israel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Als het Palestijnse leed in ieder Isralisch artikel over dit onderwerp benadrukt zou moeten worden zou niemand meer een krant lezen. De meeste weldenkende mensen weten dat wel, overigens.
Bij beide kanten is de haat er wel ingegoten, helaas.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Als het Palestijnse leed in ieder Isralisch artikel over dit onderwerp benadrukt zou moeten worden zou niemand meer een krant lezen. De meeste weldenkende mensen weten dat wel, overigens.
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Nee, grappig is het niet.
En inderdaad, het gaat over de nieuwe technologie. En die is inderdaad schitterend! Ik kan me heus wel de uitdaging en de bevrediging daarvan voorstellen, indenken en aanvoelen. Het genot van een tegenstander te slim af zijn.
Maar wat is het genot van iemand doden? Of vernederen?
Dat klopt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Bij beide kanten is de haat er wel ingegoten, helaas.
Vet van mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, zo.
Hoe nobel van de VS. Eerst steunen ze de oorlog door miljarden te geven aan de Isralische defensie en om de slachtoffers een beetje te compenseren krijgen Palestijnse vluchtelingen wat geld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:08 schreef Adrie072 het volgende:
Meeste IDF soldiers zijn/waren ook gewoon conscripts van 19-21 jaar die alleen een basis training hebben gehad. Helemaal opgefocked prob.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Yi-Long het volgende:
Er is zo'n hele serie met 'confessions' van Israelische soldaten die nu achteraf met schaamte terugkijken op hoe zij en hun collega's omgingen met de Palestijnen....
Iron dom zorgt er wel voor dat bijna alle raketten worden onderschept. Snap ook niet dat Hamas maar doorblijft vuren, ze bereiken er niets mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.
Misschien wordt er 1tje niet onderscheptquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Iron dom zorgt er wel voor dat bijna alle raketten worden onderschept. Snap ook niet dat Hamas maar doorblijft vuren, ze bereiken er niets mee.
Daar heb je wel een punt!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Clashy het volgende:
[..]
Hoe nobel van de VS. Eerst steunen ze de oorlog door miljarden te geven aan de Isralische defensie en om de slachtoffers een beetje te compenseren krijgen Palestijnse vluchtelingen wat geld.
Monsters!!!quote:Op maandag 21 juli 2014 22:13 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kijk je even mee met een recent filmpje wat naar buiten is gekomen?
[..]
Dit is toch hypocriet!!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Daar heb je wel een punt!
Het in stand houden van trammelant!
Ja, en die raakt dan de westelijke jordaanoever, ironisch wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Misschien wordt er 1tje niet onderschept
Dat is niet eens waar, 48-67 was een relatief rustige periode, pas na 67' na de 6 daagse oorlog toen de bezetting in werking werd gezet kwam er verzet op deze manier. De israeli's hadden in die periode hun gebied vergroot naar 78%, terwijl de Palestijnen en de omliggende het al niet eens waren met de 56% van 48, geef ze eens ongelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:53 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ja, en die raakt dan de westelijke jordaanoever, ironisch wel.
Maarja, is al sinds 1948 aan de gang en de Israeliers worden steeds paranoider.
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:48 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Met dit systeem wordt niemand gedood. Raketten worden opgevangen voordat zij doel kunnen raken, vandaar de referentie naar Iron Dome in het artikel.
Tsjah, het hele midden-oosten is gewoon n grote bende.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?
Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Oh jawel, die boeken, met name de Thora, staan vol met moordlust, bedrog, incest, en verder alles wat god verboden en bevolen heeft.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:51 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
En dat allebei/allemaal nog vergoeilijken onder het mom van godsdienst, echt dan heb je beide boeken niet begrepen..... [ link | afbeelding ]
Oh, het Palestijnse leed heeft zeker nieuwswaarde in Isral.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Misschien wel, maar zoals je weet zijn er maar weinig weldenkende mensen en het weldenken wordt je ook lastig gemaakt, als je daar door de media niet in gesteund wordt.
Ik zie niet goed in waarom het Palestijnse leed in Israelische media geen nieuwswaarde zou hebben. En ik herinner me wel een aantal documentaires die best vertoond zouden mogen worden in Israel.
Wat mij betreft waren er allang twee staten geweest, maar ja, ik trek niet aan de touwtjes in de Knesset.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik wel. Maar wat komen die tanks en pantservoertuigen daar doen? Bloembollen planten, kinderen voorlezen, huizen bouwen? Kortom: komen ze bijdragen een de rijkheid van het menselijk bestaan?
Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Wat is het idee achter jouw UI?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:58 schreef Smoofie het volgende:
Overigens ben ik niet blind pro-Isral wat mijn UI doet vermoeden .
Ja, was dat Buk of Boek systeem niet in gebruik genomen/ontwikkeld, dan hadden we deze discussie hiernaast ook niet gehad. Hoewel er op wereldniveau weldegelijk afspraken worden gemaakt over de afschaf/niet toestaan van wapentuig, zijn we als samenleving helaas nog niet zover om dit volledig af te wijzen....quote:Nee! Ze komen moorden en vernielen. En dienen dus buiten de deur gehouden te worden.
Nou, wanneer het hier op FOK! wat minder serieus wordt en er mensen met KK joden met hun KK neuzen komen enz ben ik soms zo kinderachtig ze nog meer uit te lokkenquote:
En voorlopig gaat dat ook niet gebeuren. Als het zo doorgaat gaat zelfs de EU wellicht wel weer investeren in defensie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:00 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Ja, was dat Buk of Boek systeem niet in gebruik genomen/ontwikkeld, dan hadden we deze discussie hiernaast ook niet gehad. Hoewel er op wereldniveau weldegelijk afspraken worden gemaakt over de afschaf/niet toestaan van wapentuig, zijn we als samenleving helaas nog niet zover om dit volledig af te wijzen....
Vet van mij.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:58 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Oh, het Palestijnse leed heeft zeker nieuwswaarde in Isral.
Maar ik bedoelde te zeggen dat als er bij ieder bericht over de IDF of de Isralische defensie-industrie (dat zijn er nogal wat, vooral in de Hebreeuwse media) een kopje over het Palestijnse leed zou staan dat al gauw obligaat en hol aan zou doen. Men zou dan ook snel lezers en interesse verliezen.
Er zijn ook israeli's die er tegen zijn hoor. Zie het als Nederland. Je hebt een percentage "tokkies" die blind op de PVV stemmen. De wat minder denkende die blind tegen palestijnen zijn heb je zo ook in Isral.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hoe dan? Als ik afga op de eerder geplaatste foto van Israeli's die vanaf hun auto de inval volgen, lijkt het me leedvermaak en haat. Zijn er ook andere invalshoeken?
Wat mij betreft ook, maarja het is ook weer geen geheim dat de Palestijnen menig vredesoverleg hebben gesaboteerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:59 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat mij betreft waren er allang twee staten geweest, maar ja, ik trek niet aan de touwtjes in de Knesset.
Probleem is ook, beide staten willen wel vrede en twee staten, maar Isral wil Jerusalem niet opgeven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, maarja het is ook weer geen geheim dat de Palestijnen menig vredesoverleg hebben gesaboteerd.
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Hoe dan? Als ik afga op de eerder geplaatste foto van Israeli's die vanaf hun auto de inval volgen, lijkt het me leedvermaak en haat. Zijn er ook andere invalshoeken?
Ja, dat weet ik wel. Dat wil zeggen dat ik af en toe documentaires zie van wat kritische Israeli's of joden. En die autovertrappende popcornvreters zijn natuurlijk ook tokkies en hopelijk een minderheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:02 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Er zijn ook israeli's die er tegen zijn hoor. Zie het als Nederland. Je hebt een percentage "tokkies" die blind op de PVV stemmen. De wat minder denkende die blind tegen palestijnen zijn heb je zo ook in Isral.
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.
Bekijk eens een kwaliteitskrant als Ha'aretz, die niet zelden zeer kritisch is.
Ja, dat klonk misschien wat botter dan bedoeld. Maar mijn punt is duidelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laag.
Ja hallo. Ik ken geen Hebreeuws.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.
Bekijk eens een kwaliteitskrant als Ha'aretz, die niet zelden zeer kritisch is.
Dat laatste dus. Die kinderen van amper 18 jaar wordt geleerd dat ze zonder problemen iedereen die anders is kunnen commanderen en vernederen. Zelfs al worden ze niet gevoed met haat, dan worden ze wel gevoed met minachting.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laag.
Maar de meerderheid van de Israli's hebben geen blinde haat jegens de Palestijnen. Alleen veel van de jongeren die conscripts zijn in de IDF worden echt gevoed met haat en in groepen die zich vervelen gaat dat al snel mis.
Oh, Ha'aretz vertrouw ik nog wel. Maar als ik het goed begrijp geloven de lokale minkukels liever andere kranten/media.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:14 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ha'aretz kan je ook in het Engels lezen heur:
http://www.haaretz.com/
Er is ook een Engelstalige editie: http://www.haaretz.comquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja hallo. Ik ken geen Hebreeuws.
Maar de naam Ha'aretz heb ik vaker voorbij zien komen en dat lijkt me een medium waarin ook nagedacht wordt.
Dat er een onderlaag is, snap ik ook wel. Maar de vraag is in hoeverre die aangemoedigd wordt. Zie als slechte voorbeelden nazi-Duitsland en het huidige Rusland.
Als overheid kun je er ook voor kiezen om wat meer verstand te gebruiken.
Ik zal eens kijken, maar dat wordt wel morgen/later deze dag.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Er is ook een Engelstalige editie: http://www.haaretz.com
Ik heb zo niet paraat wat de meest gelezen krant in Isral is. Maar ik vermoed dat dat Yedioth Ahronoth (Ynet) is, naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de Telegraaf. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Israel Hayom is nog meer pro-Netanyahu.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken, maar dat wordt wel morgen/later deze dag.
Haaretz is links, arbeiderspartij-achtig. En die zijn in Israel vandaag de dag totaal ondergesneeuwd door de Netanyahu's, Lieberman's & Bennet's. Wellicht dat er wat Lapid-publiek is die ook Haaretz hoog aanslaat (Lapid zit in de regering en is enige daarin die zich "hard maakt" voor 2-statenoplossing) maar meer dan dat krijg je niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:
Ik heb zo niet paraat wat de meest gelezen krant in Isral is. Maar ik vermoed dat dat Yedioth Ahronoth (Ynet) is, naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de Telegraaf. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Als je een bepaald artikel wilt lezen moet je maar een berichtje sturen, dan kan ik je wel even helpen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:25 schreef Aloulou het volgende:
Doordat je bij Haaretz nu lid moet zijn en dus betalen lees ik als gierige Nederlander vaak ynetnews wat je nog wel gratis online kan lezen. Wel jammer want Haaretz is vele malen beter en een kwaliteitskrant te noemen. Ze hadden tot voorheen er ook nog wel Arabisch-Israelische opiniemakers en columnisten maar dat is na laatst een snelle blik op hun site door de tijd heen wel afgenomen.
Tja.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Haaretz is links, arbeiderspartij-achtig. En die zijn in Israel vandaag de dag totaal ondergesneeuwd door de Netanyahu's, Lieberman's & Bennet's. Wellicht dat er wat Lapid-publiek is die ook Haaretz hoog aanslaat (Lapid zit in de regering en is enige daarin die zich "hard maakt" voor 2-statenoplossing) maar meer dan dat krijg je niet.
Ynetnews is rechts Israel. Lees een aantal dagen de reacties en je ziet dat elke linkse Israelier een verrader is die "tussen de pallies in Gaza moet wonen en gestripped worden van zijn Israelische nationaliteit als hij ze zo liefheeft". Ynetnews kom je op zijn minst vooral Likoed publiek tegen, maar ook genoeg Bennett-publiek (expansie-zionisten met grote minachtig naar Palestijnen toe wat sowieso beesten zijn). Denk dat als Engelstalig Israelisch medium je niet veel rechtser meer komt dan bij ynetnews....en dat je dan ook direct een stapje verder echt bij extreem-rechts zit.
Doordat je bij Haaretz nu lid moet zijn en dus betalen lees ik als gierige Nederlander vaak ynetnews wat je nog wel gratis online kan lezen. Wel jammer want Haaretz is vele malen beter en een kwaliteitskrant te noemen. Ze hadden tot voorheen er ook nog wel Arabisch-Israelische opiniemakers en columnisten maar dat is na laatst een snelle blik op hun site door de tijd heen wel afgenomen.
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Maar de meerderheid van de Israli's hebben geen blinde haat jegens de Palestijnen. Alleen veel van de jongeren die conscripts zijn in de IDF worden echt gevoed met haat en in groepen die zich vervelen gaat dat al snel mis.
Thanks voor het aanbod maar is niet nodig. Lees zo nu en dan de kleinere stukjes en voor de rest zijn er genoeg andere interessante nieuwssites nog. Al-Monitor is een daarvan, goede stukken zitten daar ook bij met interessante info. Ook wat betreft de andere conflicten in M-Oosten zoals Syrie en Irak, of Iran (geen direct conflict maar toch). Zou deze site zeker andere geinteresseerden aanraden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:28 schreef Nibb-it het volgende:
Als je een bepaald artikel wilt lezen moet je maar een berichtje sturen, dan kan ik je wel even helpen.
edit: Al-Monitor heeft ook wel goede stukken.
De Israeli's haten zelfs de 1 miljoen israel-arabieren die in hun eigen staat leven, gepubliceerde verhalen van zulke isra-arabs laten zien dat je niks humaans mag zeggen over de Palestijnen daaro, of je word niet meer serieus genomenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...
[ afbeelding ]
... dan is het niet zo vreemd dat dit het gevolg is, en acceptabel (wenselijk) voor veel Israelische gezinnen...
[ afbeelding ]
Dat doen ze wel in meer landen hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...
[ afbeelding ]
... dan is het niet zo vreemd dat dit het gevolg is, en acceptabel (wenselijk) voor veel Israelische gezinnen...
[ afbeelding ]
de Jerusalem Post, is ook niet direct geallieerd aan politiek rechts of links.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
twitter:mosaaberizing twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 00:18:05It doesn't get more dehumanizing than this: "Others". http://t.co/HLgpBnGPaV reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef rakotto het volgende:
twitter:mosaaberizing twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 00:18:05It doesn't get more dehumanizing than this: "Others". http://t.co/HLgpBnGPaV reageer retweet
quote:Joel Greenberg
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef rakotto het volgende:
Spelfoutje kan altijd gebeuren, maar in zo'n 'oorlogsverklaring' is het wel extra slordigquote:
Alleen sites defacen is een leuk signaal, maar dat wordt binnen een paar uur weer gerepareerd. Als Anonymous echt iets wil doen, dan moeten ze het toch echt serieuzer aanpakken, lijkt me.quote:
Mwah, ik weet het eigenlijk niet. Hoop iets interessants. Vond het wel leuk om te delen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Spelfoutje kan altijd gebeuren, maar in zo'n 'oorlogsverklaring' is het wel extra slordigMaar ja, wat verwacht jij hiervan dan? Ik niet veel namelijk.
Tuurlijk wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 05:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Apart dat ze partij kiezen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Dat zei ik niet.quote:
Dat zei ik ook niet.quote:Laat ik het dan anders stellen: denk jij dat de IDF-soldaten een soort superhumans zijn die immuun zijn voor sterke wraakgevoelens?
Ja, het is een kostbare operatie dit. Dat is opvallend.quote:Immuun voor de grote spanning waar ze aan bloot worden gesteld, grote vijandigheid van hele lokale bevolking met de invasie, vele collega-soldaten die al gesneuveld zijn (25 is veel te noemen ja)
Dat had ik ook gezegd in hun schoenen. Luidkeels. Had jij ook gedaan.quote:overgrote deel sowieso door lange conflict met Palestijnen niet bepaald positief over hen denkt of liefheeft, "slip of the tongue" van IDF-militairen als ze stoer op instagram opscheppen over hoe ze "pallies effe gaan aanpakken" etc etc.
quote:Het zou veel en veel opvallender zijn als in alle deze samenkomst van omstandigheden (en historische bagage van het conflict) het IDF zich echt alln op gewapende Gazanen blijft focussen. Het is een ordinaire oorlog en daar vallen ook bewust ongewapende doden ja. Niets nieuws aan, vroeger niet, nu niet en ook in dit conflict niet.
Kijk nou gewoon uit met die term. Wordt me iets te losjes gebruikt.quote:Dit filmpje is opgekomen door Solidary Movement en niet Hamas-TV. Je ziet overduidelijk
Misschien wel, misschien niet.quote:dat er om die man heen allemaal vrijwilligers staan in hesjes die gewonden helpen. Je ziet overduidelijk dat ze niet naar hem toegaan vanwege de schoten en het dus op hem gericht is, ze hebben het niet voor niets over een touw om hem zo uit het schot van de sniper te halen.
Laten we gewoon realistisch zijn, er is een grote kans dat dit allemaal klopt en zeker niet de eerste en laatste keer is. We hebben het over twee volkeren die gewoon een gloeiende hekel aan elkaar hebben (gekregen) in algemene zin, elkaar zeker in oorlogstijden volledig demoniseren ("beesten" etc) en als er dan veel van je kameraden omkomen, je in volledig vijandiggebied naar binnengaat (je wordt er niet met rozen ontvangen...ook niet door burgers) en je onder gigantische stress staat kan jij mij niet wijsmaken dat dit soort zaken niet vaker voorkomen.
Hoe weet je dat? Je bent er toch niet?quote:
Lijkt me ook niet de waarheid.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 05:11 schreef nikk het volgende:
[..]
Apart dat ze partij kiezen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
Het is voor een deel strategisch. Hamas kan daarmee aan de bevolking blijven vertellen dat ze actief 'de bezetter'/'de zionist'/'de jood' aan het aanvallen en aan het doden zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:23 schreef nikk het volgende:
Kan iemand me uitleggen waarom Hamas die raketten bleef/blijft afvuren op Isral? Wat is de tactische overweging? Ik kan geen enkele logische bedenken.
Ik kan me niet voorstellen dat dat de (enige) reden is. Het is volstrekt onlogisch om ineffectieve raketten af te vuren wetende dat er hard teruggeslagen zal worden. En het is nog veel onlogischer om er mee door te gaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 07:37 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is voor een deel strategisch. Hamas kan daarmee aan de bevolking blijven vertellen dat ze actief 'de bezetter'/'de zionist'/'de jood' aan het aanvallen en aan het doden zijn.
Enige reden dat die kindjes van Anonymous dat doen is omdat de VS pro-Israel is. Dus zijn zij automatisch tegen. Gewoon, om lekker gek en anders te zijn.quote:
Ja? Kinderen massaal vermoorden vind je niet zo erg maar anonymous wel?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:47 schreef timmmmm het volgende:
Die lui maken me echt boos. Israel maakt me niet boos, die denken echt dat wat ze doen het enige is wat ze kunnen doen om hun burgers te beschermen, de Palestijnen maken me ook niet boos, idem. Maar die lui van Anonymous, daar kan ik echt boos van worden. Als symbool een paar plaatjes op een site zetten, wat er binnen een paar uur weer af is, en dan stoere praat gaan uitslaan zodat je op kan scheppen. Dat is al boosmakend, maar het ergste vind ik nog dat ze het dus in dezen over de rug van al die honderden, duizenden mensen doen die hiervoor gestorven zijn.
Wat een misselijke teringlijers
Je bent nu weer aan het roep toeteren maar zijn die kinderen niet gewoon slachtoffers van een smerige oorlog tussen Hamas en Isral ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja? Kinderen massaal vermoorden vind je niet zo erg maar anonymous wel?
Ok man.
Ach, laat die scriptnerdjes lekker hun ding doen. Hebben ze weer wat te vertellen op school.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 08:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Enige reden dat die kindjes van Anonymous dat doen is omdat de VS pro-Israel is. Dus zijn zij automatisch tegen. Gewoon, om lekker gek en anders te zijn.
Dat is toch mogelijkerwijs wel de meest debiele 'organisatie' die er bestaat.
Ja als human shield?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 09:49 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Je bent nu weer aan het roep toeteren maar zijn die kinderen niet gewoon slachtoffers van een smerige oorlog tussen Hamas en Isral ?
Isral staat open voor een staakt het vuren, al meerdere keren is daarop ingezet maar Hamas wil dar niets van weten.
Wat had je dan gedacht dat Isral niets zou doen om de raketbeschietingen te stoppen ? of het aanpakken van wapendepots en smokkeltunnels ? dat zou heel naef zijn om te denken dat zij daar niks aan gaan doen.
Je kan het beter Hamas aanrekenen die kinderen als levend schild gebruiken, en de burgerbevolking opdraagt te blijven terwijl Isral ze continue waarschuwt.
Leuk geprobeerd, des te meer reden voor Hamas om te stoppen met hun terroristische activiteiten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja als human shield?
[ afbeelding ]
Je kan mensen niet als human shield gebruiken als ze nergens anders naar toe kunnen, ze zijn er nu immers.
"raketten"quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:20 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Leuk geprobeerd, des te meer reden voor Hamas om te stoppen met hun terroristische activiteiten.
Als Hamas gestopt was met het afvuren van raketten hadden de Palestijnen nu met - 500 doden gezeten in plaats van + 500 doden en + 3000 gewonden.
Je kunt wel Isral overal de schuld van willen geven, maar enige nuance zo men sieren, zeker in dit conflict.
Je weet als Hamas zijnde dat Isral bij iedere raket die de grens overgaat keihard terug slaat, als je zo begaan bent met de eigen burgerbevolking stop je toch met raketten afvuren ?
Dat de grenzen dicht zijn kan ik me goed voorstellen, Isral zit niet te wachten op opgeblazen bussen en zelfmoord terroristen, die beschermen zich hiertegen door het sluiten van de grens.
Egypte heeft meerdere malen aangedrongen op een staakt het vuren, Hamas wil er niets van weten.
En dat Egypte de grens dicht laat, snap ik dan ook erg goed, die willen buiten het bemiddelen in het staakt het vuren, zich niet bemoeien met het conflict (wat ik overigens ook erg goed kan begrijpen).
En daarbij komt ook nog eens dat Egypte een doorvoer haven van allerlei wapentuig zou kunnen worden, wat ze dan op hun beurt weer aangerekend gaat worden door de Amerikanen.
.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"raketten"
Ga nou niet lopen zeiken over die veredelde vuurpijlen, met nieuwjaar steekt men hier in Nederland zwaarder spul af. Isral moet gewoon optyfen en niet continu Gaza platleggen. Elke keer als Gaza die jodenhatende moslims de zaken een beetje op orde lijkt te hebben gooien die zionisten het gebied gelijk plat.
Uhuh, veredelde vuurpijlen, allemaal onschuldig vuurwerkquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"raketten"
Ga nou niet lopen zeiken over die veredelde vuurpijlen, met nieuwjaar steekt men hier in Nederland zwaarder spul af. Isral moet gewoon optyfen en niet continu Gaza platleggen. Elke keer als Gaza de zaken een beetje op orde lijkt te hebben gooien die zionisten het gebied gelijk plat.
Rocket launches embarrass Hezbollah, Lebanonquote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:56 schreef rakotto het volgende:
[ afbeelding ]
Naar rechts Gaza, naar links Syrie en Irak.
Lekker inhoudelijke en sterke reactie van jequote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
"raketten"
Ga nou niet lopen zeiken over die veredelde vuurpijlen, met nieuwjaar steekt men hier in Nederland zwaarder spul af. Isral moet gewoon optyfen en niet continu Gaza platleggen. Elke keer als Gaza de zaken een beetje op orde lijkt te hebben gooien die zionisten het gebied gelijk plat.
Liegen mag gewoon, snap dat nou eens?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:42 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Lekker inhoudelijke en sterke reactie van je![]()
Ik begrijp dat je pro Palestina bent, geen probleem no hard feelings.
Maar wat je nu claimt is gewoon complete onzin, doe je huiswerk iets beter.
Bagatelliseren is ook een kunst, ik heb hier wat voorbeelden wat Hamas dagelijks afvuurt naar Israel, en dat noem jij veredelde vuurpijlen ?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat Israel beter bewapend dus beschermt is, is een keihard feit ja, maar om dit vuurwerk te noemen
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Liegen mag gewoon, snap dat nou eens?
Heel Gaza is een leugen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:45 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
De leider van Isral is een grote leugenaar:
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Liegen mag gewoon, snap dat nou eens?
Nee hoor, gewoon een westerse goed ingelichte kaaskop die zich niet laat leiden door emoties veroorzaakt door geloof en indoctrinatie maar gewoon door feiten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:50 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Precies. Een niet-islamitische leugenaar.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:51 schreef HeatWave het volgende:
Israel is de enige legitieme staat daar.
En dat is ook precies het enige tegenargument dat palestijnen hebben idd, klopt.quote:
Jij bent goed ingelicht, zeg.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:52 schreef HeatWave het volgende:
En dat is ook precies het enige tegenargument dat palestijnen hebben idd, klopt.
Ik beweer gelukkig niet met droge ogen dat die lieve palestijntjes een paar stukjes siervuurwerk gooien.quote:
Daarom graven ze ook tunnels om dood en verderf te zaaien die lieve Palestijnse knuffelberenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik beweer gelukkig niet met droge ogen dat die lieve palestijntjes een paar stukjes siervuurwerk gooien.
Enig idee wat 90kg TNT doet met je theehuis?
Nee, jij zei:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:57 schreef HeatWave het volgende:
Ik beweer gelukkig niet met droge ogen dat die lieve palestijntjes een paar stukjes siervuurwerk gooien.
Nee, dat zijn gewoon waarheden, leer het verschil.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:59 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, jij zei:
- Heel Gaza is een leugen.
- Israel is de enige legitieme staat daar.
- En dat is ook precies het enige tegenargument dat palestijnen hebben idd, klopt.
Drie reacties, drie leugens.
Het is deel 146, denk je nou echt dat men er hier uit gaat komen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:01 schreef Happel het volgende:
Deze 'discussie'
Aan beide kanten zitten ze fout. Hamas aan de ene kant en de zionisten aan de andere kant.
Natuurlijk niet. Het is al net zo vermoeiend als de hele kwestie zelf.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is deel 146, denk je nou echt dat men er hier uit gaat komen?.
Als je al met een basisprincipe start dat alle joden gewoon dood moeten , ga je nooit een oplossing vindenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is deel 146, denk je nou echt dat men er hier uit gaat komen?.
Vice versa wordt er net zo gedacht.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Als je al met een basisprincipe start dat alle joden gewoon dood moeten , ga je nooit een oplossing vinden
Als je al met een basisprincipe start dat Palestijnen niet bestaan...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:02 schreef UncleScorp het volgende:
Als je al met een basisprincipe start dat alle joden gewoon dood moeten , ga je nooit een oplossing vinden
Eens. En gevoelsmatig sta ik gewoon 100% aan de kant van Israel. Wie is iemand om tegen mij te zeggen dat dat de verkeerde kant is?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dan sta je 100% aan de verkeerde kant.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:05 schreef HeatWave het volgende:
Eens. En gevoelsmatig sta ik gewoon 100% aan de kant van Israel. Wie is iemand om tegen mij te zeggen dat dat de verkeerde kant is?
En ik vind dat jij 100% aan de verkeerde kant staat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dan sta je 100% aan de verkeerde kant.
Raketje schieten dan maar ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En ik vind dat jij 100% aan de verkeerde kant staat.
En nu?
+1quote:
Deed je zelf, hypocrietje:quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:26 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Het zit in de aard van het beestje, de meest grote gore racisten en fascisten zijn de moslims zelf
Maar hij had wel gelijkquote:
Hoe denken die pro-moslims hier dan over bijv die +150.000 doden in Syrie ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:10 schreef Happel het volgende:
Hoe denken die pro-Israel figuur hier dan over zionisten?
Ik ben pro-mezelf. Krijg ik nog antwoord?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe denken die pro-moslims hier dan over bijv die +150.000 doden in Syrie ?
Vergelijk de universele islam met het exclusieve jodendom, en dan wordt meteen duidelijk wie de racist is.quote:
Wat is precies het probleem van zionisme dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:10 schreef Happel het volgende:
Hoe denken die pro-Israel figuur hier dan over zionisten?
Dat duurt nog niet zo lang dus is minder belangrijk dan het conflict in Gazaquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe denken die pro-moslims hier dan over bijv die +150.000 doden in Syrie ?
Racist gaat over rassen, niet over geloven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:12 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Vergelijk de universele islam met het exclusieve jodendom, en dan wordt meteen duidelijk wie de racist is.
Dat zou Isral er niet van weerhouden over Palestijnen heen te walsen. Vanuit het perspectief van Hamas is het niet meer dan logisch dat ze zich verzetten tegen de bezetter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 10:39 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, veredelde vuurpijlen, allemaal onschuldig vuurwerk.
Gaza moet gewoon opbokken met dat vuurwerk als EERSTE af te schieten, dan komt je al een heel eind richting vrede.
Ik vind gewoon dat je, misschien hoe hippieachtig het mag klinken, tegen geweld moet zijn. Van allebei de kanten veroordeel ik het geweld.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens. En gevoelsmatig sta ik gewoon 100% aan de kant van Israel. Wie is iemand om tegen mij te zeggen dat dat de verkeerde kant is?
Feitelijk gezien pleegt Hamas genocide op hun eigen Palestijnse bevolking..quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou Isral er niet van weerhouden over Palestijnen heen te walsen. Vanuit het perspectief van Hamas is het niet meer dan logisch dat ze zich verzetten tegen de bezetter.
Landjepikquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem van zionisme dan?
Ik vind het enge figuren, die een ideologie aanhangen die niet zoveel verschilt van een of ander besnord figuur uit de jaren 30. Vraag me af hoe je voor zoiets kan zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat is precies het probleem van zionisme dan?
Wellicht, maar dan is en blijft het een spelletje van wie heeft gelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou Isral er niet van weerhouden over Palestijnen heen te walsen. Vanuit het perspectief van Hamas is het niet meer dan logisch dat ze zich verzetten tegen de bezetter.
Ow ja de universele islam ... wereldwijd kalifaat ... islam over gans de wereld ... ofwel bekeer je je tot de islam ofwel sterf je ...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:12 schreef Charismatisch het volgende:
Vergelijk de universele islam met het exclusieve jodendom, en dan wordt meteen duidelijk wie de racist is.
Hamas vuurt geen raketten af die gericht zijn op Palestijnen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:14 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Feitelijk gezien pleegt Hamas genocide op hun eigen Palestijnse bevolking..
Oud gezegde: Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Tja, wat moeten ze dan doen als Isral de Gaza bombardeert en honderden mensen gevangen neemt? Dank je zeggen? Want in dit geval lijkt Isral de agressor te zijn geweest.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht, maar dan is en blijft het een spelletje van wie heeft gelijk.
En ik vind het gewoon achterlijk dat je als kansloze fractie door blijft gaan met geweld terwijl je het nooit kan winnen. Niet alleen omdat je dus gewoon nutteloos bezig bent, maar vooral omdat je je eigen bevolking afmaakt.
Met die logica is Mohammed B. ook niet de moordenaar van Theo van Gogh.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:16 schreef HeatWave het volgende:
En ik vind het gewoon achterlijk dat je als kansloze fractie door blijft gaan met geweld terwijl je het nooit kan winnen. Niet alleen omdat je dus gewoon nutteloos bezig bent, maar vooral omdat je je eigen bevolking afmaakt.
Nee, maar het blijft provoceren waardoor Isreal reageert en daar vallen doden door.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hamas vuurt geen raketten af die gericht zijn op Palestijnen.
Door de moord op van Gogh is de moslimhaat in Nederland enorm toegenomen, goed geregeld Mohammed B, zo komen we er wel met zijn allen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Met die logica is Mohammed B. ook niet de moordenaar van Theo van Gogh.
Van Gogh hield van provoceren, Mohammed B. reageert, volgens jouw logica is Mohammed B. niet schuldig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:19 schreef HeatWave het volgende:
Nee, maar het blijft provoceren waardoor Isreal reageert en daar vallen doden door.
Hamas is niet de agressor in dit conflict.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar het blijft provoceren waardoor Isreal reageert en daar vallen doden door.
Zodra Hamas geen raketten meer schiet doet Israel niets terug.
Hamas is gewoon een terroristische organizatie en Israel heeft groot gelijk dat ze alles en iedereen mbt Hamas willen wegvagen.
Is voor Israel beter, is voor de Palestijnen beter.
Uhuh, want iemand beledigen is hetzelfde als 100 raketten schieten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:20 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Van Gogh hield van provoceren, Mohammed B. reageert, volgens jouw logica is Mohammed B. niet schuldig.
Ja, dat is het wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hamas is niet de agressor in dit conflict.
Nee dat is de onderdrukte lieve buurquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hamas is niet de agressor in dit conflict.
Zodra het meisje de verkrachting accepteert, zal Isral het meisje alleen maar verkrachten en niet meer bombarderen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:19 schreef HeatWave het volgende:
Ik denk dat als je Hamas wegvaagt, dat er zich een andere verzetsgroep zal ontstaan. Uiteindelijk blijft israel (indien er geen constructieve oplossing komt) bezetter.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hamas is gewoon een terroristische organizatie en Israel heeft groot gelijk dat ze alles en iedereen mbt Hamas willen wegvagen.
Is voor Israel beter, is voor de Palestijnen beter.
Isral heeft meer mensen vermoord dan de Palestijnen, daarom worden ze dus meer gehaat.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:20 schreef HeatWave het volgende:
Zie je, precies hetzelfde, vermoord geen mensen en je wordt niet gehaat.
Wie weet, maar is dat dan zo'n probleem? Isreal is een rijk en ontwikkeld land, waarom is het zo erg om daar evt bij te horen zoals Friesland bij Nederland oid?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:23 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je Hamas wegvaagt, dat er zich een andere verzetsgroep zal ontstaan. Uiteindelijk blijft israel (indien er geen constructieve oplossing komt) bezetter.
Sja, Ajax wint ook met 20-1 van amateurs, is dat de schuld van Ajax dat ze gewoon veel beter zijn in wat ze doen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Isral heeft meer mensen vermoord dan de Palestijnen, daarom worden ze dus meer gehaat.
Stop nou eens met liegenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:24 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Isral heeft meer mensen vermoord dan de Palestijnen, daarom worden ze dus meer gehaat.
Net of Isral wil dat de Palestijnen bij hun land horen waardoor de zionisten een minderheid worden in eigen land.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:25 schreef HeatWave het volgende:
Wie weet, maar is dat dan zo'n probleem? Isreal is een rijk en ontwikkeld land, waarom is het zo erg om daar evt bij te horen zoals Friesland bij Nederland oid?
Lift eens mee op de rijkdom van Isreal zo ik zeggen ipv tegen ze te zijn.
Sja, Hamas vuurt nu eenmaal raketten af wanneer dat hen uitkomt, is dat de schuld van Hamas dat ze gewoon veel beter zijn in wat ze doen en Isral hen niet kan stoppen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:26 schreef HeatWave het volgende:
Sja, Ajax wint ook met 20-1 van amateurs, is dat de schuld van Ajax dat ze gewoon veel beter zijn in wat ze doen?
Er wonen 1,5 miljoen arabieren vredig in Isral anders. Isral wil wel vrede hoorquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Net of Isral wil dat de Palestijnen bij hun land horen waardoor de zionisten een minderheid worden in eigen land.
Hamas is er gelukkig vrij kut in, 90% wordt neergehaald met Iron Dome, maar ze staan 100% in hun recht om daarna terug te slaan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Sja, Hamas vuurt nu eenmaal raketten af wanneer dat hen uitkomt, is dat de schuld van Hamas dat ze gewoon veel beter zijn in wat ze doen en Isral hen niet kan stoppen?
Bedoel je in raketten schieten of slachtoffers maken ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Sja, Hamas vuurt nu eenmaal raketten af wanneer dat hen uitkomt, is dat de schuld van Hamas dat ze gewoon veel beter zijn in wat ze doen en Isral hen niet kan stoppen?
Als Isral wil vagen ze de complete Gazastrook weg in 1 dag, alleen Isral heeft nog wel enig moraal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf wederom gruwelijk tegen, de statistieken liegen toch niet ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hamas is tot zover efficinter bezig dan Isral, Isral doodt meer burgers dan Hamas.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:29 schreef HeatWave het volgende:
Hamas is er gelukkig vrij kut in, 90% wordt neergehaald met Iron Dome, maar ze staan 100% in hun recht om daarna terug te slaan.
Dat ze dat een stuk efficienter doen kan je ze niet kwalijk nemen, het zijn Joden, beetje zonde van het geld om raketten te verspillen.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als Isral wil vagen ze de complete Gazastrook weg in 1 dag, alleen Isral heeft nog wel enig moraal.
Met dank aan Isralquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hamas is tot zover efficinter bezig dan Isral, Isral doodt meer burgers dan Hamas.
Idd, ze proberen het gericht te doen, met zo weinig mogelijk burgerslachtoffers. En Hamas zet lekker koters neer in een raketsilo.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als Isral wil vagen ze de complete Gazastrook weg in 1 dag, alleen Isral heeft nog wel enig moraal.
Isral is de bezetter, en koloniseert steeds meer Palestijns grondgebied. Verzet is een logische reactie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:29 schreef Kandijfijn het volgende:
Er wonen 1,5 miljoen arabieren vredig in Isral anders. Isral wil wel vrede hoor
Dat spreekt elkaar behoorlijk tegen vriendquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Hamas is tot zover efficinter bezig dan Isral, Isral doodt meer burgers dan Hamas.
Als Pakistan wil vagen ze heel Isral weg in 1 dag, alleen Pakistan heeft nog wel enig moraal.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Kandijfijn het volgende:
Verzet is geen synoniem voor genocide gekkiequote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:32 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Isral is de bezetter, en koloniseert steeds meer Palestijns grondgebied. Verzet is een logische reactie.
het wordt nu echt heel lastig om nog iets zinnigs te verzinnen he? Beetje in hoek geluld ben je welquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als Pakistan wil vagen ze heel Isral weg in 1 dag, alleen Pakistan heeft nog wel enig moraal.
Onzin. Wat is Isral's doel? Rakettenregen stoppen? En is het hen gelukt?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Isral is gewoon veel beter in wat ze doen
Ik ben daar wel voor. Israel zal dat nooit doen om 2 redenen, namelijk omdat zij een joodse staat zijn en omdat de verhoudingen in bevolking zullen veranderen. Bij verkiezingen zou je 1/3 'Palestijnse' zetels hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie weet, maar is dat dan zo'n probleem? Isreal is een rijk en ontwikkeld land, waarom is het zo erg om daar evt bij te horen zoals Friesland bij Nederland oid?
Lift eens mee op de rijkdom van Isreal zo ik zeggen ipv tegen ze te zijn.
Onzin. Hamas heeft superieure precisiewapens waarmee ze ervoor zorgen dat de Isralische burgers niet geraakt worden.quote:
tot hun spijt en frustratie ...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:30 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Isral, de bezetter en kolonisator = fout. Zowel nu als wanneer er tegen vrijdag 0 Palestijnen over zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:31 schreef HeatWave het volgende:
Als Isreal zou willen, echt zou willen, waren er tegen vrijdag 0 palestijnen meer. Dus ja, wie zit er hier nou echt fout?
Het doel van Isral is heel duidelijk:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onzin. Wat is Isral's doel? Rakettenregen stoppen? En is het hen gelukt?
Wederom lieg je weer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onzin. Hamas heeft superieure precisiewapens waarmee ze ervoor zorgen dat de Isralische burgers niet geraakt worden.
Niet als het doel is om zoveel mogelijk vijandelijke soldaten uit te schakelen. Maar bedankt voor het toegeven dat jij winst meet aan het aantal dode Palestijnse burgers.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:32 schreef HeatWave het volgende:
Dat spreekt elkaar behoorlijk tegen vriend.
Ten eerste, hebben ze raketten Isral te bereiken? Daarnaast weten ze dat Isral wanneer second strike capaciteit bezit. Stompzinnige opmerking dus.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Als Pakistan wil vagen ze heel Isral weg in 1 dag, alleen Pakistan heeft nog wel enig moraal.
Fixed that for you.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:36 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Het doel van Isral is heel duidelijk:
Ervoor zorgen dat de tunnels worden vernietigd, dat de rakettenregen gaat stoppen en dat de burgerbevolking van Isral in rust, vrede en veiligheid kan leven.
Dat Hamas dat niet accepteert resulteert aan hen kant aan vele burgerdoden dus Hamas pleegt in-direct genocide op de eigen bevolking.
Alles zuiveren van Palestijnen.
Ja, dat lukt ze heel aardig dmw Iron Dome. Maar ook al draag ik een kogelwerend vest, als jij me neerschiet knal ik je daarna door je hoofd hoor.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onzin. Wat is Isral's doel? Rakettenregen stoppen? En is het hen gelukt?
Isral bouwt zijn militaire installaties niet in scholen en ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Onzin. Hamas heeft superieure precisiewapens waarmee ze ervoor zorgen dat de Isralische burgers niet geraakt worden.
Oei jij weet niet van hun onzichtbare raketten die onzichtbare belangrijke israelische doelwitten vernietigenquote:
Dus aan de ene kant zijn ze zo machtig dat ze alle palestijnen kunnen uitroeien en aan de andere kant zijn ze zo zwak dat ze geen militanten kunnen doden zonder burgerslachtoffers te maken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, ze proberen het gericht te doen, met zo weinig mogelijk burgerslachtoffers. En Hamas zet lekker koters neer in een raketsilo.
Als Isreal zou willen, echt zou willen, waren er tegen vrijdag 0 palestijnen meer. Dus ja, wie zit er hier nou echt fout?
Met dank aan Hamas.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant zijn ze zo machtig dat ze alle palestijnen kunnen uitroeien en aan de andere kant zijn ze zo zwak dat ze geen militanten kunnen doden zonder burgerslachtoffers te maken.
Ja hoor, zo is hetquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dus aan de ene kant zijn ze zo machtig dat ze alle palestijnen kunnen uitroeien en aan de andere kant zijn ze zo zwak dat ze geen militanten kunnen doden zonder burgerslachtoffers te maken.
Dat is inderdaad nieuw voor mequote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Oei jij weet niet van hun onzichtbare raketten die onzichtbare belangrijke israelische doelwitten vernietigen
Niet met raketten, want die hele Gazastrook is een groot civiel schild. Met een grondoffensief kun je wellicht iets preciezer zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:38 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat vreemd dat die journalisten die daar zitten dat niet rapporteren dan.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja hoor, zo is het.
Ze kunnen idd niet voorkomen dat na een waarschuwing van 2 min waar de volgende raket inslaat dat Hamas daar kinderen neerzet, nee dat kan idd niet.
Zolang Isral de bezetter en kolonisator uithangt zullen ze nooit in rust, vrede en veiligheid leven.. dit is de logische conclusie aangezien het Isral niet lukt om hun doelen te bereiken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:36 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Ervoor zorgen dat de tunnels worden vernietigd, dat de rakettenregen gaat stoppen en dat de burgerbevolking van Isral in rust, vrede en veiligheid kan leven.
Langspeelplaat alertquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zolang Isral de bezetter en kolonisator uithangt zullen ze nooit in rust, vrede en veiligheid leven.. dit is de logische conclusie aangezien het Isral niet lukt om hun doelen te bereiken.
Onderschatting is de grootste valkuil in deze, dat blijkt wel weer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zolang Isral de bezetter en kolonisator uithangt zullen ze nooit in rust, vrede en veiligheid leven.. dit is de logische conclusie aangezien het Isral niet lukt om hun doelen te bereiken.
Wat vreemd dat daar gewoon filmpjes van zijn en dat jij die niet gezien hebt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat vreemd dat die journalisten die daar zitten dat niet rapporteren dan.
Second strike, al hebben ze 400th strike, hun mini-staatje is dan al weggevaagd en radioactief.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:37 schreef Kandijfijn het volgende:
Ten eerste, hebben ze raketten Isral te bereiken? Daarnaast weten ze dat Isral wanneer second strike capaciteit bezit. Stompzinnige opmerking dus.
Ik weet het niet hoor. Bij vrede zou israel er op achteruit gaan wat land betreft. Ze zouden land moeten inleveren, geen vrijheid meer om nederzettingen neer te zetten waar ze willen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:29 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Er wonen 1,5 miljoen arabieren vredig in Isral anders. Isral wil wel vrede hoor
Die filmpjes heb ik wel gezien maar dat waren propagandafilmpjes van het IDF.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat vreemd dat daar gewoon filmpjes van zijn en dat jij die niet gezien hebt.
En daar komt de propagandakaart, zat er al op te wachtenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die filmpjes heb ik wel gezien maar dat waren propagandafilmpjes van het IDF.
Ja, want alles pro Hamas is de waarheid en pro Israel is propaganda.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die filmpjes heb ik wel gezien maar dat waren propagandafilmpjes van het IDF.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |