abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142583215
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Zoals in ieder ander land heb je een onderlaag, die natuurlijk ook gevoed wordt door bepaalde media. Denk aan bijvoorbeeld Arutz Sheva.

Bekijk eens een kwaliteitskrant als Ha'aretz, die niet zelden zeer kritisch is.
Ja hallo. Ik ken geen Hebreeuws.
Maar de naam Ha'aretz heb ik vaker voorbij zien komen en dat lijkt me een medium waarin ook nagedacht wordt.
Dat er een onderlaag is, snap ik ook wel. Maar de vraag is in hoeverre die aangemoedigd wordt. Zie als slechte voorbeelden nazi-Duitsland en het huidige Rusland.
Als overheid kun je er ook voor kiezen om wat meer verstand te gebruiken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142583282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ha'aretz kan je ook in het Engels lezen heur:
http://www.haaretz.com/
pi_142583302
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]

Net zoals dat je RT in RU en FOX in de US hebt voor de onder laag _O-.

Maar de meerderheid van de Israëli's hebben geen blinde haat jegens de Palestijnen. Alleen veel van de jongeren die conscripts zijn in de IDF worden echt gevoed met haat en in groepen die zich vervelen gaat dat al snel mis.
Dat laatste dus. Die kinderen van amper 18 jaar wordt geleerd dat ze zonder problemen iedereen die anders is kunnen commanderen en vernederen. Zelfs al worden ze niet gevoed met haat, dan worden ze wel gevoed met minachting.

En van de andere kant: de kinderen in Gaza hebben geen enkel perspectief op een normaal leven en ze vervelen zich kapot. Dus wat gaan ze doen? Rotzooi trappen! Zoals elk zichzelf respecterende puber.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_142583348
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:14 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ha'aretz kan je ook in het Engels lezen heur:
http://www.haaretz.com/
Oh, Ha'aretz vertrouw ik nog wel. Maar als ik het goed begrijp geloven de lokale minkukels liever andere kranten/media.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:18:57 #155
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142583363
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:11 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar de naam Ha'aretz heb ik vaker voorbij zien komen en dat lijkt me een medium waarin ook nagedacht wordt.
Dat er een onderlaag is, snap ik ook wel. Maar de vraag is in hoeverre die aangemoedigd wordt. Zie als slechte voorbeelden nazi-Duitsland en het huidige Rusland.
Als overheid kun je er ook voor kiezen om wat meer verstand te gebruiken.
Er is ook een Engelstalige editie: http://www.haaretz.com

Ik heb zo niet paraat wat de meest gelezen krant in Israël is. Maar ik vermoed dat dat Yedioth Ahronoth (Ynet) is, naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de Telegraaf. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
pi_142583424
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:18 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik heb zo niet paraat wat de meest gelezen krant in Israël is. Maar ik vermoed dat dat Yedioth Ahronoth (Ynet) is, naar mijn idee een beetje vergelijkbaar met de Telegraaf. Misschien kan iemand anders daar meer over zeggen.
Ik zal eens kijken, maar dat wordt wel morgen/later deze dag.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:25:46 #157
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142583510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken, maar dat wordt wel morgen/later deze dag.
Israel Hayom is nog meer pro-Netanyahu.

Truste.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:25:49 #158
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142583512
quote:

Haaretz is links, arbeiderspartij-achtig. En die zijn in Israel vandaag de dag totaal ondergesneeuwd door de Netanyahu's, Lieberman's & Bennet's. Wellicht dat er wat Lapid-publiek is die ook Haaretz hoog aanslaat (Lapid zit in de regering en is enige daarin die zich "hard maakt" voor 2-statenoplossing) maar meer dan dat krijg je niet.

Ynetnews is rechts Israel. Lees een aantal dagen de reacties en je ziet dat elke linkse Israelier een verrader is die "tussen de pallies in Gaza moet wonen en gestripped worden van zijn Israelische nationaliteit als hij ze zo liefheeft". Ynetnews kom je op zijn minst vooral Likoed publiek tegen, maar ook genoeg Bennett-publiek (expansie-zionisten met grote minachtig naar Palestijnen toe wat sowieso beesten zijn). Denk dat als Engelstalig Israelisch medium je niet veel rechtser meer komt dan bij ynetnews....en dat je dan ook direct een stapje verder echt bij extreem-rechts zit.

Doordat je bij Haaretz nu lid moet zijn en dus betalen lees ik als gierige Nederlander vaak ynetnews wat je nog wel gratis online kan lezen. Wel jammer want Haaretz is vele malen beter en een kwaliteitskrant te noemen. Ze hadden tot voorheen er ook nog wel Arabisch-Israelische opiniemakers en columnisten maar dat is na laatst een snelle blik op hun site door de tijd heen wel afgenomen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:28:19 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142583553
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:25 schreef Aloulou het volgende:
Doordat je bij Haaretz nu lid moet zijn en dus betalen lees ik als gierige Nederlander vaak ynetnews wat je nog wel gratis online kan lezen. Wel jammer want Haaretz is vele malen beter en een kwaliteitskrant te noemen. Ze hadden tot voorheen er ook nog wel Arabisch-Israelische opiniemakers en columnisten maar dat is na laatst een snelle blik op hun site door de tijd heen wel afgenomen.
Als je een bepaald artikel wilt lezen moet je maar een berichtje sturen, dan kan ik je wel even helpen. :P

edit: Al-Monitor heeft ook wel goede stukken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nibb-it op 22-07-2014 01:33:23 ]
pi_142583568
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:25 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Haaretz is links, arbeiderspartij-achtig. En die zijn in Israel vandaag de dag totaal ondergesneeuwd door de Netanyahu's, Lieberman's & Bennet's. Wellicht dat er wat Lapid-publiek is die ook Haaretz hoog aanslaat (Lapid zit in de regering en is enige daarin die zich "hard maakt" voor 2-statenoplossing) maar meer dan dat krijg je niet.

Ynetnews is rechts Israel. Lees een aantal dagen de reacties en je ziet dat elke linkse Israelier een verrader is die "tussen de pallies in Gaza moet wonen en gestripped worden van zijn Israelische nationaliteit als hij ze zo liefheeft". Ynetnews kom je op zijn minst vooral Likoed publiek tegen, maar ook genoeg Bennett-publiek (expansie-zionisten met grote minachtig naar Palestijnen toe wat sowieso beesten zijn). Denk dat als Engelstalig Israelisch medium je niet veel rechtser meer komt dan bij ynetnews....en dat je dan ook direct een stapje verder echt bij extreem-rechts zit.

Tja.
Ik heb indertijd ook wel brieven in de Telegrof gelezen.
"Met die vieze communisten waren ik en velen met mij het niet mee eens. Woonden we maar in de Sovjet-Unie, dan konden we hen naar Siberië verbannen."
Tja.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:40:16 #161
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142583682
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:09 schreef Smoofie het volgende:

[..]
Maar de meerderheid van de Israëli's hebben geen blinde haat jegens de Palestijnen. Alleen veel van de jongeren die conscripts zijn in de IDF worden echt gevoed met haat en in groepen die zich vervelen gaat dat al snel mis.
Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...

... dan is het niet zo vreemd dat dit het gevolg is, en acceptabel (wenselijk) voor veel Israelische gezinnen...
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:40:50 #162
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_142583684
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:28 schreef Nibb-it het volgende:
Als je een bepaald artikel wilt lezen moet je maar een berichtje sturen, dan kan ik je wel even helpen. :P

edit: Al-Monitor heeft ook wel goede stukken.
Thanks voor het aanbod maar is niet nodig. Lees zo nu en dan de kleinere stukjes en voor de rest zijn er genoeg andere interessante nieuwssites nog. Al-Monitor is een daarvan, goede stukken zitten daar ook bij met interessante info. Ook wat betreft de andere conflicten in M-Oosten zoals Syrie en Irak, of Iran (geen direct conflict maar toch). Zou deze site zeker andere geinteresseerden aanraden.

http://www.jadaliyya.com/ heeft ook hele goede info, meeste in het Engels en over alle Arabische landen en binnenlandse en geopolitiek.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:46:35 #163
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142583753
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mwah, als dit blijkbaar al normaal gedrag is voor Israelische kinderen wanneer ze een kijkje komen nemen bij 'defensie'...
[ afbeelding ]

... dan is het niet zo vreemd dat dit het gevolg is, en acceptabel (wenselijk) voor veel Israelische gezinnen...
[ afbeelding ]
De Israeli's haten zelfs de 1 miljoen israel-arabieren die in hun eigen staat leven, gepubliceerde verhalen van zulke isra-arabs laten zien dat je niks humaans mag zeggen over de Palestijnen daaro, of je word niet meer serieus genomen
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:46:43 #164
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_142583755
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 01:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat doen ze wel in meer landen hoor.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 22 juli 2014 @ 01:56:45 #165
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_142583877

Naar rechts Gaza, naar links Syrie en Irak.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_142583898
quote:

[..]

de Jerusalem Post, is ook niet direct geallieerd aan politiek rechts of links.

als je haaretz premium artikelen wilt lezen is daar een handige bypass voor, maar ik weet niet of ik die hier wel mag posten (?)..
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:00:26 #167
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_142583921
mosaaberizing twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 00:18:05 It doesn't get more dehumanizing than this: "Others". http://t.co/HLgpBnGPaV reageer retweet
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_142584282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef rakotto het volgende:
mosaaberizing twitterde op dinsdag 22-07-2014 om 00:18:05 It doesn't get more dehumanizing than this: "Others". http://t.co/HLgpBnGPaV reageer retweet
quote:
Joel Greenberg
:')
pi_142584310
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 02:00 schreef rakotto het volgende:
:{

niet eens de unit erbij zetten..
  dinsdag 22 juli 2014 @ 02:59:33 #170
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142584353

_O_
pi_142584396
quote:
Spelfoutje kan altijd gebeuren, maar in zo'n 'oorlogsverklaring' is het wel extra slordig :{w Maar ja, wat verwacht jij hiervan dan? Ik niet veel namelijk.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 03:08:29 #172
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142584409
quote:
Alleen sites defacen is een leuk signaal, maar dat wordt binnen een paar uur weer gerepareerd. Als Anonymous echt iets wil doen, dan moeten ze het toch echt serieuzer aanpakken, lijkt me.

Waar blijft WIkileaks trouwens in deze? Of Snowden?
  dinsdag 22 juli 2014 @ 03:53:07 #173
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142584641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 03:06 schreef Drxx het volgende:

[..]

Spelfoutje kan altijd gebeuren, maar in zo'n 'oorlogsverklaring' is het wel extra slordig :{w Maar ja, wat verwacht jij hiervan dan? Ik niet veel namelijk.
Mwah, ik weet het eigenlijk niet. Hoop iets interessants. Vond het wel leuk om te delen.
pi_142584809
Is de brief aan Obama van een dokter uit Noorwegen al gepost?
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_142585106
quote:
Apart dat ze partij kiezen. Lijkt me niet helemaal de bedoeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')