Na de relletjes in Brussel en Parijs ben ik benieuwd of het hier een beetje vreedzaam verloopt.quote:Pro-Palestijnse demonstratie in de stad
Vanmiddag is er een demonstratie tegen het Israëlische geweld in de Gazastrook.
Betogers komen rond 13.00 uur samen op het Museumplein en lopen vervolgens een rondje door het centrum. Het openbaar vervoer krijgt last van de betoging. Bijvoorbeeld de tramlijnen die over de Rozengracht rijden. Rond 18.00 uur is de betoging weer afgelopen.
'Discriminerende en/of antisemitische uitingen in woord, beeld of gebaar, zoals hakenkruisen of de Hitlergroet, zijn strafbaar en worden niet getolereerd', benadrukt de gemeente. Op Facebook hebben 6500 mensen aangegeven erbij te zijn, maar het is nog de vraag hoeveel betogers zullen komen opdagen.
'We gaan ervan uit dat de demonstratie rustig zal verlopen', zegt een woordvoerder. 'Maar we zijn niet blind voor wat er in andere steden is gebeurd.' In Parijs en Brussel liepen pro-Palestijnse demonstraties gisteren uit de hand. Zoals gebruikelijk wordt de demonstratie begeleid door de politie.
Donderdagavond was er op de Dam al een demonstratie van aanhangers van Israël. Mocht er vandaag een tegendemonstratie zijn, dan worden die betogers verwezen naar het Frederiksplein.
Vrees ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat dat uit gaat lopen op vernielingen, rellen/geweld en haatuitingen...
Misschien moet je een Iran of Noord-Korea gaan wonen. Daar hebben ze het ook niet zo op vrijheid.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Verbieden die onzin, ga maar klagen in Israel.
En dat dat vervolgens allemaal de schuld van de Joden is.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat dat uit gaat lopen op vernielingen, rellen/geweld en haatuitingen...
Vrijheid om de boel te slopen zoals in Brussel en Parijs bedoel je? Die vrijheid mag je in je reet steken.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je een Iran of Noord-Korea gaan wonen. Daar hebben ze het ook niet zo op vrijheid.
Vorige week hebben ze ook niks gesloopt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vrijheid om de boel te slopen zoals in Brussel en Parijs bedoel je? Die vrijheid mag je in je reet steken.
We zullen zien, ik hoop dat je gelijk krijgt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week hebben ze ook niks gesloopt.
Ach, dat onzinnige gedemonstreer. Ga toch weg.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je een Iran of Noord-Korea gaan wonen. Daar hebben ze het ook niet zo op vrijheid.
Antisemitisme bedoel jequote:Op zondag 20 juli 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook niet van, maar als mensen daar schik van hebben. Laat lekker gaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, dat onzinnige gedemonstreer. Ga toch weg.
Van wie mag je niks over moslims zeggen? Wilders doet niet anders.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Antisemitisme bedoel je
Grappig wel hoe je niks over moslims mag zeggen maar zij wel lekker mogen schreeuwen dat alle joden dood moeten
Ja en hoe de hele wereld gelijk op zijn kop staat als Wilders iets zegtquote:Op zondag 20 juli 2014 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van wie mag je niks over moslims zeggen? Wilders doet niet anders.
Antisemitisme is trouwens strafbaar.
Dat betekent nog niet dat het niet mag.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja en hoe de hele wereld gelijk op zijn kop staat als Wilders iets zegt
Nou, aandacht? Er was volgens mij vorige week ook al een tegendemonstratie. Ik heb er vertrouwen in dat zolang de politie die demonstranten hun gang laat gaan het niet tot rellen zal komen. Vorige week werd er al dikke censuur gepleegd toen er vlaggen afgepakt werden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:53 schreef Rezania het volgende:
Wat willen ze nou eigenlijk bereiken met zo'n demonstratie? Of doen ze dit alleen maar omdat er ook al een pro-Israël demonstratie is geweest?
Demonstraties verbiedenquote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
quote:Op zondag 20 juli 2014 12:22 schreef fathank het volgende:
90% kan Gaza nog niet aanwijzen op de kaart
Oh in dat geval kunnen we het tijdverdrijf voor debielen, ook wel bekend als voetbal ook wel verbieden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vrijheid om de boel te slopen zoals in Brussel en Parijs bedoel je? Die vrijheid mag je in je reet steken.
Dictator.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Terzijde: je weet dat Palestijnen ook semieten zijn hoop ikquote:Op zondag 20 juli 2014 11:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Antisemitisme bedoel je
Grappig wel hoe je niks over moslims mag zeggen maar zij wel lekker mogen schreeuwen dat alle joden dood moeten
Is gebeurd in Brussel, desalniettemin ging het gewoon door, met alle gevolgen vandien. Wat is er zo vreemd aan demonstraties verbieden als de kans redelijk aanwezig is dat het uit de hand gaat lopen? Zou echt niet de eerste keer zijn.quote:
Misschien omdat niemand een neuk geeft om Palestijnen?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
Waarom protesteren ze niet tegen de pro-Russische terroristen in Oekraïne? Of voelen die gasten zich eerst moslim en dan pas Nederlander? In dat geval zegt dat ook genoeg. Wel hier de uitkering vangen, genieten van de fantastische infrastructuur, wetenschap en technologie maar als puntje bij paaltje komt hebben ze niets met Nederland.
Want?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Oh in dat geval kunnen we het tijdverdrijf voor debielen, ook wel bekend als voetbal ook wel verbieden.
Waarschijnlijk omdat die demonstratie al gepland stond voordat er een vliegtuig was neergeschoten. Klein gokje hoor.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
Waarom protesteren ze niet tegen de pro-Russische terroristen in Oekraïne? Of voelen die gasten zich eerst moslim en dan pas Nederlander? In dat geval zegt dat ook genoeg. Wel hier de uitkering vangen, genieten van de fantastische infrastructuur, wetenschap en technologie maar als puntje bij paaltje komt hebben ze niets met Nederland.
En met nazivlaggen zwaaien, hitlergroetjes doen, leuzen scanderen als "alle joden moeten dood" en het vernielen van winkels kweek je nationale sympathie voor de zaak.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:29 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Misschien omdat niemand een neuk geeft om Palestijnen?
Omdat Nederland geen België is.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is gebeurd in Brussel, desalniettemin ging het gewoon door, met alle gevolgen vandien. Wat is er zo vreemd aan demonstraties verbieden als de kans redelijk aanwezig is dat het uit de hand gaat lopen? Zou echt niet de eerste keer zijn.
Afgelasten dan, er is genoeg afgelast en versoberd na de vliegtuigramp.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat die demonstratie al gepland stond voordat er een vliegtuig was neergeschoten. Klein gokje hoor.
Jij gaat er vanuit dat alle demonstranten moslim zijn. Er lopen ook joden mee.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
Waarom protesteren ze niet tegen de pro-Russische terroristen in Oekraïne? Of voelen die gasten zich eerst moslim en dan pas Nederlander?
Vernieling, geweld, geldverspilling, ontregeling van openbare leven, ontregeling van openbare orde enzovoorts.quote:
Niet relevant, op dit moment hebben onze eigen zaken prioriteit.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat alle demonstranten moslim zijn. Er lopen ook joden mee.
Onzin.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:32 schreef Shreyas het volgende:
Niet relevant, op dit moment hebben onze eigen zaken prioriteit.
Onrecht en onmacht hebben sterke emotionele invloed op mensen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:30 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En met nazivlaggen zwaaien, hitlergroetjes doen, leuzen scanderen als "alle joden moeten dood" en het vernielen van winkels kweek je nationale sympathie voor de zaak.
Ik zie de nabestaanden van MH17 vooralsnog niet gaan rellen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:33 schreef thom_05 het volgende:
[..]
Onrecht en onmacht hebben sterke emotionele invloed op mensen.
Omdat ze in rouw zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:34 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik zie de nabestaanden van MH17 vooralsnog niet gaan rellen.
Dit zijn kutpubers die met de harde hand van het plein geveegd moeten worden wanneer ze zich misdragen.
Dus die rellen gaan nog komen denk je?quote:
Een of andere evenement vast.quote:
Misschien is sympathie niet hun doel.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
Rellen en slopen als je sympathie voor je zaak wil krijgen is natuurlijk niet echt slim...
Wat dan wel? Antipathie?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:38 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Misschien is sympathie niet hun doel.
Misschien omdat je gewoon het recht hebt om te demonstreren, ook als dat voor Palestina is. Er als het uit de hand loopt (wat natuurlijk helemaal niet zeker is) dan grijp je in. Maar verbieden, dan moet je vrijwel zeker weten dat het zwaar uit de hand loopt of als er dingen getoont/geroepen gaan worden die niet kunnen ivm zware discriminatie oid.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:29 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is gebeurd in Brussel, desalniettemin ging het gewoon door, met alle gevolgen vandien. Wat is er zo vreemd aan demonstraties verbieden als de kans redelijk aanwezig is dat het uit de hand gaat lopen? Zou echt niet de eerste keer zijn.
Lijkt alsof ze sympathie willen voor hun zaak.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
https://www.facebook.com/YFPNL?fref=nf
Ze willen de genocide stoppen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:44 schreef Jigzoz het volgende:
Lijkt alsof ze sympathie willen voor hun zaak.
Waarom, het is geen party of feestje.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Afgelasten dan, er is genoeg afgelast en versoberd na de vliegtuigramp.
Ja, dat lijkt me logisch. Mensen demonstreren om aandacht vragen voor hun zaak, in dit geval het lijden van de Palestijnse bevolking. Bedoeling is, lijkt me, dat mensen in ieder geval even denken aan wat er daar gaande is en in het beste geval de kant van de Palestijnen gaan kiezen.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze willen de genocide stoppen.
https://www.facebook.com/events/664962490261856/
Er zijn tientallen demonstraties per maand, alleen een paar demonstraties halen het nieuws. De demonstranten in Brussel en Parijs hebben hun doel ruimschoots gehaald als aandacht hun doel was.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:53 schreef Jigzoz het volgende:
Mensen demonstreren om aandacht vragen voor hun zaak
Als negatieve aandacht doel was, dan was dat ronduit dom. De Palestijnse zaak wordt dan alleen maar meer geassocieerd met stenen gooien, vernielingen en geweld.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:56 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Er zijn tientallen demonstraties per maand, alleen een paar demonstraties halen het nieuws. De demonstranten in Brussel en Parijs hebben hun doel ruimschoots gehaald als aandacht hun doel was.
[ afbeelding ]
Dat zou inderdaad wel erg kortzichtig zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:57 schreef Charismatisch het volgende:
Mijn sympathie voor de Palestijnse zaak verdwijnt niet als een paar mensen gaan rellen in Brussel.
Nee, want jij bent moslim, dus de keuze is al gemaakt. Maar het lijkt me dat de bedoeling is dat er mensen overtuigd gaan worden. Rellen gaat daarbij averechts werken.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:57 schreef Charismatisch het volgende:
Mijn sympathie voor de Palestijnse zaak verdwijnt niet als een paar mensen gaan rellen in Brussel.
Boeie jij bent westerling, dus die keuze is al gemaakt.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, want jij bent moslim, dus de keuze is al gemaakt. Maar het lijkt me dat de bedoeling is dat er mensen overtuigd gaan worden. Rellen gaat daarbij averechts werken.
Wat is mijn keuze dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Boeie jij bent westerling, dus die keuze is al gemaakt.
Pro-Palestijns.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is de keuze van een moslim dan.
Spiegeltje spiegeltje.
Oh, dank voor het bij voorbaat bepalen wat mijn keuze zou moeten zijn.quote:
En dan? Nederland is in het hart geraakt. Het land is slachtoffer geworden van een oorlogsmisdaad, terwijl we helemaal niets hebben gedaan in Oekraïne en er niets mee te maken hebben. Daar moet de aandacht nu naar uitgaan. Niet naar de Palestijnen die al een halve eeuw zitten te halen en trekken met de Israëliërs en zelf ook voortdurend de boel daar uitlokken en op de spits drijven.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom, het is geen party of feestje.
Waarom zou dat niet tegelijkertijd kunnen? Of zijn Palestijnse/Israelische kinderleventjes minder waard?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan? Nederland is in het hart geraakt. Het land is slachtoffer geworden van een oorlogsmisdaad, terwijl we helemaal niets hebben gedaan in Oekraïne en er niets mee te maken hebben. Daar moet de aandacht nu naar uitgaan. Niet naar de Palestijnen die al een halve eeuw zitten te halen en trekken met de Israëliërs en zelf ook voortdurend de boel daar uitlokken en op de spits drijven.
Als het anders is, dan hoor ik het graag, maar het zou me ten zeerste verbazen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh, dank voor het bij voorbaat bepalen wat mijn keuze zou moeten zijn.
quote:Op zondag 20 juli 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ze willen de genocide stoppen.
https://www.facebook.com/events/664962490261856/
Het is inderdaad anders. Dus dat moet wel een shock voor je zijn begrijp ik nu.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:04 schreef Jigzoz het volgende:
Als het anders is, dan hoor ik het graag, maar het zou me ten zeerste verbazen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan? Nederland is in het hart geraakt. Het land is slachtoffer geworden van een oorlogsmisdaad, terwijl we helemaal niets hebben gedaan in Oekraïne en er niets mee te maken hebben. Daar moet de aandacht nu naar uitgaan. Niet naar de Palestijnen die al een halve eeuw zitten te halen en trekken met de Israëliërs en zelf ook voortdurend de boel daar uitlokken en op de spits drijven.
Ja, dat verbaast me inderdaad. Wat is jouw visie op deze kwestie dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is inderdaad anders. Dus dat moet wel een shock voor je zijn begrijp ik nu.
Daar heeft het niets mee te maken. Er gaan ook dagelijks duizenden mensen dood in Afrika en er worden dagelijks honderden kinderen gedood in India. Waar zijn die protestmarsen dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet tegelijkertijd kunnen? Of zijn Palestijnse/Israelische kinderleventjes minder waard?
Ah ok, ik last 13:00 in de op. Laten we hopen dat het een beetje vreedzaam kan vandaag.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee. Demonstratie begint om 15:00 uur.
Ja, dat beetje aandacht gaat vast het verschil maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:16 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
Nou, aandacht? Er was volgens mij vorige week ook al een tegendemonstratie. Ik heb er vertrouwen in dat zolang de politie die demonstranten hun gang laat gaan het niet tot rellen zal komen. Vorige week werd er al dikke censuur gepleegd toen er vlaggen afgepakt werden.
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Er gaan ook dagelijks duizenden mensen dood in Afrika en er worden dagelijks honderden kinderen gedood in India. Waar zijn die protestmarsen dan?
Die zijn er niet. Maar wat heeft dat ermee te maken? Jouw positie is dat het ook niet zo moeten, want vliegramp. Mijn positie is dat het wel zou moeten kunnen, want mensenlevens.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Er gaan ook dagelijks duizenden mensen dood in Afrika en er worden dagelijks honderden kinderen gedood in India. Waar zijn die protestmarsen dan?
Draait de wereld om Nederland?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In het kort: twee vechten, twee schuld.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me inderdaad. Wat is jouw visie op deze kwestie dan?
Waar is jouw anti-Russische-separatisten-demonstratie?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
Waarom ben jij nog hier dan? Ga snel die kinderen helpen in Afrika, ze gaan doooooooooddddd!quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En waarom is heel Nederland dan al dagen in rep en roer vanwege een veel lager aantal Nederlandse slachtoffers?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ah, zijn we het nog eens ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het kort: twee vechten, twee schuld.
Juist.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:
Mijn punt is dus dat je altijd wel kunt protesteren omdat ergens in de wereld onschuldige mensen worden vermoord. Dus als dat jouw positie is kun je dagelijks gaan protesteren. Het hele verhaal is natuurlijk dat het hier niet gaat om de de mensenlevens maar om het politieke statement dat sommige mensen willen maken. Even de Nederlandse politiek er van overtuigen dat de Israëliërs de badguys zijn en de Palestijnen lieve onschuldige slachtoffers. De Nederlandse politiek heeft nu wel iets anders aan zijn hoofd.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die zijn er niet. Maar wat heeft dat ermee te maken? Jouw positie is dat het ook niet zo moeten, want vliegramp. Mijn positie is dat het wel zou moeten kunnen, want mensenlevens.
Nee niet de wereld, maar Nederland. Nederland draait in eerste instantie om Nederland ja, dan pas om de rest van de wereld. We lijken wel overal de Robin Hood en de weldoener van de wereld te willen spelen, maar we hebben amper het geld en de middelen om zelf ons hoofd boven water te houden. Laten we nou eerst eens kijken naar onszelf, onze eigen problemen oplossen en dan pas naar andere zaken.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Draait de wereld om Nederland?
Ik vind eerlijk gezegd zo langzamerhand het media vertoon en het "lijden" van het Nederlands volk rondom deze vreselijke ramp ook wel iets ranzigs en hysterisch krijgen.
Ik geloof niet in demonstraties van deze aardquote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waar is jouw anti-Russische-separatisten-demonstratie?
Zoals ik al aangaf, Nederland kan niet de weldoener en held van de wereld spelen. We moeten daar realistisch in zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom ben jij nog hier dan? Ga snel die kinderen helpen in Afrika, ze gaan doooooooooddddd!
Omdat Nederland eerst draait om Nederland en de Nederlanders, dan pas om de rest van de wereld.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:11 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En waarom is heel Nederland dan al dagen in rep en roer vanwege een veel lager aantal Nederlandse slachtoffers?
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat Nederland eerst draait om Nederland en de Nederlanders, dan pas om de rest van de wereld.
Als je verder niet inhoudelijk kan of wilt reageren, reageer dan gewoon nietquote:
Het is dan ook een vrij kortzichtige reactie van jou. Nederlanders maken zich druk om een bepaalde zaak en daar regelen ze en demonstratie voor, in Nederland, waar die Nederlanders wonen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je verder niet inhoudelijk kan of wilt reageren, reageer dan gewoon niet
Het is te merken dat jij een volbloed Nederlander bent en binnen één cultuur bent opgegroeid. Je afbakening - hoe iemand wel of niet zou moeten denken en handelen - stelt me teleur.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je verder niet inhoudelijk kan of wilt reageren, reageer dan gewoon niet
Als je mijn eerdere posts had gelezen, zou je weten dat ik absoluut geen volbloed Nederlander ben.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is te merken dat jij een volbloed Nederlander bent en binnen één cultuur bent opgegroeid. Je afbakening - hoe iemand wel of niet zou moeten denken en handelen - stelt me teleur.
Nee toch, willen mensen de aandacht ergens op vestigen met een demonstratie? Jeetje.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef mapima het volgende:
Die demonstratie gaat niks worden, is grwoon schreeuwen om aandacht.
Dan snap je ook dat Nederland niet altijd op nummer één komt.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je mijn eerdere posts had gelezen, zou je weten dat ik absoluut geen volbloed Nederlander ben.
Demonstraties willen verbiedenquote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Heeft te maken met de opvoeding die ze krijgen. Volgens mij ak docente is al meermaals uit onderzoek gebleken dat de Marokkaanse bevolking in Nederland het meest moeite heeft met zich aanpassen. Hoe dat komt is simpel: waar mensen uit bv Irak of Afghanistan hun kind opvoeden als Nederlander, vertellen veel Marokkaanse ouders aan hun kind dat het geen Nederlander is maar een Marokkaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
Niet altijd, maar nu wel even.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dan snap je ook dat Nederland niet altijd op nummer één komt.
Ach ja, het is gewoon komisch eigenlijk inderdaad. De meesten die aan een dergelijke demonstratie meedoen weten toch niet hoe de vork werkelijk in de steel zit. Die roepen gewoon maar mee met hun vriendjes omdat het blijkbaar mode is om Israël flink te bashen tegenwoordig.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef mapima het volgende:
Ben ik de enige die al die haat op Israel en pro-Palestina dingen grappig vindt? Ik bedoel, het is zo kansloos.Op Facebook zag ik ook al hele theoriën over dat die vliegramp in scène is gezet om mensen af te leiden van wat er in Palestina gebeurt. En er zijn ook van die berichten dat Palestina aan haar lot wordt overgelaten door de media en Israel alle steun krijgt, maar ik lees in de media ook hoe zwaar Palestina het heeft hoor?
je zou ook iets kunnen bereiken met een demonstratie maar dat gaat niet gebeuren vandaag.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee toch, willen mensen de aandacht ergens op vestigen met een demonstratie? Jeetje.
dit inderdaad. in beide landen vallen slachtoffers maar men doet net alsof Palestina niks doet maar Israel wel. Alsof Israel allren slechte mensen heeft en Palestina alleen lieverdjes.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:31 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ach ja, het is gewoon komisch eigenlijk inderdaad. De meesten die aan een dergelijke demonstratie meedoen weten toch niet hoe de vork werkelijk in de steel zit. Die roepen gewoon maar mee met hun vriendjes omdat het blijkbaar mode is om Israël flink te bashen tegenwoordig.
Lachwekkend verder, niets meer niets minder.
Precies. Iemand zou jou de president van de Aarde moeten maken, zodat jij kunt aangeven of een demonstratie wel zin heeft. Worden die mensen ook niet moe.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:31 schreef mapima het volgende:
[..]
je zou ook iets kunnen bereiken met een demonstratie maar dat gaat niet gebeuren vandaag.
nah dat niet. maar zo een demonstratie als vanmiddag is net een zwarte piet demonstratie: kansloos, heeft geen zinquote:Op zondag 20 juli 2014 13:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
Precies. Iemand zou jou de president van de Aarde moeten maken, zodat jij kunt aangeven of een demonstratie wel zin heeft. Worden die mensen ook niet moe.
Waarom die achterlijke vooroordelen over uitkeringen en het van anderen verwachten dat ze meegaan in dat nationalistische geneuzel?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
Uhuh. Misschien moet je even opzoeken wat een rechter in Amsterdam heeft uitgesproken.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:34 schreef mapima het volgende:
[..]
nah dat niet. maar zo een demonstratie als vanmiddag is net een zwarte piet demonstratie: kansloos, heeft geen zin
Wellicht speelt het gebruik van buitensporig geweld mee. Zomaar een ideetje.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:32 schreef mapima het volgende:
[..]
dit inderdaad. in beide landen vallen slachtoffers maar men doet net alsof Palestina niks doet maar Israel wel. Alsof Israel allren slechte mensen heeft en Palestina alleen lieverdjes.
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:34 schreef mapima het volgende:
[..]
nah dat niet. maar zo een demonstratie als vanmiddag is net een zwarte piet demonstratie: kansloos, heeft geen zin
Dood gaan we allemaal, Rez.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom ben jij nog hier dan? Ga snel die kinderen helpen in Afrika, ze gaan doooooooooddddd!
Jouw topics zijn ook waardeloos en puur geschreeuw om aandacht. Stop daar eerst mee voordat je met de vinger naar anderen gaat wijzen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef mapima het volgende:
Ben ik de enige die al die haat op Israel en pro-Palestina dingen grappig vindt? Ik bedoel, het is zo kansloos.Op Facebook zag ik ook al hele theoriën over dat die vliegramp in scène is gezet om mensen af te leiden van wat er in Palestina gebeurt. En er zijn ook van die berichten dat Palestina aan haar lot wordt overgelaten door de media en Israel alle steun krijgt, maar ik lees in de media ook hoe zwaar Palestina het heeft hoor?
Heb je de naam van die ak docente. Ik wil namelijk wel eens nagaan wat haar bronnen zijn en of zij mij (als Marokkaanse Nederlander) hier wat meer over kan vertellen. De naam kan je mij via DM verschaffen. Dank alvast!quote:Op zondag 20 juli 2014 13:30 schreef mapima het volgende:
[..]
Heeft te maken met de opvoeding die ze krijgen. Volgens mij ak docente is al meermaals uit onderzoek gebleken dat de Marokkaanse bevolking in Nederland het meest moeite heeft met zich aanpassen. Hoe dat komt is simpel: waar mensen uit bv Irak of Afghanistan hun kind opvoeden als Nederlander, vertellen veel Marokkaanse ouders aan hun kind dat het geen Nederlander is maar een Marokkaan.
Oke dit soort problemen zijn vooral een probleem van de Marokaanse groep in Nederland maar ook andere bevolkingsgroepen hebben hier, in mindere mate, mee te maken.
Ik heb verder geen enkel probleem met buitenlanders, ben er zelf een, maar mijn ouders hebben mij geleerd dat we in nederland zijn en we ons naar de nl cultuur moeten gedragen.
ze woont in breda en vertelde dat ons aan de klas. (afgelopen jaar)quote:Op zondag 20 juli 2014 13:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je de naam van die ak docente. Ik wil namelijk wel eens nagaan wat haar bronnen zijn en of zij mij (als Marokkaanse Nederlander) hier wat meer over kan vertellen. De naam kan je mij via DM verschaffen. Dank alvast!
Ja, maar dan kan je toch wel een naam geven (via DM) dan kan ik haar benaderen voor de bronnen. Wel interessant dat een aardrijkskunde docente met dat komt trouwens!quote:Op zondag 20 juli 2014 13:51 schreef mapima het volgende:
[..]
ze woont in breda en vertelde dat ons aan de klas. (afgelopen jaar)
Maar die worden niet bedoeld als het over antisemitisme gaatquote:Op zondag 20 juli 2014 12:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Terzijde: je weet dat Palestijnen ook semieten zijn hoop ik?
Hebben ze een muur voor daar....quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Wettelijk mag hij dat ja.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat het niet mag.
En net of er niet heftig wordt gereageerd op doodverwensingen richting joden.
Bron? Trouwens zijn dit de nieuwe terroristen? Gerichte aanvallen plegen op organisatorenquote:Op zondag 20 juli 2014 13:22 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
Het schijnt dat de Joodse Defense League gerichte aanvallen gaat plegen op de organisatoren van deze demonstratie.
"We kunnen deze antisemiten niet zonder slag of stoot racistische en antisemitische uitlatingen laten doen in hartje Amsterdam.
We hebben 70 jaar geleden gezien waar dat toe kan leiden"
Aldus een anonieme JDL activist.
Het Palestijnse volk heeft meer dan 40 jaar te lijden onder een zionistisch bloeddorstige regime. Gezinnen en zelfs baby's moeten er aan geloven dat ze slachtoffer kunnen van zionistische moordenaars. Jij noemt 2 vechten 2 schuld? Jammer ik had jou zo hoog zitten.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De demonstratie begint zo, waarom ben jij daar niet? Te warm? Ik begrijp het wel, offers moeten ook niet te groot zijn he. Op een forum stoere taal praten is zoveel makkelijker.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:09 schreef Deadre het volgende:
[..]
Het Palestijnse volk heeft meer dan 40 jaar te lijden onder een zionistisch bloeddorstige regime. Gezinnen en zelfs baby's moeten er aan geloven dat ze slachtoffer kunnen van zionistische moordenaars. Jij noemt 2 vechten 2 schuld? Jammer ik had jou zo hoog zitten.
Beter dan gerichte aanvallen op hun kinderen...quote:Op zondag 20 juli 2014 14:09 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Bron? Trouwens zijn dit de nieuwe terroristen? Gerichte aanvallen plegen op organisatoren
Jij doet hetzelfde dus wat is je punt?quote:Op zondag 20 juli 2014 14:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De demonstratie begint zo, waarom ben jij daar niet? Te warm? Ik begrijp het wel, offers moeten ook niet te groot zijn he. Op een forum stoere taal praten is zoveel makkelijker.
terroristen nee ben je gek. Zijn gewoon joodse straat activisten, beetje hetzelfde als zwarte block en de islamitische brigades in de grote steden.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:09 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Bron? Trouwens zijn dit de nieuwe terroristen? Gerichte aanvallen plegen op organisatoren
Het kan mij geen bal schelen wat daar gebeurt.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:17 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Jij doet hetzelfde dus wat is je punt?
Waarom maak je dan druk om mensen die het wel wat kan schelen?quote:Op zondag 20 juli 2014 14:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het kan mij geen bal schelen wat daar gebeurt.
Ik maak me nergens druk om. Ik vind het wel grappig, al die hypocrisie bij die relnichten.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:20 schreef Fruitdrink het volgende:
[..]
Waarom maak je dan druk om mensen die het wel wat kan schelen?
Welke hypocrisie? Wat zit jou dwars, gooi het maar eruit.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Ik maak me nergens druk om. Ik vind het wel grappig, al die hypocrisie bij die relnichten.
De aanval op Gaza is aan de gang, waarom ben jij daar niet? Te warm? Ik begrijp het wel, offers moeten ook niet te groot zijn he. Op een forum stoere taal praten is zoveel makkelijker.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:14 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De demonstratie begint zo, waarom ben jij daar niet? Te warm? Ik begrijp het wel, offers moeten ook niet te groot zijn he. Op een forum stoere taal praten is zoveel makkelijker.
Het interesseert me niet. Dat ze elkaar allemaal afmaken daar, echt, ik zal er geen nacht slaap door verliezen.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De aanval op Gaza is aan de gang, waarom ben jij daar niet? Te warm? Ik begrijp het wel, offers moeten ook niet te groot zijn he. Op een forum stoere taal praten is zoveel makkelijker.
Niet zo hypocriet he.
Omdat het geen zoden aan de dijk zet. Overigens wel interessant dat het je allemaal niet interesseert, maar wel lekker meelult in het desbetreffende topic.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:45 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Het interesseert me niet. Dat ze elkaar allemaal afmaken daar, echt, ik zal er geen nacht slaap door verliezen.
Waarom ben jij niet aan het demonstreren?
De grenzen staan (helaas) wijd open , wat er in de wereld gebeurd komt vanzelf ook hier naar binnen met alle voordelen en alle nadelen , dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee niet de wereld, maar Nederland. Nederland draait in eerste instantie om Nederland ja, dan pas om de rest van de wereld. We lijken wel overal de Robin Hood en de weldoener van de wereld te willen spelen, maar we hebben amper het geld en de middelen om zelf ons hoofd boven water te houden. Laten we nou eerst eens kijken naar onszelf, onze eigen problemen oplossen en dan pas naar andere zaken.
Tsja, dat krijg je he.. als je raketten vanuit woonwijken afschieten belangrijker vindt dan schuilkelders bouwen en investeren in overige humanitaire zaken.quote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 14:57 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je he.. als je raketten vanuit woonwijken afschieten belangrijker vindt dan schuilkelders bouwen en investeren in overige humanitaire zaken.
Alles op z'n tijd. De komende dagen (weken) zou in het teken van de vliegramp moeten staan waar onze Nederlanders zijn omgekomen. Die periode van rouw zou in acht genomen moeten worden. Andere zaken hebben even minder prioriteit, te meer omdat zo een demonstratie zijn doel niet bereikt. Sterker nog, de demonstranten trachten dat niet eens, het is niets meer dan een veredelde collectieve Israël-bash. Mensen die demonstreren hebben geen oplossingen, hebben zich niet verdiept in de zaak en zoals eerder in dit topic al is aangegeven weten sommige niet eens waar Gaza ligt.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:56 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De grenzen staan (helaas) wijd open , wat er in de wereld gebeurd komt vanzelf ook hier naar binnen met alle voordelen en alle nadelen , dat is inmiddels wel duidelijk.
Hun problemen worden onze problemen , niks meer tegen te doen , achterhaald aspect is het.
Het massale gehuil en de totale hysterie rondom de tragische ramp de laatste dagen staat in schril contrast tot het wegkijken en minimale berichtgeving rondom het lijden op grote schaal elders in de wereld.
Begrijp me goed , ik zit niet echt te wachten op dit soort pro Palestijns vertoon , ik heb dit soort vrolijkheid net in m'n stad (Den Haag) meegemaakt.
Het valt amper nog buiten het land , je stad te houden dat is een feit , een triest feit dat vind ik zeker.
Maar het is de realiteit , de trieste realiteit geworden.
Er zijn geen inkomsten. Zelfs ambtenaren krijgen al 4 maanden niet betaald. Israel heeft de weinige Palestijnse gebieden die zij nog niet heeft geannexeerd hermetisch van de buitenwereld afgesloten. Met tunnels naar Egypte wist de Hamas-regering zich staande te houden, maar na Sisi's staatsgreep en de gevangenneming van de Moslimbroeders zijn de tunnels gesloten waardoor er dus geen inkomsten meer zijn. De Palestijnse gebieden worden niet voor niets een openluchtgevangenis genoemd...quote:Op zondag 20 juli 2014 14:57 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Tsja, dat krijg je he.. als je raketten vanuit woonwijken afschieten belangrijker vindt dan schuilkelders bouwen en investeren in overige humanitaire zaken.
Ik voel mijn jeugd weer langskomen namelijk the 60's Heerlijk die rellen in vele Europese steden met een meppende Politie op de massa.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:43 schreef Bilge het volgende:
Tijdens de gewelddadige protesten in Turkije (vorig jaar) waren de mainstream westerse media erg begaan met het lot van de arme demonstranten. De gewelddadigheid van agenten kwam onder een vergrootglas, de gewelddadigheid van de demonstranten werd volkomen genegeerd. De Turkse agenten waren een stelletje fascisten omdat de arme demonstranten door de inzet van traangas erg moesten huilen en hoesten.
Nu er relletjes uitbreken in Parijs negeren dezelfde media dat een rechter het in zijn botte hoofd haalde om de demonstratie in Parijs te verbieden, dat triggerhappy agenten gewetenloos inslaan op de demonstranten en dat minstens 12 demonstraties in de rest van Frankrijk vreedzaam verliepen. Nee, alle pro-Palestina demonstranten zijn een stel gewelddadige barbaren waartegen onze agenten niet hard genoeg kunnen optreden.
Verrassend? Nee.![]()
[ afbeelding ]
Tsja. Aan de andere kant weet je dat men dat gaat doen als je aan de demonstratie begint.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:02 schreef Bilge het volgende:
Mensen die denken dat een zwarte vlag met Arabische letters altijd en alleen voor ISIS staat...![]()
Geenstijl die koste wat het kost de demonstratie wil zwartmaken door er 1 detail uit te pikken en dat uit te vergroten... De teleurstelling, frustratie en onmacht wanneer blijkt dat de demonstratie gewoon vreedzaam verloopt... Het negeren van de boodschap van de demonstratie (de onderdrukking van de Palestijnen)...
Mensen die anno 2014, met alle toegang tot sociale media, nog steeds in zulke goedkope propagandatrucjes trappen ...
Wat is dat dan wel voor vlag? Ik ken 'm niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:02 schreef Bilge het volgende:
Mensen die denken dat een zwarte vlag met Arabische letters altijd en alleen voor ISIS staat
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Standardquote:Op zondag 20 juli 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat is dat dan wel voor vlag? Ik ken 'm niet.
Ik heb me altijd afgevraagd waar die idealistische relgeneratie is gebleven.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik voel mijn jeugd weer langskomen namelijk the 60's Heerlijk die rellen in vele Europese steden met een meppende Politie op de massa.
Dit had je idd kunnen zien aankomen, maar aan de andere kant: wie een hond wil slaan, vindt altijd wel een stok.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:04 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Tsja. Aan de andere kant weet je dat men dat gaat doen als je aan de demonstratie begint.
Als je slim bent gebruik je dat
Omdat Israel kunstmatig in stand wordt gehouden door het Westen. Zij krijgen de modernste wapens (staat ook in de brief van de Noorse arts, dit had je kunnen weten), geld, intel en politieke steun. Er wordt dus niet zo zeer om hulp gevraagd, alswel om te stoppen met het steunen van een terreurstaat.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:13 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom weer Amerika en vaak ook de EU? Los lekker zelf je problemen op.
Ik ook niet, maar de vlag van ISIS ziet er anders uit (die omvat de stempel van de profeet Muhammed).quote:Op zondag 20 juli 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Jij hebt ook een zwarte avatar, oftewel geen lieverdje. Dus wegwezen!quote:Op zondag 20 juli 2014 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Standard
Wordt vaak gebruikt door jihadis.
Oftewel: geen lievertje. Dus wegwezen.
Jezus... Best ziek om daar je kinderen mee rond te laten lopen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Black_Standard
Wordt vaak gebruikt door jihadis.
Oftewel: geen lievertje. Dus wegwezen.
Verlang je ook zo terug naar je jeugd?quote:Op zondag 20 juli 2014 15:30 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik voel mijn jeugd weer langskomen namelijk the 60's Heerlijk die rellen in vele Europese steden met een meppende Politie op de massa.
Dat is niet racistisch.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:37 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
Wat een racisten trouwens alleen maar protesteren omdat er een if 2 moskims slachtoffers zijn,
Maar als hele dorpen christenen van de aardbodem verdwinen in egypte, turkye, syrie of libye dan hoor je ze ineees niet meer.
Je bedoelt mensen die anno 2014 nog steeds in fijne groeperingen zoals ISIS en sprookjes figuur Allah geloven?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:02 schreef Bilge het volgende:
Mensen die anno 2014, met alle toegang tot sociale media, nog steeds in zulke goedkope propagandatrucjes van massamedia trappen ...
Verdeel- en heers- politiek en individualisme. De politiek zet welbewust mensen tegen elkaar op (Marokkanen en werklozen zijn misdadigers) en de kortzichtige Telegraaf lezende "hard werkende" Nederlander slikt alle propaganda voor zoete koek. Als er iets is om echt boos over te worden zal de Telegraaf wel even een haat-campagne starten tegen paddo's of de "linkse" publieke omroep om de aandacht af te leiden. Of politici stellen je voor valse keuzes. Je mag wel welvarend zijn, maar dan moet je corrupte bestuurders en CEO's die veel te veel verdienen voor lief nemen ("iedereen arm" dogma van de rechtse kerk).quote:Op zondag 20 juli 2014 16:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ik heb me altijd afgevraagd waar die idealistische relgeneratie is gebleven.De huidige jeugd is enorm passief, amoreel, cynisch en pro-machthebber ipv pro-onderdrukte. Deel jij deze observatie en heb je er een verklaring voor?
quote:Op zondag 20 juli 2014 16:29 schreef Bilge het volgende:
[..]
Jij hebt ook een zwarte avatar, oftewel geen lieverdje. Dus wegwezen!
Een vrij standaard vlag. Ondanks wat andere mensen ervan proberen te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een standaard vlag? Dus ze hebben 'm bij de Blokker ook wel?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een vrij standaard vlag. Ondanks wat andere mensen ervan proberen te maken.
Verkopen ze bij de Blokker allerlei vlaggen dan? Nooit geweten.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:08 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Een standaard vlag? Dus ze hebben 'm bij de Blokker ook wel?
Ja, Nederlandse vlaggen, oranjevlaggen, van alles en nog wat.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Verkopen ze bij de Blokker allerlei vlaggen dan? Nooit geweten.
Dat is een vrij beperkt assortiment.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, Nederlandse vlaggen, oranjevlaggen, van alles en nog wat.
Nee, 'van alles en nog wat' omvat heel veel.quote:
Ik zie allerlei vlaggen niet regelmatig in Nederland. Dat maakt de andere vlaggen niet bijzonder of minder standaard. Maar ik begrijp dat je meegaat in de retoriek dat een vlag met de Islamitische geloofsgetuigenis al voldoende is om te spreken over een Jihadvlag. Hoe bedoel je gehersenspoeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, 'van alles en nog wat' omvat heel veel.
Maar om aan het flauwe zijpaadje een einde te maken: als het een standaardvlag was, dan zou ik 'm regelmatig zien en dat is niet het geval. Maar hierboven is het antwoord al gegeven, dus dat maakt verder ook niet uit.
Ja hoho. Ik ging gewoon af op dat Wikipedia-linkje. Of is Wikipedia nu ook al onderdeel van een anti-islamitisch complot?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie allerlei vlaggen niet regelmatig in Nederland. Dat maakt de andere vlaggen niet bijzonder of minder standaard. Maar ik begrijp dat je meegaat in de retoriek dat een vlak met de Islamitische geloofsgetuigenis al voldoende is om te spreken over een Jihadvlag. Hoe bedoel je gehersenspoeld.
Bewijsquote:Op zondag 20 juli 2014 12:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij gaat er vanuit dat alle demonstranten moslim zijn. Er lopen ook joden mee.
Je gaat liever af op wat Wiki zegt (wat door elke randdebiel kan worden geschreven, maar dat terzijde) dan wat moslims over de vlag zeggen toch? Oftewel het moet een Jihad-vlag zijn en de moslims hier liegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:15 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja hoho. Ik ging gewoon af op dat Wikipedia-linkje. Of is Wikipedia nu ook al onderdeel van een anti-islamitisch complot?
Probeer maar dan. Wikipedia is al jaren betrouwbaarder dan Encyclopedia Britannica.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat liever af op wat Wiki zegt (wat door elke randdebiel kan worden geschreven, maar dat terzijde)
Waar haal je dat nou vandaan man? Dat zeg ik helemaal niet. Als je in wil gaan tegen je zelfbedachte opmerkingen, doe dat dan gerust, maar dat kun je ook wel zonder mij, lijkt me.quote:dan wat moslims over de vlag zeggen toch? Oftewel het moet een Jihad-vlag zijn en de moslims hier liegen.
Hoezo probeer dan maar, de uitleg staat nota bene in je eigen geliefde Wiki. Of is dat ook niet goed genoeg. Dat er bepaalde groeperingen er voor eigen gewin een 'Jihad' vlag van hebben gemaakt, maakt het allemaal niet anders. Of noemen we de Nederlandse vlag ook een extremisten-vlag omdat rechtse nationalisten er gebruik van maken?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:19 schreef Jigzoz het volgende:
Probeer maar dan. Wikipedia is al jaren betrouwbaarder dan Encyclopedia Brittanica.
Dat haal ik uit de manier waarop je het onderwerp benaderde, je eerdere generaliseringen en algemene vooroordelen. Is verder niets op tegen hoor.quote:Waar haal je dat nou vandaan man? Dat zeg ik helemaal niet. Als je in wil gaan tegen je zelfbedachte opmerkingen, doe dat dan gerust, maar dat kun je ook wel zonder mij, lijkt me.
Test maar. Zet er maar iets in wat niet waar is. Kijken hoe lang het er in blijft staan.quote:
Jammer voor je want ze hebben het te druk met Idols kijken en comazuipen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:26 schreef Toofastforyou21 het volgende:
nu hopen dat de rest van de wereld dit ook in gaat zien en er wat aan gaat doen..
Maar ben jij nou ISIS-sympathisant?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jammer voor je want ze hebben het te druk met Idols kijken en comazuipen.
Vrij lang, zolang je het maar met 'bronnen' onderbouwd. En dan wordt er niet naar de objectiviteit van de bronnen zelf gekeken. Maar goed dat hoef ik je niet uit te leggen, weet je zelf ook dondersgoed. Veder zijn het geen beschuldigingen hoor en is er niets mis met de PVV-hoek.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Test maar. Zet er maar iets in wat niet waar is. Kijken hoe lang het er in blijft staan.
Op de rest van je idiote beschuldigingen ga ik niet in. Ik zie echt niet in waar ze op slaan. Of is dit een of andere manier om alles en iedereen die geen moslim is maar in het PVV-hoekje te proppen?
De ware aard van het beestjequote:Op zondag 20 juli 2014 17:28 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jammer voor je want ze hebben het te druk met Idols kijken en comazuipen.
Je beschikt niet over een glazen bol, dus ik neem je voorspelling niet serieus.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:30 schreef Toofastforyou21 het volgende:
De ware aard van het beestjewereldoverheersing zit er niet in, nu niet nooit niet, droom lekker verder...
Klopt, and there ain't a thing you are going to do about it!quote:Op zondag 20 juli 2014 17:26 schreef Toofastforyou21 het volgende:
de meest grote gore racisten en fascisten zijn de moslims zelf
Like i carequote:Op zondag 20 juli 2014 17:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je beschikt niet over een glazen bol, dus ik neem je voorspelling niet serieus.
Zij bepalen zelf wat zij doen, hebben ze jou, zionistenknecht, niet voor nodig.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:32 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Die demonstranten zijn toch zo begaan met Palestina ? Free Palestina, wij zijn Palestijnen ?
Dat ze de Palestijnen maar gaan helpen ipv een boze menigte te vormen, moslims zijn in deze niet objectief.
Hoeft ook niet, daar zorgen ze zelf wel voorquote:Op zondag 20 juli 2014 17:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt, and there ain't a thing you are going to do about it!![]()
Dit is hun manier van helpen, aandacht ervoor vragen - kleren en geld sturen - etc.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:32 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Die demonstranten zijn toch zo begaan met Palestina ? Free Palestina, wij zijn Palestijnen ?
Dat ze de Palestijnen maar gaan helpen ipv een boze menigte te vormen, moslims zijn in deze niet objectief.
Zionistenknechtquote:Op zondag 20 juli 2014 17:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zij bepalen zelf wat zij doen, hebben ze jou, zionistenknecht, niet voor nodig.
ISIS-aanhangers, ze zitten overal jongen! Pas maar op! Iedereen die opkomt voor Palestijnen of überhaupt moslim is, is een ISIS-aanhanger!quote:Op zondag 20 juli 2014 17:34 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. ISIS-aanhangers schijnen zich nogal te schamen voor hun overtuigingen.
Spreek voor jezelf.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:34 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Zionistenknecht![]()
Inderdaad nog wel, maar dat gaat niet lang meer duren want het begint iedereen inmiddels de keel uit te hangen.
Wat een helden zijn het tochquote:Op zondag 20 juli 2014 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is hun manier van helpen, aandacht ervoor vragen - kleren en geld sturen - etc.
Haha wat ben je toch een malle jongen, 3 uitzendingen Afghanistan tellen niet mee ?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker, kunnen we van jou als toetsenbordheld niet zeggen.
Lekker op kleine moslimkinderen schieten. For freedom. Je had alle kans om al die fascisten op te ruimen, maar je hebt duidelijk gefaald.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Haha wat ben je toch een malle jongen, 3 uitzendingen Afghanistan tellen niet mee ?
Kutkneusje
En dan anderen partijdig noemen. Lol, loser. Ook in Afghanistan heb je gefaald.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:36 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Haha wat ben je toch een malle jongen, 3 uitzendingen Afghanistan tellen niet mee ?
Kutkneusje
Laat jezelf nog wat meer kennen haatbaard.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lekker op kleine moslimkinderen schieten. For freedom.
Ik ben tenminste geen schoothondje van de Amerikanen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:38 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Laat jezelf nog wat meer kennen haatbaard.
Sterven zodat Bush kan chillen op zijn ranch in Texas. Domkop.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:38 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Laat jezelf nog wat meer kennen haatbaard.
Was je erbij dan ? wat heb jij gedaan om er wat aan te toen ?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:38 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
En dan anderen partijdig noemen. Lol, loser. Ook in Afghanistan heb je gefaald.
Voor iemand die zo tegen propaganda is gebruik je wel erg typische propagandistische termen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik ben tenminste geen schoothondje van de Amerikanen.
Ben jij ISIS-sympathisant?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ISIS-aanhangers, ze zitten overal jongen! Pas maar op! Iedereen die opkomt voor Palestijnen of überhaupt moslim is, is een ISIS-aanhanger!
Nee jij bent het schoothondje van de plaatselijke Imam zo te lezen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Give me morequote:Op zondag 20 juli 2014 17:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Sterven zodat Bush kan chillen op zijn ranch in Texas. Domkop.
Een grotere held dan met een wapen rondzwaaien als bezettingsmacht van de Amerikanen. Een ware geweldloze held. Iets wat niet in je woordenboek voor komt.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Was je erbij dan ? wat heb jij gedaan om er wat aan te toen ?
Lekker veilig berichtjes typen op fok en wat centjes en kleertjes inzamelen, wat een held ben jij.
Lekker veilig in Nederland, waar je kan en mag zeggen wat je wil triestheid.
Daarom krijgt 75% van Nederland een steeds grotere hekel aan de islam en aan moslims.
Stel ondankbare honden zijn het hier.
Waarom zou ik jou dankbaar moeten zijn?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Stel ondankbare honden zijn het hier.
Het feit dat jij volstrekt negeert wat hij te zeggen heeft, spreekt boekdelen. En je vraag is verder achterlijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Voor iemand die zo tegen propaganda is gebruik je wel erg typische propagandistische termen.
[..]
Ben jij ISIS-sympathisant?
Maar jij zegt niks.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het feit dat jij volstrekt negeert wat hij te zeggen heeft, spreekt boekdelen.
Beter nog dat dan naar de pijpen dansen van de plaatselijke haat prediker, en de booslims vragen zich nog steeds af waarom geen ondernemer ze meer wil hebben ?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:41 schreef Brum_brum het volgende:
Hoe weet je dat al die passionele pro Palestina mensen tuig zijn? Ze demonstreren voor honderden doden door joden en zijn stil over honderdduizenden dode mensen door moslim geweld in de moslim gristengrens in noord Afrika. Ze zijn boos over het afpakken van een stuk land ter grote van Utrecht, terwijl stukken zo groter dan Frankrijk worden gejat.
Je verwacht van een trotse kinderverminker dat moord te ver gaatquote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar jij zegt niks.
Waarom is het zo moeilijk om te zeggen: "Nee, ik sympathiseer niet met ISIS?"
Nogmaals, spreek voor jezelf, loser.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Dat komt omdat wij niets zeggende schoothondjes zoals jij niet willen
Vrij simpel, omdat het een belediging is om überhaupt die vraag te stellen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar jij zegt niks.
Waarom is het zo moeilijk om te zeggen: "Nee, ik sympathiseer niet met ISIS?"
Dat is toch niet zo gek?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Je verwacht van een trotse kinderverminker dat moord te ver gaat?
Precies, lekker de piemel van de Amerikanen likken. En vooral alleen maar doen wat zij zeggen. Geen kritische blik, niets. Lekker onschuldige mensen uitmoorden en platbombarderen. Je zal vast trots zijn met hetgeen je hebt bereikt in dat land.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:42 schreef Toofastforyou21 het volgende:
Beter nog dat dan naar de pijpen dansen van de plaatselijke haat prediker, en de booslims vragen zich nog steeds af waarom geen ondernemer ze meer wil hebben ?
Waarom er zo'n enorme werkeloosheid is onder de moslimgemeenschap ?
Dat komt omdat wij niets zeggende schoothondjes zoals jij niet willen, en liever zien verdwijnen naar bijvoorbeeld de gaza strook.
Ga daar lekker kruisrakketjes koppen loser.
Heb je zelf net gebruikt:quote:
Faalhaasquote:Op zondag 20 juli 2014 17:26 schreef Toofastforyou21 het volgende:
de meest grote gore racisten en fascisten zijn de moslims zelf
Dat is dus een 'nee'. Tof.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrij simpel, omdat het een belediging is om überhaupt die vraag te stellen.
Ik ben er geen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo gek?
Test drie: ben jij ISIS-sympathisant?
Er moet toch iemand op gegeven moment 'ja' of 'nee' durven zeggen.
Valt best mee hoor. Als iemand mij vraagt of ik een nazi homofoob ben dan is dat zover van mijn beleveniswereld af dat ik daar best nee op kan zeggen zonder boos te worden.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vrij simpel, omdat het een belediging is om überhaupt die vraag te stellen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:46 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Heb je zelf net gebruikt:
[..]
Faalhaas
Dat.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:02 schreef Bilge het volgende:
Mensen die denken dat een zwarte vlag met Arabische letters altijd en alleen voor ISIS staat...![]()
Geenstijl die koste wat het kost de demonstratie wil zwartmaken door er 1 detail uit te pikken en dat uit te vergroten... De teleurstelling, frustratie en onmacht wanneer blijkt dat de demonstratie gewoon vreedzaam verloopt... Het negeren van de boodschap van de demonstratie (de onderdrukking van de Palestijnen)...
Mensen die anno 2014, met alle toegang tot sociale media, nog steeds in zulke goedkope propagandatrucjes van massamedia trappen ...
Mwoah, het is schreeuwerig en doorspekt met stromannen. Niet gek veel anders dan de rest van FOK! Alleen wel kut om dan uit te vogelen wat ze nu eigenlijk wél echt vinden. Zeker als daar geheimzinnig over gedaan moet worden.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:45 schreef Twiitch het volgende:
Natuurlijk zijn ze allebei ISIS-sympathisant. Kijk naar hun manier van posten.
Dat is leuk dat het in je twisted belevingswereld geen impliciete belediging is, maar dat is het in mijn belevingswereld wel degelijk. Het is een extreem achterlijke vraag.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:47 schreef Brum_brum het volgende:
Valt best mee hoor. Als iemand mij vraagt of ik een nazi homofoob ben dan is dat zover van mijn beleveniswereld af dat ik daar best nee op kan zeggen zonder boos te worden.
Dat is ook vast niet het gevolg van de post van je grote vriend Toofastforyou21 die jij lekker negeert alsof hij totaal niet bestaat. Maar ondertussen reageer je wel op de felle posts van moslims op zijn post....quote:Op zondag 20 juli 2014 17:48 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Mwoah, het is schreeuwerig en doorspekt met stromannen. Niet gek veel anders dan de rest van FOK! Alleen wel kut om dan uit te vogelen wat ze nu eigenlijk wél echt vinden. Zeker als daar geheimzinnig over gedaan moet worden.
Waarom? Je hebt in onze laatste paar gesprekken al bewezen een complete psychopaat te zijn. Het feit dat je nu al moeite hebt met een simpele vraag zegt mij dat je ISIS niet helemaal afkeurt.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is leuk dat het in je twisted belevingswereld geen impliciete belediging is, maar dat is het in mijn belevingswereld wel degelijk. Het is een extreem achterlijke vraag.
Als je mij als complete psychopaat weet te labelen, dan is het des te vreemder dat je die vraag stelt.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:50 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Waarom? Je hebt in onze laatste paar gesprekken al bewezen een complete psychopaat te zijn. Het feit dat je nu al moeite hebt met een simpele vraag zegt mij dat je ISIS niet helemaal afkeurt.
Ik heb al jaren met schreeuwerige PVV'ers in de clinch gelegen. Ik zie niet in wat ik daar verder nog mee moet. Met moslimextremisten heb ik daarentegen nog vrijwel nooit te maken gehad, dus die vind ik momenteel eigenlijk interessanter.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is ook vast niet het gevolg van de post van je grote vriend Toofastforyou21 die jij lekker negeert alsof hij totaal niet bestaat. Maar ondertussen reageer je wel op de felle posts van moslims op zijn post....
Want diegene die fel reageren op posts van een randdebiel zijn moslimextremisten? Wat maakt dan dat je alsnog overgaat tot het quoten van hun post zonder de context van die reactie erbij te betrekken?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:51 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik heb al jaren met schreeuwerige PVV'ers in de clinch gelegen. Ik zie niet in wat ik daar verder nog mee moet. Met moslimextremisten heb ik daarentegen nog vrijwel nooit te maken gehad, dus die vind ik momenteel eigenlijk interessanter.
Blijkbaar toch niet..quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Deed ik dat? O, dat zag ik niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:52 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want diegene die fel reageren op posts van een randdebiel zijn moslimextremisten? Wat maakt dan dat je alsnog overgaat tot het quoten van hun post zonder de context van die reactie erbij te betrekken?
Iemand die claimt het recht te hebben om het mes te zetten in gedrogeerde mensen die geen toestemming kunnen verlenen is gek ja. De meeste mensen hebben weinig moeite om een negatief label aan zulke mensen te geven. Het feit dat je Jodenhaat omhoog komt vanwege 300 doden terwijl honderdduizenden christelijke broeders dood zijn gegaan zegt mij dat ISIS rustig ook jouw helden organisatie kan zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je mij als complete psychopaat weet te labelen, dan is het des te vreemder dat je die vraag stelt.![]()
Of die mensen vinden die vraag kennelijk zo debiel dat ze je uitlachen en weghonen. Dat kan ook natuurlijk. Zoals in casu het geval is.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:56 schreef Jigzoz het volgende:
Deed ik dat? O, dat zag ik niet.
Maar mensen die de andere kant opkijken als ik ze vraag of ze ISIS-sympathisant zijn die verdenk ik wel van moslimextremisme ja. Als dat niet het geval was, dan was het antwoord zo gegeven.
En dat laatste heb ik nou weer totaal niet. Hoe zou dat toch komen denk je?quote:Vraag me of ik een nazi ben en ik ontken eerst en daarna ben ik benieuwd naar wat ik dan gezegd heb wat aanleiding geeft tot die vraag.
Daar heb je zijn favoriete onderwerp weer, de piemel.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:56 schreef Brum_brum het volgende:
Iemand die claimt het recht te hebben om het mes te zetten in gedrogeerde mensen die geen toestemming kunnen verlenen is gek ja.
Dus alle Joden zijn psychopaten?quote:Op zondag 20 juli 2014 17:56 schreef Brum_brum het volgende:
Iemand die claimt het recht te hebben om het mes te zetten in gedrogeerde mensen die geen toestemming kunnen verlenen is gek ja. De meeste mensen hebben weinig moeite om een negatief label aan zulke mensen te geven.
Jodenhaat nog wel. Toon dat maar eens aan.quote:Het feit dat je Jodenhaat omhoog komt vanwege 300 doden terwijl honderdduizenden christelijke broeders dood zijn gegaan zegt mij dat ISIS rustig ook jouw helden organisatie kan zijn.
Misschien ben je heel onzeker? Snel op je pik getrapt? Weet ik veel, zeg het maar.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:59 schreef Mutant01 het volgende:
En dat laatste heb ik nou weer totaal niet. Hoe zou dat toch komen denk je?
Of zou het misschien liggen aan het feit dat die terminologie zo vaak misbruikt wordt, dat het eigenlijk qua gewicht (in betekenis) heeft verloren. Zoals de term nazi, racisme of discriminatie.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:00 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien ben je heel onzeker? Snel op je pik getrapt? Weet ik veel, zeg het maar.
Wat zullen er veel teleurgestelde onderbuiken zijn. Sjongejonge zeg, gaat men zich juist op dit moment goed gedragen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:54 schreef Clashy het volgende:
Netjes dat de betogers een minuut stilte hebben gehouden voor de slachtoffers van MH17 en een minuut stilte voor de slachtoffers in Gaza.
Snel jongens - overval even een juwelier ofzo...quote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Wat zullen er veel teleurgestelde onderbuiken zijn. Sjongejonge zeg, gaat men zich juist op dit moment goed gedragen.
quote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Wat zullen er veel teleurgestelde onderbuiken zijn. Sjongejonge zeg, gaat men zich juist op dit moment goed gedragen.
Oké, dat was niet zo bedoeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of zou het misschien liggen aan het feit dat die terminologie zo vaak misbruikt wordt, dat het eigenlijk qua gewicht (in betekenis) heeft verloren. Zoals de term nazi, racisme of discriminatie.
En ook aan jou: mijn excuses dat ik je in verband bracht met ISIS-sympathieën. Als ik had geweten dat je dat een intense belediging vond, dan had ik dat niet gedaan. Wees de volgende keer alsjeblieft niet bang om dat gewoon aan te geven. Nu ben ik, uit pure onwetendheid, nog lang in de veronderstelling geweest dat je echt met ISIS sympathiseerde.quote:
Dat ze zich in dit topic verzamelen om te wachten totdat ze gezamenlijk op moslims kunnen schelden alleen alquote:Op zondag 20 juli 2014 18:02 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Cool.quote:
Het is ook niet makkelijk om er niet hard in te gaan als je geconfronteerd wordt een opeenstapeling van vooroordelen of rare opmerkingen zoals die van Toofastforyou21. Moslims zijn ook maar mensen en geen robots. Door aan de lopende band naar je hoofd geslingerd te krijgen dat je racist, psychopaat, fascist, moslimextremist, Jodenhater en of ISIS-sympathisant bent - op basis van echt HE-LE-MAAL niets.. tja..quote:Op zondag 20 juli 2014 18:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Cool.
Maar hé, in het vervolg wel wat kalmer hè. Discussie is bedoeld op het bereiken van een soort overeenstemming. Ik ben echt de beroerdste niet, maar jij komt er wel erg vaak onnodig hard in.
En aarzel ook beslist niet om mij erop aan te spreken als ik hetzelfde doe hoor. Ik ben ook geen heilig boontje.
Maak je niet druk. Je wil niet weten wat, bijvoorbeeld, een satanist zoal verweten wordt aan onzin. Die mensen hoor je ook niet. Nooit zelfs.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is ook niet makkelijk om er niet hard in te gaan als je geconfronteerd wordt een opeenstapeling van vooroordelen of rare opmerkingen zoals die van Toofastforyou21. Moslims zijn ook maar mensen en geen robots. Door aan de lopende band naar je hoofd geslingerd te krijgen dat je racist, psychopaat, fascist, moslimextremist, Jodenhater en of ISIS-sympathisant bent - op basis van echt HE-LE-MAAL niets.. tja..
Precies mijn punt, het jarenlange geforceerde gewelddadige verzet heeft geleid tot een compleet hopeloze situatie. Dat komt ervan als je naïef idealisme verkiest boven het welzijn van je burgers.quote:Op zondag 20 juli 2014 15:08 schreef Bilge het volgende:
[..]
Er zijn geen inkomsten. Zelfs ambtenaren krijgen al 4 maanden niet betaald. Israel heeft de weinige Palestijnse gebieden die zij nog niet heeft geannexeerd hermetisch van de buitenwereld afgesloten. Met tunnels naar Egypte wist de Hamas-regering zich staande te houden, maar na Sisi's staatsgreep en de gevangenneming van de Moslimbroeders zijn de tunnels gesloten waardoor er dus geen inkomsten meer zijn. De Palestijnse gebieden worden niet voor niets een openluchtgevangenis genoemd...
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:26 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
zal wel weer zo een "vreedzame" demonstratie zijn waar alles kapot gemaakt moet worden.
quote:Op zondag 20 juli 2014 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 juli 2014 12:37 schreef Jigzoz het volgende:
Rellen en slopen als je sympathie voor je zaak wil krijgen is natuurlijk niet echt slim...
We hebben het gezien ja.quote:
Een beetje een naive reactie van je in het licht dat pro-hamas demostraties al voor meer dan 12,7 miljoen euro aan schade hebben gemaakt de laatste 5 dagen door heel europa.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
We hebben het gezien ja.
![]()
![]()
Nee, uiterst naïef en bevooroordeeld van jou. Zoveel demonstraties gaan vreedzaam, maar daar heb je het niet over.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:45 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
Een beetje een naive reactie van je in het licht dat pro-hamas demostraties al voor meer dan 12,7 miljoen euro aan schade hebben gemaakt de laatste 5 dagen door heel europa.
quote:Op zondag 20 juli 2014 14:43 schreef Bilge het volgende:
Tijdens de gewelddadige protesten in Turkije (vorig jaar) waren de mainstream westerse media erg begaan met het lot van de arme demonstranten. De gewelddadigheid van agenten kwam onder een vergrootglas, de gewelddadigheid van de demonstranten werd volkomen genegeerd. De Turkse agenten waren een stelletje fascisten omdat de arme demonstranten door de inzet van traangas erg moesten huilen en hoesten.
Nu er relletjes uitbreken in Parijs negeren dezelfde media dat een rechter het in zijn botte hoofd haalde om de demonstratie in Parijs te verbieden, dat triggerhappy agenten gewetenloos inslaan op de demonstranten en dat minstens 12 demonstraties in de rest van Frankrijk vreedzaam verliepen. Nee, alle pro-Palestina demonstranten zijn een stel gewelddadige barbaren waartegen onze agenten niet hard genoeg kunnen optreden.
Verrassend? Nee.![]()
[ afbeelding ]
Duidelijk dat het voor jouw cultuur heel bijzonder is als een demonstratie zonder geweld en haatzaaierij gaat. Hier in het westen met de oud-westerse cultuur was het gebruikelijk dat er geen geweld of haatzaaierij en racisme gepaart gaat met eem demonstratie. Laat wel weer zien hoever jullie pro-hamas activisten van de westerse gewoonten en gebruiken staan.quote:Op maandag 21 juli 2014 16:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee, uiterst naïef en bevooroordeeld van jou. Zoveel demonstraties gaan vreedzaam, maar daar heb je het niet over.
Ook de quote negeren die ik meegeefquote:Op maandag 21 juli 2014 16:55 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
[..]
Duidelijk dat het voor jouw cultuur heel bijzonder is als een demonstratie zonder geweld en haatzaaierij gaat. Hier in het westen met de oud-westerse cultuur was het gebruikelijk dat er geen geweld of haatzaaierij en racisme gepaart gaat met eem demonstratie. Laat wel weer zien hoever jullie pro-hamas activisten van de westerse gewoonten en gebruiken staan.
Je kunt nu wachten op een reactie als: je lult maar wat, je weet niet waar je over praat, zionist, bedtijd voor jou kloontje, speeltijd is overquote:Op maandag 21 juli 2014 17:16 schreef havanagila het volgende:
Zegt degene die dag en nacht in de palestina/israël topics loopt te preken over hoe ie "mensen er uit lult", alles wat hem tegen staat "dom en achterlijk is"....
Punt is gewoon dat er geen sprake is van objectiviteit. Men loopt niet met die demonstraties mee puur omdat er burgerslachtoffers vallen, maar omdat men zelf een islamitische achtergrond heeft en Israël joods is. Tegen Boko Haram zie je geen mensen met Turkse vlaggen demonstreren, het conflict in Syrië, waar het WEL om platte ongegeneerde genocide draait, hoor je ook niemand om vrede roepen.
Nee, dit is selectief het jodendom eruit pikken en daar tegen demonstreren, klaar. Over alle andere onschuldige slachtoffers, bijvoorbeeld in Syrië, Irak, Afghanistan, stenigingen in Saudi Arabië enz. hoor je dan ook geen hond klagen.
Mensen die dingen posten zoals 'Steun aan terroristische organisatiequote:Op maandag 21 juli 2014 17:16 schreef havanagila het volgende:
Zegt degene die dag en nacht in de palestina/israël topics loopt te preken over hoe ie "mensen er uit lult", alles wat hem tegen staat "dom en achterlijk is"....
Punt is gewoon dat er geen sprake is van objectiviteit. Men loopt niet met die demonstraties mee puur omdat er burgerslachtoffers vallen, maar omdat men zelf een islamitische achtergrond heeft en Israël joods is. Tegen Boko Haram zie je geen mensen met Turkse vlaggen demonstreren, het conflict in Syrië, waar het WEL om platte ongegeneerde genocide draait, hoor je ook niemand om vrede roepen.
Nee, dit is selectief het jodendom eruit pikken en daar tegen demonstreren, klaar. Over alle andere onschuldige slachtoffers, bijvoorbeeld in Syrië, Irak, Afghanistan, stenigingen in Saudi Arabië enz. hoor je dan ook geen hond klagen.
Je bent zelf echt vreselijk selectief, en reageer je weer niet op de standpunten van havangile die hij in zijn reactie aandraagt, ga er dan eens inhoudelijk op in, in plaats van eromheen te draaien.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mensen die dingen posten zoals 'Steun aan terroristische organisatie![]()
![]()
![]()
' op een foto van een vreedzame demonstratie waar solidariteit en steun wordt laten zien, en vervolgens met 'ok
' reageren op iemand die inhoudelijk op ze ingaat, of bijvoorbeeld dingen zoals statistieken ontkennen omdat ze tegen je zijn en zegt dat ze verzonnen zijn, of 2 woorden roepen en duidelijk laten zien dat ze niks van het conflict weten en vervolgens nooit meer iets zeggen noem ik inderdaad dom en achterlijk.
Of zoals toofastforyou21 hierboven, zijn eerste paar posts op mij reageerde en mij een hamas terrorist noemde en een kut kneus en weetikveelwat uit het niets (of omdat ik niet pro israel ben) en uiteindelijk door een mod is ingegrepen.
Als jij dat soort dingen niet dom en dergelijke vindt dan ja. Op inhoudelijke reacties heb ik nooit zo gereageerd.
Verder waren er ook veel Nederlanders gisteren op de demonstratie, hebben die tegenwoordig ook een jodenhaat met het pro-israel regime?
Waren allemaal Nederlanders, op een handjevol toeristen en wellicht wat illegalen na. En het gaat niet om jodenhaat maar de reden voor die demonstratie: onschuldige burgerslachtoffers. Die vallen bij de bosjes in Gaza ja, maar ook in Nigeria, ook in Syrië, en tal van anderen plaatsen, maar daar demonstreert geen hond voor.quote:Op maandag 21 juli 2014 17:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mensen die dingen posten zoals 'Steun aan terroristische organisatie![]()
![]()
![]()
' op een foto van een vreedzame demonstratie waar solidariteit en steun wordt laten zien, en vervolgens met 'ok
' reageren op iemand die inhoudelijk op ze ingaat, of bijvoorbeeld dingen zoals statistieken ontkennen omdat ze tegen je zijn en zegt dat ze verzonnen zijn, of 2 woorden roepen en duidelijk laten zien dat ze niks van het conflict weten en vervolgens nooit meer iets zeggen noem ik inderdaad dom en achterlijk.
Of zoals toofastforyou21 hierboven, zijn eerste paar posts op mij reageerde en mij een hamas terrorist noemde en een kut kneus en weetikveelwat uit het niets (of omdat ik niet pro israel ben) en uiteindelijk door een mod is ingegrepen.
Als jij dat soort dingen niet dom en dergelijke vindt dan ja. Op inhoudelijke reacties heb ik nooit zo gereageerd.
Verder waren er ook veel Nederlanders gisteren op de demonstratie, hebben die tegenwoordig ook een jodenhaat met het pro-israel regime?
Niet?quote:Op maandag 21 juli 2014 18:12 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waren allemaal Nederlanders, op een handjevol toeristen en wellicht wat illegalen na. En het gaat niet om jodenhaat maar de reden voor die demonstratie: onschuldige burgerslachtoffers. Die vallen bij de bosjes in Gaza ja, maar ook in Nigeria, ook in Syrië, en tal van anderen plaatsen, maar daar demonstreert geen hond voor.
Hebben die moordenaars hier ook een ambassadeur, de status van meest bevriende natie, privileges op schiphol en deelname aan het songfestival en Europese sportevenementen?quote:Op maandag 21 juli 2014 18:12 schreef havanagila het volgende:
[..]
Waren allemaal Nederlanders, op een handjevol toeristen en wellicht wat illegalen na. En het gaat niet om jodenhaat maar de reden voor die demonstratie: onschuldige burgerslachtoffers. Die vallen bij de bosjes in Gaza ja, maar ook in Nigeria, ook in Syrië, en tal van anderen plaatsen, maar daar demonstreert geen hond voor.
Ik geef je een overzicht van demonstraties tegen Syrië, en het eerste nieuwsbericht over demonstraties tegen Nigeria (google maar, er is meer te vinden.). Dus je claim dat daar geen hond voor opkomt is al meteen invalide. Pro Palestina vroeg je niet van me en dat zal ongetwijfeld meer zijn geweest gezien dat vermenigvuldigd met een factor 10 langer duurt.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:23 schreef havanagila het volgende:
Ja, een link naar demonstraties tegen het conflict in Syrië en een linkje naar een nieuwbericht over een demonstratie in Nigeria. Sterk punt. Alleen jammer dat er geen lijstje van Pro Palestina demonstraties bij staat. Maar goed dat is alleen maar handig natuurlijk.
Ik heb mijn punt gemaakt en ga die niet voor een 3e keer maken. Je begrijpt goed wat ik bedoel.
Geef ik aan dat goed te keuren dan? Enige punt wat ik maak is dat men niet puur en alleen vanuit onderdrukking en om onschuldige dode demonstreert. Meer zeg ik niet en moet er ook niet van gemaakt worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hebben die moordenaars hier ook een ambassadeur, de status van meest bevriende natie, privileges op schiphol en deelname aan het songfestival en Europese sportevenementen?
Nee, ipv een discussie te voeren probeer je je gelijk te halen door middel van allerlei uitvluchten en zaken die je goed uitkomen. Precies hetzelfde wat men in Jeruzalem en Gaza doet en waarom er tig Palestijnen en Israëli's in angst leven en onnodig sterven, en er (na tientallen jaren!!) nog geen vrede in zicht is.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:29 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik geef je een overzicht van demonstraties tegen Syrië, en het eerste nieuwsbericht over demonstraties tegen Nigeria (google maar, er is meer te vinden.). Dus je claim dat daar geen hond voor opkomt is al meteen invalide. Pro Palestina vroeg je niet van me en dat zal ongetwijfeld meer zijn geweest gezien dat vermenigvuldigd met een factor 10 langer duurt.
Ik heb mijn punt ook al meerdere malen gemaakt, maar goed daar lijk je blind voor te zijn.
Allerlei zaken die mij goed uitkomen.... zoals iets objectiefs als de statistieken.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nee, ipv een discussie te voeren probeer je je gelijk te halen door middel van allerlei uitvluchten en zaken die je goed uitkomen. Precies hetzelfde wat men in Jeruzalem en Gaza doet en waarom er tig Palestijnen en Israëli's in angst leven en onnodig sterven, en er (na tientallen jaren!!) nog geen vrede in zicht is.
Hij heeft je er gewoon uitgeluld. Zou je sieren dat ook toe te geven.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Nee, ipv een discussie te voeren probeer je je gelijk te halen door middel van allerlei uitvluchten en zaken die je goed uitkomen. Precies hetzelfde wat men in Jeruzalem en Gaza doet en waarom er tig Palestijnen en Israëli's in angst leven en onnodig sterven, en er (na tientallen jaren!!) nog geen vrede in zicht is.
Objectief in jou ogen ja.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Allerlei zaken die mij goed uitkomen.... zoals iets objectiefs als de statistieken.
Juist ja.
Objectief in de ogen van miljoenen rationele denkers. Hoe kun je harde cijfers ontkennen? Zo iets heb ik nooit begrepen, tenzij ze natuurlijk tegen je keren.quote:
Om die andere lijstjes vroeg ik ook niet, maar die plaats je wel expliciet ZONDER linkje naar demonstraties zoals die van afgelopen zaterdag. Objectief valt zoiets niet te noemen. Punt.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:29 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik geef je een overzicht van demonstraties tegen Syrië, en het eerste nieuwsbericht over demonstraties tegen Nigeria (google maar, er is meer te vinden.). Dus je claim dat daar geen hond voor opkomt is al meteen invalide. Pro Palestina vroeg je niet van me en dat zal ongetwijfeld meer zijn geweest gezien dat vermenigvuldigd met een factor 10 langer duurt.
Ik heb mijn punt ook al meerdere malen gemaakt, maar goed daar lijk je blind voor te zijn.
Dankjewel voor de mededeling, maar het gaat me om de discussie, niet om mijn ego te strelen.quote:Op maandag 21 juli 2014 18:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij heeft je er gewoon uitgeluld. Zou je sieren dat ook toe te geven.
Ik snap dit niet, je claimde dat er geen hond voor opkomt en ik laat je zien dat er wel dergelijk mensen voor demonstreren.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:01 schreef havanagila het volgende:
[..]
Om die andere lijstjes vroeg ik ook niet, maar die plaats je wel expliciet ZONDER linkje naar demonstraties zoals die van afgelopen zaterdag. Objectief valt zoiets niet te noemen. Punt.
Dit is exact wat je net hebt gezegd en waar ik net op ging..quote:Dankjewel voor de mededeling, maar het gaat me om de discussie, niet om mijn ego te strelen.
Punt is, voor de zoveelste keer: Men liep zaterdag niet puur en uitsluitend te demonstreren vanwege onschuldige slachtoffers. Zoals ik al aangaf vallen die ook in Syrië, en Irak, en Afghanistan, bij stenigingen in Saudi Arabië en andere oorden, bij massale ontvoeringen in Nigeria, aanslagen in Kenia en ga zo maar door. Echter zie je daar niemand om schreeuwen, met Syrische vlaggen wapperen of wat dan ook.
Men toont zich buitenproportioneel meer verbonden met een enkel conflict: dat in Israël. En dan kun je de makkelijke weg kiezen en het op onderdrukking gooien, maar het feit dat men Joods is telt zeer zeker mee. En dat is kwalijk.
En voordat men weer aankomt met "boehoe je steunt moorden vanuit Israël", nee, dat doe ik niet. Beide partijen tonen verschrikkelijk gedrag en plegen walgelijke daden. Derhalve keur ik dit soort partijdige demonstraties (en reacties hier) ook zo af.
Ja, in de Nigeriaanse hoofdstad heeft er 1 enkele demonstratie plaatsgevonden. Mijn argumenten zijn onderuitgehaald, chapeau.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ik snap dit niet, je claimde dat er geen hond voor opkomt en ik laat je zien dat er wel dergelijk mensen voor demonstreren.
http://allafrica.com/stories/201406240618.htmlquote:Op maandag 21 juli 2014 19:06 schreef havanagila het volgende:
[..]
Ja, in de Nigeriaanse hoofdstad heeft er 1 enkele demonstratie plaatsgevonden. Mijn argumenten zijn onderuitgehaald, chapeau.
Waar zijn de machtige islam landen als je ze als '' broeders '' nodig hebt, het wordt met de dag duidelijker dat het puur joden haat is.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:10 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
http://allafrica.com/stories/201406240618.html
http://www.agi.it/en/worl(...)t_against_boko_haram
http://www.naij.com/65098.html
http://thinkprogress.org/(...)-boko-haram-stumble/
http://www.breitbart.com/(...)-Not-a-Religious-War
Moet ik nu het hele internet gaan surfen om duidelijk te maken dat ook voor andere kwesties er geprotesteerd wordt?
Ja, het zou wat zijn als men elke dag voor elke kwestie ging protesteren. Tuurlijk is het selectief, en ik al mogelijke verklaringen gegeven waarom het selectief is.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:16 schreef havanagila het volgende:
Nee, maar net doen alsof er voor de Palestijnse zaak een evenredig aantal demonstraties als voor ander geweld plaatsvinden helpt ook niet. Daar gaat men in Amsterdam en andere steden niet massaal de straat voor op, voor Palestina wel. Dat is selectief bezig zijn.
quote:Op maandag 21 juli 2014 19:24 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Waar zijn de machtige islam landen als je ze als '' broeders '' nodig hebt, het wordt met de dag duidelijker dat het puur joden haat is.
quote:Op maandag 21 juli 2014 18:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Objectief in de ogen van miljoenen rationele denkers. Hoe kun je harde cijfers ontkennen? Zo iets heb ik nooit begrepen, tenzij ze natuurlijk tegen je keren.
Zijn de 6 miljoen doden bij de holocaust ook gelogen, volgens jou?
Die 6 miljoen doden van de holocaust zijn alles behalve gelogen, (volgens een aantal islam staten wel maar dat terzijde).quote:Op maandag 21 juli 2014 19:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Krijg ik nog reactie hierop, trouwens?:
[..]
Ja die zijn dan wel weer echt en niet gelogen.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:29 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Die 6 miljoen doden van de holocaust zijn alles behalve gelogen, (volgens een aantal islam staten wel maar dat terzijde).
Objectief is in jou reactie suggestief omdat er ook miljoenen rationele denkers Israël wel blijven steunen, dus jou argument is suggestief.
quote:geregistreerd op: zondag 6 juli 2014 @ 20:53
laatste bezoek: 2 seconden geleden.
aantal posts: 214 (gemiddeld 15 per dag)
Zolang moslims mekaar met gemak in de pan hakken omdat ze zich niet 100% aan de voorschriften van de pedo profeet houden ga ik me er niet in verdiepen of ze joden haten, dat is verspilde moeite. Ze leven nog ergens in het stenen tijdperk. Palestijnen zijn niet eens welkom bij hun broeders in de regio, het is triest en eigenlijk niet meer dan dat.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:24 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Waar zijn de machtige islam landen als je ze als '' broeders '' nodig hebt, het wordt met de dag duidelijker dat het puur joden haat is.
Je ergens in verdiepen is niet aan jou besteed. Niet iets om trots op te zijn.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:35 schreef kawotski het volgende:
Zolang moslims mekaar met gemak in de pan hakken omdat ze zich niet 100% aan de voorschriften van de pedo profeet houden ga ik me er niet in verdiepen of ze joden haten, dat is verspilde moeite.
Ik verdiep me in genoeg zaken maar niet (meer) in mensen die raketten gooien (voorheen stenen) zien als de oplossing van een conflict.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Je ergens in verdiepen is niet aan jou besteed. Niet iets om trots op te zijn.
quote:Israeli military playing a lethal game of cat-and-mouse in Gaza
Officer tells Haaretz: 'Hamas' equipment and tactics are just like Hezbollah's.'
As Hamas militants learn from previous wars and from other terrorist groups, the Israel Defense Forces is discovering that its enemy is no longer fleeing at the sight of a tankful of soldiers.
As more injured soldiers were evacuated Sunday from the intense fighting in Shujaiyeh and brought to a makeshift landing-strip near Kfar Aza by the Gaza borders, the local commander ordered troops to move operations to behind a grove of trees, hidden away from media camera crews.
The numbers of casualties hadn't yet been cleared for publication and the last thing the IDF wanted was footage of wounded, bandaged soldiers being stretchered out of the war zone.
The Blackhawk helicopters ferrying their load to hospitals in southern and central Israel swooped in low, firing off flares to ward off heat-seeking missiles. In the space of two days, the limited ground incursion has become a re-run of the Second Lebanon War, with Israel's high-tech army playing a game of hide-and-seek with small missile teams.
One officer, a veteran of Gaza operations, who left the fighting area for a few hours, told Haaretz: "I've been to Shujaiyeh before, but I've never seen it – or Hamas – like this before. Their equipment and tactics are just like Hezbollah. Missile traps and IEDs everywhere – and they stay and fight instead of melting away like in the past."
In the wake of the 2006 Second Lebanon War, the IDF improved its fleet of armored personnel carriers (APCs), including more heavy Achzarit APCs and the new Namer, based on the Merkava tank. New Merkava MK IV was also acquired and equipped with TROPHY anti-missile systems, which is essentially a miniaturized version of the Iron Dome for armored fighting vehicles.
But the numbers of these new tanks and APCs at the army's disposal are still far from sufficient for supporting a major ground operation and seven of the 13 Golani soldiers who were killed in the fighting in the early hours of Sunday were in a 50-year-old M-113 APC, which was hit first an improvised explosive device (IED) and then by a missile.
"The new APCs are better – but they're also vulnerable to missiles, especially in this environment, where they have little room to maneuver. You have to continuously shift your location and in a place like Shujaiyeh there isn't much room," another officer told Haaretz.
Three other Golani soldiers, including a deputy battalion commander were killed when another missile hit the building in which they had set up their temporary headquarters.
But while the problems of operating in a cramped urban environment are well-known to the IDF from previous operations in Gaza, the level of Hamas fighting and relative professionalism has surprised the IDF to some degree.
"It's not a disaster, we can still handle them and we've killed many more of their fighters than they have ours but they are certainly one level above what I would have expected" said one IDF officer. "You can see they have learned both from Hezbollah and from watching us."
The Golani Brigade attacked Shujaiyeh on the third night of the ground offensive. Military sources said this was due both to the delay in the evacuation of civilians from the neighborhood and a reluctance by the IDF to immediately hit the area, which is seen as one of the most significant Hamas strongholds, a hub of tunnels and rocket launches, while the operation was still being conducted on a "limited" basis.
"We didn't go in on Friday because we were holding back" said an officer with knowledge of operational plans for Gaza. "The directive was for a limited operation but the tunnels which were revealed and Hamas' launching from Shujaiyeh We were certainly surprised by the extent of what we found there. The only problem is that fighting in a place like Shujaiyeh is Hamas' dream scenario, since we offer them so many targets. It's exactly what we were trying to avoid."
Despite the casualties on both sides, the IDF maintains that the fighting in Shujaiyeh was unavoidable and yielded major results in terms of tunnels and other Hamas infrastructure discovered and destroyed. While the Palestinians claim that between at least 60 civilians were killed in the fighting, the IDF insists that at least two-thirds of the casualties were Hamas fighters.
On Sunday night, IDF artillery and attack helicopters were raining fire over Shujaiyeh for a second night running, as close quarters combat continued. Neither side is giving up on the strategic location that has become a symbol of what is now looking like more like a war and what has already led to so much bloodshed.
Haaretz[/b]
Ik geef mijn mening net zoals dat jij dat doet, je speelt overigens weer direct op de man wat gewoon echt tekenend is voor jou.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja die zijn dan wel weer echt en niet gelogen.. Hoe voorspelbaar.
En van die 2e zin snap ik geen reet, zowel qua formulering als qua oorzaak-verband. Maargoed het hoeft al niet meer, je bent gewoon een trolletje (wat ik allang wist):
[..]
Jij kan het je permitteren om dom door het leven te gaan. Anderen doen het harde werk.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:41 schreef kawotski het volgende:
Ik verdiep me in genoeg zaken maar niet (meer) in mensen die raketten gooien (voorheen stenen) zien als de oplossing van een conflict.
Stop met trollen.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:45 schreef Toofastforyou21 het volgende:
[..]
Ik geef mijn mening net zoals dat jij dat doet, je speelt overigens weer direct op de man wat gewoon echt tekenend is voor jou.
Fundeer je antwoorden eens wat dat doe je niet, je roep toetert aan een stuk door dat het feiten zijn maar onderbouwt ze nauwelijks.
Het is maar wat je dom noemt, zolang ik leef gooien ze met raketten en het resultaat is 0 , nee - (minus). De Palestijnen zijn permanent een kat in het nauw, alleen zijn hun sprongen voorspelbaar. Wat wil je na jaren van dezelfde vertoning. Wie leert ze een nieuw trukje? Een paar jaar niets afvuren en kijken hoe mooi het leven kan zijn.. Of met z'n allen emigreren naar de omringende moslimlanden, ze zijn heel erg welkom.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:46 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Jij kan het je permitteren om dom door het leven te gaan. Anderen doen het harde werk.
Grappenmaker de mod reageert in zijn post direct op jou: Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:47 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stop met trollen.
Al jouw posts in NWS / Palestina en Israel #145 Geen feiten verdoezelen, de geschiedenis staa zijn getroll. En dan negeer je ook nog eens de waarschuwing van de mod. Ik ga niet meer op je in.
Boos omdat ze zich blijven verzetten tegen de Israëlische bezetters?quote:Op maandag 21 juli 2014 19:52 schreef kawotski het volgende:
Het is maar wat je dom noemt, zolang ik leef gooien ze met raketten en het resultaat is 0 , nee - (minus). De Palestijnen zijn permanent een kat in het nauw, alleen zijn hun sprongen voorspelbaar. Wat wil je na jaren van dezelfde vertoning. Wie leert ze een nieuw trukje? Een paar jaar niets afvuren en kijken hoe mooi het leven kan zijn.. Of met z'n allen emigreren naar de omringende moslimlanden, ze zijn heel erg welkom.
Duh. Overduidelijk dat Hamas op een offensief/confrontatie uit was. Van een (paar honderd) doden meer of minder kijken beide zijdes dan ook niet op. Jammer.quote:Op maandag 21 juli 2014 19:42 schreef Aloulou het volgende:
Wat al langer bleek, een grondoffensief in zo'n klein gebied is precies wat guerillastrijders van Hamas en andere gewapende groepen uitkomt. Ook een Israelische officier geeft aan dat hij verrast is door de grote tegenstand en dat waar "voorheen men wegrende bij het binnenrijden van de tanks men nu standvastig standhoudt en doorvecht".
[..]
Dat er veel aandacht is voor de vliegramp is begrijpelijk. Maar ga niet anderen dwingen om zich niet met het conflict in het Midden-Oosten bezig te houden omdat er een vliegramp heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:11 schreef maaria1990 het volgende:
Echt ongelofelijk dat, nu Nederland veel slachtoffers telt, er van sommigen geen enkel begrip is dat er veel aandacht voor is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |