Daar heeft het niets mee te maken. Er gaan ook dagelijks duizenden mensen dood in Afrika en er worden dagelijks honderden kinderen gedood in India. Waar zijn die protestmarsen dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou dat niet tegelijkertijd kunnen? Of zijn Palestijnse/Israelische kinderleventjes minder waard?
Ah ok, ik last 13:00 in de op. Laten we hopen dat het een beetje vreedzaam kan vandaag.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee. Demonstratie begint om 15:00 uur.
Ja, dat beetje aandacht gaat vast het verschil maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:16 schreef Polyfemos het volgende:
[..]
Nou, aandacht? Er was volgens mij vorige week ook al een tegendemonstratie. Ik heb er vertrouwen in dat zolang de politie die demonstranten hun gang laat gaan het niet tot rellen zal komen. Vorige week werd er al dikke censuur gepleegd toen er vlaggen afgepakt werden.
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Er gaan ook dagelijks duizenden mensen dood in Afrika en er worden dagelijks honderden kinderen gedood in India. Waar zijn die protestmarsen dan?
Die zijn er niet. Maar wat heeft dat ermee te maken? Jouw positie is dat het ook niet zo moeten, want vliegramp. Mijn positie is dat het wel zou moeten kunnen, want mensenlevens.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Daar heeft het niets mee te maken. Er gaan ook dagelijks duizenden mensen dood in Afrika en er worden dagelijks honderden kinderen gedood in India. Waar zijn die protestmarsen dan?
Draait de wereld om Nederland?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan? Nederland is in het hart geraakt. Het land is slachtoffer geworden van een oorlogsmisdaad, terwijl we helemaal niets hebben gedaan in Oekraïne en er niets mee te maken hebben. Daar moet de aandacht nu naar uitgaan. Niet naar de Palestijnen die al een halve eeuw zitten te halen en trekken met de Israëliërs en zelf ook voortdurend de boel daar uitlokken en op de spits drijven.
In het kort: twee vechten, twee schuld.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:06 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja, dat verbaast me inderdaad. Wat is jouw visie op deze kwestie dan?
Waar is jouw anti-Russische-separatisten-demonstratie?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
Waarom ben jij nog hier dan? Ga snel die kinderen helpen in Afrika, ze gaan doooooooooddddd!quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En waarom is heel Nederland dan al dagen in rep en roer vanwege een veel lager aantal Nederlandse slachtoffers?quote:Op zondag 20 juli 2014 13:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ah, zijn we het nog eens ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het kort: twee vechten, twee schuld.
Juist.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In het kort: twee vechten, twee schuld.
quote:
Mijn punt is dus dat je altijd wel kunt protesteren omdat ergens in de wereld onschuldige mensen worden vermoord. Dus als dat jouw positie is kun je dagelijks gaan protesteren. Het hele verhaal is natuurlijk dat het hier niet gaat om de de mensenlevens maar om het politieke statement dat sommige mensen willen maken. Even de Nederlandse politiek er van overtuigen dat de Israëliërs de badguys zijn en de Palestijnen lieve onschuldige slachtoffers. De Nederlandse politiek heeft nu wel iets anders aan zijn hoofd.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die zijn er niet. Maar wat heeft dat ermee te maken? Jouw positie is dat het ook niet zo moeten, want vliegramp. Mijn positie is dat het wel zou moeten kunnen, want mensenlevens.
Nee niet de wereld, maar Nederland. Nederland draait in eerste instantie om Nederland ja, dan pas om de rest van de wereld. We lijken wel overal de Robin Hood en de weldoener van de wereld te willen spelen, maar we hebben amper het geld en de middelen om zelf ons hoofd boven water te houden. Laten we nou eerst eens kijken naar onszelf, onze eigen problemen oplossen en dan pas naar andere zaken.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Draait de wereld om Nederland?
Ik vind eerlijk gezegd zo langzamerhand het media vertoon en het "lijden" van het Nederlands volk rondom deze vreselijke ramp ook wel iets ranzigs en hysterisch krijgen.
Ik geloof niet in demonstraties van deze aardquote:Op zondag 20 juli 2014 13:09 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Waar is jouw anti-Russische-separatisten-demonstratie?
Zoals ik al aangaf, Nederland kan niet de weldoener en held van de wereld spelen. We moeten daar realistisch in zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:11 schreef Rezania het volgende:
[..]
Waarom ben jij nog hier dan? Ga snel die kinderen helpen in Afrika, ze gaan doooooooooddddd!
Omdat Nederland eerst draait om Nederland en de Nederlanders, dan pas om de rest van de wereld.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:11 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En waarom is heel Nederland dan al dagen in rep en roer vanwege een veel lager aantal Nederlandse slachtoffers?
quote:Op zondag 20 juli 2014 13:15 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat Nederland eerst draait om Nederland en de Nederlanders, dan pas om de rest van de wereld.
Als je verder niet inhoudelijk kan of wilt reageren, reageer dan gewoon nietquote:
Het is dan ook een vrij kortzichtige reactie van jou. Nederlanders maken zich druk om een bepaalde zaak en daar regelen ze en demonstratie voor, in Nederland, waar die Nederlanders wonen.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je verder niet inhoudelijk kan of wilt reageren, reageer dan gewoon niet
Het is te merken dat jij een volbloed Nederlander bent en binnen één cultuur bent opgegroeid. Je afbakening - hoe iemand wel of niet zou moeten denken en handelen - stelt me teleur.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je verder niet inhoudelijk kan of wilt reageren, reageer dan gewoon niet
Als je mijn eerdere posts had gelezen, zou je weten dat ik absoluut geen volbloed Nederlander ben.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:23 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het is te merken dat jij een volbloed Nederlander bent en binnen één cultuur bent opgegroeid. Je afbakening - hoe iemand wel of niet zou moeten denken en handelen - stelt me teleur.
Nee toch, willen mensen de aandacht ergens op vestigen met een demonstratie? Jeetje.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:25 schreef mapima het volgende:
Die demonstratie gaat niks worden, is grwoon schreeuwen om aandacht.
Dan snap je ook dat Nederland niet altijd op nummer één komt.quote:Op zondag 20 juli 2014 13:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als je mijn eerdere posts had gelezen, zou je weten dat ik absoluut geen volbloed Nederlander ben.
Demonstraties willen verbiedenquote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Verbieden die onzin, ga maar klagen in Israel.
Heeft te maken met de opvoeding die ze krijgen. Volgens mij ak docente is al meermaals uit onderzoek gebleken dat de Marokkaanse bevolking in Nederland het meest moeite heeft met zich aanpassen. Hoe dat komt is simpel: waar mensen uit bv Irak of Afghanistan hun kind opvoeden als Nederlander, vertellen veel Marokkaanse ouders aan hun kind dat het geen Nederlander is maar een Marokkaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
Waarom protesteren ze niet tegen de pro-Russische terroristen in Oekraïne? Of voelen die gasten zich eerst moslim en dan pas Nederlander? In dat geval zegt dat ook genoeg. Wel hier de uitkering vangen, genieten van de fantastische infrastructuur, wetenschap en technologie maar als puntje bij paaltje komt hebben ze niets met Nederland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |