Na de relletjes in Brussel en Parijs ben ik benieuwd of het hier een beetje vreedzaam verloopt.quote:Pro-Palestijnse demonstratie in de stad
Vanmiddag is er een demonstratie tegen het Israëlische geweld in de Gazastrook.
Betogers komen rond 13.00 uur samen op het Museumplein en lopen vervolgens een rondje door het centrum. Het openbaar vervoer krijgt last van de betoging. Bijvoorbeeld de tramlijnen die over de Rozengracht rijden. Rond 18.00 uur is de betoging weer afgelopen.
'Discriminerende en/of antisemitische uitingen in woord, beeld of gebaar, zoals hakenkruisen of de Hitlergroet, zijn strafbaar en worden niet getolereerd', benadrukt de gemeente. Op Facebook hebben 6500 mensen aangegeven erbij te zijn, maar het is nog de vraag hoeveel betogers zullen komen opdagen.
'We gaan ervan uit dat de demonstratie rustig zal verlopen', zegt een woordvoerder. 'Maar we zijn niet blind voor wat er in andere steden is gebeurd.' In Parijs en Brussel liepen pro-Palestijnse demonstraties gisteren uit de hand. Zoals gebruikelijk wordt de demonstratie begeleid door de politie.
Donderdagavond was er op de Dam al een demonstratie van aanhangers van Israël. Mocht er vandaag een tegendemonstratie zijn, dan worden die betogers verwezen naar het Frederiksplein.
Vrees ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat dat uit gaat lopen op vernielingen, rellen/geweld en haatuitingen...
Misschien moet je een Iran of Noord-Korea gaan wonen. Daar hebben ze het ook niet zo op vrijheid.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Verbieden die onzin, ga maar klagen in Israel.
En dat dat vervolgens allemaal de schuld van de Joden is.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Je kunt er de klok op gelijk zetten dat dat uit gaat lopen op vernielingen, rellen/geweld en haatuitingen...
Vrijheid om de boel te slopen zoals in Brussel en Parijs bedoel je? Die vrijheid mag je in je reet steken.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je een Iran of Noord-Korea gaan wonen. Daar hebben ze het ook niet zo op vrijheid.
Vorige week hebben ze ook niks gesloopt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Vrijheid om de boel te slopen zoals in Brussel en Parijs bedoel je? Die vrijheid mag je in je reet steken.
We zullen zien, ik hoop dat je gelijk krijgt.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week hebben ze ook niks gesloopt.
Ach, dat onzinnige gedemonstreer. Ga toch weg.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je een Iran of Noord-Korea gaan wonen. Daar hebben ze het ook niet zo op vrijheid.
Antisemitisme bedoel jequote:Op zondag 20 juli 2014 11:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, ik ben er ook niet van, maar als mensen daar schik van hebben. Laat lekker gaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, dat onzinnige gedemonstreer. Ga toch weg.
Van wie mag je niks over moslims zeggen? Wilders doet niet anders.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:40 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Antisemitisme bedoel je
Grappig wel hoe je niks over moslims mag zeggen maar zij wel lekker mogen schreeuwen dat alle joden dood moeten
Ja en hoe de hele wereld gelijk op zijn kop staat als Wilders iets zegtquote:Op zondag 20 juli 2014 11:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van wie mag je niks over moslims zeggen? Wilders doet niet anders.
Antisemitisme is trouwens strafbaar.
Dat betekent nog niet dat het niet mag.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:55 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja en hoe de hele wereld gelijk op zijn kop staat als Wilders iets zegt
Nou, aandacht? Er was volgens mij vorige week ook al een tegendemonstratie. Ik heb er vertrouwen in dat zolang de politie die demonstranten hun gang laat gaan het niet tot rellen zal komen. Vorige week werd er al dikke censuur gepleegd toen er vlaggen afgepakt werden.quote:Op zondag 20 juli 2014 11:53 schreef Rezania het volgende:
Wat willen ze nou eigenlijk bereiken met zo'n demonstratie? Of doen ze dit alleen maar omdat er ook al een pro-Israël demonstratie is geweest?
Demonstraties verbiedenquote:Op zondag 20 juli 2014 11:22 schreef Hathor het volgende:
Verbieden die onzin, ga maar klagen in Israel.
quote:Op zondag 20 juli 2014 12:22 schreef fathank het volgende:
90% kan Gaza nog niet aanwijzen op de kaart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |