Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
quote:
Ja, dat hebben films uit het land van herkomst wel eens.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hij was tijdddd geleden op tv, toen gingen we hem met het gezin kijken. Nou mn vader moest huilen als een klein kind en mn moeder ook.
Mijquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Tegen wie?
En kun je die stomme ding uit de OP halen?
Dat vind ik geen meisjesnaamquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef Santello het volgende:
Mooiste meisjesnaam is toch wel echt Firdaous.
Tegen niemand, ik wilde last post.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Tegen wie?
En kun je die stomme ding uit de OP halen?
Niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef Santello het volgende:
Ja klopt, ik heb hem vorig jaar gelezen. Maar ik weet nog echt dat ik soms dacht van: asdasdg!!!! Ik weet niet eens meer welke stukjes mij nu zo raakten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mij
En was het laatste boek waar jij het over had nu "En uit de bergen komt de echo" of niet?
Ja altijd die eeuwige smoesjes!quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Maar ze was met iets anders bezig
quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, dat hebben films uit de land van herkomst wel eens.
Jij lapo-hunterquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:15 schreef Crip het volgende:
[..]
Tegen niemand, ik wilde last post.
[..]
Niet.
Bergüzar, Meryem, Hafsa...quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:14 schreef Santello het volgende:
Ik heb 'm recent gelezen. Voor mij waren de herkenbare stukken de menselijke emoties bij heftige dingen.. Maar het was m.i. ook een "warriger" boek dan eerder. Veel hoofdpersonen hoewel de échte hoofdpersonen wel duidelijk warenquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja klopt, ik heb hem vorig jaar gelezen. Maar ik weet nog echt dat ik soms dacht van: asdasdg!!!! Ik weet niet eens meer welke stukjes mij nu zo raakten.
[..]
Ja altijd die eeuwige smoesjes!
[..]. Best stom he, als films soms zo'n snaar kunnen raken.
Meryem = Meriam of Maria in het NL toch?quote:
En zie ik met mijn ongeoefende oog meisjesnamen in meerdere talen?quote:
Klinkt (in mijn ongeoefende oren) iig Turksquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:21 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
dacht hetzelfde. klinkt als een gerecht.
Gulzar ken ik, maar Berguzar?quote:
Ben jij Iraaks? Wat was de jongensnaam "leeuw" ook alweer? Leif?quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:23 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Turkse naam van Iraanse origine. Weet even niet meer wat het precies betekent.
Adam/Zacharya/Yahyah/Bunjamin/Noah. (L)(L)quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:22 schreef Crip het volgende:
Leuke jongensnamen: Adam, Isa, Sayfedinne, Yassine, Yanis, Ilyas.
Hmm ja..quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb 'm recent gelezen. Voor mij waren de herkenbare stukken de menselijke emoties bij heftige dingen.. Maar het was m.i. ook een "warriger" boek dan eerder. Veel hoofdpersonen hoewel de échte hoofdpersonen wel duidelijk waren
Noah en Yahyah indeeeeeeeeeeeeedquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Adam/Zacharya/Yahyah/Bunjamin/Noah. (L)(L)
Bahadır, Batuhan, Ali...quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:22 schreef Crip het volgende:
Klinkt voor mij als Grieks en christelijk en een beetje Arabisch..quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:22 schreef Crip het volgende:
Joodsquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:24 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Adam/Zacharya/Yahyah/Bunjamin/Noah. (L)(L)
Dankquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hmm ja..
http://www.bol.com/nl/p/de-stem-van-de-roos/1001004005009233/
Kan deze ook wel aanraden. Heeeel apart boek. Maar mooi beschreven.Zet je aan het denken.
Haha, allemaal wel Islamitische namen ook!quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klinkt voor mij als Grieks en christelijk en een beetje Arabisch..
Nee, Turks. In welke taal bedoel je? Turks is Arslan (doorgaans in combinatie met Alp [Alp Arslan]); Arabisch is Asad.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ben jij Iraaks? Wat was de jongensnaam "leeuw" ook alweer? Leif?
Adam, Zacharia, Benjamin, Noachquote:
Uiteraard, overlap genoeg.. Maar in mijn ogen (niet slaan aub!!) minder islamitsich mainstream dan achmed, ahmed, mohammed, ali etcquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:25 schreef Crip het volgende:
[..]
Haha, allemaal wel Islamitische namen ook!
Alleen Noah moet dan Nuh zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:25 schreef Crip het volgende:
[..]
Haha, allemaal wel Islamitische namen ook!
Ik ken een Irakees die Leif oid heet en dat zou leeuw betekenen..quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:26 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, Turks. In welke taal bedoel je? Turks is Arslan (doorgaans in combinatie met Alp [Alp Arslan]); Arabisch is Asad.
Jij heet zeker zo.quote:
Neuhquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:28 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Jij heet zeker zo.
Mooie naam. Ik ga mijn kind nooit zo noemen.
En ik krijg het niet uitgesprokenquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Leif inderdaad. Je spreekt het wel iets anders uit. Maar weet het niet zo goed uit te typen.
Ja inderdaad. Leith inderdaad. Lijkt me niet makkelijk nee als je niet echt bekend bent met de letters en klanken.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik krijg het niet uitgesproken
LEITH oid? Engelse TH?
EDIT Arabisch dusquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ken een Irakees die Leif oid heet en dat zou leeuw betekenen..
Ik ken ook een Iraaks jochie dat zo heet.quote:
Is het ook nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Leith inderdaad. Lijkt me niet makkelijk nee als je niet echt bekend bent met de letters en klanken.
Dat weet ik idd ook nietquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik ken ook een Iraaks jochie dat zo heet.Weet niet of het typisch Iraaks is of algemeen Arabisch, Asad is wel de letterlijke vertaling van leeuw.
Doet me denken aan Assad overigensquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik ken ook een Iraaks jochie dat zo heet.Weet niet of het typisch Iraaks is of algemeen Arabisch, Asad is wel de letterlijke vertaling van leeuw.
Leiden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Is het ook niet
Vorig jaar (okt oid) naar het museum van volkenkunde in Leiden geweest. Was een tentoonstelling over de Haadj (of hoe je het schrijft) en er was een heel weekend met leuke dingen en lezingen en uitleg omheen gebouwd.
Ook "Arabische les" (paar zinnetjes). Werd gegeven door een moslima die een paar jaar in Egypte had gewoond en een Nederlandse die de studie Arabistiek volgde. TOTAAL en enorm verschil in uitspraak. Daarbij was ik daar met een Irakees en liepen er Marokkanen rond. En ieder had een eigen Arabisch dialect. Verstonden elkaar maar net...
Zomaar ben jij daar geweest. Waarom betrek je mij nooit in je leven ? Altijd hard to get. REcht in het hart deze.quote:
Ja, was een top tentoonstelling. Heel uitgebreid. Met veel uitleg, voorwerpen, filmpjes en interactieve kennistest. Ook voor kinderen was het leuk (heb ik niet en had ik niet bij, maar zag ze daar wel). Veel over de Haadj geleerd en over de Ka'bah (of hoe schrijf je het?). Was daar ook met een moslim, dus die kon ook nog wat meer uitleggen. Ik vond het erg leuk en interessantquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Leiden.Was het een mooie tentoonstelling?
En ja, ik moet eerlijk toegeven dat ik al moeite heb om mensen die Syrisch tegen mij praten te verstaan. Laat staan klassiek Arabisch.Nee, geef mij maar het Iraakse dialect gewoon. O-
Ik was met een ander.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Zomaar ben jij daar geweest. Waarom betrek je mij nooit in je leven ? Altijd hard to get. REcht in het hart deze.
niet eens sixtijnse kapel?quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Wil echt een keer Metropolitan Museum of Art, British Museum en het Egyptisch Museum bezocht hebben voordat ik sterf, inshallah.
Goed bezig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, was een top tentoonstelling. Heel uitgebreid. Met veel uitleg, voorwerpen, filmpjes en interactieve kennistest. Ook voor kinderen was het leuk (heb ik niet en had ik niet bij, maar zag ze daar wel). Veel over de Haadj geleerd en over de Ka'bah (of hoe schrijf je het?). Was daar ook met een moslim, dus die kon ook nog wat meer uitleggen. Ik vond het erg leuk en interessant
Het is ok. Je hebt me alleen nodig als je alleen bent.quote:
Ik was zo dichtbij de eerste. MAARRRR MN ZUSJE WILDE NIKSSSS OMGGGGquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:42 schreef TheMagnificent het volgende:
Wil echt een keer Metropolitan Museum of Art, British Museum en het Egyptisch Museum bezocht hebben voordat ik sterf, inshallah.
Wacht maar tot je terug bent van vakantie. Ik ga je geen seconde uit het oog verliezen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Goed bezig.Leuk om te lezen!
[..]
Het is ok. Je hebt me alleen nodig als je alleen bent.
Me too.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ben ik al geweest. Vaticaans Museum ook trouwens.
In Caïro.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik was zo dichtbij de eerste. MAARRRR MN ZUSJE WILDE NIKSSSS OMGGGG
British Museum
Egyptisch museum, waar is die?
Ik zal het nodig hebben, serieus.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:45 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Wacht maar tot je terug bent van vakantie. Ik ga je geen seconde uit het oog verliezen.
Ohquote:
Weet ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik zal het nodig hebben, serieus.
[..]
Oh
Ik vind de islam en diens "tradities" en geloofsrichtingen en alles oprecht erg interessantquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:44 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Goed bezig.Leuk om te lezen!
[..]
Het is ok. Je hebt me alleen nodig als je alleen bent.
Nog nooit in Londen geweestquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik was zo dichtbij de eerste. MAARRRR MN ZUSJE WILDE NIKSSSS OMGGGG
British Museum
Egyptisch museum, waar is die?
Stiekem wil je bekerenquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind de islam en diens "tradities" en geloofsrichtingen en alles oprecht erg interessantMaar uit een "willen weten en begrijpen"-standpunt zeg maar. Niet om me te bekeren.
Ik zou (hoewel; ik niet erg gelovig ben) ook een ander niet willen bekeren. Wel elkaars geloof leren kennen en respecteren enzo. Juist door het te leren kennen begrip voor elkaar krijgen en juist meer de overeenkomsten dan de verschillen zien. De verschillen ook wel bespreken, maar niet vanuit een hat en nijd-kortzichtig standpunt. Beide mogen er zijn.
Kom je langs?quote:
Ja, prima toch? Vind ik mooi. Een geïnteresseerd mens zijn en blijven, is een van de belangrijkste dingen in het leven vind ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind de islam en diens "tradities" en geloofsrichtingen en alles oprecht erg interessantMaar uit een "willen weten en begrijpen"-standpunt zeg maar. Niet om me te bekeren.
Ik zou (hoewel; ik niet erg gelovig ben) ook een ander niet willen bekeren. Wel elkaars geloof leren kennen en respecteren enzo. Juist door het te leren kennen begrip voor elkaar krijgen en juist meer de overeenkomsten dan de verschillen zien. De verschillen ook wel bespreken, maar niet vanuit een hat en nijd-kortzichtig standpunt. Beide mogen er zijn.
Schaam je.quote:
Stiekem wil ik ongelovig zijn .. Maar me wel vasthouden aan zinvolle regels uit het geloofquote:
Dank jequote:Op woensdag 16 juli 2014 02:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Kom je langs?
[..]
Ja, prima toch? Vind ik mooi. Een geïnteresseerd mens zijn en blijven, is een van de belangrijkste dingen in het leven vind ik.
[..]
Schaam je.
LONDEN OMG S:LKGJ:LSDGJSD![]()
![]()
!!!!
yesquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Kom je langs?
[..]
Ja, prima toch? Vind ik mooi. Een geïnteresseerd mens zijn en blijven, is een van de belangrijkste dingen in het leven vind ik.
[..]
Schaam je.
LONDEN OMG S:LKGJ:LSDGJSD![]()
![]()
!!!!
Hier niet. Ik wil geen geloof in mijn slipstreamquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
De bekeerlingen die ik ken, waren zelf ook niet van plan om de Islam te volgen. het gebeurde gewoon.
Heel grijs ja. Rome was prachtig.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Londen was wel een grauwe stad (net als Parijs). Dan heb ik liever Zuid-Europese steden of Duitse steden.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
WHAT HAVE I BECOMEEEE
MY SWEETEST FRIENDDDDD
EVERYONEEEE I KNOWWW
GOESSS AWAYYYYYY
IN THE ENNDDDDDD
AND YOU COULD HAVE IT ALLLLLLLLL
MY EMPIRE OF DIRT
ILLLLLL LET YOU DOWN
ILLLLLL MAKE YOU HUUUURT
Ik ben drie keer in de zomer geweest. Niks grauws aan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Londen was wel een grauwe stad (net als Parijs). Dan heb ik liever Zuid-Europese steden (Spanje, Italië) of Duitse steden.
Ja, echt wel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:53 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Heel grijs ja. Rome was prachtig.
Ik in de herfst. Dat zal het verklaren dan, maar toch spreken op het gebied van architectuur Spanje, Italië en Duitsland me meer aan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik ben drie keer in de zomer geweest. Niks grauws aan.
Er zijn echt lelijkere steden in Europa hoorquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:56 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, echt wel.
[..]
Ik in de herfst. Dat zal het verklaren dan, maar toch.
Drerries is een aansporing of een drankje?quote:
Drankje. jij mag ookquote:Op woensdag 16 juli 2014 02:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dressies is een aansporing of een drankje?
Drerries, sorry.. Wat is het?/Waarvan gemaakt?quote:
Ik ben klaarwakker. Dit is het beste tijdstipquote:
Ga het halen dan, of bestel hetquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:00 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik ben klaarwakker. Dit is het beste tijdstip
Gekke mensen hebben gekke voorkeurenquote:
Het is 3 uur s'nachts.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ga het halen dan, of bestel het
Ja, klopt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
Klink, zag ik jou nou ook in dat topic in R&P over dat islamitische meisje dat moest kiezen tussen haar familie en haar vriend (2013) en een paar weken geleden de knoop heeft doorgehakt (2014)?
Ja, en dus?quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:01 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Gekke mensen hebben gekke voorkeuren
[..]
Het is 3 uur s'nachts.
Yoghurt. Vanille ijs. Aardbei. Suiker. Blender.quote:Op woensdag 16 juli 2014 02:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Drerries, sorry.. Wat is het?/Waarvan gemaakt?
Lekkerquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:03 schreef Santello het volgende:
[..]
Yoghurt. Vanille ijs. Aardbei. Suiker. Blender.
In mijn herinnering deed je dapperquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wat, voor wie? Hoezo vraag je dat opeens aan mij en zeg je dit?
Ik woon te verrrquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:04 schreef Santello het volgende:
[..]
In Amsterdam bij MesutMoet ik je ophalen?
Hoiquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:04 schreef Santello het volgende:
[..]
In Amsterdam bij MesutMoet ik je ophalen?
Ik woon ook een tikje uit de richting helaas...quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:05 schreef Santello het volgende:
[..]
Heb jij daar zin in dan?
Wie gaat mee naar Mesut
Jawel hoor. maar kom je me halen en breng je me thuisquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Döner vreten in Amsterdam... Dat durf je toch niet aan?
Ik ben een Randstadmens. Ik heb alles al gezien.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:07 schreef TheMagnificent het volgende:
Döner vreten in Amsterdam... Dat durf je toch niet aan?
En hoe is ie?quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:06 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
ben bij aflevering 2 van white collar.
Nee, sorry. Sahur zit er zo op.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel hoor. maar kom je me halen en breng je me thuis
Ik woon nog thuis en mijn relatie met die jongen is inmiddels uit.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In mijn herinnering deed je dapper
Dacht ik wel weer.. Grootspraak en blabla,maar leveren ho maarquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, sorry. Sahur zit er zo op.
Alsof je zonder sahur het wel zou doenquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:09 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Nee, sorry. Sahur zit er zo op.
Nou en? Je bent een sterke vrouw, en jij kent je familie het bestequote:Op woensdag 16 juli 2014 03:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik woon nog thuis en mijn relatie met die jongen is inmiddels uit.
Hey alsjeblieft hoor. Wat is er niet knap aan hem?quote:
Zijn rare loopje.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:11 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Hey alsjeblieft hoor. Wat is er niet knap aan hem?
WIE????? FOTO!!quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:11 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Hey alsjeblieft hoor. Wat is er niet knap aan hem?
Neal van white collarquote:
He, maar ik snap het niet. R&P / Je ouders verlaten voor iemand? Dat topic bedoel je toch? Daar staat niks in over mijn verhaal of kijk ik daar nou overheen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou en? Je bent een sterke vrouw, en jij kent je familie het beste
Nee, klopt. Maar jij steunde haar toch? Dat vind ik persoonlijk al dapper en tof.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
He, maar ik snap het niet. R&P / Je ouders verlaten voor iemand? Dat topic bedoel je toch? Daar staat niks in over mijn verhaal of kijk ik daar nou overheen?
Steun jouquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:14 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[ afbeelding ]
Deze hot piece of ass.
Haha, dankjewel. Maar steunen is niks. Ik ben niet dapper, ik ben laf. Altijd klagen maar niet het probleem aanpakken. Tja.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, klopt. Maar jij steunde haar toch? Dat vind ik persoonlijk al dapper en tof.
Er staat nogal een overmacht tegenover he? Je hele familie verloochenen/vergeten/negeren is niet niksquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Haha, dankjewel. Maar steunen is niks. Ik ben niet dapper, ik ben laf. Altijd klagen maar niet het probleem aanpakken. Tja.
hou maar. Ik neem wel een Ali Behariquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
En vast geen moslim![]()
![]()
![]()
Van mij, van mij, van mij
Ja. Het is het ene uiterste tegenover het andere. Dat vind ik wel jammer, dat mensen zo krampachtig vasthouden aan hoe ZIJ opgevoed zijn en wat ZIJ denken dat hoort. Of wat anderen erover zouden moeten denken. Zucht. Zeker wanneer er geen ruimte voor discussie is.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er staat nogal een overmacht tegenover he? Je hele familie verloochenen/vergeten/negeren is niet niks
Wie?quote:
Ik niet. BAHAHAHAAHquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie?
Maar ik ben te oud en uitgezakt voor dat lekkertje dat je eerder postte![]()
![]()
Lieverd, in NL in streng gelovige gezinnen is dat helaas NIET andersquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:18 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja. Het is het ene uiterste tegenover het andere. Dat vind ik wel jammer, dat mensen zo krampachtig vasthouden aan hoe ZIJ opgevoed zijn en wat ZIJ denken dat hoort. Zeker wanneer er geen ruimte voor discussie is.
De gulden middenweg is echt iets Nederlands denk ik soms.
Maar ik ben rijp en ervarenquote:
Ach ja. Komt wel goed, eenmaal.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lieverd, in NL in streng gelovige gezinnen is dat helaas NIET anders
Zoveel verschillen we als mensen helemaal niet van elkaar
Ik hoop het van hartequote:Op woensdag 16 juli 2014 03:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ach ja. Komt wel goed, eenmaal.
Haha, vrijgevochten dame.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn overgrootoma is gescheiden in 1918, is weduwe geworden en is weer gescheiden in 1923 ofzo.. Dat was in NL NOT DONE... Scheiden al niet (laat staan 2 keer), laat staan dat ze besloot haar eigen leven te leiden en samen te wonen met "man" 4.. Toch deed ze het en ze werd niet eens uitgekotst in haar kringen (wel rijke dame toen)..
Ja, ik vind het nog steeds ongelofelijk bizar dat ze het én durfde én er mee weg kwamquote:
Ik bedoel, begin 20e eeuw... Vrouwen hadden niet eens of net kiesrecht.. En ze ging zó tegen alle zeden in... Dappere vrouwquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, ik vind het nog steeds ongelofelijk bizar dat ze het én durfde én er mee weg kwam
doeiquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar goed, ik zeur te veel, slaap lekker en nog ff volhouden
Ach, zal nog wel decennia duren denk ik. Maar ach, zal wel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe meer meiden het doen, hoe gewoner het wordt (net als hier). Maar de pioniers lopen idd de kans een hoge prijs te betalen...
Ja, heel gedurfd. Dappere vrouw zeker, echt knap hoor.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik bedoel, begin 20e eeuw... Vrouwen hadden niet eens of net kiesrecht.. En ze ging zó tegen alle zeden in... Dappere vrouw
Hey, ik ben mijn grootoveroma niet he? Is maar de vraag of IK het gedurfd hadquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:37 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ach, zal nog wel decennia duren denk ik. Maar ach, zal wel.
[..]
Ja, heel gedurfd. Dappere vrouw zeker, echt knap hoor.
Slaap wel jij.
Vreselijke plek. was binnen 20 min klaar.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:38 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik blijf wakker. Morgen outlet in Roermond. Ik slaap in de middag wel even
Serieussssss. Waarom dan? Troep? Druk?quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:41 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Vreselijke plek. was binnen 20 min klaar.
Het was nog steeds te duur allemaal. Troep, gare winkels. Stomme klerenquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:43 schreef Santello het volgende:
[..]
Serieussssss. Waarom dan? Troep? Druk?
Bedankt voor de demotiverende teksten. Alhoewel ik man ben en niet zozeer op zoek ben naar ''iets unieks en leuks''quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:43 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Het was nog steeds te duur allemaal. Troep, gare winkels. Stomme kleren
En je bent een Marokkaan dus genoeg D&G voor jou.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:46 schreef Santello het volgende:
[..]
Bedankt voor de demotiverende teksten. Alhoewel ik man ben en niet zozeer op zoek ben naar ''iets unieks en leuks''
Meestal wel. Of sample.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:47 schreef TheMagnificent het volgende:
Outlets, zijn dat niet winkels met (merk)kleding met kleine productiefouten?
Haha, nachtelijk op dreef deze girl.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
En je bent een Marokkaan dus genoeg D&G voor jou.
Dat draag ik niet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:47 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
En je bent een Marokkaan dus genoeg D&G voor jou.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Haha, nachtelijk op dreef deze girl.
Ok. Lacoste. Tommy.quote:
Ligt aan de prijsquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:50 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dan ga je dus om met lucht terug te komen.
Heb precies niets van D&G, Gucci, Prada, Lanvin, Royeums, LV. Veeeeel te duur allemaal. Daarbij vind ik het spuuglelijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:51 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik zei toch dat je van de D&G was.
Wat heb je dan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:53 schreef Santello het volgende:
[..]
Heb precies niets van D&G, Gucci, Prada, Lanvin, Royeums, LV. Veeeeel te duur allemaal. Daarbij vind ik het spuuglelijk.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:53 schreef TheMagnificent het volgende:
Zo lelijk is dat, van die kleding waar het merk reusachtig op staat.
Hmmmquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:54 schreef Santello het volgende:
[..]
Van alles en nog wat. Goedkope meuk.
Jersey Shore-rotzooi...quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:53 schreef Santello het volgende:
[..]
Heb precies niets van D&G, Gucci, Prada, Lanvin, Royeums, LV. Veeeeel te duur allemaal. Daarbij vind ik het spuuglelijk.
quote:
Geen ramadan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:55 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Hey Yuri. Jij deed ook vasten hm?
Heb je net niet kunnen eten dan?quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:55 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zoiets ja, een soort 'FEEED MEEEEEE'
Ik ga nu ff wat etenquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:55 schreef Santello het volgende:
[..]
Heb je net niet kunnen eten dan?
Lekkere pita broodje met kipshoarma op net.
Kennen jullie elkaar in de echte wereld?quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Soms ga ik naar een andere stad met een mini-rokje. Weet je nog KB? Die ene keer in Groningen?
Ik heb zelf ook een jaar gevast. Ik at tussen 18:00-00:00 en de rest van de dag (tijdens school etc.) niet omdat het onhandig was. Echter mocht ik wel water drinken, wat bij de ramadan niet mag en wat naar mijn mening achterlijk is, vooral met warme weersomstandigheden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Dus je begrijpt in ieder geval het concept.
Tuurlijk.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:57 schreef Santello het volgende:
[..]
Kennen jullie elkaar in de echte wereld?
Mensen redden zich anders primaquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een jaar gevast. Ik at tussen 18:00-00:00 en de rest van de dag (tijdens school etc.) niet omdat het onhandig was. Echter mocht ik wel water drinken, wat bij de ramadan niet mag en wat naar mijn mening achterlijk is, vooral met warme weersomstandigheden.
hmm ja dat was leuke tijd, ik mis dat wel..quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:56 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Soms ga ik naar een andere stad met een mini-rokje. Weet je nog KB? Die ene keer in Groningen?
Dat mag jij vinden.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook een jaar gevast. Ik at tussen 18:00-00:00 en de rest van de dag (tijdens school etc.) niet omdat het onhandig was. Echter mocht ik wel water drinken, wat bij de ramadan niet mag en wat naar mijn mening achterlijk is, vooral met warme weersomstandigheden.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:58 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hmm ja dat was leuke tijd, ik mis dat wel..
ahh schattige vraagquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:57 schreef Santello het volgende:
[..]
Kennen jullie elkaar in de echte wereld?
btje paniek atmquote:
mehquote:Op woensdag 16 juli 2014 03:58 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Mensen redden zich anders prima. Zolang je tussen iftar en suhur genoeg drinkt.
Gelukkig wel.quote:
Niet als ik je voor ben!quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:01 schreef Santello het volgende:
Lotingwoning Amsterdam. Dit gaat m worden!
Geldt dat ook als je je 's nachts volpropt met allerlei lekkere dingen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Daarnaast weet jij volgens mij ook van de ontgiftende werking van het vasten en de kanker bestrijdende functie.
dat vind ik dan ook niet handig. Ik heb bijv een salade gegeten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je je 's nachts volpropt met allerlei lekkere dingen?
Dit doen me denken aan Hijama. Youtube t maar.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Daarnaast weet jij volgens mij ook van de ontgiftende werking van het vasten en de kanker bestrijdende functie. Beter dan een sapjeskuur.
Ken ik.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:04 schreef Santello het volgende:
[..]
Dit doen me denken aan Hijama. Youtube t maar.
Ik heb er weleens van gehoord.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Daarnaast weet jij volgens mij ook van de ontgiftende werking van het vasten en de kanker bestrijdende functie. Beter dan een sapjeskuur.
Hey TM, laten we een maand lang gaan vasten om onze lichamen te reinigen!quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Vasten voor ontgiftende werking en salat voor lichaamsbeweging in de 21e eeuw...
Ja. Ik wil trouwen enzo.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:04 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
heb jij zo hard een woning nodig?
Zoiets iddquote:Op woensdag 16 juli 2014 04:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hey TM, laten we een maand lang gaan vasten om onze lichamen te reinigen!
p.s. vergeet niet die drie kilo baklava voor vanavond te halen.
Je weet exact waar ik het over heb.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:06 schreef TheMagnificent het volgende:
Vasten voor ontgiftende werking en salat voor lichaamsbeweging in de 21e eeuw...
moet je niet eerst een vrouw daarvoor hebben?quote:
Hoeft niet. Komt wel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
moet je niet eerst een vrouw daarvoor hebben?
Deal. Ook niks drinken dan, hè...quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hey TM, laten we een maand lang gaan vasten om onze lichamen te reinigen!
p.s. vergeet niet die drie kilo baklava voor vanavond te halen.
Was niet aan jou gericht, maar algemene opmerking over het verlies van de spirituele boodschap/bedoeling erachter bij sommigen die menen er een uitleg aan te moeten geven.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Je weet exact waar ik het over heb.
Yuri, ik ben nu mobiel. Morgen krijg je bronnen. Stay tuned my friend.
Wow, JFM is on fire! Stuur ze maar in DM.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Je weet exact waar ik het over heb.
Yuri, ik ben nu mobiel. Morgen krijg je bronnen. Stay tuned my friend.
No deal, maar de baklava wil ik nog wel.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Deal. Ook niks drinken dan, hè...
Had het over trouwenquote:
Trusten. Slaap lekker.quote:Op woensdag 16 juli 2014 04:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Had het over trouwen![]()
Good luck.
Yuri je hoort van me. TM: Welterusten.
Ha-ha mensen die niet in Limburg wonen en dus niet precies weten welke periodes ze daar moeten zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 03:41 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Vreselijke plek. was binnen 20 min klaar.
Jij woont in Limburgquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ha-ha mensen die niet in Limburg wonen en dus niet precies weten welke periodes ze daar moeten zijn.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ha-ha mensen die niet in Limburg wonen en dus niet precies weten welke periodes ze daar moeten zijn.
Neee, zaterdag ga ik je het leven nog zuur maken. Goed?quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:07 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Kut man. Jij gaat overmorgen al weg.
Ja.quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:11 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Neee, zaterdag ga ik je het leven nog zuur maken. Goed?
En waarom kut man? Ga je me missennnnn?
heb toch niks beters te doen daarquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:39 schreef TheMagnificent het volgende:
Internet opzoeken wanneer je op vakantie bent...
quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef Blocko het volgende:
(noord) Limburg is baas.
Alles onder Roermond is kut.
hjmquote:Op woensdag 16 juli 2014 12:05 schreef Che_ het volgende:
Is er een grenscontrole met Limburg en Nederland of is het gewoon vrij doorreizen?
met dat regime..quote:Op woensdag 16 juli 2014 12:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
hopelijk heb ik daar internet, kan ik aan mn fok-quotum komen jwz
vanavond een borekquote:Op woensdag 16 juli 2014 13:30 schreef TheMagnificent het volgende:
Vandaag kipschnitzel en aardappeltjes uit oven.
Muziek is haraam, baard is sunnah.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Het heet 'zuivere Islam', maar dan beginnen ze weer met typische dingen als het laten staan van een baard en...
''als je muziek aan het luisteren bent, dan weet je eigenlijk dat je iets aan het doen bent wat niet mag...''
Die mensen willen gewoon net zo bij een sociaal clubje horen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
Het heet 'zuivere Islam', maar dan beginnen ze weer met typische dingen als het laten staan van een baard en...
''als je muziek aan het luisteren bent, dan weet je eigenlijk dat je iets aan het doen bent wat niet mag...''
gehaktquote:Op woensdag 16 juli 2014 13:59 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat voor börek?
Met spinazie of met aardappel is echt lekker.![]()
Staat nergens in de Koran dat muziek haram is. Dit bedoelde ik gisteren dus met hukm toeschrijven aan de Profeet die hij buiten de Koran om ingevoerd zou hebben. Dit terwijl er uit de ahadith genoeg voorbeelden aan te leveren zijn waarin de Profeet naar muziek luisterde of mensen die er naar luisterden niet onderbrak en zelfs aandrong om verder te gaan. De ahadith die specifiek instrumenten verbieden komen vooral in een context voor van (gemixt) dronkenschap, bars, tavernes en dergelijke die mensen van het geloof af kunnen leiden en bijvoorbeeld het gebed kunnen laten missen. Je moet bij jezelf nagaan wat voor effect muziek op jezelf heeft en of dit je van je verplichtingen en relatie met God doen afdwalen...quote:
Muziek is haram. Bijna alle muziekinstrumenten zijn verboden. Er bestaat geen muziek die ons dichter bij Allaah brengt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:16 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Staat nergens in de Koran dat muziek haram is. Dit bedoelde ik gisteren dus met hukm toeschrijven aan de Profeet die hij buiten de Koran om ingevoerd zou hebben. Dit terwijl er uit de ahadith genoeg voorbeelden aan te leveren zijn waarin de Profeet naar muziek luisterde of mensen die er naar luisterden niet onderbrak en zelfs aandrong om verder te gaan. De ahadith die specifiek instrumenten verbieden komen vooral in een context voor van (gemixt) dronkenschap, bars, tavernes en dergelijke die mensen van het geloof af kunnen leiden en bijvoorbeeld het gebed kunnen laten missen. Je moet bij jezelf nagaan wat voor effect muziek op jezelf heeft en of dit je van je verplichtingen en relatie met God doen afdwalen...
Is niets mis mee. De Islam is ook geen geloof van afzondering, zoals we uit het voorbeeld van de Profeet zien, maar van een gemeenschap. Maar als dit het effect heeft dat je je gaat afzetten van andere groepjes of gaat neerkijken op anderen, dan is dit natuurlijk niet toegestaan.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:03 schreef Blocko het volgende:
[..]
Die mensen willen gewoon net zo bij een sociaal clubje horen.
Dan is de uitdaging voor jou om dit te staven met verzen uit de Koran, zoals ik al zei.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:23 schreef Crip het volgende:
[..]
Muziek is haram. Bijna alle muziekinstrumenten zijn verboden. Er bestaat geen muziek die ons dichter bij Allaah brengt.
Er bestaat Anasheed. En dat is geen muziek.
Muziek heeft meer nadelen dan voordelen, en in twijfel zouden we het moeten laten liggen volgens Allaah.
Dan heb je niet goed gelezen wat ik geschreven heb. Ik verwerp adadith niet in zijn geheel. Waarom zou ik; het is de belangrijkste bron na de Koran die we hebben m.b.t. soenna. Ik zeg alleen dat de Profeet m.i. nooit hukm zou introduceren, zoals ''muziek is haram'', buiten de Koran om. Verduidelijkingen van handelingen, van bijvoorbeeld het gebed, Koranverzen of praktijken en leringen die niet in tegenstrijd zijn met de Koran, accepteer ik gewoon.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:27 schreef Crip het volgende:
Trouwens TM gisteren vond je de hadith niet betrouwbaar/belangrijk en vandaag wil je je punt bewijzen door middel van hadith?
Ik luister zelf ook muziek en het hoeft ook niet per definitie slecht te zijn. Maar ik begrijp zeer goed waarom het haraam is vooral met de muziek die er tegenwoordig uitgebracht word. Veel mensen hebben niet de controle om zichzelf en hun emotie's te beheersen, veel mensen streven naar veel geld, ontucht etc erdoor. Eigenlijk zouden we niet beïnvloed moeten worden door muziek maar alleen door het geen wat Allaah subhanAllaah wa taala ons heeft gezegd. Hoewel muziek goede eigenschappen kan hebben zijn er meer slechte. Netzoals met alchohol, bijv. een wijntje per dag zou goed zijn voor je gezondheid maar de nadelen wegen zwaarder kijk maar naar de alcohol verslaafden over de wereld en mensen die helemaal gek erdoor doen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:36 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
Ik vind muziek niet per se iets slechts ofzo. Pianostukken.
Bedankt. Mooi antwoord, inderdaad. Niet alle muziek is hetzelfde en het heeft niet op iedereen hetzelfde effect. Als het geluid van de ney mij bijvoorbeeld aan het goddelijk doet denken en mij niet afhoudt van mijn gebed of andere verplichtingen, snap ik niet waarom dat verboden zou zijn.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
http://www.vragenenislam.com/wat-zegt-de-islam-over-muziek
Dit is wel interessant.
Ken de site verder niet en weet niet hoe geldig de bronnen zijn, maar maakt wel het een en ander duidelijker. Voor mij.
Alcohol heeft toch ook niet een negatief effect op iedereen en kan jou toch ook niet weghalen van je gebeden als je het met mate doet?quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Bedankt. Mooi antwoord, inderdaad. Niet alle muziek is hetzelfde en het heeft niet op iedereen hetzelfde effect. Als het luid van de ney mij bijvoorbeeld aan het goddelijk doet denken en mij niet afhoudt van mijn gebed of andere verplichtingen, snap ik niet waarom dat verboden zou zijn.
Klopt en in de gevallen van alcohol bijvoorbeeld begrijp ik het.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:44 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik luister zelf ook muziek en het hoeft ook niet per definitie slecht te zijn. Maar ik begrijp zeer goed waarom het haraam is vooral met de muziek die er tegenwoordig uitgebracht word. Veel mensen hebben niet de controle om zichzelf en hun emotie's te beheersen, veel mensen streven naar veel geld, ontucht etc erdoor. Eigenlijk zouden we niet beïnvloed moeten worden door muziek maar alleen door het geen wat Allaah subhanAllaah wa taala ons heeft gezegd. Hoewel muziek goede eigenschappen kan hebben zijn er meer slechte. Netzoals met alchohol, bijv. een wijntje per dag zou goed zijn voor je gezondheid maar de nadelen wegen zwaarder kijk maar naar de alcohol verslaafden over de wereld en mensen die helemaal gek erdoor doen.
En als de nadelen slechter wegen dan de voordelen worden we door Allaah geadviseerd om het te laten.
Allah Subhanahu Wa Ta`Ala zegt:quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dan is de uitdaging voor jou om dit te staven met verzen uit de Koran, zoals ik al zei.
[..]
Duidelijk verboden in de Koran, dus niet vergelijkbaar en geen discussie over mogelijk...quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:45 schreef Crip het volgende:
[..]
Alcohol heeft toch ook niet een negatief effect op iedereen en kan jou toch ook niet weghalen van je gebeden als je het met mate doet?
quote:2:219 They ask you [Prophet] about intoxicants and gambling: say, ‘There is great sin in both, and some benefit for people: the sin is greater than the benefit.’
quote:5:90 You who believe, intoxicants and gambling, idolatrous practices, and [divining with] arrows are repugnant acts–– Satan’s doing–– shun them so that you may prosper.
Lees eens 2:219 eens goed.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Duidelijk verboden in de Koran, dus niet vergelijkbaar en geen discussie over mogelijk...
[..]
[..]
hhhhhhhquote:
Waar zie jij een verbod op muziek of zang in die verzen? En wat was de asbab al-nuzul (reden/context van openbaring) van die verzen?quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:50 schreef Crip het volgende:
[..]
Allah Subhanahu Wa Ta`Ala zegt:
"En verleid hen (de mensen) wie jij (sijtan) kan met je stem" {Surah Al-Israa - aya 64}
"En onder de mensen is iemand die door ijdele praatjes (o.a. zingen) zonder kennis (anderen) van God's pad wil doen afdwalen en er mee de spot drijft; voor zulken zal er een vernederende straf zijn."{Surah Luqmaan - aya 6}
Het was overgeleverd in een sahieh hadieth van de Profeet (salla Allaahoe
3alaihi wa sallam) dat hij zei: "In mijn ummah zullen er mensen zijn die
ontucht/overspel (zina), zijde, wijn en muziekinstrumenten zullen goedkeuren”(Narrated by al-Bukhaari ta’leeqan, no. 5590; narrated as mawsool by al-Tabaraani and al-Bayhaqi. See al-Silsilah al-Saheehah by al-Albaani, 91).
En verder kun je ook kijken naar de 4 wetscholen. Die zijn het erover eens dat muziekinstrumenten (met uitzondering van de genoemden) haraam zijn.
Dus? Is het verboden in de Koran of niet? Dat was mijn punt. Zoiets wordt namelijk niet vermeld in de Koran over muziek.quote:Op woensdag 16 juli 2014 14:53 schreef Crip het volgende:
[..]
Lees eens 2:219 eens goed.
''When the sin is greater than the benefit''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |