Oud genoeg.quote:
Stel je voor, je hebt ouders die het niet goed vinden dat je een vriend hebt. Alles wel en oke, totdat je iemand ontmoet waar je echt gek op bent. 4 jaar later wil je nog steeds samen met die persoon zijn, alleen 1) de persoon woont heel ver weg en 2) het mag niet van je geloof/ouders. De persoon zou graag samen met je willen zijn alleen je moet dus kiezen; ga je voor die persoon of voor je ouders?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:45 schreef richolio het volgende:
Ik kan geen redenen geven als ik de situatie niet weet. En ik welke zin bedoel je verlaten? Echt in de steek laten?
Niet naar 't buitenland, maar dat je ervoor kiest om met die persoon te zijn (maar je ouders zouden het niet goed vinden en willen dan niks meer met je te maken hebben).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
Verlaten op welke manier? Ga je naar het buitenland?
Wat voor band heb je met je ouders?
Helaas heeft niet iedereen makkelijke ouders.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef jogy het volgende:
Verlaten als in emigreren of zo? Of wegens niet accepteren nooit meer de ouders zien.
De eerste wel maar dan zou ik alsnog op vakantie in Nederland komen om terug te gaan en de tweede optie kan ik me gelukkig niets bij voorstellen, die keuze hoef ik nooit te maken.
Ik ga 'nergens' naartoe, alleen als ik voor die persoon kies, maar dan ben ik eigenlijk niet meer welkom thuis.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef Chinless het volgende:
Afhankelijk hoelang je gaat en die gast kent.
Leuk om nu alles op te geven, maar vaak houden relaties geen stand en ben je alles kwijt.
Als je ouders je verbieden met iemand te zijn kan ik me die keuze nog voorstellen, mits het een structurele weigering is en niet een gebaseerd op leeftijd van jou.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef standbyme het volgende:
[..]
Oud genoeg.
[..]
Stel je voor, je hebt ouders die het niet goed vinden dat je een vriend hebt. Alles wel en oke, totdat je iemand ontmoet waar je echt gek op bent. 4 jaar later wil je nog steeds samen met die persoon zijn, alleen 1) de persoon woont heel ver weg en 2) het mag niet van je geloof/ouders. De persoon zou graag samen met je willen zijn alleen je moet dus kiezen; ga je voor die persoon of voor je ouders?
Klopt. En niet alle ouders hebben makkelijke kinderen. Het ligt er maar net aan, woon je nu nog thuis en wil je weglopen of woon je al op je zelf en is het alleen een kwestie van niet meer bellen/contact opnemen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef standbyme het volgende:
[..]
Helaas heeft niet iedereen makkelijke ouders.
Nee het is geweigerd vanwege geloof, niet leeftijd. Het is niet dat hij er niet mee op kan schieten, maar zij accepteren het dus niet. Totaal niet. Ze weten niet eens hoe hij echt is, etc.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:50 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Als je ouders je verbieden met iemand te zijn kan ik me die keuze nog voorstellen, mits het een structurele weigering is en niet een gebaseerd op leeftijd van jou.
Je ouders verlaten omdat je vriend er niet mee kan opschieten en jou laat kiezen is echt een no go
Hoe oud ben je en woon je nog thuis?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef standbyme het volgende:
Nee het is geweigerd vanwege geloof, niet leeftijd. Het is niet dat hij er niet mee op kan schieten, maar zij accepteren het dus niet. Totaal niet. Ze weten niet eens hoe hij echt is, etc.
Ik ga niet weglopenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Klopt. En niet alle ouders hebben makkelijke kinderen. Het ligt er maar net aan, woon je nu nog thuis en wil je weglopen of woon je al op je zelf en is het alleen een kwestie van niet meer bellen/contact opnemen?
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij ouders die mij op een bepaalde leeftijd niet mijn eigen keuzes laten maken zou ik sowieso niet willen zijn.
Dat is wel naar, maar je woont dus nog thuis, ik zou in ieder geval nog even door een eventuele zure appel heen bijten tot je op je eigen benen kan staan met een goede basis aan opleiding en dergelijke. Een hele familie niet meer zien op basis van geloof zou ik zelf niet goed kunnen trekken trouwens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:54 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik ga niet weglopenno way. Het is meer van, als je voor hem kiest dan word je 't huis uit gezet en zo. Ik bedoel idd meer in de zin van; ik kan dan denk ik nooit meer aankloppen bij m'n ouders of andere familie.
Ik woon nog thuis, ja, maar ik wil volgend jaar op kamers gaan. Het is gewoon, als ze erachter komen dan gaat 't contact gewoon helemaal weg.. dan heb ik eigenlijk geen familie meer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en woon je nog thuis?
Hm, het was echt heel slecht. Sinds 'n jaar is het er wel beter op geworden, maar nog steeds een beetje stroef. Ze hebben een heel andere gedachtengang (omdat ik dus in een westers land ben opgevoed).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:54 schreef blondetrien het volgende:
Hoe is de band met je ouders buiten dit issue om?
Eigenlijk ga jij dus niet bij je ouders weg, maar laten ze jou gewoon in de steek als je je eigen leven in handen neemt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:54 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik ga niet weglopenno way. Het is meer van, als je voor hem kiest dan word je 't huis uit gezet en zo. Ik bedoel idd meer in de zin van; ik kan dan denk ik nooit meer aankloppen bij m'n ouders of andere familie.
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:56 schreef standbyme het volgende:
Ik woon nog thuis, ja, maar ik wil volgend jaar op kamers gaan. Het is gewoon, als ze erachter komen dan gaat 't contact gewoon helemaal weg.. dan heb ik eigenlijk geen familie meer.
Heel andere gedachtengang (omdat ik dus in een westers land ben opgevoed).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |