Oud genoeg.quote:
Stel je voor, je hebt ouders die het niet goed vinden dat je een vriend hebt. Alles wel en oke, totdat je iemand ontmoet waar je echt gek op bent. 4 jaar later wil je nog steeds samen met die persoon zijn, alleen 1) de persoon woont heel ver weg en 2) het mag niet van je geloof/ouders. De persoon zou graag samen met je willen zijn alleen je moet dus kiezen; ga je voor die persoon of voor je ouders?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:45 schreef richolio het volgende:
Ik kan geen redenen geven als ik de situatie niet weet. En ik welke zin bedoel je verlaten? Echt in de steek laten?
Niet naar 't buitenland, maar dat je ervoor kiest om met die persoon te zijn (maar je ouders zouden het niet goed vinden en willen dan niks meer met je te maken hebben).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:46 schreef d4v1d het volgende:
Verlaten op welke manier? Ga je naar het buitenland?
Wat voor band heb je met je ouders?
Helaas heeft niet iedereen makkelijke ouders.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef jogy het volgende:
Verlaten als in emigreren of zo? Of wegens niet accepteren nooit meer de ouders zien.
De eerste wel maar dan zou ik alsnog op vakantie in Nederland komen om terug te gaan en de tweede optie kan ik me gelukkig niets bij voorstellen, die keuze hoef ik nooit te maken.
Ik ga 'nergens' naartoe, alleen als ik voor die persoon kies, maar dan ben ik eigenlijk niet meer welkom thuis.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef Chinless het volgende:
Afhankelijk hoelang je gaat en die gast kent.
Leuk om nu alles op te geven, maar vaak houden relaties geen stand en ben je alles kwijt.
Als je ouders je verbieden met iemand te zijn kan ik me die keuze nog voorstellen, mits het een structurele weigering is en niet een gebaseerd op leeftijd van jou.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef standbyme het volgende:
[..]
Oud genoeg.
[..]
Stel je voor, je hebt ouders die het niet goed vinden dat je een vriend hebt. Alles wel en oke, totdat je iemand ontmoet waar je echt gek op bent. 4 jaar later wil je nog steeds samen met die persoon zijn, alleen 1) de persoon woont heel ver weg en 2) het mag niet van je geloof/ouders. De persoon zou graag samen met je willen zijn alleen je moet dus kiezen; ga je voor die persoon of voor je ouders?
Klopt. En niet alle ouders hebben makkelijke kinderen. Het ligt er maar net aan, woon je nu nog thuis en wil je weglopen of woon je al op je zelf en is het alleen een kwestie van niet meer bellen/contact opnemen?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef standbyme het volgende:
[..]
Helaas heeft niet iedereen makkelijke ouders.
Nee het is geweigerd vanwege geloof, niet leeftijd. Het is niet dat hij er niet mee op kan schieten, maar zij accepteren het dus niet. Totaal niet. Ze weten niet eens hoe hij echt is, etc.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:50 schreef Sandersson het volgende:
[..]
Als je ouders je verbieden met iemand te zijn kan ik me die keuze nog voorstellen, mits het een structurele weigering is en niet een gebaseerd op leeftijd van jou.
Je ouders verlaten omdat je vriend er niet mee kan opschieten en jou laat kiezen is echt een no go
Hoe oud ben je en woon je nog thuis?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef standbyme het volgende:
Nee het is geweigerd vanwege geloof, niet leeftijd. Het is niet dat hij er niet mee op kan schieten, maar zij accepteren het dus niet. Totaal niet. Ze weten niet eens hoe hij echt is, etc.
Ik ga niet weglopenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:51 schreef jogy het volgende:
[..]
Klopt. En niet alle ouders hebben makkelijke kinderen. Het ligt er maar net aan, woon je nu nog thuis en wil je weglopen of woon je al op je zelf en is het alleen een kwestie van niet meer bellen/contact opnemen?
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij ouders die mij op een bepaalde leeftijd niet mijn eigen keuzes laten maken zou ik sowieso niet willen zijn.
Dat is wel naar, maar je woont dus nog thuis, ik zou in ieder geval nog even door een eventuele zure appel heen bijten tot je op je eigen benen kan staan met een goede basis aan opleiding en dergelijke. Een hele familie niet meer zien op basis van geloof zou ik zelf niet goed kunnen trekken trouwens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:54 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik ga niet weglopenno way. Het is meer van, als je voor hem kiest dan word je 't huis uit gezet en zo. Ik bedoel idd meer in de zin van; ik kan dan denk ik nooit meer aankloppen bij m'n ouders of andere familie.
Ik woon nog thuis, ja, maar ik wil volgend jaar op kamers gaan. Het is gewoon, als ze erachter komen dan gaat 't contact gewoon helemaal weg.. dan heb ik eigenlijk geen familie meer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe oud ben je en woon je nog thuis?
Hm, het was echt heel slecht. Sinds 'n jaar is het er wel beter op geworden, maar nog steeds een beetje stroef. Ze hebben een heel andere gedachtengang (omdat ik dus in een westers land ben opgevoed).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:54 schreef blondetrien het volgende:
Hoe is de band met je ouders buiten dit issue om?
Eigenlijk ga jij dus niet bij je ouders weg, maar laten ze jou gewoon in de steek als je je eigen leven in handen neemt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:54 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik ga niet weglopenno way. Het is meer van, als je voor hem kiest dan word je 't huis uit gezet en zo. Ik bedoel idd meer in de zin van; ik kan dan denk ik nooit meer aankloppen bij m'n ouders of andere familie.
Hoe oud ben je?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:56 schreef standbyme het volgende:
Ik woon nog thuis, ja, maar ik wil volgend jaar op kamers gaan. Het is gewoon, als ze erachter komen dan gaat 't contact gewoon helemaal weg.. dan heb ik eigenlijk geen familie meer.
Heel andere gedachtengang (omdat ik dus in een westers land ben opgevoed).
Het zijn m'n ouders, ookal ben ik het niet eens met hoe zij denken enzo, ze hebben me wel opgevoed en eten/onderdak/kleren gegeven. Snap je.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:56 schreef jogy het volgende:
[..]
Dat is wel naar, maar je woont dus nog thuis, ik zou in ieder geval nog even door een eventuele zure appel heen bijten tot je op je eigen benen kan staan met een goede basis aan opleiding en dergelijke. Een hele familie niet meer zien op basis van geloof zou ik zelf niet goed kunnen trekken trouwens.
Dit dus, laat niemand je zeggen dat je je ouders in de steek laat, het is andersom.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Eigenlijk ga jij dus niet bij je ouders weg, maar laten ze jou gewoon in de steek als je je eigen leven in handen neemt.
Zo kan je het ook zien, ja. Ik vind 't moeilijk, kiezen tussen iemand die me gelukkig maakt of m'n ouders die me ook wel gelukkig willen zien (alleen niet met deze persoon). Ik snap heel goed dat onze relatie misschien niet gaat werken misschien, maar ik zou 't toch wel heel graag willen proberen met deze persoon.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:56 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Eigenlijk ga jij dus niet bij je ouders weg, maar laten ze jou gewoon in de steek als je je eigen leven in handen neemt.
is er dan een geloof waarbij je voor eeuwig tot de dood relatieloos moet zijn?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef standbyme het volgende:
[..]
Oud genoeg.
[..]
Stel je voor, je hebt ouders die het niet goed vinden dat je een vriend hebt. Alles wel en oke, totdat je iemand ontmoet waar je echt gek op bent. 4 jaar later wil je nog steeds samen met die persoon zijn, alleen 1) de persoon woont heel ver weg en 2) het mag niet van je geloof/ouders. De persoon zou graag samen met je willen zijn alleen je moet dus kiezen; ga je voor die persoon of voor je ouders?
Als je ouders je gelukkig zouden willen zien, dan zou het geloof van de persoon niet uitmaken maar zou het er om gaan of hij jou gelukkig maakt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:59 schreef standbyme het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien, ja. Ik vind 't moeilijk, kiezen tussen iemand die me gelukkig maakt of m'n ouders die me ook wel gelukkig willen zien (alleen niet met deze persoon). Ik snap heel goed dat onze relatie misschien niet werkt ofzo, maar ik zou 't toch wel heel graag willen proberen met deze persoon.
Wat jij wil.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:58 schreef de_boswachter het volgende:
Ouders die niet relaxed zijn hadden nooit aan kinderen mogen beginnen. Ws. ben je dus gewoon een neukfout.
Ik denk het niet, nee. Ze zijn heel erg close-minded terwijl ik dus open-minded ben. Het botst heel erg, zou je kunnen zeggen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:58 schreef blondetrien het volgende:
Denk jij dat jij je leven ooit zult kunnen en willen inrichten op een manier die jouw ouders goedkeuren?
Misschien wel, ja, alleen het is niet makkelijk zonder familie.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Oud genoeg om je eigen leven vorm te geven dus.
Waarom pas volgend jaar? Begin nu.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:01 schreef Copycat het volgende:
Is het niet slimmer om eerst volgend jaar op kamers te gaan en van daaruit je zelfstandigheid uit te breiden?
Nee, maar m'n ouders zijn moslim. De persoon in kwestie is een Nederlander en van ons geloof mag je, als moslima, dus niet met een Nederlandse man trouwen (andersom mag wel, als de vrouw zich dan wel naar de Islam bekeerd tho). Oja, je mag dus ook geen seks voor het huwelijk e.d. maar dat weet je, neem ik aan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:59 schreef madeliefff het volgende:
[..]
is er dan een geloof waarbij je voor eeuwig tot de dood relatieloos moet zijn?Leg eens wat meer uit. Wat voor geloof is het en wat willen je ouders precies .. Mag je alleen iemand van t zelfde geloof daten, verwachten ze dat je gelijk een huwelijkspartner zoekt.....?
Heel goed hoor, ik zou niet zonder willen. Moeilijk hoor. Zoals jij het nu zegt is het eerder dat zij hun ultimatum/grens al hebben getrokken en heb jij er maar in mee te gaan. Zolang je geen 15 bent en enigszins weet waar je mee bezig denkt te zijn ( je komt niet heel onbezonnen over) kan je die keuze best goed zelf maken mettertijd. Succes. Uiteindelijk zou ik wel onder het juk van een bedrukkende opvoeding uit kruipen met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:57 schreef standbyme het volgende:
[..]
Het zijn m'n ouders, ookal ben ik het niet eens met hoe zij denken enzo, ze hebben me wel opgevoed en eten/onderdak/kleren gegeven. Snap je.
Ja, dat had ik ook eerst in gedachte, alleeeen.. de persoon.. gaat hij +- 1 jaar op me wachten of zo. Dat is nog maar net de vraag. Ik snap wel dat hij 't vervelend vindt worden dat we niet gewoon nu bij elkaar kunnen zijn..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:01 schreef Copycat het volgende:
Is het niet slimmer om eerst volgend jaar op kamers te gaan en van daaruit je zelfstandigheid uit te breiden?
Omdat TS zelf aangeeft volgend jaar op kamers te willen gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:01 schreef kingtoppie het volgende:
Waarom pas volgend jaar? Begin nu.
In dat geval zou ik voor mezelf kiezen.quote:Ik denk het niet, nee. Ze zijn heel erg close-minded terwijl ik dus open-minded ben. Het botst heel erg, zou je kunnen zeggen.
Ja, oudste. Heb nog een jonger zusje.quote:
Irakquote:
Als hij geen jaar wil wachten zou ik ook niet alles voor 'm opgevenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook eerst in gedachte, alleeeen.. de persoon.. gaat hij +- 1 jaar op me wachten of zo. Dat is nog maar net de vraag. Ik snap wel dat hij 't vervelend vindt worden dat we niet gewoon nu bij elkaar kunnen zijn..
Zou je meteen bij hem intrekken dan?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ja, dat had ik ook eerst in gedachte, alleeeen.. de persoon.. gaat hij +- 1 jaar op me wachten of zo. Dat is nog maar net de vraag. Ik snap wel dat hij 't vervelend vindt worden dat we niet gewoon nu bij elkaar kunnen zijn..
Als hij het niet kan opbrengen een jaar op je te wachten, zou dat ook al genoeg moeten zeggen, toch?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef standbyme het volgende:
Ah, ok. Weet zij ervan? Zou je eventueel met haar een 'front' kunnen vormen tegen je ouders?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:04 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ja, oudste. Heb nog een jonger zusje.
[..]
Irak
Nee, ik wil op kamers, maar dan kan ik hem dus ook zien in 't weekend en bij hem blijven slapen (nu dus niet).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:05 schreef blondetrien het volgende:
[..]
Zou je meteen bij hem intrekken dan?
Dat zou ik ook niet doen hoor. Als hij je echt leuk vindt wacht hij echt wel eventjes.
En dan? Zelf weggaan en je zusje achterlaten met de puinhoop thuis?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ah, ok. Weet zij ervan? Zou je eventueel met haar een 'front' kunnen vormen tegen je ouders?
M'n zusje is helemaal het tegenovergestelde van mij. We zijn niet close.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:06 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ah, ok. Weet zij ervan? Zou je eventueel met haar een 'front' kunnen vormen tegen je ouders?
Je ontmoet hem stiekem? Al seks gehad?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:06 schreef standbyme het volgende:
[..]
Nee, ik wil op kamers, maar dan kan ik hem dus ook zien in 't weekend en bij hem blijven slapen (nu dus niet).
Dat is heel verstandigquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:06 schreef standbyme het volgende:
[..]
Nee, ik wil op kamers, maar dan kan ik hem dus ook zien in 't weekend en bij hem blijven slapen (nu dus niet).
Nee, hij wil het wel, alleen zou ik 't snappen dat zo'n extra jaar toch wel kut wordt. Het gaat al best 'lang' zo. We hebben geen relatie nu vanwege deze dingen maar ja =_=quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:05 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als hij het niet kan opbrengen een jaar op je te wachten, zou dat ook al genoeg moeten zeggen, toch?
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:07 schreef standbyme het volgende:
[..]
M'n zusje is helemaal het tegenovergestelde van mij. We zijn niet close.
Maar als je nu ergens naartoe werkt in een jaar tijd, is dat extra jaar toch peanuts?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:08 schreef standbyme het volgende:
Nee, hij wil het wel, alleen zou ik 't snappen dat zo'n extra jaar toch wel kut wordt. Het gaat al best 'lang' zo. We hebben geen relatie nu vanwege deze dingen maar ja =_=
Niet heel vaak. En nee dat nog niet, wel andere dingen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:07 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Je ontmoet hem stiekem? Al seks gehad?
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ga dit sowieso nog eens goed bespreken met hem, maar ik wil zeker zijn van m'n keuze. That's all. Zou een beetje vervelend zijn als ik zeg dat 't gaat gebeuren en dat we dan 2 jaar later nog steeds in dezelfde positie zijn.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Maar als je nu ergens naartoe werkt in een jaar tijd, is dat extra jaar toch peanuts?
M'n hele familie zowat. Niemand vindt 't goed, maar helaas zie ik bij andere nichtjes dat zij er ook niet blijer van worden. Eentje gaat bijna trouwen maar die vindt de jongen dus he-le-maal niks (ze is niet uitgehuwelijkt o.i.d., maar haar ouders zeiden van: hij is de beste jongen voor jou, kies hem nou maar, etc.). Ik wil niet zo eindigen en ik zou mezelf niet zijn als ik dit alles ga accepteren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:10 schreef Sucuk het volgende:
TS gaat het nog heel moeilijk krijgen met deze situatie. Daar ben ik vrij zeker van. Is misschien hard, maar de ouders lijken mij zodanig streng dat enige vorm van communicatie waarbij ze haar argumenten en standpunten naar voren kan brengen niet mogelijk is, aangezien haar ouders willen wat ze willen.
Je kunt ook gewoon eerlijk zeggen: ik weet niet wanneer het gaat gebeuren, en of het uberhaupt gaat gebeuren. Dan kan hij zelf wel beslissen wat hij ermee doet.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:10 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Ik ga dit sowieso nog eens goed bespreken met hem, maar ik wil zeker zijn van m'n keuze. That's all. Zou een beetje vervelend zijn als ik zeg dat 't gaat gebeuren en dat we dan 2 jaar later nog steeds in dezelfde positie zijn.
Andere dingen versta ik onder: beffen, pijpen etc.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:09 schreef standbyme het volgende:
[..]
Niet heel vaak. En nee dat nog niet, wel andere dingen.
Haha.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:13 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Andere dingen versta ik onder: beffen, pijpen etc.
Weet je meid doe wat je wilt, maar ookal krijg je schuldgevoelens... vertel gewoon nooit wat aan je ouders en leidt je leven tot je op jezelf woont en dan afstandelijk contact. In de zin van niet te veel alles vertellen waarvan ne denkt dat ze zullen zeuren of onrust zullen veroorzaken.
En nog 1 tip: neuk erop los.
Je hebt liefde voor je vriend en dat is bij elk geloof belangrijk: liefde voor de medemens. Jij hebt voor je vriend uitzonderlijk veel liefde, welke dus ook een medemens is. Dus geniet lekker en volg de praktische dingen zoals elk ander mens zoals niet stelen etc.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:13 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Andere dingen versta ik onder: beffen, pijpen etc.
Weet je meid doe wat je wilt, maar ookal krijg je schuldgevoelens... vertel gewoon nooit wat aan je ouders en leidt je leven tot je op jezelf woont en dan afstandelijk contact. In de zin van niet te veel alles vertellen waarvan ne denkt dat ze zullen zeuren of onrust zullen veroorzaken.
En nog 1 tip: neuk erop los.
Je hebt liefde voor je vriend en dat is bij elk geloof belangrijk: liefde voor de medemens. Jij hebt voor je vriend uitzonderlijk veel liefde, welke dus ook een medemens is. Dus geniet lekker en volg de praktische dingen zoals elk ander mens zoals niet stelen etc.
Ik denk dat hij stiekem degene is waar TS wat voor voelt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]! En achterliggende gedachte hier is......?
We hebben erover gepraat en ze zeiden wel 'oke', m'n moeder vindt het niet zo oke, maar ja. Kan me eigenlijk niks schelen ergens.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Haha.!
Wat ik me ook afvraag, op jezelf gaan wonen gaan ze wel goedkeuren ja?
Tip voor jou om te denken : " dit is mijn lot, ik kan niks veranderen, ik volg dit lot gewoon. "quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:12 schreef standbyme het volgende:
[..]
M'n hele familie zowat. Niemand vindt 't goed, maar helaas zie ik bij andere nichtjes dat zij er ook niet blijer van worden. Eentje gaat bijna trouwen maar die vindt de jongen dus he-le-maal niks (ze is niet uitgehuwelijkt o.i.d., maar haar ouders zeiden van: hij is de beste jongen voor jou, kies hem nou maar, etc.). Ik wil niet zo eindigen en ik zou mezelf niet zijn als ik dit alles ga accepteren.
Dat is heel chill! Gewoon deze paar maanden nog uitzitten en toeleven naar dat moment dat je op jezelf gaat!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:16 schreef standbyme het volgende:
[..]
We hebben erover gepraat en ze zeiden wel 'oke', m'n moeder vindt het niet zo oke, maar ja. Kan me eigenlijk niks schelen ergens.
Dat ze niet overal mee moet gaan zitten. Leven is zo kort om zorgen te gaan maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]! En achterliggende gedachte hier is......?
Dat kan ook zonder 'er op los te neuken'.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:18 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dat ze niet overal mee moet gaan zitten. Leven is zo kort om zorgen te gaan maken.
Rare en hele krampachtige denkende ouders.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Haha.!
Wat ik me ook afvraag, op jezelf gaan wonen gaan ze wel goedkeuren ja?
Dus dan moet ik er maar op los neuken? Wat?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:18 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Dat ze niet overal mee moet gaan zitten. Leven is zo kort om zorgen te gaan maken.
Moraalridder?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:18 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder 'er op los te neuken'.
Ga lekker genieten dan druk maken om een zinnetje die ik postte.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:19 schreef standbyme het volgende:
[..]
Dus dan moet ik er maar op los neuken? Wat?
Ik wil alleen gelukkig zijn met een persoon, ookal is dat niet voor altijd, maar het is wel wat ik nu wil.
Volgens mij zie jij het niet meer helemaal helder allemaalquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:20 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Moraalridder?
Ze wilt haar vriend toch? Geniet ervan? Ik zou dat hetzelfde doen met mijn vriendin.
Je doet alsof er iets mis is met seks? Een taboe ofzo? Niks aan de hand.
Ik ga wel in tegen een grote zonde, maar ja, ach, dat heb ik eigenlijk al gedaan. I'm going to hell anyway.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:20 schreef Sucuk het volgende:
[..]
Moraalridder?
Ze wilt haar vriend toch? Geniet ervan? Ik zou dat hetzelfde doen met mijn vriendin.
Het gaat helemaal niet over seks. Dus probeer het ook niet die kant op te manoeuvreren.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:20 schreef Sucuk het volgende:
Moraalridder?
Zou je dat kunnen beargumenten?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:21 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Volgens mij zie jij het niet meer helemaal helder allemaal
Dat zal wel meevallenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik ga wel in tegen een grote zonde, maar ja, ach, dat heb ik eigenlijk al gedaan. I'm going to hell anyway.
Er wordt te veel geconcentreerd op 1 zinnetje. Wow wat erg zeg jeetje.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet over seks. Dus probeer het ook niet die kant op te manoeuvreren.
Uiteindelijk verlaat iedereen zijn ouders. Jonge vogels die het nest uitvliegen en daarna zelf door het leven gaan. In het geval van TS gaat het natuurlijk om een situatie waarbij de ouders een zodanig probleem hebben met de keuze van hun kind dat ze zelf de deur dicht gooien. Dat heb ik een tijdje geleden ook in mijn omgeving zien gebeuren. Sneu, maar soms kan het niet anders. Uiteindelijk hebben de ouders geen recht van spreken meer als het kind ouder is dan 18. Natuurlijk is het heel jammer als de gebruikelijke puberproblemen al op 15, 16, 17 al dusdanig geescaleerd is dat er geen houden meer aan is, maar gelukkig is dat tamelijk zeldzaam.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:43 schreef standbyme het volgende:
Hoi FOK!kertjes, ik heb bij deze een heel korte maar belangrijke vraag:
Zouden jullie je ouders verlaten voor iemand waar je heel graag bij wil zijn? Als je dat zou doen, kunnen jullie dan ook redenen geven ervoor?
Bedankt alvast
Mooi. Houden we het ook daarbij.quote:
Zit ze toch wel denk ik zo.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:25 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik zou in ieder geval nog even wachten met de rebel uithangen tot je op kamers bent, anders zit je straks ook nog constant met stress thuis.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:25 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik zou in ieder geval nog even wachten met de rebel uithangen tot je op kamers bent, anders zit je straks ook nog constant met stress thuis.
Ik denk altijd dit:quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik ga wel in tegen een grote zonde, maar ja, ach, dat heb ik eigenlijk al gedaan. I'm going to hell anyway.
Maar nog meer als ze nu al gaat verkondigen naar haar vriend te gaan over een jaar, vrees ik.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Zit ze toch wel denk ik zo.
Sowieso. Alleen ik wilde alles even op een rijtje zetten voor mezelf. Het is geen makkelijke keuze. Ik weet 't ook even niet meer.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:25 schreef CherryOnTop het volgende:
omdat een paar imams het zeggen? het zijn net predikantenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef standbyme het volgende:
[..]
Is het ook niet, gelukkig heb je nog even om er over na te denkenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef standbyme het volgende:
[..]
Sowieso. Alleen ik wilde alles even op een rijtje zetten voor mezelf. Het is geen makkelijke keuze. Ik weet 't ook even niet meer.
Goeie en scherpe! Perfectie bestaat nou eenmaal nietquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik denk altijd dit:
Als ik in geloof A ga geloven, dan stuurt god B me naar de hel, want ik ben een slechte gelovige
Als ik in geloof B ga geloven, dan stuurt god A me weer naar de hel, dus idd, ik ga ook naar de hel. Gaan we lekker samen!![]()
![]()
neem je tijd, moet je ook niet 123 nemenquote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef standbyme het volgende:
[..]
Sowieso. Alleen ik wilde alles even op een rijtje zetten voor mezelf. Het is geen makkelijke keuze. Ik weet 't ook even niet meer.
Dankjewel voor je bijdrage, hopelijk kan ik wel de goede keuze (voor mezelf) maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef jogy het volgende:
[..]
Heel goed hoor, ik zou niet zonder willen. Moeilijk hoor. Zoals jij het nu zegt is het eerder dat zij hun ultimatum/grens al hebben getrokken en heb jij er maar in mee te gaan. Zolang je geen 15 bent en enigszins weet waar je mee bezig denkt te zijn ( je komt niet heel onbezonnen over) kan je die keuze best goed zelf maken mettertijd. Succes. Uiteindelijk zou ik wel onder het juk van een bedrukkende opvoeding uit kruipen met alle gevolgen van dien.
Weet ik, alleen het heeft voor mijn gevoel zo lang geduurd, dat ik het een beetje zat ben nu. Ik wil gewoon een keuze maken.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:27 schreef spoorrails het volgende:
[..]
neem je tijd, moet je ook niet 123 nemen
Geen enkele familie is het niet gunnen van je liefde waard bedoel je hoop ik.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef expans het volgende:
Geen enkel persoon is het verlaten van je familie waard.
Dit!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij ouders die mij op een bepaalde leeftijd niet mijn eigen keuzes laten maken zou ik sowieso niet willen zijn.
Hm, kijk. Ik vind ze niet slecht per se, ze zijn in een heel andere omgeving opgevoed/opgegroeid en een vriend hebben enzo is gewoon iets dat not done is. Ik respecteer hun mening, maar het is gewoon niet mijn mening.quote:
Ze gunnen me ook wel liefde, denk ik, alleen niet van een Nederlandse jongen. Daar zit het probleem. En ik val ook niet op Arabische mensenquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:54 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Geen enkele familie is het niet gunnen van je liefde waard bedoel je hoop ik.
Liefde is gunnen.... ook door familie.
Ik heb dit ook zeker besproken met m'n vrienden en de meningen zijn een beetje verdeeld. Aan de ene kant vinden ze dat ik moet doen wat ik wil en wat voor mij goed voelt, maar andere mensen vinden weer dat ik gewoon naar m'n ouders moet luisteren en het dus moet laten gaan. Ik snap dat het misschien niet voor altijd is, maar dat neemt niet weg dat ik nu wel van 'm houd en het graag wil proberen met hem..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef expans het volgende:
Bespreek dit met je 'eigen' mensen die de situatie echt kunnen inschatten en begrijpen.
Hier ga je 9 v/d 10 keer shit krijgen als je bent oud genoeg, hun verlies, je kiest je familie niet uit etc etc van mensen die het op een hele andere nuchtere manier bekijken.
En verdet dacht ik op m'n 18e ook de liefde van m'n leven te hebben gevonden, totdat ik een jaar later een wakeup call kreeg.
Geen enkel persoon is het verlaten van je familie waard.
Ik geloof ook wel in God enzo, maar al die andere shit vind ik niks..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:02 schreef Aiciu het volgende:
Je moet gewoon datgene doet waarvan jij denkt dat het de juiste beslissing is.
Religie is een verzinsel van de mensheid, God wil gewoon dat we goed doen en gelukkig zijn
Dan is het zeer dom van ze om naar een land te verhuizen waar dat soort dingen normaal zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:23 schreef standbyme het volgende:
[..]
Hm, kijk. Ik vind ze niet slecht per se, ze zijn in een heel andere omgeving opgevoed/opgegroeid en een vriend hebben enzo is gewoon iets dat not done is. Ik respecteer hun mening, maar het is gewoon niet mijn mening.
Hoezo dat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:43 schreef zarGon het volgende:
Je bent 18. Je hebt nog véél te leren, je leven begint net. Als die gozer en jij elkaar leuk genoeg vinden kunnen jullie het een paar jaar aankijken, zo leer je hem ook beter kennen. Aangezien het om een Nederlandse jongen gaat schat ik die kans klein is.
op je achttiende zo'n beslissing maken vind ik wel erg vroeg..quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:59 schreef standbyme het volgende:
[..]
Zo kan je het ook zien, ja. Ik vind 't moeilijk, kiezen tussen iemand die me gelukkig maakt of m'n ouders die me ook wel gelukkig willen zien (alleen niet met deze persoon). Ik snap heel goed dat onze relatie misschien niet gaat werken misschien, maar ik zou 't toch wel heel graag willen proberen met deze persoon.
Omdat seks en seks voor het huwelijk heel anders wordt beleefd door een Nederlander en ehm... iemand uit het Midden-Oosten.quote:
Dat weet ik niet, een Nederlandse jongen wil misschien wel wachten als hij echt verliefd is. En er zijn natuurlijk ook zat Arabische/moslim mannen die aan seks voor het huwelijk doen he.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat seks en seks voor het huwelijk heel anders wordt beleefd door een Nederlander en ehm... iemand uit het Midden-Oosten.
Sowieso verloopt het begin anders, zo anders dat het kan botsen.
Zou jij bijvoorbeeld 2 jaar wachten voor een meisje? Dat houdt dus in dat je geen seks hebt in die twee jaar. Even een kleine voorbeeld.
Die doen aan seks voor het huwelijk maar niet met het meisje waar ze mee trouwen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, een Nederlandse jongen wil misschien wel wachten als hij echt verliefd is. En er zijn natuurlijk ook zat Arabische/moslim mannen die aan seks voor het huwelijk doen he.
Als ik verliefd was op een meisje dan zou ik zeker die twee jaar wachten.
Ik ga hopelijk volgend jaar op kamers, dan kan ik hem dus wel zien (+ dan ben ik 19).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:05 schreef Snoepie85 het volgende:
[..]
op je achttiende zo'n beslissing maken vind ik wel erg vroeg..
We kunnen het eigenlijk heel goed met elkaar vinden, ik ben niet zo religieus en ik ga hem zeker tot niks dwingen (hij mij ook niet). We hebben best een goede dynamiek, maar de situatie laat het gewoon niet to om echt bij elkaar te zijn.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:00 schreef Simpel-Zat het volgende:
[..]
2 zeer botsende culturen misschien?
Tsja.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:47 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dan is het zeer dom van ze om naar een land te verhuizen waar dat soort dingen normaal zijn.
Ik wil m'n ouders ook niet verlaten in de zin van dat ik nooit meer contact op ga nemen, ik ga hopelijk volgend jaar op kamers ook, dus dan kan ik 'm wel zien maar als ze erachter komen dat ik dat doe dan willen ze sowieso geen contact meer met me hebben. Ik heb al een heel verleden met deze persoon en we hebben echt heel veel meegemaakt, ik wil niet in alle details treden, maar ik kijk het nu al 1,5 jaar uit. Het werkt niet. Ik heb m'n vrijheid nodig om met hem samen te kunnen zijn. Ik vind hem het waard, maar ja.. Natuurlijk zijn de meningen verdeeld. Het liefst hou ik ze beide.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 09:43 schreef zarGon het volgende:
Sommige personen zijn het waard. Maar dan heb je een bepaalde historie of ben je oud genoeg en onafhankelijk om in het slechtste geval op je eigen benen te kunnen staan.
Je bent 18. Je hebt nog véél te leren, je leven begint net. Als die gozer en jij elkaar leuk genoeg vinden kunnen jullie het een paar jaar aankijken, zo leer je hem ook beter kennen. Aangezien het om een Nederlandse jongen gaat schat ik die kans klein is.
Het is enorm kut en oneerlijk, maar het is niet anders. Op m'n 18de zou ik m'n ouders niet verlaten voor liefde.
Wat wil je precies proberen met hem? En dan doel ik op 'hoe ver wil je eigenlijk gaan'?
Hij is half Iranees, maar is opgevoed door z'n moeder alleen en die is dus wel 100% Nederlands. Hij is niet zoals andere jongens, klinkt misschien cliché, maar als je hem kent dan ben je het zeer waarschijnlijk met me eens. Het gaat me nu niet eens om seks ofzoquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:31 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, een Nederlandse jongen wil misschien wel wachten als hij echt verliefd is. En er zijn natuurlijk ook zat Arabische/moslim mannen die aan seks voor het huwelijk doen he.
Als ik verliefd was op een meisje dan zou ik zeker die twee jaar wachten.
Ik geloof je wel hoor, niet iedereen voldoet aan stereotypen! Heb je al een serieus gesprek met hem gehad? Vragen wat hij wil, of hij wil wachten? Mocht hij willen wachten dan zou ik iets met hem nemen als je op kamers gaat. Seksen kan toch wel, daar kunnen je ouders al helemaal niks tegen doen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:40 schreef standbyme het volgende:
[..]
Hij is half Iranees, maar is opgevoed door z'n moeder alleen en die is dus wel 100% Nederlands. Hij is niet zoals andere jongens, klinkt misschien cliché, maar als je hem kent dan ben je het zeer waarschijnlijk met me eens. Het gaat me nu niet eens om seks ofzoen door dit gedoe hebben we dus geen relatie, ik verbied hem niks en hij mag ook doen wat hij wil maar hij heeft niks gedaan (voor zover ik weet).
Ik heb gevraagd of hij mij tijd wil geven zodat ik deze situatie goed aan kan pakken. Ik wil niks impulsiefs doen en dan met 10000 problemen eindigen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik geloof je wel hoor, niet iedereen voldoet aan stereotypen! Heb je al een serieus gesprek met hem gehad? Vragen wat hij wil, of hij wil wachten? Mocht hij willen wachten dan zou ik iets met hem nemen als je op kamers gaat. Seksen kan toch wel, daar kunnen je ouders al helemaal niks tegen doen.
We hebben al eerder een relatie gehad maar het werkte dus niet door deze situatie. Ik weet dat er zo'n kans is, dat sluit ik niet uit, maar als we nog steeds hetzelfde voelen voor elkaar over een jaar dan.. ja, dan wil ik er gewoon voor gaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:48 schreef Cue_ het volgende:
Maar nu zijn jullie dus gewoon vrienden, maar hopen dat het meer kán worden in de toekomst?
Als jullie komend jaar dan nog steeds als vrienden doorbrengen, vraag ik me af hoe groot de kans gaat zijn dat het daadwerkelijk wat gaat worden.
Of hoe zal het zijn als hij een meisje tegenkomt dat hem leuk vindt en wel een relatie wil?
Dit dus.quote:
Ik wilde alleen wat neutrale meningen en advies, ik wil ook niks impulsiefs doen en er goed over nadenken. M'n ouders gaan er niet aan wennen, ookal is hij half Irakees ofzo, een vriend mag gewoon niet. Het heeft geen zin om ze over te halen of een gesprek met ze te hebben, dat heb ik al eerder gedaan en we kregen heel veel ruziequote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:53 schreef expans het volgende:
Bij mij komt het in ieder geval over alsof je al je beslissing hebt genomen en dat gewoon bevestigd wil zien worden.
Als je dit zou plaatsen op een allochtonenforum zou 99% precies andersom reageren.
Doe geen domme dingen waar je spijt van gaat krijgen, probeer je ouders langzaam aan het idee te laten wennen van een Iraanse vriend. Mocht het echt voorbestemd (:')) zijn dan lukt het over 3/4 jaar ook wel.
19 op 18 maakt geen ruk uit. Je zegt het zelf al, andere cultuur etc. Wat verwacht je dan? Dat je ouders je op je 16e wat comdooms toewerpen onder het mom stay safe en dat je op je 18e uit huis mag? Get real.
Jep, daar heb je echt helemaal gelijk in. Zo ben ik ook.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:00 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit dus.
Deze TS goed onthouden, over een paar maanden kan je je door haar later pijpen voor vijftien euro
Kan ik een soort van 10-Klitten-Kaart kopen bij jou?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:04 schreef standbyme het volgende:
[..]
Jep, daar heb je echt helemaal gelijk in. Zo ben ik ook.![]()
Je maakt een grapje toch? Chick is 18, en ze hebben 4 jaar. Die jongen heeft genoeg laten zien dat hij serieus genoeg is denk ik zo of niet?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Als hij geen jaar wil wachten zou ik ook niet alles voor 'm opgevenHoe serieus is hij dan? Het gaat toch al 4 jaar zo, nu zou dat ene jaar ineens teveel zijn?
Zo ben je wat?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:04 schreef standbyme het volgende:
[..]
Jep, daar heb je echt helemaal gelijk in. Zo ben ik ook.![]()
Het is m'n vriend nu niet meer en ik wil ook niet bij hem wonen, ik wil op kamers en hem gewoon vaker zien en zo. Nu kan het dus niet echt omdat hij ver weg woont. Ik snap dat ik de keuze moet maken, maar ik vind 't gewoon moeilijk.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:14 schreef applebee het volgende:
Het is geen vraag die wij hier kunnen beantwoorden. Dat komt omdat wij jou situatie niet kennen, wij weten niet wat voor band je met jou ouders en je vriend hebt. Het hoeft niet een of het andere te zijn. Je kan ook bij je vriend wonen en nog steeds je ouders zien. Als ze het niet eens met jou relatie zijn betekend het niet dat ze niet om jou geven.
Het is dus de keuze die je zelf moet gaan maken.
We hebben niks nu.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Je maakt een grapje toch? Chick is 18, en ze hebben 4 jaar. Die jongen heeft genoeg laten zien dat hij serieus genoeg is denk ik zo of niet?
In een traditioneel gezin vraagt de man aan de vader van het meisje de hand van haar. Als de vader dat accepteert kan er getrouwd worden. Overigens bedenk wel dat deze huwelijken vroeger op veel lagere leeftijd werden gesloten. Op een leeftijd waarin veel Nederlandse meisjes in 2013 hun maagdelijkheid meestal nog hebben.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:03 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik wilde alleen wat neutrale meningen en advies, ik wil ook niks impulsiefs doen en er goed over nadenken. M'n ouders gaan er niet aan wennen, ookal is hij half Irakees ofzo, een vriend mag gewoon niet. Het heeft geen zin om ze over te halen of een gesprek met ze te hebben, dat heb ik al eerder gedaan en we kregen heel veel ruzie. Ik verwacht ook niks, ik weet hoe de situatie nu is en ik probeer om dit zo "goed" mogelijk op te lossen.
Voor jezelf. Als je ouders je beperken om jezelf te kunnen zijn is het tijd geworden om ze te negeren in bepaalde opzichten.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef standbyme het volgende:
Ja het maakt me inderdaad niet gelukkig, ik geloof dat m'n ouders het beste voor me willen alleen dat is dus niet wat ík wil. En even nog een vraagje, was je vriendin Nederlands of kwam ze uit een ander land? Gelukkig ging 't daarna wel beter met het contact, maar lijkt me nog steeds kut..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:29 schreef El_Liberaliste het volgende:
Je gaat niet je ouders verlaten voor je vriend, maar voor de leefstijl die je wenst aan te hangen, met of zonder die vriend. En in die context denk ik dat het inderdaad verstandig is om afstand van je ouders te nemen omdat het duidelijk is dat de huidige situatie je niet gelukkig maakt.
Heb het trouwens zelf ook meegemaakt, maar daar was ik die 'vriend'. Contact met haar ouders was uiteindelijk toch nog redelijk hersteld nadat ze aanvankelijk op voet van oorlog stonden...
Makkelijker gezegd dan gedaanquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:32 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Voor jezelf. Als je ouders je beperken om jezelf te kunnen zijn is het tijd geworden om ze te negeren in bepaalde opzichten.
Ja, daar zit het 'm dus in.. Je kan eigenlijk niks doen, niet eens normaal iemand leren kennen en zien of jullie bij elkaar passen. Ik ga ook niet samenwonen met hem oid, ik wil alleen wat vrijheid om hem te zien en zo. Dat kan nu niet.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 18:11 schreef jaha het volgende:
[..]
In een traditioneel gezin vraagt de man aan de vader van het meisje de hand van haar. Als de vader dat accepteert kan er getrouwd worden. Overigens bedenk wel dat deze huwelijken vroeger op veel lagere leeftijd werden gesloten. Op een leeftijd waarin veel Nederlandse meisjes in 2013 hun maagdelijkheid meestal nog hebben.
Overigens was dit tot een jaar of honderd geleden in Nederland ook nog tamelijk gewoon. De wereld is een beetje veranderd.
Wat mij voornamelijk opvalt in de moslimgemeenschap is de "alles of niets" benadering. Een beetje aan elkaar wennen en kijken of je wellicht kan samenwonen, dat is absoluut haram. Nee, dan maar heel lang maagd blijven (niets) of de partner laten bekeren en meteen gaan trouwen (alles).
Ja, ze had een Islamitische achtergrond waarvan ze afstand had gedaan en had de eerste jaren van haar leven in haar land van afkomst gewoond (Midden-Oosten).quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:43 schreef standbyme het volgende:
Ja het maakt me inderdaad niet gelukkig, ik geloof dat m'n ouders het beste voor me willen alleen dat is dus niet wat ík wil. En even nog een vraagje, was je vriendin Nederlands of kwam ze uit een ander land? Gelukkig ging 't daarna wel beter met het contact, maar lijkt me nog steeds kut..
Dat dus. En als je ouders dat niet respecteren zou je er verstandig aan doen om te overwegen geen contact meer met ze te hebben. Let wel, ik zeg overwegen, niet dat je het per sé moet doen.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef Copycat het volgende:
Als je volwassen bent maak je je eigen keuzes.
Nou ja dat weet je dus. Gegeven het feit dat je je ouders waarschijnlijk niet kan overtuigen van het nut van een tijdje samenwonen, betekent dat dus dat je op een kruispunt in je leven bent aangekomen. Je opties zijn beperkt tot doen wat je ouders van je verlangt en dus je vriendschap/liefde voor de jongen op een laag pitje zetten. Of het inderdaad helemaal doorpakken: gaan trouwen. Dat kun je naar je ouders toe best verkopen als een goed idee, je gaat als maagd het huwelijk in en je kunt daarna zowel van je man gaan genieten als een band met de toekomstige opa en oma van je kinderen in stand blijven houden Een derde optie is dus dat je breekt met je ouders, maar bedenk dat wanneer je breekt met je ouders "om alleen maar samen te wonen" waarschijnlijk emotioneel veel ingrijpender is dan een huwelijk aangaan dat wel gesteund wordt door je ouders.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 19:43 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ja het maakt me inderdaad niet gelukkig, ik geloof dat m'n ouders het beste voor me willen alleen dat is dus niet wat ík wil. En even nog een vraagje, was je vriendin Nederlands of kwam ze uit een ander land? Gelukkig ging 't daarna wel beter met het contact, maar lijkt me nog steeds kut..
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan![]()
maar dit is wel idd waar m'n keuze naartoe gaat eigenlijk...
[..]
Ja, daar zit het 'm dus in.. Je kan eigenlijk niks doen, niet eens normaal iemand leren kennen en zien of jullie bij elkaar passen. Ik ga ook niet samenwonen met hem oid, ik wil alleen wat vrijheid om hem te zien en zo. Dat kan nu niet.
Ik wil wel trouwen, ooit, maar niet nu. Ik wil gewoon van het leven genieten en meer ervaringen opdoen e.d. Ik snap dat iedere keuze zo z'n voor- en nadelen heeft, maar er moet eigenlijk toch een keuze worden gemaakt. Toch heel erg bedankt voor je advies! Ik ga er nog gewoon goed over nadenken en het bespreken met hem.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:47 schreef jaha het volgende:
[..]
Nou ja dat weet je dus. Gegeven het feit dat je je ouders waarschijnlijk niet kan overtuigen van het nut van een tijdje samenwonen, betekent dat dus dat je op een kruispunt in je leven bent aangekomen. Je opties zijn beperkt tot doen wat je ouders van je verlangt en dus je vriendschap/liefde voor de jongen op een laag pitje zetten. Of het inderdaad helemaal doorpakken: gaan trouwen. Dat kun je naar je ouders toe best verkopen als een goed idee, je gaat als maagd het huwelijk in en je kunt daarna zowel van je man gaan genieten als een band met de toekomstige opa en oma van je kinderen in stand blijven houden Een derde optie is dus dat je breekt met je ouders, maar bedenk dat wanneer je breekt met je ouders "om alleen maar samen te wonen" waarschijnlijk emotioneel veel ingrijpender is dan een huwelijk aangaan dat wel gesteund wordt door je ouders.
Alle drie de beslissingen hebben hun voor- en nadelen, zoals gememoreerd door de mede users hier. Daarnaast kan het zijn dat de jongen helemaal niet geaccepteerd wordt door je ouders.
Maar bedenk wel dat de enige die verantwoordelijk is voor het geluk in je eigen leven jezelf bent. Je moet goed voor je zelf op een rijtje hebben waar je het meest gelukkig van wordt, en hoe dat het best bereikt kan worden.
Ja, ik ben er dus nog steeds over aan het denken. Zo'n beslissing is nou niet 1, 2, 3 gemaakt helaas.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat dus. En als je ouders dat niet respecteren zou je er verstandig aan doen om te overwegen geen contact meer met ze te hebben. Let wel, ik zeg overwegen, niet dat je het per sé moet doen.
Waarschijnlijk zullen je ouders zich net zo lang zo opstellen als jij het toelaat.
Ik had een collega die in deze situatie zat en die is gewoon weggegaan en gaan samenwonen met die jongen. Laatste wat ik ervan heb gehoord is dat haar moeder nog steeds contact weigerde en verwachtte dat ze 'terug naar huis' kwam.Dat had volgens haar ook veel te maken met druk van de omgeving van de ouders, misplaatste eergevoelens en schaamte en dergelijke. Die ouders moeten dan als het ware, als ze zich er al bij neer willen leggen, op hun beurt weer kiezen tussen hun dochter en praktisch hun hele sociale omgeving.
Speelt dit bij jouw familie ook, TS?
Heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:22 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ja, ze had een Islamitische achtergrond waarvan ze afstand had gedaan en had de eerste jaren van haar leven in haar land van afkomst gewoond (Midden-Oosten).
Ik hoop voor je dat je de juiste keuze maakt en dat je ouders op termijn inzien dat je op deze manier veel gelukkiger bent, ze zijn gewoon bang voor het onbekende.
Altijd maar die religie...
Ik stuur je wel even een DM, vind het tricky om allerlei details neer te zetten..quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 21:57 schreef standbyme het volgende:
Heel erg bedankt!Ik snap hoe je je vriendin zich voelde, maar kan jij vertellen hoe jij je voelde een beetje? Ik ben benieuwd wat je dacht e.d., ik wil mezelf even 'verplaatsen' in jouw belevenis. Hebben jullie nog steeds een relatie of niet?
Awh, dat snap ik. Is goedquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 12:51 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik stuur je wel even een DM, vind het tricky om allerlei details neer te zetten..
Heb je niet het gevoel dat je wat mist? Of ben je nu gewoon gelukkig? Hoezo moest jij eigenlijk kiezen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 02:19 schreef Kotsdrol het volgende:
Ik heb het contact met mijn ouders verbroken, omdat ik moest kiezen tussen hun, of mijn vriend.
Nu bijna 11 jaar verder met mijn vriend, kan ik zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Dit gesprek heb ik al eerder gehad en ze willen niet bijdraaien. Het is een mengeling van opvoeding, cultuur en geloof en daar gaan ze geen afstand van doen. Ik heb zo vaak gezegd dat ze hem moeten leren kennen zodat ze snappen waarom ik samen met hem wil zijn, maar ze willen ab-so-luut niet luisteren. Dit is al onderhand zo'n 4 jaar bezig en ik ben niks opgeschoten in deze 4 jaar. Daarom wordt het voor mij tijd om een keuze te maken..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 20:59 schreef Ferdii het volgende:
Draai die shit om:
Ga een gesprek met je ouders aan op normale toon en vertel hen dat je meer tijd wilt door brengen met je vriend omdat je van hem houdt en je gelukkig bent bij hem.
Mochten zij dan weer aangeven dat zij dat niet accepteren vertel hen dan dat jij genoodzaakt bent om het contact te verbreken (of op jezelf gaan) om voor hem te kiezen. En of je ouders dat in overweging willen nemen. Daarnaast vragen wat jouw ouders liever hebben, jij gelukkig met een Nederlandse vriend naar eigen keuze, of ongelukkig zonder
Bedenktijd geven (week ofzo) en er daarna op terug komen. Nog steeds nee?
Dan weet je wat je te doen staat
Zo werkt het helaas niet bij alle oudersquote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:31 schreef Myraela het volgende:
Je ouders hoeven hem of jouw keuze toch niet te respecteren om nog gewoon met je om te gaan? I
Beetje jammer van die vol hardend pushende ouders doe niet beseffen dat een kind geen kloon is van papa + mama...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:13 schreef standbyme het volgende:
[..]
Dit gesprek heb ik al eerder gehad en ze willen niet bijdraaien. Het is een mengeling van opvoeding, cultuur en geloof en daar gaan ze geen afstand van doen. Ik heb zo vaak gezegd dat ze hem moeten leren kennen zodat ze snappen waarom ik samen met hem wil zijn, maar ze willen ab-so-luut niet luisteren. Dit is al onderhand zo'n 4 jaar bezig en ik ben niks opgeschoten in deze 4 jaar. Daarom wordt het voor mij tijd om een keuze te maken..
Beperkende ouders kun je sowieso het best zo snel mogelijk achter je laten. Ga ik er zonder het hele topic te lezen voor het gemak even vanuit dat TS gewoon zelfstandig is. Zolang je bij je ouders woont, kan je het ze niet kwalijk nemen dat ze je ook nog als een kind behandelen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:32 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Zo werkt het helaas niet bij alle ouders
Dit is niet waar. Verdiep je er even goed in.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:02 schreef standbyme het volgende:
[..]
Nee, maar m'n ouders zijn moslim. De persoon in kwestie is een Nederlander en van ons geloof mag je, als moslima, dus niet met een Nederlandse man trouwen (andersom mag wel, als de vrouw zich dan wel naar de Islam bekeerd tho).
Er valt duidelijk op te maken wat wel en niet mag qua dit in de Islam en wat zij zegt klopt niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:00 schreef jaha het volgende:
@Che: Het is afhankelijk van de specifieke traditie. Er zijn stromingen binnen de islam die huwelijken tussen moslims en niet-moslims strikt afkeuren. Sommigen vinden dat de ander zich moet bekeren (klinkt erger dan het is: Een paar keer zeggen dat Allah de enige god is, en Mohammed zijn profeet in aanwezigheid van een priester is in principe voldoende), en sommigen maakt het niet uit. Merk op dat er in Israël en de Paletijnse gebieden ook honderden Romeo's en Julia's rondlopen, waarbij de één Jood en de ander Moslim(a) is en elkaar toevallig en helaas buitengewoon aantrekkelijk..., dan valt het in Nederland nog wel mee...
Dat is dus makkelijker gezegd dan gedaan binnen bepaalde culturen. In Nederland kan je breken met je ouders en nog contact hebben met de rest van de familie, maar bij sommige culturen ben je dan vaak ook niet welkom bij de rest van de familie...quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 20:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat dus. En als je ouders dat niet respecteren zou je er verstandig aan doen om te overwegen geen contact meer met ze te hebben. Let wel, ik zeg overwegen, niet dat je het per sé moet doen.
Het is ook niet dat ik het contact wil verbreken eigenlijk, maar als ze erachter komen dat ik nog met 'm praat en zo dan willen ze geen contact meer met me. Dat bekent ook dat de hele familie weet wat er gebeurd is en dan ben ik bij geen één familielid meer welkom. Ik ga nu ook nog de kat uit de boom kijken en geen overhaaste beslissing maken, want daar komen alleen maar meer problemen van..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:21 schreef jaha het volgende:
Breken met je ouders om alleen maar meer tijd met hem door te kunnen brengen zou ik toch onverstandig vinden. Als de verkering uitraakt dan sta je er helemaal alleen voor. Mijn advies voor nu zou zijn om nog een jaar of twee jaar de kat uit de boom te kijken en jullie ontmoeten beperkt te houden tot het drinken van een caffé-latte op een regenachtige zondagmiddag in één van de vele koffiecafés die de laatste jaren als paddenstoelen uit de grond zijn geschoten. En daarna moet je toch een alles of niets keuze maken, als je je ouders tenminste niet uit het oog wil verliezen. Maar over twee jaar ben je ook weer een stuk volwassener, en meer zelfstandig. Dan is het breken met je ouders een stuk minder erg, en kun je wellicht ook stappen zetten richting een huwelijk (dat is echt niet het einde van een leuk leven ofzo, sommige mensen denken ten onrechte dat het inhoudt dat je als vrouw naar het spreekwoordelijke aanrecht wordt verwezen) of juist kiezen voor jezelf.
Zo werkt dat niet bij mijn ouders, bij hun is het verraad dat ik een relatie heb, laat staan als het een Nederlander is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:31 schreef Myraela het volgende:
Je ouders hoeven hem of jouw keuze toch niet te respecteren om nog gewoon met je om te gaan? I
Ze hebben er beide heel erg veel moeite mee en ik heb deze gesprekken, zoals ik al eerder zei, eerder gehad. Het heeft geen effect gehad en ze hadden hem zelfs opgebeld om te zeggen dat hij ver weg moest blijven en geen contact meer met me op mocht nemen...quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:38 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Beetje jammer van die vol hardend pushende ouders doe niet beseffen dat een kind geen kloon is van papa + mama...
Lekker afspreken en aangeven dat je ouders kunnen kiezen, leren kennen van jouw vriend (gewoon lekker zo noemen, je ouders kunnen hier niets tegen doen) en dan alles in overleg, of geen invloed af all. Maar hoe dan ook gaathet ze niet lukken om jou te laten stoppen met relatie.
Bespreek dit btw met de ouder die het minst moeite ermee lijkt te hebben. Op 1 of andere manier reageren ouders altijd feller als ze samen zijn
Ja, dit verwoordt precies hoe mijn ouders denken. Erg traditioneel/religieus..quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:55 schreef jaha het volgende:
Een beetje inleven in de positie van de ouders kan ook geen kwaaddie mensen denken oprecht dat hun (lieve) kindje naar de hel gaat als ze ongetrouwd gaat flikflooien met de eerste de beste jongen van de straat. En de hele gemeenschap gaat dit zodanig afkeuren als uitkomt waar ze mee bezig is. En ja: samenwonen staat voor seks. Er hangen geen camera's om precies te zien waar mensen mee bezig zijn in hun slaapkamer, maar de meeste mensen redeneren: oh jongen+meisje+geen toezicht=foute boel.
Dat is op zich niet exclusief voor moslimsdie gedachte zie je ook wel in de meer traditionele Nederlandse gezinnen. "Je moet de kat niet op het spek binden" heet het dan.
Bij ons was het altijd al zo en ik denk wel dat dit de waarheid is, alhoewel ik de koran niet heb gelezen en het dus niet zeker weet. Ik zal 't eens opzoeken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 22:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er valt duidelijk op te maken wat wel en niet mag qua dit in de Islam en wat zij zegt klopt niet.
Nee, ik mag gewoon geen vriend/relatie hebben en al helemaal niet met een Nederlander/Spanjaard/etc., of hij moet moslim zijn. Want een relatie leidt tot seks voor het huwelijk en dat mag ook niet. Ze mogen hem dus ook niet want ze denken dat hij me weg houdt van m'n geloof etc. terwijl IK er gewoon eigenlijk niks mee te maken wil hebben.quote:Op zondag 27 oktober 2013 03:19 schreef Ouder1 het volgende:
Ik denk dat het een wezenlijk verschil is of je ouders niet willen dat je met een jongen/man omgaat uit een andere kring of dat ze niet willen dat je specifiek met die jongen/man omgaat.
In het eerste geval is het een principe of geloofskwestie, in het tweede geval is er iets aan zo'n jongen/man dat je ouders schadelijk vinden voor jou. Bijvoorbeeld omdat het een loverboy is, of omdat hij jou slecht behandelt of omdat hij een crimineel is..
In het eerste geval zou ik je aanraden om het heel voorzichtig door te drukken; laat ze merken dat je hem kent, laat hem eens in een vriendengroep bij je thuis komen, dan dat je hem wel eens ziet, dan dat je weleens met hem afspreekt voor koffie in een koffiewinkeltje bijvoorbeeld, dan dat dat vaker gebeurt.. om te eindigen met het feit dat hij je vriend is.
Kan je gewoon over een jaar spreiden. Beter 100 kleine onenigheden dan 1 grote knal.
In het tweede geval zou ik eens heel goed nadenken. Je familie kent je erg goed en houdt van je. Liefde maakt blind en buitenstaanders zien sneller dat iemand niet gezond voor je is dan jij zelf.
Ja, inderdaad, als de hele familie erachter komt dan ben ik ook bij niemand meer welkom.quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is dus makkelijker gezegd dan gedaan binnen bepaalde culturen. In Nederland kan je breken met je ouders en nog contact hebben met de rest van de familie, maar bij sommige culturen ben je dan vaak ook niet welkom bij de rest van de familie...
Tsja..quote:
... Als ze dat doet kan ze ook geen relatie met iemand anders krijgen. Het gaat toch ook niet persé om deze ene jongen, het gaat er om dat haar ouders haar niet haar eigen keuzes laten maken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:35 schreef expans het volgende:
Ennuuuuh,
wat nou als je nu voor die gast kiest en het over een half jaar uit is? Ga je dan met je staart tussen je poten terug naar je ouders?
Maar toen was je nog minderjarig. Zou snel uit huis gaan, zodat ze jou een beetje leren loslaten en leren dat jij je eigen keuzes maakt en op eigen benen kan staan. Daarna nog een keer zo'n gesprek aangaan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 21:13 schreef standbyme het volgende:
[..]
Dit gesprek heb ik al eerder gehad en ze willen niet bijdraaien. Het is een mengeling van opvoeding, cultuur en geloof en daar gaan ze geen afstand van doen. Ik heb zo vaak gezegd dat ze hem moeten leren kennen zodat ze snappen waarom ik samen met hem wil zijn, maar ze willen ab-so-luut niet luisteren. Dit is al onderhand zo'n 4 jaar bezig en ik ben niks opgeschoten in deze 4 jaar. Daarom wordt het voor mij tijd om een keuze te maken..
Moet je dat dan willen als ze zo met je omgaan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 09:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat is dus makkelijker gezegd dan gedaan binnen bepaalde culturen. In Nederland kan je breken met je ouders en nog contact hebben met de rest van de familie, maar bij sommige culturen ben je dan vaak ook niet welkom bij de rest van de familie...
Het is dat ik van mijn neefjes en nichtjes houd en zij mij ook erg missen als zij een paar weken niets van me horen. Anders had ik allang afscheid genomen van mijn ouders, en had ik het voor lief genomen dat de rest van de familie dan ook niets meer met mij wil. Maar die onschuldige neefjes en nichtjes dan?quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Moet je dat dan willen als ze zo met je omgaan?
Het is sowieso een lastige situatie waar geen ideale uitkomst voor is, maar ik zou me onder geen beding laten gijzelen door manipulatieve mensen, ook al is het familie.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is dat ik van mijn neefjes en nichtjes houd en zij mij ook erg missen als zij een paar weken niets van me horen. Anders had ik allang afscheid genomen van mijn ouders, en had ik het voor lief genomen dat de rest van de familie dan ook niets meer met mij wil. Maar die onschuldige neefjes en nichtjes dan?Denk je dat ik met een gerust hart hen kan achterlaten?
Ik heb ongeveer twee jaar geleden afstand genomen van mijn familie door naar een andere stad te verhuizen (Nijmegen -> Utrecht). Dat scheelt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:13 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het is sowieso een lastige situatie waar geen ideale uitkomst voor is, maar ik zou me onder geen beding laten gijzelen door manipulatieve mensen, ook al is het familie.
quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:16 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer twee jaar geleden afstand genomen van mijn familie door naar een andere stad te verhuizen (Nijmegen -> Utrecht). Dat scheelt.Ze proberen het nog steeds, maar ik heb wel het gevoel dat ze het langzaam maar zeker opgeven.
Ja, dat vind ik ook echt heel jammer om te horen.. Het probleem is dat mijn ouders en de ouders in jouw verhaal het ook geen kans willen geven en zo, het is gewoon doemdenken en ze proberen 't niet te bekijken vanuit mijn kant maar de kant van alle familieleden etc.quote:Op zondag 27 oktober 2013 14:10 schreef jaha het volgende:
Ik heb van nabij meegemaakt dat de ouders hun dochter min of meer verstoten hebben omdat ze vonden dat ze met de verkeerde man om ging. Nou, die zijn na tien jaar samenwonen vorig jaar getrouwd en hebben nu een baby'tje thuis. Het kan dus op zich goed komen, maar de opa en oma van het kind zijn nog altijd niet "on speaking terms" met de ouders. Extreem jammer vind ik dat. Maar je doet er zo weinig aan als buitenstaander...
Het gaat me niet om deze jongen, ook meer om dat ik mijn eigen keuzes wil maken en gelukkig wil zijn. Maar om eerlijk te zijn, ik vind deze jongen nu nog steeds even leuk als 4 jaar geleden, dus ik weet wel waar ik voor kies.quote:Op zondag 27 oktober 2013 15:35 schreef expans het volgende:
Ennuuuuh,
wat nou als je nu voor die gast kiest en het over een half jaar uit is? Ga je dan met je staart tussen je poten terug naar je ouders?
Hopelijk dat ik volgend jaar op kamers kan gaan en zo'n gesprek aangaan is niet echt slim, dan moet ik van hen zeker per direct weer naar huis toe. No way.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:05 schreef Chai het volgende:
[..]
Maar toen was je nog minderjarig. Zou snel uit huis gaan, zodat ze jou een beetje leren loslaten en leren dat jij je eigen keuzes maakt en op eigen benen kan staan. Daarna nog een keer zo'n gesprek aangaan.
We hebben beide afstand genomen van elkaar maar hoe dan ook hebben we nog steeds sterke gevoelens voor elkaar, zelfs na alles wat er gebeurd is tussen ons. Hij vindt het ook erg en wil zich aanpassen, maar ik heb tegen hem gezegd dat hij dat niet moet doen.. Het heeft geen effect als hij zich aanpast. Het is gewoon mijn keuze en ik wil niet dat hij er de dupe van wordt.quote:Op zondag 27 oktober 2013 17:09 schreef Gruj0 het volgende:
Ik heb er wel eens over nagedacht en het klinkt vast raar, maar;
Als ik een vriendin zou hebben en haar ouders tegen een relatie/huwelijk met mij zouden zijn, dan zou ik het opgeven en het uitmaken in het belang van een goede verstandshouding tussen dochter en ouders. Ik zou de keuze voor haar maken i.p.v. haar te "martelen" door haar zelf te laten beslissen.
Ik heb geen zin om te lopen stoken, + wie weet hoe ik zou reageren als het mijn eigen dochter betrof, + de wereld is zo groot dat wij beiden op den duur wel iemand zouden tegenkomen waar we gelukkig mee kunnen zijn.
Awhquote:Op zondag 27 oktober 2013 17:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Het is dat ik van mijn neefjes en nichtjes houd en zij mij ook erg missen als zij een paar weken niets van me horen. Anders had ik allang afscheid genomen van mijn ouders, en had ik het voor lief genomen dat de rest van de familie dan ook niets meer met mij wil. Maar die onschuldige neefjes en nichtjes dan?Denk je dat ik met een gerust hart hen kan achterlaten?
4 jaar geleden was je 14quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:01 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook echt heel jammer om te horen.. Het probleem is dat mijn ouders en de ouders in jouw verhaal het ook geen kans willen geven en zo, het is gewoon doemdenken en ze proberen 't niet te bekijken vanuit mijn kant maar de kant van alle familieleden etc.
[..]
Het gaat me niet om deze jongen, ook meer om dat ik mijn eigen keuzes wil maken en gelukkig wil zijn. Maar om eerlijk te zijn, ik vind deze jongen nu nog steeds even leuk als 4 jaar geleden, dus ik weet wel waar ik voor kies.
[..]
Hopelijk dat ik volgend jaar op kamers kan gaan en zo'n gesprek aangaan is niet echt slim, dan moet ik van hen zeker per direct weer naar huis toe. No way.
[..]
We hebben beide afstand genomen van elkaar maar hoe dan ook hebben we nog steeds sterke gevoelens voor elkaar, zelfs na alles wat er gebeurd is tussen ons. Hij vindt het ook erg en wil zich aanpassen, maar ik heb tegen hem gezegd dat hij dat niet moet doen.. Het heeft geen effect als hij zich aanpast. Het is gewoon mijn keuze en ik wil niet dat hij er de dupe van wordt.
[..]
Awhkut voor je.. Ik snap je redenering heel goed, echt lief van je dat je ze niet achterlaat.
Ik heb sowieso niet zo veel familie hier, aleen maar een oom van m'n vaders kant/tante van m'n moeders kant en hun kinderen zijn ook allemaal >20. Heb er niet zo'n heel sterke band mee. Mag ik vragen waarom je afstand hebt genomen eigenlijk? En idd sterkte! Vond je het op 't begin lastig enzo?
Nou ja, mijn ouders leven nog volgens de normen en waarden van 30 jaar geleden (in Turkije op het platteland). Mijn jongste broer was 6 jaar toen hij hierheen kwam. Ik ben als enige hier geboren en getogen. Mijn opvattingen botsen gewoon met die van hen. Lees mijn blog voor meer info.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:01 schreef standbyme het volgende:
Awhkut voor je.. Ik snap je redenering heel goed, echt lief van je dat je ze niet achterlaat.
Ik heb sowieso niet zo veel familie hier, aleen maar een oom van m'n vaders kant/tante van m'n moeders kant en hun kinderen zijn ook allemaal >20. Heb er niet zo'n heel sterke band mee. Mag ik vragen waarom je afstand hebt genomen eigenlijk? En idd sterkte! Vond je het op 't begin lastig enzo?
Ja, dat heeft dus niet zo veel zin he. Als ouders hun dochter van 14 willen beschermen dan valt daar een boel voor te zeggen, maar niet meer als ze 18 is. De wet verondersteld niet voor niets dat mensen vanaf 18 hun eigen keuzes kunnen maken. Dat gezegd hebbend: TS wil natuurlijk niet zomaar met haar ouders breken. En dan zeg ik: dan kun je beter een paar jaartjes geduld hebben, want dat maakt je eigen positie een stuk sterker. Als je bijvoorbeeld een goed betaalde baan hebt dan kun je ook op jezelf wonen. De meeste jongens en meisjes van 18 hebben dat nog niet. Als je op die leeftijd uit huis gaat om bijv. te gaan studeren blijf je toch nog tamelijk afhankelijk van pa en moe. Al is het financieel. Daarnaast is het natuurlijk sowieso jammer om het thuisfront de rug toe te keren. Mijn verhouding met mijn ouders is nadat ik het huis ben uitgegaan alleen maar beter geworden en dat hoor ik eigenlijk van de meeste leeftijdsgenoten om mij heen. Je zit niet meer op elkaars lip waardoor de weekenden echt fijner worden.quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:15 schreef expans het volgende:
[..]
4 jaar geleden was je 14
nu 18
eigen keuzes op je 18e![]()
Je verwart de mentaliteit van jouw ouders met die van anderen (Nederlandse), je moet langzaam je vrijheid pakken, langzaam zodat zij er ook aan kunnen wennen. Niet van de ene op de andere dag.
Ik heb je blog gelezen en ik kan me daar dus echt in vinden (je kijk op dingen, mening enzo). Ik ben hier dan wel niet geboren, maar ik kwam hier toen ik 1,5 jaar oud was dus voor mij is Nederland ook echt mijn 'land', om het zo maar te zeggen. En awh dat is echt zo erg om te lezen..quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders leven nog volgens de normen en waarden van 30 jaar geleden (in Turkije op het platteland). Mijn jongste broer was 6 jaar toen hij hierheen kwam. Ik ben als enige hier geboren en getogen. Mijn opvattingen botsen gewoon met die van hen. Lees mijn blog voor meer info.
Het is niet zo dat ik volledig afstand heb genomen, ik ben gewoon minder vaak in Nijmegen te vinden. Telefonisch contact met familie houd ik ook niet van, dus ik zie en spreek hen hooguit 2 á 3x per maand eventjes.
Het was in het begin wel even wennen ja, maar dat ging snel goed.
Eén van de pagina's van een fotoalbum dat ik voor m'n verjaardag kreeg van twee van m'n nichtjes. Ik barstte toen in tranen uit - en nu weer trouwens.
[ link | afbeelding ]
No way dat ik hen ooit in de steek zal laten!
Nogal offtopic, sorry.
Daarom, ik probeer ook echt naar te kijken wat haalbaar is en hoe verre ik op mijn eigen benen kan staan, maar vroeg of laat moet ik wel een keuze maken voor mezelf en niet voor iemand anders, want het is mijn leven. Bedankt heel erg voor je advies, iig!quote:Op zondag 27 oktober 2013 19:47 schreef jaha het volgende:
[..]
Ja, dat heeft dus niet zo veel zin he. Als ouders hun dochter van 14 willen beschermen dan valt daar een boel voor te zeggen, maar niet meer als ze 18 is. De wet verondersteld niet voor niets dat mensen vanaf 18 hun eigen keuzes kunnen maken. Dat gezegd hebbend: TS wil natuurlijk niet zomaar met haar ouders breken. En dan zeg ik: dan kun je beter een paar jaartjes geduld hebben, want dat maakt je eigen positie een stuk sterker. Als je bijvoorbeeld een goed betaalde baan hebt dan kun je ook op jezelf wonen. De meeste jongens en meisjes van 18 hebben dat nog niet. Als je op die leeftijd uit huis gaat om bijv. te gaan studeren blijf je toch nog tamelijk afhankelijk van pa en moe. Al is het financieel. Daarnaast is het natuurlijk sowieso jammer om het thuisfront de rug toe te keren. Mijn verhouding met mijn ouders is nadat ik het huis ben uitgegaan alleen maar beter geworden en dat hoor ik eigenlijk van de meeste leeftijdsgenoten om mij heen. Je zit niet meer op elkaars lip waardoor de weekenden echt fijner worden.
Leuk stukje, maar iks nap deze zin niet:quote:Op zondag 27 oktober 2013 18:25 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders leven nog volgens de normen en waarden van 30 jaar geleden (in Turkije op het platteland). Mijn jongste broer was 6 jaar toen hij hierheen kwam. Ik ben als enige hier geboren en getogen. Mijn opvattingen botsen gewoon met die van hen. Lees mijn blog voor meer info.
Het is niet zo dat ik volledig afstand heb genomen, ik ben gewoon minder vaak in Nijmegen te vinden. Telefonisch contact met familie houd ik ook niet van, dus ik zie en spreek hen hooguit 2 á 3x per maand eventjes.
Het was in het begin wel even wennen ja, maar dat ging snel goed.
Eén van de pagina's van een fotoalbum dat ik voor m'n verjaardag kreeg van twee van m'n nichtjes. Ik barstte toen in tranen uit - en nu weer trouwens.
[ link | afbeelding ]
No way dat ik hen ooit in de steek zal laten!
Nogal offtopic, sorry.
Ik ken zelf alleen Utrecht (ik heb daar 9 jaar gestudeerd plus nog 1,5 jaar een deeltijdopleiding gevolgd), maar waarom ging je ervan uit dat Utrecht beter bij jou past dan Nijmegen?quote:Zo erg zelfs dat ik heb besloten om mijn geboortestad Nijmegen te verruilen voor Utrecht.
Je was 1,5 jaar oud toen je hier kwam, dan heb je eigenlijk niks meegekregen van je moederland. Begrijpelijk dat je je in Nederland meer thuis voelt dan elders.quote:Op maandag 28 oktober 2013 17:57 schreef standbyme het volgende:
[..]
Ik heb je blog gelezen en ik kan me daar dus echt in vinden (je kijk op dingen, mening enzo). Ik ben hier dan wel niet geboren, maar ik kwam hier toen ik 1,5 jaar oud was dus voor mij is Nederland ook echt mijn 'land', om het zo maar te zeggen. En awh dat is echt zo erg om te lezen..ik zou hen dan ook echt sowieso niet in de steek laten, maar erg goed van je dat je hun ook echt gewoon op gaat zoeken e.d. Lief van je.
Thanks, en ehm...Ik woonde in Nijmegen en werk(te) in Amsterdam. Utrecht ligt ergens in het midden, dus ben ik verhuisd naar Utrecht. Niet dat ik binding heb met Utrecht ofzo.quote:Op maandag 28 oktober 2013 19:01 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Leuk stukje, maar iks nap deze zin niet:
[..]
Ik ken zelf alleen Utrecht (ik heb daar 9 jaar gestudeerd plus nog 1,5 jaar een deeltijdopleiding gevolgd), maar waarom ging je ervan uit dat Utrecht beter bij jou past dan Nijmegen?
quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 08:42 schreef standbyme het volgende:
Hoi! Nog even een update van mijn kant.
We, nouja ik eigenlijk, heb(ben) besloten dat we gaan minderen met het contact - wat meer mijn idee is. Ik heb tijd nodig om hier goed over na te denken en een goed en weloverwogen keuze te maken, want als ik met hem blijf praten word ik gewoon meegesleurd door de emotie en liefde die eraan vastzit en juist nu moet ik wel realistisch denken en handelen. We zijn beide ook vrij om te doen wat we willen en als we hetzelfde nog voor elkaar voelen over één jaar dan mag m'n keuze wel duidelijk zijn. Het doet echt pijn om geen contact meer met 'm te hebben alleen.. het is voor nu even belangrijk, niet alleen voor mij maar ook voor hem. Bedankt iedereen iig voor alle advies.![]()
Nee, niemand weet waar ik ga wonen (zelfs vriendinnen niet), want ik ben bang dat iemand zich verspreekt of dat m'n ouders informatie gaan halen bij ze, wat ik op het moment echt niet kan gebruiken. Adres is moeilijk te achterhalen, dus dat is wel een positief iets voor me.. Ik weet niet of eerwraak het juiste woord is, maar ik denk wel dat ze veel gaan proberen om me naar huis terug te 'lokken'. Ze hebben een vriendin van me gecontacteerd en ze zei tegen me dat m'n ouders nu ineens oke zijn met alles, nouja, ik ben ook niet naïef en weet dondersgoed dat het gewoon maar woorden zijn en geen daden. Ze willen wat zij denken dat het beste voor me is, maar ze hebben nooit met me gediscussieerd erover o.i.d. en ineens vinden ze het allemaal 'goed'? Don't think so.. Heb wel veel nummers moeten blokkeren, zodat ik niet 100x per dag gebeld wordt, maar ik leef er wel mee. Het gaat moeilijk worden, maar krijg veel steun van een vriendin en van hem.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:41 schreef jogy het volgende:
He bah, eng zeg. Sterkte in ieder geval. Weet je familie waar je gaat wonen? Is het makkelijk voor ze om erachter te komen? Ben je daadwerkelijk bang voor eerwraakachtige perikelen of zal het bij niet accepteren blijven voor zo ver jij kan inschatten?
Duidelijk, meer overlast dan daadwerkelijk levensbedreigende ongein. Sterkte in ieder geval.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:51 schreef standbyme het volgende:
[..]
Nee, niemand weet waar ik ga wonen (zelfs vriendinnen niet), want ik ben bang dat iemand zich verspreekt of dat m'n ouders informatie gaan halen bij ze, wat ik op het moment echt niet kan gebruiken. Adres is moeilijk te achterhalen, dus dat is wel een positief iets voor me.. Ik weet niet of eerwraak het juiste woord is, maar ik denk wel dat ze veel gaan proberen om me naar huis terug te 'lokken'. Ze hebben een vriendin van me gecontacteerd en ze zei tegen me dat m'n ouders nu ineens oke zijn met alles, nouja, ik ben ook niet naïef en weet dondersgoed dat het gewoon maar woorden zijn en geen daden. Ze willen wat zij denken dat het beste voor me is, maar ze hebben nooit met me gediscussieerd erover o.i.d. en ineens vinden ze het allemaal 'goed'? Don't think so.. Heb wel veel nummers moeten blokkeren, zodat ik niet 100x per dag gebeld wordt, maar ik leef er wel mee. Het gaat moeilijk worden, maar krijg veel steun van een vriendin en van hem.
Dankje! Voor mij ergens ook onbegrijpelijk, maar snap het ook wel ergens. Moet het nog even verwerken allemaal, I guess..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:50 schreef Nessie7 het volgende:
Pff, heftig... Voor mij (gelukkig) onbegrijpelijk dat je als ouder zo zou reageren. Maar cultuurverschillen hé. Dit zat er wel aan te komen maar kan voorstellen dat het nu toch vervelender voelt dan je je had voorgesteld.
Veel sterkte ts, uiteindelijk komt het zeker goed!
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:51 schreef shifto het volgende:
Blij dat die loverboy zijn buit eindelijk binnen heeft, was nonderju nog een hoop moeite.
Dankjewel.quote:
Ik heb dit expres niet gedaan, wil geen mensen betrekken die het niet snappen en een ander plan hebben. Ben op een veilige plaats nu, hij komt zsm en we wachten samen op m'n ID zodat we weg kunnen gaan.. Vind ik fijner dan het moeilijker maken met externe maatschappelijke werkers oid.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 03:12 schreef Mishu het volgende:
Succes en sterkte! Contact met maatschappelijk werk en/of een blijf van me lijfhuis een optie?
Ik zou sowieso de politie informeren over de situatie....
Thanksquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:33 schreef ichangedmymind het volgende:
Tijdens het lezen kon ik alleen maar denken aan hoe moedig en volwassen jij bent!
Jammer dat het zo moest lopen maar wel fijn dat je het gevoel hebt dat dat de juiste keuze was.
Veel plezier met samenwonen en sterkte.
Dankjewel!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:30 schreef richolio het volgende:
Bah, dat ouders zo tegen hun eigen kind kunnen doeniig veel sterkte en je hebt er goed aan gedaan om te doen wat je wilt; je eigen keuzes maken
Bedankt! Ik weet dat het echt moeilijk gaat worden, maar ik denk dat dit de beste optie is.. Thuis blijven maakt me gewoon niet gelukkig, hoeveel ik ook van m'n ouders hou, het is niet hoe ik de rest van m'n leven wil spenderen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Het zal nu kut zijn, uiteindelijk zal het alleen maar beter zijn voor jezelf. Eindelijk je eigen leven in kunnen delen! Heel veel sterkte en succes!
nvmquote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:49 schreef Copycat het volgende:
Als je volwassen bent maak je je eigen keuzes.
Als je ouders je geen geluk gunnen, waarom zou je hen het geluk gunnen van bij ze blijven?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 22:47 schreef standbyme het volgende:
[..]
Oud genoeg.
[..]
Bedankt! Klinkt stiekem alsof je jouw ouders ook iets nieuws hebt geleerd, goed bezigquote:Op maandag 29 september 2014 10:14 schreef standbyme het volgende:
Hoi iedereen!
Ik dacht, ik geef weer eens een update na zo'n 2,5 maanden (voor de geïnteresseerden) :p.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |