abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132534124
Wat ik kort wou bijdrage aan dit topic: stress je niet zo, komt allemaal goed. Je hebt niet alles zelf in de hand en geniet van de momenten die je hebt.

Klaar.
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:25:22 #92
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132534158
Ik zou in ieder geval nog even wachten met de rebel uithangen tot je op kamers bent, anders zit je straks ook nog constant met stress thuis.
pi_132534178
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:25 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik zou in ieder geval nog even wachten met de rebel uithangen tot je op kamers bent, anders zit je straks ook nog constant met stress thuis.
Zit ze toch wel denk ik zo.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_132534181
quote:
pi_132534186
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef standbyme het volgende:

[..]

Ik ga wel in tegen een grote zonde, maar ja, ach, dat heb ik eigenlijk al gedaan. I'm going to hell anyway.
Ik denk altijd dit:
Als ik in geloof A ga geloven, dan stuurt god B me naar de hel, want ik ben een slechte gelovige
Als ik in geloof B ga geloven, dan stuurt god A me weer naar de hel, dus idd, ik ga ook naar de hel. Gaan we lekker samen! :) :)

:P
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:26:19 #96
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132534196
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Zit ze toch wel denk ik zo.
Maar nog meer als ze nu al gaat verkondigen naar haar vriend te gaan over een jaar, vrees ik.
pi_132534228
quote:
Sowieso. Alleen ik wilde alles even op een rijtje zetten voor mezelf. Het is geen makkelijke keuze. Ik weet 't ook even niet meer.
Somewhere between a mistress and commitment...
pi_132534239
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:22 schreef standbyme het volgende:

[..]

Ik ga wel in tegen een grote zonde, maar ja, ach, dat heb ik eigenlijk al gedaan. I'm going to hell anyway.
omdat een paar imams het zeggen? het zijn net predikanten :P
  donderdag 24 oktober 2013 @ 23:27:12 #99
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132534250
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef standbyme het volgende:

[..]

Sowieso. Alleen ik wilde alles even op een rijtje zetten voor mezelf. Het is geen makkelijke keuze. Ik weet 't ook even niet meer.
Is het ook niet, gelukkig heb je nog even om er over na te denken :)
pi_132534254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik denk altijd dit:
Als ik in geloof A ga geloven, dan stuurt god B me naar de hel, want ik ben een slechte gelovige
Als ik in geloof B ga geloven, dan stuurt god A me weer naar de hel, dus idd, ik ga ook naar de hel. Gaan we lekker samen! :) :)

:P
Goeie en scherpe! Perfectie bestaat nou eenmaal niet
pi_132534259
quote:
15s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:26 schreef standbyme het volgende:

[..]

neem je tijd, moet je ook niet 123 nemen
pi_132534309
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Heel goed hoor, ik zou niet zonder willen. Moeilijk hoor. Zoals jij het nu zegt is het eerder dat zij hun ultimatum/grens al hebben getrokken en heb jij er maar in mee te gaan. Zolang je geen 15 bent en enigszins weet waar je mee bezig denkt te zijn ( je komt niet heel onbezonnen over) kan je die keuze best goed zelf maken mettertijd. Succes. Uiteindelijk zou ik wel onder het juk van een bedrukkende opvoeding uit kruipen met alle gevolgen van dien.
Dankjewel voor je bijdrage, hopelijk kan ik wel de goede keuze (voor mezelf) maken.
pi_132534378
quote:
2s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 23:27 schreef spoorrails het volgende:

[..]

neem je tijd, moet je ook niet 123 nemen
Weet ik, alleen het heeft voor mijn gevoel zo lang geduurd, dat ik het een beetje zat ben nu. Ik wil gewoon een keuze maken.
pi_132535678
Je moet gewoon datgene doet waarvan jij denkt dat het de juiste beslissing is.
Religie is een verzinsel van de mensheid, God wil gewoon dat we goed doen en gelukkig zijn :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_132536675
Bespreek dit met je 'eigen' mensen die de situatie echt kunnen inschatten en begrijpen.

Hier ga je 9 v/d 10 keer shit krijgen als je bent oud genoeg, hun verlies, je kiest je familie niet uit etc etc van mensen die het op een hele andere nuchtere manier bekijken.

En verdet dacht ik op m'n 18e ook de liefde van m'n leven te hebben gevonden, totdat ik een jaar later een wakeup call kreeg.

Geen enkel persoon is het verlaten van je familie waard.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:54:51 #106
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_132538165
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef expans het volgende:

Geen enkele familie is het niet gunnen van je liefde waard bedoel je hoop ik.
Liefde is gunnen.... ook door familie.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_132538215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij ouders die mij op een bepaalde leeftijd niet mijn eigen keuzes laten maken zou ik sowieso niet willen zijn.
Dit!
pi_132539377
Slechte ouders :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132540692
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 07:09 schreef bijdehand het volgende:
Hm, kijk. Ik vind ze niet slecht per se, ze zijn in een heel andere omgeving opgevoed/opgegroeid en een vriend hebben enzo is gewoon iets dat not done is. Ik respecteer hun mening, maar het is gewoon niet mijn mening.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 01:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Geen enkele familie is het niet gunnen van je liefde waard bedoel je hoop ik.
Liefde is gunnen.... ook door familie.
Ze gunnen me ook wel liefde, denk ik, alleen niet van een Nederlandse jongen. Daar zit het probleem. En ik val ook niet op Arabische mensen :') wat het nog vervelender maakt..

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:36 schreef expans het volgende:
Bespreek dit met je 'eigen' mensen die de situatie echt kunnen inschatten en begrijpen.

Hier ga je 9 v/d 10 keer shit krijgen als je bent oud genoeg, hun verlies, je kiest je familie niet uit etc etc van mensen die het op een hele andere nuchtere manier bekijken.

En verdet dacht ik op m'n 18e ook de liefde van m'n leven te hebben gevonden, totdat ik een jaar later een wakeup call kreeg.

Ik heb dit ook zeker besproken met m'n vrienden en de meningen zijn een beetje verdeeld. Aan de ene kant vinden ze dat ik moet doen wat ik wil en wat voor mij goed voelt, maar andere mensen vinden weer dat ik gewoon naar m'n ouders moet luisteren en het dus moet laten gaan. Ik snap dat het misschien niet voor altijd is, maar dat neemt niet weg dat ik nu wel van 'm houd en het graag wil proberen met hem..

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 00:02 schreef Aiciu het volgende:
Je moet gewoon datgene doet waarvan jij denkt dat het de juiste beslissing is.
Religie is een verzinsel van de mensheid, God wil gewoon dat we goed doen en gelukkig zijn :)
Ik geloof ook wel in God enzo, maar al die andere shit vind ik niks..
pi_132541070
Sommige personen zijn het waard. Maar dan heb je een bepaalde historie of ben je oud genoeg en onafhankelijk om in het slechtste geval op je eigen benen te kunnen staan.

Je bent 18. Je hebt nog véél te leren, je leven begint net. Als die gozer en jij elkaar leuk genoeg vinden kunnen jullie het een paar jaar aankijken, zo leer je hem ook beter kennen. Aangezien het om een Nederlandse jongen gaat schat ik die kans klein is.
Het is enorm kut en oneerlijk, maar het is niet anders. Op m'n 18de zou ik m'n ouders niet verlaten voor liefde.

Wat wil je precies proberen met hem? En dan doel ik op 'hoe ver wil je eigenlijk gaan'?
pi_132541160
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:23 schreef standbyme het volgende:

[..]

Hm, kijk. Ik vind ze niet slecht per se, ze zijn in een heel andere omgeving opgevoed/opgegroeid en een vriend hebben enzo is gewoon iets dat not done is. Ik respecteer hun mening, maar het is gewoon niet mijn mening.
Dan is het zeer dom van ze om naar een land te verhuizen waar dat soort dingen normaal zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_132541193
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:43 schreef zarGon het volgende:
Je bent 18. Je hebt nog véél te leren, je leven begint net. Als die gozer en jij elkaar leuk genoeg vinden kunnen jullie het een paar jaar aankijken, zo leer je hem ook beter kennen. Aangezien het om een Nederlandse jongen gaat schat ik die kans klein is.
Hoezo dat? :?
pi_132541450
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 07:09 schreef bijdehand het volgende:
Slechte, haatdragende, intolerante religie
pi_132541471
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

2 zeer botsende culturen misschien?
pi_132541557
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:59 schreef standbyme het volgende:

[..]

Zo kan je het ook zien, ja. Ik vind 't moeilijk, kiezen tussen iemand die me gelukkig maakt of m'n ouders die me ook wel gelukkig willen zien (alleen niet met deze persoon). Ik snap heel goed dat onze relatie misschien niet gaat werken misschien, maar ik zou 't toch wel heel graag willen proberen met deze persoon.
op je achttiende zo'n beslissing maken vind ik wel erg vroeg..
-___-
pi_132541577
Ik heb mijn ouders verlaten voor mijzelf *O*, dus...euuh alles kan!

[ Bericht 7% gewijzigd door complicate op 25-10-2013 13:16:18 ]
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_132541972
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Omdat seks en seks voor het huwelijk heel anders wordt beleefd door een Nederlander en ehm... iemand uit het Midden-Oosten.

Sowieso verloopt het begin anders, zo anders dat het kan botsen.

Zou jij bijvoorbeeld 2 jaar wachten voor een meisje? Dat houdt dus in dat je geen seks hebt in die twee jaar. Even een kleine voorbeeld.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2013 10:24:21 ]
pi_132542210
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

Omdat seks en seks voor het huwelijk heel anders wordt beleefd door een Nederlander en ehm... iemand uit het Midden-Oosten.

Sowieso verloopt het begin anders, zo anders dat het kan botsen.

Zou jij bijvoorbeeld 2 jaar wachten voor een meisje? Dat houdt dus in dat je geen seks hebt in die twee jaar. Even een kleine voorbeeld.
Dat weet ik niet, een Nederlandse jongen wil misschien wel wachten als hij echt verliefd is. En er zijn natuurlijk ook zat Arabische/moslim mannen die aan seks voor het huwelijk doen he.

Als ik verliefd was op een meisje dan zou ik zeker die twee jaar wachten.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:32:56 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_132542243
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, een Nederlandse jongen wil misschien wel wachten als hij echt verliefd is. En er zijn natuurlijk ook zat Arabische/moslim mannen die aan seks voor het huwelijk doen he.

Als ik verliefd was op een meisje dan zou ik zeker die twee jaar wachten.
Die doen aan seks voor het huwelijk maar niet met het meisje waar ze mee trouwen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_132542250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:05 schreef Snoepie85 het volgende:

[..]

op je achttiende zo'n beslissing maken vind ik wel erg vroeg..
Ik ga hopelijk volgend jaar op kamers, dan kan ik hem dus wel zien (+ dan ben ik 19).

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 10:00 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

2 zeer botsende culturen misschien?
We kunnen het eigenlijk heel goed met elkaar vinden, ik ben niet zo religieus en ik ga hem zeker tot niks dwingen (hij mij ook niet). We hebben best een goede dynamiek, maar de situatie laat het gewoon niet to om echt bij elkaar te zijn.

quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:47 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan is het zeer dom van ze om naar een land te verhuizen waar dat soort dingen normaal zijn.
Tsja.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 09:43 schreef zarGon het volgende:
Sommige personen zijn het waard. Maar dan heb je een bepaalde historie of ben je oud genoeg en onafhankelijk om in het slechtste geval op je eigen benen te kunnen staan.

Het is enorm kut en oneerlijk, maar het is niet anders. Op m'n 18de zou ik m'n ouders niet verlaten voor liefde.

Wat wil je precies proberen met hem? En dan doel ik op 'hoe ver wil je eigenlijk gaan'?
Ik wil m'n ouders ook niet verlaten in de zin van dat ik nooit meer contact op ga nemen, ik ga hopelijk volgend jaar op kamers ook, dus dan kan ik 'm wel zien maar als ze erachter komen dat ik dat doe dan willen ze sowieso geen contact meer met me hebben. Ik heb al een heel verleden met deze persoon en we hebben echt heel veel meegemaakt, ik wil niet in alle details treden, maar ik kijk het nu al 1,5 jaar uit. Het werkt niet. Ik heb m'n vrijheid nodig om met hem samen te kunnen zijn. Ik vind hem het waard, maar ja.. Natuurlijk zijn de meningen verdeeld. Het liefst hou ik ze beide.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')