ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende: Over achievements gesproken; heeft iemand al een trein gevonden die precies om 11:07 vertrekt?
Vanaf een tussenstation wel, maar weet niet of dat in Fles zijn beleving telt
Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende: Over achievements gesproken; heeft iemand al een trein gevonden die precies om 11:07 vertrekt?
De trein naar Maastricht in Amsterdam, de trein naar Lelystad te Amsterdam. De trein naar Rotterdam te Gouda Goverwelle. De trein naar Den Haag te Schiedam C, de trein naar Hoek van Holland te Schiedam C, de trein naar Rotterdam C te Schiedam C. De trein naar Utrecht te Alphen.
Den Haag HS Message maandag 14 juli 2014, 10:36 : Reason: stroomstoring
Tussen Den Haag HS en Den Haag C./Leiden C./Rotterdam C. rijden geen treinen door een stroomstoring. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende: Over achievements gesproken; heeft iemand al een trein gevonden die precies om 11:07 vertrekt?
Op maandag 14 juli 2014 10:19 schreef b2py het volgende: Berlijn - Montpellier, waar knippen voor een overnachting? Basel?
Freiburg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bijvoorbeeld, wij zijn dit jaar weer van de partij! Bedankt b2py, dankzij jou, heb ik net ontdekt dat er sinds 23 augustus vorig jaar er 6 dagen in de week een TGV-duplex rechtstreeks van Freiburg naar Parijs kachelt en weer terug! , wist ik niet, leuk dagtripje . Oei duur, eerder boeken voor een andere keer dan maar
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 14-07-2014 13:18:47 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Grappig om zo'n oud artikel te lezen. Een aantal van de genoemde stations (Delft, Dordrecht, Hilversum) zien tegenwoordig toch aardig wat intercities per uur.
Een tiental werknemers van NMBS Technics heeft maandagochtend spontaan het werk neergelegd op de onderhoudswerkplaats in Vorst. Eerder had de helft van de nachtploeg het werk al onderbroken uit protest tegen de werkdruk en de slechte werkomstandigheden. Het personeel van NMBS Technics is verantwoordelijk voor het onderhoud van de Thalys- en de Eurostar-treinen.
De staking heeft maandagochtend weinig gevolgen gehad voor het internationaal reizigersverkeer, maar mogelijk kunnen er later op de dag vertragingen ontstaan. Het is al langere tijd onrustig bij NMBS Technics. Het personeel kondigde vrijdag al een staking aan vanaf maandag 28 juli om 21.00 uur. Ook op 3 juli werd het werk neergelegd.
Banen schrappen
De werknemers protesteren tegen plannen van de directie om vanaf 2017 80 vaste banen te schrappen in de werkplaats. Begin 2013 waren er nog 344 vaste medewerkers in dienst bij NMBS Technics in Vorst. De directie is tegelijkertijd ook van plan om zo’n twintig nieuwe medewerkers aan te trekken, meldt de Gazet van Antwerpen.
De stakende personeelsleden klagen over de alsmaar toenemende werkdruk. Er moet steeds meer werk worden uitgevoerd met een afnemend aantal personeelsleden.
Grappig om zo'n oud artikel te lezen. Een aantal van de genoemde stations (Delft, Dordrecht, Hilversum) zien tegenwoordig toch aardig wat intercities per uur.
Ik vind het altijd opmerkelijk dat destijds die IC overdag de enige IC was tussen Utrecht en Amsterdam, twee keer per uur reed en ook wel eens met vier bakken (8 bakken per uur). Vergelijk dat eens met nu, 8 IC's per uur met minimaal 4 bakken per trein. Van 8 naar 32 is een flinke groei.
Ik vind het altijd opmerkelijk dat destijds die IC overdag de enige IC was tussen Utrecht en Amsterdam, twee keer per uur reed en ook wel eens met vier bakken (8 bakken per uur). Vergelijk dat eens met nu, 8 IC's per uur met minimaal 4 bakken per trein. Van 8 naar 32 is een flinke groei.
Het aantal treinreizigers is de afgelopen jaren naar mijn idee ook echt flink toegenomen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 14 juli 2014 15:24 schreef ReisT het volgende: Ik reis veel in de spits en vind de drukte meestal wel meevallen in die treinen. Ik heb tenminste bijna altijd wel een zitplaats.
Vroeger had ik een halve coupé voor mezelf.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb er op vrijdagavond twee op de nominatie. 19:31 v. Amsterdam naar Amersfoort en 20:07 v. Amersfoort naar Groningen. Vanaf Zwolle is het wel te doen.
Rond 14:45 kwam de melding 'Geen ICd ivm defecte trein', met een prognose op 16:00. Inmiddels is die bijgesteld naar 20:00. Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn met een trein dat het 5 uur moet duren om 'm weg te krijgen?
Op maandag 14 juli 2014 17:30 schreef James1988 het volgende: Rond 14:45 kwam de melding 'Geen ICd ivm defecte trein', met een prognose op 16:00. Inmiddels is die bijgesteld naar 20:00. Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn met een trein dat het 5 uur moet duren om 'm weg te krijgen?
Elke conducteur/machinist die ze kunnen vinden vindt jouw traject saai?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Overigens vanochtend nergens last van gehad, 2 minuutjes te laat in Delft. Kijk ik op Internet, blijkt er 3 uur niks tussen Utrecht en Gouda gereden te hebben
Wat dat betreft is het positieve ervan dat de Spits verdwijnt en niet de Metro. Alle interessante artikelen in de Spits heb ik meestal al wel gelezen tussen Rijswijk en Delft.
Op maandag 14 juli 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens vanochtend nergens last van gehad, 2 minuutjes te laat in Delft. Kijk ik op Internet, blijkt er 3 uur niks tussen Utrecht en Gouda gereden te hebben
Op maandag 14 juli 2014 20:15 schreef dcm360 het volgende: Alle interessante artikelen in de Spits heb ik meestal al wel gelezen tussen Rijswijk en Delft.
Wat handiger is dan een 72 uur kaart omdat ik er 5 dagen zit. Kom er alleen niet achter wat je daar nou voor ID bij moet hebben.
Proof of identification: For control purposes are personal data (name, date of birth, etc.) and the type of identification (passport, company identity card, driving licence) on the ticket. Statement of the type of identification is not necessary if you possess an official photo identification issued in Austria. Withdrawal from contract, return and exchange
Dan lijkt een identiteitsbewijs mij ook voldoende of is dat alleen voor de Oostenrijkenese?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op maandag 14 juli 2014 20:51 schreef Ajaxfan het volgende: Dan lijkt een identiteitsbewijs mij ook voldoende of is dat alleen voor de Oostenrijkenese?
wat was dat toch een fijne trein. van Haarlem naar Maastricht, een Trek-duwtrein. destijds zaten daar nog de fijne oranje-rode banken in. en een fietsrijtuig. dat was een omgebouwde DDAR bak. vanaf het moment dat Alkmaar het eindstation werd in plaats van Haarlem - ik dacht sinds 2007 - is het VIRM wat de dienst uit maakt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Op maandag 14 juli 2014 21:03 schreef Ajaxfan het volgende: Danke heren. Heeft even geduurd om beginnende globetrotter te worden dus soms wat onzekerheid.
Op maandag 14 juli 2014 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende: wat was dat toch een fijne trein. van Haarlem naar Maastricht, een Trek-duwtrein. destijds zaten daar nog de fijne oranje-rode banken in. en een fietsrijtuig. dat was een omgebouwde DDAR bak. vanaf het moment dat Alkmaar het eindstation werd in plaats van Haarlem - ik dacht sinds 2007 - is het VIRM wat de dienst uit maakt. [ afbeelding ]
Broekie.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
"Enkele locs sneuvelden na ongevallen: de 2279 ontspoorde in 1972 bij Halfweg en verdween in de drassige bodem naast de spoorbaan. Zij werd ter plekke gesloopt, maar een draaistel en een deel van de bodemplaat bleven achter in de modder."
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op 22 november 1972 ontspoorde een werktrein op een overloopwissel bij Halfweg. DEloc 2279 reed met de cabine voorop de spoordijk af en belandde in een drassig weiland, waarin de loc onmiddellijk meters wegzakte. Berging van de complete loc bleek, gezien de slechte bodemgesteldheid, niet mogelijk. In de nacht van 2 op 3 december werden met behulp van de Utrechtse ongevallenkraan de 15 tons (sic) zware dieselmotor en een deel van het chassis geborgen. Het cabinedraaistel en een deel van het chassis zitten heden ten dage nog in de modder.
Uit: Van Ee en Van Ee, Ongevallen op Nederlands spoor.
Net zoals in Gouda voor elke nieuwe brug het spoor opgeschoven is zo ongeveer. Al ligt het nu weer waar het hoorde, en ligt het lijntje naar Waddinxveen op het talud van de vorige brug (goed te zien als je er onderdoor fiets: landhoofden geschikt voor drie sporen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Arriva: Contracten NS met overheid erg vrijblijvend Door Bram van Dijk
Vervoersbedrijf RET moet een boete van bijna 1 miljoen euro aan de gemeente Rotterdam betalen omdat bussen te vroeg vertrokken. Volgens Arriva is het goed als gemeenten strikte afspraken maken. Het contract van de NS mag wel wat strakker.
Roos Zevenboom, woordvoerder bij vervoersbedrijf Arriva Nederland, denkt dat de overheid veel kan winnen in nieuwe contractonderhandelingen met de NS. "Het hoofdrailnet, waar de NS rijdt, is heel erg vrijblijvend, vinden wij. Wij hebben in die regio's strenge afspraken en wij vinden dat goed. Een huis koop je ook niet zo maar."
Strenge afspraken zijn beter voor iedereen. "Dit zijn grote afspraken die je met elkaar maakt en voor de reiziger moeten we het beste doen. Door contracten met elkaar te maken weet je in ieder geval waar je aan toe bent en dat haalt het beste uit beide partijen."
Scherpte Vandaar dat ze het belangrijk vindt om politiek Den Haag attent te maken op het softe NS-contract. "Wij doen onze uiterste best om in Den Haag aan te dringen dat het anders kan. Dit soort contracten kunnen je scherpte brengen."
Zelf heeft Arriva een marge van drie minuten om later aan te komen. "Op het hoofdrailnet is dat anders en wij hopen dat daar strakkere afspraken komen."
In september buigt het kabinet zich over het nieuwe contract met de NS voor het hoofdrailnet.
Half juni een vraag gesteld aan de klantenservice van NS per mail. Zou binnen 5 werkdagen wat horen. Nu bijna een maand verder en nog steeds helemaal niets gehoord en terugmailen is onmogelijk... Hoe lang duren de werkdagen daar wel niet?
Op dinsdag 15 juli 2014 09:53 schreef Deezertje het volgende: Half juni een vraag gesteld aan de klantenservice van NS per mail. Zou binnen 5 werkdagen wat horen. Nu bijna een maand verder en nog steeds helemaal niets gehoord en terugmailen is onmogelijk... Hoe lang duren de werkdagen daar wel niet?
Als het gelijk aan de punctualiteitscijfers gaat kan je nog wel even wachten.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Het blijft mij altijd verbazen hoe weinig een bedrijf kan doen aan zulke dingen. Ze pakken het op de Facebookpagina wel redelijk rap op overdag. Als je daar iets vraagt of klaagt dan krijg je vrijwel direct een antwoord. Dit soort mailtjes zijn anno 2014 zo enorm belangrijk. Nu raakt NS niet snel klanten kwijt aan de concurrent zoals in het bedrijfsleven wel het geval is, maar je kan hier zoveel winst uit halen qua beleving van je reizigers. Bijzonder slecht. Mijn werkgever heeft er ook nog wel een handje van om laat te reageren, iets dat mij ook een doorn in het oog is.
Gisteren trouwens 2 vissers gespot die op een spoorbrug zaten, net buiten profiel Die gasten hebben geen idee dat een machinist zich helemaal de pleuris schrikt, was ook in een bocht De machinist die na mij kwam had een aanwijzing gekregen, en die was gestopt en heeft in nogal duidelijke taal ze laten weten dat ze heel snel moesten opdonderen
Ik begrijp niet waarom het in Nederland zo fout moet lopen. Informeer gewoon eerst bij andere landen hoe zij de bende daar aan hebben gepakt en sla dan even een paar bug stappen over. Maak het allemaal niet te omslachtig en gooi er een onderzoekje tegenaan ofzo. Het systeem ansich werkt prima in veel landen maar in Nederland moet het allemaal weer omslachtig en extra moeilijk.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Ik vind het ook zo typisch dat overal op de stations nu stalletjes staan waar met koeienletters "anonieme chipkaart van 7,50 nu voor 2 euro" op staat, maar vervolgens moeten ze er A4tjes neerzetten met "Nee u kunt hier geen anonieme chipkaart krijgen"
Ik vind het wel terecht. De NS heeft het ministerie in de tas zitten in plaats van dat de opdrachtgever er bovenop zit, zoals in regionale concessies wel gebeurt
Ik begrijp niet waarom het in Nederland zo fout moet lopen. Informeer gewoon eerst bij andere landen hoe zij de bende daar aan hebben gepakt en sla dan even een paar bug stappen over. Maak het allemaal niet te omslachtig en gooi er een onderzoekje tegenaan ofzo. Het systeem ansich werkt prima in veel landen maar in Nederland moet het allemaal weer omslachtig en extra moeilijk.
Alles tegelijk in één klap willen veranderen is ook niet slim. NS heeft een heleboel zaken laten liggen tot het allerlaatste moment. De overgang had veel geleidelijker moeten gaan.
Op dinsdag 15 juli 2014 09:28 schreef James1988 het volgende: Voor NS is de vakantie duidelijk begonnen: treinen die afgelopen weken nog met DDZ-6, DDZ-8 of zelfs DDZ-10 werden gereden rijden vandaag met DDZ-4.
Op Somda valt te lezen dat de NS vandaag mogelijk een soort van WK-dienstregeling rijdt voor het geval Nederland wereldkampioen zou zijn geworden. Gaat het aanpassen van diverse zaken dan zo traag?
De overgang van het papieren treinkaartje naar de eenmalige ov-chipkaart is goed verlopen. Dat zegt een woordvoerder van de NS in reactie op berichtgeving van Metro. FNV Spoor uit dinsdag kritiek in de forenzenkrant op het nieuwe systeem.
De bond stelt dat de druk aan het loket oploopt en dat lange rijen aan de balie ontstaan vanwege de trage treinkaartjesprinter. De NS zeg verrast te zijn door de kritiek. "Ook omdat geen FNV-bestuurder in staat was toelichting te geven op de exacte zorgpunten. Wij gaan dan ook graag met ze in overleg", aldus de woordvoerder.
Volgens de NS hebben balie- en andere medewerkers er juist voor gezorgd dat de invoering van het nieuwe systeem voorspoedig verliep. Op drukke stations waren er wel rijen maar in andere delen van het land was het relatief gezien rustig.
"In het nieuwe baliesysteem is veel tijd in gestoken, maar wij horen nog graag waar de zorgen van FNV nou precies zitten en waar er mogelijk kinderziektes zijn geweest, zodat we naar nog eens goed naar kunnen kijken", aldus de NS.
Sinds woensdag kan niet meer met een papieren kaartje worden gereisd. De NS zette honderden extra mensen in om de operatie in goede banen te leiden. Bij de Consumentenbond en het OV Loket kwamen wel honderden klachten binnen, maar die gaan nauwelijks over de overgang naar de chipkaart. Treinreizigers waren vooral boos over de financiële kwesties, zoals de toeslag van een euro op een wegwerpkaartje.
dikke rijen en trage automaten behoort bij de NS dus tot de voorspoedige overgang.. volgens mij wil ik niet weten wat NS bij een vlekkeloze overgang had gevonden
dikke rijen en trage automaten behoort bij de NS dus tot de voorspoedige overgang.. volgens mij wil ik niet weten wat NS bij een vlekkeloze overgang had gevonden
Geen automaten meer, want iedereen had immers al een sjipkaart
Alles tegelijk in één klap willen veranderen is ook niet slim. NS heeft een heleboel zaken laten liggen tot het allerlaatste moment. De overgang had veel geleidelijker moeten gaan.
Ze hadden beter beide naast elkaar kunnen houden en geleidelijk meer kaartsoorten / opties toevoegen nadat je weet dat het zo goed als mogelijk werkt inderdaad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
dikke rijen en trage automaten behoort bij de NS dus tot de voorspoedige overgang.. volgens mij wil ik niet weten wat NS bij een vlekkeloze overgang had gevonden
Het is hoogzomer, dan is het op Amsterdam Centraal altijd achterlijk druk bij de loketten door de vloedgolf aan toeristen die er een treinkaartje naar Volendam willen kopen (ja, echt waar!). Je kan nu niet met één foto van precies dat station bewijzen dat het door de eenmalige chipkaart komt dat het daar druk is...
Volgens mij is er wat te doen in Nijmegen Vanochtend een DDZ-6 als stopper tussen Deurne en Nijmegen. Normaal is dat 3x V
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op dinsdag 15 juli 2014 12:40 schreef Sj0rSz het volgende: Volgens mij is er wat te doen in Nijmegen Vanochtend een DDZ-6 als stopper tussen Deurne en Nijmegen. Normaal is dat 3x V
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende: We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
Op dinsdag 15 juli 2014 13:47 schreef Darkwing_Duck het volgende: Is Thomas Cook al klaar mn zn europeesche spoorboekje van papier? ik wil hem onderhand weleens bestelen
VSM 52 3879, Wijlre by Durk Houtsma., on Flickr Tijdens de Stoomtreindagen bij de ZLSM, oftewel de Miljoenenlijn, 2 stoomlocs van de VSM op bezoek. Op zaterdag 12 juli 2014 mocht de 52 3879 ook nog met een reizigerstrein in actie komen, nadat de dag gestart was met een goederentrein. Hier wordt Wijlre gepasseerd, opweg naar Simpelveld.
VSM 23 076, Wijlre by Durk Houtsma., on Flickr Bij Eys passeert de 23 076 van de VSM tijdens de Stoomtreindagen bij de ZLSM aan de Miljoenenlijn, en is opweg richting Simpelveld vanuit Wijlre.
Op dinsdag 15 juli 2014 12:25 schreef Regenjas het volgende: Je kan nu niet met één foto van precies dat station bewijzen dat het door de eenmalige chipkaart komt dat het daar druk is...
Nee, maar als op die foto ondanks de drukte maar twee van de vijf loketten open zijn kan je wel conclusies trekken over de personeelsinzet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op dinsdag 15 juli 2014 17:11 schreef Darkwing_Duck het volgende: Hoppa, Herstelwerkzaamheden tussen Apeldoorn en Deventer, midden in de spits, Fles, kom er maar in met je Geraas!
Ze zijn alles met een dradenteller aan het naspeuren. Ik had een +30 claim ingediend die okee eigenlijk precies +29 was. Mooi afgewezen. Neukers
Ze letten dus op de kleintjes.
Had ik bij die van mij geen last van, want naast een uitgevallen trein had de trein die aansloot op de volgende trein nog +15, dus dan zit je ruimschoots aan de goede kant van geld terug
Goed bezig Veolia: Omdat de trein van 19:47 uit Venray naar Nijmegen +19 had, werd deze gekoppeld met de extra stoptrein van 20:03, en rijdt nu met 3 stellen ipv 1. Men had de treinen ook apart door kunnen laten sturen, maar dat zal wel niet gedaan zijn ivm de kruisingsmogelijkheden / enkelspoor enzo.
Ze zijn alles met een dradenteller aan het naspeuren. Ik had een +30 claim ingediend die okee eigenlijk precies +29 was. Mooi afgewezen. Neukers
Nu ze die OV-chipkaart hebben is het nog eenvoudiger om zulke claims af te wijzen. Gewoon kijken naar de ingevulde vertrektijd en kijken of de extra tijd tussen check-in en check-out minder is dan 30 minuten.
Daarom wacht ik in zulke situaties tegenwoordig met uitchecken tot ik exact +30 heb t.o.v. de dienstregeling, er is nog nooit zo'n claim afgewezen.
quote:
Op dinsdag 15 juli 2014 20:12 schreef greavy het volgende: Goed bezig Veolia: Omdat de trein van 19:47 uit Venray naar Nijmegen +19 had, werd deze gekoppeld met de extra stoptrein van 20:03, en rijdt nu met 3 stellen ipv 1. Men had de treinen ook apart door kunnen laten sturen, maar dat zal wel niet gedaan zijn ivm de kruisingsmogelijkheden / enkelspoor enzo.
Da's op zich wel slim bekeken ja. Zou dit nu ook een deel van de rijpadkosten schelen?
Zelfs hier in de alpen op de lijntje van de Train des Pignes rijden badslipperexpressjes; vanmiddag een oud dieseltje met 3 wagons grint (en heel veel rook) en 's avonds altijd een werktreintje (graafmachine oid op een platte kar)
Ik stel voor om met Badslipperexpress-servicesTM de mogelijkheden te laten onderzoeken om deze lijn uit te buiten met het vervoer van badslippers en daarmee de 10 raampjestreinen per dag in de weg te zitten.
Het middelbaar beroepsonderwijs levert het fundament van onze samenleving. Wat gebeurt er als je het fundament onder alles wat deze jongens en meisjes hebben geleerd wordt weggeslagen? Wat als ze in hun zo vertrouwde vakgebied aan de slag moeten in een land waar helemaal niets vertrouwd is? We leren Max kennen die in Nederland een opleiding volgt tot machinist. Max wil machinist worden en volgt hiervoor een mbo-opleiding. In Voor de leeuwen mag hij zijn opgedane kennis in de praktijk brengen tijdens een driedaagse stage. Hij gaat niet in Nederland aan de slag maar in Albanië, bij de Albanese Spoorwegen. Het contrast kan niet groter zijn als hij op zijn eerste werkdag begint met een stevige borrel. ZIjn mentor is hoofd opleidingen maar heeft al jaren geen aspirant machinist meer gehad. De vier locomotieven die de spoorwegen daar rijk zijn, verkeren in deplorabele staat. Max moet zijn stage hier door zien te komen op misschien wel de armste en zeker de slechtst onderhouden spoorwegen van Europa.
Op dinsdag 15 juli 2014 20:20 schreef James1988 het volgende: Nu ze die OV-chipkaart hebben is het nog eenvoudiger om zulke claims af te wijzen. Gewoon kijken naar de ingevulde vertrektijd en kijken of de extra tijd tussen check-in en check-out minder is dan 30 minuten.
Dan kijk je alleen of je bruto reisduur een half uur is
Maar ik snap wat je bedoelt. Wat er ook nog bij komt trouwens is dat je ingecheckt moet zijn voor je geplande vertrektijd lijkt me.
Vb Ik wil de trein van 0700 pakken. Ik zou daarmee om 0800 aankomen. Er is een stremming, ik zie thuis, 2 minuten lopen van het station, dat mijn omreistrein pas om 0715 gaat. Ik wacht dus nog even lekker thuis, check om 0713 in, kom via het omreisadvies om 0840 aan.
Reizigersvertraging is +40, Claim wordt (neem ik toch aan) afgewezen.
Dan kijk je alleen of je bruto reisduur een half uur is
Tsja, dat is het makkelijkste te checken
quote:
Maar ik snap wat je bedoelt. Wat er ook nog bij komt trouwens is dat je ingecheckt moet zijn voor je geplande vertrektijd lijkt me.
Vb Ik wil de trein van 0700 pakken. Ik zou daarmee om 0800 aankomen. Er is een stremming, ik zie thuis, 2 minuten lopen van het station, dat mijn omreistrein pas om 0715 gaat. Ik wacht dus nog even lekker thuis, check om 0713 in, kom via het omreisadvies om 0840 aan.
Reizigersvertraging is +40, Claim wordt (neem ik toch aan) afgewezen.
Op het GtbV-formulier staat "Wat was de oorspronkelijke vertrektijd?", dus dat zullen ze wel ergens voor gebruiken. Als je daar 07:00 invult kunnen ze in ieder geval achterhalen dat die trein vertraagd was.
Het kan immers best zo zijn dat jij al op het station was, maar dat je eerst nog even een fax uit Darmstadt bent gaan versturen toen je zag dat jouw trein +15 had.
Op dinsdag 15 juli 2014 20:50 schreef James1988 het volgende: Het kan immers best zo zijn dat jij al op het station was, maar dat je eerst nog even een fax uit Darmstadt bent gaan versturen toen je zag dat jouw trein +15 had.
Ja, BEHALVE als je om 0713 pas ingecheckt bent. Dan zullen ze dat uiteraard aangrijpen als "moment dat je op het station verscheen" en dus "ondergrens van geplande vertrektijd"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, BEHALVE als je om 0713 pas ingecheckt bent. Dan zullen ze dat uiteraard aangrijpen als "moment dat je op het station verscheen" en dus "ondergrens van geplande vertrektijd"
Het is een beetje een lastige situatie, vooral als je op een station bent waar de retail-meuk allemaal buiten de poortjes zit. Kan best zijn dat je er om 0658 was, maar dat je eerst een bak koffie en een broodje bent gaan halen bij de Broodzaak.
Dat kan NS niet nagaan, ik denk dat ze daarom vragen om de geplande vertrektijd om je zodoende te kunnen compenseren voor vertraging, ook al heb je pas wat later ingecheckt.
Mensen die normaalgesproken een trein later pakken maar een trein eerder hebben kunnen pakken (de vertraagde trein, waardoor zij ergens onderweg een betere aansluiting hebben) zullen niet zo snel een GtbV-claim indienen, die zien dat meestal als een meevallertje.
quote:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een beetje een lastige situatie, vooral als je op een station bent waar de retail-meuk allemaal buiten de poortjes zit. Kan best zijn dat je er om 0658 was, maar dat je eerst een bak koffie en een broodje bent gaan halen bij de Broodzaak.
Dat kan NS niet nagaan, ik denk dat ze daarom vragen om de geplande vertrektijd om je zodoende te kunnen compenseren voor vertraging, ook al heb je pas wat later ingecheckt.
Dan kijk je alleen of je bruto reisduur een half uur is
Maar ik snap wat je bedoelt. Wat er ook nog bij komt trouwens is dat je ingecheckt moet zijn voor je geplande vertrektijd lijkt me.
Vb Ik wil de trein van 0700 pakken. Ik zou daarmee om 0800 aankomen. Er is een stremming, ik zie thuis, 2 minuten lopen van het station, dat mijn omreistrein pas om 0715 gaat. Ik wacht dus nog even lekker thuis, check om 0713 in, kom via het omreisadvies om 0840 aan.
Reizigersvertraging is +40, Claim wordt (neem ik toch aan) afgewezen.
dat is geen vertraging dat is voor vertrek je reis al aangepast hebben
Eens kijken hoe ik de vertraging van mijn reis van gisteren aan de stok ga steken. Ik ben door NS weliswaar van Breda naar Delft gebracht, maar van Delft naar Den Haag ben ik nog eens zo'n 35 minuten langer onderweg geweest dan normaal (1e tram zat stampvol, dus eentje gewacht).
Oh, en ik heb in Delft uitgecheckt en in de tram zwartgereden tussen Delft en Den Haag HS.
[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 15-07-2014 21:22:58 ]
Eens kijken hoe ik de vertraging van mijn reis van gisteren aan de stok ga steken. Ik ben door NS weliswaar van Breda naar Delft gebracht, maar van Delft naar Den Haag ben ik nog eens zo'n 35 minuten langer onderweg geweest dan normaal (1e tram zat stampvol, dus eentje gewacht).
Oh, en ik heb in Delft uitgecheckt en in de tram zwartgereden tussen Delft en Den Haag HS.
Nee, maar als op die foto ondanks de drukte maar twee van de vijf loketten open zijn kan je wel conclusies trekken over de personeelsinzet.
Het is zomer en daardoor tegelijkertijd is het de drukste tijd van het jaar door de stormloop aan toeristen, daarom moet ook de tweede balie voor internationale reizen in de verkoopzaal bij de westtunnel weer in gebruik genomen worden om ervoor te zorgen dat de internationale klanten maar drie uur hoeven te wachten in plaats van drie dagen, het personeel wil bovendien ook nog op vakantie en je kan ook niet zomaar een blik baliepersoneel open trekken. Ja, dan zijn er wel eens balies niet bemand. Zo gaat het elk jaar en dat weet iedere Amsterdammer. Gelukkig is onze prachtige stad gezegend met meerdere stations waar je loketten vindt om problemen opgelost te krijgen en voor internationale treintickets kan je ook bij de rustigere balie op Schiphol terecht
Op dinsdag 15 juli 2014 23:41 schreef b2py het volgende: 45 min vertraging aangekomen in München, halve stad al gezien inmiddels. Top dag. Wat is Frankfurt - Wolfsburg traag trouwens...
Hoeveel kostte het je? Vind het vrij duur vergeleken met vliegtuig.
Ja, BEHALVE als je om 0713 pas ingecheckt bent. Dan zullen ze dat uiteraard aangrijpen als "moment dat je op het station verscheen" en dus "ondergrens van geplande vertrektijd"
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neuh, dit accepteren ze wel. Heb ik ook weleens gedaan.
In de periode van zaterdag 2 augustus tot en met dinsdag 5 augustus werkt ProRail aan het spoor in de Willemsspoortunnel in Rotterdam. Hierdoor is er in het weekend op 2 en 3 augustus zeer beperkt treinverkeer tussen Rotterdam en Dordrecht (slechts 2 van de 11 treinen per uur) en op maandag en dinsdag beperkt treinverkeer (6 ipv 11 treinen per uur). Ook de ICd zal deze dagen niet rijden tussen Rotterdam en Breda. Ondanks de vakantie zal dit zeker op maandag en dinsdag wel de nodige gevolgen hebben voor de spits. Maatregelen zoals deze in de reisinformatie lijken te zitten:
Zaterdag & zondag: ICd Amsterdam - Breda (900) opgeheven Rotterdam - Breda IC Den Haag - Brussel (1200) opgeheven Den Haag - Roosendaal IC Den Haag - Venlo (1900) opgeheven Den Haag Centraal - Dordrecht IC Amsterdam - Dordrecht (2200) opgeheven Rotterdam - Dordrecht IC Lelystad - Vlissingen (2600) stopt extra te Rotterdam Lombardijen Sprinter Den Haag - Roosendaal (5100) opgeheven Den Haag Centraal - Rotterdam Lombardijen Sprinter Den Haag - Breda (15100) opgeheven Den Haag Centraal - Rotterdam Lombardijen Extra sprinter (28500) ingelegd Den Haag - Rotterdam Stopbus tussen Rotterdam Lombardijen en Rotterdam Zuid
Maandag & dinsdag: ICd Amsterdam - Breda (900) opgeheven Rotterdam - Breda IC Den Haag - Brussel (1200) opgeheven Den Haag - Roosendaal IC Den Haag - Venlo (1900) opgeheven Den Haag Centraal - Dordrecht Sprinter Den Haag - Breda (5000) opgeheven Den Haag Centraal - Dordrecht
Op zaterdag en zondag is er slechts 1 spoor in de Willemsspoortunnel beschikbaar, alleen de IC Lelystad - Vlissingen (2600) en de Thalys rijden dan. Op maandag en dinsdag zijn er twee sporen, de IC Amsterdam - Dordrecht (2200), IC Lelystad - Vlissingen (2600), Sprinter Dordrecht - Breda (5100/15100, samen halfuurdienst) en Thalys rijden dan. De IC Lelystad - Vlissingen (2600) zal worden versterkt, hier en daar worden treinstellen vandaag geplukt uit andere series (de 555 lijkt 8 bakken ipv 10 te worden, om wat meer zesjes vrij te spelen waarschijnlijk). Zou ook een mooi moment zijn om DDZ12 in de praktijk te gaan testen.
Voor de 2e dag achter elkaar wordt de op tijd vertrokken IC vanaf Rotterdam - Utrecht van 6:20 achter de vertraagde Sprinter richting Gouda gezet (deze had +9), gevolg : mijn trein op dit moment +7, overstap op bus ga ik 2x missen, 30 min later op m'n werk.
Hadden ze de sprinter gewoon 1 min later later laten vertrekken was er niets aan de hand geweest, gisteren zelfde verhaal, het was vast dezelfde treindienstleider.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 16 juli 2014 07:01 schreef _serial_ het volgende: Voor de 2e dag achter elkaar wordt de op tijd vertrokken IC vanaf Rotterdam - Utrecht van 6:20 achter de vertraagde Sprinter richting Gouda gezet (deze had +9), gevolg : mijn trein op dit moment +7, overstap op bus ga ik 2x missen, 30 min later op m'n werk.
Hadden ze de sprinter gewoon 1 min later later laten vertrekken was er niets aan de hand geweest, gisteren zelfde verhaal, het was vast dezelfde treindienstleider.
Ha, maar goed dat ik me niet gehaast heb vanmorgen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Wel een beetje jammer eigenlijk he, dat juist zo'n belangrijk punt als Schiphol zo notoir onbetrouwbaar is. Maar ja, zullen wel allemaal losstaande incidenten zijn
Op woensdag 16 juli 2014 08:59 schreef Dr_Flash het volgende: Wel een beetje jammer eigenlijk he, dat juist zo'n belangrijk punt als Schiphol zo notoir onbetrouwbaar is. Maar ja, zullen wel allemaal losstaande incidenten zijn
Haha.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Over anderhalve maand is dit uitzicht verleden tijd, dus geniet ervan zolang je nog kunt:
En ome Jo is aan het rekenen geslagen, zo schrijft OV Magazine:
quote:
‘Belgische spoorstaking kostte 1,3 miljoen’
De afgelopen spoorwegstaking in België heeft NMBS ten minste 1,3 miljoen euro gekost, al liggen de werkelijke kosten een veelvoud hoger. Dat hebben de Belgische spoorwegen laten berekenen.
Het gaat alleen om de gederfde inkomsten vanwege kaartjes die niet zijn verkocht. Het gaat daarbij om 1 miljoen euro aan binnenlandse reizen en drie ton aan internationale reizen, zegt directeur Jo Cornu in onder meer De Standaard.
Het is de eerste keer dat NMBS de financiële schade van een spoorwegstaking heeft berekend. Het bedrijf wil hiermee inzichtelijk maken dat een staking NMBS niet verder helpt. “Als ik het bedrijf uit de rode cijfers moet halen, moet het eigen personeel de put niet dieper maken”, aldus Cornu.
De staking legde een groot deel van het Belgische net lam, al staakte slechts een klein deel van het personeel. Dat kwam omdat de stakers onder meer sporen en seinhuizen bezette.
Ik weet niet wat ik treuriger moet vinden: dat het 1,3 miljoen euro heeft gekost, of dat dit de eerste keer is dat NMBS inzicht heeft in de schade die ze geleden hebben.
Op woensdag 16 juli 2014 09:49 schreef James1988 het volgende: Over anderhalve maand is dit uitzicht verleden tijd, dus geniet ervan zolang je nog kunt:
Op woensdag 16 juli 2014 09:49 schreef James1988 het volgende: Over anderhalve maand is dit uitzicht verleden tijd, dus geniet ervan zolang je nog kunt:
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vandaag al twee keer meegemaakt dat een groep mensen rechtsomkeert maakt op het moment dat ze merken dat ze in een stiltecoupe terecht zijn gekomen
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 16 juli 2014 09:49 schreef James1988 het volgende: Over anderhalve maand is dit uitzicht verleden tijd, dus geniet ervan zolang je nog kunt:
Gaat dan de nieuwe tunnel open of mag iedereen flink gaan zweten om bij de perrons te komen?
1e weekend van september gaat alles aan de noordkant open; stationshal, tunnel, winkels, fietsenstallingen, busstation. Alleen de tijdelijke brug blijft vanaf de zuidkant bereikbaar zodat voetgangers niet helemaal om hoeven te lopen.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het Franse metrobedrijf RATP heeft dertig roltrappen aangeschaft die 10 centimeter te breed blijken te zijn. Dat melden Franse media. Het is de tweede blunder van een Frans vervoersbedrijf in korte tijd.
RATP wilde op bepaalde metrolijnen de roltrappen vervangen en bestelde trappen van een meter breed. Na levering bleken sommige stations slechts ruimte te hebben voor 90 centimeter. De kosten: 600.000 euro.
In mei kwam al naar voren dat het spoorbedrijf SNCF 2000 treinen had besteld die te te breed waren voor de perrons. 100 jaar oud
Waardoor de fout met de roltrappen heeft kunnen gebeuren, is niet bekend. Sommige stations zijn meer dan 100 jaar oud en toen was er geen standaardmaat voor de breedte van de trappen.
Het is niet bekend wie voor de kosten moet opdraaien. RATP zegt dat de fout bij de fabrikant ligt. Die zou de verkeerde roltrappen hebben geleverd.
Op woensdag 16 juli 2014 10:09 schreef JDude het volgende: Vandaag al twee keer meegemaakt dat een groep mensen rechtsomkeert maakt op het moment dat ze merken dat ze in een stiltecoupe terecht zijn gekomen
Nee, prima toch. Ik ben nou ook weer niet zo'n brompot dat ik er anders wat van ga zeggen, maar als ze zelf al tot de conclusie komen dat ze beter ergens anders kunnen gaan ouwehoeren, mij best.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op dinsdag 15 juli 2014 23:14 schreef derLudolf het volgende: De uitdrukking/FB pagina is begonnen door 2 jongens uit Salland, dus het is geen Gronings
Jij hebt het altijd over pimpelen in de trein, ik zou zeggen poar neem'n in de trein
Mwoah, in Drenthe in Groningen snappen ze het ook wel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op woensdag 16 juli 2014 13:44 schreef Maegrim het volgende: Vandaag van 9 tot 18u in een testtrein van NS internesjonal Traxx met Benelux stam, toelatingsritten voor de nieuw bestelde locomotieven geloof ik.
Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Maegrim het volgende: Het is een Benelux stam, die rijden normaal met de Belgische Traxx loc (die een oudere versie van de software hebben)
Leuk, succes!
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op woensdag 16 juli 2014 15:16 schreef Maegrim het volgende: Het is een Benelux stam, die rijden normaal met de Belgische Traxx loc (die een oudere versie van de software hebben)
De Benelux rijdt straks niet meer met Belgische locs?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Overal wordt er over de vierde ster gesproken (wereldtitel) maar jr. wijst mij er terecht op dat het de eerste is, de overige drie werden door West-Duitsland (BRD) behaald.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Groetjes terug uit een RET-voertuig met superairco.
edit: in Den Haag Centraal zijn de eerste poortjes verschenen, bij de trappen vanaf de perrons naar het busplatform en tussen spoor 1 en de fietsenstalling. Wat ik niet snap is waarom er eerst paaltjes zijn weggezet die nu worden vervangen door poortjes. Da's toch dubbel werk en dubbele kosten maken?
Op woensdag 16 juli 2014 17:46 schreef bork het volgende: Overal wordt er over de vierde ster gesproken (wereldtitel) maar jr. wijst mij er terecht op dat het de eerste is, de overige drie werden door West-Duitsland (BRD) behaald.
Volgens de Fifa was die van 90 ook al Duitsland. Maar goed, lekker boeiend ook
Groetjes terug uit een RET-voertuig met superairco.
edit: in Den Haag Centraal zijn de eerste poortjes verschenen, bij de trappen vanaf de perrons naar het busplatform en tussen spoor 1 en de fietsenstalling. Wat ik niet snap is waarom er eerst paaltjes zijn weggezet die nu worden vervangen door poortjes. Da's toch dubbel werk en dubbele kosten maken?
Geld speelt geen rol als je het van Wilma gewoon mag doorberekenen aan de reiziger .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Op woensdag 16 juli 2014 18:56 schreef derLudolf het volgende: Iemand vroeg zich laatst af of er een 2e GTW op de Valleilijn reed: volgens mij niet, heb hem nochtans niet zien rijden
Ja was ik. Maar goed ik zal het wel scheef gezien hebben
vanmiddag zat ik te pimpelen in de pimpel waarbij alleen het pimpelrijtuig binnen de pimpeltrein airco had
er werd pimpel pimpel zelfs omgepimpelroepen dat er geen pimpelwarme pimpelmaaltijden gepimpeld konden worden wegens een pimpelnisch probleem aan de pimpelsmurfomaat, maar dat pimpelkoude pimpeldrank nog wel gepimpeld kon worden.