ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende: Over achievements gesproken; heeft iemand al een trein gevonden die precies om 11:07 vertrekt?
Vanaf een tussenstation wel, maar weet niet of dat in Fles zijn beleving telt
Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende: Over achievements gesproken; heeft iemand al een trein gevonden die precies om 11:07 vertrekt?
De trein naar Maastricht in Amsterdam, de trein naar Lelystad te Amsterdam. De trein naar Rotterdam te Gouda Goverwelle. De trein naar Den Haag te Schiedam C, de trein naar Hoek van Holland te Schiedam C, de trein naar Rotterdam C te Schiedam C. De trein naar Utrecht te Alphen.
Den Haag HS Message maandag 14 juli 2014, 10:36 : Reason: stroomstoring
Tussen Den Haag HS en Den Haag C./Leiden C./Rotterdam C. rijden geen treinen door een stroomstoring. De extra reistijd is meer dan 60 min. De verstoring is naar verwachting rond 13:30 uur verholpen.
Op maandag 14 juli 2014 10:43 schreef Ireyon het volgende: Over achievements gesproken; heeft iemand al een trein gevonden die precies om 11:07 vertrekt?
Op maandag 14 juli 2014 10:19 schreef b2py het volgende: Berlijn - Montpellier, waar knippen voor een overnachting? Basel?
Freiburg
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bijvoorbeeld, wij zijn dit jaar weer van de partij! Bedankt b2py, dankzij jou, heb ik net ontdekt dat er sinds 23 augustus vorig jaar er 6 dagen in de week een TGV-duplex rechtstreeks van Freiburg naar Parijs kachelt en weer terug! , wist ik niet, leuk dagtripje . Oei duur, eerder boeken voor een andere keer dan maar
[ Bericht 6% gewijzigd door bork op 14-07-2014 13:18:47 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Grappig om zo'n oud artikel te lezen. Een aantal van de genoemde stations (Delft, Dordrecht, Hilversum) zien tegenwoordig toch aardig wat intercities per uur.
Een tiental werknemers van NMBS Technics heeft maandagochtend spontaan het werk neergelegd op de onderhoudswerkplaats in Vorst. Eerder had de helft van de nachtploeg het werk al onderbroken uit protest tegen de werkdruk en de slechte werkomstandigheden. Het personeel van NMBS Technics is verantwoordelijk voor het onderhoud van de Thalys- en de Eurostar-treinen.
De staking heeft maandagochtend weinig gevolgen gehad voor het internationaal reizigersverkeer, maar mogelijk kunnen er later op de dag vertragingen ontstaan. Het is al langere tijd onrustig bij NMBS Technics. Het personeel kondigde vrijdag al een staking aan vanaf maandag 28 juli om 21.00 uur. Ook op 3 juli werd het werk neergelegd.
Banen schrappen
De werknemers protesteren tegen plannen van de directie om vanaf 2017 80 vaste banen te schrappen in de werkplaats. Begin 2013 waren er nog 344 vaste medewerkers in dienst bij NMBS Technics in Vorst. De directie is tegelijkertijd ook van plan om zo’n twintig nieuwe medewerkers aan te trekken, meldt de Gazet van Antwerpen.
De stakende personeelsleden klagen over de alsmaar toenemende werkdruk. Er moet steeds meer werk worden uitgevoerd met een afnemend aantal personeelsleden.
Grappig om zo'n oud artikel te lezen. Een aantal van de genoemde stations (Delft, Dordrecht, Hilversum) zien tegenwoordig toch aardig wat intercities per uur.
Ik vind het altijd opmerkelijk dat destijds die IC overdag de enige IC was tussen Utrecht en Amsterdam, twee keer per uur reed en ook wel eens met vier bakken (8 bakken per uur). Vergelijk dat eens met nu, 8 IC's per uur met minimaal 4 bakken per trein. Van 8 naar 32 is een flinke groei.
Ik vind het altijd opmerkelijk dat destijds die IC overdag de enige IC was tussen Utrecht en Amsterdam, twee keer per uur reed en ook wel eens met vier bakken (8 bakken per uur). Vergelijk dat eens met nu, 8 IC's per uur met minimaal 4 bakken per trein. Van 8 naar 32 is een flinke groei.
Het aantal treinreizigers is de afgelopen jaren naar mijn idee ook echt flink toegenomen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op maandag 14 juli 2014 15:24 schreef ReisT het volgende: Ik reis veel in de spits en vind de drukte meestal wel meevallen in die treinen. Ik heb tenminste bijna altijd wel een zitplaats.
Vroeger had ik een halve coupé voor mezelf.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik heb er op vrijdagavond twee op de nominatie. 19:31 v. Amsterdam naar Amersfoort en 20:07 v. Amersfoort naar Groningen. Vanaf Zwolle is het wel te doen.
Rond 14:45 kwam de melding 'Geen ICd ivm defecte trein', met een prognose op 16:00. Inmiddels is die bijgesteld naar 20:00. Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn met een trein dat het 5 uur moet duren om 'm weg te krijgen?
Op maandag 14 juli 2014 17:30 schreef James1988 het volgende: Rond 14:45 kwam de melding 'Geen ICd ivm defecte trein', met een prognose op 16:00. Inmiddels is die bijgesteld naar 20:00. Wat kan er in vredesnaam aan de hand zijn met een trein dat het 5 uur moet duren om 'm weg te krijgen?
Elke conducteur/machinist die ze kunnen vinden vindt jouw traject saai?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
Overigens vanochtend nergens last van gehad, 2 minuutjes te laat in Delft. Kijk ik op Internet, blijkt er 3 uur niks tussen Utrecht en Gouda gereden te hebben
Wat dat betreft is het positieve ervan dat de Spits verdwijnt en niet de Metro. Alle interessante artikelen in de Spits heb ik meestal al wel gelezen tussen Rijswijk en Delft.
Op maandag 14 juli 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende: Overigens vanochtend nergens last van gehad, 2 minuutjes te laat in Delft. Kijk ik op Internet, blijkt er 3 uur niks tussen Utrecht en Gouda gereden te hebben