abonnement Unibet Coolblue
pi_141850152
quote:
De exacte vindplaatsen zijn op verschillende locaties aangegeven in de media.
Op dit moment zijn er 3 mogelijke vindplaatsen.

Wie op Google Earth/BING wil invoeren, hier de coordinaten (niet exact, bij benadering):

1 - NOS/RTL/Volkskrant/1Vandaag - Rio Culubré - vlakbij stuwdam ~ 09° 08' 25.26" N ; 82° 30' 12.51" W
2 - User otto op dit forum en StaceySinger - Rio Playita ~ 08° 58' 53.10" N ; 82° 26' 16.50" W
3 - FOK!kers miura en El_Matador - Rio Culebra ~ 08° 52' 59.15'' N ; 82° 24' 20.37" W

Mirador - uitzichtpunt - ongeveer, precieze locatie onbekend - 8° 50' 57.75" N ; 82° 25' 02.14" W
Finca Lorenzo - mogelijk de laatste waarneming van Kris en Lisanne, tijd onbekend - 8° 49' 31.04" N ; 82° 25' 18.84" W
Laatste nieuws:
(es) Reportage Route Kris en Lisanne
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video van de trail, ook 's nachts
Uitzending 1Vandaag op 2 juli - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens twee vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014

Link naar artikel Volkskrant d.d. 28 juni KAARTJE KLOPT NIET!
Filmpje over de plek van NOS
1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Vindplaatsen sporen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

El Pianista trail en locaties vindplaatsen (rugzak en resten) gezien vanaf Mirador (zuid)

Tijdlijn:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied

Informatie op video:

Filmpje over de plek van NOS
John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen
- interessant, grootste deel heb ik kunnen vertalen:

Bekijk de video en lees de tekst ernaast, het is niet moeilijk te begrijpen, Spaans. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Wat kan er gebeurd zijn?



Er zijn 4 opties:

Resten in situ (op dezelfde plaats als waar ze omgekomen zijn) - rugzak niet in situ (getransporteerd)
Resten in situ, rugzak in situ - meiden zijn van rugzak weggelopen omhoog en omgekomen op de plek waar ze gevonden zijn (de schoen kan op een ander moment verloren zijn of door beesten verplaatst)
Resten niet in situ (hogerop verplaatsen kan alleen door dieren, lagerop kan ook door de rivier en regens) rugzak in situ - meiden nog steeds van de rugzak weggelopen
Resten niet in situ, rugzak niet in situ (beide getransporteerd door rivier -rugzak- en beesten -resten)



Filmpje van Panamezen op zoek naar het spookkasteel (18 april 2014), een paar km westelijk van de El Pianista trail die Kris en Lisanne 's middags laat op 1 april nog gelopen moeten hebben:

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141850175
Laatste nieuws:
• (es) Reportage Route Kris en Lisanne
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U7UACbHp2iT
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 3 juli 2014 @ 13:40:23 #3
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141850251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat ze die camera wrs alleen tot el mirado hebben gebruikt om evt. foto's te maken, daarna bij te lichten en toen kwam snel het ongeluk.
Vergis je niet ik las dat 80 mensen per dag op dat pad lopen, iig een paar mensen zouden hen moeten hebben gehoord of gezien als ze de volgende dag nog hadden geleefd. Zo ver hadden ze nooit kunnen hebben gelopen, dat ze niemand meer hadden tegengekomen in de volgende dag. Ze hadden ook rechtsomkeer kunnen maken nl. met daglicht. Hebben ze niet gedaan, wrs omdat ze al verongelukt waren.
80 mensen per dag? Geloof ik niet, waar heb je dat vandaan?
pi_141850512
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar ze hebben genoeg reserves als het er op aan komt om iig 24 uur nog wel behoorlijk bij de tijd te zijn.
Ik kan ook makkelijk dagen zonder eten.
Drinken niet, maar daar heb je de rivier voor... zeg maar.
Niet waar, want mijn these draait toch om dat waterflesje..................
Ik denk dat je in een cirkeltje blijft redeneren door vast te houden aan dat 'in een paar uur na 18:45 overleden'..

Uitgeput, te moe/zwak om een berg OP te lopen staat niet gelik aan (bijna) overlijden door uitputting, uitdroging of honger.
Loop eens een marathon; dan ben je daarna ook uitgeput, moe, zwak,
pi_141850638
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:37 schreef StaceySinger het volgende:
Laatste nieuws:
• (es) Reportage Route Kris en Lisanne
http://www.telemetro.com/(...)35.html#.U7UACbHp2iT
Het lijkt erop dat jij van een video plaatjes kan maken. Wil je me alsjeblieft helpen door dat shot te vangen waar ik het over had?

Uit het meest recente filmpje: Route van de meiden.
Op 6:28...
pi_141850740
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het lijkt erop dat jij van een video plaatjes kan maken. Wil je me alsjeblieft helpen door dat shot te vangen waar ik het over had?

Uit het meest recente filmpje: Route van de meiden.
Op 6:28...
op 6.28 ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141850776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

op 6.28 ?
Ja, volgens mij wel; benen en voeten van reporter die bijna zijn enkels verzwikt op keien op het pad dat de meiden ws gelopen hebben.
pi_141850800
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij wel; benen en voeten van reporter die bijna zijn enkels verzwikt op keien op het pad dat de meiden ws gelopen hebben.
ja maar toen die meiden er waren was het al 2 weken extreem droog
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141851025
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:57 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja maar toen die meiden er waren was het al 2 weken extreem droog
Ja,klopt. Dit is dan ook op dat pad, niet in de rivier, dus wat maakt dat uit?

Voor mij is dat een aanwijzing dat het idee van Ryan niet kan kloppen; Volgens hem zijn ze direct vanaf de Mirador in het donker naar de rivier gelopen en daar nog voor het licht werd omgekomen.
Als ik dat pad zie (en dit is een extreem punt maar bijna overal is het half onbegaanbaar) dan kan je dat nooit in het donker in één nacht doen. Je struikelt dan bij bijna elke stap die je doet. Op zulke punten zal je in het pikkedonker ws alleen vooruit kunnen op handen en voeten.
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:24:18 #10
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141851716
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja,klopt. Dit is dan ook op dat pad, niet in de rivier, dus wat maakt dat uit?

Voor mij is dat een aanwijzing dat het idee van Ryan niet kan kloppen; Volgens hem zijn ze direct vanaf de Mirador in het donker naar de rivier gelopen en daar nog voor het licht werd omgekomen.
Als ik dat pad zie (en dit is een extreem punt maar bijna overal is het half onbegaanbaar) dan kan je dat nooit in het donker in één nacht doen. Je struikelt dan bij bijna elke stap die je doet. Op zulke punten zal je in het pikkedonker ws alleen vooruit kunnen op handen en voeten.
Het is toch al een tijdje bekend dat ze na 1 april nog enkele dagen hebben geleefd?
pi_141851965
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is toch al een tijdje bekend dat ze na 1 april nog enkele dagen hebben geleefd?
Dat zegt JvdH idd maar hij zegt niet waar hij dat op baseert. Die opmerking kwam direct na een stukje over de camera en de telefoon wat de indruk wekt dat zijn bewering daarmee te maken heeft.

Ryan (dus niet ik) is er echter stellig van overtuigd dat ze de eerste nacht al overleden zijn:
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
Dat is ook de clue, het ongeluk kwam heel snel na 18:55 u op el Mirador.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:01 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Waar baseer je dat op?
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:07 schreef Ryan3 het volgende:
1. waterflesje.
2. niemand heeft hen gehoord of gezien de volgende dag, terwijl het een druk pad is.
3. volgende dag gelegenheid om terug te keren, hebben ze niet gedaan, waarom niet omdat ze niet op het idee zijn gekomen? Of er niet meer waren?
4. een oversteek op ongeveer 2 km van el mirador (volgens Mata), wat te doen is in het donker.
5. en nee ik denk dat een paar gezonde Hollandse meiden in de bush niet al na een paar uur nacht geheel versleten zijn.
pi_141852146
schreef Ryan3 het volgende:
Dat is ook de clue, het ongeluk kwam heel snel na 18:55 u op el Mirador.

kan helemaal niet,want de rivier begint tussen vlaggetje 5 en 6
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:35:24 #13
37248 BertV
Handgemaakt
pi_141852157
quote:
5. en nee ik denk dat een paar gezonde Hollandse meiden in de bush niet al na een paar uur nacht geheel versleten zijn.
Lichamelijk niet, geestelijk wel. Eventueel een slangenbeet bij 1 van de 2, of lichte verwonding voor meer paniek. Vaak komt het goed, nu dus niet.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_141853762
Ik denk dat we met al onze speculaties het volgende in ogenschouw moeten nemen:

- De meiden waren weliswaar fit, maar tenzij je zelf in een jungle hebt gebivakkeerd kun je niet oordelen of fitheid in verhouding staat tot de gevaren van de jungle en daarmee de kans op overleven. Het enige wat fitheid ons in deze zin vertelt, is een mogelijk prima fysiek uithoudingsvermogen van de dames, met als bottleneck de fitheid van de minst fitte van de twee.

- Fysieke fitheid is niet altijd leidend om te kunnen overleven in benarde situaties; mentale fitheid (of stabiliteit) is minstens even belangrijk. Een foute beslissing nemen in een noodsituatie of omgeving waar gevaar loert kan leiden tot de dood, ongeacht hoe fit iemand is.

De jungle is een wildernis. Wij kennen dat niet in Nederland. Ik kan mij dan ook geen voorstelling maken van hoe het is om in de jungle te verdwalen, laat staan bivakkeren. Ik weet niet hoe ik zou reageren op een dergelijke situatie in een dergelijke omgeving. Het zou een zware belasting zijn op mijn mentale gesteldheid omdat je wilt overleven.

Het is deze dames niet gelukt. Of daar derden bij betrokken waren of niet, het feit is dat ze er niet meer zijn. Ik denk dat het verstandig is om eventuele verdere updates af te wachten van betrouwbare bronnen, zodat we daar weer na over kunnen denken. Ik volg deze topicreeks al een tijdje en merk dat de speculaties gevoed worden door oud nieuws. Speculeren is prima, maar weet wanneer je moet stoppen.
De klaagbaak is een machine.
pi_141854158
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:19 schreef Multivitamine het volgende:
Ik denk dat we met al onze speculaties het volgende in ogenschouw moeten nemen:

- De meiden waren weliswaar fit, maar tenzij je zelf in een jungle hebt gebivakkeerd kun je niet oordelen of fitheid in verhouding staat tot de gevaren van de jungle en daarmee de kans op overleven. Het enige wat fitheid ons in deze zin vertelt, is een mogelijk prima fysiek uithoudingsvermogen van de dames, met als bottleneck de fitheid van de minst fitte van de twee.

Daar zeg je wel iets. Ergens heb ik gelezen dat 1 van de 2 meiden astmatisch was. Nu ben ik dat zelf ook en ik kan je vertellen dat een hoge luchtvochtigheid echt heeel lastig is als je astmapatient bent. Je wordt er letterlijk benauwd en ziek van. Ik wil niet weten hoe zij er dan in het bos aan toe is geweest, maar als je echt benauwd bent kun je er ook in blijven, zeg maar. Misschien bleef zij wel ergens achter (met rugzak?) en is de ander hulp gaan halen?
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:33:19 #16
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141854240
Ik ken Spaans dus kon de uitstekende video van telemetro goed begrijpen...

Ze spreken allereerst ook van een beslispunt, linksaf of rechtsaf.. rechtsaf ga je naar de Mirador.

Als je daar het foute pad neemt en weer doorloopt, daal je ook meteen wordt nu duidelijk.. dus kan heel goed dat ze dan dachten, zo weer in Boquete uit te komen.

Verder verklaart een bewoner daar dat hij kleren van Kris heeft gevonden, bij een oversteekpunt met kabels..

En dat je dus voortdurend rivieren oversteekt, wat nooit gemakkelijk is zonder hulpmiddelen. En schuilhutten staan van het pad af, daarvoor moet je het gebied kennen. Daar waar die man de kleren vond, was wel al een heel stuk verder op de route... da's echt wel twee dagen lopen minstens.. dus als Kris die zelf heeft uitgetrokken, lijkt de claim van van den Heuvel, dat ze dagen geleefd hebben (gebaseerd op camera's of GSM verzoeken aan een mast) te kloppen..
pi_141854398
quote:
Daar zeg je wel iets. Ergens heb ik gelezen dat 1 van de 2 meiden astmatisch was. Nu ben ik dat zelf ook en ik kan je vertellen dat een hoge luchtvochtigheid echt heeel lastig is als je astmapatient bent. Je wordt er letterlijk benauwd en ziek van. Ik wil niet weten hoe zij er dan in het bos aan toe is geweest, maar als je echt benauwd bent kun je er ook in blijven, zeg maar. Misschien bleef zij wel ergens achter (met rugzak?) en is de ander hulp gaan halen?
In een reportage van Volkskrant stond inderdaad dat één van de meiden asmatisch is. In andere ooggetuigeverklaringen wordt weer gemeld dat één van de meiden "ziek" was en iets over gekochte medicijnen.
Betreft dit één van de dames? Of was de ene dame asmatisch en de ander toevallig ziek?
pi_141854496
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:33 schreef Perico het volgende:
Ik ken Spaans dus kon de uitstekende video van telemetro goed begrijpen...

Ze spreken allereerst ook van een beslispunt, linksaf of rechtsaf.. rechtsaf ga je naar de Mirador.

Als je daar het foute pad neemt en weer doorloopt, daal je ook meteen wordt nu duidelijk.. dus kan heel goed dat ze dan dachten, zo weer in Boquete uit te komen.

Verder verklaart een bewoner daar dat hij kleren van Kris heeft gevonden, bij een oversteekpunt met kabels..

En dat je dus voortdurend rivieren oversteekt, wat nooit gemakkelijk is zonder hulpmiddelen. En schuilhutten staan van het pad af, daarvoor moet je het gebied kennen. Daar waar die man de kleren vond, was wel al een heel stuk verder op de route... da's echt wel twee dagen lopen minstens.. dus als Kris die zelf heeft uitgetrokken, lijkt de claim van van den Heuvel, dat ze dagen geleefd hebben (gebaseerd op camera's of GSM verzoeken aan een mast) te kloppen..
Als je het gebied waar de rivier begint tot aan de plek waar e.a. gevonden is bekijkt ,hoef je niet altijd langs de rivier te lopen en zijn er ook grote open stukken zonder bebossing
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141854567
Al iets bekend van het NFI ?
pi_141854725
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:19 schreef Multivitamine het volgende:
- De meiden waren weliswaar fit, maar tenzij je zelf in een jungle hebt gebivakkeerd kun je niet oordelen of fitheid in verhouding staat tot de gevaren van de jungle en daarmee de kans op overleven. Het enige wat fitheid ons in deze zin vertelt, is een mogelijk prima fysiek uithoudingsvermogen van de dames, met als bottleneck de fitheid van de minst fitte van de twee. - Fysieke fitheid is niet altijd leidend om te kunnen overleven in benarde situaties; mentale fitheid (of stabiliteit) is minstens even belangrijk. Een foute beslissing nemen in een noodsituatie of omgeving waar gevaar loert kan leiden tot de dood, ongeacht hoe fit iemand is.
Ik denk dat de discussie over fitheid niet zo zeer gaat over overleven maar over de afstand die je onder bepaalde omstandigheden af kunt leggen in een bepaalde tijd en een invloed kan hebben gehad in een keuze die ze hebben gemaakt. En dan denk ik vooral aan: Als je al een heel eind hebt afgedaald en je dan af gaat vragen of je wel goed zit (het lijkt mij dat ze zich dat op een bepaald moment toch wel af moesten gaan vragen) ga je dan terug lopen de berg op over moeilijk begaanbaar terrein of besluit je door te lopen? Dan kan de fysieke gesteldheid op dat moment (mede afhankelijk van hun fitheid/conditie) een factor zijn in die beslissing. Hoe vermoeider ze al zijn, hoe meer spierpijn, gewrichtspijn ze hebben, hoe meer ze tegen zo'n klim op zullen zien. De keuze verder af te dalen is dan sneller gemaakt.
pi_141854829
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:30 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Daar zeg je wel iets. Ergens heb ik gelezen dat 1 van de 2 meiden astmatisch was.
Dat zei hun gastvrouw maar is nergens bevestigd. Het kan dus ook goed zijn dat ze gewoon verkouden was wat natuurlijk ook lastig is op zo'n tocht.
quote:
Nu ben ik dat zelf ook en ik kan je vertellen dat een hoge luchtvochtigheid echt heeel lastig is als je astmapatient bent. Je wordt er letterlijk benauwd en ziek van. Ik wil niet weten hoe zij er dan in het bos aan toe is geweest, maar als je echt benauwd bent kun je er ook in blijven, zeg maar. Misschien bleef zij wel ergens achter (met rugzak?) en is de ander hulp gaan halen?
Hoe verklaar je dan dat de resten in elkaars buurt zijn gevonden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ouder1 op 03-07-2014 16:00:28 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 15:57:06 #22
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141854898
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:38 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

In een reportage van Volkskrant stond inderdaad dat één van de meiden asmatisch is. In andere ooggetuigeverklaringen wordt weer gemeld dat één van de meiden "ziek" was en iets over gekochte medicijnen.
Betreft dit één van de dames? Of was de ene dame asmatisch en de ander toevallig ziek?
Al deze berichten hadden betrekking op Lisanne. Hierover heeft de huisbazin verklaard dat ze hoestte en verkouden was. Door vertalingen en interpretaties is daar later van gemaakt "ziek" en "astmatisch". Dat laatste is aangeboren, misschien is die informatie ook van de ouders afkomstig.
pi_141854962
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:33 schreef Perico het volgende:
Ik ken Spaans dus kon de uitstekende video van telemetro goed begrijpen...
Mooi!
quote:
Ze spreken allereerst ook van een beslispunt, linksaf of rechtsaf.. rechtsaf ga je naar de Mirador.
Bedoel je een punt verder dan de Mirador of bedoel je op de Mirador kan je rechtsaf naar Boquet?
quote:
Als je daar het foute pad neemt en weer doorloopt, daal je ook meteen wordt nu duidelijk.. dus kan heel goed dat ze dan dachten, zo weer in Boquete uit te komen.

Verder verklaart een bewoner daar dat hij kleren van Kris heeft gevonden, bij een oversteekpunt met kabels..
Dat dacht ik te zien maar mijn Spaans is bagger..
quote:
En dat je dus voortdurend rivieren oversteekt, wat nooit gemakkelijk is zonder hulpmiddelen.
Zeggen ze ook hoever de eerste rivier (lopen) is vanaf de Mirador? Ik begreep van die gids dat DE rivier 2,5 uur lopen was vanaf daar..
quote:
En schuilhutten staan van het pad af, daarvoor moet je het gebied kennen. Daar waar die man de kleren vond, was wel al een heel stuk verder op de route... da's echt wel twee dagen lopen minstens..
Jouw inschatting of hun woorden?
quote:
dus als Kris die zelf heeft uitgetrokken, lijkt de claim van van den Heuvel, dat ze dagen geleefd hebben (gebaseerd op camera's of GSM verzoeken aan een mast) te kloppen..
Met dank! ^O^
pi_141855093
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Al deze berichten hadden betrekking op Lisanne. Hierover heeft de huisbazin verklaard dat ze hoestte en verkouden was. Door vertalingen en interpretaties is daar later van gemaakt "ziek" en "astmatisch". Dat laatste is aangeboren, misschien is die informatie ook van de ouders afkomstig.
Verklaringen Ingrid Lommers 5 april


So I think I should write down what really happened and happening since in Holland in the media I read that they went up Volcán Barú what is really not true since they booked that tour with us for Saturday; they were going to go with a guide on Saturday and they were also specifically told not to do Baru alone as well as that it was already 13:00 pm.

So we gave them options, they looked on Internet (last searches all about EL PIANISTA TRAIL) and on a map (pointed out EL PIANISTA TRAIL) so we suspect they went to that trail, but they still could have go hiking somewhere else or maybe they didnt go hiking anywhere.

The thing is we don't know. It is extremely worriesome. The local authorities are doing lots of searches on all trails; today also with an helicopter. Also volunteers have been going around everywhere. There are also lots of flyers ev


This is the thing: the last moment they were seen is here around 13:00 at the school. After that we don't know anything. Today I am going around the neighborhood here with pictures talking to anybody to see if somebody actually have seen them getting in the direction to Boquete. From the school you can go to Palmira, Boquete or David. We can't keep looking on the trails. We need to know more about what exactly has happened after 13:00 here.


According to a friend of the girls, they had a 2pm appointment at the Pianista trail head, but they never showed up. Is this common knowledge? Do we have any actual evidence they went hiking anywhere at all?


"Yes we went to the meeting and police, sinaproc, representations of embassies, etc talked about the conclusions they can draw and basically from what i heard, they think that all the tips that they verified lead to the idea that they DID go on the pianista trail.

(The only thing is they they maybe didn't listen too much to Pedro from Casa Pedro who had the strong impression that after the small hike that they did (only 30 min in total but on a steep hike and Lisanne had a cold) on the trail next to his house, they were so tired that they wanted to go back to Boquete). They sat down on the floor on the side of his house saying that they did not want to go to El Pianista anymore but rather, to town. They sat there for a while and he did not see how they left and in what direction. It must have been about 15:00 at least.

So we are not sure if it was them but it was definitely (two girls, very young, one taller than the other one, with a black backpack, speaking English, but not native English, came there with a taxi first of all asking for the pianista trail (logic since in the front of the house is a sign that talks about the trail next to Casa Pedro and also having an arrow pointing that you have to continue the main road to get to the Pianista trail) .. Pedro/Peter explained that they would have to go further to the Pianista trail but .. that there is this trail next to his house as well.. Since we know that they most probably left the house with the intention to go to the Pianista trail (because of what we tell students on the welcome talk, the information at the school and the fact that they searched on the computer for even more information about the Pianista Trail, even the exact location of the Restaurant).. .... anyways.. I am not a detective and I know that you should leave all other possibilities open but it sounds that they were Lisanne and Kris.. what we still don't know if it where them and neither, if, after this first decision to go back to Boquete, they changed their mind and STILL decided to go to the El Pianista Trail.. it is so not logic...that they went up that trail so late.. the tips on the Pianista Trail are from people saying that they saw two girls very late (at 3 or later)...

The press in Holland says that a person that thinks he has seen Lisanne and Kris tuesday afternoon says that Lisanne and Kris were doubting if they could go on the trail or not. The real story is that this person lives next to another trail and he said that that was also a nice trail, that they didnt need to go to the El Pianista Trail. So they actually went on that trail and were back after 30 minutes saying that they were very tired and were going back to Boquete. They sat on the side of the road to go back to Boquete, not on the side of the road which would lead to El Pianista. They sat for a long time on the road waiting for a bus or a taxi. They have not seen what they finally did.


http://projectavalon.net/(...)re-missing-in-Panama

[ Bericht 71% gewijzigd door theavenger_ep op 03-07-2014 16:39:23 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:07:31 #25
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141855211
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:44 schreef Halcon het volgende:
Al iets bekend van het NFI ?
Nog niet. Wel werd vandaag het volgende bekend:

Panamese hoofdofficier Betzaida Pitty is woensdag naar Nederland gereisd om informatie met de Nederlandse autoriteiten

Ik vermoed dat zij de telefoons en camera ook vanuit Panama heeft meegenomen voor verder onderzoek door het NFI.

Hopelijk heeft het Panamese onderzoek geen schade toegebracht. Uit het eerdere filmpje over het NFI kreeg ik de indruk dat men hier meer technische mogelijkheden heeft om de telefoons te onderzoeken dan in Panama.

Dat onderzoek kan nog wel even gaan duren. Geen maanden verwacht ik, maar misschien wel enkele weken. Dit hangt af van de mate waarin de apparatuur beschadigd is. Als er veel vocht bij gekomen is, dan wordt het noodzakelijk om de chips los te solderen, wat een heel secuur en tijdrovend werkje is. Gaat het te snel of wordt het te heet, dan kan alle data verloren gaan (voor zover dat niet reeds het geval is). Daarna moeten de chips weer opnieuw in een schakeling worden aangesloten om uitgelezen te kunnen worden.
pi_141855244
Dat las ik inderdaad in het AD. Wel raar, want in Panamese kranten stond dat ze die informatie al hadden. Nu blijkt dus dat dat niet het geval is.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:11:31 #27
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141855337
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:59 schreef Ouder1 het volgende:

Bedoel je een punt verder dan de Mirador of bedoel je op de Mirador kan je rechtsaf naar Boquet?
In het begin, waar je rechtsaf moet naar de Mirador... wat iedereen dus schijnbaar doet.. maar je kunt dan ook links, een pad door de jungle, dat je weer in Boquete doet uitkomen

quote:
Zeggen ze ook hoever de eerste rivier (lopen) is vanaf de Mirador? Ik begreep van die gids dat DE rivier 2,5 uur lopen was vanaf daar.
Dat zal ongeveer de tijd zijn ja. Een paar uur.

quote:
Jouw inschatting of hun woorden?
Mijn inschatting. Die man zei dus kleren te hebben gevonden van Kris, bij een rivier met kabels, waarvan er dus wel meer dan vijf bestaan, van dat type oversteekpunten.

Dat zal toch al gauw daar (mijn inschatting) 20 km. zijn geweest en als je verdwaald bent en sowieso al veel twijfelt wellicht denk ik dat je zo'n 10 km. per dag in dit terrein aflegt

Op het einde van de video zie je dat (denkelijk niet voor de show) de reddingsdienst hen te hulp schiet, die hen energierepen gaf. De reportagemakers hadden het zelf ook onderschat en zwaar gehad, met gids.

Toch krijg ik het idee dat men in Panama toch wel aanstuurt op het "noodlot door verdwaling" scenario. Zelf vind ik verklaringen die zeggen dat de meiden weer onderweg waren terug naar hun hostel ook niet waardeloos. Maar dat zou dan weer een dodelijk misdrijf betekenen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:11:35 #28
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141855340
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:08 schreef Halcon het volgende:
Dat las ik inderdaad in het AD. Wel raar, want in Panamese kranten stond dat ze die informatie al hadden. Nu blijkt dus dat dat niet het geval is.
Dat hangt ervan af om welke informatie het precies gaat. Als ze in Panama de bestanden (deels) hebben kunnen lezen, dan zullen ze deze bestanden waarschijnlijk wel digitaal naar Nederland hebben gestuurd op enig moment.

Maar het NFI wil ook zelf de apparatuur onderzoeken, vermoedelijk om te kijken of er nog meer uit gehaald kan worden.
pi_141855378
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat hangt ervan af om welke informatie het precies gaat. Als men in Panama de bestanden (deels) hebben kunnen lezen, dan zullen ze deze bestanden waarschijnlijk wel digitaal naar Nederland hebben gestuurd op enig moment.

Maar het NFI wil ook zelf de apparatuur onderzoeken, vermoedelijk om te kijken of er nog meer uit gehaald kan worden.
Kan ook overleg met ouders zijn om vrijgave foto's et cetera
pi_141855596
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:08 schreef Halcon het volgende:
Dat las ik inderdaad in het AD. Wel raar, want in Panamese kranten stond dat ze die informatie al hadden. Nu blijkt dus dat dat niet het geval is.
Hmm... de tegenstrijdige berichten blijven me verrassen.
pi_141855776
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:11 schreef Perico het volgende:
In het begin, waar je rechtsaf moet naar de Mirador... wat iedereen dus schijnbaar doet.. maar je kunt dan ook links, een pad door de jungle, dat je weer in Boquete doet uitkomen
Maar als ze dat gedaan hadden dan waren ze dus weer veilig in Boquet terug gekomen? Dus ze zijn naar de Mirador doorgelopen en dáár zijn ze ipv omgekeerd wat de bedoeling is bij de Pianista juist door gelopen.. toch?

:? Ik snap er nu niets meer van. :N

[ Bericht 8% gewijzigd door Ouder1 op 03-07-2014 16:37:49 ]
pi_141855923
37 topics al volgeluld? :o
pi_141856075
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:11 schreef Perico het volgende:
Toch krijg ik het idee dat men in Panama toch wel aanstuurt op het "noodlot door verdwaling" scenario. Zelf vind ik verklaringen die zeggen dat de meiden weer onderweg waren terug naar hun hostel ook niet waardeloos. Maar dat zou dan weer een dodelijk misdrijf betekenen.
Voor mij zijn de opties:
- verdwalen en ongeval
- verdwalen en misdrijf
- misdrijf en verspreiding al vind ik die erg onwaarschijnlijk.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:50:58 #34
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141858580
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor mij zijn de opties:
- verdwalen en ongeval ..... 99.899% kans
- verdwalen en misdrijf ..... 0.1% kans
- misdrijf en verspreiding al vind ik die erg onwaarschijnlijk. ..... 0.001% kans
Helemaal mee eens, maar ik heb er ook wat kansen bij gezet (zie boven).

Bron: mijn duim na overleg met onderbuik.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:51:19 #35
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141858597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:08 schreef Halcon het volgende:
Dat las ik inderdaad in het AD. Wel raar, want in Panamese kranten stond dat ze die informatie al hadden. Nu blijkt dus dat dat niet het geval is.
of dat van panama ging over de camera en dit over de telefoons?
pi_141859609
ik begrijp het nut van dat filmpje niet zo -beetje sensatie
misschien is de crew wel ingehuurd door de Panamese overheid
de condities waren totaal anders,al 2 weken droog weer en de rivier op het allerlaagste niveau.
de oversteekplaatsen waren heel anders en je kon er zo de rivier te voet oversteken

[ Bericht 3% gewijzigd door StaceySinger op 03-07-2014 18:31:16 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141859979
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 12:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Val je over het woord 'indiaan'? Zo wordt die lokale bevolking in de jungle gewoon genoemd hoor. Dat verzin ik niet zelf.
Neuh, dat is niet waar ik op doelde. ;(
pi_141867899
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

of dat van panama ging over de camera en dit over de telefoons?
Dat ging ook over de telefoons.
pi_141867940
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:20 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Hmm... de tegenstrijdige berichten blijven me verrassen.
Ja. Niet de eerste keer dat het gebeurt.

Vast ook niet de laatste keer.
pi_141867968
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar ik heb er ook wat kansen bij gezet (zie boven).

Bron: mijn duim na overleg met onderbuik.
Hoe wil je dat kwantificeren?
I´m back.
pi_141869422
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar als ze dat gedaan hadden dan waren ze dus weer veilig in Boquet terug gekomen? Dus ze zijn naar de Mirador doorgelopen en dáár zijn ze ipv omgekeerd wat de bedoeling is bij de Pianista juist door gelopen.. toch?

:? Ik snap er nu niets meer van. :N
me too, wil het graag begrijpen ;)
pi_141869784
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:22 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

me too, wil het graag begrijpen ;)
Het lijkt dat hij wat dingen door elkaar haalt..
pi_141870743
De vondst van de schoenen en lichaamsdelen doet me vermoeden dat ze in ieder geval dicht in de buurt van elkaar zijn omgekomen. Dat wil zeggen, niet aan het begin van de rivier, dus is het toch waarschijnlijk dat ze ondanks alle moeilijke omstandigheden heel ver hebben kunnen doorlopen?
pi_141870918
Tijdens dat filmpje (is er overigens al een vertaling van gemaakt?) kwam dit beeld voorbij, een schuurtje:



Wat zeiden ze hier in het Spaans? Gewoon niks interessants en slechts gewoon een soort 'sfeer beeld' of dat dit een plek is waar iets aan de hand is? En waarom staat dat schuurtje zo in elkaar gedoken?
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:22:47 #45
58560 Oksel
Gezellig.
pi_141872209
Verkracht, vermoord, in 't bos gedumpt, opgegeten door wilde dieren.

Het lijkt mij moeilijk echt zo erg te verdwalen dat je in 2-3 dagen niet terug bent. Heuvelaf, rivier volgen, voila. Aan de andere kant; het zijn vrouwen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:24:09 #46
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141872271
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 21:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe wil je dat kwantificeren?
Dat wil ik niet.
pi_141872333
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat wil ik niet.
Nou je hebt een kansberekening gemaakt, hoe heb je dat geqauntificeerd dan?

Natte vinger? Gut feeling?
I´m back.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:27:40 #48
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141872433
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:22 schreef Oksel het volgende:
Verkracht, vermoord, in 't bos gedumpt, opgegeten door wilde dieren.

Het lijkt mij moeilijk echt zo erg te verdwalen dat je in 2-3 dagen niet terug bent. Heuvelaf, rivier volgen, voila. Aan de andere kant; het zijn vrouwen.
Ze waren niet de eerste toeristen die daar verdwaalden, dus zo moeilijk is het ook weer niet. Enkele honderden vierkanten kilometers dicht oerwoud. Hun belangrijkste probleem was dat ze de verkeerde richting op liepen.

Maar ik zou de mensen zonder enig richtingsgevoel niet graag de kost geven.
  donderdag 3 juli 2014 @ 23:33:39 #49
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141872665
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou je hebt een kansberekening gemaakt, hoe heb je dat geqauntificeerd dan?

Natte vinger? Gut feeling?
Had ik er toch bijgeschreven: duim en onderbuik.

Maar goed, omdat je zo aandringt. Ik heb in een gedachtenexperiment 100.000 parallelle universums gecreëerd, identiek aan het onze. In elk van die universums heb ik in gedachten twee meisjes op 1 april losgelaten in Boquete. In één geval bleek dat er sprake was van een misdrijf waarna de lichaamsdelen verspreid zijn. In 100 universums bleek, in mijn gedachten, dat ze eerst verdwaald waren en vervolgens tegen een persoon met de verkeerde bedoelingen zijn aangelopen. En in alle overige 99.899 universums zijn ze gewoon verdwaald.
pi_141872808
This info is from weather station Boquete, Volcancito Arriba, ICHIRIQU12
elevation: 4961 ft

It shows data for March 5, 2014 - April 5, 2014

......................... High ....... Low............Average
Temperature_____74.5 °F____64.1 °F____67.6 °F
Dew Point_______62.3 °F____55.2 °F____59.8 °F
Humidity__________87%_____62% ______76.5%

Precipitation_______0 in
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141873157
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En in alle overige 99.899 universums zijn ze gewoon verdwaald.
Aan verdwalen overlijd je niet.
pi_141873210
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:36 schreef StaceySinger het volgende:
This info is from weather station Boquete, Volcancito Arriba, ICHIRIQU12
elevation: 4961 ft

It shows data for March 5, 2014 - April 5, 2014

......................... High ....... Low............Average
Temperature_____74.5 °F____64.1 °F____67.6 °F
Dew Point_______62.3 °F____55.2 °F____59.8 °F
Humidity__________87%_____62% ______76.5%

Precipitation_______0 in
Ik snap alleen nog steeds niet wat dat met die stenen op het pad te maken heeft. Kan je dat nog uitleggen?
pi_141873269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 23:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Had ik er toch bijgeschreven: duim en onderbuik.

Maar goed, omdat je zo aandringt. Ik heb in een gedachtenexperiment 100.000 parallelle universums gecreëerd, identiek aan het onze. In elk van die universums heb ik in gedachten twee meisjes op 1 april losgelaten in Boquete. In één geval bleek dat er sprake was van een misdrijf waarna de lichaamsdelen verspreid zijn. In 100 universums bleek, in mijn gedachten, dat ze eerst verdwaald waren en vervolgens tegen een persoon met de verkeerde bedoelingen zijn aangelopen. En in alle overige 99.899 universums zijn ze gewoon verdwaald.
O, ik denken dat je gebruikmaakte van statistieken omtrent verdwijningen in Boquete.
Is er überhaupt iemand gegrepen door een kat of slachtoffer geweest van een moordenaar?
Hoeveel heeft men nooit meer gevonden, zoals de Britse jongen uit 2009?
I´m back.
pi_141874256
Buiten toch wel een aantal spoorloze verdwijningen van zowel toeristen als locals in dat gebied komt er ook best veel misdaad en moord voor:

https://www.google.nl/#q=murder+boquete

Wel vonden de meeste moorden in huis plaats. Of zou dat ook te maken hebben met een erg kleine kans op ontdekking van een moord in de jungle waardoor het dan 'verdwaald' heet?

Misdaad is mijn tweede gok maar dit geeft aan dat het echt geen verschrikkelijk onwaarschijnlijk scenario is.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:15:52 #55
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141874540
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:26 schreef Ouder1 het volgende:

Maar als ze dat gedaan hadden dan waren ze dus weer veilig in Boquet terug gekomen? Dus ze zijn naar de Mirador doorgelopen en dáár zijn ze ipv omgekeerd wat de bedoeling is bij de Pianista juist door gelopen.. toch?

:? Ik snap er nu niets meer van. :N
Dat zie je duidelijk in de Metronews video ja.... je hebt een eerste y-splitsing... links een pad door de jungle en bergen, een rondwandeling weer terug naar Boquete..

En rechts ga je naar de Mirador... waar je dus maar moet raden dat hij dat is, het uitkijkpunt.. waar je de zee kunt zien.. verder is er niets, en daal je als je rechtdoor gaat, wat ze het idee kan hebben gegeven: ach, zo komen we ook wel in Boquete weer uit, we gaan toch omlaag.

Ja, als ze op de eerste splitsing links waren gegaan, waren ze weer in Boquete uitgekomen, al zegt de gids dat het ook waarschijnlijk is dat je er zou verdwalen... maar ja, Lonely Planet en 80 man per dag willen juist allemaal dat uitzicht op die ene plek... dus kan goed begrijpen dat Kris en Lisanne dat ook wilden.

Maar in principe was het linkerpad dus veel meer geschikt voor een wandeling zo "laat" op de middag.. als het toch meer ging om de tijd wat te doden en de omgeving een beetje op te snuiven. En je hoeft niet dezelfde weg terug, maar kunt rondwandelen.

Toch zegt Ingrid ook nog steeds: we weten niets... dus of ze echt op dat pad zijn geweest en dagen hebben rondgelopen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Perico op 04-07-2014 00:40:09 ]
pi_141874848
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 00:15 schreef Perico het volgende:
Toch zegt Ingrid ook nog steeds: we weten niets... dus of ze echt op dat pad zijn geweest en dagen hebben rondgelopen...
Ik begreep wel uit dat filmpje dat er ook kleding van Kris was gevonden op die route.. Dat maakt het toch nog waarschijnlijker?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:37:33 #57
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141875339
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:54 schreef Jezus9 het volgende:
Tijdens dat filmpje (is er overigens al een vertaling van gemaakt?) kwam dit beeld voorbij, een schuurtje:

[ afbeelding ]

Wat zeiden ze hier in het Spaans? Gewoon niks interessants en slechts gewoon een soort 'sfeer beeld' of dat dit een plek is waar iets aan de hand is? En waarom staat dat schuurtje zo in elkaar gedoken?
Ze zeiden dat de meiden hier mogelijk hadden kunnen verpozen, maar dat ze het waarschijnlijk gemist hadden, door nacht of nevel..

Er werd niet bij gezegd waarom de schuilplaats vervallen is, wel dat hij bekend is bij de lokale bevolking. Zoals alle schuilplekken die verder van het pad afliggen. De boerderij waar ze zijn op 5 min 48 in het filmpje, moet je weten te liggen, zeggen ze.

Wel veel onduidelijkheid over de tijdspanne. Bij de laatste rivier zeggen ze: dit is 12 uur nadat we waren begonnen op het pad.

Maar even later zeggen ze alweer dat ze drie dagen onderweg waren, en nog maar op de helft waren van de trek naar Bocas de Toro. Omdat ze al een dag langer onderweg waren dan gemeld, werden ze al "gered" door de Sinaproc(?), die reddingswerkers slash parkopzichter/politie lieden.
pi_141876690
Dat er van die schuilhuisjes zijn, is voor mij nieuw.
I´m back.
pi_141878434
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 01:20 schreef Ryan3 het volgende:
Dat er van die schuilhuisjes zijn, is voor mij nieuw.
Toch wel mooi dat er eens per 5 topics een nieuw feitje boven water komt _O_
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_141879462
Posted by skeptictoo :

I have been reading the posts and the very thoughtful comments. As a resident of Boquete I would like to add some of my own, both factual and opinion. First as to the weather. April was very dry here and there had been little rain since some time in December. The rivers in Chiriqui and Bocas provinces were low.
That these women would have returned to resume hiking that trail is hard to believe. But even given that they did, to believe they would continue to press on as the trail got more difficult and into the darkness is inconceivable to me, based upon time frames and their itinerary. It gets dark early when you are in cloud forest with dense canopy. Not all crime is reported but I believe it was in 2012 that there were 2 separate incidents of tourist couples robbed at gunpoint on that trail. In both cases the tourists left Panama as scheduled. That meant they did not testify and thus in both cases the perpetrators were released. It is clear why tourists make good targets.
My next comment is regarding this 'volunteering'. I believe there are many organizations worldwide that are reputable. However, I would caution anyone considering this to do their homework. I have no knowledge of their particulars and therefore am not referencing their specific situation, though I am curious. Anyway, my understanding is that most often the volunteers pay for the privilege, plus lodging, language classes, etc., and I view it as an interesting way to fill empty seats in language class, otherwise empty rooms at hostels, and generating income for associated activities.

websleuths.com

[ Bericht 0% gewijzigd door StaceySinger op 04-07-2014 09:32:00 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:26:22 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141879566
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:19 schreef StaceySinger het volgende:
Posted by skeptictoo :

Heb je een linkje?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141879694
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
heb het erbij gezet
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:35:18 #63
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141879714
Heb je misschien een directe link?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141879792
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:35 schreef Copycat het volgende:
Heb je misschien een directe link?
http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?p=10699390

(Tekst kopiëren en googlen..)
  vrijdag 4 juli 2014 @ 09:41:17 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141879818
En wat voegt het toe? Er zijn twee toeristen onder schot beroofd. Dus?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141879955
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:41 schreef Copycat het volgende:
En wat voegt het toe? Er zijn twee toeristen onder schot beroofd. Dus?
wat voegt je vraag toe ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141880209
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

wat voegt je vraag toe ?
Ben jij Aernout?

Die post daar op een Engelstalig forum enorme lappen Nederlandse tekst. Ik zie dat hier ook mensen doen met enorme lappen Spaanse tekst. Wat is daar het nut van behalve "Zie mij eens een andere taal beheersen!!"?
Kleine stukjes, oké.. maar zulke lappen.

En die link dan waar die lap tekst vandaan komt. Wat is dat? Lijkt me ook gewoon een autist op een zolderkamertje die blogt en denkt een journalist of rechercheur te zijn. :{ Geen betrouwbare bron dus.
pi_141880251
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ben jij Aernout?

Die post daar op een Engelstalig forum enorme lappen Nederlandse tekst. Ik zie dat hier ook mensen doen met enorme lappen Spaanse tekst. Wat is daar het nut van behalve "Zie mij eens een andere taal beheersen!!"?
Kleine stukjes, oké.. maar zulke lappen.

En die link dan waar die lap tekst vandaan komt. Wat is dat? Lijkt me ook gewoon een autist op een zolderkamertje die blogt en denkt een journalist of rechercheur te zijn. :{ Geen betrouwbare bron dus.
ik ben StaceySinger :7
wie op dat andere forum Aernout is,moet je daar maar vragen.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141880286
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En die link dan waar die lap tekst vandaan komt. Wat is dat? Lijkt me ook gewoon een autist op een zolderkamertje die blogt en denkt een journalist of rechercheur te zijn. :{ Geen betrouwbare bron dus.
Dat hele websleuths.com heeft een behoorlijke bias richting criminele zaken ("Websleuths Crime Sleuthing Community"). Als je die topics doorleest zie je ook dat er behoorlijk naar criminele scenario's toe wordt geredeneerd. In eigenlijk alle zaken die daar besproken worden.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:11:06 #70
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141880374
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:49 schreef StaceySinger het volgende:

wat voegt je vraag toe ?
Goeie reactie! Mijn vraag voegt hopelijk een opvolgend antwoord toe over de relevantie van die comment. Maar je antwoord op mijn vraag is eigenlijk al duidelijk genoeg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141880724
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:41 schreef Copycat het volgende:
En wat voegt het toe? Er zijn twee toeristen onder schot beroofd. Dus?
Ik krijg sterk het gevoel dat er door de media en vanuit Panama onmiddellijk gestuurd is op de theorie van een ongeval. Alleen de ouders hielden ook vast aan een mogelijk misdrijf.
Een misdrijf zou volgens veel mensen onmogelijk zijn omdat de bezittingen uit de tas niet zijn gestolen, omdat een dief, verkrachter, (serie)moordenaar niet 'op de loer ligt' in de jungle ( 8)7 ), omdat het echt geen gevaarlijk gebied is qua misdaad, omdat verdwalen er regelmatig voorkomt en moord/verkrachting eigenlijk nooit (aan verdwalen zelf ga je niet dood) e.d. Het zou ook niet regelmatig voorkomen dat daar mensen spoorloos verdwijnen want daar horen we nooit iets van.
De conclusie van veel mensen is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat er sprake is van moord en dat we die optie dus maar moeten vergeten.

Gedurende dit topic komen echter feiten boven water dat het helemaal niet zo veilig is in Boquet. Dat er eerder toeristen spoorloos verdwenen zijn en er nooit een doodsoorzaak achterhaald is. Ook locals verdwijnen soms spoorloos; sinds de vermissing van de meiden al 2 locals. Roof en moord op expats, gepensioneerde buitenlanders en huisoppassers is een aantal malen voor gekomen in de afgelopen jaren. Er wordt gewaarschuwd voor berovingen op de Pianista trail. Er schijnen drugskartels actief te zijn in de regio. En nu dus het bericht dat er twee echtparen onder bedreiging vaneen vuurwapen zijn beroofd op een trail, de daders bekend zijn en vrij rondlopen omdat deze toeristen niet zijn gebleven om vervolging mogelijk te maken.

Het zijn met name de gidsen die vasthouden aan het verdwalen en verongelukken scenario. Gidsen zijn locals en zijn dus bekend met de criminaliteit in het gebied. Ook met de verdwalingen, spoorloze verdwijningen en het ontbreken van bewijs/aanwijzingen voor de doodsoorzaak in afgelopen zaken. Nu kunnen zij natuurlijk geheel oprecht zijn, het kan echter ook dat zij bewust vasthouden aan hun theorie omdat die hen helpt in hun broodwinning terwijl de misdaadtheorie toeristen kan weerhouden om naar Boquet te komen wat voor inkomstendaling zorgt. Zie de taalschool die de waarschuwing voor rovers uit de tekst van de Pianista trail hield. Slechte reclame weren.

Een misdrijf is dus minder ver gezocht als 'men' ons wil doen geloven. Dat is de toegevoegde waarde van zulke informatie.
pi_141880844
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:11 schreef Copycat het volgende:

[..]

Goeie reactie! Mijn vraag voegt hopelijk een opvolgend antwoord toe over de relevantie van die comment. Maar je antwoord op mijn vraag is eigenlijk al duidelijk genoeg.
Het is jammer dat Stacy wel vaker geen antwoord op vragen geeft wanneer die niet in zijn straatje passen. Zo wil hij voor mij geen shot van dat pad maken uit dat filmpje omdat het toen geen laag water meer was. Op mijn vraag wat laag water te maken heeft met keien op een pad niet in de rivierbedding heeft hij ondanks herhaaldelijk vragen nog steeds niet beantwoord.

Zijn manier van discussiëren.. alle niet in zijn theorie passende posts en vragen negeren.
pi_141880928
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:05 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ik ben StaceySinger :7
wie op dat andere forum Aernout is,moet je daar maar vragen.
8)7

Dus je bent Aernout. Jij verwijst naar een buitenlands forum waar geheel toevallig een Nederlander actief is. Maar houdt de link bewust vaag.
Was jij niet ook degene die beweerde met locals daar contact te hebben? En is dat dan die persoon die je quote? Je 'contacten' zijn dus users op een ander forum die daar zeggen in die omgeving te wonen. Yeah, right.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:35:19 #74
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141880949
Dus ... Van twee afzonderlijke berovingsverhalen is het een kleine stap naar moord met zo goed als volledige verdwijning? Ik vind het persoonlijk een giant leap.
En logisch dat die ouders alles goed onderzocht willen hebben voor closure.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141880969
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 09:41 schreef Copycat het volgende:
En wat voegt het toe? Er zijn twee toeristen onder schot beroofd. Dus?
Dus ook zoiets zou er gebeurd kunnen zijn.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:37:47 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141880999
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:36 schreef Halcon het volgende:

Dus ook zoiets zou er gebeurd kunnen zijn.
Maar dan nu met moord en bijna totale verdwijning.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141881095
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:37 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar dan nu met moord en bijna totale verdwijning.
Moord/doodslag en gedumpt. Ik sluit het niet uit.
pi_141881133
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

8)7

Dus je bent Aernout. Jij verwijst naar een buitenlands forum waar geheel toevallig een Nederlander actief is. Maar houdt de link bewust vaag.
Was jij niet ook degene die beweerde met locals daar contact te hebben? En is dat dan die persoon die je quote? Je 'contacten' zijn dus users op een ander forum die daar zeggen in die omgeving te wonen. Yeah, right.
Aernout ben ik niet (ik ben daar zelfs geen user) ,screenshots moet je zelf maar maken.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141881138
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:35 schreef Copycat het volgende:
Dus ... Van twee afzonderlijke berovingsverhalen is het een kleine stap naar moord met zo goed als volledige verdwijning? Ik vind het persoonlijk een giant leap.
En logisch dat die ouders alles goed onderzocht willen hebben voor closure.
Dat komt omdat je dat bij ieder afzonderlijk geval weer doet en dus het overzicht niet ziet. Deze link is een toevoeging aan meerdere links die er al zijn.

- drugskartels actief
- meerdere verdwijningen van toeristen, spoorloos of overleden gevonden
- meerdere locals spoorloos verdwenen; sinds de vermissing van de meiden al 2.
- meerdere buitenlandse expats en gepensioneerden die daar woonden maar ook buitenlandse huisoppassers zijn vermoord in de afgelopen jaren.
- kleine criminaliteit (vooral diefstal) komt daar veel voor
- Lonely Planet waarschuwt voor berovingen op de Pianista trail
- Twee echtparen beroofd onder bedreiging van een vuurwapen op een trail

Zie het hele plaatje en zeg niet bij ieder afzonderlijk geval dat het een afzonderlijk geval is.
Je kijkt ook over het feit heen dat er geen doodsoorzaak bekend is van eerdere verdwijningen van toeristen en locals. Geen doodsoorzaak bekend kan dus ook betekenen dat onder hen mensen zijn die door een misdrijf overleden zijn.
pi_141881203
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:43 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Aernout ben ik niet (ik ben daar zelfs geen user) ,screenshots moet je zelf maar maken.
Krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Het is geen enge vraag hoor..
pi_141881299
Wat mij ook wel opvalt is dat zover ik kan zien alle moorden zijn gepleegd op buitenlanders en in/nabij hun woningen of de woningen waar zij op pasten.
Is dat niet vreemd? Dat moordenaars alleen buitenlanders vermoorden in/nabij een woning? En niet op een trail bijvoorbeeld? Of is dat omdat moord in/nabij een huis makkelijker te bewijzen is en moeilijker te ontkennen?
pi_141881331
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Krijg ik nog antwoord op mijn vraag? Het is geen enge vraag hoor..
Wie mij contacten uit Boquete zijn gaat je geen flikker aan :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 10:53:43 #83
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141881373
Het hele plaatje, bestaande uit afzonderlijke gevallen die hier aan elkaar geknoopt worden. Omdat een simpel ongeval niet sexy genoeg is ...
Met een beetje wrikken kun je elke puzzel passend maken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141881595
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik krijg sterk het gevoel dat er door de media en vanuit Panama onmiddellijk gestuurd is op de theorie van een ongeval. Alleen de ouders hielden ook vast aan een mogelijk misdrijf.
Een misdrijf zou volgens veel mensen onmogelijk zijn omdat de bezittingen uit de tas niet zijn gestolen, omdat een dief, verkrachter, (serie)moordenaar niet 'op de loer ligt' in de jungle ( 8)7 ), omdat het echt geen gevaarlijk gebied is qua misdaad, omdat verdwalen er regelmatig voorkomt en moord/verkrachting eigenlijk nooit (aan verdwalen zelf ga je niet dood) e.d. Het zou ook niet regelmatig voorkomen dat daar mensen spoorloos verdwijnen want daar horen we nooit iets van.
De conclusie van veel mensen is dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat er sprake is van moord en dat we die optie dus maar moeten vergeten.

Gedurende dit topic komen echter feiten boven water dat het helemaal niet zo veilig is in Boquet. Dat er eerder toeristen spoorloos verdwenen zijn en er nooit een doodsoorzaak achterhaald is. Ook locals verdwijnen soms spoorloos; sinds de vermissing van de meiden al 2 locals. Roof en moord op expats, gepensioneerde buitenlanders en huisoppassers is een aantal malen voor gekomen in de afgelopen jaren. Er wordt gewaarschuwd voor berovingen op de Pianista trail. Er schijnen drugskartels actief te zijn in de regio. En nu dus het bericht dat er twee echtparen onder bedreiging vaneen vuurwapen zijn beroofd op een trail, de daders bekend zijn en vrij rondlopen omdat deze toeristen niet zijn gebleven om vervolging mogelijk te maken.

Het zijn met name de gidsen die vasthouden aan het verdwalen en verongelukken scenario. Gidsen zijn locals en zijn dus bekend met de criminaliteit in het gebied. Ook met de verdwalingen, spoorloze verdwijningen en het ontbreken van bewijs/aanwijzingen voor de doodsoorzaak in afgelopen zaken. Nu kunnen zij natuurlijk geheel oprecht zijn, het kan echter ook dat zij bewust vasthouden aan hun theorie omdat die hen helpt in hun broodwinning terwijl de misdaadtheorie toeristen kan weerhouden om naar Boquet te komen wat voor inkomstendaling zorgt. Zie de taalschool die de waarschuwing voor rovers uit de tekst van de Pianista trail hield. Slechte reclame weren.

Een misdrijf is dus minder ver gezocht als 'men' ons wil doen geloven. Dat is de toegevoegde waarde van zulke informatie.
Nuttige post, hier ben ik het ook mee eens. Is het al bekend waarom de politie nu zo weinig loslaat over het onderzoek en wat er op de mobiels/camera stond?
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_141881660
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:02 schreef ntm het volgende:
Het zijn met name de gidsen die vasthouden aan het verdwalen en verongelukken scenario
complete onzin van die Ouder1,de gidsen willen juist doorzoeken en het Om wil niet verder zoeken.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141881787
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 10:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wie mij contacten uit Boquete zijn gaat je geen flikker aan :7
Er staat al lange tijd de vraag open (meermaals gesteld) wat het uit maakt of het hoog of laag water is bij keien op een pad niet in de rivierbedding. Nu draai je er weer omheen. Wat is dat toch met jou? :?
pi_141881821
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

complete onzin van die Ouder1,de gidsen willen juist doorzoeken en het Om wil niet verder zoeken.
1e twee alinea's heeft ze wel een punt
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_141881833
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er staat al lange tijd de vraag open (meermaals gesteld) wat het uit maakt of het hoog of laag water is bij keien op een pad niet in de rivierbedding. Nu draai je er weer omheen. Wat is dat toch met jou? :?
Zoek dat zelf ff lekker uit man :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141881843
:')
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_141881890
Een dood door derden, opzettelijk dan wel per ongeluk, lijkt mij niet uit te sluiten. Niet zolang er geen bewijs is dat het niet om een misdrijf gaat. Er is überhaupt niet genoeg bewijs om welk scenario dan ook uit te sluiten.

Er is maar één kwaadwillend persoon nodig om een ander uit te schakelen. Dit betekent niet dat iemand 'vast niet ergens op de loer' lag, zoals anderen als argument voeren om een misdrijf uit te sluiten, maar dat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Wie zal het zeggen?

We weten niet wat er is gebeurd, we weten helemaal niets, alleen dat de dames dood zijn. Het is grappig om te zien dat mensen hun scenario als waarheid willen beschouwen, of een ander afbranden op hun speculaties, omdat ze blijkbaar hun ego moeten voeden met, al dan niet negatieve, aandacht en reacties.

Discussiëren is gezond, mits de manier waarop er gediscussieerd wordt goed is. Ik heb in dit topic helaas teveel reacties gelezen waar personen niet inhoudelijk reageren, maar per se hun gelijk willen halen ten koste van een gemoedelijke sfeer in dit topic.
De klaagbaak is een machine.
pi_141881965
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

complete onzin van die Ouder1,de gidsen willen juist doorzoeken en het Om wil niet verder zoeken.
Wat heeft doorzoeken te maken met willen onderzoeken of het een misdrijf was? Deze post van je is complete onzin. Betrokkenheid en doorzoeken (betaald dor de ouders trouwens) is goede reclame voor de gidsen.

Gidsen: Het is gewoon verdwalen en verongelukken. Verongelukken op een brug die je niet had hoeven nemen als je een gids bij je had. Boquet is hartstikke veilig als je maar een gids inhuurt.

"Wij van wc-eend....."
pi_141882019
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zoek dat zelf ff lekker uit man :7
_O-

Je laat je goed kennen zo.
pi_141882170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

_O-

Je laat je goed kennen zo.
hou ff op met je oeverloze gezuig man
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141882189
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:12 schreef Multivitamine het volgende:
Een dood door derden, opzettelijk dan wel per ongeluk, lijkt mij niet uit te sluiten. Niet zolang er geen bewijs is dat het niet om een misdrijf gaat. Er is überhaupt niet genoeg bewijs om welk scenario dan ook uit te sluiten.

Er is maar één kwaadwillend persoon nodig om een ander uit te schakelen. Dit betekent niet dat iemand 'vast niet ergens op de loer' lag, zoals anderen als argument voeren om een misdrijf uit te sluiten, maar dat ze op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Wie zal het zeggen?

We weten niet wat er is gebeurd, we weten helemaal niets, alleen dat de dames dood zijn. Het is grappig om te zien dat mensen hun scenario als waarheid willen beschouwen, of een ander afbranden op hun speculaties, omdat ze blijkbaar hun ego moeten voeden met, al dan niet negatieve, aandacht en reacties.

Discussiëren is gezond, mits de manier waarop er gediscussieerd wordt goed is. Ik heb in dit topic helaas teveel reacties gelezen waar personen niet inhoudelijk reageren, maar per se hun gelijk willen halen ten koste van een gemoedelijke sfeer in dit topic.
Dit.

Ik voel me soms bijna verplicht om steeds te zeggen dat voor mij een misdrijf de tweede optie is en verongelukken de eerste want als men denkt dat ik van een misdrijf uit ga dan krijg ik zoveel shit over me heen hier.. ;(
Feit is dat ik het gewoon niet uitsluit en steeds minder onwaarschijnlijk acht. Maar idd zijn er users die met hand en tand hun theorie verdedigen en elke andere theorie of vragen over hun theorie afdoen als 'onzin' of 'belachelijk'.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:27:52 #95
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141882346
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit.

Ik voel me soms bijna verplicht om steeds te zeggen dat voor mij een misdrijf de tweede optie is en verongelukken de eerste want als men denkt dat ik van een misdrijf uit ga dan krijg ik zoveel shit over me heen hier.. ;(
Feit is dat ik het gewoon niet uitsluit en steeds minder onwaarschijnlijk acht. Maar idd zijn er users die met hand en tand hun theorie verdedigen en elke andere theorie of vragen over hun theorie afdoen als 'onzin' of 'belachelijk'.
Laat je niet gek maken. Zolang niemand iets weet, hebben we 3 sceanario's toch?
Verdwaald en gestorven
Verdwaald en verongelukt (tegelijkertijd?)
Ontvoerd en vermoord

Dus mag ieder zijn of haar mening hier over geven
pi_141882382
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:27 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Laat je niet gek maken. Zolang niemand iets weet, hebben we 3 sceanario's toch?
Verdwaald en gestorven vermoord
Verdwaald en verongelukt (tegelijkertijd?)
Ontvoerd en vermoord

Dus mag ieder zijn of haar mening hier over geven
Fixed. Dat ze gestorven zijn lijkt wel voldoende aangetoond.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:37:06 #97
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141882619
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Fixed. Dat ze gestorven zijn lijkt wel voldoende aangetoond.
Hoe klein de mogelijk ook is dat ze verdwaald zijn en gestorven, die kans is er wel degelijk. Deze optie moet men niet uitsluiten. Toch geef ik je ook gelijk. Dus zijn er 4 scenario's:
Verdwaald en gestorven
Verdwaald en verongelukt (tegelijkertijd?)
Verdwaald en vermoord
Ontvoerd en vermoord
pi_141882960
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:37 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Hoe klein de mogelijk ook is dat ze verdwaald zijn en gestorven, die kans is er wel degelijk. Deze optie moet men niet uitsluiten. Toch geef ik je ook gelijk. Dus zijn er 4 scenario's:
Verdwaald en gestorven
Verdwaald en verongelukt (tegelijkertijd?)
Verdwaald en vermoord
Ontvoerd en vermoord
Ik kan bijna helemaal met je meegaan. Maar verdwalen is geen doodsoorzaak en gestorven ook niet. Wat bedoel je dan met gestorven als je niet een misdrijf of een ongeluk bedoelt? Uitputting/uitdroging/verhongering/ziekte/slangen/spinnen?

Het 'tegelijkertijd' is idd in mijn ogen een belangrijk punt dat heel veel zaken die een eenling kan overkomen in een jungle onwaarschijnlijk maakt. Tegelijkertijd én bij elkaar - samen.
De vindplaatsen lijken daar wel op te wijzen; dat bij elkaar en tegelijkertijd..
pi_141883062
google search == serial killers Panama== foutmelding 500
wil iemand kijken of zoekend via google engels ze dezelfde foutmelding krijgen
pi_141883156
Google lag er even uit
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
  vrijdag 4 juli 2014 @ 11:53:20 #101
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141883182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:46 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik kan bijna helemaal met je meegaan. Maar verdwalen is geen doodsoorzaak en gestorven ook niet. Wat bedoel je dan met gestorven als je niet een misdrijf of een ongeluk bedoelt? Uitputting/uitdroging/verhongering/ziekte/slangen/spinnen?

Het 'tegelijkertijd' is idd in mijn ogen een belangrijk punt dat heel veel zaken die een eenling kan overkomen in een jungle onwaarschijnlijk maakt. Tegelijkertijd én bij elkaar - samen.
De vindplaatsen lijken daar wel op te wijzen; dat bij elkaar en tegelijkertijd..
Met gestorven, zonder misdrijf of ongeluk, bedoel ik dat ze gestorven zijn aan uitdroging, onderkoeling en/of verhongering in combinatie met paniek.
pi_141883270
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:48 schreef Flor_Cayena het volgende:
google search == serial killers Panama== foutmelding 500
wil iemand kijken of zoekend via google engels ze dezelfde foutmelding krijgen
Ik krijg hem wel gewoon: https://www.google.nl/web(...)erial+killers+panama

Maar een moordenaar hoeft toch geen seriemoordenaar te zijn? En als onder die vermisten toch vermoorde mensen zitten is het niet bekend dat ze zijn vermoord omdat dat niet meer te achterhalen is (zoals bij die meiden) of ze spoorloos zijn en er dus helemaal geen sporen zijn die op een misdrijf kunnen wijzen.
pi_141883432
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 11:53 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Met gestorven, zonder misdrijf of ongeluk, bedoel ik dat ze gestorven zijn aan uitdroging, onderkoeling en/of verhongering in combinatie met paniek.
Het kan maar lijkt niet aannemelijk. Hun resten zijn langs de rivier gevonden dus ze hadden toegang tot water. Een mens kan gemiddeld 8 weken leven zonder voedsel. Van onderkoeling heb ik geen kennis dus durf ik geen reactie op te geven.

Wel is het zo dat uit overlevingen is gebleken dat niet iedereen op hetzelfde moment bezwijkt aan zulke dingen. Dan is het vreemd dat ze toch bij elkaar zijn gebleven en de langst levende niet opzoek is gegaan naar hulp en dus de ander heeft verlaten.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:11:25 #104
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141883690
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het kan maar lijkt niet aannemelijk. Hun resten zijn langs de rivier gevonden dus ze hadden toegang tot water. Een mens kan gemiddeld 8 weken leven zonder voedsel. Van onderkoeling heb ik geen kennis dus durf ik geen reactie op te geven.

Wel is het zo dat uit overlevingen is gebleken dat niet iedereen op hetzelfde moment bezwijkt aan zulke dingen. Dan is het vreemd dat ze toch bij elkaar zijn gebleven en de langst levende niet opzoek is gegaan naar hulp en dus de ander heeft verlaten.
Klopt.
Dus als de een eerder sterft, dan lijkt me dat je daar niet bij blijft. De reisgenoot van de zus van Sven Goedbloed, de man die nu deze zaak en de ouders bij staat, is op 100 meter van haar gevonden.
Op zoek gaan naar hulp was niet meer mogelijk, omdat er toch niemand was.
pi_141883774
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het kan maar lijkt niet aannemelijk. Hun resten zijn langs de rivier gevonden dus ze hadden toegang tot water. Een mens kan gemiddeld maximaal 8 weken leven zonder voedsel. Van onderkoeling heb ik geen kennis dus durf ik geen reactie op te geven.

Een reserve aan lichaamsvet verlaagt de kans op sterven van de honger. Simpel gezegd: Je lichaam gebruikt het lichaamsvet voor energie voor het lichaam. Iets waar vooral Lisanne niet veel van leek te hebben, gezien de foto's.
De klaagbaak is een machine.
pi_141883785
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:11 schreef A_Fortiori het volgende:
Op zoek gaan naar hulp was niet meer mogelijk, omdat er toch niemand was.
Op zoek gaan is wel mogelijk, vinden is haar niet gelukt. Omdat ze in kringetjes bleef lopen of omdat ze niet ver genoeg kwam.
Ik kan me in het ieder geval niet voorstellen dat je het niet probeert. De drang tot overleven is toch diep geworteld in mensen? Een oerdrift?
pi_141883889
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:14 schreef Multivitamine het volgende:

[..]

Een reserve aan lichaamsvet verlaagt de kans op sterven van de honger. Simpel gezegd: Je lichaam gebruikt het lichaamsvet voor energie voor het lichaam. Iets waar vooral Lisanne niet veel van leek te hebben, gezien de foto's.
De hoeveelheid vet die iemand heeft, heeft maar een kleine waarde daarin is mijn ervaring. (Versterving met vochttoediening.) Dat scheelt geen weken maar dagen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:19:05 #108
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141883896
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Op zoek gaan is wel mogelijk, vinden is haar niet gelukt. Omdat ze in kringetjes bleef lopen of omdat ze niet ver genoeg kwam.
Ik kan me in het ieder geval niet voorstellen dat je het niet probeert. De drang tot overleven is toch diep geworteld in mensen? Een oerdrift?
Maar als dit scenario zo is gegaan, geloof ik wel degelijk dat deze meiden tot op het laatst het hebben geprobeerd en de pech hadden dat ze in cirkeltjes liepen of hen tegen kwam.
pi_141883906
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:
[...]
Wel is het zo dat uit overlevingen is gebleken dat niet iedereen op hetzelfde moment bezwijkt aan zulke dingen. Dan is het vreemd dat ze toch bij elkaar zijn gebleven en de langst levende niet opzoek is gegaan naar hulp en dus de ander heeft verlaten.
Maar wellicht zijn er andere verklaringen mogelijk. Op een gegeven moment wil je toch eten. Ik kan me voorstellen dat als je samen bent en eten zoekt, dat je dan dezelfde dingen eet. En als daar wat giftigs tussen zit word je waarschijnlijk ook samen ziek.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 12:20:08 #110
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141883924
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:19 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Maar als dit scenario zo is gegaan, geloof ik wel degelijk dat deze meiden tot op het laatst het hebben geprobeerd en de pech hadden dat ze in cirkeltjes liepen of hen tegen kwam.
of hen tegen kwam. correctie: niemand hen tegen kwam
pi_141884229
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar wellicht zijn er andere verklaringen mogelijk. Op een gegeven moment wil je toch eten. Ik kan me voorstellen dat als je samen bent en eten zoekt, dat je dan dezelfde dingen eet. En als daar wat giftigs tussen zit word je waarschijnlijk ook samen ziek.
Niets is uit te sluiten, wel is het zo dat bij natuurlijke doodsoorzaken het maar zelden voorkomt dat twee mensen op hetzelfde moment overlijden. Ook niet bij vreselijke ziektes als ebola of difterie.
De kans dat ze tegelijkertijd gebeten zijn door een slang of spin is ook niet uit te sluiten maar ook zeer onwaarschijnlijk. De kans dat ze door een roofdier zijn aangevallen is vrijwel uit te sluiten omdat de roofdieren die dat zouden kunnen én in dat gebied (zeldzaam) voorkomen de mens niet als prooi zien en zeer schuw zijn. De kans dat ze een mens aanvallen is al extreem klein, dat ze er succesvol twee tegelijk aanvallen is haast ondenkbaar.

Punt is gewoon dat er bijna niets uit te sluiten is (nu ja, dingen als een treinongeval wel natuurlijk) en ik acht de kans zeer groot dat we nooit zullen weten waaraan ze overleden zijn. Hooguit dat er wat meer bekend wordt over de periode tussen de laatste keer dat ze gezien zijn en het moment van overlijden.
pi_141884427
Als je iets verkeerds eet kan het prima zijn dat je daar allebei binnen een paar uur hardstikke ziek van wordt.
pi_141884664
Wat ik me afvraag is of die daders van die eerdere berovingen zijn gepakt.
pi_141885350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
Wat ik me afvraag is of die daders van die eerdere berovingen zijn gepakt.
Gepakt maar vrijgelaten zoals ik het heb begrepen. Ze zijn vrijgelaten omdat de slachtoffers, toeristen, na het misdrijf Panama snel weer verlaten hebben, wat een proces lastig maakt.
De klaagbaak is een machine.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:11:26 #115
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_141885620
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:01 schreef Ouder1 het volgende:

Het kan maar lijkt niet aannemelijk. Hun resten zijn langs de rivier gevonden dus ze hadden toegang tot water. Een mens kan gemiddeld 8 weken leven zonder voedsel. Van onderkoeling heb ik geen kennis dus durf ik geen reactie op te geven.

Wel is het zo dat uit overlevingen is gebleken dat niet iedereen op hetzelfde moment bezwijkt aan zulke dingen. Dan is het vreemd dat ze toch bij elkaar zijn gebleven en de langst levende niet opzoek is gegaan naar hulp en dus de ander heeft verlaten.
Ik weet uit eigen ervaring dat water zonder enige toevoeging slecht wordt opgenomen.
Je kan best naast een rivier uitgedroogd raken, zeker als je door datzelfde rivierwater een infectie (buikloop) hebt opgelopen.
En idd, niet iedereen bezwijkt op hetzelfde moment maar ik kan me voorstellen dat ze na een koude nacht allebei niet meer wakker geworden zijn...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_141885904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:11 schreef Domnivoor het volgende:
Ik weet uit eigen ervaring dat water zonder enige toevoeging slecht wordt opgenomen.
Je bedoelt zonder erbij te eten? Die ervaring heb ik niet, is mij onbekend.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:24:23 #117
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_141886140
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je bedoelt zonder erbij te eten? Die ervaring heb ik niet, is mij onbekend.
Zonder erbij te eten, of zonder iets aan het water toe te voegen (siroop, vruchtensap, thee etc.)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 4 juli 2014 @ 13:42:58 #118
262 Re
Kiss & Swallow
pi_141886887
Occam's razor iemand?...

tas, resten etc gevonden in en nabij rivier...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_141887986
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 12:18 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De hoeveelheid vet die iemand heeft, heeft maar een kleine waarde daarin is mijn ervaring. (Versterving met vochttoediening.) Dat scheelt geen weken maar dagen.
Sowieso moet iemand met meer vet ook meer gewicht dragen en dat kost ook extra energie.
ROBODEMONS..................|:(
pi_141888823
Vraagje aan iemand die daar op vakantie was. Wat verkoopt dat kleine rode winkeltje aan voedsel?
pi_141891704
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 13:42 schreef Re het volgende:
Occam's razor iemand?...

tas, resten etc gevonden in en nabij rivier...
Ockhams scheermes is niet hetzelfde als het idee dat "het volmaakte eenvoudig is". Dit had Albert Einstein waarschijnlijk voor ogen, toen hij in 1933 schreef: "Het uiteindelijke doel van iedere theorie is om de niet–verder–reduceerbare basiselementen zo simpel en zo weinig mogelijk te maken, zonder dat hierdoor de adequate beschrijving van één van de ervaringsfeiten hoeft te worden opgeofferd". Dit citaat wordt vaak geparafraseerd als: "Theorieën dienen zo eenvoudig mogelijk te zijn, maar niet eenvoudiger." Vaak is de beste verklaring veel ingewikkelder dan de meest eenvoudige verklaring. Dit komt doordat — in de beste verklaring — er minder aannames gedaan zijn die de kans lopen niet gerechtvaardigd te zijn in een bepaalde situatie. Daarom is de populaire verwoording van het scheermes: "de eenvoudigste verklaring is de beste", vaak te simplistisch — de kern van de achterliggende redenen voor het toepassen van Ockhams scheermes worden gemist, door het verwarren van een diepgaand inzicht in wat eenvoud is (in wetenschappelijke zin) met gemakkelijk te begrijpen zijn. Deze twee begrippen zijn natuurlijk gecorreleerd aan elkaar, maar niet of nauwelijks equivalent.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:04:00 #122
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_141891718
De gids in die video van metronews zei in ieder geval dat er langs het hele pad niets eetbaars te vinden is.
pi_141892014
Ben 2 dagen niet actief geweest op dit forum maar denk na alles op en af te trekken dat de kans het grootst is dat het WEL om een misdrijf gaat.
Voor mij is het nu wachten op de resultaten van het NFI.
pi_141892088
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:38 schreef Flor_Cayena het volgende:
Vraagje aan iemand die daar op vakantie was. Wat verkoopt dat kleine rode winkeltje aan voedsel?
Welk kleine rode winkeltje?
pi_141893394
In de spaans talige viideo NEXpanama El misterio de las holandesas desaparecidas dacht in deel 1
( zijn 2 delen)
Eerste deel zijn interviews met de mensen die hun het laatst gezien hebben.

In het spaans verteld een man hij stond die dag daar in plaats van Metti( de persoon die daar werkt)
Kris kocht bij hem , hij zegt niet wat ze kocht.
dan zegt hij la gordita...pauze in praten...me pago. En zegt die ander die stond daar en wijst naar opzij.
Is soort winkeltje meer een houten huisje rood je kan toonbank niet zien hij verkoopt vanuit soort raam. Hij was druk met werk en hij heeft niet gezien waarheen hun liepen.

Een gids wat oudere man ziet ze het bos inlopen maar ze lopen te ver van hem af....
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:16:33 #126
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141896244
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:11 schreef jackie12 het volgende:
Ben 2 dagen niet actief geweest op dit forum maar denk na alles op en af te trekken dat de kans het grootst is dat het WEL om een misdrijf gaat.
Voor mij is het nu wachten op de resultaten van het NFI.
Dat is opmerkelijk, want hoeveel je op en aftrekt, er is voor een misdrijf nog steeds geen enkele aanwijzing.
pi_141896738
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is opmerkelijk, want hoeveel je op en aftrekt, er is voor een misdrijf nog steeds geen enkele aanwijzing.
Nee? Dat verbaasd me dat je dat denkt. Er zijn in mijn ogen net zo veel aanwijzingen die duiden op een ongeluk/verdwalen als op een misdrijf. Wat voor mij vooral de doorslag geeft .naast de feiten en alle voors en tegens, is dat als ik me probeer te verplaatsen in de meiden (en niet allemaal gillen dat dat niet mag!) dan vind ik het allemaal niet logisch wat zij gedaan hebben.Als het slimme meiden waren (en dat denk ik) dan zijn er volgens mij te veel en te vaak momenten geweest waar ze klaarblijkelijk de verkeerde keuzes gemaakt hebben.Dan zouden ze fout op fout op fout gemaakt moeten hebben. En dat geloof ik niet. Evenmin dat ze BEIDEN de eerste nacht een dodelijk ongeluk moeten hebben gehad.
Een ongeluk kan, maar een misdrijf kan in mijn ogen nog meer.
pi_141898626
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat is opmerkelijk, want hoeveel je op en aftrekt, er is voor een misdrijf nog steeds geen enkele aanwijzing.
Aanwijzingen misschien niet, maar dat is ook bijna onmogelijk, gezien de staat van de resten - eigen woorden Panamezen.

Wel is er:
• motief - 2 knappe lange meiden alleen 's nachts op een verlaten pad
• gelegenheid - twee lichamen laten verdwijnen in een onherbergzaam gebied waar niet eens gezocht werd en daar heb je zo'n 2 maanden voor

Dat maakt een misdrijf verre van uit te sluiten. Zowel voor de Panamese politie als voor mij is het niet meteen het meest waarschijnlijke, dat ben ik met je eens.
Maar dat ene parallele universum van je is niet zo uniek, ook als er geen directe aanwijzingen voor zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:24:05 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141898802
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee? Dat verbaasd me dat je dat denkt. Er zijn in mijn ogen net zo veel aanwijzingen die duiden op een ongeluk/verdwalen als op een misdrijf. Wat voor mij vooral de doorslag geeft .naast de feiten en alle voors en tegens, is dat als ik me probeer te verplaatsen in de meiden (en niet allemaal gillen dat dat niet mag!) dan vind ik het allemaal niet logisch wat zij gedaan hebben.Als het slimme meiden waren (en dat denk ik) dan zijn er volgens mij te veel en te vaak momenten geweest waar ze klaarblijkelijk de verkeerde keuzes gemaakt hebben.Dan zouden ze fout op fout op fout gemaakt moeten hebben. En dat geloof ik niet. Evenmin dat ze BEIDEN de eerste nacht een dodelijk ongeluk moeten hebben gehad.
Een ongeluk kan, maar een misdrijf kan in mijn ogen nog meer.
Ok, dat is een soort kansberekening. Maar nogmaals: geen echte aanwijzing. Dus:

- geen ingeslagen schedel
- geen kleding met kogelgaten
- geen getuigen die een misdrijf hebben gehoord of gezien
- geen motief
- geen verdachte
- geen moordwapen

Enzovoort. Helemaal niets dat op een misdrijf wijst.
pi_141898978
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:31 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Nee? Dat verbaasd me dat je dat denkt. Er zijn in mijn ogen net zo veel aanwijzingen die duiden op een ongeluk/verdwalen als op een misdrijf. Wat voor mij vooral de doorslag geeft .naast de feiten en alle voors en tegens, is dat als ik me probeer te verplaatsen in de meiden (en niet allemaal gillen dat dat niet mag!) dan vind ik het allemaal niet logisch wat zij gedaan hebben.Als het slimme meiden waren (en dat denk ik) dan zijn er volgens mij te veel en te vaak momenten geweest waar ze klaarblijkelijk de verkeerde keuzes gemaakt hebben.Dan zouden ze fout op fout op fout gemaakt moeten hebben. En dat geloof ik niet. Evenmin dat ze BEIDEN de eerste nacht een dodelijk ongeluk moeten hebben gehad.
Een ongeluk kan, maar een misdrijf kan in mijn ogen nog meer.
Slim en overleven is een groot verschil. Wij hadden ooit een oppaskind hier lopen en dat joch was echt briljant op school, daarbuiten kon die al sterven door in aanraking te komen met een mier laat staan logisch nadenken over normale zaken.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:29:16 #131
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141899038
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aanwijzingen misschien niet, maar dat is ook bijna onmogelijk, gezien de staat van de resten - eigen woorden Panamezen.

Wel is er:
• motief - 2 knappe lange meiden alleen 's nachts op een verlaten pad
• gelegenheid - twee lichamen laten verdwijnen in een onherbergzaam gebied waar niet eens gezocht werd en daar heb je zo'n 2 maanden voor

Dat maakt een misdrijf verre van uit te sluiten. Zowel voor de Panamese politie als voor mij is het niet meteen het meest waarschijnlijke, dat ben ik met je eens.
Maar dat ene parallele universum van je is niet zo uniek, ook als er geen directe aanwijzingen voor zijn.
Volledig mee eens. Maar zolang er geen aanwijzingen voor een misdrijf zijn, zal het enorm lastig worden om het onderzoek gaande te houden. Alleen al wegens de kosten.

Het is natuurlijk zeer onbevredigend voor iedereen, vooral voor de verwanten, dat wellicht nooit achterhaald zal kunnen worden hoe ze precies zijn overleden.
pi_141900554
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ok, dat is een soort kansberekening. Maar nogmaals: geen echte aanwijzing. Dus:

- geen ingeslagen schedel
- geen kleding met kogelgaten
- geen getuigen die een misdrijf hebben gehoord of gezien
- geen motief
- geen verdachte
- geen moordwapen

Enzovoort. Helemaal niets dat op een misdrijf wijst.
Welke aanwijzingen heb je dan voor een andere doodsoorzaak?
pi_141900907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke aanwijzingen heb je dan voor een andere doodsoorzaak?
je haalt me de woorden uit de mond..!
pi_141901399
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:07 schreef jackie12 het volgende:

[..]

je haalt me de woorden uit de mond..!
JvdH heeft op basis van - vermoedelijk - telefoongegevens gezegd dat de vrouwen mogelijk dagen, verdwaald hebben rondgezworven. Dat vind ik een indirecte doch sterke aanwijzing dat ze niet zijn vermoord. Daarnaast veronderstelt een misdrijf dat de dader(s) er weinig moeite mee zou hebben gehad dat de lichamen (of de tas) op enig moment zouden worden teruggevonden met bewijssporen (relatief grootschalige zoekactie in de dagen na 'de moord') Nog afgezien van de rare omstandigheid dat de tas überhaupt - unscathed en inc een slordige honderd dollar - is aangetroffen.
pi_141902580
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke aanwijzingen heb je dan voor een andere doodsoorzaak?
Maar dat is geen argument. De redenering dat alternatief B aannemelijk is als er geen aanwijzingen zijn voor alternatief A is een drogreden.
pi_141902781
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:20 schreef TrueRust het volgende:

[..]

JvdH heeft op basis van - vermoedelijk - telefoongegevens gezegd dat de vrouwen mogelijk dagen, verdwaald hebben rondgezworven. Dat vind ik een indirecte doch sterke aanwijzing dat ze niet zijn vermoord. Daarnaast veronderstelt een misdrijf dat de dader(s) er weinig moeite mee zou hebben gehad dat de lichamen (of de tas) op enig moment zouden worden teruggevonden met bewijssporen (relatief grootschalige zoekactie in de dagen na 'de moord') Nog afgezien van de rare omstandigheid dat de tas überhaupt - unscathed en inc een slordige honderd dollar - is aangetroffen.
Wat JvdH vermoedelijk mogelijk zou hebben gevonden is voor mij geen uitsluitsel, dagen zwerven is ook geen uitsluitsel.
Welke bewijssporen zouden er dan op die tas kunnen staan? De selfies met de daders tijdens het misdrijf? Het grappige van deze stelling van je is dat de tas dus gevonden is en er geen dadersporen op gevonden zijn zover wij weten.

De vraag was ook niet "waarom geen misdrijf" maar "welke aanwijzingen zijn er voor een andere doodsoorzaak dan een misdrijf".
Op die vraag blijven mensen die zeggen dat het geen misdrijf is want geen aanwijzingen, het antwoord altijd schuldig. Het enige juiste antwoord tot nu toe mogelijk is namelijk dat er geen enkele concrete aanwijzing is voor welke doodsoorzaak dan ook.

Daarnaast draaien deze mensen de boel om. Bij zo'n voorval wordt er eerst gekeken welke opties mogelijk zijn om die vervolgens weg te strepen tot de laatste overblijft.
pi_141902804
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Maar dat is geen argument. De redenering dat alternatief B aannemelijk is als er geen aanwijzingen zijn voor alternatief A is een drogreden.
Vervang aannemelijk eens door mogelijk?

Dit is trouwens ook mijn punt. Hoezo is een ongeval aannemelijk omdat er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf? Voor een ongeval zijn er ook geen aanwijzingen...
pi_141903830
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Vervang aannemelijk eens door mogelijk?

Dit is trouwens ook mijn punt. Hoezo is een ongeval aannemelijk omdat er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf? Voor een ongeval zijn er ook geen aanwijzingen...
Er zijn heel wat scenario's denkbaar die binnen zekere ruime marges aannemelijk zijn. Omdat er nauwelijks aanwijzingen zijn is het onmogelijk om te bepalen wat het meest waarschijnlijke scenario is. Ik kan zo een paar tamelijk verschillende mogelijke scenario's opnoemen die helemaal niet zo vreemd zijn gezien de locatie en omstandigheden, en gezien alle harde aanwijzingen ook ongeveer even waarschijnlijk. Gespeculeer over intelligentie vind ik niet relevant. Ook van heel intelligente mensen is immers bekend dat ze inschattingsfouten maken, gedesorienteerd kunnen raken of gewoon, achteraf bezien, domme dingen kunnen doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2014 21:18:41 ]
pi_141903935
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Er zijn heel wat scenario's denkbaar die binnen zekere ruime marges aannemelijk zijn. Omdat er nauwelijks aanwijzingen zijn is het onmogelijk om te bepalen wat het meest waarschijnlijke scenario is. Ik kan zo een paar tamelijk verschillende mogelijke scenario's opnoemen die helemaal niet zo vreemd zijn gezien de locatie en omstandigheden, en gezien alle harde aanwijzingen ook ongeveer even waarschijnlijk.
Dit zeggen we/ik de hele tijd toch al?

Volgens mij reageer je gewoon op de verkeerde. Je zal denk ik Truerust moeten hebben. Of Kloothommel.
pi_141904276
Zou het kunnen dat ze na op die Mirador het verkeerde weggetje te hebben genomen, ze na ongeveer een kwartier wilden omkeren en dat ze toen wéér per ongeluk een zijweg zijn ingegaan? Dat is een manier waarop ik me dan nog een beetje kan voorstellen dat ze verdwaald geraakt zijn.
pi_141904564
vanaf de top de eerste (oversteek ) kabel brug



"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141905804
Volgens mij is in dit topic alles al 100x herhaald..
pi_141906246
Je zou denken dat 1 van de meiden van die brug gevallen is en de ander in paniek achter haar aan is gegaan daardoor is verdwaald...geen idee of dat zou kloppen met de vindplaats van de resten maar ok...
pi_141907874
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 22:03 schreef Xan21 het volgende:
Je zou denken dat 1 van de meiden van die brug gevallen is en de ander in paniek achter haar aan is gegaan daardoor is verdwaald...geen idee of dat zou kloppen met de vindplaats van de resten maar ok...
Rivier stond toen helemaal droog (dus geen brug nodig) en er was al een maand lang geen druppel gevallen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141910239
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 22:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Rivier stond toen helemaal droog (dus geen brug nodig) en er was al een maand lang geen druppel gevallen
Dus ze hadden die kabels niet nodig?
I´m back.
pi_141910910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 22:29 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Rivier stond toen helemaal droog (dus geen brug nodig) en er was al een maand lang geen druppel gevallen
Zijn dat recente foto's van jouw eigen Panama-trip?
  vrijdag 4 juli 2014 @ 23:33:03 #147
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_141911636
Ze kunnen even goed over die kabelbrug gegaan zijn. Zo te zien (op die eerste foto) is dat toch makkelijker dan over die stenen klauteren.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:19:51 #148
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141914789
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke aanwijzingen heb je dan voor een andere doodsoorzaak?
Geen. Dat is nu juist het moeilijke van deze zaak. Er is (nog) geen enkel aanwijzing voor welke doodsoorzaak dan ook.

Strikt genomen staat het ook nog niet vast dat Lisanne is omgekomen. Er is immers alleen haar linkervoet gevonden.

Van Kris staat het m.i. wel vast omdat haar bekken is gevonden.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:22:34 #149
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141914910
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 21:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens mij is in dit topic alles al 100x herhaald..
Die foto's bij #141 heb ik anders nog niet eerder gezien. Als Lisanne en Kris over die "brug" zijn gegaan, dan vind ik het heel aannemelijk dat ze verongelukt zijn.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 00:28:13 #150
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141915186
Er zijn natuurlijk ook scenario's denkbaar waarbij een derde is betrokken, zonder dat er sprake is van een misdrijf. Bijvoorbeeld:

Lisanne en Kris zijn al verongelukt en overleden, waarna iemand ze vindt en de rugzak meeneemt. Later krijgt hij wroeging of realiseert zich om welke zaak het gaat. Hij besluit de rugzak ergens verderop in de rivier tussen de stenen te plaatsen.

Hij maakt zich verder niet bekend, omdat hij sowieso niet in contact wil komen met de politie, en nu helemaal niet omdat hij dan onmiddellijk als verdachte wordt beschouwd.

Dit scenario zou de bijzondere positie van de rugzak verklaren, terwijl er nog steeds geen sprake is van een misdrijf.
pi_141915818
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aanwijzingen misschien niet, maar dat is ook bijna onmogelijk, gezien de staat van de resten - eigen woorden Panamezen.

Wel is er:
• motief - 2 knappe lange meiden alleen 's nachts op een verlaten pad
• gelegenheid - twee lichamen laten verdwijnen in een onherbergzaam gebied waar niet eens gezocht werd en daar heb je zo'n 2 maanden voor

Dat maakt een misdrijf verre van uit te sluiten. Zowel voor de Panamese politie als voor mij is het niet meteen het meest waarschijnlijke, dat ben ik met je eens.
Maar dat ene parallele universum van je is niet zo uniek, ook als er geen directe aanwijzingen voor zijn.
Dit is geen motief, hooguit voor een serial verkrachter/ killer en waarom zou zo'n zeldzaam figuur in een onherbergzame jungle zitten wachten tot er een keer twee vrouwen verdwalen. Er is geen motief, je redereert naar een misdrijf toe.
pi_141916417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dit is geen motief, hooguit voor een serial verkrachter/ killer en waarom zou zo'n zeldzaam figuur in een onherbergzame jungle zitten wachten tot er een keer twee vrouwen verdwalen. Er is geen motief, je redereert naar een misdrijf toe.
Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.

Groetjes, een blonde Nederlander in Latijns-Amerika. En dan nog niet eens vrouw. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141916884
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.

Groetjes, een blonde Nederlander in Latijns-Amerika. En dan nog niet eens vrouw. :*
We zijn er uit. Het is moord
pi_141916940
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 01:11 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

We zijn er uit. Het is moord
Zo'n slechte troll? Kom op, jij kan veul beter. Of ik onderschat je, dat kan. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141917010
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 01:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo'n slechte troll? Kom op, jij kan veul beter. Of ik onderschat je, dat kan. :*
Die had je al gebruikt. Ongeveer kwartier geleden in een ander topic tegen iemand anders
Er valt geen zinnig woord met je te wisselen dus ik geef je graag gelijk
pi_141917581
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:40 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Dit is geen motief, hooguit voor een serial verkrachter/ killer en waarom zou zo'n zeldzaam figuur in een onherbergzame jungle zitten wachten tot er een keer twee vrouwen verdwalen. Er is geen motief, je redereert naar een misdrijf toe.
Waarom altijd dat serial erbij? Alle verkrachters zijn serieverkrachters? Alle moordenaars zijn seriemoordenaars?
Verkrachting/seks/lust kan weldegelijk een motief zijn voor moord. Komt zelfs vrij geregeld voor. Zowel door bekenden als door onbekenden en nee, die liggen niet op de loer of te wachten in de jungle. Die lopen zulke meiden bij toeval tegen het lijf.
pi_141918736
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.

Groetjes, een blonde Nederlander in Latijns-Amerika. En dan nog niet eens vrouw. :*
De meeste verkrachters nemen bekende slachtoffers en zijn geen moordenaar. Maar blijkbaar hou jij erg van rampscenario's.
pi_141918762
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, dit is een zeer groot, lang, blond, exotisch motief, en leg me geen woorden in de mond.

Groetjes, een blonde Nederlander in Latijns-Amerika. En dan nog niet eens vrouw. :*
Ik leg je geen woorden in je mond, kom eens van die kast af man
pi_141918861
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 01:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom altijd dat serial erbij? Alle verkrachters zijn serieverkrachters? Alle moordenaars zijn seriemoordenaars?
Verkrachting/seks/lust kan weldegelijk een motief zijn voor moord. Komt zelfs vrij geregeld voor. Zowel door bekenden als door onbekenden en nee, die liggen niet op de loer of te wachten in de jungle. Die lopen zulke meiden bij toeval tegen het lijf.
dat zeg ik, een verkrachter die moordt en ook nog eens twee slachtoffers pakt is geen doorsnee verkrachter maar een predator, een (serial) killer. De meeste verkrachters pakken een bekende namelijk. De kans dat ze een predator tegenkomen in die jungle is heel erg klein. Verwaarloosbaar klein eigenlijk. De kans op verdwalen is veel aannemelijker. Je kan het ene niet uitsluiten maar erg waarschijnlijk is het niet
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:11:50 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141921651
Dat zul je altijd weer zien. Mensen die nu nog denken aan een misdrijf (en sowieso alle complottheorieën), hebben last van een groot gebrek aan realiteitszin. En daarnaast hebben ze het streven om het leven spannender zich voor te stellen dan het voor hen is. Dit doen ze enkel om hun eigen saaie leventje nog enigzins op te kunnen vijzelen.

Het valt altijd op dat het meestal treurige mensen zijn die zich in allerlei omwegen wringen om van een noodlottig ongeval zoals dit, toch nog iets sappigs te maken. De zoektocht naar wat er gebeurd is, het gepsychologiseer en het in elkaar knutselen van allerlei 'bewijsstukken' in de vorm van kaartjes, videos of wat dan ook. Het zijn allemaal tekenen dat ze zich kapot vervelen en hun leven toch nog zin willen geven om met de meest onmogelijke scenario's op de proppen te komen en daar veel aandacht aangeven.

Anyway, met wat nuchter redeneren, het heeft er alle schijn van dat de twee dames verdwaald zijn geraakt en vrij vlot zijn overleden door een ongeval. Wie nu nog twijfelt en gaat doordrammen met dat het een misdrijf is (en er ook naar toe gaat psychologiseren :')), moet echt eens een leukere en vooral zinvollere hobby gaan zoeken.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141921933
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:11 schreef Falco het volgende:
vrij vlot zijn overleden door een ongeval
vrij vlot zijn overleden door een ongeval :?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:29:31 #162
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141922552
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:11 schreef Falco het volgende:
Dat zul je altijd weer zien. Mensen die nu nog denken aan een misdrijf (en sowieso alle complottheorieën), hebben last van een groot gebrek aan realiteitszin. En daarnaast hebben ze het streven om het leven spannender zich voor te stellen dan het voor hen is. Dit doen ze enkel om hun eigen saaie leventje nog enigzins op te kunnen vijzelen.

Het valt altijd op dat het meestal treurige mensen zijn die zich in allerlei omwegen wringen om van een noodlottig ongeval zoals dit, toch nog iets sappigs te maken. De zoektocht naar wat er gebeurd is, het gepsychologiseer en het in elkaar knutselen van allerlei 'bewijsstukken' in de vorm van kaartjes, videos of wat dan ook. Het zijn allemaal tekenen dat ze zich kapot vervelen en hun leven toch nog zin willen geven om met de meest onmogelijke scenario's op de proppen te komen en daar veel aandacht aangeven.

Anyway, met wat nuchter redeneren, het heeft er alle schijn van dat de twee dames verdwaald zijn geraakt en vrij vlot zijn overleden door een ongeval. Wie nu nog twijfelt en gaat doordrammen met dat het een misdrijf is (en er ook naar toe gaat psychologiseren :')), moet echt eens een leukere en vooral zinvollere hobby gaan zoeken.
Goed gezegd. Punt is wel dat alle vragen die hier op het forum behandeld worden, ook door de naaste familie gesteld worden. Je zal maar in hun schoenen staan, verschrikkelijk. Een zoon van mijn beste vriendin is twee maanden vermist geweest hier in Nederland. Hij werd uiteindelijk gevonden in het water door vissers. Geloof me, in de tijd van de vermissing, houd je rekening met alles, want we wilden allemaal weten hoe hij tot zijn noodlottig einde is gekomen. Dronken en in het water gevallen of een stomp voor zijn kop gekregen en in het water gekukeld. We zullen het nooit weten. En de moeder, heeft zich er bij neergelegd. Want ja, speculeren houdt op een gegeven moment ook op.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:36:12 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141922672
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

vrij vlot zijn overleden door een ongeval :?
Ja, waarschijnlijk in die rivier gevallen en daardoor letsel opgelopen. Misschien op slag dood, anders wel vrij snel overleden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141922715
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, waarschijnlijk in die rivier gevallen en daardoor letsel opgelopen. Misschien op slag dood, anders wel vrij snel overleden.
Kan je dan in een rivier vallen waar geen druppel water instaat ?
Het had al een Maand lang niet geregend :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:40:10 #165
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141922724
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kan je dan in een rivier vallen waar geen druppel water instaat ?
Het had al een Maand lang niet geregend :7
paar dagen later werd het toch slecht weer?
pi_141922742
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:40 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

paar dagen later werd het toch slecht weer?
pas op zaterdag
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:44:36 #167
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_141922805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:40 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

pas op zaterdag
als ze tot zaterdag geleefd hebben, waren ze al aan hun lot overgeleverd en vooral toen de rivier hoger werd
pi_141922879
Correctie 5 april is op een maandag > dus 6 dagen later kwam er pas regen

Precipitation (NEERSLAG ) _______0 in - March 5, 2014 - April 5, 2014

This info is from weather station Boquete, Volcancito Arriba, ICHIRIQU12
elevation: 4961 ft

It shows data for March 5, 2014 - April 5, 2014

......................... High ....... Low............Average
Temperature_____74.5 °F____64.1 °F____67.6 °F
Dew Point_______62.3 °F____55.2 °F____59.8 °F
Humidity__________87%_____62% ______76.5%

Precipitation_______0 in
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 juli 2014 @ 10:52:16 #169
47320 M_Schtoppel
Go Onno go!
pi_141922937
Falco for president! Helemaal mee eens. En hoewel ik vanaf dag 1 heb meegeleefd moet je het op een gegeven moment accepteren. Niet nog verder gaan zoeken en mensen in gevaar brengen in dat gevaarlijke gebied. Na die tweede vette regenperiode ga je echt niks meer vinden, hoe ver wil je die troepen het woud insturen dan?

Ik hoop dat de familie van Lisanne en Kris enigszins open staat voor hogere dingen. Heb berusting in de gedachte dat ze nu op een hele mooie plek zijn en het goed hebben, dan hoef je niet verder te zoeken. Dat kan een enorme troost zijn.

Er zijn zoveel mensen die op een bepaalde manier overlijden dat niet exact is vast te stellen is waarom het zo gebeurde. Ik weet dat het hard klinkt maar ze mogen al blij zijn dat er überhaupt duidelijkheid is gekomen DAT ze zijn overleden.
Gaap Goals rulezzz!
pi_141923043
Ik begrijp wel dat er wat mensen door de Panamese overheid zijn ingehuurd om op allerlei sociale media en forums het verdwalings scenario te promoten.
Als het om een gruwelijk misdrijf zou gaan, dan komt dat de toeristen industrie van Boquete natuurlijk minder goed uit. Dan komen er immers minder toeristen en minder inkomsten.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:00:24 #171
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141923072
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:58 schreef StaceySinger het volgende:
Ik begrijp wel dat er wat mensen door de Panamese overheid zijn ingehuurd om op allerlei sociale media en forums het verdwalings scenario te promoten.
Als het om een gruwelijk misdrijf zou gaan, dan komt dat de toeristen industrie van Boquete natuurlijk minder goed uit. Dan komen er immers minder toeristen en minder inkomsten.
Je kent de weg naar BNW?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:03:39 #172
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141923150
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:58 schreef StaceySinger het volgende:
Ik begrijp wel dat er wat mensen door de Panamese overheid zijn ingehuurd om op allerlei sociale media en forums het verdwalings scenario te promoten.
Als het om een gruwelijk misdrijf zou gaan, dan komt dat de toeristen industrie van Boquete natuurlijk minder goed uit. Dan komen er immers minder toeristen en minder inkomsten.
Aldus degene die ook beweert zelf in Panama te zijn :')___
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141923208
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:03 schreef Falco het volgende:

[..]

Aldus degene die ook beweert zelf in Panama te zijn :')___
Was het maar waar w/
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141923344
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kan je dan in een rivier vallen waar geen druppel water instaat ?
Het had al een Maand lang niet geregend :7
Nu ben ik het met je eens dat het laag water geweest moet zijn. Maar hoe kom jij aan 'geen druppel instaat'? Hoe kom je aan die 'kennis'?
pi_141923357
Soms is het beter om de waarheid niet te weten, en in het ongewisse te blijven.
pi_141924026
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 10:39 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kan je dan in een rivier vallen waar geen druppel water instaat ?
Het had al een Maand lang niet geregend :7
Als het zo laag water was loop je toch gewoon door die rivier heen ipv moeilijk te gaan doen met touwen?
pi_141924111
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:46 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Als het zo laag water was loop je toch gewoon door die rivier heen ipv moeilijk te gaan doen met touwen?
juist ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141924535
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

juist ^O^
Alleen heb jij geen idee hoe laag dat water dan was.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:31:44 #179
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141925160
Al dagenlang geen nieuwe feiten meer. Dat is op zichzelf ook verdacht.
pi_141926027
Er zijn ook andere manieren waardoor ze overleden kunnen zijn. Honger en uitputting bijv. Het ligt voor de hand dat ze dan ook aan de rivieroever verbleven i.v.m. de aanwezigheid van water. Als ze daar zijn overleden zijn ze meegenomen toen de rivier waste.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 13:20:25 #181
300082 roos85
JUICHEN!
pi_141926576
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Al dagenlang geen nieuwe feiten meer. Dat is op zichzelf ook verdacht.
Want?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:04:30 #182
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_141929338
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 13:20 schreef roos85 het volgende:

[..]

Want?
Ik zou nu zo langzamerhand wel een afsluitende verklaring verwachten van officiële zijde.

Bijvoorbeeld: "Op basis van alle onderzoekingen, gevonden materialen en forensische gegevens zijn we tot de conclusie gekomen dat de meisjes zijn verdwaald en vervolgens zijn overleden aan een combinatie van uitputting en mogelijk letsel veroorzaakt door de ruwe omstandigheden waarop zij niet waren voorbereid."

Hoe langer het duurt tot zo'n eenvoudige verklaring wordt afgelegd, hoe meer ik ga denken dat er misschien toch een of andere aanwijzing is, die men nog niet bekend wil maken.
pi_141929633
is dit niet gek ?

Gids Feliciano Gonzales :

Al hun spullen lagen nog bij het gastgezin waar ze verbleven. Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:36 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_141929790
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef StaceySinger het volgende:
is dit niet gek ?

Gids Feliciano Gonzales :

Al hun spullen lagen nog bij het gastgezin waar ze verbleven. Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Die serieverkrachter heeft die mobiele telefoon in Boquette in hun kamer weer teruggelegd als extra dwaalspoor voor de autoriteiten
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_141930065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:14 schreef StaceySinger het volgende:
is dit niet gek ?

Gids Feliciano Gonzales :

Al hun spullen lagen nog bij het gastgezin waar ze verbleven. Ik heb het zelf gezien, ik ging mee toen er in hun kamer werd gekeken. Ik zag de tassen, identiteitsbewijzen, de mobiele telefoon.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)esloten-huizen.dhtml
Dat kwam eerder voorbij. Vermoedelijk heeft hij een ipod aangezien voor telefoon.
pi_141930229
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen heb jij geen idee hoe laag dat water dan was.
Nee, dat blijft terugkomen, dat weten we niet.

Ondanks dat ik zelf niet zo erg geloof in een misdrijf, vind ik het wel moeilijk voor te stellen dat een ongeval hen allebei tegelijk treft. En na dagen zwerven door uitputting omkomen: is daar het gebied wel groot en leeg (zonder wandelaars/bewoners) genoeg voor?

Dus dan blijft misschien over: ernstige verzwakking door een niet-dodelijk ongeluk, daardoor minder mobiel en relatief snel door uitputting omgekomen?

Maar het blijft speculeren omdat we niet kunnen weten of de rugzak of de resten of geen van beide in situ (om met El Matador te spreken) zijn gevonden.
pi_141932811
Many people are confused with what the seller of the grossery store said, he saw them between the entrance of the Piedra de linos trail and Pianist trail entrance.



[ Bericht 15% gewijzigd door StaceySinger op 05-07-2014 17:41:49 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141938298
Niet hier maar daar is in spaans ..twijfels aan aanpak onderzoek
zie link
www.telemetro.com/regiona(...)sas_0_711229201.html

artikel titel Cuestionan metodo de investigacion MP holandesas

zie ook comentarios/reacties
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:41:40 #189
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_141944634
Flor_Cayena (of iemand anders die Spaans spreekt), kun je voor ons samenvatten wat daar gezegd wordt?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_141946461
Heel kort samengevat staat er een voormalig OvJ Edwin Alvarez twijfelde aan hoe het onderzoek was uitgevoerd op de vindplaats en de methoden die daar gebruikt werden waren onjuist
er had een veel groter gebied stelselmatig fijngekamd moeten worden dat is niet gebeurt
pi_141953078
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 22:28 schreef Flor_Cayena het volgende:
Heel kort samengevat staat er een voormalig OvJ Edwin Alvarez twijfelde aan hoe het onderzoek was uitgevoerd op de vindplaats en de methoden die daar gebruikt werden waren onjuist
er had een veel groter gebied stelselmatig fijngekamd moeten worden dat is niet gebeurt
dat werd hier ook al vele malen eerder genoemd
pi_141961119
Op de top in het bos is het om 6.30 donker
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141961811
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 22:28 schreef Flor_Cayena het volgende:
Heel kort samengevat staat er een voormalig OvJ Edwin Alvarez twijfelde aan hoe het onderzoek was uitgevoerd op de vindplaats en de methoden die daar gebruikt werden waren onjuist
er had een veel groter gebied stelselmatig fijngekamd moeten worden dat is niet gebeurt
Dank je. En wat wordt er gezegd in the comments?
pi_141961855
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:49 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dank je. En wat wordt er gezegd in the comments?
Kleding; korte broek en sweater gevonden.

Maar geen idee van wie dat is, dat is niet bekend(gemaakt). Kan ook noch van Kris, noch van Lisanne zijn.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141962112
quote:
19s.gif Op zondag 6 juli 2014 10:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kleding; korte broek en sweater gevonden.

Maar geen idee van wie dat is, dat is niet bekend(gemaakt). Kan ook noch van Kris, noch van Lisanne zijn.
Waar zijn die gevonden? Weer langs de rivier? Kan de rivier die daar neer hebben gelegd?
pi_141966150
De comments bij bovengenoemd artikel

Critico zegt : er is kleding gevonden 1 korte broek en 1 trui

Symple Girl : eindelijk het werd eens tijd dat deze pastei ontvouwen word.

In een commentaar van haar in een ouder artikel aangaande de verdwijining verwijst ze naar iets gedaan door iemand en nu moeten paps en mams het opruimen

Iemand hier had idee van totaal uit de hand gelopen afspraakje (ik weet niet meer wie of welke thread)
samen met de opmerking van Symple Girl.... geeft stof tot nadenken...

Opvallend is verder dat er maar 2 reacties zijn ...( denk dat veel reacties gewoon niet geplaatst/verwijderd zijn door de redactie)..
  zondag 6 juli 2014 @ 22:39:47 #198
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141987192
Als nu zelfs comments van nobodies onder artikelen tot nieuwswaardig worden verheven, wordt pijnlijk duidelijk dat echt alles er met de haren wordt bijgesleept. Wat een nonsens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141987201
quote:
Ik vind dit echt zulke onzin om ook maar enigzins te wijzen naar Lonely Planet.
pi_141995424
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:39 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Ik vind dit echt zulke onzin om ook maar enigzins te wijzen naar Lonely Planet.
Ja, nog erger is dat de school het Lonely Planet stukje heeft gekuist, waardoor het totaal geen probleem meer is om 's avonds die Pianista te lopen.

"Sorry mevrouw, u gaat nu dood van verdwaling, dorst en honger"
"Maar in de Lonely Planet stond... "

:')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141997285
Baru : Backpack were found where Culubre river meet the Culebra/Changuinola river. The human remains in alto Romero areal, Its mean between Romero river and Pata de Macho river. Pata de Macho river meets Culebra river something 300mts from the second cable, Pata de macho river hat a bridge and Velorio river too.

kaartje

http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141997356
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:59 schreef StaceySinger het volgende:
Baru : Backpack were found where Culubre river meet the Culebra/Changuinola river. The human remains in alto Romero areal, Its mean between Romero river and Pata de Macho river. Pata de Macho river meets Culebra river something 300mts from the second cable, Pata de macho river hat a bridge and Velorio river too.

kaartje

http://www.bing.com/maps/?cid=64B5EB19C1AD9DED!1948
Link naar bron?
pi_141997532
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Link naar bron?
m'n email inbox
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141997825
Valt me tegen dat het FOK!-speurneuzenteam na 37 topics deze zaak nog niet heeft opgelost.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 7 juli 2014 @ 10:28:47 #205
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_141997873
Dus er is iets met een hoed bij een brug.
De ontknoping is nabij!!!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_141998658
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 11:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

staat dat erbij dan Kleutertje ?
Nee Peutertje, alleen laat je zeer handig maar opvallend voor de zoveelste keer de link naar je bron weg en dat maakt je post weer eens onzuiver.
pi_141998884
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_141998928
quote:
quote:
Sorry..."Stormfall: Age of War" is not available in your country
pi_141998970
ook interssant, zelfs gidsen verdwijnen en kennen de weg niet, met opzet?

http://discoveringpanama.(...)d-hiking-in-boquete/

We arranged a hiking trip to the Sendero Culebra trail with one of the front desk staff as our guide. It’s a 20 minute ride to the trail head, but it took us nearly 40 min to get there. Our “guide” did not know or forgot the way. .........

The “guide” handed me his camera and without saying anything tried to fit behind a massive leaf. I assumed he wanted a photo with the leaf. As I looked through the camera lense, the guy disappeared! It looked like the ground has just swallowed him up behind the leaf. We ran to the spot and there he was, stuck in a 3 meter deep hole behind the leaf saying “well
pi_142005233
quote:
Die post is al eerder gequote.
De klaagbaak is een machine.
pi_142008951
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

m'n email inbox
Dat wordt natuurlijk niet bedoeld. Een goede bron is een bron die wij kunnen opzoeken en verifieren. Wie heeft dit bericht in je inbox gestopt?
pi_142009708
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:34 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat wordt natuurlijk niet bedoeld. Een goede bron is een bron die wij kunnen opzoeken en verifieren. Wie heeft dit bericht in je inbox gestopt?
gaat je helemaal niks aan :7
als je het niet wil lezen skip je maar
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142013235
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Valt me tegen dat het FOK!-speurneuzenteam na 37 topics deze zaak nog niet heeft opgelost.
Ik weet bijna zeker dat het juiste scenario hier inmiddels wel voorbij is gekomen. Een keertje of 34.
pi_142014969
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 16:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

gaat je helemaal niks aan :7
als je het niet wil lezen skip je maar
Wat krijgen we nou? Kun je het nog opbrengen om een klein beetje je fatsoen te bewaren?

Het is in NWS bovendien een zeer goede gewoonte, en gewenst, om je bronnen te vermelden.

Iedereen kan wel verkondigen dat er informatie in zijn of haar inbox zit, maar als het uit oncontroleerbare bron is dan heeft dat tamelijk weinig waarde.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 19:20:23 ]
pi_142015849
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wat krijgen we nou? Kun je het nog opbrengen om een klein beetje je fatsoen te bewaren?

Het is in NWS bovendien een zeer goede gewoonte, en gewenst, om je bronnen te vermelden.

Iedereen kan wel verkondigen dat er informatie in zijn of haar inbox zit, maar als het uit oncontroleerbare bron is dan heeft dat tamelijk weinig waarde.
de vraag :"Wie heeft dit bericht in je inbox gestopt".

Is zeer onfatsoenlijk en abject .
Probeer zoiets bij een ander maar niet bij mij.
Ik heb je gemeld bij de mods :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  Forum Admin maandag 7 juli 2014 @ 19:35:03 #216
232445 crew  Specularium
pi_142015984
En wat moet ik met die melding?

Kan er niks schokkends aan ontdekken.
  maandag 7 juli 2014 @ 19:37:46 #217
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142016100
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:35 schreef Specularium het volgende:
En wat moet ik met die melding?

Kan er niks schokkends aan ontdekken.
Misschien kun je de klager wel duidelijk maken dat verifieerbare bronnen in NWS gewenst zijn en dat een in het Engels hakkelend forumvrindje van elders daar niet onder valt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142016165
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 19:31 schreef StaceySinger het volgende:

Ik heb je gemeld bij de mods :7
:') Met welke klacht, of mag ik dat ook niet weten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 19:39:41 ]
pi_142036050
Hoe kan John van den Heuvel stellen dat ze aan de hand van foto's denken dat de meiden nog meerdere dagen rondgezworven hebben? van Boquete tot aan de 4e brug is net 8 uur lopen,daar zouden ze dus de volgende dag rond de middag moeten zijn verongelukt.Maar ja,de familie publiceert verder niets meer en die mevr Pitti was in Nederland en die zegt ook niets meer,zal dus wel het raadsel van de eeuw blijven voor buitenstaanders.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 8 juli 2014 @ 08:49:21 #220
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142036102
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 10:26 schreef Nielsch het volgende:
Valt me tegen dat het FOK!-speurneuzenteam na 37 topics deze zaak nog niet heeft opgelost.
_O-
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:17:19 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142036430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:44 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe kan John van den Heuvel stellen dat ze aan de hand van foto's denken dat de meiden nog meerdere dagen rondgezworven hebben?
Bij elke foto die ze hebben gemaakt hebben ze de krant van die dag gehouden.

Nee, je hebt EXIF info etc. in die iPhones.... Dat zie je vrij makkelijk. Al denk ik dat John maar wat aannames heeft gemaakt of wellicht ook de informatie in zijn inbox heeft gevonden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_142036458
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 09:17 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Bij elke foto die ze hebben gemaakt hebben ze de krant van die dag gehouden.

Nee, je hebt EXIF info etc. in die iPhones.... Dat zie je vrij makkelijk. Al denk ik dat John maar wat aannames heeft gemaakt of wellicht ook de informatie in zijn inbox heeft gevonden.
Waarom zou JvdH daarover liegen dan?? :o
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 8 juli 2014 @ 09:19:57 #223
327807 Mariposas
יה&#14
pi_142036472
Ik zeg niet dat hij liegt.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_142036482
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142039472
quote:
Ach.. hier weten ze niet alleen dat er sprake is van een ongeval maar ook nog exact waar die heeft plaatsgevonden. ^O^

Case closed. Slotje kan op het topic.
pi_142039645
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 08:44 schreef StaceySinger het volgende:
Hoe kan John van den Heuvel stellen dat ze aan de hand van foto's denken dat de meiden nog meerdere dagen rondgezworven hebben? van Boquete tot aan de 4e brug is net 8 uur lopen,daar zouden ze dus de volgende dag rond de middag moeten zijn verongelukt.Maar ja,de familie publiceert verder niets meer en die mevr Pitti was in Nederland en die zegt ook niets meer,zal dus wel het raadsel van de eeuw blijven voor buitenstaanders.
John roept ook maar wat. Het lijkt me niet dat hij die foto's heeft gezien. Hij zal ergens wat gehoord hebben of van iemand een mailtje hebben gekregen. Net zoals jij over wat bronnen blijkt te beschikken. :+
pi_142040222
quote:
Wat voor "accident" en waar komt dat kaartje vandaan?

[ Bericht 84% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 12:41:35 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:07:42 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142040405
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Wat voor "accident" en waar komt dat kaartje vandaan?
Mailbox, jonguh!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142044845
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 11:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

John roept ook maar wat. Het lijkt me niet dat hij die foto's heeft gezien. Hij zal ergens wat gehoord hebben
Sterker nog, het zou me niets verbazen als hij dezelfde informatie heeft als iedereen: waar de resten zijn gevonden. Dat was x uur lopen van het startpunt van de trail. Dus ze moeten dagen gelopen hebben. Makkelijke conclusie toch...
pi_142045242
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:49 schreef sverbern het volgende:

[..]

Sterker nog, het zou me niets verbazen als hij dezelfde informatie heeft als iedereen: waar de resten zijn gevonden. Dat was x uur lopen van het startpunt van de trail. Dus ze moeten dagen gelopen hebben. Makkelijke conclusie toch...
Ja, interpretatie. Precies hetzelfde wat wij hier doen. In het beste geval heeft hij een bron via de mail o.i.d. Bron is dan wel een groot woord, want dat kan om het even welke Panamees met een grote duim zijn.
pi_142045591
1 reddingswerker vd SINAPROC in een filmpje in het spaans met enigszins verbaasd gezicht zegt wist/dacht niet dat een hollandse wel zo ver kon lopen om helemaal over de berg ... etc

De schooldirectrice L. verklaarde dat ze na 30 minuten moe terugkwamen.
In een engelstalige blog staat daarentegen dat zij zegt exhausted.
Exhausted of tired zijn zijn niet hetzelfde. Uitgeput of moe na wandelen.....na 30 minuten wandelen.
Wellicht gewoon een vertaalfout. Maar als iemand nog filmpjes weet waar je haar hoort praten ik heb enkel tekst.

Ik las oa hier het waren geen hikers en mensen daar verklaarden dat de vrouwen kleine wandelingen en een aantal excursies gingen doen. Zie oa interview Sigrid duitse vrouw staat in 1 vd NEXpanama fimpjes
pi_142046592
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 14:05 schreef Flor_Cayena het volgende:
In een engelstalige blog staat daarentegen dat zij zegt exhausted.
Om te beginnen is het letterlijk vertalen van het Engels best lastig omdat de nuances in de Engelse taal veel verfijnder zijn dan in het onze. Ook moeten we niet vergeten dat het in gevallen als deze vaak zo is dat teksten eerst uit het Spaans naar het Engels en dan naar het Nederlands zijn vertaald.

Met exhausted bedoelen veel Engelsen idd wat wij 'moe' noemen na zo'n wandeling. Je moet het ook in de context plaatsen. Een marathonloper is vaak uitgeput na een marathon.. dat zullen die meiden vast niet geweest zijn na een wandeling. Ik bedoel; niet hoeven overgeven, zwaar hijgen en zweten en in elkaar zakken. Want dat is toch wat wij onder 'uitgeput' verstaan.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 14:51:27 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_142047477
We zullen moeten wachten op het boek van John. Daarin staat alles uitgelegd.
pi_142050339
Nieuws artikel vandaag La Prensa Panama

WildBill aktief op Facebook vanuit de gevangenis in David.

en lees ook de reakties vd lezers....geeft wel een beeld van hoe corrupt het daar is...
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:17:55 #235
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142050556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Flor_Cayena het volgende:
Nieuws artikel vandaag La Prensa Panama

WildBill aktief op Facebook vanuit de gevangenis in David.

en lees ook de reakties vd lezers....geeft wel een beeld van hoe corrupt het daar is...
Sorry, maar jouw reacties zijn imo niet te volgen. Laat staan dat ze iets zinnigs toevoegen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142050703
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Flor_Cayena het volgende:
Nieuws artikel vandaag La Prensa Panama

WildBill aktief op Facebook vanuit de gevangenis in David.

en lees ook de reakties vd lezers....geeft wel een beeld van hoe corrupt het daar is...
Prima te lezen hoor Flor_Cayena ^O^ goeie info :Y
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  dinsdag 8 juli 2014 @ 16:45:15 #237
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142051668
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:21 schreef StaceySinger het volgende:

Prima te lezen hoor Flor_Cayena ^O^ goeie info :Y
:')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142053561
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Flor_Cayena het volgende:
Nieuws artikel vandaag La Prensa Panama

WildBill aktief op Facebook vanuit de gevangenis in David.

en lees ook de reakties vd lezers....geeft wel een beeld van hoe corrupt het daar is...
Post eens links ipv losse kreten... :(
pi_142053683
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:12 schreef Flor_Cayena het volgende:
Nieuws artikel vandaag La Prensa Panama

WildBill aktief op Facebook vanuit de gevangenis in David.

en lees ook de reakties vd lezers....geeft wel een beeld van hoe corrupt het daar is...
Nou je mag wel wat meer moeite doen hoor. Maar in dit geval gaat het waarschijnlijk om dit artikel: http://www.prensa.com/uhora/locales/wild-bill-facebook/354289

Ik begrijp werkelijk niet hoe een artikel over de corruptie in Panamese gevangenissen on topic is.

Voor wie het zelf wil beoordelen, dit is de Google translate vertaling in een spoiler:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Prima te lezen hoor Flor_Cayena ^O^ goeie info :Y
Ik krijg bijna het idee dat je gewoon een beetje loopt te stoken.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 17:37:20 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:12:12 #240
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142054939
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Sorry, maar jouw reacties zijn imo niet te volgen. Laat staan dat ze iets zinnigs toevoegen.
WildBill is een seriemoordenaar in Panama:
quote:
William Dathan Holbert, also known as "Wild Bill" Cortez, on the way to the infirmary while in police custody in Panama. He is accused of murdering five people: a New Mexican man named Bo Icelar, a local woman named Cheryl Hughes, and a family of three in the witness protection program.
bron: http://abcnews.go.com/Nig(...)75346/image-11375352

Die Cheryl en Bo zijn vermoord in Bocas del Toro.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:13:48 #241
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142054983
Nou, opgelost!
Een serial killer in gevangenschap heeft het gedaan. In de bibliotheek, met de loden pijp.

De relevantie, hij is hoog!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2014 @ 18:15:10 #242
35723 crew  GGMM
pi_142055017
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:13 schreef Copycat het volgende:
De relevantie, hij is hoog!
Dit hele topic bestaat voor 35 delen uit pure lulkoek.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:17:26 #243
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142055089
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:15 schreef GGMM het volgende:

Dit hele topic bestaat voor 35 delen uit pure lulkoek.
Yep. Ik verwacht ook geen verandering in de delen die nog komen gaan.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:18:38 #244
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_142055121
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:13 schreef Copycat het volgende:
Nou, opgelost!
Een serial killer in gevangenschap heeft het gedaan. In de bibliotheek, met de loden pijp.

De relevantie, hij is hoog!
Spoilers :(
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:19:21 #245
54408 Parzival
Where it happens
pi_142055146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:15 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dit hele topic bestaat voor 35 delen uit pure lulkoek.
ik dacht we gaan nog door tot de 70.. en dan kappen we ermee
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  dinsdag 8 juli 2014 @ 18:28:45 #246
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_142055407
Wie gaat er volgend jaar hiken in Bouquette?
pi_142056249
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

WildBill is een seriemoordenaar in Panama:

[..]

bron: http://abcnews.go.com/Nig(...)75346/image-11375352

Die Cheryl en Bo zijn vermoord in Bocas del Toro.
Wild Bill had een Nederlands paspoort






[ Bericht 1% gewijzigd door StaceySinger op 08-07-2014 18:57:52 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142056664
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

WildBill is een seriemoordenaar in Panama:
Die al sinds 2010 in de cel zit.

http://m.huffpost.com/us/entry/667430

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 19:04:17 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:03:37 #249
300082 roos85
JUICHEN!
pi_142056720
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:13 schreef Copycat het volgende:
Nou, opgelost!
Een serial killer in gevangenschap heeft het gedaan. In de bibliotheek, met de loden pijp.

De relevantie, hij is hoog!
Niet eens de butler?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:05:22 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142056805
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:03 schreef roos85 het volgende:

Niet eens de butler?
Morgen worden de kaarten weer anders geschud. En draagt de dader een Panamahoed.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142056850
Interessant hoor, die Wild Bill, maar dat heeft helemaal niets met dit topic te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-07-2014 19:07:08 ]
pi_142058083
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:05 schreef Copycat het volgende:

[..]

Morgen worden de kaarten weer anders geschud. En draagt de dader een Panamahoed.
Ik vind het wel opmerkelijk dat je ondanks je voortdurende kritiek op het bestaan van deze topicreeks het toch niet schijnt te kunnen laten om steeds weer mee te lezen en steeds weer te reageren, Dat is misschien nog wel ziekelijker dan mensen die graag meepuzzelen en denken.. en wel omdat jij geen afstand kan nemen van iets dat je verafschuwd.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:37:09 #253
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_142058212
Meepuzzelen nog wel :') .

Maar jij kunt dus vertellen wat de relevantie is van die veroordeelde killer voor de puzzeltocht?

En verafschuwt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_142058510
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het wel opmerkelijk dat je ondanks je voortdurende kritiek op het bestaan van deze topicreeks het toch niet schijnt te kunnen laten om steeds weer mee te lezen en steeds weer te reageren, Dat is misschien nog wel ziekelijker dan mensen die graag meepuzzelen en denken.. en wel omdat jij geen afstand kan nemen van iets dat je verafschuwd.
goeie post Ouder1 ^O^
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142058962
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goeie post Ouder1 ^O^
Wat is hier relevant aan een verhaal over een moordenaar die al 4 jaar in de cel zit?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:03:51 #256
28033 Pek
je moet wat
pi_142062432
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 19:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

goeie post Ouder1 ^O^
Kom nou eens met bronnen behalve je mailbox, druiloor. Misschien dat je dan nog eens serieus genomen wordt als kloon van iemand die er niet toe doet, sinds je registratie in april dit jaar :')
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_142064710
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:03 schreef Pek het volgende:

[..]

Kom nou eens met bronnen behalve je mailbox, druiloor. Misschien dat je dan nog eens serieus genomen wordt als kloon van iemand die er niet toe doet, sinds je registratie in april dit jaar :')
goeie post Pek ^O^
pi_142072127
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:28 schreef A_Fortiori het volgende:
Wie gaat er volgend jaar hiken in Bouquette?
Ik heb het nooit overwogen voor zoiets. Maar als ik de beelden van de natuur daar zie.... ziet het er wel ontzettend aantrekkelijk uit. Wie weet wat de toekomst bied. Maar volgend jaar denk ik nog niet.

Er is zo veel te zien in de wereld. En het is mij eigenlijk te ver. Maar het ziet er wel geweldig uit daar :)
pi_142080425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:12 schreef Marrije het volgende:

[..]

WildBill is een seriemoordenaar in Panama:

[..]

bron: http://abcnews.go.com/Nig(...)75346/image-11375352

Die Cheryl en Bo zijn vermoord in Bocas del Toro.
Als ie vastzit heeft ie een alibi. En wat heeft een seriemoordenaar op een andere plek (het gaat om de eilanden Bocas del Toro -zie tekst-) te maken met die meiden??

Er is geen nieuws meer, dan krijg je dit soort houtje-touwtje redeneringen. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142080653
quote:
19s.gif Op woensdag 9 juli 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ie vastzit heeft ie een alibi. En wat heeft een seriemoordenaar op een andere plek (het gaat om de eilanden Bocas del Toro -zie tekst-) te maken met die meiden??

Er is geen nieuws meer, dan krijg je dit soort houtje-touwtje redeneringen. :')
Wie weet heeft Joran het wel gedaan :P Mocht ie op huwelijksreis naar Panama door zijn bewakers om te kopen :Y
Bron: mijn fantasie die geïnspireerd is door deze topicreeks :+
pi_142080669
quote:
12s.gif Op woensdag 9 juli 2014 01:44 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Wie weet heeft Joran het wel gedaan :P Mocht ie op huwelijksreis naar Panama door zijn bewakers om te kopen :Y
Bron: mijn fantasie die geïnspireerd is door deze topicreeks :+
Die had ik een deel of 30 geleden ook al voorgedragen. :P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142080693
quote:
14s.gif Op woensdag 9 juli 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Die had ik een deel of 30 geleden ook al voorgedragen. :P
Oh dan heb ik die onzin dus van jou :6
pi_142080817
quote:
10s.gif Op woensdag 9 juli 2014 01:47 schreef Maureentje het volgende:

[..]

Oh dan heb ik die onzin dus van jou :6
Wellicht stuurde kleine Joran vanuit de cel hier in de stad wel een mentale boodschap aan je. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_142082515
Zo ziet de Caldera rivier er uit in het droge seizoen


[ Bericht 22% gewijzigd door StaceySinger op 09-07-2014 08:08:02 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142083093
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 07:58 schreef StaceySinger het volgende:
Zo ziet de Caldera rivier er uit in het droge seizoen
[ afbeelding ]

Bron?
pi_142083142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bron?
Hebben we meneer de bron en linkjes lurker weer
Wat is de bron van de foto die je zelf plaatste ?
zoek zelf een keer wat op joh
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142083213
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Hebben we meneer de bron en linkjes lurker weer
Wat is de bron van de foto die je zelf plaatste ?
zoek zelf een keer wat op joh
Welke foto? Ik plaats eigenlijk altijd bronnen tenzij ik iets plaats dat al tig keer hier geplaatst is.

Jij claimt dat dit de Caledra rivier is tijdens droogte. Het kan net zo goed een rivier in een heel ander land zijn. Dat kunnen we alleen verifiëren als je de link plaatst. Dat je hem bewust niet plaatst, ondanks dat je daar door meerdere users al vaker op bent gewezen, maakt de schijn groter dat jij gewoon een hele dikke duim hebt en onzin post.
pi_142083442
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 07:58 schreef StaceySinger het volgende:
Zo ziet de Caldera rivier er uit in het droge seizoen
[ afbeelding ]

Hmm... dank je wel voor posten Stacey. Ik weet nu helemaal niet meer wat ik ervan moet denken.
pi_142083458
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Welke foto? Ik plaats eigenlijk altijd bronnen tenzij ik iets plaats dat al tig keer hier geplaatst is.

Jij claimt dat dit de Caledra rivier is tijdens droogte. Het kan net zo goed een rivier in een heel ander land zijn. Dat kunnen we alleen verifiëren als je de link plaatst. Dat je hem bewust niet plaatst, ondanks dat je daar door meerdere users al vaker op bent gewezen, maakt de schijn groter dat jij gewoon een hele dikke duim hebt en onzin post.
Die foto staat gewoon op een forum waar je eerst lid van moet worden
Daar kan je dan navragen wie de foto gepost heeft en of die persoon wel
te vertrouwen is- ook kan je gaan controleren of de foto digitaal bewerkt is.
Bij de autoriteiten van Panama kan je navragen of de poster van die foto
ook daadwerkelijk op die plek geweest is om die foto te nemen.
succes met je onderzoek !
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142083673
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die foto staat gewoon op een forum waar je eerst lid van moet worden
Daar kan je dan navragen wie de foto gepost heeft en of die persoon wel
te vertrouwen is- ook kan je gaan controleren of de foto digitaal bewerkt is.
Bij de autoriteiten van Panama kan je navragen of de poster van die foto
ook daadwerkelijk op die plek geweest is om die foto te nemen.
succes met je onderzoek !
Nu ja, als jij het niet doet zal ik het zelf moeten doen. Jammer en ik begrijp niet waarom je zo hardnekkig de internetetiquette blijft negeren.

http://henhouse.freesmfho(...)c,6.msg42.html#msg42
En ook bij post 1060 op dit forum:
http://www.websleuths.com(...)-1-April-2014/page43

Daar ook een verwijzing naar foto's van een heftige, extreme (dus niet gebruikelijke) overstroming van 'the upper Caldera River on the Bajo Mono Loop'.
http://www.boqueteweather.com/flood.htm

Het is dus een foto die 2x geplaatst is op een forum, zonder bronvermelding. Aan iedere user zelf om te beoordelen of die foto betrouwbaar is of niet. Onbekend ook of het een extreem laag water was dat zelden voorkomt of een gebruikelijk laagwater bij een periode van droogte zoals toen de meiden verdwenen.

Het ondersteunt wel mijn eigen theorie dat de kans dat zij van die kabels gebruik hebben moeten maken niet zo groot is als de foto's van die kabels ons doen geloven; Ik heb de hele tijd al gezegd dat die foto's gemaakt zijn tijdens de zoektocht en dus bij hoogwater terwijl het laag water moet zijn geweest toen de meiden verdwenen.
pi_142083762
vanaf March 5, 2014 - April 5, 2014 was er dus 0 mm /inch neerslag

This info is from weather station Boquete, Volcancito Arriba, ICHIRIQU12
elevation: 4961 ft

It shows data for March 5, 2014 - April 5, 2014

......................... High ....... Low............Average
Temperature_____74.5 °F____64.1 °F____67.6 °F
Dew Point_______62.3 °F____55.2 °F____59.8 °F
Humidity__________87%_____62% ______76.5%

Precipitation_______0 in

snip
The Panama dry season, December through April, or what is known in Panama as summer, tends to be much sunnier and drier.

http://www.thebalboainn.com/faq/weather-panama



http://www.boquetenatureh(...)les/archives/01-2012

[ Bericht 28% gewijzigd door StaceySinger op 09-07-2014 10:04:37 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142084269
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:41 schreef Ouder1 het volgende:
bronvermelding
Wat is voor jou bronvermelding ?
Als er Pietje of Klaasje in of onder een foto staat ?
En als dat er staat, ga je dan helemaal natrekken wie Pietje of Klaasje zijn?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142084422
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bron?
Die ligt ergens in de bergen, maar is moeilijk te bereiken.
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:34:45 #274
300082 roos85
JUICHEN!
pi_142084637
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:25 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Die ligt ergens in de bergen, maar is moeilijk te bereiken.
:D
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_142084639
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Wat is voor jou bronvermelding ?
Als er Pietje of Klaasje in of onder een foto staat ?
En als dat er staat, ga je dan helemaal natrekken wie Pietje of Klaasje zijn?
Voor mij is bronvermelding het geven van de locatie waar je je informatie vandaan haalt. Indien mogelijk/doenlijk teruggaand tot de originele bron.

Waarom zou ik gaan natrekken wie Pietje of Klaasje zijn?

Bronvermelding heeft gewoon meerdere nuttige kanten in discussies en publicaties:
• Het kan zijn dat iemand informatie heeft verzonnen die gewoon nergens op gefundeerd is. Bronvermelding geeft aan waar die informatie op gebaseerd is
• Het kan zijn dat de informatie niet goed geïnterpreteerd is; dat kan je nagaan door zelf de bron te bekijken
• Het kan zijn dat de informatie uit zijn verband getrokken is en dus niet compleet en op zichzelf staand niet geheel correct. Dat kan je nagaan door zelf de bron te bekijken.
• Het kan zijn dat de bron niet betrouwbaar is of lijkt, dat kan je alleen beoordelen als je de bron weet
• Ook kan een bron ook verdere informatie geven dan de persoon die naar de bron verwijst plaatst. Zoals de foto's van die heftige overstroming die één van jouw bronnen laat zien maar die jij niet noemt.

Neem in deze topicreeks het voorbeeld van die kaartjes. Door bronnen te bekijken en goed te interpreteren kwamen mensen er hier achter dat de officiële bronnen heel vaak op hun kaartjes een verkeerde rivier aangaven. Ook kwam je met een kaartje zonder bronvermelding (ja, jij maakt er een gewoonte van) waarbij de plaats van het ongeval ingetekend, aangewezen werd. Zonder verdere informatie zou men kunnen denken dat dus bekend is dat de doodsoorzaak een ongeval was.

Ander voorbeeld is de uitspraak van JvdH. Velen interpreteren dat als ware dat JvdH heeft gezegd dat op de camera aanwijzingen zijn gevonden dat de meiden nog dagenlang hebben rondgezworven. Luister je echter naar de bron (het interview) dan hoor je dat hij die suggestie wekt maar dat niet zegt. Een wezenlijk verschil.

In het geval van jouw laatste foto acht ik de bron niet betrouwbaar al neig ik er wel naar het te geloven.
pi_142085042
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Voor mij is bronvermelding het geven van de locatie waar je je informatie vandaan haalt. Indien mogelijk/doenlijk teruggaand tot de originele bron.

Waarom zou ik gaan natrekken wie Pietje of Klaasje zijn?

Bronvermelding heeft gewoon meerdere nuttige kanten in discussies en publicaties:
• Het kan zijn dat iemand informatie heeft verzonnen die gewoon nergens op gefundeerd is. Bronvermelding geeft aan waar die informatie op gebaseerd is
• Het kan zijn dat de informatie niet goed geïnterpreteerd is; dat kan je nagaan door zelf de bron te bekijken
• Het kan zijn dat de informatie uit zijn verband getrokken is en dus niet compleet en op zichzelf staand niet geheel correct. Dat kan je nagaan door zelf de bron te bekijken.
• Het kan zijn dat de bron niet betrouwbaar is of lijkt, dat kan je alleen beoordelen als je de bron weet
• Ook kan een bron ook verdere informatie geven dan de persoon die naar de bron verwijst plaatst. Zoals de foto's van die heftige overstroming die één van jouw bronnen laat zien maar die jij niet noemt.

Neem in deze topicreeks het voorbeeld van die kaartjes. Door bronnen te bekijken en goed te interpreteren kwamen mensen er hier achter dat de officiële bronnen heel vaak op hun kaartjes een verkeerde rivier aangaven. Ook kwam je met een kaartje zonder bronvermelding (ja, jij maakt er een gewoonte van) waarbij de plaats van het ongeval ingetekend, aangewezen werd. Zonder verdere informatie zou men kunnen denken dat dus bekend is dat de doodsoorzaak een ongeval was.

Ander voorbeeld is de uitspraak van JvdH. Velen interpreteren dat als ware dat JvdH heeft gezegd dat op de camera aanwijzingen zijn gevonden dat de meiden nog dagenlang hebben rondgezworven. Luister je echter naar de bron (het interview) dan hoor je dat hij die suggestie wekt maar dat niet zegt. Een wezenlijk verschil.

In het geval van jouw laatste foto acht ik de bron niet betrouwbaar al neig ik er wel naar het te geloven.
Goede post.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:10:47 #277
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_142085449
quote:
19s.gif Op woensdag 9 juli 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als ie vastzit heeft ie een alibi. En wat heeft een seriemoordenaar op een andere plek (het gaat om de eilanden Bocas del Toro -zie tekst-) te maken met die meiden??

Er is geen nieuws meer, dan krijg je dit soort houtje-touwtje redeneringen. :')
Oh geen idee maar Cc zei dat ze die user niet altijd kon volgen dus ik dacht ik licht het ff toe.
pi_142086095
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:31 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Die foto staat gewoon op een forum waar je eerst lid van moet worden
Daar kan je dan navragen wie de foto gepost heeft en of die persoon wel
te vertrouwen is- ook kan je gaan controleren of de foto digitaal bewerkt is.
Bij de autoriteiten van Panama kan je navragen of de poster van die foto
ook daadwerkelijk op die plek geweest is om die foto te nemen.
succes met je onderzoek !
:O

http://www.runninginpanama.com/2012/04/running-boquete.html?m=1

Dit is het onderschrift:
quote:
El río Caldera que ocasiona numerosas inundaciones en épocas de lluvia
Google translate (Engels, de Nederlandse vertaling is crap)
quote:
The Caldera River causing widespread flooding in the rainy season


[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 11:41:49 ]
pi_142086319
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

:O

http://www.runninginpanama.com/2012/04/running-boquete.html?m=1

Dit is het onderschrift:

[..]

Google translate (Engels, de Nederlandse vertaling is crap)

[..]

Dank je. Ook mooie andere sfeerfoto's van de omgeving.
pi_142086547
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
El río Caldera que ocasiona numerosas inundaciones en épocas de lluvia
niks crap
De Caldera rivier die grote overstromingen kent in het regenseizoen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142087191
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:51 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

niks crap
De Caldera rivier die grote overstromingen kent in het regenseizoen
Ah kritiek op iedereen, maar oh wee als je iets over de grote StaceySinger zegt of om een bron vraagt. Dan word je "gemeld bij de moderatoren" of krijg je een agressief bericht in je DM/PM. Wat gedraag je je toch buitengewoon intolerant.

Je kotst zelf allerlei dingen zonder context in het topic en als mensen aanvullende informatie vragen moeten ze zelf maar op zoek gaan. Maar als iemand dan maar wat extra info geeft omdat jij je er te goed voor voelt en je liever stelselmatig hult in geheimzinnigheid dan loop je weer te mopperen. Het is goed met je StaceySinger! Je bent geen god dus gedraag je ook niet zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 12:11:49 ]
pi_142087279
Gezellig hier...
Een url volstaat als bronvermelding. Dus voortaan gewoon even bij foto's en citaten de url zetten waar je ze vandaag hebt.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:15:08 #283
28033 Pek
je moet wat
pi_142087406
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef sverbern het volgende:
Gezellig hier...
Een url volstaat als bronvermelding. Dus voortaan gewoon even bij foto's en citaten de url zetten waar je ze vandaag hebt.
Toegevoegd: van serieuze media, niet je mailbox :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator woensdag 9 juli 2014 @ 12:29:40 #284
8781 crew  Frutsel
pi_142087896
Gewoon bron vermelden, zowel bij nieuwsberichten en/of foto's.
En dan niet : "zoek zelf maar" ... gewoon duidelijk, inclusief linkje... gewoon normaal doen tegen elkaar aub

anders halen we de zaken gewoon weer weg.
pi_142089508
quote:
11s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:15 schreef Pek het volgende:

[..]

Toegevoegd: van serieuze media, niet je mailbox :P
Er is niets mis met je mailbox (als je de relatie en relevantie van de afzender noemt) zolang je maar aangeeft dat het daar vandaan komt. Net als eigen ervaringen; ook niets mis mee zolang je die maar als dusdanig benoemt. Komt het van het web dan idd een url.
pi_142089974
quote:
Meer bekend over Kris en Lisanne

Het onderzoek naar de gevonden camera en telefoons van Kris en Lisanne heeft 'enige conclusies' opgeleverd. Dat heeft de Panamese justitie bekendgemaakt.

De Panamese hoofdofficier van Justitie heeft die conclusies meegedeeld aan de familie van de twee omgekomen vrouwen. Maar wat er volgens de onderzoekers met de vrouwen gebeurd is, is niet naar buiten gebracht.

Foto's en gegevens
Vorige week was hoofdofficier Betzaida de Pittí in Nederland voor overleg met de Nederlandse autoriteiten. Het Nederlands Forensisch Instituut presenteerde toen de resultaten van het onderzoek naar de camera en de twee mobiele telefoons die zaten in de rugzak die op 13 juni per toeval gevonden werd aan de oever van een rivier.

De rugzak heeft lang in het water gelegen, maar het is kennelijk toch gelukt om foto's en andere informatie terug te halen uit de camera en de telefoons.

In het persbericht van de Panamese justitie staat: "Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waar ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".

Doorzoeken naar sporen
De Panamese autoriteiten hebben de familie verzekerd dat ze verder willen zoeken naar sporen van Kris en Lisanne, maar ze stellen ook dat het gebied waar de bewijzen gevonden zijn ontoegankelijk en gevaarlijk is. Wanneer de zoektocht hervat wordt is niet duidelijk.

De zoektocht van de politie is op 21 juni gestaakt vanwege de weersomstandigheden in het gebied. Het regende onophoudelijk en de stromingen in de rivier werden te gevaarlijk om verder te zoeken. De vrijwilligers die na de vondst van de rugzak de schoenen en botresten vonden, waren al eerder gestopt met zoeken.

De spullen uit de rugzak zijn inmiddels weer overgebracht naar Panama, waar het onderzoek naar de dood van Kris en Lisanne verder geleid wordt.
Bron: http://nos.nl/artikel/672(...)kris-en-lisanne.html

[ Bericht 39% gewijzigd door Frutsel op 09-07-2014 14:14:21 ]
pi_142091096
Onderzoek naar de gevonden telefoons en camera van Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama, heeft 'enige conclusies' opgeleverd.

Dat heeft de Panamese justititie bekendgemaakt. Wat die conclusies precies zijn, is niet duidelijk. De uitkomsten zijn alleen met de families van de twee overleden vrouwen gedeeld.

De autoriteiten van het Latijns-Amerikaanse land hebben de nabestaanden vorige week, tijdens een bezoek aan Nederland, beloofd te blijven zoeken naar sporen die kunnen leiden naar de doodsoorzaak van Kris en Lisanne.
RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)den-enige-conclusies
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142091234
Dan ben ik wel benieuwd wat ze hebben gevonden op die telefoons. Het lijkt er toch op dat het geen informatie is waaruit onomstotelijk vastgesteld kan worden wat er precies is gebeurd...
pi_142091273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat ze hebben gevonden op die telefoons. Het lijkt er toch op dat het geen informatie is waaruit onomstotelijk vastgesteld kan worden wat er precies is gebeurd...
foto's stond er
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142091312
Funcionarios del MP establecen coordinación en caso de Holandesas

Author: RRPP y PR/martes, 08 de julio de 2014/Categories: Noticias Varias

Atendiendo invitación del Ministerio Público y Policía de Holanda, la fiscal primera superior de Chiriquí Betzaida Pittí de Castillo acompañada del jefe de la Unidad de Casos Complejos del Ministerio Público, Rafael Guerrero, viajaron a ese país en donde sostuvieron una serie de reuniones analizando e intercambiando información referente al caso de las ciudadanas Kris Kremers y Lissane Froon.

http://www.ministeriopubl(...)o-de-Holandesas.aspx
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_142092308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat ze hebben gevonden op die telefoons. Het lijkt er toch op dat het geen informatie is waaruit onomstotelijk vastgesteld kan worden wat er precies is gebeurd...
Er zijn conclusies uit te trekken staat er. Dat kan zoveel zijn. Zo kan ik mij herinneren dat ze ook graag de getuigenissen wilden verifiëren omdat daar nogal wat tegenstrijdigheden in zaten, vooral wat betreft de tijdslijn. Iets met dat in sommige gevallen ook de locatie en de tijd van foto's worden vastgelegd.
De doodsoorzaak zal idd niet snel uit die gegevens blijken. Maar bv wel wanneer de camera en de mobieltjes het laatst gebruikt zijn. Wie weet kan men de plaats waar de laatste foto's zijn gemaakt wel achterhalen, met of zonder die speciale functie.
In het meest ideale scenario hebben ze met die speciale functie nog tot het einde foto's gemaakt waardoor de route en de tijdslijn redelijk in kaart te brengen zijn.
Wie weet hebben ze geprobeerd te sms-en en is dat smsje nog gevonden. Dat zou goud zijn natuurlijk. En kan een schat aan informatie geven.
pi_142092418
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:03 schreef StaceySinger het volgende:
Funcionarios del MP establecen coordinación en caso de Holandesas

Author: RRPP y PR/martes, 08 de julio de 2014/Categories: Noticias Varias

Atendiendo invitación del Ministerio Público y Policía de Holanda, la fiscal primera superior de Chiriquí Betzaida Pittí de Castillo acompañada del jefe de la Unidad de Casos Complejos del Ministerio Público, Rafael Guerrero, viajaron a ese país en donde sostuvieron una serie de reuniones analizando e intercambiando información referente al caso de las ciudadanas Kris Kremers y Lissane Froon.

http://www.ministeriopubl(...)o-de-Holandesas.aspx
Daar staat niet meer of minder dat op uitnodiging van de Nederlandse autoriteiten die Panamezen naar Nederland zijn gekomen en hebben vergaderd en gegevens hebben uitgewisseld.

En nu?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 9 juli 2014 @ 14:35:40 #293
163650 Greys
pi_142092546
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:32 schreef Ouder1 het volgende:
En nu?
Godallemachtig, nok eens met je persoonlijk gemiereneuk.
Post gewoon normaal. Of mag iedereen hier alleen nog maar dingen posten waarvan jij vindt dat je iets aan hebt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_142092632
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:29 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn conclusies uit te trekken staat er. Dat kan zoveel zijn. Zo kan ik mij herinneren dat ze ook graag de getuigenissen wilden verifiëren omdat daar nogal wat tegenstrijdigheden in zaten, vooral wat betreft de tijdslijn. Iets met dat in sommige gevallen ook de locatie en de tijd van foto's worden vastgelegd.
De doodsoorzaak zal idd niet snel uit die gegevens blijken. Maar bv wel wanneer de camera en de mobieltjes het laatst gebruikt zijn. Wie weet kan men de plaats waar de laatste foto's zijn gemaakt wel achterhalen, met of zonder die speciale functie.
In het meest ideale scenario hebben ze met die speciale functie nog tot het einde foto's gemaakt waardoor de route en de tijdslijn redelijk in kaart te brengen zijn.
Wie weet hebben ze geprobeerd te sms-en en is dat smsje nog gevonden. Dat zou goud zijn natuurlijk. En kan een schat aan informatie geven.
Dat klopt, maar ben bang dat de informatie vrij beperkt is.

Zo'n batterij is ook vrij snel leeg. Vermoedelijk nog voor het einde van de Pianista.

Ik hoop dat we er nog wat over te horen krijgen.
pi_142093319
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef StaceySinger het volgende:
Onderzoek naar de gevonden telefoons en camera van Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama, heeft 'enige conclusies' opgeleverd.

Dat heeft de Panamese justititie bekendgemaakt. Wat die conclusies precies zijn, is niet duidelijk. De uitkomsten zijn alleen met de families van de twee overleden vrouwen gedeeld.

De autoriteiten van het Latijns-Amerikaanse land hebben de nabestaanden vorige week, tijdens een bezoek aan Nederland, beloofd te blijven zoeken naar sporen die kunnen leiden naar de doodsoorzaak van Kris en Lisanne.
RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)den-enige-conclusies
Ik hoop dat ze verder onderzoek kunnen voeren met de resultaten.
pi_142093707
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat die resultaten zijn. :@
pi_142093923
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat die resultaten zijn. :@
Ik ook, maar we hebben er geen recht op en moeten accepteren dat we niet alles te horen/zien krijgen.
pi_142094065
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 14:37 schreef Halcon het volgende:
Zo'n batterij is ook vrij snel leeg. Vermoedelijk nog voor het einde van de Pianista.
Ik doe al snel 6 weken of langer met de batterij van een camera, en dan maak ik veel foto's..
Mijn mobiel kan een paar dagen zonder opladen maar die gebruik ik niet veel (geen internetgebruik op mijn mobiel). Mijn zonen gebruiken hun mobieltjes wel veel.. internetten (wifi), appen, muziek luisteren, als wekker enz.. en doen er net iets langer mee dan een dag.

Hoe kom jij dan bij het vermoeden dat de batterijen al voor de Mirador (einde Pianista trail) leeg zouden zijn? Ik vind dat vreemd maar ben geen ervaringsdeskundige.
pi_142094373
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik doe al snel 6 weken of langer met de batterij van een camera, en dan maak ik veel foto's..
Mijn mobiel kan een paar dagen zonder opladen maar die gebruik ik niet veel (geen internetgebruik op mijn mobiel). Mijn zonen gebruiken hun mobieltjes wel veel.. internetten (wifi), appen, muziek luisteren, als wekker enz.. en doen er net iets langer mee dan een dag.

Hoe kom jij dan bij het vermoeden dat de batterijen al voor de Mirador (einde Pianista trail) leeg zouden zijn? Ik vind dat vreemd maar ben geen ervaringsdeskundige.
Mijn Iphone is ook binnen een dag leeg bij regelmatig gebruik; zeker als je foto's e.d. maakt vliegt de accu leeg.

Ik ben nu ook wel benieuwd naar de info op de telefoons. Wat mij wel verbaasd is dat ze voordien alles HEEL open hebben gedeeld vanuit Panama (bedoel, foto's van die botten, foto's rugzak, hallo), en nu zijn ze opeens redelijk vaag. Hebben we nu dan toch op een of andere manier te maken met mogelijke daderinfo?
pi_142094565
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik doe al snel 6 weken of langer met de batterij van een camera, en dan maak ik veel foto's..
Mijn mobiel kan een paar dagen zonder opladen maar die gebruik ik niet veel (geen internetgebruik op mijn mobiel). Mijn zonen gebruiken hun mobieltjes wel veel.. internetten (wifi), appen, muziek luisteren, als wekker enz.. en doen er net iets langer mee dan een dag.

Hoe kom jij dan bij het vermoeden dat de batterijen al voor de Mirador (einde Pianista trail) leeg zouden zijn? Ik vind dat vreemd maar ben geen ervaringsdeskundige.
Camera weet ik niet. Het ging me over de telefoon. Die van mij is binnen een paar uur leeg bij intensief gebruik. Maak ik foto's, whatsapp en zo... dan hooguit 3 uur.
  woensdag 9 juli 2014 @ 15:19:53 #301
37248 BertV
Handgemaakt
pi_142094567
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 15:15 schreef silliegirl het volgende:
voordien alles HEEL open hebben gedeeld vanuit Panama (bedoel, foto's van die botten, foto's rugzak, hallo)
Dat werd gelekt vanuit Panama. Nu moet het wel van het NFI of de ouders komen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')