Goede post.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:34 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Voor mij is bronvermelding het geven van de locatie waar je je informatie vandaan haalt. Indien mogelijk/doenlijk teruggaand tot de originele bron.
Waarom zou ik gaan natrekken wie Pietje of Klaasje zijn?
Bronvermelding heeft gewoon meerdere nuttige kanten in discussies en publicaties:
• Het kan zijn dat iemand informatie heeft verzonnen die gewoon nergens op gefundeerd is. Bronvermelding geeft aan waar die informatie op gebaseerd is
• Het kan zijn dat de informatie niet goed geïnterpreteerd is; dat kan je nagaan door zelf de bron te bekijken
• Het kan zijn dat de informatie uit zijn verband getrokken is en dus niet compleet en op zichzelf staand niet geheel correct. Dat kan je nagaan door zelf de bron te bekijken.
• Het kan zijn dat de bron niet betrouwbaar is of lijkt, dat kan je alleen beoordelen als je de bron weet
• Ook kan een bron ook verdere informatie geven dan de persoon die naar de bron verwijst plaatst. Zoals de foto's van die heftige overstroming die één van jouw bronnen laat zien maar die jij niet noemt.
Neem in deze topicreeks het voorbeeld van die kaartjes. Door bronnen te bekijken en goed te interpreteren kwamen mensen er hier achter dat de officiële bronnen heel vaak op hun kaartjes een verkeerde rivier aangaven. Ook kwam je met een kaartje zonder bronvermelding (ja, jij maakt er een gewoonte van) waarbij de plaats van het ongeval ingetekend, aangewezen werd. Zonder verdere informatie zou men kunnen denken dat dus bekend is dat de doodsoorzaak een ongeval was.
Ander voorbeeld is de uitspraak van JvdH. Velen interpreteren dat als ware dat JvdH heeft gezegd dat op de camera aanwijzingen zijn gevonden dat de meiden nog dagenlang hebben rondgezworven. Luister je echter naar de bron (het interview) dan hoor je dat hij die suggestie wekt maar dat niet zegt. Een wezenlijk verschil.
In het geval van jouw laatste foto acht ik de bron niet betrouwbaar al neig ik er wel naar het te geloven.
Oh geen idee maar Cc zei dat ze die user niet altijd kon volgen dus ik dacht ik licht het ff toe.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als ie vastzit heeft ie een alibi. En wat heeft een seriemoordenaar op een andere plek (het gaat om de eilanden Bocas del Toro -zie tekst-) te maken met die meiden??
Er is geen nieuws meer, dan krijg je dit soort houtje-touwtje redeneringen.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:31 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Die foto staat gewoon op een forum waar je eerst lid van moet worden
Daar kan je dan navragen wie de foto gepost heeft en of die persoon wel
te vertrouwen is- ook kan je gaan controleren of de foto digitaal bewerkt is.
Bij de autoriteiten van Panama kan je navragen of de poster van die foto
ook daadwerkelijk op die plek geweest is om die foto te nemen.
succes met je onderzoek !
Google translate (Engels, de Nederlandse vertaling is crap)quote:El río Caldera que ocasiona numerosas inundaciones en épocas de lluvia
quote:The Caldera River causing widespread flooding in the rainy season
Dank je. Ook mooie andere sfeerfoto's van de omgeving.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]![]()
http://www.runninginpanama.com/2012/04/running-boquete.html?m=1
Dit is het onderschrift:
[..]
Google translate (Engels, de Nederlandse vertaling is crap)
[..]
niks crapquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:36 schreef ..-._---_-.- het volgende:
El río Caldera que ocasiona numerosas inundaciones en épocas de lluvia
Ah kritiek op iedereen, maar oh wee als je iets over de grote StaceySinger zegt of om een bron vraagt. Dan word je "gemeld bij de moderatoren" of krijg je een agressief bericht in je DM/PM. Wat gedraag je je toch buitengewoon intolerant.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
niks crap
De Caldera rivier die grote overstromingen kent in het regenseizoen
Toegevoegd: van serieuze media, niet je mailboxquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef sverbern het volgende:
Gezellig hier...
Een url volstaat als bronvermelding. Dus voortaan gewoon even bij foto's en citaten de url zetten waar je ze vandaag hebt.
Er is niets mis met je mailbox (als je de relatie en relevantie van de afzender noemt) zolang je maar aangeeft dat het daar vandaan komt. Net als eigen ervaringen; ook niets mis mee zolang je die maar als dusdanig benoemt. Komt het van het web dan idd een url.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:15 schreef Pek het volgende:
[..]
Toegevoegd: van serieuze media, niet je mailbox
Bron: http://nos.nl/artikel/672(...)kris-en-lisanne.htmlquote:Meer bekend over Kris en Lisanne
Het onderzoek naar de gevonden camera en telefoons van Kris en Lisanne heeft 'enige conclusies' opgeleverd. Dat heeft de Panamese justitie bekendgemaakt.
De Panamese hoofdofficier van Justitie heeft die conclusies meegedeeld aan de familie van de twee omgekomen vrouwen. Maar wat er volgens de onderzoekers met de vrouwen gebeurd is, is niet naar buiten gebracht.
Foto's en gegevens
Vorige week was hoofdofficier Betzaida de Pittí in Nederland voor overleg met de Nederlandse autoriteiten. Het Nederlands Forensisch Instituut presenteerde toen de resultaten van het onderzoek naar de camera en de twee mobiele telefoons die zaten in de rugzak die op 13 juni per toeval gevonden werd aan de oever van een rivier.
De rugzak heeft lang in het water gelegen, maar het is kennelijk toch gelukt om foto's en andere informatie terug te halen uit de camera en de telefoons.
In het persbericht van de Panamese justitie staat: "Er is een ontmoeting geweest met de ouders van de jonge vrouwen waar ze uitleg kregen van de Panamese en Nederlandse autoriteiten over het justitiële onderzoek. Daar zijn enkele van de resultaten uit het NFI-onderzoek gedeeld, waarna er ook enige conclusies gedeeld konden worden".
Doorzoeken naar sporen
De Panamese autoriteiten hebben de familie verzekerd dat ze verder willen zoeken naar sporen van Kris en Lisanne, maar ze stellen ook dat het gebied waar de bewijzen gevonden zijn ontoegankelijk en gevaarlijk is. Wanneer de zoektocht hervat wordt is niet duidelijk.
De zoektocht van de politie is op 21 juni gestaakt vanwege de weersomstandigheden in het gebied. Het regende onophoudelijk en de stromingen in de rivier werden te gevaarlijk om verder te zoeken. De vrijwilligers die na de vondst van de rugzak de schoenen en botresten vonden, waren al eerder gestopt met zoeken.
De spullen uit de rugzak zijn inmiddels weer overgebracht naar Panama, waar het onderzoek naar de dood van Kris en Lisanne verder geleid wordt.
foto's stond erquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat ze hebben gevonden op die telefoons. Het lijkt er toch op dat het geen informatie is waaruit onomstotelijk vastgesteld kan worden wat er precies is gebeurd...
Er zijn conclusies uit te trekken staat er. Dat kan zoveel zijn. Zo kan ik mij herinneren dat ze ook graag de getuigenissen wilden verifiëren omdat daar nogal wat tegenstrijdigheden in zaten, vooral wat betreft de tijdslijn. Iets met dat in sommige gevallen ook de locatie en de tijd van foto's worden vastgelegd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:01 schreef Halcon het volgende:
Dan ben ik wel benieuwd wat ze hebben gevonden op die telefoons. Het lijkt er toch op dat het geen informatie is waaruit onomstotelijk vastgesteld kan worden wat er precies is gebeurd...
Daar staat niet meer of minder dat op uitnodiging van de Nederlandse autoriteiten die Panamezen naar Nederland zijn gekomen en hebben vergaderd en gegevens hebben uitgewisseld.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:03 schreef StaceySinger het volgende:
Funcionarios del MP establecen coordinación en caso de Holandesas
Author: RRPP y PR/martes, 08 de julio de 2014/Categories: Noticias Varias
Atendiendo invitación del Ministerio Público y Policía de Holanda, la fiscal primera superior de Chiriquí Betzaida Pittí de Castillo acompañada del jefe de la Unidad de Casos Complejos del Ministerio Público, Rafael Guerrero, viajaron a ese país en donde sostuvieron una serie de reuniones analizando e intercambiando información referente al caso de las ciudadanas Kris Kremers y Lissane Froon.
http://www.ministeriopubl(...)o-de-Holandesas.aspx
Godallemachtig, nok eens met je persoonlijk gemiereneuk.quote:
Dat klopt, maar ben bang dat de informatie vrij beperkt is.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:29 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Er zijn conclusies uit te trekken staat er. Dat kan zoveel zijn. Zo kan ik mij herinneren dat ze ook graag de getuigenissen wilden verifiëren omdat daar nogal wat tegenstrijdigheden in zaten, vooral wat betreft de tijdslijn. Iets met dat in sommige gevallen ook de locatie en de tijd van foto's worden vastgelegd.
De doodsoorzaak zal idd niet snel uit die gegevens blijken. Maar bv wel wanneer de camera en de mobieltjes het laatst gebruikt zijn. Wie weet kan men de plaats waar de laatste foto's zijn gemaakt wel achterhalen, met of zonder die speciale functie.
In het meest ideale scenario hebben ze met die speciale functie nog tot het einde foto's gemaakt waardoor de route en de tijdslijn redelijk in kaart te brengen zijn.
Wie weet hebben ze geprobeerd te sms-en en is dat smsje nog gevonden. Dat zou goud zijn natuurlijk. En kan een schat aan informatie geven.
Ik hoop dat ze verder onderzoek kunnen voeren met de resultaten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:58 schreef StaceySinger het volgende:
Onderzoek naar de gevonden telefoons en camera van Kris Kremers en Lisanne Froon in Panama, heeft 'enige conclusies' opgeleverd.
Dat heeft de Panamese justititie bekendgemaakt. Wat die conclusies precies zijn, is niet duidelijk. De uitkomsten zijn alleen met de families van de twee overleden vrouwen gedeeld.
De autoriteiten van het Latijns-Amerikaanse land hebben de nabestaanden vorige week, tijdens een bezoek aan Nederland, beloofd te blijven zoeken naar sporen die kunnen leiden naar de doodsoorzaak van Kris en Lisanne.
RTL Nieuws
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)den-enige-conclusies
Ik ook, maar we hebben er geen recht op en moeten accepteren dat we niet alles te horen/zien krijgen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar wat die resultaten zijn.
Ik doe al snel 6 weken of langer met de batterij van een camera, en dan maak ik veel foto's..quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:37 schreef Halcon het volgende:
Zo'n batterij is ook vrij snel leeg. Vermoedelijk nog voor het einde van de Pianista.
Mijn Iphone is ook binnen een dag leeg bij regelmatig gebruik; zeker als je foto's e.d. maakt vliegt de accu leeg.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik doe al snel 6 weken of langer met de batterij van een camera, en dan maak ik veel foto's..
Mijn mobiel kan een paar dagen zonder opladen maar die gebruik ik niet veel (geen internetgebruik op mijn mobiel). Mijn zonen gebruiken hun mobieltjes wel veel.. internetten (wifi), appen, muziek luisteren, als wekker enz.. en doen er net iets langer mee dan een dag.
Hoe kom jij dan bij het vermoeden dat de batterijen al voor de Mirador (einde Pianista trail) leeg zouden zijn? Ik vind dat vreemd maar ben geen ervaringsdeskundige.
Camera weet ik niet. Het ging me over de telefoon. Die van mij is binnen een paar uur leeg bij intensief gebruik. Maak ik foto's, whatsapp en zo... dan hooguit 3 uur.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik doe al snel 6 weken of langer met de batterij van een camera, en dan maak ik veel foto's..
Mijn mobiel kan een paar dagen zonder opladen maar die gebruik ik niet veel (geen internetgebruik op mijn mobiel). Mijn zonen gebruiken hun mobieltjes wel veel.. internetten (wifi), appen, muziek luisteren, als wekker enz.. en doen er net iets langer mee dan een dag.
Hoe kom jij dan bij het vermoeden dat de batterijen al voor de Mirador (einde Pianista trail) leeg zouden zijn? Ik vind dat vreemd maar ben geen ervaringsdeskundige.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |